Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 46.676 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:52:

Ik bedoel vóór de eindtrap. Sommige doen dat direct met het ingangssignaal. Of.. nou ja. Nou weet ik het ook niet meer.
Ja, en je eindtrap... dat is ook natuurlijk de hoogspanning.

Ik ben zelf geen guru oid, maar heb zelf nu ook wel eea gebouwd (aantal torrenbakken en zit nu aan mijn 2e eigen buizenbak) en heb bij vrienden ook meegeholpen en getweakt aan wat spul..... en daar gooit iedereen een potmeter tussen ingangs-signaal en signaalaarde.

Ook een triodedick (toch wel een 'autoriteit') zie je dat zo doen.
na de eindtrap zul je het iig nooit doen, domweg omdat je pot dat vermogen echt nooit aan kan (een gewone Alps Blue Velvet kan volgens Alps 50milliWatt aan.... (en 500V voor 1 minuut) : http://www3.alps.co.jp/cg...3&productId=4&varietyId=3).

Alps beschouw ik even als de 'standaard audiopot', maar een Amphenol of Bourns potje zal echt niet veel meer vermogen lusten hoor.

Echter, als jij een bak hebt (of voorbeeld) waarin het op jouw manier gebeurt ben ik altijd benieuwd om eens te kijken naar hoe zet het doen.... ik ben ook maar een beginner.

Ik heb hier een voorbeeld van een KT88PP ampje, kun je me vertellen waar volgens jouw theorie de pot zou moeten?

Ontwerp is voor DIY, maar wel vrij bekend (of pak een VDV ontwerpje oid).

http://www.triodedick.com/Bill/schema_versterker.GIF

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 23-07-2007 00:24 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03 17:05
JTB81 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:06:
[...]

neen, en gezien de prijsstiujging op het einde en het gezeur dat de huidige koper heeft ben ik daar ook blij om.
Hoe zie jij dat die koper gezeur heeft?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 20:21
4-legged-bird schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:07:
[...]

Hoe zie jij dat die koper gezeur heeft?
Ik kreeg mail van de winnaar die ook op dit forum actief is met de vraag wat mijn ervaring met die betreffende verkoper was.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227310

Ik heb zojuist een Meixing MingDa MC3008-A besteld bij Ornec
Ik ben benieuwd! op de site staat:
Weight: 30Kg/pc
Unit: 1 Pair

is die prijs van € 984.00 nu voor een mono block of per paar?

Afbeeldingslocatie: http://www.pacificaudio.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/fdb26702e2bc68b89793039dc1e4e527.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 227310 op 23-07-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:33

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik neem aan dat de prijs per unit is, en een unit bestaat uit twee stuks ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik heb zojuist een Meixing MingDa MC3008-A besteld bij Ornec
Ik ben benieuwd! op de site staat:
Weight: 30Kg/pc
Unit: 1 Pair

is die prijs van € 984.00 nu voor een mono block of per paar?
Zou je dat nou niet eerst checken voor je zo'n 1000E uitgeeft? Of ben ik nou raar?

En ja ik denk ook dat dat per paar is (handig, 1 heel monoblock....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voodooless schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:54:
Ik neem aan dat de prijs per unit is, en een unit bestaat uit twee stuks ;)
Ik geloof het ook, op een andere site (china-highend-hifi) stond € 1495.00 per pair
dus dan zullen het er wel twee zijn, op de rekening staat 1, maar dan bedoelen ze dus 1 unit :-)

Weet iemand iets meer over de technische opbouw van deze versterker? ik weet dat het een classe A versterker is, maar is hij ook Single Ended en met zero feedback?

Afbeeldingslocatie: http://www.pacificaudio.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/binnenkant%20detailkopie.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 227310 op 23-07-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

Ja deze stond al in mijn rijtje van bezochte websites.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Dat zijn dezelfde monoblokken als die bij PA op de open dag stonden te draaien. En die klonken wel goed ja. :) Daar zaten alleen wel duurdere JJ 2A3 buizen in. Ze zijn 40W DH-SET. SET is (bijna?) altijd zonder feedback. Je hebt er alleen wel een voorversterker voor nodig. Of iig een cd-speler met een regelbare uitgang.
Zou je dat nou niet eerst checken voor je zo'n 1000E uitgeeft? Of ben ik nou raar?
Wel besteld maar nog niet betaald toch? Niks aan de hand. Maar ze zijn prima hoor.
Ja deze stond al in mijn rijtje van bezochte websites. Echte of mijn duits is te slecht of ik lees erover heen maar ik lees weinig over de V.v. buizen? Ik zal de site nogmaals checken.
Ik ben het al voor je aan het lezen. Maar ik had al wel een stukje gekopieerd (zie paar reakties hierboven.

Ik heb trouwens op Ebay geboden op een doosje van 5st. 5670 van RCA. Maar de prijs liep nu te hoog op naar mijn smaak. €25+verz vind ik geen koopje meer. Ik vind dat je voor dat bieden wel zelfbeheersing nodig hebt. Je moet echt even gaan rekenen wat het allemaal gaat kosten en gewoon je poot stijfhouden en precies zover gaan dat je er geen spijt van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de versterker wel alvast betaald :-) voor dat geld wil ik wel een gokje wagen.
"Vroeger" (jaren 1985) betaalde je voor zo'n versterker al gauw zo'n 10.000 gulden (per stuk) als het niet meer was.....
Ik ben benieuwd hoe ze gaan klinken in combinatie met mijn Nederlandse "Lyric" speakers (wie kent ze nog ? ;-)

Zou je mij wat linkjes kunnen sturen waar ik goede buizen kan bestellen? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

Anoniem: 227310 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:42:
Ik heb de versterker wel alvast betaald :-) voor dat geld wil ik wel een gokje wagen.
"Vroeger" (jaren 1985) betaalde je voor zo'n versterker al gauw zo'n 10.000 gulden (per stuk) als het niet meer was.....
Ik ben benieuwd hoe ze gaan klinken in combinatie met mijn Nederlandse "Lyric" speakers (wie kent ze nog ? ;-)

Zou je mij wat linkjes kunnen sturen waar ik goede buizen kan bestellen? alvast bedankt!
Toch wel een aardig bedrag wat je gaat investeren €984 euro €310 verzendkosten en als het tegenzit ± €250 invoerbelasting. Maar je krijgt er een mooi spulletje voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32

machmat in apeldoorn, die 805 zal wat moeilijker gaan (golden dragon) zie eerder mijn vraag, en mijn link naar tubeworld VT-143=805 RCA NOS 1943 $550/pair + shipping

[ Voor 3% gewijzigd door Bucanier op 23-07-2007 23:47 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bo:
[...]

En ja ik denk ook dat dat per paar is (handig, 1 heel monoblock....)
@Boudewijn
Als je helemaal wild bent van de mono uitvoering van bijv. The Beatles waarom zou je dan een stereoversie aanschaffen, het scheelt de helf in aanschaf 1 monoblok :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja dat is zeker waar. En het klinkt echt goed hoor. De opbouw en onderdelen is ook in orde vlgs mij. Die Lyrics zijn verder niet echt lastig dus het zal wel zo goed gaan als ze kunnen.
Je kunt evt andere buizen bij BTB kopen (dwz de 12AX7, 12AU7 en 2A3). Prettige winkel met goed advies. En heel goedkoop.
Of TubeTown (ook duits en goedkoop). Of voor modificaties en NOS buizen: Machmat.

Ik kwam trouwens op Ebay ook 'echte' Aurum Cantus V3M tegen voor Chinese prijzen. €1015 + 200 verzendkosten.
Afbeeldingslocatie: http://www.aclub.com/prod_photo/00820/4178.jpg

En ook Leisure 6.
Afbeeldingslocatie: http://www.aclub.com/prod_photo/01217/4328.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 23-07-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 13:08
Al een tijdje volg ik deze topicreeks en ik sta nu bijna op het punt om ook maar eens een buizenversterker aan te schaffen. :P Nou biedt crafty een hele leuke Yarland aan voor 300 knaken, dus dit lijkt me wel iets leuks om mee te beginnen. :) Maar ik heb geen flauw idee wat de gevoeligheid van mijn speakers zijn. Op de speakers staat niks, de website van de fabrikant ook niet. Het zijn Quadral Shoguns, de Phonologue Gold Pure series. De gok maar wagen met deze versterker, of voor de zekerheid het dubbele uitgeven en een iets zwaardere kopen?

Edit: Ik kan ook natuurlijk de fabrikant even mailen. Stom, niet aangedacht!

[ Voor 6% gewijzigd door Snowman op 24-07-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Snowman: mocht je bij mij in de buurt wonen (Alkmaar) dan kun je bij mij komen luisteren, ik heb de beschikking over een vergelijkbare Yarland en een zwaardere versterker. Kun je bekijken of de Yarland voldoende power heeft.

Gevoeligheid van mijn speakers: 91 ± 2 dB/w/m 4 Ohm

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 24-07-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Ik woon in Friesland, dat is nog een stukkie rijden. Maar op welke speakers speel jij met jouw Yarland? Als die niet zo'n hoge gevoeligheid hebben, dan durf ik de gok eigenlijk wel te nemen. :)

Edit: Wel redelijk hoog dus. Ik heb een mailtje gestuurd naar Quadral, ben benieuwd wat hun er van zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Snowman op 24-07-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb wel intresse in nieuwe bi-wire speakerkabels, momenteel gebruik ik gelijkafgeknipte oehlbach kabels 2x 4mm koper. Tenminste per paar gelijk afgeknipt.
Nu zit ik te denken aan de goedkope kabels van Xidak of Von Masoch.
Zou dit al een verbetering zijn t.o.v. mijn standaard oehlbach kabels (6 euro/m)?

Zijn er nog europese alternatieven voor ongeveer 30 euro per paar (of goedkoper), kant en klaar speakerkabel met pluggen (banana of halve maantjes)?

[ Voor 19% gewijzigd door duncanvdlinden op 24-07-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

;)

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 26-07-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Reactie van Quadral!

Dear Mr. Snowman,

there is no problem connecting your tube amplifier with Shogun Pure. Shogun has a sensivity of 89dB. Even when the sensivity is less than 88dB you can connect a speaker with your amplifier. The sound will be only a bit lower.

Beter! Dan durf ik hem wel te kopen, nog even wachten op mijn salaris. :P

Edit @Bronco: Op Website van Crafty staat dat hij nog gewoon leverbaar is :?

[ Voor 10% gewijzigd door Snowman op 24-07-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

>:)

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 22:47
off topic: De speler die geen cd-speler wil zijn.

http://www.hifi.nl/recens...ntlabs_DIY_cd-speler.html

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Hebben ze ook mooie stereo versterkers voor onder de 300 euro? zo goedkoop mogelijk maar wel kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204096

Gaf laatst niet iemand aan in deze topic dat het een aantal maanden gaat duren eer crafty weer amps kon leveren. Of vergis me nou?

De FV34CIII is direct uit voorraad leverbaar, de andere Yarland types zijn besteld. Die moeten eerst nog gemaakt worden, dat duurt even. Dan zijn ze nog een aantal weken onderweg met de boot. Een aantal maanden gaat het zeker duren voor ik mijn Yarland assortiment compleet heb. En omdat het kan meezitten of tegenvallen, geef ik liever geen tijd aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 204096 op 25-07-2007 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Crafty and snowman

trouwens Crafty was het moeilijk om de chinese amps met de juiste Europese certificering te krijgen? Je moet, neem ik aan, wel aan bepaalde voorschriften voldoen of niet? Wil je ze officieel op de Europese markt kunnen verkopen?

Dat is eigenlijk wel een interessante materie!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

duncanvdlinden schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:07:
Ik heb wel intresse in nieuwe bi-wire speakerkabels, momenteel gebruik ik gelijkafgeknipte oehlbach kabels 2x 4mm koper. Tenminste per paar gelijk afgeknipt.
Zou dit al een verbetering zijn t.o.v. mijn standaard oehlbach kabels (6 euro/m)?

Zijn er nog europese alternatieven voor ongeveer 30 euro per paar (of goedkoper), kant en klaar speakerkabel met pluggen (banana of halve maantjes)?
tja, die heb ik ook nog (my first cables). Daar kun je heel makkelijk op verbeteren. Je beter zelfs nog singlewiren met betere kabels. De von Masochkabels zijn zeer goed gemaakt met uitstekend aansluitmateriaal. Dat alleen al maakt dat ze hun geld dubbel en dwars waard zijn. Voor €28 kun je misschien net 2 pluggen kopen hier. Zelfs met de sc-2 van €28 /2,5m ga je er al op vooruit. Met de XF-silver heb je een goede hele goede zilverkabel.

Op je 2e vraag: ja bij de Aldi als ze een partij uit China kopen. |:(
Anoniem: 194366 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:38:
Hebben ze ook mooie stereo versterkers voor onder de 300 euro? zo goedkoop mogelijk maar wel kwaliteit.
Misschien eens een stukje lezen (startpost misschien?). Voor €300 kun je ook al bij Pacific Audio een mooie G&W 268LM kopen. Of de Yarland FV34C van Crafty.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 25-07-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
duncanvdlinden schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:07:

Speakercable Von Masoch Bi wired 4TC speaker cables with WBT0644 & 0680Cu connectors 2.5m

http://www.mijnhometheater.nl/index.html?url=/Paster.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Bucanier op 25-07-2007 01:10 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Bucanier schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 01:00:
[...]

Speakercable Von Masoch Bi wired 4TC speaker cables with WBT0644 & 0680Cu connectors 2.5m

http://www.mijnhometheater.nl/index.html?url=/Paster.htm
Ja die had ik ook al gegoogled, helaas kan ik die nergens vinden, ook geen andere complete bi-wire kabel van Von Masoch, dus ik zou 2 setjes moeten hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Ja die had ik ook al gegoogled, helaas kan ik die nergens vinden, ook geen andere complete bi-wire kabel van Von Masoch, dus ik zou 2 setjes moeten hebben helaas.
ook niet bij Ornec? :9
http://www.ornec.com/prod...aker_Cable_Limited_Stock/

Deze zijn nog te koop, heb ik namelijk ook. goede kabel, geen Aldi-prijs zoals je ziet. :'(
je moet er wat voor over hebben. (ps de site werkt af en toe niet) maar ze zijn op voorraad.

243 euro incl shipping per set. geweldig mooie Bi- wired kabel, jeep heeft ze ook gezien. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Bucanier op 25-07-2007 02:50 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204096

Anoniem: 219813 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:51:
@Crafty and snowman

Mijn excuses voor mijn opmerking. Er zijn dus weer yarland amps onderweg! Da's fijn!!

trouwens Crafty was het moeilijk om de chinese amps met de juiste Europese certificering te krijgen? Je moet, neem ik aan, wel aan bepaalde voorschriften voldoen of niet? Wil je ze officieel op de Europese markt kunnen verkopen?

Dat is eigenlijk wel een interessante materie!
Dat viel heel erg mee. De Yarlands waren al CE approved en ROHS compliant. Daikai van Yarland weet erg goed waar hij mee bezig is. Gelukkig ook maar, zelf een CE keuring laten uitvoeren voor een product uit China is heel erg duur.

Toch zie ik nog heel wat cd spelers, dac's en versterkers uit China in webshops door de hele EU te koop staan zonder CE keurmerk, om over ROHS nog maar te zwijgen. Dat verbaast me soms wel wat.

Er zijn helaas veel audiofabrikanten in China die niet kunnen leveren met CE keurmerk. Wel jammer ik heb contact met een paar fabrikanten die erg leuke producten maken, ik kan er helemaal niks mee tot ik een CE papier in handen heb en zeker weet dat ze ROHS gesoldeerd zijn.

Dat is wel het grote voordeel als "losse" consument, dan hoef je je daar niks van aan te trekken. Tot je huis af fikt of je een paar honderd Volt door je heen krijgt >:) Sta je daar met een Chinees e-mail adres.... Ik overdrijf natuurlijk wat in "officieel importeur modus". Maar een kleine kern van waarheid zit er denk ik wel in. Als distributeur / importeur ben ik hoofdelijk aansprakelijk voor ongelukken, met apparaten zonder CE stickertje.

Ik wil het gevaar niet overdrijven en het past ook net iets te goed bij mijn rol als "echte importeur".

ik heb me behoorlijk in CE etc verdiept. En het neigt wel wat naar EU markt bescherming. In Duitsland bijvoorbeeld hebben een paar kleine ambachtelijke audio merken die in kleine oplages bouwen grote problemen, elke product moet gekeurd worden en dat is een zeer grote kostenpost.

Een van de grote audio bladen in Duitsland is zelfs een handtekeningen actie begonnen om de aller nieuwste en nog weer strengere wetgeving op dit gebied te verhinderen. Als deze wetgeving doorgevoerd wordt betekent dat zeer zeker het einde voor een aantal zeer fraaie kleine Duitse merken. ( Kan natuurlijk die handtekeningen actie weer niet vinden nu...)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 204096 op 25-07-2007 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@crafty,

Heel erg bedankt voor je heldere uitleg.

Edit: En tips ;)

[ Voor 147% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Bucanier schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 02:37:
[...]

ook niet bij Ornec? :9
http://www.ornec.com/prod...aker_Cable_Limited_Stock/

Deze zijn nog te koop, heb ik namelijk ook. goede kabel, geen Aldi-prijs zoals je ziet. :'(
je moet er wat voor over hebben. (ps de site werkt af en toe niet) maar ze zijn op voorraad.

243 euro incl shipping per set. geweldig mooie Bi- wired kabel, jeep heeft ze ook gezien. :)
Ik merk dat Von Masoch veel gebruikt maakt van andere merken kabels, zo zie ik bij die kabel kimbercable draden zitten. Maar sorry deze gaan me boven het budet :p (zo te zien moet ik dat ook x2 doen dan)
dacht toch echt aan max 60 euro totaal voor de kabels (ex verzenden).
Ik kon me wel herrineren dat ik op een amerikaanse sites ook mooi uitziende kabels zag voor een zachte prijs, volgensmij waren het dan soundrights (zit ook in de van masoch kabels). irritant dat ik er niet meer op kan komen.

[ Voor 4% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-07-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

duncanvdlinden schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:08:
Ik merk dat Von Masoch veel gebruikt maakt van andere merken kabels, zo zie ik bij die kabel kimbercable draden zitten.
Dat komt omdat heel, heel erg veel geconfectioneerde kabels die je in de winkel tegenkomt in China gemaakt, of in ieder geval aan elkaar gemaakt worden. Von Masoch is ook OEM van andere merken. Daarom kan ik je die VM erg aanraden!
Maar sorry deze gaan me boven het budet :p (zo te zien moet ik dat ook x2 doen dan)
Als je echt aan dan budget vast wilt houden neem dan deze:
Von Masoch XF-Cu Loudspeaker Cable 2.5 MeterOur Price: € 60.00.
Als je nog iets betere wilt met zilverkabels (niet veel duurder) kun je ook de Von Masoch XF-Silver Loudspeaker Cable 2.5 Meter voor €82 nemen. Zilveren klinken meestal nog opener en helderder met nog meer detail, maar soms kan het wat tè helder worden. Dat ligt ook aak de rest van je componenten.
Ik kon me wel herrineren dat ik op een amerikaanse sites ook mooi uitziende kabels zag voor een zachte prijs, volgensmij waren het dan soundrights (zit ook in de van masoch kabels). irritant dat ik er niet meer op kan komen.
Gewoon die VM nemen. Als het niet bevalt kun je ze altijd nog weer op hifi.nl zetten.
Je moet daar trouwens wel nog even bij de hifi.nl 2e hands kijken. Ik heb daar mijn Siltech MX London vandaan voor €75. De kabel uit het linkje is ook interessant. John van Gent (mooie naam he? :Y) ) maakt ook zeer mooie kabels voor hele nette prijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 25-07-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225971

Hallo,

ik lees al enige tijd met interesse dit topic en heb me nu ook laten registreren. Ik zoek een betaalbare buizenversterker die krachtig moet zijn ivm mijn laag-rendement speakers (86dB).

Ik heb de volgende 3 versterkers op mijn lijstje staan:
Mingda MC368-90 (KT90)
Mingda MC34AB (EL34)
Yaqin (Destiny) MC100B (KT88)

Alle 3 de versterkers zijn in NL/DUI via een importeur met 2 jaar garantie te koop, hetgeen mijn voorkeur heeft boven import uit China.

Het betreft alle 3 vrij krachtige versterkers die ook allen in triode stand te zetten zijn.

Voordeel van zowel de MC34 als MC100 is dat deze ook als eindversterker te gebruiken zijn, waardoor een upgradepad met een separate voorversterker in de toekomst mogelijk is.
Daarnaast kan bij de MC100 de bias handmatig ingesteld worden. Ik vraag me af in hoeverre het ontbreken hiervan in de praktijk als een gemis ervaren wordt. Oftewel hoe snel verlopen de instellingen van de buizen zodat dit te horen is?

Als jullie een mening hebben hierover dan hoor ik deze graag.

mvrgr,
marc

Afbeeldingslocatie: http://www.pacificaudio.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/652e645220900f4806033e379cc3321c.jpg
Mingda MC368-90

Afbeeldingslocatie: http://www.pacificaudio.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/f0a5ecca562dfc0f1ab20720c7a2093e.jpg
Mingda MC34AB

Afbeeldingslocatie: http://www.destiny-audio.com/products/destiny-mc/MC-KT88/MC-KT88-1.jpg
Yaqin (Destiny) MC100B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@marcus

ff nieuwsgierig hoor. Wie is de importeur

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Rest van mijn componenten is:
-Marantz SR-5001
-Wharfedale 9.5 zuiltjes

Dus niet echt high end ofzo, maar ook niet low-end. Bovendien zijn de speakers die ik heb voor het budget echt super (600 euro+ zou ze ook niet misttaan).
De wat relatief goedkope receiver is ook metteen de reden dat ik zo aan bi-amp vasthoud, deze heeft de mogelijkheid en ik hoor het verschil maar al te goed. Direct een upgrade hoorbaar als ik het zo aansluit.

Hier iemand met duurdere speakers die hetzelfde ervaard:
http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=22854
Die beweerd het zelfs te kunnen meten als beter als een SR-7000 single wire, en een Rotel 2 kanaals versterker.

Er zijn er genoeg die zeggen dat budget receivers en bi-amp onnodig is, maar deze receiver heeft mij het tegendeel bewezen.

Ik bedoel dus eigenlijk 60 euro totaal maar dan wel bi-wire, dus eigenlijk 2 sets van 30 euro ps. nodig :p

[ Voor 6% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-07-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:29:
@marcus

ff nieuwsgierig hoor. Wie is de importeur en wat zijn de prijzen van de amps?
Pacific audio / Destiny Audio

MC34 EUR 1.200
MC368-90 EUR 975
MC100B EUR 800

Vanwege de prijs, de mogelijkheden (instellen bias) en dual mono opbouw, lijkt de MC100B zeer interessant. Echter ik kan niet goed beoordelen hoe de kwaliteit van de Yaqin is tov de Mingda's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Anoniem: 219813 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:19:
Tenminste ik hoor niet anders dan dat je bijna altijd via DHL verzekerd bent van een bijbetaling terwijl dat praktisch niet voorkomt bij TNT. Da's wel jammer.
Ik moet anders behoorlijk veel bijbetalen bij TNT :Y
Heb inmiddels bezwaar gemaakt maar nog niks van ze gehoord. Effe afwachten dus :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

operatingeskimo schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:16:
[...]

Ik moet anders behoorlijk veel bijbetalen bij TNT :Y
Heb inmiddels bezwaar gemaakt maar nog niks van ze gehoord. Effe afwachten dus :7
Ik schreef ook 'praktische niet'.

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Op een factuurprijs van 125 USD en een gewicht van 12,5kg moet ik 79,66 euro bijbetalen. Lijkt mij teveel maar ik weet het niet zeker. Enig idee hoe je zoiets zelf kan uitrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 15:43
Ook ik heb zojuist op de bestelknop gedrukt bij Crafty (Yarland FV 34 CIII). :Y Rock on!
Nu ben ik alleen benieuwd waar enigzins betaalbare speakers te krijgen zijn met een hoge efficiency. Ik heb het een en ander al ingeklopt op google, maar krijg niet echt de gewenste resultaten. Ik zit in eerste instantie te denken aan speakers van 150-200 euro per stuk.
Iemand een mooie tip of link? :)

Edit: Ik las iets over Klipsch speakers, en nu kwam ik deze pagina tegen:
http://www.besthomecinema...tem.asp?idProduct=%205406
Zou dat iets kunnen zijn? Al weet ik dat je eigenlijk altijd de speakers eerst moet beluisteren. Maar afgaande op de eerste indruk op basis van de specificaties (efficiency etc.) ben ik wel benieuwd of dit iets zou zijn. Misschien iemand ervaring met deze speakers?

[ Voor 35% gewijzigd door Ik ben het! op 25-07-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

operatingeskimo schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:45:
Op een factuurprijs van 125 USD en een gewicht van 12,5kg moet ik 79,66 euro bijbetalen. Lijkt mij teveel maar ik weet het niet zeker. Enig idee hoe je zoiets zelf kan uitrekenen?
Tering (sorry hoor). Dat kan nog leuk worden wanneer het pakket van mij binnenkomt. Oh god..ik wacht met angst en beven af. :(

Ik heb het volgende ooit eens hier gelezen (deel 3).Ten eerste nemen ze alles tezamen. Prijs van de item en de verzendkosten = prijs. Daar berekenen ze dan 4% invoerbelasting op. Dan staat de item op Nederlands grondgebied...dus 19% BTW en dan nog een voorschotheffing. Maar niemand blijkt te weten hoe hoog die is.

Misschien kun je hier wat mee.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 25-07-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48237

Hallo,

Weet iemand toevallig een leuke usb DAC uit China voor een mooie prijs? Ik wil deze gebruiken om het geluid uit mn laptop te verbeteren. Momenteel hangt deze via de hoofdtelefoonuitgang direct aan mn versterker.

Bij voorbaat dank. Groet,

Erik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Ik ben het! schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:50:
Ook ik heb zojuist op de bestelknop gedrukt bij Crafty (Yarland FV 34 CIII). :Y Rock on!
Ik heb hem ook besteld, ben zeer benieuwd! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
ze rekenen ongeveer 10 euro incl btw per kilo dat tarief geld overal TNT UPS DHL,
dus je bent nog goedkoop met die 79 euries

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Nu ben ik alleen benieuwd waar enigzins betaalbare speakers te krijgen zijn met een hoge efficiency. Ik heb het een en ander al ingeklopt op google, maar krijg niet echt de gewenste resultaten. Ik zit in eerste instantie te denken aan speakers van 150-200 euro per stuk.

Zou dat iets kunnen zijn? Al weet ik dat je eigenlijk altijd de speakers eerst moet beluisteren. Maar afgaande op de eerste indruk op basis van de specificaties (efficiency etc.) ben ik wel benieuwd of dit iets zou zijn. Misschien iemand ervaring met deze speakers?
zijn dat Speakers ?, zonde van je geld

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4% over de factuurprijs en dan BTW over het geheel van factuurprijs, verzendkosten en invoerrechten.
duncanvdlinden schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:08:
Ik merk dat Von Masoch veel gebruikt maakt van andere merken kabels, zo zie ik bij die kabel kimbercable draden zitten. Maar sorry deze gaan me boven het budet
duncanvdlinden schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:30:
Rest van mijn componenten is:
-Marantz SR-5001
-Wharfedale 9.5 zuiltjes

Dus niet echt high end ofzo, maar ook niet low-end. Bovendien zijn de speakers die ik heb voor het budget echt super (600 euro+ zou ze ook niet misttaan).
De wat relatief goedkope receiver is ook metteen de reden dat ik zo aan bi-amp vasthoud, deze heeft de mogelijkheid en ik hoor het verschil maar al te goed. Direct een upgrade hoorbaar als ik het zo aansluit.

Hier iemand met duurdere speakers die hetzelfde ervaard:
http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=22854
Die beweerd het zelfs te kunnen meten als beter als een SR-7000 single wire, en een Rotel 2 kanaals versterker.

Er zijn er genoeg die zeggen dat budget receivers en bi-amp onnodig is, maar deze receiver heeft mij het tegendeel bewezen.

Ik bedoel dus eigenlijk 60 euro totaal maar dan wel bi-wire, dus eigenlijk 2 sets van 30 euro ps. nodig :p
Sorry; om het maar even bot te zeggen: volgens mij ben je een beetje de weg kwijt. Als je zelfs gaat bi-ampen om te proberen met slechte versterkers en slechte kabels een beter geluid te maken ben je echt bezig het paard achter de wagen te spannen. Onthoud: K-I-S-S (keep it simple stupid)/minder is meer/eenvoud is het kenmerk van het ware. Hoe groter het aantal onderdelen en schakels (meer elektronica) hoe groter de kans dat het ergens fout gaat. Je zult vast wel wat meer power en dynamiek horen doordat je je receiver niet meer maar half gebruikt. Maar er zijn maar heel, heel weinig receivers die een enigzins geloofwaardig stereobeeld neer kunnen zetten.

Ik zou er eens over nadenken wat je nu eigenlijk precies hoopt te bereiken. Wil je goed stereogeluid of goed surroundgeluid? Of zoek je naar de ervaring van een echt concert en wil je ook nog af en toe een film kijken. Dan kun je beter gaan voor een goede, echte stereo oplossing, aangevuld met extra functies voor surround. Dat kun je simpel doen door de receiver te gebruiken vóór de stereoversterker en die als eindversterker voor de fronts te gebruiken. De CD sluit je dan apart aan op de stereoversterker om gewoon muziek te luisteren zonder de receiver.

Met een goede (buizen-)versterker met goede singlewire kabels blaas je je oude oplossing gewoon weg. Dan heb je echt holografisch geluid voor je neus. Je moet dan alleen wel je vooroordelen loslaten en je systeem om durven gooien.
En als je eigenwijs wilt zijn neem je toch 2x de Von Masoch SC-02 van €28?
Anoniem: 225971 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:54:
Ik zoek een betaalbare buizenversterker die krachtig moet zijn ivm mijn laag-rendement speakers (86dB).
Dat is geen laag rendement! En zeker niet als je geen impedantie erbij opgeeft.
Ik heb de volgende 3 versterkers op mijn lijstje staan:
Mingda MC368-90 (KT90)
Mingda MC34AB (EL34)
Yaqin (Destiny) MC100B (KT88)

Alle 3 de versterkers zijn in NL/DUI via een importeur met 2 jaar garantie te koop.

Het betreft alle 3 vrij krachtige versterkers die ook allen in triode stand te zetten zijn.
En alle drie waarschijnlijk overkill voor jouw luidsprekers.
Yaqin is ongeveer gelijkwaardig aan Ming Da. Wat ik van Yaqin gezien heb zag er prima uit. Ming Da, daar zitten soms echte zeperds bij omdat ze gewoon een slecht (oud) ontwerp uitkiezen en die heel mooi opbouwen. De MC 100 heeft iemand op het forum in Duitsland ook en die was er als ervaren gebruiker zeer tevreden mee.
Wat ook een optie is als je in die prijsklasse zoekt is Red Dragon. Ook Chinees, maar goed nagekeken en voorzien van garantie. En ze klinken erg goed.
Voordeel van zowel de MC34 als MC100 is dat deze ook als eindversterker te gebruiken zijn, waardoor een upgradepad met een separate voorversterker in de toekomst mogelijk is.
een voorversterker in een aparte behuizing is geen upgrade. Of je moet meer ingangen nodig hebben of andere features. Remember KISS.
Daarnaast kan bij de MC100 de bias handmatig ingesteld worden. Ik vraag me af in hoeverre het ontbreken hiervan in de praktijk als een gemis ervaren wordt. Oftewel hoe snel verlopen de instellingen van de buizen zodat dit te horen is?
Meestal gaat dat heel sluipend. Aan het begin gaat dit langzaam. Op een gegeven moment gaat het wat slordig en zompig klinken en neemt de dynamiek af. Maar ook als je er andere of gewoon na 3000 uur nieuwe inzet moet je de bias instellen omdat het nu eenmaal push-pull is.
Als jullie een mening hebben hierover dan hoor ik deze graag.
Je moet nooit zomaar mensen om een menig vragen, dat doen ze meestal maar al te graag (al of niet kundig). :+

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 26-07-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bucanier en jeep.

Huh...wat is waarrrrrrrrrr. Hoe zit dan nou met dat invoeren? Zal ik anders ff de op douane site kijken of die gasten mailen of bellen?

En uhh...jeep..je steekt je mening momenteel ook niet onder stoelen of banken (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach ja, liever dan om de hete brij heenlopen. Soms moet je iemand ff door elkaar schudden voor zijn eigen bestwil. Dat help meestal beter dan iedereen te vriend proberen te houden.

Je kunt best met heel veel componeneten en heel veel correctiemechanismes een goed apparaat maken, maar dan moeten de componenten zeer nauwe toleranties hebben en van goede kwaliteit. En dus heel erg duur.

Ik heb ook al eens met de douane gebeld, maar daar word je echt niet wijzer van hoor! Ik kan er een heel lang verhaal van maken maar het blijft 4% + BTW over de hele mep.
Hoe zit dan nou met dat invoeren?
Dat doet de transporteur dus vóór je.
Lastig is alleen dat als DHL de aangifte voor je doet dhl de rekenig voor je schat. Dus ook het transport dat ze zelf verzorgen! En dat kan maar zo 2x te hoog uitvallen! Mij ook gebeurt.

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 25-07-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe kun je dan een te hoge douane rekening tegen gaan, niet accepteren als ze aan de deur staan of achteraf? Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 132% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 26-07-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 20:15

silitek

Tubes Only

Prima speaker...heb zelf de Klipsch F2 en zijn voor wat je betaald zeer goed!!.
Heb 2video-bestandjes voor de liefhebber. Wel met W&M LS01 kabels Bi-wire

Kwaliteit opname is om te janken..maar gaat om het idee. ;)

http://www.123video.nl/playvideo.asp?MovieID=79489
http://www.123video.nl/playvideo.asp?MovieID=79556 HDTV

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:07:

Dat is geen laag rendement! En zeker niet als je geen impedantie erbij opgeeft.
Alles is relatief, niet waar? :) Laat ik het zo zeggen, in het spectrum van laag naar hoog rendement speakers, zit 86db in ieder geval niet aan de bovenkant.

Impedantie staat mi los van rendement. Overigens natuurlijk wel zeker relevant voor de keuze van de versterker. In mijn geval komt deze niet onder de 4.
En alle drie waarschijnlijk overkill voor jouw luidsprekers.
Want?
Interessant statement om nader toe te lichten.
een voorversterker in een aparte behuizing is geen upgrade. Of je moet meer ingangen nodig hebben of andere features. Remember KISS.
Maar kan natuurlijk wel een upgrade zijn. Mijn ervaring is dat de winst die je kunt behalen met een goed voorversterkergedeelte zeker niet onderschat moet worden. En het zou me niet verbazen - ik weet het niet hoor - dat als er beknibbeld is bij de genoemde versterkers, dat in het voorversterkergedeelte zou kunnen zitten.
Je moet nooit zomaar mensen om een menig vragen, dat doen ze meestal maar al te graag (al of niet kundig). :+
hoe meer meningen, hoe meer vreugd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:07:

Sorry; om het maar even bot te zeggen: volgens mij ben je een beetje de weg kwijt. Als je zelfs gaat bi-ampen om te proberen met slechte versterkers en slechte kabels een beter geluid te maken ben je echt bezig het paard achter de wagen te spannen. Onthoud: K-I-S-S (keep it simple stupid)/minder is meer/eenvoud is het kenmerk van het ware. Hoe groter het aantal onderdelen en schakels (meer elektronica) hoe groter de kans dat het ergens fout gaat. Je zult vast wel wat meer power en dynamiek horen doordat je je receiver niet meer maar half gebruikt. Maar er zijn maar heel, heel weinig receivers die een enigzins geloofwaardig stereobeeld neer kunnen zetten.

Ik zou er eens over nadenken wat je nu eigenlijk precies hoopt te bereiken. Wil je goed stereogeluid of goed surroundgeluid? Of zoek je naar de ervaring van een echt concert en wil je ook nog af en toe een film kijken. Dan kun je beter gaan voor een goede, echte stereo oplossing, aangevuld met extra functies voor surround. Dat kun je simpel doen door de receiver te gebruiken vóór de stereoversterker en die als eindversterker voor de fronts te gebruiken. De CD sluit je dan apart aan op de stereoversterker om gewoon muziek te luisteren zonder de receiver.

Met een goede (buizen-)versterker met goede singlewire kabels blaas je je oude oplossing gewoon weg. Dan heb je echt holografisch geluid voor je neus. Je moet dan alleen wel je vooroordelen loslaten en je systeem om durven gooien.
En als je eigenwijs wilt zijn neem je toch 2x de Von Masoch SC-02 van €28?
Dat is idd heel erg bot gezecht, ik vind het nergens op slaan.
Ik heb namelijk ook nog 2 achterspeakers en een center en kijk daar regelmatig films mee of luister concert dvd's. Ik heb dit dus absoluut niet aangeschaft om de beste stereooplossing te krijgen.
Waarom zou ik dan niet alles eruithalen wat er uit valt te halen voor stereo geluid?
Ben een student van 22 jaar, en haal niet zomaar even ook nog is een stereo versterker erbij.....
En als ik bi-amped beter vind klinken ben ik dan raar bezig of de weg kwijt?

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-07-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@marcus.

t.a.v. meningen word ik steeds voorzichtiger maar wil best mijn mening geven. Nog meer zaken om te tweaken! Kabeltje zus, kabeltje zo.

Voor wat betreft de Yaqin was ik uitermate tevreden. Plaatsing goed, strak laag en sprankeld hoog zonder slissen e.d. Alleen de focus kon beter.

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225971 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:21:
Alles is relatief, niet waar? :) Laat ik het zo zeggen, in het spectrum van laag naar hoog rendement speakers, zit 86db in ieder geval niet aan de bovenkant.
Nee. Ik denk dat je weinig of geen besef hebt van hoe rekenen met decibellen werkt. Sorry dat ik niet weer ff een verhaal van 3 kantjes schrijf om het uit te leggen. 86 of 89dB is peanuts. En het verschil tussen 8 of 4 Ohm. Of tussen 10 en 20W. Of tussen een kleine en een middelgrote woonkamer. Aan een 20W buizenversterker heb je al genoeg.
Impedantie staat mi los van rendement. Overigens natuurlijk wel zeker relevant voor de keuze van de versterker. In mijn geval komt deze niet onder de 4.
Dit 'mijns inziens' geeft al aan dat je het niet weet. Het is namelijk direct gerelateerd.
Overkill
Want?
Interessant statement om nader toe te lichten.
Ik heb jarenlang 82,5 dB/W speakers gehad op een 25W buizenversterker.
losse voorversterker
Maar kan natuurlijk wel een upgrade zijn. Mijn ervaring is dat de winst die je kunt behalen met een goed voorversterkergedeelte zeker niet onderschat moet worden. En het zou me niet verbazen - ik weet het niet hoor - dat als er beknibbeld is bij de genoemde versterkers, dat in het voorversterkergedeelte zou kunnen zitten.
Dat kan maar het is imeo zeer onwaarschijnlijk. Als er beknibbelt wordt is dat meestal in de trafo's en elko's. Niet op die paar goedkope voorversterkerbuizen. Zoek er 1 met 6SN7 of 6SL7 en je zit goed. 12AX7 en 12AU7 en je hebt saaie rotbuizen (niet mijn woorden maar die van triode dick). En laten die nou juist bijna altijd in die losse voorversterkers zitten (ws een marantz 7 kloon/ontwerp)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

duncanvdlinden schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:24:
Dat is idd heel erg bot gezechtgd, ik vind het nergens op slaan.
Dat zeg ik. En juist daarom. Jij vind. Jij denkt dat je het gevonden hebt... Ik probeer je duidelijk te maken dat het werelden beter kan met een andere aanpak. Probeer nou eens werkelijk goed te lezen wat ik bedoel.
Ik heb namelijk ook nog 2 achterspeakers en een center en kijk daar regelmatig films mee of luister concert dvd's. Ik heb dit dus absoluut niet aangeschaft om de beste stereooplossing te krijgen.
Ben een student van 22 jaar, en haal niet zomaar even ook nog is een stereo versterker erbij.....
Dat had ik dus al wel uit jouw verhaal begrepen. Vandaar mijn aanbeveling. Bucanier heeft het ook zo opgelost (al is dat wel wat duurder spul). Maar het resultaat is beter dan alsmaar een nog duurdere, nog betere receiver te kopen.
En als ik bi-amped beter vind klinken ben ik dan raar bezig of de weg kwijt?
Nee, dan heb je iets waargenomen. En je trekt je conclusies door. Je gaat nu je hele beleidsplan en budget aanpassen aan die ene 'uitvinding'. En ja, je bent dan de weg kwijt.
Je kunt bijvoorbeeld ook je amps bruggen en over 1 hoogwaardige kabel gooien. Had je dat al geprobeerd?
Waarom zou ik dan niet alles eruithalen wat er uit valt te halen voor stereo geluid?
Ja, dat kan. En ik wil je graag helpen. Maar we hebben het hier over hifi (om de vage term high end even niet te gebruiken). En dan kom je met een surroundreceiver niet in de buurt. Ik denk dat we beiden een andere definitie of voorstelling van hifi hebben. We zouden dan eigenlijk elkaar wat moeten laten horen om op eenzelfde punt te komen.

Ik heb trouwens geprobeert om je wakker te schudden (voor zover dat nodig is) en je aan het denken te zetten over je strategie. Je zelf te laten nadenken.
Maar ik heb ook gewoon je vraag beantwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 26-07-2007 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 15:43
silitek schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:43:
[...]

Prima speaker...heb zelf de Klipsch F2 en zijn voor wat je betaald zeer goed!!.
Heb 2video-bestandjes voor de liefhebber. Wel met W&M LS01 kabels Bi-wire

Kwaliteit opname is om te janken..maar gaat om het idee. ;)

http://www.123video.nl/playvideo.asp?MovieID=79489
http://www.123video.nl/playvideo.asp?MovieID=79556 HDTV
Ziet er goed uit! (voor zover de opname dat toelaat idd, haha). Ik zit er serieus over na te denken om ze aan te schaffen. Ze zijn op de eerder genoemde site ook niet duur (179 Euro), terwijl F3's op sommige sites van Hifi winkels tegen 400 lopen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 02:21:
Dit 'mijns inziens' geeft al aan dat je het niet weet. Het is namelijk direct gerelateerd.
Direct verband is wel heel erg sterk. Efficiëntie wordt gemeten bij een spanning van 2.86V. Dat is aan 8 Ohm precies 1W. Bij 4 Ohm is dat echter meer, en het kan dus zijn dat een speaker daardoor efficiënter lijkt. Echter is dit slechts een klein deel van het geheel. De speaker parameters bepalen voor het overgrote deel de efficiëntie. De impedantie is daar hoogstens het resultaat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er was wel te lezen op de website van DHL dat mijn pakket een zogenaamde oncontroleerbare vertraging heeft opgelopen waardoor het een kwartier later is ingeklaard. :S

Edit: Thanks Eskimo. dat is goeie info (zie onderstaand bericht) _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Ik heb het nagevraagd bij TNT, het zit ongeveer zo:
Je betaald btw over de aanschafprijs, verzendkosten en invoerrechten.

Op de factuur van Timaudio stond alleen 125 USD vermeld voor de versterker, maar geen verzendkosten.
Omdat er geen verzendkosten opstaan, berekend TNT zelf (volgens de richtlijnen) hoeveel de verzendkosten geweest zouden moeten zijn. In mijn geval was dat 190 Euro.

Dus:
125 USD = 104 euro + 190 euro + 10% = 323
btw 19% is dus 61 euro.
Verder berekenen ze 12,82 invoerrechten en 4,51 aan voorschot provisie.

Op die manier kom ik dus ongeveer op die 79,66 die ik dus moet betalen.

De geschatte verzendkosten zijn dus de grootste kostenpost. Wanneer de verzender deze ook op de factuur vermeld, naast de waarde van de versterker, dan zal de vervoerder (TNT) dit bedrag aanhouden om de btw over te berekenen. Nogmaals, in mijn geval stond daar niks over dus schatten ze het zelf in, met de kans dat ze hoger inschatten dan de verzender daadwerkelijk betaald heeft. Vaak schijnen er kosten afspraken ze zijn tussen verzender (in mijn geval Timaudio) en vervoerder. Ik neem dan ook aan dat Timaudio in werkelijkheid minder dan 190 euro aan verzendkosten betaald heeft.
Met andere woorden, het is belangerijk om ook de verzendkosten op de factuur te laten zetten.
Snappie? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Jeep
Anoniem: 13443 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 02:21:

Nee. Ik denk dat je weinig of geen besef hebt van hoe rekenen met decibellen werkt. Sorry dat ik niet weer ff een verhaal van 3 kantjes schrijf om het uit te leggen. 86 of 89dB is peanuts. En het verschil tussen 8 of 4 Ohm. Of tussen 10 en 20W. Of tussen een kleine en een middelgrote woonkamer. Aan een 20W buizenversterker heb je al genoeg.

Ik heb jarenlang 82,5 dB/W speakers gehad op een 25W buizenversterker.
Als ik met mijn beperkte kennis van decibellen een logisch verband leg, dan zou in jouw ogen ca 10W voldoende moeten zijn voor mijn speakers van 86db (ik ga hierbij uit van 3dB extra bij verdubbeling van vermogen, correct me if I'm wrong).

Als ik van een ding overtuigd werd tijden de Pacific Audio open dag, dan is het dat jouw 10W Yarland versterker voor mij niet voldoende vermogen had voor die (als ik het goed heb) 87db Aurum Cantus speakers. Maar wat voor mij geldt hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden. :)

Als een paar db'tjes extra dan peanuts zijn, kan ik dan concluderen dat 9dB extra ook niet zoveel zoden aan de dijk zet? Ik weet het niet, want nog niet met een dB meter in mijn kamer geluisterd.
Maar als dat zo is, dan moet ik dus op zoek naar 80+ W versterkers...

Overigens, het volgende pikte ik op van de Pacific Audio site bij de 87db Aurum Cantus speakers:

Sensitivity: 87dB/W/m · Impedance: 8ohms (minimum 6.4ohms) · Power Requirement: 50-150W recommended

niet zelf verzonnen...
Mijn kwalificatie "laagrendement" duidt op de grootheid rendement die wordt uitgedrukt in dB en niet op de grootheid impedantie. Verder lijkt me een discussie of 86db al dan niet laag is niet zo zinvol. Laten we het er maar op houden dat 86db 86db is.
Als er beknibbelt wordt ....
hoe zat het ook alweer, beknibbeld met t, d of toch dt? 8)7

Het leek me leuk om me op dit forum te begeven nadat ik het een tijdje gevolgd had, maar ik ervaar je reacties niet als een bepaald gastvrije ontvangst. Ik vond je eerlijk gezegd vriendelijker tijdens de open dag van PA.

Verder gaat mijn technische kennis niet verder dan middelbare school natuurkunde (en dat is lang geleden), dus excuses hiervoor.

groet,
marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:S

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199209

8)7 Veel vragen worden vaker en dubbel gesteld.
Het kan geen kwaad om de vorige topics en pagina's eens door te lezen, Googlen kan ook helpen; ik zou er ook moe van worden om dingen steeds weer opnieuw uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199209 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:46:
8)7 Veel vragen worden vaker en dubbel gesteld.
Het kan geen kwaad om de vorige topics en pagina's eens door te lezen, Googlen kan ook helpen; ik zou er ook moe van worden om dingen steeds weer opnieuw uit te leggen.
Hallo Jan,

als je op mij doelt, ik heb grote delen van de vele pagina's van de China topics gelezen. Gezien de omvang een flinke klus. Ik heb zelf niet de indruk dat ik vragen stelde die reeds gesteld waren, maar kan dit natuurlijk niet garanderen. Mocht dit zo zijn, dan excuses. Maar is dat dan reden om anderen zo 'in de hoek te zetten'?

Bovendien was ik blijkbaar niet de enige die de reacties zo beleefde, gezien de reactie van o.a. Bronco (die inmiddels weer verwijderd is).

groet,
marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb besloten mijn mond maar verder te houden om verdere dubbelingen, gedoe en dubbel gestelde vragen te voorkomen want dat mag kennelijk niet. ;(

Ookal gaf eskimo eindelijk het verlossende woord aangaande verzendkosten terwijl ik zo'n beetje alle pagina's heb gelezen (ook vorige delen) waar mensen aangeven het allemaal zo goed te weten!!! :N

Het verhaal van eskimo in deel 4!!! pas lijkt het meeste juiste antwoord en met een uiterst uitstekende tip om dus ebayers e.d. dus de verzendkosten te laten vermelden op de doos!!! :Y

Dat stond niet in de vorige delen maar alla. Ik zal de vraag niet meer stellen. :(
En middels heb ik mijn bijdrage in deel 4 grotendeels aangepast en tot een minimum teruggebracht om mijn verdere 'onzin' te beperken voor anderen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-07-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199209

Anoniem: 225971 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:10:
[...]

Hallo Jan,

als je op mij doelt.....
Ik doel op niemand in het bijzonder, maar het lijkt mij evident dat wanneer iemand geinteresseerd is in bepaalde zaken of materie hij of zij toch wel eens een forum zou kunnen doorspitten, immers velen geven zelfs aan dat ze het betreffende forum zelfs al "enige tijd volgen". ;)
Het doorspitten van de eerdere pagina's is een hoop werk maar wellicht bespaard dit op enigerlei wijze bepaalde ergenissen, voor zover aanwezig.

Ook de reactie van bronco.b komt op mij enigzins overdreven over, je bent immers toch geen 15 meer en zult toch wel een beetje "eelt op de ziel hebben"?

Laten we nou niet te moeilijk doen en vrolijk verder gaan met datgeen wij allemaal leuk vinden; dit topic! :)

enough said! en tot zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Toch moet je gewoon een vraag kunnen stellen zonder het hele forum eerst uit te moeten pluizen.

Als zo'n vraag dan door (een) andere forummer(s) als "vermoeiend" of "al vaak beantwoord" beschouwd wordt, en waar ze op zich gelijk in zouden kunnen hebben, dan moet men er gewoon niet op ingaan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225971 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:46:
@ Jeep
Als ik met mijn beperkte kennis van decibellen een logisch verband leg, dan zou in jouw ogen ca 10W voldoende moeten zijn voor mijn speakers van 86db (ik ga hierbij uit van 3dB extra bij verdubbeling van vermogen, correct me if I'm wrong).
Ok, goed berekend, maar slecht gelezen (no offence). Ik zou je 20W adviseren. Dat schreef ik ook. Ik was een beetje kort door de bocht met die 25W op 82,5dB want dat was nml @16Ohm. Kom je toch weer op 20W. Klopt de berekening weer. En ook je ervaring bij PA (=mijn ervaring). Daarom zei ik ook 20W.
Als ik van een ding overtuigd werd tijden de Pacific Audio open dag, dan is het dat jouw 10W Yarland versterker voor mij niet voldoende vermogen had voor die (als ik het goed heb) 87db Aurum Cantus speakers. Maar wat voor mij geldt hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden. :)
De Yarand kwam wat in nood omdat hij geen 4Ohm aansluiting heeft. En het ging wat vervormen op >3uur. Mijn speakers doen dat niet. Eens te meer bewijs dat impedantie belangrijk is. Ik zou ze trouwens wel in kunnen ruilen en nog steeds gelukkig zijn. Maargoed, persoonlijke smaak.
Als een paar db'tjes extra dan peanuts zijn, kan ik dan concluderen dat 9dB extra ook niet zoveel zoden aan de dijk zet? Ik weet het niet, want nog niet met een dB meter in mijn kamer geluisterd.
Maar als dat zo is, dan moet ik dus op zoek naar 80+ W versterkers...
Nee, nee, nee. 10 dB is een verdubbeling van de geluidssterkte. Dat maakt wel degelijk veel uit. Voor je gevoel gaat het dan ook 2x zo hard.
Overigens, het volgende pikte ik op van de Pacific Audio site bij de 87db Aurum Cantus speakers: Sensitivity: 87dB/W/m · Impedance: 8ohms (minimum 6.4ohms) · Power Requirement: 50-150W recommended
niet zelf verzonnen...
ja en? Dat zijn de specs. Vgl statistieken.
Mijn kwalificatie "laagrendement" duidt op de grootheid rendement die wordt uitgedrukt in dB en niet op de grootheid impedantie. Verder lijkt me een discussie of 86db al dan niet laag is niet zo zinvol. Laten we het er maar op houden dat 86db 86db is.
Zucht. (Sorry voor deze spontane uitbarsting van lucht). L u i s t e r e n... Impedantie is belangrijk.
86 dB@ 1Ohm minimaal en je wordt zwaar ongelukkig (van het geluid van spontaan exploderende versterkers). 86dB@16Ohm en je 10W versterker (met 16Ohm klemmen) kan alles aan (bij wijze van spreken).
Het leek me leuk om me op dit forum te begeven nadat ik het een tijdje gevolgd had, maar ik ervaar je reacties niet als een bepaald gastvrije ontvangst. Ik vond je eerlijk gezegd vriendelijker tijdens de open dag van PA.
Omdat je je niet even voorgesteld hebt (jammer) heb ik je naam helaas ook vergeten (ook jammer). En daarom was ik ff kort van stof. Sorry. _/-\o_
Zie ook reaktie hieronder. Ik ben altijd heel behulpvaardig, maar soms wordt ik het steeds weer opnieuw uitleggen van dezelfde dingen ook wel eens zat. Gelukkig helpt Deepspace af en toe ff.
Verder gaat mijn technische kennis niet verder dan middelbare school natuurkunde (en dat is lang geleden), dus excuses hiervoor.
Niet nodig.
operatingeskimo schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:11:
Toch moet je gewoon een vraag kunnen stellen zonder het hele forum eerst uit te moeten pluizen.

Als zo'n vraag dan door (een) andere forummer(s) als "vermoeiend" of "al vaak beantwoord" beschouwd wordt, en waar ze op zich gelijk in zouden kunnen hebben, dan moet men er gewoon niet op ingaan. O-)
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar in de FAQ staat het toch wel even anders. Daarom doe ik ook moeite om hem alsnog, opnieuw, weer vers dingen uit te leggen. Ik besef heel goed dat jullie dat ook weer een hoop leeswerk spaart. Maar besef jij dan ook dat domme vragen mij ook weer een hoop typwerk midden in de nacht opleveren? Dus een beetje waardering mag ook wel ipv zich op zijn ziel getrapt voelen. Iedereen is evengoed welkom hoor.
Vaak schijnen er kosten afspraken ze zijn tussen verzender (in mijn geval Timaudio) en vervoerder. Ik neem dan ook aan dat Timaudio in werkelijkheid minder dan 190 euro aan verzendkosten betaald heeft.
Met andere woorden, het is belangerijk om ook de verzendkosten op de factuur te laten zetten.
Dit had ik ook al eerder gemeld. Vraag me niet waar. Ergens in deel 2 ofzo.
Toch is het van de zotte dat een postbode voor de aangifte ineens niet meer op de postzegel kan kijken! |:( Dat is toch een kwestie van 1 klik op de knop???

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 27-07-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:57:

Nee, nee, nee. 10 dB is een verdubbeling van de geluidssterkte. Dat maakt wel degelijk veel uit. Voor je gevoel gaat het dan ook 2x zo hard.
Bullshit.

Mensen, kunnen we het hier toch mischien maar weer eens ontopic houden wellicht? Dit topic gaat over chinese hifi... en iedereen weet dat een toename van 3dB toch echt 2x zoveel geluidsdruk (aka 2x zo hard) betekent....

nofi ]eep, je valt best wel uit terwijl je zelf de plank ook fors mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voodooless schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:01:
Direct verband is wel heel erg sterk. Efficiëntie wordt gemeten bij een spanning van 2.86V. Dat is aan 8 Ohm precies 1W. Bij 4 Ohm is dat echter meer, [niet alleen meer: het is exact het dubbele (]eep)]en het kan dus zijn dat een speaker daardoor efficiënter lijkt. Echter is dit slechts een klein deel van het geheel. De speaker parameters bepalen voor het overgrote deel de efficiëntie. De impedantie is daar hoogstens het resultaat van.
Nee dat is niet sterk, dat is natuurkunde. Het verband is zo duidelijk als V=IxR.
Nuancerend:
Er komen heel veel parameters bij kijken natuurlijk. Zo kun je nooit spreken over 1 waarde voor schijnbare weerstand maar geldt dit per frequentie. Als je een speaker hebt die overal netjes bijna 8 Ohm is maar ergens in de lage bas ineens zakt tot 1Ohm dan moet de versterker dus op die frequentie ineens 8x zoveel vermogen leveren. Daardoor kan de versterker ernstig in moeilijkheden komen als die frequentie weergegeven moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225971 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:10:
als je op mij doelt, ik heb grote delen van de vele pagina's van de China topics gelezen. Gezien de omvang een flinke klus. Ik heb zelf niet de indruk dat ik vragen stelde die reeds gesteld waren, maar kan dit natuurlijk niet garanderen. Mocht dit zo zijn, dan excuses. Maar is dat dan reden om anderen zo 'in de hoek te zetten'?

Bovendien was ik blijkbaar niet de enige die de reacties zo beleefde.

groet,
marc
mag ik je er even fijntjes op wijzen dat ik me telkens suf google om iedereen zijn vragen zo goed mogelijk te beantwoorden?
Je zou ook zelf kunnen googlen en ons allemaal met je kennis verrijken :*)
Met name over benodigd vermogen en impedantie staat op hifi.nl al de nodige info. Tussen de berg commercieel beinvloede misinfo weliswaar. Maar met een beetje kritische blik kom je daar ook wel uit.

PS: trouwens als je de FAQ had gelezen zou je weten dat je hier op GoT de groeten niet hoeft te doen omdat wij elkaar continue de groeten doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 27-07-2007 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar in de FAQ staat het toch wel even anders. Daarom doe ik ook moeite om hem alsnog, opnieuw, weer vers dingen uit te leggen. Ik besef heel goed dat jullie dat ook weer een hoop leeswerk spaart. Maar besef jij dan ook dat domme vragen mij ook weer een hoop typwerk midden in de nacht opleveren? Dus een beetje waardering mag ook wel ipv zich op zijn ziel getrapt voelen. Iedereen is evengoed welkom hoor.
LOL, Iemand afzeiken en daarna om waardering vragen :D
edit:
Maar ff serieus, als je het teveel werk vind, zou ik toch gewoon (zoals je al aangaf volgen de faq) verwijzen naar de search ; google ; wiki etc., dan kunnen ze het zelf opzoeken en kunnen ze later bekennen dat je het bij het recht eind had (of niet natuurlijk ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door blobber op 27-07-2007 02:27 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 01:03:
en iedereen weet dat een toename van 3dB toch echt 2x zoveel geluidsdruk (aka 2x zo hard) betekent....

nofi ]eep, je valt best wel uit terwijl je zelf de plank ook fors mist.
Wel offense taken, want ik weet waar ik het over heb (HTS bouwkunde met natuurkunde, bouwfysica incl. akoustiek en geluid).
1 Bell is gedefinieerd als de perceptie van een 2x zo hoge geluidsterkte.

Omdat jij het niet begrijpt moet ik het dus speciaal weer opzoeken op wikipedia:
Subjectieve geluidssterkte

De door ons oor ervaren geluidssterkte loopt niet gelijk met zo'n exacte maat als het geluidsniveau. Zo blijkt een subjectieve verdubbeling van de geluidssterkte overeen te komen met een stijging van het geluidsniveau met 10 dB, dus met een factor 10 voor de intensiteit. Bij geluidsniveaus boven ca. 90 dB gedraagt het gehoor zich heel anders en bestaat gevaar voor gehoorschade. Bovendien is ons oor niet voor alle frequenties even gevoelig. Er zijn curves opgesteld die voor de verschillende frequenties de geluidsdrukken van gelijke subjectieve geluidssterkte met elkaar verbinden; men noemt dergelijke curves isofonen.

Houdt men bij de bepaling van het geluidsniveau, door (elektronische) filtering van het geluidssignaal, rekening met deze effecten, dan drukt men het geluidsniveau uit in dB(A). Het zo verkregen geluidsniveau komt dan meer overeen met onze subjectieve geluidswaarneming.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geluidssterkte

Ik heb het over geluidssterkte. Jij over geluidsdruk. Dat zijn 2 verschillende grootheden.
Mensen, kunnen we het hier toch mischien maar weer eens ontopic houden wellicht? Dit topic gaat over chinese hifi...
Ja dat bedoel ik nou net. Ik wordt gevraagd zelf zoveel uit te leggen... dat ik er weleens moe van word. En dan ga je fouten maken (door uit je hoofd te werken om de vaart erin te houden).
Nu alleen dus niet. En kunnen we er nu AUB over ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blobber schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 02:13:
LOL, Iemand afzeiken en daarna om waardering vragen :D
Ik zeg alleen dat ik zonder een beetje blijk van waardering niet meer op bepaalde mensen reageer.

Gisteren ook al de hele middag voor Jan L*L naar de Tour zitten kijken! |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 27-07-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Tja, ik ken nog niemand die niet depressief is geworden van de tour :X
Ikzelf incluis ;)

[ Voor 11% gewijzigd door blobber op 27-07-2007 02:27 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zucht. (Sorry voor deze spontane uitbarsting van lucht). L u i s t e r e n... Impedantie is belangrijk.
Als je goed had gelezen, dan heb ik dit laatste alleen maar beaamd.
Omdat je je niet even voorgesteld hebt (jammer) heb ik je naam helaas ook vergeten (ook jammer). En daarom was ik ff kort van stof. Sorry. _/-\o_
Ik heb altijd geleerd dat degene die binnenkomt zich voorstelt aan de reeds aanwezige personen ;)
Maar besef jij dan ook dat domme vragen mij ook weer een hoop typwerk midden in de nacht opleveren? Dus een beetje waardering mag ook wel ipv zich op zijn ziel getrapt voelen. Iedereen is evengoed welkom hoor.
Ik heb ook wel eens geleerd dat domme vragen niet bestaan, wel domme antwoorden. Bovendien, je bepaalt zelf of je midden in de nacht reageert of niet.

In ieder geval toch dank voor de moeite de je genomen hebt.

Hier wil ik het verder ook bij laten, het was niet mijn bedoeling om hier bij binnenkomst herrie te gaan schoppen.

groet, marc

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 225971 op 27-07-2007 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Modbreak:Jongens, kunnen we weer gewoon ontopic verder gaan! Als je een vraag hebt, wordt je net als iedereen geacht gewoon de oude topics door te zoeken. Er zijn meer dan genoeg zoekmogelijkheden ingebakken om dit te faciliteren. Voor kabeldiscussies en dergelijke zijn er andere topics, gebruik die als je daar behoefte aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Normaal gesproken ontvang je binnen een maand nadat je je chinese hifi hebt ontvangen de naheffing BTW. Wat ik me afvroeg is zijn er hier forummurs die helemaal geen btw naheffing hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@eskimo. Ja o.a. ik

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 27-07-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226533

Hmm,

Juist telefoon gekregen van TNT:
- "Dag Meneer, u heeft een product besteld vanuit China. Bent u particulier of heeft u een BTW-nummer?"
- "Ik ben particulier."
- "Ok, dan weet ik voldoende. Prettige dag nog..."

Ik mag mij bij levering dus verwachten aan een fikse rekening???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 20:15

silitek

Tubes Only

Anoniem: 226533 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:56:
Hmm,

Juist telefoon gekregen van TNT:
- "Dag Meneer, u heeft een product besteld vanuit China. Bent u particulier of heeft u een BTW-nummer?"
- "Ik ben particulier."
- "Ok, dan weet ik voldoende. Prettige dag nog..."

Ik mag mij bij levering dus verwachten aan een fikse rekening???
Nou die fikse rekening komt daarna......noemen ze naheffing >:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Zonet kwam de postbode met een zeer aangenaam pakketje: de Yarland versterker! Alles zat zeer goed verpakt, gelukkig dus niks beschadigd. De Yarland uitgepakt en alle bijbehorende buisjes erin geprikt. Vervolgens aangesloten op mijn Quadral Shoguns, de buizenvoorversterker van Pro-ject erop en de Bluenote platenspeler. Ik haal het schakelaartje om aan de voorkant, wat begint ie mooi te gloeien. O+ Een LP van Tchaikovsky's 4de symphonie erop, naald laten zaken. Vervolgens blazen die heldere trompetten je tegemoet, wat een dynamiek en heldere klank! Als ik hem iets meer dan half openzet dan gaat hij echt nog wel hard! De Trommels denderen mn kamer door. :P Voor het geld is het echt leuke versterker! :) Ben tot nu toe zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Hallo, allemaal..
Volg dit forum al enige tijd en heb enige vragen (ja daar gaat ie weer)
Heeft iemand ervaring met de shanling T100 cd speler ?
Zelf heb ik een AH Tjoeb fully upgraded,en was van plan om de T100se aan te schaffen.
Ook omdat ik binnenkort naar china ga en weer vertrek uit shanghai kan ik hem zelf miscchien daar mee nemen ,of is dat geen goed idee??
Hij wordt door china hifi voor 1099 euris aangeboden, en voorzover ik kan zien is dat een all-in prijs .
Graag jullie reactie

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn...102 euro importbelasting en BTW aan de broek gekregen voor de yaqin MS-300B amp die werd afgeleverd. Relatief gezien gelukkig een laag bedrag maar toch best jammer.

Het geluid...op het eerste gezicht mooi maar ik merk dat de amp ingespeeld moet worden.

voor een review van een eigenaar, zie onderstaande link:
http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=set&m=49958

ik kan me wel deels vinden in het verhaal van de reviewer. De transformator maakt inderdaad een 50-60hz hum. De speakers zijn vrij van hum. Het geluid zou ik willen omschrijven als 'sophisticated' en zuiver. Het ontbreekt wel aan 'attack' in het geluid. Of dat te wijten is aan de lage hoeveelheid watts lijkt me sterk. Mogelijk heeft het te maken met net niet voldoende sensibility van de speakers (ookal is het verschil slechts 1dB). De amp zou speakers aan kunnen sturen van 89dB en hoger. De mijne zijn 88dB. Het meeste werk speelt zich in het middengebied. Diepte en plaatsing is goed alsook finesse of doortekening van het geluid. Maar goed de amp is nu up and running voor 5 uur. Dus wie weet wat de amp nog laat zien.

Jeff buckley klinkt ieder geval zeer oké met zijn (helaas) enig meesterwerk, Grace.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 27-07-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@eskimo
Ik heb tweemaal goodies uit China laten komen, speakerkabel en een CD-speler, hierover heb ik geen naheffing ontvangen. Verder bestel ik regelmatig DVD's en CD's in China, ook zonder naheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227785

@ Snowman: Mag ik vragen welke Yarland je hebt gekocht en bij welke shop?
Ik ben zelf ook opzoek naar een Yarland om mijn buizenavontuur mee te gaan beginnen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Anoniem: 227785 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:46:
@ Snowman: Mag ik vragen welke Yarland je hebt gekocht en bij welke shop?
Ik ben zelf ook opzoek naar een Yarland om mijn buizenavontuur mee te gaan beginnen ;) .
Ik heb de Yarland FV34CIII bij www.crafty.nl gekocht voor 299. Zit ook nog een Nederlandse handleiding bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227785

Ik ga eens op onderzoek uit. Succes met je aankoop.
Hou ons op de hoogte van je bevindingen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Anoniem: 219813 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:02:
Damn...102 euro importbelasting en BTW aan de broek gekregen voor de yaqin MS-300B amp. Relatief gezien gelukkig een laag bedrag maar toch best jammer.

Het geluid...op het eerste gezicht mooi maar ik merk dat de amp ingespeeld moet worden.

voor een review van een eigenaar, zie onderstaande link:
http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=set&m=49958
Hahaha Jij toch ook...... })

Je moet blijkbaar gewoon geluk hebben er niet uitgepikt te worden voor de naheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

operatingeskimo schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:03:
[...]

Hahaha Jij toch ook...... })

Je moet blijkbaar gewoon geluk hebben er niet uitgepikt te worden voor de naheffing.
>:) ;) :) Ik zit wel ff te lachen op de bank..ja dat is ook nog zo...Ik weer met mijn grote bek..you lose some and you win some

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moborunner schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:43:
Heeft iemand ervaring met de shanling T100 cd speler ?
Zelf heb ik een AH Tjoeb fully upgraded,en was van plan om de T100se aan te schaffen.
Ook omdat ik binnenkort naar china ga en weer vertrek uit shanghai kan ik hem zelf miscchien daar mee nemen ,of is dat geen goed idee??
Hij wordt door china hifi voor 1099 euris aangeboden, en voorzover ik kan zien is dat een all-in prijs .
sorry dat ik nag geen antwoord heb gegeven. De Shanling T100SE is idd een hele mooie speler. Wel een hele sleep hoor, zo'n doos van 15kg. Ik zou m zelf ook wel willen.
Anoniem: 219813 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:02:
Het geluid zou ik willen omschrijven als 'sophisticated' en zuiver. Het ontbreekt wel aan 'attack' in het geluid. Of dat te wijten is aan de lage hoeveelheid watts lijkt me sterk. Mogelijk heeft het te maken met net niet voldoende sensibility van de speakers (ookal is het verschil slechts 1dB).
Ik neem aan dat je hem hebt aangesloten op de 8Ohm klemmen? Probeer de 4 Ohm eens en het klinkt zoals je verw88.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 28-07-2007 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Mr. Dave schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:12:
@eskimo
Ik heb tweemaal goodies uit China laten komen, speakerkabel en een CD-speler, hierover heb ik geen naheffing ontvangen. Verder bestel ik regelmatig DVD's en CD's in China, ook zonder naheffing.
Gewoon mazzel gehad? Of heb je een speciale truuc?.
Waar bestel je de DVD's en CD's? Zijn die ook goedkoop in China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Mazzel gehad denk ik, alles komt met TNT-post.

Speciale truuc ..., op de bon stond 100 euro verzendkosten, waarde CD-speler 15 euro.

meestal bij CD-WOW (www.cd-wow.com.hk) en soms speciale aanbiedingen en actie-combo's bij WWW.YESASIA.COM.

www.cd-wow.com.hk is soms een paar procent goedkoper dan www.cd-wow.nl

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Dave op 28-07-2007 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:57:
[...]
Ik neem aan dat je hem hebt aangesloten op de 8Ohm klemmen? Probeer de 4 Ohm eens en het klinkt zoals je verw88
Yep de speakers zijn aangesloten op 8ohm. Kan neem ik geen kwaad om ze op de 4 ohm aan te sluiten?

@mr. Dave...ff off-topic.Is cd-wow dan grijs import dan? Het geheel verloopt toch via Great Britain? Ik heb al zeer veel via cd-wow besteld. Nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op 4 Ohm aansluiten kan eigenlijk nooit kwaad met normale speakers. Die zwerven meestal toch tussen de 4 en >8 ohm.
Mr. Dave schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:06:
meestal bij CD-WOW en soms speciale aanbiedingen bij YES-ASIA
En waarom geef je nou niet ff een linkje?
Het is yesasia. Zonder streepje.
Niet alles goedkoop zeg! Ik zit even naar Tokyo Jihen te kijken en Adult zowel al Kyoiku kosten tegen de €20.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 28-07-2007 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Jeep, ik heb je advies omtrent de sterkte van de versterker ter harte genomen en wat verder gezocht.

Na wat snuffelwerk kwam ik op een Mr Liang 845 Single ended triode - 20W klasse A.

Na wat googlen lijkt dit aan de ene kant een mooie betaalbare versterker, maar ik lees ook wat over een mogelijke ontwerpfout en gebrekkige veiligheid.

Doet me de vraag rijzen hoe de veiligheid van Chinese versterkers beoordeeld kan worden. Er kan een CE keurmerk op staan, maar zegt dit genoeg (lijkt me door een kopiergekke Chinees gemakkelijk aan te brengen)? Kan dit keurmerk ook bij een instantie gecontroleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@bronco.b

CD WOW! From Wikipedia, the free encyclopedia

CD WOW! is an online CD, DVD and Video Games retailer based in Hong Kong and developed by Phillip Robinson, formerly of budget record label, Tring International. Like Amazon.com, it operates websites in and ships from in multiple countries including: United Kingdom, Hong Kong, USA, Republic of Ireland, Australia, Sweden and Germany.

The retailer made a name for itself in 2000 when it began operating in the UK and offered CDs and DVDs at lower prices than the high street. Because of their price position they were taken to court by the British Phonographic Industry, the recording industry association for the UK, for selling CDs at prices that often undercut UK retail prices by 25%. Although the CDs in question were legal, many of them were licensed for sale and distribution in other markets and thus priced accordingly for those markets.

The BPI, under severe pressure from the high street stores, saw the lower priced albums as damaging to the UK and European markets and took CD WOW! and its parent company Music Trading On-Line (HK) Ltd to High Court citing UK's Copyright, Designs and Patents Act of 1988. This resulted in CD WOW! having to increase the price of all CDs by £1, citing legal costs as the reason why they decided not to take the case to court. This wasn't the only time that this charge has been brought against CD WOW! and they are still operating their low cost operation and still offering lower priced CDs and DVDs than the high street stores.

On 29 May 2007, CD WOW! was ordered by the High Court to pay £41 million in damages to the BPI for breaching a 2004 agreement over the sale of illegally imported CDs. The retailer is to appeal the decision.[1]. Updates to this case can be found on the CD WOW! blog.[2].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@jeep

www.yesasia.com heeft vaak speciale aanbiedingen en acties, tijdens het bestellen krijg je extra korting op bepaalde combo's. Ze sturen ook regelmatig kortingsbonnen van 5 tot 10 us$ per e-mail aan vaste klanten.

De reguliere prijzen zijn aan de vorse kant, ik bestel alleen de speciale aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225971 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 08:11:
@ Jeep, ik heb je advies omtrent de sterkte van de versterker ter harte genomen en wat verder gezocht.

Na wat snuffelwerk kwam ik op een Mr Liang 845 Single ended triode - 20W klasse A.

Na wat googlen lijkt dit aan de ene kant een mooie betaalbare versterker, maar ik lees ook wat over een mogelijke ontwerpfout en gebrekkige veiligheid.

Doet me de vraag rijzen hoe de veiligheid van Chinese versterkers beoordeeld kan worden. Er kan een CE keurmerk op staan, maar zegt dit genoeg (lijkt me door een kopiergekke Chinees gemakkelijk aan te brengen)? Kan dit keurmerk ook bij een instantie gecontroleerd worden?
Klopt. De Mr Liang werd 'weggespeeld' (?) door de Red Dragon, ... en de schuld wordt op een ontwepfout gegooid. Maar dat is niet echt gefundeerd volgens mij. Maargoed, ik krijg nou ook niet bepaald een veilig gevoel bij die naam.

Over het CE keurmerk: dat stickertje kun je er natuurlijk simpel opplakken, maar een fabrikant die nog plannen voor de toekomst heeft kan dat beter niet doen lijkt me. Yarland heeft ze wel, en dat is ook echt goedgekeurd. Waar je dat na kunt vragen welke apparaten zijn goedgekeurd zou ik zo niet weten. Maar de Yarland FV66s kun je goed en veilig bij Timaudio bestellen. Hij zorgt ervoor dat de trafo's ook echt voor 230V zijn. En anders kun je de Red Dragon Rocket Supreme Class A 211 SET proberen. Daar zit wel garantie op en hij is ook goed nagekeken. Dan ben je alleen wel wat meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03 17:05
Anoniem: 219813 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:12:
@bucanier en jeep.

Huh...wat is waarrrrrrrrrr. Hoe zit dan nou met dat invoeren? Zal ik anders ff de op douane site kijken of die gasten mailen of bellen?
Ik heb héél wat laten overkomen uit China en er is geen pijl op te trekken wat je moet gaan bijbetalen, is mijn ervaring. En een telefoontje naar de douane heeft mij alleen een hoop ergernis opgeleverd. Men was daar zó weinig bereid om zich in mijn vraag te verdiepen, dat ik voorstel dat het ministerie bij die dienst begint als men start met het wegwerken van 10% ambtenaren.

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.