Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 46.958 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Is er wellicht een houtnerf type op komst? Zo zo'n mooie hoorn niet misstaan!
ik kan hier als timmerman wel op antwoorden: als je goed naar de foto's kijkt zie je dat de kast mooi afgeronde hoeken hebben. Mooi voor het afstraalgedrag en zeer kindvriendelijk. Alleen je kunt daar geen fineer opplakken, dat is namelijk maar in 1 richting (van de nerf) te buigen, en dan nog niet met die kleine straal. Met folie kun je wel een kleinere straal maken maar dat ziet er gelijk weer cheap uit.

Wil je houtnerf, dan moet je of weer van die saaie hoekige kasten maken of naar massief hout. En dat heeft weer vervelende consequenties voor de prijs.

Op de site van Crafty staat trouwens een mooie fotoreportage van Hi Fi Belgium 2007.
Afbeeldingslocatie: http://www.crafty.nl/nieuws/images/PICT8611-450.jpg
Eigen stand is erg eenvoudig, maar wel leuk spul.
Hebbie dat tapijt gezien? Over lelijk gesproken! :X

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 01:18 ]

Verwijderd

Wat Jeep zegt! Inderdaad, het is erg lastig te fineren die dobbelsteen hoeken van bijvoorbeeld de Beluga.

En hout vindt ik niet zo bij de vormgeving van mijn luidsprekers passen. Voor de "volwassenen" is er de kleur zwart...

@Bronco.B. Ik ben bezig met recensies voor de FUBAR USB DAC.

Nogmaals dank voor de felicitaties!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 01:20:

@Bronco.B. Ik ben bezig met recensies voor de FUBAR USB DAC.
gewoon even Googlen, niet zo lastig om hier iets over te vinden hoor; schijnt voor die prijs een prima DAC te zijn.

Verwijderd

Zo, ik heb weer een nieuw forumlid gekaapt bij RuH vandaan.
Kijken wanneer Lucas arriveert >:)
Hij wou een MC10L of een MC100 kopen voor 90dB/W speakers en was bang dat 10W niet genoeg was. Hmm...

En hij heeft zo'n Dynavox 70 (gemod).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 01:44 ]

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-07 23:09
Volgens mij heeft Firestone z'n volumeknopjes bij Primare gehaald. ;)
Ik denk erover om die van mijn Yarland er ook af te gooien en er iets
mooiers op te zetten.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Joepie!
Gisteren mijn Yaqin bij Bronco.B opgehaald. Nog geen tijd gehad om hem aan te sluiten.
Ik laat snel weten hoe die klinkt thuis.

@jeep, ik heb de ceedeetjes hoor. Ik kom wel eens langs om het te brengen, samen met die natuursteen.

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 10:53
hemaworst schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:02:
Joepie!
Gisteren mijn Yaqin bij Bronco.B opgehaald. Nog geen tijd gehad om hem aan te sluiten.
Dat heb je snel gedaan! Wat ga je doen met je cambridge spullen?

Ben erg benieuwd hoe het gaat klinken bij jou thuis. Ga er van uit dat het goed klinkt. Inmiddels heb je al wel aardig wat buizenversterkers kunnen beluisteren. Je speakers zijn iig meer dan geschikt.....dat waren dezelfde als Franck toch?

Handtekening

• hemaworst
Balboa schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:52:
[...]

Dat heb je snel gedaan! Wat ga je doen met je cambridge spullen?

Ben erg benieuwd hoe het gaat klinken bij jou thuis. Ga er van uit dat het goed klinkt. Inmiddels heb je al wel aardig wat buizenversterkers kunnen beluisteren. Je speakers zijn iig meer dan geschikt.....dat waren dezelfde als Franck toch?
Ik denk datik na mijn vakantie de cambridge ga verkopen. Ik heb idd Ikon 6 speakers, dezelfde als franck.

Wat ik me afvroeg: Tijdens de luistersessie sloten jullie wel een speakers om van 4 ohm naar 8.Moet ik de Dali Ikon6 speakers op 4 ohm of op 8 ohm aansluiten?
Als ik het daarmee iets verkeerd doe, kan ik dan iets kapot maken?

@jeep
Bronco.B vertelde dat de buisjes een ware upgrade waren voor zijn MHZS cd33. Zou ik ook buisjes van je kunnen overnemen?

[ Voor 12% gewijzigd door hemaworst op 20-09-2007 14:03 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:14:
[...]

.... Je kunt de vv-buisjes ook vervangen door een paar NOS (GE, CBS, RCA) en daar gaat de diepte en ruimtelijkheid zeker van toenemen. En een setje Sovtek military EL84M kost maar €27.20 en zijn ook wat beter. .....
@jeep,
Voor die prijs vind ik het wel interessant om wat te experimenteren met verschillende typen buizen. Waar haal/bestel jij ze voor €27.20?

• Gluten Parody
@ hemaworst: ze zijn 6 ohm, maar in de onderste frequenties
(waar de meeste energie voor nodig is) kunnen ze nog ietsje
zakken in impedantie. Het lijkt me voor de hand liggen om ze
dus op de 4ohm-tap te zetten.

Verwijderd

@jeep: even een vraagje over de door jou meegenomen muziek
Graag zou ik willen weten welke nummers/uitvoerende dat waren.
Die dance cd met die bassweep erin welk nummer en van wie?
en er staat mij een nummer bij met ethNische klanken (iets vanuit Duitsland, of vergis ik mij?)

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 19:32 . Reden: typo, slap op the wrist by Jeep ]

Verwijderd

hemaworst schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:02:

@jeep, ik heb de ceedeetjes hoor. Ik kom wel eens langs om het te brengen, samen met die natuursteen.
Ik ben heel benieuwd! En bedankt voor het meenemen.
Wat ik me afvroeg: Tijdens de luistersessie sloten jullie wel een speakers om van 4 ohm naar 8.Moet ik de Dali Ikon6 speakers op 4 ohm of op 8 ohm aansluiten?
Als ik het daarmee iets verkeerd doe, kan ik dan iets kapot maken?
"in principe" wel, maar in dit geval echt niet. Je kunt beide gewoon proberen. Ik denk dat je gewoon 8Ohm moet doen. Volgens mij hadden we bij Franck de Pro200SE ook op de 8 Ohm.
Bronco.B vertelde dat de buisjes een ware upgrade waren voor zijn MHZS cd33. Zou ik ook buisjes van je kunnen overnemen?
Tja, ik heb er nog 4GE en 3RCA. Dus geen probleem (hoewel... nog maar 1 RCA, dan moet ik bijbestellen, maar ik heb nog een optie openstaan vanwege verkeerde levering).
Ik ben het! schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:54:
[...]

@jeep,
Voor die prijs vind ik het wel interessant om wat te experimenteren met verschillende typen buizen. Waar haal/bestel jij ze voor €27.20?
Ik haal meestal bij BTB (deze pagina). Aardige man met zeer goed advies. Ik heb me alleen wel een regel vergist :$ de gewone Sovtek zijn €27,20, de Sovtek EL84M (ruggedized, longlife Military) zijn €37.80. Verzendkosten zijn wel heel laag (€7).
A military-spec version of the standard Sovtek EL84 - the Sovtek EL84M's extended voltage tolerance - improved plate dissipation - and rugged construction make it equivalent to the RCA 7189. Chosen by Matchless for their designs - the EL84M also features higher transconductance - more power - and longer life than the less expensive EL84 - making it perfect for hi-end audio applications. However - many musician's prefer the regular EL84's warm distortion to the EL84M's tighter - cleaner tone. For all Hi-Fi users - the EL84M is definitely the tube of choice.
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:19:
@jeep: even een vraagje over de door jou meegenomen muziek
Graag zou ik willen weten welke nummers/uitvoerende dat waren.
Die dance cd met die bassweep erin welk nummer en van wie?
en er staat mij een nummer bij met ethische klanken (iets vanuit Duitsland, of vergis ik mij?)
De meeste muziek die ik mooi vind zijn eigenlijk wel ethische klanken (of bedoel je ethnisch? >:) ).

Die dance-CD was Surrender van de Chemical Brothers, nummer Music Response.
Die andere was Peter Müller met M-Vibes. Dat was de cd van Balboa, nrtje 5.
Ik kan wel een kopie maken voor als je langskomt/in de buurt bent. De LP was alleen nog niet binnen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 22:44 ]

• hemaworst
eindelijk de 300b aangesloten... ik hoor eindelijk muziek!!! fantastisch, mijn cambridge verbleekt bij de yaqin. zelfs mijn vrouw hoorde het meteen. ik ga tevreden naar bed. 10w is echt meer dan genoeg. cristina branco zingt in mijn huiskamer, instrumenten zijn duidelijk te plaatsen. wat vooral opvalt is dat het geluid niet meer tussen de speakers blijft,zoals bij de cambridge. ik ga slapen,morgen verder luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik ben zelf aan het kijken naar de Yarland FV 34 CIII o.a. omdat deze een goede WAF factor heeft.

Alleen vraag ik me af of 10W wel voeldoende zal zijn voor mijn Kef iQ5's?
De gevoeligheid van deze speakers is 88db bij 8 Ohm.

@crafty, is de FV-34BIII ook met een ander frontje leverbaar?

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

88 dB begint wel op het randje te raken. Dan moet je al heel goed naar je ruimte en akoestiek gaan kijken. In een kamer tot 30m² en niet alteveel demping moet het wel kunnen.

De FV34B is er maar in 1 uitvoering. Maar waarom kies je nou direct de saaiste van het stel? Toch niet alleen voor het vermogen?

Wat zijn je criteria voor je keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
Mijn huiskamer is ca 40m2 met een laminaat vloer.

Mijn criteria voor een buizenversterker:
1. Een kleine behuizing, omdat hij op een niet al te groot dressoir komt te staan en een grote buizenbak krijg ik hier niet door de comissie. :|
2. budget onder de 400 euro

Ik had idd voor deze gekozen vanwege het vermogen, maar suggesties zijn altijd welkom.

[ Voor 13% gewijzigd door MCCarrot op 21-09-2007 09:44 ]

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:47
MCCarrot schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:39:
Mijn huiskamer is ca 40m2 met een laminaat vloer.

Mijn criteria voor een buizenversterker:
1. Een kleine behuizing, omdat hij op een niet al te groot dressoir komt te staan en een grote buizenbak krijg ik hier niet door de comissie. :|
2. budget onder de 400 euro

Ik had idd voor deze gekozen vanwege het vermogen, maar suggesties zijn altijd welkom.
Hahaha, ik merk dat de vrouwtjes toch wel veel invloed hebben (gekregen?).. Ik zal hier waakzaam voor moeten voorzijn.. voordat je het weet word je beperkt in je Hifi keuze op basis van compleet inadequate schoonheidsbeleving.

*mompelt iets over de goede oude tijd.. waar de man de vrouwtjes nog aan hun haren de grot in sleepte... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gebeurt nog steeds, maar als het vrouwtje eenmaal in de grot is gesetteld........

enne.... mijn keuze blijft toch uitgaan naar een wat modernere vrouw.

Keuze 1, de installatie welke iedere man zich wenst met deze vrouw:
Afbeeldingslocatie: http://www.prospektor.nl/articles/100/mainthumb_2006082815582264860.jpg
Enige gelijkenis met bestaande personen berust op louter toeval.

Of keuze 2 een compromis op het punt van installatie maar dan met de moderne vrouw:
Afbeeldingslocatie: http://imagecache2.allposters.com/images/pic/PTGPOD/320846~Topless-Woman-on-Beach-Covering-Herself-Posters.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL _O-
pas je ff op, ik zit in een stoel met wieltjes hier! Ik viel er bijna af. :+

Ik kan er opzich ook wel inkomen hoor, sommige buizenversterkers zijn enorme bakbeesten. Met de Kef iQ zul je denk ik toch iets mee vermogen moeten hebben. Ik denk dat de door KEF opgegeven minimum 15W toch wel reeel is. Je huiskamer is wel een gemiddelde huiskamer denk ik.
Lastige keus, die iQ is denk ik wel een speaer met een goede ruimtelijke plaatsing, en daar haal je het meest uit met een SET. Maar die zijn al snel wat duurder, 2 uitzonderingen (of 3) de Yarland
Afbeeldingslocatie: http://www.yarland.com/images/c01.jpg
FV34A (32Bx15Hx28D) overdreven 12W (eerder 10W),
Afbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/YQ-MS-34C%20bk/photo_04_resize.jpg
de Yaqin MS34C (wel 3 ingangen en AB cq rammelaar) 30Bx18Hx24D (10,5W vlgs spec) en de
Afbeeldingslocatie: http://i5.ebayimg.com/03/i/000/7b/82/dc09_2.JPG
HiFI/Since Music KT88 (die ik net besteld heb, bijna zelfde op plaatje). 15W maar word erg warm. Dat komt ws de duurzaamheid niet ten goede. 16Bx19Hx32D

Anders kom je op een PP versterker zoals de Yaqin MC10L (bakbeest) KT88 (ook een bakbeest en>€400) of idd de Yarland FV34B of een kloon zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://i11.ebayimg.com/01/i/000/b2/9d/f952_1_sbol.JPG

Je moet ook opletten hoe zwaar een versterker is als je via Ebay besteld: als hij meer dan 21kg weegt moet je perse via airmail en zijn de kosten dus flink hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemaworst schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:21:
eindelijk de 300b aangesloten... ik hoor eindelijk muziek!!! fantastisch, mijn cambridge verbleekt bij de yaqin. zelfs mijn vrouw hoorde het meteen. ik ga tevreden naar bed. 10w is echt meer dan genoeg. cristina branco zingt in mijn huiskamer, instrumenten zijn duidelijk te plaatsen. wat vooral opvalt is dat het geluid niet meer tussen de speakers blijft,zoals bij de cambridge. ik ga slapen,morgen verder luisteren.
fijn dat je zo tevreden bent en je vrouw het ook hoort. Ze zou haast wel moeten liegen wil ze geen verschil horen!! Veel luisterplezier toegewenst in je drukke dagen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben (alvast) even aan het zoeken naar welke KT88 goed zijn.
Het schijnt dat de Genalex Gold Lion reissue (gemaakt door New Sensor, Saratov) toch wel erg goed is. Kost ook het dubbele.
review tube asylum
en follow up

Nog even over de EL84M van Sovtek: je zou ze ook bij Cryoset kunnen halen: een paar kost maar $21,95 (€15.70)

Ze hebben ook de Gold Lion KT88 Cryo Treated Matched Quad voor $200. Met de huidige dollarkoers (1.40) is dat helemaal nog niet zo beroerde prijs (€140 quad en dan ook nog cryogenised). Een quad cryo KT88 EH is wel flink goedkoper met $110. De Tungsol 6550, die ook erg goed is kost er $119/quad.

Hier is ook nog een Ebay-winkel die ze heeft (wel duur in porto).

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
@ McCarrot: ik zet morgen even de iQ5-jes op mijn FV34A.
Ik laat je weten hoe dat speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep, Dat klopt ja..de Genalex Gold Lion reissue schijnt zeer goed te zijn maar kosten wel een vermogen in vergelijking met andere merken. De Tungsol 6550? Is dat een soort van Amerikaanse tegenhanger van de KT88? en de Gold Lion KT88 ben ik nog niet tegen gekomen maar goed dat zegt niets! EH buizen blijken het ook absoluut niet onaardig te doen.

Mogelijk zouden we kunnen onderzoeken of we gezamenlijk KT88 buizen bestellen als dat bespraing in verzendkosten op zou opleveren!!

Verwijderd

lees de linkjes boven maar eens...
1 reactie/review van tubeasylum:
I've had mine now for about a month. I'm not sure they're fully burned in yet but so far I'm very happy with the sound, performance, stability and build quality. Worth the extra $100, absolutely! I've had the RAM Labs Shuguangs that came with my Music Ref RM-200 and I've also got EH KT88's. My mini review of these tubes:

Shuguang KT88 (with 3 holes in the plate) - Very nice top to bottom sound. Good bass, nice midrange and decent highs albeit a touch rolled off. Build quality is not the greatest and the worst of the three tube types.

Electro-Harmonix KT88 - Again decent performance overall but a tad "hot" on the highs and the bass extension seems less than the Shuguangs (not something you want when using Magnepan speakers). Excellent build quality. I'm thinking these would be great tubes in a system that leans towards a "darker" or rolled off presentation.

Gold Lion KT88 Reissues - Does everything that the Shuguangs do but better by at least 3X. Excellent highs with great but delicate extension. Deep bass that seems more textured and rich (may be my REL B3 doing it's thing though :)) and glorious midrange. Excellent build quality. I've checked the bias at least three times, and they haven't changed at all.
Zo gezien zijn de EH niet zo heel byzonder. Als je ze uit de USA haalt zijn ze niet eens veel duurder.

Verwijderd

@jeep, Het blijft een nadeel dat alle bedrijven commercieel zijn en dus voor eigen parochie praten. Maar goed zo te lezen zijn die gold lion een goede optie. Via welke link heb je deze informatie gehaald??

Verwijderd

tubeasylum (deel van audioasylum) is een forum, dus er zullen vast wel gekleurde tussenzitten, maar over het algemeen is het eerlijk. En de rest had ik van Röhren und hören. Allemaal gebruikers dus. De Genalex GL zijn vrij nieuw dus erg veel ervaringen zijn er nog niet.

Het viel me op dat het op het moment behoorlijk voordeel oplevert om in Amerika te bestellen. De $ prijzen blijven gewoon gelijk en de € stijgt. Maar het is wel $ op€ 1:1.

Mijn versterker staat op de boot te wachten. "in transit". Zie ginds komt de stoomboot uit Hong Kong ... <+:)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 13:36 ]

Verwijderd

Dit is een aardige review van verschillende buizen
KT88 / 6550 test

EH KT88 zijn in NL al te krijgen voor 22,50
<+:) is de verwachte aankomstperiode? (of is het geen afbeelding van Sint Juttemis?)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 15:53 ]

Verwijderd

Op tijd voor de goedheiligman denk ik. 5-9 weken.

Die test is wel aardig, maar de meest interessante zitten er vanwege de ouderdom van de test dus weer niet bij. Dwz de Tungsol 6550 en Genalex Gold Lion.

Verwijderd

Die KT88 buizen review is leerzaam. Bedenk alleen wel dat in de ene schakeling een JJ beter kan klinken als een EH en andersom. Je hebt dus ook nog met een match met de versterker zelf te maken. Single ended kan een bepaalde EL 34 heel goed zijn, maar dan bijvoorbeeld pushpull waardeloos klinken etc, etc

@ McCarrot. De FV34BIII komt voorlopig niet in mijn assortiment. Hij kan wel hard, maar hij loopt al snel vast als de muziek wat lastiger wordt. Daar hebben de C en de A geen last van. We zijn op zoek naar een betere trafo voor de B. Als we hem goed aan de praat krijgen komt ie later* wel in het assortiment.

*ver in 2008

• MCCarrot
Duidelijk.
De A staat nog niet op je website, maar wat gaat deze ongeveer kosten als je ze hebt?

www.laserextreme.nl

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 02:09:
Zo gezien zijn de EH niet zo heel byzonder. Als je ze uit de USA haalt zijn ze niet eens veel duurder.
Ik ben weg van de EH's. Ik heb Martin Logan electrostaten die weinig hoog afgeven door de ouderdom.
In vergelijking met andere buizen (gold lion nooit geprobeerd hoor, alleen JJ's) vind ik de EH's nog steeds het goedkoopst en het beste. Het hoog is mooi gedefinieerd en het laag beschaafd. Als ik de JJ's er in plug loopt het laag verder door maar is ook te prominent aanwezig, het hoog is te veel rolled off. Dit komt natuurlijk bij iedere speakerset anders uit natuurlijk. Het is en blijft een kwestie van uitproberen.

Ik wilde graag even mijn mening geven, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 07:21

silitek

Tubes Only

Ook ik ben wel geïnteresseerd in EH buizen. Volgens zeggen hangen ze tussen JJ en Solvtek in. Echter blijken ze dichter bij JJ te komen. Bestel ze gewoon kijken hoe het is op de mengyeu ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vel versterkers die je kan vinden op Ebay zijn of 100V of 240V. Kan dat kwaad wanneer je een 240V apparaat aansluit op ons 230V netwerk?

Hoe zijn jullie ervaringen met de voltages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
@ McCarrot: de iQ5 speelt best aardig met de FV 34A
maar echt hard gaat het niet. Voor normaal kamervolume
gaat de volumeknop al snel over 12 uur heen, dus ik denk
dat de FV34C op deze speaker een betere keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:11:
Vel versterkers die je kan vinden op Ebay zijn of 100V of 240V. Kan dat kwaad wanneer je een 240V apparaat aansluit op ons 230V netwerk?
@klipschie...wat denk je zelf? Het is namelijk een beetje een open deur.
100V apparaten kun je aansluiten op onze Nederlandse lichtnet..Echter het apparaat zal het maar even doen omdat ie dan stuk is.
We hebben een lichtnet van tussen de 220 en 230 volt. Een apparaat van 240V kan met gemak op ons lichtnet (de meeste west-Europese apparatuur gaat zelfs tot 250V). De meeste apparatuur wat op Ebay wordt aangeboden is 220V en kan aangesloten worden op ons lichtnet. Echter er is dus een (minieme) kans dat de apparatuur sneller slijt. Echter jeep heeft wel eens aangegeven dan wel gemeten dat het lichtnet gemiddeld 224-226 volt is. Dus ik voorzie geen probleem.
Ik ben weg van de EH's. Ik heb Martin Logan electrostaten die weinig hoog afgeven door de ouderdom.
In vergelijking met andere buizen (gold lion nooit geprobeerd hoor, alleen JJ's) vind ik de EH's nog steeds het goedkoopst en het beste. Het hoog is mooi gedefinieerd en het laag beschaafd. Als ik de JJ's er in plug loopt het laag verder door maar is ook te prominent aanwezig, het hoog is te veel rolled off. Dit komt natuurlijk bij iedere speakerset anders uit natuurlijk. Het is en blijft een kwestie van uitproberen.

@vinz. En wordt ook zeer gewaardeerd want ik wil voor nu best wel's andere buizen proberen maar niet meteen voor de hoofdprijs gaan wat betreft kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:16:
@ McCarrot: de iQ5 speelt best aardig met de FV 34A
maar echt hard gaat het niet. Voor normaal kamervolume
gaat de volumeknop al snel over 12 uur heen, dus ik denk
dat de FV34C op deze speaker een betere keus is.
dat klopt, maar dat heb ik met mijn 92dB/W speakers ook. Vraag is alleen of hij in de problemen komt als je > 3 uur komt.
Hoe ver je de knop moet omdraaien is natuurlijk geen absolute maat, maar eerder van de gebruikte potmeter en het ingangssignaal. Mijn AN gaat op stand 9 uur even hard als de Yarland op 1 uur. De Yarland kan ik probleemloos helemaal opendraaien. De Audio Note dus duidelijk niet (beide 10W).
vinz98 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:31:

Graag. Maar het is natuurlijk wel een heel specifiek geval waar je extra hoog wilt. Dat zal alleen voor de meeste anderen dus juist geen aanbeveling zijn omdat ze dus niet neutraal klinken. Je hebt wel helemaal gelijk dat het dan telkens een kwestie van uitproberen is. Maar je hebt blind gokken en educated guess.

Je leest die reviews toch altijd met in je achterhoofd van wat je wel of niet mooi vind. Als jij leest van 'crisp bass' en jij vind dat mooi, of je mist dat, dan is het een pluspunt. Als jij van een vette bass houd dan lees je dezelfde kreet heel anders.

240V is di in GB. Europa mainland heeft 230V. Het apparaat is ws 230V +/- 10%.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
Bedankt voor de info. Misschien is het dan toch beter om te gaan voor de Music Angel XDSE EL34. daar heb je keuze tussen 50w of 20w in triode. (vrouwtje lief aankijken omdat deze toch dubbel zo groot is)

Heeft iemand ervaringen met deze versterker?

En hebben weten jullie ook een betrouwbare leverancier voor deze verterker?

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MCCarrot schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:13:
Bedankt voor de info. Misschien is het dan toch beter om te gaan voor de Music Angel XDSE EL34. daar heb je keuze tussen 50w of 20w in triode. (vrouwtje lief aankijken omdat deze toch dubbel zo groot is)

Heeft iemand ervaringen met deze versterker?

En hebben weten jullie ook een betrouwbare leverancier voor deze verterker?
Check ebay.it's all the same! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mccarrot, er zijn chinese handelaren genoeg te vinden die ze te koop aanbieden. (Leshele, Takhei, Richton enz...)

Zelf heb ik een XDSE EL34 gehad hier was ik niet zo over te spreken. Na vorige week de KT88 versterker van Bronco.b te hebben gehoord was ik overtuigd van dit type versterker (wel jammer dat voor mij de tijd tekort was om de 300b goed te beluisteren). Aan de hand van deze luister sessie heb ik besloten om voor hetzelfde type (KT88) te gaan.

Als het goed is krijg ik deze einde van deze week mijn XDSE KT88 binnen.

Aan je gegevens zag ik dat je aardig dichtbij woont, je kunt je mij altijd even een mailtje sturen als je de KT88 wilt beluisteren. Via China schelen ze in prijs niet zoveel maar ik denk dat je met de KT88 een veel betere versterker koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik helemaal mee eens. Lees de startpost, dat stuk over buizenversterkers, anders nog eens even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ja Jeep, jij hebt dit allemaal aangewakkerd. Dankzij jouw info heb ik nu een hele mooie set staan.

Hulde! enne, bedankt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mccarrot...Ik wilde het niet zeggen maar Jeep en Beetle hebben wel gelijk. Een KT88 amp is more bang for the dollar. Voor mijn gevoel zelfs de best bang for the dollar (zeker als het je eerste buizen-amp is). Zie eventueel ook http://www.qualityhifi.nl...nkende_buizen_deel_7.html
voor meer info.

Het voordeel van KT88 t.o.v. EL34 is dat de buis meer precisie en betere plaatsing heeft. Ook zijn de buizen niet al te duur om te vervangen. Het enige nadeel is dat de buis sneller slijt dan de EL34. Trouwens de EL84 buis is ook een mooie buis maar heeft als nadeel dat het niet het vermogen produceert dat de KT88 heeft. Dat is een tweede voordeel van de buis. De KT88 heeft een behoorlijk vermogen en kan makkelijker niet al te hoge rendementsspeakers aansturen.

Off topic: Trouwens ik vind het stuk over de buizen van de quality hifi website de volgende keer best in de startpost mag staan. De site geeft wat aanvullende basisinformatie dat niet in de startpost staat. Het is wel veel van het zelfde maar dan net anders geschreven. Ik vind de site in ieder geval prettig om te lezen.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Gisteren mijn YAqin 300b aangesloten bij mijn vader op zijn set(HarmanKardon + Dali suite 2.8 speakers).Je had zijn gezicht moeten zien, hij was meteen helemaal om _/-\o_ .
Hij zit nu dus ook op ebay te struinen naar zo'n mooie buizenbak.

Wel merkte we op dat 9W wat weinig was voor zijn speakers. Voor een normaal volume stond de knop bijna volledig open.

[ Voor 20% gewijzigd door hemaworst op 24-09-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hemaworst..Dat is raar want zijn speakers hebben een gevoeligheid van 90dB. Dus dat moet met een 10 watt bak aan te sturen zijn. Zal wel weer aan de wisselfilter liggen. Maar uhh..de amp ging niet klippen toen die vol uit stond? Je weet dat ik de 300B bij ecbuy365 gekocht heb hé. Hij is in feite de goedkoopste ondanks de dure verzendkosten.

En lachen :) dat je vader meteen om was. Het kan haast ook niet anders dat de HK in schril contrast staat met de 300B. Anders zou de 300B amp wel erg slecht zijn (of de HK zo goed. Ti's maar hoe je het ziet >:) )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:08:
Maar uhh..de amp ging niet klippen toen die vol uit stond? Je weet dat ik de 300B bij ecbuy365 gekocht heb hé. Hij is in feite de goedkoopste ondanks de dure verzendkosten.
Ja, bij ArvoPart begon hij wel redelijk te kraken, terwijl het helemaal niet hard was. Terwijl bij een andere CD(Solomon Burke) hij veel harder kon, zonder te kraken.
Wel raar idd, mijn ikons 6 spelen veel harder.

Ik merk trouwens dat de balance niet helemaal in het midden is. Mijn speakers staan zo'n 3m uit elkaar,
het geluid gaat iets naar links.
Ik ga mijn buizen eens omwisselen(links rechts), kijken of het aan de buizen ligt.
Ik heb machmat er over gemaild:
Ik heb een vraagje. Ik heb net een chineze buizenversterker binnen, een Yaqin 300b. Prachtig geluid, speelt mijn Cambridge 640 set helemaal weg.

MAAR, ik merk dat het geluidsbeeld niet helemaal in het midden staat. Ik heb een testcd met wat geluiden op gezet. Bij de test “left,right,center” lijkt het alsof het geluid meer naar links is.

Weet je wat dat zou kunnen zijn? Ligt dat aan de buizen (inspelen, of vervangen?) of duidt dit op een foutje in de versterker?

Mocht dit een fout zijn, kan jij dat dan fixen? En wat kost dat ongeveer?
Zijn (zeer snelle antwoord, reactie binnen 5 minuten):
Beide kan, hangt een beetje af van hoe hij gebouwd is. Om te testen of het de buizen zijn, kun je de buizen even van kanaal verwisselen. Gaat het geluid dan naar rechts, dan ligt het daar aan. Blijft het links kan het de versterker zijn, ik kan dat hier eenvoudig meten.

Als het een verlopen onderdeel is, of gewoon slechte matching (wat nogal eens gebeurt), dan is het eenvoudig te verhelpen. Ik denk dat je voor ca 50 euro dan klaar kunt zijn. Als het dieper zit, kan het meer kosten, maar daarvoor moet ik hem even zien. Vaak zijn deze versterkes nog flink beter te klrijgen door betere componenten, ik doe dat regelmatig. Het zijn goede basissen voor heel goed geluid.
en nog eentje:
Hallo,

--Ik ga het wisselen van de buizen even proberen.
--Ben trouwens erg benieuwd wat voor soort verbeteringen je het over hebt, ben altijd wel in voor wat --tweaks te laten uitvoeren. Ik houd je op de hoogte

Vaak is er veel te winnen door de voeding wat te verbeteren en betere componenten erin te zetten. Hoeft niet eens heel erg duur te zijn. Is het geld zeker waard. Ik moet de versterk eens een keer zien om te kijken wat er precies mogelijk is. Van de buizen hoor ik het wel.

Groeten,
PS:
ik ga morgen 12 dagen naar portugal op vakantie, mijn Yaqin 300b heeft een mooi logeeradres gevonden(bij mijn vader)

[ Voor 78% gewijzigd door hemaworst op 24-09-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hemaworst. Okee apart..ik heb het eerlijk gezegd niet opgemerkt. Ook niet op de luistermiddag. Wel balen en hoop voor je dat het probleem simpel te verhelpen is.

Zodra ik weer's wat geld heb wil de KT88 en CD 33 ook eens naar Machmat brengen. Eens kijken hoe de boel nog geperfectioneerd kan worden. Anyway veel plezier op vakantie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:29:
@hemaworst. Okee apart..ik heb het eerlijk gezegd niet opgemerkt. Ook niet op de luistermiddag. Wel balen en hoop voor je dat het probleem simpel te verhelpen is.

Zodra ik weer's wat geld heb wil de KT88 en CD 33 ook eens naar Machmat brengen. Eens kijken hoe de boel nog geperfectioneerd kan worden. Anyway veel plezier op vakantie!!!
Ik had het ook niet opgemerkt hoor, het is ook niet echt storend, maar bij heeeeel goed luisteren hoor je het. Ik kan altijd mijn bank 30cm naar links verplaatsen ;) Komt denk ik door de precieze plaatsing van de geluiden dat het opvalt

[ Voor 5% gewijzigd door hemaworst op 24-09-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, bij ArvoPart begon hij wel redelijk te kraken
Niet zo heel vreemd. De opnamen van Pärt's muziek zijn vaak erg zacht opgenomen (voor veel dynamiek) en er zit stiekum erg veel lage bas in. Dus je moet hem èrg hard zetten voor een beetje geluid.
De muziek is echter niet bedoeld om luid te spelen.
Maar dan is het niet zo'n wonder dat je pa zo om was. Als hij van dat soort muziek houd dan is het verschil ook nauwelijks groter te presenteren. Wel leuk! :Y

Dat neigen naar 1 kant had ik ook altijd bij mijn Audio Note. Om wild van te worden. Met de Yarland was dat helemaal over. Ik heb er met de GE buisjes op gelet, maar ik kon er niet veel verschil in merken (ik zit er ook standaard een beetje scheef voor).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Verschilt het ook niet per cd? Die indruk heb ik vaak. De ene cd wat meer naar links en de ander weer naar rechts.

Voordat je er (veel) geld aan gaat besteden zou ik eerst even wat rustiger er voor gaan zitten. Al zou Machmat de versterker niet slechter maken.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb trouwens net een schakelschema van de MS300B gezien
schakeling MS300B
In het rode vierkantje (midden onder in de voeding) zit blijkbaar een fout. De weerstandjes over de condensators zijn wat te klein gedimensioneerd.
Den betreffenden Teil habe ich mal rot eingerahmt.Der Ladekondensator hinter der Gleichrichterröhre wird aus zwei in Reihe geschalteten 10µF/400V Elkos gebildet ( also 5µF/800V ), die Chinesen waren allerdings scheinbar der Meinung das so kleine Kondensatoren keine Ausgleichwiderstände brauchen.Ein Radio+Fernsehtechniker hat mir aber versichert das sowas Murks sei und man das besser abändern sollte.Leider ist es auf der Hauptplatine wo der Ladekondensator sitzt keine Möglichkeit vorhanden die Ausgleichwiderstände nachträglich einzulöten.Ich habe deshalb kurzen Prozess gemacht und die beiden Elkos herausgerissen indem ich solange daran rumgewackelt habe bis die Anschlussdrähtchen abgerissen sind.
Als je het precies wilt nalezen moet je maar even hier lezen (wel eerst inloggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze mafkees heeft net voor 300 dollar aan buizen goodies gekocht. Kon het niet laten en zeker niet na de verbluffende upgrade 6n3 buizen naar de RCA buizen van Jeep. Thanks jeep!! d:)b

Ik heb quad pair Gold lion KT88, quad pair Tung Sol 6SN7GT en 2 maal single EH12AX7 buizen in één keer gekocht!

Cryoset was net een ff goedkoper dan tube town. De verzendkosten waren net iets minder en de buizen zijn dus 24 uur ingebrand. Nu hopen dat ik op basis van wat ik allemaal gelezen heb de juiste match heb gemaakt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Ex aziatische (taiwanees) buizenversterker eigenaar meld zich!

Na unison research,synthesis etc etc eens een versterker van La Audio geprobeerd en gekocht, helemaal niet gek, worden tegenwoordig hele mooie spullen gemaakt daar!

http://laaudio.trustpass....eated_Tube_Amplifier.html

Op het moment crafty goed in de gaten aan het houden met de yarland versterkers.

Vooral de 2a3 amp lijkt me wel wat.

Speel nu zelf met een zelfbouwer 807se naar schema van triode dick.

Config is al enkele jaren stabiel met een setje vintage klipsch heresy (1977)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-07 21:40

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Ik ben op zoek naar een goede verkoper van de Yarland FV34-C. Ik heb een aantal opties gevonden, maar zit nu in een soort van dilemma welke ik moet kiezen:

Timaudio (vanuit China): deze winkel heb ik als goedkoopste winkel vanuit China bevonden: €200 incl verzendkosten, maar natuurlijk zonder importheffing etc. Ook de betaling is wat lastig.

Crafty (Nederlandse importeur, ook hier actief ;) ): natuurlijk erg betrouwbaar, maar de van de prijs (zonder verzendkosten!) schrok ik wel een beetje: €300.

AAAVT (Italie, gevonden via de Yarland-site): vrij goedkoop: €220, en doordat het vanuit de EU verzonden wordt zal het allemaal redelijk betrouwbaar zijn. Ik heb ze net een mailtje gestuurd of ze die versterkers nog verkopen en of ze ook naar Nederland toe sturen, maar hun automatische webshop zegt alvast dat er slechts €12 verzendkosten bovenop komen. Lijkt mij dan de beste keus.

Maar ik zie dat er hier mensen zijn die deze versterker voor veeeel minder geld hebben gekocht. Waar hebben jullie de versterker dan gekocht? En hebben jullie nog tips voor mij?

PS ik heb natuurlijk niet alle vier de Hifi-uit-China-topics doorgelezen, maar wel wat gezocht. Over deze versterker wordt niet veel gesproken, maar net een paar pagina's terug had MCCarrot het er nog over. Heb jij de versterker nog gekocht?

[ Voor 2% gewijzigd door Mr.Qips op 24-09-2007 19:05 . Reden: de ontbrekende nick ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
De prijzen die je noemt lijken me alleszins redelijk hoor.
Mijn Yarland FV34A komt bij Timaudio vandaan en kostte
inclusief verzenden en importheffing iets meer dan €300,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klimmertje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-11-2007
Hallo iedereen,

bij deze me ook maar ééns aangemeld na al enkele maanden stieken meelezen >:)
Ik ben Eric Moerman en woon in berlare/belgie.
Zoals gezegd heb ik al enekle maanden dit topic zitten meevolgen en graag wou ik ook mijn ervaringen met hifi uit china meedelen.
In july ben ik voor de derde keer naar china geweest en kon natuurlijk niet met lege handen terug komen.
Ginder ter plaatse een winkel binnengestapt en een aantal versterkers beluisterd.
Uiteindelijk met een Cayin A50T buitengestapt (met dank aan mijn vrouw om te helpen vertalen _/-\o_ )
Na ong.2 jaar met een jungson ja99c/ja1 voor-en eindversterker gespeeld te hebben is dit toch wel een redelijke upgrade.
Het geluid is preciezeren de plaatsing is beter.
Alles is makkelijker uit elkaar te houden,ook bij hoger volume.
De jungson gaf wel een krachtigere bas maar ook hier geeft de cayin meer detail ondanks dat hij niet zo diep gaat.
Vorige week heb ik mijn Roger monitors omgeruild voor een paar triangle atals en daar komt samen met de cayin toch wel een héél leuk geluid uit :9
Zo dit was mij éérste poging om een set te beschrijven,ik hoop dat jullie er iets met kunnen aanvangen.

groeten,eric

ps;kan er me iemand uitleggen hoe ik hier een foto moet plaatsen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de sites van (eBay) Jacksondirect en Belves.de?

Vooral op de site van Belves staan leuke dingen voor niet al te veel, echter de Jungson JS 100 lijkt enkel daar bekend te zijn, op de site van Jungson kan ik er iets over vinden; geen officieel Jungson model??

http://www.belves.de/Home...Vollverstaerker::609.html

:9 zo mooi (het is of deze of de Classic 6.10, |:( jajajajajajajaja, ik heb nog steeds niet besloten)

Het "monster" weegt 18 kilo en de verzendkosten zijn 23 eurs, Belves is onderdeel van Jacksondirect gezien de bevestiging die ik zonet van ze kreeg.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 00:23 . Reden: opgaaf verzendkosten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

klimmertje schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:44:
ps;kan er me iemand uitleggen hoe ik hier een foto moet plaatsen 8)7
code:
1
[img]urlvanjeplaatje[/img]
:)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ten eerste welkom :)
plaatjes plaatsen kun je ook (na post reply) met dit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/toolbar/image.gif doen en dan de kale url van je geuploade plaatje invoegen.
Welke Rogers monitors geven zo slecht geluid dat ze vervangen moeten worden? Sommige hebben wat weinig bass, maar de ruimtelijke weergave is altijd super.

Jackson direct is di de Duitse distributeur (of iig verkoper) van Jungson. Ik denk dat de JS100 een nieuw goedkoper model is met wat meer vermogen dan de JA88D. Maar wel klasse AB ipv klasse A.
Mr.Qips schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:02:
Ik ben op zoek naar een goede verkoper van de Yarland FV34-C. Ik heb een aantal opties gevonden, maar zit nu in een soort van dilemma welke ik moet kiezen:

Timaudio (vanuit China): deze winkel heb ik als goedkoopste winkel vanuit China bevonden: €200 incl verzendkosten, maar natuurlijk zonder importheffing etc. Ook de betaling is wat lastig.

Crafty (Nederlandse importeur, ook hier actief ;) ): natuurlijk erg betrouwbaar, maar de van de prijs (zonder verzendkosten!) schrok ik wel een beetje: €300.

AAAVT (Italie, gevonden via de Yarland-site): vrij goedkoop: €220, en doordat het vanuit de EU verzonden wordt zal het allemaal redelijk betrouwbaar zijn. Ik heb ze net een mailtje gestuurd of ze die versterkers nog verkopen en of ze ook naar Nederland toe sturen, maar hun automatische webshop zegt alvast dat er slechts €12 verzendkosten bovenop komen. Lijkt mij dan de beste keus.

Maar ik zie dat er hier mensen zijn die deze versterker voor veeeel minder geld hebben gekocht. Waar hebben jullie de versterker dan gekocht? En hebben jullie nog tips voor mij?
Allereerst welkom.
Ik wilde al commentaar geven maar ik had zelf niet goed gekeken op die Italiaanse site. Toch vraag ik me af of je hem wel zo goedkoop opgestuurd krijgt en wat je aan Italiaanse garantie hebt... Betrouwbaar in het thuisland van de 'family'... Ik lees in de sectie 'garanzia' (ja, ik lees ook Italiaans. Ik begrijp er geen bal van maar ik lees het toch ;))niets over 2 jaar garantie, alleen dat je binnen 10 dagen terug mag sturen en dat je je geld binnen 30 dagen terugkrijgt.
Kun je net zo goed op Ebay een Aria Mini kopen of een Mengyue.
Al oet ik toegeven dat ze wel lekker veel dingen hebben. Ook nieuwe apparaten die ik nog niet eerder gezien heb, met een prijs erbij.
De Yaqin MC-300B kost er trws €1490! :X De Yarland Pro200SE €940. Mijn FV34A kost er gek genoeg maar €340. Da's dan wel weer een lekker prijsje.

Als je het liever veilig doet koop dan toch lekker bij Crafty. Zo duur is ie niet (ik begrijp heel goed dat niemand het geld op de rug groeit) en bij hem weet je tenminste dat je goede en snelle service hebt. Niet dat ik daar ervaring mee heb, maar altijd beter dan in Italia.

Ik zie net dat Jenny Chan weer even terug is op Ebay. Closing shop in 14 days... feedbackupupupwinwinwin
Als er iemand interesse heeft in een paar Aurum Cantus Leisure 2 (de gewone vierkante). Prijs is GBP1 + GBP173 airm+insurance.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde graag even melden dat ik deze versterker heb aangeschaft via Ebay. Gewoon voor de leuk en kijken of het me bevalt. Door verkopen kan dan altijd nog.

Het is deze geworden: MA MENG EL34 x4 Stereo Push Pull Tube Integrated Amp
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/3939/01fl1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/33/03vr9.jpg

En dat voor GBP 29,99 plus dan de verzendkosten e.d. zal het iets uitkomen boven de E200,-
Deze zal dan deels of helemaal mijn NAD 320BEE gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enne vergeet niet ± 25% procent te reserveren voor Kabinet Balkenende, deze wil ook graag nog de BTW en invoerrechten zien :-)

Berichtje van UPS mijn pakketje met de XDSE KT88 gaat als het goed is vrijdag bezorgd worden. Nu maar hopen op slecht weer dit weekeinde.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:32:
Heeft iemand ervaring met de sites van (eBay) Jacksondirect en Belves.de?
Ik al eens wat kabels gekocht bij Belves/Jackson , ze leveren supersnel en communiceren zeer goed.
Ik vond alleen de kabels wat tegenvallen, alleen de verpakking was mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijdrage Balkenende heb ik al meegenomen in mijn bedrag :p Dus daar maak ik me geen zorgen meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Balboa schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:40:
Verschilt het ook niet per cd? Die indruk heb ik vaak. De ene cd wat meer naar links en de ander weer naar rechts.

Voordat je er (veel) geld aan gaat besteden zou ik eerst even wat rustiger er voor gaan zitten. Al zou Machmat de versterker niet slechter maken.
Volgens mij vertoond elke cd het. Het is ook maar een kleine afwijking, dus geen ramp, Ik heb het wisselen van de buizen nog niet kunnen testen aangezien hij bij mijn vader staat.
Nu eerst vakantie vieren in Portugal :*) , over 11 daagjes weer terug. Ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De correspondentie met Belves/Jackson verloopt zeer rap, echt top!
De onderdelen in de Jungson JS 100 zijn van Topcon en Sanken (dat zullen de condensators wel zijn) en Toshiba voor de transistoren.
De bijgeleverde afstandsbediending ziet er niet uit maar die zal na eventuele aanschaf wel direct naar de kelder verdwijnen.
Een mail naar Paul van Pacific Audio leerde mij dat ze druk doende zijn om "nieuwe" Jungson producten naar hier te gaan halen, over een kleine week meer.
Wel plezierig want dan behoort (gezien de huidige "spelregels") ruilen tot de mogenlijkheden.

correct me if I'm wrong maar dat Jungson is een Chinees topmerk, ik vind hun voeding ( oa. van de JS 100 en de JA 88E) er een beetje low end uitzien vergeleken met bijvoorbeeld de ringkern van de G&W 2006 en de R shaped voeding van de Classic 6.10.
Vergis ik mij gruwelijk?

[ img] http://img216.imageshack....img216/4756/js100uy5.png[ /img]

Daarintegen wel koelribben van massief koper met twee dikke koperplaten en een hele rits dunnere plaatjes.

8)7 er doen er nog 3 mee: Jungson JS 100 (625 eurs), Classic 6.10 (450 eurs) en een Marantz PM 17 MKII tweedehands, 650 eurs.
(een buizenbak is niets voor mij)

Ik wil nog geen nieuwe luidsprekers kopen (hoewel Volent hele mooie dingen heeft staan maar na mijn verbouwingen thuis even iets te gortig :'( ) en mijn Mordaunt-Short's 908 Avant's en Xindak FS-1 kabels houden.
Ik heb wel het gevoel dat de Classic 6.10 het beste zal matchen met mijn speakers en de Jungson en Marantz minder.

suggesties/ervaringen van harte welkom.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 00:18 ]

Verwijderd

je hebt spaties teveel in de img tag...
En je mag rustig naar het grote plaatje linken hoor
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/4756/js100uy5.png
Junson is wel een topmerk. Ik heb de J 88D gehoord bij PA, en de G&W en de Classic 6.10 bij Franck. De 88D heb ik na mijn FV34A gehoord en ik heb er niet speciaal op gelet maar het klonk wel goed. Maar het is ook een flink bakbeest. Die past echt niet in een standaard stereotorentje. Voor het geld denk ik dat je de prettigste klank hebt met de Classic. De G&W klonk mij wat 'harder' in de oren al vond ik de buitenkant veel mooier. En de knoppen lopen ook veel soepeler. Die van de Classic gaan net wat te licht en rammelig. Als je een goedkopere Jungsun neemt dan schat ik zo in dat de Classic beter klinkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 01:17:
Die van de Classic gaan net wat te licht en rammelig. Als je een goedkopere Jungsun neemt dan schat ik zo in dat de Classic beter klinkt.
dat van die knoppen op de 6.10 klopt, een kleine schroevendraaier en wat spierkracht doet het al een heel stuk verbeteren......en toen later in december... ging 'ie dood :'(

En het idee dat de Classic beter klinkt had ik ook al, Jungson schijnt over het gehele frequentiegebied ietwat "dunner" te klinken dan de Classic.

Ik had er graag bij willen zijn op die dag bij PA...maar ja, verplichtingen enzo :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 01:27 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 14:57

Stoney3K

Flatsehats!

Leuk om dit eens te lezen, en de prijzen die ik hier spreken me ook wel aan. Een vriend van mij heeft een Bang & Olufsen Beosound Ouverture als front-end staan en er later een Dussun eindtrap bij gekocht, als vervanging van zijn Sansui eindtrap. Top geluid, zeker weten.

Nu heb ik zelf meer ervaring met PA-systemen maar weet wel een en ander van versterkertechniek af. High-end lijkt me wel ontzettend mooi om te hebben staan, maar bij welke soorten muziek heb je er baat bij? Ik kan me voorstellen dat je bij een set van Tiësto niet zo gauw het "wow" effect van een helderder stereobeeld krijgt, wat je misschien met een (schoon afgemasterde) SACD van Jarre, Dire Straits of Vivaldi al sneller wel zal krijgen.

Nu luister ik zelf veel jaren 70, 80 en 90 van MP3, en ik weet zelf dat een high-end set weinig meer op zal leveren met MP3's (omdat die spectraal al redelijk verkracht zijn). Bij de moderne popmuziek (geen live-optredens) kun je het waarschijnlijk ook vergeten, want die barsten eveneens van de brickwall limiting en vervorming.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

@klipschie..Gefeliciteerd met je aanschaf. Hopelijk matched het goed met je speakers.

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 13:26
Ben via hier bij Timaudio terecht gekomen. En sta nu op het punt een keuze te maken voor een mooie KT-88 versterker. Ben op zijn site een merk tegengekomen waarover ik eigenlijk niks kan terugvinden. Wel de site van de fabrikant, maar geen reviews of verhalen van bezitters. (of google en de diverse fora zijn mijn vrienden niet).Dus gooi ik het hier eens in de groep.
Iemand hier bekend met de Shuguang SG-502B? ( http://www.timaudio.com/showphoto.asp?photoid=732 )
Kan wel van alles vinden over de buizen van Shuguang, maar dan houdt het snel op

Verwijderd

@Fivepack. Shuguang is dus zelf ook bezig met amps bouwen. De amp ziet er zeer gelikt uit. Tenminste ik vind de amp erg mooi afgewerkt uitzien. Niets op aan te merken.

Ik heb een beetje info gevonden van een 'user' (zie onderstaande link). Niet geheel lovend maar dat ligt ook deels aan reviewer. Die geeft de amp geen kans en dat geeft hij zelf gelukkig ook toe.
Er wordt zelfs gesproken over dat de amp een duplicate is van een jolida amp en daar is men over het algemeen lovend over. Maar ook met Jolida heb ik geen ervaring.

Verder is Shuguang kennelijk al sinds 2005/2006 al bezig met het bouwen van amps. Ze hebben meerdere typen. Maar goed wat is de Quanta costa voor de amp? Of heb nog geen prijsopgaaf gedaan bij tim?

Link naar 'user': http://www.av123forum.com/archive/index.php/t-19062.html

Het lijkt me sterk dat een slechte amp is. De amp heeft een dubbele eindtrafo en da's wel zo prettig en is ook behoorlijk zwaar (22kg). Dat zegt op zich niets maar heeft wel aan dat de trafo's geen kleine jongens zijn.

Leuke vondst en mogelijk kun je rechtstreeks bij de company bestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 11:04 ]

• fivepack
@bronco.b Ja die posting had ik ook gevonden.

Denk ook niet de versterker heel slecht zal zijn. En precies wat je zegt, qua uiterlijk ziet hij er lekker strak en netjes uit. Zal voor mij een keuze gaan worden denk ik tussen deze Shuguang en de Cayin A-88t.
Of er moeten hier mensen zijn die me een andere KT88/6550 amp aanraden. Alles met houtfrontjes e.d, valt af, omdat ik het graag strak zie.
Ik heb idd een prijs van vriend tim gekregen, 630 eurootje incl shipping. Scheelt toch zo'n 300 met de cayin.

Heb hem overigens ook nog hier gevonden: http://www.pacificvalve.us/Shuguang502B.html
Heb daar nu mail naar toe gedaan en naar shuguangaudio zelf ook (ook voor wat meer pics, o.a. van binnenkant, hardwired/pcb??), dus story continues zal ik maar zeggen

Verwijderd

[img]undefined[/img]Ziet er strak uit! En wat ik ervan lees straalt ook wel vertrouwen uit. Hij lijkt ook iid op Jolida. Jolida is een prima merk. Als ik naar mijn JD9 kijk zit ie netjes in elkaar en is er goed over nagedacht. En veel tweakpotentieel (interne bekabeling kan bij deze phonotrap wel wat beter omdat ie modulair is opgebouwd). De features is ook prima, 4 ingangen, AB, bias adj.. De prijs is ook zeker niet verkeerd.

De voorversterker ziet er ook erg interessant uit. De binnenkant doet mij idd sterk aan mijn Jolida Phono denken.
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificvalve.us/images/SG_100B_Cover_Off.JPG

Verwijderd

@Fivepack.

630 euro incl. verzending is een mooie deal. Mijn Yaqin zit in dezelfde prijsklasse.

Ikzelf heb een Yaqin MC100-B amp met KT88 buizen waar ik uitermate tevreden over ben en Beetle zit te wachten op zijn XDSE KT88 met uiteraard KT88 buizen maar waar nog niet bekend van is hoe die klinkt. Beide zonder AB en minder strak dan de shuguang amp.

Maar als je mij het vraagt ontlopen de drie merken elkaar wat betreft kwaliteit niet veel. En wellicht, gezien de reactie van Jeep, dat de pre-amp van Shuguang veel lijkt op een jolida is de shuguang amp kwalitatief mogelijk zelfs beter (ookal geef ik dat niet graag toe :( ).

Trouwens dan kun je mooi die 300 euro 'uitbestede geld' weer uitgeven voor betere buizen >:) . Ik zelf heb net een quad pair Gold lion KT88 gekocht.
Die kosten in europa 180 euro (voor quad paar) maar via de cryoset website heb ik ze voor 200 dollar (141 euro!) gekocht. Tip van Jeep overigens! _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 14:19 ]

• fivepack
Ik had het gelezen ja dat buizengoeroe Jeep je op cryoset had gewezen. Is zeker een overweging die ik meeneem. Bedoel maar ook voor mij is 300 euro best veel geld. Moet zeggen dat ik ook steeds meer richting shuguang neig.

Heb ook gekeken naar de Yaqin. Ziet er zeker ook netjes uit, alleen dat goud houd me echt tegen.

Zeker ook omdat vriend Tim netjes en snel reageert. Heb inmiddels van hem ook 3 pics gekregen

Binnenwerk Shuguang SG-502b
Afbeeldingslocatie: http://att.jd-bbs.com/day_070107/1_3391_ec065a0d304b1e1%5B1%5D_99uwx5fRfuiO.jpg

En schema
Afbeeldingslocatie: http://att.jd-bbs.com/day_070101/uLS8iAxNl8zMQ==_5JMFHn4Quorh.jpg

Moet zeggen dat ik het netjes eruit vind zien, al ben ik dan redelijk een leek wat binnenkanten van buizenbakken betreft.

En klein :9~ detail
Afbeeldingslocatie: http://att.jd-bbs.com/day_061228/RIMG0039_xEl8pimIbfZk.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door fivepack op 26-09-2007 17:07 ]

Verwijderd

Coole pics! En ook nog een schema..toe maar..Tim pakt uit!
En ook nog (net zoals bij de yaqin) eenvoudig bediening voor de bias, ook een pluspunt.

Echter volgens mij is de bak echter niet geheel hard wired zo te zien, een minpunt maar daar kan me in vergissen en Jeep kan je er, denk ik,meer over vertellen.

En tja...die goud of koperkleur van de Yaqin..Ik had het ook liever anders gezien. Nogal frans bauer woonwagenkampkleur hé ;) . Dan is de shuguang better looking. Ben benieuwd wat vriend jeep of iemand anders met een technische verstand van de amp vind.

Wat me trouwens opvalt in de detailfoto is dat het lettertype en opdruk van het woorden 'bias adj' exact hetzelfde als bij de Yaqin. Zit geen enkel verschil in. Zou die handel allemaal uit en dezelfde fabriek komen? :?

Lachen. Ik heb net ff een cd van Clan of Xymox opgezet van het label 4AD. De uitgebrachte cd's van het label zijn werkelijk bagger te noemen. Enorm platte opnames, gewoon ronduit lelijk maar uh...de MHZS speler weet er wel weer iets van de maken. Mooie details en er is zelfs sprake van plaatsing.
Echt voor dat geld..product of the year..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 17:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:55:
Echter volgens mij is de bak echter niet geheel hard wired zo te zien, een minpunt maar daar kan me in vergissen...

En tja...die goud of koperkleur van de Yaqin... Nogal frans bauer woonwagenkampkleur hé ;) . Dan is de shuguang better looking.

Ik heb net ff een cd van Clan of Xymox opgezet van het label 4AD. De uitgebrachte cd's van het label zijn werkelijk bagger te noemen. Enorm platte opnames, gewoon ronduit lelijk maar uh...de MHZS speler weet er wel weer iets van de maken. Mooie details en er is zelfs sprake van plaatsing.
Echt voor dat geld..product of the year..
Ik heb niks van clan of xymox (of 1?) maar wel alles van Dead can Dance (ook 4AD) en daar zitten hele mooie opnamen bij hoor! Vorige keer bij Franck had ik er 1 mee (liveopname, de rest heb ik allemaal op LP).

In China vinden ze dat goud met metallic groen, glas en wit marmer echt helemaal geweldig. Wij niet helemaal nee. ;)

De versterker is idd maar voor een gedeelte hardwired. Het stuk waar de buizen inzitten wel. Het ziet er uit alsof het meer industrieel opgezet is, voor snellere productie in een grotere fabriek. Dus enige overeenkomst zou heel goed kunnen. Het lijkt ook erg op Jolida allemaal. Ook modulair gemaakt. Ik zie ook een lintkabel (yech! :r ) maar die is denk ik alleen om een stroompje naar de frontpanel ledjes te geven. Het gaat toch met de AB en het schakelen gebeurt ws. linksbovenin direct bij de bron.

Oh ja: de 12AX7 en ..AT7 vv-buisjes zijn wel minder mooi dan de 6SN7 van de andere versterkers. Als met al hoeft dan niet slecht te zijn, maar je zou denken dat hij iets minder goed klinkt. Al kan ik dat niet echt zeggen voor hem gehoord te hebben. Het neigt een beetje meer naar gebruiksgemak en looks.

Heb je trouwens de 845 monoblokken gezien? :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.timaudio.com/database/showpic.asp?id=2112

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 18:33 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Krijg net een setje EH EL84 buizen binnen..in m'n mengyeu en heel het spul begint te roken en door te fikken :( ...
Ben ik mooi klaar mee...Iemand een idee hoe dat kan??..

Verwijderd

zo te zien zijn ze bij Ornec bezig met het updaten van de site, benieuwd wat dit met hun prijzen doet.

• fivepack
@Jeep, jaaaa die mono's had ik ook gezien. Ook errug smakelijk om te zien.

Lastig zo'n keuze maken. De pre buizen zijn misschien iets minder en er wordt idd wat meer pcb gebruikt dan in de Cayin, maar ja zit ook 300€ tussen en de vraag is natuurlijk of ik het ga merken.

Het karakter van de amp zal toch wel wat veranderen met andere pre buizen en andere KT88's erin.
Dus ja wat is wijsheid in dit geval.

Hehe ja die lintkabel had ik ook gezien en dezelfde conclusie getrokken.

En ach met het schema erbij kan ik altijd nog iemand inschakelen om de versterker te ontdoen van zijn pcb's en hard te wiren (??? enigzins nederlands? >:) )

@bronco.b :P ik wilde niet over Frans beginnen... maar ja tis wel zo ja :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:18:
Ik heb niks van clan of xymox (of 1?) maar wel alles van Dead can Dance (ook 4AD) en daar zitten hele mooie opnamen bij hoor! Vorige keer bij Franck had ik er 1 mee (liveopname, de rest heb ik allemaal op LP).

Ik zie ook een lintkabel (yech! :r ) maar die is denk ik alleen om een stroompje naar de frontpanel ledjes te geven. Het gaat toch met de AB en het schakelen gebeurt ws. linksbovenin direct bij de bron.

Heb je trouwens de 845 monoblokken gezien? :9~
[afbeelding]
Clan of xymox niet zoals DCD afgezien van het eerste album van DCD. Dus als je die hebt heb je enigszins een indruk. Clan of Xymox is als het ware een van de grondleggers van de gothic of van Dark Wave. Hoe je die onzin ook wilt noemen. Pure jeugdsentiment!

Trouwens die lintkabel is, denk ik, idd voor de ledjes en voor de keuzeknopjes aangezien de amp ab heeft. En ja ik heb die 845 blokken gezien. Looks very cool!! Maar ja kost ook wat meer, denk!
silitek schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:07:
Krijg net een setje EH EL84 buizen binnen..in m'n mengyeu en heel het spul begint te roken en door te fikken :( ...
Dat is ongelofelijk balen zeg. Ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven.

Verwijderd

fivepack schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:39:

@bronco.b :P ik wilde niet over Frans beginnen... maar ja tis wel zo ja :*)
Oh wacht! Geen slecht woord over onze Fransje hé >:) Subculture verschillen noemen we dat!
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:06:
zo te zien zijn ze bij Ornec bezig met het updaten van de site, benieuwd wat dit met hun prijzen doet.
Ik denk voor 99,999999% zeker te weten wat er gaat gebeuren met de prijzen. Ze zullen waarschijnlijk dezelfde slogan als bij BCC gaan hanteren: High prices Low service

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 20:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:46:

Ik denk voor 99,999999% zeker te weten wat er gaat gebeuren met de prijzen. Ze zullen waarschijnlijk dezelfde slogan als bij BCC gaan hanteren: High prices Low service
of ze besluiten om hun magazijnen of overjarige modellen te slijten voor weinugh, we wachten af.

Ik krijg (ik spit steeds iets dieper) sterk de indruk dat (oa.) de Jungson JS 100 op verzoek van de verkopende partij gemaakt is of als speciaal exportmodel, uiterlijk een kloon van hun befaamde JA 88D en een iets minder bruut innerlijk maar niet geheel verkeerd; alles voor een scherpe prijs die veel mensen zal overtuigen het product aan te schaffen, reviews (voor zover te vertrouwen uiteraard) zijn lovend.

edit: de prijzen lijken vooralsnog gelijk te blijven, nog niets over een SALE! bekend.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 21:15 ]

• Balboa
Is de schade al bekend? Ik heb ook een keer zo'n geintje meegemaakt. Kostte minimaal twee jaar van m'n leven.

Wat het kan zijn is dat de bias voor de oude buizen anders stond afgesteld of dat de buizen niet goed zijn. Wat ook kan, maar minder waarschijnlijk is dat je de buis verkeerd er in hebt gezet. Dus niet de juiste pinnetjes in de juiste gaatjes.

Ik hoop serieus dat je na het constateren van de rook en sissende geluide de stroom er direct vanaf hebt gehaald. Wellicht zijn er elco's of condensatoren doorgebrand. Reparatie hoeft op zich niet duur te zijn, maar moet je wel een schema hebben.

Plaats anders even wat foto's van de binnenkant.

Sterkte!

Handtekening

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
fivepack schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:26:
@bronco.b Ja die posting had ik ook gevonden.

Denk ook niet de versterker heel slecht zal zijn. En precies wat je zegt, qua uiterlijk ziet hij er lekker strak en netjes uit. Zal voor mij een keuze gaan worden denk ik tussen deze Shuguang en de Cayin A-88t.
Of er moeten hier mensen zijn die me een andere KT88/6550 amp aanraden. Alles met houtfrontjes e.d, valt af, omdat ik het graag strak zie.
Ik heb idd een prijs van vriend tim gekregen, 630 eurootje incl shipping. Scheelt toch zo'n 300 met de cayin.

Heb hem overigens ook nog hier gevonden: http://www.pacificvalve.us/Shuguang502B.html
Heb daar nu mail naar toe gedaan en naar shuguangaudio zelf ook (ook voor wat meer pics, o.a. van binnenkant, hardwired/pcb??), dus story continues zal ik maar zeggen
Samen met de Cayin A88T is dit mijn favoriet op KT88/6550 gebied: http://www.china-highend-hifi.com/prod01123412462.htm

Verwijderd

Dat is balen voor je!
Maar is het nou een 6P1-6AQ5-EL90 of 6P14-EL84-6BQ5 versterker? Dat zijn namelijk niet dezelfde buizen maar ze lijken wel op elkaar.

Ik heb even de data er bij gezocht, maar ik kan niet veel verschil zien tussen een 6P1/EL90 en een 6P14/EL84.
Aaargh! Waarom kun je nou niet ff simpel het plaatje er bijzetten?
Afbeeldingslocatie: http://www.china-highend-hifi.com/No.%2016.6%20-%20002a%20-%20580.jpg
Classic 16.6
Ja, die is natuurlijk ook mooi. Maar dan gaan we al weer aardig omhoog in prijs vergeleken met een Yaqin of Music Angel.

Nog even over de ShuGuang versterker:
Afbeeldingslocatie: http://www.timaudio.com/database/showpic.asp?id=2106
Hij lijkt wel erg op de Doge 6130R
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificvalve.us/images/doge_6130_down.JPG

de Jolida JD502S
Afbeeldingslocatie: http://www.hornet9.com/photo/jolidajd502smidi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img439.imageshack.us/img439/7871/pins0qr.jpg
Steeds net even anders maar wel erg veel overeenkomsten.
Dus je zou deze review van TNT-audio ook op de Shuguang kunnen betrekken misschien.
En dit is denk ik ook wel een interessant stukje informatie als je op zoek bent naar een KT88 PP.

de Shuguang cd-speler lijkt trouwens ook erg veel op de Jolida JD100, alleen zonder de koptelefoonaansluiting (ook de techniek, 2 12AX7 en geen opamps)
Afbeeldingslocatie: http://www.timaudio.com/UploadPhotos/200483122828487.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificvalve.us/images/100_2883.JPG

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 15:16 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 01:09:
[...]

is het nou een 6P1-6AQ5 of 6P14-EL84-6BQ5 versterker? Dat zijn namelijk niet dezelfde buizen maar ze lijken wel op elkaar.
zijn de buizen zelf aan het fikken of je amp?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• silitek

silitek

Tubes Only

Boudewijn schreef op donderdag 27 september 2007 @ 01:33:
[...]

zijn de buizen zelf aan het fikken of je amp?
De buisjes netjes erin gezet..bij het aanzetten begon er een de amp te sissen en er kwam rook links onder uit de amp.

Deze amp:
http://cgi.ebay.com.hk/ws...&refwidgettype=osi_widget

De amp werkt overigens nog wel. Echter mis ik een boel laag :( zo te horen.
Schade is wel beperkt lijkt mij...
Op advies van tonefactory de buizen aangeschaft het zijn de Electro-harmonix EL84 meten 36,36,36,38. GM: 8,700

http://www.tonefactory.nl...ath=1_2_3&products_id=940

Iemand T.Z.T zin om dit juweeltje eens onder de loep te nemen... ;)
Balboa schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:19:
[...]

Is de schade al bekend? Ik heb ook een keer zo'n geintje meegemaakt. Kostte minimaal twee jaar van m'n leven.

Wat het kan zijn is dat de bias voor de oude buizen anders stond afgesteld of dat de buizen niet goed zijn. Wat ook kan, maar minder waarschijnlijk is dat je de buis verkeerd er in hebt gezet. Dus niet de juiste pinnetjes in de juiste gaatjes.

Ik hoop serieus dat je na het constateren van de rook en sissende geluide de stroom er direct vanaf hebt gehaald. Wellicht zijn er elco's of condensatoren doorgebrand. Reparatie hoeft op zich niet duur te zijn, maar moet je wel een schema hebben.

Plaats anders even wat foto's van de binnenkant.

Sterkte!
Denk idd een elco of condensator die aan het bakken was. Conclusie buizen niet OK :? Afstelling bias is ook een optie (dit krijg je nou als je niet zoveel weet van buizen :+ ) ?. Binnenkant nog niet gezien..

Onwaarschijnlijk na zo'n partij rook en stank de amp nog gewoon werkt. Gevoelsmatig/ hoorbaar mis ik wat (veel) laag...

Deze valt in de categorie" Door het oog van de naald " baal alleen dat ik 50 euro kwijt ben aan buis waar ik niks aan heb.

:)

[ Voor 49% gewijzigd door silitek op 27-09-2007 09:05 ]

• Balboa
@Silitek Ik zou de amp niet meer gebruiken en direct door iemand laten nakijken (gelet op eventueel brandgevaar!!!!). Er is waarschijnlijk iets serieus kapot gegaan en om erger te voorkomen kun je deze het beste laten controleren. Ik denk dat Machmat, Hanze Hifi in Zwolle en eventueel Audioservice in Elst (gelderland) hele goede opties zijn. Weet niet waar je woont, maar ik zou eieren voor m'n geld kiezen. Uurloon kost waarschijnlijk meer dan de onderdelen.

Enne...als die dan toch kapot is, laat er dan gelijk "goede" onderdelen in zetten:)

Handtekening

• silitek

silitek

Tubes Only

Balboa schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:26:
@Silitek Ik zou de amp niet meer gebruiken en direct door iemand laten nakijken (gelet op eventueel brandgevaar!!!!). Er is waarschijnlijk iets serieus kapot gegaan en om erger te voorkomen kun je deze het beste laten controleren. Ik denk dat Machmat, Hanze Hifi in Zwolle en eventueel Audioservice in Elst (gelderland) hele goede opties zijn. Weet niet waar je woont, maar ik zou eieren voor m'n geld kiezen. Uurloon kost waarschijnlijk meer dan de onderdelen.

Enne...als die dan toch kapot is, laat er dan gelijk "goede" onderdelen in zetten:)
Zet hem uit!!..zoek iemand in omgeving EHV die hem nakijk. Bedankt voor je heldere blik ;)
Ook in het kade van brandgevaar...( was ik zelf niet opgekomen _/-\o_ )
Gelijk duurdere/betere onderdelen erin indien mogelijk..

Verwijderd

@silitek. Fijn dat de amp nog teken van leven geeft. Verder zou ik idd de raad van Balboa opvolgen. Niet meer gebruiken en laten repareren.

Verwijderd

Of overwegen toch maar een nieuwe of andere versterker via Ebay te vinden. Soms ben je idd aan uurloon meer kwijt dan het zoeken naar een waardige opvolger + reiskosten e.d.

Kan een overweging zijn. Tenzij je een emotionele band heb met dit versterkertje.

Sterkte met je versterker.

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:38:
Of overwegen toch maar een nieuwe of andere versterker via Ebay te vinden. Soms ben je idd aan uurloon meer kwijt dan het zoeken naar een waardige opvolger + reiskosten e.d.

Kan een overweging zijn. Tenzij je een emotionele band heb met dit versterkertje.

Sterkte met je versterker.
Nou je het zegt. Heb wel iets anders op het oog de Dynavox VR-70E: 2 kanaals, 40 Watt RMS i.c.m Dynavox TPR-1 voorversterker. Omdat ik nog zo groen als een rot ei bent op buizen gebied weet ik er verder niks over dit merk.

iemand Suggestie's??

Verwijderd

Ik ben ook een tijd bezig geweest om die Dynavox aan te schaffen maar door een leuke vondst op Ebay ( zie wat posten terug) is het hem uit eindelijk niet geworden.
In duitsland is het een hot ding. De modificaties zijn eenvoudig en dan heb je echt wel een top versterker. Heb hem 1x mogen beluisteren bij iemand en dat beviel me wel.

Hij is overigens ook te koop bij conrad (wat zegt ie nou, ja Conrad) maar dan onder de naam "Palcom".

Ik weet niet of je HK een Pre out heeft want anders zou je hem daar aan kunnen hangen. Want 1 kanaal is idd te weinig.

Verwijderd

silitek schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:00:
[...]

Nou je het zegt. Heb wel iets anders op het oog de Dynavox VR-70E: 2 kanaals, 40 Watt RMS i.c.m Dynavox TPR-1 voorversterker. Omdat ik nog zo groen als een rot ei bent op buizen gebied weet ik er verder niks over dit merk.

iemand Suggestie's??
Ach nee joh. Dat ding is zo gehyped bij gebrek aan beter in de budgetklasse. Het is het enige in de normale kanalen voor onder de €500. Het is gewoon een EL34 PP met saaie vv-buisjes. Jouw versterker klink standaard al beter. De Dynavox moet ook nog vanalles aan gemodificeert worden voor hij echt goed klinkt. Die mensen die er enthousiast over zijn hebben hem allemaal gemodificeert. Waardoor helemaal de psychologie mee gaat werken; "de mijne klinkt beter want ik wil niet dat ik een miskoop gedaan heb en ik heb m zelf nog beter gemaakt dus ik ben een genie".

Laat m nou maar gewoon repareren. Waarschijnlijk kost dat nog niet eens zoveel. Een buizenversterker is een simpel ding dat goed te repareren is, niks geen IC's en mysterieuze printplaten.

Wat ik alleen niet snap is waarom je bij Tonefactory besteld. Die zijn duurder en opsturen kost toch hetzelfde. En de EH EL84 ipv de Sovtek EL84M. Ook duurder en de Sovteks zijn toch echt de betere buizen.

Nog 1 dringende vraag! Wat staat er op de buisjes die er in zaten? De buisjes staat toch een massieve vijfpuntige ster op? Daaronder staat 6Afbeeldingslocatie: http://www.machmat.nl/info/russian/1055.gif1 of 6Afbeeldingslocatie: http://www.machmat.nl/info/russian/1055.gif14?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 14:11 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:09:
[...]

Ach nee joh. Dat ding is zo gehyped bij gebrek aan beter in de budgetklasse. Het is het enige in de normale kanalen voor onder de €500. Het is gewoon een EL34 PP met saaie vv-buisjes. Jouw versterker klink standaard al beter. De Dynavox moet ook nog vanalles aan gemodificeert worden voor hij echt goed klinkt. Die mensen die er enthousiast over zijn hebben hem allemaal gemodificeert. Waardoor helemaal de psychologie mee gaat werken; "de mijne klinkt beter want ik wil niet dat ik een miskoop gedaan heb en ik heb m zelf nog beter gemaakt dus ik ben een genie".

Laat m nou maar gewoon repareren. Waarschijnlijk kost dat nog niet eens zoveel. Een buizenversterker is een simpel ding dat goed te repareren is, niks geen IC's en mysterieuze printplaten.

Wat ik alleen niet snap is waarom je bij Tonefactory besteld. Die zijn duurder en opsturen kost toch hetzelfde. En de EH EL84 ipv de Sovtek EL84M. Ook duurder en de Sovteks zijn toch echt de betere buizen.

Nog 1 dringende vraag! Wat staat er op de buisjes die er in zaten? De buisjes staat toch een massieve vijfpuntige ster op? Daaronder staat 6[afbeelding]1 of 6[afbeelding]14?
Zie je wel dat ik er absoluut geen verstand van heb. Waarom niet de Sovteks? volgens zeggen zouden die nogal helder en schel zijn. Een EH buis zou tussen Solvtek en JJ hangen eerder richting JJ.

Tonefactory leek me nogal snel en handig

Verder gaat de versterker naar " Muze Audio Service" deze jongen schijnt nogal goed te zijn..
Tussen haakjes; Is het verstandig om wat onderdelen te vervangen voor betere??..Elco's b.v
Of lul ik nou maar wat ;)

Optisch de boel bekeken maar zie niks bijzonders. Terwijl het sissen, rook en stank aanwezig was..ook al was ik razendsnel met uitzetten. Het gekke is dat de Versterker weer "back to normal? is '

Norah Jones, James Blunt enz klinken weer al van te voren...briljant, ook het laag is terug.
Wie het weet mag het zeggen..

Al snap ik nog steeds niet wat er fout is gegaan...Je kunt toch andere buizen erop prikken!!? Op de voorbuizen zie ik duidelijk het merkteken echter vind ik niks op de eindbuizen :?

Versterker komt van Beetle af, mischien weet hij meer..

Foto

Afbeeldingslocatie: http://aycu37.webshots.com/image/29076/2000084352228282507_rs.jpg

Moet meer naar de jongens hier luisteren :+

Verwijderd

ze lijken wel heel erg op deze 6P1 buizen he?
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/8320/chinese6p1eu5.jpg

en dit is net zo'n doosje. De foto staat bij een 6P1 versterker, maar dit zijn dus Chinese 6P14!
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/5143/chinese6p14fd5.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 15:32 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:21:
ze lijken wel heel erg op deze 6P1 buizen he?
[afbeelding]
Ja, je heb gelijk..heb de verkeerde buizen. bevestigd door beetle..Tjonge wat stom van me
8)7 8)7 |:(

Verwijderd

geen nood, er zijn ook zat mooie NOS EL90/6AQ5 buisjes te koop. Machmat heeft NOS EL90 al voor €3,50 t stuk!
Lekker laten repareren, en later nog ns proberen, maar dan met de juiste buisjes. :X Je moet maar zo denken: het kan iedereen gebeuren (die niet uit z'n doppen kijkt) Hè? Balboa >:) ;)

Zijn de EH EL84 buisjes nog ok trouwens?
Zie je wel dat ik er absoluut geen verstand van heb. Waarom niet de Sovteks? volgens zeggen zouden die nogal helder en schel zijn. Een EH buis zou tussen Solvtek en JJ hangen eerder richting JJ.
Tonefactory leek me nogal snel en handig
Volgens mij geven ze meer advies gericht op gitaarversterkers. In mijn Audio Note zitten volgens mij ook de Sovtek M's en die klinken (klonken, zijn nu beetje oud) prima. JJ maakt echt een te wollig warm geluid. De zgn 'brownsound'. Dat is voor een snerpende elektrische gitaar wel lekker, maar voor een hifi-versterker niet.
BTB is ook snel en geeft echt goed advies. Ze spreken ook gewoon engels btw.

Nog even terugkomend op een goedkope, strak vormgegeven KT88 pp. Wat is er mis met deze XiangSheng (van Timaudio).
Dat is ook gewoon een Music Angel, maar dan andere vormgeving.
Afbeeldingslocatie: http://www.timaudio.com/database/showpic.asp?id=1509

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 15:47 ]

• Balboa
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:36:

Lekker laten repareren, en later nog ns proberen, maar dan met de juiste buisjes. :X Je moet maar zo denken: het kan iedereen gebeuren (die niet uit z'n doppen kijkt) Hè? Balboa >:) ;)

Zijn de EH EL84 buisjes nog ok trouwens?
Hé Jeep, niet te bijdehand worden hè! Ik prikte er in ieder geval nog als 300B bestempelde buizen in. ;)

Handtekening

Verwijderd

sorry, ik kruip weer onder m'n steen... :+

ik lees toevallig net iets interessants:
Dear clients,

Many thanks for your always trust and support with Timaudio, in order to improve our service, we are glad to provide our clients a choice of repair service in Europe. follwoing good company would provide repair service for audio products sold to European clients by Timaudio:
Pacific Audio V.O.F.
Email.: rma@pacificaudio.nl
Website: http://www.pacificaudio.nl
We are not responsible for quoting repair price for the service provided by Pacific Audio, please feel free to contact Paucific Audio directly to inquire about their price and service.

hope everybody will be satisfied with Pacific Audio like with Timaudio!
thanks and best regards!
Tim from Timaudio

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 16:31 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.