natuurlijk is het afhankelijk van de examinator, maar fouten kun je maken tijdens het afrijden MITS je er goed op anticipeerd. iedere examinator weet dat je te maken hebt met zenuwen en dat is ook normaal. het is dus helemaal niet erg om zelfs even te laten blijken dat je zenuwachtig bent. voor mijn examen ging het ook niet allemaal vlekkeloos
ik sommeer even mijn ervaring:
- "waar is dit knopje voor?" (examinator wees op dat knopje om de ramen te verwarmen bij het beslaan van de ruiten (weet het antwoord nog steeds niet

))
- rijtje nummerborden in mijn hoofd gestampt voordat het examen begon (had nog geen bril, maar wel een nodig

) examinator: "nou, die" kapa: "eitje...ab-99-yz" examinator: "en die?" (wees naar een auto in een andere straat) kapa: "uhm.....

"
- examinator zegt: "hier rechtsaf" (was strikvraag want daar mocht je niet inrijden) kapa: "owkee!" ik dus half de bocht nog in mijn ooghoeken dat bordje kunnen zien en vol op de remmen gestaan. tot overmaat van ramp was er ook nog eens een niet al te kleine vrachtwagen me gevolgd in die onwettelijke manouvre

...dus ik in z'n achteruit zetten, vrachtwagenchauffeur toeteren van wtf?! ik dus gewoon beetje pushen in zn achteruit. vrachtwagenchauffeur ook maar naar achteren.
- hellingproef: kapa vet trots de auto in een hellingproef gemanoevreerd waar een andere lesauto aan de hellingproef aan het doen was...examinator zegt: "waarom doe je nou de hellingproef?" (dit was namelijk DE plek waar de hellingproef altijd werd geoefend dus mijn actie was ontstaan uit gewenning denk ik

)
- tot slot achteruit inparkeren: geen commentaar
nou...ik dacht bij mezelf, dit kan niet erger...volgende keer beter.
dus ik stap het kantoortje binnen van de examinator en hij begint: "volgende keer....wil ik je niet meer zien" kapa: "???" examinator: "gefeliciteerd" kapa: "

"
ik zie dat kisshi het gehaald heeft! gefeliciteerd!