Het grote rijbewijs topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 37.909 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat een examinator tijdens de rit zegt is juist niet van belang. Vaak geven ze complimentjes e.d. om je op je gemak te stellen. Misschien heb je bij de bijzondere verrichting wel niet goed (genoeg) gekeken, wat in feite 99% van de verrichting is. Ook al maak je dan een prachtige keer manoeuvre, dan nog is het een reden om te zakken.

En het kunnen besturen van de auto is niet alleen schakelen, maar ook je plaats op de weg, bochtengedrag e.d. kan daaronder vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hoeveel betalen jullie trouwens voor het praktijkexamen? Op CBR site staat 87.90 maar ik moet meer betalen, er komt o.a. nog een eigenverklaring bij die ook geld kost, los van de kosten van het gebruik van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mr_gadget schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:47:
Hoeveel betalen jullie trouwens voor het praktijkexamen? Op CBR site staat 87.90 maar ik moet meer betalen, er komt o.a. nog een eigenverklaring bij die ook geld kost, los van de kosten van het gebruik van de auto.
193 Euro :o

Ben nu 3x Gezakt -_-' 2 x om een flut reden en de laatste keer reed ik goed alleen 1 stuk had ik verkeerd gekozen met een doorstroom stuk. Ik zou niet ver genoeg vooruit kijken

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
========(-) <-- stoplciht
[]  {   } <-- Graafmachine
[]  []
[]  [] 
[]  []
[]  [] <--- Ik
[]
[]

========  <--- Kruispunt

Volgens de examinator kon ik beter achter de lange rij aansluiten. om de door stroming te bevorderen.
Terwijl ik dan eerder het kruispunt blokkeer . maar ja wat kan je er tegen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

mijn instructeur zou zeggen: je plaats op de weg is rechts (ergo, je staat goed). Maar hij zou ook kunnen zeggen: ho graafmachine, links! (ergo je staat fout). ;)

vandaag van mijn werk in de file tussen baarn en utrecht op de A27. File begon op te lossen en dan wordt het link: linkerbaan plankt door, rechter baan nog traag. Ik rijd met 130/140 in mijn nieuwe Clio samen met een Golf links. Verderop zie ik een boedelbak rechts rijden met erachter een oude astra station. Maar goed dat ik dacht: die gast gooit hem er vast voor terwijl hij 100kmu rijdt. Dus ik houd godzijdank al gas in en ja hoor: hij smijt hem zo voor de golf die vol in de ankers moet. Ik leer het nog wel dat anticiperen ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239687

Jazzper schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:55:
Ik rijd met 130/140 in mijn nieuwe Clio samen met een Golf links.
130/140 rijden in Nederland?
Waren de rijlessen niet al duur genoeg })

Iedereen kan een rijbewijs halen maar rijden leer je pas zodra je de felbegeerde bevoegheid tot het zelfstandig en zonder toezicht besturen van een motorvoertuig in bezit hebt.
Als die bevoegdheid lang genoeg hebt, weet je ook dat hardrijden nooit verstandig is; Het kost extra brandstof, je krijgt bekeuringen en je wint er (vrijwel) iets mee :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-06 20:30
Anoniem: 239687 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:31:

Iedereen kan een rijbewijs halen maar rijden leer je pas zodra je de felbegeerde bevoegheid tot het zelfstandig en zonder toezicht besturen van een motorvoertuig in bezit hebt.
Als die bevoegdheid lang genoeg hebt, weet je ook dat hardrijden nooit verstandig is; Het kost extra brandstof, je krijgt bekeuringen en je wint er (vrijwel) iets mee :N
Dat neemt niet weg dat je het idee hebt een stuk harder op te schieten :) en in de randstad schiet dat inderdaad niet op, maar er wonen ook mensen buiten de randstad ;) Zwolle-Groningen is een heerlijk stuk weg waar je weldegelijk tijdswinst boekt door flink door te rijden, geen files en niet druk.
En als je goed anticipeert krijg je vrijwel geen bekeuringen, voor een radarinstallatie blijft het noodzakelijk dat je een zichtlijn hebt, je kan de installatie dus altijd zien. Daarnaast moet je ook op de juiste plekken hardrijden, de lange stukken tussen steden, niet bij steden zelf daar staan vaak controles en is het door in- en uitvoegend verkeer een stuk onveiliger. Blijven nadenken dus, ook als je hardrijdt, risicoanalyse is juist dan belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Anoniem: 146163 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:14:

[edit]
Wat betreft zenuwen en dergelijke... Tijdens je rijlessen ben je ook nog eens constant aan 't opletten waar je heen moet, je moet op je instructeur blijven letten om te weten of je nou links/rechts/rechtdoor moet. Als je je rijbewijs eenmaal hebt rij je (in mijn geval in ieder geval) 9 van de 10 keer bekende routes. Je hoeft dus ook niet iedere keer je tom-tom te volgen, je rijdt gewoon de route die je altijd rijdt. Minder dingen aan je hoofd dus meer tijd om om moeilijke/spannende situaties te reageren denk ik?
Het zit hem niet in bekende routes, als wel in de snelheid van beoordelen van wat je waarneemt.
Een geroutineerde rijder selecteert zeer snel die dingen die relevant zijn en hoeft zich alleen maar daarop te richten.
Die snelle selectie van je waarnemingen , DAT is routine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-06 20:30
Anoniem: 89521 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:00:
Het zit hem niet in bekende routes, als wel in de snelheid van beoordelen van wat je waarneemt.
Een geroutineerde rijder selecteerd zeer snel die dingen die relevant zijn en hoeft zich alleen maar daarop te richten.
Die snelle selectie van je waarnemingen , DAT is routine
En het kost je nog minder moeite ook nog, dus je hebt meer tijd om een 2e maal waar te nemen. Daarnaast stijgt de voertuigbeheersing ook nog steeds verder en leer je beter inhaalacties inschatten. Bovendien hoef je niet meer zo mechanisch binnen buiten en opzij te kijken :) en zit er geen zeurende man naast je :) Hoewel je hem de eerste keer wel mist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nog geen 2 weken m'n rijbewijs.. En ik heb vandaag al in 3 verschillende auto's gereden.
Nissan Xtrail 2.0
Alfa Romeo GT 2.0
BMW 850i

De Nissan reed lekker vlot en erg soepel.
De Alfa Romeo reed (voor zover ik dat kan beoordelen) echt goddelijk. Stuurde enorm direct en trok als een malloot. Wat een droom auto O+
De Bmw 850 is al wat ouder (91') en stuurde wat minder goed (moet geloof ik beter afgesteld worden), maar trok natuurlijk ook als een gek.

Tevens m'n eerste alcohol controle gehad met een semi-dronken vader naast me.
Ik heb me wel vermaakt vandaag :*) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 22:57

djidee

Mr. Slungel

J.J.K. schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:42:
[...]
Zwolle-Groningen is een heerlijk stuk weg waar je weldegelijk tijdswinst boekt door flink door te rijden, geen files en niet druk.
Zodra je Meppel voorbij bent wel :) Als ik naar Amersfoort of Utrecht moet, dan altijd via de polder (A7/A6/A27), iets langer in kilometers, maar korter in tijd, 140 op cruise ga je met de stroom mee, 160 is ook geen probleem.. Enigste punt van aandacht is het viaduct bij Bant, dat is een gewild plekje van BOA's. En nee, ik rij zelf nog niet zo, rij met collega vaak mee naar Baarn en Nieuwegein, zelf net les 7 achter de rug (en dus voor het eerst de autosnelweg bereden woensdag).. Maar zal ongetwijfeld net zo de polder door jagen (al is de civic hybrid (dat gaat de leasert worden) niet zo fel als zijn corsa sport 1.7cdti met 125pktjes)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Die BMW 850 weegt ruim 1800 kilo, ja dat is wel even wat anders dan een Alfa van 1300 kilo (wat al best veel is) :+
Mooiste BMW ooit gemaakt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:41

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Nooit verlies is iets, maar uitgerekend nu wel 7)8 Ik ben dus mijn afhaalbewijs verloren (ja, heel stom enzo :+), hoe groot is de kans dat ik m'n rijbewijs toch meekrijg ? Ik heb op internet van twee gevallen gelezen dat het niet zo'n punt was, maar die waren wel uit 2006. Heb ik een probleem of valt het wel mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:25
ik heb me rijbewijs al bijna een maandje :D

met 25 lesuren gehaald

3x theorie
1x praktijk
40 euro per uur(aan de dure kant maja)

[ Voor 51% gewijzigd door Khallouki op 19-04-2008 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Bij het afhalen van m'n rijbewijs moest ik alleen mezelf legitimeren, weet alleen niet of dat overal zo is.

Heb vandaag trouwens de eerste dag van m'n rijbewijs kunnen genieten :)

- Vanochtend afgehaald
- 's Middags rondjes gereden met een vriend, niet al te spannend
- Net naar A'dam geweest, geparkeerd in parkeergarage (damn krap allemaal)
- Bij terugweg verkeerde afslag op de snelweg genomen, bleek een oprit te zijn naar een bouwterrein :') (erg, erg stom)

Viel me erg mee om zo zelfstandig rond te kachelen, moet alleen oppassen dat ik niet te snel doortrek... 80km/u wegen zijn soms erg verleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

[...]

helaas voor je ben ik geen petje-op-boy maar een hoger opgeleide 28 jarige ;)
130/140 in nederland wil niet. Althans niet zo generiek. Ik kies natuurlijk wel mijn trajecten. Niets zo nerveus als een pack 2 baans met een massa die 110 rijdt als een lange slang.

Met meer ruimte en een vrijwel lege linkerbaan en als het kan (ik ben niet gek, ook ik weet dat ik nog steeds leer) wil ik idd wel eens boven die 120 uitkomen. Meestal cruise at 130 met 140 bij inhaal. En dan hang ik niet links maar zigzag ik links - rechts - links omdat het hoort en om opgefokte petje-op-boys in duits spul in te laten halen.

Ik neem hier trouwens bij in ogenschouw dat mijn teller 5km onder GPS speed zit. Dan zit cruise op 125 met uitschieters naar 135. Lijkt me niet zo schokkend allemaal als de situatie het toelaat.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
[...]

Als je ook maar een beetje verstand van auto's hebt weet je dat 130-140 op de teller rond de 125-130 echte kilometers is, dat is nou niet bepaald een extreme overschrijding (zeker de helft van de mensen op de weg rijdt die snelheden op een vrije snelweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ik rij meestal iets harder dan 120 km/h, waar ik 120 mag rijd ik meestal 125 a 130, de meeste auto's doen dat hoor.

Met inhalen soms 140 even maar dan daarna op rechts weer gas terug.

Met een overschrijding van 5 a 10 km/h heb ik nog geen boete gehad hoor..

even afkloppen.

Als je structureel iets te hard rijdt boeit dat volgens mij niet, pas bij 20+ km overschrijding dan moet je oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

en bij +30 kost het ons toch een punt? Vooral tricky bij die 100km stroken (lees hier bijna overal rondom utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Jazzper schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:53:
en bij +30 kost het ons toch een punt? Vooral tricky bij die 100km stroken (lees hier bijna overal rondom utrecht).
Volgens mij kost het je alleen een punt als je aan de kant wordt gezet.

Als je een "Stop-Politie" bordje ziet: Doorplanken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 19-04-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
volgens mij wel ja, altijd goed opletten of je 120 mag, 100 of 90..

Nooit 20km+ overschrijden, kunnen ze je vrij weinig maken.

Maar +20km/h vind ik nog wat veel, ik doe dat alleen met inhalen. Maar + 10km/h moet kunnen als het niet te druk is

Kunnen we niet een nieuw topic openen voor algemene discussie over autorijden. Dit is nogal offtopic denk ik.

Voor beginnend bestuurders ofzo :)

[ Voor 23% gewijzigd door Arsenius op 19-04-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

geeneens een slecht idee. Misschien ook wat meer pro tips zoals Sandors race cursus?

volgens mij waren er al zulke topics op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:16:
[...]

Volgens mij kost het je alleen een punt als je aan de kant wordt gezet.

Als je een "Stop-Politie" bordje ziet: Doorplanken.
:D 8)7

Jij zult die 3 punten gauw kwijt zijn iig. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Maar gelukkig krijg je er wel aantekeningen op je strafblad voor terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Van het weekend zo'n 700 km gereden waarvan het grootste deel in duitsland. En natuurlijk als je het bordje duitsland voorbij komt meteen planken, wel ff 195 op de teller aangetikt :*)
Verder beetje doorlopen kachelen met 150km/h (behalve bij keulen en bonn was er beetje drukte)
Wat me wel opviel is dat ze in Duitsland beter rijden, iig op de snelweg, ze rijden veel minder links, en als je wilt invoegen gaan ze netjes een baan naar links.
Er wordt tijdens de lessen te weinig aandacht besteed aan rijden op de snelweg, en dan ook rijden in de file. Eergister had ik dus m'n eerste en het is wel een beetje dringen, lijkt me handig als je er op voorbereid wordt.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Arm1n schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:55:
Van het weekend zo'n 700 km gereden waarvan het grootste deel in duitsland. En natuurlijk als je het bordje duitsland voorbij komt meteen planken, wel ff 195 op de teller aangetikt :*)
Verder beetje doorlopen kachelen met 150km/h (behalve bij keulen en bonn was er beetje drukte)
Wat me wel opviel is dat ze in Duitsland beter rijden, iig op de snelweg, ze rijden veel minder links, en als je wilt invoegen gaan ze netjes een baan naar links.
Er wordt tijdens de lessen te weinig aandacht besteed aan rijden op de snelweg, en dan ook rijden in de file. Eergister had ik dus m'n eerste en het is wel een beetje dringen, lijkt me handig als je er op voorbereid wordt.
Ik heb met mijn lessen nu al 2x een half uur in de file gestaan :P Is ook geen pretje hoor :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik rij zo vaak file met de lesauto, is heerlijk om de koppeling goed te leren kennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

max schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:03:
[...]

:D 8)7

Jij zult die 3 punten gauw kwijt zijn iig. :P
johnnyv.nl schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:05:
Maar gelukkig krijg je er wel aantekeningen op je strafblad voor terug :)
Niet als je doorplankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:00:
[...]

[...]

Niet als je doorplankt! :D
En je hebt geen kenteken meer tegenwoordig? Sowieso succes om als beginnend bestuurder een politiewagen of motor eruit te rijden zonder jezelf om een boom of lantaarnpaal te draperen.

[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 20-04-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnnyv.nl schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:11:
[...]

En je hebt geen kenteken meer tegenwoordig? Sowieso succes om als beginnend bestuurder een politiewagen of motor eruit te rijden zonder jezelf om een boom of lantaarnpaal te draperen.
Zolang je niet herkenbaar in de auto zit, ben je niet aansprakelijk. De eigenaar van de auto zal echter wel een brief van de OvJ krijgen, of hij zo vriendelijk wil zijn de naam van de bestuurder op te geven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Laatst online: 05-06 11:00
Morgen om 13.00 mijn eerste praktijkles rijbewijs B. (In en rond Meppel) Nog tips voor bij de eerste rijles? (Natuurlijk al wel een paar uurtjes met m'n vader op rustige weggetjes gereden, maar bewust niet te veel, want ik wil dingen niet verkeerd 'aanleren')

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:14
Anoniem: 37526 schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:59:
Ik rij zo vaak file met de lesauto, is heerlijk om de koppeling goed te leren kennen. :)
Tijdens files heb ik nooit problemen met de koppeling, maar als je dan ineens weer moet optrekken bij een stoplicht ofzo laat ik soms de koppeling toch weer te snel opkomen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Laatst online: 15-06 11:06

Krizzie

Progressive Music \o/

InfinityEye schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:58:
Morgen om 13.00 mijn eerste praktijkles rijbewijs B. (In en rond Meppel) Nog tips voor bij de eerste rijles? (Natuurlijk al wel een paar uurtjes met m'n vader op rustige weggetjes gereden, maar bewust niet te veel, want ik wil dingen niet verkeerd 'aanleren')
Verwacht geen wonderen. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Anoniem: 37526 schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:59:
Er is eigenlijk een 'leuke' manier om gevoel voor de koppeling te krijgen. Hiervoor dien je wel naar een - afgelegen - steile helling te rijden.

Op die helling moet je proberen de auto op z'n plek te houden met uitsluitend de koppeling. Je zou je op die helling eventueel ook kunnen oriënteren op twee punten: ga van punt 1 naar punt 2 en omgekeerd, en blijf even stilstaan op één van die punten. Uiteraard met behulp van hooguit je koppelingspedaal. ;)

Dit vond m'n instructeur een goede manier om de koppeling onder de knie te krijgen. :P En ik geef 'm groot gelijk, sindsdien is de koppeling een eitje. :P De bijzondere verrichtingen deed ik onbewust soms zelfs in de derde versnelling. _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 20-04-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jouw instructeur heeft aandelen in koppelingsplaten? Damn, doe dit alsjeblieft nooit met je eigen auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Anoniem: 37526 schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:11:
Jouw instructeur heeft aandelen in koppelingsplaten? Damn, doe dit alsjeblieft nooit met je eigen auto. :P
Dit doe ik uiteraard niet met een eigen auto. :P Wat ik heb begrepen is dat de instructeur deze les wel vaker geeft aan z'n leerlingen.

Dit is het voordeel van rijles nemen bij een grote rijschool. Ook een dure rijschool trouwens: toen ik 2 jaar geleden nog daar les nam betaalde ik ongeveer € 35 per uur, een kennis van me die nu daar rijles neemt betaalt € 42 per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

sylvesterrr schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:08:
[...]

Er is eigenlijk een 'leuke' manier om gevoel voor de koppeling te krijgen. Hiervoor dien je wel naar een - afgelegen - steile helling te rijden.

Op die helling moet je proberen de auto op z'n plek te houden met uitsluitend de koppeling. Je zou je op die helling eventueel ook kunnen oriënteren op twee punten: ga van punt 1 naar punt 2 en omgekeerd, en blijf even stilstaan op één van die punten. Uiteraard met behulp van hooguit je koppelingspedaal. ;)

Dit vond m'n instructeur een goede manier om de koppeling onder de knie te krijgen. :P En ik geef 'm groot gelijk, sindsdien is de koppeling een eitje. :P De bijzondere verrichtingen deed ik onbewust soms zelfs in de derde versnelling. _O-
Dat is inderdaad een goede oefening, maar ik zet dan wel een wasknijper op me neus, want damn! wat stinken verbrande koppelings platen. :x

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Vol gas }) Nu mag het nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Krizzie schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:17:
[...]

Dat is inderdaad een goede oefening, maar ik zet dan wel een wasknijper op me neus, want damn! wat stinken verbrande koppelings platen. :x
Een verstopte neus komt soms wel van pas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik mocht alleen sturen de eerste les. ;(

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Krizzie schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:29:
[...]

Ik mocht alleen sturen de eerste les. ;(
Tja, hebt altijd betere mensen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

rust - geduld - rust.

onbewust te gehaast de handelingen doen is killing in het begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17
Je instructeur legt alles uit en je mag alles vragen. Don't worry ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Vanmiddag rijles gehad, beetje lopen babbelen over de TTT en Examen aangezien ik daar bijna klaar voor ben en ik wilde weten of dat voor de zomer nog ging lukken. Zegt hij, de TTT kan over een week of twee wel. Dus ik ok, als je kan plannen plan hem maar dan. Belt hij net op ja morgen kan ook is dat ook goed. :|

Dus nou heeft Krizzie morgen om 13:00 zijn TTT :') Als dat maar goed gaat. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Tuurlijk! Heb je het maar achter de rug he. En examinators bijten niet hoor. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Krizzie schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:17:
[...]

Koppelingsplaten verbranden pas als je er echt veel kracht opzet. Een paar minuutjes rotzooien op een heuveltje..daar hebben ze niks van..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Glashelder schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:52:
[...]

Koppelingsplaten verbranden pas als je er echt veel kracht opzet. Een paar minuutjes rotzooien op een heuveltje..daar hebben ze niks van..
Dat ligt helemaal aan het type koppeling, de kracht van de motor, de bedrevenheid van de bestuurder etc. Daarnaast, als jij een minuut lang op een steile heuvel met de koppeling de auto continu op hetzelfde punt houdt ga je hem echt wel ruiken hoor.

Daarnaast is het gewoon ronduit dom, maar dat terzijde :P

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 21-04-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
johnnyv.nl schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:22:
[...]
Als je dat met je eigen auto doet ja. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252438

Het is weer zover.
Aanstaande vrijdag voor de 2e x examen.
Om 11.40 in enschede.
Hopenlijk krijg ik een eerlijke examinator en zit het verkeer dit x wel een beetje mee :) .

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 22-04-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

Succes! Als jij zeker van je zaak bent maakt het niet uit hoeveel verkeer er op de weg is. :)

Ik twijfel of ik vrijdagavond naar Antwerpen ga rijden in de avondspits. Aan de ene kant een goede ervaring, maar aan de andere kant is het misschien een beetje teveel van het goeie met mijn voorlopig rijbewijs?

Hoewel, als ik gewoon rustig rijd kan er in feite weinig verkeerd gaan.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennahz schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:13:
Succes! Als jij zeker van je zaak bent maakt het niet uit hoeveel verkeer er op de weg is. :)
Dankje :) .
Ik ben nu heel zeker van mn zaak.
Ik rijd al een aantal lessen vrijwel foutloos.
Het helpt ook dat de cordinatiepunten nu perfect ken.
Naar mijn mening staat me verder ook niets meer in de weg om vrijdag het papiertje binnen te halen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
johnnyv.nl schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:22:
[...]

Dat ligt helemaal aan het type koppeling, de kracht van de motor, de bedrevenheid van de bestuurder etc. Daarnaast, als jij een minuut lang op een steile heuvel met de koppeling de auto continu op hetzelfde punt houdt ga je hem echt wel ruiken hoor.

Ik heb het 1 keer moeten doen maar ik was blij dat ik boven was. Op een festival in Duitsland, een stevige helling, festivalhangers voor je en achter je die naar boven slenteren tegen 3-4/km/h. Dan moet je goed toeren maken en ja, koppeling goed gebruiken hé. Op die moment dacht ik echt van "sebiet is mijn koppeling gewoon weggesmoord".

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146163

Anoniem: 252438 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:21:
[...]

Ik ben nu heel zeker van mn zaak.
Ik rijd al een aantal lessen vrijwel foutloos.
Het helpt ook dat de cordinatiepunten nu perfect ken.
Naar mijn mening staat me verder ook niets meer in de weg om vrijdag het papiertje binnen te halen ;) .
Ik denk dat goed uitgerust zijn ook 100% meehelpt. Ik heb nu 16 lessen gehad, en ik merk gewoon dat als ik een slechte nacht heb gehad m'n lessen (ik les meestal in of vlak na de ochtendspits) gewoon ronduit ruk zijn. Kan me voorstellen dat dat ook op je examen meeweegt. Stond er niet ergens in dit topic dat 24 uur niet slapen gelijk stond aan een fles vodka achter je kiezen qua reactietijd etc.?

Maar goed, als je vrijwel foutloos rijdt heb je toch al een soort van marge. Ik ben daar echt nog lang niet, ik heb constant tijd tekort :P
"We gaan hier rechtsaf bij de stoplichten..."
Ok, kijken, richting aangeven, voorsorteren, kijken, etc. Ik ben al bijna bij de bocht bij 't voorsorteren meestal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 83328 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:50:
Die BMW 850 weegt ruim 1800 kilo, ja dat is wel even wat anders dan een Alfa van 1300 kilo (wat al best veel is) :+
Mooiste BMW ooit gemaakt imo.
en imho alsnog gigantisch in het niet valt bij de GT qua design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:07:
[...]

en imho alsnog gigantisch in het niet valt bij de GT qua design
Welke GT? Je gaat toch niet de Alfa GT uit 2004 cergelijken met de BMW 850 uit 1989 he? Je moet auto's qua model altijd in hun tijd zien en niet nu.

(probeer daarnaast maar eens een moderne Alfa over 15 jaar zonder torenhoge reparatiekosten rijdend te hebben)

Meer off-topic kan eigenlijk niet he :P

[ Voor 42% gewijzigd door pagani op 22-04-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Vandaag m'n tweede les na mijn mislukte examen...merkte vorige keer wel dat ik minder gemotiveerd was dan voorheen. Wellicht omdat mijn examen waarschijnlijk pas in juni is, maar ook omdat je relatief 'zinloos' aan het lessen bent, als in: de tijd volmaken...en juist daardoor maak ik weer fouten en 'val ik terug' 8)7

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146163 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:05:
[...]

Ik denk dat goed uitgerust zijn ook 100% meehelpt. Ik heb nu 16 lessen gehad, en ik merk gewoon dat als ik een slechte nacht heb gehad m'n lessen (ik les meestal in of vlak na de ochtendspits) gewoon ronduit ruk zijn. Kan me voorstellen dat dat ook op je examen meeweegt. Stond er niet ergens in dit topic dat 24 uur niet slapen gelijk stond aan een fles vodka achter je kiezen qua reactietijd etc.?

Maar goed, als je vrijwel foutloos rijdt heb je toch al een soort van marge. Ik ben daar echt nog lang niet, ik heb constant tijd tekort :P
"We gaan hier rechtsaf bij de stoplichten..."
Ok, kijken, richting aangeven, voorsorteren, kijken, etc. Ik ben al bijna bij de bocht bij 't voorsorteren meestal :P
Haha, dat tijd tekort had ik in het begin ook altijd.
Maar je moet niet vergeten, nu je cordinatiepunten hebt kun je je een kwartier lang richten op het rijden als je de weg eenmaal kent. Want je weet dan presies waneer je moet voorsorteren etc :) .
En dat slapen doe ik ook zeker goed, ik heb de hele dag vrij genomen van stage.
Zo weet ik zeker dat ik goed uitgerust ben voor vrijdag, en verder maar hopen dat alles goed gaat.
Anders wordt dit wel een heel duur grapje voor mij.
Heb nu in totaal 38 lessen gehad(veel te veel) +tussentijdse toets +examen.
Nu komt ook nog het herexamen erbij = 2100 euro in totaal :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146163

Da's precies de reden dat ik erg lang gewacht heb met m'n rijlessen. Ik wou toch goed 't geld er voor over hebben, omdat ik realistisch gezien er zeker niet 100% (50% lijkt op dit moment al veel :P) van uit ga dat ik 't in een keer ga halen. 't is zo slecht als je opeens moet stoppen met je rijlessen en na een half jaar o.i.d. weer verder kan, dan gooi je zo een stapel lessen 't raam uit bij wijze van spreken. Moet je weer wennen enzo...

Ik vraag me trouwens af waar iedereen in lest? Ik heb rijscholen hier in de buurt vooral met golfjes en polo'tjes zien rijden. Er rijd er ook in ieder geval één met volvo's, en ééntje met een dikke Alfa Romeo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:42
Anoniem: 252438 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:15:
Anders wordt dit wel een heel duur grapje voor mij.
Heb nu in totaal 38 lessen gehad(veel te veel) +tussentijdse toets +examen.
Nu komt ook nog het herexamen erbij = 2100 euro in totaal :X .
Rijbewijzen zijn inderdaad absurd duur!
Ik had een pakket bij Blom (zeker niet de goedkoopste), ben de 1e keer gezakt, theorie wel in 1x!

42 lesuren (60min per les) + 2x op + TTT + theorie = 2400 euro.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Laatst online: 05-06 11:00
Anoniem: 146163 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:23:
Ik vraag me trouwens af waar iedereen in lest? Ik heb rijscholen hier in de buurt vooral met golfjes en polo'tjes zien rijden. Er rijd er ook in ieder geval één met volvo's, en ééntje met een dikke Alfa Romeo.
Mercedes C-klasse uit ik meen 2003 ofzo. Diesel 6 versnellingen (+ 1 achteruit ;) )

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nu in een BMW 118d, maar vanaf volgende keer in een VW Golf TDI (je weet wel, 'zo, wat een hoop knoppen')...hopelijk wen ik er snel aan aangezien ik daar mijn tweede examen in zal moeten gaan rijden.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
leokennis schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:19:
Nu in een BMW 118d, maar vanaf volgende keer in een VW Golf TDI (je weet wel, 'zo, wat een hoop knoppen')...hopelijk wen ik er snel aan aangezien ik daar mijn tweede examen in zal moeten gaan rijden.
Zit nouwelijks verschil in die auto's. Rijden praktisch hetzelfde.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 146163 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:23:
Ik vraag me trouwens af waar iedereen in lest?
Ik les nu in een Mazda 6; 2.0 CITD 89KW (met Navigatie, Airco, Abs, etc.) uit juni 2006. Het is een diesel (verrassend :+), 5 versnellingen (+ 1 achteruit)...

[ Voor 43% gewijzigd door Cadezo op 22-04-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Gelest in een lijpe Citroën C4 met 80 displays en nul wijzertjes op het dashboard. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik had een Opel Vectra :), hier in de buurt veel Seat Leon en VW Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

MexxT schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:47:
[...]

Mooi :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:34

Wokschotel

Op 6 wielen

MexxT schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:47:
[...]

Nou.... RWD vs FWD, volstrekt ander soort motor.... Maargoed, tijdens lessen zul je dat niet zo snel merken.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb les een Volvo S40 TDI, ding gaat als een speer als je het gas op de bodem legt. :D

Vandaag TTT gedaan en heb vrijstelling gekregen *O* , Ik had het veel zwaarder/moeilijker verwacht, maar heb een lekker stukje gereden en voor mijn gevoel ging het zelfs beter dan een normale rijles. :P Had ook een erg aardige examinatrische (?). Was niet zo'n zuur pruim, maar lekker vrolijk en kon er leuk mee praten. :)

Ik moest alleen op de snelweg wat beter kijken, ik had tijdens het oprijden al gezien dat er geen verkeer aan kwam dus had de dode hoek niet meer gecontroleerd tijdens het invoegen.

Had wel een opmerking gehad toen ik achter een vrachtwagen reed die aan het invoegen was en ik deze al inhaalde voor dat hij in gevoegd was, waardoor ik zijn ruimte eigenlijk in nam, volgens me rijinstructeur zou ik daar op gezakt zijn als het een echt examen zou zijn geweest, maar van de examinator had ik daar niets meer over gehoord. :?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Wokschotel schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:07:
[...]

Nou.... RWD vs FWD, volstrekt ander soort motor.... Maargoed, tijdens lessen zul je dat niet zo snel merken.
Ja oke, ik doelde ook meer op koppeling, rem, gas enzo.
maar sturen en dergelijke doen ze ook hetzelfde.

Verschil in motor is niet zo extreem.

tussen de dieseltjes iig.

[ Voor 9% gewijzigd door MexxT op 22-04-2008 22:58 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hoop wel dat die Golf net zo'n fijne stoelen heeft als de BMW :P Daarmee kun je echt met 80 door een haarspeldbocht en je blijft nog netjes in je stoel ;).

O en ik hoop dat de Golf voor de verandering wèl achtervering heeft :X Het lijkt wel of de BMW houten achterbanden heeft soms.
Krizzie schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:32:
[...]
Had wel een opmerking gehad toen ik achter een vrachtwagen reed die aan het invoegen was en ik deze al inhaalde voor dat hij in gevoegd was, waardoor ik zijn ruimte eigenlijk in nam, volgens me rijinstructeur zou ik daar op gezakt zijn als het een echt examen zou zijn geweest, maar van de examinator had ik daar niets meer over gehoord. :?
Dus je reed achter de vrachtwagen op de oprit, jij voegde eerder in en haalde de vrachtwagen die nog op de invoegstrook zat op de rechterbaan in? Dat lijkt mij voor die chauffeur in ieder geval niet zo fijn nee, stel dat je nog met je manoeuvre bezig bent en hij is aan het einde van de invoegstrook? Ik persoonlijk zou dan even naar links gaan.

Net als vandaag met rijles, ik wilde invoegen en het was vrij druk, en een aardige mevrouw ging voor me naar de linkerbaan. Het is misschien een 'standaardactie' maar ik had echt zoiets van " O+ liev".

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Les in een 207 dieseltje met 110pk, kan er goed in zitten (stoel helemaal naar achteren, verstelbaar stuur (ben 2.06 lang)), alleen de hoofdsteun is niet hoog genoeg, ach, zo be it.. Koppeling is vrij zwaar, maar gas en rem zijn nogal licht, dat gaat nogal eens mis/iets minder vloeiend :+ (lesje 8 gehad vanochtend, de rotonde route maar aardig gereden om dat schakelen en moment van schakelen nog ff aan te scherpen, tevens aantal keer gassen, invoegen, uitvoegen en weer als de donder afremmen op de 100km weg gedaan (gelukkig 2+2 rijstroken, dus genoeg ruimte )). Pakket van 30 lessen a 1 uur + ttt + xamen voor 1400 euries. Theorie heb ik inmiddels gereserveeerd, kolere, ook dikke wachttijden, daar kan ik 2 juni voor op.. CBR examinatoren in Heerenveen schijnt mee te vallen, maar zie wel... :) Alhoewel, hoe sneller hoe beter, kan ik de Civic in bestelling zetten (dat word dan weer een automaat (CVT is standaard op de hybrid))

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51543

Niet gehaald helaas, morgen nog een kans :P Hopelijk gaat het wel goed.

Vorige keer gezakt omdat ik een zebra pad met teer erover heen zag als normaal zebra pad. Dus netjes gestopt voor de mensen die over wilden steken. Alleen was die volgens mijn examinator een hele slechte beslissing. Beetje Bullshit... En daarna wou er een meisje oversteken 12 meter van het zebrapad af, maar ik gaf haar geen kans om door te lopen... niet sociaal gedrag vond hij dat... Vreemde gozer.. maar morgen heb ik hem zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185039

Tja je moet veel geluk hebben ook

De 1e keer bij mij had ik ook een chagerijn 1e klas
Was gezakt omdat omdat ik wachtte op een auto die van rechts kwam op een t-splitsing

Had ik voor gekund zei ie, maar als ik had gedaan dan had die bestuurder flink aan t zweten geweest denk ik :P
2e keer wel gehaald, maar die man was ook best goed

Ook toen zelfde iets gehad, maar dan bij rotonde, toen reed ik wel door
Maar de andere auto moest niet echt remmen, dus de examinator vond t wel goed zo
De andere had vol in de ankers gegaan ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Dus je reed achter de vrachtwagen op de oprit, jij voegde eerder in en haalde de vrachtwagen die nog op de invoegstrook zat op de rechterbaan in? Dat lijkt mij voor die chauffeur in ieder geval niet zo fijn nee, stel dat je nog met je manoeuvre bezig bent en hij is aan het einde van de invoegstrook? Ik persoonlijk zou dan even naar links gaan.
Ja klopt, maar die kerel reed 70 ofzo, dus ik dacht lekker meteen er voorbij blazen, deed de auto achter mij ook. Mja vond me instructeur dus niet goed dat ik dat deed. Van de examinator heb ik er dan weer niks over gehoord...

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 22:08
Anoniem: 252438 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:05:
Het is weer zover.
Aanstaande vrijdag voor de 2e x examen.
Om 11.40 in enschede.
Hopenlijk krijg ik een eerlijke examinator en zit het verkeer dit x wel een beetje mee :) .
Succes! :P

Ik moet binnenkort voor de 3de keer op.. :z ... helaas.
|:( Wachttijden lopen wel weer lekker op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Leuk te horen dat mensen hier in dikke auto's lessen.
Alweer 2 jaar geleden voor mij, maar heb het zelf met wat minder moeten stellen tijdens de rijlessen. Een Punto op benzine en later nog een Grande Punto, ook op benzine(1.4 8v). Lekkere kleine karretjes die je overal zo heen stuurt, maar waarbij wel je weleens toeren moet maken om vooruit te komen O-)

Recent heeft m'n vriendin ook haar rij-examen gehaald. Ging voor de 2e keer op na zo'n ~50 lessen. Eerste keer ontzettend zenuwachtig en het daardoor verknald, de 2e keer was het een fluitje van een cent en haalde ze het nieuwe examen met de beoordeling goed op alle onderdelen :Y)
Wat ik er nu zo van hoor is het wel een verbetering tov de oude, ze moest zelfstandig een route naar een bekend punt kiezen, wat voor haar betekende lekker rustig te kunnen cruisen. Onderweg nog wat verrichtingen en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

b00ster schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:55:
[...]

Succes! :P

Ik moet binnenkort voor de 3de keer op.. :z ... helaas.
|:( Wachttijden lopen wel weer lekker op!

Ik neem vandaag nog een les.
40 euro meer of minder maakt nu tog niet meer uit :P .
En morgen natuurlijk voor het examen een les en dan moet het gebeuren.
Ik heb het gevoel dat het wel goed gaat komen, alleen erger ik me aan de clusteropdrachten.
Die heb ik liever niet, maar die zijn helaas wel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Is niet erg als je die fout doet. Als je het niet meer weet gewoon vragen. Natuurlijk niet 100m voor een afslag vragen, maar gewoon op tijd aangeven. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krizzie schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:55:
Is niet erg als je die fout doet. Als je het niet meer weet gewoon vragen. Natuurlijk niet 100m voor een afslag vragen, maar gewoon op tijd aangeven. :)
Ow ok.
Ik d8 dat hij het alleen 1 x zegt en dat je het dan moet herhalen.
Want als iemand de weg mij probeert uit te leggen ben ik zo weer vergeten waar ik links rechts of rechtdoor moet gaan :9

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 24-04-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Clusteropdracht krijg je meteen vanaf het CBR. Als je de omgeving daar een beetje kent kun je de eerste 3 stappen alvast uitdenken (bv. eerste links, tweede rechts, bij stoplichten rechtsaf. Waar die stoplichten zijn weet je dan al wel). Dan rij je naar dat punt en voer je de overige opgegeven stappen uit (tweede links en richting a'dam volgen, ik noem maar wat).

[ Voor 6% gewijzigd door Gluten Parody op 24-04-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 00:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik kreeg 3x de clusteropdracht, telkens korte aanwijzingen. Bijv. Bij de stoplichten rechts, dan links en dan aan het einde van de weg weer links. en dan nog 2x 3 aanwijzingen. Makkelijk te onthouden :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:29:
Clusteropdracht krijg je meteen vanaf het CBR. Als je de omgeving daar een beetje kent kun je de eerste 3 stappen alvast uitdenken (bv. eerste links, tweede rechts, bij stoplichten rechtsaf. Waar die stoplichten zijn weet je dan al wel). Dan rij je naar dat punt en voer je de overige opgegeven stappen uit (tweede links en richting a'dam volgen, ik noem maar wat).
Volgens mij klopt dat niet.
Een examinator mag waneer hij maar wil een clusteropdracht geven.
Dat is niet bij het wegrijden vanaf het cbr, heeft mijn rij-instructeur mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik kreeg er een vanuit de poort van het CBR iig...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 07:41

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik kreeg een clusteropdracht: aan het eind rechts, dan links, bij het kanaal rechts en bij de stoplichten weer rechts. Ik dacht dat ze zei: hier rechts en aan het eind links. Het eind was echter een doodlopende weg, dus ik moest keren. Vervolgens reed ik de straat waar ik dus in had gemoeten (en die nu aan m'n rechterkant zat) voorbij, nog een keer keren, en toen zat ik wel goed. Rechts bij het kanaal lukte nog, maar ik wist niet meer wat ik daarna moest. Ging dus niet echt geweldig :+

Later overigens nog ergens fout gereden, maar ondanks dat toch geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Laatst online: 14-06 20:49

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 252438 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:37:
[...]

Volgens mij klopt dat niet.
Een examinator mag waneer hij maar wil een clusteropdracht geven.
Zegt hij dan dat het alleen maar bij het CBR mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Luccus schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:30:
[...]
Zegt hij dan dat het alleen maar bij het CBR mag?
Niet met zoveel woorden, maar hij zegt wel dat je een cluseropdracht vanaf het CBR krijgt, hetgeen ook niet altijd juist is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Ik dacht gelezen te hebben dat de opdracht in het examen altijd aan het begin zat. Maar bij de oriëntatie-opdracht rij je of van het CBR naar het punt, of van het punt weer terug. Blijkbaar worden ook clusteropdrachten wel eens midden in het examen gegeven.

[ Voor 20% gewijzigd door Gluten Parody op 24-04-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51543

HEB HET GEHAALD!!!

w00t nu mijn rijbewijs maandag ophalen!! Jullie hadden gelijk gewoon lekker mezelf zijn, ben gewoon heel chill gaan rijden, lekker grappen met mijn examinator maken. Was gewoon alsof ik aan het lessen was. En de banaan truk werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gefeliciteerd. Nog opmerkingen gehad of was het gewoon perfect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38

Duinkonijn

Huh?

Anoniem: 51543 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:26:
HEB HET GEHAALD!!!

w00t nu mijn rijbewijs maandag ophalen!! Jullie hadden gelijk gewoon lekker mezelf zijn, ben gewoon heel chill gaan rijden, lekker grappen met mijn examinator maken. Was gewoon alsof ik aan het lessen was. En de banaan truk werkt ;)
mooi. gefeliciteerd nu kan je echt ondervinden, hoe het is om te rijden :)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 19:51

dominic

will code for food

Anoniem: 51543 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:26:
HEB HET GEHAALD!!!

Damn, 3x over gedaan? Toeter even als je in de buurt van me rijd, maak ik even ruimte.. :P

Gefeli, nu wel zorgen dan je hem houdt natuurlijk..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Feli dude :D prachtig gewoon.

Nu werken voor benzine en rondscheuren maar, en u rijschool is pas begonnen ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Gefeli! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
gefeliciteerd, zei het je van die bananen. Beste is om ze ook te eten voordat je gaat slapen.

En onthoud.. Bij benzine eerst toeren maken en dan koppeling oplaten komen van zn aangrijpingspunt. Niet eerst koppeling omhoog en dan gas, dan heb je grote kans dat je motor uitvalt. Niet altijd en niet bij elke auto, maar vaak wel.

hehehe.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cadezo schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:33:
[...]

Niet met zoveel woorden, maar hij zegt wel dat je een cluseropdracht vanaf het CBR krijgt, hetgeen ook niet altijd juist is...
Je haalt me de woorden uit de mond cadezo.
Sommige hier moeten eerst goed lezen voor ze een reactie plaatsen.
Maar goed, k heb de laatste voorbereidingen voor morgen getroffen.
Ben net naar de sauna gegaan en nu alvast eten klaargemaakt voor morgen.
Ik ga zo slapen zodat ik +- 10 uur rust heb gehad.
En verder kan ik niks meer doen dan mn best morgen :P .
Ik laat jullie wel horen hoe het gegaan is. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
gefeliciteerd!!!

als je je nou na "woensdag 26 maart 2008 14:20" al aan die bananen had gehouden, was je al eerder geslaagd he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 21:05
natuurlijk is het afhankelijk van de examinator, maar fouten kun je maken tijdens het afrijden MITS je er goed op anticipeerd. iedere examinator weet dat je te maken hebt met zenuwen en dat is ook normaal. het is dus helemaal niet erg om zelfs even te laten blijken dat je zenuwachtig bent. voor mijn examen ging het ook niet allemaal vlekkeloos :P

ik sommeer even mijn ervaring:
- "waar is dit knopje voor?" (examinator wees op dat knopje om de ramen te verwarmen bij het beslaan van de ruiten (weet het antwoord nog steeds niet :+ ))
- rijtje nummerborden in mijn hoofd gestampt voordat het examen begon (had nog geen bril, maar wel een nodig :+ ) examinator: "nou, die" kapa: "eitje...ab-99-yz" examinator: "en die?" (wees naar een auto in een andere straat) kapa: "uhm..... :+ "
- examinator zegt: "hier rechtsaf" (was strikvraag want daar mocht je niet inrijden) kapa: "owkee!" ik dus half de bocht nog in mijn ooghoeken dat bordje kunnen zien en vol op de remmen gestaan. tot overmaat van ramp was er ook nog eens een niet al te kleine vrachtwagen me gevolgd in die onwettelijke manouvre :+ ...dus ik in z'n achteruit zetten, vrachtwagenchauffeur toeteren van wtf?! ik dus gewoon beetje pushen in zn achteruit. vrachtwagenchauffeur ook maar naar achteren. :+
- hellingproef: kapa vet trots de auto in een hellingproef gemanoevreerd waar een andere lesauto aan de hellingproef aan het doen was...examinator zegt: "waarom doe je nou de hellingproef?" (dit was namelijk DE plek waar de hellingproef altijd werd geoefend dus mijn actie was ontstaan uit gewenning denk ik :+ )
- tot slot achteruit inparkeren: geen commentaar :+

nou...ik dacht bij mezelf, dit kan niet erger...volgende keer beter.
dus ik stap het kantoortje binnen van de examinator en hij begint: "volgende keer....wil ik je niet meer zien" kapa: "???" examinator: "gefeliciteerd" kapa: " _/-\o_ "

ik zie dat kisshi het gehaald heeft! gefeliciteerd! _/-\o_

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De rest was kennelijk gewoon prima! Maar wel lullige manier om te zeggen dat je geslaagd bent dan..

Merken jullie trouwens ook iets van de problemen bij het CBR met examens? Ik heb nu een examen aangevraagd maar dat blijkt pas in juli te kunnen |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Mr_gadget op 25-04-2008 15:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Mr_gadget schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:29:
De rest was kennelijk gewoon prima! Maar wel lullige manier om te zeggen dat je geslaag bent dan..

Merken jullie trouwens ook iets van de problemen bij het CBR met examens? Ik heb nu een examen aangevraagd maar dat blijkt pas in juli te kunnen |:(
Onder welke steen heb jij geleefd dan? Vorige week was nog in het nieuws dat CBR enorme wachtlijsten heeft. :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het CBR is wel behoorlijk incompetent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mr_gadget schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:29:
De rest was kennelijk gewoon prima! Maar wel lullige manier om te zeggen dat je geslaag bent dan..
Tegen m'n broer zeiden ze dat z'n rijbewijs nog heel duur ging worden...

35 euro :P

(bij gemeentehuis ;)).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.