Dank voor het checken! Ik was er bang voor. Heb inmiddels een sloper deck gekocht voor de potmeter maar het deck lijkt meer problemen te hebben. Ik weet niet zeker of ik dat nog goed ga krijgen.f2ride2001 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 08:49:
[...]
Ik heb even gekeken in de verzameling "vreemde" potmeters. Maar met 5 poten niet gevonden.
Wel een andere: Welliswaar meer pootjes, maar niet alles is aangesloten, zie foto's
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je er wat mee kunt hoor ik het wel.
@kingmace je kan in ieder geval je soldeer vandaag op de vensterbank laten smelten,,,
geluk gewenst met reparatie
Heb je der een schema van, printplaat en of pdf?
geluk gewenst met reparatie
Heb je der een schema van, printplaat en of pdf?
Dat heb ik ook gehad, Yoko. Het was destijds al goedkope meuk - maar beter dan niks. Nu zie ik het soms voor de hoofdprijs te koop aangeboden want 'vintage'Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:28:
Als tiener had ik zo'n stereotorentje van YOKO
Ik mag van mezelf niet aan DAT en MiniDisc etc beginnen simpelweg omdat ik al veel te veel tapes, banden en LP's heb, de kasten puilen nu al uit
Minidisc neemt vrijwel geen ruimte in heNoitisnt schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:06:
[...]
Dat heb ik ook gehad, Yoko. Het was destijds al goedkope meuk - maar beter dan niks. Nu zie ik het soms voor de hoofdprijs te koop aangeboden want 'vintage'![]()
Ik mag van mezelf niet aan DAT en MiniDisc etc beginnen simpelweg omdat ik al veel te veel tapes, banden en LP's heb, de kasten puilen nu al uit
* The Eagle heeft CD, MD, DVD, BR, LP, MC en DCC staan
DAT wil ik stiekem ook nog wel eens, maar de Pioneer DAT decks zijn wat zeldzaam, zeker de D-500 die ik om esthetische redenen zou willen.
Er is ook nog de D-05, die is ook in een Tascam jasje verkrijgbaar, maar die heeft een nieuwer afgerond front en dat wil ik niet.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nemen jullie nog steeds nieuwe muziek op, op de vintage media? Zo ja, wat gebruik je dan als bron? Als je bijv. zelf de cd al hebt, heeft het niet meer zoveel meerwaarde om hem op cassettebandje of md over te zetten, lijkt me. Of luister je dan naar je vintagemedia in een andere kamer?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Jazeker, cassettes en audiobanden, met als bron FLAC-bestanden vanaf de PC.Jorgen schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 23:29:
Nemen jullie nog steeds nieuwe muziek op, op de vintage media? Zo ja, wat gebruik je dan als bron?
dito en vooral dan voor in de walkman, wandelen met een goed muziekje stimuleert.
spotify flac heb ik ook heel wat muziek gevonden die ik zelf nooit op CD had.
een mooie collectie Johnny Cash bijvoorbeeld
spotify flac heb ik ook heel wat muziek gevonden die ik zelf nooit op CD had.
een mooie collectie Johnny Cash bijvoorbeeld
[ Voor 14% gewijzigd door AntoniusDD op 15-08-2026 08:54 ]
Ik overwoog het en bedacht mij omdat ik geen meerwaarde tegenover een gebrande cd, wandelen doe ik zonder koptelefoon omdat ik de natuur wil horen en mij niet afsluiten voor een goede groet van een medemens.
Was wel het idee (heb meerdere walkmans en discman) maar nooit toe gekomen.Jorgen schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 23:29:
Nemen jullie nog steeds nieuwe muziek op, op de vintage media? Zo ja, wat gebruik je dan als bron? Als je bijv. zelf de cd al hebt, heeft het niet meer zoveel meerwaarde om hem op cassettebandje of md over te zetten, lijkt me. Of luister je dan naar je vintagemedia in een andere kamer?
LP kan ik helaas niet zelf opnemen en van de MD heb ik wel een portable maar die is defect.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kringloop vondst:
die kon ik niet laten liggen, ook al mist het doosje met j-card... je ziet ze niet vaak namelijk, deze walkman bandjes van Sony...
@Jorgen: ik zet tegelmatig spotify aan om daarna een album of playlist op te nemen naar cassette...
die kon ik niet laten liggen, ook al mist het doosje met j-card... je ziet ze niet vaak namelijk, deze walkman bandjes van Sony...@Jorgen: ik zet tegelmatig spotify aan om daarna een album of playlist op te nemen naar cassette...
die groet aan een passant doe ik altijd en de natuur om me heen hoor ik ook tijdens het wandelenMalle-piet schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:19:
Ik overwoog het en bedacht mij omdat ik geen meerwaarde tegenover een gebrande cd, wandelen doe ik zonder koptelefoon omdat ik de natuur wil horen en mij niet afsluiten voor een goede groet van een medemens.
Beste, wandelen in stilte is wat ik bedoel, de gehele dag wordt je bestookt met weet ik wat, die stilte komt je geest en lichaam ten goede. Maar dit terzijde om het topic niet te laten verzanden in verschillende zienswijzenAntoniusDD schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:25:
[...]
die groet aan een passant doe ik altijd en de natuur om me heen hoor ik ook tijdens het wandelen
Oh da's heel makkelijk. Gewoon zo'n pottenbakkersding en een oude microscoop van de kringloop halen, een cirkel uit een plaat vinyl van de Gamma knippen, en een naald uit het naaidoosje halen. In een paar avonden zet je easy peasy een avant garde jazz LP in elkaar, althans, zo klinkt het danThe Eagle schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:54:
LP kan ik helaas niet zelf opnemen
Leuk dat jullie dat allemaal zo doen! En het heeft natuurlijk ook een boel charme om dan op je gemakje op je walkman/discman/md-speler naar je favoriete oude én nieuwe muziek te luisteren.
Ik heb het tot nu toe heel gescheiden gehouden: sommige muziek op cd, sommige op lp en verder een draagbare cd/cassette/radiospeler om de paar dierbare cassettebandjes te kunnen beluisteren. Ik denk dat ik op dit moment hooguit 1 of 2 dingen op meerdere media heb, maar mogelijk helemaal niks.
Ooit een mooie cassettespeler die past bij de gebogen frontjes van moderne Marantz receivers en cd-spelers zou op zich wel leuk zijn.
Ik weet nog hoe leuk het was om bij familie de hele avond muziek op te nemen en dan thuis weer wat nieuws te hebben om te luisteren. 😁❤️
Ik heb het tot nu toe heel gescheiden gehouden: sommige muziek op cd, sommige op lp en verder een draagbare cd/cassette/radiospeler om de paar dierbare cassettebandjes te kunnen beluisteren. Ik denk dat ik op dit moment hooguit 1 of 2 dingen op meerdere media heb, maar mogelijk helemaal niks.
Ooit een mooie cassettespeler die past bij de gebogen frontjes van moderne Marantz receivers en cd-spelers zou op zich wel leuk zijn.
Ik weet nog hoe leuk het was om bij familie de hele avond muziek op te nemen en dan thuis weer wat nieuws te hebben om te luisteren. 😁❤️
We zijn en blijven verzamelaars, ondanks dat je alles bijna altijd en overal kunt beluisteren, hoewel dat streamen natuurlijk heel veel energie kost. Meer dan je eigen collectie aanleggen.
Om echt te ontspannen luisterde ik Zondags 's middags altijd naar les Carnet's Démeraude op radio 21 (vingt e un Liège). Wat muziek met het brein doet zijn boeiende studies overigens, dat heeft me een achternicht die muziektherapeut is ook eens laten zien middels beelden van de Ctscan. Maar ook gewoon luisteren naar interviews en andere meningen of opinies horen erbij om een gezonde geest te hebben.
Van Kooten en de Bie op een nieuw ontwerp van het 100Euro Biljet als Jacobse en Van Es is toch heerlijk.
maw
geniet van je apparatuur en muziek
Om echt te ontspannen luisterde ik Zondags 's middags altijd naar les Carnet's Démeraude op radio 21 (vingt e un Liège). Wat muziek met het brein doet zijn boeiende studies overigens, dat heeft me een achternicht die muziektherapeut is ook eens laten zien middels beelden van de Ctscan. Maar ook gewoon luisteren naar interviews en andere meningen of opinies horen erbij om een gezonde geest te hebben.
Van Kooten en de Bie op een nieuw ontwerp van het 100Euro Biljet als Jacobse en Van Es is toch heerlijk.
maw
Genieten doen we hier thuis zeker. Ben opgegroeid met altijd de muziek aan in huis. Mijn dochter houdt ook steeds meer van muziek en dat is fijn om te zien.AntoniusDD schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 09:46:
We zijn en blijven verzamelaars, ondanks dat je alles bijna altijd en overal kunt beluisteren, hoewel dat streamen natuurlijk heel veel energie kost. Meer dan je eigen collectie aanleggen.
maw
Ik had ook nog een leuke vandaag: Mijn Philips CD104 (bouwjaar 1983) begon te ratelen bij het naar binnen gaan van de lade........
Geen tandje meer te vinden....
Hij heeft het nog lang volgehouden. Gelukkig was ik voorbereid. Paar jaar geleden al een tandwiel op voorraad genomen. Moest even zoeken, maar:
Het lichtgroene tandwiel in bovenstaande.
Geen betere raad dan voorraad
Mooi en superdegelijk apparaat. Klinkt ook nog eens erg goed.
En weer terug in de stack (op de werkkamer). Blijft een prachtig, degelijk en goed klinkend apparaat
Hij heeft het nog lang volgehouden. Gelukkig was ik voorbereid. Paar jaar geleden al een tandwiel op voorraad genomen. Moest even zoeken, maar:
Geen betere raad dan voorraad
En weer terug in de stack (op de werkkamer). Blijft een prachtig, degelijk en goed klinkend apparaat
Nice work.f2ride2001 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 20:04:
Ik had ook nog een leuke vandaag: Mijn Philips CD104 (bouwjaar 1983) begon te ratelen bij het naar binnen gaan van de lade........
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen betere raad dan voorraad![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En weer terug in de stack (op de werkkamer). Blijft een prachtig, degelijk en goed klinkend apparaat![]()
[Afbeelding]
En nou hopen dat het volgende dat stuk gaat niet je plankhouder is
Gaaf zeg. Mooi om te zien die collectie vintage and repairedf2ride2001 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 20:04:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen betere raad dan voorraad![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En weer terug in de stack (op de werkkamer). Blijft een prachtig, degelijk en goed klinkend apparaat![]()
[Afbeelding]
Het zal ook wel veel tijd kosten om dat alles op niveau spelende te houden, groeten aan de miss @f2ride2001 die dat meemaakt.
Ik gebruik HiMD in PCM-modus om lp's te digitaliseren. MD zit op het snijvlak van vintage en modern, want met alle recorders met USB die NetMD en/of HiMD ondersteunen kun je schijfjes uploaden naar je pc. Dat is toch knap gezien het feit dat Sony in 2013 de stekker uit MiniDisc-hardware trok. Er is een hele actieve community die aan de benodigde software bouwt.Jorgen schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 23:29:
Met de pc maak ik er vervolgens flac-bestanden van, en een gewone MD in SP-modus via USB. Cd's branden doe ik dan juist weer niet.
Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/
Taxatie is op het gehele forum niet toegestaan. Toch waardebepaling nodig voor een aankoop, verkoop of reparatie? Kijk eens op Hifishark, Marktplaats, eBay en https://tweakers.net/aanbod/ of https://tweakers.net/pricewatch/, zodat je zelf kunt zien wat iets mogelijk nog waard is.
Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic
Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/
Taxatie is op het gehele forum niet toegestaan. Toch waardebepaling nodig voor een aankoop, verkoop of reparatie? Kijk eens op Hifishark, Marktplaats, eBay en https://tweakers.net/aanbod/ of https://tweakers.net/pricewatch/, zodat je zelf kunt zien wat iets mogelijk nog waard is.
Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic
Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6