Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 80.607 views sinds 30-01-2008

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:51
Anoniem: 103236 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:59:
[...]

Ik denk dat je films op termijn ook op je full hd scherm zal kijken (sony is toch full hd?). Zeker als het nog niet helemaal donker is buiten. Of is de lichtopbrengst erg goed van de panasonic beamer?
Ja hoor de panasonic is erg goed ook bij daglicht, we hebben wel volledig verduisterende rolgordijnen.

Contrast ratio 5500 :1

En films kijk ik nog steeds het liefst via de beamer, veel meer film gevoel.

Anoniem: 77615

Dan nog maar een repost van mijn zijde;

http://erikschouten.tweakdsl.nl/images/ht/voor.jpg

http://erikschouten.tweakdsl.nl/images/ht/voor2.jpg

http://erikschouten.tweakdsl.nl/images/ht/voor3.jpg

http://erikschouten.tweakdsl.nl/images/ht/voor5.JPG

http://erikschouten.tweakdsl.nl/images/ht/kast1.jpg

Anoniem: 30670

REL ftw (?)

A kijk, weer wat geleerd. Lekkere specs kerel :)
Zal wel zeker goed doen met U571 en met die scherm.
Moet maar nog eens een keertje foto's nemen van mijn projectje.

[Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 23-10-2007 02:57]

BK monolith, 300/600 watt, 4 Ohm, in room respons 15 Hz - 3 db. 12 inch Woofer 65 ltr inhoud. niet extreem muziekaal maar wel enorme druk bij LFE signalen.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 21:00

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Zwaar heerschend. erg mooi volledig naar mijn smaak ingericht. Wanneer kan ik er in trekken :P

Spacecowboy schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 03:10:
[...]

Zwaar heerschend. erg mooi volledig naar mijn smaak ingericht. Wanneer kan ik er in trekken :P
Als het nu "spacecowgirl" was dan hadden we het ergens over :+

Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:22:
REL ftw (?)

A kijk, weer wat geleerd. Lekkere specs kerel :)
Zal wel zeker goed doen met U571 en met die scherm.
Moet maar nog eens een keertje foto's nemen van mijn projectje.
Ik ken je fotos nog, zeer mooie cinema, jij zat toch op dik 3 meter breed?

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:57
Collage gemaakt van huidige setup, verveling:
http://www.macloud.org/e107_files/public/1193058322_2_FT3166_all_.jpg

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Anoniem: 183025

Pfff. wat een onzin :P Waarom koop je een 5.1 JBL setje terweil je die 2 voorste speakers weggooit en dan vervangt door die B&W's? en waarom een touchscreen HTPC:P ook zo lekker onzinnig... ;)

Maarja als je echt heel veel van luxe houdt dan moet je dat kopen inderdaad. Het staat natuurlijk wel mooi zo'n touchscreen. Je kan beter ook andere rears en sub en center kopen dan die JBL's.

• iop
Niet iedereen heeft het geld om zomaar 6 speakers aan te schaffen.

Surround is prima en de rears nemen geen plek in, fronts zijn erg goed voor muziek. (sub+rears uit)
Ik zie het nut niet van grote surround speakers (iig niet tegenover de plaats die ze innemen)
ps. over onzin gesproken, rara waarom zou iemand jbl satelietjes willen vevangen voor B&W's 8)7
Op de planning staat nog wel een center van dezelfde serie.

De touchscreen is homemade, en koste me 100€ + wat hout en plexiglas. Het is idd een speledingetje, gewoon omdat het kan.

[Voor 11% gewijzigd door iop op 23-10-2007 12:19]

Anoniem: 48051

iop tha man schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:16:
Niet iedereen heeft het geld om zomaar 6 speakers aan te schaffen.

Surround is prima en de rears nemen geen plek in, fronts zijn erg goed voor muziek. (sub+rears uit)
Ik zie het nut niet van grote surround speakers (iig niet tegenover de plaats die ze innemen)
ps. over onzin gesproken, rara waarom zou iemand jbl satelietjes willen vevangen voor B&W's 8)7
Op de planning staat nog wel een center van dezelfde serie.

De touchscreen is homemade, en koste me 100€ + wat hout en plexiglas. Het is idd een speledingetje, gewoon omdat het kan.
Waar haal je voor 100euro een touchscreen van die grote ?

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 13:24
offtopic:
Is waarschijnlijk gedaan met een touchscreen'schermpje' over een oud laptopscherm ofzo. Was in het verleden een inkoopactie van geweest op SK enzo.

• GeeMoney
  • Laatst online: 20:52
Anoniem: 183025 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:13:
Pfff. wat een onzin :P Waarom koop je een 5.1 JBL setje terweil je die 2 voorste speakers weggooit en dan vervangt door die B&W's? en waarom een touchscreen HTPC:P ook zo lekker onzinnig... ;)

Maarja als je echt heel veel van luxe houdt dan moet je dat kopen inderdaad. Het staat natuurlijk wel mooi zo'n touchscreen. Je kan beter ook andere rears en sub en center kopen dan die JBL's.
Zelf overweeg ik zo'n klein touchscreen omdat je dan je grote scherm niet aan hoeft te laten staan (of zetten) om alleen maar naar mp3 of audio te luisteren.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 21:00

Spacecowboy

XBL: Biggmans

OcNewB schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:24:
In navolging van mijn eerdere verhaal hiero het volgende. Onlangs een beamer gekocht, (verhaal staat een pagina terug) en opgehangen.Verder ook wat meer sfeer impressies.Vanavond zal ik de Beamer eens laten draaien en het geprojecteerde fotograferen. Ik zal je vast verklappen,Over the Hedge in 1080p ziet er afschuwelijk mooi uit, ondanks dat de Acer "maar" een 720p beamer is.

[afbeelding]

De beamerkabel moet alleen nog wat verder afgewerkt worden doorde goot naar voren te trekken en dan achter een gordijn langs naar beneden, maar het gaat om het idee.

[afbeelding]

[afbeelding]

En tot slot de beamer opgehangen:
[afbeelding]

Zal vanavond eens een foto maken van het ding in actie! Wij zijn i.i.g. tevreden :-)

De stoel rechtsvoor gaat nog weg:voor een nieuw mooi fauteuiltje. We kunnen er echter maar moeilijk afstand van doen; de katten liggen er zo lekker in :-)
Ik heb volgens mij exact zo'n stoeltje. (En 'n bank die er op lijkt, en gordijnen die er op lijken, en zo'n TV meubel :X)

http://tweakers.net/ext/f/5ab81df880dfcad152d6b9f7e7e27e03/thumb.jpg

[Voor 5% gewijzigd door Spacecowboy op 23-10-2007 13:48]

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-08-2022
Ik volg jullie draadje stilletjes aan al een hele tijd, en nu is eindelijk het moment daar dat ik me er ook in ga mengen. Ikzelf ben een niet al te financieel breed hebbende student, en m'n eigen povere setupje bestaat uit:

Een goeie HTPC Met Creative X-Fi Soundblaster
Awia Syntesied ax-7800E
http://www.website4you.de/bay/aiwa/7800_2.jpg
Daaraan zitten m'n 2 Bose 601 Speakers, van m'n pa van zolder, waar ikzelf wel redelijk tevreden mee ben.
http://www.oaktreevintage.com/web_photos/Stereo_Speakers/Bose_601_Series_2_Stereo_Speakers_collage.jpg
M'n rear zit aan aan oude Sony stereo (MHC-501)
Voor m'n front en sub gebruik ik een center van een niet nader te noemen surround sound setje.
Als scherm heb ik nu nog ff een crt, maar binnenkort staat dit schatje voor m'n luie stoe, de Samsung 245BWl:
http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/v/v5lu08.jpg

Maar zoals sommigen van jullie thuis bioscoopjes eruitzien zal dit jullie niet zo boeien.

Wat jullie wel boeit is dat mijn schoonvader een nieuw huis heeft gekocht, en in de kelder hebben we een zeer mooie ruimte tot onze beschikking. Heb zo'n beetje al de info die ik van deze 28 delen kon vinden doorgespit, links foto's etc met leuke ideeen etc, en heb hem een mooi samengevat pakket voorgelegd. Onze eigen bioscoop zaal staat op het punt van stuken, onder mijn advies wordt er snel nog even een goede hdmi kabel naar het punt gelegd waar de projector komt, de electricien dacht dat van die voorgelegde gele electriciteits buisjes wel voldoende waren, maarja die heeft waarschijnlijk nog nooit een HDMI of dvi kabel van dichtbij gezien.

Waarschijnlijk gaat de projector aangestuurd worden door wederom een HTPC, met een digitale tv in voor de voetbalwedstrijden. Het geluid gaat dan ook door een creative X-fi kaart doorgestuurd worden, maar wat voor versterker/speakers valt nog te bezien. Nu is mijn vraag aan jullie, lijkt het jullie nog nuttig om met echt goede versterkers/speakers aan de gang te gaan als de bron van het geluid een geluidskaart is van maar een paar 100 euro?

Zodra er wat te zien is van ons zaaltje komen er fotos _/-\o_

• iop
Anoniem: 48051 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:24:
[...]

Waar haal je voor 100euro een touchscreen van die grote ?
schermpje los kon ik krijgen voor 100€ via via, geen inkoop actie iig. tis een 12" gemaakt voor inbouw.

voor 100 € koop je ook een photo display in de media markt, alleen is die de helft van de grote en doet die niks als je hem aanraakt.

[Voor 19% gewijzigd door iop op 23-10-2007 18:11]

Anoniem: 30670

Anoniem: 77615 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 03:25:
[...]

Ik ken je fotos nog, zeer mooie cinema, jij zat toch op dik 3 meter breed?
Klopt. Ik maak over een dik week wel nieuwe foto's. Heb weinig tijd de laatste weken :| Veel werk, veel projecten.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:31

SeatRider

Hips don't lie

Webbah schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:42:
Daaraan zitten m'n 2 Bose 601 Speakers, van m'n pa van zolder, waar ikzelf wel redelijk tevreden mee ben.
[afbeelding]
w00t! Ik ben geen Bose fan, maar deze zijn wel uit de tijd dat Bose in ieder geval zijn best nog deed om "stereo in je hele kamer" waar te maken, getuige de hoeveelheid middentoners die alle kanten op wijzen.

"En als u nu even in het midden gaat zitten? Nee precies in het midden!"
- "In het midden? Wat een onzin. Had 'ie van Bose gehoord had 'ie voor Bose gekozen! Want alleen met Bose geniet u van stereo in uw hele kamer!"

Edit: w00t2: 3000e post :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-04 16:56
Ik weet niet of deze vraag geschikt is voor dit topic, maar aangezien hier een breed publiek zijn spullen showed, hebben sommige hier misschien wel een antwoord op mijn vraag...

Om even met de deur in huis te vallen zit ik eigenlijk met het volgende probleem,

Op dit moment ben ik in het bezit van een 42" Sharp Full HD een Harman / Kardon AVR 132 en een Blu Ray speler 'playstation 3'

Nu kan ik de H/K 132 voor een mooie prijs van de hand doen, en zit ik eraan te denken om de onkyo TX 605 aan te schaffen vanwege het kunnen encoderen van DTS HD Master Audio en Dolby TrueHD.

Alleen wil ik graag weten of de JBL 200.5 speakers ( gekocht i.c.m. de harman kardon ) voldoen voor het weergeven van DTS HD en Dolby TrueHD, aangezien deze speakers niet echt high end speakers zijn..... dus is er hier misschien iemand die weet of ik er flink op vooruit ga of dat de speakers eigenlijk te goedkoop zijn voor deze receiver ?

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

• GeeMoney
Een paar dagen terug vroeg iemand hoe dat nou moest om je kabels in de muren weg te werken.
Hieronder staan 2 foto's van hoe ik het gedaan heb, 1tje voordat de stucadoor is geweest en 1 waarna de stucadoor in ieder geval de wand heeft voorgestreken.

Tijdens aanbrengen:
http://xs220.xs.to/xs220/07432/DSC00396.JPG.xs.jpg

En na de stucadoor:

http://xs220.xs.to/xs220/07432/DSC00514.JPG.xs.jpg

Hopenlijk dat het een beetje duidelijk is, de buis heeft een diameter van 40mm en de 2 de inbouwdozen een diepte van 50mm.

PS momenteel ben ik nog druk aan het verbouwen, zodra alles af is zal ik eens foto's posten :)

[Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 23-10-2007 21:23]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja, leuk. Maar dit ziet er nogal piepschuim uit, terwijl de meeste mensen in Nederland kalkzandsteen hebben aan de buitenmuren, en gipsblokken bij de binnenmuren.

Echter, ik ken genoeg mensen die een mooie frees erdoor hebben gehaald en het daarna met grof plamuur (da's dus geel/groen/rood/whatever-band) hebben dichtgesmeerd. Behang/stuucsel/etc. erover en klaar is The_Zeroorez... Wat ik trouwens ook weleens zie is dat mensen een kamer oid erachter hebben, en dat ze lekker een stukje hout, of een kast tegen de muur zetten daar.
Even wat gaatjes in de muur, en je kunt kabels wegwerken.

Wat trouwens écht te mooi voor woorden is, maar een enorme investering qua tijd/geld, is iemand die een nieuwbouwhuis had, en overal in huis (elke kamer een paar) aansluitingen als stopcontacten had met daarin aansluiting voor vrij hoge kwaliteit audiokabels. Hij had dus overal op 20cm van de grond lijdingen lopen met daarin audiokabel, en beneden in de woonkamer een of andere bigass-setup staan. Met een grote versterker kon het dan per verdieping geregeld worden, en voor de keuken ook nog een aparte 'groep'.
Webbah schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:42:
Idem als de veel te lange quote hierboven..
Grappige dingen! Wat is trouwens precies het 'Bose-effect' van deze dingen? Dat je ze naast je zet en een soort van surround hebt?

[Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 23-10-2007 21:43]

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

GeeMoney schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:22:
Een paar dagen terug vroeg iemand hoe dat nou moest om je kabels in de muren weg te werken.
Hieronder staan 2 foto's van hoe ik het gedaan heb, 1tje voordat de stucadoor is geweest en 1 waarna de stucadoor in ieder geval de wand heeft voorgestreken.

Tijdens aanbrengen:
[afbeelding]

En na de stucadoor:

[afbeelding]

Hopenlijk dat het een beetje duidelijk is, de buis heeft een diameter van 40mm en de 2 de inbouwdozen een diepte van 50mm.

PS momenteel ben ik nog druk aan het verbouwen, zodra alles af is zal ik eens foto's posten :)
Hoeveel kabels denk je in die leiding kwijt te kunnen? Trek je die er later doorheen met een trekdraad?

Verwacht je geen probleem met de stekkers?

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10-2022
Wij hebben thuis de tv aan een muur hangen en de bedrading naar buiten laten lopen, om het vervolgens weer ergen in de buurt van een stopcontact naar binnen te laten komen :D Dit is overigens niet zelf gedaan maar door de mannen van B&O.

• GeeMoney
TheZeroorez schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:42:
[...]

Ja, leuk. Maar dit ziet er nogal piepschuim uit, terwijl de meeste mensen in Nederland kalkzandsteen hebben aan de buitenmuren, en gipsblokken bij de binnenmuren.

Echter, ik ken genoeg mensen die een mooie frees erdoor hebben gehaald en het daarna met grof plamuur (da's dus geel/groen/rood/whatever-band) hebben dichtgesmeerd. Behang/stuucsel/etc. erover en klaar is The_Zeroorez... Wat ik trouwens ook weleens zie is dat mensen een kamer oid erachter hebben, en dat ze lekker een stukje hout, of een kast tegen de muur zetten daar.
Even wat gaatjes in de muur, en je kunt kabels wegwerken.

Wat trouwens écht te mooi voor woorden is, maar een enorme investering qua tijd/geld, is iemand die een nieuwbouwhuis had, en overal in huis (elke kamer een paar) aansluitingen als stopcontacten had met daarin aansluiting voor vrij hoge kwaliteit audiokabels. Hij had dus overal op 20cm van de grond lijdingen lopen met daarin audiokabel, en beneden in de woonkamer een of andere bigass-setup staan. Met een grote versterker kon het dan per verdieping geregeld worden, en voor de keuken ook nog een aparte 'groep'.
[...]

Grappige dingen! Wat is trouwens precies het 'Bose-effect' van deze dingen? Dat je ze naast je zet en een soort van surround hebt?
Ik heb achter dat piepschuim uiteraard ook een kalkstenen muur, piepschuim is ter extra isolatie voor geluid. Voor het piepschuim komt op de rachels (hout) die je ziet lopen een gipsen wand, en daarop komt stuc werk.

En hoeveel kabels erin komen zijn 2 HDMI kabels, en 1 component kabel en 1 antenne kabel en 1 stroom kabel waarvan de stekker eraf gaat dan wordt doorgevoerd en later de stekker er weer op komt.
En ja uiteraard heb ik dit van te voren gekeken of dat paste, en dat kan.

Ik heb dan wel geen nieuwbouw huis, maar heb ook overal in de muren en vloer lopen frezen om de kabels weg te werken.
En btw ik post de foto's niet om te laten zien hoe goed ik het wel niet heb gedaan maar meer omdat er personen om vroegen hoe zoiets er nou uit kan zien.

[Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 24-10-2007 09:02]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

Mystikal

It never hurts to help

GeeMoney schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:22:

Dat was ik! Ik heb het inmiddels anders opgelost. Ik heb een gleuf gefreesd, die vervolgens afgetimmerd met een latje. Hierachter ontstaat er dan een gleuf van 6 cm breed en 3 cm diep. Ben jij niet bang dat de eurostekker niet door de gleuf gaat? Overigens wordt het daarna natuurlijk afgewerkt met spachtelputz...

[Voor 13% gewijzigd door Mystikal op 24-10-2007 09:16]

Basement Bios ---- Exo-S

• GeeMoney
Mystikal schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:11:
[...]

Dat was ik! Ik heb het inmiddels anders opgelost. Ik heb een gleuf gefreesd, die vervolgens afgetimmerd met een latje. Hierachter ontstaat er dan een gleuf van 6 cm breed en 3 cm diep. Ben jij niet bang dat de eurostekker niet door de gleuf gaat? Overigens wordt het daarna natuurlijk afgewerkt met spachtelputz...
De eurostekker gaat er bij mij zonder stekker doorheen :P
Die zet ik er later weer aan, als het goed is doe je zoiets eenmalig toch :9

• Mystikal
  • Laatst online: 14:46

Mystikal

It never hurts to help

Okay in dat geval moet het geen probleem zijn. Ik vind het dan weer zonde om een stekker af te knippen van een tv van dik 2k... :P

Basement Bios ---- Exo-S

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:35
De tv kost toch 2K niet de stekker :9

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Anoniem: 123813

hmmm..die heb ik nou wel eens gezien ..als ik me niet vergis heb je dit al voor de 3de keer gepost ^^

blijft wel mooi, daar niet van.

Anoniem: 183025

@ Iop tha man:

Sorry van mijn verhaal van de vorige bladzijde. Ik heb het niet geschreven, iemand van mijn school. Lekker fijn dus... maar goed sorry!

Anoniem: 223149

Mijn eerste post hier :)

Hier mijn pa zij 5.1 surround set.

Speakers:
Focal Utopia JMlab Beryllium Focal Site
Fronts: Alto Utopia BE
Rears: Micro Utopia BE + deze stands
Center: Center
Subwoofer: Subwoofer (16"(40cm) "W" Multiferrite woofer 1000Watt Rms >:) .)

Amps:
Ik begin van boven naar onder aan de rechterkant van de kast (Zie link Amps).
De kast is overigens zelfgemaakt omdat de vorige kast het bijna had begeven onder
het zwaare gewicht.
Yamaha Amp DSP Z9
Yamaha DVD/SACD Player
Pioneer DVD DV-717
kW 750 Poweramp
kW 750 Power Supply Unit
Dan aan de linkerkant van boven naar onder
DAB/FM Tuner
Samsung Digital Cable Receiver

TV
Philips Breedtbeeld (16:9) waar ik de specs overigens niet van ken..

Foto's:
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik (Amps)
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik

Vragen zijn altijd welkom! :)

Tim

[Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 223149 op 24-10-2007 16:56]

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-02 12:00
Anoniem: 223149 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:02:
Mijn eerste post hier :)

Hier mijn pa zij 5.1 surround set.
Klik
Klik

Foto's en specs volgen

Tim
Damn dat zijn echt mooie speakers. Zijn dit Focal Utopia speakers? Deze set heeft eigenlijk wel een beamer nodig of een hele dikke plasma. Zo'n "klein" crt tvtje doet afbraak aan deze set.

appie1981 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:15:
[...]

Damn dat zijn echt mooie speakers. Zijn dit Focal Utopia speakers? Deze set heeft eigenlijk wel een beamer nodig of een hele dikke plasma. Zo'n "klein" crt tvtje doet afbraak aan deze set.
Dit zijn inderdaad Focal Utopia speakers, Het is ook de bedoeling dat er in de toekomst een beamer komt of een grote plamsa Tv. De Tv die er nu staat geeft echt wel goed beeld aleen is het wat klein voor zo'n grote fronts :D

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Anoniem: 223149 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:47:
[...]

Dit zijn inderdaad Focal Utopia speakers, Het is ook de bedoeling dat er in de toekomst een beamer komt of een grote plamsa Tv. De Tv die er nu staat geeft echt wel goed beeld aleen is het wat klein voor zo'n grote fronts :D
Wow 8) Mooie set man!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Anoniem: 194366

Jammer dat die center en subwoofer zo ongelukkig geplaatst zijn. dit is een set waarbij met plaatsing en akoestische behandeling van de ruimte veel winst te behalen valt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mooi spul, je pa moet een echte liefhebber zijn. Ik zag iets van 10.500 EURO per paar voorbij schieten toen ik er op zocht...ik mag hopen dat ze hun geld meer dan waard zijn.
Moet er wel eerlijk bij bekennen dat dit wel speakers zijn waarvan ik zelf vind dat ze een mooi design hebben - en dat vind ik niet vaak ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:06

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

The Eagle schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:13:
Mooi spul, je pa moet een echte liefhebber zijn. Ik zag iets van 10.500 EURO per paar voorbij schieten toen ik er op zocht...ik mag hopen dat ze hun geld meer dan waard zijn.
Moet er wel eerlijk bij bekennen dat dit wel speakers zijn waarvan ik zelf vind dat ze een mooi design hebben - en dat vind ik niet vaak ;)
Dan blijkt maar weer eens dat smaak iets heel persoonlijks is, ik zelf vind ze niet om aan te zien. Hou persoonlijk meer van een strakke vormgeving met rechtere hoeken.
Het geluid zal ongetwijfeld wel uitstekend zijn met zo'n set!

Zelf zit ik momenteel te overwegen om mijn kamer om te gooien, ik zal tzt eens wat foto's online zetten van mijn setup.
Friedchicken schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:33:
[...]

Ik liep onlangs met een soortgelijke vraag, in hoeverre gaat de 230V kabel storing veroorzaken met de beeld en geluidsdragende kabels?

Nu heb ik mij laten vertellen dat dit minimaal is, zolang deze kabel recht naast de ander ligt. En niet als een spiraal een of meerdere slagen om A/V kabels zit.

k' neem daarom het zeker voor het onzekere door de 230V kabel apart te houden van de rest d.m.v. een pvc pijpje.
en dan achter de tv een stopcontact? dan hoef je ook geen stekkers van dure tv's te knippen...

[Voor 29% gewijzigd door Firestorm op 25-10-2007 10:46]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
GeeMoney schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:00:
[...]

Ik heb achter dat piepschuim uiteraard ook een kalkstenen muur, piepschuim is ter extra isolatie voor geluid. Voor het piepschuim komt op de rachels (hout) die je ziet lopen een gipsen wand, en daarop komt stuc werk.

En hoeveel kabels erin komen zijn 2 HDMI kabels, en 1 component kabel en 1 antenne kabel en 1 stroom kabel waarvan de stekker eraf gaat dan wordt doorgevoerd en later de stekker er weer op komt.
En ja uiteraard heb ik dit van te voren gekeken of dat paste, en dat kan.
Ik liep onlangs met een soortgelijke vraag, in hoeverre gaat de 230V kabel storing veroorzaken met de beeld en geluidsdragende kabels?

Nu heb ik mij laten vertellen dat dit minimaal is, zolang deze kabel recht naast de ander ligt. En niet als een spiraal een of meerdere slagen om A/V kabels zit.

k' neem daarom het zeker voor het onzekere door de 230V kabel apart te houden van de rest d.m.v. een pvc pijpje.

• GeeMoney
Friedchicken schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:33:
[...]

Ik gebruik ook niet de stroomkabel die bij de TV zat geleverd, maar een degelijke andere kabel.
Maar de storing zal inderdaad nihil zijn hoor.

• Friedchicken
GeeMoney schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:00:
[...]

Ik gebruik ook niet de stroomkabel die bij de TV zat geleverd, maar een degelijke andere kabel.
Maar de storing zal inderdaad nihil zijn hoor.
Kijk eens aan! Heb je dan een speciale kabel daarvoor aangeschafd, zoja wat voor merk of waar zijn die te verkrijgen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij mij loopt door een kabelgoot 4 keer een speakerkabel (surround), een Componentvideokabel en een (zeer goedkoop) 220v tweelingsnoertje. Die audio heeft er natuurlijk sowieso geen last van (laagfrequent, amper gevoelig signaal), maar die componentvideo transporteert een 720p50 videosignaaltje (zeer hoogfrequent, best gevoelig ook dus).

Het werkt allemaal prima. Maar ik zou toch huiverig zijn met videosignalen en onafgeschermde 220v kabels.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Anoniem: 194366 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:16:
Jammer dat die center en subwoofer zo ongelukkig geplaatst zijn. dit is een set waarbij met plaatsing en akoestische behandeling van de ruimte veel winst te behalen valt.
De center is in mijn ogen niet slecht geplaatst, die staat recht in het midden onder de tv.
Hij staat niet op oorhoogte maar ik vind ongelukkig geplaatst wel een groot woord daarvoor.
In de toekomst verandert dit wel omdat er dan een beamer of een andere tv komt. :)

@ The Eagle:
Als je een echte liefhebber bent is het het zeker waard, ik heb nog nooit(!) in heel mijn leven zo'n mooie hoge tonen gehoord uit een home cinema set van bij iemand thuis. De tweeter is gemaakt uit Beryllium, dit heeft meer waarde als goud! Uiteraard zit er maar een paar miligram in de speakers maar vandaar de hooge waarde. En voor de lage tonen is er de subwoofer (16'') van 1000Watt die nog op geen 1/4 staat ondanks de redelijke slechte plaatsing...
Als je wilt ik kan nog wat totaalshots uploaden want ik zie dat ik dat niet heb gedaan in mijn vorige post

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 223149 op 25-10-2007 17:19]

• Friedchicken
JvS schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:09:
Bij mij loopt door een kabelgoot 4 keer een speakerkabel (surround), een Componentvideokabel en een (zeer goedkoop) 220v tweelingsnoertje. Die audio heeft er natuurlijk sowieso geen last van (laagfrequent, amper gevoelig signaal), maar die componentvideo transporteert een 720p50 videosignaaltje (zeer hoogfrequent, best gevoelig ook dus).

Het werkt allemaal prima. Maar ik zou toch huiverig zijn met videosignalen en onafgeschermde 220v kabels.
Daarom ga ik het ook maar voor de zekerheid in een pvc pijpje stoppen naast de rest van de kabels.
Heb daarvoor een goot bij de KarWei gekocht, deze heeft al een afscheidingswandje in de goot zelf zitten. Voor de zekerheid wordt het dus een 230V kabel in PVC en dan weer in het gootje.

Zal daar vanavond of morgen even een foto van schieten, zie topic --> Klik !

Anoniem: 123813 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:24:
[...]

hmmm..die heb ik nou wel eens gezien ..als ik me niet vergis heb je dit al voor de 3de keer gepost ^^

blijft wel mooi, daar niet van.
Er zit wederom een verhuizing aan te komen dus dan maar weer eens iets nieuws, vandaar een repost, zijn altijd mensen die net mee kijken hier.

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-01 21:47
Anoniem: 223149 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:02:

Ik begin van boven naar onder aan de rechterkant van de kast (Zie link Amps).
De kast is overigens zelfgemaakt omdat de vorige kast het bijna had begeven onder
het zwaare gewicht.

Vragen zijn altijd welkom! :)

Tim
mooie setup! kun je vertellen waar je dat schroefdraad en die moeren vandaan hebt? Ik zit zelf ook al een poosje te denken om zoiets te gebruiken, maar zou niet weten waar je dat kunt kopen...

http://www.klaasje.com

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 18:52
Heel snel een paar foto''s van mn 50 inch plasma van Panasonic.
Ik heb m alleen gekocht als scherm voor mn xbox360 en te internetten. Tv kijken doe ik zo goed als nooit en deze staat ook niet in de huiskamer maar in mn gaming room.

Pc, externe geluidskaart, 5.1 surround sound waarmee ik tegelijkertijd t geluid van t gamen en internetradio kan luisteren, hd dvd-speler, draadloos toetsenbord en muis. (je ziet toevallig mn mio ppc liggen waarmee je ook kunt navigeren en internetten.
Ook zie je nog 1 vd 2 technics SL1200MK II draaitafels, maar t ging mij ff om de tv ;)

http://img2.putfile.com/thumb/10/29506083616.jpg

http://img2.putfile.com/thumb/10/29506083636.jpg

http://img2.putfile.com/thumb/10/29506083642.jpg

http://img2.putfile.com/thumb/10/29506083672.jpg

Tja, gamen op een plasma is t mooiste. Jammer van de el-cheapo digi camera, maar vond ze toch mooi genoeg om te laten zien ;)

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 00:33
Mijn Cello subwoofer is af \o/

Specs:
- SVS 12" ISD woofer
- ø 31,5 cm dikwandig PVC
- 5 cm dik 35x35 massief jatoba
- rondgeweven speakerdoek
- massief RVS spikes, custom made
- Reckhorn A-400 subversterker

Al met al een erg leuke subwoofer, die superstrak speelt (is gesloten) en ook nog eens best wat bottom power heeft. Zonder op excessieve volumes te spelen ben ik er reeds achter gekomen dat er toch iets los zit in mijn raamkozijn. Ik wil liever - in tegenstelling tot de meeste bassjunkies - dat er niets meetrilt in mijn ruimte. :P

De subwoofer heeft ook nog eens een hoge WAF!

Mijn huidige speakers zijn de Rapid MkIII als fronts en ik heb ook nog een XA10S als subwoofer staan, maar die is een beetje werkeloos aan het wezen dus. Ook zie je op de foto's rechts al iets staan dat ik maar eens af moet maken, er staan nog twee andere boekenplankpaartjes 'in queue' en ook nog 2 subwoofers.

[Voor 0% gewijzigd door Seers op 26-10-2007 11:48. Reden: even images checken]

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 08:13
euh..?! Een bloempot/plan op je speaker... ?! is dat niet een beetje zoals vloeken in de kerk?

• GeeMoney
renio schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:43:
euh..?! Een bloempot/plan op je speaker... ?! is dat niet een beetje zoals vloeken in de kerk?
WAF -> Wife Aceeptance Factor

Oftewel, zonder die bloempot waarschijnlijk geen sub :P :9
We hebben ook allemaal hetzelfde haha

• Seers
renio schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:43:
Ja. :9 Daarom vind ik het ook leuk. Sterker nog, ik vind het er nog best leuk uitzien ook. :)
WAF -> Wife Aceeptance Factor

Oftewel, zonder die bloempot waarschijnlijk geen sub :P :9
We hebben ook allemaal hetzelfde haha
Nee, da's niet het geval. :P Ik heb hier nog een Peerless XLS 10 staan, en ik ga zo bezig met een kast voor een Dayton Reference 12HF, en daarna ga ik een 21" subwoofer maken. Dus echt een grote WAF-factor? Nee. :+

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 16:22
TheZeroorez schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:42:

Wat trouwens écht te mooi voor woorden is, maar een enorme investering qua tijd/geld, is iemand die een nieuwbouwhuis had, en overal in huis (elke kamer een paar) aansluitingen als stopcontacten had met daarin aansluiting voor vrij hoge kwaliteit audiokabels. Hij had dus overal op 20cm van de grond leidingen lopen met daarin audiokabel, en beneden in de woonkamer een of andere bigass-setup staan. Met een grote versterker kon het dan per verdieping geregeld worden, en voor de keuken ook nog een aparte 'groep'.
Mn vader is zelf een huis aan het bouwen en nu zijn we bezig met de laatste dingen, in het huis ligt door dit soort grappen voor licht en geluid (en elektriciteit natuurlijk) al dik 1,2 km aan PVC buis, verschillende punten voor audio, verschillende punten voor netwerk (streaming clients) en een hoop extra voor verlichting (24 meter aan led tubes, 12 RGB par cans en alles centraal via DMX aangestuurd) en nog enkele plekken om bv een led washer achter een bank te plaatsen oid. alles kwa leidingen voor Audio/Video/Licht/Netwerk komt op de 1e verdieping in een centrale kast waarvanuit we alles kunnen gaan regelen/doorlussen enz, word tof als het allemaal af is!

Join the club

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:31

SeatRider

Hips don't lie

Powermage schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:02:
[...]

Mn vader is zelf een huis aan het bouwen en nu zijn we bezig met de laatste dingen, in het huis ligt door dit soort grappen voor licht en geluid (en elektriciteit natuurlijk) al dik 1,2 km aan PVC buis, verschillende punten voor audio, verschillende punten voor netwerk (streaming clients) en een hoop extra voor verlichting (24 meter aan led tubes, 12 RGB par cans en alles centraal via DMX aangestuurd) en nog enkele plekken om bv een led washer achter een bank te plaatsen oid. alles kwa leidingen voor Audio/Video/Licht/Netwerk komt op de 1e verdieping in een centrale kast waarvanuit we alles kunnen gaan regelen/doorlussen enz, word tof als het allemaal af is!
Vergeet geen pics te posten als het af is. Overigens, ben nu ook al geinteresseerd in de Work In Progress rapportage!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Anoniem: 185891

Topicstarter
JvS schreef op woensdag 12 september 2007 @ 07:37:
Gekocht:

Chario Syntar 200 tower (300 eppo'tjes :))

* JvS is er blij mee. Vind ze al sinds 1999 cool. Binnenkort weer een hele eigen HT.

[afbeelding]
Heb jij die nou van mij gekocht? Ik heb op 18 september namelijk zo'n set afgeleverd bij een koper in Utrecht. Door de files en andere verkeersellende kwam ik veel te laat! Was jij dat? :)

Anoniem: 232416

Powermage schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:02:
[...]

Poeh, heeft je pa geen baan?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 185891 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:12:
[...]

Heb jij die nou van mij gekocht? Ik heb op 18 september namelijk zo'n set afgeleverd bij een koper in Utrecht. Door de files en andere verkeersellende kwam ik veel te laat! Was jij dat? :)
Ik denk het wel. Als jij uit het verre Limburg kwam en een afspraak had in de buurt, dan klopt het. Ze staat hier nog even niets te doen, maar dat gaat helemaal goed komen.

• -Stef-
  • Laatst online: 19:34

-Stef-

Slainthe!

JvS schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:33:
[...]
Ik denk het wel. Als jij uit het verre Limburg kwam en een afspraak had in de buurt, dan klopt het. Ze staat hier nog even niets te doen, maar dat gaat helemaal goed komen.
Ik heb die van mij alweer een aantal jaartjes en vind het geweldige staanders. Gebruik tevens de 200's als rears en de Dialogue center.

http://aycu13.webshots.com/image/33692/2005717699608118366_rs.jpg

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:43
Sorry, maar misschien eens een kabelgootje ? ;)

Portfolio

Topicstarter
JvS schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:33:
[...]
Ja dat was ik. Wat is het toch een klein wereldje. :)

Ik rij trouwens dat lelijke busje niet meer hoor, ik heb inmiddels een Ford Focus. ;)

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 185891 op 27-10-2007 13:04]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

-Stef- schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:48:
[...]

Ik heb die van mij alweer een aantal jaartjes en vind het geweldige staanders. Gebruik tevens de 200's als rears en de Dialogue center.

[afbeelding]
Geweldig merk :). Ik verkocht ze tien jaar geleden aan de lopende band bij Raf. Ik stond bekend om mijn standaardsetje, Nad C320 en Chario Syntar 100T's :P. Klonk goed, zag er goed uit (goed voor vrouwen), ik was enthousiast, klanten vonden het vaak ook direct mooi (ondanks het iets lagere rendement, maar daar lul je ze wel overheen ;)).
[bescheiden modus]Feitelijk sta ik aan de basis van het succes van Chario in Nederland[/bescheiden modus] 8-).

Die Syntar dialogue was ook echt een ontdekking. Ik had de CC6 van B&W (want het 'moest' van dezelfde serie zijn natuurlijk en ik had de DM602) en was daar redelijk ongelukkig mee. Ik heb toen de (dure!) B&W LCR6, een dure Kef een canton en uiteindelijk die echt goedkope Syntar dialogue geprobeerd. De LCR6 was mooier, maar veeeel te groot en 1200 gulden. Die dialogue is wat mij betreft nog steeds echt on-overtroffen: Ziet er goed uit, klein, goedkoop (toen 425gulden winkelprijs) en echt heel goed!

Ik moet wel zeggen dat ik die 200T's wel een beetje scherpe randjes in het hoog vind hebben als je iets harder speelt. Maar ik ben de laatste 6 maanden redelijk verwend met de zelfbouwset van Jag die hier in de woonkamer staat ;)

[Voor 7% gewijzigd door JvS op 27-10-2007 13:06]

Topicstarter
En dit staat er bij mij in de woonkamer:

AVM Competition Amp
Marantz CD6000OSE
Van Medevoort DA222 Dac
B&W DM70 speakers
Xbox360 (die nu hier staat en ook regelmatig op zolder bij de beamer, logischerwijs.)
Vincent buizen-hoofdtelefoon versterker met een Sennheiser HD600

En een ouwe TV, DVD en VHS. Er wordt weinig film gekeken in de woonkamer. Maar ja. da's logisch als je mijn zolderset bekijkt..

Wat foto's:

http://www.fotothing.com/photos/ffe/ffe65f9ccfa83d8e19b08eaa15d6f6ca.jpg

http://www.fotothing.com/photos/3bb/3bb7f0bf11ff3ec7f41f5e11a363978d.jpg

http://www.fotothing.com/photos/574/574d41c0c1a144c423ba4e9170e9b02d.jpg

http://www.fotothing.com/photos/95f/95f01e83dc1a75ddd02cf3dd841b86c8.jpg

http://www.fotothing.com/photos/ab5/ab52074239dd3b4763862d4dfaaa41d6.jpg

http://www.fotothing.com/photos/739/739849d5aba31e59c10b3043e2427f78.jpg

• Abbadon
  • Laatst online: 17:48
Dat zijn wel heel bijzondere B&W speakers zeg :) Moest het even opzoeken want nog nooit eerder van gehoord.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

JvS schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:03:
[...]
...

Die Syntar dialogue was ook echt een ontdekking. Ik had de CC6 van B&W (want het 'moest' van dezelfde serie zijn natuurlijk en ik had de DM602) en was daar redelijk ongelukkig mee. Ik heb toen de (dure!) B&W LCR6, een dure Kef een canton en uiteindelijk die echt goedkope Syntar dialogue geprobeerd. De LCR6 was mooier, maar veeeel te groot en 1200 gulden. Die dialogue is wat mij betreft nog steeds echt on-overtroffen: Ziet er goed uit, klein, goedkoop (toen 425gulden winkelprijs) en echt heel goed!
Ik heb ook een een CC6, en ik gebruik liever alleen mn fronts 602s3 dan dat ik deze speaker gebruik. Vind hem weinig toevoegen en een onduidelijk beeld neerzet.

Ben benieuwd naar die Syntar, maar is kijken of ie nog te krijgen is :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op marktplaats moet je die wel voor 75-150 euro kunnen vinden.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 16:20
Na een tijdje meelezen in dit topic, plaats ik dan ook wat pics van mijn home cinema :)

TV + Infinity center speaker

Sony QS receiver + HTPC (die vingerafdrukken vallen me door die fotoflits voor het eerst op :P)

Klipsch subwoofert verstopt tussen de 2 banken in de hoek.

JBL achterspeakertjes en in de vensterbank zie je nog het MS media center keyboard.

De zithoek

TV: Philips 28 pw 8807
• 70 cm Real Flat BlackLine-S beeldbuis (16:9 formaat).
• 100 Hz Digital Scan met Digital Natural Motion.
• Wide Screen plus.
• Active Control.
• Digital Crystal Clear.
• Easy Tune (ACI).
• NexTView. Elektronische Programma Gids (EPG).
• TXT dual screen.
• Easy Link/NexTView Link.
• Multi systeem: PAL, SECAM en via scart NTSC.
• Teletekst met 1200 pagina's geheugen, level 2.5.
• 100 Voorkeurzenders.
• Grafische menubesturing met cursor control.
• Stereoversterker van 60 watt.
• Dolby Virtual Surround

Was 4 jaar geleden een top tv voor 950 euro :) Ik ben nu aan het kijken voor een plasma die ik begin 2008 wil gaan aanschaffen... ik zit te denken aan een 42 of 50 inch.

Receiver: Sony STR-db780 QS
5.1 Dolby Digital & DTS versterker uit de Quality Standard lijn van Sony, van 2002. Bevalt nog steeds prima, heb geen reden deze te vervangen voorlopig.

Zuilen: Eltax Concepts 400
Geen high-end, maar prima prijs prestatie. Voldoet prima voor mijn doeleinden, films en af en toe een mp3tje.

HTPC
Zelf samengestelde HTPC, de behuizing was het duurste van alle onderdelen hahaha :P Ahanix behuizing met geborsteld metaal en LCD, AMD64 3200+, 1.5 GB DDR1 dual channel, Ati X300 en Seagate 500 GB harddisk. Prima dingetje voor Xvid en DVD's, draait op WindowsXP Media Center Edition 2005. Aangesloten via S-video, en met video mode ingesteld (zie drivers) geeft het een behoorlijk strak beeld bij Xvid en DVD. Wordt misschien geupgrade als ik er HD content mee ga afspelen.

Subwoofer: Klipsch KSW-10
Actieve sub met 10" down-firing driver :P Heb deze een paar maanden geleden gekocht met een aanbieding voor 200 euro.. Ik zag dat dit model bij introductie (2001) voor 1200 piekjes over de toonbank ging... Mooi koopje geweest dus!

Desktop: Ryzen 7 5800X / 32GB / RTX 3080 / Dell UP2715K 5K || Woonkamer: iMac Retina 27” 5K mid 2017 || HTPC: Core i7 3770 / 8GB || Macbook Pro Retina 15,4" mid 2015 || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Anoniem: 157535

Anoniem: 185891 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:19:
En dit staat er bij mij in de woonkamer:

AVM Competition Amp
Marantz CD6000OSE
Van Medevoort DA222 Dac
B&W DM70 speakers
Xbox360 (die nu hier staat en ook regelmatig op zolder bij de beamer, logischerwijs.)
Vincent buizen-hoofdtelefoon versterker met een Sennheiser HD600

En een ouwe TV, DVD en VHS. Er wordt weinig film gekeken in de woonkamer. Maar ja. da's logisch als je mijn zolderset bekijkt..

Wat foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
fraaie setup zeg 8)

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
MrBaaco schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:35:
Na dit topic al heel lang te volgen, hierbij mijn/onze HT.

*een heeeeeeeeeele lange quote*

Jeetje, wat een verhaal ineens, gelukkig tik ik snel hahaha
Een beetje late reactie maar ik vroeg me af hoeveel je hebt betaald voor het dressoir en de lage tafel)

Vind het namelijk super strak en ik ben er helemaal weg van :)
Het zou prettig zijn als je de volgende keer voor een reactie van twee regeltjes niet de hele quote zou laten staan.

[Voor 81% gewijzigd door Kaj. op 29-10-2007 08:35]

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• -Stef-
  • Laatst online: 19:34

-Stef-

Slainthe!

Gurbe de n00b schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:53:
Sorry, maar misschien eens een kabelgootje ? ;)
Alles staat nog in een tijdelijke opstelling. Inmiddels is mijn nieuwe bankstel afgeleverd en kunnen we de definitieve opstelling met bijbehorende kabelgoten of achterwand verzinnen. Komt ook nog een kleed voor te liggen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Thomas.be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 21:16
Ondertussen zijn er wat dingen veranderd...

<< Oude situatie >>

Andere TV, 26" is juist niet te klein voor op mijn kamer.

Nieuwe bank

Huidig overzicht

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 22:54
Thomas.be schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:12:
Ondertussen zijn er wat dingen veranderd...

<< Oude situatie >>

Andere TV, 26" is juist niet te klein voor op mijn kamer.

[afbeelding]

Nieuwe bank

[afbeelding]

Huidig overzicht

[afbeelding]
Nieuwe wallpaper :+
Maar het ziet er leuk uit hoor! :)

No Shame, only Fame!

JvS schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:25:
Op marktplaats moet je die wel voor 75-150 euro kunnen vinden.
Raad is wat ik vandaag heb gekocht via Marktplaats :P

Ben benieuwd, hopelijk kan ik hem morgen halen :)

• Thomas.be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 21:16
S2801 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:58:
[...]

Nieuwe wallpaper :+
Maar het ziet er leuk uit hoor! :)
Ook dat ja.

Is allemaal vrij budget, maar voor mij voldoet het prima ;)

• JTB81
  • Laatst online: 27-05 08:11
Sinds een paar maanden een andere indeling van de woonkamer en dan eigenlijk voornamelijk het HT-gebeuren.

Dit zie je:

Denon AVR3806
Denon DVD1930
MHZS CD33 met GE5670 buisjes verdere mods komen na de kerst. (passieve upamp e.d.)
Aurum Cantus Melody 103 fronts
Aurum Cantus SW10 sub
JBL CSC55 center (omdat ie zo mooi bij de tv past)
Philips 32PF5331 LCD
Xindak FS 0.5 speaker cable

(overige kabels zijn van Monster en Oelbach)

rechts in de kast staat de HTPC die via een DVI-HDMI kabel verbonden is met de tv. Op de HTPC draait Vista Ultimate en met het Media Center gebeuren en een Vista-afstandsbediening worden alle films afgespeeld.

[Voor 3% gewijzigd door JTB81 op 28-10-2007 11:11]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Anoniem: 94768

Lang niet geweest hier dus maar ff nieuwe foto's. Mijn 2e 'versterker' aka PC is verkocht en ik had dus een lege steun over. Toen heb ik maar de versterker 1 plaats naar beneden gezet en de dvd speler op een aparte. En gelijk alle overige kabelrommel opgeruimd. Is goed gelukt, al zeg ik het zelf :)

http://www.kerkhofjonkman.nl/icefreak/HiFi%20&%20Kamer/DSC00008_klein.jpg
http://www.kerkhofjonkman.nl/icefreak/HiFi%20&%20Kamer/DSC00009_klein.jpg
http://www.kerkhofjonkman.nl/icefreak/HiFi%20&%20Kamer/DSC00010_klein.jpg

En nog maar eens de specs:
H/K AVR130
H/K DVD22

Dali Concept 2 (2x)
Dali Concept Center

Samsung LE26R32B

Asus F3jP etc. :P

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 94768 op 28-10-2007 11:38]

Anoniem: 157535

Zou je dat scherm niet wat hoger hangen ivm een zere nek tijdens het film kijken ?

Films kijk bijna alleen maar vanuit m'n bed, en daarvoor is de hoogte goed :)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:26
Wat voor soort voetjes heb je onder je luidsprekers staan? De mijne staan gewoon op het kastje met de onderkant en met dat soort voetjes zou ik denk ik nog wel wat kunnen verbeteren aan het geluid.

• Barry
Anoniem: 94768 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:56:
Films kijk bijna alleen maar vanuit m'n bed, en daarvoor is de hoogte goed :)
Voor rond de 15 Euro heb je zo'n muurbeugel:

http://www.silverview.nl/www/catalog/images/lcdsteunfl437.jpg

Alles is verstelbaar en je kunt 'em ver naar voren trekken. Ziet er net wat mooier uit denk ik :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Sander
  • Niet online
Barry schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:49:
[...]

[afbeelding]

Alles is verstelbaar en je kunt 'em ver naar voren trekken. Ziet er net wat mooier uit denk ik :)
En daar wil jij je tv van xxx aanhangen? Ik zou toch zelf wel investeren in iets waarvan ik iets zekerder ben...

PHiXioN schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:38:
Wat voor soort voetjes heb je onder je luidsprekers staan? De mijne staan gewoon op het kastje met de onderkant en met dat soort voetjes zou ik denk ik nog wel wat kunnen verbeteren aan het geluid.
Ik heb er spikes onder zitten van Hobo HiFi. De onderkant . De spikes zelf zie ik niet op de site staan...
Barry schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:49:
[...]

[afbeelding]

Ik zou het graag willen, maar ik kom niet weg met de ruimte. Onder de TV hangt namelijk nog een luidspreker en de TV is hoger dan de ruimte tussen het bureau en de plank.

• Barry
sander- schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:55:
[...]

En daar wil jij je tv van xxx aanhangen? Ik zou toch zelf wel investeren in iets waarvan ik iets zekerder ben...
Wat is er mis mee dan? Dat ding mag 50 kilo dragen. Mijn scherm hangt er al een jaar aan en ik kan jouw post nog steeds waterpas lezen, dus wat is het probleem?

• Anoniem: 231322
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Barry schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:19:
[...]

Wat is er mis mee dan? Dat ding mag 50 kilo dragen. Mijn scherm hangt er al een jaar aan en ik kan jouw post nog steeds waterpas lezen, dus wat is het probleem?
Het maakt idd ook geen ene sodemieter uit of je er nou een Vogel aan de wand hebt hangen of één van 15 Euro volgens mij ;) Beide van metaal!

Maar het gevoel speelt ook steeds parten niet....... 8)7

Anoniem: 187557

Ik ook dan maar even.
Mijn bescheiden setupje in de schuur omdat het zootje niet meer in huis past ;)

Harde waren:
Pioneer VSX-917V-s versterker
JVC XV-N652 DVD/DivX met upsclaling naar 720p
Samsung Digitenne decoder die stoort wanneer ik mijn wifi omni antenne aanzet :|
Samsung LCD 32"
2 Magnat Zuilen, geen idee wat het is maar klinkt prima
Magnat center
2x Magnat boekenplank rears
Creative subwoofertje die het niet aankan, moet ik nog iets anders voor aanschaffen.

Bij mn PC 2x B&W 601 S3 speakers aan een Denon DRA-400

plaatjus:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/IMG_1776.JPG
http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/IMG_1782.JPG

• Possible
  • Nu online
Modbreak:Lees gewoon even de topic waarschuwing!

[Voor 166% gewijzigd door voodooless op 29-10-2007 09:49]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zoals ik altijd zeg: Ga er naar luisteren en je zult merken of jij het mooi vindt. Audio koop je alleen en enkel door ernaar te luisteren. Niet door te vragen wat andere mensen vinden, want die hebben een andere smaak.

• Possible
  • Nu online
JvS schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:38:
Zoals ik altijd zeg: Ga er naar luisteren en je zult merken of jij het mooi vindt. Audio koop je alleen en enkel door ernaar te luisteren. Niet door te vragen wat andere mensen vinden, want die hebben een andere smaak.
Dat begrijp ik maar het vervelende is dat er hier geen audiozaak is die ze verkoopt :( Omdat ik positieve ervaringen heb gehoord over dit merk vroeg ik me toch eerst af wat mensen van deze speakers denken... :)

• Seers
Possible schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:25:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Mordaunt-Short Alumni 5.1 set? [afbeelding] Ik wou eerst voor de JBL CS 1500 alleen deze klonken nergens naar :( (alleen maar lage tonen) Dit is een totaalsetje voor nog geen 800 euro. Ik ben geen super audio freak maar mijn logitech Z-680 wil ik nu wel eens kwijt....

Echter leek mij de volgende de volgende 5.1 set ook wel goed kwa prijs/kwaliteitsverhouding:

2 x Mordaunt-Short
Avant 902i als rears
[afbeelding]

2 x Mordaunt-Short Avant 904i black Mordaunt-Short Avant 904i
[afbeelding]

De center
Mordaunt-Short Avant 905i black Mordaunt-Short Avant 905i black

[afbeelding]

En als laatste de sub:

Mordaunt-Short Alumni 9 black Mordaunt-Short Alumni 9 black
[afbeelding]

Deze set is wel 200 euro duurder (950,-)
Wat is er zo 'black' aan die subwoofer? :P

In ieder geval, voor HT-gebruik lijkt mij die subwoofer te klein en voor muziek eigenlijk ook. Dus ik zou een grotere subwoofer kiezen.

• GeeMoney
Seers schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:49:
[...]

Wat is er zo 'black' aan die subwoofer? :P

In ieder geval, voor HT-gebruik lijkt mij die subwoofer te klein en voor muziek eigenlijk ook. Dus ik zou een grotere subwoofer kiezen.
Een 8" met een vermogen van 120Watt lijkt me toch wel prima afhankelijk hoe groot je woonkamer is.

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij een subwoofer gaat het niet om het vermogen wat de desbetreffende speaker gebruikt.

Bij een subwoofer heb je liever veeeeeel conus oppervlak en een hoog rendement (2e is wel erg lastig).
Daarbij een lage Fs en liefst nog wat x-max (uitwijking)

8inch kan wel, mits deze ver kan uitwijken (x-max), maar een 12incher klinkt toch altijd heel wat strakker dan een 8inch voor het echt laag.

One World Concepts

• Seers
B_FORCE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:03:
Bij een subwoofer gaat het niet om het vermogen wat de desbetreffende speaker gebruikt.

Bij een subwoofer heb je liever veeeeeel conus oppervlak en een hoog rendement (2e is wel erg lastig).

8inch kan wel, mits deze ver kan uitwijken (x-max), maar een 12incher klinkt toch altijd heel wat strakker dan een 8inch voor het echt laag.
Juist, en zo is het. >:) Met 8" krijg je snel dat het een monotoon boenkekastje word zonder echt laag en zonder definitie.

Ik heb touwens nog wel een leuke 12" subwoofer in de verkoop, maar da's wel gelijk heel anders, en ook een stukkie duurder denk ik.

Maar precies om die redenen die B_FORCE noemt ga ik een 21" subwoofer maken. :) Leuke is dat de meeste mensen (mijn ouders dachten dat het een geintje was trouwens :+) denken dat je dan juist gigantisch kan knallen en van die ragbas krijgt en dergelijke, maar het tegenovergestelde is waar, je krijgt er opeens zoveel meer rust voor terug. :)

offtopic:
B_FORCE, ik kom zo naar je toe :P

• GeeMoney
B_FORCE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:03:

Het lijkt me dat gezien het merk dat er gebruikt wordt dit soort waardes (let op voor in de HK) toch prima moeten voldoen.
Is het nou een yokoyama weet ik veel wat voor merk dan kan ik me voorstellen dat het bagger is.

PS. 21" je hebt zeker geen vriendin of hij komt dik weggewerkt te staan? :9

[Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 29-10-2007 11:23]

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 22:32
BackSlash schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:03:
Na een tijdje meelezen in dit topic, plaats ik dan ook wat pics van mijn home cinema :)
*knip*
[afbeelding]
*knip*
Wat een rare plaatsing van een vaas en kaarsen.
Ik zou dat echt minimaal 1 keer per week omver lopen als het daar stond :+

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:22:
[...]

Het lijkt me dat gezien het merk dat er gebruikt wordt dit soort waardes (let op voor in de HK) toch prima moeten voldoen.
Is het nou een yokoyama weet ik veel wat voor merk dan kan ik me voorstellen dat het bagger is.

PS. 21" je hebt zeker geen vriendin of hij komt dik weggewerkt te staan? :9
Hij zal niet bagger zijn, maar voor een sub is het wat karig. Ook al is het een "goed" merk.

@ Seers
Hoezo kom je naar mij toe ? :?

One World Concepts

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik heb een sub mt 2x6,5" woofers (een mirage BPS100). Doet het ook prima hoor :).

Anoniem: 208789

http://img88.imageshack.us/img88/5113/img0010largeow3.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/7942/img0009largezw8.jpg

Dit is mijn bescheiden setup, er is al veel werk gebeurd maar moet ook nog veel gebeuren
het bestaat uit

XBOX 360
Macbook aangesloten via SPDIF
Marantz SR5001
B&W 685 fronts
B&W 684 Rears
Spectral BS-70 Rear stands
B&W HTM 62 center
samsung LE26R51B lcd tv

Wat ik nog wil veranderen:
Kabelzooi wegwerken
oplossing bedenken voor de tv die nu op de center staat
Grotere tv full hd (samsung le40m87bd)
HDDVD speler voor 360 kopen
subwoofer mj acoustics pro 50 mk2
stands voor de fronts maken uit een voet van donker marmer en aluminium buizen

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 208789 op 29-10-2007 14:14]

• Anoniem: 231322
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Leuk meubel! Zal bij mij ook niet misstaan ;)

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 20:25
Anoniem: 208789 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:13:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is mijn bescheiden setup, er is al veel werk gebeurd maar moet ook nog veel gebeuren
het bestaat uit

XBOX 360
Macbook aangesloten via SPDIF
Marantz SR5001
B&W 685 fronts
B&W 684 Rears
Spectral BS-70 Rear stands
B&W HTM 62 center
samsung LE26R51B lcd tv

Wat ik nog wil veranderen:
Kabelzooi wegwerken
oplossing bedenken voor de tv die nu op de center staat
Grotere tv full hd (samsung le40m87bd)
HDDVD speler voor 360 kopen
subwoofer mj acoustics pro 50 mk2
stands voor de fronts maken uit een voet van donker marmer en aluminium buizen
Je kan de center onder je tv plaatsen hoor, die kast kan vrij makkelijk veranderd worden! Ga ik volgende week ook doen. Heb de zelfde setup.

Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28)

• Sander
  • Niet online
Barry schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:19:
[...]

Mooi, kan je me dan vertellen war ik dat ding ff zo kan ophalen? Heb er dit weekend even tijdelijk 1 nodig voor een beurs. Of zoeen met een arm, of 1tje die direc top de muur kan...

• Xander
  • Laatst online: 17:49
Cougar schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:42:
[...]

Je kan de center onder je tv plaatsen hoor, die kast kan vrij makkelijk veranderd worden! Ga ik volgende week ook doen. Heb de zelfde setup.

Misschien makkelijker om even direct naar je post te linken, in plaats van naar een pagina (waar veel mensen niets aan zullen hebben, met 100 posts per pagina bestaat er niet eens een pagina 33 ;))

Cougar in "Post hier foto's en specs van je home ci..."

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Anoniem: 208789

Cougar schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:42:
[...]

ja maar een speaker mag je niet in een kast plaatsen en als ik hem in de kast zet zit hij niet bepaald op oorhoogte wat wel moet dus, dan gaat je akoestiek eraan. Daarom wil ik de tv ophangen aan een tv stand die je op de grond zet, deze ga ik mischien maken maar mijn huidige tv is 12 kg maar wil een grotere dus moet even kijken hoeveel hij moet kunnen dragen.

• _TP_
  • Niet online
Anoniem: 208789 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:50:
[...]

ja maar een speaker mag je niet in een kast plaatsen en als ik hem in de kast zet zit hij niet bepaald op oorhoogte wat wel moet dus, dan gaat je akoestiek eraan. Daarom wil ik de tv ophangen aan een tv stand die je op de grond zet, deze ga ik mischien maken maar mijn huidige tv is 12 kg maar wil een grotere dus moet even kijken hoeveel hij moet kunnen dragen.
Wie bepaald of jij dat niet "mag" doen? Heb je het uberhaupt wel geprobeerd?

Kan je de center bij B&W niet schuin plaatsen? Mijn center staat namelijk gewoon op de grond maar dan wel schuin naar boven gericht en dat klinkt net zo goed als wanneer ik hem op een kastje of wat dan ook plaats.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee