Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.048 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's mooi, tijdens een live concert zitten de muzikanten ook vaak tegen het plafond.

edit: sorry ik kon me niet bedwingen. Een goedkoop grapje is snel gemaakt. En de juiste woorden om geluid te omschrijven valt niet mee. Ik kan het zelf helemaal niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:02:
Da's mooi, tijdens een live concert zitten de muzikanten ook vaak tegen het plafond.

edit: sorry ik kon me niet bedwingen. Een goedkoop grapje is snel gemaakt. En de juiste woorden om geluid te omschrijven valt niet mee. Ik kan het zelf helemaal niet.
_/-\o_ !! Toch heb je wel gelijk, de stemmen bijvoorbeeld moeten ook niet te hoog boven je speakers geprojecteerd worden. Ik zou dan de neiging krijgen om steeds omhoog te kijken tijdens het luisteren, eerlijk waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
net terug uit de states, mooi spul gezien 8)
me'n maat is zeer tevreden over MC34-A07.

Deze heeft trouwens zwarte poten, en ziet er niet uit als een kermis actractie (jeep). :P

binnekort zal ik wel even een foto plaatsen. :)

alle goed komt langzaam

Verwijderd

nou niet om het een of ander, maar deze Yaqin is net nieuw en die vind ik er dus echt heel mooi uitzien qua styling en features (alleen de buizentypes niet, bummer). Het ziet er gewoon logisch uit; een dik blok links voor de voeding met volume erop en links een niet eeens lelijke kooi met de buizen eronder. Mooie plak alu erop, brondisplay, remote, 4 ingangen, koptelefoonuitgang...
Afbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/AI-YQ-MS-6v6/photo_01_resize.jpgAfbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/AI-YQ-MS-6v6/photo_07_resize.jpg
YAQIN 6V6GT x4

Dit is een nieuwe EL34 SE penthode met 6SN7
Bijna hetzelfde maar imo net een beetje mislukt in design (waarom het trafoblok nou een kwartslag voorover kantelen?). Hij is wel rood. B) Maar oordeel zelf.
Afbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/YQ-MS-34C%20Red/photo_01_resize.jpgAfbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/YQ-MS-34C%20Red/photo_04_resize.jpg
YAQIN EL34 x2
Afbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/YQ-MS-34C%20bk/photo_04_resize.jpgAfbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/YQ-MS-34C%20bk/photo_11_resize.jpg
of de zwarte versie

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 01:40 ]

Verwijderd

@jeep. mmmhhh..van de nieuwe modellen denk ik precies het tegenovergestelde.

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:02:

_O- _O- _O- _O- OMG ik heb net bijna mijn koffie over mijjn keyboard uitgeproest van het lachen, hahaha

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Verwijderd

Ondanks alle humor heb ik nog steeds geen antwoord op m'n vraag of er een mogelijkheid bestaat om een t-stuk op m'n eindversterker te plaatsen.
Trouwens iedereen die het niet geloofd is uitgenodigd om naar m'n plafond te komen luisteren!

Verwijderd

hemaworst schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:32:
He beetle kan, das mooi! _/-\o_
Wie neemt wat mee? Ik ben erg geinteresseerd in de spullen van Bronco (100b en 300b) aangezien deze bovenaan mijn targetlijst staan.
Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de AC speakers.
Ik kan ook mijn speakers meenemen, maar dan wordt het wel een heel drukke luistermiddag.
Dus, wie neemt wat mee?

@Bronco: Mooi dat je tevreden bent over de MHZS, ik ben erg benieuwd(met name de kei van een ringvoeding :*) ). Ik moet nog een week of 6 wachten :(

@jeep: ik neem aan dat je meerijd? Moeten we ff bellen over tijd
Even resumeren wie wat mee neemt:

Jeep: bekabeling en zijn famous yarland amp. Plus buisjes e.d.
Beetle: De AC speakers in ieder geval! We zijn benieuwd. Eventueel 1 amp (we hebben dan 4 amps)
Hemaworst: De dali-speakers
Bronco b: neemt niets mee. Heeft zijn MC-100B, MS-300B en die fijne MHZS CD33 staan. Verder zorg ik uiteraard voor koffie, koek, drank, fris, enz.

Jeep gaat ons blij maken met wederom zijn fameuze pasta _/-\o_ eventueel door mij aangevuld met een salade. Blanco's cd hoeft niemand mee te nemen. Ik heb een spindel staan met kwaliteit blanco cd's. Die krengen kosten toch niks.

See ya all saterday tussen 13.00-14.00. Kunnen we lekker door ons plafond gaan _O-

@ralph. Ik geloof niet dat zo'n t-splitter bestaat. Als ze bestaan moeten ze, denk ik, bij de handyman of onderdelenhuis verkrijgbaar zijn. Die hebben meestal zo'n schap waar allemaal van die but-kwaliteitkabels hangen. Dus daar schiet je in feite niets meer op.

Wat uiteraard nog een optie is..is het zelf maken of laten maken. Op een tulpstekker kun je tenslotte gewoon de kabels op vast solderen. Dus of het één kabel is of twee maakt niet uit. Risico is wel dat er aardlussen kunnen ontstaan en het wederom bromt. Misschien is dat momenteel ook wel het probleem van de voorversterker. Want je zegt dat tijdens stille passages je de brom hoort. Vergis je niet. Een aardlus ontstaat op de vreemdste manieren. Mijn advies zou zijn om alle apparatuur te controleren.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 09:44 ]

Verwijderd

even eer wie ere toekomt: vorige keer had Franck gekookt! Vanaf scratch!
Ik doe het ff wat makkelijker (maar wel lekker natuurlijk).

als je zo gaat solderen kun je volgens mij ook alleen de + solderen (met middelste pinnetje) van de ene kabel en de - (mantel) van de andere als retour. Of de ene - aan de ene bron en de andere aan de andere bron. De - zit namelijk geen signaal op en kun je in principe gewoon aan de aarde vastmaken. Een mooie elegante oplossing is het echter niet.
Kun je anders niet gewoon de tape-out gebruiken? (oh, die zit er niet op. dom van mij :z )

Dat probleem is nou precies waarom ik een beetje tegenzin tegen aparte voor- en eindversterkers heb. Als je kijkt naar die Meixing MC2A3: wat moet je met al die elektronica als je alleen maar een 250mV signaal wilt doorlussen? Het enige dat moet gebeuren is ingangskeuze en een signaalsterkte regelen met een potmeter. Misschien nog wat uitgangsimpedantie aanpassen. Ik zie het voordeel van aparte mono-eindversterkers ook niet zo in een gemiddelde huiskamer. Ja, in een living van 100m² als je 10m naar de speakers moet, maar anders? Dan hou je het toch zo simpel mogelijk met zo kort mogelijke signaalpaden in 1 kast? Als je die maar netjes gescheiden opbouwt en afschermt.

Ik was even een verslagje aan het lezen van de IFA. Daar stond ook een Magnat buizenversterker. Magnat? Ja, Magnat, van de speakers ja.
Zijn buizenversterkers ineens in de mode ofzo?
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/Magnatbuizen_050907.jpg
'Verrassend! Een buizenversterker van het merk Magnat. Details konden we helaas niet ontdekken.'
Zal ik ze maar even geven dan?: 2x25W met 4xEL34 in Push-Pull opstelling met 2x 12AU7 en 2x12AX7 als voorversterking. Prijs? Rond de €1500 waarschijnlijk.
Ongeveer de meest gewone opstelling dus. Als ik er naastzit mag je me verbeteren.
Edit: hij heet de RV1, en is 35W PP class AB met ook nog een phono-ingang. Veel blabla over de buizen (gewoon EH) en trafo's natuurlijk.

Ik heb het verslag op Hifi.nl over de Ifa nu uit. Het is weer van een triest niveau hoor:
In de Chinese hallen - het lijkt in die hallen wel alsof je in Hongkong bent ipv in Berlijn - is er volop namaak, euhh.... zijn er volop varianten op bekende ontwerpen. iPods en Sony Walkmans dienen als inspiratie op de meeste stands. Ook buizenapparatuur is populair. Enne....u noemt het merk en wij plakken het erop.
Over misrepresentatie van de werkelijkheid gesproken. Westerse fabrikanten laten bijna alles voor hun in China maken, of kopen het gewoon in en plakken er dan hun eigen naam op. Pronken met andersmans veren... en zijn dan beledigd als een van die Chinezen het onder eigen naam durft te verkopen. Namaak zal echt niet op de beurs staan, want dat is gewoon strafbaar. Maar die denigrerende toon... :N

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 17:54 ]

Verwijderd

@Jeep. Sorry. Franck was het dus..ben alsnog benieuwd naar jouw versie van de pasta, jeep

Overigens de buren zijn ingelicht dat er herrie gaat komen (ik heb namelijk zeikburen, helaas) :( .
Plus ik hoef a.s. zaterdag niet te DJ'en omdat de zaak verbouwd wordt en heb dus alle tijd. En de vrouw is van huis..wat een mazzel allemaal >:) .

Recensenten zijn gewoon eikels die werken in opdracht van de big companies. In de jaren 60/70 werd ook zo denigrerend gedaan over al dat jappenspul! Voor sony haalde men toen de neus voor op en wordt nu dus beschouwd als een van de betere merken.

En wie maak wie nu na? De chinezen zijn in een gat van de markt gedoken en de topmerken hebben het nakijken. En wat zie je? Gaan ze ook over op buizen. Het is echt een olievlek.

Een vriendin van me kwam bij de mediamarkt. Ja, je las het goed. Bij de mediamarkt is ze een amp tegengekomen van Philips (zei ik Philips?) met.....buizen!!!!! Alleen in de v.v.versterkergedeelte hoor! Maar toch...

Trouwens deels klopt dat verhaal wel. In Amerika kun je yaqin amps krijgen onder een andere naam van een amerikaanse importeur. Maar dat doen zo veel merken. Ik heb bij de KPN gewerkt. Denk je werkelijk dat een KPN telefoon, type Chicago door KPN wordt gemaakt. Tuurlijk niet..Het is gewoon een Siemens telefoon, type Gigaset! Als je voldoende afneemt wil ieder bedrijf best wel een ander merk erop zetten hoor!

Edit: ik heb die knakker van de IFA recensie een mail gestuurd!!

[ Voor 213% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 21:20 ]

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
T is jammer dat ik er a.s. zaterdag niet bij kan zijn, had graag meegedaan! Het klinkt stom maar ik heb nog steeds geen tijd gehad om eens echt goed te lusiteren met de buisjes die ik van Jeep heb geleend. Ik hoop volgende week eindelijk eens wat tijd te hebben!

Verwijderd

Raar verhaal van "affordable" valve company:

http://cgi.benl.ebay.be/A...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Kan er geen pindakaas van maken, jullie wel?

Wel een aantal interessante items te koop , zoals de Chinese versie(audio institute) van de Duitse TAC 34.
Hij heeft alleen een ander kleurtje en kost de helft!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 09:52 ]

Verwijderd

het is een heeeel lang en warrig verhaal dat weinig betrouwbaar overkomt. Typisch van iemand die via Ebay geld probeert te verdienen en niet weet hoe je het professioneel aanpakt. De versterker zal best goed zijn, maar of het nou de moeite waard is om de trafo's te vervangen en daarmee de prijs te verdubbelen? Je ppv (prijs-prestatie verhouding) gaat daarmee al snel de kelder in.

Verwijderd

De official Affordable valve company site is ook zeer fraai:
http://www.affordablevalvecompany.com/

Verwijderd

pppfff...misschien een leuke site crafty maar jeetje zeg...ik weet niet wat ik als eerste moet lezen...en snap geheel de pricing niet. Wat moet ik nou betalen voor een KT88 amp? Het is mij niet duidelijk :?

En ik heb even een blik geworpen op de ebay winkel..het is een groot ??. Ik kan, net zoals ralph, geen pindakaas van maken. 7(8)7

@franck...inderdaad jammer dat je niet kan...Busy, busy, busy..

Edit: Ik heb ff de rust genomen om alles te lezen en te begrijpen. Het is een soort van upgrade-bedrijf. Ze kunnen van dezelfde amp dus meerdere uitvoeringen leveren. Nou hoera voor ze.

Zoals jeep hieronder schrijft. Die gast is gestoord! En de site vind ik zeer slecht.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 17:28 ]

Verwijderd

Het is mij niet duidelijk
Mij wel. Die man heeft hulp nodig.
Wat heeft het nou voor zin tegen iedereen aan te trappen en jezelf te vergelijken en verdedigen?

Verwijderd

ehhh bronco.b: je mail heeft wel indruk gemaakt blijkbaar >:)

lees 'de waarheid' op hifi.nl

• hemaworst
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:22:

Edit: ik heb die knakker van de IFA recensie een mail gestuurd!!
Superactie zeg _/-\o_ Ook dat er nu een reactie staat op hifi. >:)
Ben wel benieuwd wat je hebt geschreven, was het een hééél erg boze mail?

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 18:48
bronco.b _/-\o_

ben benieuwd naar die mail van je

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Verwijderd

Jeetje een bericht terug maar dan via de site van Hifi.nl Da's best geinig!! :)

Ik heb hem het onderstaande mailtje gestuurd en uhh...crafty, ik hoop niet dat je erg vind dat ik oa jouw aanbeveel als zijnde importeur van echte chinese buizenversterkers. Beetje reklame kan ook geen kwaad toch?

Trouwens ik was niet boos alleen verontwaardigd dat hij al het chinese spul over één kam scheert. Dat is niet terecht

[i]Beste mijnheer Brekelmans,

Met veel interesse heb ik uw impressie van de IFA gelezen en veel moois voorbij zien komen. Maar ook rare dingen.

Mark Levinson, Marantz, Cambridge en NAD (om nog even snel wat merken te noemen) hebben allemaal productiecapaciteit in China! Daarnaast heeft u ongetwijfeld gemerkt dat de behoefte (lees marktvraag) naar buizenversterkers enorm is toegenomen. De vraag is hoe is dat zo gekomen? Hoe komt het dat de consument zou graag een buizenversterker wil?

Komt het door Prima Luna? Door van der Veen?? Graaf?

Als mij het vraagt niet. De chinezen hebben een gat in de markt gevonden. Ze zijn in staat geweest door simpelweg oude, bestaande ontwerpen te nemen, deze nieuw leven in te blazen en de markt te voorzien van wat ze wil hebben. Goed gebouwde buizenversterkers zonder een prijskaartje van de westerse markt.

U zegt het volgende bij een 'prima luna lookalike': 'En ook deze buizenversterker heeft wel wat trekjes van Prima Luna. Maar dit is overduidelijk een geval van inhaken op een succesnummer'

Ja, prima maar wie haakt in op wie? Het bescherm rooster is een verplichting in China en ziet eruit zoals bij zovele buizenversterkers. Niets bijzonders aan.
En verder ontdek ik niets nieuws dat anderen versterkers ook niet hebben? Iedere versterker heeft een volumeknop, keuzeschakelaar en coating/verfje erop zitten. Of vergis me nou? En nee..Prima Luna zal model staan voor chinese audiomarkt. Daar halen de chinezen de mosterd vandaan. Dat gelooft u zelf toch ook niet?

In hoeverre weet u iets van de chinese audiomarkt af? Ik bedoel dit niet cynisch maar heeft u zich daar wel eens in verdiept? Heeft u wel's een buizenversterker van Chinese makelij gehoord? Dat vele grote merken binnen de audiowereld overstappen op buizen is met dank aan de chinezen en de goede maak van hun spullen. Het heeft in ieder geval al mijn verwachtingen overtroffen zoals zovelen. Die allemaal hun spullen aanschaften en nog steeds aanschaffen in China en de grote merken het nakijken geven. Daarom zijn ze er uiteindelijk maar in meegegaan. Dus prima luna kopieert chinees spul!
En het inhaken op een succesnummer? Er wordt heus niets nieuws bedacht. Het enige dat men nodig heeft zijn de buizenversterkersontwerpen van toen en de moderne technieken van nu. Door een simpele combi te maken is het relatief eenvoudig een goede buizenversterker te maken. Prima Luna doet niets bijzonders dat de chinezen al wisten kan ik u verzekeren.

Anyway, een gemiste kans om de chinese audio eens series te nemen maar eigenlijk ook wel goed want de prijzen stijgen langzaam aan omdat de chinezen weten dat er veel behoefte is aan goed gemaakte buizenversterkers.

Mocht u interesse hebben in chinese audio kan ik twee dingen aanraden. Ga eens naar de site: Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 4

op deze site treft u veel informatie aan over chinese audio en alwaar forumleden informatie e.d uitwisselen.

tevens vind u op de site van Crafty (www.crafty.nl) diverseYarland versterkers aan die door een Nederlandse importeur worden verkocht. Deze importeur is uiteraard een muziekliefhebber van de eerste orde en zeer overtuigd van de kwaliteit van de yarlands-versterkers. Mogelijk kunt u bij hem het een en ander beluisteren.

vriendelijke bronco b's echte naam!!

Ik heb hem ook maar even onderstaande 'bedanktmailtje' gestuurd.

Beste mijnheer Brekelmans,

uhhh..dat was nou ik weer niet nodig. Via diverse forumleden kreeg ik te horen dat u via de hifi.nl, als het ware, mijn mail hebt 'beantwoord'. Leuk om te lezen dat u enigszins erkend dat de chinezen ook op audiogebied meer en meer terrein winnen. Uiteraard moeten zich nog profileren maar in de jaren 60/70 was dat ook het geval met al dat 'japans spul'.

Toch zou het fijn en, denk ik, leerzaam/interessant zijn om een keer soort van 'special' te doen over chinezen audio. Crafty, importeur van Yarland versterkers is denk ik meer dan bereid daar aan mee te werken. Daarnaast kan ik zonder meer de MHZS CD33 als cd-speler aanbevelen. Een buizen cd-speler die klankmatig absoluut goed klinkt en in feite alleen maar bestaat uit 'budget componenten'. Voor tussen 300-400 euro. De speler speelt met gemak o.a. de cambridge azur 640c v2.0, Marantz sa7001 en rega planet eruit.

Maar goed laat ik u niet langer lastig vallen en u bedanken voor uw reactie.

Dus een mailtje sturen heeft effect. >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 20:44 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Vandaag de Music Angel meng binnen. (Ja, die van Marktplaats).
Omdat ik zo "groen als gras" ben op buizen gebied, vraag aan de deskundige.

De versterker klinkt nogal "schel" op m'n Klipsch speakers!!... Nu is een hoorn speaker dat al van nature maar vind het een beetje TE. Het "warme" c.q "wollige" heb ik nog niet zo blijft het laag naar mijn gevoel ook achter.
Kwestie van inspelen?. Wat voor soorten buizen kan ik eventueel nog meer kwijt op de versterker?

En heeft dat invloed op het vermogen..De 2x 15watt die de versterker heeft zou toch op huiskamer niveau behoorlijk volume neer moeten zetten. Dacht ik. Maar vind hem bescheiden!

Kan natuurlijk iets mis zijn met het ding!!..

Maar goed. Buisjes gloeien mooi

Afbeeldingslocatie: http://aycu03.webshots.com/image/28522/2003718072007666765_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu12.webshots.com/image/28491/2003739317832863470_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu03.webshots.com/image/28522/2003732262456539749_rs.jpg

;)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

@silitek..je cd speler is dat de harman kardon die in beeld staat? De HD970? Die is namelijk ook best fel of zoals jezelf zegt schel (heb de speler zelf ook gehad).

En welke interlinks heb je? Ookal moet je daar geen wonderen van verwachten. Toch kan het best invloed hebben.

Laatste vraag wat is de gevoeligheid van de klipsch speakers (sensitivity)? Als dat te laag in verhouding tot de amp kan dat in een geluidsbeeld resulteren van teveel hoog, te weinig laag en geeft het gevoel dat het muziek in de speaker blijft 'hangen' i.p.v. dat het de kamer 'inrolt'.
Tenminste, zo heb ik dat wel eens ervaren. Maar daar zullen anderen anders over denken.

JJ buizen zijn volgens een vriend van me wat wollig te noemen. En ik moet zeggen dat zijn smaak grotendeels overeenkomt met mijn smaak dus dat wil ik dan best aannemen. Maar bijv. Jeep is, denk ik, wel gecharmeerd van de JJ buizen en zal de buizen anders omschrijven. Wat betreft klank en buizen is hij meer de expert.

En inspelen helpt enigzins. Dus mogelijk gewoon geduld hebben maar verwacht van inspelen wederom ook geen wonderen. Maar jammer zeg dat die niet geheel aan je verwachtingen voldoet op dit moment. Mogelijk dat het met wat tips beter wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 21:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:48:
@silitek..je cd speler is dat de harman kardon die in beeld staat? De HD970? Die is namelijk ook best fel of zoals jezelf zegt schel (heb de speler zelf ook gehad).

En welke interlinks heb je? Ookal moet je daar geen wonderen van verwachten. Toch kan het best invloed hebben.

Laatste vraag wat is de gevoeligheid van de klipsch speakers (sensitivity)? Als dat te laag in verhouding tot de amp kan dat in een geluidsbeeld resulteren van teveel hoog, te weinig laag en geeft het gevoel dat het muziek in de speaker blijft 'hangen' i.p.v. dat het de kamer 'inrolt'.
Tenminste, zo heb ik dat wel eens ervaren. Maar daar zullen anderen anders over denken.

JJ buizen zijn volgens een vriend van me wat wollig te noemen. En ik moet zeggen dat zijn smaak grotendeels overeenkomt met mijn smaak dus dat wil ik dan best aannemen. Maar bijv. Jeep is, denk ik, wel gecharmeerd van de JJ buizen en zal de buizen anders omschrijven. Wat betreft klank en buizen is hij meer de expert.

En inspelen helpt enigzins. Dus mogelijk gewoon geduld hebben maar verwacht van inspelen wederom ook geen wonderen. Maar jammer zeg dat die niet geheel aan je verwachtingen voldoet op dit moment. Mogelijk dat het met wat tips beter wordt.
de sensitivity is uit mijn hoofd 95 db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet Brekelmans (hifi.l) door heeft dat er ook Chinezen zijn die kunnen ontwerpen, laat staan dat er Chinezen zijn die ontwerpen en die originele ideen hebben.

De hint over de beschikbaarheid van buizen en alsof ze daarom met buizen ontwerpen in China is ook weer fraai. Tuurlijk, transistors zijn zeldzaam, duur en niet te krijgen in China :)

Jammer dit cliche beeld van China als imitatie en kopieer land. Hij doet er zowel zijn lezers als zichzelf mee te kort.

Maar goed ik ben dan ook niet zon hifi.nl fan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crafty, dan doe je jezelf wel tekort.
De meeste hifi.nl lezers zijn wel geinteresseerd in high end audio, maar kunnen zich geen Burmester o.i.d. veroorloven. Lijkt me een gat in de markt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Silitek
het klinkt alsof ze nog niet helemaal ingespeeld zijn.
Over tuberolling: als ik het goed heb zijn het EL84 einbuizen en 6N3P vv buisjes? Voor de EL84 worden de Sovtek Military buizen zeer goed aangeschreven (zitten ook in mijn Audio Note).
the EL84M also features higher transconductance - more power - and longer life than the less expensive EL84 - making it perfect for hi-end audio applications. However - many musician's prefer the regular EL84's warm distortion to the EL84M's tighter - cleaner tone. For all Hi-Fi users - the EL84M is definitely the tube of choice.
Of JJ. Maar die klinken vaak wat wollig idd. (ofwel de 'befaamde JJ brownsound'). Bedenk alleen wel dat je niet alle typen van 1 merk over 1 kam kunt scheren. De klank kan per type verschillen. Ik vind de JJ KT77 namelijk niet wollig of bruin klinken.
Verder zou de nieuwe Mullard mss wat zijn:
The new production Mullard EL84 / 6BQ5 is another “re-born” classic from New Sensor. With lush mids and punchy bass, these guys are sure to please even the most demanding boutique EL84 amp owner.
En de vv buisjes maken evenveel verschil. de russische 6N3P van BTB (zijn uit de fabriek in st Petersburg, de goede dus) klinken ook voller, en over het geheel genomen beter. En div NOS buizen (CBS, GE, RCA, WE396) klinken veel beter. Chinese buisjes klinken zeker niet slecht en eerlijk maar hebben wel de neiging wat helder te klinken, veel meer nog dan de GE of CBS.

En als laatste in de versterker kun je mss de caps vervangen; de Solen caps die er waarschijnlijk inzitten zijn goed maar er zijn betere:
Compared to a Mundorf Supreme Cap they sound closed-in. Midrange is slightly forward compared to more neutral caps, they can be a little “nasal” sounding in some configurations.
.

En dan zijn er natuurlijk nog de kabels als laatste tweakmogelijkheid. Maar ik denk dat het ook wel een beetje aan je speakers zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek

Zit dat blauwe licht in de buisjes?
Als het echt zo fel is als op de foto dan zit er teveel zuurstof in de buisjes en zijn ze dus niet goed meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:08:
Ik geloof niet Brekelmans (hifi.l) door heeft dat er ook Chinezen zijn die kunnen ontwerpen, laat staan dat er Chinezen zijn die ontwerpen en die originele ideen hebben.
Ik heb ergens gelezen dat China een Academie heeft speciaal voor buizentechniek....
China is dus echt wel serieus te nemen want als je dat niet doet loop je strakt achter de feiten aan wat kennis en innovatie betreft. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Jongens, Bedankt voor jullie feedback. @[eep Heb wel interesse in de Sovtek Military buizen i.c.m russische 6N3P van BTB . De vorige eigenaar (die overigens mee lees, had het ook over russisch). Maar waar haal ik die?..omg EHV.

@stephen2002: De w buisjes zijn idd fel blauw..

Verdere info als interlinks gebruik ik ProfiGold en speakerkabel W&M LS01.
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:48:

CD Speler is IDD de H/K hd970..Exact zo ervaar ik je laatste redenering. Het laag zit ergens verstopt terwijl een sensitiviteit van 95db goed is. Daarom zou ik graag de Russische buizen willen proberen omdat de combinatie heden mij te "blikkerig" klinkt. Misschien oneerbiedig maar op een laag volume lijkt het wel een transistor radio-tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 03:19:
Crafty, dan doe je jezelf wel tekort.
De meeste hifi.nl lezers zijn wel geinteresseerd in high end audio, maar kunnen zich geen Burmester o.i.d. veroorloven. Lijkt me een gat in de markt! :)
Dat valt wel mee hoor. Ik heb eerder een product door hifi.nl laten recenseren.
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2742
LOL: De Super T, staat op de recommended components list van Stereophile...Wat me het meeste ergerde aan deze recensie en de gang van zaken, was dat er in mijn commentaar geknipt was, zodat het leek alsof ik een positieve recensie van de standaard T amp aanhaalde in plaats van een recensie van de super T.

Mijn reactie als importeur op de recensie is tot op de dag van vandaag nog steeds niet zoals ik hem geschreven heb. Belangrijkste punt wat verdwenen is uit mijn reactie: mijn aanbod klanten geld terug te geven als ze de Super T niet goed vonden.

Als ze bij hifi.nl de Super T-amp niks vinden prima, dat kan, beetje raar is het wel, maar ok dan. Dat ze in mijn reactie zitten te knippen en te draaien vindt ik on-journalistieke oostblok praktijken. Talking about China....

Ik wil niks te maken hebben met hifi.nl. En dit is gelijk ook het laatste wat ik er over zeg. Ik heb geen zin om deze oude koe weer uit de sloot te halen. Het heeft me indertijd genoeg ergernis gekost. Anders eindig ik nog als die affordable valve company man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 05:37:
silitek

Zit dat blauwe licht in de buisjes?
Als het echt zo fel is als op de foto dan zit er teveel zuurstof in de buisjes en zijn ze dus niet goed meer .
Volgens mij zitten er blauwe ledjes onder, iig doelbewust om het er flitsend blauw uit te laten zien.Ik vind het zacht oranje-rood van gloeidraden veel mooier 8)
Een zwak blauw schijnsel in je buizen kan geen kwaad hoor, het wordt veroorzaakt door achtergebleven atomen.

[ Voor 12% gewijzigd door blobber op 14-09-2007 10:33 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten inderdaad blauwe ledjes onder, ik heb exact dezelfde versterker gehad ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had wat twijfels over de gebruikte DAC chip in mijn Shanling cdT100SE . In de diverse aanbiedingen op internet worden meerdere types van Burr Brown genoemd;1704,1738,1794 en 1792.Ook wordt hij als HDCD speler aangeboden en dan weer niet.
Volgend mijn leverancier China-High -end zouden er BB1794 in moeten zitten, dit staat ook met grote letters op zijn site.
Toch maar eens opengeschroefd, en wat blijkt, er zitten BB PCM1792 chips in.
Volgens de data sheets van TI zit er tussen beide chips niet veel verschil maar ik vind het toch niet erg netjes.
Ik ga Mr Leung een mailtje sturen dat hij mij toch minimaal een paar mooie kabels schuldig is ter compensatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
Hifi.nl...... Liep een tijdje geleden binnen bij Hobo in A'foort. Had wat vragen over een speaker, begon de verkoper gelijk over een recensie op Hifi.nl. Sorry, maar op dat moment had ik al geen zin meer om verder een gesprek te hebben. Ik wist genoeg:(

Het is een leuke site voor 2e hands spullen en ze brengen regelmatig nieuwe produkten in beeld, maar daar is ook alles mee gezegd. Van een zekere R. v E van Hifi.nl heb ik nog nooit een echt onderbouwde kritische noot gelezen. Maar zit ondertussen wel z'n zakken te vullen met dikbetaalde te positieve recencies.

Beetje off-topic, maar het moest er even uit.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:27:
Jongens, Bedankt voor jullie feedback. @[eep Heb wel interesse in de Sovtek Military buizen i.c.m russische 6N3P van BTB . De vorige eigenaar (die overigens mee lees, had het ook over russisch). Maar waar haal ik die?..omg EHV.
...
gewoon bij BTB (deze pagina). Kosten wel €27,20 't quad. ;)

Op mijn Yarland zit onder de vv-buisvoetjes ook een gaatje met 2 lege contactpuntjes en opdruk voor een LED. Gelukkig zitten die er bij mij niet in.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:12:
Ik had wat twijfels over de gebruikte DAC chip in mijn Shanling cdT100SE . In de diverse aanbiedingen op internet worden meerdere types van Burr Brown genoemd;1704,1738,1794 en 1792.Ook wordt hij als HDCD speler aangeboden en dan weer niet.
...
Ik ga Mr Leung een mailtje sturen dat hij mij toch minimaal een paar mooie kabels schuldig is ter compensatie..
Tja, dat is nu eenmaal zo; de producten worden telkens weer gewijzigd. Dat is in China heel normaal. Als een bepaald onderdeel op is gebruiken ze meteen een andere. Of wanneer er iets beter of anders kan wordt dat direct gedaan. Geen reden tot paniek.

De T100SE speler is trouwens niet een HDCD speler, i.t.t. zijn voorganger. Ik denk dat sommige verkopers gewoon de specs van de (veel duurdere) voorganger direct overgenomen hebben. Maargoed, HDCD heb je toch geen klap aan, of je moet er al een aantal hebben.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:11:
Dat valt wel mee hoor. Ik heb eerder een product door hifi.nl laten recenseren.
url van een oude }:O

Wat me het meeste ergerde aan deze recensie en de gang van zaken, ...

Ik wil niks te maken hebben met hifi.nl. En dit is gelijk ook het laatste wat ik er over zeg. Ik heb geen zin om deze oude }:O weer uit de sloot te halen. Het heeft me indertijd genoeg ergernis gekost. Anders eindig ik nog als die affordable valve company man.
Lekker laten liggen. Ik weet niet of het komt dat je geen bonus in het vooruitzicht stelt. Ze zitten daar wel lekker dicht bij het vuur van de veel te dure, overgewaardeerde high-end scene. En jij bent voor hen een luis in de pels door goede apparatuur voor normale prijzen te leveren - voor hen spotprijzen. En dat zal dan ook wel letterlijk als spot voelen.

Ik zou ook niet weten of ik mijn producten nog aan hen zou aanbieden als ik jou was, ook al zullen ze ongetwijfeld je speakers en buizenversterkers met heel andere ogen bekijken.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:31:
Er zitten inderdaad blauwe ledjes onder, ik heb exact dezelfde versterker gehad ;-)
dat meen je niet!! Echt belachelijk. Of beter gezegd ruk die ledjes eruit! Ziet er niet uit!!

@balboa..Geeft niet...geef maar uiting je gevoelens. Krop het maar niet op. Is slecht voor je! En gelukkig nu? Heeft het opgelucht om alles te zeggen wat je wilde?(En nog meer van dat oeverloos gezwam >:) over feelings uiten)

Misschien ook een beetje off-topic

Maar kunnen ze bij marktplaats geen inkomens-check en/of debiliteits-controle doen? Scheelt mij weer energie om die debielen 7(8)7 'te woord' te staan!!

En Marc van Hifi.nl heeft nog persoonlijk gereageerd:

Hoi Bronco.B

Ik hoop dat dit voldoende antwoord heeft gegeven op je opmerkingen. De China special zit al een tijdje in de planning, dus die komt vast en zeker.

Groeten,

Marc Brekelmans

HiFi.nl

@silitek
silitek schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:27:
CD Speler is IDD de H/K hd970..Exact zo ervaar ik je laatste redenering. Het laag zit ergens verstopt terwijl een sensitiviteit van 95db goed is. Daarom zou ik graag de Russische buizen willen proberen omdat de combinatie heden mij te "blikkerig" klinkt. Misschien oneerbiedig maar op een laag volume lijkt het wel een transistor radio-tje
Vreemd verhaal joh...Met 95dB zit je goed. Hopelijk helpen anderen buizen

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Balboa schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:11:
Hifi.nl...... Liep een tijdje geleden binnen bij Hobo in A'foort. Had wat vragen over een speaker, begon de verkoper gelijk over een recensie op Hifi.nl. Sorry, maar op dat moment had ik al geen zin meer om verder een gesprek te hebben. Ik wist genoeg:(

Het is een leuke site voor 2e hands spullen en ze brengen regelmatig nieuwe produkten in beeld, maar daar is ook alles mee gezegd. Van een zekere R. v E van Hifi.nl heb ik nog nooit een echt onderbouwde kritische noot gelezen. Maar zit ondertussen wel z'n zakken te vullen met dikbetaalde te positieve recencies.

Beetje off-topic, maar het moest er even uit.
Gelukkig delen we dezelfde mening :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus elke verkoper die refereert naar hifi.nl is fout?? Is dat niet een beetje erg voorbarig en met name onnodig om een winkel hiermee te diskwalificeren?
Van een zekere R. v E van Hifi.nl heb ik nog nooit een echt onderbouwde kritische noot gelezen.
schrijft ie blijkbaar eens een keer iets kritisch, is het ook niet goed? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:03:
[...]

Dus elke verkoper die refereert naar hifi.nl is fout?? Is dat niet een beetje erg voorbarig en met name onnodig om een winkel hiermee te diskwalificeren?
ik vind van niet. Het is net zo'n dooddoener als wanneer ik in een winkel navraag doe naar een bepaald product en voor de gein aan de verkopende partij vraag waarom ik juist DAT artikel moet hebben; "omdat iedereen het draagt/heeft" (dus is het goed/mooi/ok) |:( *reutel* NEXXXXXXXXXXXXT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net wat gelezen over een nieuwe Klipsch speaker in de Audioplay, maar zij geven precies hetzelde weer: bij lage volumes klinkt het niet. Dun en weinig presentie. Pas als ze hard staan gaat het lekker klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bronco.b: om jou een plezier te doen neem ik morgen een versterker mee met blauwe led lichtjes ;-)
Maar jij hebt toch dezelfde buisjes in je cd-speler zitten?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 08:19 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:49:
ik heb net wat gelezen over een nieuwe Klipsch speaker in de Audioplay, maar zij geven precies hetzelde weer: bij lage volumes klinkt het niet. Dun en weinig presentie. Pas als ze hard staan gaat het lekker klinken.
Exact..Hoop dat andere buizen een oplossing is. Ben nog erg tevreden met klipsch!!..klinkt ook niet slecht, echter op "bijna" vol volume versterker |:(
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:11:
@bronco.b: om jou een plezier te doen neem ik morgen een versterker mee met blauwe led lichtjes ;-)
@Beetle73..Ben benieuwd tot welke conclusie " buizen" jullie zijn gekomen. Veel luister plezier met bronco.b en ]eep

:)

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:29

kraats

Ik rol

Dat is vreemd. Ik heb de Klipsch RF-35 (vorige serie) en dat is juist één van de weinige speakers (imho) die ook een mooi vol geluid weergeeft bij lage volumes. Moet zeggen dat ik niet met buizen draai op het moment, maar met een Pioneer VSX-AX5i of een Quad 33/303, maar dat zou toch in laagweergave niet zo'n verschil moeten maken. Met welke Klipsch draai je precies, Silitek?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:11:
Maar jij hebt toch dezelfde buisjes in je cd-speler zitten?
Ja...Maar zit daar een led onder? Ik dacht dat het glas van de buis blauw was! Indien het een led is sloop ik hem eruit. Dat soort kermisgedoe ben ik niet van gediend.
Maar dat ligt dan voor een deel in het scheidingsfilter als die bij een hard volume wel okee klinkt. Het is niet my kind of speaker moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Just curious, om welke speaker ging het?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Gluten Parody schreef op zondag 16 september 2007 @ 02:25:
[...]

Just curious, om welke speaker ging het?
Dali Ikon, de speaker die Franck ook heeft. Hoezo, jij was toch niet de verkoper hè >:)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:12:
Volgend mijn leverancier China-High -end zouden er BB1794 in moeten zitten, dit staat ook met grote letters op zijn site.
Toch maar eens opengeschroefd, en wat blijkt, er zitten BB PCM1792 chips in.
Volgens de data sheets van TI zit er tussen beide chips niet veel verschil maar ik vind het toch niet erg netjes.
Zou ik ook de andere componenten controleren ,het zou hier wel eens een oud model(cdt100) kunnen zijn, ben heel benieuwd of dat wel klopt.(upgraden naar een SE is niet goedkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het is echt wel een T100se, als je op de site van Shanling kijkt,en dan de chinese versie, dan zie de beschrijving van de cdt100se, die eigenlijk bedoeld is voor de chinese markt.Hier staat ook dat er BB1792 dac chips inzitten.
Je herkent de speler aan het feit dat hij rechts maar een blauw ledje voor de upsampling functie. De oudere modellen hebben hier twee ledjes, voor HDCD of sacd weergave.
Toch zegt Shanling dat het een HDCD speler is , en china high end weer niet.Erg verwarrend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Nu online
Balboa schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:28:

Dali Ikon, de speaker die Franck ook heeft. Hoezo, jij was toch niet de verkoper hè >:)
Nope, maar was even benieuwd waarom een verkoper naar hifi.nl zou verwijzen.
Review van die Dali even gelezen, zo bijzonder is dat stukje nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:49:
Nee het is echt wel een T100se, als je op de site van Shanling kijkt,en dan de chinese versie, dan zie de beschrijving van de cdt100se, die eigenlijk bedoeld is voor de chinese markt.Hier staat ook dat er BB1792 dac chips inzitten.
Je herkent de speler aan het feit dat hij rechts maar een blauw ledje voor de upsampling functie. De oudere modellen hebben hier twee ledjes, voor HDCD of sacd weergave.
Toch zegt Shanling dat het een HDCD speler is , en china high end weer niet.Erg verwarrend allemaal.
Inderdaad,het lijkt er op dat de 1794 alleen in de export serie zit,shanling bood die mij aan voor 2000 dollar (mocht hem ook ophalen bij de fabriek omdat ik volgende maand daar toch zit).
Dus de rest van de (dure) upgrades zijn gelukkig wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Volgens mij is er een alles vernietigende bom in het oosten gevallen zaterdag. Hoor niets over de meeting....................

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
was weer erg gezellig, maar geen tijd om een verslagje te typen :( Heb 3 deadlines deze week.
Ik hoop dat ik er morgen tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moborunner schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:41:
[...]

Inderdaad,het lijkt er op dat de 1794 alleen in de export serie zit,shanling bood die mij aan voor 2000 dollar (mocht hem ook ophalen bij de fabriek omdat ik volgende maand daar toch zit).
Dus de rest van de (dure) upgrades zijn gelukkig wel aanwezig.
Ben voor de rest zeer tevreden over deze speler, hij klinkt geweldig en hij wordt iedere dag beter.
2000 dollar is wel een behoorlijke prijs , dan kun je hem net zo goed bij China High end bestellen.
Ik heb €1000,00 betaald thuis geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hifi-ralph: zou jij mij een plezier kunnen doen en china hig end via skype voor mij kunnen contacten, ze reageren niet op mijn berichtjes betreffende de G&W TW03E welke ik een 4tal weken geleden heb betaald? Zelf heb ik die mogelijkheid niet omdat Skype niet geinstalleerd mag worden op onze (bedrijfs) systemen.

berichtjes over afgelopen zaterdag blijven nog even achter, we zijn nog steeds aan het bijkomen (ik wel tenminste;-)

Ralph, dank heb je zojuist even een mailtje gestuurd met zoveel mogelijk gegevens.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@beetle
Zal morgenochtend even voor je bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de meeting bij bronco.b was weer interessant. Ik heb alleen niet veel foto's genomen zie ik nu.
ik zal even kort wat indrukken doen, dan maak ik er later wel een uitgebreider verslag van.

Verslag meeting bij bronco.b
Hemaworst en ik waren er om een uur of half 3 omdat de Tom van de routeinfo de Tom van de GPS niet kon vinden. :p Aangekomen bij bronco.b eerst maar eens de auto weggezet, de weg gezocht door het mooi aangelegde doolhofje (de voortuin ;)) en binnen gaan kijken waar bronco en beetle73 de kamer al opnieuw ingericht hadden. We hadden nu even niks met WAF te maken immers. De Aurum Cantus speakers van Beetle stonden in de lengte opgesteld zodat ze de volle lengte van de kamer in keken. Beetje te dicht bij elkaar weliswaar omdat ze op het kleed moesten staan (vanwege de spikes en de nieuwe massief eiken vloer). Verder stonden er al 3 versterkers te wachten: 2 dikke Yaqins van bronco.b op de doos waar ze in gekomen waren en een kleine Meng Yue. Samen met de nieuwe MHZS cd33 die net een beetje ingespeeld was.
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/319/broncop1010343schuinkj7.jpg
klik hier voor grotere versie Je kunt de kleur van de MC100 goed zien zo.

bronco woont in een mooi ruim huis uit eind jaren 20, wel een beetje verbouwd: de suitekamers zijn nu 1 geheel met een lichte ruime serre eracher aangebouwd met daarnaast de nu open keuken. De kamer was dus lekker ruim (4x 11m ongeveer). De akoustiek was dus prima: symmetrisch, geen harde akoestiek door de houten vloer en plafond en de bassen konden prima weg.
Na een kopje koffie hebben we allemaal mijn spullen nog uit de auto gehaald.

Er stonden nu:
speakers:
Aurum Cantus Moon River I (met G3 aluminium ribbon)
B&W 303 op een vrouwvriendelijke ... stand
Reference 3A MC op dezelfde ... .... .... ............ stand

versterkers:
Mengyue mini 6p1 (4x6P1/EL84 PP)
Yaqin MC100B (4xKT88 PP in triode)
Yaqin MC300B (2x300B DH SET)
Yarland FV-34A III (2xKT77/EL34 SET)
Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/4095/broncop1010344tubeampsfjb9.jpg

verdere apparatuur:
MHZS CD33
alles aangesloten op het G&W TW03E netfilter met afgeschermde netkabels, interlink en speakerkabel steeds dezelfde Siltech MXT London.

Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/8718/broncop1010342cm3.jpg
Dit was de opstelling dus klik hier voor GROTE versie
Die hond is dus niet weggelopen bij His Masters Voice, maar het kleine showmannetje van bronco.b. Hij probeerde steeds maar weer voor te doen wat je als je-weet-wel-hond allemaal niet meer kunt doen met een dekentje. Of met een teefje. 8)7

En hoe klonk dat nou?
We hadden eerst de Menyue aanstaan op de Aurum Cantus en dat klonk niet slecht. Alleen omdat de speakers op het kleed stonden, dicht bij elkaar, klonk het niet echt stereo. Een ongedetailleerde wolk geluid. Dus de speakers met spikes maar op kartonnetjes een stuk verder uit elkaar gezet. Beter! Het begint goed te klinken. Het mooie karakter van de AC komt al goed naar voren, mooie ronde klank zonder agressief te zijn. De bas is een beetje flabberig naar mijn smaak, maar er zit genoeg in. Dat wel. Na even doorluisteren valt er toch wel op dat de versterker toch nog wat rauw klinkt. Een beetje vlak en schuurderig, typisch oningespeelde buizen. Tja, dat gaan we toch niet snel op kunnen lossen (hmm, vlaamse grammatica?). Dat komt na 2 of 3 dagen wel goed. Next...

De rest van het spul binnengehaald. De Yarland FV34A word aangesloten op de AC. Voor mij de kans om de AC te beoordelen op bekend terrein. Dus even recht voor zijn raap (ik vind de eerste indruk altijd heel bepalend): deze speaker moet ik dus niet voor mezelf kopen. Waarom niet? De belangrijkste reden: ik hoor niet die super exacte pinpoint plaatsing niet terug die ik met mijn Ref3A wèl hoor. En daarin kan ik echt geen stap terug doen. Vreemd genoeg had de Leisure2SE dat wèl! Maar dat is ook een kleine monitorspeaker en geen grote vloerstaander.
Van alle criteria viel de bas ook op: er was genoeg van, maar niet zo strak in de lagere regionen en wat sloom (let op: combinatie met Yq MC100), en het klonk daar ook een beetje kasterig. Logisch want het is een grote 25cm woofer over dwars op de zijkant. En na enig kloppen viel mij ook op dat de kast bovenin uit 1 blok leek (tok), maar onderin tegenover die woofer zit geen dwarsversteviging (plok). Vreemd. Is daar geen ruimte voor of is het expres als een soort klankkast bedoeld? Nee, dan klinken de Dali Icons in vergelijking superstrak.
Maar ga nou niet denken dat het slechte speakers zijn! Het frequentieverloop is heel goed afgewogen en zonder pieken of dalen (beter dan mijn Ref3A). De middenbas is prima in orde en strak met goede dynamiek. En dan het midden en hoog. Tja, dat is als boter zo zacht en romig. Schoon, zuiver en totaal niet agressief. Zeer gedetailleerd, vrij en ruimtelijk. Je hoort echt alles. Ik zit me echt af te vragen of met de juiste plaatsing voor de ruimtelijke afbeelding niet ineens alles op zijn plaats valt. Die ribbontweeters vragen door hun richtgedrag natuurlijk wel een goede opstelling.

Tijd om de kamer nu eens goed op te warmen met de beide Yaqins. Beetle73 heeft de MC100 nog goed kunnen horen op de AC. Daar kun je de buren goed mee pesten. Pfwew! De plaatsing is wat minder dan met mijn FV34, maar er zit plenty power in. Ook in de bas. Alleen die klinkt wat te los. Dit lijkt een beetje een probleem te zijn met deze KT88 PP, ook in triode. Dat kun je hier op RuH ook teruglezen (met grafieken van metingen). Dit klinkt zeker wel goed, maar ik denk dat de combinatie MR1-MC100 niet de beste is. Ik vond de MR1-MC300B en MC100-Ref3A allebei beter. We hebben de Aurum Cantus Moon River ook nog op de MS300B kort kunnen horen. Toen was de bas volgens mij veel strakker. En wat lichter timbre. En geloof me; met de 8W 300B buizen (9,5W vlgs spec) kun je echt genoeg herrie maken op deze AC 90dB/W@4Ohm speakers. Zàt voor een fikse burenruzie. Grappig: de FV34 en de MS300B horen hetzelfde vermogen te kunnen leveren. Maar de 300B gaat ècht wel harder.

We hadden tussendoor ook nog even de B&W 303 van bronco.b aangesloten op de MC100. Op het eerste gehoor denk je: ach zoveel verschil zit er niet in. De klank is niet wezenlijk anders (de freq.curve is natuurlijk ook redelijk hetzelfde gemaakt). Maar dan gaat het opvallen; bas: weg. Beetje erg veel ruwer in midden en hoog. Ruimtelijkheid? Welke? Je hoort de akoestiek nog wel maar stemmen en instrumenten zijn totaal niet meer te plaatsen. Het geluid lijkt wel 1 grote brei. Nee, deze speakers zijn echt kansloos. Echt jammer voor deze mooie versterkers en cd-speler. Next!

Onderhand (18.00) is het voor Beetle73 tijd voor de terugreis. Hij wil zijn kinderen ook nog wel even zien. Dus daar gaan de AC's weer de auto in met de tuinstoelkussens ertussen. 8) En voor mij tijd om eens wat eten klaar te maken. Spaghetti. Maar dan snel en met hulp van Appie Happie (die heeft prima sugo!). Kappertjes erbij, flinke dot pesto, verse knoflook... Alleen de gehaktballetjes waren wat minder (vond ik zelf, kant en klaar). Helaas geen foto's. Te druk met eten :9

Tja, maar goed dat ik mijn Reference3A speakers mee heb genomen. Ze staan wel heel erg wiebelig op die smalle standaards. :S Op de FV34 kon ik even horen wat het verschil was met mijn cd-speler, maar vooral de akoustiek. Nou, stukken beter dan onze flat! Maargoed, de MS300B was eigenlijk alle opzichten vergelijkbaar en net iets beter. Vooral de diepe bassen. Dus wederom: next!

Bleven de MS300 en MC100 over om te horen op de Ref3A. Ik blijk toch wel erg goede speakers te hebben gekocht ooit (mag ook wel voor die prijs). Vooral de ruimtelijke plaatsing is echt heel erg goed. Dat valt op met de 300B. Het lijkt net of Ana Caram vlak achter het raam staat te zingen. Het geluid is strak en snel. Alles is met gemak te horen en te volgen. Ingewikkelde muzieklijnen zijn geen enkel probleem. Stemmen zijn super verstaanbaar. Het geluidspodium lijkt geen einde aan te komen. Stilte is een soort witte stilte. Het geluid is licht helder en duidelijk. En als er bas in zit hoor je dat zoals het moet zijn: voelbaar en droog. (al was dat op de Dali Icons met zandbak strakker en harder). De MS300B klinkt alsof je in een prachtige concertzaal zit met het licht aan. Je kunt er eigenlijk alle soorten muziek mee luisteren. Hemaworst heeft waarschijnlijk zijn versterker wel gevonden!

De MC100 klinkt toch echt anders. De kwaliteit van de bassen is nu prima in orde. De ref3A hebben geen wisselfilter alleen een condensator om de tweeter tegen de bastonen te beschermen. Dus geen spoelen in een wisselfilter dat de dempingsfactor van de versterker verslechterd. Het geluid klinkt krachtig en dynamisch. Een beetje ruiger. Het hele geluid lijkt wat lager te liggen. Baslijnen klinken wat voller, stemmen hebben wat meer body. De muzikanten staan wat meer naar voren op het podium. Ze zijn ook niet meer kleine punten maar lijken wat groter. Alsof het versterkt wordt in een zaal. De ruimtelijkheid is heel erg goed, maar wel wat anders; het lijkt alsof er nu wel muren staan waar het geluid binnen blijft. Hij is ook niet helemaal stil, er zit een kleine brom in (nothing serious though). Het geeft een enorm livegevoel, Johnny Cash lijkt echt zijn laatste uit te blazen. Maar dan in een heel ander soort ruimte als de MS300. Mij doet het denken aan een bruin cafe waar live muziek wordt gespeeld, zo'n groot bruin amerikaans roadcafe. Helemaal rock en roll. Ik kan me helemaal voorstellen waarom bronco.b deze de voorkeur geeft. Het past gewoon helemaal bij het soort muziek waar hij van houdt en zijn herrinneringen aan prettige tijden in het cafe. Nu nog een paar betere speakers dan die 303's.

bronco.b nogmaals bedankt voor de gastvrijheid. En het afval (natuursteen). En het kopietje van de filmmuziek en Johnnie Cash (die nog bij jou liggen :D).

offtopic:
PS: ik heb de FAQ echt goed gelezen en opgevolgd maar ik krijg die thumbnails echt niet als klein plaatje met klik>grote afbeelding. dan krijg je Plaatje op imageshack (popups!) te zien en dat is niet de bedoeling :(

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach...ik zie dat jeep een start heeft gemaakt met de recensie. Nou...dan wacht ik ff met verdere commentaar geven ivm. dubbelingen e.d. Echter het betrof een setje B&W 303 i.p.v. 603. Very budget speakers die dan ook niet lang op de stand hebben gedaan.

Met Jeep zijn Reference 3A MC kwamen de spullen meer tot zijn recht. Uiteraard hebben we ook nog redelijk uitvoerig naar de AC Moon river kunnen luisteren :) .
Opvallend is dat de 'supertweeter G3' verdomd mooi geluid geeft. Niet vermoeiend, geen snerpend randje in te ontdekken en geeft met gemak al het hoog weer. Klonk lekker fris en dynamisch. Ook het laag wordt op een natuurlijk wijze weergegeven zonder booming te klinken. Enige 'kastkleuring' was wel aanwezig. Maar naar mijn beleving werkte dat niet storend. Al met al vond ik de AC speakers zonder meer 'n zeer prettige speaker. Dus ook het bouwen van speakers kun je aan de chinezen overlaten.

De Reference 3A MC van Jeep zijn dus van het type monitor. Behoorlijk compact. Alleen wel breed te noemen voor een monitor, Een kniesoor die daar op let. De speakers geven met gemak de hele frequentiebereik weer, klinken mooi neutraal en open. Zoals bekend geven monitorspeakers vaker het laag minder goed weer maar deze speakers weten een vol en droog laag neer te zetten. De AC gingen uiteraard wel verder maar verder betekend niet altijd beter. In mijn geval zouden de AC's te veel laag kunnen geven. Voor mij geen probleem maar voor de buren wel. Derhalve gebruik ik ook monitorspeakers. Je moet de buren enigzins sparen.

Het hoog en midden van de Ref. 3A is neutraal en fris. Deze speakers zijn vooral in staat om kleine verschillen te laten horen tussen de versterkers en dan met name hoe de amp de plaatsing 'verzorgt' en de grootte van het totale geluidsbeeld. Bij de ene amp klinkt dit juist kleiner dan wel groter (soms tot aan het plafond) >:) .

als referentie-cd-speler hebben we de MHZS CD33 gebruikt met de originele chinezen buizen erin. Pas aan de eind van de avond heb ik een setje RCA en setje JAN 5670 buisjes van Jeep gekocht!
En moet zeggen...jammer...verdomd jammer dat we het setje RCA niet meteen in de speler hadden gedouwd want die RCA buisjes zetten het geheel net wat ruimtelijker neer, het laag werd een stukker droger (ik vind de originele buizen wat te vet/rommelig klinken) en het hoog werd een slag natuurlijker. De MHZS CD33 is dus makkelijk te upgraden met betere buizen. :)

Of beter gezegd. Fijn buisje die RCA!! Bedankt voor de buisjes jeep!! _/-\o_ Ik ga, ergens volgende week, de JAN proberen. Ben benieuwd!!!

In ieder geval de heren, hemaworst, beetle en Jeep bedankt voor een interessante middag/avond. Beetle helemaal bedankt, die in zijn drukke dagschema toch nog ruimte vond om langs te komen!!

Ik ga ervan uit dat Jeep nog het een en ander te melden zal hebben over de amps! Anders doe ik het wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Vertel..hoe waren jullie bevindingen met de Mengyue mini. Ben er benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die was prima, alleen nog niet ingespeeld (jammer)
moet nu alweer weg :'( sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Duurt wel lang zeg dat verslag... }:| :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Zal wel weer nachtwerk worden voor Jeep... _/-\o_ }) :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:15:
Zal wel weer nachtwerk worden voor Jeep... _/-\o_ }) :w
LOL
wat een mensenkennis weer :D
blijf ^ kijken
grmbl. wat een end typen weer. 4 uur 44 klaar :O

@beetle73:
ik geloof dat ik snap waarom ik de lp's nog niet heb, want er is er 1 vader geworden.
Edit: Van een jongetje heb ik gisteren gehoord. Ik ben ook heel benieuwd hoe zijn grote broertje hier op reageert.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken het "probleem" dan heeft hij andere zaken aan zijn hoofd jongen/meisje?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:04:
Hemaworst heeft waarschijnlijk zijn versterker wel gevonden!
Ja zeker, gevonden en overgekocht van Bronco.B _/-\o_
Moet alleen nog tijd vinden om hem op te halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
hemaworst schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:57:
[...]

Ja zeker, gevonden en overgekocht van Bronco.B _/-\o_
Moet alleen nog tijd vinden om hem op te halen :(
De MS300B? Leuk, gefeliciteerd! Weet zo niet welke 300b's er in zitten, maar waarschijnlijk haal je er nog meer uit wanneer je die een keer gaat vervangen door "echte" 300b's.

Waarom niet gelijk meegenomen? Eerst nog even topoverleg met de vrouw?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Balboa schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:17:
[...]
Waarom niet gelijk meegenomen? Eerst nog even topoverleg met de vrouw?
Ja, even haar voorbereiden op het apparaat van 29 kg. Ze vind hem NOGAL verschrikkelijk lelijk.
Ik heb haar wel kunnen paaien in de vorm van dat ik een ander autootje voor haar koop, ze is nogal goed in onderhandelen, haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
hemaworst schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:21:
[...]
Ja, even haar voorbereiden op het apparaat van 29 kg. Ze vind hem NOGAL verschrikkelijk lelijk.
Ik heb haar wel kunnen paaien in de vorm van dat ik een ander autootje voor haar koop, ze is nogal goed in onderhandelen, haha ;)
Onderhandelen is dus blijkbaar niet echt jouw sterkste punt 8)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep en de rest!

Leuk verslag jeep. En ja..doe mij maar een bruin café waar een bandje in de hoek staat te spelen. Ik hou meer van de live experience i.p.v. concertzalen en inderdaad heeft muziekkeuze er veel mee te maken. Ik draai niet echt veel scheurende gitarenrock maar luister nog immer naar rustige muziek dat electronische versterkt is (bijv. coldplay, ookal is dat wel een slecht voorbeeld maar het maakt wel duidelijk wat ik bedoel).

Voor meer de akoestische muziek en veel stemmen doet de 300B het beduidend beter. Het blijft een kwestie van smaak en de keus voor de KT88 is nog steeds een juiste, denk ik.

Tja..de 303's. Next in line om vervangen te worden!

@hemaworst. Gefeliciteerd met de aanschaf van mijn 300B amp versterker. Het is en blijft een beauty. En past goed bij je muziekkeus en je persoonlijke smaak, denk ik. Nu nog een stel originele
Western Electric 300B buizen >:) Kosten bijna niks?
(http://www.tonefactory.nl...=1_2_184&products_id=2465)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een paar originele WE300b uit 1939 op Marktplaats.Die zijn echt onbetaalbaar en bijna niet meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Heren, het is weer een genoegen om over jullie luister sessie te lezen. Zal van mijn kant ook een duitje in het zakje doen. De klipsch zijn de deur uit geschopt. En gaf mezelf een cadeau in de vorm van een setje Visionik Evolution 6 speakers te kopen.

Is niet zo beetje verschil zeg..goeie dag. De hemel breekt open..wat een details :)
Het hoog is helder en niet " scheeuwerig " meer..
En het midden, laag geniaal in balance..(waar heb ik godsnaam naar geluisterd afgelopen half jaar 8)7 )

De Mengyue mini match perfect..prachtig op een speakers die nog wel 100uur ingespeeld moet worden.
Al vind ik het vermogen nog steeds wat aan de magere kant van de Mengyue mini..
ben tot zover tevreden..

stiekem kijkend naar een andere buizenbak

het spul:

Afbeeldingslocatie: http://aycu07.webshots.com/image/29606/2004513299981649214_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu24.webshots.com/image/28263/2004595709049391191_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu34.webshots.com/image/25313/2004569635972304987_rs.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bronco.b
Het klopt dus helemaal dat jij en Hemaworst nu inderdaad precies de versterker hebben die bij jullie passen. Perfect toch?
Misschien kun je Hemaworst de cd-tjes nog meegeven die we vergeten zijn? Die dirty Harry filmmuziek en J Cash American... IV? Dat is wel een manco in mijn verzameling. Die moet ik echt nog wel kopen.

Ik zie op tonefactory ook andere buisjes staan: GE JAN 5670W €26 PER STUK!
Balboa schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:17:
De MS300B? Leuk, gefeliciteerd! Weet zo niet welke 300b's er in zitten, maar waarschijnlijk haal je er nog meer uit wanneer je die een keer gaat vervangen door "echte" 300b's.
Volgens ons gaan die 300B buizen wel heel erg lang mee. Dat was ook een beetje wat Hemaworst wel aanstond. (toch?) Maar ik moet eerlijk zeggen dat de eerste indruk van deze beter was dan die bij jou met de Pro200SE. Toen hoorde ik bijna geen diepte. En daar zijn opstelling en akoestiek ook duidelijk debet aan. Maar, inderdaad. Dat zal zeker nog wel verbetering geven. Ik had het met Hemaworst in de auto er nog over dat het wel verstandig is om eens vrijblijvend bij Machmat langs te gaan om te laten checken of alles elektrisch ook helemaal in orde is. Dan zal dat vast ook wel aan bod komen.
hemaworst schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:21:
[...]
Dat gewicht zie je niet hoor. Het formaat wel. Misschien krijgt ze later nog wel een gevoel van plaatsvervangende trots naarmate er meer kennissen bewonderend naar het apparaat hebben staan kijken. ;)
Onderhandelen is dus blijkbaar niet echt jouw sterkste punt 8)
LOL, au!
Zie, we hadden gewoon een half uur eerder weg moeten gaan.
silitek schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:43:
De klipsch zijn de deur uit geschopt. En gaf mezelf een cadeau in de vorm van een setje Visionik Evolution 6 speakers te kopen.

Is niet zo beetje verschil zeg..goeie dag. De hemel breekt open..wat een details :)
Het hoog is helder en niet " scheeuwerig " meer..
En het midden, laag geniaal in balance..(waar heb ik godsnaam naar geluisterd afgelopen half jaar 8)7 )

De Mengyue mini match perfect..prachtig op een speakers die nog wel 100uur ingespeeld moet worden.
Al vind ik het vermogen nog steeds wat aan de magere kant van de Mengyue mini..
ben tot zover tevreden..

stiekem kijkend naar een andere buizenbak
Opvallend hoe beroerd die Klipsch dan zijn :? Je hebt dan wel een hoog rendement, maar wat je ervoor moet inleveren aan kwaliteit. Een vriend van mij heeft een klein model, maar ik kan er echt niet warm voor lopen. Net van die Philipsjes met papieren conussen. Het doet me ook aan Bo..*rilling* denken maar dan groot en met een 'hoorn'.

Het zal wel even wennen zijn dat die Visonik minder rendement hebben, maar wat van Beetle73's versterkertje opviel was dat je er toch behoorlijk herrie mee kunt maken. Daar kun je toch goed alles op horen en ook op volle sterkte. Mijn Yarlandje op de AC begon het met de volumeknop op O- (3 uur) soms moeilijk te krijgen, net als op de Dali Icon. Maar dat zit je al op een behóórlijk volume. En bronco's kamer is zeker niet klein.
Misschien offtopic maar waarom Visonik? Zijn die zo goed? Ik ken ze alleen van die kleine hogedrukboxjes maar het merk zal sindsdien wel gegroeid zijn. Is het rendement ook iets van 89dB/W @ 4Ohm of zoiets?

En complimenten voor de nette opstelling en de opgeruimde kamer. Volgens mij is dat niet alleen voor de foto hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Dank je voor het compliment. Kamer is idd om door een ringetje te halen (dankzij wederhelft)
De Visonik is inderdaad een wonderlijk speaker. Met een Gevoeligheid van 2.83 V: 90 dB
Impedantie: 4 Ω zijn het ideale drivers voor buizen..

De meeste kennen de Visonik idd nog van de kleine variant..
Heden maken ze top speakers met revolutionaire technieken.

En nog redelijk betaalbaar zo'n 400 euro p.stuk

http://www.visonik.nl/nl/evo6.php

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs ook geluisterd naar visonik van de revo tot de concept 3 en 7. Wat bij elke toch weer opviel waren de wonderbaarlijk goede vocalen. Persoonlijk vind ik zowel de goedkope als de duurdere modellen erg goed presteren. Ik kon van iemand op marktplaats nog een setje concepts 5 overnemen voor +-1000, maar dat wil op dit moment even niet lukken helaas. (andere prioriteiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@silitek: Gebruik je je buizenversterker nu als eindversterker? En dan dus je HK als voorversterker?
Dit is namelijk ook iets wat ik ooit nog wil doen. Ben verder tevreden met mijn huidige set (NAD + Klipsch RF-3). Als toevoeging overweeg ik een Yarland FV-34CIII aan te schaffen en zou graag die dan als eindtrap willen gebruiken. Vandaar.......

Over die klipschen die je weg gedaan heb: Volgens mij (wat ik op de foto's kon zien) waren dat de F-1's. Dit is volgens mij wel de instapklasse van Klipsch en heeft als nadeel dat de basspoort aan de voorkant zit.

Mijn Klipsch luidsprekers vind ik soms zelfs overheersend in het laag. Nou moet ik wel zeggen dat ze duidelijk een eigen geluid hebben en dat kan kwa smaak soms tegenstaan. Ik ben er in ieder geval verliefd op. Tijdens de VAD-hifi vorig jaar kon ik zonder te weten waar ze opgesteld stonden ze herkennen zonder te weten in welke kamer ze opgesteld staan. Sommige noemen dat kleuring, andere een eigenschap van een luidspreker. Immers, een luidspreker zonder kleuring bestaat niet in mijn ogen.

Speelde je ze zonder beschermkappen of met? Want dat vind ik wel flink uitmaken kwa geluid. Bij mij zitten ze er altijd op waardoor er een beter stereobeeld en meer diepte ontstaat. Alle kleine dingen tellen mee. Ik wil niet beginnen over kabels e.d maar Klipschen zijn wel lastige jongens om die goed getuned te krijgen.

Overigens zijn het wel mooie luidsprekers die je nu hebt staan en veel plezier ermee.

@overig: leuke luistersessies mannen! Veel van geleerd en zal het blijven volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:36:
De meeste kennen de Visonik idd nog van de kleine variant..
Heden maken ze top speakers met revolutionaire technieken.

En nog redelijk betaalbaar zo'n 400 euro p.stuk

http://www.visonik.nl/nl/evo6.php
Aha, nu snap ik waarom ik ze niet als 'serieuze' speaker ken. De dealers! Dat is wat er aan schort. Ik ken ze uit Arnhem, Versnel hifi. Echt niet een serieuze audiowinkel maar eerder een hifi ramsch. En dan al die Expert winkels...
Uitzondering: Wilbert Hifi in Utrecht: dat zijn wel behoorlijk kritische audioliefhebbers en - kenners. Dat zij ze verkopen spreekt dan weer boekdelen.
Gebruik je je buizenversterker nu als eindversterker? En dan dus je HK als voorversterker?
Dit is namelijk ook iets wat ik ooit nog wil doen. Ben verder tevreden met mijn huidige set (NAD + Klipsch RF-3). Als toevoeging overweeg ik een Yarland FV-34CIII aan te schaffen en zou graag die dan als eindtrap willen gebruiken. Vandaar...
Ik zou daar toch huiverig voor zijn als ik echt muziek ging luisteren. Je hebt geen idee wat voor troep aan elektronica en slechte bekabeling je er tussenschakelt. En dan lus je dat door naar een minimalistisch kort hardwired buizenversterkertje?

Oh ja, ik heb deze veiling op ebay gewonnen voor 1 GBP (+ GBP110.99, de koers staat gunstig toch?):
Afbeeldingslocatie: http://i24.ebayimg.com/05/i/000/9d/1a/4f39_1_sbol.JPG
de vv buisjes zijn 6J8P~5693 en KT88 in SET.
China 6J8P = 6SJ7 in USA
Another Great Red base tube is RCA 5693
Die zijn op ebay genoeg als NOS te krijgen.

Meer over 5-9 weken... :w :Z -O- ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:30:
@silitek: Gebruik je je buizenversterker nu als eindversterker? En dan dus je HK als voorversterker?
Dit is namelijk ook iets wat ik ooit nog wil doen. Ben verder tevreden met mijn huidige set (NAD + Klipsch RF-3). Als toevoeging overweeg ik een Yarland FV-34CIII aan te schaffen en zou graag die dan als eindtrap willen gebruiken. Vandaar.......

Over die klipschen die je weg gedaan heb: Volgens mij (wat ik op de foto's kon zien) waren dat de F-1's. Dit is volgens mij wel de instapklasse van Klipsch en heeft als nadeel dat de basspoort aan de voorkant zit.

Mijn Klipsch luidsprekers vind ik soms zelfs overheersend in het laag. Nou moet ik wel zeggen dat ze duidelijk een eigen geluid hebben en dat kan kwa smaak soms tegenstaan. Ik ben er in ieder geval verliefd op. Tijdens de VAD-hifi vorig jaar kon ik zonder te weten waar ze opgesteld stonden ze herkennen zonder te weten in welke kamer ze opgesteld staan. Sommige noemen dat kleuring, andere een eigenschap van een luidspreker. Immers, een luidspreker zonder kleuring bestaat niet in mijn ogen.

Speelde je ze zonder beschermkappen of met? Want dat vind ik wel flink uitmaken kwa geluid. Bij mij zitten ze er altijd op waardoor er een beter stereobeeld en meer diepte ontstaat. Alle kleine dingen tellen mee. Ik wil niet beginnen over kabels e.d maar Klipschen zijn wel lastige jongens om die goed getuned te krijgen.

Overigens zijn het wel mooie luidsprekers die je nu hebt staan en veel plezier ermee.

@overig: leuke luistersessies mannen! Veel van geleerd en zal het blijven volgen.
De klippies waren van het type F2..Op transistoren waren ze echt niet slecht, zeker niet wat ze kosten maar op buizen waardeloos maar dat komt mede door het filtertje wat de klipsch bergt.

Verder hangt het buizenbakje alleen aan m'n fronts..ben meer een stereo liefhebber.
De H/K komt alleen aan tijdens een film voor de center, rear en sub aan te sturen..
De front speakers worden dus alleen door buizen aangestuurd..

Meng dus 2versterkers...maar H/K als voor en Buizen als eindtrap kan natuurlijk ook, al dan niet gewenst. :+

By the way: Wie gaat er naar de VAD-schow in veldhoven?
http://www.vad-show.nl/

Crafty staat er ook..ga wat buizen luisteren daar ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:11:
[...]

Aha, nu snap ik waarom ik ze niet als 'serieuze' speaker ken. De dealers! Dat is wat er aan schort. Ik ken ze uit Arnhem, Versnel hifi. Echt niet een serieuze audiowinkel maar eerder een hifi ramsch. En dan al die Expert winkels...
Uitzondering: Wilbert Hifi in Utrecht: dat zijn wel behoorlijk kritische audioliefhebbers en - kenners. Dat zij ze verkopen spreekt dan weer boekdelen.
Exact, zo staat De Hifiwinkel in Eindhoven tussen de dealers...idem aan Wilbert Hifi te Utrecht.

[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 18-09-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
silitek schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:17:
[...]

De klippies waren van het type F2..Op transistoren waren ze echt niet slecht, zeker niet wat ze kosten maar op buizen waardeloos maar dat komt mede door het filtertje wat de klipsch bergt.

Verder hangt het buizenbakje alleen aan m'n fronts..ben meer een stereo liefhebber.
De H/K komt alleen aan tijdens een film voor de center, rear en sub aan te sturen..
De front speakers worden dus alleen door buizen aangestuurd..

Meng dus 2versterkers...maar H/K als voor en Buizen als eindtrap kan natuurlijk ook, al dan niet gewenst. :+

By the way: Wie gaat er naar de VAD-schow in veldhoven?
http://www.vad-show.nl/

Crafty staat er ook..ga wat buizen luisteren daar ;)
Ik had voorheen ook buizen voor stereo en een Denon receiver voor 5.1 Was wel lastig, steeds die speakerkabel omzetten... Maar nu kijk ik film stereo met buizenbak en hoor veel meer details en het klinkt allemaal veel beter zo. (Ik moet er wel bezeggen dat de satelietten en center niet perfect afgesteld stonden)

Btw ik vond de review leuk om te lezen vooral het verschil tussen de 300B en de KT88 kon ik me levendig voorstellen. Ik neig hierdoor meer naar KT88. Of 6550 ipv KT88 maar dat verschil moet ik ook nog eens achterkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zou daar toch huiverig voor zijn als ik echt muziek ging luisteren. Je hebt geen idee wat voor troep aan elektronica en slechte bekabeling je er tussenschakelt. En dan lus je dat door naar een minimalistisch kort hardwired buizenversterkertje?
@]eep: wat bedoel je met die troep? Hetgeen wat ik er dan teveel ertussen zet? Dus de NAD en de bijbehorende bekabeling? Uiteraard heb je gelijk met het feit van hoe minder onderdelen hoe beter het zal klinken, maar ik ben nog iemand met afstandbedieningloosheidsvrees (lang woord :+) dus het afkicken van een afstandsbedieing en meerdere mogelijkheden om geluidsbronnen aan te sluiten moet ik dan nog ff aan wennen. Tenslotte heeft die Yarland maar 2 ingangen. En met een CD speler, mijn lieftallige Dual 721 platenspeler, mijn tv en mijn laptop heb ik iets te weinig. Vandaar dat ik even de mogelijkheid van de voorversterker in oogschouw nam.

De VAD show is al jarenlang een vast terrein voor mij dus ik zal daar zeker rond dolen. Helemaal bij Crafty want daar ga ik echt ff de tijd voor nemen.

Is die mini van Silitek niet een cloon/ broertje van de Yarland FV-34CIII? Ze lijken zo op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, nu snap ik waarom ik ze niet als 'serieuze' speaker ken. De dealers! Dat is wat er aan schort. Ik ken ze uit Arnhem, Versnel hifi. Echt niet een serieuze audiowinkel maar eerder een hifi ramsch.
Versloot bedoel je? Prima zaak, en zeer zeker geen ramsch. Ze draaien wel vooral op aanbiedingen, maar bieden daarnaast ook prima high end apparatuur, en de kennis van zaken is erg goed.
Wel missen ze een goede luisterruimte, maar even een weekendje thuis uitproberen is geen probleem.

Jammer dat je met 1 ondoordachte opmerking een volkomen valide leverancier met echt hart voor z'n zaak onderuit kunt halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is de persoon wel serieus maar de winkel zeker niet! Alles staat huizenhoog opgestapeld en als je wat bijzonders nodig hebt kennen ze het niet. Ik heb er zelf ook gekocht (mijn oude Dual 505). Als hij echt hart voor muziek had was hij allang van dat plein af verhuisd naar een plek waar je je spullen echt kunt laten horen. En ik ken wel meer mensen die de winkel echt niks vinden.
Of dat de plek is om als merk in high-end (excuseer de term) serieus te worden genomen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Nu online
Zeg ]eep, haal jij eigenlijk je buizen uit de amp
als je ermee aan de wandel gaat? Lijkt me ergens
wel een veilig idee, maar bij 1 van m'n eindbuizen
is de kunststof socket gescheurd dus ik ben wat
terughoudend met in- en uitpluggen.

Verwijderd

Hoi Allen

Vers van de pers! Crafty is de Europese distributeur van Yarland geworden. 8). Ik ben er zeer trots op dit prachtige versterker merk te mogen vertegenwoordigen.

De prijzen blijven onveranderd laag, ik hoop een aantal dealers te vinden in Nederland en in het buitenland zodat de Yarlands voortaan ook in winkels te horen zullen zijn :)

Het leek me verstandig dit zelf even hier te melden, voor ik het persbericht de deur uit doe.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 00:32 ]

Verwijderd

:*) van harte en veel succes/goede zaken!

Verwijderd

nou, Crafty, da's niet niks. Voor heel Europa... Ik ben er wel blij mee. Voor allebei. Yarland vind ik zeker een goede representatie waard, ik denk dat jij dat zeker op een goede en eerlijke manier gaat doen.
Gluten Parody schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:11:
Zeg ]eep, haal jij eigenlijk je buizen uit de amp als je ermee aan de wandel gaat? Lijkt me ergens
wel een veilig idee, maar bij 1 van m'n eindbuizen is de kunststof socket gescheurd dus ik ben wat
terughoudend met in- en uitpluggen.
ja ik wel. Als ik m in de kofferbak doe wel. Je weet maar nooit wat er tegenaan slingert. Ik laat ze er ook wel in als ik m op de achterbank zet. Dan kan er niet veel mis mee gaan. De buizen zijn steviger dan je denkt hoor (op dat plastic na dan).

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 01:41 ]

Verwijderd

Is er iemand geweest die al de Yarland FV-34AIII en de FV-34CIII met elkaar heeft kunnen vergelijken? Wat zijn de verschillen kwa klank, beeld en dynamiek?

Zou leuk zijn om die verschillen eens te weten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:02:
@bronco.b
Het klopt dus helemaal dat jij en Hemaworst nu inderdaad precies de versterker hebben die bij jullie passen. Perfect toch?
Misschien kun je Hemaworst de cd-tjes nog meegeven die we vergeten zijn? Die dirty Harry filmmuziek en J Cash American... IV? Dat is wel een manco in mijn verzameling. Die moet ik echt nog wel kopen.

Ik zie op tonefactory ook andere buisjes staan: GE JAN 5670W €26 PER STUK!
Ik heb de cd's bij 300b amp gelegd zodat Hemaworst ze niet kan vergeten! En cash rules..de american recordings serie is echt prachtig!

@crafty, Ook namens mij gefeliciteerd!!

@sillitek, een vriend van me heeft Visonik speakers. Geen kleine hogedrukspeakers maar normaal formaat monitor speakers. Ze maken volgens mij al langere tijd al goede speakers. Mooi dat de aria mini beter tot zijn recht komt in de huidige opzet. Jammer dat het met de klipsch niet klikte. Ik heb eigenlijk ook niet veel goeds (ook geen slechts overigens) gehoord over klipsch. Wel valt me op dat de speakers op allerlei ramsch internetwinkels worden aangeboden voor weinig.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 10:51 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Offtopic: Crafty, Gefeliciteerd en succes gewenst. Kom op VAD een kijkje nemen bij jullie...

Verwijderd

Het heeft een tijdje geduurd voordat ik een vervanger heb gevonden voor mijn Music Angel XDSE EL34, deze was alweer even de deur uit. Het is toch weer een Music Angel geworden en niet een Bewitch (prijsverschil was mij toch iets te groot).

Afbeeldingslocatie: http://www.musicangel.ru/amp/xd800b.jpg

Komt per luchtpost dus moet er met een week of twee wel zijn.
De zwarte trafo kappen worden vervangen door zilverkleurige

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 10:04 ]

Verwijderd

@beetle,

Ben benieuwd hoe die klinkt! Dus schrijf maar een mooie recensie!

Qua tech.spec. is het ongeveer hetzelfde als de MC100-B afgezien van de buizen.
In de angel zitten 2 maal 12AT7 en 12AU7 terwijl in de yaqin 2 maal 12AX7, 4 maal 6SN7 zitten. Toch produceren beide 30 watt in triode.

Ik heb dan ook gelijk een leuke vraag. De v.v. buizen van beide versterkers verschillen en toch zijn ze beide 30 watt. Hoe komt dat? Of nog beter wat is nu precies de werking van de v.v. buizen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:54:
[...]

. Jammer dat het met de klipsch niet klikte. Ik heb eigenlijk ook niet veel goeds (ook geen slechts overigens) gehoord over klipsch. Wel valt me op dat de speakers op allerlei ramsch internetwinkels worden aangeboden voor weinig.
Jammer dat het merk Klipsch zo te grabbel wordt gegooid, Paul Klipsch zou zich in z'n graf omdraaien!
Eigenlijk zijn de Klipsch luidsprekers uit de Heritage series de enige echte, en deze zijn zeker niet te vergelijken met de plastic rommel die ze tegenwoordig verkopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 07:47:
Is er iemand geweest die al de Yarland FV-34AIII en de FV-34CIII met elkaar heeft kunnen vergelijken? Wat zijn de verschillen kwa klank, beeld en dynamiek?

Zou leuk zijn om die verschillen eens te weten.
Ze ontlopen elkaar heel weinig*:

De FV34A lijkt iets meer vermogen te hebben en klinkt ietsie pietsie ruimtelijker (meer als 1 geheel)
De FV34C loopt iets verder door in het laag tov de A. En heeft net wat meer punch.
In dynamiek hoor ik geen verschil, de klank verschillen zijn heel klein, ik zou er echt een middag voor moeten uit trekken om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen.
De A heeft nut van JJ eindbuizen, de C niet.

Voor een monitor speaker die niet al te laag komt van nature zou ik de A aanraden en voor een vloerstaander de C.

Bedankt voor alle geluk wensen!

*in mijn kamer, met mijn speakers en in mijn oren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 13:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 07:47:
de Mengyue is ongeveer gelijk aan de FV34C en die hebben we gehoord. Al was hij dan nog niet echt ingespeeld. En Mijn Audio Note Oto SE heeft dezelfde EL84 alleen in SE en dan 2 buizen parallel (dus 2 per kanaal doen het hele signaal naast elkaar). De 34C doet push-pull dus de dene buis de negatieve helft van de sinus de andere de positieve helft. En door de juiste afstelling (bias) komen die 2 helften precies op elkaar. Je kunt je voorstellen dat juist in dat gebied waar ze overlappen het signaal er net even wat anders uitziet, een soort vervorming die je bij single ended (1 buis doet het hele signaal) niet hebt. En de 1e en 2e harmonischen liggen wat anders. Maargoed; wat heeft dat voor invloed? Het gaat just om de kleine signalen zoals nagalm. Dus de weergegeven ruimtelijkheid en kleine details. Het frequentiebereik ligt aan het type buis en de trafo's en opbouw enz., dynamiek en power ligt aan het type buis en de schakeling. Voor zover de theorie.

En hoe klinkt het dan? (de praktijk). Zoals Crafty al aangeeft.
Ik ga alleen even wat verfijnen, ik heb speakers die dit nml erg duidelijk laten horen. De weergave in de ruimte is heel erg precies. dus **
**in mijn kamer, met mijn speakers en in mijn oren en wat er tussenzit.

De 34A is waanzinnig precies in het plaatsen van stemmen en instrumenten. Een stem klinkt alsof het uit een plek ter grote van een ballonnetje komt. Je kunt de zangeres zo aanwijzen, als het ware blind er naartoe lopen. Je hoort van de opnameruimte waar de wanden zijn (van een akoustische opname). Ingewikkelde muziek kun je veel makkelijker volgen en is daardoor minder vermoeiend. Met NOS vv buisjes en KT77 wordt dit nog versterkt. De klank word bovendien nog zijdezachter, voller en dynamischer. Het gebrek aan diepe bas (het is er wel maar een aantal dB zwakker) en body blijft echter.

De 34C (dit is een combinatie van wat ik van de AN en MA gehoord heb) heeft ook een mooie ruimtelijkheid, maar wat korreliger Een stem lijkt meer op een wolk en heeft de grootte van een klein autotje. Je hebt wel redelijk de indruk van de grootte van de opnameruimte. De klank van de EL84 buisjes is erg prettig, warm en rond, maar niet wollig ofzo, lekkere punch en flinke dynamiek op een natuurlijk klinkende manier. Het klink allemaal wat groter en voller.
Je kunt de vv-buisjes ook vervangen door een paar NOS (GE, CBS, RCA) en daar gaat de diepte en ruimtelijkheid zeker van toenemen. En een setje Sovtek military EL84M kost maar €27.20 en zijn ook wat beter.

Als je lekker wilt zwelgen in muziek zoals van Rammstein moet je de C nemen, als je wilt kunnen horen dat ze ook nog echt muziek maken moet je de A nemen. Wil je allebei moet je een 300B of 845 SET nemen.

Het is eigenlijk net hetzelfde verschil in karakter als tussen de Yaqin MC100 en MS300B. De FV34C kun je alles op draaien maar minder verfijnd, de FV34A is vooral mooi met klassiek, akoestische jazz en kleine bezettingen. Hij speelt alles, maar volle vette rock wordt meer garagerock.

Nog even over de eindbuizen: als je de buis op zich beschouwd is de EL84 een klein maar fijn buisje. Minder vermogen maar fijnere klank dan de EL34. Maar als je de EL34 door JJ KT77 vervangt denk ik dat de KT77 de betere is. Dat win je niet meer terug met een ander merk EL84.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 15:22 ]

Verwijderd

In principe luister ik veel naar artiesten als: Patricia Barber, Vaya con Dios gewoon blues en jazz eigenlijk. Soms wil er nog wel eens een CD gelijkwaardig aan Anouk de CD-speler in schuiven.

De Klipschspeakers die ik nu heb (en hou) hebben soms een teveel aan laag dus zou in theorie best een dB of 1 a 2 kunnen verliezen waardoor de 34A interesant wordt. Maar wanneer de 34C is sommige gevallen meer aankan, ja dan wordt die weer interesant hehehe

lastig.........

Verwijderd

Hihi

Ik maak het je nog lastiger, de FV34A loopt minder ver door in het laag, hij geeft niet minder dB's.

De verschillen waar Jeep het over heeft zou ik zelf in cijfers zo uitdrukken:

Laag: FV34A 7
Laag: FV34C 8
Image: FV34A 8
Image: FV34C 7

Dubieus natuurlijk om er een 8 of zeven aan te geven als importeur, maar zie het als een poging de verschillen wat in perspectief te zetten. Er is verschil maar het is geen dag en nacht verschil.

Verwijderd

soms een teveel aan laag dus zou in theorie best een dB of 1 a 2 kunnen verliezen waardoor de 34A interesant wordt.
tja, bij mij in de flat resoneert het laag ook nog eens. Dus wat minder bas vind ik ook niet erg. Maar als ik het zo hoor dan kun je beter de FV34A nemen. Ik heb een 'iets' bredere muzieksmaak en kan op de 34A alles spelen; dance, jazz, hardrock, ethnisch, chanson, blues, symphonische rock, synthesizer, moderne klassiek, barok, orkest, orgel, hiphop, drum 'n base. You name it.

Maarre ik wil even een getalletje aanpassen, ik wil dit op een absolute schaal (en met andere buizen) zo stellen.

Image FV34A 9,5

En dan stel ik de 300B op 10, en dat verschil is moeilijk te horen. Ik heb al heel veel spul gehoord maar ik heb nog nooit echt beter gehoord, op wat voor show of winkel of thuis dan ook.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 16:49 ]

Verwijderd

Kijk daar heb ik tenminste wat aan :D bedankt heren. Ok het wordt zeker 1 van deze 2. Bij de VAD hifi bezoek ik Crafty en zal zeker de 34C in overweging nemen. Maar de verhalen over ruimtelijkheid van ]eep spreken me wel aan.

Dus Crafty, je heb al een klant, alleen welke het wordt moet nog blijken.

ff een zijsprong: Ik heb volgens mij de Dynavox of zoals hij bij Conrad heet de palcom TA-70 nog niet genoemd zien worden. Is dit dan een mindere kwaliteit versterker? Deze versterker wordt namelijk ook in China gebouwd volgens mij. Iemand deze versterker al eens gehoord?

Verwijderd

Oh ja, ik heb deze veiling op ebay gewonnen voor 1 GBP (+ GBP110.99, de koers staat gunstig toch?):
[afbeelding]
de vv buisjes zijn 6J8P~~5693 en KT88 in SET.
Ik las op een site dat KT88 in Set het zeer goed moeten doen. Ben dus weer's benieuwd hoe deze het gaat doen!!

Verwijderd

Hee crafty..Ik zag op je site dat een Fuck Up Beyond Any Recognition (Fubar) II USB DAC gaat voeren! Zijn er ook al recensies te vinden? Ik kwam ze niet tegen namelijk

• Balboa
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 00:31:
Hoi Allen

Vers van de pers! Crafty is de Europese distributeur van Yarland geworden. 8). Ik ben er zeer trots op dit prachtige versterker merk te mogen vertegenwoordigen.

De prijzen blijven onveranderd laag, ik hoop een aantal dealers te vinden in Nederland en in het buitenland zodat de Yarlands voortaan ook in winkels te horen zullen zijn :)

Het leek me verstandig dit zelf even hier te melden, voor ik het persbericht de deur uit doe.
Gefeliciteerd! Mooie ontwikkeling denk ik zo. Leuk dat het "avontuur" op deze manier gestalte gaat krijgen.

Wellicht een beetje off topic, maar iedere keer als ik je site bekijk valt het me op. De kleuren van je speakers........ :'( Gaan die nog veranderen in de toekomst? Ik wil absoluut niet lullig doen, maar deze kleurstellingen staan m.i. beter op een kinderkamer dan in een (doorsnee) huiskamer. Is er wellicht een houtnerf type op komst? Zo zo'n mooie hoorn niet misstaan!

Handtekening

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.