Zondag 22 juli de G&W 2006x besteld via Ornec.
Vrijdag 27 juli werd hij keurig aan de deur geleverd.
Alles bij elkaar heb ik er (voorlopig) 309€ voor betaald.
Toch wel netjes van Ornec voor de snelle levering en de nette prijs!!
Mijn bevindingen:
Iets bestellen vanuit China maakte me toch wel wat huiverig, wetende hoe die gasten op de luchthaven met alles smijten... Nu ja, een versterker van 14kg gooi je normaal gezien niet snel naar je collega

Echter was het geheel goed verpakt in een dikke plastiek, bubbeltjesfolie, kartonnen doos en isomo blokken. Helaas had ik mijn fototoestel niet bij de hand, maar de foto's van robert1325 tonen de verpakking.
Anoniem: 184305 in "Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-f..."
Even de oude Sony versterker afkoppelen en de nieuwe aansluiten op de sony cd-speler en wharfedale Valdus 300 luidsprekers. Stekker in het net, de powerknop indrukken en.....
Het eerste wat me opvalt is een irritante ruistoon!! Deze was er zeker niet met de oude versterker.
- Ook wanneer ik ipv ingang "CD" de "AUX" of een andere selecteer blijft de ruis te horen.
- Ruis verandert niet wanneer ik het volume wijzig.
Toch wel een grote ontgoocheling, aangezien het duidelijk te horen is vanuit de zitbank...
Nu, zo snel wou ik hem niet afschrijven. Die ruis kan immers van meerdere bronnen afkomstig zijn en misschien niet veroorzaakt worden door de versterker zelf. Dus alles weer afgekoppeld en meegenomen naar boven. Wederom alles aangesloten op mijn pc en oude Aiwa luidsprekers...
Irritante ruistoon is weg!!
Ok, er is nu wel een nieuwe ruis (op hogere volumes), maar die komt van mijn brakke onboard geluidskaart. Deze is wel volume afhankelijk maar wanneer ik een andere ingang selecteer is hij perfect stil!
Ik gok dus op een "vuile" voeding of aarding die voor storing zorgde...
Ok, tijd om wat muziek op te zetten. Met WMP een mp3 en luisteren...
Na enkele seconden valt het mij al op dat de bass een heel pak strakker is. Voorheen stond de woofer de hele tijd heftig op en neer te wippen terwijl hij nu veel meer gecontroleerd is. Een audiofiel ben ik zeker niet, dus ik zal voor de rest maar niet te veel verkondigen voor ik mij onsterfelijk belachelijk maak
Ik had wel verwacht dat deze versterker beter ging klinken dan de originele (all-in-one aiwa setje met 3 cd wisselaar, MD, cassettedek en tuner van +- 350€ 8 jaar geleden).
Laten we eerlijk zijn, het zou schandalig zijn als ik geen verschil ertussen hoorde....
Maar zelfs op mijn kl*te luidsprekers en idem geluidsbron, klinkt dit al behoorlijk lekker en toch wel boven mijn verwachtingen. Nooit zo een leuk geluid uit die speakers horen komen. Bij een blinde test zou ik nooit geloven dat de luidsprekers hetzelfde zijn... Dat een versterker zoveel invloed kan hebben had ik echt nooit verwacht.
Tot zover mijn eerste impressie. Tijd om de boel verder te verbeteren.
- Nieuwe luidsprekers: Wharfedale Diamond 9.2 en Kef IQ3 vielen al in de smaak (en budget). Nu nog de Quad L11/12 beluisteren en de knoop doorhakken.
- Betere geluidskaart voor in de pc. Ben nog aan het twijfelen tussen een analoge uitgang of digitale + externe dac
- Waarschijnlijk wordt het een digitale geluidskaart die ik ga verbinden met een Squeezebox. @Robert1325, als ik mij niet vergis gebruik jij deze combo ook. Je mag me altijd laten weten wat je bevindingen van deze combinatie zijn!!