Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 11 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:54:
[...]

zal wel meevallen, mijn 11kw haalt al 128...

(ondanks de sibling rivalry moeten wij 125CCers toch samen een front trekken ;) )
Jup :P

Hij loopt zonw 180 op de teller, dus gaat hard zat.. dr is alleen 1 probleem.. ik heb een gsx-r 600 gekocht dus nu hoef ik niet meer op te komen voor mezelf :+

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 14:54

ZiegoM

Yammie R1

M3rcury schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:55:
[...]

Jup :P

Hij loopt zonw 180 op de teller, dus gaat hard zat.. dr is alleen 1 probleem.. ik heb een gsx-r 600 gekocht dus nu hoef ik niet meer op te komen voor mezelf :+
Pics! :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
En mijn GSX-R 750 is vorige week gejat :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dr.DNA schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:08:
Iemand hier met een Suz. GSX-R 1000 K3 ?

Ik wil graag de totale tankinhoud weten en bij hoeveel hij 't tank lampje aanzet.

Eigenlijjk moet ik even een user manual zien te regelen. Ben alleen bang dat ik nogal ga schrikken van de prijs als ik daar 'n dealer bel :P
http://www.motorbikes.be/en/Suzuki_GSX-R_1000_2003.aspx

Manuel heb ik tijdens de megameeting gratis weg gegeven......................... kreeg een k3 handleiding bij de k5.. had ik dus niks aan.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:54
Thx... Dacht even dat hij heeel erg veel zoop maar lijkt mee te vallen... Bij de volgende tank de odo maar even op 0 zetten.
Manuel heb ik tijdens de megameeting gratis weg gegeven......................... kreeg een k3 handleiding bij de k5.. had ik dus niks aan.
Dan heb je er vast iemand heel blij mee gemaakt :P Ik ga FF dealer bellen... kijken wat dat moet kosten..

Toch niet deze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1221442 ?? Dacht dat die eind deze maand was.. ??

-=edit=- EUR 11,30 voor een nieuwe usermanual.... gelijk maar laten bestellen....

[Voor 5% gewijzigd door Martkrui op 04-06-2007 09:51. Reden: nieuwe info]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 147846
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
willem169 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:44:
En mijn GSX-R 750 is vorige week gejat :(
Er worden wel veel motoren gejat? :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij heb ik nog manuals thuis liggen van bepaalde motoren. Misschien wel van een 1000 K3. Heb ooit nog eens zo'n motor gehad ;) Ik zal vanavond even kijken voor je.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

HenAadNel schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:42:
Paul Hewson en ik rij toch echt niet zuinig , want weet ook het rood te vinden 11.500 toeren en nog niet in de begrenzer :9

Laast nog iemand gesproken met een kawasaki KLE650 Versys en die haalden dat ook makelijk
250 kilometer per tank
volgens mij heb ik in een review gelezen dat de versys wel 400Km op een tank moet kunnen halen..
Maar die heeft ook een grotere tank dan de ER6-en volgens mij..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:19

TrailBlazer

Karnemelk FTW

van het weekend voor het eerst motors wezen kijken. Ik was meteen helemaal verkocht van de honda hornet. Helaas is het nieuwe model me wat te duur plus ik wil geen nieuwe motor :) maar een 2e hands lijkt me wel een hele mooie als eerste motor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Frankrijk hebben ze mooie dames, goed eten, goede wijn en kan je nog eens racen in the middle of nowhere. Alleen stikt het er van de Fransen :(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Je wilt niet weten wat voor gezeik we ermee hebben.

Het CRT heeft de kwalificaties van 20 minuten ingekort naar 15 minuten. Tevens is een wedstrijd nu nog maar 8 ronden ipv 10. Dus we rijden minder per dag, en ze hebben de kosten ook gelijk verhoogd.

Het word ons niet gemakkelijk gemaakt :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hij moet nog bij nimag vandaan komen :'(

Het is dus een k7 :+

[Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 04-06-2007 12:09]

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-03 19:08
Ik was gister in Rotterdam en daar kwam ik een paar limousine motoren tegen :+ , hier 2 daarvan. Hebben ze nou zelf die achterbrug verlengd? Met wat voor reden is dat dan? (ik dacht misschien zodat je sneller kunt accelereren zonder een wheelie te krijgen?)
http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/motor1.jpg
lekker slim zo zonder handschoenen :')

En nog een extremere:
http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/motor2.jpg
(ja het was best lastig om al fietsend snel m'n camera te pakken en nog enigzins scherp te houden)
Ik vind het er in ieder geval niet uit zien 8)7, lijkt me ook niet echt lekker door de bochten rijden.

Verder kwam ik ook nog 2 andere leuke motoren tegen. Yamaha R1 en een R6 8) :
http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/r1+r6_1.jpg

http://home.tiscali.nl/ddesign/GoT/r1+r6_2.jpg
:9 :9

snars schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 00:03:
[...]

Ha, ikke! Ikke! De eerste motor waar ik op reed. Over het schoolplein, zonder helm. Te gek man.
Hij leek me best snel, totdat ik een keer met het koekblik achteraan reed (car versus bike 8)) en bij volgas wegrijden rond 50km/h zoiets had van 'rij DOOR man' . De jongen die er toen reed was ook wel een rebel, maar ik zou me er zelf niet op durven vertonen. Een chopper...maar dan ook nog gekrompen in de was. Maar hell, het heeft twee wielen en een gashendel..gaan met dat ding! ;)
Inderdaad, zolang ik toch alleen 25 kW mag rijden ben ik blij met alles wat 2 wielen en een gashendel heeft. (afgezien van brommers natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
-DG- schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:15:
Iik dacht misschien zodat je sneller kunt accelereren zonder een wheelie te krijgen?
Ik vind het er in ieder geval niet uit zien 8)7, lijkt me ook niet echt lekker door de bochten rijden.
Er rijden een paar turbo hayabusa's rond meen ik. Die willen maar 1 ding: omhoog. En dan is een verlengde achterbrug wel handig :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:57:
Frankrijk hebben ze mooie dames, goed eten, goede wijn en kan je nog eens racen in the middle of nowhere. Alleen stikt het er van de Fransen :(
alles beter dan (nep)belgen :p :+ :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
Ik was gister in Rotterdam en daar kwam ik een paar limousine motoren tegen :+ , hier 2 daarvan. Hebben ze nou zelf die achterbrug verlengd? Met wat voor reden is dat dan? (ik dacht misschien zodat je sneller kunt accelereren zonder een wheelie te krijgen?)
[afbeelding]
lekker slim zo zonder handschoenen :')

En nog een extremere:
[afbeelding]
(ja het was best lastig om al fietsend snel m'n camera te pakken en nog enigzins scherp te houden)
Ja, is inderdaad om snel te kunnen accelereren. Zonder verlenging gaat zo'n hayabusa of die (motorisch aangepaste?) gixxer 1100 vrij snel verticaal als je gasgeeft. En dat is bij dragracen niet zo handig, want dan moet je het gas loslaten en dat gaat (natuurlijk) ten koste van je tijd. Nee, voor bochtjes hoef je het niet toe doen, maar he schijnt in de praktijk in bochten minder erg te zijn als het er uit ziet. Maargoed, voor bochtjes zijn die motoren niet gemaakt.
Ik las het net ja, dat is inderdaad KLOTE :'( Irritant dat die omwoners het dan toch voor elkaar lijken te krijgen. Ook slecht voor de inkomsten van het circuit als er steeds minder evenementen georganiseerd mogen worden. Dat vertaald zich dan ook weer in de onderhoud van het circuit en dus over een langere periode in het houden van de SBK en de MotoGP op Assen.

slechte zaak zeg ik je! Zandvoort is trouwens niet anders. Worden ook helemaal gek gepest door omwonenden. Terwijl de circuits er toch echt al vele jaren zitten (iig langer dan de klagers bij het circuit in de buurt wonen).. Dat vind ik dan zo'n naaistreek he.. mooi huis bij het circuit kopen.. niet duur.. en dan gaan zeiken dat het zo'n herrie maakt.. jah dag lekkere lamlul.. dat wist je vantevoren en daarom was dat huis zo lekker goedkoop.. klootviool.
jochie "hej geef es gas"
capo "koop gewoon een brommer" (al die debielen met wheelie gebaren en gas gebaren altijd)
Als de situatie geschikt is vind ik het altijd wel leuk om een truukje te doen als daarom gevraagd wordt..

[Voor 33% gewijzigd door FragDaddy op 04-06-2007 12:27]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 30-03 12:33

JdM

Gas?Gas!

Capo schreef op zondag 03 juni 2007 @ 19:32:
ow vandaag ff bij motoport uithoorn geweest

heb me suf gelachen, paar kinders met fietsen.

jochie "hej geef es gas"
capo "koop gewoon een brommer" (al die debielen met wheelie gebaren en gas gebaren altijd)
jochie "gees es gaf !"
capo "maak jij ff een wheelie dan"

jochie stapt op, wiel omhoog en heeeel eind fietste die op z'n achterwiel, vriendje van hem erachter aan _/-\o_

Tja dan maar gas geven he :+
_/-\o_

N54 powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:19:
[...]

slechte zaak zeg ik je! Zandvoort is trouwens niet anders. Worden ook helemaal gek gepest door omwonenden. Terwijl de circuits er toch echt al vele jaren zitten (iig langer dan de klagers bij het circuit in de buurt wonen).. Dat vind ik dan zo'n naaistreek he.. mooi huis bij het circuit kopen.. niet duur.. en dan gaan zeiken dat het zo'n herrie maakt.. jah dag lekkere lamlul.. dat wist je vantevoren en daarom was dat huis zo lekker goedkoop.. klootviool.
ditto met de klagers van schiphol.. die wonen er meestal pas een paar jaar.. terwijl de mensen die er al generaties wonen nooit klagen.. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:34:
[...]

ditto met de klagers van schiphol.. die wonen er meestal pas een paar jaar.. terwijl de mensen die er al generaties wonen nooit klagen.. 8)7
dat is niet helemaal waar. de mensen die om schiphol wonen klagen idd.. maar VEEL minder dan mensen waar ze de vliegroutes nou overheen willen leggen, ze zeggen het in het nieuw niet helemaal goed..

Ze wilde eerst een hoofdvliegroute over flevoland heen leggen. Almere en Lelystad waren het daar niet mee eens, en dat was toen in het nieuws. Dat de OMWOONDE aan het klaagen waren, maar dat waren dus de mensen waar ze de vliegroute heen gingen leggen..

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hier weer een nieuwe member voor dit topc. Ben ook net begonnen met rijles en heb vandaag de 2e les. Zal dit topic eens door gaan lezen. Hij die zo gaat lessen groet u :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tyl : Is mooi klote. Was stiekem al aan het denken om na jaar te wennen aan motor op circuit eens te kijken om wat competitie te gaan doen. Maar ammehoela dus........ word er zo niet beter op.

Rest ons uiteindelijk maar 1 ding : kentekenplaten eraf/Circuit fietsen en illegale straatraces van A naar B.

gaan ze daar weer over zeuren :+

Ik ben verhuisd richting Schiphol.. wat geeft mij het recht om te gaan klagen ? :S Als vliegtuig over vliegt stop je gewoon met praten of je mist ff paar seconden TV.. who cares.. wat wil je dan ? 10.000 werklozen erbij vraag ik me dan af. Rare mensen wonen er in Nederland.

Kort lontje, grote bek maar weinig daar en hoe meer is beter kwa alles.

Fragdaddy : Als ik hele week motorrijd dan kom ik gemiddeld 1x iemand tegen die gas gebaren maakt, wheelie gebaren, etc. etc. voor mij hoeft dat niet zo allemaal :) Wiel omhoog gebeurd wel eens ;) maar verder ach..

Vorige week een jongen die buiten bij het politie bureau stond te gebaren dat ik een wheelie moest maken. Hij snapte mijn middel vinger niet maar toen ik seinde dat ie om moest draaien viel het kwartje. Domme lul 1. politie bureau. 2. als je trucjes wil zien ga je maar naar het circus.

Of je komt op rotonde af gereden, kijkt goed, niks eraan, insturen, gas erop, knie op de grond en weer rechtdoor, volgende het zelfde.. eerste beste stoplicht stonden er paar marokaanse scooters om me heen te egbaren hoe geweldig ze het vonden........ zucht.. (dan voel je je meer verstappen als rossi :+ )

[Voor 13% gewijzigd door Capo op 04-06-2007 14:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:16:
Tyl : Is mooi klote. Was stiekem al aan het denken om na jaar te wennen aan motor op circuit eens te kijken om wat competitie te gaan doen. Maar ammehoela dus........ word er zo niet beter op.

Rest ons uiteindelijk maar 1 ding : kentekenplaten eraf/Circuit fietsen en illegale straatraces van A naar B.

gaan ze daar weer over zeuren :+
Ik doe mee (als ik volvermogen heb dan ) :+
Vorige week een jongen die buiten bij het politie bureau stond te gebaren dat ik een wheelie moest maken. Hij snapte mijn middel vinger niet maar toen ik seinde dat ie om moest draaien viel het kwartje. Domme lul 1. politie bureau. 2. als je trucjes wil zien ga je maar naar het circus.

Of je komt op rotonde af gereden, kijkt goed, niks eraan, insturen, gas erop, knie op de grond en weer rechtdoor, volgende het zelfde.. eerste beste stoplicht stonden er paar marokaanse scooters om me heen te egbaren hoe geweldig ze het vonden........ zucht.. (dan voel je je meer verstappen als rossi :+ )
Ik had het een paar weken op scheveningen.. draai ff een rondje op de motorparkeerplaats met mijn knie op de grond met wat vonkjes eraf.. komen er meteen van die scooter gasten op je af of je een wheelie kan doen (dat kan mijn rs dus niet :+ ) Dus ik zeg nee, en dan meteen van ik kan het ook op mijn scooter..
Alsof ik daar wat mee te maken heb.. ?
Doe dan nog een keer zown rondje draaien..
Nee, ik ga nu ff wat drinken :w

En dan worden ze boos :+

Vage mensen 8)7

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:57

charrel

Cortisol4life..

Zal gerust helpen dat je minder wheelied, maar zonder xtreme tuning had het dacht ik niet echt veel nut. Heb iig mensen met standaard snelle fietsen regelmatig van die dikke verlengde fietsen eruit zien trekken met sprintjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
M3rcury schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:02:

En dan worden ze boos :+

Vage mensen 8)7
Werd ie van mijn middelvinger ook :+

Ach laat ze zelf maar lekker aankloten ;)

verlengde achterbrug is leuk mits je gas durft te geven :P

maar andere kant heb je nu dus iets minder druk op je achterwiel, dus het is combinatie tussen slippen en steigeren in mijn ogen.

Gisteren bij motoport uithoorn stond een zx12r met tekst op het kontje : i fuck hayabusa ( of iets dergelijks)

moest wel lachen dat mijn maat met zijn zx12r toch ver achter moest blijven toen ik gas gaf.
Op snelweg in iedere versnelling langs elkaar gereden (hand gebaren etc) en dan gas erop.
Als ik hem liet weg lopen kwam ik er nog bij.. en als we ongeveeer gelijk waren bleef ie nergens.
hij in z'n 3 en ik in z'n 4.. hij pakte 1 meter en toen zat ik er alweer langs en zoeff..

toch keer tegen hayabusa sprinten (zonder lachgas , turbo, etc ;) )

ZZR1400 met alle emissie shit trek je ook verloren.. maar als ze de emissie eruit halen en tegen de 200 a.w. pk gaan zitten... wil ik toch es op rijden dan >:)

[Voor 45% gewijzigd door Capo op 04-06-2007 16:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

@Capo: Ja het is minder allemaal. Ik kijk dit jaar nog even. Word het niet beter, dan ga ik naar een alternatief zoeken. Zoals Frankrijk/Duitsland of iets degerlijks. Desnoods emigreer ik O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:58:
ZZR1400 met alle emissie shit trek je ook verloren.. maar als ze de emissie eruit halen en tegen de 200 a.w. pk gaan zitten... wil ik toch es op rijden dan >:)
Ik weet neit wat Paul van plan is, hij liet ooit een keer vallen om een nieuwe motorfiets te kopen (soes of ZZR1400) voor zichzelf en die dan eens helemaal in orde te maken. Ik vrees er dan wel voor, zoals we hem kennen, zowel qua tijd en qua performance :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
Hey!

Leuk topic, ik ben tegenwoordig ook bezig met motorrijlessen.
Het motorrijden is echt tof, al hoe wel het nog wel even wennen is.
Het voertuigbeheersing vraagt veel energie, maar als een oefening lukt is het super tof!

M'n instructrice (:9) heeft examens aangevraagd. Deze vinden half augustus plaats, dus dat duurt helaas nog wel even.

Ik wil ook graag een motor kopen.
Mijn vader heeft een BMW (iets met 750, ben nog niet zo thuis in de motormodellen), een oude politie motor.
Deze motor moet opgeknapt worden en volgens hem kost dat zo rond de € 1000,00.
Er moet een nieuwe koppeling in, nieuwe accu en de verlichting is kapot.
Is het slim om met deze motor te beginnen of om gelijk maar iets meer uit te geven (3000/4000) voor een eigen motor :?
Een bekende heeft ook een Fazer te koop staan voor 2000 euro. Verdere specs van de fazer weet ik niet, ik ga hem daar straks even over bellen...

Voeg me iig maar toe aan de lijst van lessende/geinteresseerde!! 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 19:03
mja een bmw.. als je hem lekkerder vind rijden als een fazer of een andere motor zou ik die pakken.. rijd anders eens proef op die fazer dan kun je vergelijken (als je je rbw hebt natuurlijk ;) ) en verder.. proefrijden proefrijden proefrijden :p

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ZroBioNe schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:05:
Mijn vader heeft een BMW (iets met 750, ben nog niet zo thuis in de motormodellen).
Is het slim om met deze motor te beginnen
Accu kost iets van 70 euro, verlichting: als het niet de schakelaars zijn is het goedkoop.
Koppeling: ja dat is fijn bij zo'n BMW. Ben je wel eventjes zoet mee met zo'n autokoppeling.

Is het slim? Ik heb de stempel van notoire BMW hater te zijn volgens de BMW minnende mensen hierzo dus ik ga me niet uiten erover ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ZroBioNe schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:05:

Mijn vader heeft een BMW (iets met 750, ben nog niet zo thuis in de motormodellen), een oude politie motor.
Is het slim om met deze motor te beginnen of om gelijk maar iets meer uit te geven (3000/4000) voor een eigen motor :?
Een bekende heeft ook een Fazer te koop staan voor 2000 euro. Verdere specs van de fazer weet ik niet, ik ga hem daar straks even over bellen...
K75?

Koppeling verslijt bijna niet. Is wel een flinke klus (versnellingsbak eronder vandaan en dus de motor op het subframe ondersteunen), maar kan je goed zelf doen. Accu kost je een paar tientjes bij de louis (een orginele BMW loop je idd op leeg) en verlichting is waarschijnlijk vanwege corrosie in de stekkertjes.

Als je die motor zo over kan nemen, en alleen de reparatiekosten hoeft te betalen, dan zou ik dat meteen doen. Die BMW verslijt je niet meer.

Aan de andere kant, fazertjes zijn hele leuke fietsen.. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

http://www.marktplaats.nl...r-1000-k3.html%3Fxref%3D1
omg :X

had post van -DG- niet gezien trouwens ;p

[Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 04-06-2007 20:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 83626

"klaar voor de race" http://www.motor-forum.nl/global/smileys/schater.gif

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 31-03 17:00

Chakotay

Lick here to continue

Ik blijf die verlengde achterbruggen echt spuuglelijk vinden... Dan is zo'n custom-slagschip met het voorwiel 200 meter verderop nog mooier :p

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Hurricane schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:46:
Hier weer een nieuwe member voor dit topc. Ben ook net begonnen met rijles en heb vandaag de 2e les. Zal dit topic eens door gaan lezen. Hij die zo gaat lessen groet u :)
Motor rijden is vet! Het is effe wennen aan die rare lui met hun schaamranden, knee-downs, toesliders, highsiders, Kawabusi-ZXJR1300 RR1 GS 500n Speed Adventures, klaverbladen, mooiweerrijders, toerbuffels, bankstellen, koekblikken, wheelies, stoppies, achtjes, kuipschade, schuifschade, db-killers, track days, nakeds, choppers, supersports, brikken, kwaliksaki's, stukgaatie's...ze dragen het liefst koeien, maar textiel is weer fijner dan zo'n knalgeel regenpak. Een hesje zie je alleen bij BMW-rijders (per definitie 50+), maar die worden hier op afstand gehouden door een Chevy. Oja, voor ik het vergeet: zwarte motoren zijn sneller, maar pas op voor de bakstenen want artikeltje 5 ligt op de loer.

Et voila, nu weet je eigenlijk alles over motorrijden. Wees welkom :) Er zijn hier genoeg lessers die allemaal in hetzelfde schuitje zitten, dus spui je mooiste oefenterreinverhalen en n00bvragen. Dat doe ik tenminste wel, en tot nu toe trekken ze het goed :+

Daar gaat ie weer: AVB komt nu echt dichtbij. Ik heb vandaag alle oefeningen afgewerkt en de instructeur was positief. Dat zou ik ook zijn tegen iemand die vlak voor z'n examen zit (duh), maar ik had er zelf ook een goed gevoel over. De instructeur heeft me nog een keer achterop genomen om te laten zien hoe echte kerels de halve draai maken, namelijk met de voetsteuntjes luid schrapend over de grond. Zo ver ben ik nog net niet...eigenlijk is het jammer dat ik binnenkort van dat oefenterrein af ben, want het is stoer om je motor zo goed onder controle te hebben bij lage snelheid. Aan het einde van de les deed hij op z'n FJR1300 de halve draai en lange slalom, met één hand in de lucht. Dat kreeg ik op m'n lesbarrel dus ook nog niet voor elkaar :( :P Eigenlijk zou je voor AVB gewoon een oud brik moeten kopen en op een privéterreintje oefenen tot je er bij neer valt. Een uurtje is zo voorbij.

Wat vinden de ervaren motards (die in slaap waren gevallen omdat er nergens 300km/h in het verhaal voorkomt): zouden jullie nu veel beter zijn in die speciale verrichtingen?

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

snars schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:57:

Wat vinden de ervaren motards (die in slaap waren gevallen omdat er nergens 300km/h in het verhaal voorkomt): zouden jullie nu veel beter zijn in die speciale verrichtingen?
Nee, achtje kan ik niet meer (ss stuuruitslag) Langzame slalom kan ik niet meer (ss stuuruitslag) snelle slalom gaat harder dan 30 km/h en de uitwijk is eitje met 60/70

Nee, kan niet zeggen dat ik beter ben geworden in die verrichtingen.. (behalve achteruit inparkeren. want ik werk bij een motordealer en dat doe ik dus de hele dag :P )

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snars
  • Niet online
M3rcury schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:07:
Nee, kan niet zeggen dat ik beter ben geworden in die verrichtingen.. (behalve achteruit inparkeren. want ik werk bij een motordealer en dat doe ik dus de hele dag :P )
Wat ik heb met achteruit inparkeren: als ik naast de motor sta, met m'n rechterhand op het zadel duw (de aangeleerde manier) en naar achteren schuifel ben ik nog steeds bang dat ik het ding op z'n rechterkant laat kletteren :X Het gaat wel goed als ik het langzaam doe ofzo...maar echt safe voelt het niet. Doe jij het ook zo? Of ga je er op zitten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

snars schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:20:
[...]

Wat ik heb met achteruit inparkeren: als ik naast de motor sta, met m'n rechterhand op het zadel duw (de aangeleerde manier) en naar achteren schuifel ben ik nog steeds bang dat ik het ding op z'n rechterkant laat kletteren :X Het gaat wel goed als ik het langzaam doe ofzo...maar echt safe voelt het niet. Doe jij het ook zo? Of ga je er op zitten?
Nee, gewoon zoals jij zegt, ik laat hem alelen tegen mijn zij aanleunen.. het is oefenen.. en dan gaat het gewoon lekker snel.. :Y

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Vrees dat ik ook zou falen (AVB).. en dan kom ik niet met stuuruitslag-smoesjes >:)
Heb natuurlijk geen SS, maar toch
Volgens mij kan een instructeur op jouw RS alle oefeningen prima hoor Kaj :>
Ach, jij kan weer andere trucjes ;)

Oefening baart kunst... en tsja.. stop je met oefenen... dan wordt het vanzelf weer minder he.
Maar straatje keren kan ik nog prima, en ik denk dat een achtje ook nog wel zou lukken. Langzame slalom heb ik altijd ruk gevonden en ik moet heel eerlijk zeggen dat het me niets zou verbazen dat ik de remoefeningen waarschijnlijk ook zou verprutsen. Dat laatste vind ik wel kwalijk trouwens.

Maar om de zoveel tijd duik ik weer eens een parkeerterreintje op en ga ik weer even draaien enzo. En hard remmen oefen ik ook wel eens.. maar als je dat geleerd hebt op een nieuwe motor met ABS is het op je eigen barrel toch heel wat minder makkelijk :X Zeker in de regen rem ik verre van optimaal vrees ik.

Ok, komende keer dus weer even flink oefenen :)

PS
Ik vind het altijd zo'n knullig gezicht.. mensen die benauwd hun motor in de straat keren met de voeten bij de grond, liefst meewandelend. Of mensen die bij het stoplicht staan met twee voeten aan de grond. Hang er dan een bak aan, of zet er zijwieltjes op >:)

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 04-06-2007 21:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54
Motor rijden is vet! Het is effe wennen aan die rare lui met hun schaamranden, knee-downs, toesliders, highsiders, Kawabusi-ZXJR1300 RR1 GS 500n Speed Adventures, klaverbladen, mooiweerrijders, toerbuffels, bankstellen, koekblikken, wheelies, stoppies, achtjes, kuipschade, schuifschade, db-killers, track days, nakeds, choppers, supersports, brikken, kwaliksaki's, stukgaatie's...ze dragen het liefst koeien, maar textiel is weer fijner dan zo'n knalgeel regenpak. Een hesje zie je alleen bij BMW-rijders (per definitie 50+), maar die worden hier op afstand gehouden door een Chevy. Oja, voor ik het vergeet: zwarte motoren zijn sneller, maar pas op voor de bakstenen want artikeltje 5 ligt op de loer.

Et voila, nu weet je eigenlijk alles over motorrijden. Wees welkom :)
_/-\o_ mooie startpost intro :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martkrui
Anoniem: 83626 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:27:
Ik vind het altijd zo'n knullig gezicht.. mensen die benauwd hun motor in de straat keren met de voeten bij de grond, liefst meewandelend.
:$ Ja maar.... ja maar... ik ben nog aan het oefenen....

Vandaag een keer bij het opdraaien van een straat even met de rechtervoet moeten ondersteunen... kon niet goed zien... bocht al beetje ingezet en toch nog een keer naar links willen kijken... zag er wel lullig uit volgens mij :$

Morgenavond maar even ruime plek opzoeken en stoppen/keren/draaien oefenen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
Vrees dat ik ook zou falen (AVB).. en dan kom ik niet met stuuruitslag-smoesjes >:)

Oefening baart kunst... en tsja.. stop je met oefenen... dan wordt het vanzelf weer minder he.
Maar straatje keren kan ik nog prima, en ik denk dat een achtje ook nog wel zou lukken. Langzame slalom heb ik altijd ruk gevonden en ik moet heel eerlijk zeggen dat het me niets zou verbazen dat ik de remoefeningen waarschijnlijk ook zou verprutsen. Dat laatste vind ik wel kwalijk trouwens.

Maar om de zoveel tijd duik ik weer eens een parkeerterreintje op en ga ik weer even draaien enzo. En hard remmen oefen ik ook wel eens.. maar als je dat geleerd hebt op een nieuwe motor met ABS is het op je eigen barrel toch heel wat minder makkelijk :X Zeker in de regen rem ik verre van optimaal vrees ik.

Ok, komende keer dus weer even flink oefenen :)

PS
Ik vind het altijd zo'n knullig gezicht.. mensen die benauwd hun motor in de straat keren met de voeten bij de grond, liefst meewandelend. Of mensen die bij het stoplicht staan met twee voeten aan de grond. Hang er dan een bak aan, of zet er zijwieltjes op >:)
bij het stoplicht sta ik ook met 2 voeten aan de grond, dan kan ik er makkelijker eentje optillen als het koekblik naast me over mijn tenen probeert te rijden :X 8)7

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Denk het niet.. soweiso heeft mijn rs geen vermogen onderin (dus kan hem onder de 30 km/h NIET plathouden, want als je gaat dan ga je ook..) En verder zou de 8 miss nog wel lukken, maar de langzame slalom is echt onmogelijk..

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
als iemand in omgeving tilburg een crosser ziet rijden met een blauw voorwiel ;) thats me! :+ moet alleen nog een band op en dan kan dinky weer gassen

(mja en om het legaal te houden moet de kont nog netter... zit geen kenteken/licht/knippers op atm :P

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Een hesje zie je alleen bij BMW-rijders (per definitie 50+), maar die worden hier op afstand gehouden door een Chevy.
:D Ik ben niet anti-BMW, ik ben gewoon erg goed in kritiek leveren. Ongeacht het merk en van BMW weet ik net iets meer als van de rest :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 30-03 17:32
Komt meer over als elke gelegenheid aanpakken om een sneer richting BMW te geven.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 79743

ik had afgelopen vrijdag me eerste les en heb morgen avb examen :) 12 uur les gehad waarvan 10 uur met een enorme glimlach. De eerste 2 uur vond ik sommige dingen nog echt moeilijk maar toen ik het door begon te krijgen werd het echt super leuk. het enige wat ik nog lastig vind is de snelheid exact constant houden bij de langzame slalom en optijd terug schakelen bij de vertragingsoefening.

Die vertragingsoefening is trouwens wel echt super leuk om te doen, vanuit stilstand binnen 50 meter 50km/u rijden mag je niet bij je auto rij examen. Hierbij is het verplicht :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Acid_Burn schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:15:
Komt meer over als elke gelegenheid aanpakken om een sneer richting BMW te geven.
Idd, als ze dat probleem met die sneergevoeligheid fixen...dan koop ik echt meteen een BMW :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Vandaag mijn één voor laatste les gehad..
Volgende week dinsdag is de dag dat ik mijn motorrijbewijs ga halen! Positief!
En daarna mag ik een week wachten om hem op te kunnen halen bij de gemeente.. -O-

Naja, heb toch nog geen motor enzo..
En die komt er ook pas na de vakantie..
Dat wordt dus pas september, helaas!

Naja, wel af en toe een keer een motor huren/lenen natuurlijk!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -DG-
Geweldig, nou weet ik hoeveel ik nog moet sparen. :P
Nee ik ga toch liever voor iets als een R6 of R1. Wat een prachtige motoren zijn dat. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-03 18:04

Shaggy

Misantroop pur sang

rimpeldinky schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:11:
als iemand in omgeving tilburg een crosser ziet rijden met een blauw voorwiel ;) thats me! :+ moet alleen nog een band op en dan kan dinky weer gassen

(mja en om het legaal te houden moet de kont nog netter... zit geen kenteken/licht/knippers op atm :P
TILBURUGHH _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
[...]

Et voila, nu weet je eigenlijk alles over motorrijden. Wees welkom :) Er zijn hier genoeg lessers die allemaal in hetzelfde schuitje zitten, dus spui je mooiste oefenterreinverhalen en n00bvragen. Dat doe ik tenminste wel, en tot nu toe trekken ze het goed :+

Daar gaat ie weer: AVB komt nu echt dichtbij. Ik heb vandaag alle oefeningen afgewerkt en de instructeur was positief. Dat zou ik ook zijn tegen iemand die vlak voor z'n examen zit (duh), maar ik had er zelf ook een goed gevoel over. De instructeur heeft me nog een keer achterop genomen om te laten zien hoe echte kerels de halve draai maken, namelijk met de voetsteuntjes luid schrapend over de grond. Zo ver ben ik nog net niet...eigenlijk is het jammer dat ik binnenkort van dat oefenterrein af ben, want het is stoer om je motor zo goed onder controle te hebben bij lage snelheid. Aan het einde van de les deed hij op z'n FJR1300 de halve draai en lange slalom, met één hand in de lucht. Dat kreeg ik op m'n lesbarrel dus ook nog niet voor elkaar :( :P Eigenlijk zou je voor AVB gewoon een oud brik moeten kopen en op een privéterreintje oefenen tot je er bij neer valt. Een uurtje is zo voorbij.

Ik moet met m'n lessen ook de oefeningen met 1 hand doen, als het met 2 handen goed gaat.
Daardoor leer je beter met je knieën om de tank en kijken waar je naar toe wilt.
Het is me al een paar keer gelukt en dan krijg je toch wel een goed gevoel :)

Ik vind het idd ook wel stoer als je de langzame verrichtingen goed kan. Het is lastiger om de langzame verrichtingen te doen dan de snelle vind ik zelf...

Ik doe rijlessen met nog 3 vrienden (wel met z'n 2en per les) en we zitten er aan te denken om een oud ding te kopen om op te oefenen. Opzich wel cool, want zo'n uurtje is zo voorbij en kost ook nog is een berg.
Donderdag moet ik weer lessen *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
ZroBioNe schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 01:22:
[...]

Ik moet met m'n lessen ook de oefeningen met 1 hand doen, als het met 2 handen goed gaat.
Daardoor leer je beter met je knieën om de tank en kijken waar je naar toe wilt.

Ik vind het idd ook wel stoer als je de langzame verrichtingen goed kan. Het is lastiger om de langzame verrichtingen te doen dan de snelle vind ik zelf...

Ik doe rijlessen met nog 3 vrienden (wel met z'n 2en per les) en we zitten er aan te denken om een oud ding te kopen om op te oefenen. Opzich wel cool, want zo'n uurtje is zo voorbij en kost ook nog is een berg.
niet zonder instructeur gaan oefenen, iets wat je verkeerd aanleerd is moeilijker te her-leren dan iets wat je nog niet kan :X pas als hett altijd goed gaak (dan kun je het dus al) is zoietsverstandig

NA je avb is het wel leuk ok te doen, houd je het een beetje soepel

(in mijn ogen dan, kan er naast zitten dan hoor/lees ik het wel :P)

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:19

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ZroBioNe schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 01:22:
[...]

en als de politgie je pakt hoef je gen lessen meer te betalen dat scheel helemaal veel. Ik mag dan hopen dat je een heeel groot prive terrein hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Acid_Burn schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:15:
Ik kijk niet door de roze merkbril, ik bekijk het gewoon zo objectief mogelijk :)
Probleem is dat ik nu eenmaal meer weet dan de rest omdat ik er met genoegen, dat wel, aan heb gewerkt. Ik ga me niet verontschuldigen voor het delen van mijn kennis, ookal vinden sommigen dat niet leuk.

[Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 05-06-2007 07:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 30-03 12:33

JdM

Gas?Gas!

Chevy454 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 07:56:
[...]

Ik kijk niet door de roze merkbril, ik bekijk het gewoon zo objectief mogelijk :)
Dat lukt je niet meer ;)
Probleem is dat ik nu eenmaal meer weet dan de rest omdat ik er met genoegen, dat wel, aan heb gewerkt. Ik ga me niet verontschuldigen voor het delen van mijn kennis, ookal vinden sommigen dat niet leuk.
Sommigen vinden dat prima, je bent gewoon een oude bromsnor (volgens mij rij je gewoon ZELF op een BMW, je humeur past er soms goed bij :P )

Zoals ik al tegen je zei, heb laatst nog op een RT gereden met 130K op de klok, de R1150 staat ondertussen probleemloos op 70K en de 1200 heb ik gisteren op 65 gezet.
We halen geen 150+ pk's uit die ruime liter, maar ach.... ik wil je nog steeds wel een keer een rondleiding door de Ardennen geven hoor :P , als je me kunt bijhouden tenminste (er zitten BOCHTEN in de weg daar hé ;) )

N54 powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JdM schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:23:
Sommigen vinden dat prima, je bent gewoon een oude bromsnor (volgens mij rij je gewoon ZELF op een BMW, je humeur past er soms goed bij :P )
De dag dat ik met een BMW rijd dan is het een teken dat de techniek beter is geworden of ze zijn elektrisch gegaan want dan maakt het weinig verschil meer :P Of ik moet een riante som geld hebben gekregen om me voor zo'n moment te kakken te zetten :+
We halen geen 150+ pk's uit die ruime liter, maar ach.... ik wil je nog steeds wel een keer een rondleiding door de Ardennen geven hoor :P , als je me kunt bijhouden tenminste (er zitten BOCHTEN in de weg daar hé ;) )
Die kans krijg je nog wel een keer ;)

[Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 05-06-2007 08:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-03 10:56

BertV

Handgemaakt

PS
Wat heeft twee voeten aan de grond met onzekerheid te maken?
Laatst hoorde ik dat ook over "weg rijden terwijl je met je rechter been over de grond sleept".

Met dat keren in een straatje heb je dan wel weer gelijk. >:) ;)

Levensbron Gelderland

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

JdM schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:23:
[...]

Dat lukt je niet meer ;)

[...]

Zoals ik al tegen je zei, heb laatst nog op een RT gereden met 130K op de klok, de R1150 staat ondertussen probleemloos op 70K en de 1200 heb ik gisteren op 65 gezet.
Mag ik ook mee? :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:16:
@Capo: Ja het is minder allemaal. Ik kijk dit jaar nog even. Word het niet beter, dan ga ik naar een alternatief zoeken. Zoals Frankrijk/Duitsland of iets degerlijks. Desnoods emigreer ik O-)
Ja daarom baal ik enigzins dat goede bus niet in budget zit, dan is frankrijk stuk makkelijker kwa circuit bezoek.

Maar het is dieptriest allemaal.. benieuwd hoe het zich voortzet. Vermoed dater veel nederlanders in Duitsland gaan rijden als die 2 nieuwe circuits er bij komen.

Chevy : tja zal die toch eerst aantal motors moeten afbouwen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Toch raar, ik heb chevy al een hele tijd niet meer gehoord over hoe slecht bmw's wel niet zijn en nu begint iedereen te miepen?

Ik zal hem even helpen:

De K is nu toe aan wat groter onderhoud:
keerring uitgaande as vervangen (lees: halve motor uit elkaar, en de koppeling vervangen ivm olie)
balhoofdlagers dood punt (niet storend, maar toch)
benzineretourslang vervangen
banden
velgen poedercoaten (en nieuwe lagers voor)
remleidingen vervangen
rempomp vervangen
synchroniseren
co2 afstellen.

Ik doe wat kleine klusjes, maar wacht met het grote werk totdat de Ariel in elkaar staat. (gisteren pakje van draganfly in de bus.. pakkingen, maar geen krukaslager :( ) *zucht

OVer bijzondere verrichtingen: je moet ook niet kijken naar wat je instructeur allemaal kan. Je moet zorgen dat jij de basis voldoende beheerst. Echt goed worden kan je pas met en eigen motor. Dan leer je vanzelf de grip van je banden kennen, en weet je wanneer je stepjes over de grond gaan.
Met de BMW duurde het een half jaartje totdat ik de grond kon raken met mijn hand op een rotonde.

Overigens, de honda gaat denk de verkoop in. Iemand op zoek naar een 25kw fietsje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

snars schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:37:
[...]

Idd, als ze dat probleem met die sneergevoeligheid fixen...dan koop ik echt meteen een BMW :+
rofl dat dacht ik nou ook net ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

BertV schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:42:
[...]

Laatst hoorde ik dat ook over "weg rijden terwijl je met je rechter been over de grond sleept".

Met dat keren in een straatje heb je dan wel weer gelijk. >:) ;)
Mij is geleerd dat je je voet op de rem te wachten, dat is veiliger in geval van een aanrijding van achter..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

ToolkiT schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:49:
[...]

Mij is geleerd dat je je voet op de rem te wachten, dat is veiliger in geval van een aanrijding van achter..
spiegelen en in zijn 1 laten staan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ook met de achterrem erop hoef je volgens mij niet extreem hard geraakt te worden om flink onderuit/kapot te gaan? Teacher zijn oplossing lijkt me veiliger :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik heb de ALLERSLAATSTE zwarte gsx-r 600 k7 gekocht :+

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

M3rcury schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:20:
Tof, wanneer krijg je hem? En PICS! natuurlijk :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

M3rcury schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:20:
Echt niet.

In Wormerveer staat er nog 1. Link

In Rotterdam staat er nog 1. Link

[Voor 20% gewijzigd door Tylen op 05-06-2007 12:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:29:
[...]

Echt niet.

In Wormerveer staat er nog 1. Link

In Rotterdam staat er nog 1. Link
1 van die 2 gaat naar mij toe.. dan ben ik dus opgelicht -O-

Nja.. dan is het 1 van de laatste :P nimag zei dat ze er nog 1 hadden staan bij een dealer die NIET verkocht was

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Vraag korting ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
Hier nog een pic voor de FP:
http://storage.xornet.nl/General%20use/xorep@dax%20anony.jpg

Ik op één van me motoren :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Nog meer.. ik betaal al bijna niks :+

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

BertV schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:42:
[...]

Ik zei niets over onzekerheid hoor... alleen dat het er knullig uit zag :>
Bedoelde het wel, maar dat is wat anders :P

Been laten hangen is beetje p0ser vind ik.. en als je van snel wegrijden houdt enkel negatief. Je maakt eerder een wheelie met het been hangend dan op de step ivm de plaats van het gewicht :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:05:
Ook met de achterrem erop hoef je volgens mij niet extreem hard geraakt te worden om flink onderuit/kapot te gaan? Teacher zijn oplossing lijkt me veiliger :)
Als ik het me goed herriner voorkom je op die manier dat de auto je opwerpt door zich onder je te wringen.. door de rem erop te houden schuif je mee of ga je op de motorkap, wat minder schade oplevert..
Ik zal het binnenkort even vragen.. de 17e een dagje lessen geboekt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
ligt aan de auto, als die eerst de onderste helft van je achterwiel raakt ga je hoe dan ook voorover, raaktie de bovenste helft ga je omhoogomdat je subframe dan omhoog gevouwen wordt

raakt de auto je subframe dan ga je naar voren (notenkraker :P) omdat dan alles opgevouwen wordt

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:22

-tom-562

Oliesjeik

XoReP schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:38:
Hier nog een pic voor de FP:
[afbeelding]

Ik op één van me motoren :+
Leuke DX :P (ja ik zit ook op het 4-takt forum)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:31

Sport_Life

Solvitur ambulando

leuk, zo'n motor :). Kwam laatst hier in de buurt een rijschool tegen die adverteerde met de slogan "haal voor 300E je (motor) rijbewijs!!".

Wat betaalde jullie totaal voor het rijbewijs? (heb zelf al enkele jaren mijn autorijbewijs).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53
Volgens mij zat ik rond de 2000 ofzo :P Maar 300 is wel erg goedkoop, dacht dat alleen al de examens (theorie, speciale verrichtingen en het echte examen) bij elkaar al boven de 200 zit :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Wat doen die klimmers hier....is het niet gevaarlijk genoeg ofzo? :P

Met 300 euro gaat het best. Je vraagt beide examens aan, schopt op de bewuste dag de eerste de beste lesser van z'n motor af, leent z'n helm, jasje en natuurlijk de fiets....scheurt naar het CBR en rijdt keurig in 1x beide examens. Vervolgens photoshop je nog een theoriecertificaat...en motorijden maar :+

Als je toch lessen denkt nodig te hebben wordt het duurder ;) Voor 1000 euro heb je beide examens, theorie en ongeveer 20 lessen, give or take. Bij onze rijschool ligt het gemiddelde (volgens de instructeurs) voor AVB-examen op 12 uur oefenterrein, en 10 uur op de weg voor AVD. Dat zijn vrijwel allemaal iets oudere mensen met autorijervaring. Ik ben de tel al een beetje kwijt..het kost wat het kost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
ik was 2600 euro kwijt (naja mijn ouders ;) ) maargoed, geen rijervaring, geen autorijbewijs en eerste keer zakken :Y)

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

snars schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:32:
Wat doen die klimmers hier....is het niet gevaarlijk genoeg ofzo? :P
;)

Ja ik vond het ook al goedkoop! :D. Zal dan wel alleen praktijkexamen zijn ofzo, stom lokkertje.. Ben momenteel nog (uitwonende) student (komende 3,5 jaar ook nog wel, net begonnen met nieuwe studie :+) dus 3000E gaat het niet worden helaas.. kreeg een beetje hoop door die reclamekreet :P.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sport_Life schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:58:
leuk, zo'n motor :). Kwam laatst hier in de buurt een rijschool tegen die adverteerde met de slogan "haal voor 300E je (motor) rijbewijs!!".

Wat betaalde jullie totaal voor het rijbewijs? (heb zelf al enkele jaren mijn autorijbewijs).
Misschien handig om te vermelden of je Belg of Nederlander bent? Dit gezien de nogal verschillende regels wbt het (motor)rijbewijs.
Ik had zo'n 10 jaar geledenn 1400 gulden nodig volgens mij, en mijn vriendin komt nu waarschijnlijk rond de 1000 euro uit. 300 euro lijkt me ook wat weinig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik was met zo'n 1200 euro klaar (NL).

Maar met je rbw ben je er niet.
Tel er nog 700 (minstens) bij op voor pak, laarzen, handschoenen en helm
Tel er dan nog de aanschaf van je motor bij op + gereedschap, of hou wat paraat voor reparaties door een garage (duur).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:27:
Ik was met zo'n 1200 euro klaar (NL).

Maar met je rbw ben je er niet.
Tel er nog 700 (minstens) bij op voor pak, laarzen, handschoenen en helm
Tel er dan nog de aanschaf van je motor bij op + gereedschap, of hou wat paraat voor reparaties door een garage (duur).
Wegenbelasting en verzekering ook niet vergeten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Auto was ik voor kwijt: 1250,- GULDEN (Pakketje)
Motor was ik voor kwijt: 850,- Euro (Pakketje)
Aanhanger (E achter B) was ik voor kwijt: 500,- Euro (Pakketje, 1/2 dag)

Hmm valt allemaal wel mee zo achter af ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Die aanhanger moet ik nog ja.

Auto geen idee.. was in gulden tijdperk. geloof ook iets van 1250/1500 gulden.... ivm race ervaring was rijden geen kunst enkel verkeersborden snapte ik vrij weinig van :+ Rij instructeur snapte er niks van dat ik zo weg reed en alles maar dat ik voor geen zijstraten remde :+

motor 8 lessen ongeveer + examen kosten een jaar of 5 terug.. :S 1000 euro ? betaalde geloof ik 35 euro per les destijds.. ( en had een hufter van een instructeur , totaal niet geintresseerd whatsoever.. druk met bellen als je bijzondere verrichtingen deed oefenen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-03 22:02
Auto: 32 lessen en daarna examen, heeft in totaal ongeveer 2400 gulden gekost

Motor: 8 keer anderhalf uur en examen (gelukkig nog in het 1x examen tijdperk), heeft in totaal ongeveer 650 euro gekost.

Aanhanger wil ik binnenkort gaan doen, maar ik vind het relatief duur.

@Mercury
Gefeliciteerd met je aankoop! Er zijn nog wel mensen die het juiste merk kopen ;)
Waarom ben je voor een 600 gegaan en niet voor een 750. Heb zelf namelijk op allebei gereden en uiteindelijk een 750 gekocht. Het verschil in trekkracht in het midden en lage toerenbereik vond ik namelijk vrij groot. Moet wel zeggen dat een 600 op 15.000 toeren ook wel heel lekker klinkt >:)

[Voor 42% gewijzigd door SnelheidsDuivel op 05-06-2007 20:09]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
-tom-562 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:50:
[...]

Leuke D[a]X :P (ja ik zit ook op het 4-takt forum)
Dax zul je bedoelen! :P

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik was kwijt 750 euro en nog 30 euro voor mijn theorie.. :Y

Kreeg 150 euro korting op mijn motorrijbewijs omdat ik dus meteen na mijn auto, motor ging halen :*)

No signature required.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tyl.. motor in wormerveen was verkocht, andere is voor mij dus het is idd DE laatste ;)

No signature required.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Autorijbewijs was ik iets van 1500E kwijt.. pakketje + wat losse lessen :). Kon al tractor rijden dus voertuigenbeheersing was het probleem niet, maar die borden op de weg kom je op het weiland niet tegen :O.
Enige feedback van mn examinator was dat ik reed alsof ik er een kar van 10 meter achter had hangen, buiten naar binnen sturen bij bochten enzo :z

[Voor 26% gewijzigd door Sport_Life op 06-06-2007 00:21]

• -DG-
Dacht dat dit het motortopic was. :P
Het grote rijbewijs topic - Deel 5 :+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

No signature required.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

M3rcury schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:09:
Tyl.. motor in wormerveen was verkocht, andere is voor mij dus het is idd DE laatste ;)
_/-\o_ Oke, oke. Jij wint ;)

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:31
Mogen deze foto's in de OP ipv degene die er nu staat?
Heb nu 2 motoren :P (tot augustus, de straatmotor is al verkocht. Gaat half augustus naar de nieuwe eigenaar :P)

Circuitmotor;
Kawasaki ZX-6RR 2003
http://home.concepts.nl/~pc126069/23052007/P5233061.JPG

en mag deze er ook bij?

Straatmotor;
Kawasaki ZX-6RR 2003
http://home.concepts.nl/~pc126069/Straatmotor/P1010060.JPG

• Martkrui
Gisteren even naar Motorport (Zelhem) geweest om wat prijsjes te vragen.

Buddy seat cover EUR 125 (origineel en in kleur)
Paddock stand EUR 80
Kleding. (Sidi vanwege lengtematen) ong EUR 600-700

En dan moet ik ook nog laarzen, eigenlijk nieuwe helm, crashpads.....

Ik wacht nog even tot m'n loon binnen is en dan ga ik daar maar eens inkopen doen :9

• MarcoZ20
  • Laatst online: 21:31
Martkrui schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:12:

Paddock stand EUR 80

Ik wacht nog even tot m'n loon binnen is en dan ga ik daar maar eens inkopen doen :9
Paddockstand voor 80 euro? Een achterbok bedoel je neem ik aan? Die kan je bij www.race-shop.nl voor 50 euro bestellen. Of een setje voor 90-100 euro

• -DG-
Martkrui schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:12:

Paddock stand EUR 80

Ik wist niet dat er iets in Zelhem zat, goed om te weten :) . Dat is tenminste dicht bij Doetinchem.
Ik zit er nog een beetje over te twijfelen wanneer ik kleding enzo ga kopen, vallen met rijles (hoewijl dat nog niet is gebeurd) doe ik natuurlijk veel liever met de kleding en helm van de rijschool, maar van de andere kant zit die helm echt slecht, heb een veel te groot hoofd. :> Ze hebben daar maar tot 60 en ik hem toch eigenlijk 61 of 62 nodig.

• StarWing
  • Laatst online: 05:43

StarWing

Huh ?!?

Ik ben gisteren mijn nieuwe fiets gaan ophalen. Deze avond wat piccies maken voor in de TS :)

Page intentionally left blank.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee