Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.385 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37

911GT2

en blazen maar!

Ik moet ook eens nieuwe foto's maken. Nieuw huis, aantal aanpassingen in mijn set.

Ik snap alleen niet dat iedereen zijn stuff zo opzichtig in de woonkamer zet. Voor mij is het juist de kunst op het zo goed moegelijk weg te werken. Maar das natuurlijk persoonlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:10

Vrijdag

De Zwarte

911GT2 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:33:
Ik moet ook eens nieuwe foto's maken. Nieuw huis, aantal aanpassingen in mijn set.

Ik snap alleen niet dat iedereen zijn stuff zo opzichtig in de woonkamer zet. Voor mij is het juist de kunst op het zo goed moegelijk weg te werken. Maar das natuurlijk persoonlijk. ;)
Da's voor mij ook de reden dat ik geen tv heb in het woongedeelte. De enige tv die ik heb komt in het gamegedeelte staan. Het domineert gewoon teveel je omgeving. Daarbij kijk ik toch nooit tv, alleen films. Dus vandaar de aanschaf (aanstaande) van een beamer + scherm. Mijn dvd speler en receiver staan ook in een kastje uit het zicht trouwens. Even zoeken of ik daar al een foto van heb (verhuizen)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29

KrL

Foto foto..

Na lang lang lang geleden eens in deel 5 te hebben gepost weer eens een update. Ben zowel qua inrichting als apparatuur flink bezig geweest, heb zelfs van de oude spullen niets meer staan (nouja, de TV in de slaapkamer :)). Volgende week komt er waarschijnlijk weer een update aan dus nog even een 'snapshot' van de huidige situatie:

De ruimte:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~krl/img/ht/overzicht1.jpg
Van de andere kant:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~krl/img/ht/overzicht2.jpg
Speakers voor (B&W N804):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~krl/img/ht/N804-4.jpg
N804 closer:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~krl/img/ht/N804-1.jpg
Speakers achter (B&W CMD1-NT):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~krl/img/ht/CDM1NT-3.jpg
Center (B&W HTM2):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~krl/img/ht/HTM2-2.jpg
De apparatuur:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~krl/img/ht/meubel4.jpg

Specs:
Voor: B&W N804
Center: B&W HTM2
Achter: B&W CDM1-NT
Sub: TMA Twister

Apparatuur (van boven naar onder):
Arcam FMJ-CD23 cd speler
Arcam AVR350 surround receiver
Dreambox DM7020 sattelietontvanger
Toshiba HD-E1 HD-DVD speler
Nintento WIIiiiiiii
Apple Mac Mini C2D 2.0Ghz 2gb HTPC
Monster Power HTS2600 stroomstabilisator

En verder een Samsung PS42-C7H plasma (ISF gecalibreerd). Heb nog een tijdje met zowel plasma als projector gespeeld maar ik merkte dat ik toch de voorkeur gaf aan de plasma, ook voor films. Dus exit projector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

jorisdekloris schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:16:
Eindelijk is het (bijna) af!

Als er mensen geintresseerd zijn in het bouwproces laat maar weten dan post ik alles, als iemand voor mij een betere host heeft als imageshack.

Before:
[afbeelding]

After:
[afbeelding]

Specs:
Mordaunt Short 309
Mordaunr Short 906
Mordaunt Short 903
Mordaunt Short Bipoles
Harman Kardon AVR 132
Samsung LE32R41B
Xbox retro style
Wii
IR723 (voor aansturing van de lichten :P)
Harman Kardon TC-30 om alles aan te sturen
Canare quad bekabeling
Heb je je center niet veelste hoog staan? Volgens mij zul je toch het gevoel krijgen dat je geluid nu boven de tv weg komt, ipv uit het scherm...
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:06:
[...]

Als ik jou was zou ik verder kijken dan kef IQ, ik heb toch al een hoop beters gehoord in die prijsklasse. Visonik of monitor audio bijvoorbeeld.
Waar vind jij Monitor Audio speakers die qua prijs kunnen concureren aan Kef? MA's zijn inderdaad erg mooi, maar ook al snel een stapje duurder...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
KrL schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:08:
Na lang lang lang geleden eens in deel 5 te hebben gepost weer eens een update. Ben zowel qua inrichting als apparatuur flink bezig geweest, heb zelfs van de oude spullen niets meer staan (nouja, de TV in de slaapkamer :)). Volgende week komt er waarschijnlijk weer een update aan dus nog even een 'snapshot' van de huidige situatie:

De ruimte:
[afbeelding]
Van de andere kant:
[afbeelding]
Speakers voor (B&W N804):
[afbeelding]
N804 closer:
[afbeelding]
Speakers achter (B&W CMD1-NT):
[afbeelding]
Center (B&W HTM2):
[afbeelding]
De apparatuur:
[afbeelding]

Specs:
Voor: B&W N804
Center: B&W HTM2
Achter: B&W CDM1-NT
Sub: TMA Twister

Apparatuur (van boven naar onder):
Arcam FMJ-CD23 cd speler
Arcam AVR350 surround receiver
Dreambox DM7020 sattelietontvanger
Toshiba HD-E1 HD-DVD speler
Nintento WIIiiiiiii
Apple Mac Mini C2D 2.0Ghz 2gb HTPC
Monster Power HTS2600 stroomstabilisator

En verder een Samsung PS42-C7H plasma (ISF gecalibreerd). Heb nog een tijdje met zowel plasma als projector gespeeld maar ik merkte dat ik toch de voorkeur gaf aan de plasma, ook voor films. Dus exit projector.
:9~ zo hey! Dat is pas een mooie inrichting! Die speakers staan ook best mooi op die manier. wel in het zicht maar het heeft wel wat op een of andere manier. Ik vind die kleur op de muren ook heel mooi bij dat wit staan. Echt mooie setup, complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Inderdaad een erg mooie set van KrL. Zo zie je maar dat high end ook samen gaat met een beetje leuk ogend interieur. Meestal als je dat soort apparatuur ziet is de rest van de kamer helemaal kaal. Wel enorm mooi spul dat arcam en die B&W 800 serie. Het zal ongetwijfeld genieten zijn als je daar muziek luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvanCade schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:32:
Wat dat betreft ben ik toch geen echte audiofiel, maar een DVD speler heb ik al, een CD speler (zonder de TV aan te zetten) nog niet. En als ik dan toch een set ga kopen kan het net zo goed een DVD speler zijn.
Ben zelf ook geen audiofiel, moet gewoon goed klinken maar geen super dure speakers of versterker.
Maar waar ik last van heb bij het afspelen van cd's is in Dvd speler is dat er tikken in zitten. Ik weet niet of dit ligt aan de aansluiting (digitaal coax met monstercable). Maar met een cd-speler heb ik er geen last van. Kan natuurlijk ook een fout zijn in mijn dvd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Annihilism schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:20:
[...]

:9~ zo hey! Dat is pas een mooie inrichting! Die speakers staan ook best mooi op die manier. wel in het zicht maar het heeft wel wat op een of andere manier. Ik vind die kleur op de muren ook heel mooi bij dat wit staan. Echt mooie setup, complimenten!
Inderdaad een erg mooie set van KrL. Zo zie je maar dat high end ook samen gaat met een beetje leuk ogend interieur. Meestal als je dat soort apparatuur ziet is de rest van de kamer helemaal kaal. Wel enorm mooi spul dat arcam en die B&W 800 serie. Het zal ongetwijfeld genieten zijn als je daar muziek luistert.
Thanks.. B&W 800 serie is inderdaad erg mooi spul, m'n upgrade wordt ook weer 800 maar dan de N802 voor, N803 achter en HTM1 als center. Is allemaal wel een slagje groter dan wat ik nu heb staan dus hoop dat het niet te overheersend wordt.. Zeker de N802 is een beest..
Audiofiel is het zeker een verantwoorde upgrade, esthetisch ben ik niet al te zeker van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
GeeMoney schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:17:
[...]

Ziet er gaaf uit inderdaad, wat ik misschien wel had gedaan is toch andere beugels/planken gebruikt.
Ik weet niet of je die planken kent waarvan je zeg maar geen beugel meer ziet?
Dan had je kabelgoten ook nog in kunnen vrezen en de planken net zo groot als je apparatuur moeten nemen/maken dan was het nog strakker geweest ? Dat is mijn smaak natuurlijk :-)

voorbeeldje van een "zwevend dressoir" http://www.af.nl/werkstukken/kasten/mevis-dressoir.jpg
Die heb je ook in zwevende planken zeg maar kan ze alleen even niet vinden :S
ikea heeft zo'n systeem:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60103632

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

KrL, Mooie set-up _/-\o_ (strak interieur ook 8) )

Vooral de speakers vind ik persoonlijk erg mooi. Dat zal ook wel voor de klank gelden neem ik aan (al is dat natuurlijk smaak gebonden)

Ik kan merken dat ik de laatste jaren wat minder geld om handen heb. Het spul begint bij mij langzaam wat te verouderen. Neemt niet weg dat ik nog steeds erg tevreden ben met wat er nu staat (met name het HT-gedeelte, dat is het meest recent). De speakers zijn ook OK hoor. Die hoef ik voorlopig nog niet te vervangen. Ik ben wel toe aan een nieuwe TV (hopelijk houdt m'n huidige het nog even een tijdje uit i.v.m. de financiën. Ben net verhuisd :) )

• JAM
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:03:
[...]

Maar waar ik last van heb bij het afspelen van cd's is in Dvd speler is dat er tikken in zitten. Ik weet niet of dit ligt aan de aansluiting (digitaal coax met monstercable). Maar met een cd-speler heb ik er geen last van. Kan natuurlijk ook een fout zijn in mijn dvd-speler.
Zijn de schijfjes goed schoon. De mate van foutcorrectie verschilt namelijk per apparaat. Het kan eventueel ook te maken hebben met kopieerbeveiliging (misschien gaat je DVD-speler daar wat minder soepel mee om).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

KrL schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:39:
[...]

[...]

Thanks.. B&W 800 serie is inderdaad erg mooi spul, m'n upgrade wordt ook weer 800 maar dan de N802 voor, N803 achter en HTM1 als center. Is allemaal wel een slagje groter dan wat ik nu heb staan dus hoop dat het niet te overheersend wordt.. Zeker de N802 is een beest..
Audiofiel is het zeker een verantwoorde upgrade, esthetisch ben ik niet al te zeker van :)
Een 803 als rearspeaker? Dat zou ik nu gewoon erg zonde van het geld vinden. Tenzij je extreem mooie 5.1 concertopnames luistert ofzo. Bij films zouden 4 B&W DM303's (2 aan de zijkant en 2 achter) een genialer effect geven dan 1 set 803's.

maar dat ben ik. 804s vind ik zelf ook ontzettend mooi trouwens :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• KrL

KrL

Foto foto..

JvS schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:59:
[...]

Een 803 als rearspeaker? Dat zou ik nu gewoon erg zonde van het geld vinden. Tenzij je extreem mooie 5.1 concertopnames luistert ofzo. Bij films zouden 4 B&W DM303's (2 aan de zijkant en 2 achter) een genialer effect geven dan 1 set 803's.

maar dat ben ik. 804s vind ik zelf ook ontzettend mooi trouwens :).
Vind het inderdaad ook overkill maar neem t als set over van iemand, leuk prijsje bedongen. Plan is om een bijpassend setje N805 speakers te zoeken als rear en de N803's weer te verkopen.. Of misschien vind ik de N802's toch te groot en hou ik de N803's als front.. Time will tell :)

N804 is inderdaad ook erg mooi maar ik mis iets.. Net te weinig body, dipje in het midden oid..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou lekker die CDM1s als rears gebruiken of anders echt uitgebreid luisteren of dit verschil wel zulke investeringen waard is. Ik vind een 805 als rear eigenlijk ook zonde ;).

Opstelling is veel belangrijker dan kwaliteit bij rear-effect speakers. Ik had een set met een DM604 en een setje 303's achter. Nu wilde ik achter van die luidsprekerkasten af dus heb ik (enorme gok!) een setje platte witte (plastic!) Jamo Artina speakertjes gekocht die aan m'n zijmuren hangen. En wat schetste mijn verbazing: Het klonk beter! Omdat de rears aan de zijkant in mijn kamer een veel mooier surround effect opleveren dan aan de achterkant. Ik stond echt versteld :).

Ik zou rear daarom altijd een setje plattere luidsprekers kopen en die aan de zijmuren (wat hogr) hangen. Mijn huidige droomsetje komt in de buurt van wat jij hebt staan (Arcam, N805, N HTM) en daarbij zou ik een mooie set Jamo A510's in het wit aan m'n muur hangen. Prima speaker en esthetisch verantwoord.

Maar ik luister dus geen 5.1 muziek. Misschien dat het dan wel relevant is.
Front, Center (en in mindere mate sub) moet wel echt goed zijn! Rear heb ik ontdekt dat dit niet zo heel extreem veel verschil maakt. Sterker nog, bij films is een goeie center, 4 pauper speakers en een redelijke sub vaak ook erg goed, omdat de center zo'n beetje alles doet. 'Helaas' luister ik ook muziek (en zit dat ook wel in films) dus moet ik toch investeren in een goed setje frontspeakers :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Zo, heb weer een aanpassing in mijn set, mijn cheapass 19 inch tvtje is vervangen door een Philips 32 Inch TV (zonder Ambi Light), wou eerst met ambi light hebben, maar vond het de meerprijs nog niet waard (het is ook maar een slaapkamer waar het om gaat).

Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa182/annihilism/complete_set.jpg

Nieuwe Situatie
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa182/annihilism/philips32inch.jpg

Wat je ziet (nogmaals :P)
- Infinity Delta 70 speakers
- Marantz DV4200 CD Speler
- Philips 32 Inch LCD TV type 7332
- Strong SRT8000 Sateliet decoder
- Yamaha C2 voorversterker
- Yamaha M40 Eindversterker

Upgrades voor in de toekomst:
- De Strong sateliet decoder zal vervangen worden door een Humax digitale kabel decoder (overstap
naar digitale kabel)
- De plank boven de set zal zwart geschilder/gespoten worden (of vervangen worden door een plank
die niet krom is :P)
- Een losse DSP met een yamaha M35 versterker voor de surround speakers.
- Een losse DAC
- 2 zwarte granieten platen voor onder de speakers (omdat het mooi staat :P)

Ben nu al heel erg tevreden met mijn set, heb nu ook nog eens een fatsoenlijke tv met erg mooi beeld dus nu is de combinatie helemaal compleet :) (alleen bovenstaande lijstje nog even afwerken :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

AvanCade schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:11:
[...]

Is het mogelijk om met die DVD speler een muziek CD af te spelen zonder daarvoor de TV aan te moeten zetten (zoals een echte CD speler dat doet)?
Cd's zijn geen probleem, maar gebruik ik eigenlijk niet, flikker er af en toe een mp3 cd'tje in als ik op mn laptop aan het werk ben maar gebruik hem verder weinig voor muziek. Heb hem zelf gekocht zonder er eerst naar te luisteren :P Heb hem puur omdat ik een goeie dvd speler zocht die goed bij mn receiver past, en dan heb je natuurlijk niet zoveel keus.

Verder wel een fijn apparaat, ik was bang dat ik er alsnog een cheapass dvd speler naast moest zetten voor kopietjes maar dat is niet nodig. Heb er pas 2/3 gehad die hij niet pakte maar werken wel gewoon in de ps2/360 dus geen problemen hier. Enig nadeel is dat ik hem vrij prijzig vond voor zn mogenlijkheden (200,-), en dat de afstandsbediening echt klote is.. In het donker kun je niet zien waar de knoppen zitten (ze zijn verlicht maar alleen de knop en niet de omschrijving..)
Maarja de andere harman ab is ook belachelijk in vergelijking met het design van het apparaat zelf.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:50

iop

oud:
Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1191158194_2_FT3166_img_1825_.jpg
nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1191158194_2_FT3166_img_1828_.jpg
met front:
Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1191158194_2_FT3166_img_1826_.jpg

Het is waar wat ze zeggen: B&W > ALDI

Overige specs:
HK 132
HK 47
LG LCD
JBL surround + woofer
Touchscreen aan htpc
Kiss dp-558

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:08
Welk model B&W speaker is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een DM603 (serie 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Laatst online: 15:50

iop

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BOB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 09:10
Alles is zeer sober ingericht bij me thuis, maar boet in geen geval in in functionaliteit.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bobke/woonkamer.jpg
Materiaal:
Pioneer PDP-436XDE (43" Plasma scherm)
Pioneer DVR-645HX (250Gbyte HDD/DVD recorder met HDMI upscaler output)
Pioneer BDP-LX70 (Blu-ray speler met DLNA)
Subwoofer (in de kast)

Toestellen staan in de kast, kabels ook mooi in de muur gewerkt.

- Infraroodsignaal van de toestellen gaan langs de plasma, dus de kast kan dichtblijven wanneer je de afstandsbediening van de DVR gebruikt. (Dit is een pioneer protocol, deze aansluitingen zitten erop, je hebt enkel nog headphone jack nodig).
- Blu-ray speler is aangesloten aan het thuis netwerk via ethernet en kan via DLNA alle foto's/film/muziek van de pc's in huis rechtstreeks in High definition streamen tot de plasma. Veel beter dan divX kijken achter je pc scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
B-BOB schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 01:48:
Alles is zeer sober ingericht bij me thuis, maar boet in geen geval in in functionaliteit.
[afbeelding]
Materiaal:
Subwoofer (in de kast)

- Infraroodsignaal van de toestellen gaan langs de plasma, dus de kast kan dichtblijven wanneer je de afstandsbediening van de DVR gebruikt. (Dit is een pioneer protocol, deze aansluitingen zitten erop, je hebt enkel nog headphone jack nodig).
- Blu-ray speler is aangesloten aan het thuis netwerk via ethernet en kan via DLNA alle foto's/film/muziek van de pc's in huis rechtstreeks in High definition streamen tot de plasma. Veel beter dan divX kijken achter je pc scherm.
_/-\o_ more pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[afbeelding]
Materiaal:
Subwoofer (in de kast)

Ik O+ van dat soort inrichtingen! Sober, mooi strak en netjes. Dat wil ik ook...ooit :')

En leuk, die teddybeer op de bank ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Materiaal:
Subwoofer (in de kast)
MOOI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
jorisdekloris schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:16:
Eindelijk is het (bijna) af!
Als er mensen geintresseerd zijn in het bouwproces laat maar weten dan post ik alles, als iemand voor mij een betere host heeft als imageshack.
Before:
http://img515.imageshack.us/img515/492/dscf3920rh6.jpg
After:
http://img463.imageshack.us/img463/2955/dscf4055rk4.jpg
...
Leuk geworden! En, was je eerst met een beitel bezig geweest 8)7
Gewoon meteeen ff een freesmachine huren joh hahaha

Toch wel mooi zo, alles met de frees wegwerken... Het knaagt toch bij mij, als we het meubel eventueel gaan uitbreiden... Ach, ik zie wel... Genoeg ideeen anywayz!

Is je center alleen niet te hoog :?

Wat heb je nu uiteindelijk gebruikt in de muur? Laat de andere foto's maar zien hoor ennuh, host --> gebruik anders een google/picasa account ofzo ;)

Ennuh, mooie sets komen er langs! :)

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat ook te kijken voor deze speler lijkt me echt ideaal.
paar vraagjes hierover:
- DLNA server, moet deze op de pc geinstalleerd worden en kun je dan toegang krijgen tot al je mappen?
- speelt hij echt alles, mp3, flac, avi, divx. .TS, mkv etc. of heb je problemen met sommige content?
- Werkt hij ook vanaf een NAS harde schijf?

hoop dat je het weet zou mij veel helpen.

Voor de rest _/-\o_ zoiets gaat mijn huiskamer er ook uit zien :P
alleen dan nog een mooie zilveren Canton Vento set erbij. Zou bij jou ook niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[afbeelding]
Materiaal:
Subwoofer (in de kast)

Hoe heb je alle kabels achter je plasma verstopt? Ik neem aan dat je daarvoor een buis in de muur hebt gestopt. Heb je foto's van de muur voor al je apparatuur ervoor stond?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Materiaal:
Subwoofer (in de kast)

Best wel mooi hoor, niet echt mijn smaak (hou meer van strak gecombineerd met warme elementen) maar het heeft wel wat! Ik zie trouwens nergens speakers of is dat ook allemaal weg gewerkt net als de subwoofer.

Mag ik vragen welk meubel dat is en waar je die gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:23
MrBaaco schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:41:
[...]

Leuk geworden! En, was je eerst met een beitel bezig geweest 8)7
Gewoon meteeen ff een freesmachine huren joh hahaha

Toch wel mooi zo, alles met de frees wegwerken... Het knaagt toch bij mij, als we het meubel eventueel gaan uitbreiden... Ach, ik zie wel... Genoeg ideeen anywayz!

Is je center alleen niet te hoog :?

Wat heb je nu uiteindelijk gebruikt in de muur? Laat de andere foto's maar zien hoor ennuh, host --> gebruik anders een google/picasa account ofzo ;)

Ennuh, mooie sets komen er langs! :)
Ik heb een picasa account aangemaakt maar zit nu op mijn werk.

Ik heb tijdens het hakken in de muur gebruikt:
Murenzaag (geen frees dus) (gehuurd bij Boels, gebruik van de diamantschijven was het duurste!!)
Hiltie klopboormachine (was eigenlijk te zwaar voor een gemetselde muur, maar hij deed het super!)
Stofzuiger voor op die murenzaag
de useal shit

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BOB
  • Laatst online: 30-07 09:10
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:11:
- DLNA server, moet deze op de pc geinstalleerd worden en kun je dan toegang krijgen tot al je mappen?
- speelt hij echt alles, mp3, flac, avi, divx. .TS, mkv etc. of heb je problemen met sommige content?
- Werkt hij ook vanaf een NAS harde schijf?
- Deze moet op de pc geinstalleerd worden. Dit kan met windows media connect 2.0 (niet meer beschikbaar sinds dat windows media player 11 uitgekomen is). Windows Media player heeft deze functionaliteit ingebouwd.
- Hij speelt de meeste bestanden: mp3, wma, High definition wmv, mpeg1, mpeg2, ... Dingen zoals divx zijn niet ondersteunt door DLNA. Maar dlna servers zoals het gratis programma TVersity kunnen transcoderen. Dit is dat een divx realtime geconverteerd wordt naar mpeg stream zodat je dit toch kan zien. Hiervoor heb je wel een voldoende snel systeem nodig.
- Hij speelt ook al van een NAS harde schijf als deze DLNA ondersteund. Deze kunnen wel niet transcoderen omwille van de zwakke processor.

Ik gebruik de Pioneer BDP-LX70 als sinds lancering. In den beginne waren er af en toe haperingen bij het afspelen van muziek terwijl je een foto-slideshow liet zien, maar met de laatste firmware van dit toestel (2.20) is dit opgelost. En binnen een paar weken komt de opvolger BDP-LX70A uit. Ik ben benieuw wat deze nog brengt, qua beeld is het echt bangelijk, geen opmerkingen over dit toestel.
Zal ik nog wel eens maken, momenteel is het ontsiert door een VHS speler die hier staat voor videobanden van de gynaecoloog...
deepbass909 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:34:
Hoe heb je alle kabels achter je plasma verstopt? Ik neem aan dat je daarvoor een buis in de muur hebt gestopt. Heb je foto's van de muur voor al je apparatuur ervoor stond?
Ik woon sinds 2 jaar in een nieuwbouw, ik heb de goot voorzien van de moment dat ik bouwde. Simpelweg een goot in de muur geslepen, daar is over bezet. Toen ik een plasma kocht, was het maar kwestie van twee gaten te boren door de bezetting tot in deze goot en ik had mijn ingewerkte kabelgoot.
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:43:
Ik zie trouwens nergens speakers of is dat ook allemaal weg gewerkt net als de subwoofer.

Mag ik vragen welk meubel dat is en waar je die gekocht hebt?
Ik heb geen dolby systeem in de woonkamer, boven heb ik wel een 7.1 testopstelling.
De meubels zijn van het merk Innova, en zijn gekocht in Verberckmoes, Sint-Gillis-Waas, Belgie. Ik vind geen website van de fabrikant, enkel deze link: http://www.breesnewworld.nl/product.php?id=248&lang=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Erg mooi B-BOB, dat je tv zo zweeft staat echt bruut!

Maareuhm heb jij een schoonmaakster of niet? Het blinkt nogal erg en zwart is erg erg snel smerig weet ik haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:14

Crp

Ziet er wel aantrekkelijk uit :)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/10/hitachi-cp-a100j-04.jpg

meer foto's: http://www.engadget.com/g...w-lcd-projector-2/421904/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:11
504 000 Japanese yen = 4 368.672 U.S. dollars

Niet voor die prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

GeeMoney schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:11:
[...]

504 000 Japanese yen = 4 368.672 U.S. dollars

Niet voor die prijs :)
Euh.. maak je niet een conversiefoutje? :p 504.000 Yen is ongeveer $ 4334,40
504000 JPY (JPY) = 4334,4 USD (USD)
1 JPY = 0,0086 USD
1 USD = 116,625 JPY
Oftewel: redelijk high-end :). 't ding ziet er trouwens wel handig uit als je een conventionele beamer niet handig kwijt kan; vooral kantoren zullen er baat van hebben denk ik. :)

Of lees ik je post nu verkeerd?

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Bij ons op school gebruiken ze zo'n soort systeem, met zulke beamers:
Afbeeldingslocatie: http://www.avenmeer.nl//Uploaded_files/Zelf/productenproductafbeelding186thumb1184657146.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avenmeer.nl//Uploaded_files/Zelf/productenproductafbeelding187thumb1184658342.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avenmeer.nl//Uploaded_files/Zelf/productenproductafbeelding287thumb1184658342.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er meer uit als een laser kanon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
zijn dat geen smartboard oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Yup, het is een smartboard. Die hebben we bij ons op school ook, prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:11
mambo No5 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:24:
[...]

Euh.. maak je niet een conversiefoutje? :p 504.000 Yen is ongeveer $ 4334,40

[...]

Oftewel: redelijk high-end :). 't ding ziet er trouwens wel handig uit als je een conventionele beamer niet handig kwijt kan; vooral kantoren zullen er baat van hebben denk ik. :)

Of lees ik je post nu verkeerd?
Google heeft deze fout dan gemaakt, nu zat hij er toch niet veel naast (denk aan dat amerika de punten en komma's in getallen anders gebruikt!) Google gaf dus iets meer aan als jou (nog geen 30 dollar) .
Tip als je ongeveer snel wilt weten hoeveel iets kost typ je een getal in met de valuta erachter en google geeft je het ebdrag in dollars terug :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

GeeMoney schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:55:
[...]

Google heeft deze fout dan gemaakt, nu zat hij er toch niet veel naast (denk aan dat amerika de punten en komma's in getallen anders gebruikt!) Google gaf dus iets meer aan als jou (nog geen 30 dollar) .
Tip als je ongeveer snel wilt weten hoeveel iets kost typ je een getal in met de valuta erachter en google geeft je het ebdrag in dollars terug :-)
Voor omrekenen gebruik ik altijd de site: www.xe.com
Gebruiken we ook voor mijn werk (buitenlandse declaraties van verzekerden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v347/TroonStaal/Woonkamertotaal.jpg
Zitgedeelte overzicht rechts. Aan de kale muur boven de bank komt dus nog een beamer en waarschijnlijk nog twee mooie foto's. Bij voorkeur van Parijs in sepia O+, of iets anders kunstzinnigs.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v347/TroonStaal/Woonkamertotaal01.jpg
Zitgedeelte links :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v347/TroonStaal/Woonkamerlinks.jpg
Vanaf de bank links.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v347/TroonStaal/Centerview.jpg
Vanaf de bank vooraanzicht :+
Hier moet dus een oprolbaar scherm komen dat boven het schilderij hangt.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v347/TroonStaal/apparatuur.jpg
Apparatuur netjes opgeborgen uit het zicht.

====================================================

Te doen:

* Meer speakers, een beamer en een scherm.
* Een goedkope tv voor mijn consoles.
* Planten
* Verduisteringsgordijnen voor de erker zodat ik makkelijk film kan kijken.
* Schaaltjes met kaarsen, voor de sfeer O+
* Kabels wegwerken. Ergens zwarte kabelgootjes vandaan halen, of witte zwart spuiten.
* Verduisteringsgordijnen voor de erker ophangen.

Hoewel het technisch gezien dus nog geen HT is ben ik wel druk bezig. Het is de bedoeling dat er eerst een beamer + scherm komt en dat ik daarna ga uitbreiden met speakers. Een subwoofer wil ik niet, dat neemt teveel ruimte in en deze fronts geven een prima bass.

Technische zaken:
Marantz DV-4001s dvd speler
Marantz SR-3001s receiver
Jamo 606 fronts
Oehlbach bekabeling, dikte weet ik niet meer uit mijn hoofd, iets van drie mm dacht ik.

En ik wil die fronts nog op granieten of marmeren (zwarte) tegels zetten. Waar haal ik dat spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=28839575,noline]TroonStaal schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:37

En ik wil die fronts nog op granieten of marmeren (zwarte) tegels zetten. Waar haal ik dat spul?
Bij een zaak die grafstenen maakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:53
Hoe bevalt die marantz SR4001, kun je daar kort iets over vertellen?
Nette inrichting verder, mooie bank (ikea?) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
Msniekers schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:01:
Hoe bevalt die marantz SR4001, kun je daar kort iets over vertellen?
Nette inrichting verder, mooie bank (ikea?) !
bevalt zeer goed.
heb deze ook.
heb nog geluisterd naar een yamaha/denon en een HK.
persoonlijk vind ik hier het beste geluid uit komen.

Heb hem ook samen gekocht met een dv4001 prima spul voor niet al te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Ik zou wel eens willen weten hoe een Marantz SR4XXX klinkt met 5 redelijk flinke luidsprekers. Net zoals jij heb ik er ook 2 aan mijn SR4600 hangen en ik was benieuwd of ik ook mijn receiver zou moeten upgraden als ik de set tot 5.1 zou uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:00:
Ik zou wel eens willen weten hoe een Marantz SR4XXX klinkt met 5 redelijk flinke luidsprekers. Net zoals jij heb ik er ook 2 aan mijn SR4600 hangen en ik was benieuwd of ik ook mijn receiver zou moeten upgraden als ik de set tot 5.1 zou uitbreiden.
Ik heb een SR5600 met voor B&W CDM7 NT en achter de B&W 602 S2. Nog geen center + sub. Kan je vertellen dat dit meer dan uitstekend klinkt. De 5600 beschikt volgens mij over 10watt meer vermogen maar wijkt verder niet veel af.

Toch denk ik dat ze nog wel wat meer power kunnen gebruiken maar dat weet ik nu nog niet omdat ze in een relatief kleine kamer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Het is alweer enige tijd geleden dat ik mn HT heb gepost. Was toen druk met de voorbereiding van een grote upgrade. Inmiddels is daar wat voortgang in, maar weer eens een update dus. :)

Dit was toen:

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/ht/01s.jpg

En zo is het nu:

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/ht2/ht1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/ht2/ht6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/ht2/ht2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/ht2/ht4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/ht2/ht3.jpg

Ik heb de TV vervangen door een Sony KDL-40X3500 en een nieuw meubel gekocht. Het meubel is in principe nog maar half af, het is eigenlijk de bedoeling om nog zo'n kast als waar nu de TV op staat te kopen en die precies er boven aan de muur te hangen. (Dan met 4 deurtjes ipv 2.) En dan de TV aan de muur. Zo ongeveer:

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/ht2/ht5.jpg

Ik twijfel echter nog een beetje of het misschien te groot of te aanwezig is. Ben nog een beetje aan het twijfelen dus. :) Iemand advies?

Over de TV ben ik in ieder geval heel tevreden, echt een grote verbetering. 8) Naast mn XBOX 360 staat nu nog een PS2 maar daar komt één dezer weken een PS3 voor in de plaats, die kreeg ik namelijk gratis bij de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Netjes! Zoiets ben ik dus ook aan het designen. Hoe heb jij dat laatste plaatje gemaakt? Ik zit nou 2d met een kladblok te klooien, maar dat is zó 20e eeuw

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Ethirty schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:51:
Netjes! Zoiets ben ik dus ook aan het designen. Hoe heb jij dat laatste plaatje gemaakt? Ik zit nou 2d met een kladblok te klooien, maar dat is zó 20e eeuw
Sketchup word hier veel gebruikt op GoT bij schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Joop, heb je die speakers stands zelf gespoten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Nee die waren al zo. Dit zijn de Atacama Nexus stands in "Graphite Metallic".

Zie hier: http://www.atacama-audio.co.uk/nexus.htm en klik dan onderaan om de meest rechtse kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Ik denk dat het zonder kast erboven mooier is, wat ruimtelijker... maarja je moet je zooi toch ergens kwijt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Joop schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:15:
Naast mn XBOX 360 staat nu nog een PS2 maar daar komt één dezer weken een PS3 voor in de plaats, die kreeg ik namelijk gratis bij de TV.
Op de site staat:
Als u heeft gekozen voor het PLAYSTATION® 3 Pakket dan machtigt u Sony om het bijbehorende bedrag van uw rekening af te schrijven.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Er staat ook:

"Bij aankoop van een BRAVIA Full High Definition LCD-TV of projector ontvangt u gratis een PLAYSTATION® 3 pakket ter waarde van €599 of €200 retour."

Met dat bedrag worden dus de verzendkosten bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:30
Erg netjes Joop, mooi spul en ziet er sfeervol uit :)
Wat ik me alleen afvraag: kan het geen kwaad dat de speaker op de tocht staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

v1nzent- schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 08:54:
Wat ik me alleen afvraag: kan het geen kwaad dat de speaker op de tocht staan ?
Bang dat ze verkouden worden? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel echter nog een beetje of het misschien te groot of te aanwezig is. Ben nog een beetje aan het twijfelen dus. :) Iemand advies?
Beste Joop,

Ik denk inderdaad dat nog zo'n kast in het zelfde formaat wat te log overkomt... Waarom plaats je niet alleen een zwevende plank aan de muur die net iets hoger dan je plasma komt te hangen. Ook nog handig om daar dan eventueel je centerspeaker op te zetten en nog een paar decoratieve dingetjes, zoals een mooie grote vaas of zo. Ik zag dit voor het eerst bij een vriend van mij en vond het een heel goed idee. Ik ben zelf ook van plan het in mijn nieuwe huis zo te gaan doen. Ga ik natuurlijk wel eerst alle kabelgootjes infrezen, zodat ik straks niet tegen allerlei lelijke snoeren aan zit te kijken.

Als je een oplossing zoekt voor bekabeling van versterker/DVD-spleler naar plasma, las ik op deze site ook een goede oplossing. Maak gebruik van een luchtafvoerbuis die ze ook gebruiken voor afzuigkappen. Dist is een brede platte rechthoekige buis die je mooi in de muur kunt inbrengen, na het nodige freeswerk natuurlijk, maar dan is alles tip top afgewerkt. Door deze buis kun je zelfs je HDMI en SCART kabels laten lopen...

Succes! ;)

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

heracles schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:53:
[...]

Sketchup word hier veel gebruikt op GoT bij schetsen.
offtopic:
Als je dát met Sketchup kan maken, moet ik er nog maar eens wat tijd in steken, ik had al moeite met een kubus

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Het is toch wel echt Sketchup hoor. :) En zo moeilijk is het echt niet. Ligt er vooral aan hoeveel detail je wilt maken. Bovendien kun je van veel dingen tegen woordig ook models downloaden via een geïntegreerde modelbrowser, en daar staat echt al heel veel in. Op deze tekening:

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/ht2/ht5.jpg

Zijn bijvoorbeeld de twee bruine stoelen, de XBOX en de TV models van internet. Dat scheelt dus al flink tijd. :) De speakers en receiver heb ik zelf gemaakt, maar daar zit niet zo heel veel detail in, dat is dus ook laten we zeggen 10 minuten max per stuk.

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/ht2/sk1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/ht2/sk2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

En een kleine update van mijn kant: vandaag is de beamer vervangen voor een iets nieuwer model;

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/beamer/IMG_0556_klein.JPG
InFocus LitePro 580 (oude situatie; slechts ter beeldvorming)

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/nieuwgekocht/mitshubishi_HC910.JPG
Mitshubishi HC 910 DLP beamer.(Specs)

Deze stond als laatste bij de Hema hier in het dorp als overblijfsel van een actie een tijd terug. Ik heb er uiteindelijk € 500,- voor betaald, aanzienlijk minder dan de adviesprijzen die ik her en der voobij zie komen. :)

Het is in ieder geval op alle fronten een verademing ten opzichte van de LitePro; hij is stiller, geeft beter beeld en heeft ook nog eens meer aansluitingen. Al met al leverd dat het volgende plaatje op:

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/nieuwgekocht/mitshubishi_HC910-scherm_svideo.JPG
Luxeprobleem olé olé; m'n projectiescherm is te smal.. De beamer is momenteel nog aangesloten op de dvd speler via S-video, maar ik wil hem uiteindelijk via DVI aansluiten. Nu nog een female - female DVI-D kabel van ~ 5 meter zien te vinden :/

Voor de rest heb ik aan apperatuur:
  • Denon AVR-2105
  • Denon DVD-1910
  • Kef iQ2c front
  • 2 Philips FB 820 fronts
  • 2 Kef Cresta 10 rears
  • Mirage LF150 Sub
Zeker geen High-end set zoals ik die hier wel eens voorbij zie komen, maar ach. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:30
Exirion schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:34:
[...]

Bang dat ze verkouden worden? :?
Kan me voorstellen dat de conus uitdroogt/ broos wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

TroonStaal schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:37:
Ik heb ze hier laten maken: http://www.hilversumse-steenhouwerij.nl/
Was geloof ik 25 euro per stuk (30x30x4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

mambo No5 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:14:
En een kleine update van mijn kant: vandaag is de beamer vervangen voor een iets nieuwer model;

Oud:
[afbeelding]
InFocus LitePro 580 (oude situatie; slechts ter beeldvorming)
Verkoop je die oude beamer ook? Want wij hebben bij scouting volgens mij precies dezelfde, alleen is de lamp kapot. Gebruiken we veel voor diavoorstellingen met foto's bijvoorbeeld. Enig idee wat zo'n ding nog waard is?

Verder nice setup, volgens mij moet ik dat 'iets' betere beamer sarcastisch lezen of niet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Waypoint schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 11:39:
[...]

Verkoop je die oude beamer ook? Want wij hebben bij scouting volgens mij precies dezelfde, alleen is de lamp kapot. Gebruiken we veel voor diavoorstellingen met foto's bijvoorbeeld. Enig idee wat zo'n ding nog waard is?

Verder nice setup, volgens mij moet ik dat 'iets' betere beamer sarcastisch lezen of niet ;) .
Dat "iets" is inderdaad een beetje sarcastisch bedoelt; tussen de korrelbrij van de oude en het beeld van de nieuwe is een wereld van verschil. De InFocus doet overigens op Ebay nog zo'n $ 250 ~ 300; een nieuwe lamp kost ongeveer € 300,- voorzover ik kan zien. :) Die van mij verkoop ik voorlopig nog niet in ieder geval, m'n moeder heeft onder andere interesse getoond om deze af en toe te lenen voor haar bedrijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Zo zit ik te twijfelen hoe hoog mijn tv aan de muur moet komen te hangen. Ik heb inmiddels sleuven gefreesd, maar hoe hoog moet de onderkant van de tv hangen. Ik zat te denken aan een 107cm tv...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystikal schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:14:
Zo zit ik te twijfelen hoe hoog mijn tv aan de muur moet komen te hangen. Ik heb inmiddels sleuven gefreesd, maar hoe hoog moet de onderkant van de tv hangen. Ik zat te denken aan een 107cm tv...
Ik zou dezelfde maat nemen als men meestal bij een pc monitor neem. Zegmaar het midden van het scherm op ooghoogte (vanaf de zitplaats gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
  • Laatst online: 29-08 14:33
Een PC monitor behoor je in te stellen op ooghoogte - bovenkant scherm. Een TV hangt volgens mij als je op een bank zou zitten (maar ja, wie zit er nou op, ik lig altijd ;) ) ongeveer op 3/4 van de hoogte.

Beste is als je gewoon even probeert wat je het lekkerst vind. Ik heb ook wel eens een TV op 1.75 zien hangen, maar dan krijg je meteen zo'n schiphol gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen V schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:20:
Ik heb ze hier laten maken: http://www.hilversumse-steenhouwerij.nl/
Was geloof ik 25 euro per stuk (30x30x4)
Ik heb gewoon 2 stoeptegels zwart gespoten. Kosten: 1 spuitbusje lak... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 23:05:
[...]
Ik heb gewoon 2 stoeptegels zwart gespoten. Kosten: 1 spuitbusje lak... :P
Ohja, dat kan natuurlijk ook nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe was het

20" imac met tv kaartje
xmod
jbl speakers
sony reciever

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/4138/img1490ad7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/7015/img1503lq3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/8494/img1507aw1.jpg

Mijn tijdelijke HT bestaat slechts uit een macbook pro 15" geluid via de speakers van de laptop en geen tv :(

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/4003/img3742yw9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/6549/img3745nu8.jpg

Maar gelukkig is dit maar voor aantal dagen!

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/6716/img3744qo6.jpg
Rears hangen al!

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/3896/img3747lk3.jpg

Staat nog wat op zicht te wachten en reciver staat ook nog op ze gemak te wachten :D

Morgen verwacht ik me scherm, en in de loop van de week de tv benodigdheden, dinsdag zal er geschilderd worden. En woensdag verwacht ik mijn audio kast weer terug (ook aan het verven)

In de loop van deze week zullen er nieuwe foto's volgen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je me vertellen waar je dat meubel gekocht hebt Joop? En zijn het nou 2 losse delen of is het een geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag iedereen, ik moet even heel snel 1 ding weten (en ik denk dat ik het al weet maar voor de zekerheid): is de Mordaunt short premiere echt stukken beter dan de logitech speakertjes? (Bijv. de Z-5500) en deze premiere wil ik in combinatie gebruiken met mijn pc en een denon of Marantz reciever.

Wie kan mij overtuigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 10:52
@hitman333

Ik heb die Mordaunt Short Premier speakers icm met een Marantz sr5400 en dat klinkt zeer goed.
Ik gebruik de set voor films, tv en xbox360. Voor muziek is het wel wat minder maar daar neem je ook geen surroundsetje voor.
Ik kan je helaas niks vertellen over die Logitechset.
Waar wil je die speakerset trouwens gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razzy schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:49:
@hitman333

Ik heb die Mordaunt Short Premier speakers icm met een Marantz sr5400 en dat klinkt zeer goed.
Ik gebruik de set voor films, tv en xbox360. Voor muziek is het wel wat minder maar daar neem je ook geen surroundsetje voor.
Ik kan je helaas niks vertellen over die Logitechset.
Waar wil je die speakerset trouwens gaan kopen?
Dat klopt inderdaad, ik wil hem kopen. Ik wil deze speakertjes misschien combineren met de 908 front speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update-tje!

Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/20ibf5x.jpg

Nog Kaler!

Afbeeldingslocatie: http://i24.tinypic.com/otgj91.jpg
He een kast!

Morgen meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opruimen man :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ben beetje aan het verbouwen de op bovenstaande foto kale muur gaat geverfd worden me kast word geverfd dusja at word het een zooi :P voor einde van de week al het weer voor grote deel netjes zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi bed ;) heb de 1.80 variant, toch wel groot nu het uit is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bed ga ik ook nog verven, Donder bruin nu is het van dat beuken hout. 1.80 variant, toch wel groot nu het uit is...... Ruilen :P bij mij is het nu een maandje aan :P Heb nu echt spijt dat ik geen grote heb genomen nu naja toen was ik net 15 toen ik het kocht ondertussen al weer 17, toch maar eens gaan kijken naar groter bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
TroonStaal schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:37:
Te doen:

* Meer speakers, een beamer en een scherm.
* Een goedkope tv voor mijn consoles.
* Planten
* Verduisteringsgordijnen voor de erker zodat ik makkelijk film kan kijken.
* Schaaltjes met kaarsen, voor de sfeer O+
* Kabels wegwerken. Ergens zwarte kabelgootjes vandaan halen, of witte zwart spuiten.
* Verduisteringsgordijnen voor de erker ophangen.

Hoewel het technisch gezien dus nog geen HT is ben ik wel druk bezig. Het is de bedoeling dat er eerst een beamer + scherm komt en dat ik daarna ga uitbreiden met speakers. Een subwoofer wil ik niet, dat neemt teveel ruimte in en deze fronts geven een prima bass.

Technische zaken:
Marantz DV-4001s dvd speler
Marantz SR-3001s receiver
Jamo 606 fronts
Oehlbach bekabeling, dikte weet ik niet meer uit mijn hoofd, iets van drie mm dacht ik.

Hoi, leuk spul heb je staan!

Ik zou zelf alleen wat proberen te schuiven met je symmetrie in je kamer. Alles staat nu nogal..eh ja.. symmetrisch. Op je vensterbank, je kast, zelfs je plantjes staan symmetrisch..
Verder leuk allemaal hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

OcNewB schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:26:
[...]

Hoi, leuk spul heb je staan!

Ik zou zelf alleen wat proberen te schuiven met je symmetrie in je kamer. Alles staat nu nogal..eh ja.. symmetrisch. Op je vensterbank, je kast, zelfs je plantjes staan symmetrisch..
Verder leuk allemaal hoor!
Dankje :) Maar symmetrie vind ik juist wel mooi, hoewel het soms wel een beetje kan doorslaan. Maar het is de netste ruimte in mijn huis, de gamehoek is niet zo spiegelend ;)

Ik ga zondag trouwens kijken voor een tweedehands beamer met statief scherm, een Infocus. Eens kijken welke dvd's ik het beste mee kan nemen om te bekijken. Ik dacht aan Final Fantasy: Advent Children, Gladiator, Matrix, Dark City en een muziekdvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Laatst online: 29-08 12:55
Help! :)

Aangezien ik ga verhuizen en nu eindelijk eens een fatsoenlijk meubel voor m'n hifi-setje wil hebben.. Ben ik wat ideeën aan het opdoen. Echter is 't zo dat alles wat ik mooi vindt asociaal duur is of niet verkrijgbaar in Nederland.
Nu heb ik tijden geleden eens een selfmade meubeltje gezien hier op tweakers.. Nu ben ik alle topics langsgeweest maar het meubeltje kan ik niet vinden. Toevallig iemand die het weet?

Meubel was voorzien van 4 stukken draadstaal op elke hoek met op de draadstaal moeren geschroefd met daarop (ik geloof witte) planken. Dit zag er erg strak uit, echter kan ik 'm niet meer vinden..

Iemand die kan helpen? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49
kitemaster schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:25:

Aangezien ik ga verhuizen en nu eindelijk eens een fatsoenlijk meubel voor m'n hifi-setje wil hebben.. Ben ik wat ideeën aan het opdoen. Echter is 't zo dat alles wat ik mooi vindt asociaal duur is of niet verkrijgbaar in Nederland.
Nu heb ik tijden geleden eens een selfmade meubeltje gezien hier op tweakers.. Nu ben ik alle topics langsgeweest maar het meubeltje kan ik niet vinden. Toevallig iemand die het weet?

Meubel was voorzien van 4 stukken draadstaal op elke hoek met op de draadstaal moeren geschroefd met daarop (ik geloof witte) planken. Dit zag er erg strak uit, echter kan ik 'm niet meer vinden..

Volgens mij was het met planken in houtkleur, kersen staat mij bij. Plus er stond een macbook op.
Ik gok 1 of 2 delen terug van deze serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

kitemaster schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:25:

Volgens mij heeft inmiddels elke student-tweaker dit meubel gemaakt. Maar wat valt er nog af te kijken? Ga draadstalen en moeren halen dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheperdeschep
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-08 21:57
Joop schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:15:
Het is alweer enige tijd geleden dat ik mn HT heb gepost. Was toen druk met de voorbereiding van een grote upgrade. Inmiddels is daar wat voortgang in, maar weer eens een update dus. :)
Hee joop erg mooie tv man _/-\o_ ! Ook mooi meubel erbij. En zal als ik jou was eerst is
de tv ophangen en dan pas kijken om nog zn meubel erbij te hangen lijkt me zo
vol worden aan de muur. Maare ziet er al met al weer erg gelikt uit!!

(gerard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
oude situatie:

marantz sr-5500
2x yamaha ns 150
1x yamaha b515

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/oud.jpg

nieuw:

2x b&w 685

Center + stands komen volgende maand (Atacama Nexus stands + B&W HTM62 )

Hele verbetering tot nu toe :D

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/nieuw.jpg

Niet zichtbaar, 2x kenwood surround speaker en jamo e3 sub.

[ Voor 9% gewijzigd door Cougar op 10-10-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Ziet er netjes uit :)
Hoe bevielen die Yamaha speakers eigenlijk? Je komt ze bijna niet tegen, maar heb nog nooit iets slechts gezien van dit merk eigenlijk. Hoe klinken verder die B&W's aangezien ze nu nog even op de vloer staan ;)? Lijkt me niet echt ideaal (snap dat het tijdelijk is :)). Misschien toch even op een stoeltje zetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Update!

Na heel erg lang wachten eindelijk een tvmeubel gevonden en thuis staan...
Ziet er natuurlijk stukken beter uit dan op de grond. Nog iets leuks zoeken voor in het andere vak, en wat decoratie (lampje, paar boekjes, etc) erop, en ik ben tevreden :P.

Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/7560/dsc00201hk2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Mischa_NL schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:44:
Update!

Na heel erg lang wachten eindelijk een tvmeubel gevonden en thuis staan...
Ziet er natuurlijk stukken beter uit dan op de grond. Nog iets leuks zoeken voor in het andere vak, en wat decoratie (lampje, paar boekjes, etc) erop, en ik ben tevreden :P.

[afbeelding]
Ik zou zegge een ps3 of xbox elite in dat andere vak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

De Wii! Die past der beter bij qua kleur :+

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Of je center in het bovenste vak en de receiver eronder..

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07
Meelobee schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:42:
Of je center in het bovenste vak en de receiver eronder..
ja, laat hem dat maar niet doen. Een center die bijna op de grond staat zal het geluid niet ten goede komen. Zelf heb ik het ook geprobeert om de center wat hoger en lager te zetten, maar het klinkt niet echt lekker in films als de center zo laag zit.

Heeft iemand hier trouwens de kef cresta 2? Klopt het dat het lijkt alsof het geluid er niet echt uitkomt? Het lijkt soms namelijk net alsof er een doek voorzit. Dit is niet met alle muziekstijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
SOEDARKMASTER schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:55:
[...]

ja, laat hem dat maar niet doen. Een center die bijna op de grond staat zal het geluid niet ten goede komen. Zelf heb ik het ook geprobeert om de center wat hoger en lager te zetten, maar het klinkt niet echt lekker in films als de center zo laag zit.

Heeft iemand hier trouwens de kef cresta 2? Klopt het dat het lijkt alsof het geluid er niet echt uitkomt? Het lijkt soms namelijk net alsof er een doek voorzit. Dit is niet met alle muziekstijlen.
Verder moet ik denk ik verschrikkelijk hard raggen om die center in een vak te krijgen wat 4 cm te laag is :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 20:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

SOEDARKMASTER schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:55:
[...]

...

Is dat niet gewoon het principe het principe van een goede stereo-opname? Dat het geluidsbeeld niet alleen de puntbron, de speaker is maar dat het een breder geheel is? (tenminste, wat je hersenen ervan maken dus :P)
Men wil dat nog al eens noemen dat het geluid loskomt van de speaker. Misschien dat dit per speaker zal verschillen maar ik denk dat de grootste verschillen zitten in opstelling en opname.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 23:24
[afbeelding]
Materiaal:
Subwoofer (in de kast)

Heb je van jou inrichting ook meerdere foto's andere hoeken??
van recht voor de t.v. andere hoek etc.
en wat voor kast is het? vind het ook zooo een mooie onderkast.
evt. type kast en waar te koop ? :9~

sorry maar ik vind dit echt zooo bruut mooi ingericht echt kan me er helemaal in vinden. _/-\o_

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07
bartvl schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:32:
[...]

Is dat niet gewoon het principe het principe van een goede stereo-opname? Dat het geluidsbeeld niet alleen de puntbron, de speaker is maar dat het een breder geheel is? (tenminste, wat je hersenen ervan maken dus :P)
Men wil dat nog al eens noemen dat het geluid loskomt van de speaker. Misschien dat dit per speaker zal verschillen maar ik denk dat de grootste verschillen zitten in opstelling en opname.
Dat is nou wel weer het mooie van de cresta's. Als je bv een live liedje beluisterd, klinkt het echt ''groots''. Dit is ook geen probleem van de speakers. Het geluid hoor je ook totaal niet ''uit'' de speakers komen. Het gaat er meer om dat muziek op deze speakers niet echt tot leven kan komen lijkt wel. Als ik de treble omhoog schuif, blijven de stemmen altijd ietwat dof en wordt het geheel iets te schel. Dit ligt niet aan de opname, allemaal echte cd's.

Ik vroeg me ook nog af of het zin heeft om deze speakers bi-wire aan te sluiten. Ik lees soms dingen over dat er wat meer lucht tussen het midden en hoog blijkt te zitten, dat het geheel wat rustiger klinkt.

@Mischa_NL: LOL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:47
LaMaGRa schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:42:
[...]

Heb je van jou inrichting ook meerdere foto's andere hoeken??
van recht voor de t.v. andere hoek etc.
en wat voor kast is het? vind het ook zooo een mooie onderkast.
evt. type kast en waar te koop ? :9~

sorry maar ik vind dit echt zooo bruut mooi ingericht echt kan me er helemaal in vinden. _/-\o_
De vraag over de kast is al vaker voorbij gekomen (heb hem zelf namelijk ook alleen dan een maatje groter ;) )
Is een kast van het merk Bree's new world. Type innova podium.
Hier de site ervan: http://www.breesnewworld.nl/
Je vind hier echter geen dealers.
Ik heb de mijne gekocht bij Baalbergen in de villa arena.

Dit zijn mijn foto's, misschien heb je er wat aan.

Afbeeldingslocatie: http://brick23.hyves.org/88200001-88250000/88215901-88216000/88215935_6_AYxL.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://brick23.hyves.org/88200001-88250000/88215901-88216000/88215930_6_a4nE.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
  • Laatst online: 29-08 14:33
zwartwit foto's? ;)

Wel een mooi kastje. Heb er een zelf gemaakt, zal kijken of ik binnenkort even wat foto's kan neerzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
In welke prijsklasse zit je met zo'n kast / tvmeubel?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.