als de G&W TW-A1.1SE net zo goed gemaakt is als de 2006X dan kun je er voor het geld absoluut geen buil aan vallen. Die klinkt zonder meer goed, en is ook zeer solide gemaakt.Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:04:
Hallo, heb net 3 dagen gewerkt aan deze topic te lezen. Nu heeft er iemand ervaring met de chinese voorversterkers? Ik heb nl intresse in de G&W voorversterkers.
Maar drie dagen?Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:04:
Hallo, heb net 3 dagen gewerkt aan deze topic te lezen. Nu heeft er iemand ervaring met de chinese voorversterkers? Ik heb nl intresse in de G&W voorversterkers.
Vriendelijke groeten Wesley
Dan heb je deel 1 t/m 3 vast niet helemaal doorgenomen
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Verwijderd
Toch wel, maar heb er wel enkele uren opzitten.
Van de technische uitleg ken ik niets van, dus die dingen heb ik overgeslagen. Ben n.l. al ff met audio bezig, ik heb een unison research unico, met phonostage. Rega P3 met grado gold. B&W 801 matrix s3 en Teac vrds 10 cd speler. MAAR, de unison klinkt prachtig, maar heb in een bui twee eindtrappen gekocht, (sony TA-55ES) en nu blijkt dat de Unison geen pré out heeft, dus ben ik op zoek naar een goede (ook de prijs verantwoord) voorversterker. En de ratings van die TW-A1.1SE Class A Pre amplifier die zijn wel zeer hoog. Nu heb ik net een mail gestuurd naar Ornec, om te vragen of er een afstandsbediening bij is, want dat is toch ook een vereiste.
Van de technische uitleg ken ik niets van, dus die dingen heb ik overgeslagen. Ben n.l. al ff met audio bezig, ik heb een unison research unico, met phonostage. Rega P3 met grado gold. B&W 801 matrix s3 en Teac vrds 10 cd speler. MAAR, de unison klinkt prachtig, maar heb in een bui twee eindtrappen gekocht, (sony TA-55ES) en nu blijkt dat de Unison geen pré out heeft, dus ben ik op zoek naar een goede (ook de prijs verantwoord) voorversterker. En de ratings van die TW-A1.1SE Class A Pre amplifier die zijn wel zeer hoog. Nu heb ik net een mail gestuurd naar Ornec, om te vragen of er een afstandsbediening bij is, want dat is toch ook een vereiste.
Verwijderd
die ratings moet je wel met een korreltje zout nemen natuurlijk.
Als je een perse een afstandsbediening wilt moet je eens naar de Classic 9.0 of 10.0 kijken. Maar of AB een vereiste is?
Als AB een vereiste is is er duidelijk iets niet goed met de versterking. Zie ook het verslagje van de meeting. Als je al luisterend soms het idee hebt dat het harder moet en andere keren dat het te hard gaat, dan zit òf jij, òf je versterker niet lekker in zijn vel. Zie ook het verslagje van de meeting: met een echte buizenversterker (dus niet een hybryde, IMO meestal the worst of both worlds) is er rust in de muziek, ook al gaat het hard. En alle details zijn ook goed te horen op laag volume. Bij een transistor (eind)versterker heb je al snel de neiging om hem harder te zetten om goed alles te kunnen horen. En als het dan even lekker hard gaat klinkt het 'hard' zodat je geweten zegt van 'denk aan de buren' of 'dat vind mijn vriendin vast niet leuk'. Dat is tenminste mijn ervaring.
Dus nu wil je je geintegreerde (prepre+voor+eind) versterker aansluiten aan een aparte voorversterker en 2 aparte eindversterker?
Dat lijkt mij een beetje het paard achter de wagen spannen (oftewel de losse voorversterker achter de impulsaankoop). Dat lijkt me toch niet allemaal een ideale oplossing.
Ik kwam deze 'op bezoek bij' toevallig tegen: bij Gerald 2006 en 2e bezoek 2007...
Zoek de verschillen. en hé? Wat voor mooie draaitafel staat daar nu? En cd-speler.
Als je een perse een afstandsbediening wilt moet je eens naar de Classic 9.0 of 10.0 kijken. Maar of AB een vereiste is?
Als AB een vereiste is is er duidelijk iets niet goed met de versterking. Zie ook het verslagje van de meeting. Als je al luisterend soms het idee hebt dat het harder moet en andere keren dat het te hard gaat, dan zit òf jij, òf je versterker niet lekker in zijn vel. Zie ook het verslagje van de meeting: met een echte buizenversterker (dus niet een hybryde, IMO meestal the worst of both worlds) is er rust in de muziek, ook al gaat het hard. En alle details zijn ook goed te horen op laag volume. Bij een transistor (eind)versterker heb je al snel de neiging om hem harder te zetten om goed alles te kunnen horen. En als het dan even lekker hard gaat klinkt het 'hard' zodat je geweten zegt van 'denk aan de buren' of 'dat vind mijn vriendin vast niet leuk'. Dat is tenminste mijn ervaring.
Dus nu wil je je geintegreerde (prepre+voor+eind) versterker aansluiten aan een aparte voorversterker en 2 aparte eindversterker?
Ik kwam deze 'op bezoek bij' toevallig tegen: bij Gerald 2006 en 2e bezoek 2007...
Zoek de verschillen. en hé? Wat voor mooie draaitafel staat daar nu? En cd-speler.
Verwijderd
Nee, de unison zou een plaatsje in de keuken of slaapkamer krijgen. Kan er geen afscheid van nemen. Klinkt zeer goed, ben tevreden van het geluid, maar is te zwak voor de B&W's. 80 echte transistorwatt. Mss komen ze tot leven met meer stroom.
Maar ik zoek enkel nog een CHINESE voorversterker
.
Maar ik zoek enkel nog een CHINESE voorversterker
Heb geen geduldVerwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:26:
[...]
Als je geduld hebt kun je wachten op mijn bevindingen met de MHZS CD88 met Machmat modificatie![]()
Handtekening
Verwijderd
@Snowman: hoe is de Yarland in vergelijking met de Advance Acoustic (en welke AA is dat dan)?
Het is een MAP305. Die Yarland is op hogere volumes minder vel dan de AA. Als ik iets luider wil spelen bij de AA, heb ik al gauw de neiging om hem zachter te draaien. Dat heb ik bij de Yarland niet.
Muziek leeft ook wat meer op Yarland, kan het niet echt goed omschrijven.
Het enige waar de AA de Yarland op verslaat is zijn lompe vermogen. Soms even 1812 of de eerste symphonie van Mahler draaien met de volumeknop 3 kwart open. Echt geweldig om te doen, lekker de buurt wakkerschudden.
En de muziek blijft gewoon zuiver en vervormd niet.
Het enige waar de AA de Yarland op verslaat is zijn lompe vermogen. Soms even 1812 of de eerste symphonie van Mahler draaien met de volumeknop 3 kwart open. Echt geweldig om te doen, lekker de buurt wakkerschudden.
@Jeep, wat is tot nu toe je conclusie met de de verschillende buisjes voor de MHZS cd33?
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Wat is ter trouwens met Yarland aan de hand... Zelfs op e-bay geen meer te vinden?/ Crafty is geinig, maar die verdubbelt bijna de prijs en dat vind ik niet geinig.... Pacific-audio heeft ze niet..
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Zo bestelling bij Pacific Audio is gedaan. Zal even duren voordat alles hier is, maar dan heb je ook wat. Ben erg benieuwd.
Voorlopig heb ik deze enorme set staan aangezien de Yarland Pro 200SE een nieuw onderkomen heeft gevonden.

Geloof het of niet, maar een buizenradio uit 1953. Ook mooi!
Moet hem maar eens even schoonmaken van binnen.
Voorlopig heb ik deze enorme set staan aangezien de Yarland Pro 200SE een nieuw onderkomen heeft gevonden.

Geloof het of niet, maar een buizenradio uit 1953. Ook mooi!
Moet hem maar eens even schoonmaken van binnen.
Handtekening
Verwijderd
ik denk dat ik de RCA nog wat langer moet inspelen. Franck zijn GE klinken ook erg goed, net als de Hytron maar dan zonder dat kleine scherpe randje (wat ik niet erg vind).JTB81 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:38:
@Jeep, wat is tot nu toe je conclusie met de de verschillende buisjes voor de MHZS cd33?
Daar heb ik er binnenkort ook meer van.
ze waren nog nieuw dus ze moeten nog inspelen[b]vinz98 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:00:[/b
Ik heb trouwens mijn nieuwe JJ KT88's eens ingeplugd en dus vervangen voor mijn KT88's Electro Harmonics...geen verbetering...meer sublaag maar afvallig in het tophoog.
Snel weer teruggeplugd die EH's en ik ga later weer nog eens proberen, in de hoop dat...
alle goed komt langzaam
Hoe lang heeft het geduurt voordat je de amp binnenhad ? want ik heb daar ook een amp bestel voor een maat van me op 2-8-2007. maar tot op de dag van vandaag geen amp, laat staan een mail of een orderbevestiging. het geld was wel binnen 5 min op zijn rekening. bij M Leung LilingVerwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:55:
Heb de Shanling CDT100SE(=CDT1000se voor export) besteld bij China High-end Hifi.Zie ook niet veel in HDCD.Heb goede ervaringen met deze firma, Prijzen zijn "door to door" dus je weet van te voren wat je kwijt bent.
Heb €1000,- betaald , Mr. Leung Liling (spreekt Duits en engels)van deze firma is altijd bereid nog iets aan de prijs te doen.
Ook de service is goed, ik heb daar mijn Meixing 300BC eindtrappen gekocht, na een maand ging er een kapot.Heb meteen een vervangende versterker gekregen totdat het probleem opgelost was.
Zal verslag doen wanneer de speler is aangekomen.
Ralph
alle goed komt langzaam
Nou voor een 200 euro had ik het experiment met de Yarland wel aangedurfd. Maar schijnbaar zijn ze niet meer goedkoop te krijgen. Cattylink vraag er 225 voor en dat is nog zonder verzending.. Totaal inclusief verzending: 372,- Vind ik iets te duur voor het risico van china-import en mijn eerste buizenversterker...
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Welke Yarland bedoel je? Denk dat hier maar weinig mensen zijn die hun Yarland (welke dan ook) voor €200 of minder thuis hebben staan. Besef wel dat je bij Crafty wel wat meer service mag verwachten en dat hij ze al heeft nagekeken en eventueel heeft aangepast. Ook heb je garantie, mag die beste jongen er dan ook nog wat op verdienen? Dan zijn die prijzen ineens niet zo heel hoog meer vind ik. Kan niet in jouw portemonnee kijken, maar €200 is echt niet genoeg. Even doorsparen en je gaat veel plezier hebben.Cyberpope schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 07:54:
Nou voor een 200 euro had ik het experiment met de Yarland wel aangedurfd. Maar schijnbaar zijn ze niet meer goedkoop te krijgen. Cattylink vraag er 225 voor en dat is nog zonder verzending.. Totaal inclusief verzending: 372,- Vind ik iets te duur voor het risico van china-import en mijn eerste buizenversterker...
Handtekening
Ik doel op degene die ook in de TS staat. De FV-34AIII Tube. Die heb ik ooit overwogen om te bestellen bij ornec en toen was hij toch echt 219 euro inclusief verzendkosten. (oke, risico BTW)Balboa schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 09:13:
[...]
Welke Yarland bedoel je? Denk dat hier maar weinig mensen zijn die hun Yarland (welke dan ook) voor €200 of minder thuis hebben staan. Besef wel dat je bij Crafty wel wat meer service mag verwachten en dat hij ze al heeft nagekeken en eventueel heeft aangepast. Ook heb je garantie, mag die beste jongen er dan ook nog wat op verdienen? Dan zijn die prijzen ineens niet zo heel hoog meer vind ik. Kan niet in jouw portemonnee kijken, maar €200 is echt niet genoeg. Even doorsparen en je gaat veel plezier hebben.
En dat is nog wel een prijs om een gokje te wagen met china-import en een buizenversterker.
En ja hij levert meer en garantie en hij mag er zeker op verdienen. En gezien de prijzen van Yarland die ik NU krijg bij de diverse leveranciers uit china, is hij absoluut niet duur. Maar wel in vergelijking bij wat ik helemaal in het begin (eerste topic) betaalde voor china-amp's.
Overigens beperkt hij zich tot 1 jaar garantie. Als hij echt volgens de europa norm zou doen, zou het netjes 2 jaar moeten geven zoals pacific-audio.
Gezien de prijzen die je nu betaald, zijn Pacific-audio en carfty goede alternatieven en is parallel import niet zo gunstig meer.
Cyberpope, stuur meneer Timaudio even een mailtje.
Die levert incl. verzenden voor rond de 300 U$ dollar.
Die levert incl. verzenden voor rond de 300 U$ dollar.
Verwijderd
Ik heb besloten een Classic 8.0B power amp te bestellen. Ik heb geen directe ervaringen gelezen op dit forum, en iemand moet de eerste zijn. Nu twijfel ik een beetje over de voorversterker. In hoeverre heb je er een nodig? (heb alleen ervaring met integrated) en wat is op ornec een goedkope transistor pre. De bijpassende van classic zou storen met meerdere inputs. Verlicht mij met jullie advies:)
Bij deze amp heb je een pre nodig als je volumeregeling wil, en je speakers nog wil gebruiken nadat je voor het eerst je CD-speler direct aansluit
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Dat lijkt me wel een redelijk argumentvoodooless schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:20:
Bij deze amp heb je een pre nodig als je volumeregeling wil, en je speakers nog wil gebruiken nadat je voor het eerst je CD-speler direct aansluit
Verwijderd
Niet persé hoor. Je kunt best direct op een eindversterker aansluiten als je cd-speler een volumeregeling heeft. Die kun je ook gewoon zacht zetten zonder er eerst een cd in te doen. En als hij netjes zijn volume onthoud zoals de Shanling moet dat gewoon kunnen.voodooless schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:20:
Of een cd-speler met een (digitale)volumeregeling zoals de Tjoeb 4000 of Shanling CD T80voodooless schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:20:
Jeep was me al voor
[ Voor 4% gewijzigd door Balboa op 20-08-2007 22:00 ]
Handtekening
Ben erg benieuwd. Waar ga je de versterker bestellen? Ook bij Ornec omdat je daar aan het kijken bent voor een pre? Op diverse Scandinavische fora is er veel over te vinden. Hier op het forum is er ook iemand geweest die hem gekocht heeft. Kan er helaas niets meer over terugvinden.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:06:
Ik heb besloten een Classic 8.0B power amp te bestellen. Ik heb geen directe ervaringen gelezen op dit forum, en iemand moet de eerste zijn. Nu twijfel ik een beetje over de voorversterker. In hoeverre heb je er een nodig? (heb alleen ervaring met integrated) en wat is op ornec een goedkope transistor pre. De bijpassende van classic zou storen met meerdere inputs. Verlicht mij met jullie advies:)
Vind het een erg stoer ding om te zien en ben benieuwd hoe die klinkt! Succes!
Wat jij zegt over die storende inputs heb ik ook een aantal keer gelezen. Heb daarop die vraag ook bij PA neergelegd omdat ik er ook over nadacht deze combi te kopen. Hij vertelde me deze ervaringen nog niet te hebben gehad. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het probleem niet bestaat.
Zelf denk ik dat de problemen wel meevallen anders zou je het nog meer lezen. Misschien een maandagochtend productie.
Handtekening
Verwijderd
Bucanier schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 04:26:
[...]
@Bucanier: Communicatie is inderdaad niet het sterkste punt van Mr Leung, heb mijn spullen wel altijd netjes ontvangen na een week of drie-vier.Heb toevallig vrijdag bericht gekregen dat mijn Shanling cdT100SE medio deze week verstuurd wordt vanuit Hongkong.Dus geen zorgen.
Hoe lang heeft het geduurt voordat je de amp binnenhad ? want ik heb daar ook een amp bestel voor een maat van me op 2-8-2007. maar tot op de dag van vandaag geen amp, laat staan een mail of een orderbevestiging. het geld was wel binnen 5 min op zijn rekening. bij M Leung Liling
Verwijderd
@jeep,
Nou lowlands is weer geweest en het was weer een waar feest!!! Trouwens lieve vrouw heb je dat ze de chauffeur uit wil hangen. De mijne heeft zo iets van jouw hobby jouw probleem. En ach...daar heeft ze best gelijk in.
Erg leuk dat je een testrapport heb gevonden. Mijn Duits is redelijk dus ik heb een groot deel van het verhaal begrepen. Het verbaast we werkelijk dat saarmichel het laag zo goed vond klinken. Ik hoor het er niet aan af. Maar alla hij heeft andere buizen in de amp gedaan. Mogelijk dat dat ook veel doet en de mismatch met mijn speakers speelt ook een grote rol.
Anyway de KT88 vs 300B amp.
De amp toont veel eigenschappen van de EL34 amp die ik heb gehad. Veel kracht en attack maar dan enigzins met de pluspunten van de 300B. Met nadruk op enigzins want de KT88 haalt het wat betreft het midden en hoog het zeker niet bij de 300B amp.
Toch zit er een stuk meer definitie in het midden en hoog dan de EL34 amp. Vooral de plaatsing is een stuk beter. Doordat de KT88 amp minder definitie heeft dan de 300B amp komt die wel homogener over...meer in samenhang met elkaar. De 300B amp trok alles, maar dan ook werkelijk alles uit elkaar met een precisie waar je U tegen zegt. Niet op een vervelende, onmuzikale manier maar wel dat ik na 20 min. luistermoeiheid kreeg
Bijkomend voordeel van de kracht van de KT88 amp is dat de volume niet hoog hoeft te staan om goed, gedetailleerd geluid te hebben. De 300B moest aardig ver open staan om het zelfde resultaat te bereiken. Ik blijf erbij de mismatch met de 88dB speakers daar debet aan is. En dat mijn persoonlijke smaak een grote rol speelt in het geheel.
De 300B is zuiver, lineair, zeer precies (plaatsing is perfect alsook de doortekening van het geluid).
en doet het uitermate geweldig bij klassiek, akoestische muziek, stemmen, electro (je kunt daar dance en house onder verstaan maar ook kraftwerk, tangerine dream.'bliepjesmuziek' doet de amp geweldig). Minder geschikt voor rock en zware metalen naar mijn idee (het geheel moet genuanceerd bezien worden wegens mismatch met speakers)
de KT88 heeft veel attack, kracht, plaatsing is goed, minder precies (de doortekening alsook het overal geluidsbeeld is minder goed) en doet het uitermate geweldig bij rock, electro, dance. Minder geschikt voor klassiek. Ik heb echter nog geen klassiek gedraaid maar kan wel inschatten dat die daar minder geschikt voor is.
ik ben zo tevreden over de KT88 amp ondanks dat de doortekening en klankdiepte minder is. Daarentegen beschikt de KT88 amp wel over meer attack, een goeie plaatsing en is de amp vergefelijker voor mindere (goede) opnames. Daardoor heb ik besloten dat de KT88 blijft en deze verder getuned gaat worden met andere buizen, enz.
De 300B gaat in de verkoop.
Nou lowlands is weer geweest en het was weer een waar feest!!! Trouwens lieve vrouw heb je dat ze de chauffeur uit wil hangen. De mijne heeft zo iets van jouw hobby jouw probleem. En ach...daar heeft ze best gelijk in.
Erg leuk dat je een testrapport heb gevonden. Mijn Duits is redelijk dus ik heb een groot deel van het verhaal begrepen. Het verbaast we werkelijk dat saarmichel het laag zo goed vond klinken. Ik hoor het er niet aan af. Maar alla hij heeft andere buizen in de amp gedaan. Mogelijk dat dat ook veel doet en de mismatch met mijn speakers speelt ook een grote rol.
De amp toont veel eigenschappen van de EL34 amp die ik heb gehad. Veel kracht en attack maar dan enigzins met de pluspunten van de 300B. Met nadruk op enigzins want de KT88 haalt het wat betreft het midden en hoog het zeker niet bij de 300B amp.
Toch zit er een stuk meer definitie in het midden en hoog dan de EL34 amp. Vooral de plaatsing is een stuk beter. Doordat de KT88 amp minder definitie heeft dan de 300B amp komt die wel homogener over...meer in samenhang met elkaar. De 300B amp trok alles, maar dan ook werkelijk alles uit elkaar met een precisie waar je U tegen zegt. Niet op een vervelende, onmuzikale manier maar wel dat ik na 20 min. luistermoeiheid kreeg
Bijkomend voordeel van de kracht van de KT88 amp is dat de volume niet hoog hoeft te staan om goed, gedetailleerd geluid te hebben. De 300B moest aardig ver open staan om het zelfde resultaat te bereiken. Ik blijf erbij de mismatch met de 88dB speakers daar debet aan is. En dat mijn persoonlijke smaak een grote rol speelt in het geheel.
De 300B is zuiver, lineair, zeer precies (plaatsing is perfect alsook de doortekening van het geluid).
en doet het uitermate geweldig bij klassiek, akoestische muziek, stemmen, electro (je kunt daar dance en house onder verstaan maar ook kraftwerk, tangerine dream.'bliepjesmuziek' doet de amp geweldig). Minder geschikt voor rock en zware metalen naar mijn idee (het geheel moet genuanceerd bezien worden wegens mismatch met speakers)
de KT88 heeft veel attack, kracht, plaatsing is goed, minder precies (de doortekening alsook het overal geluidsbeeld is minder goed) en doet het uitermate geweldig bij rock, electro, dance. Minder geschikt voor klassiek. Ik heb echter nog geen klassiek gedraaid maar kan wel inschatten dat die daar minder geschikt voor is.
ik ben zo tevreden over de KT88 amp ondanks dat de doortekening en klankdiepte minder is. Daarentegen beschikt de KT88 amp wel over meer attack, een goeie plaatsing en is de amp vergefelijker voor mindere (goede) opnames. Daardoor heb ik besloten dat de KT88 blijft en deze verder getuned gaat worden met andere buizen, enz.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 16:59 ]
Verwijderd
@ jeep nogmaals,
Je bent uiteraard van harte welkom in Twello. Je hoeft dan net niet de ijssel over en vanuit apeldoorn is het werkelijk maar een klein stukje. Dus als je daar toch al langs gaat komt dan aansluitend koffie drinken en muziek luisteren zou ik zeggen.
Trouwens ik heb eventueel ook interesse naar een setje goeie 5670 buizen die je hebt voor de MHZS CD33!! Hou die dus svp, als het kan, een setje voor me apart!!!!!
Enn...uhhh...wat wilde je bij me doen? De 300B amp beluisteren op mijn speakers of op jouw speakers? Of het verschil horen tussen de KT88 en de 300B amp? Het kan allemaal!!
Je bent uiteraard van harte welkom in Twello. Je hoeft dan net niet de ijssel over en vanuit apeldoorn is het werkelijk maar een klein stukje. Dus als je daar toch al langs gaat komt dan aansluitend koffie drinken en muziek luisteren zou ik zeggen.
Trouwens ik heb eventueel ook interesse naar een setje goeie 5670 buizen die je hebt voor de MHZS CD33!! Hou die dus svp, als het kan, een setje voor me apart!!!!!
Enn...uhhh...wat wilde je bij me doen? De 300B amp beluisteren op mijn speakers of op jouw speakers? Of het verschil horen tussen de KT88 en de 300B amp? Het kan allemaal!!

Verwijderd
offtopic:
zo ik ben ook net terug van het kinderdorp. Dat was iets minder leuk door diverse omstandigheden
zo ik ben ook net terug van het kinderdorp. Dat was iets minder leuk door diverse omstandigheden
Ik denk dat je dat wel goed weergegeven hebt. Het is ook wel wat je zou verwachten. En misschien is het juist vanwege het gemis aan attack dat je eerder had, dat je dat nu juist wel lekker vind klinken. Of misschien heb je nu juist dat wat bij je smaak past echt ontdekt.
En laten we wel wezen, ook de Yaqin 100B is een heel mooie versterker om te zien.
Ik weet wel ongeveer waat T ligt. Ben er wel geweest. Ik wou mijn speakers eens meenemen zodat jij kunt horen of je het gewenste effect ook kunt halen met de 300B door andere speakers te kiezen. En voor mij om de 300B eens te horen. En de 100B. Ik zit te denken of ik eens bij die SaarMichel langs zal gaan (ga er vlakbij op vakantie volgende week).
Voor geinteresseerden: ik heb gelijk meerdere 5670 RCA en GE buisjes besteld als reserve/investering.
Verwijderd
@jeep
Beetje late vakantie dus...hoe dan ook je bent zonder meer van harte welkom hier met je speakers, amp, enz. te komen luisteren. Altijd leuk en leerzaam om de 300B amp op de juiste speakers te horen.
En uhhh..inderdaad de 100B amp ziet er goed uit en nu de amp steeds meer en meer ingespeeld raakt komt hij steeds meer los..
de 5670 RCA....Zoals eerder gezegd...indien mogelijk wil ik graag een setje van twee van je kopen...
Beetje late vakantie dus...hoe dan ook je bent zonder meer van harte welkom hier met je speakers, amp, enz. te komen luisteren. Altijd leuk en leerzaam om de 300B amp op de juiste speakers te horen.
En uhhh..inderdaad de 100B amp ziet er goed uit en nu de amp steeds meer en meer ingespeeld raakt komt hij steeds meer los..
de 5670 RCA....Zoals eerder gezegd...indien mogelijk wil ik graag een setje van twee van je kopen...
Verwijderd
@ Bronco,
Je hebt volkomen gelijk, 300b versterkers hebben hoog rendement speakers nodig. Ik gebruik zelf Klipsch la Scala luidsprekers, deze hebben een zeer hoog rendement , maar liefst 105 db bij 1w/1m.Als versterkers gebruik ik de Meixing Ming da 300BC eindversterkers,dit zijn 22 watt push/ pull versterkers. Deze hebben een hoger uitgangsvermogen met 2 x300b in Push pull schakeling.
Misschien iets voor jou omdat je het geluid van de 300b mooi vindt en wat vermogen te kort komt.
De klank is misschien iets minder verfijnd dan single-ended maar stukken beter dan KT88.Zeker qua plaatsing en middengebied.
Je hebt volkomen gelijk, 300b versterkers hebben hoog rendement speakers nodig. Ik gebruik zelf Klipsch la Scala luidsprekers, deze hebben een zeer hoog rendement , maar liefst 105 db bij 1w/1m.Als versterkers gebruik ik de Meixing Ming da 300BC eindversterkers,dit zijn 22 watt push/ pull versterkers. Deze hebben een hoger uitgangsvermogen met 2 x300b in Push pull schakeling.
Misschien iets voor jou omdat je het geluid van de 300b mooi vindt en wat vermogen te kort komt.
De klank is misschien iets minder verfijnd dan single-ended maar stukken beter dan KT88.Zeker qua plaatsing en middengebied.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:47:
@jeep,
Verwijderd
@hifi ralph
Het is de vraag of SET beter is dan een PP amp met 300B buizen. Volgens de website quality hifi (http://www.qualityhifi.nl...nkende_buizen_deel_7.html) komt de 300B het beste tot zijn recht in een PP opstelling.
Hoe dan ook ik blijf voorlopig bij de KT88 amp want een PP 300B amp kost veel geld als je de buizen wilt vervangen. Daarnaast wil ik ook wat rust hebben. Ik heb de afgelopen maanden 3 amps gehad om te testen en allemaal hebben ze hun voor en nadelen.
MC10-L van Yaqin met EL34 buizen. Als je begint met buizen is dit absoluut een mooie versterker. Maar veel mensen zijn ook tevreden over de yarland amps in dezelfde prijsklasse en dan heb je ook nog garantie als je besteld bij de Nederlandse importeur Crafty.
Veel attack en doortekening van de instrumenten zijn de grootste kenmerken van deze amp
De MC100-B van Yaqin met KT88 buizen. Mooie amp met goede plaatsing. voldoende detail en attack. Komt dicht bij live experience.
De MS-300B van Yaqin met 300B buizen. Qua detail, plaatsing en lineariteit in het midden en hoog een meesterwerk Heeft de neiging artificieel te klinken omdat de weergave zeer zuiver is.
Dat is in een notedop mijn ervaringen met buizen amps.
Het is de vraag of SET beter is dan een PP amp met 300B buizen. Volgens de website quality hifi (http://www.qualityhifi.nl...nkende_buizen_deel_7.html) komt de 300B het beste tot zijn recht in een PP opstelling.
Hoe dan ook ik blijf voorlopig bij de KT88 amp want een PP 300B amp kost veel geld als je de buizen wilt vervangen. Daarnaast wil ik ook wat rust hebben. Ik heb de afgelopen maanden 3 amps gehad om te testen en allemaal hebben ze hun voor en nadelen.
MC10-L van Yaqin met EL34 buizen. Als je begint met buizen is dit absoluut een mooie versterker. Maar veel mensen zijn ook tevreden over de yarland amps in dezelfde prijsklasse en dan heb je ook nog garantie als je besteld bij de Nederlandse importeur Crafty.
Veel attack en doortekening van de instrumenten zijn de grootste kenmerken van deze amp
De MC100-B van Yaqin met KT88 buizen. Mooie amp met goede plaatsing. voldoende detail en attack. Komt dicht bij live experience.
De MS-300B van Yaqin met 300B buizen. Qua detail, plaatsing en lineariteit in het midden en hoog een meesterwerk Heeft de neiging artificieel te klinken omdat de weergave zeer zuiver is.
Dat is in een notedop mijn ervaringen met buizen amps.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 10:21 ]
Verwijderd
@ hifi-ralph
nogmaals: je gaat toch een super high-end 300B buizenversterker niet ophangen aan een paar budget-speakers? De meeste 300B buizen zijn per stuk al duurder dan een van deze speakers. Je gaat toch ook geen ander huis kopen omdat de fiets niet in de schuur past?
Het zou gewoon jammer zijn dat wanneer je eindelijk een paar goede speakers op hetzelfde niveau koopt je er dan pas achter komt dat die versterker die je voor die kleintjes gekocht hebt net niet blijken te zijn wat jij zoekt.
@ bronco.b
ik neem wel een aantal buisjes mee die ik heb. 2 RCA houd ik iig voor je. Maar ik hoop dan ook een aantal GE te hebben.
nogmaals: je gaat toch een super high-end 300B buizenversterker niet ophangen aan een paar budget-speakers? De meeste 300B buizen zijn per stuk al duurder dan een van deze speakers. Je gaat toch ook geen ander huis kopen omdat de fiets niet in de schuur past?
Het zou gewoon jammer zijn dat wanneer je eindelijk een paar goede speakers op hetzelfde niveau koopt je er dan pas achter komt dat die versterker die je voor die kleintjes gekocht hebt net niet blijken te zijn wat jij zoekt.
@ bronco.b
ik neem wel een aantal buisjes mee die ik heb. 2 RCA houd ik iig voor je. Maar ik hoop dan ook een aantal GE te hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 14:21 ]
Verwijderd
@Jeep
Hoe kom je erbij dat Klipsch la Scala''s budget luidsprekers zijn? Ze kosten €3500,- per stuk! Ligt er natuurlijk aan wat je budget is.Ik denk dat je een verkeerde voorstelling hebt van Klipsch, het zijn allesbehalve kleintjes, ze zijn zo groot als een wasmachine.(vraag maar aan mijn vrouw)Je hebt van Klipsch ook een goedkopere serie.Die zijn inderdaad van mindere kwaliteit.
Hier zie je een plaatje van mijn luidspreker:
http://www.klipsch.com/wo...ducts/lists/heritage.aspx
Hoe kom je erbij dat Klipsch la Scala''s budget luidsprekers zijn? Ze kosten €3500,- per stuk! Ligt er natuurlijk aan wat je budget is.Ik denk dat je een verkeerde voorstelling hebt van Klipsch, het zijn allesbehalve kleintjes, ze zijn zo groot als een wasmachine.(vraag maar aan mijn vrouw)Je hebt van Klipsch ook een goedkopere serie.Die zijn inderdaad van mindere kwaliteit.
Hier zie je een plaatje van mijn luidspreker:
http://www.klipsch.com/wo...ducts/lists/heritage.aspx
Verwijderd
@bronco.b
Je hebt inderdaad gelijk, 300B buizen zijn vrij prijzig maar daar staat tegenover dat ze 20-30.000 uur meegaan. Het duurt al vrij lang voordat ze goed ingespeeld zijn. Is ook een kwestie van regelmatig de Bias afstellen.
Ben er wel over aan het denken om een set TJ full music mesh plates te bestellen, hoor je heel goede dingen over.Zijn alleen erg duur :+/- €500,00 voor 4 stuks.
Zoek nog iemand die ze voor me mee kan nemen uit HK.Wegen niet veel en passen in iedere koffer!
Je hebt inderdaad gelijk, 300B buizen zijn vrij prijzig maar daar staat tegenover dat ze 20-30.000 uur meegaan. Het duurt al vrij lang voordat ze goed ingespeeld zijn. Is ook een kwestie van regelmatig de Bias afstellen.
Ben er wel over aan het denken om een set TJ full music mesh plates te bestellen, hoor je heel goede dingen over.Zijn alleen erg duur :+/- €500,00 voor 4 stuks.
Zoek nog iemand die ze voor me mee kan nemen uit HK.Wegen niet veel en passen in iedere koffer!
Verwijderd
Heb het even nagekeken. Je hebt inderdaad gelijk. Ik lever voortaan met 2 jaar garantie op de versterker en een halfjaar op de buizen. Zal het asap op de site ook aanpassen.Cyberpope schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:46:
[...]
Overigens beperkt hij zich tot 1 jaar garantie. Als hij echt volgens de europa norm zou doen, zou het netjes 2 jaar moeten geven zoals pacific-audio.
Verwijderd
hifi-ralph, volgens mij maak je een interpretatiefout. Ik bedoelde nml. de speakers van bronco.b
Jij beveelt bronco jouw PP versterker aan. En ik ging daarop in met die opmerking. Dit was dus geent op zijn situatie, niet op die van jou. Maar ik wil jouw stereo ook wel even neersabelen hoor
Op la scala's is een 300B PP weer jammer. Je bent de finesse van de SET kwijt om je vermogen te verdubbelen terwijl je dat juist totaal niet nodig hebt. Het verschil tussen SET en PP zit m puur in het vermogen en de andere types vervorming. Met PP is bias goed instellen helemaal belangrijk. Het overige klankkarakter zit m volgens mij in de trafo's en de aansturing (vv-buizen). Misschien wil je wel met hem ruilen
Jij beveelt bronco jouw PP versterker aan. En ik ging daarop in met die opmerking. Dit was dus geent op zijn situatie, niet op die van jou. Maar ik wil jouw stereo ook wel even neersabelen hoor
Op la scala's is een 300B PP weer jammer. Je bent de finesse van de SET kwijt om je vermogen te verdubbelen terwijl je dat juist totaal niet nodig hebt. Het verschil tussen SET en PP zit m puur in het vermogen en de andere types vervorming. Met PP is bias goed instellen helemaal belangrijk. Het overige klankkarakter zit m volgens mij in de trafo's en de aansturing (vv-buizen). Misschien wil je wel met hem ruilen
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 18:00 ]
Potverdorie.. Zit je nu stiekum al mijn reden die ik mezelf voor hou om maar geen geld uit te geven te ondermijnen.. Dat kan zo maar niet. Als straf richten we straks nog een standbeeld op, om als voorbeeld te dienen hoe het ook kan ipv ondernemers lak aan wetgeving en netjes handelen hebben.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:46:
Heb het even nagekeken. Je hebt inderdaad gelijk. Ik lever voortaan met 2 jaar garantie op de versterker en een halfjaar op de buizen. Zal het asap op de site ook aanpassen.
Of te wel.. mijn complimenten
Verwijderd
@jeep...Ik snap de verwarring bij ralph wel..ik las het kennelijk ook verkeerd en ja..de 300B's zijn per stuk bijna duurder dan mijn speakers (nog niet eens over na gedacht. Best funny
).
Verder ben ik niet met je eens dat PP en/of SET leidt tot minder finesse. Maar goed dat zou een luistertest moeten uitwijzen. Hoe dan ook...ik wil ook niet te ver gaan met buizenamps en het beste van het beste want ik luister regelmatig naar muziek waarvan de opnames slecht zijn zoals 16 horsepower, gunclub en joy division. Die vallen bij een SET genadeloos door de mand en da's niet fijn.
Dan maar wat minder. Ik denk steeds dat ik finesse zoek maar eigenlijk vind ik attack belangrijker dan mega veel detail. Plaatsing vind ik daarentegen wel belangrijk...plaatsing maakt muziek spannend.
En ruimtelijkheid is belangrijk. Ik wil graag ook de ruimte kunnen horen waarin het opgenomen is..Daarom is het tegenwoordig zo verrekte jammer dat veel van de huidige opnames zo schoon gepoetst worden dat je de ruimte niet meer hoort waarin het is opgenomen.
En huh...Jeep thanks voor het achterhouden van een aantal buisjes voor de cd speler
Verder ben ik niet met je eens dat PP en/of SET leidt tot minder finesse. Maar goed dat zou een luistertest moeten uitwijzen. Hoe dan ook...ik wil ook niet te ver gaan met buizenamps en het beste van het beste want ik luister regelmatig naar muziek waarvan de opnames slecht zijn zoals 16 horsepower, gunclub en joy division. Die vallen bij een SET genadeloos door de mand en da's niet fijn.

Dan maar wat minder. Ik denk steeds dat ik finesse zoek maar eigenlijk vind ik attack belangrijker dan mega veel detail. Plaatsing vind ik daarentegen wel belangrijk...plaatsing maakt muziek spannend.
En ruimtelijkheid is belangrijk. Ik wil graag ook de ruimte kunnen horen waarin het opgenomen is..Daarom is het tegenwoordig zo verrekte jammer dat veel van de huidige opnames zo schoon gepoetst worden dat je de ruimte niet meer hoort waarin het is opgenomen.
En huh...Jeep thanks voor het achterhouden van een aantal buisjes voor de cd speler
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 20:16 ]
Wel heel erg lang, aangezien op hun site staat dat ze vanuit hun europese warenhuis drie dagen nodig hebben om hem aan huis te bezorgen
Waar zou dat warenhuis dan wel staan.... Hong kong?
Verwijderd
Zoals beloofd zal ik terug komen op de modificatie van de MHZS CD88 bij Machmat. Ik heb hem gisteren opgehaald en de eerste indrukt is dat dynamiek van de CD-speler is toegnomen. Hij is krachtiger en sneller geworden. (onafhankelijk van het merk buis die gebruik...) Daarnaast heb een setje Telefunken 6211 meegenomen met "golden" pins. Matthijs heeft hiervoor een schakelaar gemaakt zodat ik zowel ECC83 als de 6211 kan gebruiken. Dit maakt het A-B vergelijken een stuk makkelijker...en daardoor kun je ook een zinnige uitspraak doen over de verschillen.
De eerste indruk is dat de Telefunken 6211 toch een stuk beter klinkt als de Telefunken ECC83, dynamiek en details zijn beter te horen in het geluidsbeeld...
Een definitieve review komt mogelijk nog later, daarvoor moet ik wat langer luisteren.
Gr,
Machiel
De eerste indruk is dat de Telefunken 6211 toch een stuk beter klinkt als de Telefunken ECC83, dynamiek en details zijn beter te horen in het geluidsbeeld...
Een definitieve review komt mogelijk nog later, daarvoor moet ik wat langer luisteren.
Gr,
Machiel
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 06:54 ]
Wacht in spanning afVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:00:
Zoals beloofd zal ik terug komen op de modificatie van de MHZS CD88 bij Machmat. Ik heb hem gisteren opgehaald en de eerste indrukt is dat dynamiek van de CD-speler is toegnomen. Hij is krachtiger en sneller geworden. (onafhankelijk van het merk buis die gebruik...) Daarnaast heb een setje Telefunken 6211 meegenomen met "golden" pins. Matthijs heeft hiervoor een schakelaar gemaakt zodat ik zowel ECC83 als de 6211 kan gebruiken. Dit maakt het A-B vergelijken een stuk makkelijker...en daardoor kun je ook een zinnige uitspraak doen over de verschillen.
De eerste indruk is dat de Telefunken 6211 toch een stuk beter klinkt als de Telefunken ECC83, dynamiek en details zijn beter te horen in het geluidsbeeld...![]()
![]()
Een definitieve review komt mogelijk nog later, daarvoor moet wat langer luisteren.![]()
![]()
Gr,
Machiel
Handtekening
Verwijderd
@moborunner,
Volgens mij hebben ze wel een soort depot in Duitsland, maar ik denk niet dat ze daar alles in voorraad hebben wat er op de website staat.Ik heb ooit van hun een dussun DS99 binnen twee dagen ontvangen.Waarschijnlijk hebben een kleine voorraad van spullen die veel verkocht worden.
Klopt natuurlijk wel als er staat:"vanuit hun Europese warenhuis binnen drie dagen" over het transport vanuit HK wordt natuurlijk niet gerept.
Ik heb tot nu toe wel alles netjes ontvangen.
Volgens mij hebben ze wel een soort depot in Duitsland, maar ik denk niet dat ze daar alles in voorraad hebben wat er op de website staat.Ik heb ooit van hun een dussun DS99 binnen twee dagen ontvangen.Waarschijnlijk hebben een kleine voorraad van spullen die veel verkocht worden.
Klopt natuurlijk wel als er staat:"vanuit hun Europese warenhuis binnen drie dagen" over het transport vanuit HK wordt natuurlijk niet gerept.
Ik heb tot nu toe wel alles netjes ontvangen.
Verwijderd
@jeep,
Ik ben redelijk onbekend op dit forum maar is het de bedoeling elkaar hier zoveel mogelijk neer te sabelen ?
Ik wil toch nog iets opmerken over het verschil 300Bpp/set.
De keus voor push pull heb ik bewust gemaakt, ik weet dat het bij dit soort luidsprekers om de kwaliteit van de eerste watt gaat omdat er slechts bij zeer hoge muzieklevels meer watts nodig zijn.
Toch viel het mij op wanneer er op dat wanneer je die extra watts nodig hebt ze er wel moeten zijn.Dit hoor je bijvoorbeeld goed bij symfonische muziek met veel instrumenten tegelijk of bij heavy rockmuziek.Ik heb wel eens geexpirimenteerd met 2 of 3 watt versterkers (ecc81)die in principe goed te gebruiken zijn bij deze luidsprekers.Dit klinkt fantastisch bij jazz en gitaar of zang, echt kippenvel ,maar bij het wat zwaardere werk wordt het geluid versmeerd en gaat het ten koste van de snelheid en plaatsing.
Ik ben redelijk onbekend op dit forum maar is het de bedoeling elkaar hier zoveel mogelijk neer te sabelen ?
Ik wil toch nog iets opmerken over het verschil 300Bpp/set.
De keus voor push pull heb ik bewust gemaakt, ik weet dat het bij dit soort luidsprekers om de kwaliteit van de eerste watt gaat omdat er slechts bij zeer hoge muzieklevels meer watts nodig zijn.
Toch viel het mij op wanneer er op dat wanneer je die extra watts nodig hebt ze er wel moeten zijn.Dit hoor je bijvoorbeeld goed bij symfonische muziek met veel instrumenten tegelijk of bij heavy rockmuziek.Ik heb wel eens geexpirimenteerd met 2 of 3 watt versterkers (ecc81)die in principe goed te gebruiken zijn bij deze luidsprekers.Dit klinkt fantastisch bij jazz en gitaar of zang, echt kippenvel ,maar bij het wat zwaardere werk wordt het geluid versmeerd en gaat het ten koste van de snelheid en plaatsing.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 10:04 ]
Verwijderd
@hifi-ralph, zoals ik de oopmerking van Jeep lees denk ik niet dat het de bedoeling van hem is om zaken neer the sabelen. Het is voor mijn gevoel een grappig bedoelde opmerking van hem, vandaar ook die smiley.
Afhankelijk van een ieders gevoel voor humor (geen waarde oordeel) zal je die zin anders lezen. Mijn gevoel van humor is zoals ik mijn espresso drink, inktzwart.
Afhankelijk van een ieders gevoel voor humor (geen waarde oordeel) zal je die zin anders lezen. Mijn gevoel van humor is zoals ik mijn espresso drink, inktzwart.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 12:15 ]
Verwijderd
Heb net een T-Amp van Trends Audio (made in China) gekocht. Ben in combinatie met mijn Xindak AC-03 luidsprekerkabels mijn luidsprekers en cd-speler aan het beluisteren.
Eerste indruk is erg goed.
Eerste indruk is erg goed.
Verwijderd
@Ralph, Yep dat is Jeep's humor. Beetje de boel opstoken kan geen kwaad, lijkt me. Je reactie danwel zienswijze is interessant en daar is het Jeep, denk ik, om te doen!
Maar goed laat ik niet voor hem spreken want ik weet dat die daar een hekel aan heeft..Of niet Jeep?
Maar goed laat ik niet voor hem spreken want ik weet dat die daar een hekel aan heeft..Of niet Jeep?
Verwijderd
Mijn opmerking over dat neersabelen was ook sarcastisch bedoeld,kan heus wel wat hebben hoor.
Verwijderd
nee joh! dat was maar een geintje. Er stond toch een smilie bij met eenVerwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:58:
@jeep,
edit: dat hadden mensen dus al begrepen
Dat is interessante info! Wel raar. Erg raar. Zo zie je maar weer dat die rekensommetjes met dB en Watt vaak gewoon niet opgaan.Ik wil toch nog iets opmerken over het verschil 300Bpp/set.
Verwijderd
offtopic:
Nur um den Punk 'ruber zu kriegen, ne?. We zijn volgende week naar Duitsland dus ik moet wel alvast ff oefenen he?
Nur um den Punk 'ruber zu kriegen, ne?. We zijn volgende week naar Duitsland dus ik moet wel alvast ff oefenen he?
Ik heb de duitse Stereoplay weer eens gekocht. Daar stond een artikel over een nieuwe Opera Consonance 'Forbidden City' Liu draaitafel in.

Forbidden City - Liu Turntable
Forbidden City- Liu is a Beijing fashioned, more cost effective version of the award winning Droplet LP5.0 turntable, equipped with our own designed tone-arm ST100.
Hij wordt gebracht als 'de eerste chinese high-end draaitafel', wat natuurlijk niet helemaal waar is. Eerder was er de 'Droplet' LP5 en de LP1 , 2 en 6, al zat daar geen eigen arm bij. Volgens het artikel kost de draaier €2250, maar daarvoor krijg je echt een volwaardig product dat goed meedoet tussen de rest. Een zeer ruimtelijke en precieze klank, al is hij iets slank in de bas. Goed in te stellen en natuurlijk zeer mooi afgewerkt. Kortom: een zeer goede draaitafel.
Hij ziet er op het plaatje wat plastic uit, maar de foto's in het blad laten zien dat het oppervlak rood geeloxeerd geborsteld dik aluminium is. En dat ziet er wel heel chic uit. Ik denk dat deze foto's ook geen foto's zijn maar 3D-productfoto's. Vooral dat grijs ziet er erg plastic uit terwijl het er op de andere apparaten hieronder vet uitziet.
Een opmerking die bij de arm gemaakt wordt en wat mij ook niet helemaal aanstaat is dat de (rvs) headshell niet vastgelijmd is aan de armbuis maar met een schroefje vastzit zodat je de azimuth kunt instellen. Dat is leuk, maar ik denk dat je dat beter goed recht in elkaar kunt zetten en dan bomvast. Dit zal ook wel een beetje die slanke bas verklaren. Misschien zou deze tafel beter scoren met een Rega RB 300 arm (of afgeleiden).
Er zijn nog meer nieuwe producten in de 'Forbidden city' serie:

Forbidden City- Orfeo High End CD-player
Orfeo, as the upgraded version of CD120liner, should be the new type of CDplayer come into Forbidden City family. The idea behind this CDplayer was to enhance sound performance of CD120linear by using advanced Linear technology and carefully selected components.
Features:
- Linear technology applied in DAC stage, sampling frequency selected manually from 44.1kH to 88.2kH by remote.
- 4 pieces Philips TDA1543 chip working in parallel for lower output essential impedance and higher DAC precision.
- Heavier chassis, LED display, better power supply and components bring more detailed care to the sound.
- No smearing effect caused by digital filter, superb transient response without any over-shooting in sound.
Linear technology (applied to CDplayer):
-Non-oversampling, no digital filter
-J-FET/Transisters filter, no op-amp at all
-Passive I/V conversion In progression
-Short pass length, less number of parts
Ik moest eerst echt wennen aan dat uiterlijk, met dat rood, maar dit ziet er wel erg mooi en origineel uit. Erg Sci-Fi, built like a tank.
en dan de Forbidden City - Ping

Forbidden City-Ping
Forbidden City-Ping is mainly designed to introduce real hifi perfomance into 3-in-1 system! With all hifi grade components applied, it consist of a hifi CD-player, a FM/AM tuner and a 100w solid-state stereo amplifier, and more over, featured with a special made USB input port, which is very useful interface that the whole family can play all types of music through Ping, from CD discs to all music formats computer based.
- 100 watt output power delivering per channel
- Cool Class A technology applied in amplifier stage
- High quality FM/AM tuner stage employed
- All functions remoteable
Linear technology (applied to DAC stage):
-Non-oversampling, no digital filter
-J-FET/Transisters filter, no op-amp at all
-Passive I/V conversion In progression
-Short pass length, minimal number of parts
...
SpAct memory architecture (applied to USB interface):
It's unique system that recovers the audio clock from USB.
Analog pulls with SpAct enable playback with very low clock jitter.
Het is dus een combinatie van de 120 linear apparaten met een tuner en een bruikbare USB (plug en play of veel mobo's). Dat ziet er wel redelijk interessant uit.
Grappig: op de rood/zwarte zie je geen schroefjes op het deksel: net een chinese blokpuzzel (dat stond zo in hifinews.co.uk juli beschreven) en op de staalkleurige wel!
In true Chinese puzzle style, there are no visible fastenings, the unit consisting of interlocking panels of battleship gauge aluminium. The overall impression is one of solid engineering and high quality detailing.
Verder is er nog de Forbidden City - Tristan versterker.
In de Droplet serie:

Droplet CDP3.1 (Mini Droplet)
Following our great success with the Droplet CDP5.0, we have decided to bring some of its advanced technology to a smaller size non-tube CDplayer -----Droplet CDP3.1(Mini Droplet).
En nog een heel verhaal. Er ligt trouwens wel een hele goeie cd naast op het plaatje (Jazz at the Pawnshop). Ik zag bij PA op de open dag dat bakbeest van een Droplet CDP5 staan. Nee dan was een kleinere versie niet helemaal onverstandig.
Oftewel: ze zitten bij de ontwikkelingsafdeling van Opera niet bepaald stil!
Edit: nog wat vergeten:

REFERENCE 150Linear Integrated Amplifier
Reference 150 Linear, as the upgraded version of original Reference 150, is an completely new design based on the COOL Class A technology developed from Calaf, and combined with the well concerned 6H30 tube buffer preamp stage with technology inherited from the original Reference 150 hybrid amplifier. Same outlook same function and a lot better sound performance.

CYBER-10 Multifunctional Tube Amplifier
Cyber-10 is a single ended Class A tube integrated amplifier, it can use KT88/6550 and swapped to EL34 and KT77 only by re-biasing actually. As a mini size integrated tube amplifier, there is one feature which distinguish the Cyber 10 with similar pentode SE amp which use a self-bias circuit, Cyber 10 incorporate a fixed bias design for easy tube swap and more power delivering as well. Single bias adjustment mechanism for each output tube has been equipped inside chassis, a trim pot for adjustment to get to 0.4mA bias current. The bias adjustment can be measured by a voltmeter (not come with the amp). While the output tube is operating with in Ultra linear mode to give 12W output power, there is also a switch to operate the amp in triode mode which halves the output power to 6W.
On the other hand, you could use Cyber-10 as a heavy design tube headphone amplifier with output transformer which can easily adapt to headphone having impedance ranging from 10 to 600 ohm. One USB and 3 RCA inputs have been equipped aside of chassis and selectable manually, while volume control is remote-able as well.
All above turn the mini size hi-fi tube integrated amplifier to more multifunctional one and a hi-fi grade sound amplifier solution for all kinds of computer based music in mass market.
En nog een betere draaitafelarm ST600.
Ze zijn echt druk bezig daar. Ik heb er geen aandelen hoor, maar nog ff een linkje naar de site van Opera om weer even lekker helemaal on-topic te zijn.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 15:20 ]
Verwijderd
@jeep. Waarom schrijf je niet meteen het gehele tijdschrift over!!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 16:34 ]
Verwijderd
uhh knippen en plakken is makkelijker toch?
en plaatjes kijken is altijd leuk toch?
Ik vind de Orfeo er wel interessant uitzien. De prijs is normaal €1375. Het zal alleen wel lastig zijn om m in China te bestellen.
Nog iets leuks: op de Duitse site van Opera staat een leuke 3D rondgang van de Duitse High End 2007 beurs.
en plaatjes kijken is altijd leuk toch?
Ik vind de Orfeo er wel interessant uitzien. De prijs is normaal €1375. Het zal alleen wel lastig zijn om m in China te bestellen.
Nog iets leuks: op de Duitse site van Opera staat een leuke 3D rondgang van de Duitse High End 2007 beurs.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 22:36 ]
Verwijderd
Heeft er iemand ervaring met deze buisjes?

Russian Double Triode Tubes 6N3P-E. Double Triode Tube designed for voltage amplification and low frequency oscillation. Equivalent of 2C51, 5670 .
heb er ook een datasheet van

Russian Double Triode Tubes 6N3P-E. Double Triode Tube designed for voltage amplification and low frequency oscillation. Equivalent of 2C51, 5670 .
heb er ook een datasheet van
Verwijderd
uhhh, ja
ik heb ze als 6N3P-E, 6N3P-EB, 5670 CBS-Hytron, 5670W RCA en JAN GE 5670W
Ze zitten in de Yarland versterkers, MHZS CD33, Shanling cd-spelers.
Van het fototje af zou ik zeggen dat dit die zijn die BTB ook levert voor €6,50. Die zijn wel een verbetering, maar ik vind de NOS beter klinken. En als je er 2 bij BTB koopt kosten ze €20 incl verz.
ik heb ze als 6N3P-E, 6N3P-EB, 5670 CBS-Hytron, 5670W RCA en JAN GE 5670W
Ze zitten in de Yarland versterkers, MHZS CD33, Shanling cd-spelers.
Van het fototje af zou ik zeggen dat dit die zijn die BTB ook levert voor €6,50. Die zijn wel een verbetering, maar ik vind de NOS beter klinken. En als je er 2 bij BTB koopt kosten ze €20 incl verz.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 22:49 ]
Verwijderd
Ik liep tegen een 20tal van deze buisjes aan, gelukkig zijn ze nog heel
.
Mogelijke upgrade voor mijn MHZS 33?
Eindelijk gaat de cd-speler bezorgd worden
, volgens het track en trace tool moet dit morgen gebeuren ik wacht met spanning af.
Dan heb ik er niet teveel voor betaald, die kennis wilde 30 euro voor die 20 buisjes hebben.
Mogelijke upgrade voor mijn MHZS 33?
Eindelijk gaat de cd-speler bezorgd worden
Dan heb ik er niet teveel voor betaald, die kennis wilde 30 euro voor die 20 buisjes hebben.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 23:56 ]
Verwijderd
@jeep
Ik heb mer Mr Leung van China High end gesproken. Hij zegt dat hij de Orfeo speler wel kan leveren.
Als je hem een mailtje stuurt dan geeft hij je een vrijblijvende prijs, thuis geleverd.
Ik heb mer Mr Leung van China High end gesproken. Hij zegt dat hij de Orfeo speler wel kan leveren.
Als je hem een mailtje stuurt dan geeft hij je een vrijblijvende prijs, thuis geleverd.
Verwijderd
ok... maarja, dan zal het nog wel prijzig zijn.
Ik heb trouwens net een pakketje uit California binnen met 10 pc JAN GE 5670W

Deze zijn uit 1987 in een behoorlijk nieuw uitziend doosje. Ze zien er exact hetzelfde uit als die ik van Franck geleend heb, alleen die zijn uit 1968 en de groene letterjes zijn wat verbrokkeld. En het binnenwerk zit 1,5 mm hoger in het buisje. Getter, anodes, mica is allemaal hetzelfde. En het tussenschotje glimt wat meer.
Net ingeprikt: prima buisjes. Klank is goed, het slist nog wat maar dat is logisch met die verse buisjes.
Ik heb trouwens net een pakketje uit California binnen met 10 pc JAN GE 5670W
Deze zijn uit 1987 in een behoorlijk nieuw uitziend doosje. Ze zien er exact hetzelfde uit als die ik van Franck geleend heb, alleen die zijn uit 1968 en de groene letterjes zijn wat verbrokkeld. En het binnenwerk zit 1,5 mm hoger in het buisje. Getter, anodes, mica is allemaal hetzelfde. En het tussenschotje glimt wat meer.
Net ingeprikt: prima buisjes. Klank is goed, het slist nog wat maar dat is logisch met die verse buisjes.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 14:07 ]
Verwijderd
@hifi-ralph hoe ben je in contact gekomen met Mr. Leung? Vorig weekend wat bij hun besteld/betaald er gelijk een mailtje achteraan gestuurd of ze mij kunnen vertellen wat de levertijd is, niets gehoord, woensdag nog maar een keer, maar tot nu toe blijft het stil.
Ik ben aan het overwegen om de Von Masoch BT5-RS Damper-shackles for Acoustics te bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ze hebben ze bij Ornec in 5 uitvoeringen in een prijs van 21, 24, 34, 42 en 45 euro (http://www.ornec.com/prod...r-shackles_for_Acoustics/). Kan iemand me een bepaalde type aanbevelen.
Verwijderd
Waar wil je die dampers voor gebruiken? Onder een draaitafel kan ik me er iets bij voorstellen, maar verder?
Gewoon zorgen dat je spullen stevig en op een zo amorph mogelijke ondergrond staan.
Gewoon zorgen dat je spullen stevig en op een zo amorph mogelijke ondergrond staan.
Na vrijwel alle berichten van dit topic gelezen te hebben, besluit ik de stap ook maar eens te wagen, Budget +/- 1000 euro. Ik ben een beginnend Hifi gebruiker.
Ik wil in ieder geval een set Aurum Cantus Leisure MkII aanschaffen. Alleen weet ik nog niet of ik een transistor versterker moet kopen a la classic 6.10 of een buizenversterker. Daarbij staat een groot deel van mijn muziek ook op een netwerkschijf dat als upnp server in mijn itunes van mijn macbook komt. Waarschijnlijk moet ik dus ook nog een DAC aanschaffen (squeezebox of Xindak XD-DAC-5). Hoewel er ook zoiets als een Dussun T2 bestaat. Helaas heb ik hier maar 1 ervaring van op internet gevonden.
Laatste probleem, ik woon in Spanje, dus ik denk dat aankopen via PA of crafty vrij omslachtig en duur voor mij zijn.
Graag hoor ik jullie meningen.
Ik wil in ieder geval een set Aurum Cantus Leisure MkII aanschaffen. Alleen weet ik nog niet of ik een transistor versterker moet kopen a la classic 6.10 of een buizenversterker. Daarbij staat een groot deel van mijn muziek ook op een netwerkschijf dat als upnp server in mijn itunes van mijn macbook komt. Waarschijnlijk moet ik dus ook nog een DAC aanschaffen (squeezebox of Xindak XD-DAC-5). Hoewel er ook zoiets als een Dussun T2 bestaat. Helaas heb ik hier maar 1 ervaring van op internet gevonden.
Laatste probleem, ik woon in Spanje, dus ik denk dat aankopen via PA of crafty vrij omslachtig en duur voor mij zijn.
Verwijderd
[dive into voodoo-mode]Mr. Dave schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:48:
Ik ben aan het overwegen om de Von Masoch BT5-RS Damper-shackles for Acoustics te bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ze hebben ze bij Ornec in 5 uitvoeringen in een prijs van 21, 24, 34, 42 en 45 euro (http://www.ornec.com/prod...r-shackles_for_Acoustics/). Kan iemand me een bepaalde type aanbevelen.
Het zal aan het gewicht van het apparaat liggen. Als je apparaten goed trillingvrij wilt neerzetten kun je ook halve squashballen gebruiken.
[/voodooshit]
Verder zou ik niet weten wat het verschil in trilling van de kast (als dat al uitmaakt met dergelijke amplitudes) echt wezenlijk zal uitmaken in het uiteindelijke geluid.
Of je wilt graag tegen mooie pootjes aankijken. Dat mag altijd natuurlijk.
Ik wil die Von Masoch Damper-shackles gebruiken om mijn CD-speler trillingsvrij neer te zetten. Mijn woonkamer heeft een houten vloer en die is niet echt trillingsvrij. Ik ga wat kabels bestellen bij Ornec, dan kan een setje damper-shackles van 21 euro er ook nog wel bij.
Verwijderd
@ Jeep,
als je op vakantie nog bij Saarmichel langs gaat, wil je dan zijn Red Dragon 211 SET eens bekijken en je indruk laten weten?
prettige vakantie iig.
als je op vakantie nog bij Saarmichel langs gaat, wil je dan zijn Red Dragon 211 SET eens bekijken en je indruk laten weten?
prettige vakantie iig.
Verwijderd
hmm, ja het zou leuk geweest zijn, maar hij reageert niet, dus ik neem aan dat ie ook op vakantie is.
A-------------A als je een lange plank oplegt aan de uiteinden heb je de laagste resonantiefrequentie,
----A-------A---- op 1/3/1 vijfde de hoogste. En dan ff kijken waar je het meest last van hebt. Een halve tennisbal of blokje piepschuim doet dan wonderen.
Of je maakt een holle plank en je vult m met zilverzand/loodkorrels.
Das waar. Maar een paar halve squashballen, evt op een dikke plank of stenen tafel, doet t ook. Hoe je de kast of rek naarzet en hoe de planken opliggen maakt ook nogal uit. Kwestie van experimenteren met resonantiefrequentie;dan kan een setje damper-shackles van 21 euro er ook nog wel bij
A-------------A als je een lange plank oplegt aan de uiteinden heb je de laagste resonantiefrequentie,
----A-------A---- op 1/3/1 vijfde de hoogste. En dan ff kijken waar je het meest last van hebt. Een halve tennisbal of blokje piepschuim doet dan wonderen.
Verwijderd
Of een eierhouder (halve bolletjes) vol spuiten met siliconenkit en na 2 weken er uit halen. (stond ergens een tut op internet)Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:19:
hmm, ja het zou leuk geweest zijn, maar hij reageert niet, dus ik neem aan dat ie ook op vakantie is.
[...]
Das waar. Maar een paar halve squashballen, evt op een dikke plank of stenen tafel, doet t ook. Hoe je de kast of rek naarzet en hoe de planken opliggen maakt ook nogal uit. Kwestie van experimenteren met resonantiefrequentie;
Schitterende oplossing! Lijkt me alleen niet verstandig om hier dan een versterker van +/-40kg op te gaan zetten. Cd-spelers e.d. zal geen probleem zijn denk ik.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:48:
[...]
Of een eierhouder (halve bolletjes) vol spuiten met siliconenkit en na 2 weken er uit halen. (stond ergens een tut op internet)
Al lijkt me die oplossing van die squashballetje nog wel de beste. Stevig en goed dempend. (moet dan wel chinese kit en of chinese balletjes zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Balboa op 27-08-2007 11:22 ]
Handtekening
kickTrunksmd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:39:
Na vrijwel alle berichten van dit topic gelezen te hebben, besluit ik de stap ook maar eens te wagen, Budget +/- 1000 euro. Ik ben een beginnend Hifi gebruiker.
Verwijderd
@ Beetle73:
Zijn nummer staat op de website www.china-highend-hifi.com, voor 11 uur 's ochtends bellen ivm tijdverschil. Volgens Leung hebben ze een serverprobleem gehad en daardoor een aantal mails niet kunnen beantwoorden..... .
Zijn nummer staat op de website www.china-highend-hifi.com, voor 11 uur 's ochtends bellen ivm tijdverschil. Volgens Leung hebben ze een serverprobleem gehad en daardoor een aantal mails niet kunnen beantwoorden..... .
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:42:
@hifi-ralph hoe ben je in contact gekomen met Mr. Leung? Vorig weekend wat bij hun besteld/betaald er gelijk een mailtje achteraan gestuurd of ze mij kunnen vertellen wat de levertijd is, niets gehoord, woensdag nog maar een keer, maar tot nu toe blijft het stil.
Bedankt voor de tips, ik ben helaas niet zo'n knutselaar. Ik denk toch dat ik zo'n setje demper-shackles van 21 euro meeneem in mijn volgende besteling bij Ornec. Ik laat wel weten of het de moeite waard is.
Kan je vriendin dan daar vanaf blijven...
Joepie, vakantiegeld binnen! Dus kan ik mooi mijn eerste Buizenversterker bestellen
. Maar eerst goed lezen en GOT checken voordat ik de keuze maak.
Ik denk dat het de Yaqin KT88 wordt:
.
Waarom (en schroom niet mij te corrigeren waar nodig)?
Ik heb Dali Ikon 6 speakers, wellicht is deze versterker wat te zwaar, maar ik heb Jeeps Yarland gehoord op deze speakers, en vond dat ze net wat te weinig power hadden.
Nog een punt van twijfel( als totale beginner in de buizenwereld): Deze heeft geen auto bias, dus ik voorzie problemen bij vervangen van buizen. Klopt dat? Of is dat te omzeilen als ik matched tubes koop? lekker klop en klepel verhaal, maar voor iemand die gewend is aan een simpele transistor versterker waar je niks kan instellen en vervangen, is zo'n buizenversterker een enorm ingewikkeld apparaat
Moet ik dat ergens laten doen of kan ik dat zelf? En zonee, wat kost dat ongeveer?
Ohja, ik heb ook nog wat geld over voor een CD speler. Ik denk nu na over een MHZS CD33.
Mocht ik ze bestellen en binnen hebben dan houd ik jullie op de hoogte.
Nog iemand interesse in een Cambridge 640A en 540C, is ook gemaakt in china
Ik denk dat het de Yaqin KT88 wordt:

Waarom (en schroom niet mij te corrigeren waar nodig)?
- Hij ziet er super mooi uit, een waar sieraad voor mijn kamer
- Mijn vrouw vind hem niet ontzettend, verschrikkelijk lelijk(wel gewoon lelijk, maar ja
)
- KT88 buizen zijn niet zo duur (alhoewel ik er wel steeds 4 nodig heb), vervangen van buizen kost bij BTB ongeveer 100 euro. Daardoor kan ik wat experimenteren, wat het allemaal nog leuker maakt. Ik wilde eerst 300B(yarland Pro200 of yaqin 300b), maar die buizen zijn zo verschrikkellijk duur.
- 4 inputs heeft (genoeg dus voor mijn cd, xbox, en minidisk en tuner)
- volgens http://www.qualityhifi.nl/home/Welke_zijn_mooi_klinkende_buizen_deel_7.html
kt88 goed klinken - Bronco.B hem ook goed vind
- Hij op Ebay gemiddeld 316GBP kost (incl vervoer + verzekering)
- Ik hem dus voor 316 *1.47(koers GBP EURO) * 1.04(invoer) * 1.19 (BTW) = 575 EURO in mijn bezit heb
- Madeleine Peyroux
- Cristina Branco (Fado)
- Neil Young
- Chris Rea (Hell and back)
- Tracy Chapman
- Kat Melua (vrouw vriendelijk)
- Norah Jones
- Stabat Matter (Pergolesi)
- Bruce springsteen (live in Dublin)
Ik heb Dali Ikon 6 speakers, wellicht is deze versterker wat te zwaar, maar ik heb Jeeps Yarland gehoord op deze speakers, en vond dat ze net wat te weinig power hadden.
Nog een punt van twijfel( als totale beginner in de buizenwereld): Deze heeft geen auto bias, dus ik voorzie problemen bij vervangen van buizen. Klopt dat? Of is dat te omzeilen als ik matched tubes koop? lekker klop en klepel verhaal, maar voor iemand die gewend is aan een simpele transistor versterker waar je niks kan instellen en vervangen, is zo'n buizenversterker een enorm ingewikkeld apparaat
Moet ik dat ergens laten doen of kan ik dat zelf? En zonee, wat kost dat ongeveer?
Ohja, ik heb ook nog wat geld over voor een CD speler. Ik denk nu na over een MHZS CD33.
Mocht ik ze bestellen en binnen hebben dan houd ik jullie op de hoogte.
Nog iemand interesse in een Cambridge 640A en 540C, is ook gemaakt in china
[ Voor 34% gewijzigd door hemaworst op 27-08-2007 23:12 ]
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Verwijderd
Ik heb 'm ook op mijn lijstje staan. De bias op deze MC100b is handmatig in te stellen.hemaworst schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:48:
Nog een punt van twijfel( als totale beginner in de buizenwereld): Deze heeft geen auto bias, dus ik voorzie problemen bij vervangen van buizen. Klopt dat? Of is dat te omzeilen als ik matched tubes koop? lekker klop en klepel verhaal, maar voor iemand die gewend is aan een simpele transistor versterker waar je niks kan instellen en vervangen, is zo'n buizenversterker een enorm ingewikkeld apparaat![]()
Ik vraag me af of de Ebay versie ook een 240V versie betreft of dat het een 220V is. Wellicht dat Bronco hier wat meer over kan zeggen.
Mocht je uberhaupt nog twijfelen ivm je beperkte buizenkennis (evenals ik) dan kun je deze versterker ook met garantie (ik meen 2 jaar) via de Duitse importeur aanschaffen. Je bent dan wel wat meer kwijt, ca EUR 800.
Verwijderd
Is het niet mogelijk dat als we al onze bestellingen een soort van bundelen we flink kunnen besparen bij ornec? Een soort powerbuy. Ik word er een beetje ziek van dat de verzendkosten zo hoog zijn. 265 euro, op een bedrag van 540 euro.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 00:12 ]
Verwijderd
[/quote]
[quote][Nog een punt van twijfel( als totale beginner in de buizenwereld): Deze heeft geen auto bias, dus ik voorzie problemen bij vervangen van buizen. Klopt dat? Of is dat te omzeilen als ik matched tubes koop? lekker klop en klepel verhaal, maar voor iemand die gewend is aan een simpele transistor versterker waar je niks kan instellen en vervangen, is zo'n buizenversterker een enorm ingewikkeld apparaat
@hemaworst
Het is niet echt moeilijk om de bias zelf in te stellen.Je hebt een goede multimeter nodig en je moet de bias waarden van de versterker weten, die staan meestal in de gebruiksaanwijzing of ze zijn op te vragen bij de fabrikant of de leverancier.De meeste versterkers hebben twee meetpunten en twee stelschroefjes aan de bovenzijde.De rode meetpen sluit je aan op het meetpunt, de zwarte aan de negatieve luidspreker uitgang, daarna aan het stelschroefje draaien totdat de opgegeven waarde bereikt is.Zorg er wel voor dat er geen signaal op de ingang van de versterker staat en laat de versterker opwarmen voordat je begint.Koppel de luidsprekers niet los anders gaan je buizen kapot!
[quote][Nog een punt van twijfel( als totale beginner in de buizenwereld): Deze heeft geen auto bias, dus ik voorzie problemen bij vervangen van buizen. Klopt dat? Of is dat te omzeilen als ik matched tubes koop? lekker klop en klepel verhaal, maar voor iemand die gewend is aan een simpele transistor versterker waar je niks kan instellen en vervangen, is zo'n buizenversterker een enorm ingewikkeld apparaat
@hemaworst
Het is niet echt moeilijk om de bias zelf in te stellen.Je hebt een goede multimeter nodig en je moet de bias waarden van de versterker weten, die staan meestal in de gebruiksaanwijzing of ze zijn op te vragen bij de fabrikant of de leverancier.De meeste versterkers hebben twee meetpunten en twee stelschroefjes aan de bovenzijde.De rode meetpen sluit je aan op het meetpunt, de zwarte aan de negatieve luidspreker uitgang, daarna aan het stelschroefje draaien totdat de opgegeven waarde bereikt is.Zorg er wel voor dat er geen signaal op de ingang van de versterker staat en laat de versterker opwarmen voordat je begint.Koppel de luidsprekers niet los anders gaan je buizen kapot!
Verwijderd
@hemaworst en Marcusaudio,
De KT88 amp heeft inderdaad een aantal aansluitpunten voor een multimeter waardoor je zelf de eindbuizen verdomd makkelijk kunt biasen (in de handleiding staat hoe dat moet). De v.v. buizen beschikt, denk ik, over een autobias want ze geven ook meerdere types op die erin kunt prikken.
Trouwens deels gaat je verhaal op voor de aanschaf van vervangende buizen. Op de site van Qualityhifi geven ze aan dat de KT88 buizen gemiddeld 5000 uur mee gaan. Da's niet lang..Verdomd kort zelf. Daarentegen gaan bijv. 300B buizen 15 á 20.000 uur mee (zie link: http://www.qualityhifi.nl...it_van_buizen_deel_5.html)
Dus 300B buizen zijn duurder in aanschaf maar gemiddeld heb je er maar twee nodig omdat de meeste 300B buizen amps gebruikt worden in SET opstelling. Voordeel van een SET is dat je niet hoeft te biasen. Tenslotte doet één buis al het werk. Je hebt wel matched buizen nodig (correct me if i'm wrong)
De KT88 amp is in een Push-pull opstelling en heeft dus 4 buizen nodig en moet eerder vervangen worden. Dus economische gezien ben je met KT88 buizen uiteindelijk duurder uit, toch?
De 220V verhaal is geen probleem. Ze worden als 220V geleverd waarbij ze een marge van 10% aanhouden voor stroomverschillen.
Via de duitse importeur aanschaffen kan maar dan ben je dus bijna dubbel zoveel kwijt. Goed je hebt dan wel garantie maar hoe zit dat met terugsturen naar de importeur? Moet jij dan alle transportkosten betalen? En wie is verantwoordelijk voor de kosten voor het weer opnieuw terugsturen naar jou? Garantie op dit spul is fijn maar kijk ook naar de voorwaarden anders stelt het geen moer voor en had net zo goed gelijk 2 kunnen bestellen in China
Mochten jullie beide interesse hebben in een luistertest dan ik heb ik nog een interessante optie voor je. Ik heb zowel de KT88 amp als de 300B amp van Yaqin thuis staan. De 300B klinkt wegens de een te lage sensitiviteit van mijn speakers (mijn speakers zijn 88dB) onvoldoende goed. Vanaf 90dB sensitiviteit moet het goed gaan (check je speakers). De Yaqin 300B staat in de verkoop
Dus als je met je eigen speakers beide amps wil horen dan kan dat. Mail me maar als je interesse hebt.
Verder staat mijn MHZS CD33 speler nog bij de douane voor inklaring. Kennelijk als je gebruikt maakt van surfacemail duurt het inklaren veel langer dan normaal. Maar die is dus onderweg.
Ik kwam net een prachtig stukje tegen over de cd33. Hij heeft gewoon een BurrBrown Dac. (zie link: http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?t=1573). Plus dat de speler technische gezien behoorlijk wordt afgekraakt. En voor een technische uitleg van de BB PCM1742 DAC zie http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/pcm1742.pdf
Maar verder is de MC100-B, naar mijn idee, een prima amp. Lekker powerfull, voldoende detail en goeie plaatsing. Alleen in vergelijking met de 300B amp is het hoog wat 'dunner'. Kent minder doortekening. Het blijft toch schipperen wanneer het aankomt je persoonlijke smaak en wat je lekker vind klinken. Ik ben dik tevreden zo.
De KT88 amp heeft inderdaad een aantal aansluitpunten voor een multimeter waardoor je zelf de eindbuizen verdomd makkelijk kunt biasen (in de handleiding staat hoe dat moet). De v.v. buizen beschikt, denk ik, over een autobias want ze geven ook meerdere types op die erin kunt prikken.
Trouwens deels gaat je verhaal op voor de aanschaf van vervangende buizen. Op de site van Qualityhifi geven ze aan dat de KT88 buizen gemiddeld 5000 uur mee gaan. Da's niet lang..Verdomd kort zelf. Daarentegen gaan bijv. 300B buizen 15 á 20.000 uur mee (zie link: http://www.qualityhifi.nl...it_van_buizen_deel_5.html)
Dus 300B buizen zijn duurder in aanschaf maar gemiddeld heb je er maar twee nodig omdat de meeste 300B buizen amps gebruikt worden in SET opstelling. Voordeel van een SET is dat je niet hoeft te biasen. Tenslotte doet één buis al het werk. Je hebt wel matched buizen nodig (correct me if i'm wrong)

De KT88 amp is in een Push-pull opstelling en heeft dus 4 buizen nodig en moet eerder vervangen worden. Dus economische gezien ben je met KT88 buizen uiteindelijk duurder uit, toch?
De 220V verhaal is geen probleem. Ze worden als 220V geleverd waarbij ze een marge van 10% aanhouden voor stroomverschillen.
Via de duitse importeur aanschaffen kan maar dan ben je dus bijna dubbel zoveel kwijt. Goed je hebt dan wel garantie maar hoe zit dat met terugsturen naar de importeur? Moet jij dan alle transportkosten betalen? En wie is verantwoordelijk voor de kosten voor het weer opnieuw terugsturen naar jou? Garantie op dit spul is fijn maar kijk ook naar de voorwaarden anders stelt het geen moer voor en had net zo goed gelijk 2 kunnen bestellen in China
Mochten jullie beide interesse hebben in een luistertest dan ik heb ik nog een interessante optie voor je. Ik heb zowel de KT88 amp als de 300B amp van Yaqin thuis staan. De 300B klinkt wegens de een te lage sensitiviteit van mijn speakers (mijn speakers zijn 88dB) onvoldoende goed. Vanaf 90dB sensitiviteit moet het goed gaan (check je speakers). De Yaqin 300B staat in de verkoop
Dus als je met je eigen speakers beide amps wil horen dan kan dat. Mail me maar als je interesse hebt.
Verder staat mijn MHZS CD33 speler nog bij de douane voor inklaring. Kennelijk als je gebruikt maakt van surfacemail duurt het inklaren veel langer dan normaal. Maar die is dus onderweg.
Ik kwam net een prachtig stukje tegen over de cd33. Hij heeft gewoon een BurrBrown Dac. (zie link: http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?t=1573). Plus dat de speler technische gezien behoorlijk wordt afgekraakt. En voor een technische uitleg van de BB PCM1742 DAC zie http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/pcm1742.pdf
Maar verder is de MC100-B, naar mijn idee, een prima amp. Lekker powerfull, voldoende detail en goeie plaatsing. Alleen in vergelijking met de 300B amp is het hoog wat 'dunner'. Kent minder doortekening. Het blijft toch schipperen wanneer het aankomt je persoonlijke smaak en wat je lekker vind klinken. Ik ben dik tevreden zo.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 19:01 ]
Verwijderd
Ik weet al waarom de inklaring langer duurt. Er zat geen factuur bij en die willen ze wel hebben. Heb nu de factuur opgestuurd naar TNT.
Zoals je misschien op de website van de douane heb kunnen lezen heeft de douane als speerpunt nu dat alle internetaankopen van buiten de EU (en dan met name de chinese spullen) gecontroleerd moeten worden.
DUS WEES GEWAARSCHUWD! ER IS GEEN ONTKOMEN MEER AAN. JE BENT (bijna altijd) VERZEKERD VAN IMPORTHEFFING EN BTW VOOR JE SPULLEN. Hou hier rekening mee met je aankopen.

mijn laatste twee amps zijn gecontroleerd en nu dus ook de cd-speler.
Zoals je misschien op de website van de douane heb kunnen lezen heeft de douane als speerpunt nu dat alle internetaankopen van buiten de EU (en dan met name de chinese spullen) gecontroleerd moeten worden.
DUS WEES GEWAARSCHUWD! ER IS GEEN ONTKOMEN MEER AAN. JE BENT (bijna altijd) VERZEKERD VAN IMPORTHEFFING EN BTW VOOR JE SPULLEN. Hou hier rekening mee met je aankopen.
mijn laatste twee amps zijn gecontroleerd en nu dus ook de cd-speler.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 17:06 ]
Verwijderd
Heb ik mazzel mijn cd speler en tweede versterker zijn vorige week zonder toeslagen binnen gekomen.
(@bronco.b ik heb inderdaad een tweede cd 33 aangeschaft omdat de verzending mij te lang ging duren, nu kwam deze met airpost binnen)
(@bronco.b ik heb inderdaad een tweede cd 33 aangeschaft omdat de verzending mij te lang ging duren, nu kwam deze met airpost binnen)

Niet te vroeg juichen, je kan ook nog achteraf een brief krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:34:
Heb ik mazzel mijn cd speler en tweede versterker zijn vorige week zonder toeslagen binnen gekomen.
(@bronco.b ik heb inderdaad een tweede cd 33 aangeschaft omdat de verzending mij te lang ging duren, nu kwam deze met airpost binnen)![]()
Verwijderd
Nah...kweet niet. Van de eerste amp heb ik achteraf geen rekening gezien. Ik geloof niet dat dat vaak gebeurt. Dat zou tenslotte betekenen dat de TNT of DHL zelf eerst invoerheffing, enz. betaald. Dat doen ze nooit!! (tenminste lijkt mij sterk).-Sander schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:06:
[...]
Niet te vroeg juichen, je kan ook nog achteraf een brief krijgen.
Beetle, je bent een mazzelp*k!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 16:22 ]
Verwijderd
Gelukkig wel want vooral de cd speler was een stuk duurder doordat ik deze via airshipment verstuurde. Maar ik kan eindelijk weer van muziek genieten zonder dat ik iedere keer mijn DVD-speler moet omzetten.
.
.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 18:58 ]
Verwijderd
Ik heb net mijn verhaal aangepast (zie eerdere post). De MHZS heeft een doodnormale Burr Brown dac die o.a. in goedkopere cd-spelers en dvd spelers worden gebruikt volgens google
.
Dat is lachen. Ik heb dus een sony cd-speler met budget dac gekocht met twee lampjes.

Dat is lachen. Ik heb dus een sony cd-speler met budget dac gekocht met twee lampjes.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 19:16 ]
Verwijderd
Met enig verschil dat andere budget cd spelers er niet zo goed uitzien 
Enne die kei ringvoeding waar deze persoon over spreekt http://my.hifi.nl/index.php?user=4206 is toch nog wel prima?
Enne die kei ringvoeding waar deze persoon over spreekt http://my.hifi.nl/index.php?user=4206 is toch nog wel prima?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 21:33 ]
Verwijderd
You got me! 'speedfreak'Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:27:
Met enig verschil dat andere budget cd spelers er niet zo goed uitzien
Enne die kei ringvoeding waar deze persoon over spreekt http://my.hifi.nl/index.php?user=4206 is toch nog wel prima?![]()
![]()
Verwijderd
Och, iemand die Mark Lanegan en Tindersticks noemt kan bij mij niet zo gek veel fout doen...Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:47:
You got me! 'speedfreak'![]()
Ik moet mijn verhaal maar weer eens aanpassen op hifi.nl
Verwijderd
iemand die inderdaad Buckley, 16 Horsepower, Cash en met name Sisters of Mercy noemt kan bij mij ook wel wat potjes breken.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 23:28 ]
Verwijderd
@beetle and mr. dave.
Je gaat me toch niet vertellen dat jullie sisters of mercy goed vinden hé? Ik heb laatst de reissues gekocht (als extraatje staan daar namelijk een aantal 12 inch nummers op) waardoor ik nu bijna alles op cd heb. Alleen de 12 inch body and soul is nog niet op de cd verschenen. Alleen wel jammer dat de kwaliteit van de opnames van de sisters slecht is. Het klinkt nogal plat en kaal maar goed het blijft leuk.
En uhh...fijn dat ik wat betreft muziekkeus een potje kan breken bij mensen.
Je gaat me toch niet vertellen dat jullie sisters of mercy goed vinden hé? Ik heb laatst de reissues gekocht (als extraatje staan daar namelijk een aantal 12 inch nummers op) waardoor ik nu bijna alles op cd heb. Alleen de 12 inch body and soul is nog niet op de cd verschenen. Alleen wel jammer dat de kwaliteit van de opnames van de sisters slecht is. Het klinkt nogal plat en kaal maar goed het blijft leuk.
En uhh...fijn dat ik wat betreft muziekkeus een potje kan breken bij mensen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 08:28 ]
Verwijderd
Sterker nog, I Want More heeft mij in mijn jonge jaren nog een stel tweeters gekost deze kwamen niet goed door de test zullen we maar zeggen (buren waren wel blij). Het betrof de set van mijn toenmalige vriendin, dezelfde ochtend even naar Habe (zo heet die zaak dacht ik) in hoorn gereden twee nieuwe tweeters erin klaar.
Potverdrie! Heb ik net 2 dagen geleden 4 euro geboden op zo'n cd en het lijkt er op dat ik ga winnenVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:07:
Ik heb net mijn verhaal aangepast (zie eerdere post). De MHZS heeft een doodnormale Burr Brown dac die o.a. in goedkopere cd-spelers en dvd spelers worden gebruikt volgens google.
Goed, ik kan er van af(kosten 7 euro) dus ik denk dat ik dat maar doe. Tja welke CD speler moet ik nu uitzoeken?
[ Voor 10% gewijzigd door hemaworst op 29-08-2007 09:32 ]
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Verwijderd
@hemaworst. Ja zo kan die wel weer 
Vraag is wel of het apparaat wel zo slecht is. Tenslotte vond Jeep de speler goed klinken en zelfs beter klinken dan een Tjoeb speler (gemodificeerde marantz cd-speler met een buizentrapje erin) terwijl de tjoeb speler best bekend staan als een muzikale speler.
Het ging mij erom dat het mysterie van de MHZS DAC behoorlijk kapot geschoten is. Toch fijn dat iemand het aangedurfd heeft de DAC open te maken en dit op een site heeft gezet. Ik denk dat de verkoop hiermee wel een deuk op loopt.
Trouwens heb je al een MC100-B amp al besteld? En je kunt eenmalig je bod intrekken op ebay. Tenzij de bieding nu binnen 24 uur afloopt. Dan gaat het niet meer. Lees de spelregels maar's op ebay.
Vraag is wel of het apparaat wel zo slecht is. Tenslotte vond Jeep de speler goed klinken en zelfs beter klinken dan een Tjoeb speler (gemodificeerde marantz cd-speler met een buizentrapje erin) terwijl de tjoeb speler best bekend staan als een muzikale speler.
Het ging mij erom dat het mysterie van de MHZS DAC behoorlijk kapot geschoten is. Toch fijn dat iemand het aangedurfd heeft de DAC open te maken en dit op een site heeft gezet. Ik denk dat de verkoop hiermee wel een deuk op loopt.
Trouwens heb je al een MC100-B amp al besteld? En je kunt eenmalig je bod intrekken op ebay. Tenzij de bieding nu binnen 24 uur afloopt. Dan gaat het niet meer. Lees de spelregels maar's op ebay.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 10:05 ]
Heb je al wat besteld? Al een keuze voor de voorversterker kunnen maken?Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:06:
De 8.0b staat ook bij pacific audio voor €405 en bij Chinese Highend voor €395 door to door te koop.
Handtekening
Verwijderd
Dit zegt wel iets over de verkoopmentaliteit van de Chinezen, die weten blijkbaar maar al te goed dat er een hoop "gebakken lucht" zit rondom hifi-apparatuur.Een verhaaltje over een mysterieuze zelfontwikkelde DAC chip doet de verkoop blijkbaar goed.
Balboa schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:23:
[...]
Heb je al wat besteld? Al een keuze voor de voorversterker kunnen maken?
De 8.0b staat ook bij pacific audio voor €405 en bij Chinese Highend voor €395 door to door te koop.
Mooi verhaal zeg. Maar goed, de vraag is dus klinkt de MHZS chip zo slecht, of is die van "Sony" zo goed:) Ze hebben het mysterie in ieder geval goed weten te verbergen.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:01:
@hemaworst. Ja zo kan die wel weer
Denk dat die MHZS33 echt niet slecht zal zijn (topic ging m.i. over de 66) anders zou Machmat er niet mee aan de slag zijn gegaan. De direct vergelijking met de Tjoeb is er volgens mij ook niet geweest.
.
Handtekening
Verwijderd
Even inhaken op verkoopmentaliteit:
Het zijn natuurlijk niet alleen de Chinezen, wat dacht je van de Amerikanen met Mark Levinson (Red Rose) voorop. Ook Europa zal zich niet onbetuigd laten heb hier echter geen voorbeelden van paraat.
Het is in mijn oren (echter ik heb geen vergelijkende cdspeler) nog steeds een bijzonder goede cd speler. Ze (afstandsbediening en cd Speler) zien er ook nog eens stevig en kwalitatief goed uit. Vormgeving is persoonlijk echter ik vind hem er fraai uitzien.
Kortom in mijn ogen/oren is deze speler nog steeds meer dan zijn geld waard.
Echter je hebt volkomen gelijk dat er blijkbaar simpelweg wordt gelogen over de zelf ontworpen DAC.
Dit maakt de roep om meer vergelijkende (blinde) tests alleen maar groter.
Het zijn natuurlijk niet alleen de Chinezen, wat dacht je van de Amerikanen met Mark Levinson (Red Rose) voorop. Ook Europa zal zich niet onbetuigd laten heb hier echter geen voorbeelden van paraat.
Het is in mijn oren (echter ik heb geen vergelijkende cdspeler) nog steeds een bijzonder goede cd speler. Ze (afstandsbediening en cd Speler) zien er ook nog eens stevig en kwalitatief goed uit. Vormgeving is persoonlijk echter ik vind hem er fraai uitzien.
Kortom in mijn ogen/oren is deze speler nog steeds meer dan zijn geld waard.
Echter je hebt volkomen gelijk dat er blijkbaar simpelweg wordt gelogen over de zelf ontworpen DAC.
Dit maakt de roep om meer vergelijkende (blinde) tests alleen maar groter.
Verwijderd
@ Balboa. cd66, cd33 of cd88 maakt niet uit. Als in de cd66 al een BB dac zit kun je ervan uitgaan dat die ook in de cd33 en cd88 zit. Verder heeft Jeep in deel 3 chinese hifi aangegeven meer onder de indruk te zijn van de CD33 dan van de tjoeb. In feite doet het er niet toe. En waarom zou Machmat er niet mee aan de slag gaan? Ik denk dat je zelf nog een yoko cd-speler kunt modificeren zodat die beter klinkt en zolang je maar betaald.
Hoe dan ook mijn nieuwsgierig neemt wel toe..Ik denk dat de speler over enkele dagen geleverd gaat worden. Recensie volgt.
Hoe dan ook mijn nieuwsgierig neemt wel toe..Ik denk dat de speler over enkele dagen geleverd gaat worden. Recensie volgt.
Verwijderd
Er staat een Original cdA6s op Ebay Belgie voor €199,- af te halen in S.t Gilles zie :
http://cgi.benl.ebay.be/C...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.benl.ebay.be/C...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Dit topic is gesloten.