Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.005 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:33:
@bronco.b: de mijne is 02/08 pas verscheept het is voor mij nu wel te hopen dat hij goed aankomt, vooral omdat mijn leverancier (jennychan) niet meer bij eBay is ingeschreven. Gelukkig heeft hij nog wel recente feedback (positief) dat geeft de burger moed. Maar toch.....
jennychan heeft zich uitgeschreven? Die deed best wel goed business op ebay. Vreemd. Waarschijnlijk onder een andere, meer internationale, verder gegaan op ebay. Dat wil ook nog wel's gebeuren. Maar goed wanneer heb jij de speler 'gewonnen'?

Er is al eens in deel 3 van chinese hifi een korte recensie opgenomen aangaande de cd33 en daarnaast heeft jeep ooit eens een gemodificeerde cd33 gehoord via machmat in Apeldoorn. Voor zover ik weet was hij daar behoorlijk tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:20:
Weet iemand of er ook goede chinese phono voorversterkers zijn bij voorkeur met buizen? Mijn pa heeft een thorens platenspeler en wil die nu door middel van een chinese phono versterker aan zijn versterker koppelen.
ik heb geen ervaring met chinese phono-amps maar wel met die van pro-ject met twee buizen, de project tube box II met 2 maal 12AX7 voor uhhh...350 dollar. Dat moet goedkoper kunnen, lijkt me!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:20:
Weet iemand of er ook goede chinese phono voorversterkers zijn bij voorkeur met buizen? Mijn pa heeft een thorens platenspeler en wil die nu door middel van een chinese phono versterker aan zijn versterker koppelen.
Ja, mijn Jolida. Met 2 12AX7 buisjes. Wel met opamps daarvoor, maar hij klinkt wel goed en hij is erg upgradable. Verder nog de Yaqin MS12B schijnt het ook aardig te doen en is op Ebay heel goedkoop. wel onhandige layout. De duurdere Meixing schijnt wel ok te zijn maar de MC767 niet. En de Opera PM-1, 2 of 6 ook niet bijzonder.

Ik heb de RCA 5670 een tijdje branden nu, en het klinkt heel goed. Al vind ik het erg moeilijk om verschil te horen met de RCA, GE of Hytron. Ik vind ze alledrie erg goed, beter dan de 6N3p, en kan maar moeilijk een favoriet aanwijzen. Ik had net het idee dat de RCA wat meer bas heeft.

@ Ik ben het.
waarom link je niet direct naar het plaatje? Das makkelijker vergelijken.
Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/271/nad2qx2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img379.imageshack.us/img379/4240/yarland2he4.jpg
Als ik het zo bekijk is de Yarland wat meer lineair. Maar je zou het faseverloop eens moeten kunnen meten. Of een sinusvorm. Dat maakt het verschil in die pinpoint ruimtelijke weergave.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:02:
[...]

jennychan heeft zich uitgeschreven? Die deed best wel goed business op ebay. Vreemd. Waarschijnlijk onder een andere, meer internationale, verder gegaan op ebay. Dat wil ook nog wel's gebeuren. Maar goed wanneer heb jij de speler 'gewonnen'?

Er is al eens in deel 3 van chinese hifi een korte recensie opgenomen aangaande de cd33 en daarnaast heeft jeep ooit eens een gemodificeerde cd33 gehoord via machmat in Apeldoorn. Voor zover ik weet was hij daar behoorlijk tevreden over.
De nieuwe eigenaar ook ;)
Den MHZS CD33 von H3D habe ich inzwischen erworben. Das Ding ist wirklich Klasse. Verarbeitung und Materialanmutung für die Preisklasse top.
Zum Klang: sehr analog, feinzeichnend und sehr entspannend.
Mein 33 ist allerdings wie schon erwähnt wurde modifiziert und sollte dadurch besser spielen wie die Serienproduktion.
Jenny Chan was toch upupupwinwinwin? Zal vast wel weer onder een andere naam trugkomen, was laatst ook. En Concentration store idem.
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:19:
(er moet kennelijk wel een schip voorhanden zijn). Wachten en wachten....ik heb vandaag nog ff track and trace controle gedaan maar uhh..de speler dobbert nog steeds ergens.
Nou dat hoeft niet perse. Met dat gewicht fungeert hij ws ook zeer goed als scheepsanker. Dus wie weet... >:)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:53
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 03:14:
[...]

Ja, mijn Jolida. Met 2 12AX7 buisjes. Wel met opamps daarvoor, maar hij klinkt wel goed en hij is erg upgradable. Verder nog de Yaqin MS12B schijnt het ook aardig te doen en is op Ebay heel goedkoop. wel onhandige layout. De duurdere Meixing schijnt wel ok te zijn maar de MC767 niet. En de Opera PM-1, 2 of 6 ook niet bijzonder.

Ik heb de RCA 5670 een tijdje branden nu, en het klinkt heel goed. Al vind ik het erg moeilijk om verschil te horen met de RCA, GE of Hytron. Ik vind ze alledrie erg goed, beter dan de 6N3p, en kan maar moeilijk een favoriet aanwijzen. Ik had net het idee dat de RCA wat meer bas heeft.
Thnx Jeep, ik zal eens watg research gaan doen. Heb je eventueel een typenaam/nummer van jou Jolida?

Als je eruit bent met je buisjes hoor ik graag meer, ik wil mijn MHZS ook wel ens horen met andere/beter buizen.

edit die yaqin of die jolida vind ik nergens, dus als je een link hebt graag!

[ Voor 7% gewijzigd door JTB81 op 10-08-2007 09:03 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
@ Ik ben het.
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik het zo bekijk is de Yarland wat meer lineair.
[...]
Als de Yarland het 2e plaatje is, dan is het volgens mij juist andersom; De Yarland heeft een hogere uitslag bij de bassen, terwijl de rest min,- of meer gelijk op gaat.

Overigens laat dit plaatje zien dat de filters van die speakers absoluut niet optimaal te noemen zijn; Die "dip" rond 350 Hz duidt de scheiding tussen de woofer en de mid aan, en daar zit een flink fase-probleem.

Om te zien of je het kunt oplossen zou je voor de gein eens kunnen proberen om de polariteit van de mid en de tweeter om te draaien (beide doen, aan de speaker/unit zelf, niet aan het filter). Als je dan gaat meten zou het best eens kunnen dat je die dip dan kwijt bent.

Overigens kan jhet natuurlijk ook zijn dat het juist erger wordt. Dat laatste geval is een stuk vervelender, want dan moet je je filter opnieuw berekenen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 06:49
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:10:
[...]

Als de Yarland het 2e plaatje is, dan is het volgens mij juist andersom; De Yarland heeft een hogere uitslag bij de bassen, terwijl de rest min,- of meer gelijk op gaat.

Overigens laat dit plaatje zien dat de filters van die speakers absoluut niet optimaal te noemen zijn; Die "dip" rond 350 Hz duidt de scheiding tussen de woofer en de mid aan, en daar zit een flink fase-probleem.

Om te zien of je het kunt oplossen zou je voor de gein eens kunnen proberen om de polariteit van de mid en de tweeter om te draaien (beide doen, aan de speaker/unit zelf, niet aan het filter). Als je dan gaat meten zou het best eens kunnen dat je die dip dan kwijt bent.

Overigens kan jhet natuurlijk ook zijn dat het juist erger wordt. Dat laatste geval is een stuk vervelender, want dan moet je je filter opnieuw berekenen ....
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die frequentie gewoon niet in het liedje voorkomt. Dan vind je hem in de grafiek ook niet terug. Om dat te testen zouden de versterkers direct op de computer aangesloten moeten worden om een opname te maken.
Ja, da's inderdaad beter! Dat lukte me alleen niet direct, en ik zit op mijn werk, dus moest een beetje opschieten.

[ Voor 8% gewijzigd door Ik ben het! op 10-08-2007 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het! schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:22:
[...]

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die frequentie gewoon niet in het liedje voorkomt. Dan vind je hem in de grafiek ook niet terug. Om dat te testen zouden de versterkers direct op de computer aangesloten moeten worden om een opname te maken.
Lijkt me niet zo waarschijnlijk, gezien de frequentie waar we het over hebben en de wijze waarop het op het grafiek te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat hoeft niet perse. Met dat gewicht fungeert hij ws ook zeer goed als scheepsanker. Dus wie weet... >:)
@jeep

:+ grappenmaker! Of ze gebruiken de speler als buffer tussen wal en schip.
Maar zeg...heb je nu twee of meerdere RCA 5670 gekocht? En heb je eerst op gloeispanning gezet? Want het zijn toch zogenaamde 'old stock' buizen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Shanling CDT100SE(=CDT1000se voor export) besteld bij China High-end Hifi.Zie ook niet veel in HDCD.Heb goede ervaringen met deze firma, Prijzen zijn "door to door" dus je weet van te voren wat je kwijt bent.
Heb €1000,- betaald , Mr. Leung Liling (spreekt Duits en engels)van deze firma is altijd bereid nog iets aan de prijs te doen.
Ook de service is goed, ik heb daar mijn Meixing 300BC eindtrappen gekocht, na een maand ging er een kapot.Heb meteen een vervangende versterker gekregen totdat het probleem opgelost was.
Zal verslag doen wanneer de speler is aangekomen.
Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo JTB81 Heb zelf een audio experience concerto phono voorversterker gekocht bij YS audio in Hong Kong. Ben er zeer tevreden over, ook te gebruiken voor MC elementen met een hogere output.
Gebouwd op basis van ecc83 buisjes. Kost ongeveer 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Hoi Ralph,

bedankt voor je reactie, mijn pa is eigenlijk naar iets goedkopers op zoek, zo rond de € 100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@broncob: ik heb de speler op 3 juli betaald en
"The item left Hong Kong for its destination on 2-Aug-2007"
Waarschijnlijk wel een bekend zinnetje voor je (met wat andere data dan).

Ik ben er ziek van want ik zit nu zonder cd.speler omdat ik mijn Philips al had verkocht :-( .
Zojuist heb ik er nog maar 1 gekocht en deze laat ik via express air bezorgen volgende week binnen _/-\o_

Eigenlijk zou ik pas volgend jaar een 2de speler aan schaffen voor mijn nieuwe werkkamer.
Maar ok dit is overmacht :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Heb net m'n Tjoeb verkocht. Bij Franck toch wel gecharmeerd geraakt van zijn Shangling T80. Zit er sterk aan te denken eentje bij ornec te kopen. Wat zijn de meest recente ervaringen met hun?

Verder lijkt het me een leuk experiment om de classic 8.0b Power Amplifier en een bijpassende voorversterker mee te bestellen. Zit te twijfelen tussen de classic 10.0 Pre-Amplifier of de 9.0 Tube Pre-Amplifier. Wat is wijsheid? Kan er tot nu toe nog niet zo heel veel over terugvinden. Daarnaast is er een tijd geleden iemand van dit forum geweest die de classic 8.0b Power Amplifier besteld had en daar problemen mee head. Kan alleen die post(er) niet meer terug vinden.

Ben erg benieuwd hoe die het doet tov de 300b versterker.

Wie heeft tips?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit een keer op een Zweedse of Deense site gelezen dat de gebruiker/recensist nagenoeg geen verschil hoorde tussen de Classic combi van de 9.0 voor en 8.0B eindversterker en de 6.10 transistorversterker.
Het veschil in prijs is (samen met het veschil in verzendkosten) behoorlijk.
Dat de combi 9.0/8.0B natuurlijk ubergeil "smoelt" is duidelijk waarneembaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balboa schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:06:
Heb net m'n Tjoeb verkocht. Bij Franck toch wel gecharmeerd geraakt van zijn Shangling T80. Zit er sterk aan te denken eentje bij ornec te kopen. Wat zijn de meest recente ervaringen met hun?
Hij wordt ook op ebay geveild bij de bekende. voorbeeld
JTB81 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:27:
bedankt voor je reactie, mijn pa is eigenlijk naar iets goedkopers op zoek, zo rond de € 100,-
onmogelijk
Daar koop je alleen een Nad PP voor of Cambridge of de goedkoopste Pro-Ject. Maar zeker niet met buizen. De goedkoopste is idd de Pro-Ject tube box 2. Of de Musical Fidelity X-LPS 3 of de Bellari VP129.

De Yaqin kun je goedkoper kopen, maar de verzendkosten zijn ook meer dan €150.
Afbeeldingslocatie: http://i17.ebayimg.com/03/i/000/79/8f/6551_12.JPG
ebay zoekactie

Als je een hele rij phono-pre's op een rij wilt zien moet je even bij Acoustic Sounds kijken.
JTB81 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:38:
Heb je eventueel een typenaam/nummer van jou Jolida?

Als je eruit bent met je buisjes hoor ik graag meer, ik wil mijn MHZS ook wel ens horen met andere/beter buizen.

edit die yaqin of die jolida vind ik nergens, dus als je een link hebt graag!
Jolida is de JD9. Timaudio
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:10:
Volgens mij is de Yarland meer lineair. Ok, de bas komt er wat meer uit, maar dan stop je toch lekker een sok in de baspoort of trek m wat uit de muur. Waar het telt - timbre in het stemgebied - is hij echt beter. De baspiek zou ook simpel kunnen komen door de lagere demping; konus blijft langer slingeren> meer volume.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:31:
Maar zeg...heb je nu twee of meerdere RCA 5670 gekocht? En heb je eerst op gloeispanning gezet? Want het zijn toch zogenaamde 'old stock' buizen?
Het zijn er 5 in een omdoosje. Ik heb er gewoon 2 uitgepakt en ingeprikt en gaan met die banaan. En ze werken prima. Ze zijn gewoon hardstikke nieuw, zelfs de doosjes. Alleen de bovenkanten zien er wat ouder, smoezeliger uit. En de pinnetjes zijn wat geoxideerd. Maar dat is schoon te maken.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Jeep, bedankt voor je reply, ik ga weer verder zoeken, met behulp van je links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 15:21
Ik heb vorige week nog een zending van Ornec ontvangen, ik heb met een paar vrienden een stapel interlinks besteld. Prima service van Ornec, prima tracking via TNT-express. Het enige nadeel van deze bestelling is een naheffing van TNT-express van 20 euro. Dit is voor mij de eerste naheffing.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:55:
Heb de Shanling CDT100SE(=CDT1000se voor export) besteld bij China High-end Hifi.Zie ook niet veel in HDCD.Heb goede ervaringen met deze firma, Prijzen zijn "door to door" dus je weet van te voren wat je kwijt bent.
Heb €1000,- betaald , Mr. Leung Liling (spreekt Duits en engels)van deze firma is altijd bereid nog iets aan de prijs te doen.
Ook de service is goed, ik heb daar mijn Meixing 300BC eindtrappen gekocht, na een maand ging er een kapot.Heb meteen een vervangende versterker gekregen totdat het probleem opgelost was.
Zal verslag doen wanneer de speler is aangekomen.
Ralph
Dat is een hele mooie prijs!

Ben heel benieuwd hoe die klinkt (Kan ik ook mijn Tjoeb verkopen)
Dit is het meeslepen vanuit China nog nauwelijks waard, schijnt daar lokaal 700 Eur te kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022

Verder lijkt het me een leuk experiment om de classic 8.0b Power Amplifier en een bijpassende voorversterker mee te bestellen. Zit te twijfelen tussen de classic 10.0 Pre-Amplifier of de 9.0 Tube Pre-Amplifier. Wat is wijsheid? Kan er tot nu toe nog niet zo heel veel over terugvinden. Daarnaast is er een tijd geleden iemand van dit forum geweest die de classic 8.0b Power Amplifier besteld had en daar problemen mee head. Kan alleen die post(er) niet meer terug vinden.

Ben erg benieuwd hoe die het doet tov de 300b versterker.

Wie heeft tips?
Hey Balboa,

Kun jij me laten weten wat de Tjoeb heeft opgebracht ?
Wil de mijne ook verkopen, (ook een reference) heb ik even een richtprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Jeep, kun je me je mening zeggen welke buizen ik het beste kan nemen in mijn Yarland pro-88...Ik heb er nu de 6N8P x 2 en de 12AX7EH x 1 inzitten, de eindbuizen had ik al vervangen...naar volle tevredenheid overigens, maarja het kan vast nóg wel wat beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mr. Dave,

Mijn KT88 amp staat muurvast bij de douane omdat ze niet geloven dat ik de amp voor 25 dollar op de kop heb getikt. Nu mogen ze er 10 dagen over doen om een besluit te nemen wat ze er mee gaan doen.

Daarnaast hebben ze bij de verzender een nieuwe invoice opgevraagd voor realistische waarde van de amp. Uuhh..de realistische waarde is 25 dollar!!

Het risico dat ik nu loop is dat ze binnen 10 dagen een 'physical inspection' gaan doen van het goed. Dus ze maken de doos open en dan wordt het natte vingerwerk. Ze gaan schatten hoeveel het waard zou kunnen zijn!! Dan gaat het uiteraard een duur geintje worden.

Ik heb inmiddels via een fax een kopie gestuurd van mijn invoice. Eens kijken of ze dat accepteren! En daarnaast de verzender gevraagd een nieuwe invoice te sturen.

Mooi kl*te allemaal. Dit kan me echt nog heel veel geld gaan kosten. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
moborunner schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:52:
[...]

Hey Balboa,

Kun jij me laten weten wat de Tjoeb heeft opgebracht ?
Wil de mijne ook verkopen, (ook een reference) heb ik even een richtprijs
100 euro minder dan de vraagprijs. ;) En ongeveer de helft van de nieuwprijs + een aantal extra buizen.

[ Voor 9% gewijzigd door Balboa op 11-08-2007 17:08 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:33:
@Mr. Dave,

Mijn KT88 amp staat muurvast bij de douane omdat ze niet geloven dat ik de amp voor 25 dollar op de kop heb getikt. Nu mogen ze er 10 dagen over doen om een besluit te nemen wat ze er mee gaan doen.

Daarnaast hebben ze bij de verzender een nieuwe invoice opgevraagd voor realistische waarde van de amp. Uuhh..de realistische waarde is 25 dollar!!

Het risico dat ik nu loop is dat ze binnen 10 dagen een 'physical inspection' gaan doen van het goed. Dus ze maken de doos open en dan wordt het natte vingerwerk. Ze gaan schatten hoeveel het waard zou kunnen zijn!! Dan gaat het uiteraard een duur geintje worden.

Ik heb inmiddels via een fax een kopie gestuurd van mijn invoice. Eens kijken of ze dat accepteren! En daarnaast de verzender gevraagd een nieuwe invoice te sturen.

Mooi kl*te allemaal. Dit kan me echt nog heel veel geld gaan kosten. :( :( :(
Klinkt misschien lullig, maar zat er wel een keer aan te komen met al die "schijn" facturen. Kwestie van tijd, maar begrijp dat dit in jouw geval niet helemaal op gaat. Succes!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Daar ben je mooi klaar mee bronco.b.

@Balboa: Ik geloof inderdaad, dat ze die "schijn" facturen niet meer zo geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Dave schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:38:
Daar ben je mooi klaar mee bronco.b.

@Balboa: Ik geloof inderdaad, dat ze die "schijn" facturen niet meer zo geloven.
Ik denk dat veel mensen met internetaankopen vanuit china (dus niet alleen amps) moeten oppassen. Ik heb de laatste tijd veel artikelen in kranten gelezen over chinese import, ebay, enz...

Tja...wat kan ik verder zeggen...duimen dat de kosten mee zullen vallen.... 7(8)7

Ik laat nog weten hoe het verder verloopt (maar verdomme wat baal ik zeg!! De amp staat al drie dagen bij de douane) :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Wat heeft het nu voor zin om die losse pakjes te gaan controleren?

De kosten van het controleren zijn vast veel hoger dan de opbrengst aan naheffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Ach laten we het principe noemen dat men onder verplichtingen uit wil komen en min of meer frauduleus bezig is met getallen. Let wel voor bedrijven is dit uitgesloten die moeten aangiften doen van de echte waarde. Hierdoor zijn zij dus al bij voorbaat duurder uit dan consumenten...

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:51:
De amp staat al drie dagen bij de douane
tsja, zelfs een baksteen van dat gewicht kost al meer, ik heb de waarde van mijn KT88 en Opera CD speler door de helft laten doen. 500 USD. Ik zie het zo, 50% kans dat het er doorheen glipt en als dat niet gebeurt kost het me toch maar de helft. (niet helemaal waar gebleken want ze tellen de verzendkosten op basis van gewicht erbij op...)

[ Voor 10% gewijzigd door vinz98 op 11-08-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ de amp staat nu officieel al 4 dagen bij de douane. Just check it at DHL... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:23: kun je me je mening zeggen welke buizen ik het beste kan nemen in mijn Yarland pro-88...Ik heb er nu de 6N8P x 2 en de 12AX7EH x 1 inzitten, de eindbuizen had ik al vervangen...naar volle tevredenheid overigens, maarja het kan vast nóg wel wat beter...
voor de 12AX7 heb je er dus maar 1 nodig. Maar ws moeten de beide zijden gelijk meten (balanced triode). Ik neem aan dat goldpins geen zin heeft (geen gouden contacten in de voet of wel?)
Merken: Ei (kans op microfonie, maar wel de beste), Tung Sol (ECC803S), Sovtek 12AX7LPS of mooie NOS buizen zoals de JAN 5751van Philips of GE. Of de 7025 (de 5751 heeft een iets lagere output, maar daardoor ook minder ruis, net als de 7025 door de spiral heater). De Telefunken ECC83 / 12AX7 moet je niet nemen, veels te duur en overrated. Juist omdat je er maar 1 nodig hebt kun je misschien goedkoop een hele mooie NOS scoren bij Machmat.
7025 Extra thick mica, O-getter, red text, testing good USED RCA 1 24.00
5751 17 mm long plates, D-getter, no visible label, testing good USED ??? 1 14.50
ECC83 O-getter, 17 mm long plates, Siemens mCp factory code, in original case, testing good USED Labelled Pope 1 24.00

De Tubestore heeft een heleboel reviews van diverse merken. En natuurlijk deze pdf even kijken.
De ECC803s is een speciale versie van de 12AX7. Voor al die verschillende types ECC83 moet je ven bij Machmat kijken.

over de 6N8C vond ik dit:
6H8C, Russian near equivalent of the 6SN7GT. It has slightly lower maximum plate voltage (330V instead of 450 volts), can handle lower plate dissipation (2.75 instead of 4.5 watts) and has lower maximum voltage between cathode and heather (100 volts instead of 200 volts).
Volgens mij is het een normale 6SN7GT maar dan met russiche typeaanduiding. Op Ornec staat ook nog de 6SN7GT aangegeven. Je zou Tung Sol kunnen nemen (€28), of een paar NOS GE (€42). De Chinese klinken trouwens ook al erg goed.

Je zou ook cryotubes kunnen proberen. Mij klinkt het als voodoo in de oren, maar die man van de MHZS CD33 was er zeer over te spreken. En ze zijn niet duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
]eep, Nog gelukt met je snaar? Sorry dat de postbode zo laat was...

Helaas kon ik niet bij de meeting van afgelopen zondag zijn, maar ik vond het wel
leuk om jullie ervaringen te lezen! Mijn interesse voor de Shanling CD80T groeit en
groeit en groeit...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 04:55:
]eep, Nog gelukt met je snaar? Sorry dat de postbode zo laat was...

Helaas kon ik niet bij de meeting van afgelopen zondag zijn, maar ik vond het wel
leuk om jullie ervaringen te lezen! Mijn interesse voor de Shanling CD80T groeit en
groeit en groeit...
Ahhh, was jij dat. Heb jij mijn baan ingepikt? :P (Hobo A'foort)

T is allemaal goedgekomen. Bedankt voor de snelle service. Die man is eigenlijk maar even geweest, maar heeft wel mijn X-LP overgenomen. Blijkt dat hij de hele serie (9 stuks) van die Musical Fidelity tonnetjes heeft!

Ook wel prettig voor mijn Jolida phono te luisteren. Ik merk dat die XLP toch wel dingen goed deed (exacte plaatsing, ruimtelijkheid) maar tekort komt in dynamiek. Ik ga nu echt een paar 12AX7 uitzoeken. Heb er nu ook wat geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de beslissing genomen om mijn MHZS CD88 te laten modificeren door Machmat. :*) :*)
Als er belangstelling voor is zou ik mijn bevinding hier plaatsen. :?

Gr.
Machiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:25:
Heb de beslissing genomen om mijn MHZS CD88 te laten modificeren door Machmat. :*) :*)

Gr.
Machiel
Pardon? Tuurlijk is er belangstelling voor!

Ik heb dat iig wel :>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020

Gr.
Machiel
Veel belangstelling zelfs! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr.
Machiel
be my guest! Altijd interessant!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

@ Jeep, bedankt. Ik heb aardig wat research materiaal nu.

Ik heb trouwens mijn nieuwe JJ KT88's eens ingeplugd en dus vervangen voor mijn KT88's Electro Harmonics...geen verbetering...meer sublaag maar afvallig in het tophoog.
Snel weer teruggeplugd die EH's en ik ga later weer nog eens proberen, in de hoop dat...

[ Voor 6% gewijzigd door vinz98 op 13-08-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Ben je ook tevreden over hoe die nu klinkt? En zo ja, heb je al een gemodde versie kunnen beluisteren zodat je weet wat er gaat verbeteren/veranderen? Wat zijn de kosten van Machmat om de modificatie te doen? Ben erg benieuwd.

Ik vind die bovenladers altijd wel wat extra hebben (qua look) Weet niet of het in de geluidskwaliteit ook direct terugkomt.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
Wel in onhandigheid... :P Ik werd helemaal
gestoord van mijn Sony speler met puck.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balboa schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:37:
[...]

Ben je ook tevreden over hoe die nu klinkt?
Zeer zeker, incombinatie met de telefunken ECC83 en een goede power kabel (W&M Audio Tornado klinkt al zeer goed, ik zou niet zo snel een CD speler onder de 1500 euro weten die beter klinkt.

En zo ja, heb je al een gemodde versie kunnen beluisteren zodat je weet wat er gaat verbeteren/veranderen?
Die zijn er helaas nog niet, ik ben de eerste, ik neem de gok. Matthijs geeft me een niet goed geld terug garantie. Hij vetrouwt er op dat de modificatie een duidelijke verbetering geeft.

Wat zijn de kosten van Machmat om de modificatie te doen? Ben erg benieuwd.
Rond de 200 euro....

Ik vind die bovenladers altijd wel wat extra hebben (qua look) Weet niet of het in de geluidskwaliteit ook direct terugkomt.
Ik heb zelf ook het idee dat een bovenlader, stabiele loopt, die komt de kwaliteit ten goede... :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Met welke cd-speler vergelijk je deze MHZS dan? Je spreekt over een range van +/- €1500. Welke speler is je referentie?

Vind het een mooie speler en ben erg benieuwd naar de (geluids) kwaliteit.

Goeie actie van Mathijs. _/-\o_ Dat maakt het extra interessant zo'n investering te doen. Succes!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie heeft ervaring met focal speakers??

Ik zag op een website dat 707 namelijk 92dB is en tweeter van 25mm, een woofer van 175mm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer zeker, incombinatie met de telefunken ECC83 en een goede power kabel (W&M Audio Tornado ...
Wat zijn de kosten van Machmat om de modificatie te doen? Ben erg benieuwd.
Rond de 200 euro...
Alleen al die buisjes al (+kabel) kosten tegen de €100. Dus ik denk dat Machmat dat voor een mooi prijsje doet. Ik heb ook al wel Telefunken ECC83 gezien voor $150/stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:29:
[...]

Alleen al die buisjes al (+kabel) kosten tegen de €100. Dus ik denk dat Machmat dat voor een mooi prijsje doet. Ik heb ook al wel Telefunken ECC83 gezien voor $150/stuk!
Jeep, dit zit niet in de modificatie.... Dit heb ik zelf al vervangen.. Ik ben gelukkig goedkoop aan de paar Telefunken ECC83 gekomen (gebruikt) voor 32,50 euro, ook de Tornado heb goedkoop kunnen krijgen (50 euro). Dit het geld zeker waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Iemand bekend met de Bada Purer 3.8SE en of de Bada HD-22 cd speler?

Met name die versterker lijkt me wel een aantrekkelijk monster:) Vraag me alleen af of m'n stroomrekening nog hoger wordt in vergelijking met deYarland Pro-200SE 300b buizenversterker. (deze ga ik waarschijnlijk te koop zetten binnenkort, mochten er gegadigden zijn dan hoor ik het graag)

Die cd-speler lijkt waarschijnlijk veel op de Tjoeb, hhmmmm. Weet niet of dat echt is wat ik wil. Voorlopig staat de Shanling T80 nog hoog bovenaan, al hoewel ik begrijp dat de MHZS spelers er niet veel voor onder zouden doen. Misschien weer eens een luistersessie binnenkort??????

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
vinz98 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:00:
@ Jeep, bedankt. Ik heb aardig wat research materiaal nu.

Ik heb trouwens mijn nieuwe JJ KT88's eens ingeplugd en dus vervangen voor mijn KT88's Electro Harmonics...geen verbetering...meer sublaag maar afvallig in het tophoog.
Snel weer teruggeplugd die EH's en ik ga later weer nog eens proberen, in de hoop dat...
Geef ze even goed de tijd om in te spelen! Je zult versteld staan van de verschillen van zonder en met inspelen.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:44:
@ de amp staat nu officieel al 4 dagen bij de douane. Just check it at DHL... :(
Al (goed)nieuws?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope. :( Staat muurvast. Ik heb al diverse malen gebeld. De verzender een nieuwe invoice laten sturen. DHL op de nek gezeten. Zelf faxen verstuurd met de aankoopprijs erop enzo... maar er gebeurt helemaal niets....

mooi balen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:59:
Wie o wie heeft ervaring met focal speakers??

Ik zag op een website dat 707 namelijk 92dB is en tweeter van 25mm, een woofer van 175mm heeft.
Mijn Reference3A zijn in feite ook Focal speakers. Ik heb er erg veel schik mee. Ik vraag me alleen even af of de Focal het ook zonder wisselfilter doet. De Ref3A heeft nml alleen een condensator voor het hoog en dat is vooral de reden voor het hoge rendement (ook goed voor de dempingsfactor).

Geef ook even het linkje?

Ik zit even dit te lezen (review op epiniions en de beschrijving komt erg overeen met de ervaring met mijn speakers, al is het wel een compleet andere prijsklasse. Ik heb wel veel diepte. Maar als je die voor €300 kunt kopen lijkt me dat wel een aardige vooruitgang.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JEEP

http://www.focal.tm.fr/home/en/chorusS/index.htm

Ik ben me namelijk aan het oriënteren voor nieuwe speakers. Ik zag deze speakers op een website staan voor 150 euro de stuk. Ik zoek gewoon een aantal merken met hoge rendementspeakers zodat ik een luistertest kan houden. Voor andere merken hou ik me dus zeer aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik wil een Yarland pro 200SE aanschaffen maar twijfel of dit apparaat mijn speakers goed kan aansturen. Kan iemand mij adviseren/verder helpen?

Ik ben in het (gelukkige) bezit van een paar Kef reference model two speakers. dit zijn de specs:

Cabinet Design 3-way, 4-driver dual coupled cavity
Crossover frequencies 150Hz, 3kHz
Frequency Range +/­ 3dB 43Hz - 20kHz
Sensitivity - 2.83v @ 1m 90dB
Maximum output - typical in room 113dB
Amplifier requirements 50-200W
Impedance 4 ohms

Bij voorbaat dank voor de hulp!

groet
francois

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:50:
@JEEP

http://www.focal.tm.fr/home/en/chorusS/index.htm

Ik ben me namelijk aan het oriënteren voor nieuwe speakers. Ik zag deze speakers op een website staan voor 150 euro de stuk. Ik zoek gewoon een aantal merken met hoge rendementspeakers zodat ik een luistertest kan houden. Voor andere merken hou ik me dus zeer aanbevolen.
Waarom ga je niet naar een hifi zaak en luister je een paar setjes? Vrijwel alle merken hebben een speaker in die (prijs)categorie. Het gaat er om welke jij het beste vindt klinken... Neem een paar eigen CD's mee (en eventueel je versterker) en trek er een paar uurtjes voor uit.

De Chorus lijn van Focal is best leuk maar niet helemaal mijn smaak. De grotere broertjes zijn mij niet strak genoeg in het laag en missen wat definitie in het hoog. Ik heb ze vergeleken met een setje van Dali en B&W. Alles is relatief en persoonlijk natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:24:
Hallo!

Ik wil een Yarland pro 200SE aanschaffen maar twijfel of dit apparaat mijn speakers goed kan aansturen. Kan iemand mij adviseren/verder helpen?

Ik ben in het (gelukkige) bezit van een paar Kef reference model two speakers. dit zijn de specs:

Cabinet Design 3-way, 4-driver dual coupled cavity
Sensitivity - 2.83v @ 1m 90dB
impedance 4 ohms
ik denk dat je ff contact op moet nemen met Balboa. Hij denk dat ie m gaat verkopen.
Als ie de Dali Icons zo goed aan kan sturenzal het met die Kef's ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:16:
Waarom ga je niet naar een hifi zaak en luister je een paar setjes? Vrijwel alle merken hebben een speaker in die (prijs)categorie. Het gaat er om welke jij het beste vindt klinken... Neem een paar eigen CD's mee (en eventueel je versterker) en trek er een paar uurtjes voor uit.

De Chorus lijn van Focal is best leuk maar niet helemaal mijn smaak. De grotere broertjes zijn mij niet strak genoeg in het laag en missen wat definitie in het hoog. Ik heb ze vergeleken met een setje van Dali en B&W. Alles is relatief en persoonlijk natuurlijk.
Dat het hoog wat afloopt wil niet zeggen dat je geen definitie in het hoog hebt! Dat is voor engelse speakers de norm. En daar is niks mis mee. Het voorkomt luistermoeheid en is wat vergevender voor bv oud bronmateriaal. Dat twinkelende felle hoog wat doorloopt tot de 20kHz is helemaal niet natuurlijk, zeker niet als je van die moderne close-miked opnamen hebt.

In de winkel luisteren kan altijd. Of het fair is naar de winkelier toe is een ander verhaal als je vervolgens via internet besteld voor de helft van de prijs. Die Focals kosten vlgs mij in de winkel wel meer dan €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balboa schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:37:
[...]

Ben je ook tevreden over hoe die nu klinkt? En zo ja, heb je al een gemodde versie kunnen beluisteren zodat je weet wat er gaat verbeteren/veranderen? Wat zijn de kosten van Machmat om de modificatie te doen? Ben erg benieuwd.

Hi Balboa,

Ik begrijp dat je in het bezit bent van een yarland pro 200SE. Ik wil er zelf één aanschaffen, maar ben onzeker over de match met mijn luidsprekers (kef reference model two). Wat zijn jouw ervaringen met de versterker? Ik begrijp dat je 'em wilt verkopen, waarom als ik vragen mag?

Ik heb recentelijk mijn marantz pm80 klasse A vervangen door een nieuwe denon pma 1500ae, geen gelukkige keuze achteraf, t'is weer cdeetjes luisteren ipv dat er muziek gemaakt wordt in mijn huiskamer; hoop dat weer terug te vinden met de Yarland; ik luister vooral naar jazz/klassiek...wat rustigere muziek zal ik maar zeggen.

Heb je misschien wat tips of adviezen voor me?

bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:16:
[...]

Dat het hoog wat afloopt wil niet zeggen dat je geen definitie in het hoog hebt! Dat is voor engelse speakers de norm. En daar is niks mis mee. Het voorkomt luistermoeheid en is wat vergevender voor bv oud bronmateriaal. Dat twinkelende felle hoog wat doorloopt tot de 20kHz is helemaal niet natuurlijk, zeker niet als je van die moderne close-miked opnamen hebt.

In de winkel luisteren kan altijd. Of het fair is naar de winkelier toe is een ander verhaal als je vervolgens via internet besteld voor de helft van de prijs. Die Focals kosten vlgs mij in de winkel wel meer dan €300.
Focal is Frans en niet Engels Jeep. ;) Het hoog was er wel maar miste definitie (details). Ik bedoel dus niet dat de speaker 'dof' klinkt. Van Kef's (wel Engels) kun je zeggen dat ze wat warmer klinken dan de gemiddelde speaker. Maar met het eveneens Engelse B&W is dit mijn inziens niet het geval. In vergelijk is het Deense Dali is wel wat frisser. Of het natuurlijk is moet de ieder voor zich bepalen.

Luisteren en op voorhand al weten dat je daar niets gaat kopen is natuurlijk niet echt netjes, maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:45:
[...]

Focal is Frans en niet Engels Jeep. ;) Het hoog was er wel maar miste definitie (details). Ik bedoel dus niet dat de speaker 'dof' klinkt. Van Kef's (wel Engels) kun je zeggen dat ze wat warmer klinken dan de gemiddelde speaker. Maar met het eveneens Engelse B&W is dit mijn inziens niet het geval. In vergelijk is het Deense Dali is wel wat frisser. Of het natuurlijk is moet de ieder voor zich bepalen.

Luisteren en op voorhand al weten dat je daar niets gaat kopen is natuurlijk niet echt netjes, maar ja...
Laatst ben ik ergens gaan luisteren (stelde niet heel erg veel voor, maar ze waren erg vriendelijk). Ik wist inderdaad ook al dat ik het niet daar zou kopen. Toen ik klaar was heb ik maar even een wat duurder kabeltje meegegrepen dat ik toevallig toch nodig had ergens voor. Op die kabeltjes maken ze erg veel winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik ben nu bezig met een vooronderzoek eer ik naar een hifizaak ga om te luisteren. Er zijn per slot van rekening zo veel merken/wensen en klanken.
Derhalve vraag ik naar ervaringen. Jeep vind bijv. B&W niks, Swiss vind focal niet echt iets hebben. Ik heb zelf dali beluisterd. Te bombastisch for my taste en duf klinkend (het is maar een mening hoor)

In een notedop al 3 merken. Vandaar dat ik nu 'technische vooronderzoek hou' en dat levert al best al wat op. De 707S mist definitie in het hoog. Wat in mijn ogen, zoals terecht is opgemerkt door jeep, kan leiden tot minder luistermoeiheid. Ik vind de huidige opnames te snel al te fel klinken en kan dus een goed teken zijn.

De grote focal's zijn niet strak in het laag...maar hoe zit het dan met de mount stand speaker modellen? Minder kast, minder speakers, dus minder filtering nodig. Dus kan de 707s best wel's strak zijn? Plus swiss geeft aan, dat ze volgens hem frisser klinken dan...dali's! Dus al met al is de focal 707s een mogelijke goeie kandidaat.

Het is maar hoe je de informatie leest! Of wilt lezen. Maar uhhh....zijn er nog andere leuke merken die 90dB of hoger zitten en volgens jezelf het leuk doen?

ps. mijn amp staat nog steeds vast bij de douane :( . AAACHH |:( |:( om gek van te worden!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Martin Logans, maar ze zijn moeilijk aan te sturen.

Het klinkt echt ge-wel-dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:52:
[...]

Hi Balboa,

Ik begrijp dat je in het bezit bent van een yarland pro 200SE. Ik wil er zelf één aanschaffen, maar ben onzeker over de match met mijn luidsprekers (kef reference model two). Wat zijn jouw ervaringen met de versterker? Ik begrijp dat je 'em wilt verkopen, waarom als ik vragen mag?

Ik heb recentelijk mijn marantz pm80 klasse A vervangen door een nieuwe denon pma 1500ae, geen gelukkige keuze achteraf, t'is weer cdeetjes luisteren ipv dat er muziek gemaakt wordt in mijn huiskamer; hoop dat weer terug te vinden met de Yarland; ik luister vooral naar jazz/klassiek...wat rustigere muziek zal ik maar zeggen.

Heb je misschien wat tips of adviezen voor me?

bij voorbaat dank,
Ervaringen zijn goed. Bij de luistersessie bij Franck vond ik de versterker ook sterk. Maar dat is altijd erg persoonlijk. Zoals Jeep al zei had hij geen problemen met de Dali's en sprak het plaatje mij zeer aan. Meer dan met mijn Sonus Faber Concertino welke een gevoeligheid hebben van 87db. Wat toch net even te weinig is.

Ik denk dat je met 90db zeer goed zit. De Dali's waren uit mijn hoofd 91,5db.

Qua muziekstijl past de versterker goed denk ik. Hardrock bijvoorbeeld vind ik er niet echt uitkomen. Bij de wat rustigere meer vocale muziek komt hij beter tot zijn recht. Maar nogmaals dat kan ook aan de combinatie met de Sonus Faber liggen.

Ik weet niet waar je woont, maar neem anders even met een PM contact met me op.

Verkoop is nog niet geheel zeker. Ik vind het leuk om zo af en toe te switchen van apparatuur om zodoende een zo'n goed mogelijk beeld te krijgen van de (on)mogelijkheden met hifi.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of meerdere mensen het al gezien hebben maar op de site van Pacific Audio staan een aantal versterkers die met leuke kortingen weg mogen; geen flauw idee of dit ex-demo's dan wel inruilmodellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:45:
Focal is Frans en niet Engels Jeep. ;) Het hoog was er wel maar miste definitie (details). Ik bedoel dus niet dat de speaker 'dof' klinkt.
offtopic:
Waar zeg ik dat de grootste Franse fabrique des haut parleurs engels is? Ik heb het over een engelse klank(afstemming). Dat is dus anders dan duits (veel hoog) en ook anders dan amerikaans (lekker zwelgen in veel bas). Dat verdwijnt nu een beetje, maar was vroeger wel zo. Het heeft niet alleen te maken met smaak, maar ook met de grootte en aankleding van de gemiddelde huiskamer in de betreffende regio. Dit was altijd duidelijk onder 'audiofielen'.
Als je het hebt over een engelse klank dan weten de meesten wel wat er bedoelt wordt. Maar jij dus niet. Dat zal vast aan je leeftijd liggen. Sorry als ik wat azijnpisserig klink, maar het is vervelend verbeterd te worden op iets wat ik niet gezegd heb en wat ik al lang wist.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:09:
Ik ben nu bezig met een vooronderzoek eer ik naar een hifizaak ga om te luisteren. Er zijn per slot van rekening zo veel merken/wensen en klanken.
Derhalve vraag ik naar ervaringen. Jeep vind bijv. B&W niks, Swiss vind focal niet echt iets hebben. Ik heb zelf dali beluisterd. Te bombastisch for my taste en duf klinkend (het is maar een mening hoor)

In een notedop al 3 merken. Vandaar dat ik nu 'technische vooronderzoek hou' en dat levert al best al wat op. De 707S mist definitie in het hoog. Wat in mijn ogen, zoals terecht is opgemerkt door jeep, kan leiden tot minder luistermoeiheid. Ik vind de huidige opnames te snel al te fel klinken en kan dus een goed teken zijn.

De grote focal's zijn niet strak in het laag...maar hoe zit het dan met de mount stand speaker modellen? Minder kast, minder speakers, dus minder filtering nodig. Dus kan de 707s best wel's strak zijn? Plus swiss geeft aan, dat ze volgens hem frisser klinken dan...dali's! Dus al met al is de focal 707s een mogelijke goeie kandidaat.

Het is maar hoe je de informatie leest! Of wilt lezen. Maar uhhh....zijn er nog andere leuke merken die 90dB of hoger zitten en volgens jezelf het leuk doen?

ps. mijn amp staat nog steeds vast bij de douane :( . AAACHH |:( |:( om gek van te worden!!!!!
Met alle respect... ik denk dat ik toch wel iets meer ervaring heb dan Swiss. Ik vind B&W niet niks, ik heb ze ooit zelf overwogen. Maar ze hebben me nooit kunnen boeien. Maar ik respecteer wel hun constante hoge kwaliteit. Je kunt ze gewoon niet slecht noemen. Net zomin als Focal. En ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik er niet veel echt gehoord heb. Maar 1 eigenlijk. Maar die kon me wel boeien.

Wat betreft winkels: voel je altijd vrij om binnen te lopen. En als je wat wilt luisteren en het mag, voel je vrij. Er lopen verkopers rond en het is hun werk om je wat te verkopen. Op welke manier ze dat doen is hun taak. En in 'high end' audio werkt dat nu eenmaal op een andere manier; bouwen aan vertrouwen. Als jij in een goede zaak goed geholpen wordt schept dat automatisch een band. Zo verkopen zij. En dat werkt. En service en goed advies is geld waard en kost ook geld.

Ik probeer je zo goed mogelijk te helpen (en ik heb al 2x bullseye gescoord. Toch?) Ik verdien er niks aan hoor. ;) Maar ik denk dat die Focal een goede keus is voor iemand die zoveel plezier van een MF A1 heeft gehad. Dat karakter ligt in elkaars verlengde (dat is namelijk ook mijn smaak). Ik heb geen idee waar je woont, misschien zou ik wel een goede winkel weten.

Ik had wel een alternatief gezien op Ebay, maar ik weet er eigenlijk niks van behalve de specs. Het gaat om deze 1-weg semi hoorn met een rendement van 98dB/W.
Afbeeldingslocatie: http://i11.ebayimg.com/01/i/000/aa/7f/a32d_12.JPG
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:03:
weet niet of meerdere mensen het al gezien hebben maar op de site van Pacific Audio staan een aantal versterkers die met leuke kortingen weg mogen; geen flauw idee of dit ex-demo's dan wel inruilmodellen zijn.
Vast geen inruil of demo's. Anders zou de levertijd geen 1-2 mnd bedragen. Aan de andere kant zijn sommige producten duurder zonder opgave (Shanling CD80T was €5xx, nu €605). Logisch want zo werkt commercie nu eenmaal.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:37:

Vast geen inruil of demo's. Anders zou de levertijd geen 1-2 mnd bedragen. Aan de andere kant zijn sommige producten duurder zonder opgave (Shanling CD80T was €5xx, nu €605). Logisch want zo werkt commercie nu eenmaal.
ik vraag me dat dus af, ze geven namelijk een zg. tevredenheidsgarantie, niet naar believen, geld terug.
Ik denk dat deze door de klanten werden teruggegeven en dat ze tegelijkertijd iets anders hebben uitgezocht en dat deze van de plank komen en direct leverbaar zijn.
En die levertijd...op de site is wel meer niet aangepast dan wel actueel, zoals bv. de technische specificaties van somminge versterkers (Jungson).....zie ook de tekst "sorry, no info yet".
In ieder geval een buitenkansje mocht men toevallig dat apparaat willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo

...sommige producten duurder zonder opgave (Shanling CD80T was €5xx, nu €605). Logisch want zo werkt commercie nu eenmaal.
Die prijsverhoging zal niet op zichzelf staan. Audio uit China zal niet altijd zo goedkoop blijven.
Ik kreeg laatst de volgende reactie van Timaudio nadat ik hem liet weten dat een Jungson cd speler behoorlijk veel duurder was geworden.

"Hi Erik,
yes price go up due to China currency value keep constant increasement and shipping rate of TNT also increased.
if you really want to order something, my suggestion is to do s soon as posible. cause China currency will still rise up under pressure of his main trade partner - USA and EU.

Ik verwacht zelf dat de prijzen stukje bij beetje zullen stijgen en dat is nu al in gang gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep,

Via ebay speakers aanschaffen lijkt me geen optie omdat je ze niet kunt beluisteren. Ik woon in Twello en maak derhalve vaak gebruik van Versnel hifi in Apeldoorn omdat deze gasten vriendelijk zijn en veel verstand hebben van apparatuur en combinaties van apparatuur.

Ik ben ooit eens bij Sterk hifi in Deventer geweest. Wel vriendelijk maar niet audiofiel genoeg. Ik had alles meegenomen (incl. speakerkabels). Maar wat deden ze..Ze zetten de speakers op een plank tussen de andere speakers en werden op standaard zeer dunne speakerkabels (die je koopt bij een bouwmarkt) aangesloten.

Bij Versnel wordt alles keurig aangesloten en op normale stands gezet. Kijk da's audiofiele service.

Trouwens je klonk inderdaad wel wat (te) azijnpissig tegen swiss. Ik bedoel who cares! Ik had meteen door dat je de engelse klank bedoelde i.p.v. de makelaardij. Ik vond de 'klankinfo' van swiss wel nuttig. Maar je info is behoorlijk kloppend dus...de focals staan op mijn 'to listen list'

@vinz98 Martin logan? Ik heb even niet op internet gekeken maar uhh...zijn die niet behoorlijk duur en hoe vond je de klank....En met welke speakers heb je ze vergeleken. Trouwens...Mogelijk moet ik eens op een andere topic gaan kijken...Dit heeft weinig te maken met chinese hifi, merk ik. Mijn excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Bronco, wel eens gedacht aan zelfbouw? Kun je voor relatief weinig geld hele goede speakers maken. Ik speel met Visaton B200 fullrange woofers en het open en gedetaileerde geluid wat je hieruit kan halen i.c.m. een buizen versterker is echt heel goed. Er zit bij mij geen enkel filter tussen dus zo van de versterker op de speakeraansluiting.
Ik heb nu wat geexperimenteerd met verschillende versterkers, en ik vermoed dat jouw bestelde Yaqin KT88 (nog niet binnen zeker?) een heel goede match is met mijn Visatons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:23:
[...]

Bronco, wel eens gedacht aan zelfbouw? Kun je voor relatief weinig geld hele goede speakers maken. Ik speel met Visaton B200 fullrange woofers en het open en gedetaileerde geluid wat je hieruit kan halen i.c.m. een buizen versterker is echt heel goed. Er zit bij mij geen enkel filter tussen dus zo van de versterker op de speakeraansluiting.
Ik heb nu wat geexperimenteerd met verschillende versterkers, en ik vermoed dat jouw bestelde Yaqin KT88 (nog niet binnen zeker?) een heel goede match is met mijn Visatons.
Weer gebeld met DHL...Naar aanleiding van mijn betalingsbewijs zijn ze eindelijk accoord gegaan met de aanschafprijs van 25 dollar. Dat betekende uiteindelijk dat mijn verzending onder de 23 euro kwam. Wat weer betekend dat ik geen invoerrechten hoeft te betalen :*) en alleen de BTW hoef te betalen. Afgerond 70 euro :*)

Uiteindelijk ben ik dus goedkoop van afgekomen. De verzending is eindelijk weer on the move!! _/-\o_ Maar ik heb wel nagels zitten bijten.

Zelfbouw-speakers is een optie. Echter ik ben technisch een leek en heb helaas ook weinig geduld.

Ik ga eerst maar's naar de KT88 amp luisteren en dan neem ik een beslissing welke amp er weer uit gaat. De KT88 of de 300B amp. Ik hoop dat de KT88 amp het beste van beide werelden biedt. De attack en kracht van de EL34 buizen en de detail en diepte van de 300B buizen.

Daarna ga ik me richten op de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waar zeg ik dat de grootste Franse fabrique des haut parleurs engels is? Ik heb het over een engelse klank(afstemming). Dat is dus anders dan duits (veel hoog) en ook anders dan amerikaans (lekker zwelgen in veel bas). Dat verdwijnt nu een beetje, maar was vroeger wel zo. Het heeft niet alleen te maken met smaak, maar ook met de grootte en aankleding van de gemiddelde huiskamer in de betreffende regio. Dit was altijd duidelijk onder 'audiofielen'.
Als je het hebt over een engelse klank dan weten de meesten wel wat er bedoelt wordt. Maar jij dus niet. Dat zal vast aan je leeftijd liggen. Sorry als ik wat azijnpisserig klink, maar het is vervelend verbeterd te worden op iets wat ik niet gezegd heb en wat ik al lang wist.
We hebben het over Focal waarop jij vervolgens zegt "Dat het hoog wat afloopt wil niet zeggen dat je geen definitie in het hoog hebt! Dat is voor engelse speakers de norm". Ik weet niet hoe ik dit anders moet lezen Jeep... Ik begrijp ook niet dat je zo in de verdediging schiet en mij nu neerzet als iemand zonder kennis van zaken. En over leeftijd gesproken... aan de foto van de luistersessie te zien kocht ik mijn eerste audio toen jij nog in de luiers zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Marantz klasse A versterker van 25W op mijn Dynaudio's uitgeprobeerd (86dB / 4 Ohm). Ik kan in ieder geval nu zeggen dat 25W (veel) meer dan voldoende is om zeer luid te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off topic: Laat rusten die handel. Focal is Frans, richt zich o.a. op de Engelse markt en kenmerkt zich door een Engelse sound. That's it. Verder doet het er niet toe. Back to basics please

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:16:
[...]

We hebben het over Focal waarop jij vervolgens zegt "Dat het hoog wat afloopt wil niet zeggen dat je geen definitie in het hoog hebt! Dat is voor engelse speakers de norm". Ik weet niet hoe ik dit anders moet lezen Jeep... Ik begrijp ook niet dat je zo in de verdediging schiet en mij nu neerzet als iemand zonder kennis van zaken. En over leeftijd gesproken... aan de foto van de luistersessie te zien kocht ik mijn eerste audio toen jij nog in de luiers zat.
LOL ik ben 42, dus dan zou jij in de 60 moeten zijn?
Ik schiet niet in de verdediging. Ik heb trouwens al met het posten mijn excuus aangeboden en tevens uitgelegd waarom.
Schrijven is mijn sterke kant nog nooit geweest (heb jij ook zoiets met lezen soms?). Volgens mij staat er tussen die 2 zinnen een punt. Dwz die 2 zaken staan niet in 1 zin genoemd. Voor engelse speakers is aflopend hoog normaal. Focal heeft dat ook. Dat is geen causaal verband. Een koe is een rund maar een rund is geen koe... Snap je? Ik zeg dus nergens dat Focal engels is. Ik heb zelf Franse speakers met Focal drivers, dus ik denk dat ik het wel weet.
Ook dat mijn speakers (die dus op Focal lijken) volgens mij erg goed harmonieren met buizenversterkers met weinig vermogen.

nogmaals:
Sorry als ik wat azijnpisserig klink, maar het is vervelend verbeterd te worden op iets wat ik niet gezegd heb en wat ik al lang wist.
En kunnen we er nu 's over ophouden na 3 nutteloze posts?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
En nu weer ff ophouden graag met dat typisch mannetjesgedrag! :( Laten we het gewoon weer hebben over waar dit forum voor is! anders verwijs ik een ieder naar zijn of haar plaatselijke RIAGG oid ;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Balboa schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:04:
En nu weer ff ophouden graag met dat typisch mannetjesgedrag! :( Laten we het gewoon weer hebben over waar dit forum voor is! anders verwijs ik een ieder naar zijn of haar plaatselijke RIAGG oid ;)
Slecht idee want die psychiaters van het RIAGG hebben nog nooit iemand kunnen helpen. Ze kosten alleen maar geld. ;) ;) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies...ik kan het weten want ik heb jarenlang in een psychiatrische inrichting gewerkt als verpleegkundige tot ik inzag dat het huidige manier van werken in die ziekenhuizen werkelijk nutteloos is.
Pappen en nathouden. Daar zijn ze goed in.

Leuk voordeel was wel dat we er behoorlijk wat geld aan konden verdienen. Maar goed dat is mijn eigen frustratie talking. Ben nu personeelsadviseur. Minder gezeik en levert meer geld op.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:05:

Maar goed! Mocht iemand interesse hebben naar een yaqin 300B amp dan kan die contact met me opnemen
Hoezo, je hebt die KT88 toch nog niet binnen en kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:17:
[...]

Hoezo, je hebt die KT88 toch nog niet binnen en kunnen vergelijken?
Je hebt gelijk. heb mijn verhaal aangepast!!

ben ongeduldig. De 303 van B&W kunnen sowieso de amp niet aan. de gevoeligheid is te laag. De amp heeft 90dB of meer nodig om zijn werk goed te doen. De mijne zijn 88dB.

Verwijderd

@keffer
ik vond net een review van je speakers: de Kef reference model two two
daar staat bij:
Impedance: 4 Ohms (apparently dropping to below 3 Ohms around 100 – 150 Hz)
dat komt op mij juist over: voor de bas zijn namelijk 2 pushpull drivers en die gaat daar over naar de uni-Q 160mm midrange. Dus eigenlijk heb je 3 drivers tegelijk rond de crossoverfrequentie. Dat maakt het wel zwaar voor een versterker hoor! Gelukkig is het rendement fatsoenlijk.

• Balboa
operatingeskimo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:21:
[...]

Slecht idee want die psychiaters van het RIAGG hebben nog nooit iemand kunnen helpen. Ze kosten alleen maar geld. ;) ;) })
Laten we het anders maar hebben over de Chinese Riagg, anders is het offtopic >:)

Handtekening

Verwijderd

De Yaqin KT88 amp is binnen!!
Kan hem helaas nog aansluiten omdat er een nieuwe vloer in de huiskamer is gelegd en we daar nog niet op mogen. Plus ik zit de aankomende dagen op lowlands.

recensie en een vergelijking met de 300b amp volgt.

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:53:
Kan hem helaas nog aansluiten omdat er een nieuwe vloer in de huiskamer is gelegd en we daar nog niet op mogen. Plus ik zit de aankomende dagen op lowlands.

Toch wel voor zaterdag die recensie want daarna ben ik met vakantie?? -O-

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:53:

:o :Y :Y) *O* :+ _/-\o_ }:O *O* d:)b 7(8)7 *O* _O- B)
ik weet het, een heftig misbruik van smilies, maar ik wou anders de fanfare ff roepen
Ik denk dat je nog wel meer mensen tegen zult komen op Lowlands. Kijk nog maar eens goed naar de foto's van de meeting. (ik zelf niet trws).

Keffer had zij vraag ook op RuH gesteld en de eigenaar van de Yaqin 300B was er zelf heel erg over te spreken. En misschien ligt de KT88 je wel beter. Je moet er natuurlijk wel aan denken dat je je beslissing niet neemt adhv de 'simpele' speakers die je nu hebt. we kunnen denk ik makkelijk een keer afspreken, zo ver is dat niet.

Als je precies wilt weten hoe de Yaqin 300B meet moet je even hier kijken: Saarmichel heeft m helemaal doorgemeten bij 3,4 Ohm en 6,8 Ohm op de 4 en 8 Ohm aansluitingen.
Het loopt toch wel heel erg ver door hoor. Lineair van 5-30kHz. Op de 4Ohm valt het linkerkanaal 1dB af in het hoog.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 14:32 ]

Verwijderd

@jeep, afspreken zou inderdaad geen probleem moeten zijn...echter uhhh...ik bezit nog geen rijbewijs, erg hé! Ik ben nu druk aan het lessen om dat papiertje binnen te halen.

Dan wordt afspreken zeer lastig aangezien mijn vrouw vind dat het mijn hobby is en zij echt niet de chauffeur uit gaan hangen.

@eskimo....lowlands is drie dagen en ben pas op maandag terug! Dus veel plezier op vakantie..je leest het later wel!

Verwijderd

dan kom ik wel bij jou he? Mijn vrouw is gelukkig wel zo lief. Ik heb dat papiertje nml ook niet. Mss binnenkort als de financien het toelaten 1st eens naar Machmat en dan over de IJssel. Dan zijn we immers vlakbij.

• JTB81
Ik heb sinds gisteren mijn Xindack kabel binnen, het is de FS-0.5 geworden samen met een setje jumpers. Over klank zal ik niets zeggen, maar eerlijk is eerlijk, het ziet er wel geil uit.

Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/6347/cimg1228ie3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/6618/cimg1229wg2.jpg

• operatingeskimo
JTB81 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:32:
Ik heb sinds gisteren mijn Xindack kabel binnen, het is de FS-0.5 geworden samen met een setje jumpers. Over klank zal ik niets zeggen, maar eerlijk is eerlijk, het ziet er wel geil uit.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er inderdaad erg vet uit, >:) alleen daarom zou je ze al aanschaffen. Maar hoor je geen verschillen?

• operatingeskimo
operatingeskimo schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:27:
[...]

Ziet er inderdaad erg vet uit, >:) alleen daarom zou je ze al aanschaffen. Maar hoor je geen verschillen?
Laat ook maar, we zouden het niet over kabel verschillen hebben en dat soort discussies. :)

Verder ben ik benieuwd naar de bevindingen van Bronco (en eventueel Jeep) over de verschillen tussen zijn Yaqin 300B en KT88.
En ook naar de upgrade van de mzhs cd speler die bij Machmat uitgevoerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Zit erg te twijfelen tussen de Shangling T80 (zelfde als Franck) en de MHZS CD88.

Afbeeldingslocatie: http://www.pacificaudio.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/bdaf3373605e2c223ff34a6ba0eed08b.jpg
Specifications

Line level output: 0 - 2.0 V
Frequency Response: 20 Hz - 20 kHz (±0.5 dB)
S/N Ratio: 115 dB · Distortion: < 0.002 (@ 1 kHz)
Dynamic Range: 115 dB
Crosstalk: > 96 dB
Power consumption: < 60 W
Voltage: 240V / 50 Hz
Operating temperature: 0 - 40°C
L x W x H: ~ 430 x 370 x 82 mm (without cables / connectors)
Weight: 9 kg

Afbeeldingslocatie: http://i18.ebayimg.com/02/i/000/85/75/dec6_12.JPG
Specifications:
Outputs RCA and XLR Balanced
Digital Outputs: Coax and Toslink
SONY laser pick up
Frequency Response: 20Hz~20KHz (+-
5dB)
PHILIPS SAA7824 servo system
DYNAMIC: > 100 DB THD: < 0.005%
HI END POWER SUPPLY
CLASS A 2x 12AX7 + 6Z4 WY2
TUBES OUT PUT
SUPER 24 BIT 192 KHZ DAC BY
MHZS
Compatible Disc: CD, HDCD, CD-R,
CD-RW
Dimensions: 430 x 330 x 95 (mm)
Weight: 17.5 KG.

Wat is wijsheid??? Jeep, schiet er eens op :9

Versterker keuze staat zo goed als vast. Wordt waarschijnlijk de BADA Purer 3.8SE (als Keffer de Yarland definitief houdt).

Arjen van Pacific Audio heeft me ook al een heel stuk op weg geholpen, maar nu weet ik het ff niet meer. Wat is wijsheid, behalve nu naar bed te gaan 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificaudio.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/0898c1c5bad179e7c8234320abbc2262.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Balboa op 17-08-2007 02:31 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is wijsheid, behalve nu naar bed te gaan
dan kom ik net aankakken...

Ik zou de cd88 niet kiezen om de volgende al of niet steekhoudende redenen:
bovenlader is alleen maar lastig
sony loopwerk = probleem met kopieerbeveiligde cd's (toch?)
HDCD en XLR uit, heb je daar echt iets aan?
12AX7buisjes zijn niet perse beter dan 5670
ik heb onderhand een hele verzameling 5670(W)/6N3P-(E)(B) buisjes en die moet ik natuurlijk wel aan iemand kunnen doorverkopen... O-)

Nee, zonder gekheid, ik ik liep net tegen een lading goedkope GE JAN 5670W (ruggedized) aan en heb er dus maar 10 besteld (met het oog op Europese normgeving en RoHS). Ik vind ze (die van Franck) namelijk wel erg lekker klinken. Ik wil ze wel ruilen of kopen, maar als ik ze zo goedkoop kan kopen raak ik ze echt wel met winst kwijt. Of ze moeten echt kapot zijn.

Ik zag trouwens ook een Opera CD2.2 linear te koop staan voor €950 in NL met garantie.
als Keffer de Yarland definitief houdt
wij missen hier een stuk informatie? :?
Dus je kiest er voor om je speakers beter aan te sturen dan om de versterker te houden en daar de speakers op aan te passen. Daar is wat voor te zeggen gezien het type (en de kosten). En de Bada is zeker een mooie versterker. Ga je wel je achtertuin vol planten met bomen ter compensatie? Hij gebruikt namelijk wel flink stroom. Ehh, ook...

@JTB81
Ja komop zeg. Ik ben echt wel benieuwd. Je mag toch wel gewoon je persoonlijke mening zeggen zonder dat we een hele discussie starten?

@Bronco
ik kreeg net antwoord van Saarmichel over de Yaqin 300B; hij heeft m dus doorgemeten en hij is wel zeer te spreken over de kwaliteit van de bas, qua fase, lineariteit en vervorming.
Zum Zweiten,was noch viel wichtiger ist, ist das der Yaqin für eine Röhre schon eine als ultra-präzise zu bezeichnende Basswiedergabe bietet.Der Bass klingt wirklich schön knochig und sehnig und in keinster Weise fett oder aufgebläht.Wenn ich eine herausragend, klangliche Eigenschaft benennen sollte dann wäre es gewiss diese.Aber auch die übrigen Frequenzbereiche spielen auf sehr hohem Niveau, auch da könnte man den den Klang-Charakter als glockenklar, rein und frisch umschreiben.Sicherlich ein Verdienst der sehr geringen Klirrwerte.Der Yaqin täuscht keine Fülle und Wärme vor wo keine ist.
Nog ff wat...
Ik zag net een nieuwe recensie op hifi.nl over een kleine transmissielijnbox: de TB2+
Daar lijkt die rare von Masoch toch wel veel op of niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100111-M.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/pmc_150808_590_1.jpg
Dat zijn de PMC TB 2+ weergevers

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:58

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 03:58:
sony loopwerk = probleem met kopieerbeveiligde cd's (toch?)
Mijn SACD speler heeft ook een sony loopwerk. Ik heb nooit problemen met kopieerbeveiligde CD's gehad. En anders maak je gewoon een kopie van die CD's toch :+
HDCD en XLR uit, heb je daar echt iets aan?
HDCD is zeker niet erg interessant. Dergelijke CD's zijn zeer dun bezaaid. XLR kan interessant zijn als je het daadwerkelijk wil gaan gebruiken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul.
Hier staat ook iets over de overeenkomst tussen de 2 TB2. (berichtje Robber1325)

Incl. verzendkosten en eventuele douanekosten komt deze speaker op €500,-- (Ornec), is het dan niet interessant(er) om naar de Aurum Cantus van Pacific audio te kijken deze zijn €600,-- en ze zijn te beluisteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
[...]
wij missen hier een stuk informatie? :?
Dus je kiest er voor om je speakers beter aan te sturen dan om de versterker te houden en daar de speakers op aan te passen. Daar is wat voor te zeggen gezien het type (en de kosten). En de Bada is zeker een mooie versterker. Ga je wel je achtertuin vol planten met bomen ter compensatie? Hij gebruikt namelijk wel flink stroom. Ehh, ook...
Sorry Jeep dat ik je niet eerder heb geinformeerd O-) Nee, ik heb uitvoerig overlegd met mijn betere wederhelft. De speakers bevallen haar goed van de buitenkant. Als je begrijpt wat ik bedoel. Zelf ben ik tevreden met wat ze kunnen en vind ze zelf ook mooi om te zien. Ze kwamen alleen wat tekort m.i. op de 300B versterker. Ook kostentechnisch zou het jammer zijn als ik de speakers moet verkopen.

Keffer toonde z'n interesse en heeft hem nu thuis staan. Wat dat betreft ka het hard gaan. Hij kijkt/luistert even en maakt dan z'n belsuit. Maar ik denk dat luisteren kopen is ;)

Die Bada had ik al wel het eea over gelezen, maar vooral de positieve berichten van Arjen van Pacific Audio hebben me doen besluiten deze te kopen.

Zonder reclame te maken voor hem moet ik zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over zijn manier van handelen. Zelfs niet commercieel interessante mogelijkheden voor hem kunnen worden besproken en geeft hij open en eerlijk zijn mening over. Knap en leuk om dat nog zo te kunnen doen in "deze wereld". Trekt mij iig over de streep om zaken met hem te doen.

Heb de knoop doorgehakt en ga voor de Shanling. Hoofd reden is dat ik deze bij Franck gezien en gehoord heb en dat hij een goede indruk achterliet. Denk dat het een mooie combi wordt met de Bada en de Sonus Fabers.

Wat betreft die bomen. Ik heb er al twee staan en gebruik groene stroom 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Balboa op 17-08-2007 14:50 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhhuh! ja, maar ik vroeg me steeds af welke dat het dan moesten zijn. "zelfde onderdelen als" en "Almost the same sound but unbelieveable price --- highly recommended".
Ik denk dat je wel wat meer bas hebt en hoger rendement. Een transmissielijn klinkt nou eenmaal anders dan een heel kleine basreflex..

@ Balboa
precies wat ik dacht. Goede oplossing toch? Ik had hem toch niet kunnen kopen, dus hopelijk is Keffer er blij mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
@JTB81
Ja komop zeg. Ik ben echt wel benieuwd. Je mag toch wel gewoon je persoonlijke mening zeggen zonder dat we een hele discussie starten?
Nou ok, hier komt ie dan voorzichtig. Vooropgesteld ik ben geen kabel-gelover. Dus deze kabels heb ik ook niet gekocht met de verwachting een geheel ander/beter geluid te krijgen. Maar meer omdat ik wel van mening ben dat er een fatsoenlijke kabel tussen de verschillende componenten moet zitten en deze zag er daarbij ook nog eens erg goed uit.

Ik ben dus van een bi-amp setup met standaard 4 mm2 kabel overgegaan naar een normale setup met de xindak kabel en xindak jumpers. Dit alles op een Denon 3806 amp.

Wat denk ik te horen: Meer rust in het laag, minder bonkerig en een iets betere spreiding cq. plaatsing van het geluid. Maar goed dat denk ik te horen, ik had geen zin en tijd om iedere keer van kabel te wisselen. Belangrijkste is dat ik er tevreden mee ben.

Jeep, wat is tot nu toe je conclusie met de de verschillende buisjes voor de MHZS cd33?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
Speel al weer een tijdje met de Yarland en ik ben nu ook al helemaal om. Die Advance Acoustic loopt nu al een maand stof te happen. :+

Wat fototjes:

De Yarland en zijn compaan Pro-ject :*) :
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/hifi2/foto2.jpg

In het donker 8) :
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/hifi2/foto1.jpg

Waar hij op aangesloten is O+ :
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/hifi2/foto3.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
JTB
Welke draaitafel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Balboa schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:30:
[...]

Sorry Jeep dat ik je niet eerder heb geinformeerd O-) Nee, ik heb uitvoerig overlegd met mijn betere wederhelft. De speakers bevallen haar goed van de buitenkant. Als je begrijpt wat ik bedoel. Zelf ben ik tevreden met wat ze kunnen en vind ze zelf ook mooi om te zien. Ze kwamen alleen wat tekort m.i. op de 300B versterker. Ook kostentechnisch zou het jammer zijn als ik de speakers moet verkopen.

Keffer toonde z'n interesse en heeft hem nu thuis staan. Wat dat betreft ka het hard gaan. Hij kijkt/luistert even en maakt dan z'n belsuit. Maar ik denk dat luisteren kopen is ;)

Die Bada had ik al wel het eea over gelezen, maar vooral de positieve berichten van Arjen van Pacific Audio hebben me doen besluiten deze te kopen.

Zonder reclame te maken voor hem moet ik zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over zijn manier van handelen. Zelfs niet commercieel interessante mogelijkheden voor hem kunnen worden besproken en geeft hij open en eerlijk zijn mening over. Knap en leuk om dat nog zo te kunnen doen in "deze wereld". Trekt mij iig over de streep om zaken met hem te doen.

Heb de knoop doorgehakt en ga voor de Shanling. Hoofd reden is dat ik deze bij Franck gezien en gehoord heb en dat hij een goede indruk achterliet. Denk dat het een mooie combi wordt met de Bada en de Sonus Fabers.

Wat betreft die bomen. Ik heb er al twee staan en gebruik groene stroom 8)
Welke Sonus Fabers heb je? :9~ :9~ :9~

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balboa schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:30:
[...]
Als je geduld hebt kun je wachten op mijn bevindingen met de MHZS CD88 met Machmat modificatie >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
ik zou het niet weten, het is de mijne niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
Het is een Bluenote Piccolo. :) Merkje bleef niet goed zitten. Dus heb ik het er maar af gehaald. :P Ik vind het zo ook mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heb net 3 dagen gewerkt aan deze topic te lezen. Nu heeft er iemand ervaring met de chinese voorversterkers? Ik heb nl intresse in de G&W voorversterkers.
Vriendelijke groeten Wesley
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.