Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Met een beetje geluk krijg je deze rond de 1500 euri'sPHiXioN schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:07:
In welke prijsklasse zit je met zo'n kast / tvmeubel?
Ok Ok zal straks even de nieuwe spullen laten zienbattler schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:22:
Ziet er erg netjes uit, alleen je HTPC mag echt wel in een andere behuizing.

Inmiddels staat er een onkyo sr-705 gebroederlijk op de rug van een htpc (antec fusion V2, asus m2a-vm hdmi, amd be-2350, XP MCE), en wel in de kast

[Voor 6% gewijzigd door rsvmark op 12-10-2007 14:27]
Ziet er mooi uit!
Greetz MrBaaco
/offtopic denk je dat die set FULL HD eruit kan knallen 1080p ??rsvmark schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:26:
[...]
Ok Ok zal straks even de nieuwe spullen laten zien![]()
Inmiddels staat er een onkyo sr-705 gebroederlijk op de rug van een htpc (antec fusion V2, asus m2a-vm hdmi, amd be-2350, XP MCE), en wel in de kast
Ik zat te denken aan dezelfde kast maar moederbord en processor keus had ik nog niet gemaakt.
Ik heb zelfde mobo maar dan met amd x2 5200+ met vista mce erop. Daarmee lukt 1080p easy alleen is het niet hardwarematig.GeeMoney schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:45:
[...]
/offtopic denk je dat die set FULL HD eruit kan knallen 1080p ??
Ik zat te denken aan dezelfde kast maar moederbord en processor keus had ik nog niet gemaakt.
Ik liet me vertellen dat je voor de hdmi support even moet wachten op de volgende serie moederborden met iets betere onboard video of gewoon een budget videokaart met hdmi en hd + bluray support nemen.
Anoniem: 123813
Deze misschien wel maar rond de 900,- zit ook genoeg van dit formaat en looks. Kwestie van welke zaak je binnenstapt.rsvmark schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:23:
[...]
Met een beetje geluk krijg je deze rond de 1500 euri's
Heb aardig wat zaken gehad maar kon nergens iets van mijn smaak vinden.Anoniem: 123813 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:14:
[...]
Deze misschien wel maar rond de 900,- zit ook genoeg van dit formaat en looks. Kwestie van welke zaak je binnenstapt.
En geloof me heb ze goedkoper gezien maar ook veeeel duurder..
Ach ik ben er tevreden mee

Bedankt, bordje is cheapPixal schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:13:
[...]
Ik heb zelfde mobo maar dan met amd x2 5200+ met vista mce erop. Daarmee lukt 1080p easy alleen is het niet hardwarematig.
Ik liet me vertellen dat je voor de hdmi support even moet wachten op de volgende serie moederborden met iets betere onboard video of gewoon een budget videokaart met hdmi en hd + bluray support nemen.

/Ontopic Ik ben momenteel bezig met grote verbouwing van mijn huis en zal als alles klaar is even een hele serie posten van voor de verbouwing/tijdens en na

Ik heb ook al aardig wat zaken gezien en tuurlijk zijn ze er nog veel duurder maar ja. Ik zeg ook van dit formaat en deze indeling kun je ook wel een meubel van +- 900 á 1000,- vinden. Zo speciaal is het nou ook weer nietrsvmark schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:17:
[...]
Heb aardig wat zaken gehad maar kon nergens iets van mijn smaak vinden.
En geloof me heb ze goedkoper gezien maar ook veeeel duurder..
Ach ik ben er tevreden mee

Tuurlijk moet je er tevreden mee zijn, het is gewoon een mooi meubel!
[edit]
oh ja, zorg nog wel even voor een andere pc kast want dat kan echt niet

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 13-10-2007 11:57]
oh ja, zorg nog wel even voor een andere pc kast want dat kan echt niet

[/quote]
Ehh hierboven is de nieuwe toch te zien?
Of is die ook al te oud??

Ik denk dat hij te goed weg valt bij de restrsvmark schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:58:
[edit]
oh ja, zorg nog wel even voor een andere pc kast want dat kan echt nietdie kast is echt al heel oud! Koop op z'n minst een zwarte ofzo.
[/quote]

En waar heb je je Dreamcast verstopt?CV_SmileY schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:46:
maar weer eens foto van mijn setup, tv moet nogsteeds opgehangen worden zodat center op het kastje kan :
[afbeelding]

Iets verder naar achter geschoven sinds ik een Wii heb

oooh sorry, zie nu dat dat een htpc is! Keurig hoor[b][message=28892733,noline]rsvmark schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:5

Ik zou de tv niet hoger willen hebben als ie nu al staat. Kun je de center niet op z'n zijkant in het middengedeelte van dat kastje zetten? Ff die kleine plankjes losmaken.CV_SmileY schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:46:
maar weer eens foto van mijn setup, tv moet nogsteeds opgehangen worden zodat center op het kastje kan :
[afbeelding]
Nederlands is makkelijker als je denkt

Je wil toch niet de hele tijd naar boven zitten kijken? en als je dan nog eens een keer wat extra onderuitgezakt op de bank hangt dan krijg je helemaal een stijve nek!
Verder respect voor de B&W's natuurlijk, die staan ook nog op mijn lijstje. De nieuwe 683's of 684's.
[Voor 17% gewijzigd door Yoda op 14-10-2007 11:18]
Zo'n scherm hoef je niet tegen het plafond aan te hangen, gewoon iets achter het kastje zodat de ruimte op het kastje vrij is.

Er is 1 lokatie waar dat wel mag, en dat is aan de muur van je slaapkamer, daar wil je 'm zo hoog mogelijk, zodat je geen kussens in je nek hoeft te doen om normaal tv te kijken.PHiXioN schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:05:
Restecp man!
Zo'n scherm hoef je niet tegen het plafond aan te hangen, gewoon iets achter het kastje zodat de ruimte op het kastje vrij is.
Als je die center op dat kastje gaat zetten moet hoe dan ook de tv omhoog, anders mis je 1/3 beeld.
[Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 14-10-2007 12:11]
Vrij simpele reden hoor. Een fraaie plasma die hangt en als een soort schilderij in de kamer hangt is een stukje design.Yoda schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:17:
Ik snap dat ook niet al die mensen die die tv's maar op willen hangen,...waarom![]()
Je wil toch niet de hele tijd naar boven zitten kijken? en als je dan nog eens een keer wat extra onderuitgezakt op de bank hangt dan krijg je helemaal een stijve nek!
Verder respect voor de B&W's natuurlijk, die staan ook nog op mijn lijstje. De nieuwe 683's of 684's.
Wat ik wel met je eens ben is dat het een beetje vreemd is om een meubel te kopen en vervolgens de tv erboven hangen

Is allemaal niet zo spannend maar omdat ik hier op tweakers al veel info heb kunnen verzamelen over onderwerpen zoals lcd, audio, digitale tv etc leek het me leuk toch even de setup de posten.
Anoniem: 138251
Wat voor tv meubel is dat en waar heb je het gekocht?CV_SmileY schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:46:
[afbeelding]

Hoger vind ik opzich niet erg, heeft ook een projectie-scherm gehangen van mn beamer en die hing nog wel iets hoger.SeatRider schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:28:
[...]
Ik zou de tv niet hoger willen hebben als ie nu al staat. Kun je de center niet op z'n zijkant in het middengedeelte van dat kastje zetten? Ff die kleine plankjes losmaken.
Ik weet nog niet of het mooi staat...misschien jouw tip toch eens uittesten en de center in het kastje zetten.
Ikea, type ben ik vergeten.Anoniem: 138251 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:49:
[...]
Wat voor tv meubel is dat en waar heb je het gekocht?
PreciesAnoniem: 123813 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:38:
[...]
Vrij simpele reden hoor. Een fraaie plasma die hangt en als een soort schilderij in de kamer hangt is een stukje design.
Wat ik wel met je eens ben is dat het een beetje vreemd is om een meubel te kopen en vervolgens de tv erboven hangen

Gelukkig is het een kwestie van smaak, want ik vind een staande plasma/LCD vaak niet mooi.
Zoiets is dus erg

Zelf heb ik het zo:

De subwoofer kan het best tussen de linker en rechter front speaker geplaatst worden. Maar in sommige kamers kan een compleet andere plaats beter klinken.Anoniem: 231322 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:02:
Ik meende dat de subwoofer normaliter achter de bank gestationeerd is...
De Bose marketing heeft zijn werk weer gedaanAnoniem: 231322 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:02:
Ik meende dat de subwoofer normaliter achter de bank gestationeerd is...

Bij een echte subwoofer is de plaatsing inderdaad minder belangrijk omdat alleen het sublaag wordt weergegeven. Helaas is het bij het gros van de sub/sattelite setjes zo dat de sattelites niet laag genoeg kunnen en daarom de subwoofer ook als gewone woofer fungeert. Dan is ie inderdaad te localiseren en is een plek tussen de fronts aan te raden.
Tenzij je wil dat iemand vanachter je bank begint te praten...
Het hangt ook gewoon van de hoogte/mogelijkheden af. Gewoon proberen, zittend, maar ook liggend. Zo hebben wij onze tv hoogte bepaald

(Ik weet niet eens hoe hoog (of laag) onze tv hangt.)
Hier een fotootje:

Meer foto's en verhaaltje --> My HT
Greetz MrBaaco
Anoniem: 103236
Hier hangt de tv ook op een mooie hoogte omdat het kastje eronder niet zo hoog is. Als je een hoog tv meubel hebt staan en daarboven wordt de tv opgehangen, dan kan het snel te hoog worden om relax tv te kijken.MrBaaco schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:24:
Hmmz, ik vind het ophangen van een lcd/plasma meestal wel mooier. En omhoog kijken als ik op de bank lig? Geen probleem hoor, gaat prima gelukkig!!
Het hangt ook gewoon van de hoogte/mogelijkheden af. Gewoon proberen, zittend, maar ook liggend. Zo hebben wij onze tv hoogte bepaald
Hier een fotootje:
[afbeelding]
btw: Mooie combinatie met tv en meubels. Hier houd ik persoonlijk wel van.
Anoniem: 107284
Het grote probleem is dat de center het beste presteert als het op gelijke hoogte staat met de fronts. Zo iets kan je alleen oplossen door OF een projector met scherm OF de plasma/LCD ophangen. Zo heb ik mijn center op dezelfde stand gezet als die van de fronts (monitoren). (Geometrisch) Boven de center heb ik de plasma opgehangen (niet met de Pioneer ophangbeugel, maar met speciaal op maat gemaakte beugels voor een fractie van de prijs van Pioneer).Yoda schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:17:
Ik snap dat ook niet al die mensen die die tv's maar op willen hangen,...waarom
Anoniem: 14829
Magiker, net als die boekenkast. Heb ik ook, en nog 2 buffetkasten, en een salontafel.CV_SmileY schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:50:
Ikea, type ben ik vergeten.
Is dat toevallig een tv meubel van Venier?MrBaaco schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:24:
Hmmz, ik vind het ophangen van een lcd/plasma meestal wel mooier. En omhoog kijken als ik op de bank lig? Geen probleem hoor, gaat prima gelukkig!!
Hier een fotootje:
[afbeelding]
Ben zelf opzoek naar een tv meubel, en kwam zo'n systeem laatst ook tegen in breda. Erg mooi spul!

* Harmen gaat eind december verhuizen. Dus mag de homecinema weer opnieuw gaan inrichten.
Hoop volgend jaar ook eens een andere tv aan te schaffen, ben toe aan een mooie TFT scherm.
Whatever.

iemand had heel mooi, zijn hele plasma achter een houten 'wandje' weggewerkt..
Weet iemand misschien nog wat er met die plaatjes is gebeurd

Greetz MrBaaco
-de stroom (platte euro-stekker?) (knippen jullie die af en zetten jullie er een losse stekker op?)
-1 kabel voor geluid (optisch?)
-1 kabel voor antenne
-1 kabel voor hdmi-dvi naar mediacenter
Hoe hebben andere tweakers dit opgelost. Hebben jullie gewoon 1 brede sleuf en deze vervolgens afgetimmerd en daarna schilderen/spachtelputzen etc. Ik ben bang dat straks mijn sleuf niet breed/diep genoeg is om alles erin te verwerken en dat ik alsnog een kabel over mijn wand zie lopen...

Zie ik iets over het hoofd of komt het allemaal wel goed?
[Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 16-10-2007 14:44]
Basement Bios ---- Exo-S
Ik heb zelf een gleuf gemaakt, en vervolgens 2 wandcontactdozen (die inbouw grijze dingen van 50mm) boven achter het scherm geplaatst en onderin voor naar het meubel geplaatst. Daartussen een afvoer PVC buis gehaald van 40mm en die ertussen gezet.Mystikal schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:42:
Ik heb ook een vraag. Ik heb een nieuw huis en heb een sleuf laten freezen in de woonkamer waar ik een plasma (Panasonic) wil ophangen. Er komt een mediacenter aan. Echter ik weet niet hoe breed de sleuf moet zijn zodat alle kabels er door heen kunnen. Als ik me niet vergis is het:
-de stroom (platte euro-stekker?) (knippen jullie die af en zetten jullie er een losse stekker op?)
-1 kabel voor geluid (optisch?)
-1 kabel voor antenne
-1 kabel voor hdmi-dvi naar mediacenter
Hoe hebben andere tweakers dit opgelost. Hebben jullie gewoon 1 brede sleuf en deze vervolgens afgetimmerd en daarna schilderen/spachtelputzen etc. Ik ben bang dat straks mijn sleuf niet breed/diep genoeg is om alles erin te verwerken en dat ik alsnog een kabel over mijn wand zie lopen...![]()
Zie ik iets over het hoofd of komt het allemaal wel goed?
Als je niet begrijpt wat ik bedoel kan ik een foto sturen.
Hey, dat bankstel heb ik ook. Zelfde kleur zelfsMrBaaco schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:24:
Hier een fotootje:
[afbeelding]

Ziet er goed uit

Goede keuze, die bank! En de rest? Pics!!

Greetz MrBaaco
Welke salontafel hebben jullie daar? Ik ben op zoek naar een erg laag model.MrBaaco schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:24:
Hier een fotootje:
[afbeelding]
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt. Maar een foto zou alle twijfel wegnemen :-). Daarnaast hoelang heb je die sleuf gemaakt en van hoe hoog (van de grond) tot op de muur heb je de sleuf getrokken? Ik wil zeker weten dat het gaat kloppen anders sla ik mijzelf voor de kop...GeeMoney schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:04:
[...]
Ik heb zelf een gleuf gemaakt, en vervolgens 2 wandcontactdozen (die inbouw grijze dingen van 50mm) boven achter het scherm geplaatst en onderin voor naar het meubel geplaatst. Daartussen een afvoer PVC buis gehaald van 40mm en die ertussen gezet.
Als je niet begrijpt wat ik bedoel kan ik een foto sturen.
Ik heb nl 20mtr sleuf laten trekken door heel mijn huis om alles netjes weg te laten werken, stopcontacten te verlagen etc etc... En bij de tv is het het belangrijkst en daar mag het niet mis gaan!
Heb ik ook voldoende rekening gehouden met het aantal kabels wat er doorheen moet?
Basement Bios ---- Exo-S
Mijn onderkant van mijn tv komt zo'n 92cm van de grond. (afhankelijk ook van beugel waar hij aankomt!) Ik heb dus uitgerekend waar de beugel komt door hem even in mekaar te zetten en op de tv te monteren (vogel efw6305) ik heb het midden van de beugel genomen en daar de doos geplaatst.Mystikal schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:07:
[...]
Ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt. Maar een foto zou alle twijfel wegnemen :-). Daarnaast hoelang heb je die sleuf gemaakt en van hoe hoog (van de grond) tot op de muur heb je de sleuf getrokken? Ik wil zeker weten dat het gaat kloppen anders sla ik mijzelf voor de kop...
Ik heb nl 20mtr sleuf laten trekken door heel mijn huis om alles netjes weg te laten werken, stopcontacten te verlagen etc etc... En bij de tv is het het belangrijkst en daar mag het niet mis gaan!
Heb ik ook voldoende rekening gehouden met het aantal kabels wat er doorheen moet?
Stel dat de beugel 60cm hoog is, dan heb ik mijn doos dus op 30cm vanaf onderkant beugel.
En die 20m is natuurlijk afhankelijk van de grootte an je woonkamer

Ook ik heb alles weggewerkt in de muren ik zal binnenkort even snel foto posten!
Het is een tafel van Van Der Eng(.nl). De E-System. Die van ons is 120x80x25cm.Audi_S2 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:40:
[...]
Welke salontafel hebben jullie daar? Ik ben op zoek naar een erg laag model.
Erg mooi afgewerkt en 2 zeer grote 'onzichtbare' lade's aan de kopse kanten

(Gekocht in Utrecht, Riant)
Als je een tafel zoekt die lager is, kun je eens kijken in de online catalogus van Goossens. Zij hebben een 20cm lage tafel.
Tenminste, die hebben we ruim een jaar geleden gezien bij ze. Zen collectie dacht ik...
Inside collectie zie ik net in het nieuwe 2008 boek van ze.

[Voor 7% gewijzigd door MrBaaco op 18-10-2007 00:40. Reden: Inside collectie]
Greetz MrBaaco
Nieuw:Cougar schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:38:
oude situatie:
marantz sr-5500
2x yamaha ns 150
1x yamaha b515
[afbeelding]
nieuw:
2x b&w 685
Center + stands komen volgende maand (Atacama Nexus stands + B&W HTM62 )
Hele verbetering tot nu toe
[afbeelding]
Niet zichtbaar, 2x kenwood surround speaker en jamo e3 sub.
b&w 685 op standaard

ieuw, das griezelig, je speaker zo naast die kachel. Ben je niet bang de vitale onderdelen van je speaker uitdrogen/vervormen?Cougar schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:46:
[...]
Nieuw:
b&w 685 op standaard
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
This too shall pass
waarom dichterbij dan?lism schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:06:
Ik zit de laatste dagen even te prutsen met een VGA > VGA naar m'n TV toe. Werkt prima moet ik zeggen, kwaliteit is 10maal beter dan mn vorig scherm.
TV [afbeelding] [afbeelding]
Mooi beeld. Nu alleen een oplossing bedenken om m'n PC ietwat dicherbijer te plaatsen.
De VGA kabel is maar 5meter, verguld en wel

M'n magische bol werken.
lism schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:06:
[...]
De VGA kabel is maar 5meter, verguld en welDe afstand is ook zo'n 5 meter, maar wil je het netjes langs / onder de vloer en in kabelgootjes heb ik meer nodig. Daarom ga ik van de week m'n interieur een beetje veranderen & verschuiven, zodat deze kabel wel een beetje in de buurt komt (en netjes afgewerkt).

VGA Monitor Kabel - € 28.00 incl. BTW
Professionele VGA Kabel ( Monitorkabel ) - 10m lang
bespaar je de moeite

ik heb ooit eens als regel ingesteld dat kabels nooit mijn inrichting in de weg zouden zitten, eerst spullen op de plaats die ik bepaal en dan een geschikte kabel
Pixal schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:15:
[...]
[afbeelding]
VGA Monitor Kabel - € 28.00 incl. BTW
Professionele VGA Kabel ( Monitorkabel ) - 10m lang
bespaar je de moeite
ik heb ooit eens als regel ingesteld dat kabels nooit mijn inrichting in de weg zouden zitten, eerst spullen op de plaats die ik bepaal en dan een geschikte kabel

M'n magische bol werken.
De slaapkamer is wat aan de kleine kant, het bed staat in principe klem tussen 2 muren met aan het voeteneind 15cm speling... In deze 15cm moet ik iets fixen waar de tv op kan komen te staan, dus iets van een tafel/meubel achtige oplossing. Een wallmount is geen optie vanwege de gipsen muren... Iemand een idee?
Een andere regel die ik ooit heb ingesteld voor mezelf was me nooit meer laten lichten voor een simpel kabeltje. Achterlijke kabelpraktijken in elektronica zakenlism schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:24:
[...]
Te bedenken dat ik voor die 5 meter variant 27 euro betaald had, en een 10meter kabel het dubbele was

zoiezo is alles goedkoper op internet, behalve de wekelijkse boodschappen dan

[Voor 11% gewijzigd door Pixal op 18-10-2007 20:36]
Alsnog een wallmount en dan paraplu-pluggen gebruiken:sander- schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:24:
Binnenkort ook weer een leuke update bij mij... De LE26R71 gaat verhuizen naar de slaapkamer en daarvoor in de plaats komt een LE32R81... Kon ik tegen een zeeeer gunstige prijs nieuw aanschaffen, dus kon hem niet laten schieten. Heb alleen nog een probleem...
De slaapkamer is wat aan de kleine kant, het bed staat in principe klem tussen 2 muren met aan het voeteneind 15cm speling... In deze 15cm moet ik iets fixen waar de tv op kan komen te staan, dus iets van een tafel/meubel achtige oplossing. Een wallmount is geen optie vanwege de gipsen muren... Iemand een idee?

Zo'n tv weegt max 10 kilo, met 6 pluggen zit je dus op nog geen 2kg per plug, dat houdt die muur echt wel. En anders een plafondbeugel! Sowieso wil je die TV in je slaapkamer zo hoog mogelijk aan de muur hebben, dan kan je namelijk gewoon op je rug liggend tv kijken - erg chill.
Op de grotere artikelen houden ze heel weinig marge, maar op de kleinere zoals zo'n kabel maken ze flinke winst. Laatste keer dat ik daar een kabel halen moet, 53euro voor 10 meterPixal schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:35:
[...]
Een andere regel die ik ooit heb ingesteld voor mezelf was me nooit meer laten lichten voor een simpel kabeltje. Achterlijke kabelpraktijken in elektronica zaken
zoiezo is alles goedkoper op internet, behalve de wekelijkse boodschappen dan

M'n magische bol werken.
Nee, want dit is een moederhaard. Er komt geen warmte vanaf.Sharky schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:55:
[...]
ieuw, das griezelig, je speaker zo naast die kachel. Ben je niet bang de vitale onderdelen van je speaker uitdrogen/vervormen?

okCougar schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:35:
[...]
Nee, want dit is een moederhaard. Er komt geen warmte vanaf.

This too shall pass
Probleem is niet de pluggen, maar de gaten die achterblijven. Het is een huur-appartement (prive-sector) dus we moeten alles weer herstellen en aangezien we er over een jaar uit gaan heb ik weinig zin om dat soort dingen te moeten gaan fixen vanwege een bokkende huisbaas...SeatRider schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:51:
[...]
Alsnog een wallmount en dan paraplu-pluggen gebruiken:
[afbeelding]
Zo'n tv weegt max 10 kilo, met 6 pluggen zit je dus op nog geen 2kg per plug, dat houdt die muur echt wel. En anders een plafondbeugel! Sowieso wil je die TV in je slaapkamer zo hoog mogelijk aan de muur hebben, dan kan je namelijk gewoon op je rug liggend tv kijken - erg chill.
Anoniem: 30670
En de huisbaas moet niet fucken, want je hebt het recht om een tv te hebben en teplaatsen zoals jij dat wilt (ga maar eens dat na op het gemeentehuis). Zelfde geld als jij geen tv kan ontvangen wat gratis in de kabel of ether zit dan is de eigenaar van het pand verplicht voor een alternatief tezorgen waarbij hij ook nog eens financieele hulp van de gemeente krijgt.
Dus gewoon aan de muur ragge dat ding
Anoniem: 215205
wat voor meubel heb je daar staan ? ziet er mooi uitCougar schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:46:
[...]
Nieuw:
b&w 685 op standaard
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Da's totaal niet boeiend. Ik had in m'n oude huurhok ook 8 hollewand pluggen voor de kapstok gebruikt, die moesten er per sé uit van de verhuurder. Prima; gewoon lomp er uit rossen en de muur voldouwen met alabastine. Vullen moet, netjes staat nergens.sander- schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:08:
[...]
Probleem is niet de pluggen, maar de gaten die achterblijven. Het is een huur-appartement (prive-sector) dus we moeten alles weer herstellen en aangezien we er over een jaar uit gaan heb ik weinig zin om dat soort dingen te moeten gaan fixen vanwege een bokkende huisbaas...
Cement?? Beton?? Hmmzz. het zijn Knauff Gips Karton plaaten 12.5mm dik.Anoniem: 30670 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:08:
Maakt geen ruk uit. Zolang je maar je gaten opvult met cement/beton en weer plamuurt en wit maakt is er niks aan de hand. En dat kost je nog geen 30euro en nog geen 2uur tijd aan werk.
En de huisbaas moet niet fucken, want je hebt het recht om een tv te hebben en teplaatsen zoals jij dat wilt (ga maar eens dat na op het gemeentehuis). Zelfde geld als jij geen tv kan ontvangen wat gratis in de kabel of ether zit dan is de eigenaar van het pand verplicht voor een alternatief tezorgen waarbij hij ook nog eens financieele hulp van de gemeente krijgt.
Dus gewoon aan de muur ragge dat ding
Gewoon afplamuren met gips.. ipv 2 uurtjes nog geen half uur klaar.
Daarnaast wel ff opletten bijhangen van je TV dat je muurtje 2 plaaten dik is. Dit ivm stevig heid. die enkele willen nog wel eens gaan schuren/breken. Me pa plaats die dingen. en ja leuke wandjes snel te plaatsen alleen niet echt stevig om iets aan op te hangen.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Gewoon wat tandpasta erin doen als ie langskomt, simpelsander- schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:08:
[...]
Probleem is niet de pluggen, maar de gaten die achterblijven. Het is een huur-appartement (prive-sector) dus we moeten alles weer herstellen en aangezien we er over een jaar uit gaan heb ik weinig zin om dat soort dingen te moeten gaan fixen vanwege een bokkende huisbaas...

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Ik weet niet wat voor kabel je gebruikt, maar als je griptang nodig hebt om hem aan te kunnen sluiten, zou ik hem toch maar eens omruilenlism schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:06:
Ik zit de laatste dagen even te prutsen met een VGA > VGA naar m'n TV toe. Werkt prima moet ik zeggen, kwaliteit is 10maal beter dan mn vorig scherm.
Mooi beeld. Nu alleen een oplossing bedenken om m'n PC ietwat dicherbijer te plaatsen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
(Ikea) lack openkast + capita pootjesAnoniem: 215205 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:53:
[...]
wat voor meubel heb je daar staan ? ziet er mooi uit

Heb ik ook:

Alleen mijn nieuwe beamer moet ik nog ophangen (InFocus 4805) die komt aan de muur boven de bank. Heb daar nog wel een beugel oid voor nodig.
En er moeten ook nog twee surrounds en een center komen. Eerst die center maar, wil er wel eentje die er bij past of niet opvalt.
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Foto's volgen.

Allereerst wat foto's:
Wat je hier ziet staan is het volgende:
- Technics SU-Z250 190 Watt stereo versterker
- 2x Skytronic 150 Watt speakers
- Sony DVP-NS32 cd/dvd speler
- Creative Hq1300 koptelefoon
De dvd speler gebruik ik puur en alleen om muziek af te spelen zonder dat de pc aan hoeft te staan en voor een betere kwaliteit dan via de computer, en uiteraard om lekker lui met de afstandsbediening te kunnen luisteren.
De audio kabel van de dvd speler naar de versterker is express eentje van een hele goede kwaliteit en is erg dik en was behoorlijk duur. De verloop kabel van 3,5 mm jack plug van de computer af naar 2 x rca naar de versterker is gewoon een el cheapo kabeltje, dat maakt ook niet veel uit. De kabel van de versterker naar de 2 speakers is geen spectaculair iets, maar wel een goede 1,5 mm2 kabel van de audioboer hier, geen gamma kwantiteit oid.
Verder is het voor mij op mijn kamer meer dan zat vermogen.
De apparatuur is goed genoeg zo, levert een hoop volume zonder te vervormen en klinkt gewoon heel helder. Misschien ooit nog eens de wat oudere versterker vervangen door een betere nieuwe met afstandsbediening en alles, en misschien de speaker kabel vervangen door eentje met een betere kwalieit en pluggen eraan ipv zo vast te klemmen.
Maar dat is toekomst werk, dit bevalt me nu goed genoeg en ik heb even geen prioriteiten meer om dingen aan te gaan passen enzo. Maar mocht ik nog wel eens wat tegen komen, niks is onzeker.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Leuk te lezen dat je je bezig bent gaan houden met audio/hifi. (Zie echter ook topic: kabels door elven gesmeed bij maanlicht o.i.d.) Maar ik denk niet dat je met jouw cd/dvd speler en versterker een verschil zal horen tussen el cheapo gamma "kwantiteit"? bekabeling en je dure kabel. Gezien het feit dat je geen dedicated cd speler hebt staan van enkele honderden euros, maar een combidrive, hetgeen (in mijn ogen) ook al afbreuk doet aan de geluidskwaliteit, zal het verschil meer psychologisch zijn. Voor de toekomst kun je beter investeren in betere componenten/speakers dan je te vergapen aan mooie dure kabels. In blindtesten (en zelfs op sommige beurzen) wordt zelfs electriciteitkabel/verlegkabel gebruikt als speakersnoer. Investeer in je audio, (nog) niet in je bekabeling. Vooral omdat (als er al verschil is te horen) dit pas merkbaar wordt in de bovenbudgettaire hifi. Veel plezier met je hobby verder !Joopieboy schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:22:
Hier een update van mijn spullen op mijn kamer. Begin nu ook een audiofiel te worden, begon eigenlijk toen ik mijn vorige nieuwe pc kocht, en wat betere audio wou. Dat is uiteindelijk wat uit de hand gelopen.
Allereerst wat foto's:
Wat je hier ziet staan is het volgende:
- Technics SU-Z250 190 Watt stereo versterker
- 2x Skytronic 150 Watt speakers
- Sony DVP-NS32 cd/dvd speler
- Creative Hq1300 koptelefoon
De dvd speler gebruik ik puur en alleen om muziek af te spelen zonder dat de pc aan hoeft te staan en voor een betere kwaliteit dan via de computer, en uiteraard om lekker lui met de afstandsbediening te kunnen luisteren.
De audio kabel van de dvd speler naar de versterker is express eentje van een hele goede kwaliteit en is erg dik en was behoorlijk duur. De verloop kabel van 3,5 mm jack plug van de computer af naar 2 x rca naar de versterker is gewoon een el cheapo kabeltje, dat maakt ook niet veel uit. De kabel van de versterker naar de 2 speakers is geen spectaculair iets, maar wel een goede 1,5 mm2 kabel van de audioboer hier, geen gamma kwantiteit oid.
Verder is het voor mij op mijn kamer meer dan zat vermogen.
De apparatuur is goed genoeg zo, levert een hoop volume zonder te vervormen en klinkt gewoon heel helder. Misschien ooit nog eens de wat oudere versterker vervangen door een betere nieuwe met afstandsbediening en alles, en misschien de speaker kabel vervangen door eentje met een betere kwalieit en pluggen eraan ipv zo vast te klemmen.
Maar dat is toekomst werk, dit bevalt me nu goed genoeg en ik heb even geen prioriteiten meer om dingen aan te gaan passen enzo. Maar mocht ik nog wel eens wat tegen komen, niks is onzeker.

Ik had het eerlijk gezecht niet verwacht dat het geen verschil uitmaakt, maar dat maakt niet uit.
Andere betere speakers komen ooit wel, alleen dat zit nu niet in mijn mogelijkheid, helaas.

Ik zal me trouwens nog eens wat gaan inlezen hier op het forum over de wat duurdere en betere audio, hier in het topic staat iig al hele mooie systemen van sommige mensen.

Btw even een vraag, ik heb de dvd speler nu op de versterker staan, alleen word de lucht die boven uit de versterker komt en er tussen blijft zitten aardig warm, kan dit kwaad?
[Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 21-10-2007 14:41]
heb zelf een oude technics versterker waarmee ik een paar monitors aanstuur, deze klapte er uit op de termische beveiliging als ik hem IN de kast had staan...
signature
deepbass909 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:54:
[...]
Ik weet niet wat voor kabel je gebruikt, maar als je griptang nodig hebt om hem aan te kunnen sluiten, zou ik hem toch maar eens omruilen![]()

M'n magische bol werken.
Ok, nja ik heb hem maar voor de zekerheid om gewisseld. Dvd speler onder en versterker er boven op. Toch maar het zekere voor het onzekere genomen.GJ007 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:42:
ja, teveel warmte kan altijd kwaad, vooral voor het slijten vd onderdelen.
heb zelf een oude technics versterker waarmee ik een paar monitors aanstuur, deze klapte er uit op de termische beveiliging als ik hem IN de kast had staan...

[Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 21-10-2007 19:12]
Anoniem: 183025
Past Mordaunt short bij Yamaha? Ik heb gehoord dat pioneer niet zo bij MS past. Ik wil de
Yamaha rx-V640rds kopen en dan incl. met de MS premiere set voor bij de pc. Kan iemand mij dit vertellen?
TV
Sony 46" KDL-X3500
Aangesloten met hirschmann tv kabel
DVB-C Digitale tv van casema via Alphacrypt Classic CAM Modulle
Aangesloten via hdmi naar versterker en optical
Beamer
Panasonic PT-AE900E
720P beamer aangesloten via hdmi
Projectie scherm is 220 cm breedt van Beamax
Reciever
Denon 3808 7.1 met Faroudja Upscaler 1080p

Speakers
Zuilen : JBL Northridge e100
Rear : JBL Northridge E20
Center : JBL Northridge EC35
Sub : JBL Northridge E250P
Aangesloten met Monster speaker kabel
Xbox als media center
Aangesloten via component monster kabel
Xbox 360 als media center
Aangesloten via HDMI (monster)
DVD Spelertje, progressive & divx
Stelt niks voor, is voor de vrouw zodat ze een cd of dvd kan opzetten

Aangesloten via component direct naar de tv
Playstation 3
Blue-ray speler
Daar speel ik graag op
Aangesloten via hdmi monster kabel
Voor de rest moet ik nog een nieuwe eettafel, salontafel, en die oude witte bank moet weg

Oh en gordijnen.. en.. en...

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Voor dit soort posts bekijk ik dit topic! thanksI_am_akira schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:18:
Hier dan ook mijn setje
monster kabel
Stelt niks voor, is voor de vrouw zodat ze een cd of dvd kan opzetten![]()
Playstation 3
Blue-ray speler
Daar speel ik graag op
Voor de rest moet ik nog een nieuwe eettafel, salontafel, en die oude witte bank moet weg![]()
Heb je de netwerk functie van de 3808 al geprobeerd, zo ja zou je er een beschrijving van kunnen geven en een oordeel er over vellen? Heb je er windows media player bij nodig?I_am_akira schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:18:
Hier dan ook mijn setje
Trendhopper classico, die is net nieuw in de collectie bij hunEthirty schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:00:
Wat voor meubel(serie) is dat?
Nee nog niet, maar radio streamen en voor updates zoeken van de firmware gaat primaPHiXioN schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:33:
[...]
Heb je de netwerk functie van de 3808 al geprobeerd, zo ja zou je er een beschrijving van kunnen geven en een oordeel er over vellen? Heb je er windows media player bij nodig?
het OS is erg snel en makkelijk te bedienen. Maar mp3 en wma moet hij probleemloos via lan kunnen afspelen
Damn, een 46" Tv en dan nog een beamer...I_am_akira schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:18:
Hier dan ook mijn setje
TV
Sony 46" KDL-X3500
Beamer
Panasonic PT-AE900E
Reciever
Denon 3808 7.1 met Faroudja Upscaler 1080p![]()
Speakers
Xbox als media center
Playstation 3
Blue-ray speler
Daar speel ik graag op
Voor de rest moet ik nog een nieuwe eettafel, salontafel, en die oude witte bank moet weg![]()
Maar ziet er echt super mooi uit dit, ben toch wel lichtelijk jaloers nu

Keep it calm...en lek mig de zuk
IK heb zelf geen ervaring met MS op een Yamaha, maar aangezien MS een wat warmer geluid heeft en Yamaha wat killer lijkt het me juist dat ze goed bij elkaar passen. Ik denk zelfs dat een H/K of Marantz i.c.m. MS iets te wollig wordt. Ik heb zelf een MS Subwoofer (MS909W) op een Denon gehad en nu op een Marantz (SR-8001), maar subwoofers zijn wat minder kritisch omdat ze slechts een zeer beperkt frequentiegebied voor hun rekening nemen dus ik kan qua MS speakers niet echt uit ervaring spreken.
Het beste is natuurlijk om gewoon even bij een audiozaak naar binnen te lopen en het zelf uit te proberen

[Voor 13% gewijzigd door mac1987 op 22-10-2007 11:49]
Hee, kijk nou, perfectieI_am_akira schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:18:
Hier dan ook mijn setje
[afbeelding]
TV
Sony 46" KDL-X3500
Beamer
Panasonic PT-AE900E
Reciever
Speakers
Xbox als media center
Playstation 3
Blue-ray speler
Daar speel ik graag op

maar wel jammer van die schaduw achter de lcd met de lampen aan
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Bijna. De kabelgootjes hadden voor perfectie wel in de muur moeten zitten.
Ik ben niet persoonlijk bekend met dit model speakers, maar ik weet dat over het algemeen JBL speakers wel wat ruimte om zich heen nodig hebben.
Vandaar mijn vraag: Hoe klinken de speakers (zo dicht bij de achtermuur) ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
lism schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:06:
Wat zijn de settings van kleur en contrast etc. van jouw LC2R? Bij mij is het VGA beeld namelijk te groen, maar dat is bij de PS3 ook... Hulp

Ja dat moet ik nog wit vervenFireFoz schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:39:
mooi hoor
maar wel jammer van die schaduw achter de lcd met de lampen aan
Ja ik vind het goed klinken, maar dat is voor iedereen verschillend, ik moet nog wel de versterker beter afstellen. ik vond de auto config niet echt geweldiglier schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:46:
[...]
Ik ben niet persoonlijk bekend met dit model speakers, maar ik weet dat over het algemeen JBL speakers wel wat ruimte om zich heen nodig hebben.
Vandaar mijn vraag: Hoe klinken de speakers (zo dicht bij de achtermuur) ?
Ik huur dit huis ook alleen maar, daar doe ik geen moeite voor, als ik nou een koop huis had.sopsop schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:43:
[...]
Bijna. De kabelgootjes hadden voor perfectie wel in de muur moeten zitten.
[Voor 55% gewijzigd door I_am_akira op 22-10-2007 14:24]

In een huurhuis zou ik dat ook niet doen nee.I_am_akira schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:19:
[..]
Ik huur dit huis ook alleen maar, daar doe ik geen moeite voor, als ik nou een koop huis had.

De beamerkabel moet alleen nog wat verder afgewerkt worden doorde goot naar voren te trekken en dan achter een gordijn langs naar beneden, maar het gaat om het idee.

En tot slot de beamer opgehangen:

Zal vanavond eens een foto maken van het ding in actie! Wij zijn i.i.g. tevreden :-)
De stoel rechtsvoor gaat nog weg:voor een nieuw mooi fauteuiltje. We kunnen er echter maar moeilijk afstand van doen; de katten liggen er zo lekker in :-)
[Voor 12% gewijzigd door OcNewB op 22-10-2007 17:27]
Anoniem: 103236
Mooie setup hoor. Daar zullen behoorlijk wat games gespeeld worden. Films met die jbl's zal ook wel erg goed klinken. Heb zelf de e60's als front. Die klinken bij films al erg goed. Laat staan de E100. In je set zal wel behoorlijk wat bas zitten. De e100's, de e250 en dan nog die grote box linksachterI_am_akira schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:18:
Hier dan ook mijn setje
[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
TV
Sony 46" KDL-X3500
Beamer
Panasonic PT-AE900E
Reciever
Speakers

Ik denk dat je films op termijn ook op je full hd scherm zal kijken (sony is toch full hd?). Zeker als het nog niet helemaal donker is buiten. Of is de lichtopbrengst erg goed van de panasonic beamer?
Anoniem: 183025
Leuke set man, maar heb je specs van je apparatuur? Ik ben wel benieuwd. Ziet er leuk uit.
Zijn die Mordaunt Shorts de MS904 orgineel of de 904i's?
Default?Fab1Man schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:49:
[...]
offtopic:
Wat zijn de settings van kleur en contrast etc. van jouw LC2R? Bij mij is het VGA beeld namelijk te groen, maar dat is bij de PS3 ook... Hulp?

Volgens mij mis je dan rood... Of je hebt de verkeerde settings > Default

M'n magische bol werken.
Fronts: Mission M35Anoniem: 183025 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:02:
@OCnewB:
Leuke set man, maar heb je specs van je apparatuur? Ik ben wel benieuwd. Ziet er leuk uit.
Zijn die Mordaunt Shorts de MS904 orgineel of de 904i's?
Sub: Mordaunt Short 907W
Center: Mordaunt Short 905 C (dacht ik)
Rears: Mordaunt Short 904 (geen i's in ieder geval)
Versterker: Marantz SR7500
XboX (omgebouwd voor mediacenter en emulators) met componentkabel op 720p
XboX 360 tevens met componentaansluiting,
Acer PH530 720p Beamer(kwam goed uit recensies en betaalbaar!)
Alles via de versterker lopend.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.