Beste medetweakers,
Al een ruime tijd heb ik gezocht naar een mooie Full HDTV met een goed prijs/kwaliteit verhouding. Uiteindelijk ben ik gekomen op de LE40M87BD van Samsung.
Inmiddels is het een heel project geworden om de LCD zo netjes en functioneel mogelijk op te hangen. Hierbij komt natuurlijk aardig wat kabel werk kijken. Middels dit topic wil ik jullie op de hoogte houden van de gebruikte materialen en vorderingen binnen het project.
Een eerste screenshot volgt (Klikbaar!):

De benodigde kabels staan op de afbeelding beschreven. En hieronder zijn de typenummers te vinden. Het merk is bandridge, en komen uit de serie: Premium en Profigold.
2 x PGV1002 (HDMI 2.0M)
1x PGM1102 (VGA-VGA 2.0M)
1x SVL3302 (Component Video 2.0M)
1x SVL7392 (Scart 2.0M)
2x SAL4202 (Audio IN & OUT 2.0M)
1x SVL8702 (COAX 100Hz 2.0M)
Zoals uit de afbeelding op te maken is, moeten er heel wat leidingen gemaakt worden. Zo komt er onder het scherm (in het TV-Meubel)
3x 230v
1x R/TV
1x Netwerkdoos
Hoogte van het scherm is bepaald, door het hart van het scherm op 1.20m van de grond te nemen. De ophangbeugel die hiervoor gebruikt gaat worden is een beugel van het merk Spectral Type RSW-30 en kost € 99,95. Dit is de meest vlakke manier van monteren.
Meer foto's over vrezen en kabelwegwerkingen volgen spoedig !
Vragen/Tips/Opmerkingen zijn van harte welkom !
En als alles netjes af is... Komt er natuurlijk een totaaloverzicht in dit topic --> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1234418
Update 24-10-2007 - 11:11
Om de kabels netjes in de muur weg te werken, heb ik even gekeken waar de aansluitingen op het scherm ongeveer zitten. Deze zitten links van het midden.
De kabelgoot welk in de muur verzonken komt zit dus ook links van het hart v/h scherm.
Screenshot van aansluitingen (met telefoon in een winkel)

LCD-Scherm | € 1.275,- |
Muurbeugel | € 99,95 |
Bekabeling | € 159,- |
Kabelgoot | € 9,95 |
Totaal | € 1.543,90 |
Ik geeft dit overzicht omdat een hoop mensen vaak vergeten hoeveel kosten er naast de aanschaf van een scherm zijn. Wanneer je dergelijke spullen bij een winkel koopt en deze laat installeren, kan je de kabels wel x2 doen en het scherm + € 300,-
Meestal wordt er rond de € 100,- aan ophangkosten in rekening gebracht.
[ Voor 33% gewijzigd door Friedchicken op 10-11-2007 18:09 ]