Het grote mountainbike topic (deel 7) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.662 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:20

The_Scarabial

MTB for life!

Mooie fietsje impry

* The_Scarabial heeft gisteravond meegedaan aan een ATB koppelkoers in Twenterand, was wel leuk om te doen, we mochten rijden in de finale, maar daar reden een aantal wedstrijdrijders mee en die waren toch wel een tikkeltje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Zo net thuis van de vulkanbike. Ging verassend goed. Wat specs: 85 km, 2000 hm, 4:16 total tijd, 225e van de +/- 750 starters op de lange afstand, <HF>=175. Ben super tevreden met naar verhouding weinig training in een jaar met blessures. Heb echt volle porties genoten van het biken. Het was één groot fietsfeest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Hoe bevalt je epic nu dan? Je had hem toch nog niet echt uitgebreid getest begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Het rijdt erg lekker. Merk wel dat er nog veel te finetunen valt aan de dempers, maar dat kost tijd. Heb nog wel de neiging om me te gedragen alsof ik op een hardtail zit en ga al snel staan terwijl het comfortabel genoeg is om te blijven zitten. Moet nog wat meer rijden om er wat meer zinnigs over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
21e vd 25, oftewel het ging bagger.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
Heeft iemand vandaag het ATB WK in Fort William opgenomen van de BBC?
Ik heb het gemist en wil het absoluut op DVD hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

McGryphon schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:08:
21e vd 25, oftewel het ging bagger.
Heb je wedstrijd net gemist. Heb nog wel de dames en de amateurs gezien, maar moest toen weg. Wat een ontzettende racebaan is dat rondje zeg. Was wel erg leuk om te kijken.
maartend schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:57:
Heeft iemand vandaag het ATB WK in Fort William opgenomen van de BBC?
Ik heb het gemist en wil het absoluut op DVD hebben
Toevallig net even de downhill zitten kijken maar verder niets gezien dan wel opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Rondje is wel erg snel ja, op de bult (...) na. Alleen die wortelpaden zijn killing voor je rug, zeker als je achterband te hard is :X

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
KeX schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:07:

Toevallig net even de downhill zitten kijken maar verder niets gezien dan wel opgenomen.
Hil reed weer erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Zaterdag weer eens sinds máánden op de MTB gezeten. Wel een zwaar dranghek van een bike (Duitse Degelijkheid) maar was zeker weer lachen. Voor het eerst de route op de Lemelerberg (OV) gedaan. Vrij kort, maar toch een leuk rondje. Holten is nog wel leuker maar vanuit Zwolle was dit prima zo. Vanaf oktober maar weer wat meer gaan MTBen, en de racert wat rust gunnen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
Afgelopen zaterdag met m'n bikemaat de Montferlandroute gereden. Het voornemen was om 3 rondjes te doen, maar vlak voor het einde van de 2e ronde ging het lichtje bijna uit (het venijn zit 'em ook in de 2e helft van de route, gezien vanaf de startplaats aan de Peeskesweg). Was ook wel te verwachten, omdat we de gang er behoorlijk in hadden zitten en om die reden de trapfrequentie wat omlaag hadden gegooid.

Wat dat laatste betreft vraag ik me af wat handig is. Van nature ben ik een duursporter die bij voorkeur met een vaste, relatief lage trapfrequentie rijd, zowel op het vlakke als in de klim. Nu is dat voor lange afstanden natuurlijk niet echt handig, omdat o.a. de doorbloeding van de benen minder goed is dan bij een hoge trapfrequentie. Echter, bij een hoge trapfrequentie, waarmee ik sinds een half jaar rijd, merk ik dat de kracht in de benen minder wordt, zodat m'n voordeel bij m.n. de lange klimmen verdwijnt. Dat laatste is nu net m'n sterke punt, omdat ik met een gewicht van 60 kg vrijwel iedereen zonder al teveel moeite voorbij tuf, hoe steil de klim ook is :)

Ik vraag me af hoe ik hiermee om moet gaan. Aan de éne kant geef ik de voorkeur om puur op kracht (dus lage trapfrequentie) de hoogte in te gaan, aan de andere kant moet het niet zo zijn dat na 2 a 3 uur het kaarsje is opgebrand. Vooralsnog lijkt een combinatie van hoogfrequent trappen op het vlakke en zwaar in de klim een onmogelijk compromis, omdat het in mijn beleving ten koste gaat van het klimwerk.

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Hmm, op Heeswijk zijn er wel wat foto's van mij gemaakt.
1
2
3
4
5
6

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
De eerste 2 zijn echt wel nette foto's, de andere iets minder.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
eerste twee door Rogier Bom, laatste twee door mtb-foto, 3 en 4 door mijn trainer.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

McGryphon, hoe kan je ooit een beetje fatsoenlijk bij die bidon zeg, lijkt me veel te ver reiken en daardoor verlies je veel snelheid lijkt me.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

En een mooie moddervanger ;). Ik rijd alleen nog maar met een camelback sinds tijden.

• KeX

KeX

Rogier Bom maakt erg vaak mooie foto's van de wedstrijden. Goede motie en niet alleen vast op de kop. Wat betreft de bidon, ik dacht ook als eerste, wow dat is gevaarlijk als je onder je fiets moet kruipen voor drinken, maar het zal vast wel gaan anders zat hij er niet. Zelf rijd ik met wedstrijden ook liever met bidons en toer ik liever met kamelenzak. De geo van de epic laat geen (niet goed) twee bidonhouders toe voor lange wedstrijden, dan rij ik met één bidon met sportdrank en een kamelenzak met water om gelletjes weg te spoelen en mijn enorme zweetwaterval te compenseren. Achter deze link en startnummer 625 kun je kleine piccas van mij vinden in de Eifel.

/edit

Vond ook nog een filmpje van iemand die de korte afstand (38km) in Daun met zijn helmcam heeft vastgelegd

[ Voor 11% gewijzigd door KeX op 12-09-2007 20:26 . Reden: flimpje ]

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

KeX schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:20:
Rogier Bom maakt erg vaak mooie foto's van de wedstrijden. Goede motie en niet alleen vast op de kop. Wat betreft de bidon, ik dacht ook als eerste, wow dat is gevaarlijk als je onder je fiets moet kruipen voor drinken, maar het zal vast wel gaan anders zat hij er niet. Zelf rijd ik met wedstrijden ook liever met bidons en toer ik liever met kamelenzak. De geo van de epic laat geen (niet goed) twee bidonhouders toe voor lange wedstrijden, dan rij ik met één bidon met sportdrank en een kamelenzak met water om gelletjes weg te spoelen en mijn enorme zweetwaterval te compenseren. Achter deze link en startnummer 625 kun je kleine piccas van mij vinden in de Eifel.

/edit

Vond ook nog een filmpje van iemand die de korte afstand (38km) in Daun met zijn helmcam heeft vastgelegd
dat filmpje stopt halverwege :/ wel vaag, maar ziet er wel lachen uit.

• Vos

Vos

AFCA

Rond 10:47 staat ook de helft stil op die klim...irritant dat als je daar achter zit.

[ Voor 29% gewijzigd door Vos op 12-09-2007 21:58 ]

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
bidon pakken valt best mee, modder aan het mondstuk ga je ook niet dood aan. Dat de bidon wat steiler omhoog staat is juist een voordeel want waar in nieuwkuijk driekwart van de funners de bidon kwijtraakte op de trap bleef die van mij mooi zitten.

En inderdaad, Rogier Bom maakt vaak mooie foto's. Beter dan mtb-foto imo.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vanmiddag fiets opgehaald.

Voorlopig nog even een brakke foto. Later meer info en betere pics, eerst maar eens uitgebreid testen. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/files/IMG_0470_resized.jpg

edit: betere foto :)

[ Voor 28% gewijzigd door The_Scarabial op 16-09-2007 19:44 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Rocky Mountain is niet echt mijn ding maar ik moet eerlijk zeggen dat deze fiets er zo zeer netjes uitziet :)

I'm not as think as you stoned I am

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
is dat de belichting of heb je een roze gekocht ipv een rode?

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

WooK schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:25:
Rocky Mountain is niet echt mijn ding maar ik moet eerlijk zeggen dat deze fiets er zo zeer netjes uitziet :)
Smaken verschillen ;) en gelukkig maar, want anders had iedereen een epic :P
McGryphon schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:59:
Brakke foto ;), maar hij is idd rood en de zwarte banden+velgen vind ik hem perfect staan :9~

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Wel ff de stickers van de velgen halen, zijn nogal heel schreeuwerig en doen afbreuk aan de look van het zwarte.

• KeX

KeX

The_Scarabial schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:07:
[...]

Smaken verschillen ;) en gelukkig maar, want anders had iedereen een epic :P
E! Pas op hè! ;)

Maar ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik deze element errug mooi vind. Ben erg gecharmeerd van die apparaten. Gelukkig ben ik ook erg blij met mijn epic marathon. :)

• Vos

Vos

AFCA

KeX schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:37:
[...]

E! Pas op hè! ;)

Maar ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik deze element errug mooi vind. Ben erg gecharmeerd van die apparaten. Gelukkig ben ik ook erg blij met mijn epic marathon. :)
^^

Mooie RM hoor! Veel plezier ermee. Had er wat jaartjes terug ook bijna één gekocht.

Maar doe mij maar een epic... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 13-09-2007 19:51 ]

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

McGryphon schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:59:
Bij mij is ie gewoon rood?

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik zit hier ook op een brak gecalibreerde monitor :+

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:55
The_Scarabial schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:59:
Vanmiddag fiets opgehaald.

Voorlopig nog even een brakke foto. Later meer info en betere pics, eerst maar eens uitgebreid testen. :)

[afbeelding]
Woohoo!
Welcome to the Rocky Family... ;)
Vet apparaat.. Was ie niet in zwart zilver te krijgen?
Loads of fun with it!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:32:
[...]

Woohoo!
Welcome to the Rocky Family... ;)
Vet apparaat.. Was ie niet in zwart zilver te krijgen?
Loads of fun with it!
The Rocky Family is niet heel erg groot volgens mij, want zie er nooit veel ;).
Zwart met zilver is er niet, in 2008 is er wel de Element 90 die wordt zwart met wit is ook erg gaaf.

Morgen gaat mijn Element trouwens gedoopt worden in een heuse wedstrijd :)

[ Voor 8% gewijzigd door The_Scarabial op 15-09-2007 20:17 ]

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
In Holten?

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

yup :Y, maar ga nog niet zo heel fanatiek doen hoor, moet eerst beter aan de fiets wennen eigenlijk ;)

jij ook?

Nog een Kooptip!

Volgens mij een zeer mooi ding voor een beginner en ook nog eens zeer mooi afgemonteerd.

[ Voor 122% gewijzigd door The_Scarabial op 15-09-2007 21:56 ]

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
nee, ik niet. Geen vervoer, en na heeswijk rijd ik toch geen deuk in een pak boter meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb sinds tijden gisteren weer de mtb gepakt. En dat heb ik geweten ook.
Heb nu last van mn rug en mn nek. :P
Misschien toch iets te hard gegaan, had er een lekker tempo in zitten.

Fiets moet nog wel ff grondig worden na gekeken, trapas is waarschijnlijk kaput.
Voor de rest nieuw balhoofd en moet de voorderailleur ff smeren.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vandaag de Goossens Merida Mountainbike trophy gereden. Was funklasse, met de start stond ik vrij vooraan, eerste ronde nog een beetje met de snelleren meegegaan, 2e ronde eigen tempo gereden en 3e ronde was ik bijna gestorven. Denk dat ik ongeveer rond de 100e plaats ben geëindigd (er waren 160 funners aan de start). Al met al niet echt een goed gevoel aan over gehouden, want het had wel beter gekund, maar dit was mn eerste echte wedstrijd, ik moest nog wennen aan m'n rocky en het was een vrij pittig parcours.

edit: 89e geworden van de 137 gefinishde deelnemers :)

[ Voor 9% gewijzigd door The_Scarabial op 16-09-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:02

JT

VETAK y0

Mooie fiets Scarabial :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Doseren blijft een moeilijk punt, je kan je inderdaad erg verkijken op 3 rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Doseren is heel lastig en ook de invloed van starten en omgaan met wedstrijdspanning is belangrijk. Wat dat betreft is wedstrijdervaring bij fietsen best belangrijk om je te verbeteren. Gewoon lekker funwedstrijdjes mee blijven pakken en genieten. Rond plaats 100 eindigen is echt niet verkeerd hoor. Er wordt bij de fun nog stevig doorgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik werd in mijn eerste wedstrijd 120e vd 135 dus je doet het dan sowieso beter dan ik. 3e rondje dood is dan wel weer erg herkenbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Dat is een betere foto...
Was een maatje groter niet beter geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik moet het gewoon kwijt:

Sinds 4 jaar weer kunnen fietsen, sinds maanden intensieve revalidatie (welke nog gaande is) en 4 maanden training:

72 km, in 3 uur en 20 minuten *O*
Gisteren tijdens Leontien's Ladyride in 's-Hertogenbosch!

*ik voel me megaaaaaaaaaaaaaaa stoer*

Tijdens het klimmen wielrensters onderaan achterlaten (waarschijnlijk door trainen in de duinen?).
Wielrensters voorbij fietsen op de mountainbike en niet meer ingehaald worden door ze })

Finishen bij de 1e groep, woehoeeeeeeeee... *O*

Op onderstaande (lichtelijk aangepaste) mountainbike:
Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/54o9wjt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43
The_Scarabial schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:44:
Vandaag de Goossens Merida Mountainbike trophy gereden. Was funklasse, met de start stond ik vrij vooraan, eerste ronde nog een beetje met de snelleren meegegaan, 2e ronde eigen tempo gereden en 3e ronde was ik bijna gestorven. Denk dat ik ongeveer rond de 100e plaats ben geëindigd (er waren 160 funners aan de start). Al met al niet echt een goed gevoel aan over gehouden, want het had wel beter gekund, maar dit was mn eerste echte wedstrijd, ik moest nog wennen aan m'n rocky en het was een vrij pittig parcours.

edit: 89e geworden van de 137 gefinishde deelnemers :)
Je zou eens kunnen overwegen om te fietsen met een hartslagmeter, je kan het dan zien aan je hartslag als je echt tegen je max aan aan het fietsen bent en voorkomen dat je de laatste ronde helemaal stuk bent door iets rustiger te beginnen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bi-zonder schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:31:

*ik voel me megaaaaaaaaaaaaaaa stoer*

Finishen bij de 1e groep, woehoeeeeeeeee... *O*

Op onderstaande (lichtelijk aangepaste) mountainbike:
[afbeelding]
Groot gelijk dat je je stoer voelt.

Maaurh, wat staan jou remgrepen verschrikkelijk vlak. Krijg je geen last van je polsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

Jazzper

BB4E^Guerilla

hee das die Trek 800 van je :p

heel goed! Leuk dat je er zo van geniet!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
maartend schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:03:
[...]
Groot gelijk dat je je stoer voelt.

Maaurh, wat staan jou remgrepen verschrikkelijk vlak. Krijg je geen last van je polsen?
Foto is oude foto. Fiets inmiddels aangepast, ook de grepen enzo..

spaart voor volgend jaar nieuwe fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Jazzper schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:10:
hee das die Trek 800 van je :p

heel goed! Leuk dat je er zo van geniet!
Hey Jazzper,..jaja, da's dat ouwetje..

Het ouwetje heeft het zeer goed gedaan nog :)
Fietsen blijft mijn grote passie, dus ik zal er altijd intens van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bi-zonder schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:38:
[...]

Foto is oude foto. Fiets inmiddels aangepast, ook de grepen enzo..

spaart voor volgend jaar nieuwe fiets
Schrok al, dacht dat die op de foto al was aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:36:
Dat is een betere foto...
Was een maatje groter niet beter geweest?
Neem aan dat deze reactie voor mij bedoelt is ;) . Een maatje groter was er niet, wat ik nu heb is een 20,5". De rest is opgelost dmv. de zadelpen.
MrAngry schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:37:
[...]

Je zou eens kunnen overwegen om te fietsen met een hartslagmeter, je kan het dan zien aan je hartslag als je echt tegen je max aan aan het fietsen bent en voorkomen dat je de laatste ronde helemaal stuk bent door iets rustiger te beginnen.
Dat is een goed tip, ik zal me eens gaan verdiepen in de materie mbt hartslagmeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
The_Scarabial schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:53:
[...]

Neem aan dat deze reactie voor mij bedoelt is ;) . Een maatje groter was er niet, wat ik nu heb is een 20,5". De rest is opgelost dmv. de zadelpen.
Jup, die was voor jou bedoeld, maar nu je de maat hebt gezegd: :/ Owkay.. That's big.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
The_Scarabial is ATX990 op mountainbike.nl als ik het goed heb?
En hartslagmeters zijn nuttig, maar niet altijd 100% betrouwbaar. Soms ga je kapot bij 160 BPM en andere dagen zit je een uur lang tegen de 180 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hartslagmeters zijn nuttig, maar niet altijd 100% betrouwbaar. Soms ga je kapot bij 160 BPM en andere dagen zit je een uur lang tegen de 180 aan.
In die context is de hartslagmeter natuurlijk wel betrouwbaar.... echter, je eigen HF-bereik is in de 1e situatie beperkt (kan aan een aantal factoren liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

McGryphon schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:29:
The_Scarabial is ATX990 op mountainbike.nl als ik het goed heb?
Ik ben idd ATX990 op mtb.nl, ik heb al een nickchange aangevraagd :P, maar dit mocht niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
nickchanges zijn ze idd niet zo'n fan van daar :P

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
morgen eens met een medetweakert gaan fietsen, kijken of mijn knie zich goed houdt... mongool met een softbalknuppel nooit vertrouwen...

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

McGryphon schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:01:
morgen eens met een medetweakert gaan fietsen, kijken of mijn knie zich goed houdt... mongool met een softbalknuppel nooit vertrouwen...
misschien nog een idee om een keer met tweakers een leuke tocht te houden

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik ben voor! Ik ga morgen dus met ons McGryphon de bossen bij Best in!

Blij dat ik vanavond niet gegaan ben, was verjaardag van huisgenoot (ik werk, de rest studeert aan de Tu/e) en constitutie borrel. Dus veel bier!

Maargoed, morgen om 16:00 na het werk lekker fietsen!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

The_Scarabial schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:17:
[...]

misschien nog een idee om een keer met tweakers een leuke tocht te houden
Inderdaad wel leuk idee. Loonse/Drunense Duinen een idee? :) Leuke ronde, zowel voor beginner als semi-pro :P

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Drunense duinen is idd leuk ja! misschien deze winter een keer :P
paar venijnige klimmetjes, en lekker de flow erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Zo, rondje Best gedaan met Jaap. 5 km, maar je hoeft bijna niet te remmen. Mochten ze daar een wedstrijd organiseren doe ik mee, heerlijke racebaan.
Zijn techniek is vrij goed, maar zoals hij zelf al aangaf is zijn conditie niet je van het. Hij ging net iets harder dan ik, maar dat schrijf ik in al mijn ijdelheid toe aan het leeftijdsverschil O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

McGryphon schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 19:44:
Zo, rondje Best gedaan met Jaap. 5 km, maar je hoeft bijna niet te remmen. Mochten ze daar een wedstrijd organiseren doe ik mee, heerlijke racebaan.
Zijn techniek is vrij goed, maar zoals hij zelf al aangaf is zijn conditie niet je van het. Hij ging net iets harder dan ik, maar dat schrijf ik in al mijn ijdelheid toe aan het leeftijdsverschil O-)
das niet zo heel ver 5 km ;)
Impry schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:20:
[...]

Inderdaad wel leuk idee. Loonse/Drunense Duinen een idee? :) Leuke ronde, zowel voor beginner als semi-pro :P
Beetje erg ver weg, voor mij dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
5 km is idd niet ver, maar ik moest wel 28 km heen en terug fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

The_Scarabial schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:11:
[...]

Beetje erg ver weg, voor mij dan ;)
Mja, het is wel lastig om een mooie centrale plek te vinden.
Hoe zit het zo'n beetje met de woonplaatsen? Waar woont het grootste deel van de MTB-ende Tweakers?

• dnhelle
McGryphon schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:23:
5 km is idd niet ver, maar ik moest wel 28 km heen en terug fietsen ;)
Aaah komaan! Je wilt toch niet zeggen dat je 28km asfalt weg moet trappen voor 5km offroad??
Of zie ik het verkeerd?

Morgen ga ik lekker 45km onverhard rijden... 8)

Geintje he... ;)

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Wel als ik samen met Jaap ga fietsen, was eigenlijk van plan 3 rondjes te rijden maar het liep allemaal wat uit. Ik heb gelukkig de heeswijkse bossen op 2 km afstand en de vaste route van berlicum op een luttele 8 km ;)

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47

KhaZ

Alfa Romeo

We hebben 1 of 2 jaar terug met GoT gebiked in Arnhem, bij KeX, aanrader! :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jeej....schoenen die mijn idiote voeten passen kosten 179 euro :/ :z

Sidi Dominator Mega

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Als er zoiets georganiseerd gaan worden, ga ik zeker mee! Ik ga de komende weken nog lekker oefenen.

En Toon, dat rondje was inderdaad alleen maar volgas. Wel leuk, maar na een rondje hadden we het wel gezien. Toch nog maar 2 erachteraan gedaan, maar de volgende keer toch een pittigere route uitzoeken, want dit was niets.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gisteren de 55 km gereden tijdens de hondsrugmarathon. Was vies druk, maar heb toch lekker gefietst. M'n collega zat er na 15 van de 55 al helemaal doorheen :+ :X Maar heeft het toch gered _/-\o_

Was simpel vol te houden vond ik zelf, dus volgende doel is een keer de 100 rijden :D

[ Voor 29% gewijzigd door pjlgt op 24-09-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb de 50km tocht bij Holten gedaan. Mooie route alleen wel veel bekende stukjes. De verzorging was als vanouds weer belabberd.
Toch jammer dat er nog organisaties zijn die alleen maar uit zijn op veel geld verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Vet goede schoenen!
Ik vind ze het geld waard, ik heb de dominator van 2 jaar terug en geen centje pijn.
Topschoenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

pjlgt schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:40:
Gisteren de 55 km gereden tijdens de hondsrugmarathon. Was vies druk, maar heb toch lekker gefietst. M'n collega zat er na 15 van de 55 al helemaal doorheen :+ :X Maar heeft het toch gered _/-\o_

Was simpel vol te houden vond ik zelf, dus volgende doel is een keer de 100 rijden :D
Goed bezig! Het was natuurlijk mooi weer, dan fiets je zo door de bossen.
Echt veel blubber was er niet te bekennen zeker?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

dnhelle schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:29:
[...]

Vet goede schoenen!
Ik vind ze het geld waard, ik heb de dominator van 2 jaar terug en geen centje pijn.
Topschoenen!
Ja, ze zaten wel erg goed. En aangezien ze wel aardig wat jaartjes mee gaan, is het wel te doen. Maar toch een hoop geld voor een student :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 13:51

T-8one

take it easy, take a sisi

pjlgt schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:40:

Gisteren de 100 km gereden, en vond het goed te doen.
Had wel overal pijn de laatst 10 km, maar das niet zo gek na meer dan 4 uur op de fiets zitten. ;)

Ben wel erg blij dat het mooi weer was, en de route er netje bij lag.
100 km door de bagger heentrappen is toch wel een stuk zwaarder dan gisteren.
Al met al een nette tijd neergezet, volgens mij fietscomputer 4.10 min.
volgens de championchip 4:40, totaal dus een half uurtje pauze gehouden om krentebollen en banaantjes te nuttigen. ;)

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

WooK schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:48:
Ik heb de 50km tocht bij Holten gedaan. Mooie route alleen wel veel bekende stukjes. De verzorging was als vanouds weer belabberd.
Toch jammer dat er nog organisaties zijn die alleen maar uit zijn op veel geld verdienen...
Ik heb ook de 50 gefietst in Holten, tot aan de verzorging vol gas, na de verzorging was het ritme weg en kwam ik weer traag op gang. En in het 2e deel zat een best zwaar stuk met zeer zware ondergrond het leek wel of ik een lekke achterband had, maar dit was niet zo.
Vond het wel een leuk tochtje, het weer was super! Ik spotte ook nog wel een paar leuke vrouwtjes op een MTB ;)

edit: psst, McGryphon in de startpost staat mijn Rocky Mountain Element 50 nog niet vermeld. linkje voor pics: http://www.xs4all.nl/~eaman/mtb/

[ Voor 10% gewijzigd door The_Scarabial op 24-09-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-10 13:19
Gisteren aan het eind van de middag bij Best gefietst (mtb route bij Aquabest). Was de eerste keer, maar best wel een leuke route. Overigens is hij wel langer dan 5km zoals hierboven wordt gezegd. Je hebt namelijk 2 lussen, 1 van 5km en een van iets van 10km (geloof ik, iig veel langer). Ik heb 2 ronden gedaan, totaal iets van 30km onverhard, en 25 km asfalt (van huis naar Best en weer terug). Ik kreeg ook nog gratis muziekje erbij, aangezien er een of ander dancefeest was waarvan de muziek heel de route te horen was. Ik kwam op een gegeven moment achter een andere MBT'er te zitten die ook wel lekker tempo hield, na afloop nog even staan praten. Best grappig om zo collega fietsers tegen te komen. Ik kon hem tot m'n verbazing ook nog goed volgen, terwijl ik nu pas 4 maanden regelmatig fiets. Sinds ik m'n fiets heb (eind mei gekocht) ben ik bijna elke week wel wezen fietsen, en het is echt een ideale sport vind ik :)
Ik moet nu alleen nog goede schoenen en klikpedalen. Die staan nu wel hoog op de prio-lijst, want ik heb al een paar keer gehad dat ik van m'n trappers stuiterde als ik te heftige hobbels iets te hard nam. Dat was niet echt grappig :P

In totaal is het trouwens best wel een prijzige liefhebberij. Ik heb nu bijna alle benodigdheden die ik wil (helm, goede kleding, fiets, multitool, zadeltasje e.d.) maar nu beginnen al de eerste onderdelen te slijten en begin ik ook al de behoefte te krijgen om dingen op m'n fiets te vervangen (andere stuurpen). Maar ja... een hobby mag wat kosten zullen we maar zeggen :)

Volgend jaar ook eens wat van die tochten mee gaan doen. Waar vind je informatie over waar en wanneer er van die georganiseerde tochten zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Martin Sturm op 24-09-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

The_Scarabial schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:28:
edit: psst, McGryphon in de startpost staat mijn Rocky Mountain Element 50 nog niet vermeld. linkje voor pics: http://www.xs4all.nl/~eaman/mtb/
Die van mij mag ook gewijzigd worden :)
Was eerst Trek 4100, nu een Trek 6300 '08.
Hier foto: http://xs119.xs.to/xs119/07374/Trek6300_1_groot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Damn... fietsen zit er 1 of 2 weken niet meer in, door 2 onoplettende klasgenoten per ongeluk van mijn fiets gereden en nu zit er vocht in mijn knie... :(

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik sta nog niet in de TS ;( ;)

Pic staat in me sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JT schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:39:
[...]

Ja, ze zaten wel erg goed. En aangezien ze wel aardig wat jaartjes mee gaan, is het wel te doen. Maar toch een hoop geld voor een student :P
wat is er zo 'mis' aan je voeden dan?
als je grote en brede voeten hebt (en shimano's dus te smal zijn) heb je misschien aan Specialized wat? ik had er ook problemen mee maar toen ik een paar Specialized had toen zaten ze direct als gegoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
straks zal ik SP updaten, nu weer verder aan mijn boek voor Engels (finnegan's wake van James Joyce |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 13:51

T-8one

take it easy, take a sisi

Martin Sturm schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:57:

Volgend jaar ook eens wat van die tochten mee gaan doen. Waar vind je informatie over waar en wanneer er van die georganiseerde tochten zijn?
www.ntfu.nl
www.mountainbike.nl
of het forum van mountainbike.nl een beetje in de gaten houden.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

The_Scarabial schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:28:
[...]
Ik spotte ook nog wel een paar leuke vrouwtjes op een MTB ;)
Dat viel mij ook op idd, goede ontwikkeling :) Heb nog ff achter een mooie blondine gefietst om eens van wat anders te genieten dan de hei ;)
Heb je ook nog zon knakker gezien met een soort aanhanger achter zijn mtb met een klein ventje erop van een jaar of 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ga vanaf november ook weer regelmatig op zondagmorgen lekker toeren op de toertjes die door de plaatselijke wielerclub uitgezte worden. Misschien is het wel leuk om eens een keer bij een toertocht te meeten. Zie idd de ntfu site of mountainbike.nl. Er worden er elk weekend wel een stuk of wat georganiseerd in het winterseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GoldenSample schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:46:
[...]

wat is er zo 'mis' aan je voeden dan?
als je grote en brede voeten hebt (en shimano's dus te smal zijn) heb je misschien aan Specialized wat? ik had er ook problemen mee maar toen ik een paar Specialized had toen zaten ze direct als gegoten :)
Erg breed en hoge wreef. Maar die Sidi's zaten ook als gegoten :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

WooK schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:33:
[...]

Dat viel mij ook op idd, goede ontwikkeling :) Heb nog ff achter een mooie blondine gefietst om eens van wat anders te genieten dan de hei ;)
Heb je ook nog zon knakker gezien met een soort aanhanger achter zijn mtb met een klein ventje erop van een jaar of 4?
Idd, goede ontwikkeling :9
en een kerel met aanhangertje heb ik niet gezien.

Nog mensen die mee gaan doen met de Hondsrug Challenge? Ik wel, startnummer 1328 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
JT schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:14:
[...]

Erg breed en hoge wreef. Maar die Sidi's zaten ook als gegoten :)
:*)
SIDI-voet heb je dus...
Me 2.

Je zou eventueel, om eens te proberen, de Specialized BodyGeometry schoenen kunnen proberen, die zijn ook in verschillende voetvormen te verkrijgen...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar waar mijn oude Koga met afgetrapte Deore LX al weer een jaartje in de schuur staat, word het eens tijd voor een goede nieuwe fiets.

Mijn eis? Ik ga er amper mee het bos in, puur een fiets om in de lokale bouwput even lekker op te kunnen raggen (voor mij een perfecte vorm van ontspanning), en als het even kan schijfremmen. Niet al te deftige eisen. Inmiddels ben ik verliefd op de 2008 Cube Attention Disc geworden. €649 bij Bike2Build, perfect binnen budget.

Is er iemand die mij van deze verliefdheid af kan brengen? Ik wil weer fietsen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
ik zou zeggen geef 50 euro meer uit voor een specialized rockhopper. Als je er goed op zit eer superieur frame, niet het idee "het is maar een cube", en een lager zwaartepunt wat een stuk lekkerder door de bocht gaat.

Of als je onder "raggen in de lokale bouwput" ook springen e.d. verstaat, zeker geen cube maar eerder een specialized hardrock (aggro), die zal dat een stuk beter uithouden. Met een cube XC'er gaan springen is vragen om problemen.

[ Voor 35% gewijzigd door McGryphon op 24-09-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGryphon schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:05:
ik zou zeggen geef 50 euro meer uit voor een specialized rockhopper. Als je er goed op zit eer superieur frame, niet het idee "het is maar een cube", en een lager zwaartepunt wat een stuk lekkerder door de bocht gaat.

Of als je onder "raggen in de lokale bouwput" ook springen e.d. verstaat, zeker geen cube maar eerder een specialized hardrock (aggro), die zal dat een stuk beter uithouden. Met een cube XC'er gaan springen is vragen om problemen.
De rockhopper klinkt veelbelovend, en is inderdaad niet veel duurder. Dit zijn de tips waar ik wat aan heb, aangezien ik niet helemaal in het wereldje zit. Al was het mij wel duidelijk dat dergelijke Cube's aardig in de budget-reeks zitten.

Onder "raggen in de lokale bouwput" valt met name veel los zand (waar ik mijn Deore LX door onkunde kapot op gemaakt heb), en her en der een drop van op zijn hoogst 60 centimeter. Een goed frame lijkt mij dan inderdaad van groots belang :) Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Harmen schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:48:
[...]

Goed bezig! Het was natuurlijk mooi weer, dan fiets je zo door de bossen.
Echt veel blubber was er niet te bekennen zeker?
Weinig blubber. En als er blubber was, dan kon je er makkelijk omheen. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo schoon thuis ben gekomen na het fietsen in ieder geval.

* pjlgt heeft het toertocht virus te pakken. Havelte 13 oktober word de volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
een drop van 60 cm is met een rockhopper zeer zeker te doen, als je alleen maar drops zou doen zou ik de hardrock aanraden maar in de bossen zit je veel liever op een rockhopper.

Verwijderd

McGryphon schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:28:
een drop van 60 cm is met een rockhopper zeer zeker te doen, als je alleen maar drops zou doen zou ik de hardrock aanraden maar in de bossen zit je veel liever op een rockhopper.
Ik heb zitten te twijfelen tussen de 2008 Hardrock (Aggro) Pro Disc en de 2008 Rockshopper (basismodel), en mijn besluit is gevallen op betere componenten in plaats van een beter frame, de Hardrock Pro Disc dus. Misschien zonde, aangezien je de componenten kan wijzigen en het frame niet, maar ik zij mijzelf in de komende maanden / jaren nog niet fanatiek met het uitwisselen componenten aan de slag gaan.

Dit weekend maar eens even langs mijn lokale Specialized dealer gaan!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Doe eens een testrit op beiden, zitpositie is ook niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Oke, ik heb misschien wel de grootste impuls aankoop van mijn leven gedaan....

Een Scott Scale 40! :D
Stond er toevallig 1 op internet in Oldenzaal, wat vlakbij Denekamp is. Hij is van 2006 en praktisch niet op gefietst aan de onderdelen te zien. Heb hem voor een heel zacht prijsje gekregen :D Tenminste da denk ik. € 1150,-

Hij was van een particulier, maar stond te koop bij Zwiep in Oldenzaal. Heb meteen mijn oude fiets in kunnen ruilen. Dat was de Giant Terrago uit 2002 met Rock Shox Tora 318, Deore LX voor en achter derries. Deore shifters. Zac2000 wielen met deore naven etc. Deore XT velgremmen. Opzich was dat ook absoluut geen slechte fiets. Wat denken jullie, is die meer waard als € 400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Je wilde een 30 toch, vanwege het frame? alu scale zijn ook licht, en zeker beter dan die terrago. Maar als je me vraagt wat die waard zou zijn, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43
Ligt een beetje aan de kilometers van die Terrago, maar ik denk dat 400 een aardige prijs is.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ik wilde inderdaad een 30 eerst, maar die waren me toch een beetje veel te duur ;)
eerst mezelf eens kapot trappen op deze. Beetje meer toertochten en over een tijdje misschien wedstrijden.

Ik denk ook vooral dat de stugheid van dit frame en vooral de maat ook beter is :p. Andere was L, deze XL. Er was met mijn Terrago in ieder geval niets mis, maar was wel beschadigd (d oh)

Morgen komen er iig plaatjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
De Carbon is zeker even stijf als de alu scale, geloof me ;) spijkerharde dingen, die carbon Scott fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

k0ewl schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:59:
Oke, ik heb misschien wel de grootste impuls aankoop van mijn leven gedaan....

Een Scott Scale 40! :D
Stond er toevallig 1 op internet in Oldenzaal, wat vlakbij Denekamp is. Hij is van 2006 en praktisch niet op gefietst aan de onderdelen te zien. Heb hem voor een heel zacht prijsje gekregen :D Tenminste da denk ik. € 1150,-

Hij was van een particulier, maar stond te koop bij Zwiep in Oldenzaal. Heb meteen mijn oude fiets in kunnen ruilen. Dat was de Giant Terrago uit 2002 met Rock Shox Tora 318, Deore LX voor en achter derries. Deore shifters. Zac2000 wielen met deore naven etc. Deore XT velgremmen. Opzich was dat ook absoluut geen slechte fiets. Wat denken jullie, is die meer waard als € 400?
Pics! ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.