gronig schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:35:
Ik ben op zoek naar een paar goede boekenkast speakers. ... Ik heb diverse mensen hier erg enthousiast zien reageren mbt de LEISURE 2 én 3 SE MKⅡ en de Leisure 5. Ik heb een paar vraagjes:
- Zijn de SE-modellen echt veel beter dan de vorige versie en moet je echt deze versie hebben (bij
www.pacificaudio.nl bijv. zie ik nergens de SE staan)?
- Heeft iemand ervaring met de Leisure 2 SV versie en waar is deze te verkrijgen? Ik vind dit een erg mooi formaat en heb hiervan goede reviews gelezen.
- Ivm met 2 kleine kinderen en hun grijpgrage vingertjes

ben ik van plan de speakers op te hangen. Iemand ervaring mee
- Iemand een tip waar de Aurums goedkoop én betrouwbaar zijn te bestellen?
de vragen af:
- nee, niet heel veel. Het afwerkingsniveau is veel hoger, drivers scheelt niets of weinig (kijk naar de specs van de tweeter: G2 of G2i), PA heeft alleen de SE staan (te herkennen aan de schuine hoeken). De 2SE is echt een snoepje, om te horen en te zien. PA kan de gewone L2 ook wel bestellen hoor maar dan heb je een gewoon vierkant gefineerd kastje.
- weet ik niet. De Leisure 2 is er in veel uitvoeringen Special Ed, SV rear, SV centre en SV. De sv is dus de gewone. Zie
hier voor de site van AC.
- ophangen is niet aan te raden als je ze daardoor niet op oorhoogte hangt. Ribbons bundelen namelijk sterk vooral vertikaal. Dan ga je dus veel van dat fantastisch sprankelende hoog missen. Plus dat de basreflexpoort aan de achterkant zit en je dus boemerig laag gaat maken.
De L2 SV rear is bedoeld voor ophangen en heeft de basreflexpoort als spleet aan de voorkant. Dat komt de bas ten goede.
Ervaring met kinderen: voed ze goed op. Leer ze van je dure spullen af te blijven en zit er bovenop als ze dat wel doen.
De tweeter zit veilig achter gaas en frontdoek dus dat is wel veilig. Zorg dat je hele stevige stands hebt (zoals ik met beton erin, of gevuld met loodkorrels of zand) en plak de speakers vast met blutack of andere kauwgom om posters mee op te plakken. Dan kunnen ze ze niet perongeluk eraf stoten.
-Hij is erg goedkoop te krijgen bij
Ebay van feedbackupupupwinwinwin (Jenny Chan) die uitverkoop heeft.
@fivepack
De Cayin is wel erg duur hoor. Je gaat er ook nog BTW over betalen he!
Mij lijkt die S8 wel wat, beste buizentypes (5SN7 en 6SL7) en mooi als je van zwart houdt. Geen AB.
De Xiangsheng bied toch wel veel waar voor zijn geld, en heeft betere vv-buizen type (alleen welk type? beetje vaag. Zoek maar eens op Ebay vergelijkbare, daar staat: TUBE:6J4P×2,6N7P×2,KT-88×4,5Z3P×2 ) en is in triode te schakelen. Maar geen AB en is wat minder mooi afgewerkt.
De Shuguang is weer erg makkelijk en mooi. De prijs is ook heel ok. De vraag is dus: maakt dat nou zou veel uit 12AX7 ipv 6SN7?
Ik zou eens even goed gaan rekenen wat je uit denkt te geven. Je kunt de
Bewitch er ook nog eens bijtrekken: zwart, geen AB, maar wel al goede buizen en je hoeft ze niet perse te 'rollen'. Er zitten al EH 6550 in.
Anoniem: 224050 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:25:
@ gronig:
Dat de gevoeligheid 88db is zou een nadeel kunnen zijn. Ze hebben hierdoor misschien moeite met de Watt ;-) kleinere buizenamps. (bronco.b wees mij hierop)
Zitik hier braaf te wachten op UPC tot ze mijn XDSE komen brengen, brengt de postbode twee phono-pre's yes. dat gaat morgen een vergelijkend onderzoekje worden.
KIjken of ze het afleggen t.o. mijn huidige super pre
KOM OP MET DIE BRUINE BUS
sorry even mijn frustraties kwijt
mijne is pas zover: 24-Sep-2007 Hong Kong Processed for departure.
dus ik zit op de boot te w88? Waarom heb ik een andere boot dan? Ik d8 dat Sinterklaas maar 1 pakjesboot had. 
Ik vond dat de Leisure2SE eigenlijk nog wel kon op mijn 10W. Ongeveer net als met de Moon River, misschien net een decibelletje minder maar nog hard genoeg. Als je hem op 3 uur o- zet dan begint het pas te vervormen.
welke phonotrappen? Ben ik ook benieuwd naar. En of het busje nog zo komt...
[
Voor 27% gewijzigd door
Anoniem: 13443 op 28-09-2007 17:46
]