Het grote rijbewijs topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste
Acties:
  • 37.912 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:27

Krizzie

Progressive Music \o/

Arm1n schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:34:
[...]

Die tellen nu niet mee, paar vrienden van me hadden week terug theorie gedaan en die vragen telden niet mee.
Je krijgt niet eens te zien/horen of je ze goed of fout hebt. |:(

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146163

Heb zaterdag voor 't eerst mijn theorie examen gedaan, gehaald met 4 fout :)
Die gevaarherkenningsvragen waren best pittig, ik weet ook niet of ik ze goed of fout heb beantwoord. Ik kan wel zeggen dat als dit doorgezet wordt er veel meer mensen gaan zakken (nog meer? kan dat?) voor hun theorie.

Je krijgt een beeld 'vanuit de bestuurder', zicht door de vooruit + spiegels, en eventueel richtingaanwijzers. Zijn van die instinker situaties. In de regen, voetganger met een plu voor z'n bakkes die gaat oversteken, tourbus aan de andere kant van de weg. Wat doe je: Rem, gas los, niets. En dan in 2-3 seconden moeten reageren. Ben blij dat ik daar niet op beoordeeld ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:15

Snippertje

Light up your life

Arm1n schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:34:
[...]

Die tellen nu niet mee, paar vrienden van me hadden week terug theorie gedaan en die vragen telden niet mee.
Ah gelukkig. Ik had namelijk iets opgevangen van dat ze vanaf april mee zouden tellen oid. Maar gelukkig is dat dan niet het geval :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252438

b00ster schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:14:
Gezakt, ingreep... :(

Bromfiets stopte helemaal terwijl hij voorrang had,
Auto liet ik uitrollen, maar gezien het feit dat hij stopte dacht dat ik dus voorang had
(waarom stopte hij anders?)

Heb het nu echt even gehad met het CBR! :@
Oww wat zuuur :X .
Jij hebt noch jezelf noch het verkeer(in dit geval de bromfiets) in gevaar gebracht dus waarom grijpt die idoot in :? .
Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat ze te weinig geld hebben bij het cbr en dat ze daarom zoveel mogelijk mensen moeten laten zaken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Weet iemand welke kerk het orientatiepunt van Leusden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het eten van een banaan heeft denk ik ook een psychologischefect, gezien veel denken bij het eten van een banaan men beter/rustiger denkt te kunnen rijden waardoor hij/zij het examen haalt.
Maar als je een *** examinator hebt dan kun je bananen eten tot je een ons weegt maar dat zal dan niet helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 14-04-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Anoniem: 252438 schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:28:
[...]

Oww wat zuuur :X .
Jij hebt noch jezelf noch het verkeer(in dit geval de bromfiets) in gevaar gebracht dus waarom grijpt die idoot in :? .
Omdat je pas door mag rijden als die brommer je duidelijk voorrang geeft. Stilstaan is niet genoeg, die brommer moet op z'n minst zwaaien dat je voor mag.

Lullig, maar 't is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328 schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:57:
[...]

Omdat je pas door mag rijden als die brommer je duidelijk voorrang geeft. Stilstaan is niet genoeg, die brommer moet op z'n minst zwaaien dat je voor mag.

Lullig, maar 't is zo.
Da's ook precies de reden dat mijn instructeur me op 't hart blijft drukken dat ALS ik voorrang heb ik niet te intentie moet wekken dat ik iemand anders voor zou laten. Dus niet (overdreven) afremmen. Als je voorrang hebt heb je voorrang, klaar. Zo niet, dan voorrang verlenen.
Mensen die niet weten hoe de voorrangsregels zijn zijn een gevaar in 't verkeer, voor zichzelf en voor anderen. Wat nou als die bromfietser voorrang gaf terwijl 't niet klopte. Jij stopt eerst, ziet dat de bromfietser stopt, rijdt door. Bromfietser denkt op 't zelfde moment: "nou, als hij twijfelt ga ik maar vast.". Kedeng, ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, maar waar ik me ook aan erger is dat sommige mensen voorrang nemen op plekken waar ze geen voorrang hebben.
Veel mensen moeten leren dat als je beide van een andere kant komt maar naar dezelf richting wilt dat degene met de kortste bocht voorrang heeft.
Ik heb het zo vaak met rijlessen dat mensen voorrang nemen terwijl ze dat niet hebben.
Zo komen er wel ongelukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kortste bocht, ofwel de bocht naar rechts. En rechts gaat altijd voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:45:
De kortste bocht, ofwel de bocht naar rechts. En rechts gaat altijd voor. :)
Dat snappen sommige mensen met rijbewijs kennelijk niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

Is toch logisch? De mensen weten het wel hoor, maar zijn gewoon asociaal en nemen voorrang terwijl ze het niet hebben. Of overschat ik de gemiddelde automobilist :D

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik word er overigens schijtziek van, dat voorzichtige. Zo zat ik laatst op de fiets, en kwam er uit een zijstraat van rechts een dame fietsen. Dus ik stop keurig, en knik naar haar. En zij zo .... :? . Vervolgens fiets ze heel langzaam en moeilijk weg, om vervolgens achter mij door te fietsen. Daar moet ik toch behoorlijk van zuchten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 06:44
Op m'n examen had ik ook zo'n mooie.. ik rij ergens in een woonerfje, heel rustig, komt er zo'n groepje fietsers de hoek om schieten, maar die bleven aan mijn kant van de rijbaan (voor hun links dus) rijden.. had ze meteen gezien en optijd geremd.. goed opgelost volgens de examinator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
Had net om 14 uur examen. Het ging behoorlijk dramatisch: motor af laten slaan bij bijzondere verrichting, voetganger bij zebra geen voorrang gegeven (ingreep), regelmatig in te lage versnelling gereden en nog wat knulligheden. Na die ingreep reden we meteen terug naar het CBR, dus ik wist wel hoe laat het was: gezakt als een baksteen.

Terug bij het CBR: '...maar verder reed je prima! Gefeliciteerd.' Ik: :? :o 8)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:42:
Had net om 14 uur examen. Het ging behoorlijk dramatisch: motor af laten slaan bij bijzondere verrichting, voetganger bij zebra geen voorrang gegeven (ingreep), regelmatig in te lage versnelling gereden en nog wat knulligheden. Na die ingreep reden we meteen terug naar het CBR, dus ik wist wel hoe laat het was: gezakt als een baksteen.

Terug bij het CBR: '...maar verder reed je prima! Gefeliciteerd.' Ik: :? :o 8)
OMG, waar gaat het heen met deze wereld :( .
Ik wil niet lullig zijn, maar jij had je papiertje niet mogen krijgen.
Sorry hoor, maar als je een ingreep krijgt bij een zebrapad dan heb jij nog wat lessen nodig.
Wat ga je straks doen als je dat nog een x overkomt, dan zit er niemand naast je die voor je kan remmen 8)7 .

Maar goed, het licht niet aan jou maar aan die examinator van je. Die is zo stom geweest om je te laten slagen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Tja, ik zei al tegen die examinator: 'Ik ben 't er niet mee eens, maar ik ben er wel blij mee.' Overigens was er niemand op het zebrapad, alleen een meneer die aan de rand stond. Ik merkte 'm niet op omdat hij omgekeerd stond; hij wilde ook helemaal niet oversteken, bleek toen. Geen idee wat ie daar deed. De examinator vond het wel een reden om te remmen, maar niet om mij te laten zakken. :?

[ Voor 60% gewijzigd door Gluten Parody op 14-04-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:56:
Tja, ik zei al tegen die examinator: 'Ik ben 't er niet mee eens, maar ik ben er wel blij mee.' Overigens was er niemand op het zebrapad, alleen een meneer die aan de rand stond. Ik merkte 'm niet op omdat hij omgekeerd stond; hij wilde ook helemaal niet oversteken, bleek toen. Geen idee wat ie daar deed. De examinator vond het wel een reden om te remmen, maar niet om mij te zakken. :?
Ok, maar dat wist je daarna pas.
Als je iemand bij het zebrapad ziet staan dan moet je ervan uit gaan dat hij oversteekt.
Je kan nooit weten of iemand wel of niet gaat oversteken daarom moet je de zebrapad op zo'n situatie langzaam naderen.
Dat zal jij denk ik niet hebben gedaan, anders had die examinator niet ingegrepen.
Maar goed, je hebt geluk gehad met die examinator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Ik ben net zo verbaasd als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:29:
Weet iemand welke kerk het orientatiepunt van Leusden is?
Dat is waarschijnlijk de Fonteinkerk, Robert Kochstraat 4, 3817 JM Amersfoort. Zie ook CBR Coördinatiepuntenlijst.

Ben overigens vandaag geslaagd :) voor theorie, 't stelde niets voor (2 foutjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:27

weebl

YARR!

Anoniem: 252438 schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:01:
[...]

Ok, maar dat wist je daarna pas.
Als je iemand bij het zebrapad ziet staan dan moet je ervan uit gaan dat hij oversteekt.
Je kan nooit weten of iemand wel of niet gaat oversteken daarom moet je de zebrapad op zo'n situatie langzaam naderen.
Dat zal jij denk ik niet hebben gedaan, anders had die examinator niet ingegrepen.
Maar goed, je hebt geluk gehad met die examinator
Dat denk je nu nog :) Maar geloof me, zo truttig blijf je nooit rijden ;) De meeste zebra's kan je gewoon met je huidige snelheid overheen hoor. Als er iemand over wil steken zie je dat ver genoeg van tevoren. Om elke keer langzamer te gaan rijden... Maar om dat nou te doen op je examen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Wat moet je eigenlijk meenemen naar je theorie examen? Ik heb hem online aangevraagd, maar verder staat er niet bij dat je iets moet meenemen? Op de CBR site staat pasfoto en ID. Moet ik dan een pasfoto zonder te lachen? Of is dat niet zo streng bij theorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Razor.Timo schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:58:
Wat moet je eigenlijk meenemen naar je theorie examen? Ik heb hem online aangevraagd, maar verder staat er niet bij dat je iets moet meenemen? Op de CBR site staat pasfoto en ID. Moet ik dan een pasfoto zonder te lachen? Of is dat niet zo streng bij theorie?
Ja, zo'n gestapopasfoto, dus niet lachen, geen reflectie in je bril, je oren op gelijke hoogte etc.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had alleen een ID en een foto bij me. Wel een officiele pasfoto. Zou ook geen probleem moeten zijn om er eentje te laten maken lijkt me, voor je uiteindelijke rijbewijs heb je er ook eentje nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Officiele foto meenemen! Zit je altijd goed ;) Beter dan dat je je theorie niet mag doen, toch?

edit: spuit {insert random nummer}

[ Voor 3% gewijzigd door WhizzCat op 14-04-2008 19:06 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat ik moest meenemen is: pasfoto, id-kaart en bankpasje.

Even door de sleuf halen daaro, volgens mij kun je tegenwoordig niet meer contant betalen.

En bij ons was het vrij druk, te weinig pennen enzo. Pen altijd handig om je formulier in te vullen en je burgerservice nummer.. Sofinummer dus.

En vergeet je brains niet. Good luck :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:37

aerofreak

Steve Jobs

Bij mij waren ze niet zo streng bij het CBR, een pasfoto waar ik breed grijzend op stond was geen probleem.

Ben trouwens geslaagd voor mn theorie examen 8)
Arsenius schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:11:
Wat ik moest meenemen is: pasfoto, id-kaart en bankpasje.

Even door de sleuf halen daaro, volgens mij kun je tegenwoordig niet meer contant betalen.

En bij ons was het vrij druk, te weinig pennen enzo. Pen altijd handig om je formulier in te vullen en je burgerservice nummer.. Sofinummer dus.

En vergeet je brains niet. Good luck :z
Bij het online reserveren moet je ook betalen en alles invullen ;), dus je hoeft alleen maar een paspoort/ID mee te nemen en een pasfoto.

[ Voor 36% gewijzigd door aerofreak op 14-04-2008 19:14 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

voor mijn rijbewijs echt een crappy foto ingeleverd op het gemeentehuis in utrecht. Lui overleggen, maar ja het was 1 minuut voor 18.00. Goedgekeurd haha. Echt zo onterecht ;)

Trouwens gister bijna mijn eerste ongeluk (alweer). Ik reed in de bebouwde kom. Rechterkant geparkeerde autos en huizenrij. Links was het open en braakliggend terrein alwaar een Golf type 2 aan het driften was. Mijn aandacht glijdt erheen en opeens roept mijn vriendin: kijk uit! Ik vol in de rem en kijk voor me. Vijf meter verderop een bal en een klein kind die tussen de autos vandaan schieten. Goddamn.. je zou jezelf bijna niet meer vertrouwen. Afleiding is echt killing.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat moet je eigenlijk meenemen naar je theorie examen?
Nog even over die pasfoto. Als je hem niet meeneemt moet je hem een keertje later komen brengen en dan maken ze je certifaat klaar. Vergeten is dus geen probleem...

edit: Dit was bij Cbr Zwolle, meisje was pasfoto vergeten, gewoon examen gedaan en geslaagd, dame van Cbr zei dat ze nog een keer terug moest komen voor de pasfoto...

[ Voor 26% gewijzigd door Cadezo op 15-04-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Trouwens gister bijna mijn eerste ongeluk (alweer). Ik reed in de bebouwde kom. Rechterkant geparkeerde autos en huizenrij. Links was het open en braakliggend terrein alwaar een Golf type 2 aan het driften was. Mijn aandacht glijdt erheen en opeens roept mijn vriendin: kijk uit! Ik vol in de rem en kijk voor me. Vijf meter verderop een bal en een klein kind die tussen de autos vandaan schieten. Goddamn.. je zou jezelf bijna niet meer vertrouwen. Afleiding is echt killing.
Wow, het klassieke moment op elk theorie examen. Mazzel dat je vriendin er naast zat...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9106

cdezoete schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:59:
[...]

Nog even over die pasfoto. Als je hem niet meeneemt moet je hem een keertje later komen brengen en dan maken ze je certifaat klaar. Vergeten is dus geen probleem...
Ehm, dat is hier wel anders?

2 meiden waren hun pasfoto vergeten toen ik theorie ging doen, nou die konden dus mooi nog even naar het station racen voor een pasfoto anders ging het hele feest niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

On a sidenote: dat kom ik echt zo vaak tegen, ook bijvoorbeeld op de fiets...mensen die aan de straat wonen, waarbij het is huis-fietspad-parkeerhaven-weg. Dan gaan ze boodschappen doen en rennen de kinderen vast knoerthard het fiestpad op, op weg naar de auto...lekkere ouders denk ik dan.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 16-06 07:41

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Anoniem: 9106 schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:24:
[...]

Ehm, dat is hier wel anders?

2 meiden waren hun pasfoto vergeten toen ik theorie ging doen, nou die konden dus mooi nog even naar het station racen voor een pasfoto anders ging het hele feest niet door.
Ik was hem ook vergeten :X Ik móest examen doen, anders zou ik woensdag niet af kunnen rijden, dus ik zag een taxi staan, ben erin gesprongen, foto laten maken, teruggeracet en ben geslaagd met 3 fouten :) Was de moeite in ieder geval niet voor niets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Bedankt allemaal :) Pasfoto laten maken net en over 2 uurtjes examen doen :) Moet lukken denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Suc6! En let op de taalkundige instinkers he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

En geslaagd! Had 1 fout :) Duurde wel lang man dat wachten op de uitslag, zat hem toch even te knijpen :P Nu op naar de praktijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Razor.Timo schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:50:
En geslaagd! Had 1 fout :) Duurde wel lang man dat wachten op de uitslag, zat hem toch even te knijpen :P Nu op naar de praktijk!
Nu begint de hell pas jongen |:( !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Btw, ik w8 nog steeds op een herexamen.
Maar er zijn geen plekken vrij gezien alle grote autorijschoolen veel hebben gekocht.
Nu moet ik de komende weken maar afwachten of er een plek vrijkomt en dan kan het zo zijn dat ik meteen de dag nadat ik het hoor moet afrijden:S.
:r cbr, ze moeten eens een x alles fatsoenlijk regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Mijn herexamen wordt waarschijnlijk ook pas juni...ik heb nog zeven lessen om de tijd tussen nu en dan te overbruggen. Ik hoop dat de Belastingdienst eens opschiet, dan kan ik nog wat meer gaan lessen...hoe dan ook slaat twee maanden wachten natuurlijk nergens op.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 00:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anoniem: 252438 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:32:
Btw, ik w8 nog steeds op een herexamen.
Maar er zijn geen plekken vrij gezien alle grote autorijschoolen veel hebben gekocht.
Nu moet ik de komende weken maar afwachten of er een plek vrijkomt en dan kan het zo zijn dat ik meteen de dag nadat ik het hoor moet afrijden:S.
:r cbr, ze moeten eens een x alles fatsoenlijk regelen.
Of je gaat zelf naar een grote autorijschool :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Het CBR moet eens stoppen met die debiele TTT, de examinators
zijn hard nodig voor echte examens. TTT kan net zo goed worden
afgenomen door een instructeur van andere rijschool, of door je
eigen instructeur (ik heb wel 8 TTT's gedaan als je het zo bekijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Gluten Parody schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:33:
Het CBR moet eens stoppen met die debiele TTT, de examinators
zijn hard nodig voor echte examens. TTT kan net zo goed worden
afgenomen door een instructeur van andere rijschool, of door je
eigen instructeur (ik heb wel 8 TTT's gedaan als je het zo bekijkt).
Dan hebben de grote rijscholen alleen maar meer examens om in te kopen :P
En een TTT is best wel geldklopperij, kan idd gewoon door een andere instructeur worden gedaan.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 00:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

TTT is dan ook niet verplicht :z

Ik heb een "TTT" gehad, maar dat was gewoon een andere instructeur van de rijschool :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Da's toch veel goedkoper? :) Hoef je er ook niet voor naar het CBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angeloonie schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:27:
[...]

Jah, dat heeft nu geen zin meer.
Als ik naar een grote rijschool ga dan geven ze me minstens 8 lessen voor ze me een examenplaats geven.
En ik heb die lessen niet nodig, ik w8 alleen op mn herexamen, thats all O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 21:34
Ik heb wel een TTT gedaan, en ik moet zeggen dat dat echt heel veel scheelt. Voor de TTT was ik echt nerveus, ik had eigenlijk niet echt een idee wat ik allemaal kon verwachten. Nadat ik de TTT had gedaan (en het ging goed, vrijstelling) reed ik een stuk zelfverzekerder. Een week later ben ik op examen gegaan en had de zelfde examinator die ik ook voor mijn TTT had. Even een stukje gereden naar zo'n coördinatiepunt en gelijk weer terug gegaan (zonder situatiebevraging of wat dan ook). Heb denk ik net 20 minuten gereden want hij vond wel 'dat ik het goed kon' :).

Nu al 1 maand trotse rijbewijsbezitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angeloonie schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:27:
[...]

Als ik ergens van walg.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:54

krietjur

Where am I?

Maksvr schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:56:
Ik heb wel een TTT gedaan, en ik moet zeggen dat dat echt heel veel scheelt. Voor de TTT was ik echt nerveus, ik had eigenlijk niet echt een idee wat ik allemaal kon verwachten. Nadat ik de TTT had gedaan (en het ging goed, vrijstelling) reed ik een stuk zelfverzekerder. Een week later ben ik op examen gegaan en had de zelfde examinator die ik ook voor mijn TTT had. Even een stukje gereden naar zo'n coördinatiepunt en gelijk weer terug gegaan (zonder situatiebevraging of wat dan ook). Heb denk ik net 20 minuten gereden want hij vond wel 'dat ik het goed kon' :).

Nu al 1 maand trotse rijbewijsbezitter :)
Die 20 minuten is nog vrij lang voor een examen vind ik ;)

Ik heb zelf trouwens ook een TTT gedaan, vond het ook wel prettig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 22:26
Maar die TTT kost bijna net zo veel als je echte examen, en mocht je het op de TTT goed doen dan zegt hij ok; je kan goed rijden; gefeliciteerd!
Als je dan echt examen had gereden dan had je je rijbewijs al gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Raad eens wat ik zo op het gemeentehuis op ga halen ? *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ScottB schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:01:
Raad eens wat ik zo op het gemeentehuis op ga halen ? *O* *O*
iPod Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Mwoah, denk niet dat ze die daar verkopen :+

M'n rijbewijs uiteraard ;) Althans , ik ga hem aanvragen, en dan hopelijk vrijdag ophalen. Overigens ben ik 3x verkeerd gereden, toen we terug waren zei ze lekker serieus dat ik wel een paar keer verkeerd gereden was, maar dat het rijden verder wel goed was (tja, 3 keer omkeren en als je dan genoeg kijkt dan is dat natuurlijk incasseren :+), dus geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
krietjur schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:15:
[...]

Die 20 minuten is nog vrij lang voor een examen vind ik ;)

Ik heb zelf trouwens ook een TTT gedaan, vond het ook wel prettig eigenlijk.
Ik heb 55 minuten gereden tijdens m'n examen (de examinatrice was ook bijna te laat voor de volgende kandidaat :P)

Het was gewoon te gezellig :)

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 16-04-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Hier ook rond de 20 minuten gereden. Aanvang 11:40, en toen ik naar buiten liep was het 12:10. Dus zonder het voor- en nagesprek en het verstellen van de stoel en spiegels maakt ongeveer 20 minuten rijden. Ik had trouwens dezelfde gast als voor m'n TTT.

Afgelopen maandag pasje aangevraagd en hopelijk morgen de eerste zelfstandige kilometers maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

mij rit duurde 45 minuten, volgens mijn instructuer mag een examen maar 35 minuten duren vanaf het moment dat je naar buiten loopt en de examinator vraagt om een nummerplaat te lezen. het mag alleen langer duren als er file is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:38:
mij rit duurde 45 minuten, volgens mijn instructuer mag een examen maar 35 minuten duren vanaf het moment dat je naar buiten loopt en de examinator vraagt om een nummerplaat te lezen. het mag alleen langer duren als er file is.
Volgens de regels ja.
Maar in de praktijk houden de examinators zich niet aan de regels.
Ze laten je rijden hoe ze dat zelf willen.
Hebben ze zin dan laten ze je langer rijden of willen ze je laten zakken dan laten ze je zeker langer rijden zodat je fouten gaat maken |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Hoezo? Een rijles van 1 a 1,5 uur is toch ook geen probleem? Als je een half uur goed kunt rijden, kun je ook een uur goed rijden. Bovendien houdt een examinator echt wel in de gaten dat hij op tijd terug is, anders heeft hij te weinig tijd voor het volgende examen. Raar verhaal ook wat Johnnyv vertelt, als een examinator daar gewoonte van maakt krijgt ie echt wel op z'n flikker van het CBR.

[ Voor 53% gewijzigd door Gluten Parody op 17-04-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 07:32

Theimon

Snapte!?

Anoniem: 252438 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:52:
[...]

Hebben ze zin dan laten ze je langer rijden of willen ze je laten zakken dan laten ze je zeker langer rijden zodat je fouten gaat maken |:( .
Precies!!!!! Want die mannen zijn geprogrameerd om mensen te pesten!! Want ze hebben allemaal het slechtste met je voor!!!! Het gaat ze niet om het goed beoordelen van beginnende bestuurders of om de algemene veiligheid in het verkeer........NEE!
Zakken zal je!!!! En hard ook!!! En hoe langer je rijdt, hoe verder die hoorntjes uit het voorhoofd van de examinator groeien! })

Met andere woorden, normaal kan je wel een rijles van 1 uur of soms wel langer doen, maar met je examen 10 minuutjes meer en het is een schande. Hou toch op! Jij kan toch rijden? Als je het niet kan.......wtf doe je dan op examen?!

[ Voor 15% gewijzigd door Theimon op 17-04-2008 11:38 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Theimon schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:35:
[...]

Precies!!!!! Want die mannen zijn geprogrameerd om mensen te pesten!! Want ze hebben allemaal het slechtste met je voor!!!! Het gaat ze niet om het goed beoordelen van beginnende bestuurders of om de algemene veiligheid in het verkeer........NEE!
Zakken zal je!!!! En hard ook!!! En hoe langer je rijdt, hoe verder die hoorntjes uit het voorhoofd van de examinator groeien! })

Met andere woorden, normaal kan je wel een rijles van 1 uur of soms wel langer doen, maar met je examen 10 minuutjes meer en het is een schande. Hou toch op! Jij kan toch rijden? Als je het niet kan.......wtf doe je dan op examen?!
Wat zijn we weer grappig, heb ik gezegd dat ze allemaal slecht zijn?
Nee, dus hou die onzinpraat voor je ;) .

[/quote]
[/quote]

Jawel, de tijd die je rijdt tijdens een examen maakt wel degenlijk uit!
Want de meesten( let op ik zeg Meesten en niet Allemaal ;) ) zijn dan gestrest tijdens de praktijkexamen waardoor die 10 minuten wel degenlijk uit maken.
Tijdens een examen horen wij(Iedereen ;) ) ons aan de verkeerregels moeten houden, dus vind ik ook dat de examinators zich aan de regels moeten houden Verbonden aan het examen, waaronder de Examenduur.

Kom nu maar eens met argumenten die mij het tegendeel kunnen bewijzen, maar die heb je niet :o .
Als het Cbr het zo goed met ons voorheeft, waarom moeten er elke maand een x aantal mensen zakken.
Is dat eerlijk, denkt het niet }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 252438 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:50:
Jawel, de tijd die je rijdt tijdens een examen maakt wel degenlijk uit!
Want de meesten( let op ik zeg Meesten en niet Allemaal ;) ) zijn dan gestrest tijdens de praktijkexamen waardoor die 10 minuten wel degenlijk uit maken.
Hoe langer het examen duurt hoe meer tijd je hebt om een eventueel klein foutje weg te werken door te laten zien dat je wel goed kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:24:
Hoezo? Een rijles van 1 a 1,5 uur is toch ook geen probleem? Als je een half uur goed kunt rijden, kun je ook een uur goed rijden. Bovendien houdt een examinator echt wel in de gaten dat hij op tijd terug is, anders heeft hij te weinig tijd voor het volgende examen. Raar verhaal ook wat Johnnyv vertelt, als een examinator daar gewoonte van maakt krijgt ie echt wel op z'n flikker van het CBR.
Is helemaal niet een raar verhaal ;) , een kennis van mij heeft zelf een x een examen gehad van 50 min. Ze reed perfect maar de examinator wou haar laten zakken, vandaar dat hij zo lang doorging.
Ze heeft daarna een kleine fout gemaakt, ze liet de auto 1 x afslaan.
En raad maar, gezakt omdat ze naar mening van de examinator anderen in gevaar bracht doordat haar auto uitging.
Dit zijn van die flutredenen die sommige examinators opgeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

@onze ridders der snelweg ende moraal: heel stoer allemaal, maar examens duren ook maar een half uurtje omdat je dat nog wel 99% foutloos kan volhouden. Als je twee uur rijdt, is de kans dat je een keer vergeet te kijken, een keer onzorgvuldig spiegelt of een keer te zacht of hard rijdt nagenoeg 100%.

Laat een gemiddelde examinator twee uur rondrijden met Michael Schumacher achter het stuur en hij of zij zal genoeg puntjes vinden om hem te laten zakken. In een half uur kun je minder fouten maken dan in een of twee uur.

Als examens langer zouden duren zou het CBR niemand meer met een schoon geweten (=hun eisen aan examenkandidaten) kunnen laten slagen...

[ Voor 3% gewijzigd door sjaakaq op 17-04-2008 14:01 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Anoniem: 252438 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:50:

Kom nu maar eens met argumenten die mij het tegendeel kunnen bewijzen, maar die heb je niet :o .
Als het Cbr het zo goed met ons voorheeft, waarom moeten er elke maand een x aantal mensen zakken.
Is dat eerlijk, denkt het niet }:|
Dat moeten is dus onzin volgens mijn instructeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 252438 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:54:
Is helemaal niet een raar verhaal ;) , een kennis van mij heeft zelf een x een examen gehad van 50 min. Ze reed perfect maar de examinator wou haar laten zakken, vandaar dat hij zo lang doorging.
En raad maar, gezakt omdat ze naar mening van de examinator anderen in gevaar bracht doordat haar auto uitging.
Dit zijn van die flutredenen die sommige examinators opgeven 8)7
Weet je dat ik daar helemaal niks van geloof? Waarschijnlijk was er wel meer aan de hand dan slechts het laten afslaan. Want dat hij afslaat is in principe nog nooit iemand voor gezakt, want dat kan iedereen gebeuren, het gaat er alleen om hoe je daarmee omgaat.

Owja, en het lijkt altijd alsof die examinatoren je willen laten zakken (dacht ik ook al die keren) maar dat is gewoon niet waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Afslaan is echt geen issue tijdens een examen, als je het maar goed oplost. Blijkbaar deed ze dat niet. Als ze rustig was gebleven en goed in haar spiegels had gekeken alvorens weer weg te rijden, was ze echt niet op het afslaan gezakt.

Wie zegt dat het CBR het goed met je voor moet hebben? Als je correct en veilig kan rijden slaag je, als je dat nog niet kan zak je. Heeft niets met sympathie te maken, gelukkig maar.

Als een examen uitloopt ( > 35 min.) kan dat twee redenen hebben:

1) File, of algehele drukte op de weg.
2) De examinator is niet tevreden en geeft je nog een kans om te laten zien dat je het kunt. Blijf je dezelfde fouten maken, dan is het einde oefening.

Neem nou gewoon aan dat een examinator beter kan beoordelen of jij klaar bent om zelfstandig te rijden dan dat jij dat kunt. Als je zakt ligt dat aan je rijgedrag en niet aan de bui van de examinator. Mocht je toch je twijfels hebben dan kun je een klacht indienen bij het CBR. Of uit protest lekker stoppen met autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Gluten Parody schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:08:
[...]
Als je zakt ligt dat aan je rijgedrag en niet aan de bui van de examinator.
[...]
Dit moet ik aannemen op basis van? Je blauwe ogen?

Natuurlijk is het CBR niet een soort Evil Corp® die vanuit een hoge, donkere toren iedereen laten zakken om financieel gewin, muhahahaaha, maar het is nogal kortzichtig om te denken dat beoordelingen van examinatoren puur objectief zijn. Zij hebben ook dagen dat ze chagerijnig zijn, en dagen dat ze wat beter opletten dan andere dagen...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Het wil er bij mij niet in dat dat het verschil tussen zakken en slagen betekent. En als je daar over twijfelt na je examen moet je een klacht indienen bij het CBR, en niet gaan miepen op een forum.

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 17-04-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Haha die is makkelijk...wat dat betreft bestaat 80% van dit forum uit dat 'gemiep' van je.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:07:
Haha die is makkelijk...wat dat betreft bestaat 80% van dit forum uit dat 'gemiep' van je.
Hahaha inderdaad :*) .
Maar meneer Alcatrash leest niet wat hij zelf post, alleen commetaar geven op anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
@ Leokennis:

Precies! 80% van de mensen kan niet verkroppen dat een examinator beter kan beoordelen hoe je rijdt dan dat je dat zelf kan. Hoe vaak lees ik hier niet: 'Ik reed prima! Echt waar! Maar die klootzak van een examinator liet me zakken.' Dan wil ik ook wel eens de andere kant van het verhaal horen.

[ Voor 42% gewijzigd door Gluten Parody op 17-04-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:14:
Precies! 80% van de mensen kan niet verkroppen dat een examinator beter kan beoordelen hoe je rijdt dan dat je dat zelf kan.
Nu vraag ik me tog wel sirieus af:
Doe je alsof je het niet snapt of snap je het gewoon niet.
Ik denk persoonlijk dat laatste, wat deze post van jou slaan ook nergens op :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Nou, leg het me nog maar eens uit dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Een examinator kan beter beoordelen dan jijzelf hoe goed je rijdt. Hij ziet je tekortkomingen en je fouten.

Maar als twee mensen even goed rijden en de een een chagerijnige examinator heeft en de andere niet, zal de ene slagen en de andere zakken.

Te doen alsof zoiets geen rol speelt is absurd.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:21:
Nou, leg het me nog maar eens uit dan. :)
Euhm k heb het al een stuk of 4 x uitgelegd.
Zelf mn hond snapt het al :o .
Ik heb wel beters te doen dan elke x iets 20 x aan jou te herhalen.
Lees de vorige posts maar goed door voor je weer met zwakke argumenten komt.
Dan praten we verder goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Als de examinator zich professioneel gedraagt mag zijn humeur geen rol spelen. Wanneer je daar aan twijfelt is het een kwestie van meteen aan de bel trekken. Zeker als je instructeur meegereden is en ook vindt dat je onterecht bent gezakt. Dat veel mensen dat niet doen, doet mij vermoeden dat het dan ook een *klein* beetje aan de rijkwaliteiten van de kandidaat heeft gelegen. Maar dat ga je natuurlijk niet toegeven op GoT, dan is de examinator de boeman. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 14:18

vleesjus

echte vleesjus!

Anoniem: 252438 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:54:
Ze reed perfect maar de examinator wou haar laten zakken, vandaar dat hij zo lang doorging.
Bij mij is op het examen ook 4x de auto afgeslagen(trillende linkervoet :P ), en ik heb mn rijbewijs ook in een keer gehaald. Dus laten zakken op afslaan vind ik wel de grootste onzin die ik ooit gehoord heb :/

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Dan heb je goed gekeken en ben je veilig weer weggereden. Vinden examinators fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vleesjus schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:35:
[...]

Bij mij is op het examen ook 4x de auto afgeslagen, en ik heb mn rijbewijs ook in een keer gehaald. Dus laten zakken op afslaan vind ik wel de grootste onzin die ik ooit gehoord heb :/
Snap jij niet dat niet alle examinators even aardig zijn.
De 1 is Strenger dan de ander, of moet ik het uibeelden voor je |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:34:
Als de examinator zich professioneel gedraagt mag zijn humeur geen rol spelen. Wanneer je daar aan twijfelt is het een kwestie van meteen aan de bel trekken. Zeker als je instructeur meegereden is en ook vindt dat je onterecht bent gezakt. Dat veel mensen dat niet doen, doet mij vermoeden dat het dan ook een *klein* beetje aan de rijkwaliteiten van de kandidaat heeft gelegen. Maar dat ga je natuurlijk niet toegeven op GoT, dan is de examinator de boeman. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen...
Je kan wel protest tekenen maar dat heeft niet zoveel zin.
En als een instructeur meegaat met een examen dan kan de examinator dat ook zien als dat de kanidaat niet genoeg zelfvertrouwen heeft om alleen te gaan rijden samen met de examinator.
Het kan natuurlijk wel eens aan de kandidaat hebben gelegen maar het kan dus ook aan het humeur van de examinator hebben gelegen dat iemand zakt.

Btw, is je vader een examinator ?
Want je komt voor die lui op alsof het familie van je is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Ik heb meer vraagtekens bij de rijkwaliteiten van sommige mensen dan bij de professionaliteit van de examinatoren. Verder is mijn standpunt wel duidelijk nu.

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Als je echt goed rijdt laten ze je echt niet zakken, chagrijnig of niet. Als je een paar kleine foutjes maakt (auto uit laten vallen bij de stoplichten) en dit gewoon snel en veilig kunt oplossen dan is er vaak ook niks aan de hand. Tuurlijk moet je niet midden op een kruispunt in de stress raken omdat je auto uitvalt... gewoon ten alle tijden rustig blijven en de situatie bekijken.

Je hebt er altijd examinatoren bij die extreem streng zijn, maar als jij echt goed kan rijden dan laten ze je echt niet zakken hoor. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik had de discussie gister met mijn rijinstructeur, over dat slagen en zakken. Volgens hem zijn het allemaal fabeltjes, zelf heeft hij bijna nooit gehad dat hij het oneens was met de examinator, terwijl hij het al meer dan 20 jaar doet. Ook dat je meer kans hebt om te slagen in de ochtend/aan het begin van de maand, is volgens hem komplete onzin.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Laat ik het zo zeggen: in Nijmegen is er bijvoorbeeld een examinator die beduidend strenger is (» meer mensen laat zakken) dan de anderen. Dat betekent dat of de andere examinatoren fouten en slecht rijgedrag over het hoofd zien, of dat die instructeur andere normen heeft dan zijn andere collega's en in feite te streng optreedt ergo, het maakt ongeacht je rijvaardigheid wel degelijk uit welke examinator je krijgt tenzij je 100% perfect rijdt, maar dat doet niemand.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat een geneuzel zeg, niet te doen. Ik heb het idee dat 80% hier hun rijskills alleen maar in 30 minuten tentamentijd bezit... geeeeeee... Je kan het of je kan het niet, klaar.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Je weet toch: zakken voor je praktijkexamen brengt de ratio ernstige schade toe. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Gluten Parody op 17-04-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Kindertjes echt...het is gewoon zinloos zo. Powertip: lees voordat je schreeuwt.

Nergens zeg ik dat je falen of slagen alleen afhangt van je examinator. Daar lezen jullie natuurlijk Oost-Indisch overheen, maar goed. Slagen is geen zwart-wit verhaal, alleen al omdat een beoordeling door een mens per definitie subjectief is. Iemand die perfect rijdt zal een tien halen en slagen. Maar er zijn ook genoeg mensen die op hun examen een zesenhalfje halen, en dus net slagen.

Oftewel: er zijn twijfelgevallen. En als een examinator twijftelt of hij je wil laten slagen of niet zullen zijn humeur en andere niet-relevante factoren een rol spelen. Dat is wat ik zeg en hopelijk lezen en begrijpen jullie het deze keer...

[ Voor 79% gewijzigd door sjaakaq op 17-04-2008 23:22 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

leokennis schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:53:
Laat ik het zo zeggen: in Nijmegen is er bijvoorbeeld een examinator die beduidend strenger is (» meer mensen laat zakken) dan de anderen. Dat betekent dat of de andere examinatoren fouten en slecht rijgedrag over het hoofd zien, of dat die instructeur andere normen heeft dan zijn andere collega's en in feite te streng optreedt ergo, het maakt ongeacht je rijvaardigheid wel degelijk uit welke examinator je krijgt tenzij je 100% perfect rijdt, maar dat doet niemand.
Gelukkig is mijn instructeur ook streng. :P

------------------------- dit is de lijn van mijn instructeur
------------------------- dit is de lijn van het CBR

Ja zo heeft hij het me verteld, had hij helemaal getekend enzo. :P (Hij tekent graag :P )

Dus als m'n instructeur mij goed genoeg vind dan zou ik zonder problemen moeten kunnen slagen, als ik het niet verkloot door de zenuwen en die onzin. :')

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:18
Mijn instructeur was altijd zo verontwaardigd als ik iets verkeerd deed dat ik het wel uit mijn hoofd liet om te zakken :)
Het bovenstaande, dat het een menselijke inschatting is klopt maar ik denk niet de examinatoren bewust mensen laten zakken die wel kunnen rijden. Als je ruim voldoende rijdt zal de examinator je altijd wel laten slagen, op het moment dat je op het randje zit kan net 1 foutje de doorslag geven, er is geen echte grens aan te geven natuurlijk.

Ik denk dat daar ook alle geruchten vandaan komen, je hebt te maken met een inschatting en in Nederland zijn we gewend aan toetsen waar je puntjes kan optellen en aftrekken waarna er een bepaalde, te controleren, score uitkomt. Bij een Rijexamen ligt die controle volledig bij de examinator, dat voelt niet fijn en als je zakt kan je de boel niet exact nalopen. Dus als je gezakt bent en je twijfelt ga je de redenen maar buiten je zoeken, je hebt geen papiertje waarop keihard staat wat er exact fout ging.

Daarnaast moet je de taak van de examinator ook niet onderschatten, hij moet in een half uurtje inschatten of jij geschikt bent een automobiel te besturen voor de rest van je leven. Als je dan twijfelt als examinator zou ik je ook laten zakken, als je de volgende week een ongeluk veroorzaakt merkt hij dat wel denk ik. En als de examinator dan ook nog eens sjaggie is wordt de grens om te zakken misschien iets ruimer, maar je moet ook pas examen doen als je goed kan rijden, niet als het net wel/net niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

J.J.K. schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:05:
[...]
En als de examinator dan ook nog eens sjaggie is wordt de grens om te zakken misschien iets ruimer, maar je moet ook pas examen doen als je goed kan rijden, niet als het net wel/net niet kan.
Akkoord, maar goed dan kom je wel weer terecht in het wereldje van de zenuwen :P Ik denk dat van alle examenkandidaten meer dan 75% goed genoeg kan rijden, maar dat bij veel mensen de zenuwen tijdens het examen dit helaas in de weg staan (waarbij die zenuwen dan dus de oorzaak zijn van fouten en slecht rijgedrag).

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
In het verkeer is het juist van belang dat je óf rustig blijft onder druk, óf ook met zenuwen goed kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
leokennis schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:18:
[...]

Akkoord, maar goed dan kom je wel weer terecht in het wereldje van de zenuwen :P Ik denk dat van alle examen kandidaten meer dan 75% goed genoeg kan rijden, maar dat bij veel mensen de zenuwen tijdens het examen dit helaas in de weg staan (waarbij die zenuwen dan dus de oorzaak zijn van fouten en slecht rijgedrag).
Mijn punt is dan, wat gebeurt er met die mensen wanneer ze in hun eentje in gevaarlijke/spannende verkeerssituaties terecht komen. Het zal niet voor iedereen gelden, maar als je op je examen je zenuwen niet de baas kan,kun je dat in het dagelijks verkeer mijns inziens vaak genoeg ook niet.

En dan heb ik het nog niet eens over mensen die fouten maken tijdens het examen en dan alsnog slagen. En ja, dat gebeurt ook, als je de rest van de tijd goed rijdt en bij een volgende situatie het wel goed afhandelt kun je soms nog best slagen. En de vraag is dan hoe die persoon uiteindelijk gaat rijden.

Enfin, het examen is maar een momentopname en zegt natuurlijk niet alles over je kunnen, maar ik denk toch dat de meeste examinatoren een aardig goede indruk van je rijvaardigheid krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 18-04-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

johnnyv.nl schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:21:
[...]

Mijn punt is dan, wat gebeurt er met die mensen wanneer ze in hun eentje in gevaarlijke/spannende verkeerssituaties terecht komen. Het zal niet voor iedereen gelden, maar als je op je examen je zenuwen niet de baas kan,kun je dat in het dagelijks verkeer mijns inziens vaak genoeg ook niet.

[...]

Enfin, het examen is maar een momentopname en zegt natuurlijk niet alles over je kunnen, maar ik denk toch dat de meeste examinatoren een aardig goede indruk van je rijvaardigheid krijgen.
Eerste alineaatje: tja...ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk. Tijdens rijlessen rijdt ik (vind ik... O-) ) zeker goed genoeg, ook in 'spannende situaties'. Ik denk dat ik me vaker moet ergeren aan anderen dan anderen aan mij. Maar tijdens mijn examen...tja toen reedt ik, vooral vanwege de zenuwen, slordig en kut.

Laatste alineaatje: dat ben ik met je eens :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Maar mijn punt is dat je die zenuwen mogelijk ook zult hebben als je het Keizer Karelplein in Nijmegen moet bedwingen, of nog erger, de Périférique in Parijs of eender welke andere nog zuidelijkere stad. Of wat als je zoals ik een paar weken geleden hoort dat je vriendin in het ziekenhuis ligt en of je zo snel mogelijk naar het ziekenhuis wil komen.

Ook dan moet je probleemloos kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Gluten Parody schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:27:
In het verkeer is het juist van belang dat je óf rustig blijft onder druk, óf ook met zenuwen goed kunt rijden.
Als je eenmaal je rijbewijs hebt komt dat vanzelf. Toen ik nog aan het lessen was heb ik eigenlijk nooit zonder zenuwen rondgereden. Maar na je examen schud je dat zo van je af :) (imo dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben zelf van mening dat mensen zich niet te druk moeten maken om hun examen. Zoals hierboven al gezegd, als je ECHT goed kunt rijden (wat een goede instructeur ook moet kunnen inschatten) zou het geen probleem moeten zijn.
Een examinator moet ook kunnen aangeven waarom je gezakt bent vind ik. Je moet je fouten immers wel weten wil je er wat aan kunnen doen.

Rijles vanmorgen was ook weer bar :S Zo goed als m'n theorie ging, zo kut gaat 't af en toe in 't verkeer ;-) Ik heb 't idee dat ik veel teveel als 'fietser' denk. Als ik op de fiets zit vertrouw ik alleen op mezelf, ik pleur m'n fiets niet zomaar voor een auto als ik voorrang heb. 'Ik mag dan wel voorrang hebben, maar als ie doorrijd ben ik toch de sjaak'. Beetje die insteek. Resultaat: wachten op verkeer waar dat helemaal niet hoeft, teveel kijken, weinig handelen.
Ik denk teveel na, waardoor ik te weinig tijd over hou voor andere zaken, zoals de welbekende nacontrole en dat soort ongein. Ook wil ik nog wel eens de bochten wat ruim nemen waardoor ik (bijna) op de verkeerde baan beland.
Lichtpuntje: zelfstandig rijden naar een coordinatie punt gaat wel goed, ik kon zonder instructie vooraf prima van het CBR naar de coordinatiepunten rijden. Ik weet de weg gewoon al van te voren, dat scheelt een hoop getrut...
Liefst zou ik gewoon de hele week oefenen met dit soort dingen, maar ja, dat mag dan weer niet, zonder rijbewijs of instructeur :P

[edit]
Wat betreft zenuwen en dergelijke... Tijdens je rijlessen ben je ook nog eens constant aan 't opletten waar je heen moet, je moet op je instructeur blijven letten om te weten of je nou links/rechts/rechtdoor moet. Als je je rijbewijs eenmaal hebt rij je (in mijn geval in ieder geval) 9 van de 10 keer bekende routes. Je hoeft dus ook niet iedere keer je tom-tom te volgen, je rijdt gewoon de route die je altijd rijdt. Minder dingen aan je hoofd dus meer tijd om om moeilijke/spannende situaties te reageren denk ik?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 146163 op 18-04-2008 12:17 . Reden: Reactie op posts boven me ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Over het fiets gevoel een leuke anekdote.

We hebben hier regelmatig Italiaanse consultants van Siemens over de vloer. Zegt een van die consultants (die hier in z'n huurauto rond kart) vandeweek: "Waarom hebben jullie eigenlijk overal twee wegen naast elkaar liggen, een gewone en zo'n rode?"

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnnyv.nl schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:35:
Over het fiets gevoel een leuke anekdote.

We hebben hier regelmatig Italiaanse consultants van Siemens over de vloer. Zegt een van die consultants (die hier in z'n huurauto rond kart) vandeweek: "Waarom hebben jullie eigenlijk overal twee wegen naast elkaar liggen, een gewone en zo'n rode?"

:+
Is dat niet een speciale strook voor van die Smart autootjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.
Anoniem: 146163 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:14:
Ik ben zelf van mening dat mensen zich niet te druk moeten maken om hun examen. Zoals hierboven al gezegd, als je ECHT goed kunt rijden (wat een goede instructeur ook moet kunnen inschatten) zou het geen probleem moeten zijn.
Een examinator moet ook kunnen aangeven waarom je gezakt bent vind ik. Je moet je fouten immers wel weten wil je er wat aan kunnen doen.
Een examinator moet inderdaad aangeven dat je bent gezakt, maar weet je wat voor flutredenen hij kan opgeven:
1. Niet goed gekeken
2. Te veel gekeken.
3. Te langzaam gereden.
4. Te snel gereden.

Meestal gebruiken ze de eerste en klaar is kees.
Je kan klagen wat je wil maar de examinator heeft volgens het cbr bijna Altijd gelijk

kan ook zonder bepaalde smilies

[ Voor 2% gewijzigd door Fisico op 21-04-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 252438 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:54:
.
[...]

Een examinator moet inderdaad aangeven dat je bent gezakt, maar weet je wat voor flutredenen hij kan opgeven:
1. Niet goed gekeken
2. Te veel gekeken.
3. Te langzaam gereden.
4. Te snel gereden.

Je kan klagen wat je wil maar de examinator heeft volgens het cbr bijna Altijd gelijk [insert ongewenste smiley].
Wie zegt dat dat flutredenen zijn? Hij/zij kan toch ook door je te observeren de conclusie trekken dat je niet genoeg kijkt, of dat je te hard rijdt of te langzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 252438 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:54:
.
[...]

1. Niet goed gekeken
2. Te veel gekeken.
3. Te langzaam gereden.
4. Te snel gereden.

Je kan klagen wat je wil maar de examinator heeft volgens het cbr bijna Altijd gelijk :r .
Inderdaad; dat formulier dat je krijgt is niet bepaald nuttig nee. Ik was voor 90% gezakt op één situatie, maar op het formulier stond onder andere dat ik de auto niet kon besturen en dat mijn bijzondere verrichtingen slecht waren, terwijl ik op beide punten 'complimenten' had gekregen van de examinator (geen schakelfouten oid, en parkeren en keren ging 100% oké)... Ik snap dat je iets moet invullen maar goed...de waarde van het formulier is gering volgens mij. Daarom ook altijd je instructeur laten meerijden.

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.