nog maar eens mijzelf een kick gevenTrunksmd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:39:
Na vrijwel alle berichten van dit topic gelezen te hebben, besluit ik de stap ook maar eens te wagen, Budget +/- 1000 euro. Ik ben een beginnend Hifi gebruiker.
Ik wil in ieder geval een set Aurum Cantus Leisure MkII aanschaffen. Alleen weet ik nog niet of ik een transistor versterker moet kopen a la classic 6.10 of een buizenversterker. Daarbij staat een groot deel van mijn muziek ook op een netwerkschijf dat als upnp server in mijn itunes van mijn macbook komt. Waarschijnlijk moet ik dus ook nog een DAC aanschaffen (squeezebox of Xindak XD-DAC-5). Hoewel er ook zoiets als een Dussun T2 bestaat. Helaas heb ik hier maar 1 ervaring van op internet gevonden.
Laatste probleem, ik woon in Spanje, dus ik denk dat aankopen via PA of crafty vrij omslachtig en duur voor mij zijn.
Graag hoor ik jullie meningen.
Verwijderd
Dezelfde ebayer heeft ook een Opera consonance cyber 50 pre-amp te koop voor 425
http://cgi.benl.ebay.be/T...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.benl.ebay.be/T...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Verwijderd
@ trunksmd als je wil weten wat deze versterkers extra kosten voor vervoer naar spanje is een mailtje richting PA en Crafty misschien de kortste weg (of een blik werpen op www.tntpost.nl).
Waarom er misschien niemand een reactie geeft (i Guess) is je budget, de speakers snoepen incl verzendkosten al een kleine 700 euro op en een Classic is zonder verzendkosten BTW invoerrechten enz al 260. een buizenversterker van bijvoorbeeld Crafty doet excl, verzendkosten ook ±300 euro.
Dus de andere items zoals een DAC komen hiermee helemaal ruim boven je budget.
Een andere reden dat een reactie uiblijft kan zijn dat je informatie vraag wel heel algemeen is, deze globale informatie staat al her en der verspreid in dit topic, misschien helpt het als je meer specifiek je vragen stelt (muzikale voorkeur, de grote van de ruimte, doel van de installatie maw is het een bijzet of gaat het je hoofdset worden enz.....) .
Terug naar de MHZS in dit geval de 33.
bron: http://victrolax.blogspot.com/
Take the MHZS CD 33. The 33 uses the same chip as the 66 and 88 but a different transport and output buffer topology. We replaced the stock Chinese 6N3 tubes with GE 5670s. The MHZS 33 is, I now declare, the best value in CD player history.
Dat is toch geen misselijke uitspraak (maar ja ik ken de goede man niet en ik weet dus niet wat zijn mening waard is.)
Waarom er misschien niemand een reactie geeft (i Guess) is je budget, de speakers snoepen incl verzendkosten al een kleine 700 euro op en een Classic is zonder verzendkosten BTW invoerrechten enz al 260. een buizenversterker van bijvoorbeeld Crafty doet excl, verzendkosten ook ±300 euro.
Dus de andere items zoals een DAC komen hiermee helemaal ruim boven je budget.
Een andere reden dat een reactie uiblijft kan zijn dat je informatie vraag wel heel algemeen is, deze globale informatie staat al her en der verspreid in dit topic, misschien helpt het als je meer specifiek je vragen stelt (muzikale voorkeur, de grote van de ruimte, doel van de installatie maw is het een bijzet of gaat het je hoofdset worden enz.....) .
Terug naar de MHZS in dit geval de 33.
bron: http://victrolax.blogspot.com/
Take the MHZS CD 33. The 33 uses the same chip as the 66 and 88 but a different transport and output buffer topology. We replaced the stock Chinese 6N3 tubes with GE 5670s. The MHZS 33 is, I now declare, the best value in CD player history.
Dat is toch geen misselijke uitspraak (maar ja ik ken de goede man niet en ik weet dus niet wat zijn mening waard is.)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 13:40 ]
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar als je van je pc/macbook muziek wilt luisteren via je speakers gebruik je toch gewoon de line-out van je geluidskaart? Die prop je via een kabel in de line-in van je versterker. Klaar is Kees.
Wat betreft die speakers, zoals eerder al is aangegeven ga je dan al behoorlijk richting de €1000. Blijft er niet zo veel meer over. Misschien een T-ampje???
Die Classis versterker heeft MSGNK ook. Bij de luistersessie maakte die geen verkeerde indruk.
Transport naar Spanje zal niet veel schelen mbt prijs in vergelijking met Nederland. Via PA of Crafty verlies je wel veel voordeel tov direct bestellen in China. Zij berekenen hun prijzen op transport in en naar Nederland. Als het dan ook nog eens wordt doorgestuurd naar Spanje ben je het voordeel echt wel kwijt. Misschien is het een optie dat ze wel direct naar je leveren?
Handtekening
Uit de Ebaymail:
Oei, ik heb hem gewonnen, wat zal ik doen, Houden of annuleren(wat me 7 euro kost)?Gefeliciteerd, het object is van jou! Betaal nu
Hallo hemaworst,
Gefeliciteerd! Je hebt toegezegd het volgende object te kopen:
MHZS COMPACT DISC PLAYER 33( BLACK OR SILVER VERSION)
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar als je van je pc/macbook muziek wilt luisteren via je speakers gebruik je toch gewoon de line-out van je geluidskaart? Die prop je via een kabel in de line-in van je versterker. Klaar is Kees.
Wat betreft die speakers, zoals eerder al is aangegeven ga je dan al behoorlijk richting de €1000. Blijft er niet zo veel meer over. Misschien een T-ampje???
Die Classis versterker heeft MSGNK ook. Bij de luistersessie maakte die geen verkeerde indruk.
Transport naar Spanje zal niet veel schelen mbt prijs in vergelijking met Nederland. Via PA of Crafty verlies je wel veel voordeel tov direct bestellen in China. Zij berekenen hun prijzen op transport in en naar Nederland. Als het dan ook nog eens wordt doorgestuurd naar Spanje ben je het voordeel echt wel kwijt. Misschien is het een optie dat ze wel direct naar je leveren?
Inderdaad denk ik erover direct te bestellen. Ik heb echter gelezen dat een aparte DAC converter in de regel beter is dan de line out van je geluidskaart. Misschien doe je de kwaliteit van je boxen en versterker dan teniet.
Maar misschien is het ideaaler (financieel gezien) om het in etappes te doen. Eerst versterker en boxen, daarna DAC.
Inderdaad denk ik erover direct te bestellen. Ik heb echter gelezen dat een aparte DAC converter in de regel beter is dan de line out van je geluidskaart. Misschien doe je de kwaliteit van je boxen en versterker dan teniet.
Maar misschien is het ideaaler (financieel gezien) om het in etappes te doen. Eerst versterker en boxen, daarna DAC.
Verwijderd
Houden! Ik loop deels maar wat te geinen!Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:56:
Ik zou zeggen houden, hij bevalt mij uitermate goed.
Hoe dan ook er zijn voldoende personen tevreden over de CD33. Het draait om meer dan alleen een DAC. Voor dat geld is, denk ik, niet snel iets beters te krijgen.
Neem bijvoorbeeld de advance acoustic MCD 203II (http://www.advance-acoustic.com/en-product.php?id=30). Dat is een soortgelijk product, afkomstig uit china, heeft twee buizen en kei (ahum
Trouwens als je op de foto klikt krijg je de binnenkant van de speler te zien.
Maar Beetle..is jouw CD33 al binnen? En hoe vind je hem klinken en waarmee heb je hem vergeleken?
Ik ga ervan uit dat de CD33 beter zal klinken dan mijn huidige Harman/Kardon HD970.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 15:26 ]
Verwijderd
Inderdaad ik heb hem binnen, nu moet ik er wel bij vermelden dat het apparaat wat over zee moet komen nog steeds onderweg is, deze heb ik per luchtpost laten versturen.
Dus heb ik dankzij een gebrek aan geduld een tweede gekocht, ook omdat ik mijn oude philips cd-speler leuk kon verkopen, zonder cd-speler kan ik niet leven. En om nu iedere keer mijn DVD speler om te prikken. Zoals ik hem na een week beluisteren inschat is het goede cd speler, een open en dynamische weergave, betere plaatsing dan mijn oude Philips CD 304.
Ik heb hem aangesloten op een 6P1 versterker, deze versterker had ik nog nooit gehoord, dus het zijn beide nieuwe items, ik ben bijzonder tevreden over het totaal.
Hoe vaker ik mijn EL34 versterker met iets vergelijk hoe minder ik hem ga vinden, echter ik heb de EL34 nog geen eerlijke kans gegeven. Hij hangt al vanaf
het begin aan een kabels van ruim 10 Mtr. Dat krijg je met die homecinema opstellingen.
Mocht hij deze test niet doorstaan dan ga ik net als jij deze krachtpatser verkopen hij is namelijk interessant genoeg voor mensen die een flink vermogen willen hebben.
En ik zit te denken aan een KT88 Bewitch of weer een XDSE maar dan de KT88 uitvoering ik vind het ontwerp van mijn huidige EL34 namelijk mooi. Echter de Bewitch staat
weer helemaal te gek met de zwarte MHZS 33.
Dus heb ik dankzij een gebrek aan geduld een tweede gekocht, ook omdat ik mijn oude philips cd-speler leuk kon verkopen, zonder cd-speler kan ik niet leven. En om nu iedere keer mijn DVD speler om te prikken. Zoals ik hem na een week beluisteren inschat is het goede cd speler, een open en dynamische weergave, betere plaatsing dan mijn oude Philips CD 304.
Ik heb hem aangesloten op een 6P1 versterker, deze versterker had ik nog nooit gehoord, dus het zijn beide nieuwe items, ik ben bijzonder tevreden over het totaal.
Hoe vaker ik mijn EL34 versterker met iets vergelijk hoe minder ik hem ga vinden, echter ik heb de EL34 nog geen eerlijke kans gegeven. Hij hangt al vanaf
het begin aan een kabels van ruim 10 Mtr. Dat krijg je met die homecinema opstellingen.
Mocht hij deze test niet doorstaan dan ga ik net als jij deze krachtpatser verkopen hij is namelijk interessant genoeg voor mensen die een flink vermogen willen hebben.
En ik zit te denken aan een KT88 Bewitch of weer een XDSE maar dan de KT88 uitvoering ik vind het ontwerp van mijn huidige EL34 namelijk mooi. Echter de Bewitch staat
weer helemaal te gek met de zwarte MHZS 33.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 15:29 ]
Verwijderd
@Beetle
Die Bewitch A30 ziet er wel cool uit! Plus hij heeft gelijkrichtbuizen. Da's best fijn maar verder ken ik het merk nog niet. Ik zal wel's gaan googlen. Het zijn echter wel een hoop buizen. Vervangen kost dus iets meer geld.
Ik vond op ebay nog een verkoper met foto's van het binnenwerk. De amp heeft o.a almps potmeters en ziet mooi en simpel opgebouwd uit. Heeft ook autobias.
(http://cgi.ebay.com/Bewit...tegoryZ3280QQcmdZViewItem)
Zelfs hifi-choice heeft de bewitch amp opgemerkt en er is een heuse review te vinden (http://www.vertexaq.com/p...h%20Wilson%20speakers.pdf). Op het eerste gezicht is het ronduit een prima amp te noemen en de designer van de amp is iemand van Audio innovations. Geen kleine jongen dus.
mmmhhh als ik niet al een KT88 amp had...Alleen autobias had voor mij niet gehoeven. Dat is altijd weer extra's die in de weg staan.
Via de website van www.hi-end.on9mart.com kost de amp 419GBP (619 euro) incl. verzending.
Die Bewitch A30 ziet er wel cool uit! Plus hij heeft gelijkrichtbuizen. Da's best fijn maar verder ken ik het merk nog niet. Ik zal wel's gaan googlen. Het zijn echter wel een hoop buizen. Vervangen kost dus iets meer geld.
Ik vond op ebay nog een verkoper met foto's van het binnenwerk. De amp heeft o.a almps potmeters en ziet mooi en simpel opgebouwd uit. Heeft ook autobias.
(http://cgi.ebay.com/Bewit...tegoryZ3280QQcmdZViewItem)
Zelfs hifi-choice heeft de bewitch amp opgemerkt en er is een heuse review te vinden (http://www.vertexaq.com/p...h%20Wilson%20speakers.pdf). Op het eerste gezicht is het ronduit een prima amp te noemen en de designer van de amp is iemand van Audio innovations. Geen kleine jongen dus.
mmmhhh als ik niet al een KT88 amp had...Alleen autobias had voor mij niet gehoeven. Dat is altijd weer extra's die in de weg staan.
Via de website van www.hi-end.on9mart.com kost de amp 419GBP (619 euro) incl. verzending.
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 19:26 ]
Nou, ik heb hem (de MHZS CD33) maar besteld, wel via Surface mail. Kon mijn nieuwsgierigheid toch niet bedwingen, voor die 200E wil ik wel een gokje wagen(of voor 260E als ik er uit word gehaald). Kijken of hij beter is dan mijn Cambridge.
Die Bewitch is idd erg cool zeg (het lijkt wel hoe mooier ik het vind des te lelijker mijn vrouw hem vind, Gelukkig hebben we dit alleen bij buizenversterkers,hahaha), met russchische buisjes ook, zal wel mooier zijn dan die chinese denk ik.
620 Euro op ebay, mmm net boven mijn budget voor een semi-impuls aankoop denk ik.
Net zo duur als op ://www.hi-end.on9mart.com/ dus.
hé een idee
Er staat op de site "Discount price for bulk orders". Dus als iedereen die hier post nou zo'n ding besteld....
Die Bewitch is idd erg cool zeg (het lijkt wel hoe mooier ik het vind des te lelijker mijn vrouw hem vind, Gelukkig hebben we dit alleen bij buizenversterkers,hahaha), met russchische buisjes ook, zal wel mooier zijn dan die chinese denk ik.
620 Euro op ebay, mmm net boven mijn budget voor een semi-impuls aankoop denk ik.
Net zo duur als op ://www.hi-end.on9mart.com/ dus.
hé een idee

[ Voor 22% gewijzigd door hemaworst op 29-08-2007 20:32 ]
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Verwijderd
En voor 170 euro bij ornec.Balboa schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:23:
[...]
Heb je al wat besteld? Al een keuze voor de voorversterker kunnen maken?
De 8.0b staat ook bij pacific audio voor €405 en bij Chinese Highend voor €395 door to door te koop.
Tja, komen alleen nog wel alle kosten bij. Ben je all in ook zo'n €380 kwijt. Scheelt niet echt veel dus. Of je moet er gelijk twee bestellen om te bi-ampen
Handtekening
Verwijderd
Naja ik wil eigenlijk ook de bijpassende 10.0 pre hebben en een moon harbour cd speler erbij.Balboa schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:05:
[...]
Tja, komen alleen nog wel alle kosten bij. Ben je all in ook zo'n €380 kwijt. Scheelt niet echt veel dus. Of je moet er gelijk twee bestellen om te bi-ampenDan ben je een stuk goedkoper uit.
Dat alles is bij elkaar 810 (met verzendkosten) , ik weet niet of daar verder nog iets bij komt.
Verwijderd
Ik ben net mijn douane formulier aan het invullen voor een pakketje, kijk even naar de juiste uiteenzetting op 1 van deze 25 pagina`s. Grofweg komt er als het tegenzit iets van 25% bij (Invoer, btw en de kosten van de vervoerder). En zoals door bronco.b aangegegeven de risico's worden steeds groter, het is nu echt mazzel hebben als je er doorheen komt.
Tot mijn verrassing is mijn tweede CD 33 vandaag ook binnen gekomen dit koste me 20 euro, omdat ze de invoice geloofde. Vorige week kreeg ik mijn eerste CD 33 binnen geen cent extra. En zoals hierboven beschreven ligt er een pakket bij TNT te wachten tot ik de douanepapieren heb ingevuld dat gaat me dus ook geld kosten.
Tot mijn verrassing is mijn tweede CD 33 vandaag ook binnen gekomen dit koste me 20 euro, omdat ze de invoice geloofde. Vorige week kreeg ik mijn eerste CD 33 binnen geen cent extra. En zoals hierboven beschreven ligt er een pakket bij TNT te wachten tot ik de douanepapieren heb ingevuld dat gaat me dus ook geld kosten.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 23:16 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:13:
Ik ben net mijn douane formulier aan het invullen voor een pakketje, kijk even naar de juiste uiteenzetting op 1 van deze 25 pagina`s. Grofweg komt er als het tegenzit iets van 25% bij (Invoer, btw en de kosten van de vervoerder). En zoals door bronco.b aangegegeven de risico's worden steeds groter, het is nu echt mazzel hebben als je er doorheen komt.

@hemaworst en Beetle. De bewitch A30 als bulkaankoop. Mhhhh...ik denk er serieus over na en laat het je morgen weten. Hemaworst check(mail) anders on9mart hoeveel discount je krijgt bij 3 stuks of 5 stuks?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 08:38 ]
Goed, ik heb de prijs aangevraagd voor 3x en 5x een Bewitch amplifier(airmail).
Afwachten dus.
Mailtje:
Afwachten dus.
Mailtje:
Hello,
I and a few others are interested in the Bewitch 6550. Your website indicates that a bulk discount can be arranged.
What are the prices for:
3 amplifiers, delivered to the Netherlands (Holland), Airmail
5 amplifiers, delivered to the Netherlands (Holland), Airmail
Thanks
[ Voor 81% gewijzigd door hemaworst op 30-08-2007 09:11 ]
Verwijderd
Jij had de cd-speler toch een week voor mij gekocht? Bij mij ging de inklaring vrij snel misschien dat dit de reden is dat hij al binnen is.
Even mijn huidige set waar ik nu mee draai let vooral op het audiofiele rack :-), zoals gezegd in mijn vorige berichtgeving denk ik dat de EL34 mij vooral tegenvalt door de lange kabel van ruim 10 Mtr.
En deze versterker is een stuk kleiner dus die kon ik mooi onderop zetten.
Maar wat een kracht zit er in dat dingetje zeg.
Even mijn huidige set waar ik nu mee draai let vooral op het audiofiele rack :-), zoals gezegd in mijn vorige berichtgeving denk ik dat de EL34 mij vooral tegenvalt door de lange kabel van ruim 10 Mtr.
En deze versterker is een stuk kleiner dus die kon ik mooi onderop zetten.
Maar wat een kracht zit er in dat dingetje zeg.

Verwijderd
weten jullie of er een beschermkap bij zit? Is voor mij een vereiste, wellicht kun je mij er dan ook bijzetten. Uiteraard ook even afhankelijk van de bulkprijs.hemaworst schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:01:
Goed, ik heb de prijs aangevraagd voor 3x en 5x een Bewitch amplifier(airmail).
Afwachten dus.
Mailtje:
[...]
Hier hebben ze het over de Bewitched:
http://www.pinkfishmedia.net/forum/archive/index.php/t-29855.html
Gematigd positief daar
http://www.pinkfishmedia.net/forum/archive/index.php/t-29855.html
Gematigd positief daar
Ik kon het niet vinden op internet. Waarom heb je een kap nodig eigenlijk? Kinderen?Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:37:
[...]
weten jullie of er een beschermkap bij zit? Is voor mij een vereiste, wellicht kun je mij er dan ook bijzetten. Uiteraard ook even afhankelijk van de bulkprijs.
Verwijderd
ik ga je zo antwoorden...Trunksmd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:14:
nog maar eens mijzelf een kick geven
jonge jonge, 4 dagen weg en gelijk paginas achter...
Verwijderd
6, 4 en 2 jaar oudhemaworst schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:51:
[...]
Waarom heb je een kap nodig eigenlijk? Kinderen?

mmm, ik heb wel vaak kinderen over de vloer, neefje en nichtje. Wat zijn precies de risico's, ik denk dat ze hun handen kunnen branden(vervelend, maar nog acceptabel risico), maar is er ook risico op stroomschokken als ze er aan zitten(onacceptabel risico). Of moeten ze dan echt moetwillig slopen?
En hou zit dat nou eigenlijk met niet aangesloten aardedraden(dat lees ik in de advertentie van Red Dragon versterkers), dat lijkt me ook wel gevaarlijk. ik heb totaal geen verstand van electriciteit, dus zijn dat nou bangmaak verhalen, of zit daar een kern van waarheid in.
[ Voor 23% gewijzigd door hemaworst op 30-08-2007 22:18 ]
Verwijderd
vandaar dat ik ook voorzichtig ben met import direct uit China. Het apparaat moet veilig zijn, niet alleen wat beschermkap betreft, maar ook CE-logo. Veiligheid boven alles.
Verwijderd
Hee goeroe..Je kon het niet laten zeker! De MHZS DAC heeft even stof doen opwaaien en de bewitch A30 amp ook. Ken jij de amp? Dan wel wat vind jij van de amp?Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:10:
[...]
ik ga je zo antwoorden...
jonge jonge, 4 dagen weg en gelijk paginas achter...
Verwijderd
@hemaworst en Marcusaudio,
Het zijn in feite geen bangmaak verhalen. Als een kind of volwassene zelfs op een of andere manier een werkende buis kapot zal krijgen en daar dus een schok van krijgt (kans is wel zeer klein, lijkt me) dan gaat er behoorlijk wat volts door die handjes en is een hartstilstand niet uitgesloten. Dus safety first!
Maar een EC label zal het apparaat niet veiliger maken hoor! En zo te merken mogen ze importeren in de GB dus...neem ik aan dat alles wel goed zal zijn. Maar goed een kap! Nee, ik denk niet dat die erbij zit gezien de foto's. De MC100-B en de MS300-B van yaqin hebben wel een verdomd goeie grill of kap.
mmhh..ik heb het verhaal gelezen op pinkfishmedia...niet onverdeeld positief maar aan de andere kant ze proberen 300B set amp te vergelijken met push pull KT88 amp. Hetzelfde als een chesterfieldbank vergelijken met een ikeabank.
Het zijn in feite geen bangmaak verhalen. Als een kind of volwassene zelfs op een of andere manier een werkende buis kapot zal krijgen en daar dus een schok van krijgt (kans is wel zeer klein, lijkt me) dan gaat er behoorlijk wat volts door die handjes en is een hartstilstand niet uitgesloten. Dus safety first!
Maar een EC label zal het apparaat niet veiliger maken hoor! En zo te merken mogen ze importeren in de GB dus...neem ik aan dat alles wel goed zal zijn. Maar goed een kap! Nee, ik denk niet dat die erbij zit gezien de foto's. De MC100-B en de MS300-B van yaqin hebben wel een verdomd goeie grill of kap.
mmhh..ik heb het verhaal gelezen op pinkfishmedia...niet onverdeeld positief maar aan de andere kant ze proberen 300B set amp te vergelijken met push pull KT88 amp. Hetzelfde als een chesterfieldbank vergelijken met een ikeabank.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 23:02 ]
Verwijderd
offtopic:
uhm, ik ga voor de Ikeabank anytime. Weet je wel hoe beroerd die Chesterfields zitten en hoe goed die leren Ikeabanken zijn? Ik zou zo in slaap vallen in de showroom.
uhm, ik ga voor de Ikeabank anytime. Weet je wel hoe beroerd die Chesterfields zitten en hoe goed die leren Ikeabanken zijn? Ik zou zo in slaap vallen in de showroom.
Over CE: het is een garantie dat het aan bepaalde veiligheidsstandaards voldoet. Natuurlijk. Maar een CE keuring kost ook geld, en het gebrek aan het stickertje wil niet perse zeggen dat het product onveilig is. Je moet er sowieso nooit met een breinaald insteken. Dus voor kinderen ben je nooit veilig als je ze niet opvoed of er zelf bijbent als hij aanstaat. En gewoon hoog neerzetten helpt meestal het beste bij kleine kinderen.
Die buizen, die zijn echt heel heel stevig hoor. Je kunt ook niet bij de buiscontacten met je vingers behalve met genoemde breinaald oid. maar daar helpt een grille ook niet tegen. Als een buizenversterker aanstaat zullen ze er niet snel aanzitten omdat de buizen gewoon heet worden. Blijft over dat de kast onder stroom zou kunnen komen te staan (bij een defect). Het is meestal heel simpel te zien of de kast geaard is omdat de aardedraad van de voeding vaak direct aan de kast geschroefd is.
Verwijderd
even een niet "buizendingetje" tussendoor, ik wil zeer binnenkort bij Ornec een G&W powerfilter en wat interconnects bestellen en eigenlijk ook maar gelijk een powerkabel.
Het filter omdat ik me voor kan stellen dat het signaal zuiverder zal zijn (en de geluidskwaliteit wellicht beter; eigenlijk is het een beter excuus om de Classic en de Slimdevices Squeezebox tegen overspanning te beschermen
) en de kabels omdat ze gewoon mooi staan en niet al te kostbaar zijn.
http://www.ornec.com/prod...ko_Power_Cable_1.5_Meter/
Uit de afbeelding kan ik niet afleiden of deze kabel "aansluit" op mijn nieuw te kopen Classic 6.10, met andere woorden, zit er aan deze kabel een "Euro Female Connector"?
Ik dacht eerder eens gelezen te hebben dat er een aantal mensen zijn die zo'n zelfde kabel hebben besteld bij Ornec?
Het filter omdat ik me voor kan stellen dat het signaal zuiverder zal zijn (en de geluidskwaliteit wellicht beter; eigenlijk is het een beter excuus om de Classic en de Slimdevices Squeezebox tegen overspanning te beschermen

http://www.ornec.com/prod...ko_Power_Cable_1.5_Meter/
Uit de afbeelding kan ik niet afleiden of deze kabel "aansluit" op mijn nieuw te kopen Classic 6.10, met andere woorden, zit er aan deze kabel een "Euro Female Connector"?
Ik dacht eerder eens gelezen te hebben dat er een aantal mensen zijn die zo'n zelfde kabel hebben besteld bij Ornec?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 00:23 ]
Met dien verschil dat je na 5 jaar nog net zo beroerd in die Chersterfield zit als op de eerst dag en die Ikea bank zowel in vorm als in zitcomfort onherkenbaar zijn geworden.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:06:
offtopic:
En dat kwaliteitsverschil moet je ook mee tellen. Ook bij HiFi.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Als je in Spanje woont dan moet je gewoon zelf importeren. Of je moet eens gaan googlen naar bepaalde veelvoorkomende chinese apparaten van het merk waar je naar op zoek bent en dan eens kijken of je een spaans forum oid tegenkomt. Of je kijkt op Ornec of er reacties zijn van een spaanse klant en dan zoeken op dat apparaat. De startpost gaan dus nog onverminderd op voor jou; zelf importeren via de genoemde adressen (CHE, Timaudio, Ornec).Trunksmd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:39:
Na vrijwel alle berichten van dit topic gelezen te hebben, besluit ik de stap ook maar eens te wagen, Budget +/- 1000 euro. Ik ben een beginnend Hifi gebruiker.
Ik wil in ieder geval een set Aurum Cantus Leisure MkII aanschaffen. Alleen weet ik nog niet of ik een transistor versterker moet kopen a la classic 6.10 of een buizenversterker. Daarbij staat een groot deel van mijn muziek ook op een netwerkschijf dat als upnp server in mijn itunes van mijn macbook komt. Waarschijnlijk moet ik dus ook nog een DAC aanschaffen (squeezebox of Xindak XD-DAC-5). Hoewel er ook zoiets als een Dussun T2 bestaat. Helaas heb ik hier maar 1 ervaring van op internet gevonden.
Laatste probleem, ik woon in Spanje, dus ik denk dat aankopen via PA of crafty vrij omslachtig en duur voor mij zijn.
Graag hoor ik jullie meningen.
De Aurum Cantus zijn goed via Ebay te bestellen. Een computer kun je ook prima via de koptelefoon-uit>cinch aansluiten. Als je een slechte onboard sound hebt kun je evt later naar een externe USB soundcard. Er zijn ook wel buizenversterkers met een USB ingang. Shanling en Opera Consonance hebben ze. Wederom: zoeken op ebay of google. Maar ik denk dat het slimmer is om 1st een goede amp uit te zoeken en later je imput te optimaliseren (vanaf je macbook). Anders beperk je de keuze wel heel erg en komt er bijna altijd iets duurs uitrollen. Je kunt namelijk met een zeer goed geluid neerzetten met een AC L2 icm een buizenversterker >10W.
Ik denk dat je met dat kleine KT88 versterkertje van Ebay binnen je budget zit met weinig financieel risico vwb de versterker.
Je kunt ook naar de Dussun T2 kijken, maar dat zal niet hetzelfde klinken als een buizenversterker. Opera heeft ook de Cyber 10 met USB. Ik denk dat het een klus word om die voordelig te bemachtigen.
offtopic:
Ikea maakt ook kwalitatief zeer goede banken hoor. Die leren banken zijn trws niet goedkoop. Ook hier geld; met vooroordelen kom niet zo ver. M'n pa was meubelmaker van z'n vak en ik weet wel ongeveer wat goed is.
Ikea maakt ook kwalitatief zeer goede banken hoor. Die leren banken zijn trws niet goedkoop. Ook hier geld; met vooroordelen kom niet zo ver. M'n pa was meubelmaker van z'n vak en ik weet wel ongeveer wat goed is.
@Jan Hoppezak
die kabels van von Masoch zijn behoorlijke no-brainers hoor; veel kwaliteit voor weinig geld. Zelfs als je niet in kabels 'geloofd' zeer aan te raden vanwege het goede verbindingsmateriaal. Die Shuko is aan de andere kant gewoon een geaarde apparatenstekker (die overal op zit). Ik heb een iets andere en die schermt goed af. Het filter doet het ook prima bij mij. De combinatie houdt het geluid storingsvrij.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 15:55 ]
Sorry hoor, maar als ze alles al kunnen "namaken", dan geldt dat ook voor het CE-logo.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:28:
vandaar dat ik ook voorzichtig ben met import direct uit China. Het apparaat moet veilig zijn, niet alleen wat beschermkap betreft, maar ook CE-logo. Veiligheid boven alles.

Handtekening
Verwijderd
maarrrrrrrrrrrrr...zit er nu standaard wel of geen "Euro Female Connector" aan de andere kant van de kabel?, jij hebt de VC-2 toch?Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:40:
[...]
@Jan Hoppezak
die kabels van von Masoch zijn behoorlijke no-brainers hoor; veel kwaliteit voor weinig geld. Zelfs als je niet in kabels 'geloofd' zeer aan te raden vanwege het goede verbindingsmateriaal. Die Shuko is aan de andere kant gewoon een geaarde apparatenstekker (die overal op zit). Ik heb een iets andere en die schermt goed af. Het filter doet het ook prima bij mij. De combinatie houdt het geluid storingsvrij.
Ik heb een mailtje terug van On9Mart.
Ze geven slechts 5% korting voor 3 en 5 versterkers. Dus niet echt veel(of "echt niet veel").
Ze geven slechts 5% korting voor 3 en 5 versterkers. Dus niet echt veel(of "echt niet veel").
Verwijderd
Ach elk procentje is meegenomen zullen we maar zeggen, dus ik blijf in de race. Uiteraard eerst een poging wagen om meer korting te krijgen als we de bestelling concreet neerleggen.
Verwijderd
@hemaworst en Beetle,
Ik heb nog een goed nagedacht. De afgelopen weken/maanden heb ik aardig wat Chinese spullen gekocht. Ik laat het voor ditmaal aan mijn neus voorbij gaan.
Ik ben tevreden met de MC100-B amp. Moet de 300B buizen amp nog verkopen en de cd-speler staat kennelijk nog steeds stof te vangen bij de douane.
Tenminste ik zie of hoor niets ondanks dat ik twee dagen geleden meteen al de benodigde papieren heb toegestuurd.
Ik ben die douane een beetje zat, het voortdurend wachten op spullen alsook die eikels die op marktplaats denken een SET amp te kunnen kopen voor een 10 cent.
Maar...als ik al niet een KT88 amp zou hebben dan is de bewitched A30, naar mijn gevoel, absoluut een optie..ondanks die british post waar hemaworst mee kwam.
Succes ermee heren! en uhh..iedere procent discount is toch meegenomen!!!!!!!!
En huh beetle..heb je veel betaald voor dat audiomeubeltje?
Ik heb nog een goed nagedacht. De afgelopen weken/maanden heb ik aardig wat Chinese spullen gekocht. Ik laat het voor ditmaal aan mijn neus voorbij gaan.
Ik ben tevreden met de MC100-B amp. Moet de 300B buizen amp nog verkopen en de cd-speler staat kennelijk nog steeds stof te vangen bij de douane.
Tenminste ik zie of hoor niets ondanks dat ik twee dagen geleden meteen al de benodigde papieren heb toegestuurd.
Ik ben die douane een beetje zat, het voortdurend wachten op spullen alsook die eikels die op marktplaats denken een SET amp te kunnen kopen voor een 10 cent.
Maar...als ik al niet een KT88 amp zou hebben dan is de bewitched A30, naar mijn gevoel, absoluut een optie..ondanks die british post waar hemaworst mee kwam.
Succes ermee heren! en uhh..iedere procent discount is toch meegenomen!!!!!!!!
En huh beetle..heb je veel betaald voor dat audiomeubeltje?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 12:46 ]
Verwijderd
ja. Aan de andere kant zit een normale apparatenstekker net als alle gewone kabels van pc enz enz. dus 3 platte pinnen in een recht blok met 2 afschuiningen.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:06:
zit er nu standaard wel of geen "Euro Female Connector" aan de andere kant van de kabel?, jij hebt de VC-2 toch?

Hier staat ook een grote foto bij.
Beide heel herkenbaar!bronco.b schreef:
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 18:54 ]
Verwijderd
@jeep...Hoe is je vakantie. Of ben je alweer terug?
En tja..jammer dat het zo herkenbaar is. Ik geloof dat Beetle daar ook over mee kan praten. Hij heeft ook een aantal, goeie spullen op MP staan waar beledigd weinig op geboden wordt. Maar goed..komt wel.
Heb je nog kans gezien te kijken naar die post van de MHZS spelers. Wat een giller!
Gewoon een budget BB dac. Een dac is niet alles maar het mysterie is door die persoon wel opgelost. Ik vond het al vreemd dat een bedrijf een eigen Dac had ontwikkeld. Dat kon gewoon niet waar zijn.
En tja..jammer dat het zo herkenbaar is. Ik geloof dat Beetle daar ook over mee kan praten. Hij heeft ook een aantal, goeie spullen op MP staan waar beledigd weinig op geboden wordt. Maar goed..komt wel.
Heb je nog kans gezien te kijken naar die post van de MHZS spelers. Wat een giller!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 19:18 ]
Ik ga je mailenVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:51:
@hemaworst en Marcusaudio,
Mochten jullie beide interesse hebben in een luistertest dan ik heb ik nog een interessante optie voor je. Ik heb zowel de KT88 amp als de 300B amp van Yaqin thuis staan. De 300B klinkt wegens de een te lage sensitiviteit van mijn speakers (mijn speakers zijn 88dB) onvoldoende goed. Vanaf 90dB sensitiviteit moet het goed gaan (check je speakers). De Yaqin 300B staat in de verkoop
Dus als je met je eigen speakers beide amps wil horen dan kan dat. Mail me maar als je interesse hebt.
Verwijderd
Ja, ik ben alweer terug. Kort maar plezierig.
Over die MHZS dac, dat is wel raar. maarja, ik geloof toch al niet meer in dat soort gepraat. Dus ik let er eigenlijk al niet eens meer op. Wat echter wel erg overtuigend is is hoe het klinkt. Ik had ook nog nooit van MHZS gehoord, maar toen ik m zelf hoorde was ik snel overtuigd van de kwaliteit. En dat lag natuurlijk ook aan de modificatie van Machmat.
Bronco.b ik heb net ff met Hemaworst overlegd; ik denk dat wij samen komen. Net zo handig als 2x apart.
Over die MHZS dac, dat is wel raar. maarja, ik geloof toch al niet meer in dat soort gepraat. Dus ik let er eigenlijk al niet eens meer op. Wat echter wel erg overtuigend is is hoe het klinkt. Ik had ook nog nooit van MHZS gehoord, maar toen ik m zelf hoorde was ik snel overtuigd van de kwaliteit. En dat lag natuurlijk ook aan de modificatie van Machmat.
schrijft hij op z'n site over modificeren van cd-spelers. En daar ben ik het wel mee eens denk ik. En de gewone speler zal dan ook wel niet zo slecht geweest zijn. Daarom zei ik al, neem gewoon de cd33 en laat die andere maar zitten.Ongeveer 80% van het geluid van een CD-speler wordt bepaald in het analoge deel. Verbeteringen in het digitale deel doen zeker wat, maar altijd in details (openheid, rust, etc), niet onbelangrijk natuurlijk. Er is echter veel meer winst te behalen in modificaties van de analoge uitgangstrappen. Zelfs in de duurste merken en types zitten vaak nog standaard opamps en standaard onderdelen als elco's in het signaal, metaalfilm weerstanden en styroflex condensatoren. Al deze componenten hebben een negatief effect op het uiteindelijke geluid. Verbeteren van het analoge deel resulteert in veel meer muziek, een analoger geluid, harde Sss-en verdwijnen vaak volledig, meer rust, snelheid en dynamiek.
Bronco.b ik heb net ff met Hemaworst overlegd; ik denk dat wij samen komen. Net zo handig als 2x apart.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 20:42 ]
Verwijderd
@Jeep en hemaworst. Jullie zijn beide en eventueel andere geïnteresseerden welkom om langs te komen voor een luistersessie met de MC100-B en de MS-300B.
Als het kan moet iemand eigenlijk wel betere hogere rendementsspeakers meenemen dan de mijne!
En zoals ik al zei, jeep, Een dac is inderdaad niet alles. Fijn trouwens dat je weer bent en ik hoop dat je leuk hebt gehad ook namens balboa
Als het kan moet iemand eigenlijk wel betere hogere rendementsspeakers meenemen dan de mijne!
En zoals ik al zei, jeep, Een dac is inderdaad niet alles. Fijn trouwens dat je weer bent en ik hoop dat je leuk hebt gehad ook namens balboa
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 14:56 ]
Verwijderd
thanxVerwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:51:
[...]
ja. Aan de andere kant zit een normale apparatenstekker net als alle gewone kabels van pc enz enz. dus 3 platte pinnen in een recht blok met 2 afschuiningen.
Ondertussen heb ik mijn oog laten vallen op een tweedehands Marantz PM-17 MK II, in plaats van de Classic 6.10, tja soms heeft het misschien voordelen om te treuzelen met beslissen
(platina zilver en in schijnbaar puike toestand)
voor de liefhebbert:
http://www.marantzphilips...s&strType=Marantzpm17mkII
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 23:30 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:13:
Fijn trouwens dat je weer bent en ik hoop dat je leuk hebt gehad.

Handtekening
Zag deze laatst ook langskomen. Wel een prijsverschil tov die Classic.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:22:
[...]
thanx
Ondertussen heb ik mijn oog laten vallen op een tweedehands Marantz PM-17 MK II, in plaats van de Classic 6.10, tja soms heeft het misschien voordelen om te treuzelen met beslissen
(platina zilver en in schijnbaar puike toestand)
voor de liefhebbert:
http://www.marantzphilips...s&strType=Marantzpm17mkII
Handtekening
Verwijderd
Geen ervaring met de Classic, maar een PM-17 is een puike versterker!Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:22:
Hij klinkt 't best op speakers die niet al te warm klinken, dus ik zou er bv. geen Wharfedales aan hangen, maar wanneer je speakers een beetje helder zijn (Duitse, Franse of Italiaanse speakers bv., maar ook huidige Engelse modellen van Tannoy, Kef, etc.) ga je er een hoop plezier aan beleven.
Verwijderd
Aanstaande maandag komt m'n Shanling cdT100se aan, heb gisteren het UPS tracking nummer van China High-end ontvangen.Heb hem op 13-08 besteld en € 1000,00 betaald via paypal .
Zal een verslag posten .
Zal een verslag posten .
Verwijderd

komt deze bekend voor? Stond getest in de 'Audio' (DE) deze maand. 100 punten met überragend voor €1780.
Linkje duitse importeur. Hij heeft trouwens wel erg mooi spul (47 Labs, Audio Note, The Funk Firm) dus ik neem aan dat het echt wel een muziekliefhebber is. Ik onthoud me dus maar van commentaar over de prijs.
Dit is de Bewitch.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 13:53 ]
Verwijderd
Da's dus dezelfde als de bewitched A30. Zit op het oog geen enkel verschil in. Maar is de A30
415 GBP. excl. import e.d.
http://i21.ebayimg.com/02/i/000/a9/0f/a24d_12.JPG (zie foto)
http://i23.ebayimg.com/07/i/000/84/81/c8e7_1.JPG (foto binnenwerk)
http://i5.ebayimg.com/07/i/000/84/81/c9a8_1.JPG (foto potmeter)
Ziet er toch allemaal verdomd degelijk uit en aangezien de Duitse importeur veel 'topmerken' heeft mag je aannemen dat hij verstand van muziek heeft (alleen niet van prijs. 1800 euro!! Ben toch niet gek! Ik koop wel bij de Chinese mediamarkt
).
415 GBP. excl. import e.d.
http://i21.ebayimg.com/02/i/000/a9/0f/a24d_12.JPG (zie foto)
http://i23.ebayimg.com/07/i/000/84/81/c8e7_1.JPG (foto binnenwerk)
http://i5.ebayimg.com/07/i/000/84/81/c9a8_1.JPG (foto potmeter)
Ziet er toch allemaal verdomd degelijk uit en aangezien de Duitse importeur veel 'topmerken' heeft mag je aannemen dat hij verstand van muziek heeft (alleen niet van prijs. 1800 euro!! Ben toch niet gek! Ik koop wel bij de Chinese mediamarkt
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 13:47 ]
Ik kan geen duits:
hier wat engelse info over de A30.
http://www.puresound.info/id1.html
en
http://www.brecklandaudio.co.uk/PureSound%20A30%20datasheet.pdf
hier wat engelse info over de A30.
http://www.puresound.info/id1.html
en
http://www.brecklandaudio.co.uk/PureSound%20A30%20datasheet.pdf
[ Voor 15% gewijzigd door hemaworst op 01-09-2007 19:00 ]
Verwijderd
Trouwens die Pure sound A8000 cd-speler is, als je het mij vraagt, gewoon een MHZS CD33 speler!
A8000 heeft exact dezelfde features. Alleen de lay-out is iets anders, aan de afstandbediening hebben ze helemaal niets veranderd en ze zeggen klasse A caps te gebruiken.
Maar voor de A8000 vragen ze wel 900 GBP (da's zo'n 1330 euro!)
Terwijl de MHZS CD33 gemiddeld 250 á 300 euro kost (incl. invoer en BTW)
zie foto A8000
http://www.brecklandaudio...s/A8000-CD-Player-ISO.jpg
Zie foto MHZS CD33
http://i10.ebayimg.com/03/i/000/b3/13/3180_10.JPG
En wat helemaal lachen is is dat de site ook een PDF heeft van de A8000 cd speler en als je goed inzoomt lees je gewoon dat het een bewitch cd-speler betreft. Lekker 'pure' allemaal
http://www.brecklandaudio...ayer%20datasheet%20BA.pdf
A8000 heeft exact dezelfde features. Alleen de lay-out is iets anders, aan de afstandbediening hebben ze helemaal niets veranderd en ze zeggen klasse A caps te gebruiken.
zie foto A8000
Zie foto MHZS CD33
En wat helemaal lachen is is dat de site ook een PDF heeft van de A8000 cd speler en als je goed inzoomt lees je gewoon dat het een bewitch cd-speler betreft. Lekker 'pure' allemaal

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 15:03 ]
Verwijderd
ben ook benieuwd "wat" die P10 phono amplifier eigenlijk is, ik heb er nog een nodig, weet iemand er een aan te raden die ook bij Ornec weg komt (en het hoeven echt geen buizen te zijn maar een gewoon goed en budget dingetje voor mijn ouders die denken op mijn huidige Marantz set ooit nog wel een een plaatje te draaien) omdat ik daar binnenkort toch een bestelling ga plaatsen?
De specs zijn precies hetzelfde. Zelfs de afstandsbediening is exact gelijk.Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:03:
Trouwens die Pure sound A8000 cd-speler is, als je het mij vraagt, gewoon een MHZS CD33 speler!
zie foto A8000
Zie foto MHZS CD33
En wat helemaal lachen is is dat de site ook een PDF heeft van de A8000 cd speler en als je goed inzoomt lees je gewoon dat het een bewitch cd-speler betreft. Lekker 'pure' allemaal![]()
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Verwijderd
hmm, fijn, ik was n heel verhaal aan het typen. Bezoek, pc uit... weg.
De AB van de CD (EFf kijken?) staat inderdaad gewoon Bewitch op, net als op het front van de cd-speler (het plaatje is trouwens 2.714 x 1.608 pixels).
Ik vond m direct al op de MHZS lijken, alleen het front is anders ingedeeld. Sony loopwerk, proprietary 24 Bit 192KHz D/A converter (jaaaah ja), 2604 opamps, oversampling, 2 6N3p buisjes, ronde uit 1 stuk alu AB inschakelings opwarmvertraging... En dan €1550.
Daar wordt de koper/bezitter van een MHZS CD33 niet droevig van lijkt me zo
Pure Sound wordt ook verkocht door het Nederlandse Acoustic Dimension
Daar staat het volgende over Pure Sound:
Koop iig niet de Meixing 767 bij Ornec oid. want die is niet in orde. Dat is gewoon een slecht ontwerp in een mooi jasje (je gaat een drol ook niet met bladgoud overtrekken).
De AB van de CD (EFf kijken?) staat inderdaad gewoon Bewitch op, net als op het front van de cd-speler (het plaatje is trouwens 2.714 x 1.608 pixels).
Ik vond m direct al op de MHZS lijken, alleen het front is anders ingedeeld. Sony loopwerk, proprietary 24 Bit 192KHz D/A converter (jaaaah ja), 2604 opamps, oversampling, 2 6N3p buisjes, ronde uit 1 stuk alu AB inschakelings opwarmvertraging... En dan €1550.
Daar wordt de koper/bezitter van een MHZS CD33 niet droevig van lijkt me zo

Pure Sound wordt ook verkocht door het Nederlandse Acoustic Dimension
Daar staat het volgende over Pure Sound:
Sorry hoor, maar daar gaan de haren in mijn nek toch wel behoorlijk van overeind staan!Pure Sound
(formerly known as Bewitch)
Pure Sound recently exhibited the A30 and A8000 CD Player at the Heathrow Hi-Fi Show.Here are a few comments posted about the Bewitch system on the popular HiFi Forum www.hifiwigwam.com:
Puresound - The Bewitch room had for me the best sound-per-pound ratio in the whole show. Very musical and sweet sounds from the A30 amp with accompanying cdp and a rather nice Kuzma turntable. So impressed was I that I kept going back for another listen. Fabulous value and sound - really showed the big boys up imo.
System of the day for me was Guy Sergeant's Puresound Bewitch amp and CD package: for the price nothing else touched it
The Bewitch setup was by miles the best pound for pound real world setup I heard. £1400 TT, £1100 amp and £600 worth of speakers and it really did embarrass some of the big boys. They had a sense of direction and just sounded so right and balanced on a day that some many others lost the plot.
The room with the Bewitch & JM Labs was the second one I went in. Nothing bettered it all day for me.
Ja, erg benieuwd waar ze die dan weer vandaan gehaald hebben. Maar ik denk dat je voor dat doel het best een eenvoudige Pro-ject of 2e-hands Creek voor kunt nemen. Of deze Pro-Ject phonobox 2Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:06:
ben ook benieuwd "wat" die P10 phono amplifier eigenlijk is, ik heb er nog een nodig, weet iemand er een aan te raden die ook bij Ornec weg komt (en het hoeven echt geen buizen te zijn maar een gewoon goed en budget dingetje voor mijn ouders die denken op mijn huidige Marantz set ooit nog wel een een plaatje te draaien) omdat ik daar binnenkort toch een bestelling ga plaatsen?
Koop iig niet de Meixing 767 bij Ornec oid. want die is niet in orde. Dat is gewoon een slecht ontwerp in een mooi jasje (je gaat een drol ook niet met bladgoud overtrekken).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 18:53 ]
Verwijderd
@Jeep. I'm still smiling
Ik heb dus in feite A8000 speler, toch? In de vorm van een MHZS CD33.
Tenminste als ze dat kl*te ding 's een keer gingen leveren. Ik heb alle papieren naar TNT gestuurd maar denk maar niet dat je iets terug hoort van die gasten. Voor zover ik kan zien gebeurt er weer helemaal niets. het is voor mij voorlopig de laatste keer dat ik wat importeer.
Ik ben dat gezeik zat
Tenminste als ze dat kl*te ding 's een keer gingen leveren. Ik heb alle papieren naar TNT gestuurd maar denk maar niet dat je iets terug hoort van die gasten. Voor zover ik kan zien gebeurt er weer helemaal niets. het is voor mij voorlopig de laatste keer dat ik wat importeer.
Ik ben dat gezeik zat
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 19:15 ]
Verwijderd
Dat kun jij makkelijk zeggen als je alles hebt wat je nodig hebt uit China (op misschien speakers na).
Ik begin eigenlijk steeds minder te geloven van die marketingpraat van Bewitch/ Puresound. Of; (uit de review van Hifi+)
Ik begin eigenlijk steeds minder te geloven van die marketingpraat van Bewitch/ Puresound. Of; (uit de review van Hifi+)
Even een quote met notes van mij (in cursief):Although built in China, the Bewitch brand is specced by Guy Sargeant, once of Audio Innovations and a man who knows a thing or two about valve amplifiers.
Ik noem het een "new benchmark for bullshit"Why this amplifier? Why now?
Nou, dat ging vast van: hey, ze maken in China tegenwoordig ook mooie buizenverterkers. Die kan ik ook vast net als M. Levinson wel duurder verkopen door er mijn naam aan te verbinden zonder er 1 fluit aan te veranderen. "Duhhhh,... thatta one"
With the recent interest in lower powered Single Ended triode amplifiers has come the realization that to get the best from these, the speakers used have to be both sensitive and quite large to give truly satisfying results. There are also not that many good, high sensitivity (>97 dB/W) designs available at any price never mind at price levels the majority of music lovers can afford.
onze eigen luistertest op de Dali's bewees toch wel dat dit dikke onzin is
However, there are some very good loudspeakers currently being made with sensitivities between 88 and 94 dB/W. These are sufficiently revealing to make the virtues of simple, high quality amplification readily apparent, although in most cases the output of a typical single ended amplifier is insufficient to give the scale and drama many types of music demand.
zwaar overdreven; typical is 8W, ik heb al voorgerekend dat dit met 88dB/W nog net kan
A good amplifier with 25 -30 watts of output power is more than enough to drive this type of loudspeaker to sensible levels (nu is het ineens sensible levels ipv scale? ) even in quite a large room. For simplicity a valve amplifier is preferable. Recently, there has been an increase in the number of relatively affordable valve amplifiers made in China. Many of these are compromised by the quality of their transformers, components (???), layout and because they operate in Class AB or B to give a higher power specification (welke dan?). They often also use a lot of negative feedback in an attempt to compensate for these shortcomings with a consequential impact on clarity and low frequency control. welke dan? Dat is gewoon zwartmakerij en over 1 kam scheren
dit is die 'elegant but simple internal layout', niet eens hardwired zoals de meeste andere 'relatively affordable valve amplifiers made in China
For some 10 years there has been a lack of affordable Class A valve amplifiers.
En daarom zet je er 1 voor €1700 in de markt? Dat noem ik niet 'affordable' hoor. En er zijn genoeg goedkopere
The pure sound A30 operates fully in Class A up to its rated output so it does not change character at any signal level. There is none of the distortion caused by output devices switching on and off and therefore no requirement for excessive feedback to correct for it. (er word nergens met 1 woord gerept over de keuze voor omschakelbaarheid Ultralineair/Triode, waarschijnlijk omdat het niet hun keuze was)The 6550 valves supplied are the extremely robust Russian Electro-Harmonix variety and are quite content with dissipating the power required to maintain Class A operation up to 30 Watts.
The valve rectifiers used keep the high voltage power supply clear of the noise that can be introduced by silicon rectifiers. A substantial choke is also incorporated to keep the power supply impedance low.
The output transformers also give extremely wide bandwidth allowing very solid low frequency performance as well as exceptional reproduction of timbre.
van die standaard slechte goedkope Chinese zeker?
These design features combined with the use of high quality passive components, octal based input and driver triodes and an elegant but simple internal layout results in an amplifier which sets a new benchmark for performance, build quality and value.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 13:30 ]
Verwijderd
@jeep. Mmhh daar heb je gelijk in...Op de cd-speler na heb ik inderdaad de meest belangrijke spullen in huis. Maar goed..het zou leuk zijn om af en toe een ander versterker te proberen, zoals de bewitch A30.
Verwijderd
heeft er iemand een goed werkende link naar en betrouwbare Nederlandse internetshop alwaar er zilveren/verchroomde luidsprekerspike's (M6 schroef) en onderleggers te bestellen (en liefst ook nog even te zien) zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 22:44 ]
Geen Nederlandse, wel een Belgische: http://www.cinedream.be/products_superspikes.shtmlVerwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:28:
heeft er iemand een goed werkende link naar en betrouwbare Nederlandse internetshop alwaar er zilveren/verchroomde luidsprekerspike's (M6 schroef) en onderleggers te bestellen (en liefst ook nog even te zien) zijn?
De werking van de forumsoftware in het kort #FS_post-reply lezen!Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:57:
Kan iemand mij even uitleggen hoe ik plaatjes in mijn berichten kan zetten?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Nog even terugkomend op de RCA 5670 buisjes voor oa de MHZS en mijn Yarland: ik heb ze nu een uurtje of 30 ingespeeld (met tv-geluid, dan valt het slisserige toch niet op) en ineens komen ze los!? Ik wou het eerst niet zeggen dat ik ze maar vlak en saai vond klinken, beetje transistorachtig, al was de ruimtelijkheid wel heel mooi. En ik had het idee dat stemmen en instrumenten wat van links naar rechts zwalkten. Terwijl ik verwachte dat die RCA juist erg goed moesten zijn.
Nu ga ik eergisteravond weer echt zitten luisteren met Ana Caram - Blue Bossa en ineens klopt alles! De stem staat rotsvast in het midden, zonder slissen en heel mooi rond zonder slisserige randjes of saaiheid. Mooi neutraal zonder dikdoenerij. De andere instrumenten staan ook netjes op hun plaats links en recht een beetje naar achteren.
Ik ging bijna aan mezelf twijfelen of ik nou aan de sound was gaan wennen. Gisteravond weer zitten luisteren met de LP van Sixteen HP, en weer was het gewoon boeiend ipv 'toch maar die andere'. Ze hebben gewoon best lang tijd nodig om in te branden.
Nu ga ik eergisteravond weer echt zitten luisteren met Ana Caram - Blue Bossa en ineens klopt alles! De stem staat rotsvast in het midden, zonder slissen en heel mooi rond zonder slisserige randjes of saaiheid. Mooi neutraal zonder dikdoenerij. De andere instrumenten staan ook netjes op hun plaats links en recht een beetje naar achteren.
Ik ging bijna aan mezelf twijfelen of ik nou aan de sound was gaan wennen. Gisteravond weer zitten luisteren met de LP van Sixteen HP, en weer was het gewoon boeiend ipv 'toch maar die andere'. Ze hebben gewoon best lang tijd nodig om in te branden.
Verwijderd
Vandaag is m'n Shanling cdt100SE aangekomen, zoals alle spullen van de Chinees, wederom keurig verpakt in dubbele doos met witte handschoentjes maatje xxs en poetsdoekje. Ik was van tevoren vrij sceptisch over de te behalen geluidsverbetering omdat ik zeer tevreden was over mijn Philips 963sa cd-speler.
Wat mij direct opviel was de enorme verbetering van de bassen, dieper, warmer en beter geplaatst.Zelfs met koude versterkers en niet ingespeelde buizen.Ook de plaatsing in het algemeen is sterk verbeterd, en ik dacht dat die al optimaal was.
Dat beloofd wat als hij goed ingespeeld is.
Wat mij direct opviel was de enorme verbetering van de bassen, dieper, warmer en beter geplaatst.Zelfs met koude versterkers en niet ingespeelde buizen.Ook de plaatsing in het algemeen is sterk verbeterd, en ik dacht dat die al optimaal was.
Dat beloofd wat als hij goed ingespeeld is.
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 15:48 ]
Verwijderd
ik krijg een foutmelding: 'Je kunt deze Space niet bekijken'
waarom niet direct hier plaatsen? gewoon url vd img tussen [ img ] en [ /img ] plaatsen (zonder de spaties).
Moet je wel even zorgen dat je puur de url van de afbeelding hebt.
waarom niet direct hier plaatsen? gewoon url vd img tussen [ img ] en [ /img ] plaatsen (zonder de spaties).
Als je de foto's ergens geupload (kan ook bv bij www.imageshack.us) hebt dan klik je rechts op de foto, kopieer url foto, en plak je die url hier in tussen [ img ] tags.Over plaatjes
Zorg er voor dat je niet al te grote plaatjes gebruikt, zodat ook mensen met een minder snelle verbinding ernaar kunnen kijken, en de layout goed blijft. Plaatjes resizen doe je bij voorkeur met een programma zoals Paint Shop Pro (shareware), Photoshop (commercieel) of The Gimp (gratis).
Een goede richtlijn is een breedte van niet meer dan 570 pixels, en een hoogte van niet meer dan 430 pixels. JPEG (.JPG) bestanden, gesaved met een kwaliteit van 30-60 (op een schaal van 0-100) hebben de voorkeur voor foto's. PNG (.PNG) en GIF (.GIF) bestanden hebben de voorkeur voor screenshots, lijntekeningen, schema's, enzovoort.
Je kan eventueel linken naar een grotere versie van je plaatje door een link om de verkleinde versie heen te zetten (thumbnailen). Hiervoor kan je de volgende RML-code gebruiken:
[ url=http://link.naar.groot.plaatje.jpg ][ img ]http://link.naar.verkleind.plaatje.jpg[/img ][/url ]
Moet je wel even zorgen dat je puur de url van de afbeelding hebt.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 16:12 ]
Verwijderd
zal wel aan mij liggen, maar moet ik die foto's eerst ergens online zetten en daarna de link gebruiken?
Verwijderd
Dat is denk ik de makkelijkste manier, zo doe ik dat tenminste.
Enne Jeep, mijn Bewitch nu al afkatten voordat ik hem binnen heb :-)
Verwijderd
@jeep...LP van sixteen HP. Welke? Want er blijken verschillen te zitten tussen de CD versie van de eerste twee cd van 16HP. Ik heb wel de secret south op vinyl gehad.
Men heeft subtiel het een en ander in de eindmix veranderd in de eerste twee albums, heb ik me laten vertellen. Ik wil altijd nog's de vinylversie hebben van de eerste twee albums.
Men heeft subtiel het een en ander in de eindmix veranderd in de eerste twee albums, heb ik me laten vertellen. Ik wil altijd nog's de vinylversie hebben van de eerste twee albums.
Verwijderd
Je hebt er dus een besteld!! Ben echt zeer benieuwd!!!Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:25:
Verwijderd
Ik kat de marketingBS af. Niet de versterker. Zij claimen een ongevenaarde prijs/prestatieverhouding voor €1700. En dan kom jij lachend aan met €650. Je hebt m toch wel van Leshelemart he?Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:25:
Ik denk dat die best ok is, een goede Chinese versterker. En lekker rustig design.
Ik heb Olden van 16HP. Ik heb m voor mn verjaardag gehad van de eigenaar van het label.
Als je ff precies zegt welke je wilt kan ik m mss wel meenemen?
Verwijderd
Vinylversie van Low estate en sackcloth 'n' Ashes! Dat zijn de beste albums van 16HP
. Olden is verzameling demo's van de band.
trouwens de eigen website van Leshele is ook best interessant. Gemiddeld genomen iets duurder maar alsnog scherp geprijsd (http://hi-end.on9mart.com).
Ik heb daar de MS-300B amp vandaan. Er kwam toen echter wel importheffing en BTW bij van 102 euro

trouwens de eigen website van Leshele is ook best interessant. Gemiddeld genomen iets duurder maar alsnog scherp geprijsd (http://hi-end.on9mart.com).
Ik heb daar de MS-300B amp vandaan. Er kwam toen echter wel importheffing en BTW bij van 102 euro
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 18:22 ]
Verwijderd
@Jeep, ik had hem hoor. Die marketing verhalen grandioos.
Maarre ik heb hem nog niet besteld zal misschien gebeuren heb een tweetal geinteresseerden in mijn EL34 dus als deze weg is (misschien wel eerder), dan bestel ik de Bewitch of een XDSE KT88.
Voor de volgende luistersessie hou ik mij warm aanbevolen.
voor wat betreft 16HP, Sackcloth 'n' Ashes fantastisch, live moet de beste man niet zo preken.
Maarre ik heb hem nog niet besteld zal misschien gebeuren heb een tweetal geinteresseerden in mijn EL34 dus als deze weg is (misschien wel eerder), dan bestel ik de Bewitch of een XDSE KT88.
voor wat betreft 16HP, Sackcloth 'n' Ashes fantastisch, live moet de beste man niet zo preken.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 18:39 ]
Verwijderd
Nu moet het lukken, bedankt Jeep!
Zo zat hij in de doos

2e verdieping:

Daar is tie dan:

Snel aansluiten:

En genieten maar:
Zo zat hij in de doos

2e verdieping:

Daar is tie dan:

Snel aansluiten:

En genieten maar:

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 19:10 ]
Verwijderd
The lord is holy. Ik ben ook gen jezusfreak maar wat is die gozer intens. Of beter gezegd was intens..Na de eerste twee woven hand cd's ben ik afgehaakt. Saai boel..Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:36:
@Jeep, ik had hem hoor. Die marketing verhalen grandioos.
Maar een luistersessie. Hemaworst en Jeep willen langskomen voor een luistersessie met de MC-100B en de MS-300B. Ik weet echter nog niet wanneer. Dat laat ik aan de heren over en zie de mail of post over een datum, tijd. e.d. wel verschijnen.
Dus je zou, indien je dat leuk lijkt, met hun contact op kunnen nemen voor een luistersessie met de bovenstaande amps.
en uhh..ik zou voor de Bewitch gegaan. Ik vind de XDSE zo cheap lijken (sorry) maar goed dat zegt niet alles.
Op zich ben ik ook nog wel geinteresseerd in de Bewitch.
Maar ik wil wel eerst graag naar Bronco.B gaan om te kijken wat ik mooier vind KT88, of 300b.
Voor mijn muzieksmaak denk ik dat 300b beter bij mij past, maar die Bewitch is qua uiterlijk wel erg mooi(wel balen als ik besluit die te nemen, heb net een zilvere mhzs besteld).
@Bronco.B, Jeep, BEatle73
Ik heb net in de schuur gekeken en ik heb de originele verpakkingmaterialen van mijn Dali Ikon 6, dus ik denk dat ik ze wel mee kan nemen naar Bronco.B. Ik moet alleen nog even met mijn vrouw afspreken wanneer ik tijd heb (weg mag
).
Verder vraag ik me af of de Yaqin 100b qua klank gelijkwaardig is aan de Bewitch, de Yaqin is iets goedkoper(welliswaar met chinese buizen). Ik heb even bij Btb gekeken: EH KT88 buizen kosten 97E per 4, wellicht een mooie upgrade. Als ik ze los erbij koop, wordt hij wel ongeveer net zo duur als de Bewitch.
Jeep, zijn de Yaqin en Bewitch te vergelijken, of zijn het totaal andere versterkers? De bewitch heeft 10 buizen, de Yaqin 8. Ik weet niet wat beter is.
Maar ik wil wel eerst graag naar Bronco.B gaan om te kijken wat ik mooier vind KT88, of 300b.
Voor mijn muzieksmaak denk ik dat 300b beter bij mij past, maar die Bewitch is qua uiterlijk wel erg mooi(wel balen als ik besluit die te nemen, heb net een zilvere mhzs besteld).
@Bronco.B, Jeep, BEatle73
Ik heb net in de schuur gekeken en ik heb de originele verpakkingmaterialen van mijn Dali Ikon 6, dus ik denk dat ik ze wel mee kan nemen naar Bronco.B. Ik moet alleen nog even met mijn vrouw afspreken wanneer ik tijd heb (weg mag
Verder vraag ik me af of de Yaqin 100b qua klank gelijkwaardig is aan de Bewitch, de Yaqin is iets goedkoper(welliswaar met chinese buizen). Ik heb even bij Btb gekeken: EH KT88 buizen kosten 97E per 4, wellicht een mooie upgrade. Als ik ze los erbij koop, wordt hij wel ongeveer net zo duur als de Bewitch.
Jeep, zijn de Yaqin en Bewitch te vergelijken, of zijn het totaal andere versterkers? De bewitch heeft 10 buizen, de Yaqin 8. Ik weet niet wat beter is.
[ Voor 4% gewijzigd door hemaworst op 03-09-2007 19:24 ]
@Hifi-ralph: Een sieraad voor je kamer, hoe klinkt ie?
Ik heb een maandje de red dragons op Ebay in de gaten gehouden(Volg dit object). de 300b en kt88 gaan allebei voor ongeveer 650E weg. Verzenden kost maar 35E vanuit duitsland. Zou dat wat zijn?
Er zit dan wel garantie op en er zit een afstandbediening bij. Das dus vergeleken met een Yaqin 100b zon 130E duurder (je kan zo'n Yaqin voor ongeveer 410E kopen incl. vervoer+ 19%btw+invoer bij).
Ik heb een maandje de red dragons op Ebay in de gaten gehouden(Volg dit object). de 300b en kt88 gaan allebei voor ongeveer 650E weg. Verzenden kost maar 35E vanuit duitsland. Zou dat wat zijn?
Er zit dan wel garantie op en er zit een afstandbediening bij. Das dus vergeleken met een Yaqin 100b zon 130E duurder (je kan zo'n Yaqin voor ongeveer 410E kopen incl. vervoer+ 19%btw+invoer bij).
[ Voor 192% gewijzigd door hemaworst op 03-09-2007 19:27 ]
Verwijderd
@hemaworst
Ik heb nog niet veel tijd gehad om hem te beluisteren, maar de eerste indruk is zeer goed, hij klinkt stukken beter dan mijn Philips 963sa die toch ook zeer goede recenties heeft.
Ik heb beide uitgangen aangesloten op mijn voorversterker, maar ik hoor niet veel verschil tussen de buizenuitgang en de directe uitgang, komt misschien nog.
Ik vind die Red Dragons er mooi uitzien,weet je welke buizen er in de 300B versterker zitten?
Ik heb nog niet veel tijd gehad om hem te beluisteren, maar de eerste indruk is zeer goed, hij klinkt stukken beter dan mijn Philips 963sa die toch ook zeer goede recenties heeft.
Ik heb beide uitgangen aangesloten op mijn voorversterker, maar ik hoor niet veel verschil tussen de buizenuitgang en de directe uitgang, komt misschien nog.
Ik vind die Red Dragons er mooi uitzien,weet je welke buizen er in de 300B versterker zitten?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 19:44 ]
2x 300B98B ShuguangVerwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:16:
2x 6N8P NOS RUSSIA
2x 12AX7 Electro Harmonix
Ebay url:
clcik
Ik heb trouwens deze ook de afgelopen maand in de gaten gehouden:
gemiddeld kost deze 1 euro
ebay link. Voor max 450E dus thuis te krijgen.
[ Voor 76% gewijzigd door hemaworst op 03-09-2007 21:09 ]
Verwijderd
@hemaworst:
Ik vind die red dragons wel prijzig, ik heb voor mijn meixing mc300b monoblokken minder betaald, en er zitten 2x 300BC(carbon) per versterker in.
Die rich ton heeft trouwens vreemde prijzen, mijn cd speler kost bij hem 2143 euro excl. verzenden,ik heb er 1000 voor betaald incl.verzenkosten, hij heet waarschijnlijk niet voor niets Rich Ton.
Ik vind die red dragons wel prijzig, ik heb voor mijn meixing mc300b monoblokken minder betaald, en er zitten 2x 300BC(carbon) per versterker in.
Die rich ton heeft trouwens vreemde prijzen, mijn cd speler kost bij hem 2143 euro excl. verzenden,ik heb er 1000 voor betaald incl.verzenkosten, hij heet waarschijnlijk niet voor niets Rich Ton.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 20:35 ]
Verwijderd
@hemaworst, The red dragon with a stunning wooden remote control! heb je die gezien..
je kunt alleen volume regelen. Really stunning.
Wat betreft buizen geen probleem. Heeft wel weer autobias (ben ik niet dol op) en geen gelijkrichtbuizen
The 300B HI-END Class A van ebayer richton heeft voor mijn gevoel onbekende buizen.
Tenminste ik ken de typen 6P3P en 6N6 niet.Maar goed anderen (jeep) kunnen daar meer over vertellen
Heeft in tegenstelling tot de dragon wel een gelijkrichtbuis en is mooi kaal en simpel opgebouwd. Geen printplaten en heeft een almps volume potmeter.
Ziet er op het eerste gezicht goed uit maar die gozer verdient zo te merken op de verzendkosten i.p.v. op de items.
@Hifi-ralph,
Leuk spul wat je allemaal gekocht hebt en leuk om de foto's te zien!!

Wat betreft buizen geen probleem. Heeft wel weer autobias (ben ik niet dol op) en geen gelijkrichtbuizen
The 300B HI-END Class A van ebayer richton heeft voor mijn gevoel onbekende buizen.
Tenminste ik ken de typen 6P3P en 6N6 niet.Maar goed anderen (jeep) kunnen daar meer over vertellen
Heeft in tegenstelling tot de dragon wel een gelijkrichtbuis en is mooi kaal en simpel opgebouwd. Geen printplaten en heeft een almps volume potmeter.
Ziet er op het eerste gezicht goed uit maar die gozer verdient zo te merken op de verzendkosten i.p.v. op de items.
@Hifi-ralph,
Leuk spul wat je allemaal gekocht hebt en leuk om de foto's te zien!!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 20:45 ]
Verwijderd
Dankjewel Bronco,
Heb net "dark side of the moon" beluisterd,maar dan wel de cd versie die op deze sacd staat.Wat direct opvalt is de grote rust in de muziek ,alsof je alles tegen een grote zwarte achtergrond beluisterd, de muziek tekend zich haarscherp af en tegelijkertijd enorm breed.De geluiden lijken uit alle hoeken van de woonkamer te komen.Zo heb je geen sacd nodig.
Hoor wel weinig verschil tussen buizenuitgang en opamp.
Heb net "dark side of the moon" beluisterd,maar dan wel de cd versie die op deze sacd staat.Wat direct opvalt is de grote rust in de muziek ,alsof je alles tegen een grote zwarte achtergrond beluisterd, de muziek tekend zich haarscherp af en tegelijkertijd enorm breed.De geluiden lijken uit alle hoeken van de woonkamer te komen.Zo heb je geen sacd nodig.
wahahaha wat een goeie grapVerwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:27:
hij heet waarschijnlijk niet voor niets Rich Ton.
Verwijderd
@bronco.b, Jeep, Hemaworst: ik sluit me aan (ovb van tijd/datum), wat ik kan meenemen zijn mijn speakers: AC Moon River mits de luister ruimte op de begane grond is en nog een paar type buizenversterkers.
@bronco.b de xdse is inderdaad niet fotogeniek echter in real life ziet de versterker er zeer goed uit, ook de constructie is degelijk.
@bronco.b de xdse is inderdaad niet fotogeniek echter in real life ziet de versterker er zeer goed uit, ook de constructie is degelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 21:43 ]
Verwijderd
Ik heb het even gevraagd of ie deze 2 nog had (we waren er al wel achter dat het deze 2 waren). Ik hoor het morgen of ze er zijn, al weet ik niet of ze ooit op vinyl uit zijn gekomen. Zo ja kan ik ze meenemen als je wilt. Hij heeft iig wel Grace van Twoops Jeff Buckley voor me op vinylVerwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:15:
Vinylversie van Low estate en sackcloth 'n' Ashes! Dat zijn de beste albums van 16HP. Olden is verzameling demo's van de band
Edit@ Beetle:
Grace is gewoon bij de muziekhandel te bestellen (stond gewoon in zijn scherm) en kost ongeveel €16,50 (HQ-vinyl, Simply Vinyl), maargoed ik speel in dit geval mijn connecties uit omdat de winkel hier de telefoon niet opnam.
Kijk anders hier of bij Amazon.
Maar ik wil er best 2 van maken hoor. Mail me maar.
ontopic:
hmm, mijn voorkeur is net andersom. En dan kijk ik naar de bias instelmogelijkheid (autobias heeft ook zijn nadelen), de trafo's en de hardwiring.ik zou voor de Bewitch gegaan. Ik vind de XDSE zo cheap lijken (sorry) maar goed dat zegt niet alles.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 23:34 ]
Verwijderd
@Jeep mocht er nog een extra vinyl versie zijn van Grace dan hou ik mij aanbevolen (uiteraard tegen betaling)
Verwijderd
ik heb gemaild 2 st Grace, dus als ie nog niet besteld was dan krijg ik er 2.
Ik voeg me naar Hemaworst, als hij kan kan ik ws ook wel. Ik wil ook wel ff helpen sjouwen hoor. En ik was van plan mijn Ref3A mee te nemen (92.5dB/W@8Ohm).Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:15:
@bronco.b, Jeep, Hemaworst: ik sluit me aan (ovb van tijd/datum), wat ik kan meenemen zijn mijn speakers: AC Moon River mits de luister ruimte op de begane grond is en nog een paar type buizenversterkers.
Het zijn geen totaal andere versterkers. Ze hebben meer overeenkomsten dan verschillen. Als ik naar de opbouw kijk lijkt me de Yaqin wat degelijker met meer potentie. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed weet wat die rectifiers nou doen (voor de klank).hemaworst schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:09:
[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 01:37 ]
Verwijderd
@jeep,
ff een kort bericht. Ik heb even gekeken naar info over rectifiers danwel gelijkrichtbuizen.
Triodedick schrijft het volgende 'Dat een gelijkrichtbuis een enorme invloed op het geluid heeft, weet ik al lang'. Triodedick weet het een en ander van buizen dus dan neem ik dat gewoon aan.Komt van de volgende website:
http://66.102.9.104/searc...=6&gl=nl&client=firefox-a
Daarnaast heb ik een artikel gevonden op wikpedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Rectifier
Ik heb eens gelezen op een website (die ik helaas niet terug kan vinden) dat een gelijkrichtbuis deels werkt als een stroomfilter. De buizen krijgen door het gebruik van een gelijkrichtbuizen een zuivere stroom. Ook zou de levensduur van de overige buizen toenemen.
Maar goed correct me if I'm wrong.
Daarnaast zegt de website quality hifi het volgende over autobias:
Prima Luna is op de markt gekomen met wat zij noemen een automatische bias schakeling. Deze versterkers zijn een variant op de vaste roosterspanning versterkers. Middels een aantal opamps wordt de stroom door de eindbuizen gemeten, zo goed mogelijk gefilterd van het muzieksignaal en vervolgens teruggekoppeld naar het stuurrooster. Voordelen zijn het maximale uitgangsvermogen en het ontbreken van de instelling. Echter de opamps en meerdere filtercondensatoren hebben hun invloed op de weergavekwaliteit: de laagweergave wordt rommelig en het hoog vermoeiend. Je mag je ook afvragen of iemand die bewust kiest voor een buizenversterker, opamps wil zien.....!
ff een kort bericht. Ik heb even gekeken naar info over rectifiers danwel gelijkrichtbuizen.
Triodedick schrijft het volgende 'Dat een gelijkrichtbuis een enorme invloed op het geluid heeft, weet ik al lang'. Triodedick weet het een en ander van buizen dus dan neem ik dat gewoon aan.Komt van de volgende website:
http://66.102.9.104/searc...=6&gl=nl&client=firefox-a
Daarnaast heb ik een artikel gevonden op wikpedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Rectifier
Ik heb eens gelezen op een website (die ik helaas niet terug kan vinden) dat een gelijkrichtbuis deels werkt als een stroomfilter. De buizen krijgen door het gebruik van een gelijkrichtbuizen een zuivere stroom. Ook zou de levensduur van de overige buizen toenemen.
Maar goed correct me if I'm wrong.
Daarnaast zegt de website quality hifi het volgende over autobias:
Prima Luna is op de markt gekomen met wat zij noemen een automatische bias schakeling. Deze versterkers zijn een variant op de vaste roosterspanning versterkers. Middels een aantal opamps wordt de stroom door de eindbuizen gemeten, zo goed mogelijk gefilterd van het muzieksignaal en vervolgens teruggekoppeld naar het stuurrooster. Voordelen zijn het maximale uitgangsvermogen en het ontbreken van de instelling. Echter de opamps en meerdere filtercondensatoren hebben hun invloed op de weergavekwaliteit: de laagweergave wordt rommelig en het hoog vermoeiend. Je mag je ook afvragen of iemand die bewust kiest voor een buizenversterker, opamps wil zien.....!
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 12:26 ]
Verwijderd
Naar aanleiding van alle verhalen op dit forum een Jungson Moon Harbour S2 Tube HDCD gekocht. Nog geen moment spijt
Ik heb alleen even vraag: kan ik tulp als XLR gelijktijdig aansluiten en beluisteren zonder dat dit schadelijk is?
En weet iemand hier of bij dit type de XLR via de buizen uitgang loopt? Ik lees hier verschillende verhalen over.
Ik heb alleen even vraag: kan ik tulp als XLR gelijktijdig aansluiten en beluisteren zonder dat dit schadelijk is?
En weet iemand hier of bij dit type de XLR via de buizen uitgang loopt? Ik lees hier verschillende verhalen over.
Verwijderd
ik lees net van Volkoren (label van 16HP) dat hij de 1e 2 van 16HP niet op vinyl heeft helaas. Alleen Olden en Folklore.
Ik denk dat ik Beetle73 wel blij kan maken met Grace.
@peejeejee: xlr gaat meestal niet over de buizenuitgangstrap. XLR heeft ook weinig voordeel (ja ik weet het verschil) voor thuis. XLR is technisch gechoogel met het signaal om storing van buitenaf te voorkomen. Dat werkt goed voor PA met lange kabels. Ik heb liever de kortste signaalweg. Minder elektronica, minder kans op verlies van informatie.
@ Bronco.b
k, dus een rectifier maakt van wissel- gelijkspanning. Dat zal dan zeer ws voor de gloeispanning zijn (even beredenerend). Dan ben ik persoonlijk nog niet overtuigd van het voordeel van de opbouw van de Bewitch tov de Yaqin.
Dan zou ik liever voor deze gaan:

Dit is de nieuwere versie met 6SN7 vv-buizen.
Ik kan m alleen niet voor n mooie prijs vinden. De Yaqin is €450 incl verzenden+verz, de Bewitch is €350 + 140 GBP verz + 30GBP insurance =~€600. Redelijk verschil.
Ik denk dat ik Beetle73 wel blij kan maken met Grace.
@peejeejee: xlr gaat meestal niet over de buizenuitgangstrap. XLR heeft ook weinig voordeel (ja ik weet het verschil) voor thuis. XLR is technisch gechoogel met het signaal om storing van buitenaf te voorkomen. Dat werkt goed voor PA met lange kabels. Ik heb liever de kortste signaalweg. Minder elektronica, minder kans op verlies van informatie.
@ Bronco.b
k, dus een rectifier maakt van wissel- gelijkspanning. Dat zal dan zeer ws voor de gloeispanning zijn (even beredenerend). Dan ben ik persoonlijk nog niet overtuigd van het voordeel van de opbouw van de Bewitch tov de Yaqin.
Dan zou ik liever voor deze gaan:
Dit is de nieuwere versie met 6SN7 vv-buizen.
Ik kan m alleen niet voor n mooie prijs vinden. De Yaqin is €450 incl verzenden+verz, de Bewitch is €350 + 140 GBP verz + 30GBP insurance =~€600. Redelijk verschil.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 16:40 ]
Verwijderd
Jeep dat is mooi want de orginele persingen zijn niet echt te betalen. Wil je mij een mailtje sturen met de betalingdetails? Dan mag je hem op de bewuste luisterdag meenemen.
Verwijderd
Het is wel n heel mooi apparaat.Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:57:
Dankjewel Bronco,
Bedenk wel dat de buizen wel een tijdje moeten inbranden. Raar dat je weinig verschil hoort. Dit geeft wel te denken...
Bij onze luistersessie bij Franck was het ook best lastig om verschillen te horen tussen de cd-spelers van Classic en Shanling.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 18:04 ]
Verwijderd
@Jeep, hemaworst en Beetle,
Ivm de luistersessie. Ik kom tot de volgende aan spullen die opgesteld zouden kunnen worden
Yaqin MC100-B
Yaqin MS-300B
Yarland Ref3A
Dali Ikon 6 speakers
AC Moon River speakers (gecomplimenteerd met x aantal buizenversterkers van Beetle)
uhhh...wordt dat niet een beetje een overkill aan spullen? Mijn voorstel is maximaal 4 versterkers en 2 paar speakers (waarbij ik mijn eigen speakers niet reken. Te budget voor al dat moois). Anders is er, denk ik, teveel moois waar we naar moeten/willen luisteren.
Daarnaast is de datum nog niet gekozen. Ik kan alleen het weekend van 22 en 23 september niet ivm voorbereidingen van mijn eindgesprek voor de scriptie en autorij-examen. Maar het weekend 14-15 en 28-29 sept. lukt wel of de maand oktober.
Ik woon trouwens in twee onder een kap woning met een 11 meter diepe en 4 meter brede huiskamer . Geen gesjouw op trappen dus. Ik wil het geheel ivm de hoeveelheid spullen in de lengterichting van de kamer opstellen zodat het geluid goed kan 'rollen'.
Daarvoor ik heb wel een set speakerskabels nodig (die van mij liggen vast onder de vloer). Dus als iemand deze makkelijk kan meenemen dan graag. Daarnaast gebruik ik MIT 330 interlinks. Een 'you love or hate them' interlink. Wil je gewone hoogwaardige interlinks horen neem dan die dan ook mee.
Maar goed doe voor de speakerkabels en interlinks niet te veel moeite als dat lastig mee te nemen is.
@jeep. Tja..dat was te verwachten van 16HP. Ze zijn ooit eens op vinyl uitgebracht dat wel. Op een aantal cd-singles van de eerste twee albums staat o.a. te lezen het nummer Haw (vinyl version). Dus er moet een verschil zijn met de CD versie. Maar jammer. Ik had die lp's uiteraard graag willen kopen indien dat mogelijk was. Maar bedankt voor de moeite. Ik koop nog wel steeds graag een leuk setje 5670 buizen van je over voor de MHZS speler (die maar niet wil komen).
Ivm de luistersessie. Ik kom tot de volgende aan spullen die opgesteld zouden kunnen worden
Yaqin MC100-B
Yaqin MS-300B
Yarland Ref3A
Dali Ikon 6 speakers
AC Moon River speakers (gecomplimenteerd met x aantal buizenversterkers van Beetle)
uhhh...wordt dat niet een beetje een overkill aan spullen? Mijn voorstel is maximaal 4 versterkers en 2 paar speakers (waarbij ik mijn eigen speakers niet reken. Te budget voor al dat moois). Anders is er, denk ik, teveel moois waar we naar moeten/willen luisteren.
Daarnaast is de datum nog niet gekozen. Ik kan alleen het weekend van 22 en 23 september niet ivm voorbereidingen van mijn eindgesprek voor de scriptie en autorij-examen. Maar het weekend 14-15 en 28-29 sept. lukt wel of de maand oktober.
Ik woon trouwens in twee onder een kap woning met een 11 meter diepe en 4 meter brede huiskamer . Geen gesjouw op trappen dus. Ik wil het geheel ivm de hoeveelheid spullen in de lengterichting van de kamer opstellen zodat het geluid goed kan 'rollen'.
Daarvoor ik heb wel een set speakerskabels nodig (die van mij liggen vast onder de vloer). Dus als iemand deze makkelijk kan meenemen dan graag. Daarnaast gebruik ik MIT 330 interlinks. Een 'you love or hate them' interlink. Wil je gewone hoogwaardige interlinks horen neem dan die dan ook mee.
Maar goed doe voor de speakerkabels en interlinks niet te veel moeite als dat lastig mee te nemen is.
@jeep. Tja..dat was te verwachten van 16HP. Ze zijn ooit eens op vinyl uitgebracht dat wel. Op een aantal cd-singles van de eerste twee albums staat o.a. te lezen het nummer Haw (vinyl version). Dus er moet een verschil zijn met de CD versie. Maar jammer. Ik had die lp's uiteraard graag willen kopen indien dat mogelijk was. Maar bedankt voor de moeite. Ik koop nog wel steeds graag een leuk setje 5670 buizen van je over voor de MHZS speler (die maar niet wil komen).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 17:54 ]
Verwijderd
Ik bedoelde mijn speakers: Reference 3A Master Control, niet de Yarland. Al wil ik die wel ns horen icm de Aurum Cantus. Maar je hebt gelijk: wel veel spul. Maar ik kan netjes en snel ompluggen hoor
Ik denk dat het toch wel interessant is omdat mijn speakers een hoog rendement hebben en makkelijk aan te sturen zijn. En in karakter vergelijkbaar met Focal.
Ik neem wel kabels mee. 2x2,5m Siltech London en interlink idem.
Wat hebben we voor (referentie) cd-speler trouwens?
Het weekend 14-15 en 28-29 sept. lukt mij ook wel.
Beetle, wat wou jij meenemen behalve de AC? (die iig!).
Ik neem wel kabels mee. 2x2,5m Siltech London en interlink idem.
Wat hebben we voor (referentie) cd-speler trouwens?
Het weekend 14-15 en 28-29 sept. lukt mij ook wel.
Beetle, wat wou jij meenemen behalve de AC? (die iig!).
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 18:30 ]
Verwijderd
Ik krijg bijna de neiging om de buizen eruit te trekken om te kijken of hij dan ook nog speelt via de buizenuitgang......
Daar zeg je zoiets, mijn oren, ik zat laatst een test cd te beluisteren, daar stond een sweep op van 0-24.000 hz. Bij mij hield het zo'n beetje op bij 13-14khz, terwijl mijn kinderen moeiteloos 19khz hoorden.Dan vraag je jezelf ook wel eens af of dat ene kabeltje nog wel iets uitmaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:35:
[...]
Het is wel n heel mooi apparaat.
Bedenk wel dat de buizen wel een tijdje moeten inbranden. Raar dat je weinig verschil hoort. Dit geeft wel te denken...Is dat nou goed of slecht (en jouw oren?). Gewoon rustig zitten en luisteren. Telkens kort hetzelfde nummer werkt het best.
Bij onze luistersessie bij Franck was het ook best lastig om verschillen te horen tussen de cd-spelers van Classic en Shanling.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 18:32 ]
Van de Reviews bekend van deze shanling is bekend dat er slechts een "subtiel" verschil te horen valt.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:35:
[...]
Het is wel n heel mooi apparaat.
Bedenk wel dat de buizen wel een tijdje moeten inbranden. Raar dat je weinig verschil hoort. Dit geeft wel te denken...Is dat nou goed of slecht (en jouw oren?). Gewoon rustig zitten en luisteren. Telkens kort hetzelfde nummer werkt het best.
Een reviewer vond hem iets mooier klinken buiten de buis om.
Dit is simpel via de AB te schakelen
@Bronco.B, Jeep en anderen
Ik kan deze maand alleen zaterdag de 15e(15september). Welke speakers zullen het meest handig zijn om op te testen?
3 speakers is idd wel erg veel
Ben zelf trouwens wel heel erg benieuwd hoe die AC speakers klinken ten opzichte van mijn Ikons
Ik kan deze maand alleen zaterdag de 15e(15september). Welke speakers zullen het meest handig zijn om op te testen?
3 speakers is idd wel erg veel
[ Voor 70% gewijzigd door hemaworst op 04-09-2007 20:25 ]
Verwijderd
@jeep beetle, enz.., uh sorry..Door al die typenummers raak ik ff de draad kwijt
. De Reference 3A Master Control is dus een speaker.
Fijn dat jij siltecs meeneemt. Niet iedereen kan MIT waarderen. Plus we kunnen die ook mooi eens vergelijken.
Aan beetle uiteraard het verzoek zijn AC mee te nemen (ben zelf ook zeer benieuwd) en eventueel nog een amp.
Dan hebben we er drie, een mooi aantal!
Rest alleen de vraag of drie paar speakers te doen is? Ikzelf ben benieuwd naar die ref 3a ivm mijn interesse naar de focal speakers. Dali ken ik nog niet zo goed..ik heb een keer een paar gehoord en die klonken toen goed.
De referentiespeler. Tja...ik hoop de MHZS CD33 maar goed TNT is nog niet aan de deur geweest
Wat betreft datum is zaterdag de 15e wat mij betreft okee. Ik weet niet hoe de rest er over denk?
by the way..Ik zal mijn buren inlichten zodra de def. datum bekend is. Echter we kunnen die oude gastjes het niet aandoen om langdurig takkehard te draaien en dat levert ook alleen maar luister vermoeidheid op. Maar het kan hard genoeg maar niet mindblowing hard.
Oh ja..laatste puntje. No Spikes on my new wooden floor!! Vind de vrouw niet fijn! Dus schroef, indien die dingen vast in je speakers zitter, eronder uit. Verder zijn er geen spelregels en laten we er gewoon een leuke mini VAD show van maken

Aan beetle uiteraard het verzoek zijn AC mee te nemen (ben zelf ook zeer benieuwd) en eventueel nog een amp.
Rest alleen de vraag of drie paar speakers te doen is? Ikzelf ben benieuwd naar die ref 3a ivm mijn interesse naar de focal speakers. Dali ken ik nog niet zo goed..ik heb een keer een paar gehoord en die klonken toen goed.
De referentiespeler. Tja...ik hoop de MHZS CD33 maar goed TNT is nog niet aan de deur geweest
Wat betreft datum is zaterdag de 15e wat mij betreft okee. Ik weet niet hoe de rest er over denk?
by the way..Ik zal mijn buren inlichten zodra de def. datum bekend is. Echter we kunnen die oude gastjes het niet aandoen om langdurig takkehard te draaien en dat levert ook alleen maar luister vermoeidheid op. Maar het kan hard genoeg maar niet mindblowing hard.
Oh ja..laatste puntje. No Spikes on my new wooden floor!! Vind de vrouw niet fijn! Dus schroef, indien die dingen vast in je speakers zitter, eronder uit. Verder zijn er geen spelregels en laten we er gewoon een leuke mini VAD show van maken
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 21:32 ]
Verwijderd
15/9 niet geheel mijn voorkeur (dag na mijn verjaardag), moet voor die dag wel oppas regelen voor mijn kinderen. (vriendin heeft middagdienst).
Jullie mogen krassen
:
6p13p (deze is ws verkocht)
De Music Angel EL84 wel een leuk vergelijk met de Yarland.
Music Angel 6p1
HiFi KT88
Music Angel XDSE KT88 of Bewitch (het ziet er naar uit dat ik mijn EL34 heb verkocht)
MHZS 33 mits bronco.b deze nog niet binnen heeft.
AC Moon River.
Bekabeling is ook mogelijk,
Jullie mogen krassen
6p13p (deze is ws verkocht)
De Music Angel EL84 wel een leuk vergelijk met de Yarland.
Music Angel 6p1
HiFi KT88
Music Angel XDSE KT88 of Bewitch (het ziet er naar uit dat ik mijn EL34 heb verkocht)
MHZS 33 mits bronco.b deze nog niet binnen heeft.
AC Moon River.
Bekabeling is ook mogelijk,
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 21:37 ]
Verwijderd
Beetle73, verzamel jij die dingen ofzo?
Je mag best wel even wat meer info geven over de versterkers! Of zet eens wat plaatjes erbij.
De hifi kt88 is dat dat kleine dingetje? Net als de 6P13p? Als het die kleine KT88 SET is dan ben ik daar best wel benieuwd naar.
Ik ben ook wel benieuwd wat je van de prestaties van de versterkers vind. Of had je al ergens reviews (of klankbeschrijvingen) gegeven?
Je mag best wel even wat meer info geven over de versterkers! Of zet eens wat plaatjes erbij.
De hifi kt88 is dat dat kleine dingetje? Net als de 6P13p? Als het die kleine KT88 SET is dan ben ik daar best wel benieuwd naar.
Ik ben ook wel benieuwd wat je van de prestaties van de versterkers vind. Of had je al ergens reviews (of klankbeschrijvingen) gegeven?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 01:02 ]
Verwijderd
hmm, volgens Xindak verkopen diverse partijen de Xindak producten terwijl Xindak die nooit aan hen geleverd zou hebben.
Onder andere NYsound, Cattylink en Chinese-hifi.co.uk zouden deze producten verkopen, terwijl dit toch betrouwbare spelers zijn gezien de vele positieve wereldwijde ervaringen.
http://www.xindak.com/english/choice_brand.htm
Nu heb ik sinds een paar maanden (originele??) FS-1 speaker kabels van NYsound weg, ze klinken wel goed
Deze club was destijds ook de enige club die de Xindak kabels kon leveren in afwijkende maten; ik had 2 x 3,5 meter nodig.
Ik weet wel dat toen ik nog "in" was voor een JungSon versterker (ergens in mei van dit jaar) die ik redelijk voordelig zag bij China-HighEnd-hifi, JungSon mij mailde dat deze partij officeel geen dealer was en JungSon hun producten niet aan hen verkocht.
China-HighEnd-hifi claimde 2 typen van de JA-88D te leveren en dat begrepen ze bij JungSon al helemaal niet
, er was slechts 1 type, namelijk hun "klasse A" uitvoering en geen "standaard" uitvoering.
Onder andere NYsound, Cattylink en Chinese-hifi.co.uk zouden deze producten verkopen, terwijl dit toch betrouwbare spelers zijn gezien de vele positieve wereldwijde ervaringen.
http://www.xindak.com/english/choice_brand.htm
Nu heb ik sinds een paar maanden (originele??) FS-1 speaker kabels van NYsound weg, ze klinken wel goed
Deze club was destijds ook de enige club die de Xindak kabels kon leveren in afwijkende maten; ik had 2 x 3,5 meter nodig.
Ik weet wel dat toen ik nog "in" was voor een JungSon versterker (ergens in mei van dit jaar) die ik redelijk voordelig zag bij China-HighEnd-hifi, JungSon mij mailde dat deze partij officeel geen dealer was en JungSon hun producten niet aan hen verkocht.
China-HighEnd-hifi claimde 2 typen van de JA-88D te leveren en dat begrepen ze bij JungSon al helemaal niet

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 01:52 ]
Verwijderd
volgens een zojuist ontvangen email van NYsound zijn hun Xindak kabels (waarnaar gevraagd) in ieder geval 100 % echt, of ik ze alsjeblieft wil geloven, geen afzender zoals normaal wel het geval is.
Dit topic is gesloten.