Gisteren aan het eind van de middag bij Best gefietst (mtb route bij Aquabest). Was de eerste keer, maar best wel een leuke route. Overigens is hij wel langer dan 5km zoals hierboven wordt gezegd. Je hebt namelijk 2 lussen, 1 van 5km en een van iets van 10km (geloof ik, iig veel langer). Ik heb 2 ronden gedaan, totaal iets van 30km onverhard, en 25 km asfalt (van huis naar Best en weer terug). Ik kreeg ook nog gratis muziekje erbij, aangezien er een of ander dancefeest was waarvan de muziek heel de route te horen was. Ik kwam op een gegeven moment achter een andere MBT'er te zitten die ook wel lekker tempo hield, na afloop nog even staan praten. Best grappig om zo collega fietsers tegen te komen. Ik kon hem tot m'n verbazing ook nog goed volgen, terwijl ik nu pas 4 maanden regelmatig fiets. Sinds ik m'n fiets heb (eind mei gekocht) ben ik bijna elke week wel wezen fietsen, en het is echt een ideale sport vind ik
Ik moet nu alleen nog goede schoenen en klikpedalen. Die staan nu wel hoog op de prio-lijst, want ik heb al een paar keer gehad dat ik van m'n trappers stuiterde als ik te heftige hobbels iets te hard nam. Dat was niet echt grappig
In totaal is het trouwens best wel een prijzige liefhebberij. Ik heb nu bijna alle benodigdheden die ik wil (helm, goede kleding, fiets, multitool, zadeltasje e.d.) maar nu beginnen al de eerste onderdelen te slijten en begin ik ook al de behoefte te krijgen om dingen op m'n fiets te vervangen (andere stuurpen). Maar ja... een hobby mag wat kosten zullen we maar zeggen
Volgend jaar ook eens wat van die tochten mee gaan doen. Waar vind je informatie over waar en wanneer er van die georganiseerde tochten zijn?
[
Voor 4% gewijzigd door
Martin Sturm op 24-09-2007 16:58
]