[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 32.888 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:27:
ik heb net een 206 bw aangeschaft en ben er heel erg tevreden over maar ik heb 2 vraagjes: 1) kan ik de kleuren overeen laten komen met mijn imac? ik kies de zelfde kleurprofielen maar er is nog steeds een groot kleur verschil tussen de twee beeldschermen. ik heb het gevoel dat de 206 bw erg veel naar blauw neigt. ik heb als achtergrond groen gras en dan zijn de kleurverschillen heel goed te zien. 2) ik heb ook een ps3 en ik moet steeds de kabelen verwisselen. ik zie dat er ook een vga ingang inzit dus een dvi->vga kabel kan een optie zijn maar levert dit geen kwaliteits verschil op? ik weet niet precies hoe het zit dus graag wat hulp hier :)
ik heb nu een probleem :P ik heb mijn samsung nu een paar daagjes op mijn ps3 hangen en ik verwisselde net het kabeltje om dualscreen te gaan met mijn imac, alleen blijft het beeld zwart. heb al op google gezocht maar ik kon niks vinden. het lichtje knippert voortdurend en als ik de menu knop 2 sec ingedrukt houd zegt ie' test good'. verder kom ik niet. ksnap het niet meer 8)7 iemand een antwoord op al mijn vragen... :) ?

mijn imac reageert volgens mij we op het scherm want het muisje verdwijnt wel naar de 206 maar ik zie dus niks 8)7 hopelijk helpt dit...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Ben aan het overwegen om een Samsung 226B/CW of een 2232BW aan te schaffen. Mijn huidige scherm is een Samsung 181T. Qua inkijkhoek etc heb ik niets te klagen over dit scherm en zou bijna gaan denken adhv de reacties in dit forum dat ik er op achter uit zal gaan wanneer ik een van de bovenstaande schermen zou kopen.
Ook heb ik inmiddels in winkels schermen (226BW) gezien die dus geen type aanduiding achterop hebben staan. Is dit ook niet meer via het osd menu te controleren?
Welke van de bovenstaande 3 schermen zouden jullie adviseren? Is de 226CW per definitie slechter dan de 2232BW?

[ Voor 10% gewijzigd door tommy6 op 15-10-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-10 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

zoals je misschien hebt kunnen lezen in dit topic, op de eerste 5 BLZ, heb ik een review geschreven over allebei.
Uiteindelijk de 226CW teruggebracht en een 2232BW gekocht.

226CW mooiere kleuren en makkelijkere voet om te installeren, maar de BB was enorm en hierom terug gebracht. Slechte kijkhoek. 2232BW gekocht. Minder BB, kijkhoeken VEEL beter. Lichter qua gewicht en mooier design (als een TV).

Mocht je toch voor de 226BW nog willen gaan, kijk dan of de productiedatum jonger is dan juli2007. Dan heb je een [S]-paneel.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-10 00:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Lijkt me dat de backlight bleeding en de kijkhoek dan de grootste problemen zijn. Ik vind de 2232 te mietig qua design.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
Deathchant schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:43:
zoals je misschien hebt kunnen lezen in dit topic, op de eerste 5 BLZ, heb ik een review geschreven over allebei.
Uiteindelijk de 226CW teruggebracht en een 2232BW gekocht.

226CW mooiere kleuren en makkelijkere voet om te installeren, maar de BB was enorm en hierom terug gebracht. Slechte kijkhoek. 2232BW gekocht. Minder BB, kijkhoeken VEEL beter. Lichter qua gewicht en mooier design (als een TV).

Mocht je toch voor de 226BW nog willen gaan, kijk dan of de productiedatum jonger is dan juli2007. Dan heb je een [S]-paneel.
Heb het inmiddels inderdaad allemaal doorgelezen. Zal de schermen maar eens op zicht gaan vergelijken. Vind juist het design van de 226B/CW mooier dan dat van de 2232BW. Zelf vind ik vooral de kijkhoek belangrijk, BB doen al deze schermen; de ene een beetje meer dan de ander.

Lijkt het aannemelijk dat ik er qua beeldscherm op achteruit ga mbt de kijkhoek wanneer ik mijn 181T (170/170), van een goede 4 jaar oud, vervang met een 226B/CW (160/160)?

[ Voor 7% gewijzigd door tommy6 op 17-10-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<A/S> Versie
Monitor on Time : 0
Panel Ch No. : 0
On Time : 0
Cycle: 25
Auto Auto: On
Pixelshift: Off
Country: English
HDCP Hotplug:Off
Hotplug Time: 9
Scaler-MCU: Mstar
Panel Info : Kan ik niet vinden ? :S
Version: M-ME22H0CAA-1002
Checksum: 6F39

Wat kan ik hier nou uit opmaken? Heb ik een A/S panel ?
Achter op de sticker staat niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
tommy6 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:21:
Lijkt het aannemelijk dat ik er qua beeldscherm op achteruit ga mbt de kijkhoek wanneer ik mijn 181T (170/170), van een goede 4 jaar oud, vervang met een 226B/CW (160/160)?
Ik heb alleen ervaring met de 226BW en die heeft een dramatisch kleine kijkhoek. Een klein beetje verschuiven met je hoofd en de kleuren zijn al anders. Dus als je de kijkhoek echt belangrijk vind, dan laat je dit scherm links liggen.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

lzandman schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:51:
... Dus als je de kijkhoek echt belangrijk vind, ...
dan koop je geen tn-paneel (=bijna alle monitoren waarvan sprake in dit topic/subforum - ruwweg <600€) maar een (s-)pva paneel of iets dergelijks (>600€).
tommy6 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:21:Lijkt het aannemelijk dat ik er qua beeldscherm op achteruit ga mbt de kijkhoek wanneer ik mijn 181T (170/170), van een goede 4 jaar oud, vervang met een 226B/CW (160/160)?
In deze topic kun je lezen dat zowel de 206 en de 226BW evenals mijn 226CW een dramatisch kleine kijkhoek hebben, het zijn dan ook alle tn-panelen. Op mijn CW zie je al verschil boven-donkerder/onder-lichter als je er recht voor zit.

In de praktijk is dit echter niet zo erg: bij surfen of windowsen zie je wat verschil in donkerte tussen je onderste en bovenste (werk)balken, gekleurde achtergronden van webpagina's lijken wat in/out te faden, bij foto's/films (niet-professioneel!) bekijken is het effect eig te verwaarlozen daar deze zowiezo vol zitten met licht/donker verschillen.

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-10 19:52

PromoX

Flying solo

Topicstarter
kristo filosoof schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:21:
dan koop je geen tn-paneel (=bijna alle monitoren waarvan sprake in dit topic/subforum - ruwweg <600€) maar een (s-)pva paneel of iets dergelijks (>600€).
De monitoren die hier voorbij komen hebben inderdaad vrijwel altijd een TN paneel. Het is echter niet zo dat een kwalitatief goed scherm meer dan 600 euro kost. Ik heb voor mijn Dell 2007WFP (IPS paneel) 360 euro betaald. De prijs ligt wel wat hoger, maar dat is het wat mij betreft ook echt wel waard.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
Tot zover alvast bedankt voor de reacties. Mijn huidige 181T is inderdaad een PVA panel en daar ben ik zeer over te spreken. Aangezien ik veel (HD) films en series op mijn pc kijk, leek het mij fijn een breedbeeld LCD te nemen. Heb een tijdje geleden heel even een 226BW bij een vriend van me gezien en was daar destijds wel van gecharmeerd. Heb toen alleen niet op kijkhoek etc gelet. Zal binnenkort maar eens in de winkel gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

kijkhoek is echt FUBAR. De kijkhoek van de 2232BW is echt een stuk beter. 160/170

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik heb een week een 206bw staan. Ik merk helemaal niks van een slechte kijkhoek.
Voor zover ik me kan manouvreren op mn werkplek zie ik weinig verschil in kleur en helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 13:05
MvdKelen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:19:
ik heb een week een 206bw staan. Ik merk helemaal niks van een slechte kijkhoek.
Voor zover ik me kan manouvreren op mn werkplek zie ik weinig verschil in kleur en helderheid.
Heb hetzelfde hier. Had hiervoor een iiyama monitor die had een veeeel grotre kijkhoek. Begin er nu aan te wennen, maar vind het wel een tekortkoming. Maar blijkt wel weer dat we allebei een ander referentiekader hebben. Voor de rest ben ik blij met BreedBeeld en met de monitor.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort de Samsung 226BW te zoemen? Bij mij gebeurt het als ik de brightness aanpas, rond 50% is het geluid op zijn hardst en duidelijk hoorbaar. Dat hoort toch niet?

Als dat wel normaal is, dan gaat deze monitor weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:37:
Hoort de Samsung 226BW te zoemen? Bij mij gebeurt het als ik de brightness aanpas, rond 50% is het geluid op zijn hardst en duidelijk hoorbaar. Dat hoort toch niet?

Als dat wel normaal is, dan gaat deze monitor weer terug!
Een beeldscherm dat zoemt? Lijkt me niet normaal.
Mijn 206BW doet dat iig niet, en deed hij dat wel, dan zij hij snel terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvdKelen schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:52:
[...]

Een beeldscherm dat zoemt? Lijkt me niet normaal.
Mijn 206BW doet dat iig niet, en deed hij dat wel, dan zij hij snel terug gaan.
Kan iemand mij een plezier doen/gunst verlenen en de monitor instellingen resetten (een na laatste menu, Image Reset en Color Reset) en vervolgens de brightness verminderen en mij vertellen of hun 226BW bij een brightness van zo'n 50% gaat zoemen?

Alvast onwijs bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet alleen last van een zoemende monitor, maar ook van het volgende: als ik mijn muis door een menu beweeg (Windows) dan is het menu item vóór het geselecteerde menu item groen. En als ik deze pagina scroll dan wordt het grijs tussen de posts roze en dan zie ik witte letters boven of onder de zwarte afhankelijk van de scroll richting. Hiervoor hoef ik helemaal niet snel te scrollen. Is dat een vorm van ghosting? Dat is toch ook niet normaal?

Volgens mij heeft de TNT met mijn monitor gegooid... Of kan het aan mijn onboard grafische chip liggen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een 2232bw bij de mediamarkt in den haag aangeschaft voor 370.
Ze waren daar net binnen, gemaakt in september 2007 in het pitoreske slovakije

De voet was inderdaad heel vervelend om te 'monteren' oftewel erin wrikken.

Overigens is de blacklight bleed van mijne echt een drama... je ziet t zelfs in de vista taskbar :\
Ik kijk er nog een dagje tegenaan om te zien of ik er tolerant voor word,.. aangezien ik toch niet echt van plan ben films erop te kijken, maar tijdens ut3demo zag ik toch ook de bleed er doorheen.

Geen dooie pixels verder...

Zal ik anders voor de 226cw gaan? of een nieuwe van de 2232 vragen,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ga voor de 226bw. Die heeft een betere kijkhoek als de cw.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
aangezien er geen TFT topic loopt hier ergens stel ik de vraag hier maar gewoon even...
Ik vraag me af als ik een (Samsung) 22" scherm aanschaf met de reso 1680x1050, kunnen alle spellen dat eigelijk wel aan?
Waaronder ook BF2, daarvan heb ik al vaker vernomen dat ie problemen geeft met breedbeeld resoluties. Hoe zit dit dan?
En nog een vraag, kun je op een 1680x1050 monitor ook gewoon 1280x1024 draaien? missch nog wel t belangrijkste

[ Voor 14% gewijzigd door SuX DeLuXe op 19-10-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misanthrope schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:19:
aangezien er geen TFT topic loopt hier ergens stel ik de vraag hier maar gewoon even...
Ik vraag me af als ik een (Samsung) 22" scherm aanschaf met de reso 1680x1050, kunnen alle spellen dat eigelijk wel aan?
www.widescreengamingforum.com
Waaronder ook BF2, daarvan heb ik al vaker vernomen dat ie problemen geeft met breedbeeld resoluties. Hoe zit dit dan?
Die worden niet ondersteund, zo zit het.
En nog een vraag, kun je op een 1680x1050 monitor ook gewoon 1280x1024 draaien? missch nog wel t belangrijkste
Ja, maar de vraag is of je dat wilt, in verband met afwijkende aspect ratio's.

Overigens zijn je vraagjes ook allemaal simpel te vinden als je even de search gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
RoD schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:02:
[...]

www.widescreengamingforum.com

[...]

Die worden niet ondersteund, zo zit het.

[...]

Ja, maar de vraag is of je dat wilt, in verband met afwijkende aspect ratio's.

Overigens zijn je vraagjes ook allemaal simpel te vinden als je even de search gebruikt.
BF2 ondersteunt het niet, maar je kan de resolutie wel "forcen" zeg maar.
Dan wordt het beeld wel een beetje uitgerekt...geloof ik.
Nouja voor mij geen reden om geen widescreen te kopen, alleen ik wacht toch nog wel fftjes tot er een nog betere generatie aankomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:40:
Overigens is de blacklight bleed van mijne echt een drama... je ziet t zelfs in de vista taskbar :\
Ben je zeker dat dat BB is :/ , kan me daar niks bij voorstellen - tenzij ik iets mis is BB een effect dat zich voordoet (of tenminste: zichtbaar is) bij donkere schermtoestanden ...
Zal ik anders voor de 226cw gaan? of een nieuwe van de 2232 vragen,...
Ga voor de 226cw. Die heeft betere kleuren als de bw :)

(én een betere voet dan de 2232 én vesa 100 monteerbaar én geen soft tv-design én ...)

Mss moeten we maar een poll organiseren.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
Is het eigenlijk al bekend wanneer de volgende generatie Samsung schermen er aan zit te komen met bijvoorbeeld een 22" met een resolutie van 1920x1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal

ik ben dus op zoek naar een tft-lcd scherm
ik wil hem gebruiken voor mijn pc als scherm, voor tv te kijken en in hd te gamen(xbox 360)

mijn oog is gevallen op de samsung 20 inch 2032 MW en de 22 inch 225 MW. dit zijn beide mulitfunctionele schermen.
maar nu zit ik dus te twijfelen tussen deze 2 schermen. ik heb van de 2032MW verschillende reviews gelezen en men was er alleen maar lovend over. De 225MW heb ik maar 1 review over kunnen vinden hier op tweakers. daar was men er niet zo lovend over i.v.m. een "holle schermweergave"

de 2032MW heeft als voordeel de goede review, alleen de 225MW is weer een groter scherm. ik nijg dus meer naar de 225MW, alleen weet niet zo goed af hij wel zo goed is.

weet er hier iemand of de 225MW net zo goed is als de 2032MW alleen dan met een groter scherm? of zijn er ook nog andere schermen op de markt die multifunctioneel zijn?

mvg

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik zien wat de prijzen zijn van een voetsteun vervangen van de monitor?
Die van mij is niet meer helemaal goed (keer op de grond gevallen) en ik ben benieuwd of het ook de moeite waard is om dat de vervangen (als dat uberhaupt mogelijk is) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben samen met Snadder456 inderdaad ook erg benieuwt of er misschien een 2232MW aan zit te komen inplaats van de nu te verkrijgen 2032mw ?

aangezien ik het scherm ook voor meerdere doeleinde wil gaan gebruiken,
en er helaas maar enkele lcd's zijn met een hoge resolutie.

Design van de 2032 staat me trouwens niet echt aan

Stiekem neig ik daarom naar de HPw2207h maar scart ontbreekt aangezien het een monitor is =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn volgens mij veel mensen aan het twijfelen over de 2032MW. Ik ben er zelf namelijk ook een van en zit nog een beetje in mijn maag met de kwaliteit van de tuner. Hoe zou het beeld bijvoorbeeld zijn in vergelijking met een willekeurige 34cm tv'tje. Wil hem namelijk zowel als tv als pc beeldscherm gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Errr,

Koop gewoon een monitor en een tv-kaart.
-Goedkoper
-je kan ook opmemen

Tog? 8)7

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik dus helemaal niets. Dan zou ik om tv te kijken altijd mn pc aan hebben staan. Vind ik niet echt praktisch als ik bijvoorbeeld voordat ik ga maffen even tv wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-10 17:49
ik ben op zoek naar een 24'' inch monitor en mijn oog is gevallen op de Samsung SyncMaster 245B is deze monitor een beetje geschikt voor gamen, 1080p films bekijken dus full hd en wat zijn de ervaringen met dit beelscherm?

zit nu zlef met 19'' inch widescreen die gaat dienen als 2de monitor voor het bekijken van tv tijdens het gamen of andre dingen er op te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door the squaler1 op 21-10-2007 22:51 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

the squaler1 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:29:
ik ben op zoek naar een 24'' inch monitor en mijn oog is gevallen op de Samsung SyncMaster 245B is deze monitor een beetje geschikt voor gamen, 1080p films bekijken dus full hd en wat zijn de ervaringen met dit beelscherm?

zit nu zlef met 19'' inch widescreen die gaat dienen als 2de monitor voor het bekijken van tv tijdens het gamen of andre dingen er op te zetten.
Game gaat op alles vanaf 19" okay.

Bij 24" en die hoge resolutie.... Bereid je voor op een SLI-opstelling wil je de nieuwste games op HIGH kunnen spelen. 22" vind ik al te groot. (PS: Heb nu een 15" :P )

1080P gaat ook heel erg goed op de 226BW.

------------------------------------|-|-|----------------------------------

Het is tijd om de waarheid te onthullen...

[center]Nadat Samsung de koppositie heeft weten te pakken met de 206/226BW, is het tijd voor een ander.

HP heeft wie het mij vraagt gewoon een betere variant op de markt gebracht.
Welke?[/center]

Simpel; de HP W2007, W2207, W2207H en de W2408.

HP=Merk
W=Widescreen
22=Inch
07=Serie
H=HDMI

De schermen hebben veel voordelen. De kleuren zien er beter uit etcetera. Je krijgt er altijd een VGA/DVI kabel bij. 2X USB 2.0 ports, Speakers, en ze zijn net zo mooi als de Samsungs. O+

De Powerknop-licht kun je dimmen. :P
De prijs is nog een beetje aan de hoge kant, maar met onze powerrr zal die dalen.

Bye Samsung, Hello HP. :9~

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
salimrmaf schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:53:
[...]

Game gaat op alles vanaf 19" okay.

Bij 24" en die hoge resolutie.... Bereid je voor op een SLI-opstelling wil je de nieuwste games op HIGH kunnen spelen. 22" vind ik al te groot. (PS: Heb nu een 15" :P )

1080P gaat ook heel erg goed op de 226BW.

------------------------------------|-|-|----------------------------------

Het is tijd om de waarheid te onthullen...

[center]Nadat Samsung de koppositie heeft weten te pakken met de 206/226BW, is het tijd voor een ander.

HP heeft wie het mij vraagt gewoon een betere variant op de markt gebracht.
Welke?[/center]

Simpel; de HP W2007, W2207, W2207H en de W2408.

HP=Merk
W=Widescreen
22=Inch
07=Serie
H=HDMI

De schermen hebben veel voordelen. De kleuren zien er beter uit etcetera. Je krijgt er altijd een VGA/DVI kabel bij. 2X USB 2.0 ports, Speakers, en ze zijn net zo mooi als de Samsungs. O+

De Powerknop-licht kun je dimmen. :P
De prijs is nog een beetje aan de hoge kant, maar met onze powerrr zal die dalen.

Bye Samsung, Hello HP. :9~
bij 1080P is een resolutie van 1920x1080. Een 22 inch heeft 1680x1050 en vind ik dat eerlijk gezegd een beetje klein en wil graag een 24 inch hebben. gamen zal ik niet in 1920x1200 want dat zal mijn 1950 pro 256 mb niet trekken dat zal wel 1280x1024 worden of iets anders in het 16:10 sigment

en hp is weer een stuk duurder ik wil ong 450 euro uitgeven

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the squaler1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:05:
[...]

bij 1080P is een resolutie van 1920x1080.
Heeft het nu als ik die resolutie neem?
Mijn 245b staat nu ingesteld op 1920 x 1200, maar kan ik die via een custom resolutie die gewoon invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:11:
[...]

Mijn 245b staat nu ingesteld op 1920 x 1200, maar kan ik die via een custom resolutie die gewoon invoeren?
Ligt er aan wat je met de resolutie wil gaan doen?
Hoe bevalt jou het scherm? hoe zit het met de inkijkhoeken contrast helderheid etc kun je ff er wat overzeggen ben hem aan het overwegen te gaan kopen van wege zijn lage prijs van 429 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the squaler1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:22:
[...]

Ligt er aan wat je met de resolutie wil gaan doen?
Hoe bevalt jou het scherm? hoe zit het met de inkijkhoeken contrast helderheid etc kun je ff er wat overzeggen ben hem aan het overwegen te gaan kopen van wege zijn lage prijs van 429 euro
Vroeg het me gewoon af van die resolutie.

het scherm bevalt me erg goed, mooie kleuren, helderheid en contrast zijn weer in te stellen voor elke activiteit zoals internet, games, films enz. En de kijkhoek is ook goed. Ik zit er niet heel ver vandaan en het scherm staat iets schuin, zie hieronder

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v174/escape_nl/IMG_0505.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:29:
[...]

Vroeg het me gewoon af van die resolutie.

het scherm bevalt me erg goed, mooie kleuren, helderheid en contrast zijn weer in te stellen voor elke activiteit zoals internet, games, films enz. En de kijkhoek is ook goed. Ik zit er niet heel ver vandaan en het scherm staat iets schuin, zie hieronder

[afbeelding]
ah thanks pracht van een scherm ga ik ahlen.
maar het nut van de resolutie 1290x1080 heeft eigenlijk allen zin bij HD films of bluray omdat deze vaak in 1080P zijn gmeaakt if 1080i of 720P
verder zal deze resolutie niet veel voordelen bieden zeker niet bij gamen bij gewoon gebruiken zul je er niets van merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
the squaler1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:32:
[...]

maar het nut van de resolutie 1920x1080 heeft eigenlijk allen zin bij HD films of bluray omdat deze vaak in 1080P zijn gmeaakt if 1080i of 720P
verder zal deze resolutie niet veel voordelen bieden zeker niet bij gamen bij gewoon gebruiken zul je er niets van merken
Op een scherm dat gemaakt is voor 1920x1200 zal het instellen van een lagere resolutie (die vervolgens zonder zwarte balken weergegeven wordt) enkel voor een mindere beeldkwaliteit zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag die na een hoop speurwerk nog altijd niet is beantwoord,
want is er een 2232MW opkomst?.

vast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Je vergeet erbij te zeggen dat het schermen zijn met een glossy paneel, waarmee direct ook het voornaamste argument tegen de HP's gegeven is.
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:11:

bij 1080P is een resolutie van 1920x1080

(Ik neem aan dat je bedoelt dat je je hd films 1920x1080 (16/9) wilt afspelen op je 1920x1200 (16/10) scherm)

x1080 instellen ipv x1200 is totaal onnodig en zelfs contra-productief:

- ofwel krijg je zwarte balkjes boven en onder en blijft je werkelijke filmgrootte onveranderd tov orginele instelling;
- ofwel wordt deze resolutie schermvullend toegepast maar dan wordt je beeld lichtjes uitgerekt in de hoogte omdat je schermformaat 16/10 is;
- en zoals reeds vermeld:
PromoX schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:07:
Op een scherm dat gemaakt is voor 1920x1200 zal het instellen van een lagere resolutie (die vervolgens zonder zwarte balken weergegeven wordt) enkel voor een mindere beeldkwaliteit zorgen.

[ Voor 13% gewijzigd door kristo op 22-10-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 20:23
Ik zoek een 22inch TFT die ik gebruiken om mee te gamen, films bekijken en de standaard dingen zoals tekstverwerken en surfen. Ik heb het forum al afgezocht naar een goede 22inch en ik kwam uit op de HP W2207 en de Samsung 2232BW. De 226BW viel af vanwege de verschillende panelen. Heeft iemand misschien ervaring met beide schermen? Of is er een ander scherm die ik over het hoofd ziet?

Van de HP W2207 wordt gezegd dat hij een glossy laag heeft en door sommige mensen wordt dit als vervelend ervaren. Ik heb momenteel een BenQ FP71+ deze heeft ook een bepaalde laag, een coating, waar ik geen problemen heb met de spiegeling, dus dat bezwaar valt af. De Samsung heeft een mooi design maar bij de Samsungs komt veel blackbleeding voor... Maar welk scherm is nou de beste keus?

Ik hoop dat mijn vraag hier geplaatst mag worden, zo niet; excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Sorry je vraag kan hier niet gesteld worden. Probeer HP-service eens: 0800-HPSERVICE

Excuses niet aanvaard.

---------|---------

Tuurlijk mag je hier vragen stellen. 8)7

Je moet beide schermen side2side zien in een winkel. :o

Ik zag de 226 en de 2207. :o Ik denk dat je daarna voor de HP kiest. ;)

PS: waarom bestaat er geen semi-glossy. :s Ik blij, jij blij.

De glans voegt meer kleur toe.

[ Voor 59% gewijzigd door SalimRMAF op 22-10-2007 21:46 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

CoolleDirkie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:19:De Samsung heeft een mooi design maar bij de Samsungs komt veel blackbleeding voor...
Dat is zeer relatief. Mijn 226CW heeft nauwelijks waar te nemen bb.
salimrmaf schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:34:
Je moet beide schermen side2side zien in een winkel. :o
Ik zou daar mee oppassen: schermen staan in rekken op een dikwijls onaangepaste en verschillende hoogte, onder diverse soorten belichting vanuit verschillende hoeken, met instellingen die je niet kent en niet kunt aanpassen (naar wat jij wilt), content afspelend die je niet kent, ...

Eig zou je bv twee schermen een week thuis moeten hebben, ze voor jou optimaal instellen en dan kiezen.

Na er nu een paar maand mee bezig geweest te zijn, denk ik dat je een scherm kiezen redelijk objectief kunt doen, zónder rekening te houden met de subjectieve meningen geuit in forum topics en reviews ("ik vind dit en dat") maar mét de objectieve beschrijvingen van eigenschappen ("iets werkt zo en zo") in deze zelfde reviews. Iemand kan een bepaald scherm kut vinden terwijl het voor jou ideaal is, en dat zal meer te maken hebben met persoonlijke appreciatie dan met mank lopende kwaliteit.

Dit zou een begin van een checklist kunnen zijn:

* algemeen:

- schermen van een bepaalde prijs zullen alle ong kwalitatief gelijkwaardig zijn
- schermen zónder tuner, luidsprekers, ... zullen kwalitatief beter zijn dan deze mét (// hifi componenten)
- in't algemeen is duurder beter
- welke schermgrootte: 20, 22, 24, ...
- welk type paneel (tn of (s)pva/ips); ook te lezen als 'hoeveel wil ik uitgeven'
- eventuele merkvoorkeur
- ...

* welke eigenschappen vind ik interessant/belangrijk (zie topics en reviews):

- glossy paneel of niet (bv Samsung versus HP/Acer)
- software opties (bv Dynamic Contrast id Samsungs)
- vesa monteerbaar
- hoge color gamut (vb Samungs)
- goed voor gamen
- kijkhoek
- ...

Verder zou ik ten zeerste adviseren om te kopen id betere detailhandel, als de beste garantie om de volle kwaliteit te krijgen van wat je koopt.
De glans voegt meer kleur toe.
Ik lees dat het het zwart verbetert - wat natuurlijk zijn invloed heeft op het totale beeld.

Naar't schijnt kun je je er ook voor scheren.

;)

[ Voor 6% gewijzigd door kristo op 23-10-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-10 11:54

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik ga straks na mijn werk een 2032MW opladen bij de Expert voor €295,-
Is eigenlijk pas een aanbieding voor a.s. zondag, maar die bij mij in de buurt vond 't geen probleem om er mij alvast een mee te geven voor die prijs.

Leuk ding voor de slaapkamer, en mocht ie me niet meer bevallen dan gaat ie dienst doen als pc-scherm.

Wellicht voor meerdere van jullie een interessante aanbieding...

[ Voor 9% gewijzigd door beschuitfluiter op 23-10-2007 13:22 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Leuk om te zien dat er nog steeds grote delen van de originele 19" TFT topic startpost worden gebruikt dezer dagen :)

Even een kort nieuwsberichtje, semi offtopic:

nieuws: Samsung kondigt ultradun 40"-lcd-scherm aan

Hier wat (hele) grote pics:
http://www.newswire.co.kr...em_id=123456+&picsize=big
http://www.newswire.co.kr...em_id=123456+&picsize=big

OLED TV's komen binnenkort dan echt op de markt. Hopelijk zullen OLED's voor de PC snel volgen, want 1/2ms TN panelen kennen we natuurlijk al lang (ben nog steeds redelijk tevreden met m'n 931c) en ghosting, of het nou nagloei of overdrive nagloei is, is inherent aan LCD panels voor de kritische kijker. Daarnaast is het contrast (zwart diepte voornamelijk) van de overdrive TN panels nog steeds laag, net als de kijkhoek (minder belangrijk voor alledaags thuis gebruik, maar toch). Behalve de komst van meer breedbeeld LCD's voor de PC gebeurt er momenteel niet veel op de LCD markt, totdat OLED dan echt het daglicht ziet. Samsung is in ieder geval goed bezig met nieuwe panelen bakken en de levensduur van blauwe OLED's is nu eindelijk hoog genoeg. Happy time.

[ Voor 31% gewijzigd door Yokozuna op 23-10-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:17
Oke een simpel vraagje:
Ik mag een nieuwe monitor uitzoeken, nu is mijn keuze gevallen op de Samsung 206BW of de 2032BW.

Ik wilde eigenlijk eerst voor een 22" variant gaan maar aangezien ik het 'krijg' mag ik niet klagen.
Nu is mijn vraag, wat word het beste aangeraden? De wat verouderde versie de 206BW of lekker voor de 2032BW gaan. De prijzen liggen toch ongeveer gelijk.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
sjorremans schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:55:
Oke een simpel vraagje:
Ik mag een nieuwe monitor uitzoeken, nu is mijn keuze gevallen op de Samsung 206BW of de 2032BW.

Ik wilde eigenlijk eerst voor een 22" variant gaan maar aangezien ik het 'krijg' mag ik niet klagen.
Nu is mijn vraag, wat word het beste aangeraden? De wat verouderde versie de 206BW of lekker voor de 2032BW gaan. De prijzen liggen toch ongeveer gelijk.
is ook afhanklijk van wat je met die monitor wil gaan doen?
Ga je gamen of films kijken of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
the squaler1 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:27:
[...]

is ook afhanklijk van wat je met die monitor wil gaan doen?
Ga je gamen of films kijken of wat
Ik game niet zo heel veel, voornamelijk basis gebruik dus.
Internetten, msnen, office etc.
Films kijken komt ook veel voor en kijk ook voornamelijk tv series erop.
Zo af en toe een spelletje als fifa 2008 of pro evolution soccer 2008 mag ook wel is voorkomen maar over het algemeen is daar niet veel tijd voor.

[ Voor 9% gewijzigd door sjorremans op 23-10-2007 17:44 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

206BW.

Snel, Mooi en goedkoop!

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/1750/spoilerex7.png

:9

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

sjorremans schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:55:
Oke een simpel vraagje:

Nu is mijn vraag, wat word het beste aangeraden?
Déja vu iemand? :/

Eén keer, twee keer, np, maar té is té. |:(

Het gaat hier al màànden en pàgina's lang over die dingen, léés dat gewoon eerst (waar trouwens ten zeerste op aangedrongen w op dit forum) en then make up your mind ...

Ik heb hier net nog een post gezet over hoe je eventueel een monitor zou kunnen kiezen, is dat dan voor de muren of wat? 8)7

(commentaar op die post mag natuurlijk altijd)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

kristo filosoof schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:05:
[...]

Déja vu iemand? :/

Eén keer, twee keer, np, maar té is té. |:(

Het gaat hier al màànden en pàgina's lang over die dingen, léés dat gewoon eerst (waar trouwens ten zeerste op aangedrongen w op dit forum) en then make up your mind ...

Ik heb hier net nog een post gezet over hoe je eventueel een monitor zou kunnen kiezen, is dat dan voor de muren of wat? 8)7

(commentaar op die post mag natuurlijk altijd)

;)
Ja, mee eens! Het zou verboden moeten worden, al die domme vragen. Lees gewoon de 5 topics door. 5000 posts lezen en je hebt een goter IQ dan Q.

Wat jij in je topic zei ^, ben ik helemaal mee eens. Klopt als een trein.

Alleen over dat Glossy scherm: Sommige mensen vinden het mooi, andere niet. Ik denk dat de meeste er meer voordeel bij hebben. Al eens zo'n scherm naast een matte LCD gezien? :X Ik durf te wedden dat ook jij voor een glossy TFT zal gaan.

Ha.. ha... ... :/

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 24-10-2007 00:03 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Thanks.

Ikzelf heb wéken deze topics en het net zitten doorbladeren en nergens niet één vraag gesteld van 'wat vinden jullie er nou fan' voor ik m'n 226CW kocht, en m'n beslissing is achteraf nog steeds de juiste, dank zij die voldoende info vooraf. Nu ik een beetje begin door te krijgen hoe die dingen ineenzitten wil ik ook anderen helpen, maar niet met dingen die letterlijk hier al 10x geschreven zijn.
Het zou verboden moeten worden, al die domme vragen.
Volgens mij hebben de mods het hier al lang opgegeven lol
Alleen over dat Glossy scherm: Sommige mensen vinden het mooi, andere niet. Ik denk dat de meeste er meer voordeel bij hebben. Al eens zo'n scherm naast een matte LCD gezien? :X Ik durf te wedden dat ook jij voor een glossy TFT zal gaan.
Opm geschrapt. Wel ik heb dus een Samsung, die onder 'matte' schermen vallen neem ik aan, en ben meermaals naar HP's en Acers gaan kijken id rekken van de Fnac, en no offence maar ik ben er niet voor ...

Is dat trouwens een ufo op je HP of een weerspiegeling :*)

Het is je dakraam.

;)

[ Voor 3% gewijzigd door kristo op 23-10-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
salimrmaf schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:42:
[...]

Ja, mee eens! Het zou verboden moeten worden, al die domme vragen. Lees gewoon de 5 topics door. 5000 posts lezen en je hebt een goter IQ dan Q.

Wat jij in je topic zei ^, ben ik helemaal mee eens. Klopt als een trein.

[afbeelding]

>:)
nu dat ik zo zie dat mat en dat glossy is glossy wel erg mooi. zit zelf op een 19 inch tft met mat scherm en was er zeker van om een samsung 24B te gaan halen maar nu ik die hp zie vind ik deze erg mooi. En kom in de twijvel om deze in de 24 variant te halen maar waar dan? komt toch ook door het design van het scherm. De hp is mooier als de samsung

En heb je meer foto;s van oa de kijkhoeken tijdens gamen films kijken etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hier een uitgebreide vergelijking, tussen de 226BW en de HP W2207

KLIKKERDEKIKKER

Foto's en shlt!

Hier een interresante topic, ook met foto's / vergelijkingen

HARDFORUM

PS: Gisteren was in de W2207 aan het bewonderen op de Duitse HP-Site... :> Hij kostte maar 285 Euro! :? In de Shops van Duitsland kost hij 290 Euro tegenover de 330 van NL... |:(

Ur welcome,

[ Voor 20% gewijzigd door SalimRMAF op 23-10-2007 21:16 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
salimrmaf schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:09:

KLIKKERDEKIKKER

Foto's en shlt!

HARDFORUM

PS: Gisteren was in de W2207 aan het bewonderen op de Duitse HP-Site... :> Hij kostte maar 285 Euro! :? In de Shops van Duitsland kost hij 290 Euro tegenover de 330 van NL... |:(

Ur welcome,
ah dank je veel mensen reageren positief over deze schermen op 1 ding na de prijs.
Trouwens weet jij hoe zit als je hem dicht bij een raam gebruikt krijg je dan weer spiegling.
Ik ga siesow voor de 24 inch versie maar de h in de product namen staat voor HDMI? maar in productspecificatie staat bijn de w2408 4xusb en bij de w2408H niet maar staat verder geen extra info

[ Voor 7% gewijzigd door the squaler1 op 23-10-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De **** en de ****h zijn exact hezelfde, behalve dat de "h" voor HDMI staat.

Hadden ze nou maar eentje, die VGA, DVI en HDMI-aansluitingen had. :|

Sorry dat ik de verkeerde indruk geef, maar de scherm is nog niet in mijn bezit.

De meeste gebruikers zeggen geen last te hebben van weerspiegelingen etc. Kijk maar ns naar de reviews die op kieskeurig.nl staan. :P

Dat zijn er een heleboel!

ps: iemand al de 2207 in Pivot-standje gezien? Best grappig en handig!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
salimrmaf schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:13:
De **** en de ****h zijn exact hezelfde, behalve dat de "h" voor HDMI staat.

Hadden ze nou maar eentje, die VGA, DVI en HDMI-aansluitingen had. :|

Sorry dat ik de verkeerde indruk geef, maar de scherm is nog niet in mijn bezit.

De meeste gebruikers zeggen geen last te hebben van weerspiegelingen etc. Kijk maar ns naar de reviews die op kieskeurig.nl staan. :P

Dat zijn er een heleboel!

ps: iemand al de 2207 in Pivot-standje gezien? Best grappig en handig!
je kan beter een algemeen hp topic openen anders lopen deze twee
(samsung en hp) door elkaar en valt het meer op.
dus de hp w2408h heeft hdmi en dvi. DVI om hem gewoon te kunnen aansluiten
maar vind het die 50 euro niet extra waard bied geen voordelen voor alleen hdmi poortje erbij

[ Voor 5% gewijzigd door the squaler1 op 24-10-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Laatst online: 25-10 08:31
salimrmaf schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:09:

KLIKKERDEKIKKER

Foto's en shlt!

HARDFORUM

Ur welcome,
Het lijkt wel of de Hp net iets mooiere kleuren heeft. Zal dit dan over het algemeen zo zijn of is dat gewoon geluk dat deze versie van de 2232bw net iets meer BB heeft e slechtere kleuren dan de W2207?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De "H"-versie heeft juist GEEN HDMI EN DVI, maar alleen hdmi...

De kleuren van de HP zijn over het algemeen mooier, maar dat komt door de glossy.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the squaler1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:32:
[...]

ah thanks pracht van een scherm ga ik ahlen.
maar het nut van de resolutie 1290x1080 heeft eigenlijk allen zin bij HD films of bluray omdat deze vaak in 1080P zijn gmeaakt if 1080i of 720P
heb je hem ondertussen al? en zo ja hoe is ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:39:
[...]

heb je hem ondertussen al? en zo ja hoe is ie?
neej helaas niet en dat komt omdat ik een mooier scherm ben tegen gekomen de HP W2408
en die brengt mij dan ook wel in twijfel.
het wordt of de hp w2408 of de samsung 245b. Al heeft de hp betere kleur weergave komt door een glossy panel en een beter design zie ook[TFT] Het nieuwe HP W-Serie topic Deel 1

[ Voor 11% gewijzigd door the squaler1 op 24-10-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
Ik heb vandaag de HP W2207H aangeschaft. Ik heb wel in dubio gestaan tussen de Samsung 2232bw en de HP maar ik ging toch voor de glossy, dit ziet er erg mooi uit en het past bij mijn BenQ FP71+ die ook een glossy scherm heeft. Ik gebruik ze nu als dual screen. Ik vond de Samsung 2232bw er wat plastic uitzien en het voetje was erg wankel.

Mijn HP W2207H heeft wel een pixeltje wat een beetje wit is als het beeld zwart is. Waarschijnlijk een dode subpixel. Maar ik zie het nauwelijks en om het scherm om te ruilen vind ik ook weer zo'n gedoe.

De verkoper zei dat er een verloopstukje bij zat van DVI naar HDMI, niet dus... Dus heb ik nog een verloopstekkertje moeten kopen bij een andere winkel. Het scherm ondersteund ook de resolutie van 1980×1020 dus Full HD.

Kortom, ik ben erg content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuitfluiter schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:11:
Ik ga straks na mijn werk een 2032MW opladen bij de Expert voor €295,-
Is eigenlijk pas een aanbieding voor a.s. zondag, maar die bij mij in de buurt vond 't geen probleem om er mij alvast een mee te geven voor die prijs.

Leuk ding voor de slaapkamer, en mocht ie me niet meer bevallen dan gaat ie dienst doen als pc-scherm.

Wellicht voor meerdere van jullie een interessante aanbieding...
En hoe bevalt ie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
CoolleDirkie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:09:
Ik heb vandaag de HP W2207H aangeschaft. Ik heb wel in dubio gestaan tussen de Samsung 2232bw en de HP maar ik ging toch voor de glossy, dit ziet er erg mooi uit en het past bij mijn BenQ FP71+ die ook een glossy scherm heeft. Ik gebruik ze nu als dual screen. Ik vond de Samsung 2232bw er wat plastic uitzien en het voetje was erg wankel.

Mijn HP W2207H heeft wel een pixeltje wat een beetje wit is als het beeld zwart is. Waarschijnlijk een dode subpixel. Maar ik zie het nauwelijks en om het scherm om te ruilen vind ik ook weer zo'n gedoe.

De verkoper zei dat er een verloopstukje bij zat van DVI naar HDMI, niet dus... Dus heb ik nog een verloopstekkertje moeten kopen bij een andere winkel. Het scherm ondersteund ook de resolutie van 1980×1020 dus Full HD.

Kortom, ik ben erg content.
de 2207H is een 22 inch monitor en heeft een max resolutie van 1680/1050
De 24 inch heeft een resolutie van 1920*1200 en die ondersteunt dan ook Full HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
Waarom staat er dan dat ik als resolutie 1980×1020 kan instellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
CoolleDirkie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:18:
Waarom staat er dan dat ik als resolutie 1980×1020 kan instellen??
heeft met je videokaart drivers te maken ik heb een 19 inch staan en kan max 1440x900 aan en ik kan 2560*16.. instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
Dacht al dat je zou denken dat ik daarnaar keek. Maar nee, ik zie het echt in het goede menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
CoolleDirkie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:36:
Dacht al dat je zou denken dat ik daarnaar keek. Maar nee, ik zie het echt in het goede menu...
welk menu zit je dan?
Naar mijn weten een 22 inch is 1680x1050
Full HD vereist een resolutie van 1920x1080
Of je hebt ipv de w2207 de w2408

[ Voor 4% gewijzigd door the squaler1 op 24-10-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
Nee nee, gewoon de w2207h. Gewoon rechtermuisknop en dan beeldscherminstellingen (bij Vista). De hoogste resolutie die ik dan kan instellen is 1920×1080. Ik heb mijn andere 17 inch als dualscreen erbij en die heeft als hoogste resolutie 1280×1024 wat ook gewoon klopt en het staat allebei in hetzelfde menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
CoolleDirkie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:42:
Nee nee, gewoon de w2207h. Gewoon rechtermuisknop en dan beeldscherminstellingen (bij Vista). De hoogste resolutie die ik dan kan instellen is 1920×1080. Ik heb mijn andere 17 inch als dualscreen erbij en die heeft als hoogste resolutie 1280×1024 wat ook gewoon klopt en het staat allebei in hetzelfde menu...
ik gebruik bijna geen vista meer maar ik xp draai dualboot.
Game met xp vandaar. Maar vind het toch raar een reso van 1920x1080 op een 22 incher
iemand een verklaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Geloof je t zelf.

Andere woorden: DE NATIVE RESOLUTIE VAN DE 226/2207 IS GEWOON 1680X1050.

Je kan misschien wel een hogere reso weergeven maar dan wordt het beeld lelijk/gecropt. :9

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

En daar moeten de winkels het dan van hebben, spreekwoordelijk gezien dan. Het is gewoon naar de winkel terug gaan, en omruilen. Zo'n gedoe is dat niet. Ik zou em echt direct terugbrengen. Maar ja, wie ben ik?
Nog een reden om terug te gaan, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
Het beeld wordt inderdaad erg lelijk op 1980×1020. En de native resolutie is idd 1680×1050, ik zeg alleen maar dat ik die resolutie (1980×1020) kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SP
MW en UW serie
Onlangs heeft Samsung nieuwe schermen in de MW serie uitgebracht, de 22" 225MW en de 20" 2032MW. Wat spces betreft zijn deze schermen vergelijkbaar met de andere schermen van Samsung met een TN paneel. Het grote verschil is dat deze schermen beschikken over een TV tuner.

Hier wil ik op reageren, dit is helemaal niet zo.
Ik heb ervaring met een 2032MW en een 205BW
De 205BW heeft een veel betere beeldweergave. De helderheid is van de 2032MW veel minder. En de 205BW laat 'zwart' beter zien dan de 2032MW.

SP
Specs
Een overzicht van recente schermen met specs zijn hier (excel) en hier (html) te vinden. Ook zijn ze terug te vinden op onderstaande productpagina's.

De specs kloppen niet hierin van de 2032MW, deze is niet in hoogte verstelbaar. Geen webcam, usb-hub en ook geen microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Al enige tijd ben ik ook wat aan het rondkijken naar een TFT monitor en dan bij voorkeur van Samsung en dan wel een 19 inch breedbeeld, omdat de resolutie van deze grootte mij erg aanspreekt (1440*900). Daardoor is gamen op de native resolutie niet ontzettend zwaar. Ik heb nu een ATi Radeon X1950XT en deze is gewoon niet snel genoeg om toekomstige games vloeiend op 1680*1050 te draaien. Bovendien heb ik nu een 17" CRT (LG Flatron 793FT) die in Windows zijn werk op 1024*768 doet en in games meestal op 1280*1024, wat nog uitstekend gaat (Crysis ook :)).

Nu kwam ik uit op de volgende 19" breedbeeld schermen:

- Samsung Syncmaster 940BW (4 ms / 500:1 / ~€200)
- Samsung Syncmaster 961BW (2 ms / 3000:1 / ~€250)
- Samsung Syncmaster 931BW (2 ms / 2000:1 / ~€220)
- LG Flatron L194WT (5 ms / 2000:1 / ~€190)

Aan de 931BW begin ik liever niet, omdat je bij dit scherm het risico loopt een slecht TFT-paneel in handen te krijgen en het ontwerp me minder aanspreekt (past totaal niet bij mijn klassiek witte pc-onderdelen - Chieftec Dragon enzo).

De LG vind ik wat goedkoop aandoen en mijn voorkeur ligt toch wat meer aan de kant van Samsung, ook al komt het scherm best goed uit de tests en zijn de gebruikers hier op Tweakers.net over het algemeen erg positief.

Dan blijven de 961BW en 940BW over. De 961BW is wel een erg mooi scherm om te zien en de specificaties zijn zeer goed voor een TN paneel, maar ja... er zijn weinig reviews en gebruikerservaringen te vinden en €250 voor een 19 inch TN TFT monitor is wel erg veel geld. Deze valt dus eigenlijk ook af, tenzij iemand mij kan overtuigen dat dit scherm ontzettend goed is :P.

Het design van de 940BW vind ik erg aangenaam en de specificaties zijn best goed, alleen is het contrast behoorlijk laag (500:1) vergeleken met de andere drie monitoren. Verder is dit scherm al behoorlijk lang op de markt (> 1 jaar) en zijn de (positieve) product reviews dus enigszins gedateerd. Iemand enig idee of dit scherm nog een beetje is te vergelijken met de hedendaagse TFT's? Goed vergelijkingsmateriaal heb ik niet bij de hand, want dat kom je bij de 710N serie of de 770P (ander uiterste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

ik heb nu een samsung syncmaster 225MW gekocht. (zal later nog wel een review plaatsen)
het tv beeld is prima alleen het beeld vanaf de pc ben ik niet tevreden over.
als ik namelijk met de muis beweeg of als ik bewegende beelden afspeel, komt er een soort ruis door het scherm. een soort van hele lichte witte strepen. als er dan geen beweging is op t scherm, zijn de strepen na ongeveer een seconde weer verdwenen. ik heb dus alleen last van die strepen als er beweging is op het beeld.

ik heb al drivers geinstalleerd, maar dit mocht niet baten.

weet iemand hier een oplossing voor of nog handige tips?

bij voorbaat dank,
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 2032MW binnen. Heerlijk schermpje, maar er zijn natuurlijk altijd een paar minpunten. Sommige tv zenders worden slechter als de pc aanstaat. Mijn pc lijkt de tuner dus een beetje te beinvloeden. Verder heb ik 1 dode pixel kunnen ontdekken, wat natuurlijk altijd jammer is. Kleuren vind ik prima te noemen en van backlight bleeding merk je alleen iets met een geheel zwart scherm en met normaal gebruik is dit heel niet hinderlijk.

Heeft me trouwens wel heel veel moeite gekost om die voet onder dat ding te krijgen. Had al bijna de neiging hem uit het raam te gooien. Maarja...dat zou zonde van die 300 euro zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:55:
als ik namelijk met de muis beweeg of als ik bewegende beelden afspeel, komt er een soort ruis door het scherm. een soort van hele lichte witte strepen. als er dan geen beweging is op t scherm, zijn de strepen na ongeveer een seconde weer verdwenen. ik heb dus alleen last van die strepen als er beweging is op het beeld.

Eig is deze topic ('nieuws en discussie') nt de plaats voor je vraag (zie blauwe tekst) maar er is blijkbaar geen ontkomen aan
:/

Dit ruikt naar beeld artefacten (fouten van je videokaart), kan je videokaart het scherm wel aan 8)7
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:54:
Sommige tv zenders worden slechter als de pc aanstaat. Mijn pc lijkt de tuner dus een beetje te beinvloeden.
Mss eerder stralings- dan signaalstoring, probeer eens je bak wat verder van je scherm te zetten.

Weet ik veel eig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Laatst online: 01-02-2024
Heb sinds gister ook een 226CW. Had hiervoor een 19" CRT en dit is wel even wat anders zeg... schrok wel even wat de klap licht die op je af komt... heb brightness nu op 80% staan en het is nogsteeds ERG fel aan de ogen in een redelijk donkere omgeving ('s avonds). Maar goed, geen dooie pixels, prachtig beeld en daar gaat het om.

Wat betreft de power led, ik vind hem niet echt fel. Als je er normaal voor zit valt hij na een tijdje niet meer op en heb je er geen last van. Als je er met je neus bovenop/tegenover gaat zitten dan is hij idd fel. ;) Maar wat ik wel matig vind is dat hij idd blijft knipperen als hij standby gaat. Wat is daar het nut van? Ben bang dat de kat het op een nacht een uitdaging vind om hem uit te slaan en m'n scherm de volgende ochtend onder de krassen terug te vinden... :p Dus dan maar volledig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Hoe is je verticale kijkhoek (als je er recht voor zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

kristo filosoof schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 05:25:
[...]

ronduit slecht. Ik heb de 226CW ook gehad en was hier het minst over te spreken. Bij het minste geringste bewegen met je hoofd zie je al redelijke verschillen. Dit in combinatie met de BB heb ik de 226CW teruggebracht en de 2232BW aangeschaft. VEEL betere kijkhoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-10 11:54

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Heb hem nu een weekje in gebruikt en moet zeggen dat ie best ok zijn werk doet.
Heb hem dus alleen nog maar als tv gebruikt en analoog aangesloten.

Het instellen van de zenders is in een minuut of 5 gebeurd.

Ding heeft wel best last van backlight bleeding rondom, maar dit valt alleen op bij donkere scenes.

Beeldkwaliteit is met SD tv niet om over naar huis te schrijven, maar vanaf een meter of 2,5/3, is het goed te doen. Ik ga er iig geen tweede decoder voor leasen bij UPC.

Verder staat het ding standaard echt ruk ingesteld; veel te veel kleur en contrast waardoor belspelletjes op een paddotrip lijken, maar goed; das makkelijk in te stellen wat het beeld een stuk mooier maakt.

De kijkhoek is wel een stuk beperkter dan de pana plasma die ik heb, maar dat is appels en peren vergelijken natuurlijk, maar merk wel dat vooral van onderen/boven, je snel een wat minder beeld krijgt; dit betekend in mijn geval dus een extra kussen onder 't hoofd voor optimaal kijkplezier.

Prettig is dat t lampje uit gaat bij standby.

Verder ziet het ding er mooi uit met zijn glossy finish, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Afstandsbediening is erg logisch en voelt prettig en degelijk aan.

Wat betreft de kwaliteiten icm een pc moet ik een antwoord verschuldigd blijven.

[ Voor 11% gewijzigd door beschuitfluiter op 31-10-2007 08:57 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Laatst online: 01-02-2024
kristo filosoof schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 05:25:
[...]

Sja ach. Dit is m'n eerste LCD dus heb er weinig ervaring mee. Maar doorgaans zit ik gewoon recht voor het scherm en bij "een kleine" verschuiving zie ik amper verschil. Kan me er iig niet aan storen ofzo. Van de schermen die ik heb gezien vond ik dit de mooiste, zou best kunnen dat een ander scherm en betere kijkhoek heeft maar ach, ik vind deze echt te gek dus vind het allemaal wel best. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik heb vandaag mijn 206BW binnen gekregen, en het is een wereld van verschil met mijn oude 17" crt monitor die ik gebruikte op 1152x864 omdat ik zo alleen op 75 hertz kon draaien.

Ik heb even rondgekeken en ik vermoed dat ik een A versie heb, op de sticker staat geloof ik een S maar via het service menu hangt het meer de kant van een A paneel op.

Nadat ik de kleuren wat heb aangepast ziet het er werkelijk waar perfect uit. Nu nog even kijken hoe het is met films en games.

Er is gelukkig geen dode pixel te bekennen dus ik ben helemaal blij! :D

Ik ben denk vanavond nog wel zoet met het finetunen van de kleuren, ik vind zwart namelijk nog niet helemaal zwart zoals het was op me oude monitor.

Kwa BB valt het reuze mee, aan de bovenkant lichtelijk en aan de onderkant ook, de onderkant valt sowieso bijna niet op en aan de bovenkant als je ernaar zoekt zie je het lichtelijk. Nu wil ik alleen nog even achterhalen welk scherm ik heb, de S of de A versie!

[ Voor 27% gewijzigd door sjorremans op 01-11-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Vanmiddag ben ik even langs de MM geweest, maar ben er niet veel wijzer van geworden (over de 940BW). De kleuren van het scherm waren goed vergeleken met veel andere monitoren, alleen is het verder erg moeilijk om een beetje te vergelijken als alle TFT's stoffig en totaal verkeerd afgesteld zijn (resolutie etc.). De verticale kijkhoek was bij alle schermen niet zo geweldig.

Een 19 inch widescreen lijkt trouwens erg klein evenals 20", hoewel dat natuurlijk ook komt doordat die winkel erg hoog en licht is. Dat terwijl ik op een 17" CRT werk welke een minder hoog beeldoppervlak heeft dan een 19" WS (24 cm tegenover 26 cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de mijne (een 226BW) nu ook enkele weken en ben er zeer tevreden over. Hier betreft het een verbetering van een 15" LG LCD (6 jaar oud, dient nu als secundaire monitor voor MSN/Media Player :) ). Dat formaat was wel even wennen, ineens 2x zoveel schermruimte + extra monitor
In de winkel leek die echt wel kleiner dan dat die nu hier staat

Resolutie is prima (1680x1050) en komt ook net in grootte uit met mijn andere monitor (1024 * 768)

Over dode pixels : heb testprogramma gebruikt, en heb er geen gevonden.
Over kwaliteit paneel : zie om te zeggen geen backlight bleeding, en kleuren staan goed, vind geen vermelding meer, dus denk dat het een S-paneel is (heb em wel in Duitsland gekocht)
Over de kleuren en het contrast ben ik zeer goet te spreken. Games, DVD kijken en fotos bewerken geeft allemaal prima beeld

De helderheid stond aanvankelijk te hoog, maar was vlug aangepast
Vind het ook een mooi design, mooier dan de vorige reeks (225 BW)

Verder is het wel jammer dat hij niet in hoogte verstelbaar is, maar dat was mijn vorige ook niet, en ze staan toch net goed op verhoog op pc-bureau :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadlockk
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 17:09
Om wederom terug te komen op de BW226 panel versies.
Na ongeveer 40 paginas tweakers en o.a. artikelen van behardware.com over paneelvergelijkingen toch nog een vraag.

Ik kom net bij de MM vandaan en:
De sticker is nutteloos, maar om het er toch even bij te zetten: Op de hele batch stond GEEN S A of C vermeld.
Overal door de topics heen worden serienummers genoemd. Ik heb het serienummer overgenomen van 1 van de monitoren.
ME22HSDP734801K
of ME22HSPP734801K (gg handschrift).

Er word wel een serienummer: M220Ew01 genoemd, en deze refereren dan naar een A-paneel.
Er word in geen enkele post dit serienummer genoemd. Kan het zijn dat dit een nieuwe batch is van Samsung?
Kan iemand bevestigen dat dit een A-paneel is?
Heeft iemand ook dit serienummer?

mocht dit een A paneel zijn, ga ik er iig voor. S had mooi geweest, maar ik heb liever de 2 weken niet goed geld terug garantie van MM en verkooppunt in dezelfde stad. Met de kleurprofielen is het nog steeds een meer dan prima monitor.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadlockk op 08-11-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Dit gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadlockk
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 17:09
... daar heb ik idd gigantisch over heen zitten kijken..

Bedankt.

[ Voor 74% gewijzigd door Deadlockk op 08-11-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Sinds gister heb ik hier een Syncmaster 2232BW staan. Erg mooi beeld en mooie kleuren, maar ik krijg na 30 minuten ontzettende hoofdpijn. Dit had ik nooit met mijn vorige LCD scherm. Ik heb het idee dat het vooral komt doordat het wit zo fel is zodat het bijna pijn aan mijn ogen doet!

Ik heb al met Magictune en Natural Color lopen prutsen maar dit helpt niet echt. De Brightness staat nu erg laag zodat het allemaal wat minder fel is maar dit gaat wel duidelijk ten koste van de kleuren. Daarnaast lijkt het wel alsof het beeld linksboven heel donker is terwijl het rechtsonder veel fletser en lichter is. Heeft iemand tips om deze monitor te calibreren of moet ik er gewoon aan wennen?

Photoshop geeft trouwens ook een error bij het opstarten: The monitor profile: "Samsung - Natural Color Pro 1.0 ICM" appears to be defective. Please rerun your monitor calibration software. Heeft dit er ook iets mee te maken?

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Op een rappeke:
... Ik heb het idee dat het vooral komt doordat het wit zo fel is zodat het bijna pijn aan mijn ogen doet!

Ik heb al met Magictune en Natural Color lopen prutsen maar dit helpt niet echt. De Brightness staat nu erg laag zodat het allemaal wat minder fel is maar dit gaat wel duidelijk ten koste van de kleuren.
Brightness kun je maar écht verminderen via beeldkaart-software, zet dat in MagicTune maar op normale niveaus
Daarnaast lijkt het wel alsof het beeld linksboven heel donker is terwijl het rechtsonder veel fletser en lichter is.
TN-paneel> niets aan te doen, tenzij omruilen
...The monitor profile: "Samsung - Natural Color Pro 1.0 ICM" appears to be defective. Please rerun your monitor calibration software. ...
Probeer (nog) eens om een nieuw profiel aan te maken met NaturalColor (vergeet niet te bewaren) en dit te gebruiken ...

(en gebruik de laatste versies van MT en MC van op de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!zuno
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2020
Hallo

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Samsung 226CW. Moet zeggen een mooi scherm. Meteen gecontroleerd op doie pixels met DPT ( eerder in het forum genoemd ). Maar gelukkig niks mis mee. Ik zit alleen met het volgende, ik heb hem nu een uur aanstaan ofzo. En ik krijg echt hoofdpijn. En de laatste keer dat ik hoofdpijn had kan ik me niet meer herinderen. Nou is mijn vraag aan de mensen hier. Waar kan dit aan liggen? Ik heb heb al wat minder fel gezet met brightness van 100 naar bijna 50. Maar is niet echt iets waarbij ik vermindering merk. Is dit gewoon een kwestie van even wennen? Of toch iets anders? Ohw Refresh rate staat op 60 hz.

M!zuno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-10 00:35

mace

Sapere Aude

M!zuno schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:48:
Hallo

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Samsung 226CW. Moet zeggen een mooi scherm. Meteen gecontroleerd op doie pixels met DPT ( eerder in het forum genoemd ). Maar gelukkig niks mis mee. Ik zit alleen met het volgende, ik heb hem nu een uur aanstaan ofzo. En ik krijg echt hoofdpijn. En de laatste keer dat ik hoofdpijn had kan ik me niet meer herinderen. Nou is mijn vraag aan de mensen hier. Waar kan dit aan liggen? Ik heb heb al wat minder fel gezet met brightness van 100 naar bijna 50. Maar is niet echt iets waarbij ik vermindering merk. Is dit gewoon een kwestie van even wennen? Of toch iets anders? Ohw Refresh rate staat op 60 hz.

M!zuno.
Had ik eerst ook, was gewoon even wennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Koetje_boe schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:54:
Sinds gister heb ik hier een Syncmaster 2232BW staan. Erg mooi beeld en mooie kleuren, maar ik krijg na 30 minuten ontzettende hoofdpijn. Dit had ik nooit met mijn vorige LCD scherm. Ik heb het idee dat het vooral komt doordat het wit zo fel is zodat het bijna pijn aan mijn ogen doet!
kristo filosoof schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:24:
Brightness kun je maar écht verminderen via beeldkaart-software, zet dat in MagicTune maar op normale niveaus
M!zuno schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:48:
Hallo

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Samsung 226CW. ... En ik krijg echt hoofdpijn. ... Ik heb heb al wat minder fel gezet met brightness van 100 naar bijna 50. Maar is niet echt iets waarbij ik vermindering merk.
:/ en dan krijg ik op m'n dak vd mods ... 8)7

:X

Op je dak krijgen is een behoorlijk groot gegeven. Je topic is gewoon dicht gemaakt.
Redelijk begrijpelijk dat jij het daar niet zo mee eens bent, maar neem in dat geval contact op met dion_b in plaats van dit topic te besproeien.

[ Voor 147% gewijzigd door Ultraman op 12-11-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:48
Zo te zien moet ik maar de Syncmaster 2232BW kopen na vele reakties te hebben gelezen.
Wordt moe van me CRT scherm. Brandende ogen en wallen hehe.
Nu ff opzoeken waar ie het goedkoopst is in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:44:
SP
MW en UW serie
Onlangs heeft Samsung nieuwe schermen in de MW serie uitgebracht, de 22" 225MW en de 20" 2032MW. Wat spces betreft zijn deze schermen vergelijkbaar met de andere schermen van Samsung met een TN paneel. Het grote verschil is dat deze schermen beschikken over een TV tuner.

Hier wil ik op reageren, dit is helemaal niet zo.
Ik heb ervaring met een 2032MW en een 205BW
De 205BW heeft een veel betere beeldweergave. De helderheid is van de 2032MW veel minder. En de 205BW laat 'zwart' beter zien dan de 2032MW.
De specs zelf worden daar niet anders van . Dat de één dan vervolgens beter is dan de ander zal vast zo zijn, maar dat moet dan maar blijken uit reviews. En die zijn tegenwoordig, zeker van de populairdere monitoren voldoende te vinden.
SP
Specs
Een overzicht van recente schermen met specs zijn hier (excel) en hier (html) te vinden. Ook zijn ze terug te vinden op onderstaande productpagina's.

De specs kloppen niet hierin van de 2032MW, deze is niet in hoogte verstelbaar. Geen webcam, usb-hub en ook geen microfoon.
Bedankt. Ik heb het aangepast.

Bij deze wil ik ook nog even melden dat ik geen nieuw deel meer zal starten van dit topic. Dus hierbij de vraag of er misschien iemand anders is die dit wel wil doen? Zo ja, doe het dan ook in overleg met de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Eenmaal? Andermaal?

Dit topic is aan het sterven. Komt door die HP-schermen... Maar waarom in Godsnaam moeten de mods hierbij worden betrokken....? 8)7

Gulfstream G650

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-10 21:12

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

De 2232BW is overigens in de afgelopen week, 2 weken van 320 euro naar 270 euro gezakt bij verschillende shops (zie de pricewatch). Ben ik blij dat ik sowieso de 2232BW al wilde gaan kopen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc0il
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-01 11:52

mc0il

ICT'ert

Ik zit met een dilemma.
Acer AL1716 is een scherm wat niemand zou willen hebben, maar hij was het grootste/goedkoopste (6maanden terug)

Maar goed ik zit te twijfelen welke ik zal nemen:
Samsung MW 2032
of
Samsung MW225

2032MW:
+ hoog contrast
+ redelijk goedkoop
+ niet al te groot
- Lelijk model

225MW:
+ Mooi model
- net iets te groot
- duurder

Het meest logische zou de 2032MW zijn, maar ik weet niet welke meer kwaliteit bied? Welke heeft betere zwart enz?
En de 2032MW lijkt mij te goedkoop om waar te zijn?

Ik zou een van de twee willen gebruiken voor Tv, PS2/3 en PC.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunen die monitors ook 1:1 pixelmapping voor je ps2/3? Ik ga de samsung 245B halen en ik zit zwaar te twijfelen omdat die geen 1:1 ondersteund, want betekend dat het beeld uitgerekt word.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Waarschuwing
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Vragen. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je (simpele) vragen te dumpen.
* Gemiep over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een productreview op de frontpage.

En meer van dergelijke reacties. Deze zijn in dit topic niet gewenst. Ook kunnen dergelijke posts door de mods verwijderd worden.

Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren !