Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
als ]eep maar ik kan wel wat exotische kabels
regelen. Kimber Select speakerkabel ofzo.
Verwijderd

Oef..de 15e komt mij in tegenstelling tot Beetle namelijk wel zeer goed uit want de vrouw is dan voor een weekend weg met haar zus.
Wat betreft de amps van Beetle heb ik een voorkeur voor de
Music Angel 6p1 en eventueel de
HiFi KT88
Indien mijn MHZS CD33 nog niet binnen is zou het fijn zijn als Beetle deze meeneemt. Ik snap echt niet meer wat het probleem is bij de douane. Ze hebben de factuur en betalingsbewijs. Dus stuur dat kreng door
@alcatrash..tuurlijk kun je mogen
Ik weet niet waar je woont en/of dat je met iemand mee kan rijden of zelf rijdt? Het is in Twello (vlakbij apeldoorn). Je speakerkabel meenemen is een goeie optie. Kunnen we twee sets tegelijkertijd aansluiten om de boel warm te draaien. Neem aub geen extra electronische spul mee (zie quote)
Quote van de eerste cd van Unkle 'we had so many..and little by little we wend insane'

Graag hoor ik of hemaworst en Alcatrash ook de 15e kunnen. Zodra de datum definitief vast staat stuur ik iedereen een mail met de adresgegevens. De data waar, bij voorkeur uit gekozen kan worden zijn: weekend van 15-16 of 29-30 sept (in de vorige post stond per ongeluk de vrijdag genoteerd).
de 15e heeft de voorkeur van Jeep en mijzelf. Nu de rest nog.
Verwijderd
Volgens mij mist er iets in je post?hemaworst schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:42:
[...]
@Beetle73 aka ecbuy365 de tweede
Goed ik heb alles aangekrastSjees ga je een winkel beginnen? Heb je ze allemaal aangesloten?
Maar serieus: hier komt zo lijst met die ik graag zou willen horen. Telefoon
Verwijderd
mij mag je wel tippen op het moment dat er iets in de verkoop gaat!
hemaworst schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:19:
@Bronco.B, Jeep en anderen
Ik kan deze maand alleen zaterdag de 15e(15september).
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Verwijderd
oops, volgende pagina al
de 15e was de voorkeur voor Hemaworst, maar maakt niet uit. Komt mij ook goed uit.
Ik neem dus maar wel mijn FV34A mee (+Ref3A + LP) met een stel 5670 GE en RCA buizen, want er zijn denk ik wel meer die een paar mooie NOS buisjes willen ws? (Alcatrash voor z'n FV34, Beetle voor z'n MHZS).
Offtopic: Het valt me trouwens op dat je tegenwoordig de gekste dingen op LP kunt krijgen. Nou krijg ik ook Armand van Helden - Nympho, ik ga nog bestellen Jan Delay - Mercedes Dance, allemaal ongeveer dezelfde prijs als de cd's bij de FRS oid.
Ik zie ook steeds meer bijzondere uitgaven op vinyl van RHCP - Stadium Arcadium (achterlijk duur helaas), Ch. Aguilera - Back to Basics, ook al zo'n fan-uitmelkversie (even voor de duidelijkheid: niet dat ik dat koop), en dan Björk - Volta ook zo'n mooie deluxe versie (die ik eigenlijk wel graag wil). Vinyl komt weer helemaal terug, niet alleen als nostalgie (neeee, niet nog een box van de Rolling Stones

Het is net of men er eindelijk achterkomt dat die oude techniek nog niet eens zo slecht was.
Ik moet er wel bijzeggen dat de studiotechniek in de laatste 20 jaar ook sterk verbeterd is en dat je dat ook wel hoort. Als je tenminste geen met de dynamiekcompressor vermoorde CD hebt.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 14:24 ]
Verwijderd
Da's mooi man! Wat minder mooi is dat ik mijn rechterspeaker moet laten controleren. Die is net van zijn stand gevallen met een enorme klap door een onhandige actie van mijn kant. Nu pruttelt die iets bij 60-100hz. Mooi k*t. Waarschijnlijk de magneet naar de knoppen. Heb ik weer
Maar uhh...vinyl is al weer een jaar 4 á 5 al helemaal terug, hoor! Vaak is het zo dat wanneer er een cd nieuw uitkomt er meteen ook een kleine oplage vinyl wordt gedrukt. Zo had ik bijv. de laatste van Coldplay op vinyl. Alleen jammer dat het album zo plat als een dubbeltje was geproduceerd en dan helpt zelfs vinyl niet meer.
Maar buizen komen inderdaad helemaal terug. Alle audiobladen besteden er relatief gezien veel aandacht aan. Ik geloof er echter geen hol van dat 'de grote merken' buizen herontdekken. Volgens mij komt het door de Chinese invasie waardoor ze gedwongen werden naar de consument te luisteren.
Off topic: Voor de 16HP liefhebbers. Wist je dat het nummer the denver grab oorspronkelijk van The Denver Gentlemen was? Een totaal anders uitgevoerd nummer. De cd is overigens verkrijgbaar via http://www.smoochrecords.com/releases.html
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 17:46 ]
Verwijderd
Verwijderd
denk jij dat de GE5670 buisjes een verbetering zijn voor m'n shanling speler?
Zo ja , zou je er 4 willen verkopen?
Verwijderd
Maar of het zin heeft als je het verschil tussen tube/ss-out al nauwelijks hoort? Je moet eens rustig gaan zitten luisteren en opletten waar je de diverse instrumenten en stemmen hoort: voor de speakers, erachter, ver naar achteren; is het plat of zit er echt diepte in?
Ik had er 10 (nu 8 - 2 voor mij=6 over), dus ik kan er nog wel een paar missen. En ik kan er nog meer bestellen als ik wil.
Je hebt er trouwens 2 voor de buizenuitgang en 2 voor de koptelefoonuitgang. Dus je zou ook 2 om 2 kunnen doen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 14:58 ]
Verwijderd
Crafty staat as weekend op de Hi-Fi Belgium in Brussel. We demonstreren de Yarland FV34CIII en de PRO88SE versterker. Weest welkom!
http://www.hifishows.be/content-26.html
Ik vindt het lastig te bepalen als comm.deelnemer aan deze discussie. Maar volgens mij is dit on Topic.
Verwijderd
Ja Jeep, ik denk dat je gelijk hebt, ik laat ze eerst eens rustig inspelen.Daarna kun je eigenlijk pas de werkelijke verschillen horen. Weet je toevallig welke buizen voor de koptelefoonuitgang zijn?Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:53:
Maar of het zin heeft als je het verschil tussen tube/ss-out al nauwelijks hoort? Je moet eens rustig gaan zitten luisteren en opletten waar je de diverse instrumenten en stemmen hoort: voor de speakers, erachter, ver naar achteren; is het plat of zit er echt diepte in?
het linkse of het rechtse paar?
Verwijderd
http://www.alternativeten...hp?sd=USMzUDMeZDquCU2H@6P
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 17:53 ]
Verwijderd
Ik ben wel blij met de info. Beetje streng klinkt het wel. Hoever de schade aan Yarland wel reikt? Ik heb geen idee, volgens mij heeft Ornec Yarland juist op de kaart gezet! Ik heb totaal geen slechte berichten erover gelezen, alleen de A1 en die verkoopt Ornec niet. Ik lees op Ornec alleen super positieve berichten, terwijl de slechte er ook gewoon tussen staan (andere merken)!
Maarja, garantie hadden we toch al niet op gerekend. Dat is ook niet te doen met zulk zwaar spul als het terug naar China moet.
Ze hebben iig niet stil gezeten: er is een hele nieuwe lijn bij en nu in strakke zwarte lak. Nu nog eens kijken wanneer ze snappen dat hier zilver meer in de mode is.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 18:06 ]
Verwijderd
Je hebt wel gelijk wat betreft de positieve invloed van Ornec op de bekendheid van Yarland. Daikai had het merk Yarland al bijna opgegeven wegens die rechtenkwestie. Nee Ornec ligt niet echt lekker in Wenzhou...
Zilver dus
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 18:29 ]
Verwijderd
Over de kleur: bij de meeting hadden we een stapel apparatuur staan (zie ook de foto op p13) en mijn Yarlandje viel wel erg (negatief) op door de afwijkende kleurstelling. Dat zwart met hout zag er wel erg rokerig uit. Balbao's 200SE zag er juist mooi retro uit op een moderne manier.
Als je ziet hoe mooi die Red dragons er uitzien.

Verwijderd
Die red dragon's vinnik niet zo heel mooi (understatement...). Er zijn ook veel mensen die het hout frontje op de Yarlands niet mooi vinden. Dat vindt ik juist weer mooier dan de pro200se stijl. Smaken verschillen, dat zal altijd wel zo blijven.
Als het echt een serieus probleem is, zal ik er eens goed naar kijken!
Crafty, het is juist interessant als je deelneemt aan dit topic (lezen doe je het toch alVerwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:54:
Wat nieuwtjes van Yarland oa waarom ze niet meer aan Ornec leveren. En Daikai heeft de Yarland site in het Engels laten vertalen!
Crafty staat as weekend op de Hi-Fi Belgium in Brussel. We demonstreren de Yarland FV34CIII en de PRO88SE versterker. Weest welkom!
http://www.hifishows.be/content-26.html
Ik vindt het lastig te bepalen als comm.deelnemer aan deze discussie. Maar volgens mij is dit on Topic.
Ook zeer interessant om te horen hoe dat Ornec/Yaralnd verhaal nou in elkaar steekt. Had er links en rechts al wel wat van gehoord, maar hoe het werkelijk was wist ik niet. Als het zo is als jij zegt dan vind ik het een kwalijke zaak. Hoe zit het met andere online zaken, bijvoorbeeld Timaudio e.d.?
Wat betreft de kleurstellingen e.d. Daar zijn de meningen idd erg over verdeeld. De Red Dragons die Jeep aanhaalt vind ik nou ook niet echt een toppertje qua kleur- en vormgeving. Het hout van de Yarlands heeft mij iig destijds tegengehouden deze te bestellen. De Pro-200Se vond ik mooier.
Mochten ze zich echt op de markt willen zetten dan zouden ze er wat mij betreft goed aan doen ook een "duurdere" lijn op de markt te zetten. Eentje met voornamelijk betere afwerking en betere buizen en andere onderdelen.
Kortom, spui er lekker op los.
Handtekening
Verwijderd
Red dragon mooi??? Okee, het is een kwestie van smaak maar ik zou deze vanwege het uiterlijk niet snel kopen en druk ik me voorzichtig uit. Ik vind de huidige modellen van Yarland er classy uitzien. Een mooie upgrade van het uiterlijk!! Ze worden steeds professioneler.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:30:
aha, daar komt de aap uit de mouw. Kijk, dat verklaard een hoop. En terecht dat ze kwaad zijn. Mijn versterker, met winst verkocht voor €130. Daar kan Yarland toch nooit echt winst op maken?
Over de kleur: bij de meeting hadden we een stapel apparatuur staan (zie ook de foto op p13) en mijn Yarlandje viel wel erg (negatief) op door de afwijkende kleurstelling. Dat zwart met hout zag er wel erg rokerig uit. Balbao's 200SE zag er juist mooi retro uit op een moderne manier.
[afbeelding]
Verwijderd
.
De Bewitch vind ik er ook al fantastisch uitzien echter een geborsteld staal versie zal mij helemaal over de streep trekken (ok, mijn vriendin over de streep trekken :-)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 22:51 ]
Verwijderd
Dank je! Ik zal hier zeker niet gaan uitwijden over de kwaliteit van de Yarland's. En ik zal wat meer vertellen over de achtergrond van Yarland.
Nu die Ornec affaire achter de rug is kan ik er ook meer over zeggen. Yarland zat door die afbraakprijzen in een negatieve spiraal. Als je de nieuwe site van Yarland wat beter bekijkt zie je ongeveer wat de plannen zijn met dit merk. De grip is in ieder geval weer terug. Voorheen leverde Yarland alleen aan het buitenland via agenten, die worden er nu langzaam tussen uitgehaald. Dat uit zich erin dat de prijzen iets omhoog gegaan zijn. Voor zover ik kan overzien en beloven blijven de prijzen voorlopig op dit nivo.
Of de Yarlands dan nog steeds een koopje zijn laat ik graag aan anderen over. De achtergond van de onwerkelijk lage prijzen is nu in ieder geval bekend. Yarland is ook voor Chinese begrippen altijd een factor twee goedkoper geweest vergeleken met de andere Chinese buizenversterkers bij bijvoorbeeld Ornec.
E- bay even daar gelaten. Dat is miz zeker weten 220 volt apparatuur uit China / Hong Kong zelf.
Bowie en Daikai (marketing en directeur) hadden nog nooit van Tim Audio gehoord. Ik heb ze op Timaudio gewezen. Dat verbaasde mij ook nogal. Na de special 230 volt for you verhalen...Ik zeg hier absoluut niet dat Timaudio geen eerlijke zaken doet. Alleen dat hij niet bekend was bij Yarland.
Over een luxere en betere Yarland serie. Die komt er aan, de dreamworks serie. Niet echt een heel gelukkig gekozen naam...ivbm met dreamworks (Disney) . Disney staat erom bekend zelfs kleuterscholen aan te klagen voor Donald Duck tekeningen op de ramen.
De aanpassing tussen buis en transformator is miz niet bij alle versterkers in de FV serie even geslaagd. Dat is voor mij de reden dat ik niet gelijk het hele FV assortiment voer.
Nu laat ik mischien wel iets te veel los: Ik ben er in ieder geval erg blij mee dat het deze kant op gaat met Yarland. Een wedstrijd welke webshop levert het goedkoopst, is in wezen erg negatief voor een merk. Niemand steekt graag moeite in een merk als het om de hoek of online de helft goedkoper is.
Voor de consument is het mischien een domper dat de prijs wat omhoog gaat. Maar aan de andere kant is de kans groot dat Yarland in de nabije toekomst te horen is in een klein aantal Nederlandse winkels. En voor mij heeft het nu nut om recensies te regelen en op audiobeurzen te gaan staan met Yarland.
Maar goed, het blijft China. Ik heb net met een andere Chinese fabrikant een perfecte uitwerking meegemaakt van het Chinese spreekwoord " als het huis half is gebouwd, kan je de prijs makkelijk verdubbelen"

Het goedkoopste buizenversterker merk ooit is dood, leve Yarland
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 01:13 . Reden: Zinsbouw, grammatica. ]
MC34- A07
he Jeep deze heeft mijn maat vandaag toegezonden gekregen. na een aantal verkeerde leveringen.
alleen deze is tot nu toe nergens te vinden of te krijgen, dus wij hebben weer de primeur.
er zit ook een switsh op de zijkant en daar staat bij power en intergrade.
daar draait hij nu op.
maar waar dient die 274 B tube nu voor en er zit ook nog eens een apparte input op.
en volgens mij moet dat een output zijn voor eindblokken aan te sturen.
please geef hier je mening es over.
alle goed komt langzaam
Verwijderd
Deze vind ik ook erg mooi:

Maarja, dat rood is weer smaakafhankelijk. Dat staat niet overal bij.
De Classic zou eigenlijk lelijk moeten zijn door de vele verschillende elementen, maar daardoor ziet hij er juist zo mooi retro industrial uit. En dat alu met zwart is toch mooi.

En deze G&W zien er ook heel mooi uit

Maar dat zwart en goud van Meixing vind ik wel erg kermisachtig. Die MC34-07 is een single ended EL34 met 12AX7 vv buisjes en gelijkrichter. Ik neem aan voor de gloeispanning. En ik zie een tape staan, dus dan zal die ene losse uitgang vast de tape-out zijn. Dat zal de pre-amplifier in zijn. Dus om de versterker als eindversterker te gebruiken.
Vandaar de switch integrated/power (-amplifier). Dan passeert hij ws de volumeknop en inputschakelaar.
Ik denk dat ie wel heel goed zal klinken (vooral met betere eindbuizen).
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 04:18 ]
Verwijderd
Kunnen jullie 15 september a.s.
Jeep, hemaworst en mijzelf komt de 15e namelijk goed uit!
Verwijderd
Bij mij (in de Yarland Pro 200SE) werd de 274b gebruikt als gelijkrichter.Bucanier schreef op donderdag 06 september 2007 @ 02:05:
http://www.meixingaudio.com/CHINESE/products/mc34-07.html
MC34- A07
he Jeep deze heeft mijn maat vandaag toegezonden gekregen. na een aantal verkeerde leveringen.
alleen deze is tot nu toe nergens te vinden of te krijgen, dus wij hebben weer de primeur.
er zit ook een switsh op de zijkant en daar staat bij power en intergrade.
daar draait hij nu op.
maar waar dient die 274 B tube nu voor en er zit ook nog eens een apparte input op.
en volgens mij moet dat een output zijn voor eindblokken aan te sturen.
please geef hier je mening es over.
Maar als ik het goed begrijp heb je nu uiteindelijk nog niet gekregen wat je besteld had? Is dit allemaal bij Ornec? Voor mij heeft die zaak inmiddels wel een beetje afgedaan. Laatst hun ook nog een mail gestuurd waar ik nooit meer iets op gehoord.
Hoop dat ie beter klinkt dan ie er uit ziet trouwens
Handtekening
Verwijderd
Dus wat mij betreft even niets bestellen, totdat ik eindelijk bericht heb.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 23:12 ]
Verwijderd
Die Red Dragons, zijn dat nu eigenlijk Yarlands in een andere kleur?Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:30:
[afbeelding]
De 211 SET lijkt wel erg veel op de Yarland FV66S. Los van het uiterlijk, lijkt het enige verschil een extra ingang.
Verwijderd
China-high-end communiceert inderdaad niet goed, maar ze leveren wel, had mijn Shanling speler op 13-08 besteld en hij is 31-08 geleverd.Heb zelf gewoon gebeld via Skype, voor 11.00 s'ochtends.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:22:
Dat probleem heb ik nu nog steeds met China High End, al een week of wat geleden iets besteld en betaald echter of ik nu een mail stuur (4 stuks) of via het web een formulier invul (1 maal) ik krijg geen antwoord vwb de status van mijn bestelling.
Dus wat mij betreft even niets bestellen, totdat ik eindelijk bericht heb.
Kreeg Liling Leung gelijk aan de lijn, heb hem ook verteld dat hij beter op mails moet reageren omdat dit anders wantrouwen wekt.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:42:
@Hifi Ralph dat is een ruime twee weken, ik wacht het rustig af morgen is het exact 2 weken geleden dat ik het powerfilter heb besteld. Maar je hebt gelijk communicatie laat het daar sterk afweten.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 14:55 . Reden: grammatica ]
Verwijderd

Vwb het powerfilter ik zoek een goede stekkerdoos, bijkomend voordeel is dat ik bepaalde door mijzelf gecreeerde verstoringen weg filter (rolluikken voor het raam en beamerscherm).
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 15:59 ]
Verwijderd
De prijs is redelijk, het voordeel is dat je niet hoeft te wachten omdat hij reeds in Nederland is.
Rich Ton verkoopt er een op Ebay voor 0.99 ct.met 70 pond verzendkosten en dan komt er nog BTW en belasting bij.
Verwijderd
@hifi-ralph: correctie: 85 GBP verz SURFACE + 20GBP verzekering. 108+20 GBP airmail. Dat is €200 + de kans (99%) op BTW=€240 met wachtijd, zenuwen en risico.
Het filter doet gewoon goed wat ie doen moet. Troep van het lichtnet filteren. Maar verwacht niet dat je apparatuur er beter van gaan klinken. Geen werelden van verschil. Maar ik ben wel van de spanningspieken en fluctuaties af.
@beetle73
ik had al n zwaar vermoeden. Maar waarom zet je hem niet eerst net wat hoger in. Hij is toch nieuw? Voor een buizenversterker van die kwaliteit is het nog steeds een belachelijk lage prijs.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 15:39 ]
Verwijderd
enne gelukkig ben ik niet te duur met die 6p1

Zoals gezegd ben ik niet commercieel bezig, die 1 of twee 10tje is hooguit om wat risico af te dekken.
Ik verkoop hem liever wat sneller zodat ik aan mijn volgende versterker kan beginnen.
Zoals al duidelijk is begint de spoeling al een stuk dunner te worden, op mijn verlangslijstje staat nog de XDSE KT88 deze is een stuk goedkoper dan de bewitch (als deze nu eens zou uitkomen in een geborsteld staal variant zou ik gelijk voor een bewitch gaan).
tot op heden bovenaan
6p1 en de 6p13 beide met hun eigen karaktereigenschappen.
Afgevallen XDSE EL34 te allround klinkt goed open karakter met veel power, maar komt tekort op detail.
6p1(koptelefoon) is een fantastisch versterkertje ideaal voor bijvoorbeeld computergebruikers, enige nadeel is maar 1 ingang. Voordelen goed klinkend, hoofdtelefoonaansluiting.
Op dit moment in test Relyon KT88.
Komt nog binnen de Music Angel EL84
En voor de juiste prijs een XDSE KT88
[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 15:58 ]
Verwijderd
@beetle. Geen Yaqin MC100-B meer op het oog?? En ik hoor van jou of je de 15e kunt? Dan laat ik namelijk verder rusten.
@hifi-ralph. Begin bij het begin. Heb je gewone automaten in je meterkast? vervang deze eens door Cylindric Fuse Cartridge van kemp (link:http://www.hifisupply.nl). Kosten zo'n 55 euro en zorg dat de stereo op een aparte fasedraad is aangesloten.
Dat lukt niet altijd. Ik had één fasedraad over vanwege de sterkstroomaansluiting die we niet meer gebruiken. Het geheel zo veel mogelijk ontkoppelen van de rest van de stroomvoorziening leverde bij mij althans een aanzienlijke verbetering op in plaatsing en algemeen stereobeeld.
Ik wil nog een apart filter aanschaffen maar vind het nog steeds een sluitpost. Ik heb nu een MIT Z-chord II er tussen hangen die enigzins het stroom filtert en voor meer rust zorgt in het geluidsbeeld (kosten voor een tweedehands Z-chord tussen de 50-100 euro).
Verwacht inderdaad geen wonderen van stroomfilters e.d. Het levert alleen meer rust op waardoor de luistermoeiheid minder snel optreed. Maar dat is enkel mijn mening hoor!
Trouwens zorg in eerste instantie er maar's voor dat je stekkers juist heb aangesloten. fase op fase en 0 op 0. Als de basis al verkeerd zit.....heeft het geen zin om over de rest na te denken.
En vanwaar aldoor je haast? Als je in 1 keer het hoogste bereikt (en je hebt echt een prachtset bij elkaar gesprokkeld in een paar weken tijd) Wat volgt dan?? Geniet 'r eens van. Luister en hoor/vergelijk...dan weet je op een gegeven moment wat je 'mist' of wat je persoonlijke smaak is.
Audio is spelen met speelgoed dat altijd weer gaat vervelen. Waar wil jij straks naartoe? Avalon en 47 labs?
Edit: Hmm nu heb een keuze uit de "normale" Tung Sol's of de gebalanceerde versie, Kost ook meer. Wat is een verstandige keus? Wat doet een gebalanceerde buis?
Edit 2: Nou heb maar twee gebalanceerde genomen, ik zie wel. Zoveel duurder waren ze niet.
Laatste edit: Kut, ik heb nu 4 besteld volgens mij, argh. Maar even mailtje sturen.
[ Voor 56% gewijzigd door Snowman op 07-09-2007 21:11 ]
@Jeep
Bedankt!
Verwijderd
Verwijderd
Maar die buizen zijn toch allemaal 'old stock' enzo? Volgens een vriend van die in buizen zendapparatuur doet moet je buizen die jarenlang niet gebruikt zijn eerst op 'gloeispanning' zetten ivm dat de verhouding van de gassen e.d niet goed meer is.
Door de gloeidraad op een overdreven spanning te zetten (je hebt een apparaten voor) komt het geheel weer in balans. Of iets van die strekking..ik ben technisch te weinig onderlegd.
Hoe dan ook volgens erik loop je zelfs een klein risico dat de buis uitfikt als je 'old stock' buizen gebruikt en je dus schade toe kunt brengen aan je amp.
Mogelijk dat daarom de 5760 buizen pas naar enkele weken het goed doen omdat de verhouding in de buis weer klopt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 13:07 ]
Verwijderd
Hoezo haast? ik stelde die vraag enkel uit nieuwsgierigheid naar zo'n powerfilter.[b][message=28694201,noline]En vanwaar aldoor je haast? Als je in 1 keer het hoogste bereikt (en je hebt echt een prachtset bij elkaar gesprokkeld in een paar weken tijd) Wat volgt dan?? Geniet 'r eens van. Luister en hoor/vergelijk...dan weet je op een gegeven moment wat je 'mist' of wat je persoonlijke smaak is.
Audio is spelen met speelgoed dat altijd weer gaat vervelen. Waar wil jij straks naartoe? Avalon en 47 labs?
Het enige dat ik in het laatste jaar gekocht heb is m'n Shanling cd speler.Die Meixing versterkers heb ik al lang.Ben al heel lang met audio bezig en via Quad esl57 en 63 met oa solid state Thorens versterkers overgestapt van zelfbouw KT88 buizen versterker naar Chinese audio apparatuur.Ik heb eigenlijk alle aankopen zeer goed overwogen en ga zeker niet over een nacht ijs.Ik heb nu het idee dat ik voorlopig de ideale set heb ,en op wat finetuning na, niet veel meer ga veranderen.En wat die Avalons betreft: ik zou ze best willen hebben als ik het kon betalen.
Verwijderd
hahaha, da's humor..ik ben snel oude post door gelopen. Er is sprake van persoonsverwisseling. Mijn excuses! En ja avalon zou inderdaad leuk zijn!Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:18:
[...]
Hoezo haast? ik stelde die vraag enkel uit nieuwsgierigheid naar zo'n powerfilter.
Het enige dat ik in het laatste jaar gekocht heb is m'n Shanling cd speler.Die Meixing versterkers heb ik al lang.Ben al heel lang met audio bezig en via Quad esl57 en 63 met oa solid state Thorens versterkers overgestapt van zelfbouw KT88 buizen versterker naar Chinese audio apparatuur.Ik heb eigenlijk alle aankopen zeer goed overwogen en ga zeker niet over een nacht ijs.Ik heb nu het idee dat ik voorlopig de ideale set heb ,en op wat finetuning na, niet veel meer ga veranderen.En wat die Avalons betreft: ik zou ze best willen hebben als ik het kon betalen.
Verwijderd
Dat is bij sommige zendbuizen. En zo oud zijn ze nou ook weer niet (1987). Maar inspelen moeten ze duidelijk wèl.We want a good, hard vacuum inside a tube, or it will not work properly. And
we want that vacuum to last as long as possible. Sometimes, very small leaks
can appear in a tube envelope (often around the electrical connections in
the bottom). Or, the tube may not have been fully "degassed" on the vacuum
pump at the factory, so there may be some stray air inside. The "getter" is
designed to remove some stray gas.
The getter in most glass tubes is a small cup or holder, containing a bit of
a metal that reacts with oxygen strongly and absorbs it. (In most modern
glass tubes, the getter metal is barium, which oxidizes VERY easily when it
is pure.) When the tube is pumped out and sealed, the last step in
processing is to "fire" the getter, producing a "getter flash" inside the
tube envelope. That is the silvery patch you see on the inside of a glass
tube. It is a guarantee that the tube has good vacuum. If the seal on the
tube fails, the getter flash will turn white (because it turns into barium
oxide).
There have been rumors that dark spots on getters indicate a tube which is
used. This is NOT TRUE. Sometimes, the getter flash is not perfectly
uniform, and a discolored or clear spot can occur. The tube is still good
and will give full lifetime.
oh ja, alweer vergeten te refreshen. Na ja. ...
hifi-ralph, begrijp ik nu goed dat je ESL63 op meixing monoblokken hebt spelen?
Het powerfilter van G&W is een prima ding hoor. Het geluid wordt er zeker niet slechter van. Ik ben er erg tevreden over. Voor die prijs moet je het zeker niet laten. Als je niet de gelegenheid hebt om een aparte groep aan te leggen voor je installatie of als dat veel gedoe is ben je veel sneller klaar. En voor minder geld. En ik denk dat het veel effectiever is dan allerlei dure stoppen, rhodium stopcontacten en dure netkabels. Dan zit je tot in je oren in de hocus pocus en dan nog loop je kans dat je netspanningssinus niet schoon is.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 15:16 ]
Verwijderd
Zoals ik al zei. Mijn technische kennis is matig. However...het hocus pocus zit dan ook in de powerfilter. Maar de G&W powerfilter is een leuke goedkope oplossing als je inderdaad niet de mogelijkheden hebt voor een aparte groep e.d. Ik heb daar gewoon mazzel mee gehad. Dan nog alle beetjes helpen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:53:
Er zit geen gas in in dit geval. Daar is de getter namelijk voor:
[...]
Dat is bij sommige zendbuizen. En zo oud zijn ze nou ook weer niet (1987). Maar inspelen moeten ze duidelijk wèl.
oh ja, alweer vergeten te refreshen. Na ja. ...
Het powerfilter van G&W is een prima ding hoor. Het geluid wordt er zeker niet slechter van. Ik ben er erg tevreden over. Voor die prijs moet je het zeker niet laten. Als je niet de gelegenheid hebt om een aparte groep aan te leggen voor je installatie of als dat veel gedoe is ben je veel sneller klaar. En voor minder geld. En ik denk dat het veel effectiever is dan allerlei dure stoppen, rhodium stopcontacten en dure netkabels. Dan zit je tot in je oren in de hocus pocus en dan nog loop je kans dat je netspanningssinus niet schoon is.
Jeep, indien mogelijk, neem die powerfilter van je mee de 15e.
Verwijderd
Nee die heb ik verkocht, ik heb nu Klipsch la Scala's.Vond de Esl's wel goed klinken in combinatie met de KT88 PP (van Triode Dick) maar ze hadden wat weinig bas en je moest iedere keer bang zijn dat de membranen kapot gingen als je de muziek wat harder zette.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:53:
Die versterker gebruikte ik in combinatie met de meixing voorversterker(MC7R) die ik nu nog heb.
Toen ik de Klipsch luidsprekers had aangeschaft hoorde ik door het hoge rendement van de speakers een lichte brom die bij de Quads eerder nooit opviel.Vandaar de aanschaf van de Meixing monoblokken.Die zijn bromvrij.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 17:47 ]
Verwijderd
het eerste 'contact' was geen goeie...het surface-transport is by the way eenmaal en nooit weer. De doos heeft behoorlijk veel opdonders gehad en was behoorlijk gedeukt. Verder heeft de douane de doos opengemaakt voor controle. Of ze toen de gebruiksaanwijzing toen niet meer in de doos hebben gedaan of dat er überhaupt geen manuel bijzit is onbekend. Mogelijk dat beetle hier meer over kan zeggen.
Afijn speler uitgepakt, aangesloten. Stroom erop en 20 sec wachten om de buizen op te warmen die overigens een blauwe kermiskleur hebben. Cd lade open....uhhh...gaat niet open!! Paniek! Nogmaals drukken maar er gebeurt niets. Speler uitgezet. Speler weer aangezet. Goddank! Hij gaat open. Sindsdien ook geen problemen meer gehad.
Cd en luisteren maar. Zwaar kloten, wat een butgeluid. Alles uit balans en met een zeer overdreven, plomp laag. Echt niet mooi. Ik ben toen maar even een uur met de honden gaan wandelen want ik was behoorlijk teleurgesteld. Is dat het nou?
Uur later. Ander cd erin. Gelukkig het laag is meer op zijn plek. Misschien gewoon geduld hebben waarna in een luistersessie van paar uur. Depeche mode, madrugada, 16 HP, sisters of mercy, Joy division, filmmuziek, Cassandra Wilson, enz. allemaal de speler in gaan.
Conclusie! Voor het geld is het echt een teringgoeie speler! Zondermeer.
Detailrijk vooral. In de stem van cassandra wilson hoor ik voor ze een toon zingt haar 'smakken' of d'r mond opendoen. Dat hoorde ik eerst echt niet. Rock klinkt fris, fel en subtiel. In de harman kardon klinkt het vlakker en als één geluidswal, niet spannend. Nu hoor ik de nuances in de aanslagen.
De speler klinkt vooral fris en dynamisch! Plaatsing is redelijk goed. Het geluid an sich is wel gepintpoint en strak.
Je merkt dat de speler een actieve upamp heeft waardoor het geluid wat 'vet' klinkt. Het geheel zou wat meer finesse kunnen gebruiken. Dat zou, denk ik, de plaatsing ten goede komen.
Maar het mooie van de speler vind ik wel dat het een 'allesvreter' is. Wat ik er ook in stop, er komt gewoon een goed geluid voor terug. Slechte opnames klinken frisser en geven meer detail dan voorheen. Goeie opnames hebben een betere articulatie.
Het laag is ietswat rommelig en zou meer articulatie moeten hebben. Maar dat kan, deels ook, aan de gebruikte interlink (MIT 330) kunnen liggen en/of aan de buizen.
Al met al, denk ik, wanneer ik de upamp in de toekomst zou laten vervangen door machmat naar een passief filter/upamp dat de speler subtieler zal zijn dan dat die nu is. Maar voor een 'budgetspeler' speelt die echt super. Kun je haast zonder twijfel kopen. Alleen wel vervelend dat de speler echt voor 220V bedoelt is i.p.v. 230. Er is, volgens mij, geen rekening gehouden met de Europese markt.
Verwijderd
Dat van die allesvreter kan ik inderdaad beamen.
Even een vraag, ik loop tegen een probleem aan.
Als ik LP's draai dan krijg ik het volume van mijn versterker nog niet op de helft van wat mijn cd-speler geeft. Dit is de eerste keer dat ik tegen dit fenomeen aanloop.
Met mijn oude transistor en de XDSE EL34 geen enkel probleem, echter met de Hi-Fi KT88 (15W) en de Hi-Fi 6p13 wel, ik kan de knop verder draaien wat ik wil maar het heeft geen effect. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
uhm, hoe doe je dat precies?Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:04:
Trouwens zorg in eerste instantie er maar's voor dat je stekkers juist heb aangesloten. fase op fase en 0 op 0. Als de basis al verkeerd zit.....heeft het geen zin om over de rest na te denken.
Verwijderd
Je hebt er neem ik aan wel een phono voortrap (versterker) tussen heb zitten? Want ik neem aan dat de XDSE geen aparte phono aansluiting had? En heb je onlangs het element veranderd? bijv. van een MM element naar een MC-element? MC elementen vereisen meer versterking dan MM elementen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:49:
@ bronco.b, allebei de cd spelers van mij zijn goed aangekomen bij 1 speler zat een handleiding echter chinese karakters lezen is nu niet bepaald mijn ding. Dus daar heb ik niets aan.
Dat van die allesvreter kan ik inderdaad beamen.
Als ik LP's draai dan krijg ik het volume van mijn versterker nog niet op de helft van wat mijn cd-speler geeft. Dit is de eerste keer dat ik tegen dit fenomeen aanloop.
Met mijn oude transistor en de XDSE EL34 geen enkel probleem, echter met de Hi-Fi KT88 (15W) en de Hi-Fi 6p13 wel, ik kan de knop verder draaien wat ik wil maar het heeft geen effect. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Dus waar draai je mee, welke element heb je en welke phonotrap heb je er tussen?
Verwijderd
Het kan naar mijn mening niet aan de Phono-pre liggen (NAD) of het MM Classic wood element liggen deze zijn namelijk de afgelopen 2 jaar niet gewijzigd.
Pfff... gelukkig, ik begon me al zorgen te maken. Het blijft toch billenknijpen met die bestellingen vanuit China. Maar Bronco, overweeg je serieus een aanpassing door machmat?Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:57:
Conclusie! Voor het geld is het echt een teringgoeie speler! Zondermeer.
Mooie review! Ik ben blij dat je er blij mee bent, de mijne is net via surface mail richting Ede verscheept.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:57:
een recensie over de MHZS CD33
Het laag is ietswat rommelig en zou meer articulatie moeten hebben. Maar dat kan, deels ook, aan de gebruikte interlink (MIT 330) kunnen liggen en/of aan de buizen.
Maar voor een 'budgetspeler' speelt die echt super. Kun je haast zonder twijfel kopen.
Ik hoop dat de mijne wat sneller komt. Is de 15e al zeker?
marantz sr5400 ose (het gaat mij voornamelijk om stereo, surround komt wel weer met een z5500 oid voor film en xbox360)
marantz cd5400 ose ( goed geluid wil ik behouden)
mordaunt short 906 i avant (klinken goed, heb alleen geen zuilen nodig en worden spoedig ingeruild op de monitor audio rs-1 hoop ik)
En nu kwam ik tegen op ornec de:
meixing mingda mc84-a (buizen) en de
G&W tw-2006x (transistor)
Het punt is dus alleen ik kan ze niet beluisteren en heb zelf geen ervaring met buizen of aner chinees spul.
Dus nu mijn vraag, kan iemand vanuit zijn/haar gevoel het geluidsbeeld vertellen?
Zelf hou ik van: gedetailleerd, open, dynamisch en rustig. hoog moet niet te hoog zijn (vond ik erg opvallend bij dali) en geluid moet sprankelen (B&W 603's leek wel een doek voor te zitten, niet mijn smaak)
Ik snap dat speakers en versterkers iets anders is, maar ik probeer zo uit te leggen wat ik mooi vind.
Verwijderd
Een chinese handleiding kun je gewoon meenemen naar de chinees natuurlijk. Maar veel bijzonders zal er niet instaan. Dat was met de Yarland handleiding ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:49:
Vreemd probleem. Ik heb weliswaar exact het omgekeerde omdat ik een trafo voor de phonopre heb. Dat gaat knoertehard zelfs met mijn super low-output MC. Het zal gewoon een verschil in uitgangsspanning zijn icm output impedantie van de phonotrap. Een MM phono-pre versterkt gewoon 20dB. Maar het is ook zelden gelijk, of je moet je phonotrap helemaal in kunnen stellen. Dat kan heel mooi met mijn Jolida dmv 2 potmetertjes op de 'low' uitgang, ware het niet dat het geluid daar duidelijk slechter van wordt.
Nog vreemder is een NAD phonotrapje op een dergelijke installatie.
Maargoed. Dat hoef je echt niet uit te gaan leggen.
@philippevk
lees pagina 12 of 13 verslag van de luistersessie bij Franck. Ik zou geen Meixing bij Ornec bestellen.
dat klinkt meer als de omschrijving van een ideale versterker. Zo begon ik ook tegen de verkoper toen ik mijn eerste paar speakers kocht (22 jaar geleden). Hij moest daar ook om lachen maar hij wist tenminste wel direct dat ie een audiofiel in de dop te pakken had.gedetailleerd, open, dynamisch en rustig. hoog moet niet te hoog zijn en geluid moet sprankelen
De meeste karaktereigenschappen vind je terug bij een buizenversterker. Dynamiek (van een bepaald soort, vooral bas) vind je wel terug bij de G&W. Als ik het zo hoor (en goed inschat) zou je heel blij worden met een push-pull KT88 zoals de Yaqin 100B. Of een heel 'simpel' Music Angel 6P1/EL84 versterkertje doet dat ook goed. Al heb je dan maar 10W.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 22:51 ]
Verwijderd
deels ben ik met jeep eens. Ik merk bijv. aan de MHZS CD33 speler dat de speler zeer waarschijnlijk een hoge outputvoltage heeft (boven 1,0mv) en daardoor 'minder opengetrokken' hoeft te worden dan de NAD phonotrap. Maar uhh.en daar ben ik met jeep eens. De NAD PPVerwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:23:
Mijn set-up Clearaudio -----> Phono-pre en de volgende versterkers Scylla 80s XDSE EL34 beide geen problemen en nu met deze twee versterkers wel
Het kan naar mijn mening niet aan de Phono-pre liggen (NAD) of het MM Classic wood element liggen deze zijn namelijk de afgelopen 2 jaar niet gewijzigd.

Je hebt echt een upgrade te halen!!
@hemaworst. Tja gaat de 15e door? Ligt deels ook aan Jeep. We zijn er allen over eens dat we graag de AC speakers willen horen...dus verplaatsen we het geheel om deze reden of laten we het geheel doorgaan? Dus zonder beetle? Ik hoor graag nog de mening van Jeep!
Verder ja..de MHZS cd33 vind ik voor de prijs een absoluut een topmachine...en ik zal het echt niet snel zeggen maar die kun je echt bijna zonder twijfel kopen. Net zoals dat stuk wat jij eens vond. Die zei dat ook (en toen had ik zoiets van...yeah right! maar verdomd).
@eskimo..pas wanneer het geluid van de huidige speler gaat vervelen (dat duurt wel een poosje) dan laat ik de speler wel modificeren. Echter ik wil wel de buizen zo snel mogelijk vervangen voor anderen. Ik geloof dat daar een quickwin te halen is. Ik ben benieuwd naar de buizen van jeep!!
@vinz98..ik ga nog een link van een goeie artikel aangaande polariteit naar je sturen..Anders wordt het overtype werk!
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 22:55 ]
Verwijderd
Dat kun je dus precies nalopen, of gehoormatig luisteren of de stekkers goed om zitten. De G&W TW-03 heeft er zelfs een ledje voor. Ik heb het eens met de techneut van de TD opgenomen en het zeker geen onzin.
@bronco, Hemaworst, beetle73
ik zou het wel heel, heel erg jammer vinden als Beetle niet kan. Vanwege de AC, de Hifi KT88, ik heb evt buisjes voor hem, en een LP van Jeff Buckley.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 23:22 ]
Verwijderd

Vandaag een potentiele koper voor mijn 6p13, gaat hij er vandoor met de KT88. Dus die zal volgende week niet meekomen. Nu begrijp ik wel dat hij deze graag wilde hebben, in de zeer korte tijd dat ik hem had wist hij mij ook te overtuigen.
Verwijderd
Maar is dat ding nou goed, of is het alleen een koptelefoonversterker? Het is toch gewoon een volwaardige versterker? Ik heb best wel interesse in dat ding.
Zit er ook echt veel verschil tussen de 6p13 en de KT88? (dat is toch bijna hetzelfde versterkertje?)
Verwijderd
@vinz98Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:20:
aangaande polariteit van de stekker: achter je stopcontact zitten 2 draden, fase (bruin; de 'warme' draad) en nul (blauw, de 'koude' draad). Op de koude draad staat geen spanning net als op de aarde. Je spanningszoeker gaat er ook niet op branden. Door de manier waarop een apparaat is opgebouwd maakt het wel eens uit op welk contact de fase staat en op welke de nul. Sommige apparaten merk je dat, sommige niet. Op de gewone (schuko) stekker kun je dat echter omdraaien.
Dat kun je dus precies nalopen, of gehoormatig luisteren of de stekkers goed om zitten. De G&W TW-03 heeft er zelfs een ledje voor. Ik heb het eens met de techneut van de TD opgenomen en het zeker geen onzin.
Dit is de helft van het verhaal. Want hoe vind je dan de juiste polariteit op de apparatuur? Op de website van http://www.audiopaul.nl/ (onder apart artikel) vind verdere tekst en uitleg. Het jammere is dat het soms slecht te meten is.
Ik heb oa. gewoon stekkers eraf gehaald en/of de apparatuur open geschroefd op te zien welke draad waar zit zodat ik fase op fase (van stopcontact) kon zetten. Indien alles juist is aangesloten levert het een rustiger geluidsbeeld op.
Succes ermee en op ornec staat voor 'paar tientjes' een aantal filters van G&W te koop.
Verwijderd
@jeep vwb het geluid zit er redelijk veel verschil tussen de 6p13 en KT88. Grootste verschil, de KT88 geeft veel meer laag. Mischien beter uitgebalanceerd, echter de tijd die ik heb kunnen besteden was te kort om hem in te spelen en aandachtig te beluisteren. De KT88 heb ik nog geen 24 uur in bezit gehad, gelukkig is er alweer een nieuwe onderweg en hopelijk neem ik dan wel de tijd om de versterker de aandacht te geven die deze verdiend.
Waarom ik hem weg deed? Dat bod kon ik gewoon niet afslaan.
Verwijderd
Ze waren erg goed verpakt, schuim aan de buiten kan van de doos, zwart schuim rubberen
binnendoos, en heel veel noppenschuim.
Ik heb ze meteen aangesloten, en zo uit de doos klonken ze met de standaard buizen die er
bij zaten al prachtig!
Het geluid heeft een enorme dynamiek, de de eindversterkers hebben totaal geen moeite
met de muziek, er zit ook "rust" in het geluid
en ook de bass weergave is erg diep en strak!
Ook de rumtelijkheid is ook ongekend goed, als je ogen dicht doet lijkt het net alsof de muzikant voor je staat.
Dit had ik nog nooit eerder gehoord!
De lyric LS-V luidsprekers klonken op mijn Rotel RA-840BX3 erg analystisch, met teveel hoog en niet muzikaal
Nu klinken de Lyric luidsprekers prachtig muzikaal, met veel meer bass, en geen schelle hoge tonen meer!
Ik ben erg tevreden over de Meixing MingDa MC3008-A eindversterkers, echt een koopje in vergelijking wat je bij de concurenten kwijt bent voor zo'n zelfde versterker
Ik heb ze nu aangesloten rechtstreeks op de SACD speler en dit werkt prima!
Ik heb ook de Meixing Mingda MC-2A3 voorversterker besteld ik benieuwd hoe dit gaat klinken!
Zodra ik hem binnen heb komt er een update!

Goed verpakt! zelfs noppenschuim over de buitendoos!
3 dozen in totaal, de buizen zitten in een aparte doos

rechtstreeks op de SACD player (eigenlijk geen voorversterkers nodig dus)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 12:37 ]
Verwijderd
@beetle. Hoeveel was je in totaal kwijt (incl verz.kosten, invoer, bla, bla) aan de powerfilter.
Trouwens iemand heeft mij een aanbieding gedaan voor een ruil met mijn Yaqin 300B amp.
Iemand biedt zijn Vincent SA31 voorversterker en SP331 eindversterker aan als ruil. Technische info is te vinden via: http://www.hifisound.de/o...e140e974095444f6.86271169
Het betreft een hybride versterker waarbij de v.v. buizen een stel 6n16 buizen zijn.
Heeft iemand ervaring met dit merk? Ik heb in het verleden wel's een set van Vincent gehoord en dat klonk niet slecht.
Ik twijfel of het een goeie ruil zal zijn. Ik wil best ruilen om het eens te horen maar wil niet vast aan te amp komen te zitten. Dus is het merk voldoende populair om het weer door 'te schuiven'?
Indien iemand info heeft hoor ik het graag.
Ruil 1 op 1? Lijkt mij zo op het eerste gezicht geen slecht voorstel. Weet niet wat jij kwijt was aan de 300B, maar tot nu toe ben je er volgens mij niet echt van overtuigd.Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:47:
@Modelpromo. That kicks ass!
@beetle. Hoeveel was je in totaal kwijt (incl verz.kosten, invoer, bla, bla) aan de powerfilter.
Trouwens iemand heeft mij een aanbieding gedaan voor een ruil met mijn Yaqin 300B amp.
Iemand biedt zijn Vincent SA31 voorversterker en SP331 eindversterker aan als ruil. Technische info is te vinden via: http://www.hifisound.de/o...e140e974095444f6.86271169
Het betreft een hybride versterker waarbij de v.v. buizen een stel 6n16 buizen zijn.
Heeft iemand ervaring met dit merk? Ik heb in het verleden wel's een set van Vincent gehoord en dat klonk niet slecht.
Ik twijfel of het een goeie ruil zal zijn. Ik wil best ruilen om het eens te horen maar wil niet vast aan te amp komen te zitten. Dus is het merk voldoende populair om het weer door 'te schuiven'?
Indien iemand info heeft hoor ik het graag.
Handtekening
thnx!Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 11:25:@vinz98
Dit is de helft van het verhaal. Want hoe vind je dan de juiste polariteit op de apparatuur?
Verwijderd
Ik heb het maar niet gedaan. Ik heb nu wel bij de advertentie gezet dat een ruiling met een Focal speaker Chorus 707 of de nieuwe type 807 een optie is. Ik verlies er dan wel fors geld op (zo duur zijn die focals niet) maar ik ben simpelweg benieuwd naar de speakers. Volgens iemand speelde hij de 705 van B&W er met gemak uit!Balboa schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:16:
[...]
Ruil 1 op 1? Lijkt mij zo op het eerste gezicht geen slecht voorstel. Weet niet wat jij kwijt was aan de 300B, maar tot nu toe ben je er volgens mij niet echt van overtuigd.
@beetle..en oppas kunnen regelen?
Verwijderd
Nou heren,
Het ziet er dus naar uit dat Beetle ook kan! Zeer fijn!!
Nu alleen nog tijd afspreken. 13.00 of 14.00 uur ofzo?
Plus ik zal morgen iedereen een mail sturen met tel. en adresgegevens.
En mijn buren op de hoogte stellen
Ik hoor het graag!!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 21:42 ]
We willen natuurlijk wel meegenieten van de luistertest hè. Zet maar een paar mp3tjes onlineVerwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:42:
@jeep, hemaworst en Beetle.
Nou heren,
Het ziet er dus naar uit dat Beetle ook kan! Zeer fijn!!
Nu alleen nog tijd afspreken. 13.00 of 14.00 uur ofzo?
Plus ik zal morgen iedereen een mail sturen met tel. en adresgegevens.
En mijn buren op de hoogte stellen
Ik hoor het graag!!
Handtekening
Verwijderd
Ik maak ook wel n mooi filmpje met 56kbps MP3 geluid.
Hadden we daar niet al een paar duizend jaar het geld voor uitgevonden om dat te regelen? Een ruil is vaak slechts in uitzonderlijke gevallen tot ieders tevredenheid.Ik heb nu wel bij de advertentie gezet dat een ruiling met een Focal speaker Chorus 707 of de nieuwe type 807 een optie is. Ik verlies er dan wel fors geld op
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 01:38 ]
Verwijderd
Verwijderd
Heb je ook gelijk in ook! Financieel zou ik mezelf ook te kort doen! Een set focals is veel minder duur dan de 300B amp. Advertentie aangepast.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:26:
ik ga natuurlijk niet vanalles beloven, maar als ik er ben neem ik natuurlijk wel foto's en een mentaal kladblokje mee voor een verslag. Tijdstip is geen probleem voor mij.
Ik maak ook wel n mooi filmpje met 56kbps MP3 geluid.
[...]
Hadden we daar niet al een paar duizend jaar het geld voor uitgevonden om dat te regelen? Een ruil is vaak slechts in uitzonderlijke gevallen tot ieders tevredenheid.
Trouwens de MHZS CD33 komt steeds meer tot uiting. Verdomd goeie aanschaf geweest. Geen moment spijt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 09:51 ]
Wie neemt wat mee? Ik ben erg geinteresseerd in de spullen van Bronco (100b en 300b) aangezien deze bovenaan mijn targetlijst staan.
Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de AC speakers.
Ik kan ook mijn speakers meenemen, maar dan wordt het wel een heel drukke luistermiddag.
Dus, wie neemt wat mee?
@Bronco: Mooi dat je tevreden bent over de MHZS, ik ben erg benieuwd(met name de kei van een ringvoeding
@jeep: ik neem aan dat je meerijd? Moeten we ff bellen over tijd
[ Voor 25% gewijzigd door hemaworst op 11-09-2007 11:07 ]
Verwijderd
Ik rijd mee ja. Ik neem mee: Siltech LS en IC kabels, Ref3A speakers, 5670 buisjes, LP voor Beetle en mijn Yarland versterker. En natuurlijk een paar cd's. Misschien ook wel handig dat we blanco cd's bij de hand hebben? Sommige referentie cd's zijn wel eens niet meer te koop.
Het lijkt me niet dat je zo snel iets zult overbelasten. Maar het nadeel van het tussenschakelen van de voorversterker zal toch ook wel miniem zijn? Of heb je dat geprobeerd en maakt het veel verschil?Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:20:
Ik wil mijn cd speler graag rechtstreeks op m'n meixing monoblokken aansluiten, maar deze hebben maar een ingang.Kan ik hier een soort splitter op aansluiten zodat ik de voorsterker ook kan aansluiten, of bestaat er dan risico op overbelasting bij het tegelijkertijd inschakelen van de voorversterker en de cd speler?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 14:32 ]
Verwijderd
En persoonlijk gezien denk ik dat ik voor die prijs ook veel beter geluid krijg dan met menige buizenversterker in bv. "Pure Direct" modus (bedenk dat ik van neutraal vervormingsloze versterking houd).
De uiteindelijke reden voor het kiezen voor een "bekende commerciele versterker" is dus simpel: Veel meer features voor min,- of meer hetzlefde geld (een 7.1 buizenapparaat is echt niet voor minder dan 1350 te krijgen).
Ik heb hem op ebay gewonnen voor 4 euro bij Takhei55Gluten Parody schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:03:
Waar kan ik zo'n MHZS ritselen voor weinig?
Daar kwam dan wel 194 euro verzending + verzekering bovenop.
Ik reken op 19% BTW en 4% invoer.
Maakt het totaal dus +/- E250,- (als de douane er niks bij verzint
[ Voor 5% gewijzigd door hemaworst op 11-09-2007 14:23 ]
Verwijderd
eerste punt: nee, klopt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:11:
Ondanks alle leuk apparaaten die hier zijn gepost, is er geen receiver/versterker in de buizen-cathegorie die dezelfde functies biedt als bv. ...
En persoonlijk gezien denk ik dat ik voor die prijs ook veel beter geluid krijg dan met menige buizenversterker in bv. "Pure Direct" modus (bedenk dat ik van neutraal vervormingsloze versterking houd).
De uiteindelijke reden voor het kiezen voor een "bekende commerciele versterker" is dus simpel: Veel meer features voor min,- of meer hetzlefde geld ..
2e persoonlijk denk ik dat dat jou smaak is, maar dat dit moeilijk hard te maken is. In een luistertest wordt dat helemaal moeilijk. Maarja, dan hou je het smaakargument natuurlijk altijd fier staande
Op het derde is mijn standpunt dat je dat ook beter apart kunt houden. En dan ga je ook anders tegen pt2 aankijken. Ik heb liever ultiem geluid voor stereo met een buizenversterker en een aparte receiver voor surround. Ik heb dat heel lang tot volle tevredenheid zo gedaan. Het gekke is dat ik met film kijken altijd genoten heb van de receiver, maar toen ik hem noodgedwongen voor stereo moest gebruiken ging hij echt genadeloos keihard onderuit. Nìèt naar te luisteren. Over psychoakoustiek gesproken.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 18:49 ]
Verwijderd
Als film kijken je belangrijkste insteek is dan kan ik mijzelf die keuze wel voorstellenVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:11:
Ondanks alle leuk apparaaten die hier zijn gepost, is er geen receiver/versterker in de buizen-cathegorie die dezelfde functies biedt als bv. de nieuwe serie van Onkyo, waarvan ik daarnet de TX-SR875 heb besteld.
De uiteindelijke reden voor het kiezen voor een "bekende commerciele versterker" is dus simpel: Veel meer features voor min,- of meer hetzlefde geld (een 7.1 buizenapparaat is echt niet voor minder dan 1350 te krijgen).
Als stereo liefhebber ging ik met dat 7.1/5.1 behoorlijk de mist in. Ik ging verhuizen naar een grotere woning met beamer en scherm en natuurlijk een versterker welke mijn filmervaring zou verrijken en mijn stereo wensen geen geweld aandoet.
Dit wat een enorme inschattingsfout mijnerzijds, voor film heb ik niets te klagen maar wat viel het stereogedeelte mij tegen.
Tot nu toe heb ik nog geen 7.1/5.1 systeem gehoord (in stereo) welke in de buurt komt van een mooie stereoset-up in dezelfde prijsklasse (ik zeg niet dat ze er niet zijn).
Jij noemt het bedrag van 1350, dat is het dubbele van wat ik voor mijn cd/versterker combi heb betaald. O.k. buisjes nog vervangen misschien nog wat aanpassingen hiermee denk ik niet boven de €1000,-- te komen.
Maar nogmaals als film en stereo een compromis moet zijn dan heb je een fantastische keuze gemaakt.
Echter ik heb er heel snel een stereo setup naast gezet.
De tijd zal het leren of dit de juiste keuze is voor je.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 14:56 . Reden: toevoegen ]
[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 11-09-2007 15:01 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Verwijderd
ps: sWords je hebt gelijk heb ik een edit op los gelaten versterker/cd combi
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 15:03 ]
Er stond setup, dus ik dacht speakers + versterkers.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:01:
@sWords: hoe bedoel ie? we hebben het toch alleen over versterkes?
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Hier komt er ook weer eentje aan. Met deze verkoper kun je achteraf als je gewonnen hebt nog kiezen voor surface mail. Ik heb totaal incl. paypal 197 euri overgemaakt, komt waarschijnlijk nog belasting overheen. Die van mij is onderweg.Gluten Parody schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:03:
Waar kan ik zo'n MHZS ritselen voor weinig?
Trouwens, hij verkoopt ook een Shanling voor weinig, ook interessant naar mijn mening.
http://cgi.ebay.com/MHZS-...tegoryZ3272QQcmdZViewItem
Verwijderd
Verwijderd
@Operatingeskimo...Ebayer leshele is om hoog gegaan met zijn 'basisprijs' (49.95GBP). Dat was is eerst 9.95. Ik heb, geloof ik, 49.95GBP als uiteindelijke biedprijs betaald excl verzendkosten.
@alcatrash. Ebayer leshele lijkt nu de goedkoopste te zijn met verzendkosten. Zo'n 115GBP plus nog de prijs van de CDP uiteraard. Takhei vind ik vaak aan de dure kant met zijn verzendkosten.
Maar soms is het wel zo dat wanneer een ebayer duurder is met zijn verzendkosten....je de CDP veelal goedkoper aan de haak slaat. Bij Leshele moet je veelal nog wel's 'knokken' om de bieding te winnen.
Of beter gezegd pak een rekenmachine en een moneyconverter-site om verzendkosten uit te rekenen.
Hou biedingen bij (zonder zelf te bieden uiteraard) en kijk voor hoeveel de CDP weggaan bij de hierboven genoemde ebayers. Stel voor je zelf een maximale prijs vast dat je eraan uit wilt geven.
Na enkele dagen/weken weet je hoeveel je maximaal uit kunt geven aan biedprijs voor de CDP en bij welke ebayer je de meeste kans hebt om de bieding te winnen.
Het is net poker! Tenminste zo ben ik goedkoop aan de speler gekomen. Zo'n 250 euro incl. invoerrechten en BTW.
Trouwens het display van de speler is van een DVD-speler. Als je goed naar het display kijkt zie allerlei symbolen staan die standaard op een DVD-speler zitten!!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 17:31 ]
Klopt ja, ik heb hem bij takhei55 zonder tegenbieding gewonnen voor 4 euro. 194 euro verzend kosten. Brengt het totaalplaatje gelijk op met Leshele.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:22:
@alcatrash. Ebayer leshele lijkt nu de goedkoopste te zijn met verzendkosten. Zo'n 115GBP plus nog de prijs van de CDP uiteraard. Takhei vind ik vaak aan de dure kant met zijn verzendkosten.
Maar soms is het wel zo dat wanneer een ebayer duurder is met zijn verzendkosten....je de CDP veelal goedkoper aan de haak slaat. Bij Leshele moet je veelal nog wel's 'knokken' om de bieding te winnen.
Ik heb zo'n 10 mhzsén bij takhei55 gevolgd, en heel veel cdspelers word totaal niet op geboden door de hoge verzendkosten. Ik heb express bij takhei besteld, scheelde me een hoop stress en laat opblijven.
Wat ook goed helpt om te achterhalen wat een speler gemiddeld moet kosten is de feedback van een winkel te lezen. Daarin staat per aangeboden object wat het was(bijv een mhzs speler), wat de uiteindelijke biedprijs was en de verzendkosten. Zo wist ik te achterhalen dat een MHZS speler voor 200E incl verzenden+insurance te krijgen was bij verschillende partijen en heb daar mijn maximum bod op gebaseerd.
Ik heb het vermoeden dat prijzen soms kunstmatig omhoog gedreven worden: De red dragons kt88 en 300b gaan altijd voor 650E weg(+/- 20 euro).
[ Voor 44% gewijzigd door hemaworst op 11-09-2007 18:06 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd, ik vind de klank net iets beter, klinkt wat zijdiger, en de plaatsing staat als een huis.Het geluid hangt normaal al een stuk boven mijn luidsprekers, nu zit het af en toe tegen het plafond.Bovendien geeft de voorversterker een hele lichte brom die alleen opvalt bij stiltes in de muziek. Die ben ik dan ook mooi kwijt.....Zou er niet een soort T-stukje bestaan om twee tulpstekkers tegelijkertijd aan te sluiten?Moet wel geschikt zijn voor dikke kabels.Het lijkt me niet dat je zo snel iets zult overbelasten. Maar het nadeel van het tussenschakelen van de voorversterker zal toch ook wel miniem zijn? Of heb je dat geprobeerd en maakt het veel verschil?
Dit topic is gesloten.