• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:35

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ad de Jong schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:03:
[...]

@DatraxZ Video2000 zou ik misschien nog wel aan kunnen komen als je wil. Moet ik even bij mijn moeder kijken of er nog wat ligt.
Bedankt voor het aanbod ! M'n interesse ligt vooral bij audio formaten (en die komen soms op video cassettes, bvb BetaHiFi of Alesis ADAT), maar de wat exotischere video formaten sla ik zeker niet af.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toch even hier delen: Philips Moving Sound krijgt een reboot :)
The Tube en The Roller komen terug, uiteraard in knalgeel :D
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/kPFvugdHyiavQgNn7pBz6f-1200-80.jpg.webp

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/e7DLRqxkfJGj6CmZMK4a6K-1200-80.jpg.webp

Daarnaast nog een koptelefoon en earbuds :)

Bron: https://www.whathifi.com/...ange-is-making-a-comeback
https://www.philips.de/a-...ingsound-reveal-2025.html

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

The Eagle schreef op donderdag 6 november 2025 @ 21:56:
Toch even hier delen: Philips Moving Sound krijgt een reboot :)
The Tube en The Roller komen terug, uiteraard in knalgeel :D
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnaast nog een koptelefoon en earbuds :)

Bron: https://www.whathifi.com/...ange-is-making-a-comeback
https://www.philips.de/a-...ingsound-reveal-2025.html
Ik kan niet helemaal vinden wat het is. Is het een draadloze speaker? Heeft het eigen opslag d.m.v. sd-kaart o.i.d.? Heeft het een (DAB) radio?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-11 16:21
Afgelopen weekend had ik voor de fun een Xbox 360 gekocht en meteen een extra gamepad erbij gepakt die op het schap lag bij kringloop winkel 2Switch in Venray... Die extra gamepad bleek slecht gecontroleerd te zijn en was defect.... Dus ik terug en toen kreeg ik netjes de mogelijkheid om die om te ruilen (maar er lag geen andere gamepad voor de Xbox 360, dus mocht wat anders uitzoeken)...

Niet veel later liep ik langs de elektronica en tot mijn verbazing stond daar in eens een Nakamichi BX-125E in het schap... :*) :D Hè, die stond er zaterdag nog niet! Wel gaaf en absoluut een merk die op mijn bucketlist staat...

Dus kon ik het niet laten en heb ik de Nakamichi BX-125E gekocht, met de mededeling dat hij aangaat maar dat er onlangs geen onderhoud was gepleegd aan het deck waardoor de werking niet 100% gegarandeerd kon worden...

En dus heb ik nu dit cassettedeck in mijn bezit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVSY-DxoUSsWPop43Pb20T1YYk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVpVvC5RAhqvu1z0XCDqQyVP.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard werkt het deck niet, maar dat was mij zo ongeveer ook wel vertelt en heel eerlijk: ik had ook niet anders verwacht gezien zijn leeftijd en het feit dat hij in een kringloop winkel stond (wat bij Nakamichi niet vaak voorkomt anno 2025)...

Hoe dan ook: het cassettedeck heeft een typische Nakamichi BX-serie kwaal:
https://swe01.safelinks.p...UN10Krpn7CY%3D&reserved=0

Het probleem lijkt te zitten in een van de motors en dat zie je in dit filmpje gerepareerd worden bij de iets duurdere broer, de BX-150E:
Ondertussen heb ik het deck aangeboden bij Geert Kroezinga in Weesp (ProAVS/ mfbreparatie) en als het meezit ga ik volgende week een flinke rit maken met de auto (of ik stuur het cassettedeck op als blijkt dat dit ook mogelijk is) zodat dit deck de liefde krijgt die het verdiend! ;) Daarna kan ik gaan genieten, want zelfs de twee koppers van Nakamichi schijnen zeer goed te klinken en op te nemen... Ik laat me verassen zodra hij het weer doet! ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

• The Eagle

The Eagle

evilution schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:17:
[...]

Ik kan niet helemaal vinden wat het is. Is het een draadloze speaker? Heeft het eigen opslag d.m.v. sd-kaart o.i.d.? Heeft het een (DAB) radio?
BT, auracast en USB playback.
En als je goed kijkt zie je op de achtergrond een nog niet aangekondigde cube en de pizza slice Portable player :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-11 13:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Als Philips écht een gat in de markt wil aanboren, zetten ze weer een productielijntje op voor een goed cassettemechanisme en stoppen ze dat in dit soort apparaten.

Er zijn hele volksstammen die (weer) cassettes willen kunnen afspelen, en dat moeten ze nu doen op refurbished decks of die overpriced dingen met dat baggerloopwerk uit China er in.

Los daarvan vind ik die retroproducten wel geslaagd - die draatafels en die radio van een paar weken terug waren ook best leuk om te zien (en de draaitafels schijnen nog best OK te zijn ook).

Nu nog een retro Philips CD100 ;)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik herinner me nog de dagen dat ik naar de electronicawinkels in het winkelcentrum liep om daar de nieuwe 'boekjes van Philips en Sony' te halen. Urenlang verlekkerd zitten kijken naar wat je allemaal kopen kon en dromen hoe dat zou zijn om te hebben. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-11 13:27
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:41:
Als Philips écht een gat in de markt wil aanboren, zetten ze weer een productielijntje op voor een goed cassettemechanisme en stoppen ze dat in dit soort apparaten.

Er zijn hele volksstammen die (weer) cassettes willen kunnen afspelen, en dat moeten ze nu doen op refurbished decks of die overpriced dingen met dat baggerloopwerk uit China er in.

Los daarvan vind ik die retroproducten wel geslaagd - die draatafels en die radio van een paar weken terug waren ook best leuk om te zien (en de draaitafels schijnen nog best OK te zijn ook).

Helaas is dit weer een licensing product van TPVision, dus daar heeft Philips helemaal niets mee van doen. Daarnaast heeft Philips al decennia geen cassettemechanisme gebouwd, de laatste medewerker die nog weet hoe dat werkt is allang met pensioen. Dat zou dan alsnog een opgepimpt China product zijn. Ik vind het wel een gemis dat dit alleen maar BT speakers zijn met een leuke vorm, en niet eens DAB+ en FM hebben ofzo. Muziek op USB sticks zetten doet ook bijna niemand meer volgens mij. Het plastic geeft wel 80's vibes, moet ik zeggen, wat naar mijn mening niet de tijd was met de best gestylede audio.

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-11 13:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

L-project schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:40:
[...]

Helaas is dit weer een licensing product van TPVision, dus daar heeft Philips helemaal niets mee van doen. Daarnaast heeft Philips al decennia geen cassettemechanisme gebouwd, de laatste medewerker die nog weet hoe dat werkt is allang met pensioen. Dat zou dan alsnog een opgepimpt China product zijn. Ik vind het wel een gemis dat dit alleen maar BT speakers zijn met een leuke vorm, en niet eens DAB+ en FM hebben ofzo. Muziek op USB sticks zetten doet ook bijna niemand meer volgens mij. Het plastic geeft wel 80's vibes, moet ik zeggen, wat naar mijn mening niet de tijd was met de best gestylede audio.
Onderschat TPVision niet - hun TVs zijn behoorlijk geavanceerd en prima toestellen.

Men hoeft overigens geen nieuw cassettemechanisme te ontwerpen - het weer in productie nemen van een bestaand ontwerp is ook goed. Philips had een behoorlijke lineup van mechanismes, van eenvoudige loopwerken zoals gebruikt in hun draagbare spelers en de originele Moving Sound machines tot de loopwerken zoals je ze aantreft in decks als de FC870 en FC950.

De ontwerpen daarvoor liggen vast nog wel ergens op de plank bij TPVision of Philips zelf.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44

Videopac

Rommelt wat aan.

Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:41:

De CD-207 kan zo opnieuw uitgebracht worden.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Jorgen schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:04:
Ik herinner me nog de dagen dat ik naar de electronicawinkels in het winkelcentrum liep om daar de nieuwe 'boekjes van Philips en Sony' te halen. Urenlang verlekkerd zitten kijken naar wat je allemaal kopen kon en dromen hoe dat zou zijn om te hebben. :)
Ik had ooit 2000 folders en prijslijsten. Op een gegeven moment weggegeven.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-11 14:22

Bommes

Capo del formaggio

Cd spelert ook maar weer eens van de zolder gehaald.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5S1rl14XgH467eqWKNw4JZlN_kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlAzzHR9ceS41dHlen2kZSD7.jpg?f=fotoalbum_large
Lade mechanische maakt wat bij geluid met open en dicht gaan, maar ding speelt nog steeds perfect O+

Ben nog lang niet te spreken over mijn opstelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QSsArndinbwOjEvZU23CZUBSoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smCbDyzEAXSyPKTIVWatOy4C.jpg?f=fotoalbum_large
Meubeltje met daarop de TV, en Cyrus One versterker.
Links en rechts daarvan mijn Eltax monitors.
Rechts op de grond mijn sub met daarop nu de Marantz CD72mk2 cd speler en daarop mijn Dual platenspeler.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTni3xNE-EYiKzvwRlBQENPiadI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIzJKGgDfavZ6GG6DS6AsHJ1.jpg?f=fotoalbum_large

In het kastje mijn Xbox en de Yamaha Streamer, maar die zijn beide niet welkom in dit topic :P

Totaal overzichtje paar stappen achteruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtCDk_8NqkawRWVB-Q2PbpBdX8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Il5T6VLOt5IGoAbjdy44Vau8.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• The Eagle

The Eagle

Lade mechanisme van die dingen is een bekend probleem, tandwielen ook. Smeren met wit vet kan, nieuwe tandwielen en riemen ook beschikbaar.

Ik zou zelf ook ontevreden zijn met die opstelling, maar dat ligt het meest aan het vloerkleed :+

• The Eagle

The Eagle

En qua opnieuw uitbrengen: de crux is juist oud design met hedendaagse tech. Retro cd207 of cd100 zou best kunnen, maar niemand koopt meer cd spelers. Cassette is idd aan een kleine opmars bezig, maar dit is TP vision dus moet vooral goedkoop geproduceerd worden voor de massa. Dan pak je geen duur cassette mechanisme, want je wilt snel cashen op een trend ipv apparatuur maken die heel lang mee gaat.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66M1923IcJDkjTOAqRc2ygptlj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9q1A3YXgGrW271KnYSa63ZF.jpg?f=fotoalbum_large kleine verandering al, ruim 30 jaar oude Magnats Vector speakers even van zolder gehaald en aangesloten.
Niet perse een verbetering, want het klinkt erg matjes en vlak op de Cyrus.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 07-11-2025 15:42 . Reden: Woord aanvulling foutjes er uit gehaald, excuses. ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dubbel post... :o

Mijn Cyrus One combineerd niet heel lekker met mijn Magnats.
Weinig body, geen tot weinig laag.
De Cyrus heeft geen toon regeling, dus het is wat het is.
Ook nog even mijn oude Pioneer A4xxx uit de kast gehaald om te luisteren of het daar beter van werd.
Ja, althans met de Loudness aan.
Deze Magnats staan in mijn herinnering als "flink aanwezig in het laag".
Dus het verbaast me dat dat met de Cyrus niet is, en dat ik bij de toch wel veel krachtigere Pioneer de Loudness nodig heb.
Komt dat door mijn eigen verpeste luister gedrag?
Bijna alles is flink opgeblazen in het laag tegenwoordig, al die bluetooth speakertjes zijn laag en hoog en bijna geen mid.

Evengoed, die Pioneer is geen blijvertje want die heeft wat last van uitval in links of rechts.
Moet nodig gereviseerd worden dus.

Maar nu de overweging:
Opzoek naar een andere versterker, met Phono in en graag toch wel toon regeling.
Of de Pioneer eens goed laten servicen?
Die Magnats terug op de zolder pleuren en opzoek naar iets dat wel goed combineerd met mijn Cyrus One
Of gewoon alles aan de kant zetten en opzoek naar een versterker en speakers.
???

Deze muziek hobby is nooit klaar :P :) :Y

Edit: de Magnats blijken 4 Ohm dat is hard werken voor de meeste versterkers, de Cyrus met zijn 20 watt per kant houd daar helemaal niet van. Mijn gammele Pioneer heeft er echter totaal geen moeite mee, klinkt (als het ding niet aan 1 kant uitvalt) erg goed zelfs.

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 07-11-2025 22:53 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Bommes Als je aankoopadvies wilt dan kun je het beste een topic openen in Beeld en geluid koopadvies zodat je vraag beter tot zijn recht komt. Dit topic is hiervoor niet geschikt.

Als je geen heel exotische apparaten hebt of rare houtje-touwtje-Frankenstein-combinaties maakt (zoals een platenspeler op een autoradio met festivalspeakers) dan maken Watt en Ohm niks uit. Je moet hooguit je volume wat hoger of lager zetten.

• Faece
  • Laatst online: 19:14
Ik heb een pioneer PL 530 gekregen van mijn vrouw en heb ooit eens een pioneer sa 8500ll gekocht. Wat hang ik daar aan van boxen ? Ik ben op zoek naar boekenplank speakers. Heb hier 2 hpm 100 staan maar die zijn veel te groot voor de woonkamer. Ik ben een audio leek....

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:54
@Bommes zijn die Magnats nog helemaal in orde? Al achter het frontje gekeken en niet toevallig last van foamranden rondom de woofers die vergaan zijn? Dan houdt je namelijk ook geen laag meer over en keldert het rendement van de luidsprekers enorm.

Punt met vintage spul is dat het wel helemaal in orde moet zijn voordat je iets in gebruik kan nemen.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:35
Faece schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 06:59:
Ik heb een pioneer PL 530 gekregen van mijn vrouw en heb ooit eens een pioneer sa 8500ll gekocht. Wat hang ik daar aan van boxen ? Ik ben op zoek naar boekenplank speakers. Heb hier 2 hpm 100 staan maar die zijn veel te groot voor de woonkamer. Ik ben een audio leek....
Allereerst wat een waanzinnig mooie combinatie heb je daar!! Daar zou ik in ieder geval een paar goede luidsprekers op aansluiten en de draaitafel van een fatsoenlijke kwaliteit element laten voorzien. Wel is die versterker inmiddels van een leeftijd dat een goede servicebeurt of revisie waarschijnlijk geen kwaad kan, maar dan heb je ook een versterker voor het leven.

Wat voor budget heb je in gedachten?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Skynett schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 08:27:
@Bommes zijn die Magnats nog helemaal in orde? Al achter het frontje gekeken en niet toevallig last van foamranden rondom de woofers die vergaan zijn? Dan houdt je namelijk ook geen laag meer over en keldert het rendement van de luidsprekers enorm.

Punt met vintage spul is dat het wel helemaal in orde moet zijn voordat je iets in gebruik kan nemen.
Ja die zijn nog helemaal in orde, staat nu ook (een beetje houtje touwtje) te spelen.
Foam randen van deze Magnats zijn van rubber, dat gaat wel lang mee.
Heb ze nieuw gekocht toen ik 18 of 19 was, nu 49 dus ze gaan al even mee :+
Houtje touwtje voor nu:
Platenspeler, Cyrus one als voorversterker aangesloten, via de tape out naar mijn Denon receiver, waaraan de Magnats hangen.

Stap 1: Pioneer amp laten servicen.
Die is a: vintage en b: heeft voldoende ingangen voor mijn gebruik, en c: heeft ook genoten vermogen om alles aan te sturen waar nodig is.
Dan ga ik de Magnats een frisse make-over geven.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jorgen schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 23:29:
@Bommes Als je aankoopadvies wilt dan kun je het beste een topic openen in Beeld en geluid koopadvies zodat je vraag beter tot zijn recht komt. Dit topic is hiervoor niet geschikt.
Nee hoor ben niet opzoek naar aankoop advies, gewoon lekker bomen over oude zooi

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:54
Mooi dat er rubber randen in zitten!
De plaatsing van de speakers in de ruimte kan ook debet zijn aan minder laag. De tegenoverliggende muur verspringt enorm, kan niet zien hoeveel, maar zoiets zou er voor kunnen zorgen dat bepaalde frequenties door de ruimte enorm geabsorbeerd worden. Maar dat zou dan voor beide paren luidsprekers moeten gelden. Je kan ook gaan uitrekenen, welke golflengte er in de kamer past.

https://share.google/hdiudh1I8OkOBmEXQ
(Ff doorscrollen)

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Meet ook de scheidingsfilters van je (Magnat)luidsprekers eens na, vooral de condensatoren.
De Cyrus One is een prachtige versterker, alleen niet veel vermogen; ik zou hier luidsprekers op aansluiten met een hoog rendement,

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Faece schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 06:59:
Fijn dat je dat hebt gekregen! Voor aankoopadvies hebben we Beeld en geluid koopadvies waar je zulke vragen kunt stellen. Het topic waar je nu bent is daar niet geschikt voor. Vul bij het starten van een aankoopadviestopic het format zo uitgebreid mogelijk in, zodat we je goed kunnen helpen.

Kort advies: ga in de winkel luisteren naar welke speakers jij mooi vindt klinken en koop die.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Let iedereen op het gele vak onderaan dit topic?
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Het is hartstikke aardig als je iemand toch wilt helpen, maar daardoor verwateren topics elke keer opnieuw.

• Faece
  • Laatst online: 19:14
Duclaasie schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:06:
[...]

Allereerst wat een waanzinnig mooie combinatie heb je daar!! Daar zou ik in ieder geval een paar goede luidsprekers op aansluiten en de draaitafel van een fatsoenlijke kwaliteit element laten voorzien. Wel is die versterker inmiddels van een leeftijd dat een goede servicebeurt of revisie waarschijnlijk geen kwaad kan, maar dan heb je ook een versterker voor het leven.

Wat voor budget heb je in gedachten?
Ik heb er nog een TX8500 II bij ook. Maar deze staan al jaren stil allemaal, dus zouden inderdaad wel eens een revisie nodig hebben vrees ik

Enig idee van de gemiddelde waarde van zoiets ?

edit : blijkbaar dient dit topic hier niet voor, de vraag staat dus ergens anders open en hoeft dus niet beantwoord te worden

[ Voor 26% gewijzigd door Faece op 08-11-2025 13:19 ]

Pagina: 1 ... 173 174 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6