Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 46.839 views sinds 30-01-2008

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 14:27
Anoniem: 13443 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:55:
sorry, ik kruip weer onder m'n steen... :+

ik lees toevallig net iets interessants:

[...]
Het zij je vergeven Jeep >:)

Dat is mooi aangeboden van PA, maar de reparaties worden, voor zover ik weet, uitbesteed aan Machmat. Die gaat het nog druk krijgen als we massaal verkeerde buizen er in blijven prikken of andere domme dingen doen 8)

Wel fijn dat er nou eindelijk iemand is die dan ook direct op de hoogte is van schema's e.d. zodat je niet zelf met China contact hoeft te zoeken.

Handtekening

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 17:45

silitek

Tubes Only

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:36:
geen nood, er zijn ook zat mooie NOS EL90/6AQ5 buisjes te koop. Machmat heeft NOS EL90 al voor €3,50 t stuk!
Lekker laten repareren, en later nog ns proberen, maar dan met de juiste buisjes. :X Je moet maar zo denken: het kan iedereen gebeuren (die niet uit z'n doppen kijkt) Hè? Balboa >:) ;)

Zijn de EH EL84 buisjes nog ok trouwens?
Ow, ben dus niet de enigste ;) . Noem het maar beginners foutje dan. Zit ik wel mooi met 4gloednieuwe EH EL84 buisjes. Iemand zin in een ruilhandeltje voor buisjes DIE wel werken op m'n mengyeu..

|:(

Tubes....It's what make music music!

Anoniem: 233175

@]eep: ben wel benieuwd eigenlijk hoe je dan tegen mijn net bestelde versterker aan kijkt. Mijn Music Angel Meng EL34 is trouwens al onderweg :p Net een bericht gehad dat hij op de boot zit hehe.

Maar toch heb ik me verbaasd over die Dynavox toen. Goed degelijk gebouw en een heerlijk geluid. Ok, toen al met JJ buizen uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

ik denk dat ie net iets beter zal klinken dan die Dynavox, en zeker niet slecht. En het kan altijd beter. Ik vind het uiterlijk niet echt geweldig, maar als het maar goed klinkt. Persoonlijk had ik deze wel mooier gevonden, maarja... je hebt liever een nieuwe he?
Afbeeldingslocatie: http://i15.ebayimg.com/03/i/000/b7/c4/11b6_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i23.ebayimg.com/02/i/000/b7/c4/1647_1.JPG

@silitek
ik zag op Ebay een artikel aangeboden worden onder de naam:
TRY A NEW ONE(( 6AQ5)) TUBE AMPLIFIER(BLACK OR SILVER)
Hoe weten die chinezen dat toch he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 17:45

silitek

Tubes Only

Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 01:46:

@silitek
ik zag op Ebay een artikel aangeboden worden onder de naam:
TRY A NEW ONE(( 6AQ5)) TUBE AMPLIFIER(BLACK OR SILVER)
Hoe weten die chinezen dat toch he? ;)
Heel China is op de hoogte van die strakke actie van me...heb je ze niet horen lachen :P
:)

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 28-09-2007 08:16 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233175

Nee doe vind ik dus gelukkig echt verschrikkelijk :p Daarin tegen denk ik dat mijn vriendin die dan wel weer beter vind met al dat roze hehehehe.

Nee liever nieuw, en zeker wanneer je zie dat je op deze manier, via Hong Kong een nieuwe versterker kan krijgen voor weinig geld. Als ik bv marktplaats af ga en een lokale 2dehands versterker zoek ben ik meer kwijt.

Ik denk trouwens dat ik ook dat houte frontje van de MA meng haal en er een mooi RVS front voor ga maken. Ik zie het meer als experiment voor mezelf. En kijken waar het gaat eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Balboa schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:47:
[...]

Het zij je vergeven Jeep >:)

Dat is mooi aangeboden van PA, maar de reparaties worden, voor zover ik weet, uitbesteed aan Machmat. Die gaat het nog druk krijgen als we massaal verkeerde buizen er in blijven prikken of andere domme dingen doen 8)

Wel fijn dat er nou eindelijk iemand is die dan ook direct op de hoogte is van schema's e.d. zodat je niet zelf met China contact hoeft te zoeken.
Alle werkzaamheden worden niet door Machmat uitgevoerd en dat weet ik omdat ik dicht bij de bron zit :):):)

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Paulie72 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:19:
[...]

Alle werkzaamheden worden niet door Machmat uitgevoerd en dat weet ik omdat ik dicht bij de bron zit :):):)
Je gaat ze zelf repareren 8)

Maar bedoel je nou dat niet alle werkzaamheden door Mattijs gedaan worden of geen enkele? Zinsopbouw is een beetje krom en op meerdere manieren te interpreteren.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 01:09:

de Shuguang cd-speler lijkt trouwens ook erg veel op de Jolida JD100, alleen zonder de koptelefoonaansluiting (ook de techniek, 2 12AX7 en geen opamps)
Dan zou dat best wel's een mooie speler kunnen zijn. Want een van de weinige nadelen van de MHZS speler is dat er een opamp in zit. Machmat sloopt deze er namelijk toch meteen uit.
Anoniem: 13443 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:36:

Nog even terugkomend op een goedkope, strak vormgegeven KT88 pp. Wat is er mis met deze XiangSheng (van Timaudio).
Dat is ook gewoon een Music Angel, maar dan andere vormgeving.
[afbeelding]
Niks mis mee. Ziet er strakker dan de Music angel amps. Leuk alternatief voor de shuguang amps.

@silitek..Er is geloof al voldoende gezegd..dus ik hou mijn mond maar. Maar het maakt wel duidelijk dat ik eerst mijn nieuwe buizen ga controleren op juiste typenummer eer ik ze in de amp druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-05 13:26
Blijft lastig keuzes maken. Ga ik voor bewezen techniek (Cayin) of kies ik voor goedkoper en onbekend??

Heb nu inmiddels van Tim 4 prijzen binnen.
Voor de Shuguang SG-502 b
Voor de Cayin A-88T

Voor de Xiangshang D2020A
Voor de Shuguang S8

Voordeel van de eerste twee is dat daar een remote bij zit en bij de andere niet. Maar ja de Cayin is ook veruit de duurste. Heb alleen eens rondgekeken voor andere prebuizen voor de SG-502 en voor betere buizen ben ik bijna net zoveel kwijt als het prijsverschil is, is lastig aan te komen, zoals Jeep al zei.

Tim vond de bouwkwaliteit van de Cayin het best en gaf als prijstechnisch alternatief de Shuguang S8.

Story continues....

En over de Classic, is ook een mooie, maar ja dat zou dan kandidaat 5 alweer zijn. Lol en de keuze is al lastig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gronig
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-12-2022
De afgelopen dagen alle 4 delen mbt China Hifi doorgespit. Erg leerzaam (maar veel zeg...). Maar ondanks dit kom ik er toch niet helemaal uit.

Ik ben op zoek naar een paar goede boekenkast speakers. Was eerst van plan voor de zelfbouw te gaan (Scanspeak A4) maar na diverse posts hier en diverse andere testen mbt Aurum Cantus Leisure twijfel ik sterk :? Ik heb diverse mensen hier erg enthousiast zien reageren mbt de LEISURE 2 én 3 SE MKⅡ en de Leisure 5. Ik heb een paar vraagjes:

- Zijn de SE-modellen echt veel beter dan de vorige versie en moet je echt deze versie hebben (bij www.pacificaudio.nl bijv. zie ik nergens de SE staan)?
- Heeft iemand ervaring met de Leisure 2 SV versie en waar is deze te verkrijgen? Ik vind dit een erg mooi formaat en heb hiervan goede reviews gelezen.
- Ivm met 2 kleine kinderen en hun grijpgrage vingertjes :( ben ik van plan de speakers op te hangen. Iemand ervaring mee
- Iemand een tip waar de Aurums goedkoop én betrouwbaar zijn te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
fivepack schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:28:

Heb nu inmiddels van Tim 4 prijzen binnen.
Voor de Shuguang SG-502 b
Voor de Cayin A-88T

Voor de Xiangshang D2020A
Voor de Shuguang S8
Misschien is het handig om gelijk even de prijzen er bij te zetten. Niet is irritanter dan het ergens over hebben en niet weten wat de prijs er van is. Vind ik gelijk ook het grootste nadeel aan de site van Tim Audio.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

@ gronig: ik heb ze niet veel goedkoper gezien dan bij Pacific Audio, zoals in eerdere postings aangegeven vind ik de modellen welke ik gehoord heb, de Volla's en mijn Moon Rivers fantastische speakers. Ze sluiten precies aan bij wat ik van een speaker verwacht.

Dat de gevoeligheid 88db is zou een nadeel kunnen zijn. Ze hebben hierdoor misschien moeite met de Watt ;-) kleinere buizenamps. (bronco.b wees mij hierop)

Zitik hier braaf te wachten op UPC tot ze mijn XDSE komen brengen, brengt de postbode twee phono-pre's yes. dat gaat morgen een vergelijkend onderzoekje worden.

KIjken of ze het afleggen t.o. mijn huidige super pre ;)

KOM OP MET DIE BRUINE BUS sorry even mijn frustraties kwijt

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 28-09-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
Balboa schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:15:
[...]

Misschien is het handig om gelijk even de prijzen er bij te zetten. Niet is irritanter dan het ergens over hebben en niet weten wat de prijs er van is. Vind ik gelijk ook het grootste nadeel aan de site van Tim Audio.
Ja je hebt gelijk, bij deze:

Cayin A88T = € 930
Xiangshang = € 475
SG-502b = € 630
S8 = € 690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
fivepack schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:31:
[...]

Ja je hebt gelijk, bij deze:

Cayin A88T = € 930
Xiangshang = € 475
SG-502b = € 630
S8 = € 690
Toppie _/-\o_

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gronig schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:35:
Ik ben op zoek naar een paar goede boekenkast speakers. ... Ik heb diverse mensen hier erg enthousiast zien reageren mbt de LEISURE 2 én 3 SE MKⅡ en de Leisure 5. Ik heb een paar vraagjes:

- Zijn de SE-modellen echt veel beter dan de vorige versie en moet je echt deze versie hebben (bij www.pacificaudio.nl bijv. zie ik nergens de SE staan)?
- Heeft iemand ervaring met de Leisure 2 SV versie en waar is deze te verkrijgen? Ik vind dit een erg mooi formaat en heb hiervan goede reviews gelezen.
- Ivm met 2 kleine kinderen en hun grijpgrage vingertjes :( ben ik van plan de speakers op te hangen. Iemand ervaring mee
- Iemand een tip waar de Aurums goedkoop én betrouwbaar zijn te bestellen?
de vragen af:
- nee, niet heel veel. Het afwerkingsniveau is veel hoger, drivers scheelt niets of weinig (kijk naar de specs van de tweeter: G2 of G2i), PA heeft alleen de SE staan (te herkennen aan de schuine hoeken). De 2SE is echt een snoepje, om te horen en te zien. PA kan de gewone L2 ook wel bestellen hoor maar dan heb je een gewoon vierkant gefineerd kastje.

- weet ik niet. De Leisure 2 is er in veel uitvoeringen Special Ed, SV rear, SV centre en SV. De sv is dus de gewone. Zie hier voor de site van AC.

- ophangen is niet aan te raden als je ze daardoor niet op oorhoogte hangt. Ribbons bundelen namelijk sterk vooral vertikaal. Dan ga je dus veel van dat fantastisch sprankelende hoog missen. Plus dat de basreflexpoort aan de achterkant zit en je dus boemerig laag gaat maken.
De L2 SV rear is bedoeld voor ophangen en heeft de basreflexpoort als spleet aan de voorkant. Dat komt de bas ten goede.
Ervaring met kinderen: voed ze goed op. Leer ze van je dure spullen af te blijven en zit er bovenop als ze dat wel doen. ;)
De tweeter zit veilig achter gaas en frontdoek dus dat is wel veilig. Zorg dat je hele stevige stands hebt (zoals ik met beton erin, of gevuld met loodkorrels of zand) en plak de speakers vast met blutack of andere kauwgom om posters mee op te plakken. Dan kunnen ze ze niet perongeluk eraf stoten.

-Hij is erg goedkoop te krijgen bij Ebay van feedbackupupupwinwinwin (Jenny Chan) die uitverkoop heeft.

@fivepack
De Cayin is wel erg duur hoor. Je gaat er ook nog BTW over betalen he!
Mij lijkt die S8 wel wat, beste buizentypes (5SN7 en 6SL7) en mooi als je van zwart houdt. Geen AB.

De Xiangsheng bied toch wel veel waar voor zijn geld, en heeft betere vv-buizen type (alleen welk type? beetje vaag. Zoek maar eens op Ebay vergelijkbare, daar staat: TUBE:6J4P×2,6N7P×2,KT-88×4,5Z3P×2 ) en is in triode te schakelen. Maar geen AB en is wat minder mooi afgewerkt.

De Shuguang is weer erg makkelijk en mooi. De prijs is ook heel ok. De vraag is dus: maakt dat nou zou veel uit 12AX7 ipv 6SN7?

Ik zou eens even goed gaan rekenen wat je uit denkt te geven. Je kunt de Bewitch er ook nog eens bijtrekken: zwart, geen AB, maar wel al goede buizen en je hoeft ze niet perse te 'rollen'. Er zitten al EH 6550 in.
Anoniem: 224050 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:25:
@ gronig:
Dat de gevoeligheid 88db is zou een nadeel kunnen zijn. Ze hebben hierdoor misschien moeite met de Watt ;-) kleinere buizenamps. (bronco.b wees mij hierop)

Zitik hier braaf te wachten op UPC tot ze mijn XDSE komen brengen, brengt de postbode twee phono-pre's yes. dat gaat morgen een vergelijkend onderzoekje worden.

KIjken of ze het afleggen t.o. mijn huidige super pre ;)

KOM OP MET DIE BRUINE BUS sorry even mijn frustraties kwijt
mijne is pas zover: 24-Sep-2007 Hong Kong Processed for departure.
dus ik zit op de boot te w88? Waarom heb ik een andere boot dan? Ik d8 dat Sinterklaas maar 1 pakjesboot had. :'(
Ik vond dat de Leisure2SE eigenlijk nog wel kon op mijn 10W. Ongeveer net als met de Moon River, misschien net een decibelletje minder maar nog hard genoeg. Als je hem op 3 uur o- zet dan begint het pas te vervormen.

welke phonotrappen? Ben ik ook benieuwd naar. En of het busje nog zo komt...

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 28-09-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:39:

Mij lijkt die S8 wel wat, beste buizentypes (5SN7 en 6SL7) en mooi als je van zwart houdt. Geen AB.

De Xiangsheng bied toch wel veel waar voor zijn geld, en heeft betere vv-buizen type (alleen welk type? beetje vaag. Zoek maar eens op Ebay vergelijkbare, daar staat: TUBE:6J4P×2,6N7P×2,KT-88×4,5Z3P×2 ) en is in triode te schakelen. Maar geen AB en is wat minder mooi afgewerkt.

De Shuguang is weer erg makkelijk en mooi. De prijs is ook heel ok. De vraag is dus: maakt dat nou zou veel uit 12AX7 ipv 6SN7?

Ik zou eens even goed gaan rekenen wat je uit denkt te geven. Je kunt de Bewitch er ook nog eens bijtrekken: zwart, geen AB, maar wel al goede buizen en je hoeft ze niet perse te 'rollen'. Er zitten al EH 6550 in.
@Fivepack.

Ik vind de Cayin aan de dure kant en of zich dat loont betwijfel ik. De Xiangsheng valt af wegens idd vage buizen, 6J4P?

De S8 of idd de Bewitch A30 (ook te vinden onder de naam pure sound A30) lijkt me mooie keus. De bewitch A30 is ook een mooie amp. Heeft almps potmeters en is ziet er goed opgebouwd uit. Foto's zijn te vinden op internet (ook van de binnenkant). Al met al spreekt mij de S8 en de bewitch amps zeer aan. Maar ik zou, denk ik, ook voor de S8 gaan.

Ik ben er namelijk nog niet helemaal over uit of rectifierbuizen nou een goede bijdrage leveren aan het geluid of dat het weer iets is waarmee je moet experimenteren. Dan heb je aan de buizen van S8 al voldoende experimenteer mogelijkheden (heeft ook een flink gewicht, 26.5kg)

Succes met de keuze

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 28-09-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, aangezien ik er een aantal verkocht had wil een paar nieuwe RCA 5670 bijbestellen. Hij had ze eigenlijk niet goed geleverd, dus ik denk ik kan net zo goed bijbestellen als heen en weer laten vliegen. Ondertussen zijn ze verdubbeld in prijs.
Nu eens kijken of mijn overredingskracht nog voldoende is om ze voor een acceptabele prijs te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
@bronco.b en Jeep.

Ja das dus ook de reden waarom ik verder ben gaan kijken dan de Cayin, omdat die incl import rond de 1100-1200 euro uit gaat komen en dan zijn de anderen toch wat vriendelijker geprijst.

Volgens pacificvalve.us maakt de xiangsheng gebruik van, en ik quote:
"4 KT88 Tubes, 4 6N8P/6H8C driver tubes and 2 5Z3P rectifier tubes." en deze is wel volledig hardwired: http://www.pacificvalve.us/XSD2020AKT8.html

De bewitch is idd ook een mooie bak, en ook een aantrekkelijke prijs,
Maar waarschijnlijk zal toch de keuze gemaakt worden tussen de S8, de xiangsheng en de shuguang SG502

En ja een remote? Makkelijk maar aan de andere kant, 4 meter lopen en ik sta bij de versterker dus waar hebben we het over.

Maar als ik jullie reacties zo lees, zouden jullie kiezen tussen de S8 en de Bewitch? En dan met een voorkeur voor de S8
Afbeeldingslocatie: http://www.shuguangaudio.com/images/s8_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Fivepack.

Yep, Ookal is de SG502 ook beslist aan te raden. Kennelijk is het moeilijk te achterhalen wat het geluidsverschil er is tussen 6 serie buizen en de 12 serie buizen. Ik blijf erbij dat de S8 een goede keus is i.v.m. met Cayin. Zeker wat betreft prijsverschil. Maar goed het is slechts een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheldepilot
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-12-2021
Waarom Chinese HIFI?
Omdat wij lezers van dit forum graag "value for money" willen hebben.
10 cent voor een dubbeltje.

Na alle enthausiaste verhalen over buizenversterking en SE in het bijzonder heb ik bij TimAudio een Yarland FV-34III buizenversterker besteld en begeef me daarmee in "The Realm of Tubes."

Mijn Chinese hifi bestaat nu uit:
Korsun KS99
Audio Opera Consonance CD 120 player
VonMasoch powercables
Xindak FS-0.5 speakercables
Alleen mijn interconnect is een Siltech FTM-3 dus van Nederlandse bodem.

@ Jeep
Heb je nog 2 RCA 5670 buisjes over?
Ik heb begrepen dat ik straks beter de meegeleverde Chinese eindversterkings buizen kan verwisselen met KT77 JJ Red Label buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
[...]

@fivepack
Wel duurder maar waarschijnlijk meer waardevast, mocht je er weer vanaf willen. ;) Ik denk dat je deze versterker niet lang meer voor die prijs kan krijgen. Kijk maar eens wat hij sinds kort bij Ornec kost. Of bij http://www.audiocostruzioni.com/

Scheldepilot schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:49:
Na alle enthausiaste verhalen over buizenversterking en SE in het bijzonder heb ik bij TimAudio een Yarland FV-34III buizenversterker besteld en begeef me daarmee in "The Realm of Tubes."

Mijn Chinese hifi bestaat nu uit:
Korsun KS99
Audio Opera Consonance CD 120 player
VonMasoch powercables
Xindak FS-0.5 speakercables
Alleen mijn interconnect is een Siltech FTM-3 dus van Nederlandse bodem.

@ Jeep
Heb je nog 2 RCA 5670 buisjes over?
Ik heb begrepen dat ik straks beter de meegeleverde Chinese eindversterkings buizen kan verwisselen met KT77 JJ Red Label buizen.
Ik vind de KT77 idd verreweg de beste vervanger voor de EL34.

Ik heb wel een paar RCA's maar ik wil er zelf ook nog wel een paar overhouden. Vandaar de post 2^^. Ik heb al reaktie, dus ik denk dat ie er nog wel een paar (5) wil sturen voor een normale prijs. Ok, is nu gebeurt dus ik heb er nog een paar over een goeie week.

Wat voor speakers heb je? Staan er niet bij... Ik naam aan dat je een FV34AIII op wilt aansluiten?

@highfive
ik heb nog even gezocht maar de 6N8R==6H8P(cyrillisch)=6H8C==6N8S(cyr) ~= 6SN7GT
6H8C, Russian near equivalent of the 6SN7GT. It has slightly lower maximum plate voltage (330V instead of 450 volts), can handle lower plate dissipation (2.75 instead of 4.5 watts) and has lower maximum voltage between cathode and heather (100 volts instead of 200 volts). It should do fine in any normally designed amplifier,
Omgekeerd kun je dus veilig een 6SN7 inprikken in de Xiangsheng. Dat zou je keuze dus aanzienlijk makkelijker maken toch? Looks, buizen, prijs?
The
volume control is a precision step ALPS. You can
select up to 4 inputs from gold plated RCA jacks on
the rear panel. The D-2020A has a unique warm up
circuit that also protects from tube shorting.
klinkt ook niet verkeerd.

De prijzen van Cayin zijn wel de lucht ingevlogen zeg! Ik zie net de prijzen op Ornec! Da's niet grappig }:|

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 29-09-2007 03:03 ]

• gronig
dank voor de reactie.
[...]

de vragen af:
- nee, niet heel veel. Het afwerkingsniveau is veel hoger, drivers scheelt niets of weinig (kijk naar de specs van de tweeter: G2 of G2i), PA heeft alleen de SE staan (te herkennen aan de schuine hoeken). De 2SE is echt een snoepje, om te horen en te zien. PA kan de gewone L2 ook wel bestellen hoor maar dan heb je een gewoon vierkant gefineerd kastje.
De SE is dus de Special en niet de Second edition zoals ik dacht. Maar de 1e versie is kwalitatief dus vergelijkbaar? De schuine hoeken vind ik niet zo belangrijk.
- weet ik niet. De Leisure 2 is er in veel uitvoeringen Special Ed, SV rear, SV centre en SV. De sv is dus de gewone. Zie hier voor de site van AC.

- ophangen is niet aan te raden als je ze daardoor niet op oorhoogte hangt. Ribbons bundelen namelijk sterk vooral vertikaal. Dan ga je dus veel van dat fantastisch sprankelende hoog missen. Plus dat de basreflexpoort aan de achterkant zit en je dus boemerig laag gaat maken.
Dat spijt me. Qua ruimte was ophangen beter alternatief. Maar goed. Vinden we wel oplossing voor. Weet iemand trouwens (goedkopere) alternatieven voor de standaard stands van AC?
Ervaring met kinderen: voed ze goed op. Leer ze van je dure spullen af te blijven en zit er bovenop als ze dat wel doen. ;)
hm.. Opvoeden gaat met vallen en opstaan. Een foutje is zo gemaakt. Maar toch bedankt voor de tip ;)
-Hij is erg goedkoop te krijgen bij Ebay van feedbackupupupwinwinwin (Jenny Chan) die uitverkoop heeft.
Dit is dus de 1e versie waar je het over had? En dus niet de SE?

Weet iemand wat de Leisure 5 extra biedt tov de 2. Is dit het prijsverschil waard?

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
gronig schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 09:53:
[...]
Weet iemand trouwens (goedkopere) alternatieven voor de standaard stands van AC?
Zelf maken van MDF en vullen met vuurgedroogd zand. 8) Als je hem netjes weet af te werken heb je een mooie, goede en goedkope stand.

Anoniem: 14829

Of van een PVC pijp als je MDF-skills niet zo geweldig zijn. En i.p.v. vuurgedroogd kwarszand kun je ook prima schelpenzand gebruiken. Je weet wel, dat spul dat je onderin een vogelkooi strooit.

Yup. Al vind ik de extraprijs voor de bijbehorende Leisure 2SE stand hun geld echt waard! €100 per stand voor zwarte pianolak en leer is een schijntje als je het vergelijkt met andere designstands.

De Leisure 5 heeft zeker meer: zelfde drivers als de 3SE, dus een G3 ribbontweeter ipv een G2. Dus het hoog kan eerder overpakken zodat het middengebied voor stemmen meer uit de ribbons komt.

offtopic:
Trouwens over die kinderen: een foutje kun je herstellen, maar gebrek aan consequent zijn niet. Daar gaat het meestal ook fout. Mijn vrouw is nanny dus ik kan het weten

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 29-09-2007 23:03 ]

Anoniem: 224050

:'( mijn xdse is niet afgeleverd dit ivm......? via het track systeem staat dat aflevering is vertraagd.
Wel heb ik mij Hi-Fi KT88 binnen gekregen deze heeft echter een naar brommetje als deze aanstaat (het apparaat maar ook over de speakers). Weet iemand hoe dit op te lossen?

Voor wat betreft de Phono Pre's, deze heb ik binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://media3.dropshots.com/photos/79966/20070929/233553.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media5.dropshots.com/photos/79966/20070929/233627.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou het niet zo kunnen zeggen wat die brom veroorzaakt. Maar je had er al eerder 1 die dus niet bromde? Dat vind ik wel vreemd. Ik hoop trouwens dat die van mij dat niet zal doen.
Vaak is het een probleem met de aarde.

Beide phonoamps ben ik wel erg benieuwd naar. Die Ming Da is de nieuwe 767 toch? Met 2 6N3p's? Hoe werkt ie met MM? Bromt ie ook of niet?

Was je nog van plan wat te doen met buisjes voor de KT88? Ik bedoel; als ik mooie tegenkom moet ik dan naar een paar meer kijken? Ik denk dat ik tzt wel eens wil proberen.
Trouwens de meeste/alle buisjes 6SJ7 zijn van metaal.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 30-09-2007 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
Zo heb van Tim ook nog een foto van het binnenwerk van de S8 mogen ontvangen. Netjes compleet hardwired. Geen printplaatje in de signaalweg te bekennen.

MAAR, zoals bijna altijd is er een bepaalde factor wat betreft uiterlijk en mag/moet ik de keuze maken tussen de SG-502 en toch de Cayin. Aluminiumkleurig kreeg ik te horen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gronig
Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:59:
De Leisure 5 heeft zeker meer: zelfde drivers als de 3SE, dus een G3 ribbontweeter ipv een G2. Dus het hoog kan eerder overpakken zodat het middengebied voor stemmen meer uit de ribbons komt.
Wat vinden van jullie van deze prijs voor de L5 (720 euro incl. verzenden)?

http://cgi.ebay.nl/aurum-...tegoryZ3276QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199209

vraag: wie heeft er een Jungson JA-88E of een 88D staan (en welke luidsprekers heb je erop aangesloten) en bij wie zou ik hem eens mogen bekijken/beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Laatst online: 23-05 16:18

paradoXical

The ParadoX

Anoniem: 224050 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:38:
:'( mijn xdse is niet afgeleverd dit ivm......? via het track systeem staat dat aflevering is vertraagd.
Wel heb ik mij Hi-Fi KT88 binnen gekregen deze heeft echter een naar brommetje als deze aanstaat (het apparaat maar ook over de speakers). Weet iemand hoe dit op te lossen?

Voor wat betreft de Phono Pre's, deze heb ik binnen gekregen:

[afbeelding]
[afbeelding]
Probeer eens een ander stopcontact voor je apparatuur, of kijk of er een lamp op aangesloten is. Ik had thuis ook een brom, versterker naar een ander stopcontact omgestoken, en weg bromtoon

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paradoXical schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:38:
[...]

Probeer eens een ander stopcontact voor je apparatuur, of kijk of er een lamp op aangesloten is. Ik had thuis ook een brom, versterker naar een ander stopcontact omgestoken, en weg bromtoon
Brom blijft een vreemd verhaal. Aardlussen ook. Evenals voedingen van apparatuur. Er zijn zoveel invloeden dat brom kan veroorzaken. Bij mij veroorzaakte de laatste keer de CIA kabel van UPC de nodige brom in mijn apparatuur.
Anoniem: 13443 schreef op zondag 30 september 2007 @ 00:56:
Vaak is het een probleem met de aarde.

Was je nog van plan wat te doen met buisjes voor de KT88? Ik bedoel; als ik mooie tegenkom moet ik dan naar een paar meer kijken? Ik denk dat ik tzt wel eens wil proberen.
Trouwens de meeste/alle buisjes 6SJ7 zijn van metaal.
Ik denk aan brom ook meteen aan aarde. Mogelijk is een aardedraad e.d. los gegaan of zijn ze vergeten het aan te sluiten.

Maar iets doen met de KT88 buizen. Indien je een leuke aanbieding tegenkomt hou ik me van harte aanbevolen!! De RCA zijn tenslotte ook super!

Overigens heb ik nu de EH12AX7 (ECC83) en de Tung Sol 6SN7GT in de amp geprikt en moet zeggen dat het deels een verbetering en een verslechtering oplevert en met name de ECC83 buis.

In de bovenstaande combi geeft de amp een verdomd realistisch hoog weer. Bijna live like. De high hats e.d klinken alsof ze live worden gespeeld. Het laag daarentegen is op het moment wat flubberig te noemen. Wel heerlijk diep enzo..maar te weinig gedefinieerd, niet gepinpoint genoeg.

Maar goed..de EH buis zit er pas sinds vrijdag in. Ik heb ook de EH vervangen voor de standaard chinese buis en dan is meteen de live experience van het hoog weg. Het laag daarentegen komt minder diep maar met betere definitie over.

Ik heb de gold lion KT88 er nog niet ingeprikt! Ik wilde eerst wel's weten wat de invloed van de v.v. buizen op het eindresultaat. Al met al..kan ik wel zeggen dat de eerste stap het belangrijkste is. De 12AX7 (ECC83) levert kennelijk de eerste invloed op in het totaal beeld. Dus mijn vraag is dan ook weet iemand merken en typenr. van mooie en goed klinkende ECC83 (12AX7, E83CC) buizen?

Ik bewaar de gold Lion nog even als klapstuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227310

Anoniem: 210477 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:20:
Ik wil mijn cd speler graag rechtstreeks op m'n meixing monoblokken aansluiten, maar deze hebben maar een ingang.Kan ik hier een soort splitter op aansluiten zodat ik de voorsterker ook kan aansluiten, of bestaat er dan risico op overbelasting bij het tegelijkertijd inschakelen van de voorversterker en de cd speler?
beetje late reactie:-) je moet geen splitter kopen maar gewoon twee losse cinch kabels (die niet tegen elkaar aan zitten)
zodat je een kabel op je linker mono blok kan aansluiten en de andere kabels op je rechter mono block.

(MC-3008A only info: )
Ik heb de kabels op aan gesloten op de achter input van de mono eindversterker, want de input aan de zijkant is bedoeld voor gebruik in combinatie met een voorvrsterker (de schakelaar mag je alleen omzetten als de versterker uit staat!)

Na 7 weken komt eindelijk de voorsterker eraan _/-\o_ binnen kort een update dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:26:
Maar iets doen met de KT88 buizen. Indien je een leuke aanbieding tegenkomt hou ik me van harte aanbevolen!! De RCA zijn tenslotte ook super!

Overigens heb ik nu de EH12AX7 (ECC83) en de Tung Sol 6SN7GT in de amp geprikt en moet zeggen dat het deels een verbetering en een verslechtering oplevert en met name de ECC83 buis.

In de bovenstaande combi geeft de amp een verdomd realistisch hoog weer. Bijna live like. De high hats e.d klinken alsof ze live worden gespeeld. Het laag daarentegen is op het moment wat flubberig te noemen. Wel heerlijk diep enzo..maar te weinig gedefinieerd, niet gepinpoint genoeg.

Maar goed..de EH buis zit er pas sinds vrijdag in. Ik heb ook de EH vervangen voor de standaard chinese buis en dan is meteen de live experience van het hoog weg. Het laag daarentegen komt minder diep maar met betere definitie over.

Ik heb de gold lion KT88 er nog niet ingeprikt! Ik wilde eerst wel's weten wat de invloed van de v.v. buizen op het eindresultaat. Al met al..kan ik wel zeggen dat de eerste stap het belangrijkste is. De 12AX7 (ECC83) levert kennelijk de eerste invloed op in het totaal beeld. Dus mijn vraag is dan ook weet iemand merken en typenr. van mooie en goed klinkende ECC83 (12AX7, E83CC) buizen?

Ik bewaar de gold Lion nog even als klapstuk..
Ik bedoelde de voorbuizen van Beetle's Hifi KT88 versterker.
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/ls-845-integrato/preamplificatrici%201.jpg
Zulke. 6AB7, 6AC7, 6AJ7, 6J4P, 6AC7, 6SK7, 6SK6WGT, 6SJ7GT, 6SJ7WGT of 5693.

Ik denk dat EI 12AX7's wel wat zijn, Tungsol of Sovtek 12AX7LPS
Als ik dit lees moet je toch wel erg richting Tungsol gaan denken.
"There are only so many ways to describe tube tone and most have become clichés. The Tung Sol 12AX7 has the gain and drive of a Chinese 12AX7 and the pure tone of a Mullard or Brimar."
Of GE 5751
Ein absolutes Highlight und eine meiner Lieblingsröhren ist die GE 5751
JAN, welche in den USA hergestellt wurde. In Punkto Auflösung, Dynamik
und Klang setzt diese Röhre auf alle Fälle Massstäbe

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 01-10-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:39:
[...]

Ik bedoelde de voorbuizen van Beetle's Hifi KT88 versterker.
[afbeelding]
Zulke. 6AB7, 6AC7, 6AJ7, 6J4P, 6AC7, 6SK7, 6SK6WGT, 6SJ7GT, 6SJ7WGT of 5693.

Ik denk dat EI 12AX7's wel wat zijn, Tungsol of Sovtek 12AX7LPS
Als ik dit lees moet je toch wel erg richting Tungsol gaan denken. Of GE 5751
Humor..Vreemd uitziende v.v. buizen trouwens..Maar nog wel goed beschikbaar zo te merken.

Thanks for the tips!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Balboa schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:59:
[...]

Je gaat ze zelf repareren 8)

Maar bedoel je nou dat niet alle werkzaamheden door Mattijs gedaan worden of geen enkele? Zinsopbouw is een beetje krom en op meerdere manieren te interpreteren.
Geen van onze modificaties of reparaties wordt uitgevoerd door Machmat maar door onze eigen technische dienst.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 19:25

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij is het tijd voor Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 5

[ Voor 53% gewijzigd door voodooless op 01-10-2007 15:18 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.