Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 46.683 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
4-legged-bird schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:02:
[...]

Ik heb héél wat laten overkomen uit China en er is geen pijl op te trekken wat je moet gaan bijbetalen, is mijn ervaring. En een telefoontje naar de douane heeft mij alleen een hoop ergernis opgeleverd. Men was daar zó weinig bereid om zich in mijn vraag te verdiepen, dat ik voorstel dat het ministerie bij die dienst begint als men start met het wegwerken van 10% ambtenaren.
Er is inderdaad geen pijl op te trekken. Of je hebt mazzel en je krijgt helemaal geen naheffing, of je moet 19% betalen over de aankoop + verzendkosten + wat kleine kostenposten. Het in dus interessant om met de leverancier een afspraak te maken om een laag bedrag voor de aankoop maar ook een laag bedrag voor de verzendkosten op de invoice te laten zetten.
:P
Ik zal Timaudio komende week eens een mailtje sturen met de vraag of hij genegen is (heel erg) lage bedragen op de bon te zetten. Ik wil namelijk nog een cd speler aanschaffen, bijvoorbeeld de Jungson Moon harbour, maarja als ze er de volle mep over berekenen kan ik em net zo goed bij Pacific audio kopen. Bovendien heb je bij hun garantie B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225971

Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:38:
[...]

Klopt. De Mr Liang werd 'weggespeeld' (?) door de Red Dragon, ...

En anders kun je de Red Dragon Rocket Supreme Class A 211 SET proberen. Daar zit wel garantie op en hij is ook goed nagekeken. Dan ben je alleen wel wat meer kwijt.
Wat mij opvalt in opmerkingen over deze Red Dragon 211 SET, dat deze met z'n 20W zo krachtig is. Iemand plaatst de opmerking dat de 20W SET van de 211 krachtiger zijn dan de 50W UL uit zijn EL34 monoblokken.
Is dit te verklaren? Ik heb ooit (lang geleden) geleerd dat een Watt een Watt is en dat er geen super Watts bestaan.

Het lijkt me overigens wel een prachtige versterker.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 225971 op 28-07-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Anoniem: 225971 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:03:
Wat mij opvalt in opmerkingen over deze Red Dragon 211 SET, dat deze met z'n 20W zo krachtig is. Iemand plaatst de opmerking dat de 20W SET van de 211 krachtiger zijn dan de 50W UL uit zijn EL34 monoblokken.
Is dit te verklaren? Ik heb ooit (lang geleden) geleerd dat een Watt een Watt is en dat er geen super Watts bestaan.
Een Watt is een Watt ja. Het verschil zit 'm in onze psyche, beter gezegd: de marketing die blijft hangen (PMPO anyone?) en onze neiging om te versimpelen als we iets moeten onthouden: van elke 20W elektrische energie die een speaker ingaat komt er maar ongeveer 1W dynamische energie uit. En die is heel anders verdeeld over het frequentiespectrum. Die Watts noemen we dan ineens dB. En als we gaan compenseren hoe hard wij dat waarnemen heet het dB(A). De marketingmachines hebben het altijd heel wijs over de 2x100W die een transistorversterker erin pompt, maar niet over hoeveel dB(A) er uiteindelijk van onze oren bereikt.
De meeste energie zit trouwens in de lage frequenties.

Als er een luidspreker aanhangt ipv een weerstand dan verdwijnt heel veel energie in het onder controle houden van de conus. Negatieve terugkoppeling (NF) heet dat (die UL heeft dat ook). Dat lijkt een beetje op wat ik in natuurkunde geleerd heb: als je 2 emmers water met gestrekte armen naast je omhoog houdt kost dat natuurkundig gezien geen energie. Maar je armen worden vreemdgenoeg wel heel moe. Een SET zonder NF gebruikt voor demping alleen de interne demping van de buis (en de speaker). Minder gedempte bas zorgt ook voor de indruk van meer power al zal het minder strak klinken.

Daar komt nog iets bij: als een buizenversterker tegen zijn max aankomt wordt de golfvorm afgekapt. Een sinus veranderd langzaam in een blokgolf naarmate je verder overstuurt. Je krijgt dan compressie. En dan klinkt het harder. Maargoed, dan klinkt het ook niet meer. Bij 5% harmonische vervorming ga je het toch wel horen als overstuurd. Dat is niet waardoor je met een 16W SET een zelfde power voelt als met een 80W transistor.

De ervaring leert dat een buizenversterker nu eenmaal veel krachtiger klinkt dan een transistorversterker van gelijke wattage. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de voeding: erg vaak wordt die te klein gehouden waardoor, als de impedantie inzakt, er minder vermogen geleverd kan worden dan zou moeten.

mocht ik onzin verteld hebben dan zal ik vast gecorrigeerd worden door voodooless. Ik probeer het ook goed te snappen en je kunt pas uitleggen als je het zelf snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 15:43
Mijn Yarlandje is binnen! (FV34CIII @ www.crafty.nl)
Nog nooit zo'n goed verpakt product mogen ontvangen.. Doos in doos in doos (3X) paar keer piepschuim. Ook de versterker zelf ziet er zeer goed afgewerkt uit, nederlandse handleiding in orde.
Heb er nu een paar budget luidsprekers aan hangen, want ik wil wel even de tijd nemen voor de aanschaf van passende units. Maar klinkt geweldig! Ik was vooral benieuwd of er nog wat geluid uit zou komen, want 2 x 10 watt is met alle respect natuurlijk niet heel veel. En deze speakers zijn in de verste verte niet ingericht op efficiency. Maar hij gaat als een gek, echt niet verwacht. Verwacht geen discotheek niveau nu, maar echt wel heel behoorlijk.
Buizen gloeien mooi, en hij wordt flink heet. Echt een heel ander verhaal dan die transistor dingen.
Weet iemand hoelang zoiets moet inspelen (of is dat een fabel?) voordat de versterker zijn uiteindelijke niveau bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Als C4M1 dit leest ,zou je met mij contact op willen nemen i.v.m mijn komende reis naar shanghai?

Jeep, bedankt voor je reactie ,waar ik benieuwd naar was waren ervaringen met de Tjoeb tov de Chinese cd-spelers, ik meende dat er enige tijd geleden een luistertest is geweest waarbij iemand zijn Tjoeb had meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 20:15

silitek

Tubes Only

Ik ben het! schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:40:
Echt een heel ander verhaal dan die transistor dingen.
Weet iemand hoelang zoiets moet inspelen (of is dat een fabel?) voordat de versterker zijn uiteindelijke niveau bereikt?
Volgens mij is het voor jou een hebbedingetje meer niet " no-offence"...Hoezo een ander verhaal dan transistor dingen?. Buizen en transistoren hebben beide voor en nadelen...

En ja, versterker gaat met de tijd beter klinken...
>:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
silitek schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:12:
[...]

Volgens mij is het voor jou een hebbedingetje meer niet " no-offence"...Hoezo een ander verhaal dan transistor dingen?. Buizen en transistoren hebben beide voor en nadelen...

En ja, versterker gaat met de tijd beter klinken...
>:)
Aan de ene kant wel natuurlijk. Mijn vorige versterker is na jaren van trouwe dienst overleden en ik was al een tijdje op zoek naar iets nieuws. Goede verhalen gehoord over buizenversterkers, ook al een aantal keer gaan kijken bij hifi zaken. Maar, voor mijn budget, te duur. Uiteindelijk dus bij de yarland uitgekomen.
Dat er objectieve verschillen zitten tussen transistor- en buizenversterkers wist ik. Waar ik doel is dat het ding mij in eerste instantie gevoelsmatig een andere 'feel' geeft dan de versterkers waar ik mee bekend was. That's all! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Niks mis met het genieten van hebbedingetjes. Is de hele hifi wereld niet doodgewoon 'toys for boys'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ehm, sja, ik kan je ook vertellen waarom je het (net) niet helemaal snapt,....

maar ik laat het aan voodooless over, want hij kan het wat leuker :P

(wees gerust hij is volgens mij op het moment op vakantie :) )

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B_FORCE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:47:
[...]

Ehm, sja, ik kan je ook vertellen waarom je het (net) niet helemaal snapt,....

maar ik laat het aan voodooless over, want hij kan het wat leuker :P
np: hij weet weer andere dingen niet. Ik heb alleen geen elektronica. Soms balen maar je kunt niet alles weten. Waar het denk ik wringt is dat "interne demping van buizen" verhaal want hoe zou dat moeten? Ik had er ergens iets over gelezen maar vertrouw het niet helemaal (voodoolike).

Al mis ik dan het volledige inzicht in de theorie achter het meer vermogen lijken, ik heb wel die ervaring. En gezond verstand. Ik haal duidelijk meer vermogen (of de indruk van power) uit mijn 10W buizen dan uit mijn 70W transistor receiver. En ik heb heel makkelijke speakers.
moborunner schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:07:
Jeep, bedankt voor je reactie ,waar ik benieuwd naar was waren ervaringen met de Tjoeb tov de Chinese cd-spelers, ik meende dat er enige tijd geleden een luistertest is geweest waarbij iemand zijn Tjoeb had meegenomen.
Balboa heeft een Ah Tjoeb en ik was zo te zeggen 'underwhelmed'. Daarentegen was ik zwaar onder de indruk van de door Machmat gemodde MHZS CD33. Nu was het systeem wel anders, maar ik kan redelijk horen (of denk te kunnen) wat aan welke component ligt. De stests die ik gelezen heb in vnl engelse bladen van de Shanlings (de DC80T stond ook in D Stereo) en Opera Consonance was toch wel heel erg goed.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 30-07-2007 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Ik ben het! schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:40:
Mijn Yarlandje is binnen! (FV34CIII @ www.crafty.nl)
Nog nooit zo'n goed verpakt product mogen ontvangen.. Doos in doos in doos (3X) paar keer piepschuim. Ook de versterker zelf ziet er zeer goed afgewerkt uit, nederlandse handleiding in orde.
Heb er nu een paar budget luidsprekers aan hangen, want ik wil wel even de tijd nemen voor de aanschaf van passende units. Maar klinkt geweldig! Ik was vooral benieuwd of er nog wat geluid uit zou komen, want 2 x 10 watt is met alle respect natuurlijk niet heel veel. En deze speakers zijn in de verste verte niet ingericht op efficiency. Maar hij gaat als een gek, echt niet verwacht. Verwacht geen discotheek niveau nu, maar echt wel heel behoorlijk.
Buizen gloeien mooi, en hij wordt flink heet. Echt een heel ander verhaal dan die transistor dingen.
oh, ben jij het.
als je hem op 400 volt aansluit is hij binnen een paar seconden ingespeeld. (grapje) :*)

met een paar weekjes speelt hij steeds beter :P :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ik heb net ook een Yarland FV-34C binnen van Crafty :P
Gelijk maar even mijn oude Marantz receiver gemod, want deze had geen pre-out
(nu wel dus..)
Deze versterker klinkt al behoorlijk goed, wat me wel verbaast eigenlijk, gezien de zeer slechte afwerking van binnen(nergens iets afgeschermd, overal van die wazige klem verbindingen...)

Nou eens kijken hoe deze buizenversterker klinkt(dat moet haast wel een stuk beter zijn..)
ok, hij zal wel een paar dagen moeten inspelen, maar dat heb ik er wel voor over.

Maar over Crafty, snelle reaktie op de mail en ook zeer snel verstuurd :*)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:03
Ik speel nu een paar dagen met de Yarland en de kwaliteit verbaasd mij nog steeds! Alles klinkt er gewoon goed op. Wat mij ook opvalt is de lage ruis in combinatie met mijn phono voorversterker. Die was namelijk een stuk hoger op mijn Advance Acoustic. Als ik hem bijna tot de helft open draaide, leek het wel of je aan zee zat. :P Maar misschien heeft dit ook wel te maken met het zware vermogen van dat "monster" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ovhees schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:05:
Ik heb net ook een Yarland FV-34C binnen van Crafty :P
Gelijk maar even mijn oude Marantz receiver gemod, want deze had geen pre-out
(nu wel dus..)
Deze versterker klinkt al behoorlijk goed, wat me wel verbaast eigenlijk, gezien de zeer slechte afwerking van binnen(nergens iets afgeschermd, overal van die wazige klem verbindingen...)

Nou eens kijken hoe deze buizenversterker klinkt(dat moet haast wel een stuk beter zijn..)
ok, hij zal wel een paar dagen moeten inspelen, maar dat heb ik er wel voor over.

Maar over Crafty, snelle reaktie op de mail en ook zeer snel verstuurd :*)
kun je ons eens van wat foto's voorzien van die baggere binnenkant?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199209

:9 Ik wens julie veel plezier met de buizenversterkers, iets waar ik me nog niet aan waag.

Wel iets anders; ik stream vanaf mijn Apple via de Airport Expres (eerste model) mijn internetradio en ook mijn muziek van de harde schijf.
Nu wil ik die eigenlijk brakke Airport Expres gaan vervangen voor iets anders; een Pinnacle Soundbridge of een Slimdevices (Logitech) Squeezebox.
Op diverse pagina's en fora lees ik dat de Slimdevices (Logitech) een zg. 24 bits hifi-DAC Burr-Brown aan boord heeft, of het echt hi-fi is weet ik niet maar of de hogere modellen van Pinaccle ook zoiets aan boord hebben kan ik dus nergens terugvinden.
De Pinnacles zijn duidelijk dus wel een (heel) stuk voordeliger, afhankelijk van het model (er zal dus wel geen 24 bits DAC in zitten voor dat geld).
Ik denk dat los van de modelkeuze de kwaliteit zal verbeteren vergeleken met mijn huidige opstelling, wie heeft er ervaring met de Soundbridges en/of de Squeezebox?
De eerder kort besproken en getoonde Slimdevices (Logitech) Transporter is geen optie want die vind ik gewoonweg te duur!, ook al is 'ie te vergelijken met cd spelers van 600 eurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 13443 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 02:46:
[...]

np: hij weet weer andere dingen niet. Ik heb alleen geen elektronica. Soms balen maar je kunt niet alles weten. Waar het denk ik wringt is dat "interne demping van buizen" verhaal want hoe zou dat moeten? Ik had er ergens iets over gelezen maar vertrouw het niet helemaal (voodoolike).

Al mis ik dan het volledige inzicht in de theorie achter het meer vermogen lijken, ik heb wel die ervaring. En gezond verstand. Ik haal duidelijk meer vermogen (of de indruk van power) uit mijn 10W buizen dan uit mijn 70W transistor receiver. En ik heb heel makkelijke speakers.

[...]
Ik ben wat vriendelijke dan Voodooless, dus ik zal je op weg helpen :P

Je haalt niet meer vermogen uit een buizenbak. Het feit dat ze harder "klinken" betekent nog niet dat je speakers ook daadwerkelijk meer vermogen uit een buizen versterker kunnen halen.
Als je naar het totale opgenomen vermogen kijkt, kan het soms weleens gebeuren dat een bepaalde versterker met minder opgenomen vermogen, toch meer power heeft.
Dit heeft met efficiëntie te maken. Zo zijn bv klasse D versterker heel efficient en klasse A versterkers alles behalve efficiënt.

Het feit dat een buis vaak harder klinkt heeft oa met 2e harmonischen te maken, die bij een buis goed waarneembaar zijn.
Een buis loopt ook veel rustiger en "mooier" naar het vervormen toe.

Overigens is het geen voodoo om een zwaardere versterker te nemen. Het "fabeltje" dat meer vermogen beter is, is deels waar.
Bij een versterker met meer vermogen kunnen de lage tonen beter "gevoed" worden en andere dingen beter kort gesloten worden.

Echter heeft dit eigenlijk veel meer te maken met een voeding dan met een versterker. Maar ,van zelf sprekend , heeft een versterker met meer vermogen (meestal) ook een zwaardere voeding.

Welke versterker je precies nodig hebt, hangt oa van de impedantie af van je speakers. Deze wil nog weleens zo laag worden dat vooral buizenversterker het zwaar krijgen en het simpel weg niet aan kunnen.
Dat is oa een reden waarom klasse D ook zo populair is, hij kan bijna alles wel voldoende aansturen.

Uiteraard heeft de prestaties van al deze versterkers OOK weer te maken met het rendement van je speakers.
Als die een hoog rendement hebben hoeft je versterker al ietsjes minder hard te werken, hoewel dat voor de laagste tonen altijd (nog) veel is.
Echter kan je bv ook een rendement verkrijgen door 2 speakers parallel te zetten. Het vervelende dan is dat je impedantie weer omlaag gaat en je versterker het weer moeilijker krijgt.

(tot zo ver mijn uitleg, waar ik niet goed in ben :P)

[ Voor 8% gewijzigd door B_FORCE op 30-07-2007 19:19 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

Anoniem: 199209 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:51:
:9 Ik wens julie veel plezier met de buizenversterkers, iets waar ik me nog niet aan waag.

Wel iets anders; ik stream vanaf mijn Apple via de Airport Expres (eerste model) mijn internetradio en ook mijn muziek van de harde schijf.
Nu wil ik die eigenlijk brakke Airport Expres gaan vervangen voor iets anders; een Pinnacle Soundbridge of een Slimdevices (Logitech) Squeezebox.
Op diverse pagina's en fora lees ik dat de Slimdevices (Logitech) een zg. 24 bits hifi-DAC Burr-Brown aan boord heeft, of het echt hi-fi is weet ik niet maar of de hogere modellen van Pinaccle ook zoiets aan boord hebben kan ik dus nergens terugvinden.
De Pinnacles zijn duidelijk dus wel een (heel) stuk voordeliger, afhankelijk van het model (er zal dus wel geen 24 bits DAC in zitten voor dat geld).
Ik denk dat los van de modelkeuze de kwaliteit zal verbeteren vergeleken met mijn huidige opstelling, wie heeft er ervaring met de Soundbridges en/of de Squeezebox?
De eerder kort besproken en getoonde Slimdevices (Logitech) Transporter is geen optie want die vind ik gewoonweg te duur!, ook al is 'ie te vergelijken met cd spelers van 600 eurs.
@jan, zit je nu op de verkeerde topic of is dit gewoon een off topic vraag? >:) Trouwens ik snap niet meer waar bij jou de moeilijkheid zit t.a.v. buizen-amps. Via crafty is toch gewoon een leuke proef. Die 300 euro, gezien de lyrische reacties, kan nooit weggegooid zijn (of je huis afbranden) want crafty importeert absoluut goed spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wens iedereen geluk en plezier met hun nieuwe Chinese speeltjes :)
Ik vind buizen ook niet "moeilijk", ik heb er zelf alleen niet zo veel mee :o
Het topic gaat al geruime tijd over buizen, das niet erg en voornamelijk erg leerzaam maar ik heb weer een vraagje en omdat hier al eerder over velerlei DAC's werd geschreven en er een aantal mensen zijn die ervaring hebben of hadden met de Soundbars en de Squeezeboxes dacht ik dat maar eens te posten 8)7 , vandaar.
En aangezien het nog aan te schaffen apparaat (semi DAC?) zal worden aangesloten op een "Chinese" versterker zit ik in dit topic nog immer goed. ;)

edit: ik heb ondertussen begrepen dat de Pinnacle Soundbar een 20 bit DAC naar eigen ontwerp heeft.

"De Pinnacle?s hebben een 20 bit DAC naar eigen ontwerp: The audio circuitry
includes a proprietary 20-bit DAC to drive its analog output. Its S/PDIF and
DAC clocks are driven by a 24.5297MHz crystal oscillator."

De Squeezebox schijnt in veel gevallen een betere draadloze netwerkondersteuning te bieden en tevens meer mogelijkheden te bieden, voornamelijk voor wat betreft het display.

In hoeverre is er een echt groot en hoorbaar/waarneembaar verschil tussen een 20 en een 24 bits DAC, BB of niet?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 199209 op 30-07-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jan
Soms twijfel ik eraan. Ik heb nu een apart dac-filter met een onbekende dac (18 bit, 92Khz) en cd-speler met een blackfin dac filter van analog devices (24bit, 192Khz)

en uhh..om eerlijk te zijn de verschillen miniem voor mijn gevoel.De definitie van het geluid is hetzelfde. Het komt eerder aan op klank.De cd speler klinkt wat feller en de ander losse dac juist wat rustiger. Het is maar net waar je voorkeur aan geeft. Of dat nou te maken heeft met je DAC? Of juist met de andere onderdelen in je signaalweg is de vraag.

Ik denk het laatste maar er zullen vast en zeker een hoop mensen zijn die daar anders over denken. Die kunnen een 'een 24 bitter' horen (jay right!!) 8)7 .

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 31-07-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Boudewijn schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:48:
[...]

kun je ons eens van wat foto's voorzien van die baggere binnenkant?
Dat wordt een beetje lastig, want ik heb geen digicam.
Probleem is dat je zelfs op google nauwelijks iets van deze versterker kunt vinden.
Zelfs bij Marantz vind je hem niet meer, de SR45....

Maar goed dat ik een scoop heb , want erg logisch zit deze niet in elkaar.
(de toonregeling zit gedeeltelijk op de hoofdprint en gedeeltelijk in het frontpaneel, met 3 verschillende flatcables.. uiteraard niet afgeschermd..)

Ik heb dus de ingang van de eindtrap kunnen vinden en daar met een paar weerstanden en een elcootje een pre-out van gemaakt.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204096

Peter van Willenswaard heeft een zeer gedegen stuk geschreven over dynamiek en buizenversterkers.

In het Engels voor het blad stereophile. De site van stereophile is errug traag vandaag, ik zet de link morgen wel hier. Wat ik me zo herinner uit de losse pols, is dat een buis inderdaad meer dynamiek heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B_FORCE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:14:
Je haalt niet meer vermogen uit een buizenbak. Het feit dat ze harder "klinken" betekent nog niet dat je speakers ook daadwerkelijk meer vermogen uit een buizen versterker kunnen halen.
... niet relevant ...
Het feit dat een buis vaak harder klinkt heeft oa met 2e harmonischen te maken, die bij een buis goed waarneembaar zijn.
Een buis loopt ook veel rustiger en "mooier" naar het vervormen toe.
...
... bekend...
Echter kan je bv ook een rendement verkrijgen door 2 speakers parallel te zetten. Het vervelende dan is dat je impedantie weer omlaag gaat en je versterker het weer moeilijker krijgt.
Het blijft toch opvallend. Bijna iedereen die er echt ervaring mee heeft valt het op dat het lijkt alsof er uit een buizenversterker meer vermogen komt. En toch toch willen we beiden niet zeggen dat dat ook 'echt' zo is.
Overigens kunnen speakers niet meer vermogen uit een amp halen. Ze krijgen gewoon signaal aangeleverd en dat zetten ze om naar kinetische energie met hun eigen rendement. Dus moet er meer energie in het signaal zitten (opp tussen de sinus en de x-as).
Ik denk niet dat 0,5% 2e harmonische vervorming ervoor zorgt dat een 10W buizenversterker klinkt als een 30W transistor. Dat klinkt ook niet echt logisch.

Het verhaal van soft clipping van buizen (en dus van dynamiekcompressie) heb ik ook al eerlijk gezegd. Maar dat verklaart wederom niet waarom een buizenversterker met de 1e watt al krachtiger klinkt en meer muziek laat horen dan een veel en veel zwaardere transistorversteker (ik gebruik liever het woord krachtig omdat 'hard' zowel kwantitatief als kwalitatief gebruikt kan worden).

Het valt mij juist op dat je een buizenversterker helemaal niet hard hoeft te zetten om toch alles goed te kunnen horen. En dan is de 2nd HD juist nog kleiner. Bij een transistorverterker heb je vaak de neiging om m ver open te draaien zodat je alles goed kunt horen (met alle overlast voor de buren). En dan gaat het pas echt hard klinken (hard als klankkarakteristiek). Een buis klinkt dan juist 'zachter' (zoals in wasverzachter) terwijl je meer details hoort.

Jouw verhaal heb ik (dus) al eerder gelezen. Maar ik vind het nog steeds niet tevredenstellend. Het blijft ook een beetje ongrijpbaar verhaal, net als met kabels en met de LP. En dan vind ik het wel jammer dat mensen die echt openminded en onbevooroordeeld durven luisteren voor 'gelovigen' (of erger nog; idioten) uitgemaakt worden door mensen die blind op 'wetenschap' vertrouwen. Terwijl wetenschap letterlijk stopt waar de huidige stand van de wetenschap ophoud.

Als het gaat om muziek luisteren vertrouw ik dan maar op mijn oren en wat er tussen zit: doel zowel als meetinstrument. En die zeggen me telkens weer dat ik liever een buizenversterker hoor.
Anoniem: 204096 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:50:
Peter van Willenswaard heeft een zeer gedegen stuk geschreven over dynamiek en buizenversterkers.

In het Engels voor het blad stereophile. De site van stereophile is errug traag vandaag, ik zet de link morgen wel hier. Wat ik me zo herinner uit de losse pols, is dat een buis inderdaad meer dynamiek heeft.
Ja dat klopt. Dat stukje doelde ik ook op.
Maar PvW is alleen een beetje 'zweverig' imho. Ik vind zijn redenering niet altijd even sterk.

Voor wie er is geinteresseerd in Shanling CD-spelers: ik heb net een PDF gevonden van de test van de CD80T in het Duitse Stereo (goed blad).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 31-07-2007 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep

Ik heb het verhaal gevolgd van wel of niet krachtiger klinken van een 'buizenwatt' en een 'transistorwatt'. Zeer interessant allemaal maar ik zit ergens mee. Ik heb nu de MS-300B van Yaqin met 2 x 9,5 watt en merk dat ik ietswat problemen heb met het laag. Bij recente opnames klinkt het vol en krachtig maar mis wel wat doortekening in het laag (net iets te weinig definitie). Bij wat oudere opnames is het laag beduidend te weinig.

Ook mis ik nog steeds wat attack en qua volheid kan het beter voor mijn gevoel. De definitie van het geluid is absoluut goed maar het klinkt wat tam. Waar ligt dat aan? Toch het weinig aantal watts?
(tuurlijk als ik de amp open draai blaas ik heus wel mijn buren weg maar dat hoeft voor mij niet).

Kan het liggen aan de buizen? En kunnen andere buizen werkelijk zo veel meer doen? Of zijn het kleine nuanceverschillen dat er mee op kunt vangen? Of past een SRPP gewoon beter bij me i.p.v. een SET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204096

Hier het artikel van Peter van Willenswaard:

http://stereophile.com/features/357/index.html

De man praat inderdaad over het ademen van muziek etc, Maar ik ken geen beter verhaal over buizen en relatief vermogen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 204096 op 31-07-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162077

Ik heb een tijd terug bij PacificAudio.nl de Bada DC-222 hybride versterker besteld.
Deze is inmiddels al een tijdje in mijn bezit en ik heb hier nu mooie foto's van geschoten
inclusief de mooie ingewanden.

Het geluid is een verschrikkelijk verschil met mn oude Luxman R-351 in positieve zin.
Het hoog is heerlijk sprankelend zoals het hoort.
Middengebied is gedetailleerd komt goed naar voren, vooral vocalen klinken subliem !
Het laag is zoals te verwachten met een transistor eindtrap heerlijk strak en snel.
Wat een gigantisch verschil in ruimtelijkheid en plaatsing van de instrumenten en dat met
speakers die imo toch erg in het budget segment vallen ! (Infinity Reference 51 MK2)

Ik stuur al dit moois aan met mijn pc met een Audigy kaartje en afgeschermde interlink.
Voornamelijk luister ik lossless (flac) en goed geripte mp3.

De eerste upgrade gaat een externe geluidskaart / DAC worden, daar ik nu totaal niet tevreden ben
met die brakke Audigy welke alleen op 48Khz wil werken.
Ook m'n speakerkabel mag best wat beter, nu is dat Oehlbach 2.5mm en wil minimaal 4mm hebben.
(las ook in een draadje hier ergens dat je van UTP kabel hoogwaardig speakertouw kunt maken,
dit wil ik zowiezo is gaan proberen, alleen al omdat het bijna niks kost!)

Tweede upgrade zal denk ik de speakers worden, alleen is dat nu nog even buiten beeld omdat
ik daar nog even voor moet sparen. Heb de B&W 600 of CM7 serie op het oog.

Owjah, natuurlijk een link naar de foto's :D Muis klik hier ! (Niet zeuren over de zooi ajb, dit was na een zaterdag avond feestje genomen 8) )
Of hebben jullie liever plaatjes hier in het topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162077 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:53:
Ik heb een tijd terug bij PacificAudio.nl de Bada DC-222 hybride versterker besteld.
Deze is inmiddels al een tijdje in mijn bezit en ik heb hier nu mooie foto's van geschoten
inclusief de mooie ingewanden.

Ook m'n speakerkabel mag best wat beter, nu is dat Oehlbach 2.5mm en wil minimaal 4mm hebben.
(las ook in een draadje hier ergens dat je van UTP kabel hoogwaardig speakertouw kunt maken,
dit wil ik zowiezo is gaan proberen, alleen al omdat het bijna niks kost!)

Tweede upgrade zal denk ik de speakers worden, alleen is dat nu nog even buiten beeld omdat
ik daar nog even voor moet sparen. Heb de B&W 600 of CM7 serie op het oog.

Of hebben jullie liever plaatjes hier in het topic ?
JA NATUURLIJK WEL! willen we plaatjes zien? :O

Probeer liever 1st de UTP voor sk. Je denkt toch niet dat je verbetering kunt verw88 door 2,5 kwadraat bagger te vervangen door 4 kwadraat bagger? En kijk tzt ook vooral naar iets anders dan B&W. Die klinken altijd zo levenloos en met de billen geknepen.
Anoniem: 219813 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:03:
Ik heb nu de MS-300B van Yaqin met 2 x 9,5 watt en merk dat ik ietswat problemen heb met het laag. Bij recente opnames klinkt het vol en krachtig maar mis wel wat doortekening in het laag (net iets te weinig definitie). Bij wat oudere opnames is het laag beduidend te weinig.

Ook mis ik nog steeds wat attack en qua volheid kan het beter voor mijn gevoel. De definitie van het geluid is absoluut goed maar het klinkt wat tam. Waar ligt dat aan? Toch het weinig aantal watts?
(tuurlijk als ik de amp open draai blaas ik heus wel mijn buren weg maar dat hoeft voor mij niet).

Kan het liggen aan de buizen? En kunnen andere buizen werkelijk zo veel meer doen? Of zijn het kleine nuanceverschillen dat er mee op kunt vangen? Of past een SRPP gewoon beter bij me i.p.v. een SET?
Heb nog even geduld met inspelen. Dat heeft gewoon een paar weken nodig. Ik denk dat het voornamelijk kan liggen aan de trafo's en de eindbuizen. Misschien dat Balbo daar wat over kan zeggen want hij heeft andere eindbuizen in zijn Yarland Pro200SE laten zetten.
Het ligt er iig niet aan dat een SET tam klinkt in de bas, al is het wel moeilijker goed te krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 31-07-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep, Thanks..geduld hebben dus :Z .

Trouwens ik bedoelde met tam..het gehele geluidsbeeld mee...Niet uitsluitend in het laag..

@Balbo...nog tips voor een 300B amp?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 31-07-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Probeer liever 1st de UTP voor sk. Je denkt toch niet dat je verbetering kunt verw88 door 2,5 kwadraat bagger te vervangen door 4 kwadraat bagger? En kijk tzt ook vooral naar iets anders dan B&W. Die klinken altijd zo levenloos en met de billen geknepen.
Vertel mij eens waarom een UTP kabel bagger is, zeker als je een beetje nette kwaliteit neemt. Okay het is niet bij maanlicht gesmeed uit gladgestreken zilver met een rhodium oplossing, maar nu graag een meting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:40:
[...]

Vertel mij eens waarom een UTP kabel bagger is, zeker als je een beetje nette kwaliteit neemt. Okay het is niet bij maanlicht gesmeed uit gladgestreken zilver met een rhodium oplossing, maar nu graag een meting ;)
Ik denk dat hij bedoelde de 2.5mm vervangen door een goedkoop (oehlbach) 4mm variant.

EDIT: Hebben er hier toevallig mensen ervaring met de E-MU 0404 USB en dan aangsloten op een versterker ?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 162077 op 31-07-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:40:
Vertel mij eens waarom een UTP kabel bagger is, zeker als je een beetje nette kwaliteit neemt.
nee juist wel goed. Dat komt door de opbouw van de kabel. Al zou ik dan STP nemen.
Ik heb jaren een echte PTT coax (zo'n pttgroene 1cm dikke) gebruikt en dat was al stukken beter dan 4 kwadraat Oehlbach. Die coax had ik in onze tuin gevonden toen ze nieuwe kabels aan het leggen waren. het was maar 2 x1,5m, maar net genoeg. :) Daarna heb ik Linn LK20 (ook maar gewone 2 mm2 ofc) gebruikt en die was weer wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205004

Anoniem: 199209 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:51:
De soundbridge van Pinnacle koop hem niet! Hij klinkt slecht en is niet handig in gebruik, zeker niet in vergelijking met een Squeezebox. De Squeezebox is voor het geld (300 euro) geweldig. Hij klinkt super en speelt moeiteloos mijn 2x duurdere ex CD speler volledig zoek. Naast de De BurBrown DAC is het analoge gedeelte ook goed voor elkaar. De mogelijkheden zijn te over, wireless gaat super en het display is HOT!!. Ik heb de Squeezebox voor op de hobbykamer en de Transporter (het duurdere broertje in de huiskamer). De Squeezebox is ook heel easy naar een hoger plan te tillen door er een externe DAC aan te hangen.

De Airport en Soundbridge zitten als het gaat om geluidskwaliteit op het niveau onboard geluidskaart. Een Squeezebox is al echt HiFi en de Transporter doet mee in de High End. Ik wil niets anders meer. Ik heb niet eens meer een CDspeler :). Alles geript in LossLess FLAC (dus geen compressie zoals MP3). Wacht maar tot je een 24bit/96khz Studio Master hebt gehoord van http://www.linnrecords.com/linn-downloads-what.aspx ;)

Radio luister ik hier ook mee. 128kb streams klinken altijd nog beter dan ontvangst via de ether of kabel.

Klink ik nu alsof ik reclame maak..? Ik heb geen aandelen of zo, ik ben gewoon super anthousiast. omdat het mijn beste audio aankoop ever is

Een plaatje. De Squeezebox (onder) dient in deze opstelling alleen als kastvulling.
Afbeeldingslocatie: http://www.nadyusha.com/transporter.JPG

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 205004 op 01-08-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hartelijk dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graag gedaan. Trouwens het display van de Squeezebox kun je helemaal naar je eigen hand zetten. De grootte van de letters en de brightness, automatisch dimmen na x minuten, scrollsnelheid, alleen titel scrollen, of juist titel, album en artiest. Maar bijvoorbeeld ook de mogelijkheid voor RSS Feeds, zoals de headlines van nu.nl e.d. Erg cool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:P 'k vind vooral die VU-meter instelling, ehh...mag ik dat eigenlijk schrijven?....geil!

*morgen eerst even wifisound contacten*

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 199209 op 01-08-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 16:16
Klink ik nu alsof ik reclame maak..? Ik heb geen aandelen of zo, ik ben gewoon super anthousiast. omdat het mijn beste audio aankoop ever is
Ik heb ook geen aandelen maar ik maak met plezier reclame voor de Squeezebox. Browsen werkt simpel, je hebt geen pc of tv nodig, alles kan prima met de afstandbediening en het schermpje. Ik ben geen "audiofiel" en heb dus geen vergelijkingsmateriaal maar dat van die goede DAC klopt, dat is ook de reden dat ik de Squeezebox verkozen heb boven alternatieven zoals de Noxon of de Soundbridge.

p.s.
Ik maak gewoon gebruik van mp3's met een bitrate van 320, FLAC trekt mijn mp3-speler niet dus dat is niet zo praktisch. Maar ik blijf me afvragen of het gemiddelde oor het verschil uberhaupt hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook nog even mijn idee in het buizen/transistor watt debat.

Alle mooie theorieën slaan wat mij betreft echt de plank mis. De reden waarom een 75 watt transistorbak minder kracht lijkt te hebben dan een 10 watt buizenbak is omdat watts door fabrikanten zwaar worden overdreven of dat er op zijn minst erg veel verschillende meetmethodes gebruikt worden. Zelfs bij producten van de zelfde fabrikant.
Neem een Denon AV-receiver AVR3806 met 5x 120 watt en neem de even dure Denon Stereo versterker PMA2000 met 2x 80 watt. Met beide versterkers in stereo kun je met de PMA2000 veel harder draaien en met veel meer controle dan met de AV-receiver.

Als je de PMA2000 dan weer naast een Duson 75 zet (een 2x 9 watt klasse A transistorversterker) dan merk je dat je met de Duson nagenoeg zo hard kan draaien en ondertussen de boel nog veel meer onder controle lijkt. rara hoe kan dit??

Ik ben geen technicus maar ik denk dat het grotendeels te maken heeft met de gebruikte voedingen. In dat opzicht kun je buizenversterkers ook totaal niet vergelijken met normale klasse A/B transistorversterkers. Voedingen in dergelijke versterkers zijn vaak zwaar onderbemeten.

Je kunt buizenversterkers wat mijn betreft alleen vergelijken met hoogwaardige Klasse A transistorversterkers zoals de Duson. De schakelingen komen ook veel meer overeen. Je ziet dan ook dat er ineens geen verschil meer is in de watt-beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-e-n schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 01:34:
[...]

p.s.
Ik maak gewoon gebruik van mp3's met een bitrate van 320, FLAC trekt mijn mp3-speler niet dus dat is niet zo praktisch. Maar ik blijf me afvragen of het gemiddelde oor het verschil uberhaupt hoort.
MP3's met goede bitrate klinken ook echt geweldig. Ik heb mijn CD speler en CD's weggedaan maar niet voordat ik met FLAC eerst 1:1 kopieen van al deze CD's gemaakt had. Zou toch een beetje zonde zijn om er 'slechts' MP3 van te maken, het is en blijft compressie.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 205004 op 01-08-2007 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199209 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 01:33:
:P 'k vind vooral die VU-meter instelling, ehh...mag ik dat eigenlijk schrijven?....geil!

*morgen eerst even wifisound contacten*
Die VU is ook erg vintage. Goede combi bij een buizenamp

ow, en doe Rik daar de groeten. Ik heb mijn Squeezebox en Transporter daar ook gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 16:16
Anoniem: 205004 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 02:12:
[...]

MP3's met goede bitrate klinken ook echt geweldig. Ik heb mijn CD speler en CD's weggedaan maar niet voordat ik met FLAC eerst 1:1 kopieen van al deze CD's gemaakt had. Zou toch een beetje zonde zijn om er 'slechts' MP3 van te maken, het is en blijft compressie.
Aha, verschil is dat ik mijn cd's niet helemaal heb weggedaan. Die staan hier nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227310

Even weer terug naar China HiFi ;-)
Ik ben op zoek naar een hele goede buizen voorversterker voor mijn twee MC-3008A Mono power versterkers.
Ik zat te denken aan de Meixing MingDa MC-2A3.
Heeft iemand op dit forum hieral ervaring mee? of zijn er nog betere voorversterkers te koop?
zoals de Melody SHW1688II ?
http://www.ornec.com/prod...1688II_Tube_Preamplifier/

en weet iemand ook wat "Special Class" betekend? (zie link)
http://www.meixingaudio.com/CHINESE/products/MC2a3.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 227310 op 01-08-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227310 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:32:
Ik ben op zoek naar een hele goede buizen voorversterker voor mijn twee MC-3008A Mono power versterkers.
Heeft iemand op dit forum hieral ervaring mee? of zijn er nog betere voorversterkers te koop?

Ik vrees dat je op het verkeerde forum zit. Vrijwel iedereen hier praat over geintergreede versterkers van 299 euro en Ebay OEM bakken van een paar tientjes (ex verzending). 1600 euro voorversterkers en 1000 euro p.s. monoblokken zijn hier niet aan bod gekomen. Vraag me af of je niet (met alle respect) interessant aan het doen bent. Eerst voor 2500 euro aparatuur bestellen en daarna pas vragen op dit forum naar bepaalde specs. 'normaal' doe je zo'n onderzoek voor de aankoop. Anyway, het zullen beide vast goede versterkers zijn. Ik zou alleen dergelijke bedragen niet uitgeven voordat ik uitgebreid geluisterd heb. Maar ja wie ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
En dan even een "nuttige" vraag.

Heeft iemand ervaring met China-highend-hifi met aankopen.

Ik zie dat de meesten trouwens elders kopen.
Dit bedrijf geeft door to door prijzen ,dwz incl vervoer en btw + invoerrechten, lijkt dus in eerste instantie zeer aantrekkelijk, mede gezien hun prijs ,maar klopt dat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je even zoekt op hun site kun je het volgende vinden:
'we offer you our special delivery service meaning the price you pay includes shipping from Hong Kong via our EU warehouse to your address in EU, transport insurance, custom duty, VAT, as well as warranty according to EU-regulations. Delivery is against prepayment in € via PayPal, mayor credit cards or bank transfer.'

m.a.w. ze bestellen in HongKong wat ergens bij hun in de EU geleverd wordt. Hier worden de invoerrechten e.d. betaald. Vanuit dat EU land wordt het doorgestuurd naar een ander EU land (met vrij verkeer van goederen en diensten). Omdat ze dit doen vanuit een EU land zijn ze ook meteen gebonden aan EU regels m.b.t. garantie e.d.

Het antwoord is dus ja en bij China High End kun je prima bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij China High End kun je prima bestellen
ja, maar verwacht niet alteveel op het vlak van snelle communicatie.

Dat is toch heel goed op z'n plaats in dit topic? Ik denk dat dat helemaal geen slechte combi is. Je zou eens wat op www.audiocostruzioni.com kunnen kijken en op www.roehren-und-hoeren.de.
De MC2A3 is vm heel goed. Of de 7R. Melody vind ik wat duur. Ik zou het gewoon bij hetzelfde merk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Anoniem: 205004 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:33:
[...]

Ik vrees dat je op het verkeerde forum zit. Vrijwel iedereen hier praat over geintergreede versterkers van 299 euro en Ebay OEM bakken van een paar tientjes (ex verzending). 1600 euro voorversterkers en 1000 euro p.s. monoblokken zijn hier niet aan bod gekomen. Vraag me af of je niet (met alle respect) interessant aan het doen bent. Eerst voor 2500 euro aparatuur bestellen en daarna pas vragen op dit forum naar bepaalde specs. 'normaal' doe je zo'n onderzoek voor de aankoop. Anyway, het zullen beide vast goede versterkers zijn. Ik zou alleen dergelijke bedragen niet uitgeven voordat ik uitgebreid geluisterd heb. Maar ja wie ben ik.
dat jij geen geld hebt hoeft nog niet te betekenen dat een ander dat ook niet heeft, met op het verkeerde forum. hoe kom je erbij. dit moet toch iedereen voor zichzelf weten wat hij betaald.
ik heb er ook al voor duizenden euro weggehaald.

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37

Hoi,

je kunt ook www.pacificaudio.nl vragen die hebben zowel de MC-7R als de MC-2A3 in hun pakket. Ook verkopen ze een gemodificeerde MC-7R die stukken beter is dan de standaard MC-7R. De standaard MC-7R zou ik nooit kopen die is niet zo mooi gebouwd als de 2A3. Heeft ook last van veel ruis en storingen. Na de modificatie is dit trouwens absoluut niet meer het geval en is de pre enorm dynamisch en ruisvrij,

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moborunner schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 00:55:
En dan even een "nuttige" vraag.

Heeft iemand ervaring met China-highend-hifi met aankopen.

Ik zie dat de meesten trouwens elders kopen.
Dit bedrijf geeft door to door prijzen ,dwz incl vervoer en btw + invoerrechten, lijkt dus in eerste instantie zeer aantrekkelijk, mede gezien hun prijs ,maar klopt dat dan ook?
@moborunner.

Het klopt wel wat ze beloven maar met een beetje studie op andere verkoopsites en ebay kom je erachter dat anderen de amps voor een goedkopere prijs kunnen leveren. Alleen het risico op invoerheffing en bla, bla (zie aub voorgaande pagina's op deze topic aangaande invoer en BTW) blijft dan wel bestaan en kun je nog steeds goedkoper uit zijn dan via china highend hifi. Neem gewoon de tijd, stel vragen over prijzen bij de verkoopsites, enz.

Dat kan je behoorlijk wat geld schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paulie72 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 07:36:
[...]

Hoi,

je kunt ook www.pacificaudio.nl vragen die hebben zowel de MC-7R als de MC-2A3 in hun pakket. Ook verkopen ze een gemodificeerde MC-7R die stukken beter is dan de standaard MC-7R. De standaard MC-7R zou ik nooit kopen die is niet zo mooi gebouwd als de 2A3. Heeft ook last van veel ruis en storingen. Na de modificatie is dit trouwens absoluut niet meer het geval en is de pre enorm dynamisch en ruisvrij,
Hallo Paul,

waarom heb je het over "ze" ipv "we"? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bucanier schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 05:13:
[...]

dat jij geen geld hebt hoeft nog niet te betekenen dat een ander dat ook niet heeft, met op het verkeerde forum. hoe kom je erbij. dit moet toch iedereen voor zichzelf weten wat hij betaald.
ik heb er ook al voor duizenden euro weggehaald.
Wie zegt dat ik geen geld heb? Je legt verbanden die er niet zijn. Ik vind het vreemd dat je iets aanschaft zonder te weten wat je koopt. Alsof je een dikke Lexus aanschaft zonder proefrit en daarna op een forum ook nog gaat vragen of er nou een V6 of V8 in zit. Ik noem dat interessant doen. In deze prijsklasse is er een hoop moois te koop. Een beetje hifi-enthousiast zoekt de zaakjes van te voren uit. Dat is ook nog eens een leuk onderdeel van de hobby. Er zijn blijkbaar ook mensen die dergelijke aparatuur aanschaffen van een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
Tjongejonge, er zitten wel types hoor in die Audiowereld. De helft is meningen aan verkondigen, vaak op een manier waarop men gewoonlijk feiten presenteert, die de tegenpartij dan zo graag mogelijk verkeerd uitlegt. Over en weer.. Daarnaast veel name dropping, interessant doen en eikelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ik ben het! op 02-08-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Anoniem: 205004 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:44:
[...]

Wie zegt dat ik geen geld heb? Je legt verbanden die er niet zijn. Ik vind het vreemd dat je iets aanschaft zonder te weten wat je koopt. Alsof je een dikke Lexus aanschaft zonder proefrit en daarna op een forum ook nog gaat vragen of er nou een V6 of V8 in zit. Ik noem dat interessant doen. In deze prijsklasse is er een hoop moois te koop. Een beetje hifi-enthousiast zoekt de zaakjes van te voren uit. Dat is ook nog eens een leuk onderdeel van de hobby. Er zijn blijkbaar ook mensen die dergelijke aparatuur aanschaffen van een plaatje.
er moet minimaal een V8 onder de kap zitten anders koop ik hem niet

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben het! schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:29:
Tjongejonge, er zitten wel types hoor in die Audiowereld. De helft is meningen aan verkondigen, vaak op een manier waarop men gewoonlijk feiten presenteert, die de tegenpartij dan zo graag mogelijk verkeerd uitlegt. Over en weer.. Daarnaast veel name dropping, interessant doen en eikelen.
Kijk een naar de FP van tweakers... Ik vind het wel meevalllen hoor.
Iets wat men zelf zo ervaren heeft een beetje ongelukkig verwoorden is iets anders dan een mening. Zolang je niet generaliseert en gewoon je ervaring onder bepaalde omstandigheden weergeeft is het gewoon data waaruit ieder zijn eigen info kan destilleren.

Je doet nu exact hetzelfde want je bent volledig OT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Anoniem: 205004 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:44:
[...]

Er zijn blijkbaar ook mensen die dergelijke aparatuur aanschaffen van een plaatje.
Wie ben jij dan wel om dat te veroordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Zo kan ie wel weer! Laten we over Chinese spullen praten en niet over de mensen die het (willen) kopen...We zijn allemaal verschillend en dat is maar goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kom op laten we over gaan op de orde van de dag.. Misschien heb ik nog een leuk probleem waar iemand wat mee kan (ben d'r ookal eerder mee geweest).

Ik heb een 88dB speakers (ja jeep, is een kleur -en levenloze B&W speaker ;) ) en heb een 300B amp met s/n ratio van 87dB en geeft 2 x 9,5 watt...

Het midden en hoog klinkt goed maar net niet vol genoeg en het laag rolt er niet echt uit. Voor mijn gevoel klinkt het niet. Net alsof het geluid in de speaker blijft hangen. Te weinig uitrolt (snapt iemand nog wat ik bedoel :?) Wat is er toch mis? Toch die 9,5 watt bij 88db speakers?

Inmiddels laat ik een KT88 amp over komen voor een test omdat die 40 watt levert en s/n ratio heeft van 90db.

ik wil horen of ik ergens een gulden middenweg kan vinden tussen definitie (ik vind eigenlijk de 300B teveel definitie geven) en dynamiek (srpp amps)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 02-08-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Ik ben van plan via ornec de dussun DS99 te bestellen voor 168 euro. Weet iemand hier wat ongeveer de totaalkosten worden? En klopt het dat hij gelijk is aan de redrose van 3000 euro, of is de gelijkenis alleen terug te vinden in het uiterlijk?

Ik wel wel gezocht maar niets gevonden over een echte vergelijking van bijvoorbeeld het binnenwerk
EDIT:
gevonden, ziet er wel redelijk hetzelfde uit. Ik wil hem wel bestellen, maar ik ben een beetje huiverig voor de kosten en het feit of ik ze wel binnenkrijg etc.

Kan iemand me nog advies geven.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 02-08-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Anoniem: 219813 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:39:

Wat is er toch mis? Toch die 9,5 watt bij 88db speakers?
Ik denk dat dat die B&W speakers niet matchen met je 300B amp
Inmiddels laat ik een KT88 amp over komen voor een test omdat die 40 watt levert en s/n ratio heeft van 90db.
Dat moet wel beter gaan, ben benieuwd naar je bevindingen.
ik wil horen of ik ergens een gulden middenweg kan vinden tussen definitie (ik vind eigenlijk de 300B teveel definitie geven) en dynamiek (srpp amps)
Als het met die KT88 nog niet naar je zin is, dan zou je eens naar andere speakers moeten gaan luisteren. Kijk, naar mijn idee koop je een buizenbak omdat je een verfijnder, gedetailleerder, emotioneler, doortekender geluid zoekt. Of iets in die richting. Dat zijn nou niet de eigenschappen van B&W naar mijn mening. Wat dat betreft ben ik het wel eens met Jeep met zijn omschrijving. ;)
Maar, geluid blijft superpersoonlijk. Wat ik mooi vind kan jou irriteren, of andersom. Ik zou zeggen, gewoon goed luisteren en vergeet de wattjes en db's even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:08:
Ik ben van plan via ornec de dussun DS99 te bestellen voor 168 euro. Weet iemand hier wat ongeveer de totaalkosten worden? En klopt het dat hij gelijk is aan de redrose van 3000 euro, of is de gelijkenis alleen terug te vinden in het uiterlijk?

Ik wel wel gezocht maar niets gevonden over een echte vergelijking van bijvoorbeeld het binnenwerk
EDIT:
gevonden, ziet er wel redelijk hetzelfde uit. Ik wil hem wel bestellen, maar ik ben een beetje huiverig voor de kosten en het feit of ik ze wel binnenkrijg etc.

Kan iemand me nog advies geven.
Ja. Hij precies hetzelfde. En
Nee, niet doen.

Het bestellen enzo is niet zo'n punt maar het is niet de meest fantastisch klinkende versterker. Hij is zondermeer erg goed maar het klinkt wel erg kil. Kijk liever naar de G&W of Classic.
Anoniem: 219813 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:39:
Ik heb een 88dB speakers (ja jeep, is een kleur -en levenloze B&W speaker ;) ) en heb een 300B amp met s/n ratio van 87dB en geeft 2 x 9,5 watt...

Het midden en hoog klinkt goed maar net niet vol genoeg en het laag rolt er niet echt uit. Voor mijn gevoel klinkt het niet. Net alsof het geluid in de speaker blijft hangen. Te weinig uitrolt (snapt iemand nog wat ik bedoel :?) Wat is er toch mis? Toch die 9,5 watt bij 88db speakers?

Misschien is een KT88 oid wel meer wat voor je. Maar ik denk ook niet dat je een goede match hebt, en misschien moet die Yaqin eens goed nagekeken worden op mogelijke tweaks. IIg andere pre tubes.
Hoe klinkt het trouwens nou op de 4 Ohm klemmen? Volgens mij heb je dat nog niet verteld :?

De signal to noise afstand is trouwens totaal niet van belang.

Ik moet toch nog even wat toevoegen: op het duitse forum heeft iemand ook net dezelfde Yaqin binnen, dezelfde persoon die hem kapot bij de reparateur/buizendealer had zien staan. Hij melde dat de amp met originele buizen geen goede bas had (suf) en dat het hoog ook niet sprankelend was. Een beetje suf dus. Hij heeft er direct andere buizen ingezet.
Sevtlana SED 5U4, 300B Gold von EH, 6SN7 von EH , und als 12AT7 Ersatz die Philips ECG GB-6201 ( GB=Gold Brand ).Damit klang es dann auch gleich deutlich ( viel, viel ) besser.

Vorallem der Bass ist ist uuuuuuuunglaublich tiefreichend und dabei extrem sauber, sehr, sehr klar und differenziert.Sowas kannte ich bisher gar nicht von einem SE-Amp.
Ik denk dat je sowieso naar de kathode elko's moet laten kijken. Die zijn ondergedimensioneerd, die waren bij die ene versterker dus geknalt en hadden de hele binnenkant vernaggelt.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 03-08-2007 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:52:
[...]

Ja. Hij precies hetzelfde. En
Nee, niet doen.

Het bestellen enzo is niet zo'n punt maar het is niet de meest fantastisch klinkende versterker. Hij is zondermeer erg goed maar het klinkt wel erg kil. Kijk liever naar de G&W of Classic.
Hij is wel erg goedkoop. Als ik hem door tnt laat bezorgen + 40 euro aan fancy kabeltjes ben ik bij ornec slechts 369 euro kwijt. Daarvoor verwacht ik eigenlijk een stereo amp die zoiezo mijn sr receiver van marantz van een paar honderd euro wegspeelt + alle versterkers onder de 1000 euro. Misschien niet echt realistisch. Weet jij toevallig een vergelijking van deze amp met andere in dezelfde prijsklasse, of een goed alternatief in dezelfde prijsklasse?

De classic 8.0b power amp ziet er ook geweldig uit voor de 170 euro. Helaas moet ik dan wel weer ergens een waarschijnlijk dure pre vandaan halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 02-08-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor iets meer zuurverdiende munten en beter de G&W TW 2006-X voor 209 eurs en mijn favoriet; de Classic 6.10 voor 259 eurs welk via nysound.com nog iets voordeliger is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199209 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:35:
voor iets meer zuurverdiende munten en beter de G&W TW 2006-X voor 209 eurs en mijn favoriet; de Classic 6.10 voor 259 eurs welk via nysound.com nog iets voordeliger is!
Heb je de Dussun DS99 wel eens vergeleken met de 2006-x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:39:
[...]

Heb je de Dussun DS99 wel eens vergeleken met de 2006-x?
nope, maar gezien de ervaringen van zij die kochten moet je deze Dussun niet hebben, sommigen verkochten hem vrijwel direct weer door en kozen een "warmer klinkende" versterker.
Ik heb zelf korte tijd mogen genieten van de Classic 6.10 (hij overleed voortijdig :(), wat mij betreft een absolute aanrader; ik ga na mijn verbouwing thuis deze zelfde versterker weer bestellen, nu bij Pacific Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:52:
[...]

Ik moet toch nog even wat toevoegen: op het duitse forum heeft iemand ook net dezelfde Yaqin binnen, dezelfde persoon die hem kapot bij de reparateur/buizendealer had zien staan. Hij melde dat de amp met originele buizen geen goede bas had (suf) en dat het hoog ook niet sprankelend was. Een beetje suf dus. Hij heeft er direct andere buizen ingezet.

Ik denk dat je sowieso naar de kathode elko's moet laten kijken. Die zijn ondergedimensioneerd, die waren bij die ene versterker dus geknalt en hadden de hele binnenkant vernaggelt.
Deze persoon heeft, geloof ik, speakers met een rendement boven de 100dB.

Ik heb gesproken met de Duitse importeur van Red Dragon omtrent de 211 SET van 2*20W icm mijn 86dB speakers en hij twijfelde zeer of de versterker (die hij natuurlijk graag aan mij zou willen verkopen) dit wel zou trekken.
9,5W icm 88dB speakers lijkt me dan ook wat aan de krappe kant.

Wat betreft het vernaggelen door kapotte elko's, de Yaqin is via Destiny-Audio (Duitse importeur) met garantie te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook niet zoveel positieve dingen over de Dussun D99 gehoord.
Classic, Bada of G&W hebben ook killers in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep en marcus,

Ik heb het geheel op de 4 ohm klemmen geprobeerd maar merkte eerlijk gezegd weinig verschil. Ik ga dat nogmaals proberen voor langere tijd (ik heb het voor 20 minuten omgeprikt. Dus een goeie uitspraak kan ik eigenlijk niet doen).

Ik moet zeggen dat ik me juist wel verbaas over het hoog, 'de lucht' en ruimtelijkheid van de amp. Dat is echt zonder meer goed. Het laag is inderdaad suf...te noemen. Niet de weinig maar niet strak, weinig attack en niet voldoende gedefinieerd.

Maar ik geloof dat die 2 x 9.5 watt ook wel een rol spelen...zoals marcus aangeeft. Ik wacht nog even met andere buizen kopen ivm de KT88 amp die nog binnen komt.

Thanks voor het uitzoekwerk en ik laat nog even weten hoe het geluid is met de 4 ohms-aansluitingen.

@eskimo...Wat betreft smaak..ja, dat is lastig. Ik vind 300B prachtig klinken. Alles is tot in de kleine finesse is te horen. Ik hoor dingen die eerst ook wel hoorde maar nu met een veel betere plaatsing. Edoch het klinkt ietswat vermoeiend en dat vind ik minder fijn. Ik laat nog wel weten hoe de KT88 klinkt

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 03-08-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Bronco,

welke KT88 heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226533

Zondag 22 juli de G&W 2006x besteld via Ornec.
Vrijdag 27 juli werd hij keurig aan de deur geleverd.
Alles bij elkaar heb ik er (voorlopig) 309€ voor betaald.

Toch wel netjes van Ornec voor de snelle levering en de nette prijs!!

Mijn bevindingen:
Iets bestellen vanuit China maakte me toch wel wat huiverig, wetende hoe die gasten op de luchthaven met alles smijten... Nu ja, een versterker van 14kg gooi je normaal gezien niet snel naar je collega :D
Echter was het geheel goed verpakt in een dikke plastiek, bubbeltjesfolie, kartonnen doos en isomo blokken. Helaas had ik mijn fototoestel niet bij de hand, maar de foto's van robert1325 tonen de verpakking. Anoniem: 184305 in "Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-f..."

Even de oude Sony versterker afkoppelen en de nieuwe aansluiten op de sony cd-speler en wharfedale Valdus 300 luidsprekers. Stekker in het net, de powerknop indrukken en.....
Het eerste wat me opvalt is een irritante ruistoon!! Deze was er zeker niet met de oude versterker.
- Ook wanneer ik ipv ingang "CD" de "AUX" of een andere selecteer blijft de ruis te horen.
- Ruis verandert niet wanneer ik het volume wijzig.

Toch wel een grote ontgoocheling, aangezien het duidelijk te horen is vanuit de zitbank...

Nu, zo snel wou ik hem niet afschrijven. Die ruis kan immers van meerdere bronnen afkomstig zijn en misschien niet veroorzaakt worden door de versterker zelf. Dus alles weer afgekoppeld en meegenomen naar boven. Wederom alles aangesloten op mijn pc en oude Aiwa luidsprekers...
Irritante ruistoon is weg!!
Ok, er is nu wel een nieuwe ruis (op hogere volumes), maar die komt van mijn brakke onboard geluidskaart. Deze is wel volume afhankelijk maar wanneer ik een andere ingang selecteer is hij perfect stil!
Ik gok dus op een "vuile" voeding of aarding die voor storing zorgde...

Ok, tijd om wat muziek op te zetten. Met WMP een mp3 en luisteren...
Na enkele seconden valt het mij al op dat de bass een heel pak strakker is. Voorheen stond de woofer de hele tijd heftig op en neer te wippen terwijl hij nu veel meer gecontroleerd is. Een audiofiel ben ik zeker niet, dus ik zal voor de rest maar niet te veel verkondigen voor ik mij onsterfelijk belachelijk maak >:)

Ik had wel verwacht dat deze versterker beter ging klinken dan de originele (all-in-one aiwa setje met 3 cd wisselaar, MD, cassettedek en tuner van +- 350€ 8 jaar geleden).
Laten we eerlijk zijn, het zou schandalig zijn als ik geen verschil ertussen hoorde....
Maar zelfs op mijn kl*te luidsprekers en idem geluidsbron, klinkt dit al behoorlijk lekker en toch wel boven mijn verwachtingen. Nooit zo een leuk geluid uit die speakers horen komen. Bij een blinde test zou ik nooit geloven dat de luidsprekers hetzelfde zijn... Dat een versterker zoveel invloed kan hebben had ik echt nooit verwacht.

Tot zover mijn eerste impressie. Tijd om de boel verder te verbeteren.

- Nieuwe luidsprekers: Wharfedale Diamond 9.2 en Kef IQ3 vielen al in de smaak (en budget). Nu nog de Quad L11/12 beluisteren en de knoop doorhakken.
- Betere geluidskaart voor in de pc. Ben nog aan het twijfelen tussen een analoge uitgang of digitale + externe dac
- Waarschijnlijk wordt het een digitale geluidskaart die ik ga verbinden met een Squeezebox. @Robert1325, als ik mij niet vergis gebruik jij deze combo ook. Je mag me altijd laten weten wat je bevindingen van deze combinatie zijn!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen klachten over yaqin....dus de Yaqin MC100-B amp in Push-pull opstelling en qua voeding mono is opgebouwd. Dus twee maal een stroomtransformator en twee maal een uitgangstrafo.

Nadeel is wat dat hij aardig wat stroom verstookt maar goed..de amp staat toch niet iedere dag aan.

Overigens mogelijk dat onderstaande amp ook een leuke KT88 amp (de meng KT88 voor 346GBP, incl.verzending. zie link)
www.hi-end.on9mart.com

Met twee keer 50 watt en Russische buizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bronco,

heb je de MC100b ook hier gekocht? Hij lijkt me aan de prijzige kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Anoniem: 226533 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:22:
Zondag 22 juli de G&W 2006x besteld via Ornec.
Vrijdag 27 juli werd hij keurig aan de deur geleverd.
Alles bij elkaar heb ik er (voorlopig) 309€ voor betaald.

Toch wel netjes van Ornec voor de snelle levering
Wat :( nu wordt ik wel kwaad. Ik zit al een paar maanden te etteren om geld terug te krijgen van een amp waar ik ten eerste al 5 weken op moest wachten. En toen hij kwam was het ook nog de verkeerde.
Vervolgens bel je op, zeggen ze doodeenvoudig ja die andere was er niet ....dus we hadden deze maar op gestuurd, of ik daar wat aan heb. :( Nu weer een paar weken later hebben ze die andere eindelijk opgehaald, en nu is het al 8 dagen wachten
op een terugboeking van geld.

Ik bestel nooit meer wat bij ornec. Het is de laatste tijd zeer droevig gesteld met ze In het verleden nooit iets gehad met ze, want ik heb al voor een vermogen daar weggehaald, maar hoe het er nu daar aan toegaat is.het voor mij.afgelopen :( :( :( :(

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

vwb die B&W speakers, vervang de elko's in de filters eens voor betere. ( ik heb hier al eerder mijn positieve ervaringen over geschreven en het geluid veranderde van dun naar gedimensioneerd.

give it a try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225971 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:12:
Bronco,

heb je de MC100b ook hier gekocht? Hij lijkt me aan de prijzige kant
dacht het niet!!!! Via ecbuy365 (ebay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225971 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:45:
Deze persoon heeft, geloof ik, speakers met een rendement boven de 100dB.

Ik heb gesproken met de Duitse importeur van Red Dragon omtrent de 211 SET van 2*20W icm mijn 86dB speakers en hij twijfelde zeer of de versterker (die hij natuurlijk graag aan mij zou willen verkopen) dit wel zou trekken.
9,5W icm 88dB speakers lijkt me dan ook wat aan de krappe kant.

Wat betreft het vernaggelen door kapotte elko's, de Yaqin is via Destiny-Audio (Duitse importeur) met garantie te koop.
Saarmichel heeft idd speakers van 110 dB/W. Maar ook ander spul. Hij heeft werkelijk een heel arsenaal aan echt hele dure spullen. En hij weet echt wel wat goed klinkt. Als hij zegt dat het goed klinkt dan is dat ook in absolute zin. En hij vind de Yaqin 300B geweldig klinken (hij wil niet zeggen beter dan de Red Dragon, terwille van de verkoper).

RS-AV-Solutions is ook dergelijke hoogrendement speakers gewend en daarom betwijfelt hij of 86 dB/W voldoende is (probeer je ook de point of view van degene die het zegt voor te stellen). Echter het enige verschil is dat je niet met 123dB de kamer in kunt blazen maar 'slechts' met 99dB. Dat doet niets af aan de kwaliteit. Je zult minder hard kunnen spelen, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed klinkt.
Net als mijn Yarland met 10W op de Aurum Cantus Leisure 2SE (87dB/W): het ging niet superhard (wel hard genoeg voor gehoorbeschadiging of een fikse burenruzie) maar het klonk vooral supermooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

Saarmichel heeft idd speakers van 110 dB/W. Maar ook ander spul. Hij heeft werkelijk een heel arsenaal aan echt hele dure spullen. En hij weet echt wel wat goed klinkt. Als hij zegt dat het goed klinkt dan is dat ook in absolute zin. En hij vind de Yaqin 300B geweldig klinken (hij wil niet zeggen beter dan de Red Dragon, terwille van de verkoper).

RS-AV-Solutions is ook dergelijke hoogrendement speakers gewend en daarom betwijfelt hij of 86 dB/W voldoende is (probeer je ook de point of view van degene die het zegt voor te stellen). Echter het enige verschil is dat je niet met 123dB de kamer in kunt blazen maar 'slechts' met 99dB. Dat doet niets af aan de kwaliteit. Je zult minder hard kunnen spelen, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed klinkt.
Net als mijn Yarland met 10W op de Aurum Cantus Leisure 2SE (87dB/W): het ging niet superhard (wel hard genoeg voor gehoorbeschadiging of een fikse burenruzie) maar het klonk vooral supermooi.
Rainer van RS-AV-Solutions had met name twijfel over de kwaliteit van het laag. Hij vroeg zich af of de 211 SET voldoende stroom kon leveren voor een strak en (zoals hij het noemde) knaeckerig laag.
Overigens kan ik de versterker vrijblijvend uitproberen, wellicht dat ik dat na mijn vakantie ook ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou wel mooi zijn, dan weet je waar je aan toe bent. Ik vind 'm ook wel supermooi om te zien.

Ik heb nu 5 (ja 5, waarvan 2x2 matched) NOS RCA 5670 buisjes gekocht via Ebay voor relatief weinig geld. Ik ben heel benieuwd. Misschien zijn er nog anderen die er interesse voor hebben? Ik ga ze eens uittesten en dan kan ik er ws nog wel meer bestellen.

Het zijn de vv-buisjes die oa. passen in de Yarland FV-34A en C, MHZS CD33 en div Shanling cd-spelers.
Afbeeldingslocatie: http://i11.ebayimg.com/06/i/000/97/06/d25e_1.JPG

@bronco.b
die Meng (music angel) KT88 heeft wel de mindere vv-buizen (en trafo's?). Ik denk dat de Yaqin de betere keus is.
De vv-buisjes van de Yaqin 300B zijn trouwens ook niet superduur om te vervangen. Dat levert minstens zoveel voordeel op als alleen de 300B eindbuizen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 03-08-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeep, You must be kidding! Was het een music angel KT88 amp?

Trouwens de 4 ohm aansluiting werkt wel. Ik 'swing' meer mee op de muziek en da's een goeie graadmeter. Het attack is een tikkie beter. Net voldoende om het ' wow' gevoel te krijgen. Ondanks dat ik van weinig emotionele toestanden hou moet ik bekennen dat de eerste ervaringen met 300B buizen of set een vreemde is.

Echt een kwestie van 'information overload'. 'Dat kan niet goed zijn' was mijn eerste gedachte en die heb ik te lang aangehouden. Zo enorm vermoeiend en 'rommelig' was het geluid maar verdomme ik raak steeds meer gewend aan de 'sound' van de amp.
Het is juist detailrijk, plaatsing is zo goed dat het niet te beschrijven is, het hoog en midden is verdomd exact. Alleen dat laag....Op de 4 ohm klemmen is wel beter maar het is het net niet...

Dat moet haast wel met ander buizen op te lossen zijn, lijkt me?

Deels komen de buizen overeen tussen de MC100-B en de MS-300B. Dus ik denk dat ik daadwerkelijk maar 's andere buizen aan ga schaffen want de MS-300B levert (ondanks dat ik behoorlijk moet wennen) wel iets dat bijv. de EL34 amp van yaqin niet leverde.

Ps. Wie weet een aantal merken of typenummers speakers van 90dB en hoger?

ps. @jeep Ik heb wel interesse naar de NOS RCA buizen. Echter de 5670 is vergelijkbaar met?? anders sowieso leuk, als je zegt dat de in de MHZS cd33 passen, om ze daar in te doen.

trouwens da's één keer en nooit weer om iets via surface mail versturen. Het duurt verdomme een eeuwigheid voor de MHZS cd33 speler hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vinz98 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:34:
vwb die B&W speakers, vervang de elko's in de filters eens voor betere. ( ik heb hier al eerder mijn positieve ervaringen over geschreven en het geluid veranderde van dun naar gedimensioneerd.

give it a try.
Ik wil wel maar kom jij me ff helpen dan? Ik ben een genieter (helaas). Ik weet hoe een elco eruit ziet maar that's all! Dan is het verdomde lastig iets te vervangen in de speaker |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals @jeep

FF een paar vragen aangaande het vervangen van buizen.

Zijn de volgende 'buizenmerken' voldoende op de chinese buizen te vervangen?
300B EH voor 2 gematched 300B buizen. Kosten 105,80
12AT7 EH voor 2 gematched 12AT buizen. Kosten 19,90

Daarnaast neem ik aan dat de 6SN7 gelijk is aan de 6SN7GT? voor 2 gematched 6SN7GT buizen.kosten 22,80

Totaal dus al weer snel = 148,50 excl. verzending via BTB.

In de MC100-B kunnen wederom de 2 maal 6SN7 buizen opnieuw gebruikt worden en daarnaast heeft de amp de volgende buizen:
12AX7 en kan vervangen worden door een 12AX7 WC Sovtek. Kosten 2 stuks = 17.80
KT88 en kan vervangen worden door 4 maal KT88 Sovtek. Kosten 4 stuks = 79,80

totaal = 120,40 excl. verzendkosten

Al met al loopt het weer aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
EH is ook chinees, wel vrij nette kwaliteit. Die 300B is niet gek duur.
Afaik zijn die 6SN7's idd omwisselbaar.

Buizen zijn idd duur, maar waarom luister je niet gewoon naar die chinese buisjes en snipet daarna op ebay oid een net setje?

Sowieso: matched is ook maar relatief, en relatief nuttig hoor ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Boudewijn op 04-08-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

EH is Russisch (I stand corrected, alleen de buizenfabriek)
(edit: hoe heet die wet ook alweer 8)7 )

[ Voor 88% gewijzigd door blobber op 04-08-2007 00:35 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
okay we zitten allebei fout, het is amerikaans maar fabriek staat in rusland.
woops niet wakker op vrijdag-avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Hehe, ik begin nu pas wakker te worden, geen idee dat EH ook allerlei effect pedalen etc. fabriceert :D

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Op dit moment van de dag ben ik te lui om 't op te zoeken, maar ik kan me niet voorstellen dat Electro Harmony van o.a. 't redelijk legendarische Big Muff effectpedaal dezelfde EH is als bij de buizen die broco.b noemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
jawel dat is dezelfde EH.

Ze zijn in de jaren 80 (als ik me niet vergis) failliet geweest. De buizen zijn op zich geen rommel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo te merken doen de EH buizen stof opwaaien. Maar uh..wat is het probleem nu precies? zijn ze wel of niet goed! Dat is de belangrijkste vraag die mij bezig houdt!

Ik denk dat in eerste instantie alleen de eindbuizen ga vervangen ivm dat die de meeste vermogen moeten leveren en om de kosten laag te houden. Maar goed. Verdere info/ervaringen is/zijn welkom

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 04-08-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat in eerste instantie alleen de eindbuizen ga vervangen ivm dat die de meeste vermogen moeten leveren en om de kosten laag te houden. Maar goed. Verdere info/ervaringen is/zijn welkom
Zoals gezegd zou ik 1st de vv-buizen eens vervangen en kijken hoever je ermee komt. Elke buis waar het signaal doorheen loopt heeft namelijk evenveel invloed op het signaal. Dus de de goedkopere vv-buizen rollen heeft net zoveel zoniet meer invloed op het geluid.
Anoniem: 219813 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:00:
FF een paar vragen aangaande het vervangen van buizen.

Zijn de volgende 'buizenmerken' voldoende op de chinese buizen te vervangen?
300B EH voor 2 gematched 300B buizen. Kosten 105,80
12AT7 EH voor 2 gematched 12AT buizen. Kosten 19,90

Daarnaast neem ik aan dat de 6SN7 gelijk is aan de 6SN7GT? voor 2 gematched 6SN7GT buizen.kosten 22,80

Totaal dus al weer snel = 148,50 excl. verzending via BTB.

In de MC100-B kunnen wederom de 2 maal 6SN7 buizen opnieuw gebruikt worden en daarnaast heeft de amp de volgende buizen:
12AX7 en kan vervangen worden door een 12AX7 WC Sovtek. Kosten 2 stuks = 17.80
KT88 en kan vervangen worden door 4 maal KT88 Sovtek. Kosten 4 stuks = 79,80

totaal = 120,40 excl. verzendkosten

Al met al loopt het weer aardig op.
Die 300B (paar) en (KT88 quad) buizen zijn namelijk erg duur. En om dan vanwege de prijs te settelen voor net iets betere lijkt mij een beetje jammer. De JJ zijn beter, en mesh plates zijn nog veel beter. Dan zit je op €200 t stel.

Voor 12AT7 zou ik geen EH nemen maar eens kijken of je mooie NOS buizen kunt vinden, of Ei Elite gold. Lees ook deze pdf van Tube Town eens. Mss is EH nog niet eens zo slecht voor wat je hoopt te bereiken.

Voor de 6SN7 Tung-Sol? (Tung Sol zijn erg goed, hebben alleen maar beperkt aantal typen).

12AX7 WC Sovtek niet doen! Te goedkoop en niet voor audio (wel gitaar). LPS is de beste voor audio. Liever Tung Sol (gold) zijn de mooiste nieuwe productie. Of Ei. BTB adviseert de JJ ECC803s goldpin. Ik ben zelf op jacht naar een stel Ei Elite Gold, maar de 2e keuze is Tung Sol. Of wederom NOS europese 12AX7 of liever 7025 of 5751 (lagere output maar betere microfonie).

Voor KT88 was EH juist wel weer goed (uit mn hoofd). De Genalex Gold Lion zijn nml erg duur. De Tung Sol (ja, weer die) 6550 schijnen ook erg goed te klinken.

Elektro Harmonix buizen worden in Rusland (st Petersburg) gemaakt en de - belangrijke- kwaliteitscontrole vind plaats in Amerika. Tung Sol is ook opgekocht en opnieuw voortgezet door een amerikaans bedrijf, maar het zijn wel goede buizen. Idem met de Genalex Gold Lion. Het lijkt wel of er weer brood in die buizen zit :*)
Zo te merken doen de EH buizen stof opwaaien. Maar uh..wat is het probleem nu precies? zijn ze wel of niet goed! Dat is de belangrijkste vraag die mij bezig houdt!
Net als met elk merk verschilt dat per type. Elk merk heeft zijn toppers.

Je moet dat gewoon eens op je gemak allemaal uitzoeken. Voor elk type buis is het telkens een hele queeste.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-08-2007 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Jeep holy moly! dat wordt dus uitzoekwerk. Geen probleem en ik heb nog ff nagedacht over vv-buizen en bedacht me ookal dat de eindbuizen de laatste fase is (uiteraard). En als er zaken in de voorfase niet goed gaan je dat niet in op het eind glad strijkt.

Ik ga kijken en berekenen hoeveel me het geheel gaat kosten om de vv buizen te vervangen. De BTB website is overigens zeer prettig en overzichtelijk.

Bedankt in ieder geval voor je aanbevelingen..Ik ga ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Anoniem: 219813 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:37:
Ik wil wel maar kom jij me ff helpen dan? Ik ben een genieter (helaas). Ik weet hoe een elco eruit ziet maar that's all! Dan is het verdomde lastig iets te vervangen in de speaker |:(
hmmm Deventer is wat ver voor me. Ga jij eerst eens die buizen swappen en klinkt het dan nog slecht moet je eens naar die elko's gaan kijken. Het is heel simpel, je schroeft de speakercabinet open en je zoekt het wisselfilter op. (printplaat). Daar zitten hoguit 3 of 4 elko's op, je neemt er een foto van en drukt het op een A4'tje af, schrijft met pen de waardes erbij en bestelt goede kwaliteits elko's. Je ( of een kennis ) soldeert de oude eruit en de nieuwe erin. That's all.

Ik hoop dat je de stap toch durft te zetten! Het is het dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 219813 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:37:
[...]

Vergeet ook niet de interne bedrading te vervangen, lijkt me een hele goede zaak. Bij een high-end speaker ontwerp kan een subtiele ingreep nu juist iets teweeg brengen wat je niet wilt. Maar bij de 'normale' speakers zou ik het zeker proberen. Gooi de originele bedrading nooit weg, zodat je desgewenst altijd terug kunt.

Waar ook veel winst van te behalen is het vervangen van de condensatoren door technisch betere. Met name de standaard ELCO's (electrolytische condensator) is te vervangen door MKP of MKT. (folie condensatoren). Dit levert je vaak een veel gedetailleerder midden en hoog op, wat veel rustiger is: minder schel/fel zonder verlies aan hoeveelheid hoog.
Overigens zijn MKT/MKP condensatoren niet echt geschikt voor het laag, maar wel weer voor hoog/midden. Voor het laag moet je in ieder geval echte bipolaire condensatoren gebruiken en niet de standaard 5 cent ELCO's.

Hou de waarden van de condensatoren in eerste instantie gelijk, want die bepalen op welk punt de unit (woofer/tweeter) wordt afgefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Vergeet ook niet de interne bedrading te vervangen, lijkt me een hele goede zaak. Bij een high-end speaker ontwerp kan een subtiele ingreep nu juist iets teweeg brengen wat je niet wilt. Maar bij de 'normale' speakers zou ik het zeker proberen. Gooi de originele bedrading nooit weg, zodat je desgewenst altijd terug kunt.
Wat voor tweak stel jij dan voor?

Fundeer die uitspraken eens, ik ruik hier high-end-itis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Boudewijn schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:41:
[...]

Wat voor tweak stel jij dan voor?

Fundeer die uitspraken eens, ik ruik hier high-end-itis.
Ik gebruik voor het hoog altijd zilverdraad,aanzienlijk beter gedetaileerd als koper,wel vrij prijzig(0,5mm2 3,5 euro/m) ter vervanging standaard kabels.. En voor laag interne bekabling voor de woofers vervangen voor 2,5 mm 2 OFC koperkabel

en verder zie vorige post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
silitek schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:41:
[...]

Ik gebruik voor het hoog altijd zilverdraad,aanzienlijk beter gedetaileerd als koper,wel vrij prijzig(0,5mm2 3,5 euro/m) ter vervanging standaard kabels.. En voor laag interne bekabling voor de woofers vervangen voor 2,5 mm 2 OFC koperkabel

en verder zie vorige post :)
okay ga breem eens lezen oid.
Zilverdraad heb ik ook liggen, maar je meet het verschil niet.
Gebakken HiFi lucht mi. dus.... wil je iig voortaan tegen newbies zeggen dat het jouw mening is, ipv het als een feit te presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Boudewijn schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:59:
[...]

okay ga breem eens lezen oid.
Gebakken HiFi lucht mi. dus.... wil je iig voortaan tegen newbies zeggen dat het jouw mening is, ipv het als een feit te presenteren.
Wat een irritante post. Geluid is objectief voor een ieder verschillend. De een geloof wel in modificatie een ander niet. Duidelijk kom je uit de breem-kamp, laat je wel iedereen in z'n waarde makker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Boudewijn schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:59:
[...]

Maar je hoort het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik hoor het ook, ik heb eens een ing van Philips gesproken en die vertelde dat zilver een slechtere geleiding heeft dan koper, ze vond het geluid ook koud klinken. Dus als je een boomy bassspeaker hebt weet je gelijk de oplossing. Ik draai qua exterieure bekabeling 100% op zilver ( vandenHul clearwater)

[ Voor 4% gewijzigd door vinz98 op 05-08-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zilver heeft niet geheel mijn voorkeur. Het hoog wil dan wel's artificieel klinken en da's niet fijn. Trouwens wat betreft het swappen van de elco's is geen probleem. Ik ken wel iemand die ze er goed in kan solderen.

Alleen wat zijn goede merken elco's? Of zijn folie condensatoren dus aan te bevelen. Kijk voor ik weet heb ik het gevoel dat ik tweaks heb uitgevoerd maar verder van huis ben..da's niet de bedoeling. Maar goed het kan inderdaad voordelen opleveren.

Voor het laag moet beter. Ik ga eerst ff met de buizen aan de slag en daarna kijk ik naar de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik heb deze genomen: http://www.capsandcoils.c...ain_page=index&cPath=1_15

Deze zijn de midrangers en nog goed betaalbaar. Voor het laag heb ik Vishays 10 nanofahrad genomen die ik parallel over de bestaande laag elco's heb gesoldeerd.

Je kunt je over beide typen inlezen op:

http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 22:47
:X breem 8)7

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
silitek schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:33:
[...]

Wat een irritante post. Geluid is objectief voor een ieder verschillend. De een geloof wel in modificatie een ander niet. Duidelijk kom je uit de breem-kamp, laat je wel iedereen in z'n waarde makker!!
jep.

en daarom raad je het iedereen aan zonder de voors en tegens te belichten.
doe het dan nog objectief... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
dus? hij komt wel met bewijzen ipv het 'feit' dat je zilverkabel bij maanlicht is gesmeed, en dus beter is dan gewone koper ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.