Motor rijden is vet! Het is effe wennen aan die rare lui met hun schaamranden, knee-downs, toesliders, highsiders, Kawabusi-ZXJR1300 RR1 GS 500n Speed Adventures, klaverbladen, mooiweerrijders, toerbuffels, bankstellen, koekblikken, wheelies, stoppies, achtjes, kuipschade, schuifschade, db-killers, track days, nakeds, choppers, supersports, brikken, kwaliksaki's, stukgaatie's...ze dragen het liefst koeien, maar textiel is weer fijner dan zo'n knalgeel regenpak. Een hesje zie je alleen bij BMW-rijders (per definitie 50+), maar die worden hier op afstand gehouden door een Chevy. Oja, voor ik het vergeet: zwarte motoren zijn sneller, maar pas op voor de bakstenen want artikeltje 5 ligt op de loer.
Et voila, nu weet je eigenlijk alles over motorrijden. Wees welkom

Er zijn hier genoeg lessers die allemaal in hetzelfde schuitje zitten, dus spui je mooiste oefenterreinverhalen en n00bvragen. Dat doe ik tenminste wel, en tot nu toe trekken ze het goed
Daar gaat ie weer: AVB komt nu echt dichtbij. Ik heb vandaag alle oefeningen afgewerkt en de instructeur was positief. Dat zou ik ook zijn tegen iemand die vlak voor z'n examen zit (duh), maar ik had er zelf ook een goed gevoel over. De instructeur heeft me nog een keer achterop genomen om te laten zien hoe echte kerels de halve draai maken, namelijk met de voetsteuntjes luid schrapend over de grond. Zo ver ben ik nog net niet...eigenlijk is het jammer dat ik binnenkort van dat oefenterrein af ben, want het is stoer om je motor zo goed onder controle te hebben bij lage snelheid. Aan het einde van de les deed hij op z'n FJR1300 de halve draai en lange slalom, met één hand in de lucht. Dat kreeg ik op m'n lesbarrel dus ook nog niet voor elkaar

Eigenlijk zou je voor AVB gewoon een oud brik moeten kopen en op een privéterreintje oefenen tot je er bij neer valt. Een uurtje is zo voorbij.
Wat vinden de ervaren motards (die in slaap waren gevallen omdat er nergens 300km/h in het verhaal voorkomt): zouden jullie nu veel beter zijn in die speciale verrichtingen?
I reject your reality, and substitute my own.