Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.386 views sinds 30-01-2008

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
silitek schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:04:
[...]

Klopt...heb ze nu dan ook 30cm van de muur staan. Lijkt me voldoende ;)
Je zal nog wel een aantal weken veel moeten schuiven, dat is het leuke van nieuwe speakers O+
Tip: voor veel strak laag en goede plaatsing: probeer de SACD van Marantz (op ... te vinden). Ik weet niet of het legaal is, zoniet dan verwijder ik mijn bericht.

Modbreak:Niet toegestaan dus :z

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 20-09-2007 19:11 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 21:42
deepbass909 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:17:
[...]

Ik verbaas me er ook eigenlijk over dat veel versterkers zo groot zijn (of dat m'n Cambridge zo laag is...)
Hij kan namelijk 2 x 100Watt RMS leveren op 8 Ohm in stereo modus (niet heel spectaculair), maar in 6-channel modus (DTS) pompt hij er 6 x 80 Watt RMS bij 8 Ohm uit
In totaal kan hij dus 480 Watt RMS eruit pompen bij een vermogens opname van max. 850 Watt. En dit terwijl hij toch maar 10 cm hoog is...

Totale specs van de Cambridge 540R (versie 1)
Power Output100 watts rms per channel, 8 ohms, two channels driven
80 watts rms per channel, 8 ohms all 6 channels driven
THD<0.006% @1kHz
Crosstalk <-60dB
Frequency response20Hz - 20kHz +/- 1dB
Stby power consumption< 2w
Max power consumption850w
DACCS42518 Multi-DAC
CS493263 DSP
Connections
Audio Inputs6 Line Level + Tuner
6.1 Direct Input
Audio Outputs6 Amplified Speaker Outputs
6.1 Preamp output
1 Tape record output
Video Inputs4 Composite, 3 S-Video, 2 Component Video
Video Ouputs1 Composite, 1 S-Video, 1 Component Video
Digital Inputs2 Co-Axial, 3 Optical
Digital Outputs1 Co-Axial, 1 Optical
Dimensions (mm)430 x 100 x 310
Weight9.5kg/20.9lbs

Het is wel een zwaar gewicht met z'n net geen 10 kg...

En zo ziet hij eruit (met z'n DVD-broertje eronder)
[afbeelding]

Normaal staat in dit vak een Harman/Kardon Dolby ProLogic receiver die rondom ongeveer 3 cm ruimte heeft (en 4x 65Watt RMS kan leveren, 3x 65 Watt voor de fronts en center, en 1x 65 Watt voor beide surrounds, die intern in serie geschakeld zitten)... Het is dus wel duidelijk dat deze receiver iets efficiënter gebouwd is... Ik moet er wel bij zeggen, dat m'n Cambridge actief gekoeld is (niet hoorbaar overigens).
Heeeele mooie set! Zeker qua vormgeving. Ik ga ook zeker voor de 540R. Nu alleen nog speakers vinden die mijn vriendin mooi vindt, en die een beetje klinken. :|

Zit er nou veel verschil tussen die V1 en V3? (afgezien van de HDMI aansluiting?)

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:44
Wat voor meubel/rack staat je apperatuur op? ziet er goed uit.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[TAG]Speedy schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:25:
[...]

Ik heb het zelfde meubel en vind het eigenlijk een waardeloos ding. Heb nu zelf m'n versterker, DVD speler en Xbox in staan en hij is vol :( Een digitale ontvanger is geen plaats meer voor, laat staan voor wat uitgebreidere apparatuur.

[afbeelding]

Ik zag in dit topic het Besta meubel (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20102149) die is net zo groot, maar er kan wel meer apparatuur in door dat hier niet die laden in zitten. Die pootjes of wielen koop je er los bij.
Ik heb hetzelfde meubel en ik heb er gewoon voorgekozen om 1 lade eruit te laten, op die plek mijn versterker te zetten, aangezien die boven niet paste in de hoogte, en daarboven heb ik nu de dvd speler, digi-tv kastje, Xbox en centerspeaker. Ruimte genoeg en heb gewoon even 2 gaten gemaakt met de 7 gatenboor, 1 door de achterplaat en 1 tussen het onderste en bovenste gedeelte om de kabels mooi door te kunnen voeren. Werkt prima en ik heb nu genoeg ruimte voor alle apparatuur.

Foto's heb ik hier al eens gepost, maar even ter illustratie:
http://www.sandervdheyden.nl/pics/06062007100.jpg

Op de plek rechtsboven waar daar een macbook ligt, staat nu een Xbox met XBMC

Verwijderd

Na 2 jaar alleen maar dit topic hebben gekeken post ik me setje ook maar.
Ben een 18 jarige arme student die nog bij zijn ouder thuis op een klein kamertje woont dus verwacht niet te veel ;).
Alvast sorry voor de hele crappy pics, heb geen camera tot mijn bemachting.

Versterker: Yamaha AX-492
Speaker: Reference 3A Andante
Afbeeldingslocatie: http://img120.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-21556/loc1035/15982_Picture_1_122_1035lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img142.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-6433/loc469/15987_Picture_2_122_469lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img149.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-783/loc714/15988_Picture_3_122_714lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img124.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-10602/loc982/15994_Picture_4_122_982lo.jpg

De speakers klinken enorm lekker, strakke bas en mooie felle maar sprankelende hoge tonen.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:21:
Na 2 jaar alleen maar dit topic hebben gekeken post ik me setje ook maar.
Ben een 18 jarige arme student die nog bij zijn ouder thuis op een klein kamertje woont dus verwacht niet te veel ;).
Alvast sorry voor de hele crappy pics, heb geen camera tot mijn bemachting.

Versterker: Yamaha AX-492
Speaker: Reference 3A Andante
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De speakers klinken enorm lekker, strakke bas en mooie felle maar sprankelende hoge tonen.
Ik weet nu waar één van je speakers staat maar ik heb niet echt een indruk van je situatie en je indeling van audio/video.

Verwijderd

Ik kan met me webcam niet me hele kamer op de foto krijgen, dus heb als toevoeging maar 1 speaker genomen.

Verwijderd

heb al erg veel mooie opstellingen voorbij zien komen , en ik volg altijd dagelijks deze topics om nog wat inspiratie op te doen voor eventuele uitbreidingen enzo .
morgen maar even foto's maken van mijn opstelling .
zal alleen niet geweldige kwaliteit zijn aangezien mijn camera kapot is en ik dus met mijn
3mp telefoon camera moet gaan schieten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Aeon schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:30:
[...]

Heeeele mooie set! Zeker qua vormgeving. Ik ga ook zeker voor de 540R. Nu alleen nog speakers vinden die mijn vriendin mooi vindt, en die een beetje klinken. :|

Zit er nou veel verschil tussen die V1 en V3? (afgezien van de HDMI aansluiting?)
De specs van de v3 ken ik eigenlijk niet, alleen van de v2 en het enige wat ik eigenlijk kon ontdekken was dat de 540Rv2 een on-screen functie had voor het inregelen van de speakers. Ik moet alles op het kleine schermpje aflezen en de v2 laat het op de TV zien, net als een DVD-speler.

De v3 heeft in specs trouwens wel wat meer te bieden, zoals 4x optical in (tegen 3 op die van mij), 4x coax digital (tegen 2 op versie 1), HDMI, RS232 control, betere subaansturing (cross-over kantelpunt is op de versie 1 niet instelbaar), ondersteuning voor Neo:6 surround en de eindtrap is herontworpen.
Maar hij heeft daarnaast een aantal video ingangen verloren (2x s-video tegen 3 op de v1, 3x composiet tegen 4 op de v1). Aangezien m'n tv op het moment alleen nog composiet snapt, is die wel belangrijk voor mij.
Alle punten op het laatste na, hebben voor mij persoonlijk weinig meerwaarde. De speakers regel je meestal maar 1 keer in, dus dan volstaat een klein schermpje, HDMI heb ik niet en wil ik niet (iets met kopieerbeveiliging die ik per definitie onrechtmatig vind), ik heb ruim voldoende aan het aantal digitale en video inputs. Alleen de herontworpen versterkertrap kan interessant zijn, zeker als hij verbeterd is ten opzichte van de versie 1. Als ik de specs vergelijk zou hij zuiverder moeten zijn.

Ik heb m'n versterker de afgelopen maand een tijdje kunnen gebruiken icm met JBL's, en ik was positief verrast door de prestaties van deze receiver. Hij klinkt erg zuiver en krachtig. En ik vind de versterker gewoon erg mooi om te zien (itt de gemiddelde Marantz of Denon, die ik ware knopjes parades vind...) En hij is, zeker voor z'n prestaties, erg compact.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelK
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Een aantal reply's terug gaveneen aantal mensen commentaar op Klipsch. Nu vraag ik me af waardoor dat komt? Had het te maken met die specifieke speakers of met Klipsch? De persoon in kwestie had overigens Visionik gekocht.

Ik ben laatst eens wezen luisteren bij de audiowinkel en in de prijsklasse waarin ik geluisterd had (B&W 6 serie, Kef iQ en dus ook Klipsch RF-82) klonken de Klipsch het beste.

Wie maakt mij wijzer? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:10

Vrijdag

De Zwarte

Misschien een persoonlijke voorkeur voor een bepaalde klank? Ik heb zelf twee Jamo 606's icm een Marantz SR-3001 met dikke Oehlbachkabels en ik vind het goed klinken. Kan best dat nu iedereen walgend wegloopt of gierend van het lachen cola over zijn monitor sproeit maar ja, klank is persoonlijk en ik ben geen audiofiel :P

Denn alles Fleisch es ist wie Gras van Brahms klinkt er in elk geval prima door :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 08-09 05:46
Als het Amerikaanse geluid meer jouw smaak is, dan kan het best zo zijn dat jij persoonlijk Klipsch beter vind klinken. Dat die luidsprekers ook nog eens goedkoper zijn is mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Laatst online: 29-08 15:40
Ik zag op de Jamo site dat het bij de Klipsch Group hoort. Hebben die 2 behalve dat ze bij dezelfde groep horen, nog meer met elkaar te maken? (qua onderdelen die in de speakers gaan etc.)

Ik heb hier zelf tot mijn grote tevredenheid 2 Jamo D590's staan, een vriend van mij heeft er ook 2.
Ik heb ze aangesloten op een Yamaha rx-v659 en hij op een HK-135 (oid geloof ik). Maar je hoort echt een enorm verschil in geluid. Op een HK klinken ze heel donker, en voor mijn id te 'bassig' terwijl ze op een yamaha heel zuiver klinken.

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mag ik je uit de droom helpen? De speakers staan in een verschillende ruimte. Dat heeft extreem veel meer invloed op het geluid dan de versterker.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

MichelK schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:28:
Een aantal reply's terug gaveneen aantal mensen commentaar op Klipsch. Nu vraag ik me af waardoor dat komt? Had het te maken met die specifieke speakers of met Klipsch? De persoon in kwestie had overigens Visionik gekocht.

Ik ben laatst eens wezen luisteren bij de audiowinkel en in de prijsklasse waarin ik geluisterd had (B&W 6 serie, Kef iQ en dus ook Klipsch RF-82) klonken de Klipsch het beste.

Wie maakt mij wijzer? ;-)
De klippies zijn prima op een transistor versterker...zo matchen ze prima met HK. Maar op buizen zijn de klipsch waardeloos..Praat dan over F serie.

als je goed had opgelet had je dit al geweten ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

silitek schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:05:
De klippies zijn prima op een transistor versterker...zo matchen ze prima met HK. Maar op buizen zijn de klipsch waardeloos..
Ik quote jouw eerdere uitspraken:
Waarom?. Ik ben niet tevreden met de HK in stereo

Met een muziek DVD gaat de HK natuurlijk uit...de buizenversterker klinkt toch beter dan de H/K reciever.
I'm lost.....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z10/DJjorgen/SP_A0026.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z10/DJjorgen/SP_A0032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z10/DJjorgen/SP_A0027.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z10/DJjorgen/SP_A0028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z10/DJjorgen/SP_A0039.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z10/DJjorgen/SP_A0041.jpg

u ziet

Sharp aquos LC-42xd1e

dvd speler onkyo dv-sp504e

speaker set encorexp 2102

Xbox 360 premium

en een server kast met een heel AMX systeem

en de AMX remote

erg leuk systeem zo kan je bijvoorbeeld boven iets opnemen op een hdd
en dat op alle 3 de tv's in het huis later terug bekijken
en alle 3 de tv's naar de zelfde dvd laten kijken

die geluidsset wordt alleen maar gebruikt voor gamen
voor tv wordt het door het amx systeem aangestuurd naar de speakers
in het plafont maar dat is niet zo relevant om daar foto's van te maken
mochten jullie dat nou toch nog willen zien
kan ik daar altijd nog foto's van maken

exuses voor de slechte foto's het is met een telefoon camera gemaakt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Exirion schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:14:
[...]

Ik quote jouw eerdere uitspraken:

[...]

I'm lost.....
hoef niet, Was een te spontane reactie...klipsch vielen door de mand bij pink floyd.
Wat een snerpende geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:44:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

u ziet

Sharp aquos LC-42xd1e

Xbox 360 premium

en de AMX remote

erg leuk systeem zo kan je bijvoorbeeld boven iets opnemen op een hdd
en dat op alle 3 de tv's in het huis later terug bekijken
en alle 3 de tv's naar de zelfde dvd laten kijken

die geluidsset wordt alleen maar gebruikt voor gamen
voor tv wordt het door het amx systeem aangestuurd naar de speakers
in het plafont maar dat is niet zo relevant om daar foto's van te maken
mochten jullie dat nou toch nog willen zien
kan ik daar altijd nog foto's van maken

exuses voor de slechte foto's het is met een telefoon camera gemaakt .
Damn, dat ziet er goed uit _o_

Ook mooie kamer zo te zien :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
silitek schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 18:01:
[...]

hoef niet, Was een te spontane reactie...klipsch vielen door de mand bij pink floyd.
Wat een snerpende geluid
Op je buizenversterker wel en op de HK niet :? De buizenversterker kleurt zeker meer dan je HK, maar daar schijnen mensen van te houden, niks mis mee. Maar ik vind jouw stelling ''op buizen slecht en op torren goed'' alleen wel zinloos en bovenal verwarrend voor mensen die niet veel van audio weten. Je kunt de gebruikte manier van stroom versterken er pas klankmatig bij betrekken als je alle buizenversterkers en alle transistorversterkers hebt beluisterd.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Barry|IA schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 18:34:
[...]

Op je buizenversterker wel en op de HK niet :? De buizenversterker kleurt zeker meer dan je HK, maar daar schijnen mensen van te houden, niks mis mee. Maar ik vind jouw stelling ''op buizen slecht en op torren goed'' alleen wel zinloos en bovenal verwarrend voor mensen die niet veel van audio weten. Je kunt de gebruikte manier van stroom versterken er pas klankmatig bij betrekken als je alle buizenversterkers en alle transistorversterkers hebt beluisterd.
Wat is daar verwarrend aan?. Klipsch F2 is geen match met m'n mengyeu buizenbak..
Een te snerpend, blikkerig, irritant schel hoog en het laag dat zich ergens verstopte.. punt.
Terwijl op de HK het totale beeld wel goed kleurde...Althans als je de prijs in acht neemt.

Verder kan ik niet oordelen i.c.m. andere merken..beetje onzin ook natuurlijk. Niemand heeft een zolder vol met alle versterkers c.q speakers. Als je alleen dan tot een objectief eindconclusie kunt komen, laten we dan maar alleen plaatjes posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Laatst online: 29-08 15:40
JvS schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:39:
Mag ik je uit de droom helpen? De speakers staan in een verschillende ruimte. Dat heeft extreem veel meer invloed op het geluid dan de versterker.
Ohja, ff niet bij nagedacht :+
Maar als je het zo bekijkt heeft het dus eigenlijk ook geen nut om ergens je speakers te gaan beluisteren voordat je ze koopt omdat als je ze thuis neerzet het ook een compleet andere ruimte is dan in het 'testhokje'.

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29
Het algemene karakter van'n speaker verandert niet. Hij gaat wel anders klinken in een andere ruimte, maar echt volledig op de kop gaat't nou ook weer niet. Maar je kan (vooral qua bas) toch bedrogen uitkomen als je'n speaker koopt en'm dan thuis neerzet :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:44:

u ziet

Sharp aquos LC-42xd1e

Xbox 360 premium

en de AMX remote

blabla
damn een Bang & Olufsen systeem zou werkelijk prachtig staan in die kamer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelK
  • Niet online
silitek schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:05:
[...]

De klippies zijn prima op een transistor versterker...zo matchen ze prima met HK. Maar op buizen zijn de klipsch waardeloos..Praat dan over F serie.

als je goed had opgelet had je dit al geweten ;)
Bedankt voor de info. Ik zie dat ik wel weer een hele discussie uitgelokt heb. Ik had idd even beter moeten lezen ook moeten zien dat het in jouw geval om Klipsch F-2 speakers ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:00:
[...]

damn een Bang & Olufsen systeem zou werkelijk prachtig staan in die kamer 8)
Een b&o systeem zou dan ook in alcatraz staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichelK schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:01:
[...]

Bedankt voor de info. Ik zie dat ik wel weer een hele discussie uitgelokt heb. Ik had idd even beter moeten lezen ook moeten zien dat het in jouw geval om Klipsch F-2 speakers ging.
Wel grappig... Die serie die jij noemt (de RF serie is dat juist?) is een HELE andere speaker dan die F serie. De F serie is: Goedkoop en de meeste mensen die 'wel wat meer speakers hebben beluisterd' (audiofielen vind ik zo'n naar woord :P) niet echt aantrekkelijk. Ik vind daarin tegen de RF-serie ook erg goed klinken. Het is dus onzin om te zeggen dan Klipisch in het geheel niet bij een buizenversterker past. Ik heb nog nooit een Klipisch op een buizenversterker gehoort, maar ik geloof niet dat de RF serie daar niet 'een beetje' goed op klinkt. Je moet deze keuze niet laten afhangen van Sillitek, want die heeft(voor zo ver ik weet) alleen de F serie gehoort. Probeer ook te luisteren naar de RF serie, en ik weet niet eens of je daar een buizenversterker aan wilt hangen ja of nee...

Edit: heb trouwens deze beluisterd: http://www.kieskeurig.nl/...9174BC12571B20048C71E.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:40:
Je moet deze keuze niet laten afhangen van Sillitek, want die heeft(voor zo ver ik weet) alleen de F serie gehoort.
... en hangt peperdure speakerkabels tussen de F-2's en een HK 7.1 receiver van <300 euro. Go figure. No offense uiteraard enzo :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:43:
[...]

... en hangt peperdure speakerkabels tussen de F-2's en een HK 7.1 receiver van <300 euro. Go figure. No offense uiteraard enzo :)
POWER HANDLING:
100 w (400 w peak)

Maar ze zijn wel 400 watt! :P

Diegene die hem begrijpt krijgt een slagroomtaart opgestuurd! (Via de brievenbus post uiteraard!)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Exirion schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:43:
[...]

Jaja..intussen ben ik wel heel blij met m'n "peperdure" kabel op de Visonik evolution 6 i.c.m de buizenbak.. Al sta ik nu weer open voor kritiek of zijn de mondjes gesnoeid inmiddels...

Dan maar weer oude koeien uit de sloot halen die heden niet meer van toepassing zijn..
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:47:
[...]

POWER HANDLING:
100 w (400 w peak)

Maar ze zijn wel 400 watt! :P

Diegene die hem begrijpt krijgt een slagroomtaart opgestuurd! (Via de brievenbus post uiteraard!)
En dat geld ook voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:18:
[...]

pleur ze maar in mijn cel dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:08:
[...]

Jaja..intussen ben ik wel heel blij met m'n "peperdure" kabel op de Visonik evolution 6 i.c.m de buizenbak.. Al sta ik nu weer open voor kritiek of zijn de mondjes gesnoeid inmiddels...

Dan maar weer oude koeien uit de sloot halen die heden niet meer van toepassing zijn..

[...]

En dat geld ook voor jou
Ja Meneer! :w

Je hebt het wel een beetje over je uitgeroepen... En nu je toch bezig bent... deze kabels zijn beter dan die jij nu hebt: Afbeeldingslocatie: http://www.6moons.com/industryfeatures/hk06/allanshane.jpg en zullen het geluid van je Visioniks ook wel verbeteren ;)

kosten maar 55000 dollartjes! Niets toch :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry mensen... ik weet dat dit geen high end audio topic is ofzo... maar dit is toch echt wel een heel leuk linkje voor de fototjes..

http://www.6moons.com/industryfeatures/hk06/show.html

Altijd leuk om te zien ZONDER dat je naar Japan moet afreizen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Niet om het een of ander, maar Hong Kong ligt in China, en en paar duizend kilometer van Japan.

Mag het nu weer ontopic? Voor kabelvoodoo hebben we een andere thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:18:
[...]

Om Alcatraz er zo steriel uit te laten zien moet je er wel eerst een paar supertankerladingen met superdekkende witte latex tegenaan gooien. ;) Alcatraz kan inmiddels ook wel wat stucwerk gebruiken.

• PHiXioN
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:25:
Sorry mensen... ik weet dat dit geen high end audio topic is ofzo... maar dit is toch echt wel een heel leuk linkje voor de fototjes..

Sommige van die bouwwerken zou je eerder in een kerncentrale verwachten dan in een woonkamer. Ik ben verder wel benieuwd of het écht goed klinkt en dat het niet weer apart spul is voor elitaire mannetjes die denken bovenmenselijk gehoort te hebben. Desalniettemin ziet het er erg vet uit!!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:23:
[...]

Ja Meneer! :w

Je hebt het wel een beetje over je uitgeroepen... En nu je toch bezig bent... deze kabels zijn beter dan die jij nu hebt: [afbeelding] en zullen het geluid van je Visioniks ook wel verbeteren ;)

kosten maar 55000 dollartjes! Niets toch :D
Grapjas..grow up, jongen :O

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik ben een nieuwkomer in het AV gebeuren maar een mooie tv heb ik inmiddels binnen!
Heerlijk met zo'n Apple TV hehe.

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/206/tank220907smallan4.jpg
*klik* voor grotere versie

Philips 37PFL9732D/10

Nu nog sparen voor goed geluid... *zucht* :D
Nu heb ik voor het beeld HDMI naar de TV lopen en analoge tulpjes naar de versterker. Zit daardoor ook een klein beetje vertraging op het geluid. Mijn oude crappy versterker heeft helaas geen digitale in.

Je ziet op de foto verder nog de Humax 9200 voor @Home digitale tv.

ps.: Ja, het ambilight gebeuren staat op deze foto toevallig even uit. Heb de TV pas 2 dagen en zit nog een beetje te spelen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:56
Sjiek spul dat apple tv. Een groot gemis voor mij is echter dat apple tv geen 5.1 ondersteund.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JTB81 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:01:
Sjiek spul dat apple tv. Een groot gemis voor mij is echter dat apple tv geen 5.1 ondersteund.
Lees dit eens door:

http://www.roughlydrafted...E7-9A97-3CD5B4C2B75A.html

:)

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:25:

Eerlijk gezegd vind ik het er niet mooi uitzien. Persoonlijk vind ik dit meer een bling bling tentoonstelling.

Inmiddels is mijn kamer iets anders ingericht, en nu mijn topic ook gekickt is zal ik eens een update posten. Klik voor groter.

Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/hifiset/1_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/hifiset/2_klein.jpg
Foto vanuit de luisterpositie

Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/hifiset/3_klein.jpg
De luisterpositie (doh)

Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/hifiset/4_klein.jpg
Mijn bureau, om het totaalplaatje van mijn kamer af te maken.

Te zien is:
Luidsprekers: Magnepan 0.6 QR SE
Versterker: Marantz PM78
CD-Speler: Sony geval
Cassete Deck: Onder de kap huist een heusse audio pc, aan te sturen over het netwerk. Momenteel niet in gebruik overigens.
Cheap ass DIY audiokabel om mn laptop aan versterker te koppelen.

Zeker te verwachten:
Nieuw (burgerlijk >:) ) audiomeubel, staat momenteel te wachten voor transport, want dit is een tijdelijke oplossing. Die platenspeler staat er voor de sier, daar durf ik zo niet iets op te draaien.

Min of meer nog op zoek naar een cd-speler, kreeg vanmorgen nog een aanbod van mede gotter, wat ik ga overwegen.

• ericafterdark
JTB81 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:01:
Ja om heel eerlijk te zijn gebruik ik het vooral voor de muziek :9~

• ericafterdark
Nog een sfeer foto dan... omdat ik hierboven de full surround ambilight van de 9732 niet liet zien.

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/738/001kleinxr6.jpg

*klik* voor een grote versie

Philips 37PFL9732D/10

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07
Ik heb sinds gisteren de kef cresta 2 speakers. Ik sluit deze voornamelijk aan op m'n geluidskaart, maar eens in de zoveel tijd sluit ik hem ook aan op onze oude Technics su vx800 versterker. Nu vroeg ik mij af of het een groot verschil is als ik de boel bi wire aansluit, aangezien de versterker deze optie wel heeft.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
killu schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:28:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik het er niet mooi uitzien. Persoonlijk vind ik dit meer een bling bling tentoonstelling.

Inmiddels is mijn kamer iets anders ingericht, en nu mijn topic ook gekickt is zal ik eens een update posten. Klik voor groter.

[afbeelding]

[afbeelding]
Foto vanuit de luisterpositie

[afbeelding]
De luisterpositie (doh)

[afbeelding]

Te zien is:
Luidsprekers: Magnepan 0.6 QR SE
Versterker: Marantz PM78
CD-Speler: Sony geval
Cassete Deck: Onder de kap huist een heusse audio pc, aan te sturen over het netwerk. Momenteel niet in gebruik overigens.
Cheap ass DIY audiokabel om mn laptop aan versterker te koppelen.

Zeker te verwachten:
Nieuw (burgerlijk >:) ) audiomeubel, staat momenteel te wachten voor transport, want dit is een tijdelijke oplossing. Die platenspeler staat er voor de sier, daar durf ik zo niet iets op te draaien.

Min of meer nog op zoek naar een cd-speler, kreeg vanmorgen nog een aanbod van mede gotter, wat ik ga overwegen.
sorry maar als reactie op je foto, vindt je dat zelf mooi om te zien?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

harryslinger schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:06:
Ik denk dat het belangrijker is hoe het klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:56

Offtrack

Ondertitel

[...]
Waarschijnlijk vindt hij het vooral mooi om te horen. Ligt er maar net aan waar je de voorkeur aan geeft en wat prioriteit heeft en waarschijnlijk wat het budget toelaat...

[ Voor 0% gewijzigd door Offtrack op 23-09-2007 00:08 . Reden: Spuit 731 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:42

FeaR

In GoT we trust

killu schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:28:
[...][afbeelding]
Offtopic:
Is dat daarboven op de kast de Air Tech Claw Rig, model #8868 van de Lego Technic reeks...die is zooow kewl 8)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR1986 schreef op zondag 23 september 2007 @ 00:42:
Offtopic:
Is dat daarboven op de kast de Air Tech Claw Rig, model #8868 van de Lego Technic reeks...die is zooow kewl 8)
Heb ik hier ook staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
[...]

Voor een studentenkamer vind ik het redelijk netjes eigenlijk, maar nee, echt heel mooi vind ik het niet. Overigens, als je dit zei omdat ik reageerde op die "hifi bling bling"; ik vind het gebrek aan design (en daarom lelijk) minder erg dan over the top design waardoor het lelijk wordt, m.i. !

Zoals aangegeven komt er nog wel een netter audiomeubel. Verder gaat de groene muur een andere kleur krijgen, die zit er nog zo in van de vorige huurder. Ook die posterplak dingen moeten nog van de muur afgehaald worden.
Offtrack schreef op zondag 23 september 2007 @ 00:03:
[...]

Waarschijnlijk vindt hij het vooral mooi om te horen. Ligt er maar net aan waar je de voorkeur aan geeft en wat prioriteit heeft en waarschijnlijk wat het budget toelaat...
Precies, In dit geval is het meer prioriteit van tijd, ik heb liever eerst een goede stereoset dan dat mijn kamer er mooi uitziet. Daar merk ik toch niets van als ik naar muziek luister.
FeaR1986 schreef op zondag 23 september 2007 @ 00:42:
[...]

Offtopic:
ja! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik vind de vraag of je het zelf wel mooi vind, nou ook niet echt boeiend. (die vraag stel je toch ook niet aan anderen ? )

Wat ik me eerder afvraag, is of die Magnepans wel tot hun recht komen, aangezien ze niet heel erg vrij staan en behoorlijk dicht bij elkaar.

En sja, ik ken het dat je in een studentenkamer nogal zit met de ruimte :P
(gelukkig volgende week verhuizen naar een portiekwoning, samen met m'n vriendin :D )

[ Voor 3% gewijzigd door B_FORCE op 23-09-2007 17:54 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelK
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:40:
[...]

Wel grappig... Die serie die jij noemt (de RF serie is dat juist?) is een HELE andere speaker dan die F serie. De F serie is: Goedkoop en de meeste mensen die 'wel wat meer speakers hebben beluisterd' (audiofielen vind ik zo'n naar woord :P) niet echt aantrekkelijk. Ik vind daarin tegen de RF-serie ook erg goed klinken. Het is dus onzin om te zeggen dan Klipisch in het geheel niet bij een buizenversterker past. Ik heb nog nooit een Klipisch op een buizenversterker gehoort, maar ik geloof niet dat de RF serie daar niet 'een beetje' goed op klinkt. Je moet deze keuze niet laten afhangen van Sillitek, want die heeft(voor zo ver ik weet) alleen de F serie gehoort. Probeer ook te luisteren naar de RF serie, en ik weet niet eens of je daar een buizenversterker aan wilt hangen ja of nee...

Edit: heb trouwens deze beluisterd: http://www.kieskeurig.nl/...9174BC12571B20048C71E.htm
Ik heb idd Klipsch RF's geluisterd: de RF-35 om precies te zijn. Deze klonken voor mij zo goed dat ik even verbaasd was over de negatieve geluiden. (Ik snap nu waar ze vandaan komen). Ik ga er geen buizenversterker aan hangen. Ik denk een Denon AVR-3808.

@Silitek mooie set heb je nu staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Eiríkr schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:02:
Nog een sfeer foto dan... omdat ik hierboven de full surround ambilight van de 9732 niet liet zien.
[afbeelding]
[KNIP]
Mag ik vragen welk meubel aan je muur hangt? Waar gekocht?

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
MrBaaco schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:38:
[...]

Mag ik vragen welk meubel aan je muur hangt? Waar gekocht?
Dat is van Ikea. Stond in de gids van 2006/2007 en volgens mij ook in de 2007/2008 gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Ah thanks, kga ff kieken...

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die ik ken las laatst het boek 'het geheim van Ikea'.. moet ik ook maar eens in beginnen :P Dat zijn ook één van de rijkere mensen in de wereld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
B_FORCE schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:53:
Ik vind de vraag of je het zelf wel mooi vind, nou ook niet echt boeiend. (die vraag stel je toch ook niet aan anderen ? )

Wat ik me eerder afvraag, is of die Magnepans wel tot hun recht komen, aangezien ze niet heel erg vrij staan en behoorlijk dicht bij elkaar.

En sja, ik ken het dat je in een studentenkamer nogal zit met de ruimte :P
(gelukkig volgende week verhuizen naar een portiekwoning, samen met m'n vriendin :D )
Het valt me eigenlijk alles mee, het klinkt best lekker, beter dan dat je misschien verwacht bij zo'n ruimte. Ook de vorige eigenaar vond dat het goed klonk, die had nog een paar eigen cd'tjes meegenomen om zo " afscheid" te kunnen nemen van zn speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:08
Misschien leuk voor de mensen die hun beamerscherm niet altijd kunnen laten hangen:
Afbeeldingslocatie: http://mocoloco.com/upload/2007/09/meta_moco_this_38/livit_fly_shelf.jpg

Klikie voor de italiaanse site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

THX in "Post hier foto's en specs van je home ci..." leuk om te lezen, sinds gisteren heb ik er een upgrade bij voor mijn tokeomstige HT: de JBL SVA 1800

Ik wil deze in mijn tijdelijke HT plaatsen (de ruimte is nu eindelijk weer leeg aan het raken).

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/DSCF8910.JPG

Voor de woonkamer vond mijn vrouw ze veel te groot en te patserig, dus daar gaan ze niet komen :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flinke Tweeter bovenop zeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ja vooral het hoog zal er erg goed uitkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:49
-

[ Voor 100% gewijzigd door Y3LLoW op 24-09-2007 20:52 ]

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tweeter waar je van houd en voor moet zorgen en eten voor moeten kopen en luiers van moet verwisselen... Juist:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:46:
[...]

Een tweeter waar je van houd en voor moet zorgen en eten voor moeten kopen en luiers van moet verwisselen... Juist:P
Geloof me, die dingen blazen menig tweeter eruit, als ze daar 'zin' in hebben :P

Verder: Ach, ze zijn amper groter dan die zilveren, en je zet ze gewoon zo neer dat je ze vanaf buiten niet ziet. Wat nu 'veel groter en patserig'? Bovendien vindt je zoontje (?) ze leuk, en heb je ze toch al gekocht nu :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TheZeroorez schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:49:
[...]

Geloof me, die dingen blazen menig tweeter eruit, als ze daar 'zin' in hebben :P

Verder: Ach, ze zijn amper groter dan die zilveren, en je zet ze gewoon zo neer dat je ze vanaf buiten niet ziet. Wat nu 'veel groter en patserig'? Bovendien vindt je zoontje (?) ze leuk, en heb je ze toch al gekocht nu :Y)
2*250w om het 8 uur journaal te kijken is net ff te :P
Toen ik ze op ging halen dacht ik ook 'ach, bijna net zo groot als de huidige zuilen in de woonkamer', maar daar vergis je je toch echt in:

E80 : H x W x D : 927mm x 213mm x 343mm
SVA 1800 : H x W x D : 965 x 318 x 413mm

Het lijken kleine verschillen, maar ze zijn veel lomper dan de E80'ers.

Besides, ze zijn ook gekocht om in de HT te komen, zojuist mijn bioscoopstoelen maar eens in elkaar geschroefd, ik wil vlug beginnen met een nieuwe tijdelijke setup :9 kan ik eindelijk eens van al het moois genieten wat ik verzameld heb in de afgelopen tijd ;)

ps: zoontje idd :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Eiríkr schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:02:

[afbeelding]

*klik* voor een grote versie

Philips 37PFL9732D/10
T ziet er heel mooi uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Koffie schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:51:
THX in "Post hier foto's en specs van je home ci..." leuk om te lezen, sinds gisteren heb ik er een upgrade bij voor mijn tokeomstige HT: de JBL SVA 1800

Ik wil deze in mijn tijdelijke HT plaatsen (de ruimte is nu eindelijk weer leeg aan het raken).

[afbeelding]

Voor de woonkamer vond mijn vrouw ze veel te groot en te patserig, dus daar gaan ze niet komen :)
Soms moet je haar gewoon opvoeden... 8)
...Of het toestaan als ze een Miele wasmachine en droger wilt hebben. :+

Voor HT zijn ze perfect. Je wilt niet weten hoe laag ze gaan! Sub heb ik in onze woonkamer absoluut niet nodig.
Zoals bekend is de speaker direct afgeleid van de versie in de gemiddelde bioscoop. Voor muziek neigen ze helaas soms naar schel.
Ik had destijds eigenlijk meteen 4x de SVA1800 moeten nemen.... ;( Heb je ze via marktplaats o.i.d..?

[ Voor 8% gewijzigd door THX op 25-09-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
Ik heb zelf de volgende set thuis staan:

Receiver: Marantz SR7500
http://www.marantz.com/ne...nt=eu&bus=hf&prod_id=3202

Front Speakers: Audio Physic Spark
http://www.audiophysic.de/spark/index_e.html

Centerspeaker: Audio Physic Celsius
http://www.audiophysic.de/celsius/index_e.html

Rear speakers: JBL (type weet ik zo even niet)

Tv: Sony Wega Trinitron 72cm

Beamer: Hitachi TX300
http://www.hitachidigital...oduct_1.jsp?productid=543

Scherm: Zelfbouw 220cm bij 120cm

Spelcomputers: Nintendo WII en een Xbox 360

Ik zal binnenkort even wat foto's maken van m'n set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een moeilijke keuze Sonus Faber Concertino of Arrow Zeta, toch besloten om voor de Arrow te gaan. Niet dat ze veel beter klonken (in het mid de SF wat beter), maar deze had iets meer lage bass. Nou luister ik regelmatig trance/progressive en dan is zo'n bass wel gewenst, vandaar dat het toch de Arrow is geworden :). Moet er overens aan toevoegen dat het mid/hoog van de Arow heel erg op die van de Fabers leek, en vooral dat maakte de keuze erg moeilijk (kwa uiterlijk zien ze er beiden namelijk erg fraai uit :) ).

Alvast 1 pic van hoe de speaker er nu uit ziet

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/arrowz.JPG

Hij zal volgende week door een meubelmaker worden overgespoten in metallic zwart of piano zwart, maar hier zal ik dan wat uitgebreidere foto's van laten zien + de rest vd set

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Moooi man! Ze staan bij jou ook echt goed. Ik heb die Evo6's ook maar heb ze eigenlijk in 'n te kleine ruimte staan... Mag ik zo aso zijn en vragen wat je ervoor hebt betaald?
silitek schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:30:
Na een aantal goed bedoelde tips(ook op deze forum) Heb ik de klipsch de deur uit geschopt. En gaf mezelf een cadeau in de vorm van een setje Visionik Evolution 6 speakers te kopen.
http://www.visonik.nl/nl/evolution.php

Is niet zo beetje verschil zeg..goeie dag. De hemel breekt open..wat een details :)
Het hoog is helder en niet " scheeuwerig " meer zoals de Klipsch.

Ga klipsch niet afkraken, op transistoren waren best ok moet een aantal heren hier gelijk geven

En het midden, laag geniaal in balance..
(waar heb ik godsnaam naar geluisterd afgelopen half jaar 8)7 )

Voor de duidelijkheid hangen de fronts aan de buizenversterker de H/K gaat alleen nog maar aan bij een DVD voor de center, rear en sub aan te sturen. Mag ook uitblijven.

laatste foto sessie.....verlopig ;)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:40
Apple1981, leuke set man! Die Audiophysics zijn zeer
prettige luidsprekers. Heb je er nog een subwoofer bij?
Die zag ik niet vermeld staan en de Sparks gaan niet
heel diep in het laag. Voor de achterkanalen heb je nu
eigenlijk nog een setje Steps nodig, en dan ben je echt
compleet. ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Wow. Meer pics? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Audio Psysic's zien er erg vet uit! Hoeveel koste ze en waar kun je ze kopen? Ben er benieuwd dus ik ga ze binnenkort beluisteren!

Weet iemand welke drivers dat zijn? Lijkt op de Seas HDS nog wat.... maar kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:16:
Weet iemand welke drivers dat zijn? Lijkt op de Seas HDS nog wat.... maar kan iemand dat bevestigen?
De woofers lijken erg op de Peerless HDS-164.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pardon ik bedoel inderdaad de HDS van Peerless.

Verwijderd

Ik zal mijn 7.1 setje ook maar eens plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanklinken/HC/-dsc03882.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanklinken/HC/-dsc03887.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanklinken/HC/-dsc03889.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanklinken/HC/-dsc03890.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanklinken/HC/-dsc03897.jpg

Specs:
Panasonic TH42PV70
Denon AVR 2807
REL Storm III
Wharfedale 8.4 fronts
Wharfedale 8 Center
Wharfedale 8.1 surrounds (4x)
IXOS en Oehlbach bekabeling

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 00:52:
Specs:
Panasonic TH42PV70
Denon AVR 2807
REL Storm III
Wharfedale 8.4 fronts
Wharfedale 8 Center
Wharfedale 8.1 surrounds (4x)
IXOS en Oehlbach bekabeling
Leuke set! lekker veel Wharfedale :)

Bevallen die 8.4's een beetje? Ik zit wel een beetje te kijken naar mogelijkheden om mijn Wharfedale Valdus 400's te vervangen, want mijn koptelefoon klinkt veel beter, maar zit niet erg lekker :P

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:23
Afbeeldingslocatie: http://famstrating.tweakdsl.nl/HomeCinema/hcnowtw.jpg

Wegens ruimtegebrek staat het allemaal vrij dicht op elkaar. In de toekomst zal dit hopelijk veranderen.
De foto maakt de stapel hardware pompeuzer dan het in werkelijkheid is.
  • Samsung LE40M87B 1080P
  • PS3
  • Homecast S5001 CI Satelliet receiver -> wordt vervangen door de HDTV variant (Homecast S5101 CI)
  • Xbox 360
  • Onkyo TX-SR875 receiver
  • Kastje voor de opslag van de overtollige kabels en stroomvoorziening (zal iets kleiner worden gemaakt)
  • 2 x JBL E80 Bi-wired
  • JBL EC25 center
  • JBL E150P sub
Niet op de foto:
Wii
2 x JBL E10

Op dit moment (vandaar de Bi-wired E80) 5.1, maar in de nabije toekomst zal dit 7.1 worden waar bij de 2 x E10 dienst zullen doen als Surround back speakers en 2 nieuwe SUR L+R erbij zullen komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dikkie op 27-09-2007 07:11 ]

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
Gluten Parody schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:58:
Apple1981, leuke set man! Die Audiophysics zijn zeer
prettige luidsprekers. Heb je er nog een subwoofer bij?
Die zag ik niet vermeld staan en de Sparks gaan niet
heel diep in het laag. Voor de achterkanalen heb je nu
eigenlijk nog een setje Steps nodig, en dan ben je echt
compleet. ;)
Ik heb nog geen subwoofer. Ze gaan inderdaad niet echt laag maar ze klinken wel erg lekker. Een sub wil ik eigenlijk nog wel een keer gaan aanschaffen maar ik zit een beetje met het probleem dat het huis waar ik woon erg slecht geisoleerd is waardoor m'n buren heel snel geluid van mij horen(en ik van hun). En die steps zijn inderdaad wel erg fijne achterspeakers alleen heb ik geen ruimte om ze te plaatsen. Ik heb namelijk die JBL speakertjes aan de muur hangen.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:16:
Die Audio Psysic's zien er erg vet uit! Hoeveel koste ze en waar kun je ze kopen? Ben er benieuwd dus ik ga ze binnenkort beluisteren!
Ik heb de speakers bij Hobo Hifi in Arnhem gehaald. Ik heb er €1000,- per stuk voor betaald.

• B_FORCE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:12:
Pardon ik bedoel inderdaad de HDS van Peerless.
Lijkt idd heel heel veel op Peerless, zou goed kunnen.

Fijne speakers :D

One World Concepts

• Marcusso
  • Laatst online: 16:10
Na lang te hebben gekeken, en vooral genoten, van de Home Cinema`s van andere Tweakers post ik mijn slaapkamer setje ook maar eens. :)

OverzichtAfbeeldingslocatie: http://www.lcd-info.nl/tweakers/DSC_001.JPG

Bureau + Lounge Seat Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-info.nl/tweakers/DSC_002.JPG

Mijn bed, welke vaak als bank doorgaat ;) Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-info.nl/tweakers/DSC_003.JPG

CloseupAfbeeldingslocatie: http://www.lcd-info.nl/tweakers/DSC_004.JPG

Sfeer Impressies

Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-info.nl/tweakers/DSC_0040.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-info.nl/tweakers/DSC_0041.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-info.nl/tweakers/DSC_0071.JPG

Voor de latere uurtjesAfbeeldingslocatie: http://www.lcd-info.nl/tweakers/DSC_0057.JPG

Lijst met Apparatuur:
Reciever: Sony STR-DE 495
DVD speler: Sony DVP-NS 330
Speakers: Bejaarde Philips`en. (met een nog best goed geluid)
TV: Samsung LE26M51B
Monitor: Samsung 940BW
Verder nog een Ipod Video, Nokia N73, Xbox 360 en een zelfgebouwde PC (C2D E6300, 2GB, MCE)

TV meubel en bureau zijn zelfbouw.

Uiteraard heb ik ook upgrade plannen, zo wil ik nieuwe zuil speakers voor en dan meteen ook 2 rears en een center, zodat ik van 5.1 kan genieten. Zelf zit ik te denken aan de Monitor serie van Eltax.
En omdat zuilspeakers zo niet gaan passen wil ik dan een nieuw TV meubel, dit ook omdat ik over het huidige niet echt tevreden ben: hij is me iets te groot.
En als het dan even kan neem ik een H/K reciever.

Maar ja, ik ben nog maar 17 en er gaat momenteel meer geld weg naar andere dingen. (wintersport met vrienden, vakantie`tje naar Londen binnenkort, (sparen voor) rijbewijs, kleren en uitgaan).

Maar al met al ben ik zo zeer tevreden, mijn ouders/vrienden noemen mijn kamer altijd een hotelkamer. :*)

No Shame, only Fame!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:42

FeaR

In GoT we trust

S2801 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:34:
Maar al met al ben ik zo zeer tevreden, mijn ouders/vrienden noemen mijn kamer altijd een hotelkamer. :*)
Het ziet er inderdaad zeer statig en netjes uit voor de slaapkamer van een 17-jarige :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Volgens mij heb ik hier nog nooit mn bescheiden systeempje gepost dus bij deze even de oude en de nieuwe situatie, is al 238 x verandert maar nu ben ik eindelijk tevreden (( voor even dan :) ))

Dit is mijn oude tv + Sony surround set. TV meubel kwam van de ikea en heb ik behoorlijk verbouwd door een stuk uit het midden te halen. De speakers en de toren van de Sony set zijn namelijk even hoog, dus heb ik zo de tv op dezelfde hoogte gebracht. Stuk kersenhout erover en je hebt een mooi meubel voor een paar tientjes :P (( hier is het nog de originele hoogte dus nog niet verbouwd ))

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XSGECPCL.jpg

zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZNGWCGFZ.jpg

En mijn oude werk/game bureau. Bureau zelf gebouwd en kastjes ook.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-GRJALI6N.jpg

En mn oude pc, amd2500@3200, 1.5GB RAM, 2x 160GB HD, 6800LE. Pc heeft een zelfgebakken wc-systeem, die helemaal ((cpu,gpy & nb) passief gekoeld is, dus geen fans nodig. Met een radiator van een fiat lancia en wat aquarium zooi :)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WOAEJY4.jpg

En de opvolger, geen extreme CM dit keer, wel een aparte kast met welgeteld 5 extra casefans, zodra ik weer een beetje tijd en geld over hebt ((voorlopig niet ivm sparen voor eigen huis)) ga ik hier nog wel een x wc inbouwen, die stilte van het vorige systeem was toch wel lekker...
specs:E6420 - 2048DDR2 HyperX - 2*250GB Raid0 + 320GB - Geforce 8600GTS
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QI3WPTCO.jpg

En daarbij een andere bureau indeling, paar 17inch tft'jes erbij.Ook een toetsenbord lade onder het bureau gebouwd van 20mm mdf, loopt een meter in het bureau door dus kun je lekker op leunen en trilt niet mee zoals de meeste die in de winkel kunt kopen. De rechtse staat als 2e scherm op de pc. De linkse staat op een download pc'tje (amd 2000+,1GB, 2*250GB)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-UH8ZAKNT.jpg

Ik had hier eerst een creative setje aanhangen maar dat mistte toch wat, dus Yamaha receiver gekocht en paar samsung speakers ( had ik nog en klinken best aangenaam:9 )aangehangen.
Zelf even 2 plateautjes gemaakt zodat ik meer ruimte heb op mn bureau:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QS8PNNMT.jpg

Yamaha receiver (RX-V457) die via glas aan de pc hangt op een SBLive externe geluidskaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XKNN7WDO.jpg

En het zelfgebouwde kastje waar de boel in zit, van onder naar boven: combi oven, yamaha, download pc'tje.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPRVLKY3.jpg

Dan de nieuwe ht hoek, deze was zeker na aanschaf van de xbox360 aan vervanging toe. De sony set had geen DTS (alleen pro logic) en de sony tv was erg fijn maar maakt natuurlijk geen gebruik van de hd mogenlijkheden van de 360. Dus toch maar alles de deur uit gedaan en wezen shoppen :D
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QNQZV8QJ.jpg

Nieuwe tv, Samsung LE32S71B
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8HAIUAC6.jpg

Harry Karton AVR-135 + DVD 23. dvd speler past er natuurlijk perfect bij en speelt alles af, ook mij vele gekopieerde cd's/dvd's ( allemaal backups van originele natuurlijk.... )
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-YU66OUMN.jpg

PSTWO (omgebouwd) + XBOX360 (geflashed). De 360 wordt ook gebruikt voor hd films, deze zijn in hdwmv formaat direct van een externe hdd af te spelen. Normaal staat hier nog een samsung hd decoder bij maar die is ter reparatie teruggestuurd...
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-F8W4AKOU.jpg

En als laatste nog even de fronts die nog van de Sony set zijn, Wil eigenlijk kefs hebben maar dat zit er voorlopig even niet in. Al vallen ze zeker niet tegen, gaan hard zat voor films zonder te vervormen en hebben genoeg bas zodat een sub op mijn kamertje niet nodig is. Zitten aangesloten met monster speakers kabel. Rears moeten eigenlijk niet kabel hebben maar teveel werk voor die paar maanden.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-PAXA8TVD.jpg

Rears en center zijn ook nog steeds de oude sony's. Zodra ik mn huisje rond heb wordt er nog wel wat aangepast. Verlanglijstje sofar:
-Kef Q5 *2
-andere center en surrounds, moet de kefs nog gaan beluisteren ;)
-hd beamer
-360 premium ( zwart staat veeeeeel beter dan die witte kast )
-sub? hangt van de akoestiek van de volgende woonruimte af. (en de buren 8) )

Zo dat was het wel, verhaal is weer veel te lang :9 commentaar welkom!

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

S2801 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:34:
Na lang te hebben gekeken, en vooral genoten, van de Home Cinema`s van andere Tweakers post ik mijn slaapkamer setje ook maar eens. :)
We zoeken voor in de woonkamer een soortgelijke tint bruin, weet jij nog welk nummer en merk en dergelijke er is gebruikt? Moeilijk te bepalen aan de hand van een staaltje hoe het reageert op een hele muur. (op een beeldscherm is het natuurlijk ook niet helemaal hetzelfde maarja)

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
intuliegend schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:45:
En het zelfgebouwde kastje waar de boel in zit, van onder naar boven: combi oven, yamaha, download pc'tje.
[afbeelding]
Re$pect >:) gewoon een magentron/oven bij de pc ;)
Alle primaire levensbehoeften bijelkaar.

Portfolio

Verwijderd

Rears en center zijn ook nog steeds de oude sony's. Zodra ik mn huisje rond heb wordt er nog wel wat aangepast. Verlanglijstje sofar:
-Kef Q5 *2
-andere center en surrounds, moet de kefs nog gaan beluisteren ;)
-hd beamer
-360 premium ( zwart staat veeeeeel beter dan die witte kast )
-sub? hangt van de akoestiek van de volgende woonruimte af. (en de buren 8) )

Zo dat was het wel, verhaal is weer veel te lang :9 commentaar welkom!
Als ik jou was zou ik verder kijken dan kef IQ, ik heb toch al een hoop beters gehoord in die prijsklasse. Visonik of monitor audio bijvoorbeeld.

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:06:
[...]

Als ik jou was zou ik verder kijken dan kef IQ, ik heb toch al een hoop beters gehoord in die prijsklasse. Visonik of monitor audio bijvoorbeeld.
Ik heb Monitor audio nog nooit gehoord, Visonik wel maar dat vond ik juist minder.. Verschil voor mij is ook dat ik iemand ken die de kefs inkoopt voor een grote electronica keten en ik kan ze vrij goedkoop krijgen dus dan klinken ze ineens een stuk beter :)
Gurbe de n00b schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:38:
[...]

Re$pect >:) gewoon een magentron/oven bij de pc ;)
Alle primaire levensbehoeften bijelkaar.
Hihi, inderdaad :9 gebruik hem niet zoveel maar is wel ideaal om even iets op te warmen ofzo, vind het verschrikkelijk als ik 5 minuten bij een oven moet staan wachten, nu kan ik alles tegelijk :+

luxeprobleem :X :z

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

Op dit moment (vandaar de Bi-amped E80) 5.1, maar in de nabije toekomst zal dit 7.1 worden waar bij de 2 x E10 dienst zullen doen als Surround back speakers en 2 nieuwe SUR L+R erbij zullen komen.
Leuke set. Heb zelf:

Front en rear: 4x JBL E80.
Center: EC35.
Sub: E250P.
Back surr: 2 X E10.

De E10 voldoet ruim als 6.1/7.1

• AvanCade
  • Laatst online: 06-09 21:01
Harry Karton AVR-135 + DVD 23. dvd speler past er natuurlijk perfect bij en speelt alles af, ook mij vele gekopieerde cd's/dvd's ( allemaal backups van originele natuurlijk.... )
[afbeelding]
Is het mogelijk om met die DVD speler een muziek CD af te spelen zonder daarvoor de TV aan te moeten zetten (zoals een echte CD speler dat doet)?

Verwijderd

AvanCade schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:11:
[...]

Is het mogelijk om met die DVD speler een muziek CD af te spelen zonder daarvoor de TV aan te moeten zetten (zoals een echte CD speler dat doet)?
Jazeker :) . Alleen vind ik de geluidskwaliteit nogal tegenvallen.
Maarja dat is persoonlijk.

• AvanCade
  • Laatst online: 06-09 21:01
Wat dat betreft ben ik toch geen echte audiofiel, maar een DVD speler heb ik al, een CD speler (zonder de TV aan te zetten) nog niet. En als ik dan toch een set ga kopen kan het net zo goed een DVD speler zijn.

• Marcusso
  • Laatst online: 16:10
Pixal schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:03:
[...]

We zoeken voor in de woonkamer een soortgelijke tint bruin, weet jij nog welk nummer en merk en dergelijke er is gebruikt? Moeilijk te bepalen aan de hand van een staaltje hoe het reageert op een hele muur. (op een beeldscherm is het natuurlijk ook niet helemaal hetzelfde maarja)
Ik heb de volgende kleur gebruikt: Histor Overleven, 6736. Het is Perfect Finish Muurverf, en destijds gekocht bij de Karwei.

Het is inderdaad moeilijk je kleur te bepalen, heb het zelf ook met staaltjes gedaan. Maar ik moet zeggen dat deze kleur zeer goed bevalt.
En het geeft een lekkere sfeer, dat bruin, vooral in de avond.

No Shame, only Fame!

• PHiXioN
AvanCade schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:32:
Wat dat betreft ben ik toch geen echte audiofiel, maar een DVD speler heb ik al, een CD speler (zonder de TV aan te zetten) nog niet. En als ik dan toch een set ga kopen kan het net zo goed een DVD speler zijn.
Zelf heb ik een dvd-speler die ik als cd-speler gebruik. Klinkt naar mijn oren prima, maar zet hem niet al te dicht bij je luisterplek, want een dvd-loopwerk is wel wat luidruchtiger dan die van een cd-speler. Je kan het horen bij lage volumeniveau's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Even een paar foto's van m'n huidige setup (ff m'n foto's op een andere locatie gezet ;) ):

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6IDMVZJU.jpg
Overzichtje

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OBPQGNTZ.jpg
HT-kant

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8PR4PKIM.jpg
Hifi-kant

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XLVFKTPT.jpg
M'n A/V-collectie

Overzichtje van wat er zoal staat:
Hifi-versterker: Pioneer A-702R (moet helaas gerepareerd worden. Bronkeuze met een eigen willetje. :| )
Tapedeck (Ja, ik weet het. Oud en outdated. Agree): Pioneer CT-S830S
CD-speler: Pioneer PD-S702 (met Stable Platter Mechanism)
Platenspeler: AKAI AP-206C (Direct Drive)

TV: Philips Matchline Breedbeeld 28PW9502/12 (ben aan 't sparen voor een Pioneer Full HD Plasma)
AV-receiver: Pioneer VSX-D2011 (THX Select, MCACC auto-calibratie)
DVD-speler: Pioneer DV-668AV (DVD-Audio, SACD)
DVD/HDD-recorder: Pioneer DVR-540H-S (160GB, Guide+, DiVX)
DVB-C decoder: Samsung DCB-9401R

Speakers:
Front L/R: Jamo 507
Center: Jamo Center 160
Surround L/R: Jamo D5SUR (dipool type)
Surround Back L/R: Jamo E610
Subwoofer: Yamaha YST-SW150

[ Voor 20% gewijzigd door JAM op 29-09-2007 03:21 . Reden: Fotoserver (Hyves) was wat ongelukkig gekozen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
AvanCade schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:32:
Een goeie DVD speler kan gewoon goed CD's weergeven. heb zelf een Marantz DV4200 heel basic dingetje (geen toeters en bellen) maar hij speelt best heel goed CD's af vind ik zelf. Vaak worden er in DVD spelers ook mindere DAC's gebruikt als in CD Spelers omdat je een DVD speler over het algemeen digitaal aansluit. Vandaar dat een CD speler van hetzelfde geld als de DVD speler vaak veel beter klinkt. (moet ook eerlijk toegeven dat ik mijn Sony QS 930 CD Speler beter vind klinken als de Marantz, iets opener in het hoog en wat dieper in het laag)

Ben trouwens zelf van plan om mijn TV te gaan upgraden (voor foto's scroll even een aantal pagina's terug, wil het forum niet met steeds dezelfde foto's volspammen :P). Heb nu een Samsung 940 MW maar vind deze VEEEEL te klein voor de afstand die ik er van af zit (moet er bijna een verrekijker bij hebben). Ben van plan om een Philips Ambi-Light te kopen namelijk:

32PFL9632D:
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/X/7/19339/3/19339.jpg

Specs:
- 100 HZ Clear LCD
- HD Natural Motion (trillingsvrije beelden)
- Perfect Pixel HD
- USB Aansluiting
- 3x HDMI
- Ambi Light!
- Ingebouwde DVB-T decoder (Digitenne)

Veel van die termen zullen wel weer overhyped marketing praat zijn maja :P. Ik was gister wezen kijken bij de electronica boer (3 electronicaboeren om precies te zijn) en kwam bij 2 deze TV tegen. Nou moet ik zeggen dat hij in zijn prijsklasse overal het beste tussenuitsprong. Ik zat eerst te kijken naar een TV'tje van rond de 700 euro, maar toen ik deze zag... Echt wat een mooi beeld....

Zal wel even foto's posten als ik hem heb/ of misschien een ander type koop :P. Weet wel zeker dat het een philips wordt, vind ze qua beeld en opties gewoon overal tussenuitspringen (wanneer men naar dezelfde prijsklasse kijkt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:23
Eindelijk is het (bijna) af!

Als er mensen geintresseerd zijn in het bouwproces laat maar weten dan post ik alles, als iemand voor mij een betere host heeft als imageshack.

Before:
http://img515.imageshack.us/img515/492/dscf3920rh6.jpg

After:
http://img463.imageshack.us/img463/2955/dscf4055rk4.jpg

Specs:
Mordaunt Short 309
Mordaunr Short 906
Mordaunt Short 903
Mordaunt Short Bipoles
Harman Kardon AVR 132
Samsung LE32R41B
Xbox retro style
Wii
IR723 (voor aansturing van de lichten :P)
Harman Kardon TC-30 om alles aan te sturen
Canare quad bekabeling

Plaatjes zijn te groot, te zwaar en ook nog eens vol met ruis. Beetje jammer, zie ook de topicwaarschuwing over de eerste twee punten.

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 28-09-2007 13:58 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Netjes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
jorisdekloris schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:16:
Eindelijk is het (bijna) af!

Als er mensen geintresseerd zijn in het bouwproces laat maar weten dan post ik alles, als iemand voor mij een betere host heeft als imageshack.

Before:
[afbeelding]

After:
[afbeelding]

Specs:
Mordaunt Short 309
Mordaunr Short 906
Mordaunt Short 903
Mordaunt Short Bipoles
Harman Kardon AVR 132
Samsung LE32R41B
Xbox retro style
Wii
IR723 (voor aansturing van de lichten :P)
Harman Kardon TC-30 om alles aan te sturen
Canare quad bekabeling
Ziet er gaaf uit inderdaad, wat ik misschien wel had gedaan is toch andere beugels/planken gebruikt.
Ik weet niet of je die planken kent waarvan je zeg maar geen beugel meer ziet?
Dan had je kabelgoten ook nog in kunnen vrezen en de planken net zo groot als je apparatuur moeten nemen/maken dan was het nog strakker geweest ? Dat is mijn smaak natuurlijk :-)

voorbeeldje van een "zwevend dressoir" http://www.af.nl/werkstukken/kasten/mevis-dressoir.jpg
Die heb je ook in zwevende planken zeg maar kan ze alleen even niet vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

PHiXioN schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:26:
[...]

Zelf heb ik een dvd-speler die ik als cd-speler gebruik. Klinkt naar mijn oren prima, maar zet hem niet al te dicht bij je luisterplek, want een dvd-loopwerk is wel wat luidruchtiger dan die van een cd-speler. Je kan het horen bij lage volumeniveau's.
Dat wou ik inderdaad ook toevoegen.
Ik heb een Onkyo DV-SP500 dvd-speler, prachtig apparaat, maar wel luidruchtig als je 's avonds op heel laag volume aan het luisteren bent. Mijn (nieuwe tweedehandse) sony cd-speler (CDP-XE530) klinkt perfect (in mijn oren dan :P, echt heel veel verschil hoor ik niet) en is volledig stil, niks van te horen (behalve bij het opspinnen) dit is veel prettiger bij avondgebruik.

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.