Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 46.685 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dit topic is een vervolg van:
Nieuwe versterker
Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul
Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul deel 2
Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul deel 3

Mededeling aan de lezer:
De TopicStart (TS) is een verzameling meningen, ervaringen en ideeën van de verscheidene mensen die audio hebben gekocht in China. Ga nooit of te nimmer blind af op onze adviezen. Koop met gezond verstand.
Het gaat over zgn. grijsimport (dat is voor privepersonen toegestaan). Garantie is een probleem want opsturen is duur. Er is dus een zeker risico. Denk ook zelf na over wát je zoekt en hoe duur dat voor jou mag zijn. Je moet dit niet van je laatste geld kopen, maar als je het geld over hebt kun je vreselijk mazzel hebben. Het is dus net als beleggen.

intro
Voor wie goed oplet en wat verder kijkt dan de betere audiowinkel in de regio is het vast wel eens opgevallen dat er wel eens onbekende merken voorbijkomen met rare engelse of chinese namen zoals Opera (=Consonance), Ming Da (=Meixing), Aurum Cantus, Classic, Cayin (Spark), Dussun (voorh. Kursun),G&W, Jolida, Original, Xindac en Shanling. Dat zijn allemaal Chinese merken die hifi-apparatuur maken en meestal begonnen zijn met (of nog steeds) apparatuur maken voor westerse fabrikanten. De laatste jaren druppelen de apparaten dus ook door naar onze markt, maar dan niet via de 'normale' winkels en importeurs. Je hoort er echter niet veel over, en leest er ook bijna niet over in de bladen. Sterker nog: het is angstvallig stil rondom Chinese Hifi.

Niet zo vreemd want de Chinese hifi wordt via internet verkocht tegen chinese prijzen. Dan hebben we het niet over iets goedkoper maar over tot een faktor 10 goedkoper!
Ken je Mark Levinson? (de persoon en oprichter van Mark Levinson, Cello, en nu Red Rose Audio).
Die koopt 90% van zijn spullen in China en plakt er zijn eigen label op. Kijk eens op redrosemusic. De Red Rose Passion is een hele mooie 100Wsolid state versterker van $3000 (en zo in diverse bladen als 'goed' getest!). Hij is alleen exact gelijk aan een Dussun (voorh Korsun) DS99 van €182.
Daar komen dan wel forse transportkosten en BTW bij, maar het blijft dan nog steeds erg voordelig. Vooral kabels ea.
Het prijsverschil is gigantisch omdat veel 'high end' spul verkocht wordt voor wat een gek ervoor geeft. Waarom kost een Levis hier €150 en in de USA $70 en een namaak van goede kwaliteit in Turkije €40? Globalisering, outsourcing, marketing. De tussenhandel verdient gewoon aan de slechte arbeidsomstandigheden van de chinezen die op een soort van campus bij de fabriek wonen. Dan kun je beter direct bij hen kopen toch? Als je dan meer koopt verdienen zij (die het verdienen) er meer aan.

kwaliteit
Maar hoe zit het dan met de kwaliteit? Tja, in 1 woord: wisselend, maar meestal is het goed tot zeer goed. Er worden echt topproducten gemaakt die ook zeer goede recensies krijgen als er wel een officiele importeur is (dus ook Europese prijzen) en het wel gereviewed 'mag' worden. Voorbeelden hiervan: de E-sound E5 in Music Emotion (juli 2006) en de Opera Consonance Droplet CDP-5.
Afbeeldingslocatie: http://www.opera-consonance.com/products/images/Droplet20CDP5-0.jpg.

De kwaliteit is meestal ver boven verwachting: dit is echter per merk verschillend en ligt natuurlijk aan de kwaliteitscontrole, en de artikelen die expliciet voor export bedoeld zijn hebben meestal betere componenten. Als je via vage website of Ebay besteld heb je kans dat je een artikel bedoeld voor de Chinese interne markt krijgt die wat minder goed is (en voor 220V ipv 230V). Als je alles goed doet heb je dus dezelfde kwaliteit als van de merken die hun spullen goedkoop in het verre oosten laten maken, zoals NAD, Denon, Quad, B&W, Prima Luna, Vincent, Red Rose (van Mark Levinson) en noem al die dure merken maar op. Als je de audiobladen leest, lees je soms waar ze hun producten laten maken. Ik las deze week dat die dure high end kabels voor 80% in China gemaakt worden (de beginnend importeur bedoelde hiermee ws. te zeggen dat bijna alle andere kabels inferieur waren) . De Chinese OEM's beginnen nu dus ook hun eigen producten onder hun eigen naam te verkopen. Zij hebben zeker wel kennis en ervaring (met name op het gebied van buizen en meubelmakerswerk) en zeker de intelectuele en artistieke capaciteiten.

in China worden ook producten gemaakt die met trots gemaakt worden. En van de grond af.
Aurum Cantus speakers worden daar ontwikkeld van de kast tot de drivers zijn helemaal eigen fabrikaat. Als je de fabriek wilt zien hoe het eraan toegaat: allemaal handarbeid.
De aluminium ribbon tweaters zijn zeer gewild bij zelfbouwers. Kijk maar eens op http://www.aurumcantus.com/]de website van Uarum Cantus daar staan ook alle drivers bij producten.
Op het AVtalk forum staat een thread over Aurum Cantus waarin iemand naar een show in London is geweest en ze daar gezien, direct gekocht heeft en daarna ook een dealerschap heeft gekregen. (Het is een onafhankelijk forum btw). De reacties zijn allemaal rezend enthousiast. En dan te bedenken dat de prijzen op Europees niveau, en dus aanzienlijk hoger liggen. Je kunt ook zien hoe een verzending aankomt en hoe het verpakt is.
Opera - Consonance is ook een merk dat zeer exclusief spul maakt en daar zeer trots op is. Het is ook minder goedkoop. Zij hebben een fabriekspand in het hart van de artistieke wijk van Beijing en willen daar absoluut niet weg vanwege de uitwisseling van ideeen met die kunstenaars. En ze verhuizen hun productie perse niet naar het (nog) goedkopere zuiden omdat daar zoveel piraterij en namaak gemaakt wordt
Ook G&W dat met de Chengua Universiteit samenwerkt heeft ook duidelijk een persoonlijke signatuur. De naam van de ontwerper staat er ook met name bij. (Niet echt communistisch eigenlijk.)

Bij sommige fabrikanten is het soms oppassen met welk product je kiest: ze nemen namelijk een ontwerp en passen het wat aan en maken daarmee hun eigen product. Net als in Japan 30 jaar geleden dus. Het kan dan gebeuren dat je een slecht ontwerp hebt dat kapot gaat of niet echt veilig is of gewoon niet goed klinkt. Dit komt wel voor bij sommige merken (Ming Da hebben een paar duds) en vooral bij spullen die alleen via E-bay verkocht worden is het risico hoger. Je kunt daarom beter bij een goede bekende webshop kopen.

garantie
Die zit er dus niet op, behalve wanneer expliciet vermeld: Ornec geeft garantie op DOA, bij Timaudio is er ook nog wel een mouw aan te passen. Pacific Audio is Nederlands en geeft wel garantie, nette prijzen èn bezorgd aan huis.
Bedenk wel goed dat garantie sowieso altijd op fabrieksfouten is, nooit op slijtage en verkeerd gebruik. Als een apparaat kapotgaat zijn er in 90% van de gevallen toch flinke kosten aan verbonden. Gaat een Chinees apparaat kapot dan kan hij meestal ook gewoon gemaakt worden. Alleen is het soms lastig met onderdelen.

waar te koop
Er zijn een aantal plaatsen waar je aan Chinese hifi kunt komen: soms rechtstreeks bij importeurs/winkels (oa. East West audio in Nijmegen, Cayin via Hay End audio, dan betaal je echter weer de hoofdprijs), maar meestal via webshops en via E-bay.
De bekendste en goedkoopste zijn:
Ornec (goed en zeer goedkoop) (Site werkt soms niet met IE of FF, Opera altijd goed.)
Pacific Audio even goedkoop, met garantie, aan huis bezorgd.
Cattylink bekend, goedkoop en in orde. Hier vind je een oude prijslijst
china-highend-hifi Prijzen door to door.
chinese-hifi.co.uk ook in orde. Prijzen incl verz.
timaudio ook in orde, staan alleen geen prijzen bij.
ChinaOEM-audio Levert nog wel maar is er in feite mee gestopt. AFRADER (quote Jan Hoppezak, lees deel 2 page 21-22)
Hifi-86 niets over bekend.
New York Sound levert vooral voor de US markt en is dus vaak ook 110V versie met verkeerde stekkers. Prijzen liggen ook hoger en communiceert niet best.
Je moet voor jezelf uitmaken waar je het voordeligst uit bent, sommigen rekenen prijzen incl. verzenden. Reken er wel op dat je +/- 4% importkosten aan de douane moet betalen + 19% btw over het totale bedrag van waren+transportkosten+invoerrechten. Dat is zomaar een paar honderd euro. Ornec krijgt een 50% discount bij DHL vanaf 21 kg maar je kunt beter via TNT laten versturen (zie ook bij betalen.

producten
Welke producten van goede kwaliteit kun je zoal voordelig kopen in China?

CD-spelers: er zijn diverse zeer goede cd-spelers in China te scoren. Tenslotte komen bijna alle cd-spelers uit China.
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100061-M.jpg
Original 2008 CD Player
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100026-M.jpg
Shanling CD-T 80
Afbeeldingslocatie: http://china-highend-hifi.com/Shanling%20SCD-T200C%20-%20001.jpg
Shanling SCD-T200
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/sorgenti/lettori/esound-e5/esound%20e5-1.jpg
E-sound CD-E5
Afbeeldingslocatie: http://www.stereotimes.com/images/cd120Linear2.jpg
Opera Audio Consonance CD120 Linear review

Draaitafels: nee, daar hebben de meeste geen kaas van gegeten. Alleen Opera heeft een paar (echt) mooie draaitafels oa. de Droplet LP5.0 Turntable (broertje van de cd-speler op het plaatje hierboven).
Afbeeldingslocatie: http://www.opera-consonance.com/products/images/dpLP5020small.jpg
klik hier voor een grote foto van deze geweldig mooie draaitafel

Dac's: weinig. Xindac heeft wel een mooie voor weinig geld.

Versterkers: ook deze zijn zeer ruim gesorteerd. En zijn (soms zeer fors bemeten en stabiele) transistorenversterkers voor stereo en surround, maar ook echt heel erg goedkope buizenversterkers, die bovendien nog zeer goed zijn, tot zeer dure.

Transistorversterkers:
Natuurlijk zijn transistorversterkers het meest gangbaar omdat ze zo praktisch zijn in gebruik en met een goede opbouw ook goed klinken. Strak en eerlijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100106/tw-2006-1.jpg
G&W TW-2006X, 2x100W met flinke 400VA rinkerntrafo zodat hij ook bij lage impedanties stabiel blijft.
Deze hebben een aantal mensen gekocht tot zeer grote tevredenheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.yushang-audio.com/chanping/6.10/No.6.10ddd.jpg
Classic No.6.10
Ook deze hebben een aantal mensen gekocht tot zeer grote tevredenheid. Zie deze plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/6245/cd1yz6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/6707/cd4le2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dussun.com/chinese/product/products/ds99_1.jpg
Dussun DS99
Deze viel wat tegen en is direct doorverkocht (met winst overigens :P)

Zware jongens:
wil je echt veel power kun je bv de Dussun V6i proberen. Output Power 2x600W / 2Ω; 2x300 W / 4Ω; 2x150 W / 8Ω
Afbeeldingslocatie: http://www.dussun.com/chinese/product/products/v6i_tx1_big.jpg.
Hiervan schijnt het geluid volgens sommigen dan weer kil te zijn...
Er zijn echter wel meer merken met dit soort krachtpatsers.

Buizenversterkers:
Vanwege de vermeende controverse aangaande buizenversterkers gaat het volgende stukje puur op mijn eigen conto.
[mening van buizenliefhebbers]

Daar zijn diverse typen in opbouw en buizen te vinden
Het nadeel van buizen is:
ze slijten (langzaam maar zeker)
opwarmtijd, pas na een minuut ofzo komt er geluid uit en dat word na verloop van 30 min steeds beter
vaak geringer vermogen
hoog energiegebruik
verkeerde/oude buizenversterkers klinken wat wollig, weinig bas/hoog (de vooroordelen hebben wel een grond van waarheid namelijk)

Belangrijker zijn de voordelen
Een moderne, fatsoenlijke buizenversterker klinkt neutraal met een strakke volle bas, een open en gedetailleerd middengebied en sprankelend hoog. De ruimtelijke weergave is zeer goed.
Het verschil is kan volgens de liefhebbers worden omschreven alsof je in een theaterloge zit en de vitrage weggeschoven is. Er is een enorme diepte in de denkbeeldige zaal voor je en tussen de instrumenten is een zwarte stilte.
Lees meer in de luistertest van de Yarland hieronder.
Let op: Dit is een 'mening' over buizenversterkers. Lang niet iedereen is het er mee eens. Het is een bekend twistpunt. Echter de meesten die het gehoord hebben zijn 'verkocht'. Heb je nooit naar een buizenversterker geluisterd begin er dan ook niet aan zonder je te verdiepen in de voor en nadelen, het geluid en de techniek!

Er zit ook nog verschil in buizenversterkers qua schakeling:
Push-Pull is krachtiger maar minder verfijnd
Parallel geschakeld levert meer vermogen op maar kan smering geven (en kost 2x zoveel buizen)
Penthode idem
Triode is mooier maar heeft minder vermogen
Single Ended Triode is het mooist

Dan kom je bij de buizen
EL34 20W Penthode
KT88 12W
845 20W dit levert een flink vermogen SET op maar iets minder verfijnd
2A3 3W SET (auw) maar erg mooi
300B 9W (oorspr voor bioscopen) is even goed of beter dan de 2A3 maar met meer vermogen
en dan nog de verschillen in merken

Een dubbele uitgangstrafo geeft meer en strakkere bas.

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/1927/12yarlandfv34aiiiwerkendinrekna3.jpg
Yarland FV-34AIII Tube Amplifier 230V version: € 139.00
Ongeevenaard geluid voor het geld. Mijn ervaring:

Vergelijkingde luistertest Yarland FV34AIII, Audio Note Oto SE, Mission Cyrus III, Image 65i

Ik heb ook een paar dagen een Mission Cyrus 3 te leen die een vriend ooit aangeraden heb. Dat is geen misselijke transistorversterker en koste toen zo'n fl 1600. Maar hij kan niet tippen aan de Yarland. Hij gaat harder en heeft wel die diepste bas, maar daar houd het op. De Cyrus 3 klinkt wat neutraler/feller in het hoog en de bassen zijn wat droger maar ook minder fel/snel. Maar dat is niet zo belangrijk. De Audio Note gaat wel diep en zeer vol (te?) en heeft ook veel diepte, maar weet de stemmen minder precies te scheiden. Ik kan de loopjes wel goed volgen. Het klinkt erg vol en mooi maar minder precies en gedetailleerd.

Er is wel iets anders typerends wat me wel duidelijk opviel en dan moet ik eerst even wat uitleggen: als je een instrument of stem op het podium hoort dan stel ik me die voor als een wolk. Dat hoor je in het echt ook. Die stem kan verder naar voren of achteren staan en groter of kleiner lijken. In het echt hoor je van een persoon ook niet alleen zijn mond maar ook zijn borstkast resoneren dus het is nooit een punt in de ruimte, maar het moet ook niet te groot worden. Op een studioopname is het dus wel een punt.

Als ik via de Yarland buizenversterker luister klopt dit redelijk goed. Niet te dichtbij en te klein, niet te ver weg en te groot. Het podium begint achter de speakers. Die wolk steekt af tegen de 'zwarte' achtergrond. Ik kan elk instrument precies plaatsen. Ik kan ingewikkelde loopjes ook prima volgen en stemmen van een koortje onderscheiden als aparte stemmen. Er zit ook veel diepte in (verschil tussen voorste stem en achterste instrument/nagalm/echo).
Als ik nu de Cyrus 3 gebruik lijkt het alsof de stem wat verder naar voren staat (geen probleem) maar als ik een stem of instrument hoor dat ie uit een wolk met ruis tevoorschijn komt. :S Als het geluid stopt, stopt het ook. Net of er zand op de vloer gestrooid is en dat weer verdwijnt, of als een druppel op het water valt dat je zo'n kroontje ziet. Bij ingewikkelde loopjes raak ik eerder de draad kwijt en een koortje lijkt meer op een uitgesmeerde brij. Stemmen/orgeltoon lopen ook wel eens 'vol' (net of je oren dichtzitten als het te hard gaat) En de ruimte loopt minder ver door naar achteren. Duidelijk minder diepte dus.

Ik heb een paar keer geswitched en ik hoor het steeds weer. Loopjes, koortje en vollopen heb ik samen met die vriend geconstateerd. Ik ga er geen oorzaken voor bedenken, maar ik weet wel dat ik de buizenversterker(s) veel schoner vind klinken. Het is dus duidelijk geen toevoeging (fijn clippen of harmonische vervorming) die de buizenversterker maakt maar juist het in tact laten van het originele signaal. Met de buizenversterker klinkt het meer zoals ik het in het echt ook hoor. Ik kan de Yarland vol opendraaien met het orgel van de St Eustache in Parijs (met van die volle zware tonen) en het blijft goed gaan. Met de Cyrus heb je het idee dat het 'te hard' gaat ook al draai ik hem niet verder open dan 9-10 uur (=~ zelfde luidsterkte).

De opstelling was identiek en ik heb vrij snel omgeplugd en heb steeds dezelfde paar nummers gebruikt. Mijn vriend was niet bevooroordeeld want hij weet niets van hifi enzo, hij zingt zelf in een koor. Hij heeft geen idee wat beter moet klinken of wat dan ook.
We (andere we) hebben in een andere sessie ook nog vergeleken met de Image i65/Yarland en Audio Note.
De Image i65 klinkt aardig overeenkomstig de Audio Note maar heeft iets exactere plaatsing en vooral veel minder scherpe s-en en flink wat meer power. Kost echter 2x zoveel als de Yarland en 1/3 van de AN. De Yarland blijft echter de beste qua plaatsing, ruimte, detail, dynamiek en ontbreken van de slissende essen.

Tuberolling
Ik heb 6 setjes andere buizen binnengekregen en na een paar uur inspelen wordt het geluid nog beter (iig anders). In deze versterker kun je een setje matched buizen (van gelijke specifikatie) eenvoudig omprikken.
Eindbuizen:
Een setje Electro Harmonics 6CA7 geeft al een flinke verbetering in het geluidsbeeld, de bas is ook flink zwaarder, maar juist niet <70Hz waar het nodig is. Het wordt tussen de 100-150Hz juist een beetje te zwaar.
Svetlana "winged c" EL34: nog beter geluid, neutraal, goede bas en heel veel ruimte en detail.
JJ KT77: dit is helemaal super, alles wat de Svetlana heeft in de overtreffende trap en vooral; meer dynamiek en punch. De bas <50Hz is nog steeds iets zwakker maar wèl hoorbaar.
Voorversterkerbuizen:
NOS 6n3p uit Saratov: dit maakt net zoveel verschil als de eindbuizen. Meer ruimte en minder scherp in het hoog.
RCA 5760: dit klinkt super. Wat een ruimte en detail! er zit alleen zo rond de 8kHz een heel klein smal piekje wat help met details hoorbaar maken maar soms net even een scherp randje kan geven. De Audio Note wordt hiermee icm de KT77 compleet voorbijgespeeld! :w

Afbeeldingslocatie: http://img234.echo.cx/img234/2458/200sea6gd.gif
De Yarland pro 200SE €390
Een Single ended triode 300B buizenversterker (2x10W met ongeveer het beste geluid dat uit een versterker te halen valt) voor zeer weinig geld.
Hij word uitgebreid besproken op Roehren und hoeren (een duits forum met veel info over vooral buizenversterkers en cd-spelers met buizenuitgangstrap). De 300B is ongeveer het summum wat er aan (buizen)versterking is als je met weinig vermogen toekunt.

luistertest Yarland pro200SE en Dussun DS99

We hebben deze versterker beluisterd onder nog niet optimale omstandigheden (bijna kale woonkamer, kabels waren minder goed) tegen de Dussun DS99. Weer game, set en match Yarland. De Dussun klinkt hard en schel in vergelijking met de Yarland 200SE. Die laat weer een supergeluid horen (ruimte, dynamiek, details), en deze keer mèt diep doorlopende strakke bas.
tuberolling
dit schijnt bij deze versterker wat lastiger te liggen: pyroFX bij het insteken van de verkeerde 300B buizen. :'(
Na reparatie en vervangen van de eindbuizen door JJ 300B is ook deze versterker echt heel veel beter gaan klinken. Dit gaan we nog n x vergelijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.yushang-audio.com/english/product/images/16.2-2.jpg
Classic 16.2 Integrated Amplifier, idem alleen wat meer opties, nog betere afwerkin en makkelijker in onderhoud (en dus ook duurder).
. 300B single-end amplification
· without total loop feedback
· the best capacitors JENSEN M-Cap PHILIPS,etc.
· time-delay function when turn-on to prolong tubes’ service life.
· tube-usage-time accumulator to be easy to monitor tubes’ service life.
Used Tubes: 300B*2 6SN7*3 Parameter:
Power:9.5W(RMS)*2

En de cyber 300B monoblocks van Opera zijn zeker niet goedkoop maar mooi zijn ze wel.
Afbeeldingslocatie: http://www.opera-consonance.com/products/images/p-o-cyber300b.jpg

[/mening van buizenliefhebbers]
Tot zover mijn persoonlijk inzicht in buizenversterkers

Kabels en filters: hiermee kun je ook flink je slag slaan. Xindak heeft zeer goede kabels en Ornec voert het merk von Masoch (OEM fabrikant) die nog voordeliger zijn. Zeer goede kwaliteit en met zeer goede stekkers. Als je niet in kabels 'gelooft' kun je weinig geld uitgeven en toch goede kabels met goede stekkers verwachten. Als je denkt dat dit wel verschil uitmaakt is dit de kans om voor een bescheiden budget toch zeer goede kabels te scoren.
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100437-M.jpg
Von Masoch AN-2 Analogue Interconnects 1 Meter: € 12.00
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100514-M.jpg
Von Masoch XF-Silver Loudspeaker Cable 2.5 Meter: € 83.00

Ornec voert ook een netstroomfilter dat goed werkt (beveiliging tegen overspanning en geen ruis of pieken op de sinus). Er is pas een powerbuy geweest op dvd.nl van het G&W TW-03E power filter plant (EU Special Edition) en iedereen is er zeer tevreden over.
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100307/1.jpg

Tuners: nee, niet doen.

Speakers: ja er zijn een flink aantal speakers te koop. Alleen dat is een beetje een gok omdat je speakers eigenlijk moet beluisteren icm je versterker. Maar Aurum Cantus maakt zéér mooie speakers met zeer goede ribbon tweeters die ook nog wel eens 2e-hands aangeboden worden. En Jungson heeft ook een aantal zeer goedkope en goede speakers met goede drivers.
Afbeeldingslocatie: http://www.aurumcantus.com/loudspeaker/hifi/images/Leisure%202SE%20MKIIs.jpg
Aurum Cantus Leisure 2 SE Mk2. Lees maar eens op dit forum hoe enthousiast ze erover zijn (staan ook veel plaatjes bij hoe mooi ze afgewerkt zijn). Nog een ervaring.
Afbeeldingslocatie: http://images.nysound.com/products/classified/jus/jus-2424-01004-l.jpg
Junson Beauty Deity 5.

extra argumenten vóór:
1 China maakt al jaren OEM producten en heeft genoeg kennis in huis
2 veel zeer dure high-end producten worden in China gemaakt (Quad, B&W nautilus, Red Rose, Vincent, Nad, Prima Luna enz enz. Zij hebben hiervoor de laatste jaren veel dure machines voor aangeschaft.
3 de diverse 'audiofiele' bladen zoals Stereophile proberen de boel dood te zwijgen (ivm advertentieinkomsten) maar de schaarse testen die ik gevonden heb zijn allemaal ZEER, zeer lovend!!!
4 vwb luidsprekers: chinezen zijn zeer bedreven in meubelmakerswerk en hebben de tijd voor perfecte afwerking zoals 14 lagen handgelakt..
5 de ribbon tweaters van Aurum Cantus hebben wereldwijd een zeer goede reputatie.
6 chinezen zijn handelaars en zijn trots op wat ze doen: stel dat je apparaat kapot is balen zij daar ook van en zullen alles doen om je tegemoet te komen: op dat duitse forum bv las ik dat hij hem maar defect moest verkopen met de opbrengst als vergoeding en daarmee hij kreeg zo een nieuwe versterker opgestuurd (verzendkosten is bijna zelfde als nieuwprijs dus dat was wel praktisch)
7 als een versterker het doet doet ie het. Als hij direct kapot gaat kun je reklameren en als ie later kapot gaat moet je toch zelf de reparatie betalen want dan is het meestal toch pas na 5-10 jaar.
Met deze prijzen is een nieuw apparaat goedkoper dan hier laten repareren. (2 ervaringen)
8 van oa Timaudio weet ik dat hij het apparaat zelf eerst een aantal uren test voor ze op te sturen.
9 China heeft ook 220-240V/50Hz
10 ze kopen internationaal goede onderdelen (alps potten, WIMA condensatoren) in en verwerken die in hun producten
11 Chinezen hebben buizenversterkers altijd in ere gehouden en gebruiken die nog steeds oa in legermateriaal.
12 ze maken heel veel zelf en kunnen daardoor de onderdelen beter afstemmen. Zo maken ze bijvoorbeeld zelf de trafo's (met de nieuwste machines) voor die buizenversterkers. Westerse fabrikanten kopen al hun onderdelen los in en fabrieken daar dan een apparaat van.

Op audiocontruzioni, een italiaanse site, staan zeer veel recensies, plaatjes en ervaringen van mensen die zelf de gok gewaagd hebben en een chinese versterker of cd-speler gekocht hebben.

betalen
Ornec kun je gewoon geld overmaken naar Engeland en dan sturen ze het op direct vanuit Hong-Kong. Soms kun je met creditcard betalen, het is veiliger om via Paypal te betalen maar meestal betaal je dan 4% extra. Betaal echter nooit met Western Union Money transfer.

Reken wel op forse verzendkosten: zeker €10/kg en op 4% invoerrechten en als laatste over het totale bedrag 19% BTW. De apparatuur en verzendkosten maak je over, de invoerrechten en BTW betaal je aan de deur aan DHL of krijg je een rekening voor van TNT.
Verstuur je via DHL dan weet je zeker dat je BTW moet betalen, DHL geeft namelijk standaard aan (en vaak nog een te hoog bedrag ook) en dit word bij aflevering aan de deur betaald.. De mensen die via TNT hebben laten komen hebben veel vaker geluk, en de rekening komt achteraf en is dus beter te controleren.

Q: Hoe verloopt het kopen van spullen uit China?
A: Dat hangt af waar je koopt. Ornec heeft een profesioneel opgezette website waar je via Paypal of Bank Transfer kan betalen. Over het algemeen zijn de spullen binnen twee weken binnen, mits ze op voorraad zijn. Laatste tijd was dat vaak niet het geval bij Ornec. De correspondentie bij Coem en Tim loopt via de mail en zelfs wat vlotter dan met Ornec. Daar gaat vooralsnog mijn eigen voorkeur voor uit.

Q: En eeh, garantie?
A: Garantie?!? Wat is dat? :+ . Je moet er wel van bewust zijn dat op deze manier van kopen altijd een gokkans in zich heeft. Het enige waar je mee geholpen kan worden is DOA. Nu moet ik ook wel zeggen dat de kwaliteit van de producten over het algemeen goed is. Probeer zoveel mogelijk bij anderen te informeren naar de kwaliteit van de producten, daar is dit topic ook deels voor.

Q: Als die producten uit China zo goed zijn, waarom zien we ze dan niet vaak terug?
A: Die zie je regelmatig terug, alleen heb je dat niet door. De meeste fabrikanten produceren op OEM basis wel iets voor een westers merk! Dat gaat dan voor soms wel 3-4 keer zoveel over de toonbank. Daarnaast is het zo dat er weinig marge aan de Chinese artikelen hangt en je ze voor deze prijs niet op de Europese markt zal vinden.

Q: Hebben we het hier vooralsnog alleen over CD-spelers en versterkers?
A: Ja, de kwaliteit van DVD-spelers is vooralsnog niet zoo hoog dat het ook de moeite waard is om deze te importeren.
Kabels zijn weer wel een stuk goedkoper dan in Nederland. Binnekort verwacht ik daar een review over te kunnen schrijven.

Tot zover de berichten uit Shanghai en Hong Kong :+ Hier gaan we weer verder

Met dank aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan dit topic
Schaamteloos gejat uit het oude topic.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Dus ook schaamteloos een typo gejat >:)
Dac's: weinig. Xindac heeft wel een mooie voor weinig geld
Op zich geniaal al die chinese spulletjes, maar waarom is het grijs? Kan er niet iemand een winkeltje beginnen en al die chinese spullen hier ook gaan verkopen? Oké het is waarschijnlijk funest voor de winkels die nu al die high end spullen verkopen, maar mensen die te veel geld uit willen geven zullen altijd blijven bestaan ;)

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
thanks, fixed.

er zijn een paar van die toko's die dat doen. Zie vorige topic, daar zie je dat ook wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
@Franck, in het weekend is ook geen probleem (mits het niet al te zonnig is).
Dan is het misschien makkelijker een auto te regelen, aan je reactie maak ik op dat je niet de beschikking hebt over een auto of in ieder geval 1 die te klein is om je Ikon's in te vervoeren.
Heb wel een auto :) zie er alleen beetje tegenop om die apparaten in de auto te slepen en te vervoeren. Ik kan ze ook even niet tillen omdat ik pas aan mijn arm geopereerd ben. (mag hem 6 weken niet echt belasten :'( )
Ik heb een mailtje van TIm gekregen.
Nette prijs wel, ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen de F34A 200SE 88SE en de MC805-AA. Kan jij hier wat over zeggen Jeep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 20:35
Woon je erg afgelegen Franck? Als het verslepen
van je speakers teveel moeite is kan ik wellicht
een keer met mijn versterker naar jou toe komen...?
Ik woon in Utrecht.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
@alcatrash
Opzich vind ik het niet erg hoor, zit alleen even met mijn arm :) Ik woon ook in utrecht ;)
Jij bent ook opzoek naar een geschikte buizenamp als ik het goed begrijp, wat voor amp heb je nu?

Misschien kunnen we met zn allen wel eens bijeenkomen met geimporteerde versterkers en spulletjes, lijkt me erg leuk!

[ Voor 56% gewijzigd door Franck op 17-07-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Franck, ik heb een Yarland 34A en ik ben wel in voor een meeting. :)
Als er dan ook nog iemand met een MHZS CD33 komt word ik
helemaal blij.

[ Voor 36% gewijzigd door Gluten Parody op 17-07-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Ah ik zie het, ik haalde jou en hemaworst door elkaar :D Hemaworst is ook op zoek naar buis :) Als je het leuk vindt zouden we mijn 2006x ook nog op jouw speakers kunnen zetten. Misschien beter om verder via pm een afspraak te maken in plaats van te slowchatten ;) Ik heb een gemodificeerde shanling cd-t80 dus de mhzs kan ik je niet aanhelpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Franck op 17-07-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 11:15
Gluten Parody schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:38:
helemaal blij.
Woon ook in Utrecht. Kan de Yarland Pro 200SE wel even onder m'n arm meenemen ;) Zolang ik maar niet al te veel trappen op hoef te sjouwen met dat ding.

Bij wie en wanneer?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Bij Franck, want die heeft de zwaarste spullen (speakers).
Mijn luidsprekers zijn niet zo bijzonder dus die laat ik dan
lekker thuis. De Shanling zou ik ook wel eens willen horen!

Een zondag zou voor mij het best uitkomen (ik werk op
zaterdag), of doordeweeks een middag/avond.

[ Voor 6% gewijzigd door Gluten Parody op 17-07-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
He leuk,
ik ben eigenlijk ook erg benieuwd naar hoe de Dali Ikon 6 klinkt samen met de Yarland F34V en Pro88SE. Graag zou ik ook komen luisteren. Als jullie geen zin hebben om met de speakers te slepen dan zijn jullie ook welkom bij mij thuis in Ede.

Oh ik lees dat het dus bij Frank is, das ok

[ Voor 8% gewijzigd door hemaworst op 17-07-2007 14:57 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Hehe ik vind het prima hoor. Mijn appartement is er nog niet echt ideaal voor ofzo, woon er net. Desnoods hangen we wat lakens op ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Tja, als Franck niet wil slepen maar wel kan reizen
is het ook een optie om bij hemaworst te meeten..?
Die heeft ook de Ikon 6 als ik het goed begrijp.
Alleen is Ede natuurlijk wel een eindje van Utrecht.

Ik heb even een msn-adres in mijn profiel gezet.

[ Voor 45% gewijzigd door Gluten Parody op 17-07-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Gluten Parody schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:54:
Bij Franck, want die heeft de zwaarste spullen (speakers).
Mijn luidsprekers zijn niet zo bijzonder dus die laat ik dan
lekker thuis. De Shanling zou ik ook wel eens willen horen!

Een zondag zou voor mij het best uitkomen (ik werk op
zaterdag), of doordeweeks een middag/avond.
Doordeweekse avond zou mij het beste uitkomen al hoewel ik ook een zondagavond zou kunnen. Ik kan eventueel ook nog wel een Tjoeb Reference meenemen. Ben erg benieuwd hoe die is tov die Shangling.

Welke speakers heeft Franck en in welke buurt woon hij?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
<straat weggedit>. Vind het wel leuk om bij mij te doen. Heb Dali IKON 6. Opzich kan een zondag avond of doordeweeks op een avond ook wel. Ben wel erg benieuwd naar de resultaten al, zeker omdat hemaworst dezelfde speakers heeft ben ik benieuwd hoe hij deze vind klinken. Ik kan wel ff wat foto's maken thuis als ik thuis ben zodat je weet waar je terecht komt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Franck op 17-07-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Schaamteloos gejat uit het oude topic.
Geen probleem hoor. Ik had alleen zitten denken dat er ws nog wel wat ervaringen bij moeten uit het vorige topic. Over bepaalde producten.
Franck schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:00:
ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen de F34A 200SE 88SE en de MC805-AA. Kan jij hier wat over zeggen Jeep?
Jawel. Ze lijken op elkaar doordat het allemaal Single Ended Triode versterkers zijn. De FV gebruikt alleen EL34's en dat zijn eigenlijk geen echte triodes, en geen direct heated triodes. De voorbuisjes zijn van een goed klinkend, wat minder bekend, type die echter wel goed verkrijgbaar zijn. De trafo's zijn niet echt zwaar (op zich geen punt) maar ik denk dat die wel verantwoordelijk zijn voor het afvallen van de allerlaagste bas. Maar daar staat wel de lage prijs, zuiniger gebruik en lage kosten van de buizen tegenover (€50 setje).

De anderen zijn wel allemaal echte DH-SET allemaal met oplopend vermogen; 300B, 211 (of 845) en 805 van 8W naar 16W (20W) naar 40W. Het stroomverbruik stijgt echter ook equivalent naar 200W en 365W. Met de 300B kom je het dichtst bij "de waarheid", de 845 klinkt wat 'donkerder' en 'groter', de 805 zijn wat 'ruwer' en 'groter'. Als stuurbuizen zijn 6SN7 en 6SL7 het mooist. De 12AU7 en 12AX7 zijn wat saai en als je dat wilt verbeteren met NOS buizen trek dan je portemonnee maar.
300B buizen zijn er al vanaf een €50 net als de 211/845/805 maar er is veel keuze in en de prijzen kunnen ook flink oplopen. De 845 zijn een paar modellen van maar met de 211 en 805 valt er weinig te tuberollen.

Nu twijfel ik of je de FV66S of de Pro88SE bedoelt? De Pro88SE is natuurlijk een heel ander type met KT88 PushPull. Daarmee heb je veel meer power en dynamiek maar minder exacte plaatsing en detail. Je kunt er mooi pittig geluid mee neerzetten. Goed als je van rock/techno/grote orkesten houdt, maar als je graag een klein aantal muzikanten hoort lijkt mij dat niet de optimale keuze.
Voorverst.buizen zijn in orde. Dubbele trafo's ook goed. Maar een met een nieuw setje eindbuizen moet je de bias instellen. En een setje van 4 KT88/6550 is nog redelijk te betalen (rond de €100).
Je zou een Yaqin MC100B ook kunnen overwegen. Die heeft 4 ingangen en de keuze tussen UltraLinear en Triode. En je kunt de bias eenvoudig zelf instellen van de buitenkant.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 17-07-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Geen probleem hoor. Ik had alleen zitten denken dat er ws nog wel wat ervaringen bij moeten uit het vorige topic. Over bepaalde producten.
Ik zie wel een DM van jou (of anderen) binnenwaaien tzt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205004

hemaworst schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:57:
He leuk,
ik ben eigenlijk ook erg benieuwd naar hoe de Dali Ikon 6 klinkt samen met de Yarland F34V en Pro88SE. Graag zou ik ook komen luisteren. Als jullie geen zin hebben om met de speakers te slepen dan zijn jullie ook welkom bij mij thuis in Ede.

Oh ik lees dat het dus bij Frank is, das ok
Ook als reactie op je laatste post in deel3. Je hoeft je totaal geen zorgen te maken over het vermogen van de Yarland op jouw Ikons. Ik ken deze speakers en ze zijn alles behalve moeilijk. Met 12watt kun veel harder draaien dan goeg voor je is. Deze spekers zijn 91,5db/m en dat zegt eigenlijk al voldoende.
Ter verglijk, mijn pa draait met 9watt en speakers met 89db/m met ook nog eens een moeilijke 30cm woofer. Deze combi klinkt zelfs als een gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202556

Gluten Parody schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:38:
helemaal blij.
Ik heb een MHZS CD88 en woon in de buurt van Utrecht. Als je intresse hebt dan hoor ik het wel.

Machiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 09:51
Misschien is het leuk om de startpost aan te vullen met foto's en meningen van en over spullen die we zelf hebben staan als forumleden? Zoals de MHZS CD-33 en de AC Melody 103 de de AC SW-10 in mijn geval.

Leuk dat jullie een meeting organiseren, maar om een avondje op en neer naar utrecht te rijden is me een beetje te gek door de week, ik vervoer mijn speakers en woofers ook liever niet. Mocht men ooit in Limburg willen meeten dan heb ik de plaats, de tijd en de speakers, ;)

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
zou ik evt ook naar die meeting mogen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Wat mij betreft is iedereen welkom, in het bijzonder jeep en voodooless ;) We moeten een datum prikken, en dan kan iedereen die wil komen een mailtje sturen. Als het te veel man is zullen we het bij iemand anders moeten doen met meer ruimte ik kan max 8 man ongeveer gezellig herbergen voor luisteren denk ik.

Super bedankt voor je uitleg Jeep, je hebt me heel erg geholpen!

Swiss ook bedankt, tijdens het luisteren binnenkort kan ik mijn eerste op mijn short list al horen, de 200se :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Franck schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:36:
klinken. Ik kan wel ff wat foto's maken thuis als ik thuis ben zodat je weet waar je terecht komt ;)
uhm, voor de kwaadwillenden onder de forum gebruikers is het nou wel heel makkelijk om te achterhalen waar 's avonds gratis Dali Ikons te halen zijn :|

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
hemaworst schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:03:
[...]

uhm, voor de kwaadwillenden onder de forum gebruikers is het nou wel heel makkelijk om te achterhalen waar 's avonds gratis Dali Ikons te halen zijn :|
Hehe je komt er niet zomaar in hier hoor, zitten aardige hekken voor etc. bovendien is mijn voordeur net een kluisdeur. Maarja ik ben meestal iets te goed van vertrouwen dat is waar.

In het post hier pics en specs topic staan trouwens nog veel mooioere installaties om mee te nemen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Franck op 17-07-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Franck schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:02:
Wat mij betreft is iedereen welkom, in het bijzonder jeep en voodooless ;) We moeten een datum prikken, en dan kan iedereen die wil komen een mailtje sturen. Als het te veel man is zullen we het bij iemand anders moeten doen met meer ruimte ik kan max 8 man ongeveer gezellig herbergen voor luisteren denk ik.

Super bedankt voor je uitleg Jeep, je hebt me heel erg geholpen!

Swiss ook bedankt, tijdens het luisteren binnenkort kan ik mijn eerste op mijn short list al horen, de 200se :)
ik kom graag, ook al heb ik nog niet de ervaring en het budget van anderen. echter sta ik wel overal voor open en wil ik graag eens wat HiFi'ers spreken.

Utrecht is prima. Franck: stuur gewoon een DM naar iedereen die het adres moet weten, ik zou dit zo ook niet 1-2-3 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

O-)

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 26-07-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
ik kom graag langs, maar hoe ontvang ik een DM(of ben ik nu heel erg dom?(vast wel ;) ))

[ Voor 66% gewijzigd door hemaworst op 17-07-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Franck in "Hi-fi uit China vs. de bekende commercie..."
hij heeft het verwijderd (slim).

iig kom ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25
MGSNK is ook paraat! Live from Utrecht..!

Ik kan meenemen:

Classic 6.10 Versterker
Classic No.01b CD-Speler.

Mijn msn is terug te vinden in mijn React, mochten jullie mij erbij willen ;)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Hallo allemaal !
Ik volg dit forum al een tijdje,en omdat ik over enkele maande naar China ga wilde ik daar een Shanling T100 CSE meenemen, wat hij daar kost weet ik helaas nog niet.
En of dit nu zo'n goed idee heb ik nog mijn twijfels.
Zelf heb ik ook een Tjoeb reference ,dus ik ben erg benieuwd hoe die er bij jullie luistertest uitkomt.
Alle info is natuurlijk welkom.

Groet ,Bert

Doordeweekse avond zou mij het beste uitkomen al hoewel ik ook een zondagavond zou kunnen. Ik kan eventueel ook nog wel een Tjoeb Reference meenemen. Ben erg benieuwd hoe die is tov die Shangling.

Welke speakers heeft Franck en in welke buurt woon hij?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Zo! Dat wordt nog dringen bij Franck als de aanmeldingen zo doorgaan, enne volgens mijn moeten we zoveel apparaten testen(als iedereen meeneemt wat hij zegt), dat we er beter een weekend van kunnen maken ;) .
Dus Franck, moeten we ook onze slaapzakken meenemen, haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Zouden de mensen die mee willen doen een mailtje kunnen sturen naar f*ra*nck*@*v*ader*t*je*.*n*l zonder de *. Dan inventariseer ik wie wil komen. Mochten het te veel man zijn voor mijn huisje zal ik eens kijken of ik niet een andere mooie ruimte kan regelen in utrecht (lijkt voor de meesten de beste spot). Ik kan er zo nog wel wat verzinnen waar eventueel zou kunnen.
Of anders misschien bij iemand anders.

Een zondag lijkt het beste, bijvoorbeeld a.s. of over 2 weken, de 29e kan ik helaas niet.

Ik heb er iig al veel zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ik kan niets meenemen op een nette (westerse) hoofdtelefoon na.
Reden: vervoer.

Dus als er iemand een headamp wil testen met een senn650 kan ik die wel meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Franck schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:05:
[...]

Hehe je komt er niet zomaar in hier hoor, zitten aardige hekken voor etc. bovendien is mijn voordeur net een kluisdeur. Maarja ik ben meestal iets te goed van vertrouwen dat is waar.
je kunt mij inhuren hoor als security 8)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

@ Hemaworst:

Probeer met Tim of je in die KT88 Yarland gelijk JJ of Electro-Harmonix buizen kunt krijgen voor geringe bijbetaling want die Chinese Shuguang buizen zijn erg slecht (zo slecht dat je in het begin twijfelt over je aankoop).

Take your chance so you can dance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
willen er mensen ter plekke gaan tuberollen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan eigenlijk altijd wel zit ik te bedenken (behalve zondagmi as.). Meestal ben ik afhankelijk van mijn lieve vrouwtje cq chauffeur maar ik kan natuurlijk ook met Hemaworst meerijden (als hij kan en het van hem mag natuurlijk).

@Boudewijn:
Natuurlijk is n doosje buizen meenemen geen probleem. Ik heb alleen setjes EL34 en 5670. Mss tzt ook 12AX7.

@vinz/Hemaworst: Tim kan die EH KT88 misschien bijleveren of ipv. Hij krijgt bij Yarland redelijk veel voorelkaar. Maar denk eerst even goed na wat je wilt. Die pro88SE is best duur (en is helemaal geen SE zoals de naam doet denken).

Ik weet verder niet wat ik ervan moet denken, maar what a takheikneuter heeft een Yaqin MC100 zonder verzendkosten. Meestal haalt hij de winst uit de verzendkosten dus wat de catch is weet ik niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 18-07-2007 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Ik weet niet meer of hij al eerder is vermeld, maar hie nog een leuke link voor tuberolling. :*)

https://www.tubeworld.com/index_high.htm

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 01:22:
Ik kan eigenlijk altijd wel zit ik te bedenken (behalve zondagmi as.). Meestal ben ik afhankelijk van mijn lieve vrouwtje cq chauffeur maar ik kan natuurlijk ook met Hemaworst meerijden (als hij kan en het van hem mag natuurlijk).
Als ik van Franck mag komen dan mag je natuurlijk meerijden. Ik had er al eigenlijk op gerekend ;)

als mensen het interessant vinden kan ik mijn Cambridge 640A meenemen, ik vond het wel een eyeopener toen de "WhatsHifi 2006 award winner" helemaal weggespeeld werd door de FV34A

[ Voor 17% gewijzigd door hemaworst op 18-07-2007 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemaworst schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:37:
[...]
Als ik van Franck mag komen dan mag je natuurlijk meerijden. Ik had er al eigenlijk op gerekend ;)

als mensen het interessant vinden kan ik mijn Cambridge 640A meenemen, ik vond het wel een eyeopener toen de "WhatsHifi 2006 award winner" helemaal weggespeeld werd door de FV34A
Vooral dat soort testen met een hele dikke korrel zout nemen. Je kunt als blad onmogelijk een slechte recensie geven over een product, als de fabrikant dikke pegels betaald voor advertenties. Ik denk dat het omgekeerde effect van toepassing is. Een goede recensie geven juist omdat de fabrikant betaald. hifi.nl is hier ook een voorbeeld van. Ik zoek altijd naar onafhankelijke, vaak particuliere tests. Bottom line is als commercieel blad kun je niet onafhankelijk zijn. Daarom kan Top Gear auto's finaal afzeiken maar zul je dat bij autowereld e.d. nooit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemaworst schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:14:
ik kom graag langs, maar hoe ontvang ik een DM(of ben ik nu heel erg dom?(vast wel ;) ))
direct message: je kunt via de forumsoftware een berichtje sturen
je moet dat even in de voorkeuren instellen (myreact>voorkeuren) en dan onder ' Instellingen berichtenoverzicht' "Toon myReact en DM-icons" aanvinken. Dan zie je de icoontjes onder de usericons staan.
Bucanier schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 03:51:
Ik weet niet meer of hij al eerder is vermeld, maar hie nog een leuke link voor tuberolling. :*)

https://www.tubeworld.com/index_high.htm
Leuk voor de info. Maar je moet wel een beetje geschift zijn om daar te kopen! Voor zulke prijzen mag je dan ook wel een beetje leuke info op je site hebben. $100 tot $300 voor een paartje 12AX7, $140 voor 2 WE396A (hij weet precies dat die in een Shanling cd passen). 7(8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 18-07-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Heren met een meixing of yarland, merken jullie een zoem bij laag volume? Is bij jullie de aarde aangesloten binnen in het apparaat? Ik las op de website van red dragon audio op ebay dat deze niet aangesloten worden omdat er anders een zoem ontstaat. Tevens zou er een zoem kunnen ontstaan doordat de trafo's voor 220 zijn ipv 230. Ervaringen hiermee?

Bij het zoeken naar buis kom ik uit op de MC300-AA op dit moment :)

[ Voor 28% gewijzigd door Franck op 18-07-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
De Chinezen maken voor Europa vaak aangepaste tranny's
die voor 230-240V gewikkeld zijn. Ik heb een heel lichte
50Hz-toon door de speakers maar het apparaat is nagenoeg
stil. Niets om je zorgen over te maken, zegt ]eep. ;)

Die MC300a is een geinig ding, 300B en nog enigszins te
betalen. Iemand toevallig dit ding gehoord, op de dag van
Pacific Audio wellicht?

De JJ KT77 buisjes hebben nu zo'n 25 uur gespeeld maar
ik blijf met een vervelende slissss zitten. Hopelijk verdwijnt
dat met de tijd, want anders ga ik verder zoeken...

[ Voor 18% gewijzigd door Gluten Parody op 18-07-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Gluten Parody schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:45:
stil. Niets om je zorgen over te maken, zegt ]eep. ;)

Pacific Audio wellicht?
De MC300a is nog een andere dan de aa. De aa heeft meer vermogen (22W tegen over 8w van de a)
en andere buisjes.

<edit> ik heb te dikke vingers!</edit>

[ Voor 23% gewijzigd door Franck op 18-07-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Franck schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:37:
Heren met een meixing of yarland, merken jullie een zoem bij laag volume? Is bij jullie de aarde aangesloten binnen in het apparaat? Ik las op de website van red dragon audio op ebay dat deze niet aangesloten worden omdat er anders een zoem ontstaat. Tevens zou er een zoem kunnen ontstaan doordat de trafo's voor 220 zijn ipv 230. Ervaringen hiermee?

Bij het zoeken naar buis kom ik uit op de MC300-AA op dit moment :)
Dat was het gval bij bepaalde Music Angel's, met name de 845. Mijn Yarland is goed geaard en volgens mij zit er zelfs netjes een veiligheidsweerstand over de 0 (zw) en 8 Ohm (rood) (30-150 Ohm 5W, dat is om te voorkomen dat je je trafo's opblaast als je hem open zet zonder luidsprekers eraan). Er loopt een aparte bruine draad naar de luisprekeruitgangen die er vlak voor splitst en aan de + en de - gesoldeerd zit. Die draad verdwijnt onder het pcb'tje. De echte signaaldraden zit een mooie kous omheen, dus dat bruine draadje zal geen signaal over gaan.
Gluten Parody schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:45:
stil.
Die van mij is stiller dan wat ik ooit gehad heb. Maar ik hoor wel net dat ie aanstaat door een hele lichte brom als ik met mijn oor voor de speakers sta.
Pacific Audio wellicht?
nee, volgens mij stond die er niet.
De JJ KT77 buisjes hebben nu zo'n 25 uur gespeeld maar
ik blijf met een vervelende slissss zitten. Hopelijk verdwijnt
dat met de tijd, want anders ga ik verder zoeken...
Ja bij mij is het wel verdwenen, dat duurt echt een paar weken. En de 5670 vvbuizen maken net zoveel verschil natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 18-07-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Op ornec heeft een kerel het over een soft start circuit voor de 300-AA, zou dit echt nodig zijn :?

Trouwens hoe weet ik of het om een push pull versterker gaat of een Single Ended?
de300-aa is in ieder geval PP, jammer. Ik word gek 8)7 hehe.

[ Voor 43% gewijzigd door Franck op 18-07-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Ik weet verder niet wat ik ervan moet denken, maar what a takheikneuter heeft een Yaqin MC100 zonder verzendkosten. Meestal haalt hij de winst uit de verzendkosten dus wat de catch is weet ik niet.
ik ben hard aan het denken om hierop te bieden, mochten meerdere mensen dit idee hebben laat het me dan weten, niet dat we de prijs gaan opdrijven t.o.v. elkaar. Ik heb al eerder van takhei gekocht en dat was prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JTB81 succes nog 2 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
succes, het is dat ik zelf al een eigen bak aan het bouwen ben, en de behuizing niet mijn smaak is... .anders zou ik ook wel interesse hebben.

Mooie prijs voor zo'n bakje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
ik ben bang dat de prijs nog stevig gaat stijgen.. we zullen zien, was niet echt de bedoeling om nu een buizenamp te kopen, heb wel een max in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
vinz98 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:31:
@ Hemaworst:

Probeer met Tim of je in die KT88 Yarland gelijk JJ of Electro-Harmonix buizen kunt krijgen voor geringe bijbetaling want die Chinese Shuguang buizen zijn erg slecht (zo slecht dat je in het begin twijfelt over je aankoop).

Take your chance so you can dance
ik heb hier 4 nieuwe JJ KT88 liggen, voor de liefhebber kun je kopen.

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Bucanier heb jij bij het vervangen van de buizen ook de bias ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En Marcush1967 = JTB81?

Is Grado en AKG ook chinese HiFi 8)7 anders is dit off topic, en om niet al teveel off topic te gaan zou iemand mij een antwoord kunnen geven dmv een pm?

En Aessandro it is......

[ Voor 146% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 26-07-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Franck schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:19:
Bucanier heb jij bij het vervangen van de buizen ook de bias ingesteld?
Is wel aan te raden om dit af en toe te doen met buizen. Ik had het laatst laten doen. Die persoon heeft er gelijk nieuwe afstellers ingezet want volgens hem waren die niet van zo'n goede kwaliteit. Je merkt het vanzelf als het geluidsbeeld niet meer goed is of als je lichte kraken hoort. Dan zit de spanning niet meer goed.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Bucanier schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:46:
[...]

ik heb hier 4 nieuwe JJ KT88 liggen, voor de liefhebber kun je kopen.
quanta costa?

matched quad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Ik heb een hele hoop gelezen (vooral op audio asylum forums) en moet zeggen dat ze een hoop doen met de meixing mingda produkten. Eigenlijk zijn ze over een produkt maar echt tevreden, de mc845 integrated en mono blokken (ook al valt hier ook nog een hoop aan te verbeteren). Het lijkt er zelfs op dat de ene keer je een goed produkt krijgt en de andere keer een produkt metmindere componenten. Het geluid is bij alle bijna allemaal echter erg goed, alleen moet je alles goed controleren om de levensduur ook een beetje normaal te houden. Ik heb wel zin in een soldeer klus (ook al is de elektronica niet echt mn ding meer ;) ).

In principe heb ik toegang tot een hele hoop zaken (inclusief apparatuur om spoelen te draaien etc) dus zou ik een eind moeten kunnen komen! Nu hopen dat er genoeg info te vinden is om de juiste componenten te vervangen met betere :)

De Bias instellen is nog niet zo eenvoudig geloof ik, maar voor alles is een eerste keer en ik heb al wat berekeningen gevonden over hoe je dit het beste kunt doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Franck op 19-07-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Franck schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:02:
Op ornec heeft een kerel het over een soft start circuit voor de 300-AA, zou dit echt nodig zijn :?
nee, gewoon je volume de eerste paar minuten dicht laten staan. Doe ik sowieso altijd.
Trouwens hoe weet ik of het om een push pull versterker gaat of een Single Ended?
s i n g l e ended: 1 buis doet het hele signaal
Push doet de ene buis Pull doet de andere buis (de onder en de bovenkant van de sinus)
Anoniem: 224050 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:57:
Koptelefoon:
Ik twijfel tussen de AKG K250 S of een Alessandro Music Series One beide zijn te koop voor $100 inclusief verzendkosten.
De laatste is een modified Grado, vraag me niet wat er is gemodiceerd maar wat mij wel verbaasd gezien de prijs is dat deze dezelfde specs heeft als de Grado 225 Freq resp: 20 - 22.

Mijn muzikale voorkeur is Bleus/rock/metal als gitaar maar het hoofdbestanddeel dus zeg maar Van Dik Hout tot Immortal en van Robert Johnson tot Jack Johnson
Grado is heel mooi maar heeft meestal een wat lichte afstemming. Misschien is dat een beetje teveel van het goede (te fel). AKG is wat robuster (het is ook duits). Ik heb nu zelf een Beyerdynamic DT880 op en daar ben ik helemaal weg van.
Als je met een koptelefoonversterker gaat werken die wat warmer klinkt zoals een buizenbakkie zou ik de Grado kiezen. Beetje bas bijmengen gaat makkelijker dan sprankelend hoog terugkrijgen.

Kijk anders ff op head-fi.org. Die weten alles over koptelefoons en (chinese) koptelefoonversterkers.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 19-07-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Boudewijn schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:05:
[...]

quanta costa?

matched quad?
yep helemaal.

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Anoniem: 13443 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 15:58:

[...]

Push doet de ene buis Pull doet de andere buis (de onder en de bovenkant van de sinus)

[...]
Dank je, Blijft toch lastig te zien als de mc845AA wel SET is en de 805AA niet ;) 4x 805 kan ik het dan aan zien, 2 per kanaal in PP. Tx! Leer een hoop nu :) heb ook erg veel zin om weer met de soldeerbout in de hand te gaan zitten!

Push pull vs single ended wordt hier mooi uitgelegd http://www.aikenamps.com/SingleEnded.htm

<edit leermodus> Jeep, hoe zit het met het preamp gedeelte, dit is wel met 2 buisjes en dus niet SET :? </edit leermodus>

[ Voor 18% gewijzigd door Franck op 19-07-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
neen, en gezien de prijsstiujging op het einde en het gezeur dat de huidige koper heeft ben ik daar ook blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
wat wil je ervoor hebben?

heb hier een matched quad sovtekjes en wil eigenlijk ook wat vergelijkende buisjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25
[...]
nee, gewoon je volume de eerste paar minuten dicht laten staan. Doe ik sowieso altijd.

[...]

[...]

Grado is heel mooi maar heeft meestal een wat lichte afstemming. Misschien is dat een beetje teveel van het goede (te fel). AKG is wat robuster (het is ook duits). Ik heb nu zelf een Beyerdynamic DT880 op en daar ben ik helemaal weg van.
Als je met een koptelefoonversterker gaat werken die wat warmer klinkt zoals een buizenbakkie zou ik de Grado kiezen. Beetje bas bijmengen gaat makkelijker dan sprankelend hoog terugkrijgen.

Kijk anders ff op head-fi.org. Die weten alles over koptelefoons en (chinese) koptelefoonversterkers.
Ik kan overigens nog een stel Grado SR-80 meenemen voor de proef bij Franck ;)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Franck schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:30:
[...]

...heb ook erg veel zin om weer met de soldeerbout in de hand te gaan zitten!
Waarom bouw je de versterker dan niet helemaal zelf? Zoiets als deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.amplimo.nl/contents/media/l_UL40S2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.amplimo.nl/contents/media/l_ul40s2c.jpg

Simpel te bouwen, goed ontwerp van Menno van der Veen, ringkernen van Amplimo (evt met zilver gewikkeld), Apls. WBT, gepaarde Svetlana EL34, KT66, 6550C of KT88 (dus van niet chinese kom af). Kiezen tussen ultra lineair, triode of super triode. enz. Ik ken deze versterker goed (mijn Pa heeft deze gebouwd met KT88). Wel iets duurder dan een Chinese Ebay maar ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Boudewijn schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:31:
[...]

wat wil je ervoor hebben?

heb hier een matched quad sovtekjes en wil eigenlijk ook wat vergelijkende buisjes hebben.
ik zit al met Vicent bezig, en ik heb nu heel andere amp zoals jullie weten. en daar zitten de 805 in

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Nou, ik moet bekennen dat ik dat ebay nogal verwarrend vind. Ik ben net lid geworden. Ik ga zo een paypall account starten.

Ik zit op dit moment te kijken naar een Yaqin mc10l el34 Class A:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...e=VIP:watchlink:middle:nl
Als ik nu een bod doe van 70 GBP en win, betekend dat ik dan voor 70 + 95(verzendkosten)=250Euro een versterkertje heb?
Ik neem aan dat ik grote kans heb op 4% invoerrechten en 19%btw. Dat zou het totaal op 300E brengen. Of vergeet ik nou wat kosten.

Ik vind dit ding wel interessant aangezien hij wat meer ingangen heeft dan de Yarland Fv34.
Daarnaast heeft hij een groter vermogen, wat wellicht handig is met mijn Dali's. En (ook niet onbelangrijk) hij is erg mooi om te zien.

En als ik een bod doe, waar moet ik dan opgeven dat ik graag de 230V versie wil hebben?

Ik ben al te laat, hij is verkocht voor 69,99 GBP. Maar er staan er ongeveer 100 op ebay, dus dat maakt niet uit.

@Bronco.b
Jij had toch ook zo'n ding? Bevalt hij goed, ik heb geprobeerd je ervaringen te vinden, maar ik kon slechts een kleine opmerking terugvinden.

[ Voor 4% gewijzigd door hemaworst op 19-07-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Anoniem: 205004 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:40:
[...]
Simpel te bouwen, goed ontwerp van Menno van der Veen, ringkernen van Amplimo (evt met zilver gewikkeld), Apls. WBT, gepaarde Svetlana EL34, KT66, 6550C of KT88 (dus van niet chinese kom af). Kiezen tussen ultra lineair, triode of super triode. enz. Ik ken deze versterker goed (mijn Pa heeft deze gebouwd met KT88). Wel iets duurder dan een Chinese Ebay maar ook veel beter.
Hmm opzich een erg interessant idee. Echter zou ik dan de behuizing e.d. ook zelf willen maken. Misschien moet ik me in de zelfbouw iets meer verdiepen. Ik denk dat ik wel wat voor elkaar moet kunnen krijgen :) Ik heb zelfs al een ardig idee en schema's voor een SE 300B versterker opgeduikeld. Eigenlijk is het wel keihard offtopic natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Franck schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:59:
[...]

Hmm opzich een erg interessant idee. Echter zou ik dan de behuizing e.d. ook zelf willen maken. Misschien moet ik me in de zelfbouw iets meer verdiepen. Ik denk dat ik wel wat voor elkaar moet kunnen krijgen :) Ik heb zelfs al een ardig idee en schema's voor een SE 300B versterker opgeduikeld. Eigenlijk is het wel keihard offtopic natuurlijk ;)
Ja sorry je hebt gelijk, erg off topic. Als laatste wil ik je nog deze link meegeven http://www.triodedick.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemaworst schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:08:
Nou, ik moet bekennen dat ik dat ebay nogal verwarrend vind. Ik ben net lid geworden. Ik ga zo een paypall account starten.

Ik zit op dit moment te kijken naar een Yaqin mc10l el34 Class A:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...e=VIP:watchlink:middle:nl
Als ik nu een bod doe van 70 GBP en win, betekend dat ik dan voor 70 + 95(verzendkosten)=250Euro een versterkertje heb?
Ik neem aan dat ik grote kans heb op 4% invoerrechten en 19%btw. Dat zou het totaal op 300E brengen. Of vergeet ik nou wat kosten.
Je vergeet in principe niets maar je moet wel heel goed kijken welke verzendkosten voor jou gelden. Die 95GBP lijkt mij een bedrag voor zeezending. In 99% van de gevallen is zeezending naar NL niet mogelijk vanwege het gewicht. Het wordt dan automatisch een luchtzending en die beginnen bij Ebay'ers vanaf ongeveer 140GBP. Onderaan de pagina staat altijd dat een verzekering verplicht is. Dit is meestal ergens tussen 20 en 30GBP. Reken dus voor alle aanbierders shippingkosten van tenminste 170GBP oplopend tot zo'n 300 afhankelijk van aanbieder en het item. Omgerekend is dat tussen de 250 en 450 euro.

Stel je koopt een item voor 80BGP en de verzendkosten zijn 180BGP. Dit is ongeveer 385 euro.
385 x 1,04 invoer x 1,19 BTW afgerond 475 euro.

Ebay'er Ecbuy365 verkoopt ook buizenamps. De verzendkosten voor een Yaqin 100B zijn hier bijvoorbeeld 285GBP.

Let dus goeg op voordat je bied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wees nou een echte holander en doe kijke, kijke en nie kope!
ja dus.
23kg > airmail +verplichte verz. =155 GBP+70 =~€340 +4% over 70GBP=345x1.19=€410
Ik vind dit ding wel interessant aangezien hij wat meer ingangen heeft dan de Yarland Fv34.
Daarnaast heeft hij een groter vermogen, wat wellicht handig is met mijn Dali's. En (ook niet onbelangrijk) hij is erg mooi om te zien.
Je moet dat vermogen eens uit je hoofd zetten!!! No offence hoor, want veel mensen zijn altijd zo geindoctrineerd veel watts "nodig" te hebben. Je hebt bij mij toch al gehoord hoeveel herrie je kunt maken met een paar watt?
Ingangen ok. Maar er zijn er wel meer met >2 ingangen.
Vanwege de gebruikte (meest gebruikte en saaie, en ook veel!) buizen is het de minst interessante versterker eigenlijk. En het is een bakbeest. Maar wel mooi afgewerkt.
En als ik een bod doe, waar moet ik dan opgeven dat ik graag de 230V versie wil hebben?
220-230V is de standaarduitvoering. Je moet het meestal opgeven als je 110V wilt en dan duurt het een paar weken langer.
Ik ben al te laat, hij is verkocht voor 69,99 GBP. Maar er staan er ongeveer 100 op ebay, dus dat maakt niet uit.
Geen nood: er zijn VEEL interessantere instappers, en goedkoper.
@Bronco.b
Jij had toch ook zo'n ding? Bevalt hij goed, ik heb geprobeerd je ervaringen te vinden, maar ik kon slechts een kleine opmerking terugvinden.
Ik had m al eens bij iemand gehoord en vergeleken met mijn Yarland. Hij heeft meer vermogen en betere bas. Maar hij beeld ook minder duidelijk een podium af, 3D is niet pinpointed. Het geluid is ronder (buizengeluid op de negatieve manier) en minder gedetailleerd.

Waarom kijk je bv niet eens naar deze Yaqin EL84?
Afbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/AI-YQ-MC-84L/MC-84L-03_resize.jpg
  • 2x12W, met (en dat is belangrijker voor evt laagohmige speakers) 4 en 8 Ohm uitgangen
  • EL84 buizen (goedkope maar vaak zwaar ondergewaardeerde buizen, mooie klank)
  • self biasing dus niet ingewikkeld buizen vervangen
  • geen al te hoog stroomverbruik
  • 3 ingangen
  • mooi uiterlijk
  • lage verzendkosten:€100 surface mail

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 20-07-2007 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 01:39:
[...]

Je moet dat vermogen eens uit je hoofd zetten!!! No offence hoor, want veel mensen zijn altijd zo geindoctrineerd veel watts "nodig" te hebben. Je hebt bij mij toch al gehoord hoeveel herrie je kunt maken met een paar watt?

[...]
Mja als je versterker het niet red gaat ie clippen natuurlijk, pas dus wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Buizenversterkers clippen nét ff wat anders dan transistorversterkers. Het is voor hifi nog steeds niet wat je wil, maar het gaat je speakers niet opblazen. Buizen clippen nl. 'zacht' i.t.t. transistors die meteen beginnen met je speakers aan gort rijten :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

:*)

[ Voor 128% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226533

Enkele vraagjes voor de G&W 2006x bezitters:

Ik ben van plan om een setje Wharfedale Evo's op de kop te tikken i.c.m. de bovenvermelde versterker.

Nu, deze speakers vragen best wel veel power gezien hun efficiëntie vrij laag (87 dB) ligt. Op diverse fora lees ik dan ook dat een voldoende zware versterker echt wel noodzakelijk is. Ik veronderstel dat de G&W hiermee niet veel problemen mee zal hebben? Iemand per toeval deze combo thuis staan???
Ik zou natuurlijk de versterker mee nr de winkel kunnen nemen om de combo zo te testen, maar ik moet hem nog bestellen. Daarenboven wil ik de evo's kortelings al aankopen en zo snel zal de G&W niet geleverd zijn.

De G&W is uitgerust met 2 paar aansluitingen voor luidsprekers. Wil dit zeggen dat je luidsprekers ook bi-wired kan aansluiten? Bi-wired heeft (bij mijn weten) enkel , het nog niet bewezen, nut als je de signalen voor hoge en lage tonen kunt scheiden. Is dit mogelijk met de G&W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik gebruik een paar speakers op 89dB, maar mijn idee is dat 87dB geen probleem moet zijn, bij mij is er volgens mij veel reserve (hij wordt bijv nauwelijks warm).

Wbt biwiring, mijn model (dat schijnt nog wel eens te wijzigen namelijk) heeft enkele speakeraansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:58:
trouwens de EL84 is het kleine broertje van de EL34 en dus even zo 'saai' te noemen. De el84 geeft alleen minder vermogen.

en uuhh...begint deze post soms niet iets te veel op een yarland fansite te lijken?
No offence, maar je weet niet echt waar je het over hebt. Ik heb er jaren naar zitten luisteren (beide). De EL84 is weldegelijk een erg fijn buisje.

en euuuh...nee. :?
Je zou kunnen zeggen een Ornec fansite. Maar dat lijkt me ook niet, omdat zij er een beetje een zootje van maken de laatste tijd. En dat zeggen we ook gewoon
Anoniem: 226533 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:35:
Ik ben van plan om een setje Wharfedale Evo's op de kop te tikken i.c.m. de G&W 2006x.

Nu, deze speakers vragen best wel veel power gezien hun efficiëntie vrij laag (87 dB) ligt. Op diverse fora lees ik dan ook dat een voldoende zware versterker echt wel noodzakelijk is. Ik veronderstel dat de G&W hiermee niet veel problemen mee zal hebben?

De G&W is uitgerust met 2 paar aansluitingen voor luidsprekers. Wil dit zeggen dat je luidsprekers ook bi-wired kan aansluiten? Bi-wired heeft (bij mijn weten) enkel , het nog niet bewezen, nut als je de signalen voor hoge en lage tonen kunt scheiden. Is dit mogelijk met de G&W?
Je hebt niet gezegd welk type. De Evo >30 heeft een dubbele basdriver en dat doet de impedantie geen goed. Maar ze hebben een heel behoorlijk rendement (hoger dan gemiddeld). De Evo<=20 hebben een enkele basdriver en zijn dus minder kritisch in impedantie. Beetje vreemd dat ze wel allemaal als 6 Ohm opgeven. 1 of 2 drivers, de energie moet uit de lengte (klein opp hoge imp) of de breedte (groot opp, lage imp) komen.

Enig idee hoeveel power de G&W wel niet heeft? (dat kun je al zien aan de voeding). En dat zit wel goed. Vergeleken met het gros van de versterkers heb je al een flink zware versterker. Dus ik denk dat het totaal geen probleem zal zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 20-07-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
[...]
wat heeft dat met soft-starting te maken? Je volumepot zal (als het goed is) alleen je ingangs-signaal verzwakken , en zal dus niets aan je versterker zelf doen ?

of redeneer ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
VT-143=805 RCA NOS 1943 $550/pair + shipping

zeg Jeep is dit wat

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:32:
[...]

No offence, maar je weet niet echt waar je het over hebt. Ik heb er jaren naar zitten luisteren (beide). De EL84 is weldegelijk een erg fijn buisje.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Afgaand op het advies van Jeep heb ik de chinese buizen van m'n FV 34AIII vervangen voor JJ KT77 en 6N3P. Het resultaat is aanzienlijk!
Zonder ze verder in te spelen heb ik samen met m'n vriendin naar twee van onze referentie cd's zitten luisteren en we bemerkten dat het nog mooier klinkt in termen van rust in het geluidsbeeld, betere plaatsing van instrumenten, achtergrondstemmen en -geluiden die we niet eerder gehoord hebben.
By the way onze referentie cd's zijn Those the brokes van The Magic Numbers en American Life van Madonna. Het is trouwens erg leuk om de audio hobby samen met mijn vriendin uit te kunnen oefenen, ze vind het erg leuk als ik weer met iets nieuws kom. 8)
Dus Jeep, je goede aanbevelingen worden gewaardeerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:52:
wat heeft dat met soft-starting te maken? Je volumepot zal (als het goed is) alleen je ingangs-signaal verzwakken , en zal dus niets aan je versterker zelf doen ?
Ik heb geen elektronica gestudeerd, maar geen ingangssignaal is ook geen uitgangssignaal, en dus worden je uitgangstrafo's ook niet uitgestuurd. Als je vergeet je speakers aan te sluiten aan je versterker gaat er ook niks kapot zolang je het volume dichthoud. Zoniet worden de uitgangstrafos erg warm (tè>schade), zonder veiligheidsweerstand ertussen.
Trouwens meestal stuurt de potmeter het uitgangssignaal aan (dus hoor je altijd wat ruis).
Bucanier schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:53:
VT-143=805 RCA NOS 1943 $550/pair + shipping
Ja. Duur. Als ze matched zijn zou het erg mooi kunnen zijn. Maar of de prijs proportioneel is? Er zijn trouwens ook nog wel andere (goede) Chinese 805 van Golden Dragon als ik het goed heb.
Anoniem: 219813 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:55:
Trouwens is de KT77 JJ red label een aanrader of is een ander merk beter aan te bevelen? De website van BTB is mooi, volledig en eenvoudig.

Wist je dat de 6N1P buis in feite een ECC85 bijna ECC88 is? En deze in een doe-het-zelf buizen-amp-bouwen als geen aanrader eruit komt.

Dat in feite in de 'ECC familie' volgens het boek het beste is ECC84 en ECC85 te mijden als V.V. buis. De 81, 82, 83, 88 worden als goed betiteld. Apart.
Ja, en dus zie je zoveel versterkers met 12AU7/12AX7. En in de duurdere zie je 6SN7 enz. Of n 101D, of 717A.
Afbeeldingslocatie: http://www.jacmusic.com/html/articles/tubetests/45-6moons/files1/meter.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jacmusic.com/Yamamoto/images/amps/A08/Rectifier-modification/RGN1064-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www2.117.ne.jp/~y-s/images/A-07-8.jpg
en het klapstuk de Yamamoto A08S-205D
Afbeeldingslocatie: http://www2.117.ne.jp/~y-s/images/A-08S-205D-web.jpg
Doet denken aan een jaren 50 SF film B-)

BTW: JJ s de enige die KT77 maakt. Ze hebben een oude uit elkaar gehaald en helemaal ge-reverse engineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 02:04:
[...]
en het klapstuk de Yamamoto A08S-205D
[afbeelding]
Doet denken aan een jaren 50 SF film B-)
Mooi, vooral dat ze niet ECHT een behuizing lijken te gebruiken vind ik erg mooi. Dit wil ik misschien ook wel proberen met mijn zelfbouw projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

;)

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coole amp om te zien.

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 02:04:
[...]

Ik heb geen elektronica gestudeerd, maar geen ingangssignaal is ook geen uitgangssignaal, en dus worden je uitgangstrafo's ook niet uitgestuurd. Als je vergeet je speakers aan te sluiten aan je versterker gaat er ook niks kapot zolang je het volume dichthoud. Zoniet worden de uitgangstrafos erg warm (tè>schade), zonder veiligheidsweerstand ertussen.
Trouwens meestal stuurt de potmeter het uitgangssignaal aan (dus hoor je altijd wat ruis).
sinds wanneer stuurt een pot je uitgangs-signaal aan? :?
dan moet je een redelijk lompe vermogenspot hebben (iig geen Alps achtig spul) bij een beetje leuk vermogen.
ik heb btw ook geen electro gestudeerd, maar ondertussen al wel wat gebouwd op heb gebied van ampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:41:
@jeep. Jij geeft aan dat 6N1P buis dus een ECC88 is. Op de website van BTB geven ze ECC85 aan. Wat is het nu? Ikke niet meer snappie!

Misschien beter om de chinese buizen te vervangen voor russische om geen problemen te krijgen?
Ja en nee. BTB heeft vast gelijk, maar Machmat geeft aan dat ze wel - onder voorwaarden - uitwisselbaar zijn.
Boudewijn schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:08:
sinds wanneer stuurt een pot je uitgangs-signaal aan? :?
dan moet je een redelijk lompe vermogenspot hebben (iig geen Alps achtig spul) bij een beetje leuk vermogen.
ik heb btw ook geen electro gestudeerd, maar ondertussen al wel wat gebouwd op heb gebied van ampjes.
Ik bedoel vóór de eindtrap. Sommige doen dat direct met het ingangssignaal. Of.. nou ja. Nou weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 01:39:
[...]
Wees nou een echte holander en doe kijke, kijke en nie kope!

Je moet dat vermogen eens uit je hoofd zetten!!!

Geen nood: er zijn VEEL interessantere instappers, en goedkoper.
Waarom kijk je bv niet eens naar deze Yaqin EL84?
Het is ook zo moeilijk om me in te houden, na jou Yarland gehoord te hebben moet ik gewoon ook zo'n ding hebben :9 .
Die Yaqin EL84 is nog veel mooier qua uiterlijk, 3 ingangen, das wel zo makkelijk! Maar voordat ik ga kopen ga ik eerst eens luisteren op de bijeenkomst bij Franck hoe mijn Dali Ikon6 klinken om een Yarland FV34. In de tussentijd kan ik me mooi proberen in te lezen over alles wat met buizen te maken heeft, Moeilijk hoor, bias, El84, KT88, Pushpull, triode, etc. Is een hele studie, maar ook een leuke hobby ;)

[ Voor 13% gewijzigd door hemaworst op 21-07-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Mijn kef Q1 speakers komen ook uit China, staat gewoon made in China achterop xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Inmiddels is dat wel de gang van zaken in hifiland:
ontwerpen in het westen of in Japan, produceren in
het oosten. Zelfs de NAD M-serie komt uit een of
ander Chinees gehucht. Ik heb nu een Marantz SA
7001KI te logeren, en ja hoor: 'fabriqué en Chine'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:21:
Er zit natuurlijk wel een HEEL groot verschil tussen een westerse fabrikant die een Chinees bedrijf in de arm neemt om iets te produceren (OEM) en een Westerse fabrikant die een eigen fabriek verplaatst/bouwd in China vanwege de lage lonen en ondernemersklimaat. Er is geen enkele Chinese chipfabriek die in opdracht van Intel processors produceert. Intel heeft wel eigen fabrieken staan in China en dus staat er 'made in China op'. Het is dus verkeerd om aan te nemen dat omdat je KEF's, Marantz en Denon uit China komen, alles uit China dan wel goed is. Chrysler bouwt auto's in China in eigen fabrieken en komen dus niet uit de fabriek waar ook de Landwind gemaakt wordt.
In de eigen fabrieken is de kwaliteit net zo hoog als in febrieken in eigen land. Dat is in andere gevallen nog maar de vraag. Om op zeker te spelen zou je Chinese producten kunnen kopen die hier in het westen onder een andere naam verkocht worden (en bekend staan als goed product). Bijvoorbeel Dussun en Red Rose Music. Dit is echter geen garantie is op een 1:1 product.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 205004 op 21-07-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemaworst schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:07:
[...]

Het is ook zo moeilijk om me in te houden, na jou Yarland gehoord te hebben moet ik gewoon ook zo'n ding hebben :9 .
Die Yaqin EL84 is nog veel mooier qua uiterlijk, 3 ingangen, das wel zo makkelijk! Maar voordat ik ga kopen ga ik eerst eens luisteren op de bijeenkomst bij Franck hoe mijn Dali Ikon6 klinken om een Yarland FV34. In de tussentijd kan ik me mooi proberen in te lezen over alles wat met buizen te maken heeft, Moeilijk hoor, bias, El84, KT88, Pushpull, triode, etc. Is een hele studie, maar ook een leuke hobby ;)
Wacht maar tot je een KT88/6550 in triode hebt gehoord met gepaarde niet Chinese buizen, of een 300B. Ik bedoel dat het de moeite loont verder te kijken dan het eerste dat je mooier vinf dan je huidige set. Een goede Klasse D versterker heeft klank karakteristieken van een single ended buizenbak. Het grote verschil dat een buizenbak 5% efficiëntie heeft en klasse D tegen de 90%. Scheelt aanzienlijk op de stroomkosten en het kent geen slijtage. Aan de andere kant kan natuurlijk niets tippen aan gloeiende buisjes bij sfeerlicht, een biertje en je favoriete CD. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 205004 op 21-07-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:(

[ Voor 109% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:21:
Heb ik ook thuis gehad en the biggest bummer vond ik de afstandbediening. Very cheap looking terwijl je iets van 699 of 799 ervoor moet betalen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:27:
Dan is uiteraard nu de vraag welke voorwaarden? En ben je bekend met onder welke voorwaarden?
The Russian near equivalent of the ECC88 / 6DJ8 is the 6H1pi. Same pinout and nearly the same specs, only higher heater current (600 mA instead of 300 mA) and lower gm (5 instead of 12). If your heater supply can handle this, this tube is interchangable.
Je kunt dus een ECC88 voor een 6N1p vervangen, maar niet andersom. Daar heb je dus niets aan. Sorry my bad. Ik ben ook al de hele week ziek. :')
ebayer: ecbuy365 ...
Mogelijk interessant.
Klopt. Hoort ook in het rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204096

Een goede Klasse D versterker heeft klank karakteristieken van een single ended buizenbak.

Helemaal niet mee eens. Totaal ander geluid! Sorry als ik wat bot overkom, maar SE en Klasse D is niet te vergelijken. Een TA 10, t-amp of een hypex klinkt totaal anders dan de buizen amps die ik ken. Ik noem hier voornamelijk de kleine klasse d's om het vergelijk kwa vermogen met een SE een beetje op te laten gaan.

Groeten
Roland Breteler
(distributeur: Sonic Impact en Yarland, ex distributeur Trends Audio TA10, zet het er maar even bij niet voor de handel maar om duidelijk te maken dat ik +- weet waar ik het over heb).

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 204096 op 22-07-2007 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Roland
Een Hypex begint bij 180 watt, dat kun je niet bepaald een kleine klasse D noemen. Ik vind Hypex niet te vergelijken met een T-amp. Een Hypex met mooie voeding is vele malen mooier. Een goede klasse D en een buizenamp hebben kwa transparantie o.a. overeenkomsten. Ik heb het dus niet over de klank-kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op die manier bekeken zit er wat in. Vindt zelf alleen een getweakete ucd 180 in de buurt komen van buizen.

Wat algemener over buizen in de Yarlands: JJ klinkt anders, niet perse beter. Het verschilt per type versterker. De Shuguang KT 88 in de Pro88se is zeker niet slecht. Wat meer forward als een JJ. Als je van rock houdt en je speakers zijn wat duf een prima buis dus. Voor klassieke muziek zijn ze wat minder geschikt. Als je alleen rock draait zou het zomaar kunnen dat je jaren tevreden bent met de standaard buizen in de pro 88 se.

In de FV34CIII zijn de JJ's minder geschikt. De FV 34CIII wordt er wat fel en schreuwerig van. In de FV34AIII hebben JJ's wel zin, zij het marginaal.

Al dit met een grote korel zout nemen. Een en ander hangt af van de luisterruimte, je muzieksmaak en de rest van de installatie. Zelf eerst luisteren blijft dus het motto, met versterkers en ook met buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 204096 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:32:

Al dit met een grote korel zout nemen. Een en ander hangt af van de luisterruimte, je muzieksmaak en de rest van de installatie. Zelf eerst luisteren blijft dus het motto, met versterkers en ook met buizen.
Hè hè toch nog een klein stukje wijsheid hier rop het forum. Moest er even op wachten ;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Anoniem: 204096 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:32:

In de FV34AIII hebben JJ's wel zin, zij het marginaal.
Ik vind het verschil toch wel aanzienlijk, hoewel ik heb de voorversterker buizen tegelijkertijd heb vervangen, hetgeen natuurlijk ook invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben alleen bezig met de eindbuizen op het moment. Het verschil is wat mij betreft niet heel erg groot bij de FV34AIII.

Ik ga nog een aantal andere buizen proberen. Ook de voorversterker buizen. De 6N3 is alleen nogal lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En niet te vergeten een ander type buizen. KT77 (kinkless tetrode) zijn echt anders dan EL34 (penthode). En ik durf te beweren: ook inherent beter.
JJ is niet met elk type buis geweldig. Ik zag laatst een waarschuwing over dozen met zgn NOS 12AX7 de blijkbaar bij JJ vandaan kwamen en gewoon slecht waren. Elk merk heeft zijn types waar ze goed in zijn en soms ook slecht.
Hetzelfde met types; met elk type zijn er weer andere merken favoriet. Daarom heeft het vervangen van de buizen in een FV34C ook zo weinig zin omdat de gebruikte EL84 al erg goed zijn. Die moet je vervangen door Sovtec EL84M of Ei.
Wat ik ook vaak lees is dat het per versterker weer uitmaakt welk merk goed klinkt. Sommige buizen klinken in de ene versterker subliem, een ander koopt ze dan op diens aanbeveling en vind ze matig tot slecht. Eigenlijk net als met combinatie versterker-speaker; hetgeen niets af hoeft te doen aan de kwaliteit van elk van beiden.

Op zich vind ik de T-amp toch ook wel een openheid hebben die je met transistorversterkers meestal mist en bij buizenversterkers wel hebt. Ik snap de opmerking wel. Al zitten er ook wel weer andere verschillen in.

Had ik deze link al gegeven voor de Yaqin MC-10L voorversterkerbuizen?
habe nun die beste VV-Röhren Kombi nach längerem hin & her rausgefunden.

Auf den beiden äusseren Steckplätzen habe ich ECC88 und auf den beiden inneren ECC85 von Mullard!, Perfekt sage ich euch, zumindest für meinen Geschmack und meine Kette!

Alle vier mit ECC88 klang mir etwas zu müde nicht lebendig genug und zu wenig Druck aus dem Keller! ECC85 Telefunken kommen aber auch ganz gut rüber.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.