Het grote rijbewijs topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste
Acties:
  • 38.149 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Haha, mooie actie met dat keren. Kunnen ze denk ik niets van zeggen. Al had je vast wel door wat ie echt wou zien :P .

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:37:
Ik heb vanochtend mijn rijbewijs gehaald! (in Tiel)
Dus morgen aanvragen, volgende week in huis en rijden maar >:)

De examinator had wel een paar kantekeningen maar het is allemaal veilig gegaan, heb adecaat gehandeld en heb doorgereden waar het kon.

Waar die een opmerking over had:
- Voorsorteren, hij zei volg de borden rotterdam maar; en toen ik moest voorsorteren bij de stoplichten voor de oprit had ik pas te laat gezien dat ik er daar al af moest, dus ik 2 stroken voorsorteer vak over om links uit te komen :P ; was netjes plek en geen ander verkeer dus dat ging goed, overigens mocht ik daar nog van weghelft wisselen en ik zag het gelijk toen de voorsorteer vakken begonnen dus ik reed gelijk naar links.
- Op de snelweg, hij noemde een afrit; weet ik veel waar die ergens is.... reden allemaal vrachtwagens links en omdat die elkaar aan het inhalen waren reed het links ook niet goed door, ik in een mooi gat ook naar links; een hele stoet vrachtwagens ingehaald maar ik werd een beetje bang dat ik de afslag zou missen (kon door de vrachtwagens de borden niet meer zien), zelfde geld zie ik ineens onder de vrachwagen door dat de blokmarkering van de afslag begint en zie er dan maar tussen te komen, dus een paar kilometer rechts rijden tussen de vrachtwagens terwijl ik wel naar links kon....
- Straatje keren, keer de auto maar... was net een paar meter voor een pakkeerplaats met +- 15 vakken waar je mooi een rondje kon rijden dus ik deed dat, je moet natuurlijk wel laten zien dat je zelfstandig dingen goed kan oplossen. 2 straten verder begint de examinator ineens: "dat keren ging niet echt goed hé" tegen mijn instructeur, maar die snapte 'm niet omdat die niks raar vond en zei dat hij het ook zo zou doen. Bleek dus dat hij mij percee in de straat zelf had willen zien keren.
Daarna zei die in een rustige straat weer "keer de auto maar", dus ik rij 'm met de neus de zijstraat in en rij gelijk weer achteruit terug en weer vooruit weg; weet niet of die dat in gedachten had maar ik vond het de beste oplossing, heb 'm er ook niet meer over gehoord daarna 8)

Maar er gingen ook wel een paar dingen anders dan normaal
- Examen begon later dan gepland, examinator moest puik nog oproken 8)7
- Toen we eindelijk kennis gemaakt hadden aan de tafel bleek dat ik nog wat in had moeten vullen, soort van zelfevaluatie die dan later er bij word gepakt om te evalueren, dit was mijn instructeur vergeten mij het te laten invullen. Dit moest toen ter plekke ingevuld worden en de instructeur en de examinator gingen alvast naar buiten. Dus ik lekker tijd rekken met invullen ;)
-De examinator vroeg nog wat over de banden en waar je op moest letten en het nut van een ventiel.
- Lichten hebben we niet meer gecontroleerd.
- We reden weg met een clusteropdracht, ga vanaf het CBR gelijk rechtsaf, rij rechtdoor en uiteindelijk vanaf de rotonde rotterdam aanhouden en dan de snelweg op, waddenooijen er weer af.
En vanaf daar weer terug naar het CBR door het platteland :+
- Hebben GEEN vaste routes gedaan en geen GPS

Dus het examen was lekker kort, niet veel verkeer tegen gekomen, lekker door laantje met bomen rijden met mooi weer, er word wel verwacht zelfstandig te rijden maar niet na te denken als je moet keren :+ En al die routes die met zuur betaald geld en tijd ingestudeerd waren hoefde ik niet te kennen... zijn ook helemaal niet in de buurt van die punten geweest en ook nergens het centrum in en geen hellingproef.

Hier dus een gelukkige CBR klant :P
Gefeliciteerd :+ !!
Wel raar dat je geen vaste route's hoefte te doen.
Dat is volgens mij wel verplicht, maar kennelijk houden die examinators zich daar niet zo strikt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

Het beste is mijnsinziens om tijdens je lessen allerlei routes te rijden en dan tijdens je examen totaal iets anders te krijgen. Dan pas kan de examinator zien wat je kan. Als je bepaalde situaties vaak genoeg doet doe je m toch op de automatische piloot. Kan je beter totaal verrast ergens heen gestuurd worden.
Dan kan je wel laten zien of je inderdaad kan rijden.

Dat keren vind ik wel geinig :) gewoon omgooien en hup, gas erop :P Als ik de ruimte zou hebben, zou ik het ook doen, ook al is het niet volgens "het boekje".

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Dus morgen aanvragen, volgende week in huis en rijden maar
Morgen pas aanvragen? ;) Ik kon het dezelfde dag nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Gamepie56 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:46:
[...]

Morgen pas aanvragen? ;) Ik kon het dezelfde dag nog..
Afhankelijk van tijdstip van afrijden en tot hoelaat het gemeentehuis open is.

Ik reed in de middag af, en het gemeentehuis is hier maar tot 13.00 uur geopend, dus moest ook tot de volgende dag wachten.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Dank jullie wel :)
En over dat aanvragen, ik kreeg idd. net een mailtje van het CBR dat het vandaag ook al kon maar toen had ik nog 10min. om een foto te laten maken (kon nergens foto's meer vinden) en om naar het stadskantoor te gaan; die zijn na 13.30 gesloten. 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Dennahz schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:55:
Heb nu een aantal keer gereden met de auto van m'n vriendin (benzine). Is het normaal dat dit heel anders rijdt? Vooral bij het optrekken op een helling is het wat irritant dat je niet gewoon de koppeling wat kan laten komen zodat je niet meer achteruit rolt enzo.

Zal wel een kwestie van wennen zijn, maar nu vind ik het wat irritant. :p
Benzine vind ik veel leuker rijden, beetje meer richting het gevoel van de turbo :+
Qua koppelen merk ik niet veel verschil, nja ik heb de meeste lessen in een benzine gehad, maar het ligt er ook een beetje aan waar en hoe ver het koppelingspedaal aangrijpt. Zolang je toeren maakt zal de auto niet snel afslaan, en de hellingproef kan gewoon op de zelfde manier. Praktisch is het enige verschil is het aantal toeren dat de motor maakt, benzine maakt er meer en dat is :9

Vrienden die nu aan het lessen zijn, hebben het over wachtijden tot juni/juli als je nu examen aanvraagt :o Iets met drukte en grote rijscholen die alle examens weg kapen. Jullie daar ook last van? Ik ben iig blij dat ik het klusje 1 maand geleden heb geklaard :)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Dat hoorde ik idd. ook, dat als ik vandaag niet geslaagt was ik pas eind juni weer op kon :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Arm1n schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:00:
[...] Zolang je toeren maakt zal de auto niet snel afslaan, en de hellingproef kan gewoon op de zelfde manier. Praktisch is het enige verschil is het aantal toeren dat de motor maakt, benzine maakt er meer en dat is :9
En met gierend geluid en rammelende koppelingsplaten wegrijden: Maar hij slaat niet af! 8)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Vanochtend naar het CBR geweest voor de eerste poging van m'n theorie-examen en het is me zowaar gelukt :) Ik dacht eigenlijk dat ik het niet had gehaald, omdat ik al bij de eerste paar vragen meerdere keren niet zeker wist of ik het nou goed had, maar uiteindelijk heb ik het netjes binnen de marge met 5 fouten gehaald :Y)

13 mei heb ik m'n praktijkexamen, alleen gaat het lessen de komende tijd een stukje lastiger worden en zijn er nog steeds wel punten waar ik hard aan moet schaven. Dus of dat 'm gelijk de eerste keer gaat worden is nog maar de vraag, maar ik ga m'n best doen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arm1n schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:00:
[...]

Benzine vind ik veel leuker rijden, beetje meer richting het gevoel van de turbo :+
Qua koppelen merk ik niet veel verschil, nja ik heb de meeste lessen in een benzine gehad, maar het ligt er ook een beetje aan waar en hoe ver het koppelingspedaal aangrijpt. Zolang je toeren maakt zal de auto niet snel afslaan, en de hellingproef kan gewoon op de zelfde manier. Praktisch is het enige verschil is het aantal toeren dat de motor maakt, benzine maakt er meer en dat is :9

Vrienden die nu aan het lessen zijn, hebben het over wachtijden tot juni/juli als je nu examen aanvraagt :o Iets met drukte en grote rijscholen die alle examens weg kapen. Jullie daar ook last van? Ik ben iig blij dat ik het klusje 1 maand geleden heb geklaard :)
Sirieus, 1 juni loopt mijn theorie af :( .
Mijn rij-instruckteur zei dat ik binnenkort weer examen zou krijgen, maar hoelang moet ik dan wel niet w8en als ik het in enschede ook zo druk is |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Laatst online: 12-09 12:51
In het begin had ik ook problemen met de koppeling idd, ondertussen doe ik zelfs op redelijk stijle hellingen de helling proef zonder handrem. Oefening baart kunst.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aww, gezakt. Jammer, volgende keer beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het meest walgelijke van het CBR is eigenlijk in feite dit punt:
Een examen kun je al twintig weken vóór de gewenste examendatum reserveren. De naam van de kandidaat hoeft dan nog niet bekend te zijn. Tot een dag vóór de examendatum kan de rijschool de naam van de kandidaat invullen of veranderen.
Hierdoor kunnen de grotere bedrijven als de ANWB massaal inkopen, en mag meneer de eenmans rijinstructeur al snel een maand of twee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:08:
Aww, gezakt. Jammer, volgende keer beter. :)
Sjonge, jammer. Terwijl je al twin-tig lessen had gehad!

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Jazzper schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:15:
[...]

En met gierend geluid en rammelende koppelingsplaten wegrijden: Maar hij slaat niet af! 8)
ik heb zelfs bij het examen de motor weten af te slaan bij een stoplicht :P (is wel een jaar geleden inmiddels)

wel in 1x gehaald trouwens :) hij vond het niet echt een belangrijk punt, ik startte em weer snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Gluten Parody schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:14:
[...]

:D
Rub3s schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:22:
[...]

ik heb zelfs bij het examen de motor weten af te slaan bij een stoplicht :P (is wel een jaar geleden inmiddels)

wel in 1x gehaald trouwens :) hij vond het niet echt een belangrijk punt, ik startte em weer snel
Motor laten afslaan is totaal geen punt ;-). Dit gebeurd bij iedereen wel eens, ook mensen die al tig jaar hun rijbewijs hebben. Zolang je wel veillig blijft handelen, en hem niet start en dan als een gek door groen rijdt omdat de mensen achter je staan te wachten.. eerst even kijken ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Boyd op 09-04-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:14:
[...]

Grappige sarcasme. Het is 29. En ik kan prima rijden, ik heb het enkel niet getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Oh heb ik nog steeds na 3.5 maand mn rijbewijs te hebben.. mn motor slaat nog weleens af maar dan meestal als ik achteruitrij.

In de eerste maand had ik geregeld dat mn motor afsloeg bij rotondes of stoplichten.

Ik had gelest in een diesel dus.. Dus automatisme was koppeling op laten komen en dan pas toeren.

Nu kwam ik erachter goh als ik eerst toeren maak met mn gaspedaal en dan de koppeling laat opkomen dan slaat tie niet af en het gaat nog rap ook als ik wil..

Dus inderdaad, tis wel wennen! De koppeling is ook een stuk zwaarder in mn benzine auto dan in de diesel lesauto ..

Tis inderdaad nog steeds lastig op kleine heuveltjes waar je dreigt achteruit te rollen dat je dan eigenlijk 3 pedalen moet bedienen..

je rem houd je in om niet achteruit te rollen, moet je weer gaan rijden dan laat je de koppeling opkomen tot aangrijpingspunt tot je voelt van hij wil wegrijden dan de kunst om snel je voet van de rem af te halen en genoeg toeren te gaan draaien om niet af te slaan en of achteruit te gaan rollen!

Dit is voor mij na 3 maanden nog steeds een uitdaging, ik moet toch echt eens op een heuveltje gaan oefenen want het is niet prettig als je de auto niet goed onder controlle kunt houden als er auto's bijna op je achterbumper zitten en jij begint achteruit te rollen.

Kijk als je op een steilere heuvel staat heb ik geen probleem, dan gebruik in de handrem. gewoon koppeling tot aangrijpingspunt en toeren maken en de handrem naar beneden doen en koppeling verder op laten komen en meer toeren maken.

Enige zijn de wegen die een klein beetje oplopen, waar je snel weer weg moet rijden en dan heb ik zoiets van ja ik ga geen handrem gebruiken.

Maar in deze situaties heb ik weleens gehad dat ik achteruit begon te rollen toen de motor afsloeg.

Altijd me gered door de handrem te gaan gebruiken.

Maar dit is niet echt de manier lijkt me ofwel 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Arsenius op 09-04-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:28

sjaakaq

It might get loud

Lennart_1337 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:37:
Dus morgen aanvragen, volgende week in huis en rijden maar >:)
[...]
- Op de snelweg, hij noemde een afrit; weet ik veel waar die ergens is.... reden allemaal vrachtwagens links en omdat die elkaar aan het inhalen waren reed het links ook niet goed door, ik in een mooi gat ook naar links; een hele stoet vrachtwagens ingehaald maar ik werd een beetje bang dat ik de afslag zou missen (kon door de vrachtwagens de borden niet meer zien), zelfde geld zie ik ineens onder de vrachwagen door dat de blokmarkering van de afslag begint en zie er dan maar tussen te komen, dus een paar kilometer rechts rijden tussen de vrachtwagens terwijl ik wel naar links kon....
[...]
- Hebben GEEN vaste routes gedaan en geen GPS
[...]
Gefeliciteerd d:)b In zo'n soort situatie zat ik ook op de snelweg, met een hoop vrachtwagens...dat heb jij dan toch beter opgelost. Volgende keer blijf ik ook lekker rechts tachtig kakken als ik niet zeker weet of ik op tijd kan inhalen...

Ik hoefde ook geen route te rijden en eerlijkgezegd vind ik dat lichtelijk bot van het CBR...vroeger kon je met rijlessen een beetje door de hele omgeving heentuffen, nu ben je toch een groot deel van de tijd bezig die routes te leren...als je ze vervolgens niet krijgt 8)7

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Mijn instructeur heeft me aangeleerd om eerst een beetje gas te geven, dan pas de koppeling op te laten komen.. zodat ik in princiepe ook zo in een benzine auto kan rijden.. Moet nog blijken volgende week in de praktijk of het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arsenius schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:32:
Oh heb ik nog steeds na 3.5 maand mn rijbewijs te hebben.. mn motor slaat nog weleens af maar dan meestal als ik achteruitrij.

In de eerste maand had ik geregeld dat mn motor afsloeg bij rotondes of stoplichten.

Ik had gelest in een diesel dus.. Dus automatisme was koppeling op laten komen en dan pas toeren.

Nu kwam ik erachter goh als ik eerst toeren maak met mn gaspedaal en dan de koppeling laat opkomen dan slaat tie niet af en het gaat nog rap ook als ik wil..

Dus inderdaad, tis wel wennen! De koppeling is ook een stuk zwaarder in mn benzine auto dan in de diesel lesauto ..

Tis inderdaad nog steeds lastig op kleine heuveltjes waar je dreigt achteruit te rollen dat je dan eigenlijk 3 pedalen moet bedienen..

je rem houd je in om niet achteruit te rollen, moet je weer gaan rijden dan laat je de koppeling opkomen tot aangrijpingspunt tot je voelt van hij wil wegrijden dan de kunst om snel je voet van de rem af te halen en genoeg toeren te gaan draaien om niet af te slaan en of achteruit te gaan rollen!

Dit is voor mij na 3 maanden nog steeds een uitdaging, ik moet toch echt eens op een heuveltje gaan oefenen want het is niet prettig als je de auto niet goed onder controlle kunt houden als er auto's bijna op je achterbumper zitten en jij begint achteruit te rollen.

Kijk als je op een steilere heuvel staat heb ik geen probleem, dan gebruik in de handrem. gewoon koppeling tot aangrijpingspunt en toeren maken en de handrem naar beneden doen en koppeling verder op laten komen en meer toeren maken.

Enige zijn de wegen die een klein beetje oplopen, waar je snel weer weg moet rijden en dan heb ik zoiets van ja ik ga geen handrem gebruiken.

Maar in deze situaties heb ik weleens gehad dat ik achteruit begon te rollen toen de motor afsloeg.

Altijd me gered door de handrem te gaan gebruiken.

Maar dit is niet echt de manier lijkt me ofwel 8)7
gewoon handrem op
als je kan gaan knop indrukken van je handrem zodat je hem naar benden kan duwen, maar wel nog omhoog houden
gas geven/koppelen zoals je normaal doet als je niet op de rem staat
je voelt hem aangrijpen en gelijk je rem laten zakken

ff oefenen maar ik heb er nooit problemen mee, heb hem korter dan jou

achteruitrijden is de enige keer dat ie afslaat bij mij trouwens omdat je dan toch alles op je koppeling doet

een benzine auto rijdt trouwens net zo goed weg op alleen koppeling alleen moet je het veeeeel voorzichtiger doen dan diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Jazzper schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:15:
[...]

Ik doelde op de toeren die de motor maakt als je rijdt/accelereert, niet bij het wegrijden. Ik geef m'n klasgenoten wel altijd de tip als ze klagen over afslaande auto's om gewoon veel gas te geven :+
Wacht nog steeds tot ze gaan klagen over wielspin en boze instructeurs >:)
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:01:
achteruitrijden is de enige keer dat ie afslaat bij mij trouwens omdat je dan toch alles op je koppeling doet
Gewoon ook als je achteruit gaat gas bij geven, vooral bij een benzine. M'n pa begon al te zeuren dat ik geen gas bij gaf, 'geef nou maar gas bij, anders slaat ie af, zie je nou wel' . Het is ook zo goed als onmogelijk om bij ons onder de carport te parkeren zonder gas bij te geven (je moet de stoep nog op).
Arsenius schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:32:

Dat is inderdaad de truuk, had er nog niet bij stil gestaan, maar nu je het zegt klopt het wel :P
De zwaarte van de koppiling ligt gewoon aan de auto, bij onze benzine is de koppeling lichter dan in een diesel waar ik een keer in had gereden.
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:10:

[...]

Hierdoor kunnen de grotere bedrijven als de ANWB massaal inkopen, en mag meneer de eenmans rijinstructeur al snel een maand of twee wachten.
En als er dan geen kandidaten zijn dan verkopen ze die ook niet meer terug, of wel? Dan zou je nog geluk kunnen hebben als er een gaatje vrijkomt. Of gewoon bij een grote rijschool gaan...zou ik zelf niet doen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ken me wel een beetje in het verhaal van Arsenius, Nu komt er een heel groot lul verhaal in het kader van uitwisseling van ervaringen tussen beginnende rijders, lees maar als je er behoefte aan hebt. heb het niet echt vaak maar soms maak ik ook zoiets mee. Wij hebben een 407 die op gas rijdt thuis, dat is opzich niet zo'n ramp alleen is de gas toevoer verkeerd afgesteld waardoor hij ongeveer 500 toeren stationair draait (en dat is weinig voor een 2.2 liter benzine motor). Daardoor slaat ie zowieso al sneller af als je niet echt veel gas bij geeft bij het optrekken.

Nu had ik die auto net voor de tweede keer meegekregen en kwam ik uit een parkeergarage gereden, het is een privégarage (voor werknemers) en er liepen alleen wat mensen aan de zijkant van de straat. Nu is die parkeergarage onder het gebouw en moet je eerst een hele stijle helling op, dat is opzich ook niet zo'n probleem alleen staat er net aan het einde van de helling een slagboom die met een lus werkt en zorgt dat niemand van de verkeerde kant er aan komt rijden.

Maar je staat daar dus wel 10 seconden stil op die helling, en ik mocht dus de hellingproef gaan doen :+. Het regende die avond een beetje dus het was ook lekker glad. Ik op de rem, boompje ging omhoog en ik was als de dood dat ik hem liet afslaan. Was alleen niet zo voorzichtig met de koppeling en maakte héél veel toeren waardoor ik met piepende banden weg reed. Veel bekijks, ook van twee agenten op hun fiets maar ze glimlachten gelukkig alleen maar :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:23:
En ik kan prima rijden, ik heb het enkel niet getoond.
Da's inderdaad het vervelende van zo'n momentopname. Een examinator kan er immers ook weinig mee als je instructeur zegt: 'Zo rijdt ie anders noooooit hoor!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

^^: en zo zijn mijn rijexaminitrice precies het tegenovergestelde: van die 'petjes' die juist een half uur wél kunnen rijden, maar na het papiertje levensgevaarlijke hormonenprojectielen zijn.

mes snijdt aan 2 kanten ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Ook dát is het vervelende van een momentopname. :) En dan ontdekken die petjes ook nog dat motorrijden erg leuk is en hard gaat...

Wel een goeie stunt op zich: effe ergens een Aussie en housebroek lenen, nikies eronder, petje op en dan naar je praktijkexamen. En drie kwartier opscheppen over de dikke BMW die je wilt gaan kopen.
O-)

[ Voor 90% gewijzigd door Gluten Parody op 10-04-2008 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
of als wannabe gangstah met bling bling opscheppen over je dope drugshandeltje.. Hoe je dat beter kunt vervoeren met de auto dan op de fiets enz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zat ik meer aan medelijden te denken. Dat ik het er als 19 jarige over heb dat ik zo graag een rijbewijs wil zodat ik de kleine naar de crèche kan brengen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Dan moet je wel érg goed kunnen rijden hoor. Altijd topdrukte als forensend Nederland z'n kids naar de opvang brengt. En die zaaltjes hebben ook altijd te weinig parkeerplek.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op donderdag 10 april 2008 @ 03:40:
Dan moet je wel érg goed kunnen rijden hoor. Altijd topdrukte als forensend Nederland z'n kids naar de opvang brengt. En die zaaltjes hebben ook altijd te weinig parkeerplek.

O-)
Ga slapen jij.
Het begint hier aardig ontopic te worden 8)7 .
Als je niet meer weet waar deze topic over gaat: Het grote rijbewijs topic is dit.
En niet een toppic over waar het wel of niet druk is om te parkeren }:|

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:10:

[...]

Dat is al langer zo, ik vind het persoonlijk ook nergens op slaan dat je 20 wegen van tevoren al kunt reserveren.
Als ze nou grote bedrijven zoals de anwb alleen 4 weken van tevoren zouden toestaan te reserveren dan zouden kleinere rijscholen niet zo in de problemen komen ivm te weinig/geen beschikbare praktijkexamens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:28

sjaakaq

It might get loud

Gluten Parody schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:11:
[...]

Da's inderdaad het vervelende van zo'n momentopname. Een examinator kan er immers ook weinig mee als je instructeur zegt: 'Zo rijdt ie anders noooooit hoor!'.
Haha...mijn instructuer zat me ook nog helemaal te verdedigen t.o.v. de examinator maar ik denk niet dat zoiets iemand ooit aan zijn rijbewijs heeft geholpen :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Gisteravond een uurtje gereden rond Kortrijk. Auto sloeg wel (te) vaak uit :{. Komt omdat ik me veel te veel opjaag en ik het gelijk perfect wil kunnen. Gevolg is dat ik de koppeling te snel laat komen, veel te veel gas geef etc etc. Leren rijden moet je blijkbaar met geduld doen :p Met lessen ging namelijk alles perfect en ik ben dan boos op mezelf (en voel me dom tegenover m'n vriendin, die naast me zit) dat het nu verrot gaat met benzine.

Verder gaat alles goed met kijken, schakelen etc. Ook stukje op de snelweg gereden en dat ging verder ook gewoon goed dus. :) Op het optrekken met benzine na gaat het best lekker.

* Dennahz morgenavond weer stukje rijden en gaat dan eens minder gestresst achter het stuur zitten.

Rijden is verder best vet :D

[ Voor 13% gewijzigd door Dennahz op 10-04-2008 11:08 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb na mijn theorie voor de 4e keer gehaald te hebben mijn examen in 1 keer gehaald.

Ik vergat bij het wegrijden van CBR mijn lichten aan te doen(was toen niet verplicht maar hij attendeerde mij er wel op)

toen dacht ik al dat ik was gezakt,
ik moest een stukje industrieterein rijden, een lange bocht achteruit maken, inparkeren voor en achteruit en ook nog ene hellingproef.

deze gingen allemaal normaal, rustig rijden, rustig kijken...

als je haast had had je wel een taximeter in de auto gehad ;)
dus neem de tijd die je verwacht nodig te hebben, vooral met maneuvres.

Bij mij sloeg de auto ook uit tijdens het rijden, ik moest optrekken toen mijn achterwielen nog achter de drempel stonden waardoor de auto dus uitviel..

kwam nog 3 fietsers langs dus even rustig sleutel terugdraaien en opnieuw starten en rustig weg gereden.

eenmaal weer terug bij CBR moest ik achteruit tussen 2 les auto's inparkeren waarna hij nog even met mijn instructeur bleef praten en ik bij de deur moest wachten.

toen kwam hij aan lopen met de instructeur en zei:"Seun, je bent geslaagd!"

kortom, ik was geslaagd! vet blij en vroeg daarna nog of hij tips voor mij had zodat ik geen brokkenpiloot zou worden.

hij zei toen dat hij zich bij mij erg veilig voelde in de auto, erg op z'n gemak en niet te laat op de rem stond voor bochten of dat ik in lange bochten niet extra gas gaf enzo. dus normaal rijden..

kijken heeft hij het niet over gehad, dus ik vroeg daar nog naar.

toen zei hij tegen mij dat mensen die "te" goed kijken vaak zakken omdat ze dan niet echt kijken..
soms zie je in 1 snelle blik of het kan of niet, en hij gaf mij als advies om zo te blijven rijden als ik toen deed.

hij zei dat ik goed keek voor de eerste keer voor de eerste keer examen, en ook keek omdat ik het wou/moest zien.

misschien geeft dit bericht iemand wat geruststelling want nu komt het leukste.

ik had een vette klote instructeur die bij andere mensen altijd loopt te eikelen.

ook een tip: Zorg dat je 's ochtends vroeg rijdt, dan ben je zelf rustiger en als je dan niet kan rijden, kun je zelf ook niet alleen normaal rijden

gewoon 7 uur onder de douche, 8 uur laatste les, 9 uur afrijden.

dan heb je geen tijd om te zenuwen en zul je zien dat het goed gaat.

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 23:44

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Dat zal die wel kunnen gebruiken sinds zn examen gisteren was :P

Maar, ben je geslaagd?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wat betreft het kijken, wat bij mij meespeelde was dat ik lenzen droeg en daardoor heel erg vaak een zonnebril onder het rijden op had. Het gevolg is alleen wel dat je ogen niet meer zichtbaar zijn. Vandaar m'n tip over de spiegels.
Verder rij gewoon relaxed, kijk om je heen en staar niet recht naar voren. Probeer ook ontspannen in de auto te zitten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:07
AkroBatik schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:36:
[...]

Dat zal die wel kunnen gebruiken sinds zn examen gisteren was :P

Maar, ben je geslaagd?
Net als AkroBatik, wil ik ook graag weten of je geslaagd bent :)

(hij zal wel lekker aan het rondrijden, wat meiden oppikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dat lijkt me niet handig gezien het feit dat je 5 werkdagen moet wachten op je rijbewijs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theorie 2de keer gehaald, dacht dat ik het in 1 keer kon halen zonder veel te leren, die dingen zagen er altijd zo makkelijk uit. Oops foutje, 9 fouten, lekker balen. 2de keer fatsoenlijk geleerd, 3 foutjes. Wel met 1 hele domme fout ertussen: die was so obvious dat ik dacht dat het een strikvraag was ofzo en het tegenovergestelde koos van wat ik dacht.

Praktijk gelukkig in 1 keer gehaald. Geen grote fouten gemaakt, wel een opmerking dat ik niet hard genoeg optrok naar 50 nadat ik mijn eerste bocht voorbij was, reed per ongeluk op de linkerrijbaan terwijl ik niemand aan het inhalen was (oops), en er was bij een (meestal lege) T-splitsing altijd een dikke heg ervoor zodat je niet kon zien of iets van rechts aankwam (CBR Rotterdam) totdat je letterlijk op de intersectie stond, dus dat punt benaderde ik extra langzaam en kreeg te horen dat ik "niet plotseling spoken moet gaan zien" en gewoon harder moet gaan rijden. Was het er niet mee eens, want je kon echt NIET zien of er iets aankwam en als ik daar 40-50 had gereden was dat wellicht een probleem geweest als iemand wel van rechts net de bocht wilde nemen. Niemand reed achter me en dat risico wilde ik gewoon niet nemen. Maar goed, ik heb er niets over gezegd en gelukkig geslaagd.

De rijles voor het examen had ik trouwens wel een lompe fout gemaakt. Ging richting de snelweg en moest invoegen, middenbaan goed in de gaten gehouden en ik had ruimte om in te voegen, dus wilde ik invoegen. Kwam er van de linkerbaan net een auto aan die juist op datzelfde punt naar de middenbaan ging, en ik had dat totaal niet in de gaten want ik dacht toen "middenbaan vrij, dus ik kan invoegen". Instructeur greep toen de stuur en vertelde mij dat ik echt ook op de linkerbaan moest letten voor mensen die ook richting de middenbaan gingen en als dit tijdens het examen was gebeurd ik gezakt zou zijn geweest.

Om toch even ontopic te reageren: hardop zeggen wat je doet/ziet en een babbeltje proberen te maken met de examinator lijken mij beide inderdaad geen goede ideeen. Gewoon goed geconcentreerd blijven rijden en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Laatst online: 12-09 14:07
TrailBlazer schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:58:
Dat lijkt me niet handig gezien het feit dat je 5 werkdagen moet wachten op je rijbewijs :p
Huh... ik meen te herinneren dat ik gewoon meteen kon ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dat is al minimaal een paar jaar niet meer zo. Toen ik mijn motorrijbewijs haalde moest ik ook 5 dagen wachten totdat het nieuwe papiertje er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Precies! Aan iedereen die rijlessen heeft: vergeet vooral niet om een beetje te genieten van het rond crossen in de lesauto. Desnoods een gezellig muziekje aan, en af en toe ergens een kop koffie (+sprits) pakken met je instructeur. Autorijden is leuk!

;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
Over het koppelen ook bij een benzine auto kan je de auto laten rijden op koppel, tenminste ik heb nu in een aantal auto's gereden en daarin kon het. Je hoeft niet als eerste weg bij een stoplicht (zeker in het begin niet., wordt je alleen maar zenuwachtig van, daardoor slaat ie juist af) Dus laat gewoon rustig de koppeling opkomen, wat ik ook wel eens deed, was als je voor een stoplicht staat voldoende ruimte tussen jou en de voorligger laten en dan gewoon vast spelen met de koppeling. Je voelt dan vanzelf wanneer hij langzaam wil gaan rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door _avalanche_ op 10-04-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:01

Snippertje

Light up your life

Gluten Parody schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:25:
Precies! Aan iedereen die rijlessen heeft: vergeet vooral niet om een beetje te genieten van het rond crossen in de lesauto. Desnoods een gezellig muziekje aan, en af en toe ergens een kop koffie (+sprits) pakken met je instructeur. Autorijden is leuk!

;) 8)
Ik ga niet een kopje koffie drinken als ik aan het lessen ben 8)7

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Blegh, vandaag ging m'n les klote zeg. :(

Motor 2x laten afslaan bij een verkeerslicht. Dit heb ik echt nog nooit gehad, zeker niet als je al een stuk heb gereden.

Ik zat echt te slapen ofzo, vergat zelfs te kijken af en toe. :|

Volgende keer niet eerst van 7:00 tot 12:00 werken en dan gaan lessen. :X

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Bij mij was het juist omgekeerd. Ik had mijn papiertje net gehaald (super relaxte examinator, hij zei op een gegeven moment zelfs: ja, ga hier maar voorzichtig een stukje over de stoep :D ). En toen liet mijn instructeur de auto afslaan bij het wegrijden :D (toen we terug reden...)

[ Voor 4% gewijzigd door WhizzCat op 10-04-2008 16:48 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maksvr schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:30:

Maar je staat daar dus wel 10 seconden stil op die helling, en ik mocht dus de hellingproef gaan doen :+. Het regende die avond een beetje dus het was ook lekker glad. Ik op de rem, boompje ging omhoog en ik was als de dood dat ik hem liet afslaan. Was alleen niet zo voorzichtig met de koppeling en maakte héél veel toeren waardoor ik met piepende banden weg reed. Veel bekijks, ook van twee agenten op hun fiets maar ze glimlachten gelukkig alleen maar :+.
Dat gebeurde me dus vanmiddag ook, schrok er zelf van :o

Gisteren rijbewijs opgehaald, ben de 27e geslaagd bij de 2e keer afrijden, en sinds vandaag een autootje.
Een hyundai atos spirit, rijd absoluut anders dan de auto's waar ik tot nu toe in heb gereden (begon met een landrover te lessen, toen een degelijk volkswagentje, en voor de deur hadden we tijdelijk een oude volkswagen golf die ik afentoe naar voren en achteren reed om de moter afentoe draaiende te houden, en vlak voor m'n 2e keer afrijden 1maal in de hyundai matrix van m'n vader gereden).

Schakelt vreemd omdat het wat krapper is qua beenruimte, gevoelig in zijn 1, dus het eerste ritje was extra spannend.
Maar toen mijn vriend thuis was meteen een 2e ritje gewaagd en dat ging al beter :)

Naja, ik heb godzijdank eindelijk m'n rijbewijs (zoveel jaren uitgesteld, en uiteindelijk is het best meegevallen) en dan eindelijk wat mobieler dan afhankelijk te zijn van ov, anderen of de scooter :) Eindelijk normaal boodschappen doen ipv een volgeladen scoot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 23:44

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Stomme pasjes ook. Kreeg laatst de reactie: Heb jij nog zo'n oud rijbewijs :P

Gelukkig wel.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:18:
Dat is al minimaal een paar jaar niet meer zo. Toen ik mijn motorrijbewijs haalde moest ik ook 5 dagen wachten totdat het nieuwe papiertje er was.
2 jaar geleden kon ik mijn autorijbewijs direct ophalen. Dus het is nog niet zo heel lang zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11

Duinkonijn

Huh?

vanaf 1 oktober 2006.

* Duinkonijn is blij met zijn papieren rijbewijs. het ziet er beter uit dan het plastic kaartje dat me pa heb :P

http://www.rdw.nl/NR/rdon...rdteenkaart17juli2006.pdf

[ Voor 29% gewijzigd door Duinkonijn op 10-04-2008 22:51 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ok ik dacht dat het al langer was. Overigens ik ben heel blij met mijn pasje hoor dat roze vodje zag er niet meer uit na 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Duinkonijn schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:49:
vanaf 1 oktober 2006.

* Duinkonijn is blij met zijn papieren rijbewijs. het ziet er beter uit dan het plastic kaartje dat me pa heb :P

http://www.rdw.nl/NR/rdon...rdteenkaart17juli2006.pdf
Mijn rode papiertje was niet meer mooi na 2 keer per ongeluk in de wasmachine :'( Hij was nog wel leesbaar maar ik zou hem met goed fatsoen niet meer durven tonen. Dus heb ik hem maar omgeruild voor een pasje.

Die kan wel prima in de was O-) en het pas(t) makkelijker in mijn portemonnee.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Vandaag 15:50 her-examen, ben benieuwd... :P

[ Voor 9% gewijzigd door b00ster op 11-04-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b00ster schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:50:
Vandaag 15:50 her-examen, ben benieuwd... :P
Suc6, ik zal voor je duimen!!
Ik had gelezen dat je eerder was gezakt omdat je teveel remde/het verkeer niet goed door liet stroomen omdat je goed keek voordat je naar rechts ging.
Dat is echt belachelijk van die examinator van jou.
Maar goed, hopenlijk heb je vandaag 1tje die wel EERLIJK is want dat is tegenwoordig heel moeilijk voor die examinators.
Ps. ga je weer een banaan eten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biobakker schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:09:
Mijn rode papiertje was niet meer mooi na 2 keer per ongeluk in de wasmachine
M'n nichtje had de hare ingesealed. "dat is handig dan kun je hem wassen"
Haar snapte ik ook al niet. Hoe was je per ongeluk je hele portemonnee mee? Want daar zat ie in toch, als deze makkelijker in je portemonnee gaat. :+

/me heeft nog nooit z'n rijbewijs gewassen, ondanks dat ie nu ook een pasje heeft (groen weliswaar) en het dus had kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Krizzie schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:04:
Blegh, vandaag ging m'n les klote zeg. :(

Motor 2x laten afslaan bij een verkeerslicht. Dit heb ik echt nog nooit gehad, zeker niet als je al een stuk heb gereden.

Ik zat echt te slapen ofzo, vergat zelfs te kijken af en toe. :|

Volgende keer niet eerst van 7:00 tot 12:00 werken en dan gaan lessen. :X
Hoe veel lessen heb je gehad? Even terugvallen is normaal na een tijdje, volgens m'n oom gebeurd dat bij iedereen :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:11

Halfkakkende

Vandring

Even offtopic: Volgens mij mag je je rijbewijs helemaal niet plastificeren?

Overigens heb ik nog een papiertje en hoewel hij nooit uit mijn geldhoes wordt gehaald, is hij toch al versleten...Rara. Geef mij dat pasje maar!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Nou ik heb m'n pasje net opgehaald, dinsdag aangevraagd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:30:
[...]

Ik had gelezen dat je eerder was gezakt omdat je teveel remde/het verkeer niet goed door liet stroomen omdat je goed keek voordat je naar rechts ging.
Maar goed, hopenlijk heb je vandaag 1tje die wel EERLIJK is want dat is tegenwoordig heel moeilijk voor die examinators.
Hehe, klinkt als mijn afrijden :P

De eerste keer ben ik gezakt op het feit dat ik te voorzichtig reed over bijv een hele drukke rotonde met veel scholieren (voor een school), omdat ik goed probeerde in te schatten hoe de fietsers zouden handelen, dat was dus "gassen gassen gassen!!" aldus de examinator met een ingetrapt gaspedaal van de examinator.

De 2e keer ook om 15:50, en had van te voren banaan gegeten, en geslaagd ;)
Had toen dezelfde examinator, die toen gelukkig aan de praat met me ging, waardoor ik meer kon ontspannen, minder nadenken, en minder (te) goed opletten, en daardoor beter/natuurlijker rijden.

Dus b00ster, sukses!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:30:
[...]

:D Nee geen bananen meer voor mij... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

b00ster schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:02:
[...]

:D Nee geen bananen meer voor mij... :D
Succes man. :) Je hebt het getroffen met het weer!

Gewoon relaxed rijden, goed kijken (niet overdreven, nergens voor nodig, maar toch wel weer op een manier zodat ze zien dat je kijkt) en voor de rest lekker ontspannen blijven.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Dennahz schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:04:
[...]

Succes man. :) Je hebt het getroffen met het weer!
Mwaah ik vind persoonlijk in de zon rijden niet zo heel fijn hoor.. doe mij maar een mooi wolkendekje.
Tijdens m'n examen was er ook veel zon, en k was al beetje gespannen, dus vrij veel zweten in die auto dan.. Daarnaast is het zicht een stuk minder met die zon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes b00ster.

Ik had een dik uurtje geleden examen. Geslaagd *O* *O* *O*

Had ik eigenlijk niet verwacht, vanochtend ging de les echt bagger, ik sliep nog half in de auto (heb vannacht ook niet goed geslapen) en raffelde vooral het kijken af. Ook het examen begon al niet goed, na 2 meter sloeg m'n motor al meteen af :') Moest met TomTom naar een punt rijden wat verder prima ging, daarna via 30km/u zones terug naar het CBR, waar ik zat te kloten bij het oversteken van een voorrangsweg. In het midden lagen 2 trambanen waar ik mezelf opstelde, helaas kwam die tram die eerst stil stond weer op gang en ging ik achteruit om de tram langs te laten gaan. Achteraf natuurlijk een debiele actie, want dat was eigenlijk veel te gevaarlijk. Ik zag gelukkig weer een gaatje tussen de auto's en kon doorrijden.

Maandag aanvragen en eind van de week maar eens wat kilometers gaan maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Gefeliciteerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Gamepie56 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:09:
[...]

Mwaah ik vind persoonlijk in de zon rijden niet zo heel fijn hoor.. doe mij maar een mooi wolkendekje.
Tijdens m'n examen was er ook veel zon, en k was al beetje gespannen, dus vrij veel zweten in die auto dan.. Daarnaast is het zicht een stuk minder met die zon..
Sorry!.... Zon :P

En iedere geslaagde ook weer gefeliciteerd he ;)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halfkakkende schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:28:
Even offtopic: Volgens mij mag je je rijbewijs helemaal niet plastificeren?
Dat mag niet nee. Het rijbewijs is een staatsdocument en daar mag je helemaal niks mee doen. Politie en hulpdiensten moeten het document op echtheid kunnen controleren en als het geplastificeerd is is dit niet mogelijk. En grote kans dat de lieftallige zus een boete voor het plastificeren krijgt mocht het eens gecontroleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Laatst online: 09:20
Gister geslaagd, 4e keer. Eindelijk :D

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Gezakt, ingreep... :(

Bromfiets stopte helemaal terwijl hij voorrang had,
Auto liet ik uitrollen, maar gezien het feit dat hij stopte dacht dat ik dus voorang had
(waarom stopte hij anders?)

Heb het nu echt even gehad met het CBR! :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vandaag geslaagd, maandag pasje ophalen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het na de 2e keer gehaald

En 3 rijscholen gehad :P
De 1e 2 waren echt kleintjes (1 instructeur en thats it) en die hielden me ook aan het lijntje dat t allemaal wel goed zat
Bij de 2e heb ik examen gedaan en dus gezakt
Daarna ben ik naar een hele grote gegaan (Dek verkeersschool) en toen ging het ineens heel snel en heel goed

Die man (paar jaar ouder als mij maar :P) praatte over vanalles, over wat beide interesseerden (wat de andere rijscholen veelal weinig zeiden), maar als er iets gebeurde dan ook heel brukks ingreep, dat je echt ff de schrik had, om daarna ff uit te leggen WAT er fout ging en WAAROM, en wat er dus verbeterd moet worden, om daarna gewoon nog 2x diezelfde dingen te doen zodat ik t wel goed zou doen

Anderen deden dat meestal op t einde bespreken, hij juist direct, dus auto aan de kant en bespreken
Paar lessen, toen examen, en geen enkele fout, net alleen de opmerking dat ik wel es wat harder mocht rijden (wat de instructeur niet begreep omdat ik nogal een sportieve rijstijl heb:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:31
Heeft TS het nu gehaald :*) of niet :( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk het niet, anders had hij het vast enthousiast gemeld :P Of hij is er zo blij mee dat hij meteen met z'n ouders' auto op weg is gegaan en die total loss gereden heeft :+ Van straf is de internetkabel eruitgetrokken :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Altijd een zonnebril in je auto leggen! Ik heb er altijd eentje in mn auto liggen.

Zou me niet gerust voelen zonder op zonnige dagen want je ziet soms vrij weinig! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
b00ster schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:14:
Gezakt, ingreep... :(

Bromfiets stopte helemaal terwijl hij voorrang had,
Auto liet ik uitrollen, maar gezien het feit dat hij stopte dacht dat ik dus voorang had
(waarom stopte hij anders?)

Heb het nu echt even gehad met het CBR! :@
jammer, straks weer op voor de 3e keer? Wel die banaan doen de volgende keer..

Toen ik gezakt was dacht ik ook van ik ben de enige die het nooit zal halen, hopeloos.

Maar soms zit het mee en soms zit het tegen. De 2e keer na een aantal bananen moet ik zeggen ben ik wel geslaagd.

Dus een paar bananen nemen, misschien cliché maar het helpt echt.

[ Voor 10% gewijzigd door Arsenius op 12-04-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Kan iemand mij het verhaal achter die bananen even vertellen?

Gewoon goed eten van to voren en naar de wc gaan (nodig moeten poepen onder examen is denk ook niet alles :P ) meer kan ik er ook niet van maken...
Oja, op tijd naar bed gaan de avond ervoor helpt ook; was al om 23.00 naar bed gegaan en sliep pas 2uur later van de zenuwen, maar wel lekker uitgerust de volgende dag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
bananen ook voor het slapen, deed ik ook! sliep als een roosje, vraag me niet waarom. Maar echt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen oog dichtgedaan de nacht voor het examen en stond om 5 uur op om vervolgens tv te kijken een stukje te fietsen, toch geslaagd :P En ja, ik was ook behoorlijk zenuwachtig toen het examen begon, maar dat ging al snel weg. Ik geloof dus niet zo in externe factoren die je helpen slagen, als je goed rijdt tijdens je lessen moet je ook gewoon goed kunnen rijden tijdens het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinda; dat gaat niet helemaal op; want ik reed prima tijdens de lessen, behalve als ik de druk voor mezelf ging opvoeren van ik moet het goed doen, en het proberen goed te doen naar het examen toe.
Het was ook wezelijk merkbaar voor m'n rijinstructeur, en ook de examinator zag dat ik het absoluut wel kon, maar door de spanning en stress kwam het er niet uit (geen grote fouten, maar te afwachtend, en wat kleine onhandige dingetjes, de eerste keer had ik ook net een uur voor het examen vervelend nieuws gehad over de kleine meid in m'n buik, wat achteraf meevalt gelukkig, maar toen zat ik ff goed in de rats, maar doordat ik juist de moeilijkere dingen wel goed deed aldus de examinator had hij zoiets van je kan het wel, maargoed, toch niet geslaagd de eerste X).
Druk op mezelf leggen en gespannen zijn maakt bij mij een wezelijk verschil in het rijden, geen grote dingen, maar wel onhandige dingen. Ik merkte het ook eergisteren met de eerste keer zelf op pad, dat mijn vriend naast me zat met rijden de 2e rit voelde ik me al een stuk relaxter en ging het rijden ook lekker.

De bananen; ik had er nog nooit van gehoord, maar m'n stiefmoeder zei het.
Heb dus idd bananen gegeten voor het 2e examen, nou, denk dat het niet echt verschil uitmaakte hoor, het grote verschil was dat de examinator en ik gingen kletsen en ik daardoor dit keer wel kon ontspannen (op gevoel/automatische piloot rijd ik prima).

En de 2e keer was ik absoluut zenuwachtiger dan de eerste keer, omdat ik voor 1 april wilde slagen, en het potje voor het rijbewijs ook wel een beetje leeg was aangezien we momenteel veel andere kosten hebben met een kleine op komst en verbouwing, plus ik kwam met die dikker wordende buik steeds moeilijker de leswagen in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Heeft iemand nog een site oid om die inzicht vragen te oefenen? Op de CBR site moet je er dik voor betalen namelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik heb een handige cd geregeld met 15 examens erop: Verj 7.0 Rijbewijs B Examentraining
Even de boekhandel opbellen oid. :+

[ Voor 24% gewijzigd door een moderator op 13-04-2008 03:22 . Reden: Bericht ont-warezd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Dat met die bananen is wel grappig. Ik vrat ook wat bananen de avond voordat ik s' ochtends moest afrijden. Weet niet of het inderdaad door de bananen komt, maar ik had die nacht goed geslapen en ben geslaagd. Dit was op de 3e keer.
De 1e en 2e keer had ik echt een schijt-examinator. Praten met ze kon je amper, want het interesseerde ze niet echt wat je allemaal zei en de onderwerpen waar zij over wilden praten, interesseerde mij dan weer geen hol. Vooral de 1e examinator, welke een invaller was, was een chagerijn.

De 3e keer had ik een spontaan vrouwtje als examinator en daar klikte het veel beter mee. Ik ben toen ook veel relaxter gaan rijden en ben toen zonder problemen geslaagd.

Ik heb nu sinds 05-10-2006 mijn rijbewijs en heb toen direct mijn 1e auto gekocht. Dit was een Opel Tigra 1.6 van 1996. Deze heb ik tot augustus vorig jaar gehad. Die auto lag als een blok op de weg, maar had niet veel comfort en was toch wat te krap. Nu heb ik sinds augustus een donkerblauwe Audi A3 (model 8L) 1.8 van 1999. Heb hier al het 1 en ander aan veranderd. Er zitten nu de facelift koplampen -en achterlichten op. Evenals witte knippers op de flanken, een chroomstrip op de kofferbak zoals de nieuwere Audi's ook hebben en zit er sinds gisteren Xenon-verlichting in.

Ik ga mijn auto absoluut niet ''versjonnieficieren''. Gewoon subtiele wijziginging die de auto net ff wat frisser doet lijken. Ik wil alleen nog es 17'' velgen en een iets grotere dakspoilertje. Dan is ie wat mij betreft helemaal af.

Dit laatste is een beetje offtopic misschien, maar daar ontkom je eigenlijk niet aan in een topic als dit.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ok, na 2 a 3 maanden rijbewijs bijna mijn 1e crash te pakken in de vooravond...

De A28 in de buurt van Hoogeveen is een en al opgebroken. Met smalle stroken (tussen betonblokken en rood/witte borden). De op en afritten zijn derhalve ook vrij knullig en zeer kort. Ik wil de A28 oprijden en moest gelijk invoegen in de drukte. Ik dacht dat ik het goed ingeschat had maar degene waar ik voor wilde kon geen gas loslaten omdat er iemand hem zat. Volle toeter en ik vol in de ankers om op 30cm voor het einde van de invoegstrook voor de blokken tot stilstand te komen. Mijn vriendin had het zwaarder dan ik haha. Man dat was schrikken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
In bananen zit suiker en trypsine. Je zou er dus alert én rustig van worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een lijntje coke genomen. Het geeft je wel een god-gevoel, maar zorgt er ook voor dat je super relaxed gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
...en toen zakte je.

Afbeeldingslocatie: http://www.verkeersforum.nl/phpBB2/images/smilies/stukkierijden.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier sta ik nou altijd van te kijken...
DRUTEN - Een 38-jarige man uit Druten heeft zaterdagmorgen de buurt wakker [..] Buurtbewoners belden de politie [..] Agenten maakten de man wakker en merkten dat hij te veel had gedronken. Ze waarschuwden hem dat hij niet meer mocht rijden.

[..]

Even later zagen ze de man toch rijden. Hij is aangehouden. Daarbij bleek dat hij geen rijbewijs had en ook nog diverse boetes had openstaan.
Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/schater.gif Hoe dom ben je dan... :o

... ¿!?

...Dat ie nog een waarschuwing kreeg... en dan nog gaan rijden :o

Had vandaag nog een mafkees bijna in m'n zijkant .. Reed bij de gamma in velserbroek richting de mcdonalds. Op die weg staan rechts gewoon allemaal auto's geparkeerd. Vlak voordat ik langs een auto reed kwam die opeens het parkeervak uit...kon haar nog net ontwijken.... Ongelofelijk dat sommige mensen gewoon zonder te kijken de weg op durven te rijden...

[ Voor 20% gewijzigd door Glashelder op 13-04-2008 00:33 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Wha, wat een prutser :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Jazzper schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:30:
De A28 in de buurt van Hoogeveen is een en al opgebroken. Met smalle stroken (tussen betonblokken en rood/witte borden). De op en afritten zijn derhalve ook vrij knullig en zeer kort. Ik wil de A28 oprijden en moest gelijk invoegen in de drukte. Ik dacht dat ik het goed ingeschat had maar degene waar ik voor wilde kon geen gas loslaten omdat er iemand hem zat. Volle toeter en ik vol in de ankers om op 30cm voor het einde van de invoegstrook voor de blokken tot stilstand te komen. Mijn vriendin had het zwaarder dan ik haha. Man dat was schrikken :D
Ik ben er vandaag ook langs gekomen, het is inderdaad een belachelijk stukje.
Ik ging nog extra langzaam zodat iemand in kon voegen.. die deed uiteindelijk niks en ging vlak voor het einde van de strook stilstaan.. dus reed ik maar verder.
Dat was jij niet toevallig he in een rode auto ;)

Bedenk me net dat ik bijna uit mijn puntenrijbewijs ben, niet dat het zoveel boeit want ik heb toch geen punt gehaald, maar toch leuk :P

[ Voor 6% gewijzigd door Xof op 13-04-2008 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@geqxon: for real? gmfffff

@xof: nee nieuwe zwarte clio en ik kreeg geen ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 00:13:
Zelf heb ik een lijntje coke genomen. Het geeft je wel een god-gevoel, maar zorgt er ook voor dat je super relaxed gaat rijden.
Als jij onder invloed van harddrugs gaat rijden hoop ik niet alleen dat je destijds gezakt bent maar bovendien ook dat je nooit je rijbewijs gaat halen. :/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

Rijden onder invloed (welke invloed dan ook) is voor mij een no-go. Ook al mag je "twee biertjes" (hoeveelheid is discutabel en verschilt per persoon), als ik moet rijden drink ik niks. Dan maar heel de avond cola zuipen tot je maag er gek van wordt, er komt geen druppel alcohol in.
Het scheelt ook dat mn rijbewijs mn brood is, maar dat is niet de grootste beweegreden. Een ieder die onder invloed van drank danwel drugs gaat rijden mag wat mij betreft het papiertje inleveren en voor de rest van zijn/haar leven met het OV. Je maakt van je auto dan een moordwapen (je rijdt zonder enig idee met ~1000kg staal rond, m.a.w. jij mag nooit meer op de weg komen).
Daarom mag van mij de marge ook gewoon naar 0, in plaats van 0,5 promille (of 0,2 voor beginnende bestuurders).

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Helemaal mee eens. Rijden onder invloed kan gewoon echt niet. Niet voor jezelf, niet voor het medeverkeer en niet voor je passagiers.

Ik durf die verantwoordelijkheid voor medepassagiers en de rest van het verkeer te nemen, maar zonder toevoegingen ;) Ik drink dus ook geen druppel want in het verkeer ben _jij_ verantwoordelijk als bestuurder, iedere keer dat je iets of iemand tegenkomt en dient op te letten. Altijd dus :) /moraalridder ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

WhizzCat schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:07:
Helemaal mee eens. Rijden onder invloed kan gewoon echt niet. Niet voor jezelf, niet voor het medeverkeer en niet voor je passagiers.
Het is vreemd dat mensen het overduidelijk vinden dat je met een biertje op niet zou mogen rijden, terwijl ze na een slechte nacht gewoon weer in de auto stappen om naar hun werk te gaan. Zo zijn er nog tal van andere zaken die veel minder opvallen dan 'een biertje drinken', maar die feitelijk dezelfde of grotere risico's opleveren.

Ik stap na diner met twee wijntjes bij mijn ouders gerust in de auto om mij en mijn vriendin terug naar huis te rijden. Recent vader geworden automobilisten in de ochtendspits, die zijn pas gevaarlijk. Niet dat dat mij er van weerhoudt om in de auto te stappen na een slechte nacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Confusion op 13-04-2008 11:42 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Stond 24 uur niet slapen niet gelijk aan een fles vodka? Ik drink altijd maximaal 1 biertje en dan wacht ik nog even..moet makkelijk kunnen. Heeft volgens mij amper invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik zorg ook dat ik minstens een uur wakker ben voor ik in de auto stap. Met een slaperige kop de weg op is dus echt niet okay.

Want je let dan echt slecht op.. zo van okay keihard langs straten van rechts rijden en dan denken goh, ik had daar wel even vaart mogen minderen anders had er eentje in me flank gezeten.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vreselijk jammer dat je hier op GoT geen post-icons kan plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:11:
De bananen; ik had er nog nooit van gehoord, maar m'n stiefmoeder zei het.
Heb dus idd bananen gegeten voor het 2e examen, nou, denk dat het niet echt verschil uitmaakte hoor, het grote verschil was dat de examinator en ik gingen kletsen en ik daardoor dit keer wel kon ontspannen (op gevoel/automatische piloot rijd ik prima).
Ik heb voor mijn examen 'n banaan, 'n cappucino en een sigaret in mijn gezicht gestopt en ben toen geslaagd :)
Werkt altijd de 3 pijlers voor succes SCN.
S = Suiker
C = Caffeïne
N = Nicotine

8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Tellen die inzicht vragen nou al mee? Op de CBR site staat dit namelijk:
Gevaarherkenning
Het onderdeel gevaarherkenning is nieuw. En telt het eerste half jaar van 2008 niet mee voor de uitslag van je theorie-examen. Zo heeft iedereen de kans om aan dit nieuwe onderdeel te wennen.

De gevaarherkenningsvragen beantwoord je door aan te geven wat je in deze situatie zou doen:

* remmen (dat wil zeggen flink snelheid verminderen of zelfs stoppen);
* gas loslaten (dat wil zeggen extra attent zijn en voorbereid zijn op een andere gedragskeuze);
* of niets (dat wil zeggen gewoon door blijven rijden met dezelfde snelheid).

Wanneer telt gevaarherkenning wél mee?
Vanaf medio 2008 (exacte datum nog niet bekend) wordt het onderdeel gevaarherkenning uitgebreid. Vanaf dat moment tellen de vragen mee voor de einduitslag. Het aantal vragen over wetten en regels neemt dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Razor.Timo schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:25:
Tellen die inzicht vragen nou al mee? Op de CBR site staat dit namelijk:

[...]
Die tellen nu niet mee, paar vrienden van me hadden week terug theorie gedaan en die vragen telden niet mee.

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.