Het grote rijbewijs topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 38.141 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:24:
[...]

Dankje :) .

Ik neem vandaag nog een les.
40 euro meer of minder maakt nu tog niet meer uit :P .
En morgen natuurlijk voor het examen een les en dan moet het gebeuren.
Ik heb het gevoel dat het wel goed gaat komen, alleen erger ik me aan de clusteropdrachten.
Die heb ik liever niet, maar die zijn helaas wel te verwachten.
:P Zo mijn datum is ook bekend... 21 Mei 15:50 O-)

_/-\o_ Hopelijk mag ik dan ook eindelijk mijn rijbewijsje ontvangen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

Mr_gadget schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:29:
De rest was kennelijk gewoon prima! Maar wel lullige manier om te zeggen dat je geslaag bent dan..

Merken jullie trouwens ook iets van de problemen bij het CBR met examens? Ik heb nu een examen aangevraagd maar dat blijkt pas in juli te kunnen |:(
Ik heb de dag na mijn vorige examen (7 april) meteen weer een examen laten aanvragen. Ik les bij een van de grotere rijscholen in de regio, en ik heb nog niet eens een datum...dus dat zal ook wel juni/juli worden...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
leokennis schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:07:
[...]

Ik heb de dag na mijn vorige examen (7 april) meteen weer een examen laten aanvragen. Ik les bij een van de grotere rijscholen in de regio, en ik heb nog niet eens een datum...dus dat zal ook wel juni/juli worden...
Ik ben begin april ook gezakt, gelukkig kan ik 21 mei weer op... O-) was al lekker pissig omdat je iedereen hoord praten over Juli... 8)7 |:(

:O Ik hoop echt dat ik het haal, want wil niet zover komen dat mijn theorie ook nog is verloopt! :/ (Sept 2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd aan degenen die hun rijbewijs hebben gehaald! _/-\o_

Ik heb dit keer gemerkt dat goed uitgeslapen zijn enorm veel helpt :P Vannacht een goeie 10 uur geslapen (tijd van de week inhalen :X), en 't ging echt 10x beter dan vorige keer. Volgende week twee enkele lessen (deed voorheen altijd dubbele lessen) omdat 't nu eigenlijk meer routine ontwikkelen is dan nieuwe dingen leren. Moet alleen nog leren terugschakelen bij in/uit/opritten... Instructeur vind 't niet leuk als ie met z'n kop door 't plafond zit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55
Vandaag een Po-Lo :+ gehuurd voor het weekend en voor het eerst gereden zonder iemand naast me die aanwijzingen geeft. Ging best lekker! Ik kreeg het wel een beetje benauwd toen ik geen ruimte kreeg bij het invoegen en het einde van de strook wel érg dichtbij kwam. Verder viel het me alleszinds mee...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

Examens nu plannen gaat niet lukken (tenzij grote rijschool) maar er komen er altijd vrij, grote rijscholen kopen veel in maar soms hebben ze die helemaal niet nodig. Dus worden ze weer vrij gemaakt. Dat had ik dus ook bij m'n TTT, kwam toevallig een les vrij en meteen ingeplanned. Nadeel is dat je vandaag gebeld kan worden of je morgen kan afrijden. Maar wat is erger? Nu weten dat je over drie weken moet afrijden en dan gaan lopen nagelbijten, of minder dan 24u hoeven wachten en "let's get it over with". Dan heb ik toch liever dat laatste eigenlijk. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grotere rijscholen hebben die plaatsen gewoon nodig hoor, enkomen net zo goed plaatsen tekort. Vergeet niet dat die gewoon betaald moeten worden, en naar mijn weten kost het ook geld om een afspraak te annuleren.
Die problemen met wachttijden komen gewoon door gigantische wanprestaties van het CBR. De vorige directeur is niet voor niets eruit gegooid. Geen nieuw personeel aannemen voor openstaande vacatures, geld wat verdampt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Examenplaatsen worden soms ook tussen rijscholen onderling "verkocht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:09:
Examenplaatsen worden soms ook tussen rijscholen onderling "verkocht".
Door met de andere rijschool aan de telefoon de datum te annuleren, zodat die ander hem direct weer kan reserveren (er wordt een soort marktplaats systeem gebruikt). Gaat dus niet onzichtbaar. Rijscholen kunnen overigens niet oneindig veel examens inkopen, zo zinvol is dat handelen dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:39:
[...]

Door met de andere rijschool aan de telefoon de datum te annuleren, zodat die ander hem direct weer kan reserveren (er wordt een soort marktplaats systeem gebruikt). Gaat dus niet onzichtbaar. Rijscholen kunnen overigens niet oneindig veel examens inkopen, zo zinvol is dat handelen dus niet.
Klopt, mijn instructeur (tevens eigenbaas) kan op een site zien wat er wordt aangeboden aan TTT's en examens. Je moet er wel snel bij zijn want als er iets vrij komt en je wacht te lang dan pakt iemand anders het voor je neus weg.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
b00ster schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:54:
[...]

:P Zo mijn datum is ook bekend... 21 Mei 15:50 O-)

_/-\o_ Hopelijk mag ik dan ook eindelijk mijn rijbewijsje ontvangen! :D
Je moet een dagje na mij, en ik ben nog niet eens begonnen met lessen :>

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezakt. |:(
De eerste 20 minuten gingen perfect.
Hij had gezien dat ik hele goed kon rijden en toen gingen we richting het cbr.

We waren in een 30 zone, toen moest ik op ene gegeven moment linksaf.
Ik zag een bord met einde 30 en een voorrangsweg, dus ik gaf rechts geen voorrang.
Dat was een ingreep, het bordt gelde na de kruissing.

Ik ging weer linksafslaan alleen ik moest de volgende x iets langer blijven w8en om te zien wat de mensen met hun hond gingen doen, want de vrouw die wou kenelijk oversteken wat ik dus niet wist.
Ik kreeg hierover wel een waarschuwing, maar heel erg was het niet.

We waren toen bijna bij het cbr, een 80 weg.
Er zijn 4 rijstroken, 1 links 1 rechts en 2 rechdoor.
Ik was op de linker van rechtdoor gezien het op de rechter heel druk was.
Ik moest dan snel naar de linker gaan gezien de rechter dicht ging, dus daar ging ik me op richten.
Ik kwam toen naast een vrachtwagen waarna de vrachtwagen die op de rechterrijstrook van rechtdoor mij opeens afsneed en heleemaal naar links ging :( .
De examinator had eerder op de rem getrapt dan mij.
En jah hoor, ik kreeg te horen gezakt.

Maar het erge is dat hij me wou laten slagen ondanks die eerste ingreep.
Noormaal is een ingreep als je iemand van rechts niet voor laat gaan zakken maar hij vond dat ik verder heel goed reed en wou me laten slagen.
Alleen dat van de vrachtwagen was zo gevaarlijk dat hij me niet anders kon dan laten zakken.
Wat een kutsituatie was dat en die vrachtwagen was ongeloofelijk gevaarlijk bezig.
Wat een idioten er tegenwoordig wel niet op de wegen rijden :( .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Balen :/ Kost weer een zak geld en maanden wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:07:
[...]

Veel suc6.
En ik raad je aan, let heel goed op vrachtwagens, want die lui rijden als een kip zonder kop.
Vooral als je op 80 wegen bent of op snelwegen(invoegen, uitvoegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:53:
Wat een kutsituatie was dat en die vrachtwagen was ongeloofelijk gevaarlijk bezig.
Wen er maar aan, dit soort dingen ga je dagelijks meemaken als je zelf je rijbewijs hebt. Ga er altijd vanuit dat mensen de dingen gaan doen, die niet "normaal" zijn.
Volgende keer meer succes!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:56:
Balen :/ Kost weer een zak geld en maanden wachten...
Ja, inderdaad heel erg balen, weer 200 euro examengeld en 6 rijlessen weg voor niks.
Weet jij hoelang je moet w8en voordat je het volgende examen weer mag doen?
Want ik ben er verder wel klaar voor en wil zsm weer examen doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gisteren zat ik bijna achterop een leswagen. Licht ging op groen, hij trok op en... zijn motor sloeg af. Ja, daar had ik natuurlijk rekening mee moeten houden dat dat kan gebeuren en het ging ook goed, maar het was wel even schrikken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:59:
[...]

Wen er maar aan, dit soort dingen ga je dagelijks meemaken als je zelf je rijbewijs hebt. Ga er altijd vanuit dat mensen de dingen gaan doen, die niet "normaal" zijn.
Volgende keer meer succes!
Klopt,al is het zijn schuld ik had zijn fout meteen op moeten merken en goed moeten handelen. Mijn pa zegt ook dat hij met schuld is dat ik niet meteen heb geremt.
Rijden is ook fouten van anderen zien en verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
De wachttijd verschilt per examencentrum. Soms komen er plekken vrij die worden afgezegd, anders kan het zomaar 2 maanden duren voordat je een plek krijgt. Heeft je instructeur niet meteen opnieuw geboekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Klote voor je...tja de zomer schijnt erg druk te zijn met examens. Het zou mij niets verbazen als je wel weer twee maanden kan wachten...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:15:
De wachttijd verschilt per examencentrum. Soms komen er plekken vrij die worden afgezegd, anders kan het zomaar 2 maanden duren voordat je een plek krijgt. Heeft je instructeur niet meteen opnieuw geboekt?
Ik heb meteen tegen mn instructeur gezegd dat ik zsm examen wil doen.
Alleen er zijn lange w8tijden.
Als ik geluk heb zegt iemand komende weken af anders wordt dat theorie ook opnieuw doen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:53:
Gezakt. |:(
...
Rot om te horen dat je gezakt bent, was je 2de keer toch!? :/
Ik ken het klote gevoel, want ik mag voor de 3de keer op in mei. :z

Eerste keer terecht gezakt, Tweede keer vondt ik een beetje een klote reden...
Als dit de 3de keer ook gebeurd weet ik nog niet wat ik ga doen... |:(

;( Want zowel IK als mijn INSTRUCTEUR weten dat ik het kan! >:)

:X Het zijn alleen die klote situaties waar je in terecht komt, die je nooit eerder hebt gehad (ja, ik weet dat het straks als je je rijbewijs hebt ook zo is magoed...) en dat je net op dat moment die situatie verkeerd aanpakt... 8)7 (Weg €190,-) :(

O-) Alsublief laat mij slagen! 3 keer is scheepsrecht! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Als ik dit zo lees ben ik toch blij dat ik na een grotere rijschool ga, als ik zak kan ik sowieso als 't goed is binnen 4 weken weer.
Vrijdag Intake en dan ergens na m'n examens (29ste is laatste examen) beginnen en dan 12 juni afrijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b00ster schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:26:
[...]

Rot om te horen dat je gezakt bent, was je 2de keer toch!? :/
Ik ken het klote gevoel, want ik mag voor de 3de keer op in mei. :z

Eerste keer terecht gezakt, Tweede keer vondt ik een beetje een klote reden...
Als dit de 3de keer ook gebeurd weet ik nog niet wat ik ga doen... |:(

;( Want zowel IK als mijn INSTRUCTEUR weten dat ik het kan! >:)

:X Het zijn alleen die klote situaties waar je in terecht komt, die je nooit eerder hebt gehad (ja, ik weet dat het straks als je je rijbewijs hebt ook zo is magoed...) en dat je net op dat moment die situatie verkeerd aanpakt... 8)7 (Weg €190,-) :(

O-) Alsublief laat mij slagen! 3 keer is scheepsrecht! :D
Was inderdaad mijn 2e x |:( .
Jah inderdaad, 3 x is scheepsrecht.
Ik hoop echt dat je het dit x haalt.
Ik denk dat je net als mij wel goed kan rijden alleen dat er juist op het examen situatie's komen die moeilijk voor je zijn.
Ik heb de dag voor het examen met mn pa door enschede en hengelo gereden.
In het begin was er wel stres, maar mijn vader had mij gerust gesteld.
En ik was toen ook wel moeilijke situatie's tegengekomen, vooral tijdens het invoegen.
Maar ik heb het gevoel dat als ik met mn pa rijd ik me beter op mn gemak voel en daardoor geruster rijd en veel beter oplet omdat ik weet dat als er iets gebeurd ik en mn pa een groot probleem hebben :$ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Succes iedereen, tijdens het examen gaat het er mee om hóe je dat soort onvoorziene situaties op los zonder dat er een gevaarlijke situatie ontstaat. Daar hoort dus ook het anticiperen bij, vooral als je weet dat je op een moeilijke kruising/weg rijdt, mensen maken dan fouten en tijdens het examen wordt er ook gekeken of je daar goed rekening mee houdt. Niemand kan foutloos rijden, onthoud dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Vandaag voor het eerst in de nieuwe VW Golf gereden, kwam van de BMW 118d af. Mijn god wat is die Golf een fijne wagen zeg...het zal ook wel komen omdat hij nieuw is, maar ik noem:

• Schakelen in plaats van door de soep roeren en hopelijk een versnelling tegenkomen;
• Hij stuurt directer en de neus is veel korter dus je bent meer 'één met de auto' en je kan bochten veel beter inschatten;
• Sowieso is het stuur veel fijner, niet van dat zweetplastic maar een zachter materiaal. Het stuur is ook wat groter;
VEEL beter zicht rondom; grotere achterruit, grotere spiegels, minder dikke A-stijlen, je zit relatief hoger waardoor je dode hoeken echt megaveel kleiner zijn;
• Hij trekt wat minder sjonnie-achtig op dan de BMW, oftewel hij voelt wat rustiger;
• Achtervering :+ en meer ruimte achterin.

Twee 'nadelen'; ten eerste waren de stoelen van de BMW iets fijner, ten tweede heeft het navigatiesysteem een Belgische stem: 'sloa bienenkort noar regs aaf in goa metèn daarnoa nar liengs' :P

Maar goed, een verademing...ik heb 29 mei om 11.40 examen en hopelijk heb ik door deze nieuwe auto weer een klein voordeeltje erbij :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook les in een Golf (Plus 1.9 TDI met 105 pk), maar ik vond het maar een saaie bak. Het dieseltje was prima, maar ik had het gevoel dat ik constant het stuur moest corrigeren, vooral op de snelweg. Nu rijd ik veel in de busjes van m'n werk (RWD Hyundai H200 met 70 pk of zo :+) en dat rijdt erg vet moet ik zeggen. Stuurt lekker zwaar en bij rechte wegen kan je makkelijk met één handje cruisen. Ook de Saab 9-3 van m'n ouders rijdt erg chill, echt een tank op de weg en hij rolt gigantisch lang uit. Wel vind ik het blok (2l turbo, benzine) niet echt chill filerijden, dan nog liever de Golf :P

De eerste paar dagen dat je je rijbewijs hebt zijn trouwens het leukst, na 3 weken rijbewijs kruip ik nog steeds met veel plezier achter het stuur, maar je maakt echt veel rare mensen en situaties mee. Zo ook vandaag, reed over een 80km/h weg toen ik ineens iets rechts van de auto voor me vandaan zag komen. Ik dacht eerst dat het een vogel was, maar het bleek een wieldop te zijn. Gelukkig boog de wieldop voor mij af en rolde de berm in, maar op zo'n moment wil je echt niet te dicht op je voorligger zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:25:
Ik had ook les in een Golf (Plus 1.9 TDI met 105 pk), maar ik vond het maar een saaie bak. Het dieseltje was prima, maar ik had het gevoel dat ik constant het stuur moest corrigeren, vooral op de snelweg. Nu rijd ik veel in de busjes van m'n werk (RWD Hyundai H200 met 70 pk of zo :+) en dat rijdt erg vet moet ik zeggen. Stuurt lekker zwaar en bij rechte wegen kan je makkelijk met één handje cruisen. Ook de Saab 9-3 van m'n ouders rijdt erg chill, echt een tank op de weg en hij rolt gigantisch lang uit. Wel vind ik het blok (2l turbo, benzine) niet echt chill filerijden, dan nog liever de Golf :P

De eerste paar dagen dat je je rijbewijs hebt zijn trouwens het leukst, na 3 weken rijbewijs kruip ik nog steeds met veel plezier achter het stuur, maar je maakt echt veel rare mensen en situaties mee. Zo ook vandaag, reed over een 80km/h weg toen ik ineens iets rechts van de auto voor me vandaan zag komen. Ik dacht eerst dat het een vogel was, maar het bleek een wieldop te zijn. Gelukkig boog de wieldop voor mij af en rolde de berm in, maar op zo'n moment wil je echt niet te dicht op je voorligger zitten.
Tja...ik heb weinig vergelijkinsmateriaal hè ;)

Vandaag vond iemand het btw nodig om midden op het Keizer-Karelplein een stapeltje stenen te verliezen in de spits, wanneer het daar sowieso al zo lekker doorstroomt :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Deze begon wat vol te worden, dus ik heb een nieuw deel gemaakt :)

Het grote rijbewijs topic - Deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

Steffie

Opaque

Daar maar verder dan.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.