Problemen met mijn nieuwe LCD Acer X222W

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ik ben nieuw hier :)

Ik heb gisteren bij Alternate de LCD scherm Acer X222W gekocht

Nu heb ik een paar vragen

Ik had hiervoor de Samsung Syncmaster 172T LCD 17 inch scherm, 4 jaar lang gehad.

Mijn vragen:

ik heb nu bij bepaalde filmpjes last van blocking, iets waar ik geen last van had bij mijn Samsung, vooral als ik filmpjes kijk op youtube, filmpjes die ik notabene een paar dagen geleden nog op me oude Samsung heb gekeken, toen waren ze scherp en perfect, en dat is best wel zonde dat dat nu niet meer is, en raar gezien de Acer X222W toch wel in alle opzichten beter moet zijn dan de Samsung, beiden zaten trouwens op de VGA aansluiting.

Dus ik dacht, oke ik sluit de Acer aan met de DVI-D aansluiting, start op, ik zie alles, dos, windows opstart logo, en dan bam, niks, geen signaal staat er in me scherm, dus ik alles geprobeerd, daarna gebeld naar Acer in Nederland, blijkt dat de firmware een update nodig heeft... anders kan ik niet digitaal kijken, dus moet me nieuwe scherm naar Acer zelf toe doen ze het daar.

Mijn vragen zijn, hebben jullie hier ervaring mee ?

Ik wilde eerst de Acer X202W kopen, toen zag ik bij Alternate de Acer X222W liggen, volgens Alternate is het enigste verschil de grote, 2 inch.

Hier de specificaties:

Acer X202W
http://www.alternate.nl/h...=v4lax1&showTechData=true

Acer X222W
http://www.alternate.nl/h...=V5LAX1&showTechData=true

bij de 20 inch is hij 75 MHz videobandbreedte

en bij de 22 inch is hij 60 MHz videobandbreedte

Mijn vraag is, maakt dit veel uit ? veroorzaakt de 22 inch meer blocking dan de 20 inch of heeft de Frequentie daar helemaal niks mee te maken ? (zover ik weet niet maar ik vraag het voor de zekerheid).

Zeggen jullie, de 20 inch versie is beter of het maakt geen zak uit, hou de 22 inch versie en ruil hem niet om voor de 20 inch versie.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en ohja, hoeveel druk kan een LCD scherm hebben ? op de voorkant dus, ik raak het niet aan, maar als ik er ooit met een doek overheen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je je resolutie in windows al aangepast naar de native resolutie van het scherm?

En een LCD scherm kan helemaal geen druk op de voorkant hebben, wat ik doe als ik ze moet vervoeren is ze terugstoppen in de doos.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem ingesteld volgens de instructie, op de resolutie wat werd aangeraden, wat ook de beste resolutie bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27
Hier is al eerder een soortgelijk topic over geweest, miss handig om die op te zoeken, maar je bent iig lang je scherm kwijt als je het opstuurt naar Acer.

Edit: DVI zonder DVIop Acer X222W deze dus

[ Voor 19% gewijzigd door gebruikershaes op 28-08-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gebruikershaes schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:48:
Hier is al eerder een soortgelijk topic over geweest, miss handig om die op te zoeken, maar je bent iig lang je scherm kwijt als je het opstuurt naar Acer.

Edit: DVI zonder DVIop Acer X222W deze dus
Bedankt, ik heb gezocht maar heb hem dan gemist

mag ik antwoord op me andere vragen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Dat blocking komt gewoon door een andere resolutie (zet em op 1680 x 1050), dan zie je het gewoon. Heeft niks met je scherm te maken. :) Dat DVI probleem is inderdaad bekend, wordt kostenloos gerepareerd, zijn wat andere topics over.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mojo schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:03:
Dat blocking komt gewoon door een andere resolutie (zet em op 1680 x 1050), dan zie je het gewoon. Heeft niks met je scherm te maken. :) Dat DVI probleem is inderdaad bekend, wordt kostenloos gerepareerd, zijn wat andere topics over.
Bedankt, hoop dat het minder word zodra me DVI werkt :P

Dus 60 MHz of 75 MHz maakt ook niks uit ? :) zowat geen verschil ? :) want dan hou ik me 22 inch gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:44:
Heb je je resolutie in windows al aangepast naar de native resolutie van het scherm?

En een LCD scherm kan helemaal geen druk op de voorkant hebben, wat ik doe als ik ze moet vervoeren is ze terugstoppen in de doos.
helemaal geen druk ? lol dat zou wat zijn, je kan best met een doekje er licht op drukken hoor. hoe wil je anders vuil er af krijgen ? met mijn nagel haal ik er ook wel eens wat af wat er niet op hoord troep van hoesten en niezen bvb niets aan het handje hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02 17:22
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:30:
[...]

helemaal geen druk ? lol dat zou wat zijn, je kan best met een doekje er licht op drukken hoor. hoe wil je anders vuil er af krijgen ? met mijn nagel haal ik er ook wel eens wat af wat er niet op hoord troep van hoesten en niezen bvb niets aan het handje hoor.
Ik zou het toch niet al te vaak doen :P Je zult maar scherpe nagels hebben en daar gaat je mooie lcd schermpie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:25:
[...]

Bedankt, hoop dat het minder word zodra me DVI werkt :P

Dus 60 MHz of 75 MHz maakt ook niks uit ? :) zowat geen verschil ? :) want dan hou ik me 22 inch gewoon.
Gaat ook niet echt minder worden met DVI. Met DVI heb je wat meer aanstuurmogelijkheden (zoals drivermatige pixelmapping) Die 60Mhz 75MHz is met name voor CRT's, maakt voor een LCD niks uit (althans, ik zie geen verschil).

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn dvi probleem opgelost door Geen beeld op DVI
misschien heb je daar wat aan.
In elk geval suc6!
Pagina: 1