Het grote rijbewijs topic - Deel 5 |
![]() |
Alweer 2 jaar geleden opende The Legend een algemeen topic over het autorijden en alles wat er mee te maken had. En guess what, dit is alweer het 5e deel van het grote rijbewijs topic! Post hier al je ervaringen met je rijlessen, het afrijden, als je vragen over de theorie hebt of gewoon wilt ouwehoeren over auto/motor (of whatever) rijden! |
Sites met info: |
Algemeen - Allerlei informatie over het rijbewijs zelf - Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen - Info over het auto theorie examen - Hoe vraag ik mijn theorie aan? - Rijscholen vergelijken (slagingspercentage e.d) RIS In de Rijopleiding in Stappen (RIS) leer je stap-voor-stap autorijden. - Meer info over RIS - Overzicht RIS-rijscholen Voertuigcontrole bij het praktijkexamen Bij je praktijk examen kan/krijg je ook een aantal vragen over het voertuig waar je in rijdt. - Site met nuttige info Theorie oefenen - Theorielokaal (online examens) - Online examens bij een rijschool - Rijles Theorie.nl - CBR Online oefenen - Theorie-leren.nl |
Extra informatie |
De TTT Zowel theorie- als praktijkkennis worden tussentijds getoetst door kleine proefexamens af te nemen. Uiteindelijk wordt een laatste groot proefexamen voor de praktijk afgelegd. De TTT of beter bekent onder de Tussen Tijdse Toets. Op deze TTT maakt u kennis met de examinator die u op het examen waarschijnlijk ook gaat krijgen. Een TTT wordt afgenomen alsof het een echt examen is. Ook de bijzondere verrichtingen worden hier getoetst. Als deze met een voldoende kunnen worden beoordeeld, dan kan je vrijstelling krijgen op je examen. Bron Het puntenrijbewijs Bij het systeem van een puntenrijbewijs krijgen automobilisten strafpunten voor verkeersovertredingen, zoals door rood licht rijden,te hard rijden of een ongeluk veroorzaken. Bij het bereiken van een bepaald aantal punten wordt het rijbewijs ingenomen. Bron - Meer informatie De aanhanger Bent u in het bezit van een rijbewijs B (auto), dan mag u rijden met een lichte aanhangwagen. Dit staat alleen niet op uw rijbewijs vermeld. ![]() Bron - Aanhangwagen tot 750 kg Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg. - Aanhangwagen meer dan 750 kg In bepaalde gevallen is het toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg te trekken met alleen rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden: 1. de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig; 2. de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg. Bepalend daarbij zijn de gewichten zoals deze staan vermeld op het voor de aanhangwagen afgegeven registratiebewijs of kentekenbewijs. Bron |
Vorige delen: |
Het grote Rijbewijs topic =] Het grote Rijbewijs topic =] - Deel 2 Het grote rijbewijs topic - Deel 3 Het grote rijbewijs topic - Deel 4 |
Een nieuw rijbewijs |
Per 1 oktober wordt het roze papiertje vervangen door een fraudebestendig kunststof kaart. Als je dus nog een roze papiertje wilt ontvangen moet je voor 1 oktober je rijbewijs halen. Ook de aanvraagprocedure van het rijbewijs wordt fraudebestendiger. Het rijbewijs zal nu centraal geproduceerd worden wat een langere wachttijd met zich meebrengt. Eventueel kun je tegen extra betaling een spoedprocedure aanvragen. Ook verschijnen er nieuwe categorieën, die nu nog niet op het rijbewijs staan.
|
Layout gemaakt door Waypoint en deels van het foute tuning topic gejat |
bovenaan staat nog ergens het 4e tpoic 
mooie startpost
mooie startpost
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Laat mij dan de eerste tweede maar zijn die in deel 5 een post doet.
Heb afgelopen maandag de 15e les gehad, ging wel redelijk goed. Ik moet alleen opletten dat ik niet de snel door de bocht wil(aan't oefenen voor de 2cv straks
) en het gevoel met de koppeling weer vinden.
Theoriecertificaat ook gegeven aan m'n instructeur, hopen dat ik praktijkexamen rond les 25 haal en slaag
Heb afgelopen maandag de 15e les gehad, ging wel redelijk goed. Ik moet alleen opletten dat ik niet de snel door de bocht wil(aan't oefenen voor de 2cv straks
Theoriecertificaat ook gegeven aan m'n instructeur, hopen dat ik praktijkexamen rond les 25 haal en slaag
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Fixed
Heb em niet zelf gemaakt, alleen aangepastmooie startpost
zo straks voor het eerst in m'n pa z'n auto rijden, Nissan Primera 1.8 uit 2002
De wijzen komen uit het Oosten!
Ben eind vorig jaar voor de eerste keer gezakt, had nog ff ervoor gereden ging echt perfect! Ik was ook helemaal niet zenuwachtig, nou ja totdat ik in de auto zat en na het lichten testen etc weg moest rijden
Ow wat heb ik toen slecht gereden zeg, eerste stoplicht liet ik de auto twee keer (achter elkaar
) afslaan, wat ik alleen de aller eerste les een keer gedaan had... en het ergste was nog wel dat ik later ook gewoon een auto niet zag, toen ik een voorrangsweg op reed, terwijl ik toch echt gekeken had en niets gezien had
dat was dus een ingreep.
Maar ja ik reed al zo slecht dat ik toch niet meer verwachtte het te halen, het commentaar was:
Je kijkt, op dat ene kruispunt na dan, wel heel goed, alleen je hebt de auto niet onder controle
Mijn instructeur heeft altijd het omgekeerde gezegd, ik had die auto al super snel onder controle, alleen lette ik niet altijd even goed op. Hij reed zelf niet mee, daar kan ie niet tegen zegt ie. Wel aardig vent verder, hij had ook eigenlijk wel verwacht dat ik het zou halen. Vooral omdat de laatste 2 lessen voor het examen super gingen.
Gelukkig had ik wel examengarantie
7 februari moet ik weer afrijden.

Ow wat heb ik toen slecht gereden zeg, eerste stoplicht liet ik de auto twee keer (achter elkaar

Maar ja ik reed al zo slecht dat ik toch niet meer verwachtte het te halen, het commentaar was:
Je kijkt, op dat ene kruispunt na dan, wel heel goed, alleen je hebt de auto niet onder controle
Mijn instructeur heeft altijd het omgekeerde gezegd, ik had die auto al super snel onder controle, alleen lette ik niet altijd even goed op. Hij reed zelf niet mee, daar kan ie niet tegen zegt ie. Wel aardig vent verder, hij had ook eigenlijk wel verwacht dat ik het zou halen. Vooral omdat de laatste 2 lessen voor het examen super gingen.
Gelukkig had ik wel examengarantie

Misschien dan toch te gespannen waardoor je toch gaat klungelen met de auto?
ben zojuist geslaagd 
ik had gevoel dat ik gezakt was vanwege het feit dat ik op geven moment moeilijk kon invoegen en voorrang kreeg van andere auto.. anders was invoegen niet gelukt.
Maar door het feit dat ik de situatie bleef overzien en dus bleef kijken. ben ik geslaagd
ik had gevoel dat ik gezakt was vanwege het feit dat ik op geven moment moeilijk kon invoegen en voorrang kreeg van andere auto.. anders was invoegen niet gelukt.
Maar door het feit dat ik de situatie bleef overzien en dus bleef kijken. ben ik geslaagd
Gefeliciteerd 
Ja veilig rijden en goed kijken is het belangrijkste he.
Gefeliciteerd en kijken is idd het belangrijkste, daar ben ik zelf ook op geslaagd door goed te blijven kijken. Door de spanning heb ik hem laten afslaan en ging het niet altijd even vloeiend zoals normaal maar wel geslaagd.
Verder heb ik geleerd bij mij rijlessen om ook te kijken naar invoegend verkeer, dat je geen mensen klem gaat rijden. Het is niet verplicht maar wel netjes om iemand te laten invoegen. Of zo mogelijk 1 baan opschuiven naar links om ruimte te maken voor het invoegend verkeer.
Verder heb ik geleerd bij mij rijlessen om ook te kijken naar invoegend verkeer, dat je geen mensen klem gaat rijden. Het is niet verplicht maar wel netjes om iemand te laten invoegen. Of zo mogelijk 1 baan opschuiven naar links om ruimte te maken voor het invoegend verkeer.
*meldt als rijlesser*
Net les 4 van 20 [prognose :P] gehad, en het gaat naar eigen zeggen best goed. Al een paar keer moeten steken, schakelen en wegrijden gaan perfect. Ik moet nu steeds meer doen in het verkeer enzo.
Alleen ben ik te lui om het CBR te bellen voor een afspraak voor m'n theorie, anders doe ik dat boek nooit open. Een TTT werd afgeraden door mijn rijschoolhouder, omdat dat alleen maar voor mensen schijnt te zijn die onzeker zijn. Dus mijn pakket staat nu op 20 lessen incl. examen, en ik doe 2 a 3 lessen per week.
Heerlijk.
Net les 4 van 20 [prognose :P] gehad, en het gaat naar eigen zeggen best goed. Al een paar keer moeten steken, schakelen en wegrijden gaan perfect. Ik moet nu steeds meer doen in het verkeer enzo.
Alleen ben ik te lui om het CBR te bellen voor een afspraak voor m'n theorie, anders doe ik dat boek nooit open. Een TTT werd afgeraden door mijn rijschoolhouder, omdat dat alleen maar voor mensen schijnt te zijn die onzeker zijn. Dus mijn pakket staat nu op 20 lessen incl. examen, en ik doe 2 a 3 lessen per week.
Heerlijk.
Ik zou gaan bellen, of je komt in mijn situatie terecht: kleinste lessenpakket is 30 bij mijn rijschool, ben gestopt na les 24 ofzo omdat ik nog steeds mijn theorie niet had en het anders weinig zin had om mijn pakket 'op te rijden'. Gevolg: al 2-3 maanden ofzo niet meer gelest? 
Ben 'm wel van plan morgen te gaan halen zodat ik dat ook eindelijk eens verder kan.

Ben 'm wel van plan morgen te gaan halen zodat ik dat ook eindelijk eens verder kan.
Ik heb ook uiteindelijk maar eens het CBR gebeld voor een examendatum, anders schoot het ook niet op. Gelukkig toen ook wel direct gehaald
Ik ben nog aan het leren voor theorie. Enige waar ik in de knel kom is wettelijke bepalingen en wat cijfertjes.
Maar verdorie, vandaag de auto ingestapt zonder bril. Dat had ik pas later door (ik werd opgepikt door een andere leerling en een uur later mocht ik rijden). Weet ik ook hoe het is om met sterkte -2,5 te rijden... een keer over de stoep en zitten gokken of ik een bord tegenkom waar ik niet voorbij mag en welke kant ik dan uit moet gaan. Gelukkig alle keren goed gegokt omg.
Het is uiteindelijk wel goed gekomen, geen ongelukken, verder niks over het hoofd gezien. Ik dacht van 'zal ik het tegen hem zeggen of niet' maar heb het met zijn stomme kop niet gedaan.
Maar pff... ben blij dat ik thuis ben.
Maar verdorie, vandaag de auto ingestapt zonder bril. Dat had ik pas later door (ik werd opgepikt door een andere leerling en een uur later mocht ik rijden). Weet ik ook hoe het is om met sterkte -2,5 te rijden... een keer over de stoep en zitten gokken of ik een bord tegenkom waar ik niet voorbij mag en welke kant ik dan uit moet gaan. Gelukkig alle keren goed gegokt omg.

Het is uiteindelijk wel goed gekomen, geen ongelukken, verder niks over het hoofd gezien. Ik dacht van 'zal ik het tegen hem zeggen of niet' maar heb het met zijn stomme kop niet gedaan.

Ik zou op tijd een afspraak maken, de wachttijd kan echt lang zijn, toen ik dat moest regelen was de wachttijd meer dan een maand! Anders moet je dr op de bonnefooi heen, maar dan is het vaak ook superdruk en dringt iedereen voor etc. Beetje zonde van je tijd, en al helemaal zonde als je al een praktijk gepland hebt en nog geen theorie hebt...El-Loco schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:05:
*meldt als rijlesser*
Heerlijk.
Verwijderd
waaaaah, rijbewijs ><. Ik zit nu op ruim 40 lessen en 2 examens. Nog niet gehaald,
ik ben niet echt zenuwachtig met afrijden, maar ut gaat gewoon van geen meter.
ik ben niet echt zenuwachtig met afrijden, maar ut gaat gewoon van geen meter.

thnxWapster schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:41:
Gefeliciteerd
kan ik eindelijk in mijn peugeotje gaan rijden die nu precies 3 maanden voor de deur staat
Bedankt voor het advies.
Ik wil er dus geen 6 / 7 / 8 maanden over doen, al kan overmacht altijd. Kijk ik ken de basisregels in het verkeer wel, maar ik moet inderdaad alles weten, dus ik ga maandag bellen!
Maar; de wachttijden voor een praktijk-examen... Hoe lang zijn die ongeveer? Dat ik zometeen niet op les 18 zit, het gaat perfect en dan lessen bij moet kopen om de tijd op te vullen. Daar heb ik dus zeker geen zin in.
Ik wil er dus geen 6 / 7 / 8 maanden over doen, al kan overmacht altijd. Kijk ik ken de basisregels in het verkeer wel, maar ik moet inderdaad alles weten, dus ik ga maandag bellen!
Maar; de wachttijden voor een praktijk-examen... Hoe lang zijn die ongeveer? Dat ik zometeen niet op les 18 zit, het gaat perfect en dan lessen bij moet kopen om de tijd op te vullen. Daar heb ik dus zeker geen zin in.
Ik ben vorige week geslaagd....alleen heb me rijbewijs nog niet omdat je een week moet wachten
maandag ophalen en dan meteen ff gaan rijden! 
Ik had een ingreep, ging linksaf en kwam beetje op de verkeerde helft terecht, examinator fet boos en aan het stuur trekke
(ik dacht toen echt: fuck, tijd voor herexamen) ook liet ik de motor 1x uitgaan bij de stoplichten (zenuwen)....Mja toch gewoon gehaald omdat ik voor de rest wel alles goed deed. Kijken is het belangrijkste!
En....het is echt helemaal niks zo'n examen! De examinator gaat gewoon een praatje met je aan en je moet gewoon mee praten in zijn stijl, dan komt alles goed. Het zijn nogal vreemde types (althans hier bij ons..)

Ik had een ingreep, ging linksaf en kwam beetje op de verkeerde helft terecht, examinator fet boos en aan het stuur trekke
En....het is echt helemaal niks zo'n examen! De examinator gaat gewoon een praatje met je aan en je moet gewoon mee praten in zijn stijl, dan komt alles goed. Het zijn nogal vreemde types (althans hier bij ons..)
Hoi
Er kwam wat tussen die vrijdag maar vandaag heb ik 'm gehaald, vier fouten. Ik kan weer verderRafe schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:11:
Is daar niet een voorschrift voor?D. Ninjai schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:24:
Maar verdorie, vandaag de auto ingestapt zonder bril. Dat had ik pas later door (ik werd opgepikt door een andere leerling en een uur later mocht ik rijden). Weet ik ook hoe het is om met sterkte -2,5 te rijden...
Kan me herinneren dat je dan eigenlijk niet aan het verkeer zou mogen deelnemen, maar da's wel erg lang geleden hoor.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Begrijp ik dat nu goed 
Jullie mogen in Nederland al met de wagen rijden _zonder_ dat je een theory examen hebt gedaan
Het is toch de bedoeling dat je de baan op moogt als je alle regels kent?
Hoe kan je dat bewijzen zonder een examen theory eerst te doen
Jullie mogen in Nederland al met de wagen rijden _zonder_ dat je een theory examen hebt gedaan
Het is toch de bedoeling dat je de baan op moogt als je alle regels kent?
Hoe kan je dat bewijzen zonder een examen theory eerst te doen
De Nederbelg !
Je moet het theorie-examen halen, voordat je het praktijk-examen mag doen, ofwel voordat je je rijbewijs hebt. Echter mag je wel rijlessen hebben, voordat je je theorie-examen hebt gehaald.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Dat vind ik dan weer erg onlogisch.
Je gaat de baan op zonder een idee te hebben wat mag en wat niet mag enzo.
De Nederbelg !
En daarvoor zijn er rij instructeurs. Die hebben de eigenlijke controle over gas/rem...jij alleen het stuur. En natuurlijk mag je na een paar minuten al gas geven, maar ze kunnen altijd ingrijpen.Jellabie schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:03:
Dat vind ik dan weer erg onlogisch.
En ze leggen de meeste dingen wel uit tijdens het rijden.
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Ik denk van wel want het is wel vrij riskant, iig in een drukke centrum waar ik doorheen ging. Toch hield ik mijn mond omdat ik dan bang was dat ik niet zou mogen rijden en dan moet ik wel betalen... dan wil ik rijden ook. Zeer onverstandig en doe het nooit meer maar mijn rij-instructeur kan altijd ingrijpen (anders deed ik het echt niet) en gelukkig is de reis wel saai verlopen en dat is dus positief.alt-92 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:56:
[...]
Is daar niet een voorschrift voor?
Kan me herinneren dat je dan eigenlijk niet aan het verkeer zou mogen deelnemen, maar da's wel erg lang geleden hoor.
* 3V3RT gaat er over een kleine 3 maanden aan geloven
Kleine 3 maanden?3V3RT schreef op zondag 28 januari 2007 @ 01:46:
* 3V3RT gaat er over een kleine 3 maanden aan geloven
"Geboortedatum 29 juni 1989"
dat is iets meer als 3 maanden maat
Donderdag mag ik weer lessen

XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Filerijden heb ik nog niet gedaan, op snelweg gereden trouwens ook niet
Ik mag morgen om 4 uur weer, lekker crossen door Enschede.

Ik mag morgen om 4 uur weer, lekker crossen door Enschede.
Verwijderd
In België kon je anderhalf jaar geleden (toen ik het deed) zeker vanaf je 17 en 9 maanden een voorlopig rijbewijs krijgen als je geld genoeg had om alle lessen te betalen (dan moest je zeer veel rijles nemen). op je 18de mocht je dan je rijexamen doen, zodat je aan 18 effectief je rijbewijs in bezit had.FoutTM schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:57:
je weet dat op je 17de in het echt lessen verboden is?
Het systeem is nu wat veranderd, dus ik weet niet of dat nog kan, maar het zou best kunnen hoor.
In nederland is op je 17de lessen (maakt niet uit of je net 17 ben of de volgende dag 18 wordt) ten zeerste strafbaar. Op een afgesloten parcour mag het wel, maar daar leer je alleen je auto kennen en niet inspelen op het verkeer lijkt me.Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:21:
[...]
In België kon je anderhalf jaar geleden (toen ik het deed) zeker vanaf je 17 en 9 maanden een voorlopig rijbewijs krijgen als je geld genoeg had om alle lessen te betalen (dan moest je zeer veel rijles nemen). op je 18de mocht je dan je rijexamen doen, zodat je aan 18 effectief je rijbewijs in bezit had.
Het systeem is nu wat veranderd, dus ik weet niet of dat nog kan, maar het zou best kunnen hoor.
* Beerkeeper heeft wel op zijn 17de gelest
Autotheorie mag wel...en je mag ook als je 17 bent lessen als je een opleiding doet voor beroepschauffeur. Heb ik net nog zitten leren, heb morgen theorie, geeeen zin in..FoutTM schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:53:
[...]
In nederland is op je 17de lessen (maakt niet uit of je net 17 ben of de volgende dag 18 wordt) ten zeerste strafbaar. Op een afgesloten parcour mag het wel, maar daar leer je alleen je auto kennen en niet inspelen op het verkeer lijkt me.
* Dersan heeft wel op zijn 17de gelestmaar het mag niet (zelfs geen autotheorie halen op je 17de )
Inderdaad, ze zeiden het afgelopen zaterdag nog tegen me. Mocht je binnen kunnen komen en haal je alles goed op de dag voor je 18e verjaardag zak je alsnog automatisch. Zonde van die €30,80
.
Autotheorie mag niet. Tenminste, dat wilden ze mij het CBR laten doen geloven toen ik er mn theorie kwam halen. Maar gelukkig was ik wel 18Dersan schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:58:
[...]
Autotheorie mag wel...en je mag ook als je 17 bent lessen als je een opleiding doet voor beroepschauffeur. Heb ik net nog zitten leren, heb morgen theorie, geeeen zin in..
Inderdaad gewoon meelullen en een rondje rijden zoals je ook altijd doet tijdens de rijlessen. Heb ik ook gedaan, vrijwel geen stress. Alleen 500 meter voor het CBR het gevoel van yess geen ingreep en ik had een goed gevoel, nu linksaf please niet doorrijden. En ja hoor linksaf naar het CBR heen, uitstappen (had al een beetje een smile) en binnen te horen gekregen dat het een goede rit was en een felicitatieroelieboelie schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:02:
Gewoon denken, don't worry, there's no sugar
Ik ben onderhand ook aardig gewend aan een benzineauto, met eerst iets op toeren laten komen (1000-1200) en dan pas aan laten grijpen om soepel weg te rijden. De eerste rit sloeg hij me wel 50x af
Hehe ja kwam in het laatste hoofdstuk aan bod, ik dacht dat het altijd mocht.heuker schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:24:
ik zou nog maar wat doorleren als je denkt dat je je theorie mag halen op je zeventiende
Maar had vandaag dus theorie...Hoorde vandaag net voor mijn theorie dat ik een tentamen heel slecht had gemaakt, was niet zo handig dat ik het precies voor mijn examen hoorde en heb hem niet gehaald...7 fout, damn...net niet. Volgende keer pas over 2 weken...
Ik ben jaloers op je dat je dat kan, ik kan mezelf niet zo makkelijk over die stress heen zetten. Hopen dat ik 7 feb mijn zenuwen wat beter onder controle heb dan de eerste keer...NoepZor schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:41:
[...]
Inderdaad gewoon meelullen en een rondje rijden zoals je ook altijd doet tijdens de rijlessen. Heb ik ook gedaan, vrijwel geen stress. Alleen 500 meter voor het CBR het gevoel van yess geen ingreep en ik had een goed gevoel, nu linksaf please niet doorrijden. En ja hoor linksaf naar het CBR heen, uitstappen (had al een beetje een smile) en binnen te horen gekregen dat het een goede rit was en een felicitatie![]()
Gewoon denken, don't worry, there's no sugar
Je kan toch anders die kalmeermiddelmeuk van de apotheek kopen? Het schijnt legaal te zijn en helpt je ontspannenWapster schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:08:
[...]
Ik ben jaloers op je dat je dat kan, ik kan mezelf niet zo makkelijk over die stress heen zetten. Hopen dat ik 7 feb mijn zenuwen wat beter onder controle heb dan de eerste keer...
pray for me, morge rijexamen om 2uur
[This space is for rent]
There is no spoon.NoepZor schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:41:
[...]
<knip>
Gewoon denken, don't worry, there's no sugar![]()
<knip>
13 maart praktijk, nu al in spanning xD
het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle
Verwijderd
Zojuist mijn 29e rijles gehad, in groningen.
Alles gaat nog niet echt goed, het rijden of zich wel maar het schakelen dan hou ik er nog een beetje gas bij etc.
Verder naar voren kijken etc.
Theorie ben ik flink aan het leren, 1 hoofdstuk per dag ( zit momenteel bij hoofdstuk 6 )
Alles gaat nog niet echt goed, het rijden of zich wel maar het schakelen dan hou ik er nog een beetje gas bij etc.
Verder naar voren kijken etc.
Theorie ben ik flink aan het leren, 1 hoofdstuk per dag ( zit momenteel bij hoofdstuk 6 )
Gefeliciteerd en veel succes, hopelijk vind je het leuk!
Ik mag 9 februari proefexamen doen.
Me theorie is al gehaald.
Hopen dat het goed gaat en gelijk het echte praktijk examen mag worden aangevraagd.
Me theorie is al gehaald.
Hopen dat het goed gaat en gelijk het echte praktijk examen mag worden aangevraagd.
Jonge je gaat je toch niet druk makenRemond_FRL schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 00:00:
[...]
There is no spoon.![]()
13 maart praktijk, nu al in spanning xD
yess! donderdag mijn rijbewijs gehaald!
39 rijlessen gehad (geen TTT), in 1x
Wel domme fout tijdens examen toen ik van linker naar rechterbaan wilde terugschuiven deed ik knipperlicht niet aan
[This space is for rent]
Jaaaa. Gelijk onder invloed van geneesmiddelen aan het verkeer deelnemen. Goed planFoutTM schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:13:
[...]
Je kan toch anders die kalmeermiddelmeuk van de apotheek kopen? Het schijnt legaal te zijn en helpt je ontspannen
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dat mag gerust hoor. Als het niet mag dan staat het aangegeven op de doosje of flesje van de geneesmiddelen. Of bedoel je het sarcastisch?alt-92 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:00:
[...]
Jaaaa. Gelijk onder invloed van geneesmiddelen aan het verkeer deelnemen. Goed plan
[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 03-02-2007 19:26 ]
Sarcastisch ja.
Ik vind het een nogal rare suggestie voor iemand die nog leert aan het verkeer deel te nemen in een dodelijk wapen in verkeerde handen/motorvoertuig.
Ja, iedereen vind alcohol en verkeer een foute combi, maar blijkbaar geldt dat minder voor medicijnen?
Als je kalmeringsmiddelen nodig hebt om te gaan autorijden (ook al zijn ze toegestaan of homeopatisch of wat dan ook) zou je er eigenlijk niet aan moeten beginnen.
Die zenuwen raak je kwijt door ervaring op te doen, niet door ze te onderdrukken met middelen.
Ik vind het een nogal rare suggestie voor iemand die nog leert aan het verkeer deel te nemen in een dodelijk wapen in verkeerde handen/motorvoertuig.
Ja, iedereen vind alcohol en verkeer een foute combi, maar blijkbaar geldt dat minder voor medicijnen?
Als je kalmeringsmiddelen nodig hebt om te gaan autorijden (ook al zijn ze toegestaan of homeopatisch of wat dan ook) zou je er eigenlijk niet aan moeten beginnen.
Die zenuwen raak je kwijt door ervaring op te doen, niet door ze te onderdrukken met middelen.
Examenvrees is iets heel anders dan in je eigen auto stappen en rijden zonder toezicht door derden. Ik heb last van zenuwen als ik bij mijn eigen lesinstructeur stap (no kidding, als mijn linkervoet op en neer gaat door de zenuwen, ik een papiertje trillend vasthoudt etc etc), terwijl ik bij mijn vader/moeder/andere rijschool geen problemen heb met de zenuwen.alt-92 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:50:
Sarcastisch ja.
Dat is nogal logisch als dat bepaalde "medicijn" er juist om - bijvoorbeeld - bovengenoemde reden is.alt-92 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:50:
maar blijkbaar geldt dat minder voor medicijnen?
Ja trillende benen dat herkende ik wel van mijn examen, dan gaat koppelen in eens ook stuk moeilijkerFoutTM schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:35:
[...]
Examenvrees is iets heel anders dan in je eigen auto stappen en rijden zonder toezicht door derden. Ik heb last van zenuwen als ik bij mijn eigen lesinstructeur stap (no kidding, als mijn linkervoet op en neer gaat door de zenuwen, ik een papiertje trillend vasthoudt etc etc), terwijl ik bij mijn vader/moeder/andere rijschool geen problemen heb met de zenuwen.
* RedPixel heeft vandaag een gratis kennismakingsles gehad
Al eerder een keer een uurtje gereden bij de ANWB maar dat vond ik niks. Deze kerel lijkt me wel aardig
* RedPixel gaat er voor
Al eerder een keer een uurtje gereden bij de ANWB maar dat vond ik niks. Deze kerel lijkt me wel aardig
I see red pixels.
Gratis?wwwhizz schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:42:
* RoD heeft vandaag een gratis kennismakingsles gehad
Al eerder een keer een uurtje gereden bij de ANWB maar dat vond ik niks. Deze kerel lijkt me wel aardig* RoD gaat er voor

Werd tijd ook dat jij je rijbewijs ging halen
Mja, hij heeft eigenlijk alleen maar zitten lullen over wat ie allemaal deed, heb misschien net een kilometer gereden..
True
True
I see red pixels.
Morgen dan voor de eerste keer praktijk examen doen! Ben beniewd hoe het gaat
Verwijderd
Heb vandaag eindelijk mijn rijbewijs gehaald
op een dag na precies een jaar erover gedaan!
Gewoon goed, dat moet je denken. En vooral rijden zoals je tijdens de rijles ook doet, beetje extra op spiegels letten (ook frequent achteruit kijken op rechte stukken) en dan moet het prima te doen zijn. En vooral NIET STRESSEN of jezelf druk maken.
mijn vriendin moet om 10:00 afrijden. Het gaat wel goed met de sneeuw denk ik
Vanmiddag lessen, met die sneeuw misschien
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
En geslaagd! Ging prima, stelde niets voordrensenbrink schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:42:
Morgen dan voor de eerste keer praktijk examen doen! Ben beniewd hoe het gaat
Boven meteen een hand, en dat was het. Nu nog een week wachten...

feli zit ook eenbeetje in de stress over mijn vriendindrensenbrink schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:17:
[...]
En geslaagd! Ging prima, stelde niets voorStukje achteruit rijden, en filepakeren. Even in- en uitvoegen, en weer terug naar het CBR gebouw.
gister gezakt (2de keer
)
Eerste keer was ik veel te zenuwachtig, toen tijd niet meer gereden, paar lesjes gedaan, ging weer prima, maar gister reed ik toch niet lekker, misschien dat ik toch wat routine verloren had ofzo. Nu maar hopen dat 3x scheepsrecht is
@drensenbrink: Feli

Eerste keer was ik veel te zenuwachtig, toen tijd niet meer gereden, paar lesjes gedaan, ging weer prima, maar gister reed ik toch niet lekker, misschien dat ik toch wat routine verloren had ofzo. Nu maar hopen dat 3x scheepsrecht is

@drensenbrink: Feli
vriendin is ook geslaag in 1 keer
Verwijderd
Zojuist lesje 30 gehad , ging allemaal lekker alleen 1 x afgeslagen omdat ik de gas niet gaf op een oprit waar een andere wagen zeer hard in ging.
Ach jah, ik moet eerst nog maar ff theorie halen
, en dan ga ik gewoon 1 x het praktijk examen een keer doen denk ik.....
Ach jah, ik moet eerst nog maar ff theorie halen

Ik had vanmorgen ook les, had afgesproken op Groningen CS, maar hij was het vergeten
, dus ik hem opbellen, komt er meteen aan zegt ie. Ik heb in totaal zo'n 3 kwartier in de kou gestaan (ik was ook wel wat te vroeg
). Komt 'ie er aan zich constant verontschuldigend (hij dacht dat we morgen een afspraak hadden). Aan het eind van mn les zegt ie: "deze les was gratis hoor, was helemaal mijn fout"

I see red pixels.
Gefeliciteerd.drensenbrink schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:17:
[...]
En geslaagd! Ging prima, stelde niets voorStukje achteruit rijden, en filepakeren. Even in- en uitvoegen, en weer terug naar het CBR gebouw.
Had zonet mijn elfde les en ging op zich prima alleen ben ik vrij twijfelachtig wanneer ik een korte bocht moet nemen zodat ik een beetje aan het spookrijden ben. We zijn ook in een parkeergarage geweest en dat was ook wel grappig door al die rondjes omhoog rijden.
We gingen ook nog even de ABS testen op het sneeuw.
[ Voor 10% gewijzigd door D. Ninjai op 08-02-2007 21:57 ]
Ik heb morgen tussen tijdse toets om 8 sóchtends
.
Ga nu slapen en hopen dat ik het er netjes vanaf ben.
Voor de gene die net geslaagd zijn gefeliciteerd!
Ga nu slapen en hopen dat ik het er netjes vanaf ben.
Voor de gene die net geslaagd zijn gefeliciteerd!
Verwijderd
Oh cool en lache dat je ook in groningen rijdt, bij welke rijschool zit jij ??wwwhizz schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:23:
Ik had vanmorgen ook les, had afgesproken op Groningen CS, maar hij was het vergeten, dus ik hem opbellen, komt er meteen aan zegt ie. Ik heb in totaal zo'n 3 kwartier in de kou gestaan (ik was ook wel wat te vroeg
). Komt 'ie er aan zich constant verontschuldigend (hij dacht dat we morgen een afspraak hadden). Aan het eind van mn les zegt ie: "deze les was gratis hoor, was helemaal mijn fout"
![]()
![]()
Ik rijd ook in Groningen. Neem lessen van rijschool Reen die in Appingedam zit. 
Dus als jullie een zilvere Nissan Almera Tino met een blauwe vierkantje op het dak ziet zwaai even.
Dus als jullie een zilvere Nissan Almera Tino met een blauwe vierkantje op het dak ziet zwaai even.
[ Voor 39% gewijzigd door D. Ninjai op 09-02-2007 20:17 ]
PoweRoy schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:55:
[...]
yess! donderdag mijn rijbewijs gehaald!
39 rijlessen gehad (geen TTT), in 1x
Wel domme fout tijdens examen toen ik van linker naar rechterbaan wilde terugschuiven deed ik knipperlicht niet aan
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:54:
Heb vandaag eindelijk mijn rijbewijs gehaaldop een dag na precies een jaar erover gedaan!
Gefeliciteerddrensenbrink schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:17:
[...]

De rest die binnenkort op moet, succes
Bert Luichies uit Assen, hij lest alleen in GroningenVerwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:50:
[...]
Oh cool en lache dat je ook in groningen rijdt, bij welke rijschool zit jij ??
I see red pixels.
Vanochtend geslaagd voor mijn praktijk!
Het is echt geen moer aan zolang je een relaxt praatje hebt met je examinator. volgende week ophalen!
Het is echt geen moer aan zolang je een relaxt praatje hebt met je examinator. volgende week ophalen!
Gefeliciteerd FoutTM
Hopelijk krijg ik deze vrijdag tijdens lessen te horen wanneer ik op kan
je kan het morgen pas aanvragen bij het gemeentehuis kwam mijn vriendin lats achter. Je kan volgende week woensdag pas gaan rijdenFoutTM schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:13:
Vanochtend geslaagd voor mijn praktijk!
Haha ja. Ik donderdag geslaagd, en vrijdag naar het gemeente huis. Alle andere dagen tot 1600 open, maar op vrijdag was het eigenaardig rustig, sloten al om 1200. Dus gister aangevraagd, volgende week maandag pas op halen. Maargoed...
Morgen praktijk! Om 10:00 ga ik nog een stukje rijden met m'n instructeur en om 10:45 staat de afspraak bij het CBR.
Paar uur geleden ook nog een rijles gehad, ging allemaal prima, verwacht het morgen gewoon te halen.
Bijzondere verrichtingen hoef ik in ieder geval niet meer te doen, die heb ik tijdens m'n tussentijdse toets gehaald (die ging ook prima).
Paar uur geleden ook nog een rijles gehad, ging allemaal prima, verwacht het morgen gewoon te halen.
Bijzondere verrichtingen hoef ik in ieder geval niet meer te doen, die heb ik tijdens m'n tussentijdse toets gehaald (die ging ook prima).
Ik heb gisteren mn theorie gehaald...2 foutjes
Nu binnen een maandje afrijden, heerlijk
Gefeliciteerd Dersan
Was niet zo moeilijk he de theorie 
M-ThijZ succes morgen
M-ThijZ succes morgen
Nee sorry, ik heb hem vandaag aangevraagd en met geluk heb ik hem vrijdag binnen vertelde hij. Anders een dinsdagTrailBlazer schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:48:
[...]
je kan het morgen pas aanvragen bij het gemeentehuis kwam mijn vriendin lats achter. Je kan volgende week woensdag pas gaan rijden
Dersan: Gefeli!
M-ThijZ: Zet hem op knul!
[ Voor 5% gewijzigd door Beerkeeper op 13-02-2007 19:43 ]
Verwijderd
Werkt die theorie bij het cbr trouwens met foto's e.d. ?? of met alleen tekst ??
Alle foto-vragen die ik beantwoord namelijk in de theorie boekjes gaan allemaal lekker, sommige tekst vragen gaan alleen wat minder...
En hebben jullie de theorie aangevraagd via de rijschool of via cbr direct ??
Alle foto-vragen die ik beantwoord namelijk in de theorie boekjes gaan allemaal lekker, sommige tekst vragen gaan alleen wat minder...
En hebben jullie de theorie aangevraagd via de rijschool of via cbr direct ??
CBR gebruikt ook foto's. Sommige theorieboeken leveren cd's waar de tests opstaan zoals het CBR ze ook geeft. Kan je ook gelijk goed oefenen qua tijd per vraag enzo.
Verder heb ik m'n theorie gewoon zelf met CBR geregeld. Heb je in principe geen rijschool voor nodig, en is alleen maar handiger om zelf een afspraak te plannen
Verder heb ik m'n theorie gewoon zelf met CBR geregeld. Heb je in principe geen rijschool voor nodig, en is alleen maar handiger om zelf een afspraak te plannen
Dankje...ik was wel gezakt...7 fout..DeluxZ schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:40:
Gefeliciteerd DersanWas niet zo moeilijk he de theorie
M-ThijZ succes morgen

pff.. gezakt. 
Volgens m'n instructeur reed ik met oogkleppen op en de examinator zat steeds vage aanwijzingen te geven waarop ik steeds op toelichting vroeg en volgens haar dus onzeker over kwam.
Heb 't helemaal gehad.

Volgens m'n instructeur reed ik met oogkleppen op en de examinator zat steeds vage aanwijzingen te geven waarop ik steeds op toelichting vroeg en volgens haar dus onzeker over kwam.
Heb 't helemaal gehad.

Hmmmz balen, had je last van stress?M-ThijZ schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:19:
pff.. gezakt.
Volgens m'n instructeur reed ik met oogkleppen op en de examinator zat steeds vage aanwijzingen te geven waarop ik steeds op toelichting vroeg en volgens haar dus onzeker over kwam.![]()
Heb 't helemaal gehad.
Volgende keer haal je het wel
Nee, totaal niet zenuwachtig, maar raakte helemaal van de kaart van m'n examinator. Bijvoorbeeld nadat ik de nummerplaat van mijn lesauto van een afstandje opgelezen had vroeg ik voor de grap of het goed was. Als reactie kreeg ik "Nou, dat kun je zelf toch wel zien!" toegesnauwd.
Nog een voorbeeld: op de autoweg waar ik 100 mocht zat ik achter een stuk of 10 auto's welke allemaal 80 reden. Omdat ik daar zo gauw geen oorzak van zag ben ik ook maar 80 gaan rijden om de situatie een beetje in te schatten: zou ik in kunnen halen of heeft dat consequenties? Hoor ik ineens een snauw van rechts:"Hey! Is je gas op ofzo!?".
En dan als commentaar krijgen dat ik onzeker over kwam ... nee, fijn.
Nog een voorbeeld: op de autoweg waar ik 100 mocht zat ik achter een stuk of 10 auto's welke allemaal 80 reden. Omdat ik daar zo gauw geen oorzak van zag ben ik ook maar 80 gaan rijden om de situatie een beetje in te schatten: zou ik in kunnen halen of heeft dat consequenties? Hoor ik ineens een snauw van rechts:"Hey! Is je gas op ofzo!?".
En dan als commentaar krijgen dat ik onzeker over kwam ... nee, fijn.
toen ik voor de 1e keer moest afrijden. Vroeg de examinator leed het nummerbord van die Ford ff op. Ik had totaal geen verstand van auto's en las simpelweg het nummerbord van de auto er naast op.
Commentaar normaal zeg ik bij dames altijd de kleur en bij heren het merk.
Commentaar normaal zeg ik bij dames altijd de kleur en bij heren het merk.
Zojuist ook geslaagd, volgens m'n examinator was alles goed en vond hij het een mooie rit.
Gelijk naar gemeentehuis geweest en dmv een spoedaanvraag kan ik het pasje morgenochtend ophalen.
M-Thijz; bij die situaties moet je ze gewoon lekker inhalen met 100/110 dan laat je zien dat je initiatief neemt en zeker bent, niet als je als een kuddedier achteraan sluit, zo is het mij geleerd. Zo'n gelijksoortige situatie kwam bij mij vanochtend ook voor, ik heb ze gewoon allemaal ingehaald en dat was dus ook goed.
Succes bij de volgende keer.
Gelijk naar gemeentehuis geweest en dmv een spoedaanvraag kan ik het pasje morgenochtend ophalen.
M-Thijz; bij die situaties moet je ze gewoon lekker inhalen met 100/110 dan laat je zien dat je initiatief neemt en zeker bent, niet als je als een kuddedier achteraan sluit, zo is het mij geleerd. Zo'n gelijksoortige situatie kwam bij mij vanochtend ook voor, ik heb ze gewoon allemaal ingehaald en dat was dus ook goed.
Succes bij de volgende keer.
Whaha 
Ik heb mijn rijbewijs nu al binnen
(dinsdag aanvraag, vandaag binnen. Oftewel 2 dagen). En nee, geen spoedaanvraag!
* Beerkeeper heeft net gereden in zijn moeder's vitara!
Ik heb mijn rijbewijs nu al binnen
* Beerkeeper heeft net gereden in zijn moeder's vitara!
Zo vandaag ook ffe geslaagt voor BE wel commentaar gehad dat ik door moest rijden
reed 65 waar je 70 mag perongeluk
Normaal twijvel ik welles bij oprijden van rotondes en kruisingen met zo'n lange combinatie maar dat ging nu allemaal lekker soepel 
Bij deze wil ik de vmbo studenten (voetgangers) die zich er voor gooiden toen ik richting een rotonde reed op me examen nog ffe bedanken. Dat was bijna een ingreep. (blijft lastig als je zo langzaam moet rijden over rotondes, ze sprongen er duidelijk expres voor
)
Bij deze wil ik de vmbo studenten (voetgangers) die zich er voor gooiden toen ik richting een rotonde reed op me examen nog ffe bedanken. Dat was bijna een ingreep. (blijft lastig als je zo langzaam moet rijden over rotondes, ze sprongen er duidelijk expres voor

[ Voor 34% gewijzigd door Ghostrider op 15-02-2007 17:39 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Waarom 65 waar je 70 mag en geen 300 waar je 70 mag? Je heet toch niet voor niks GhostRider
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
mijn vriendin mag hem morgen dus ophalen. En zaterdag mag ik mijn nieuwe leaseauto afhalen
. Zal ze fijn vinden in een nieuwe auto rijden
FlauwCLB schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:40:
Waarom 65 waar je 70 mag en geen 300 waar je 70 mag? Je heet toch niet voor niks GhostRider

Asus Zenbook i7 256gb
Hoe wist je dan dat hij al klaar was dan? Heb een afhaalbewijs van het gemeentehuis met de datum 19-2-07. Maar jij bent gewoon eerder even langs gelopen, om te kijken of dat ding er al lagFoutTM schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:05:
Whaha
Ik heb mijn rijbewijs nu al binnen(dinsdag aanvraag, vandaag binnen. Oftewel 2 dagen). En nee, geen spoedaanvraag!
* borstel heeft net gereden in zijn moeder's vitara!
Mijn vader had inderdaad even gebeld om te vragen of hij al klaar lagdrensenbrink schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:39:
[...]
Hoe wist je dan dat hij al klaar was dan? Heb een afhaalbewijs van het gemeentehuis met de datum 19-2-07. Maar jij bent gewoon eerder even langs gelopen, om te kijken of dat ding er al lag?
* Beerkeeper gaat vanavond in zijn vader's auto rijden
Dit topic is gesloten.