Het grote rijbewijs topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste
Acties:
  • 37.922 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het grote rijbewijs topic - Deel 6
Afbeeldingslocatie: http://img246.echo.cx/img246/6040/rijlescartoon7eh.jpg

Alweer 4 jaar geleden opende The Legend een algemeen topic over het autorijden en alles wat er mee te maken had. En guess what, dit is alweer het 6e deel van het grote rijbewijs topic! Post hier al je ervaringen met je rijlessen, het afrijden, als je vragen over de theorie hebt of gewoon wilt ouwehoeren over auto/motor (of whatever) rijden!

Sites met info:

Algemeen
- Allerlei informatie over het rijbewijs zelf
- Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
- Info over het auto theorie examen

- Hoe vraag ik mijn theorie aan?

- Rijscholen vergelijken (slagingspercentage e.d)

RIS
In de Rijopleiding in Stappen (RIS) leer je stap-voor-stap autorijden.
- Meer info over RIS
- Overzicht RIS-rijscholen

Voertuigcontrole bij het praktijkexamen
Bij je praktijk examen kan/krijg je ook een aantal vragen over het voertuig waar je in rijdt.
- Site met nuttige info

Theorie oefenen
- Theorielokaal (online examens)
- Online examens bij een rijschool
- Rijles Theorie.nl
- CBR Online oefenen
- Theorie-leren.nl

Extra informatie

De TTT
Zowel theorie- als praktijkkennis worden tussentijds getoetst door kleine proefexamens af te nemen. Uiteindelijk wordt een laatste groot proefexamen voor de praktijk afgelegd. De TTT of beter bekent onder de Tussen Tijdse Toets. Op deze TTT maakt u kennis met de examinator die u op het examen waarschijnlijk ook gaat krijgen. Een TTT wordt afgenomen alsof het een echt examen is. Ook de bijzondere verrichtingen worden hier getoetst. Als deze met een voldoende kunnen worden beoordeeld, dan kan je vrijstelling krijgen op je examen.
Bron

Het puntenrijbewijs
Bij het systeem van een puntenrijbewijs krijgen automobilisten strafpunten voor verkeersovertredingen, zoals door rood licht rijden,te hard rijden of een ongeluk veroorzaken. Bij het bereiken van een bepaald aantal punten wordt het rijbewijs ingenomen.
Bron
- Meer informatie

De aanhanger
Bent u in het bezit van een rijbewijs B (auto), dan mag u rijden met een lichte aanhangwagen. Dit staat alleen niet op uw rijbewijs vermeld.
Afbeeldingslocatie: http://img173.echo.cx/img173/6053/be0fj.gif
Bron

- Aanhangwagen tot 750 kg
Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.
- Aanhangwagen meer dan 750 kg
In bepaalde gevallen is het toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg te trekken met alleen rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:

1. de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen
dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
2. de toegestane maximum massa van de totale combinatie
mag niet meer zijn dan 3500 kg.

Bepalend daarbij zijn de gewichten zoals deze staan vermeld op het voor de aanhangwagen afgegeven registratiebewijs of kentekenbewijs.
Bron

Vorige delen:

Het grote Rijbewijs topic =]
Het grote Rijbewijs topic =] - Deel 2
Het grote rijbewijs topic - Deel 3
Het grote rijbewijs topic - Deel 4
Het grote rijbewijs topic - Deel 5
Een nieuw rijbewijs
Per 1 oktober 2007 is het roze papiertje vervangen door een fraudebestendig kunststof kaart. Het roze papiertje halen is dus nu niet meer mogelijk Ook de aanvraagprocedure van het rijbewijs is fraudebestendiger geworden. Het rijbewijs wordt nu centraal geproduceerd, wat een langere wachttijd met zich meebrengt. Eventueel kun je tegen extra betaling een spoedprocedure aanvragen.

Ook zijn er nieuwe categorieën verschenen die voorheen niet op het rijbewijs stonden.
Categorie AM = Bromfietsen
Categorie C1 = Motorrijtuigen zwaarder dan 3500 kg, maar niet zwaarder dan 7500kg
Categorie D1 = Motorrijtuigen ingericht voor het vervoer van meer dan acht personen maar niet meer dan zestien personen, de bestuurder daarbij niet inbegrepen.
Categorie C1E en D1E geven de bevoegdheid om aanhangwagens voort te bewegen achter de motorrijtuigen van de categorieën C1 en D1.
Categorie LT = Een toekomstige categorie die op een later tijdstip in werking zal treden en bedoeld is voor langzame motorrijtuigen.
Categorie T = Een toekomstige categorie die op een later tijdstip in werking zal treden en bedoeld is voor tractoren.

Voor de categorieën C1, C1E, D1 en D1E kan men in Nederland (nog) geen examen doen. Iedereen die echter de categorie C of D of de daarbijbehorende categorie E heeft of een rijbewijs na 1 oktober 2006 aanvraagt voor één van deze categorieën, krijgt een rijbewijs tevens met de daarbijbehorende categorie C1, D1, C1E of D1E.
Layout gemaakt door Waypoint en deels van het foute tuning topic gejat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Deeltje 6 alweer. Post het maar vol met al uwer onzekerheden tijdens het lessen, ergernissen over het aanvragen van het rijbewijs en die vervelende examinatoren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:58
Post het nog maar een keertje. :D

Zo zo ik ga ook maar weer beginnen met rijlessen.
Door een aantal prive omstandigheden heb ik al 5 maanden geen rijles meer gehad.

Ik zat ongeveer op de 20 lessen en de controle over de auto zelf was heel goed.
Voornamelijk inzicht in het verkeer goed kijken kan ik nog een puntje aan zuigen. ;)
Het zal nu straks wel weer wennen zijn, 6 juli 13:00 mijn eerste rijles weer.
Heb het ook direct goed gedaan en mijn theorie ook aangevraagd, dit word genomen op 27 juli 13:30 in Enschede.
Ik wil er graag zo snel mogelijk doorheen nu zonder onderbrekingen. :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Vrijdag afrijden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:09
Fietsers in Groningen... wat een feest. Naast elkaar, slingeren, beetje de boel op stelten zetten op kruispunten. Dat is mijn enige zorg wanneer ik moet afrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Rustig blijven, goed kijken, en gewoon voorzichtig zijn. Het valt imo mee, als je maar rustig blijft en het overzicht behoudt. Als je in paniek raakt gaat het mis. Zelf ook veel last mee gehad in het begin.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 27-06-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236

Voor de mensen die hun rijbewijs hebben en eigen auto. Wat mij opvalt na zo'n 4 weken in bezit te zijn van rijbewijs en 3 weken van eigen auto :P is dat je niet meer zo secuur kijkt als tijdens de rijlessen. Nou zie ik eigenlijk alles(denk ik), maar als ik bijvoorbeeld bij een _overzichtelijke_ rotonde met goed weer kom waar ik rechtsaf ga, ga ik echt niet meer over mijn rechterschouder kijken om te zien of daar nog iets komt. Heb het immers al goed bekeken toen ik aan kwam rijden. Dit soort dingen. Rijden gaat daardoor ook wat soepeler. Tijdens rijlessen is dit natuurlijk een doodzonde.

Nog wat dingentjes waar ze wat aandacht aan hadden kunnen besteden tijdens rijles lijken mij wel files. Als je dat de eerste keer meemaakt is het toch wel een gewaarwording. Kwam van de oprit naar de snelweg en zag allemaal auto's in de verte. Ik dacht "oh das nog een eindje" dus ff gas geven en invoegen. Nog een keer goed kijken "oh SHIT!! die staan stil". Daar kun je je wel eens in vergissen.
Verder achter een vrachtwagen rijden in de file, veels te dicht erop en reden 5km/h ofzo. Bleek wel nadat ik van rijbaan wou wisselen. Keek even vlug op de linkerbaan of ik kon invoegen, nog geen halve seconde ofzo. Kijk weer voor me staat die vrachtwagen stil! Dus vol op de rem en op enkele cm's ervan tot stilstand gekomen.
Nog een ding is borden lezen van waar je heen wil. De eerste keer dat ik alleen reed in mijn eigen auto natuurlijk de weg aan het zoeken. Nou dan blijf je daarmee dus aan de gang waardoor je geen rode stoplichten meer ziet :( Gelukkig wel nog op tijd en redelijk ruim ervoor tot stilstand gekomen, maar tis toch ff schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Anoniem: 86236 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:08:
Voor de mensen die hun rijbewijs hebben en eigen auto. Wat mij opvalt na zo'n 4 weken in bezit te zijn van rijbewijs en 3 weken van eigen auto :P is dat je niet meer zo secuur kijkt als tijdens de rijlessen. Nou zie ik eigenlijk alles(denk ik), maar als ik bijvoorbeeld bij een _overzichtelijke_ rotonde met goed weer kom waar ik rechtsaf ga, ga ik echt niet meer over mijn rechterschouder kijken om te zien of daar nog iets komt. Heb het immers al goed bekeken toen ik aan kwam rijden. Dit soort dingen. Rijden gaat daardoor ook wat soepeler. Tijdens rijlessen is dit natuurlijk een doodzonde.
Idd. :) Mijn instructeur gaf me altijd de laag van voren dat ik daarmee zou zakken, of maakte van sommige situaties wel heel erg bont, trapt gewoon op de rem "Heb je die fietser van rechts gezien??" * Anoniem: 58485 kijkt .. helemaal niets :/ Maar het gaat om het idee. Het verkeer veranderd elke seconde, en soms zijn dingen ook wel een beetje overdreven, maar je red er iemands leven danwel je eigen later mischien ooit wel mee...

Morgen les, half 5 tot 6, gericht op het TTT voor volgende week, en als dat allemaal goedgegaan is ga ik ook direct door voor m'n examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:40

Crazy D

I think we should take a look.

Het verkeer verandert idd iedere seconde. En je kunt beter een keer teveel kijken dan te weinig. Ik kijk na een paar jaar rijden nog steeds soms in situaties waar nooit iemand kan rijden (bv links voorsorteren, bosjes naast je, en toch nog ff in dode hoek kijken zoals instructeur erin geramt heeft :P). Redelijk zinloos maar ja, zul je zien dat die ene keer dat je niet kijkt een debiel op een brommer m er ff tussendoor propt... En met wat ervaring gaat het rijden dan ook echt niet minder soepel, dat lijkt misschien in t begin als je ook nog druk bezig bent met het rijden op zichzelf en zo. Maar na een tijdje gaat het rijden op zichzelf automatisch en heb je tijd zat om te kijken :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
ik moet volgende week donderdag voor de 3e keer :P Ben nu al zenuwachtig

Voordeel is alleen wel dat ik nu om 2 uur moet en de eerste 2 keer om 8 uur 's ochtends. Leuk hoor die fietsers en bedrijfsbusjes die overal tussendoor racen!

[ Voor 52% gewijzigd door Proqzor op 28-06-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herkent iemand dat stuk in enschede, waar de weg voor het stoplicht naar rechts als een soort kronkel/drempelachtige wijze loopt ? Damn wat een klotestuk is dat :D

Ik wou wegtrekken maar het leek alsof ik op wild terrein reedt haha,. Overigens was de hele rit wel goedgegaan, en uitleg met de auto was niet echt nodig op 2 dingen na, waar je aan de band kon zien dat je profiel 'op' was (1,6MM) en een vraag van 'waar is dit metertje voor' "Ja is voor de benzinetank!" Nee.. hele discussie... Dus jij gooit altijd benzine in een dieselauto ? ... Droog. Het moest dan ook zijn dat het om de 'brandstoftank-meter' ging ... :P

A.s maandag dus TTT om half 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
RoD schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:06:
Rustig blijven, goed kijken, en gewoon voorzichtig zijn. Het valt imo mee, als je maar rustig blijft en het overzicht behoudt. Als je in paniek raakt gaat het mis. Zelf ook veel last mee gehad in het begin.
Ik probeer kalm te blijven maar in mijn hoofd blijft spoken van wel of niet inhalen. Voor kruispunten doe ik dat natuurlijk niet, ook niet als er fietser tegemoet komt maar ik vind het soms wel lastig om een beslissing te maken en elke situatie met fietsers is anders dus aldoor vragen aan mij rij-instructeur bewijst ook niet al te veel zelfvertrouwen. Zeker nu in de laaste paar lessen voor het afrijden moet ik zoveel mogelijk zelf oplossen. Als ik echt iets nieuws tegenkom dan hoor ik hem wel.

Mja, mijn rij-instructeur zei woensdag wel tegen mij van als je dertig mag, ook dertig proberen rijden maar ik zat achter een fietser en ik vond het gewoon niet geschikt om hem in te halen dus ik bleef rustig achter hem rijden ook al duurde dat vrij lang. Ik zag het moment gewoon nog niet om hem in te halen. Ik heb hem ook later niet daarover horen praten dus het zal wel, haastige spoed is zelden goed dacht ik dan. :P

18 juli moet ik afrijden om half tien in de ochtend dus dan heeft iedereen dacht ik vakantie. Dus zal de drukte hopelijk meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
En geslaagd! *O*

Hoefde niet eens bijzondere verrichtingen te doen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:58
Gefeliciteerd ;) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 19:49
-DG- schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:27:
En geslaagd! *O*

Gefeliciteerd *O* d:)b

Zelfs geen hellingproef of keren op parkeerplaats/einde van de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:41

drooger

Falen is ook een kunst.

Maandag 2 uur lessen, dinsdag 2 uur lessen en woensdag om 8 uur examen.

Het moet op zich wel goed gaan, al is nog altijd een risicofactor genaamd pech. :9

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
BoB_HenK schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:39:
[...]

Gefeliciteerd *O* d:)b

Zelfs geen hellingproef of keren op parkeerplaats/einde van de weg?
Dankje. :)
Helemaal niks! Geen hellingproef, niet keren, niks geen parkeerplaats (alleen die van CBR zelf, maar rechuit daarin rijden is nou ook niet zo moeilijk :P )
Ook bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
-DG- schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:27:
En geslaagd! *O*

Gefeliciteerd. Hoe lang duurde de rit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

ik ben 11 keer op geweest en heb de theorie nog niet :( |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
D. Ninjai schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:19:
[...]

Gefeliciteerd. Hoe lang duurde de rit?
Ik weet niet eens precies. Volgens mij iets van 30 min.
De examinator zat na een tijdje ook gewoon te bellen tijdens het examen, iets met zijn sluitels die een collega van hem had ofzo. :P
Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:24:
ik ben 11 keer op geweest en heb de theorie nog niet :( |:( :X
Nofi hoor, maar misschien moet je dan eens gaan leren?
Ik heb ook 1 theorie boek en 2 vragenboeken doorgenomen, met resultaat. (50/50 :z ) Het kost wel wat tijd, maar anders gaat het ook zoveel geld kosten, nietwaar?
Tenminste, ik neem aan dat je 11 keer voor theorie bedoeld?

[ Voor 39% gewijzigd door -DG- op 29-06-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

ja helaas wel,merja meschien BETER leren,ik leer wel :) maar niet goed genoeg schijnbaar elkens keer 7 of 8 fouten,mijn vader zij al kijk uit voor instinkers,nou ja als je zoon vraag krijgt van.moet uw hier 30 in een dertig kilometer zone ,en ja antwoord ja FOUT ,uw mag hier 30 kilometer per uur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:30:
Herkent iemand dat stuk in enschede, waar de weg voor het stoplicht naar rechts als een soort kronkel/drempelachtige wijze loopt ? Damn wat een klotestuk is dat :D

Ik wou wegtrekken maar het leek alsof ik op wild terrein reedt haha,. Overigens was de hele rit wel goedgegaan, en uitleg met de auto was niet echt nodig op 2 dingen na, waar je aan de band kon zien dat je profiel 'op' was (1,6MM) en een vraag van 'waar is dit metertje voor' "Ja is voor de benzinetank!" Nee.. hele discussie... Dus jij gooit altijd benzine in een dieselauto ? ... Droog. Het moest dan ook zijn dat het om de 'brandstoftank-meter' ging ... :P

A.s maandag dus TTT om half 2 :)
Bedoel je dat stuk bij het CBR? Daar zit ook zo'n logische kronkel.

Ik mag donderdag op voor m'n TTT om 8.55 uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:31
Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:22:
ja helaas wel,merja meschien BETER leren,ik leer wel :) maar niet goed genoeg schijnbaar elkens keer 7 of 8 fouten,mijn vader zij al kijk uit voor instinkers,nou ja als je zoon vraag krijgt van.moet uw hier 30 in een dertig kilometer zone ,en ja antwoord ja FOUT ,uw mag hier 30 kilometer per uur :X
Daar is niets instinkerigs aan. Dat zijn gewoon de regels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Maar je moet, indien mogelijk, wel 30 km/h rijden.

edit: Hoe weet je trouwens dat je die vraag fout hebt? Kan me herrineren dat je alleen maar het aantal fouten in de catagoriën kan zien.

[ Voor 58% gewijzigd door drooger op 30-06-2007 18:00 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236

drooger schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:00:
Maar je moet, indien mogelijk, wel 30 km/h rijden.
Volgens de wet niet, het is een max snelheid. Je mag alleen geen gevaar/onnodig hinder opleveren voor anderen door een te lage snelheid. Als je 20 rijdt dan lever je geen gevaar op in een 30 k/m zone voor de rest en hinder je anderen ook niet, tenzij je een gehaast iemand achter je hebt. Maar dat is niet jouw probleem, had die ander maar op tijd moeten vertrekken. 30 rijden op een autosnelweg waar 120 de max is, is dan uiteraard niet goed want dat levert wel gevaar/hinder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Laatst online: 04-12-2024
Afgelopen week alles rondgemaakt voor mn rijopleiding in 10 dagen waar ik 27 augustus mee begin :) 27 augustus eerste ochtend rijden, 3 september TTT en 6 september afrijden :). Een reguliere opleiding duurt me gewoon te lang, en het is niet of nauwelijks duurder. Zijn er hier mensen met ervaringen over de 2 weekse / 10 daagse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Hoeveel moet jij betalen voor die 10 daagse cursus? Een klasgenote van mij wil dat nu ook gaan doen maar zou daarvoor bijna €2400,- kwijt zijn. Het dubbele wat ik heb betaald voor gewone auto rijlessen en examens, dus ik vond dat nogal duur.

Wat zijn jullie ervaringen trouwens als ik morgen ochtend (maandag) m'n rijbewijs aanvraag? Ze zeggen 5 werkdagen, maar heb ik hem dan toevallig vrijdag al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:30:
een vraag van 'waar is dit metertje voor' "Ja is voor de benzinetank!" Nee.. hele discussie... Dus jij gooit altijd benzine in een dieselauto ? ... Droog. Het moest dan ook zijn dat het om de 'brandstoftank-meter' ging ... :P
Vind dat altijd zulke onzin-vragen.. Op mijn examen moest ik uitleggen wat de toerenteller aangeeft. Alsof je zonder te weten wat de toertenteller doet niet veilig kan rijden. Daarna ook geweldige vragen onder de motorkap.. moest ik aangeven waar de ruitersproeiervloeistof in moest (zit natuurlijk een dikke sticker met een ruitensproei-icoon op) en uiteraard de accu |:(

Stop die tijd dan in extra rij-tijd om het rijden zelf extra te beoordelen, denk ik dan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik vind het wel logisch dat ze willen dat je een beetje weet wat waar zit in de auto en waarvoor het bedoeld is. Straks kun je wel autorijden maar heb je totaal geen idee wat je moet doen als het olie lampje gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar het leuke is dat mensen die niks van auto-techniek snappen het gewoon even voor de lesauto in hun kop hebben gestampt. De rij-instructeur wijst het een paar keer aan en je weet het.

In andere auto's kunnen de dingen wel op een hele andere plek zitten, of ontbreken er stickers om dingen aan te geven. Dan zul je toch gewoon even in de handleiding van de auto moeten kijken, want daar staat het gewoon in.

Dus waarom is het zo nuttig om het aan te kunnen wijzen tijdens het afrijden, als het toch altijd snel op te zoeken is.. En als je als auto-n00b later pech krijgt en geen handleiding bij de hand hebt, dan weet je ook niet opeens alles te vinden omdat je ooit in je lesauto de ruitensproeiervloeistof-sticker hebt aangewezen :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dinsdag eerste motorles..echt vet veel zin in :Y)
En de 18e theorie :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

Glashelder schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:27:
Dinsdag eerste motorles..echt vet veel zin in :Y)
En de 18e theorie :)
Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 12

Ken je deze al ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja daar ga ik naartoe als ik m'n rijbewijs heb :P

[ Voor 45% gewijzigd door Glashelder op 01-07-2007 18:33 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

Hehe het zit daar ook vol met lessers en kwa motorles vragen kan je beter daar terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:57

Chakotay

Lick here to continue

-DG- schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:29:
Hoeveel moet jij betalen voor die 10 daagse cursus? Een klasgenote van mij wil dat nu ook gaan doen maar zou daarvoor bijna €2400,- kwijt zijn. Het dubbele wat ik heb betaald voor gewone auto rijlessen en examens, dus ik vond dat nogal duur.

Wat zijn jullie ervaringen trouwens als ik morgen ochtend (maandag) m'n rijbewijs aanvraag? Ze zeggen 5 werkdagen, maar heb ik hem dan toevallig vrijdag al?
Meestal is het rijbewijs na een paar dagen wel binnen, en word je gebeld dat je hem mag komen halen. Maandag aanvragen en vrijdag afhalen kan met een beetje geluk wel lukken :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Chakotay schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:22:
[...]

Meestal is het rijbewijs na een paar dagen wel binnen, en word je gebeld dat je hem mag komen halen. Maandag aanvragen en vrijdag afhalen kan met een beetje geluk wel lukken :)
Mooi, ik ben net bij het gemeentehuis geweest.
Ik bel ze donderdag middag gewoon zelf op en anders vrijdag nog een keer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 23:09
ik heb eindelijk ook mijn rijbewijs gehaald :) 4x is scheepsrecht. Ik was eindelijk eens niet zo zenuwachtig tijdens het rijden, ging eigenlijk ook perfect en dat vond de examinator ook :) wel beetje rare vent moest fileparkeren op een best wel drukke weg, maar ging ook super goed.

Dinsdag aangevraagd en was vrijdagochtend al binnen (leve gemeentehuis in oegstgeest). Zaterdag stukje met m'n pa gereden in ouders van mn auto en toen mocht ik gelijk m'n zusje gaan wegbrengen naar de bus de volgende ochtend (alleen, konden zij lekker verder slapen, moest om 6:00) gebeuren ;)). Auto van ouders rijdt wel erg makkelijk, automaat 8)7 . Nu maar hopen dat ik dan het schakelen niet verleer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wapster schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:26:
wel beetje rare vent moest fileparkeren op een best wel drukke weg, maar ging ook super goed.
M'n instructeur had een week voor mijn examen meegemaakt dat iemand van de examinator moest fileparkeren langs een ferrari :P Niet dat het ineens moeilijker wordt, maar toch het idee van "als ik nu een kras maak..."

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 02-07-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
In Heerhugowaard heb je een rijschool waar je in een Ferrari of een Lamborghini kunt lessen. De Lamborghini Diablo was iets van €300 per uur kreeg ik te horen van mijn oom. Of het was €390, ik weet het niet meer. Dit soort dingen doe je ook voor een keertje, ik denk dat er weinig zijn die er ook echt een hele traject daar volgen. :P

Ik wil het wel eens dolgraag doen. Mja, een Gallardo Spyder of een F430 voor een dag huren met een volle tank kost €1800/1500 maar 24 uur benutten kan je toch niet. Bij de Diablo heb je een L boven op je dak denk ik en op de Gallardo Spyder zal wel ergens "verhuurbedrijf kikimusampa" staan of zo. Kan je je pak van Armani ook terug leggen. :+

Maar goed, het gaat om de ervaring en die zal bij de oude als de nieuwe onvergetelijk zijn. :)

[ Voor 7% gewijzigd door D. Ninjai op 02-07-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
D. Ninjai schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:20:
In Heerhugowaard heb je een rijschool waar je in een Ferrari of een Lamborghini kunt lessen. De Lamborghini Diablo was iets van €300 per uur kreeg ik te horen van mijn oom. Of het was €390, ik weet het niet meer. Dit soort dingen doe je ook voor een keertje, ik denk dat er weinig zijn die er ook echt een hele traject daar volgen. :P

Ik wil het wel eens dolgraag doen. Mja, een Gallardo Spyder of een F430 voor een dag huren met een volle tank kost €1800/1500 maar 24 uur benutten kan je toch niet. Bij de Diablo heb je een L boven op je dak denk ik en op de Gallardo Spyder zal wel ergens "verhuurbedrijf kikimusampa" staan of zo. Kan je je pak van Armani ook terug leggen. :+

Maar goed, het gaat om de ervaring en die zal bij de oude als de nieuwe onvergetelijk zijn. :)
Rare zaak eigenlijk, niet een beetje zonde om een extra set pedalen te monteren in een dergelijke auto :? Ik merk zelf dat ik nóg voorzichter rijd in de auto van m'n ouders, omdat hij niet van mij is, tamelijk prijzig en omdat er niemand bij is om te corrigeren, mocht dat nodig zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 22:35

Aapje

Opel-beun
*kuch*
Iets met over 2 uur afrijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:11
succes man!

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*kuch* ik was op TV met mijn rijschool :P click

Verder mijn TTT wel gehaald hoor :P Geen verdere bijzondere verrichtingen meer doen straks, vrijstelling voor gehad, en voornamelijk het kijkwerk kon iets beter. 2 issues waar de instructeur niet zo blij mee was hehe... Inhalen op een gelijkwaardig kruispunt (fietser rechts van mij), en een bocht ietwat te ruim maken waarop ik op de andere weghelft kwam (was geen nare situatie, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Vergeten, ben geslaagd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:11
gefeliciteerd BaBoOn! *O*

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Nou oke, dan zijn ze even streng...
Mijn rij-instructeur zei dat ik een BNOR zeker wel haal. Mocht dat door die stomme zenuwen en het complete dichtslaan niet lukken, ga ik in een automaat examen doen.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sterretje6 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:25:
Mijn rij-instructeur zei dat ik een BNOR zeker wel haal. Mocht dat door die stomme zenuwen en het complete dichtslaan niet lukken, ga ik in een automaat examen doen.
Is ruilen van instructeur niet wat voor jou mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Morgen mag ik dan eindelijk voor het heilige roze papiertje. Voor de eerste keer. Godver, hoop zo dat ik het haal. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
BioHazard schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:40:
Morgen mag ik dan eindelijk voor het heilige roze papiertje. Voor de eerste keer. Godver, hoop zo dat ik het haal. :X
Inmiddels geen papiertje meer hè :P * RoD was een van de laatsten die het papiertje haalde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Hehe klopt, maar helaas heb ik het vandaag niet gehaald. :'(
Better luck next time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Ja en ik wil um vandaag aanvragen, is dat gemeentepunt dicht :+
En fietsen naar 't gemeentehuis (kost zo'n half uurtje tot 3 kwartier) in deze regen zie ik niet zitten :P

Kan me rijbewijs morgen pas aanvragen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Sterretje6 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:25:
Wat hebben zenuwen met de versnellingspook te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
johnnyv.nl schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:21:
[...]

Wat hebben zenuwen met de versnellingspook te maken?
Wellicht het feit dat het toch een aantal extra handelingen betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kan me wel voorstellen dat het helpt ja. Ik raakte in het begin ook altijd in paniek als ik veel handelingen tegelijk moest doen. Zoals, richting aangeven, kijken, terugschakelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Nadeel is dat je vervolgens nóóit meer schakel kan rijden. Toch erg lastig, tenzij je naar de US verhuist.
(tenminste, als je regelmatig in andere auto's rijdt)

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 04-07-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Daarom wilde ik ook niet in een automaat rijden. Ik leer het toch liever met schakelen. Zo moeilijk is het ook niet :)

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 04-07-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Nee moeilijk is het ook niet, al moet ik af en toe toch nog kijken waar hij nou ook alweer instaat. :D En tijdens rijles gebeurd het me NOOIT, dat ie in de 3 ipv de 2 staat, of dat ik m vergeet in de 1 te zetten. Raad maar eens hoe dat het komt, dat het juist in een examen wel gebeurd.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Sterretje6 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:05:
Nee moeilijk is het ook niet, al moet ik af en toe toch nog kijken waar hij nou ook alweer instaat. :D En tijdens rijles gebeurd het me NOOIT, dat ie in de 3 ipv de 2 staat, of dat ik m vergeet in de 1 te zetten. Raad maar eens hoe dat het komt, dat het juist in een examen wel gebeurd.
Ja, dat herken ik wel een beetje :P Dat heb ik nu ook wel eens... Sta ik bij een stoplicht in de tweede versnelling enzo. En je dan afvragen waarom ie zo langzaam optrekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

johnnyv.nl schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:30:
Nadeel is dat je vervolgens nóóit meer schakel kan rijden. Toch erg lastig, tenzij je naar de US verhuist.
(tenminste, als je regelmatig in andere auto's rijdt)
Gewoon opnieuw examen doen, dan mag je schakel rijden.

En dat valt wel mee. Kennis van me rijd al 25 jaar automaat en kan nog gewoon schakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sterretje6 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:05:
Dat zie je toch in 1 oogblik? Desnoods tel je ze vanaf de eerste versnelling > 2 > 3 , oops eentje terug ik nader een rotonde < 2 , en vervolgens weer naar z'n 3.

Als je het examen van een automaat gaat doen om er zo 'gemakkelijk' vanaf te komen om je papiertje te halen dan kom je nog voor aardig wat verassingen te staan in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:09
Als ik niet meer weet in welke versnelling die staat voel ik altijd even met mijn hand waar die zit, kan je je ogen op de weg houden.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

victenn schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 01:29:
Als ik niet meer weet in welke versnelling die staat voel ik altijd even met mijn hand waar die zit, kan je je ogen op de weg houden.
Bijv :)

Ik denk dat ze het beste eens voorzichzelf kan opschrijven wat ze zelf vindt dat eraan schort, en daaraan werken met de lessen die je nog eventueel krijgt.

Rijbewijs halen is niet alleen de kantjes ervanaf werken > papiertje (zoals dat nu het geval lijkt met een automaat), straks moet je ook alleen de weg op en dat is juist wanneer het het moeilijkste is, omdat je al die tijd iemand naast je gehad hebt die een beetje op je lette danwel vertelde wat je doen moest.

Mijn TTT was goed verlopen. Vrijstelling van bijzondere verrichtingen gekregen, dus bij het examen straks hoef ik dat iig al niet meer te doen. Wel heb ik gevraagd om nog wel even in de tussenlessen nog het e.a aan fileparkeren te doen, want ik voel me er zelf niet tevreden over, het kan in veel kortere tijd allemaal, en ook mijn kijkkunsten kunnen verbeterd worden. Nu ik daar nog 'hulp' bij krijg kan ik daar het beste gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10

Exigence

dnkroz

En als je al zo lang in één auto rijdt weet je intussen toch ook wel welke toerental en snelheidscombinatie bij welke versnelling hoort? Ik hoef maar naar m´n klokjes te kijken of ik weet in welke versnelling hij staat. Zoiets moet automatisme zijn, zolang het dat nog niet is zul je altijd met veel moeite door een examen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

struul schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:43:
Afgelopen week alles rondgemaakt voor mn rijopleiding in 10 dagen waar ik 27 augustus mee begin :) 27 augustus eerste ochtend rijden, 3 september TTT en 6 september afrijden :). Een reguliere opleiding duurt me gewoon te lang, en het is niet of nauwelijks duurder. Zijn er hier mensen met ervaringen over de 2 weekse / 10 daagse?
Ik heb 5 jaar terug een 6 daagse cursus (eigenlijk 5,5) gedaan voor ongeveer €1200, zonder theorie want die had ik op eigen houtje al gehaald. In het begin is het vermoeiend omdat je hele dagen in de auto zit (met z'n 2en steeds 45min om en om) maar je hebt er wel profijt van, omdat je in korte tijd erg veel ervaring op doet.
-DG- schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:29:
Das inderdaad erg prijzig. Zoals ik al zei heb ik een cursus van 6 dagen gedaan, maar dat kostte de helft. Volgens mij heb je voor 2400,- een heeeeeleboel reguliere lessen :X
2-3 dagen ofzo

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Exigence schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 01:52:
En als je al zo lang in één auto rijdt weet je intussen toch ook wel welke toerental en snelheidscombinatie bij welke versnelling hoort? Ik hoef maar naar m´n klokjes te kijken of ik weet in welke versnelling hij staat. Zoiets moet automatisme zijn, zolang het dat nog niet is zul je altijd met veel moeite door een examen gaan.
Ik kijk niet eens meer naar de toerenteller. Ik kan inmiddels wel horen welke mate van geluid bij welk toerental hoort :P
Maargoed, ik heb mijn examen dan ook al bijna een jaar geleden gehaald, dus dat is niet zo vreemd.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 05-07-2007 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Gister zou ik examen hebben, ging alleen niet door. Er was een onderdeel van de dynamo kapot gegaan, de avond daarvoor...

Nu moet 'k wachten tot 25 juli. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Kijk eens naar links onder mijn naam...

Nee, ik weet niet in welke versnelling hij staat, als ik naar de toerenteller kijk, of als ik voel (want dan kan hij bijv in de 1 OF de 3 staan!), of weet ik veel wanneer.

Ik ben gewoon blij dat ik nooit meer bij dat stomme CBR hoef te rijden.Vanaf nu heb ik altijd BNOR.
En wat is er fout aan het proberen in automaat? Dat is toch mijn eigen keuze?!

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vrouw ofniet, dat is geen excuus :)

Iedereen kan een rijbewijs halen, en ook het geduld opbrengen om in een auto te zitten danwel anticiperen om wat er om je heen gebeurd op de weg.

Maar denk je niet dat als je nu een examen doet met een automaat, en je straks een leuk autotje koopt die handgeschakeld is je niet in de problemen komt? Of denk je dat leer ik dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:29:

Iedereen kan een rijbewijs halen, en ook het geduld opbrengen om in een auto te zitten danwel anticiperen om wat er om je heen gebeurd op de weg.

Maar denk je niet dat als je nu een examen doet met een automaat, en je straks een leuk autotje koopt die handgeschakeld is je niet in de problemen komt? Of denk je dat leer ik dan wel?
Dan is ze ook niet verzekerd tenzij ze nóg een keer examen doet.

Verder wordt er van je verwacht dat je kunt horen/voelen/zien/onthouden in welke versnelling je auto staat zonder je ogen van de weg af te richten, dat is een integraal deel van het autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Je kunt toch die paar keer dat je niet weet tijdens je examen in welke versnelling die staat gewoon je hand even op de pook leggen, als je het dan al niet weet icm je snelheid dan (dus dat je niet weet of die in z'n 1, 3 of 5 zit bijv. dan is een automaat misschien maar beter. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

krietjur

Where am I?

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:29:

Sterker nog, als je examen doet in een automaat mag je niet eens rijden in een handgeschakelde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Net TTT gehad, ging wel goed :). 3 Bijzondere verrichtingen gedaan (file parkeren, keren op de weg & bochtje achteruit) en gingen allemaal goed. Dus vrijstelling gekregen.

En nu op voor het grotere werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De eerste versnelling is om weg te komen, of echt als het niet anders kan 15+/- te moeten rijden. Je 2de is om tussen de 20 en 40 te rijden, en je 3rde tegen de 50 danwel 70, maar hogere snelheden kan je beter in een hogere versnelling nemen. Pas als je 1 constante snelheid lang moet rijden, dan zet je 'm vaak ook in z'n 5.

Schakelen moet je automatiseren bij jezelf. Simpelweg gewoon zonder te kijken moet je al weten in welke versnelling je zit. Je kan dat controleren door de koppeling in te trappen, en vervolgens een versnelling terug te gaan, en aan de hand van je pooklocatie (dus laag of hoog) kan je al raden welke versnelling je moet hebben. Ik neem aan dat je niet denkt dat als je 30 rijdt je ook in z'n 5 staat, dan is dat eerder 2.

En bij schakelen kan je vaak ook al horen wanneer je hoger / lager moet. Als de auto echt niet wilt / uit wil vallen dan moet je either way een versnelling terug, en niet al te veel met de koppeling rommelen (slippende koppeling = vergrote kans op slijtage).

Ik weet verder niet je medische achtergrond, danwel fysieke maar als je gewoon gezond bent dan zijn dit echt geen moeilijke handelingen. Ik zou eerder zeggen dat je er de tijd niet voor genomen hebt alles ook echt door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:48:
De eerste versnelling is om weg te komen, of echt als het niet anders kan 15+/- te moeten rijden. Je 2de is om tussen de 20 en 40 te rijden, en je 3rde tegen de 50 danwel 70, maar hogere snelheden kan je beter in een hogere versnelling nemen. Pas als je 1 constante snelheid lang moet rijden, dan zet je 'm vaak ook in z'n 5.
Hoe vul jij het gat dan op tussen 15 en 20 km/u? :')

Schakelen verschilt ook heel erg per auto. De BMW waar ik les mee had gaat te snel de bocht door in z'n 3 terwijl de auto van m'n werkgever (VW Caddy) waar ik een keer een stuk in heb gereden (en ik krijg pas vandaag of morgen m'n rijbewijs :P ) juist het beste in 3 de bochten door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:00:
[...]
Verder wordt er van je verwacht dat je kunt horen/voelen/zien/onthouden in welke versnelling je auto staat zonder je ogen van de weg af te richten, dat is een integraal deel van het autorijden.
Nou en ik kan dat gewoon niet ZO goed. Klaar! Einde discussie! (Niet dat ik het helemaal niet kan.)
En als ik het probeer in een automaat dan let ik daar natuurlijk op bij een auto kopen. Nogal logisch.
Ik rijd alleen op de snelweg in zn 5. 80 heb ik geleerd in zn 4 en mijn instructeur zei dan ook niet: "Het is beter in de 5". Ik zit nl soms te rommelen als ik m in de 5 moet krijgen. Daarom als ik de snelweg opga rijd voer ik de snelheid gewoon op en voeg in en dan zet ik m in de 5. Als ik dat eerder doe, dan zakt mijn snelheid weer en dat is natuurlijk niet verstandig als ze langsrazen met 120.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik heb m'n rijbewijs vanmiddag opgehaald bij het gemeentehuis. *O*
Duurde dus 3 dagen, ben blij dat ik niet voor die 2 dagen eerder 40 euro extra heb betaald. :')

Meteen met m'n moeder even naar Duitsland geweest, boodschappen gehaald. Wel even wennen met een automaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179479

Vandaag om theorie examen gehad in groningen

1 x om 10:30, resultaat : 7 fout. :X
1 x om 13:30, resultaat : 3 fout. *O*

Tjah en ook niet weer niet geleerd...

Sinds 14:00 ben ik zo gelukkig als een konijn, iedereen is blij.... moest vandaag ook nog auto rijden om 15:00, maar dit ging echt brak. ( andere keren gaat het super soepel )

Wel direct aangevraagd en nu maar hopen dat ik snel mag afrijden, kan ik dan eindelijk een auto'tje kopen. ( liefst een renault clio, niet de allernieuwste maar die met de ronde koplampen )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 179479 op 05-07-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Laatst online: 14:00

weebl

YARR!

Sterretje6 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:38:
[...]

Nou en ik kan dat gewoon niet ZO goed. Klaar! Einde discussie! (Niet dat ik het helemaal niet kan.)
En als ik het probeer in een automaat dan let ik daar natuurlijk op bij een auto kopen. Nogal logisch.
Ik rijd alleen op de snelweg in zn 5. 80 heb ik geleerd in zn 4 en mijn instructeur zei dan ook niet: "Het is beter in de 5". Ik zit nl soms te rommelen als ik m in de 5 moet krijgen. Daarom als ik de snelweg opga rijd voer ik de snelheid gewoon op en voeg in en dan zet ik m in de 5. Als ik dat eerder doe, dan zakt mijn snelheid weer en dat is natuurlijk niet verstandig als ze langsrazen met 120.
Rekening houden met het kopen van een auto... Zal je wat leuks vertellen. Als je je rijbewijs in een automaat hebt gehaald, mag je de eerste 5 jaar (dacht ik) niet in een auto met een hand-bak rijden. Dit staat als speciale notitie op je rijbewijs. Als je politie je aanhoudt, terwijl je in een handgeschakelde auto rijdt, heb je een probleem.

En verder: ik wil niet lullig klinken, maar ik heb het idee, dat je gewoon geen auto kan rijden. Hoe veel je ook oefent/lest, het gaat je waarschijnlijk nooit lukken. Als je gewoon niet aan kan voelen in welke versnelling je rijdt, en dat soort dingen, dan mis je gewoon de essentiele vaardigheden die je in de eerste paar lessen al onder de knie moet hebben. En al helemaal niet als je je zo boos gaat lopen maken.

[ Voor 6% gewijzigd door weebl op 05-07-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
weebl schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:40:
[...]

Rekening houden met het kopen van een auto... Zal je wat leuks vertellen. Als je je rijbewijs in een automaat hebt gehaald, mag je de eerste 5 jaar (dacht ik) niet in een auto met een hand-bak rijden. Dit staat als speciale notitie op je rijbewijs. Als je politie je aanhoudt, terwijl je in een handgeschakelde auto rijdt, heb je een probleem.

En verder: ik wil niet lullig klinken, maar ik heb het idee, dat je gewoon geen auto kan rijden. Hoe veel je ook oefent/lest, het gaat je waarschijnlijk nooit lukken. Als je gewoon niet aan kan voelen in welke versnelling je rijdt, en dat soort dingen, dan mis je gewoon de essentiele vaardigheden die je in de eerste paar lessen al onder de knie moet hebben. En al helemaal niet als je je zo boos gaat lopen maken.
Eh, volgens mij is het tegenwoordig zelfs zo dat je dan altijd in een automaat moet rijden. Vroeger werd het wel na zoveel jaar omgezet dat je ook in een gewone mag rijden.

Verder misschien een tip voor dat schakelen, koop een stuurtje voor de pc met een versnellingspookje (ookal is dat alleen een sequentiele, dus alleen op- en afschakelen) en ga simulator spelen met wat langzamere auto's (zodat het moment van schakelen nog enigzins lijkt op je rijles auto).
Klinkt misschien dom, maar ik kon dat eerst ook echt niet maar na een aantal uur dat te hebben gedaan ging dat moment van schakelen ook automatisch. Ik kon deels daardoor ook de eerste rijles meteen al schakelen en alles doen. :D

Hoewel ik me afvraag hoe goed dat nog werkt als het schakelen na zoveel lessen nog niet echt goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je moet je gewoon niet zo op laten jagen en gewoon rustig dat rijbewijs halen.. Jij laat je nu gewoon helemaal fokken omdat je bang bent de domste te zijn.. Ik vraag me af wat je familie ervan zou vinden als je een automaat rijbewijs zou halen..dat zou ik pas dom vinden (en je familie ook waarschijnlijk). Dan heb je het wel snel maar heb je er niks aan..

Je hebt echt niks aan een automaat rijbewijs, 95% van alle auto's is handgeschakeld.. Dan zul je dus vrijwel nooit in de auto van een ander kunnen rijden. Is toch flink waardeloos?

Klinkt misschien hard maar dat is mijn mening.. Je bent echt niet die het zo moeilijk heeft met het halen van het rijbewijs, het wordt gewoon niet cadeau gedaan!
En verder: ik wil niet lullig klinken, maar ik heb het idee, dat je gewoon geen auto kan rijden. Hoe veel je ook oefent/lest, het gaat je waarschijnlijk nooit lukken
Naja dat is weer het andere uiterste :P Maar je moet nu niet opgeven en voor de makkelijke manier gaan.
Eh, volgens mij is het tegenwoordig zelfs zo dat je dan altijd in een automaat moet rijden. Vroeger werd het wel na zoveel jaar omgezet dat je ook in een gewone mag rijden.
Code 10.02, en die is permanent totdat je opnieuw examen doet.

[ Voor 35% gewijzigd door Glashelder op 05-07-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 179479 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:22:
Vandaag om theorie examen gehad in groningen

1 x om 10:30, resultaat : 7 fout. :X
1 x om 13:30, resultaat : 3 fout. *O*

Tjah en ook niet weer niet geleerd...
Dat je de 2e keer minder dan de helft aan fouten hebt lijkt me meer op geluk wijzen dan op kennis. Ben blij dat je ons komt vergezellen op de openbare weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 27-05 13:01
Sterretje6 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:38:
[...]

Als ik jou was, zou ik toch echt even doorgaan, en geen automaten rijbewijs halen. Een automaat komt in NL zo weinig voor dat je nooit even als bob kan rijden in andermans auto, of voor je werk even naar n nabijgelegen dorp wat op kan halen.

Ik maakte met mn rijlessen ook wel is de fout dat ik in mn 3 probeerde weg te komen, of dat ie nog in zn 2 stond, maar dat is gewoon gewenning. Ik heb mn rbw nu 3 maanden ofzo, en bij het schakelen denk ik eerlijk gezegd niet eens na, terwijl ik niet eens zo heel veel op de weg zit. Dus nogmaals, probeer gewoon een volwaardig rijbewijs te halen, en niet zon automaten geval.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
* Proqzor is gister voor de derde keer gezakt.

Ik kwam bij een weg waar auto's geparkeerd stonden aan de rechterkant (ik reed rechts). Er waren gewoon parkeervakken dus er was genoeg ruimte. Kwam er een tegenligger aan, we konden beide makkelijk langs elkaar maar toen zei de examinator: "Dat is best krapjes Niels". Dat heb ik verkeerd geinterpreteerd en dacht eigenlijk al dat ik gezakt was. Heb de rest van de rit met die gedachte gereden. Ik ging ook steeds sneller rijden en toen miste ik een bord voor verplichte rijrichting wat overigens niet uitmaakte want ik reed alsnog de goede kant op. Maar later kwam ik wat te snel op een kruising af op een industrieterein en er kwam een vrachtauto van rechts. Ik kon er nog voor langs en hij kon ook gewoon doorrijden maar ik moest de bocht wat afsnijden. Dit werd gezien als een fout.

Combinatie van zenuwen (mn voet bij de koppeling trilde als een mofo, leek wel spastisch) en teveel nadenken over he het ging etc etc. Volgende keer neem ik zo'n anti zenuwenpil want de afgelopen 5 rijlessen gingen PERFECT. Ik kan al sinds de 30e les goed autorijden, beter dan mn moeder en nu zit ik op 60 rijlessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Ik pik het dus echt niet dat er word gezegd dat ik niet kan rijden en het nóóit zal halen. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Wat ik nu allemaal bedenk zet ik maar niet hier neer, dan heb ik een ban voor het leven.

Ik wed dat je te trots en te arrogant bent om je excuses aan mij te DURVEN aanbieden??

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Sterretje6 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:05:
Ik pik het dus echt niet dat er word gezegd dat ik niet kan rijden en het nóóit zal halen. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Wat ik nu allemaal bedenk zet ik maar niet hier neer, dan heb ik een ban voor het leven.

Ik wed dat je te trots en te arrogant bent om je excuses aan mij te DURVEN aanbieden??
Nou nou nou nou, ik denk dat de tip die eerder gegeven is, wisselen van instructeur, helemaal zo'n slechte nog niet is. Je wilt niet weten hoeveel mensen puur door een instructeur onzeker worden. Je kunt het gewoon niet altijd treffen met de personen en een ander kan jou de dingen die je hier niet onder de knie krijgt misschien in een lesje of twee zo bijbrengen.

Daarnaast is het m.i. juist raadzaam om niet voor de makkelijkste weg te gaan kiezen: Hou er goed rekening mee dat je in een dodelijk wapen rijdt. Als je het verneukt, dan is er een grote kans dat je dat niet alleen voor jezelf doet (en zelf kom je er vaak nog alleszins redelijk vanaf), maar vooral dat je een "zacht doel" (fietser, voetganger, motorrijder) sloopt. Dit is niet om je bang te maken, maar hou er wel rekening mee.

Overigens heb ik m'n rijbewijs nu een jaar of 6, heb in die 6 jaar vrijwel niet gereden en krijg nu een leasebak. Wel met automaat, wel zo makkelijk, zeker in relatief dichtbevolkt Stockholm met redelijk wat files her en der en z'n heuveltjes. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

En waarom zou ik m'n excuses moeten aanbieden :?

Sorry hoor, maar als je al zo reageert tegen je mede-forumgebruikers die zich in jouw ogen misdragen (wat misschien wel helemaal niet zo is) wil ik niet weten wat je doet tegen je mede-weggebruikers die zich in jouw ogen misdragen.

Oftewel, wind je niet zo op! Hier op GoT niet, niet tijdens je examen en al helemaal niet als je uiteindelijk in je eentje rondrijdt.

En waar je het vandaan haalt dat ik trots/arrogant ben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12

BrZ

Op zich vind ik het niet zo dom om met automaat examen te doen, als dat echt een zorg minder voor je is tijdens je examen kan dat echt helpen. En dan na een jaar ofzo weer examen doen voro handgeschakelde auto's, met de ervaring die je inmiddels hebt zou dat geen enkel probleem mogen zijn.

Echter denk ik niet dat schakelen jouw probleem is (alhoewel, het verschil niet merken tussen z'n 1 en 3 is wel redelijk hopeloos te noemen), maar alles er omheen is het probleem. Beter bekend als faalangst. Misschien een idee om te kijken of je daar iets aan kan doen, maar dat is wel een flinke drempel voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18

Theimon

Snapte!?

Zoals ik weebi's post lees is het zeker geen flame naar jou, meer een stuk advies.
Ik weet niet wanneer je je volgende examen hebt, maar stel, je haalt het weer niet: ga je dan bij jezelf te rade of je het wel echt kan? Is het dan nog de moeite om het weer te gaan proberen met alle financiele en emotionele gevolgen vandien?
Of blijf je star volhouden dat je het zeker wel kan en ga je gewoon door? Er moet op een gegeven moment een punt komen waar je eventueel de waarheid onder ogen moet zien en tegen jezelf moet zeggen: OK, helaas, hier houdt het op. Wie weet over een paar jaar weer een keer maar voor nu zit het er niet in.
Zoals weebi al aangeeft: de posts hier naar jou toe zijn advies, geen flames. Maar omdat je het zo wel oppakt is het wel de vraag hoe jij reageert in het verkeer. Hier zitten mensen die je dingen van een ander perspectief proberen te laten zien, "out there" zijn het mensen met eeuwige haast die er schijt aan hebben wat jij doet zolang je maar opschiet. Als je net zo reageert daar als hier, gaat het niet goed komen met je bloeddruk, dat is een ding wat zeker is.
Ik ben nu al 5 jaar (vrachtwagen)chauffeur, ik rij om en nabij een ton per jaar (NL distributie). Als ik jouw "attitude" zou hebben had ik nu al 4,5 jaar in de ziektewet gezeten....

We zitten hier niet om je te pesten, laat dat duidelijk zijn. Een stukje wijze raad zou je het eerder kunnen noemen. Maar zoals altijd (zowel hier als "out there") kan je wijze raad naast je neer leggen.

Edit: Excuses vind ik imho niet op zn plaats....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Theimon schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:01:
[...]

Zoals ik weebi's post lees is het zeker geen flame naar jou, meer een stuk advies.
Ik weet niet wanneer je je volgende examen hebt, maar stel, je haalt het weer niet: ga je dan bij jezelf te rade of je het wel echt kan? Is het dan nog de moeite om het weer te gaan proberen met alle financiele en emotionele gevolgen vandien?
Of blijf je star volhouden dat je het zeker wel kan en ga je gewoon door? Er moet op een gegeven moment een punt komen waar je eventueel de waarheid onder ogen moet zien en tegen jezelf moet zeggen: OK, helaas, hier houdt het op. Wie weet over een paar jaar weer een keer maar voor nu zit het er niet in.
Zoals weebi al aangeeft: de posts hier naar jou toe zijn advies, geen flames. Maar omdat je het zo wel oppakt is het wel de vraag hoe jij reageert in het verkeer. Hier zitten mensen die je dingen van een ander perspectief proberen te laten zien, "out there" zijn het mensen met eeuwige haast die er schijt aan hebben wat jij doet zolang je maar opschiet. Als je net zo reageert daar als hier, gaat het niet goed komen met je bloeddruk, dat is een ding wat zeker is.
Ik ben nu al 5 jaar (vrachtwagen)chauffeur, ik rij om en nabij een ton per jaar (NL distributie). Als ik jouw "attitude" zou hebben had ik nu al 4,5 jaar in de ziektewet gezeten....

We zitten hier niet om je te pesten, laat dat duidelijk zijn. Een stukje wijze raad zou je het eerder kunnen noemen. Maar zoals altijd (zowel hier als "out there") kan je wijze raad naast je neer leggen.

Edit: Excuses vind ik imho niet op zn plaats....
Jij hebt hem door :)

Probeer de fout bij jezelf te zoeken, en leer te luisteren naar de adviezen van anderen. Deze zijn echt niet allemaal ongegrond hoor :) Probeer ze gewoon eens op te volgen, wie weet helpen ze ;)

Edit:
Ik zeg dit soort dingen echt niet om je te pesten hoor. Ik duw alleen de realiteit onder je ogen, hoe hard die ook mag zijn, soms is dat gewoon nodig om het gewenste resultaat te behalen.

Door deze instelling heb ik zelf m'n praktijkexamen in een keer gehaald:

Blijf rustig onder alle omstandigheden. Houd rekening met anderen, maar zorg ervoor dat anderen geen rekening met jou hoeven te houden. En als laatste: kijken, heeeeeel veel kijken :)

[ Voor 11% gewijzigd door weebl op 06-07-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 23:09
Ik vind het echt onzin dat je perse geen automaat-rijbewijs moet halen. Ik ken persoonlijk 2 mensen die door zenuwen of wat dan ook het maar niet lukte om een "normaal" rijbewijs te halen en die rijden nu allebei rond in een automaat en zijn allebei prima chauffeurs. Er komen ook steeds meer automaten, dus ook dat je nooit in andersmans auto kan rijden is onzin.

Ik vind excuses op zich ook wel terecht, want jullie doen echt ongelooflijk inferieur over een automaat-rijbewijs en daarmee over haar (keuze). Dingen in de trant als, "wat denkt je familie wel niet" slaan echt nergens op. Misschien is het wel iets handiger om een normaal rijbewijs te halen, maar het is echt geen ramp om een automaat rijbewijs te halen. Schakelen is maar een heel klein deel van het autorijden, goed kan kijken en situaties goed inschatten is veel belangrijker.

Succes Sterretje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Wapster schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:22:
Dingen in de trant als, "wat denkt je familie wel niet" slaan echt nergens op.
Daar komt ze zelf mee hoor...

En het is niet het feit dat ze haar automaat-rijbewijs moet gaan halen in plaats van het gewone rijbewijs waar ik wat mee heb, maar haar temperament. Als je hier op een forum je al zo uit de tent laat lokken, wil ik niet weten wat ze doet in een chaotische verkeerssituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Nou dan kan ik er toch niks van, jullie je zin. Wat kan mij het ook boeien.... :'(
Ik hoop toch dat ik snel van de wereld gehaald mag worden (en nee ik ben niet zo laf om het zelf te doen).
Tja wat ben ik dan voor iemand dat ik dit simpele dingetje niet eens kan... Jullie hebben helemaal gelijk, lach me maar uit zo hard als je kan. Dit stomme wijf kan het toch niet zien. (Ik wed dat sommige van jullie dit al gedaan hebben.)

[ Voor 39% gewijzigd door Sterretje6 op 07-07-2007 20:22 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Sterretje6 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:17:
Nou dan kan ik er toch niks van, jullie je zin. Wat kan mij het ook boeien.... :'(
Ik hoop toch dat ik snel van de wereld gehaald mag worden (en nee ik ben niet zo laf om het zelf te doen).
Euhm. Besef je wel dat je het over je rijbewijs gaat? Het is toch geen ramp van buiten-proportionele omvang? :? Als je hier al zo van over de zeik gaat dan zou ik toch eens psychologische hulp zoeken ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18

Theimon

Snapte!?

Wapster schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:22:
Ik vind excuses op zich ook wel terecht, want jullie doen echt ongelooflijk inferieur over een automaat-rijbewijs en daarmee over haar (keuze). Dingen in de trant als, "wat denkt je familie wel niet" slaan echt nergens op. Misschien is het wel iets handiger om een normaal rijbewijs te halen, maar het is echt geen ramp om een automaat rijbewijs te halen. Schakelen is maar een heel klein deel van het autorijden, goed kan kijken en situaties goed inschatten is veel belangrijker.

Succes Sterretje!
Ik doe niet inferieur over het automaten rijbewijs, sterker nog....daar heb ik het niet over gehad. Echter, ik ben wel van mening dat een automaten rijbewijs je beperkt. Maar dat is totaal irrelevant m.b.t. wat ik in eerdere posts probeerde te zeggen richting Sterretje6.
Het gaat erom hoe zij omgaat met kritiek en situaties. Als ik een reactie als dit zie:
quote: Sterretje6
Tja wat ben ik dan voor iemand dat ik dit simpele dingetje niet eens kan... Jullie hebben helemaal gelijk, lach me maar uit zo hard als je kan. Dit stomme wijf kan het toch niet zien. (Ik wed dat sommige van jullie dit al gedaan hebben.)
(en dat is niet de eerste in die trant....) hoe gaat het haar dan af in het verkeer? De "kritiek" en adviezen die ze krijgt, hier en van haar eigen instucteurs en examinators lijkt ze in de wind te slaan in de zin "ze zijn allemaal tegen me". En daar zit m de grap. Als je dat laat varen, en er naar luistert en probeert toe te passen, kom je een stuk verder.
Ik denk ook niet dat het schakelen het probleem is. Tijdens het examen mag je best een keer misschakelen, als je het maar beheersd oplost en je daardoor niet laat afleiden. Ik denk dat het meer gaat om het afhandelen van situaties. Het oplossen van drukke verkeersmomenten en daarbij het overzicht houden.

Wat je zelf al zegt: schakelen is een klein deel van het autorijden an sich. Maar voordat het dat is moet je het eerst doorhebben. Een automatisme, routine. Jij moet je bezig houden met kijken en opletten in plaats van te roeren in die bak in de gok de goede versnelling te hebben.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 16:17
Sterretje6 in "Het grote rijbewijs topic - Deel 6"
we zeggen niet dat je het niet kan, dat zeg je zelf wel.
er wordt alleen geprobeerd om jou advies te geven over wat je wellicht wel en niet zou kunnen doen.
euhm, ik wil niet veel zeggen maar je bent echt niet de enigste die problemen heeft (gehad) met schakelen. En dat je een vrouw bent heeft daar niks mee te maken!
en uitlachen zal ik al helemaal niet doen, maar wat hier genoemt wordt, met het automatisme klopt wel gewoon, dat is iets wat je aangeleerd moet krijgen.
neemt niet weg dat ik soms met een schuin oog zat te kijken naar de versnelligspook van mijn lesauto, om te zien of deze omhoog (z'n 3de) of omlaag (in z'n 2de) versnelling stond

als het na die vele lessen nog geen automatisme is geworden dan klopt er ergens toch iets niet.
en wellicht ligt het probleem bij de rij-instructeur?
probleem hoeft niet bij jou te liggen, maar kijk eens of de rijschool wel helemaal voldoet
neem desnoods eens 1 lesje bij een andere, puur om te vergelijken
dit zou je ook heel goed bij een andere rijschool kunnen voorleggen, dat die rijschool waar je nu zit je niet helemaal lekker valt, en al 4 keer examen hebt gedaan, en graag 1 keer bij hun zou willen lessen om te vergelijken, en eventueel de volgende lessen daar te volgen (als ze beter bevallen uiteraard...)
Ik zit nl soms te rommelen als ik m in de 5 moet krijgen. Daarom als ik de snelweg opga rijd voer ik de snelheid gewoon op en voeg in en dan zet ik m in de 5. Als ik dat eerder doe, dan zakt mijn snelheid weer en dat is natuurlijk niet verstandig als ze langsrazen met 120.
ja? zo heb ik het ook geleerd hoor :)
lijkt me niks verkeerd aan

ik zou zeggen, neem dit niet als kritiek op, maar als advies.
want dat is telkens geprobeerd je te geven, blijkbaar ben je alleen van mening dat het afbrekende kritiek is, terwijl er juist geprobeerd wordt opbouwende kritiek te geven

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

krietjur

Where am I?

Ik heb ook gewoon geleerd om in te voegen in de 4. Op het moment dat je gaat invoegen moet je snelheid maken en veilig zien in te voegen. Dan moet je je dus niet druk gaan maken om schakelen.
En of je de 80 nou in de 4 of de 5 doet, of de 50 in de 3 of de 4 zal de examinator worst wezen. Dat is hooguit in je eigen voordeel/nadeel als je een auto hebt met het oog op brandstofverbruik.

Schakelen is iets wat mij vaak ook met moeite ging.. schakelen opzich ging wel prima, maar ik vergat ook vaak in welke versnelling ik zat.. of ik vergat terug te schakelen voor een bocht of een rotonde bijvoorbeeld. Dat ging eigenlijk bijna elke les nog wel een keer fout, zelfs bij het examen nog trouwens.. krappe bocht in de 3 genomen.. kreeg alleen ff een opmerking van de examinator: doe het de volgende keer wel ff in de 2 he? ;)

Punt is gewoon dat ze je niet voor niets laten zakken. Kan me wel voorstellen dat het examen steeds lastiger wordt, zeker gezien de druk die je op jezelf legt. Advies: ga, zoals ook al meerdere keren gezegd hier, gewoon eens een proeflesje nemen bij een andere examinator. Kan echt wel een wereld van verschil zijn. En laat je hier niet aanpraten dat je beslist niet kan rijden ofzo, je kan het echt wel leren. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Rustig maar, de wereld vergaat echt niet hoor als je het niet haalt. Probeer het van de positieve kant te bekijken. Wat gaat er wel goed, waar heb je geen problemen mee.

En geloof me, het kan echt wel erger. Zo zijn er mensen die er niet eens aan lessen kunnen beginnen in verband met bepaalde lichamelijke tekortkomingen. Zo kende ik een meisje die geen diepte kan zien, ze had al heel veel moeite met fietsen en op haar 16 kreeg ze van de opticien te horen dat ze nooit auto zou mogen rijden...

En dan nogmaals: denk nog eens bij jezelf na of je dit wel echt kan. Als je jezelf er gewoon bij neerlegt dat je het niet kan, dan scheelt dat ook een hoop stress denk ik ;)

Als je het toch af wil maken: zoek het probleem bij jezelf, jij zit achter het stuur, jij maakt de fouten. Vraag desnoods een andere instructeur, die je op een andere manier op de fouten wijst. Wie weet helpt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Een vriendin van mij heeft na 2 x tientallen lessen (bij verschillende instructeurs en met een paar jaar ertussen) besloten dat ze niet kan autorijden en het ook niet gaat leren. Aan sommige mensen is het gewoon niet besteed.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Confusion schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:46:
Een vriendin van mij heeft na 2 x tientallen lessen (bij verschillende instructeurs en met een paar jaar ertussen) besloten dat ze niet kan autorijden en het ook niet gaat leren. Aan sommige mensen is het gewoon niet besteed.
Precies, autorijden is niet voor iedereen weggelegd. Daarom zijn er ook examens. Als iedereen zou mogen autorijden waren er ook geen rijbewijzen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02
weebl schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:44:
[...]

Precies, autorijden is niet voor iedereen weggelegd. Daarom zijn er ook examens. Als iedereen zou mogen autorijden waren er ook geen rijbewijzen nodig.
Er zijn rijbewijzen nodig om te voorzorgen dat het niveau op de weg op een redelijk niveau ligt. Anders zou iedere gek zonder rijbewijs gaan scheuren, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dan zou je dodelijk ongelukken als gevolg hebben.

Ik zou zeggen voor de mensen die niet durven, ga is niet in een stad lessen maar echt in een dorp. Begin is rustig op te bouwen.
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.