Het grote rijbewijs topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste
Acties:
  • 38.151 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Over 2 uurtjes afrijden voor m'n Motor.
Op dit moment nog niet van plan om een motor te kopen ivm aankoop huis, maar ik denk dat als ik het papiertje heb de volgende dag er alsnog een motor komt :D

Maar goed, eerst maar eens slagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:32:
[...]

:?

Op een rotonde heb je gewoon voorrang. Verkeer dat er op wil moet wachten. Vroeger was dit, volgens mijn instructeur, niet zo. En er zijn blijkbaar nog rotondes die deze oude regels handhaven. Erg gevaarlijk.
Wanneer je op de rotonde rijdt is het verkeer dat de rotonde op wilt draaien verkeer van rechts. Deze zul je dus voor moeten laten.

De enige reden dat je dit gek vind is omdat je in dit rotland met borden en haaientanden gepamperd wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:37:
[...]

Duh...maar ik heb het over rotondes met twee, drie of meer banen waar je echt moet gaan schuiven, waar verkeerslichten op staan en waar je fietsers voorrang moet geven en weet ik het.

Vooral van deze dingen krijg ik het warm:
[afbeelding]
Denk hierbij twee stroken per richting en dan zakken als je achter een vrachtwagen voorsorteert midden op het plein.
die op dat plaatje zijn op enkelbaans rotondes na de makkelijkste. Enige wat je hoeft te doen is goed voorsorteren en dan gewoon je strook volgen, je komt dan vanzelf op de goede afrit uit.

dit is zo'n onding met stoplichten erop. Zo van bovenaf gezien lijkt hij overzichtelijk, maar dat is hij niet.
dit is ook een leuke, rond verkeersplein wat ook met stoplichten geregeld is, maar dat ene punt niet. Rechts heeft voorrang daar, maar iedereen die onbekend is met dat plein denkt dat het een rotonde is (wat het dus niet is).
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:49:
[...]

Wanneer je op de rotonde rijdt is het verkeer dat de rotonde op wilt draaien verkeer van rechts. Deze zul je dus voor moeten laten.

De enige reden dat je dit gek vind is omdat je in dit rotland met borden en haaientanden gepamperd wordt. :)
Op een rotonde heb je altijd voorrang, een rotonde waar je geen voorrang hebt is een verkeersplein ;) Verschil is te herkennen aan het bord, een rotonde heeft het ronde bord met 3 pijlen, een verkeersplein heeft een bord met verplichte rijrichting.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij halen jullie traditionele rotondes en voorrang rotondes door elkaar. Op traditionele rotondes moet je het op draaiende verkeer toch echt voor laten, tenzij de verkeersborden en -tekens ander zeggen. Maar dat is omdat verkeersborden en -tekens de reguliere verkeersregels overschrijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

sylvesterrr schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:02:
Het Keizerkarel Plein is inderdaad een vreselijke rotonde (vooral in de spits), evenals het Takenhofplein (ook in Nijmegen). Op beide rotondes heeft het oprijdend verkeer inderdaad voorrang boven het verkeer dat al op de rotonde rijdt...
Taakhofplein vind ik minder erg, daar heb je veel meer overzicht, bij het Keizerkarel heb je dat park in het midden (alsof iemand gek genoeg is om de weg over te steken. :X ) en het verkeer is veel vervelender.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

In drachten liggen ondingen. Je hebt daar een soort van ringweg (2x2 uitgevoerd), je kan ook met z'n 2en naast elkaar de rotonde oprijden (op de rotonde (breeeed) is geen markering), maar wanneer je eraf gaat, zit er een versmalling, waardoor je er maar met 1 tegelijk eraf kan... Bah, wat een hachelijke situatie (lompe ouwe mercedes die hem ervoor gooit)...

Google maps: Klik

Maar goed.. En had een ambulance in mijn rug, dat had ik dan wel weer netjes opgelost (alleen bij het wegrijden natuurlijk niet de check en knipperlicht, maar goed, was les 5, dus het mag nog af en toe :+ )

[ Voor 15% gewijzigd door djidee op 04-04-2008 11:07 . Reden: Google maps linkje ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:15:
Volgens mij halen jullie traditionele rotondes en voorrang rotondes door elkaar. Op traditionele rotondes moet je het op draaiende verkeer toch echt voor laten, tenzij de verkeersborden en -tekens ander zeggen. Maar dat is omdat verkeersborden en -tekens de reguliere verkeersregels overschrijden. :)
traditionele rotondes (waar rechts voorrang heeft) heten in het RVV geen rotondes meer. Dat bord wat een rotonde aanduidt, mag namelijk alleen nog maar gebruikt worden in combinatie met haaientanden en voorrangsborden. Als je het dus over een rotonde hebt, betekend dat eigenlijk automatisch dat het een voorrangsrotonde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:24
Krizzie schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:00:
[...]

Taakhofplein vind ik minder erg, daar heb je veel meer overzicht, bij het Keizerkarel heb je dat park in het midden (alsof iemand gek genoeg is om de weg over te steken. :X ) en het verkeer is veel vervelender.
Dat klopt. Ik heb liever drie keer het Takenhofplein dan een keer het Keizer Karelplein. :/

Trouwens, het Steve Bikoplein is ook een leuke... Je rijdt daar bijna zonder dat je het weet een rotonde op (je moet goed kijken om het verkeersbord te zien)... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Krizzie schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:00:
[...]

Ik heb vaak genoeg gelunched midden op het keizer karel hoor :) Buiten de spits kun je er prima oversteken. En zó moeilijk is het keizer karel nou ook weer niet, gewoon naar de voetgangers/fietsers stoplichten kijken en je weet of je kruisend verkeer van rechts kan verwachten. Qua rijden is het gewoon go with the flow. (en in mijn geval vaak véél auto's rechts inhalen, kom bijna altijd van de oranjesingel en moet de graafseweg op, maar er staat op de "middelste baan" vaak een hele file richting de sint annastraat. De helft van de mensen in die file weet niet dat je op een rotonde rechts mag inhalen of durft het niet :P )

Bij het Takenhofplein heb je door de stoplichten bijna nooit verkeer van rechts, dus die is helemaal makkelijk.

Wat betreft deze: Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fc/Turbo_Roundabout.svg/400px-Turbo_Roundabout.svg.png
Dat is zoals gezegd de simpelheid zelve, gewoon voorsorteren volgens de borden en op je baan blijven. http://maps.google.nl/map...17&iwloc=addr]Velperbroekis er zoeen (maar dan 2-3baans), echt een prachtig stuk weg om even snoeihard de bocht te nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door pagani op 04-04-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
RedHat schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:38:
Over 2 uurtjes afrijden voor m'n Motor.
Op dit moment nog niet van plan om een motor te kopen ivm aankoop huis, maar ik denk dat als ik het papiertje heb de volgende dag er alsnog een motor komt :D

Maar goed, eerst maar eens slagen ;)
Geslaagd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

sjaakaq

It might get loud

Vandaag laatste rijles gehad, bij mijn vertrouwde instructeur en het ging (dus) supergoed...hopen dat ik maandag ook zo rij...

Wat ik bedoelde met vrachtwagens op een rotonde:

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/14mxrsz.png

Daar had ik dus schijnbaar rechts naast moeten gaan staan...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
leokennis schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:04:
Vandaag laatste rijles gehad, bij mijn vertrouwde instructeur en het ging (dus) supergoed...hopen dat ik maandag ook zo rij...

Wat ik bedoelde met vrachtwagens op een rotonde:

[afbeelding]

Daar had ik dus schijnbaar rechts naast moeten gaan staan...
Aangezien je op een rotonde rechts mag inhalen had je dat zeker kunnen doen. Als de vrachtwagen z'n knipper naar links aan had staan en dus al aangaf er later af te gaan dan jij helemaal. Als een van de stoplichten op rood had gestaan zeker.

Je tekening is ook anders dan het plaatje wat je eerst postte. Bij het plaatje wat je eerst postte sorteer je echt voor op bepaalde banen die er af gaan, dan zul je wél achter de vrachtwagen moeten blijven.

Fietsers heb je op het Velperbroek trouwens niet :) ;)

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 04-04-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd :+ !!
Was het moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

johnnyv.nl schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:08:
[...]

Aangezien je op een rotonde rechts mag inhalen had je dat zeker kunnen doen. Als de vrachtwagen z'n knipper naar links aan had staan en dus al aangaf er later af te gaan dan jij helemaal. Als een van de stoplichten op rood had gestaan zeker.

Je tekening is ook anders dan het plaatje wat je eerst postte. Bij het plaatje wat je eerst postte sorteer je echt voor op bepaalde banen die er af gaan, dan zul je wél achter de vrachtwagen moeten blijven.

Fietsers heb je op het Velperbroek trouwens niet :) ;)
Eerlijkgezegd betwijfel ik dat, omdat ik dan de mensen die de eerste rechts eraf willen in de weg zou staan...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Over rotondes gesproken, wacht maar tot je deze tegen komt >:)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/36/Swindon_Magic_Roundabout_eng.svg/565px-Swindon_Magic_Roundabout_eng.svg.png
En alsof dat niet genoeg is, je moet ook nog de andere kant op :+

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Arm1n schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:06:
[afbeelding]
Welke mafkees heeft dat nou weer bedacht. 8)7
Qua rijden is het gewoon go with the flow.
Ja dat is het probleem, de meeste rijden er snoeihard op en gooien de wagen zo voor een andere, niet leuk voor een rijlesleerling! :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:21:
[...]

Bijv. omdat ik niet wist waar ik naar toe moest(met dat hele nieuwe examen gebeuren), wist ik bijv. niet welke baan ik moest nemen of naar welke afslag ik moest kijken. Hij zei bijv. ga maar richting Rotterdam. Dus ik kijken en kijken, zag ik geen borden op de snelweg met Rotterdam erop, dus ik dacht bij mezelf, als ik richting Den Haag rij dan moet ik wel ergens een bord met R'Dam erop tegen komen. Mijn instructeur helemaal boos, van ja je moet naar pijnacker delft! Hoe kan je dat nou niet weten! Je vader is taxichauffeur bla bla bla, en dan ga ik domme fouten maken. Omdat ik dan gewoon zo onzeker word dat ik denk dat ik alles fout doe, en het dan ook doe.

Heb daarna gevraagd of hij zijn klep kon houden, en ben toen ergens naar toe gereden waar ik de weg naar toe wist. En toen ging het wel redelijk.
Als ik dit zo lees heb ik het gevoel dat je het niet zo goed kan vinden met je instructeur.
Is het een klein bedrijf of is het een bedrijf zoals de ANWB?

Ik zelf heb bij de ANWB rijles gehad. Dat is echt een hele andere ervaring. De lesauto's zijn geen eigendom van de instructeur en je doet dingen die je met normale rijscholen niet doet. zoals een noodstop of voelen hoe het is als je in een slip raakt. Ik zelf moest bij CBR in Amsterdam Sloterdijk afrijden. Nou ik heb er in totaal 15 min over gedaan. De examinator had het wel gezien en wilde weer snel terug. Ik heb mijn examen dus ook in 1 keer gehaald. Probeer gewoon relax over te komen bij de examinator en zorg er voor dat hij zich veilig voelt. Overdreven spiegelen zoals iedereen altijd zegt moet je nooit doen! Kijk alleen op de momenten waar nodig en kijk af en toe even in je achteruitkijkspiegel om te kijken hoe het verkeer achter je reageert. Blijf zo kalm en relax mogelijk. Ik zal je iig 1 tip geven als je niet goed overweg kan met je huidige instructeur dan geeft het mij al een idee of je slaagt of niet. Ik heb namelijk het gevoel dat hij er geen zin in heeft. Mijn ervaring met de ANWB (en nee ik heb er geen aandelen in of iets dergelijk) heel relax, muziekje aan en toeren.

Succes!!

System Spec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik ben nu ook geslaagd! 2de keer en de examinator vond me een goede chauffeur. :P *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Satch schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:12:
Ik ben nu ook geslaagd! 2de keer en de examinator vond me een goede chauffeur. :P *O*
Gefeliciteerd :)

Vanuit de lucht ziet die rotonde annex. kruispunt er nóg imposanter uit trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

nu nog de goede link ;)

Wikipedia: Magic Roundabout (Swindon)
wel interessant. Hoewel veel klachten en vooral van buitenstaanders vinden de locals het wel mooi en de verwerkingssnelheid is nog steeds impressive.

edit: @hieronder... owned haha. als het goed is nu wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Jazzper op 05-04-2008 21:09 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Jazzper schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:47:
nu nog de goede link ;)

wel interessant. Hoewel veel klachten en vooral van buitenstaanders vinden de locals het wel mooi en de verwerkingssnelheid is nog steeds impressive.
Die van jouw doet het ook niet. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Jazzper schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:47:
nu nog de goede link ;)

edit: @hieronder... owned haha. als het goed is nu wel.
Filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Morgen 10.00 praktijkexamen, please duim voor me ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Doe we! :D

Ik moet 11 April op voor Her-examen! :)

Greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:49
leokennis schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:35:
Morgen 10.00 praktijkexamen, please duim voor me ;)
Ik ook :D

Topic valt me nu pas eens op, leuk om te lezen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
Gewoon die examinator te grazen nemen door uitstekend te rijden.
En een banaantje vooraf! :9

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag woensdagmiddag gaan rijden. Ik ga kijken of het helpt als je een biertje op hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Arm1n schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:06:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/36/Swindon_Magic_Roundabout_eng.svg/565px-Swindon_Magic_Roundabout_eng.svg.png
Volgesmij zit er een foutje in, onderaan. Dat pijltje vlak boven "drive", moet die niet naar beneden wijzen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:09:
Ik mag woensdagmiddag gaan rijden. Ik ga kijken of het helpt als je een biertje op hebt. :P
:D _/-\o_ Geweldig plan! ..... haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Banaantje, koffie....helaas gezakt ;(

Het voelde echt net als de proefexamens die ik gereden heb: door de zenuwen maakte ik een fout die ik normaal nooit zou maken denk ik. Ik moest de A73 op bij het CBR Nijmegen, daar voeg je zegmaar 'rechtdoor' in, en daarna de eerste afslag weer uitvoegen. Rechts stond een vrachtwagen en aangezien die afslag +/- 900m verder is, ging ik links staan om hem in te halen. Vlak voor me stond een andere leswagen, van de ANWB.

Probleem was dat die leswagen 100 ging rijden voor mij (op de linkerbaan)...dus haar (en dus mijn) inhaalmanouvre was pas echt vlak voor die uitvoegstrook klaar, waarna ik dus véél te laat uitvoegde...ik kon ook niet echt meer achter die vrachtwagen komen zonder te remmen (op de snelweg).

Ik zat dus stuck between a rock and a hard place, maar goed...daarna nog wat kleine dingetjes die wel meetelden natuurlijk, maar ik denk niet dat ik daar normaal op gezakt zou zijn.

Dus tja...zenuwen+een beetje pech+niet genoeg nagedacht/vooruit gekeken=gezakt.

Daar gaat m'n vakantie :(

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Damn.. ik denk dat je wel even staat te kijken als je voor het eerst bij die magic roundabout komt als buitenlander 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:08:
Banaantje, koffie....helaas gezakt ;(

Het voelde echt net als de proefexamens die ik gereden heb: door de zenuwen maakte ik een fout die ik normaal nooit zou maken denk ik. Ik moest de A73 op bij het CBR Nijmegen, daar voeg je zegmaar 'rechtdoor' in, en daarna de eerste afslag weer uitvoegen. Rechts stond een vrachtwagen en aangezien die afslag +/- 900m verder is, ging ik links staan om hem in te halen. Vlak voor me stond een andere leswagen, van de ANWB.

Probleem was dat die leswagen 100 ging rijden voor mij (op de linkerbaan)...dus haar (en dus mijn) inhaalmanouvre was pas echt vlak voor die uitvoegstrook klaar, waarna ik dus véél te laat uitvoegde...ik kon ook niet echt meer achter die vrachtwagen komen zonder te remmen (op de snelweg).

Ik zat dus stuck between a rock and a hard place, maar goed...daarna nog wat kleine dingetjes die wel meetelden natuurlijk, maar ik denk niet dat ik daar normaal op gezakt zou zijn.

Dus tja...zenuwen+een beetje pech+niet genoeg nagedacht/vooruit gekeken=gezakt.

Daar gaat m'n vakantie :(
Jammer, ik ben dus ook door een soortgelijke situatie gezakt, waarbij ook een vrachtwagen(wat haat ik die op de snelweg :( ) bij betrokken was.
Maar goed, ik zou als ik jou was meteen tegen je examinator zeggen dat je snel een herexamen wilt want die w8tijden zijn bv hier in enschede 3 weken 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:38:
[...]

Jammer, ik ben dus ook door een soortgelijke situatie gezakt, waarbij ook een vrachtwagen(wat haat ik die op de snelweg :( ) bij betrokken was.
Maar goed, ik zou als ik jou was meteen tegen je examinator zeggen dat je snel een herexamen wilt want die w8tijden zijn bv hier in enschede 3 weken 8)7 .
Ik heb m'n herexamenpakketje al betaald, 8 lessen + examen...wachttijden kunnen inderdaad vrij lang zijn ook in Nijmegen...

Maar goed, geld en tijd heb ik (tot op zekere hoogte) genoeg...zenuwen lijk ik echter teveel te hebben. Normaal tijdens rijles gaat het echt 100% schappelijk, maar dan heb ik (proef)examen en ja hoor |:( weer een of andere fout die je oma nog niet zou maken. Hopen dat ik daar vanaf kan komen...ik presteer helaas slecht onder druk.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:45:
[...]

Ik heb m'n herexamenpakketje al betaald, 8 lessen + examen...wachttijden kunnen inderdaad vrij lang zijn ook in Nijmegen...

Maar goed, geld en tijd heb ik (tot op zekere hoogte) genoeg...zenuwen lijk ik echter teveel te hebben. Normaal tijdens rijles gaat het echt 100% schappelijk, maar dan heb ik (proef)examen en ja hoor |:( weer een of andere fout die je oma nog niet zou maken. Hopen dat ik daar vanaf kan komen...ik presteer helaas slecht onder druk.
Dat probleem had ik ook, bij de proefexamen was ik ook erg gestrest.
Bij het echte examen niet, ik was namelijk een paar uur ervoor gaan sporten.
Dat heeft wel geholpen, ik heb als het ware al de stres uit mn lichaam gefitnist :P .
Ik heb bij het examen ook rustiger dan ooit gereden.
Mischien dat het ook bij jou help, want als je een paar uur van te voren afleiding hebt dan hoef je niet steeds aan het examen te denken waardoor je het examen ook rustig begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:49
Geslaagd *O*

Was best wel gemakkelijk eigenlijk, stukje door hoogkerk gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:52:
[...]

Dat probleem had ik ook, bij de proefexamen was ik ook erg gestrest.
Bij het echte examen niet, ik was namelijk een paar uur ervoor gaan sporten.
Dat heeft wel geholpen, ik heb als het ware al de stres uit mn lichaam gefitnist :P .
Ik heb bij het examen ook rustiger dan ooit gereden.
Mischien dat het ook bij jou help, want als je een paar uur van te voren afleiding hebt dan hoef je niet steeds aan het examen te denken waardoor je het examen ook rustig begint.
Hmm...tja ik werd 9.00 opgehaald, dus uren ervoor had ik niet.

Ik vond het trouwens ook vreemd dat ik helemaal niet naar een herkenningspunt moest rijden...zit je 50% van je rijlestijd die routes te leren, krijg je ze niet 8)7

Nu is het maar afwachten wat het wordt, wachttijden in de zomer schijnen erg lang te zijn.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:36:
[...]

Hmm...tja ik werd 9.00 opgehaald, dus uren ervoor had ik niet.

Ik vond het trouwens ook vreemd dat ik helemaal niet naar een herkenningspunt moest rijden...zit je 50% van je rijlestijd die routes te leren, krijg je ze niet 8)7

Nu is het maar afwachten wat het wordt, wachttijden in de zomer schijnen erg lang te zijn.
Hmm dat is inderdaad raar, want dat moet wel degenlijk in het examen zitten.
Of je moet met navigatie rijden.

En inderdaad, in de zomer zijn de wachttijden erg lang.
Vandaar dat ik meteen tegen mijn rijinstructeur had gezegd dat ik zsm examen wou doen .
Maar goed, ik moest eerst alle route's leren wat ik nu dus gedaan heb.
Ik neem nog 2 lessen en dan ga ik w8en totdat ik examen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:42:
[...]

Hmm dat is inderdaad raar, want dat moet wel degenlijk in het examen zitten.
Of je moet met navigatie rijden.

En inderdaad, in de zomer zijn de wachttijden erg lang.
Vandaar dat ik meteen tegen mijn rijinstructeur had gezegd dat ik zsm examen wou doen .
Maar goed, ik moest eerst alle route's leren wat ik nu dus gedaan heb.
Ik neem nog 2 lessen en dan ga ik w8en totdat ik examen heb.
Nee, geen navigatie. Ik kreeg eerst een paar simpele instructies, daarna moest ik parkeren en gaf hij me een clusteropdracht (met zes stappen terwijl op de site van het CBR staat dat het er minimaal drie, maximaal vijf zijn...) en daarna weer klassiek gereden (hier links, hier rechts en meteen weer rechts etc.).

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:45:
[...]

Nee, geen navigatie. Ik kreeg eerst een paar simpele instructies, daarna moest ik parkeren en gaf hij me een clusteropdracht (met zes stappen terwijl op de site van het CBR staat dat het er minimaal drie, maximaal vijf zijn...) en daarna weer klassiek gereden (hier links, hier rechts en meteen weer rechts etc.).
Hmm, dat is inderdaad vreemd.
Over die clusteropdracht, daar kon je volgens mij wel wat van zeggen.
Want zoals je zei, mag de clusteropdracht maximaal 5 stappen bevatten.
Het is ook wat met die examinators |:( !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

Tja je kan je ook druk maken om niks......."oh nee, hij geeft 1 stap meer!" Wat maakt dat nou uit?
Iemand legt jou later een route uit, moet ie dat ook in maximaal 5 stappen beschrijven? En daarbij, je hebt de vaardigheid en kennis om een auto te besturen dus die ene exta stap is natuurlijk "peanuts" of niet dan?!

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Theimon schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:32:
Tja je kan je ook druk maken om niks......."oh nee, hij geeft 1 stap meer!" Wat maakt dat nou uit?
Iemand legt jou later een route uit, moet ie dat ook in maximaal 5 stappen beschrijven? En daarbij, je hebt de vaardigheid en kennis om een auto te besturen dus die ene exta stap is natuurlijk "peanuts" of niet dan?!
Niet qua uitvoeren natuurlijk, maar bij het examen heb ik liever andere dingen om aan te denken dat rijinstructies...het CBR zal het aantal niet voor niets op vijf zetten.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Laatst online: 30-06 11:16
Zo ook even een update van mijn kant :)
Afgelopen donderdag heb ik m'n theorie gehaald, met 0 fout 8)
Ik zit nu op 11 lessen, zelfstandig rijden gaat me redelijk goed af. Het is vanaf nu aan perfectioneren.
Op een druk kruispunt is het nog wel vrij lastig en gaat het niet altijd vanzelf.
Eind mei (pas) staat m'n TTT ingeplant en in juni mag ik afrijden. Ik hoop het voor juli te hebben aangezien ik dan een maand in de vs zit. Waarschijnlijk ben ik niet bevoegd om daar te rijden in een huurauto maar toch wil ik hem voor die lange onderbreking hebben als het even kan ;)

Het is trouwens bijna zeker dat m'n lesauto in een week of twee vervangen gaat worden.
De BMW 118d maakt plaats voor een Nissan Qashqai 1,5 liter diesel.
Ik vond het eigenlijk wel prima zo, maar de instucteur wilde een auto gaan leasen omdat de afschrijving nogal flink is (10k in plm. 2 jaar). Hij zegt dat de auto fijner te besturen is en je een beter overzicht op de weg geeft. Dat tweede lijkt me zeker waar. Mij lijkt de bmw fijner te rijden maar dat moeten we maar afwachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch-Hane schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:39:
Zo ook even een update van mijn kant :)
Afgelopen donderdag heb ik m'n theorie gehaald, met 0 fout 8)
Ik zit nu op 11 lessen, zelfstandig rijden gaat me redelijk goed af. Het is vanaf nu aan perfectioneren.
Op een druk kruispunt is het nog wel vrij lastig en gaat het niet altijd vanzelf.
Eind mei (pas) staat m'n TTT ingeplant en in juni mag ik afrijden. Ik hoop het voor juli te hebben aangezien ik dan een maand in de vs zit. Waarschijnlijk ben ik niet bevoegd om daar te rijden in een huurauto maar toch wil ik hem voor die lange onderbreking hebben als het even kan ;)

Het is trouwens bijna zeker dat m'n lesauto in een week of twee vervangen gaat worden.
De BMW 118d maakt plaats voor een Nissan Qashqai 1,5 liter diesel.
Ik vond het eigenlijk wel prima zo, maar de instucteur wilde een auto gaan leasen omdat de afschrijving nogal flink is (10k in plm. 2 jaar). Hij zegt dat de auto fijner te besturen is en je een beter overzicht op de weg geeft. Dat tweede lijkt me zeker waar. Mij lijkt de bmw fijner te rijden maar dat moeten we maar afwachten dan.
Wel netjes, dat je je theorie met 0 fout hebt gehaald.
Alleen is het wel minder dat de lesauto wordt vervangen door een andere auto, want je hebt dan een paar lessen nodig om alleen te wennen aan de nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Nooouu morgen ben ik aan de beurd :) om 8.55 examen in Amsterdam.. TTT ging heel goed, vrijstelling gekregen, maar begin wel steeds onzekerder te worden over het examen :P Maargoed, ik ga morgen "gewoon een stukje rijden met iemand".. Ik kan ten slotte autorijden op zo'n examen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn 8:55, weet niet of ik dan al goed wakker zou zijn :P Ik moet a.s. vrijdag ook in Amsterdam afrijden, om 11:40. Hoop dat ik 'm in een keer haal, heb geen zin om nog een maand te wachten.

Als je bij afrijden toevallig ene Walraven als examinator hebt, hoef je je niet druk te maken, was een erg chille gast bij m'n TTT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik had mijn examen om 9 uur. Vond ik persoonlijk wel fijn. Direct uit bed opgehaald worden met de auto... even warmdraaien, direct daarna examen, en klaar. Hoef je je in ieder geval niet de hele dag zenuwachtig te voelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:02:
Nooouu morgen ben ik aan de beurd :) om 8.55 examen in Amsterdam.. TTT ging heel goed, vrijstelling gekregen, maar begin wel steeds onzekerder te worden over het examen :P Maargoed, ik ga morgen "gewoon een stukje rijden met iemand".. Ik kan ten slotte autorijden op zo'n examen ;)
Hmm, ik heb in a.dam gewoond en dan is het in de morgen echt moeilijk om te rijden.
Maar goed, je moet je maar niet teveel druk maken want een goede chauffeur kan in alle omstandigheden rijden
Suc6 morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:33:
[...]

Hmm, ik heb in a.dam gewoond en dan is het in de morgen echt moeilijk om te rijden.
Maar goed, je moet je maar niet teveel druk maken want een goede chauffeur kan in alle omstandigheden rijden
Suc6 morgen
thnx.. m'n TTT was ook om 8.55, op een woensdag.. was idd vrij druk, ik moest naar de praxis rijden (omdat er file stond op de snelweg), en onderweg naar de praxis heeft de examinator me even via een andere route gereden en op het goede spoor gezet omdat er file stond overal.. daar meteen inparkeren en stopopdrachtje..
RoD schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:23:
Ik had mijn examen om 9 uur. Vond ik persoonlijk wel fijn. Direct uit bed opgehaald worden met de auto... even warmdraaien, direct daarna examen, en klaar. Hoef je je in ieder geval niet de hele dag zenuwachtig te voelen. :)
Zo denk ik er ook over.. ik zet de wekker wel wat eerder.. zodat ik lekker wakker ben..
Als je om 3 uur moet afrijden zit je de hele dag in de zenuwen, en ik ben er om 10 uur (hopelijk met een heel goed gevoel) vanaf..

[ Voor 29% gewijzigd door Boyd op 07-04-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn examen is gelukkig om 15:50, dat betekend voor mij tot 14:00 in mijn nest liggen, de slaap uit mijn ogen wrijven, rijlesje, en daarna maar eens een examen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Hoewel het geen kwaad kan om iets eerder op te staan en je metabolisme vast een schop te geven. Wandelingetje maken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Laatst online: 24-08 17:11
Wil binnenkort gaan beginnen met rijlessen nemen, ben inmiddels 21 dus word wel tijd :).

Maar ik vind de startingpost wel bijzonder karig. Er staat vrijwel niks waardevols in. Had gehoopt dat er wel wat infomatie zou zijn hoeveel lessen "normaal" zijn, hoeveel het gebruikelijk kost, waar je het beste op moet letten bij het kiezen van een rijschool etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook zo variabel dat je er toch niet veel wijzer van wordt. :P Aantal lessen valt op voorhand niks over te zeggen, dat hoor je waarschijnlijk wel tijdens je eerste paar lessen van je instructeur, of bij een intakeles. Prijzen variëren als een gek, heb verhalen gehoord van 30 euro per uur, maar ook het andere uiterste, 50 euro per uur. Als er veel rijscholen in de buurt zijn, zou ik eens een gesprekje met een paar aangaan, en samen met de ervaringen van anderen, een rijschool uitkiezen die jou wel aanspreekt. Veel plezier trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Laatst online: 18-08 15:26
Mijn instructeur zegt dat 40-50 normaal is.

Mja mijn neefjes hebben allemaal minder als 30 lessen gehad, 28,29 en 25 geloof ik

Maar hij had ook een man die er al meer als 100 had gehad en al anderhalf jaar bezig was.

Het ligt dus vooral aan jezelf ;) Maar 40-50 is de beste schatting gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
BasNation schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:59:
Wil binnenkort gaan beginnen met rijlessen nemen, ben inmiddels 21 dus word wel tijd :).

Maar ik vind de startingpost wel bijzonder karig. Er staat vrijwel niks waardevols in. Had gehoopt dat er wel wat infomatie zou zijn hoeveel lessen "normaal" zijn, hoeveel het gebruikelijk kost, waar je het beste op moet letten bij het kiezen van een rijschool etc etc.
Deze site is waarschijnlijk wel handig voor je: http://www.rijschoolgegevens.nl/
Daarop kan je de slagingspercentages vinden van alle rijscholen.
Mijn rijschool heeft bijvoorbeeld een 70-75% kans op slagen bij 1ste keer en herexamen.
Dat is aardig boven het gemiddelde en daarom heb ik ook voor deze gekozen. :)

Misschien slim om de link in de Startpost op te nemen? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Morgen mag ik ook weer op voor m'n theorie. Na de vorige keer behoorlijk gezakt te zijn, hoop ik het nu wat beter te doen, aangezien ik dan volgende week donderdag m'n praktijk kan gaan doen. Ik heb flink wat oefententamens gemaakt, maar ik merk wel dat ik nog wel eens wat dingen door de war wil halen wat betreft wat verboden is of wat niet verstandig is. Kreeg bijv. de vraag of je op tramrails mag laden en lossen. Ik zei nee, maar het mag dus wel, zo lang je geen ander verkeer (in dit geval dus de tram) daarbij hindert... Beetje flauw, maar misschien wordt de vraag juist wel gesteld omdat je dat moet weten.. Nouja, ik ga het gewoon halen morgen :) (Anders heb ik, naast dat het echt stom is, best een probleem :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

luccie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 00:13:
Mijn instructeur zegt dat 40-50 normaal is.

Mja mijn neefjes hebben allemaal minder als 30 lessen gehad, 28,29 en 25 geloof ik

Maar hij had ook een man die er al meer als 100 had gehad en al anderhalf jaar bezig was.

Het ligt dus vooral aan jezelf ;) Maar 40-50 is de beste schatting gok ik zo.
40 - 50?!?! OMG!

Dat vind ik toch wel abnormaal veel. Waar gaat het mis?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Theimon schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 06:50:
[...]

40 - 50?!?! OMG!

Dat vind ik toch wel abnormaal veel. Waar gaat het mis?
* Erkens zal dan wel zwijgen met zijn kleine 80 uur. 40 effectief omdat je per les al een uur bezig bent om van en naar Harderwijk te komen (examenplaats vanuit Lelystad).
En een deel ervan zijn "opvul" lessen richting de examens. Ik ben een paar keer gezakt, waardoor je steeds weer moet wachten tot je weer mag, en ondertussen ben ik gewoon door blijven rijden, want dat is de enige manier waarop je het leert: veel rijden.

Maar 40 uur is redelijk normaal, natuurlijk zijn er mensen die met minder af kunnen, en sommige die er meer nodig hebben. Niemand is hetzelfde immers. Daarnaast lijkt het mij juist beter als je meer uren hebt gemaakt in de lesauto: meer ervaring voordat je alleen de weg op gaat :Y)

BasNation: Veel rijscholen bieden ook een zogenaamde "intest" aan, hiermee rij je even een uurtje met ze mee, en dan geven ze een redelijk goed advies over het aantal uur. (tip: doe bij diverse scholen zo'n test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn rijschool is 20 lessen zo ongeveer de norm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:47
Zelf heb ik er 31 gehad, dat was bij mijn rijschool ongeveer het gemiddelde. Maar 40-50 is wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gamepie56
Hoe is het gegaan vanmorgen??
Geslaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
44 uur is het landelijk gemiddelde zei mijn instructeur altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Die lessen, zijn dat lessen van 1 uur of zo, want als ik lees van 40-50 lessen, dan hoop ik eigenlijk dat dat geen uren zijn.

Bij ons in België is dat helemaal anders geregeld. Hier heb je paketten van 10u rijles, 20u rijles, of gewoon met je ouders of zo leren rijden (hier zijn wel nog speciale voorwaarden aan verbonden). Volgens mij moet dat toch ook enorm veel geld kosten om bv. 40u te leren rijden.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Jegapia schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:43:
Die lessen, zijn dat lessen van 1 uur of zo, want als ik lees van 40-50 lessen, dan hoop ik eigenlijk dat dat geen uren zijn.

Bij ons in België is dat helemaal anders geregeld. Hier heb je paketten van 10u rijles, 20u rijles, of gewoon met je ouders of zo leren rijden (hier zijn wel nog speciale voorwaarden aan verbonden). Volgens mij moet dat toch ook enorm veel geld kosten om bv. 40u te leren rijden.
Volgens wat ik hoor en zelf heb ervaren, zullen de meeste mensen na ongeveer 30 uur les voor het eerste op examen gaan. Zak je, dan moet je weer wachten tot je op examen kan en in de tussentijd wel blijven rijden natuurlijk, dus dan zit je al snel aan de 40 uur.

Mocht ik de volgende keer slagen, dan zit ik op 42 uur les en ben ik in totaal iets meer als €2000,- kwijt.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:18:
Bij mijn rijschool is 20 lessen zo ongeveer de norm...
Is dat het totaal aantal lesuren dat een leerling nodig heeft om te slagen voor het examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:22:
[...]

Is dat het totaal aantal lesuren dat een leerling nodig heeft om te slagen voor het examen?
Dat is het aantal lessen voor een normaal pakket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Dat is écht laag, ik kan mij bijna niet voorstellen dat iedereen zo goed kan rijden. Ik reed ook wel eens met andere leerlingen mee (die brengen je dan weg etc.) en ik heb vaak doodsangst uit gestaan (geen grap, was altijd blij als ik weer uit de auto was), zat bijvoorbeeld bij een meisje in de auto die er een sport van maakte om zo laat mogelijk bij stoplichten te remmen (geen idee waarom de instructeur niet eerder ingreep maar ik vond het echt gevaarlijk), en die had 30 lesuren gehad ongeveer.

Kijk 20 klinkt natuurlijk heel mooi maar een rijschool zal altijd verschillende soorten leerlingen krijgen, daarom vind ik dat je niets over een "gemiddeld aantal lessen" kan zeggen omdat dat zo erg persoonlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
En hoe lang duren je lessen, 3 uur? Lessen tellen niet, uren wel. Ik ga volgende week mijn examen in met 33 uur lesrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:38:
@Gamepie56
Hoe is het gegaan vanmorgen??
Geslaagd?
Jaaaah!!! *O* *O* *O* *O*
Ging echt goed, gewoon lekker gereden, was geen commentaar verder. Ik kwam weer terug bij CBR, kreeg een hand en klaar :) .

Wel had ik op een gegeven moment dat er fietsers rechts om een hoekje kwamen en de binnenbocht namen, maar die had ik optijd gezien en goed gereageerd. Weer een gevaar op de weg erbij :P :P

Ennuh, geen bananen of pilletjes of andere gekke dingen genomen :9 :9

[ Voor 6% gewijzigd door Boyd op 08-04-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:15:
[...]

Ging echt goed, gewoon lekker gereden, was geen commentaar verder. Ik kwam weer terug bij CBR, kreeg een hand en klaar :) .

Wel had ik op een gegeven moment dat er fietsers rechts om een hoekje kwamen en de binnenbocht namen, maar die had ik optijd gezien en goed gereageerd. Weer een gevaar op de weg erbij :P :P

Gefeliciteerd :+ *O* .
Hahaha goedzo, zo zie je maar weer.
Als je gewoon normaal doet en geen gekke dingen eet of doet voor het examen dat alles goed komt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Goeie shit ouwe! Gefeliciteerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Dinniej O+ heeft binnenkort haar TTT volgens het nieuwe rijden ik ben erg benieuwd.
Ze mag af en toe van mij even oefenen maar doet het best aardig.

Overigens ik ben wel benieuwd hoe jullie over het volgende denken.
Vriendin van haar is nu al 3 keer gezakt, bleek dat haar instructeur haar een verkeerde manier van kijken had aangeleerd en dus niet de rechterspiegel te gebruiken, want deze gebruikte hij om haar in de gaten te houden. Nu neemt ze 2 lessen in het zuiden om daar vervolgens ook examen te doen, anders komt ze opnieuw pas in Juli aan de beurt..

Ik had vanmorgen bijna een brommertje onder mijn auto. Hij niet goed gekeken.
Type: Opgevoerde brommer en meteen verbaal geweld gebruiken.
Zijn fout dus verder niet mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nou ja, 3 keer zakken alleen omdat je je rechterspiegel niet goed gebruikt.. Lijkt me erg sterk, vooral omdat een rechterspiegel niet eens verplicht is. Daarnaast lijkt het me dat als dat het enige punt is, en de instructeur zegt dat ie dat zo geleerd heeft, dat je daar niet dan zomaar op moet kunnen zakken. Dr zal dus wel meer fout zijn geweest.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
MaximusTG schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:07:
Nou ja, 3 keer zakken alleen omdat je je rechterspiegel niet goed gebruikt.. Lijkt me erg sterk, vooral omdat een rechterspiegel niet eens verplicht is. Daarnaast lijkt het me dat als dat het enige punt is, en de instructeur zegt dat ie dat zo geleerd heeft, dat je daar niet dan zomaar op moet kunnen zakken. Dr zal dus wel meer fout zijn geweest.
Inderdaad ik had met lessen/examen ook geen rechterspiegel tot m'n beschikking. Dat is een zogenaamde engelse spiegel (voor de instructeur blijkbaar). Maar daarom kan je ook gewoon mooi een combinatie van je binnenspiegel en rechterschouder gebruiken. :)

En een rechterspiegel gebruiken om de leerling in de gaten te houden is onzin. Dan moet je hem wel heel raar afstellen, de instructeur gebruikt deze zelf om naar het verkeer rechts van de auto te kijken. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 08-04-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Satch schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:11:
[...]

Inderdaad ik had met lessen/examen ook geen rechterspiegel tot m'n beschikking. Dat is een zogenaamde engelse spiegel (voor de instructeur blijkbaar). Maar daarom kan je ook gewoon mooi een combinatie van je binnenspiegel en rechterschouder gebruiken. :)

En een rechterspiegel gebruiken om de leerling in de gaten te houden is onzin. Dan moet je hem wel heel raar afstellen, de instructeur gebruikt deze zelf om naar het verkeer rechts van de auto te kijken. :)
danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

ScottB schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 02:23:
Morgen mag ik ook weer op voor m'n theorie. Na de vorige keer behoorlijk gezakt te zijn, hoop ik het nu wat beter te doen, aangezien ik dan volgende week donderdag m'n praktijk kan gaan doen. Ik heb flink wat oefententamens gemaakt, maar ik merk wel dat ik nog wel eens wat dingen door de war wil halen wat betreft wat verboden is of wat niet verstandig is. Kreeg bijv. de vraag of je op tramrails mag laden en lossen. Ik zei nee, maar het mag dus wel, zo lang je geen ander verkeer (in dit geval dus de tram) daarbij hindert... Beetje flauw, maar misschien wordt de vraag juist wel gesteld omdat je dat moet weten.. Nouja, ik ga het gewoon halen morgen :) (Anders heb ik, naast dat het echt stom is, best een probleem :'))
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Heb m'n rijbewijsje vanmiddag aangevraagd, en ze zeggen dat ik het pas komende dinsdag kan ophalen.. nou heb ik wel eens (volgensmij ook in dit forum) gelezen dat het over het algemeen eerder binnen is.. Hoe weet ik of hij binnen is? En wanneer verwachten jullie dat? Vrijdag toevallig al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:15:
[...]

Feli, welke examinator had je?

Hoor trouwens net van een vriend dat z'n lesauto pech had :X Viel ook wel een beetje verwachten met een Renault Laguna phase II als lesauto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:09:
[...]

Feli, welke examinator had je?
Thnx :),
Meneer Ghauri was m'n examinator ;)

Ik had trouwens een mentorexamen, er ging namelijk een nieuw jong examinatortje mee achterin, met kladblok bij de hand :P

[ Voor 23% gewijzigd door Boyd op 08-04-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
Gamepie56 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:08:
Heb m'n rijbewijsje vanmiddag aangevraagd, en ze zeggen dat ik het pas komende dinsdag kan ophalen.. nou heb ik wel eens (volgensmij ook in dit forum) gelezen dat het over het algemeen eerder binnen is.. Hoe weet ik of hij binnen is? En wanneer verwachten jullie dat? Vrijdag toevallig al?
Vrijdag zou best kunnen inderdaad, en dat weet je door gewoon naar het gemeentehuis te gaan en te vragen of je rijbewijs al klaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Evt donderdag zelfs, ik had maandag middag aangevraagd woensdag middag klaar. Gewoon ff van te voren bellen en vragen, ga je dr iig niet voor niets heen.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donderdagmiddag aangevraagd dinsdag binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Morgen moet ik in Tiel op voor mijn practijk...
10.45 begint het feest 8)
Ik hoop dat er dan niet echt veel verkeer op de weg is en dat het allemaal een beetje lukt.

Heb nu bijna een jaar lang rijles, in het begin vaak 1 les per week en soms 2 weken weer niet omdat het niet uitkwam bij mij of bij de instructeur (die had het te druk ofzo 8)7 )
Nu heb ik de afgelopen periode 2 lessen per week genomen, mij koste vooral de vaste routes leren in een vreemde stad veel tijd en dus ook veel lessen, nu dus bijna 60uren :'( en ga nu voor de 1e keer op.

Vandaag laatste les gehad, komt de instructeur op het laatste moment met een opmerking dat ik met examen mijn stuur anders vast moet houden; het verkeerd vast pakken van het stuur heb ik in die laatste 30min dus niet af geleerd :o
(*ik pak als ik veel moet schakelen het stuur met links iets hoger beet zodat ik zowel links als rechts kan sturen, hij wil dat ik met me duim op de horizontale kolom blijf alsof ik met 2 handen over de snelweg rijd, alleen kom ik dan met me elleboog tegen mijn knie met links sturen)

Maarja, ik ga er het beste van hopen; hopelijk zit alles mee en dan komt het wel goed, ben alleen niet zo handig met nieuwe situaties en onbekende stukken in de stad dus daar zit ik niet echt op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Gamepie56 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:11:
[...]

Thnx :),
Meneer Ghauri was m'n examinator ;)

Ik had trouwens een mentorexamen, er ging namelijk een nieuw jong examinatortje mee achterin, met kladblok bij de hand :P
Gefeliciteerd.

Voor mensen die in Nijmegen afrijden: ik had Kreemers en die doet heel stoer/intimiderend, maar hij heeft best humor (ik vergat in het begin op een heel rustig lullig kruisinkje uit zenuwen richting aan te geven: "het is in Nederland goed gebruik richting aan te geven" O-) ). Alleen bij het eindgesprek was hij een beetje bot (alsof hij boos was dat ik niet goed genoeg had gereden) maar dat zal ook met mijn teleurstelling te maken hebben gehad.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

over rijbewijs ophalen:

vrijdag gehaald, vrijdagmiddag aangevraagd @ gemeente.
Officieel +5 werkdagen is de vrijdag erop, tenzij je 40 euro ofzo lapt dan de volgende dag (zou bij mij dan maandag zijn). Gevraagd of hij er al eerder zou zijn. Antwoord: "ja meestal al eerder, probeer het gewoon).

Donderdags (4e dag) opgehaald en toen was hij er al (lang).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:28
Dan moet je ook maar net een soepele gemeente hebben, bij mij duurde het gewoon 5 dagen, anders kreeg je niet eens een nummertje bij de receptie. Maar Zwolle is ook wel duur met het rijbewijs, die vangen waarschijnlijk graag wat extra geld als je hem eerder op wil komen halen... :/
Ik blijf het vreemd vinden dat gemeentes tot op zekere hoogte de leges zelf mogen bepalen en je niet naar een andere gemeente kan gaan die goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:20:
Morgen moet ik in Tiel op voor mijn practijk...
10.45 begint het feest 8)
Ik hoop dat er dan niet echt veel verkeer op de weg is en dat het allemaal een beetje lukt.

Heb nu bijna een jaar lang rijles, in het begin vaak 1 les per week en soms 2 weken weer niet omdat het niet uitkwam bij mij of bij de instructeur (die had het te druk ofzo 8)7 )
Nu heb ik de afgelopen periode 2 lessen per week genomen, mij koste vooral de vaste routes leren in een vreemde stad veel tijd en dus ook veel lessen, nu dus bijna 60uren :'( en ga nu voor de 1e keer op.

Vandaag laatste les gehad, komt de instructeur op het laatste moment met een opmerking dat ik met examen mijn stuur anders vast moet houden; het verkeerd vast pakken van het stuur heb ik in die laatste 30min dus niet af geleerd :o
(*ik pak als ik veel moet schakelen het stuur met links iets hoger beet zodat ik zowel links als rechts kan sturen, hij wil dat ik met me duim op de horizontale kolom blijf alsof ik met 2 handen over de snelweg rijd, alleen kom ik dan met me elleboog tegen mijn knie met links sturen)

Maarja, ik ga er het beste van hopen; hopelijk zit alles mee en dan komt het wel goed, ben alleen niet zo handig met nieuwe situaties en onbekende stukken in de stad dus daar zit ik niet echt op te wachten.
Hey Lennart_1337.
Ik hoop ook voor je examen meezit.
Alleen wil ik wel iets opmerken, wat je niet zo slim hebt aangepakt.
Je zegt dat het je een tijdje koste om de vaste route's te leren kennen en dat je 60 uur hebt gehad.
Dat vind ik persoonlijk veel.

Ik ga er vanuit dat je tijdens het rijden de routes moest leren, maar kende je niet iemand die al een rijbewijs had?
Want als je het beter aan had gepakt dan ging je naast je pa of ma in de auto zitten en liet je hen rijden naar de vaste routes.
Zo had je de routes zeker wel sneller geleerd en had je minder lessen gehad.

Zelf ben paar weken geleden gezakt en deed Alles nog op het oude stijl.
K had 33 lessen gehad wat ik zelf al veel vond.
Toen moest ik dus de route's kennen.
K heb meteen met mn pa afgesprokene dat we elke dag 1 route een aantal keren heen en weer rijden.
Zo heb ik presies uitgestippeld welke route ik het best kan nemen en heb ik 2 v/d 3 route's dezelfde dag geleerd.
De 3e route heb ik 2 dagen over gedaan maar als ik daar lessen voor zou moeten nemen dan zou ik voor die 3 routes zeker wel 15 extra lessen moeten nemen om alles goed uit mn hoofd te kennen.

Maar goed, ik wens je nogmaals suc6 d:)b en hoop dat je het in 1 x haalt, want anders wordt het netzoals bij mij een duur papiertje waar je voor rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Dankje :)
Wat jij zegt heb ik dus ook pas geleden gedaan omdat het einde anders niet meer in zicht was, heb toen met mijn moeder de hele dag heen en weer gereden en nu weet ik het wel.
Had ik dus eigenlijk al veel eerder moeten doen idd. :X

Ik ga er zometeen het beste van maken, jullie horen het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me moet ook straks om 14.55 afrijden!

Ik ben eigenlijk niet meer nerveus, het komt wel goed. Alleen zie ik niemand hier in dit topic posten dat ze met navigatie gereden hebben? Ik heb dat dus wel geleerd van mijn instructeur dus hopelijk mag ik straks bij mijn examen die ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb nu een aantal keer gereden met de auto van m'n vriendin (benzine). Is het normaal dat dit heel anders rijdt? Vooral bij het optrekken op een helling is het wat irritant dat je niet gewoon de koppeling wat kan laten komen zodat je niet meer achteruit rolt enzo.

Zal wel een kwestie van wennen zijn, maar nu vind ik het wat irritant. :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik kies voor vaste route ipv. GPS rijden zodat ikn zeker weet dat ik in een bekende omgeving rijd ipv. dat de examinator een lastige locatie opgeeft waardoor ik door een doolhof van rare situaties word gestuurd.

Maar over 45 min. word ik opgehaald en dan ga ik het allemaal wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:53:

Ik ben eigenlijk niet meer nerveus, het komt wel goed. Alleen zie ik niemand hier in dit topic posten dat ze met navigatie gereden hebben? Ik heb dat dus wel geleerd van mijn instructeur dus hopelijk mag ik straks bij mijn examen die ook gebruiken.
Dat komt omdat navigatie overbodig is, gezien je tog de vaste routes moet kennen.
En je mag navigatie weigeren + het is iritant als je naar dat scherm kijkt.
Je wordt als het ware afgeleidt door dat aparaat.
Dat is mijn mening :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Dennahz schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:55:
Heb nu een aantal keer gereden met de auto van m'n vriendin (benzine). Is het normaal dat dit heel anders rijdt? Vooral bij het optrekken op een helling is het wat irritant dat je niet gewoon de koppeling wat kan laten komen zodat je niet meer achteruit rolt enzo.

Zal wel een kwestie van wennen zijn, maar nu vind ik het wat irritant. :p
nee dat is normaal. Ik rijd ondertussen na 2 maanden en vele km's als een Schumacher maar blijf nog steeds klooien met benzineauto's, hoewel de ene wat makkelijker is dan de andere. Het is echt mm werk tussen de pedalen en dan kom je ineens wel goed uit. De overige keren is het afslaan of met gierende platen wegrijden hehe. Gaat bijna altijd goed hoor, maar nog steeds niet flawless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:53:

Ik heb gister met navigatie gereden... Vanaf cbr naar de "jacob geelstraat".. eerst wilde tomtom me over de snelweg sturen, maar k moest binnnendoor van de examinator. Eigenlijk geen onbekende stukken tegengekomen, overal wel gereden met de lessen. Tis makkelijker als een clusteropdracht of vaste route naar mijn mening. TomTom zegt precies hoe je moet voorsorteren enzo, lekker makkelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:31:
[...]

Ik heb gister met navigatie gereden... Vanaf cbr naar de "jacob geelstraat".. eerst wilde tomtom me over de snelweg sturen, maar k moest binnnendoor van de examinator. Eigenlijk geen onbekende stukken tegengekomen, overal wel gereden met de lessen. Tis makkelijker als een clusteropdracht of vaste route naar mijn mening. TomTom zegt precies hoe je moet voorsorteren enzo, lekker makkelijk :).
Dat kan wel kloppen, dat navigatie zegt waneer je moet voorsorteren.
Maar als je geen navigatie gebruikt, dan laat naar mijn mening je zien dat je zelfstandig een weg kan volgen zonder enige hulp.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:45:
[...]

Dat kan wel kloppen, dat navigatie zegt waneer je moet voorsorteren.
Maar geen navigatie gebruikt, dan laat naar mijn mening je zien dat je zelfstandig een weg kan volgen zonder enige hulp.
Het examen bestaat toch niet ALLEEN uit navigatie ? In auto's komt steeds vaker een navigatiesysteem, dus je moet even laten zien dat je erop kunt rijden, dat het niet teveel afleid bijv.. Na die route volg je gewoon weer aanwijzingen van de examinator (dat is toch ook niet zelfstandig ;-))?

[ Voor 24% gewijzigd door Boyd op 09-04-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:00:
[...]

Het examen bestaat toch niet ALLEEN uit navigatie ? In auto's komt steeds vaker een navigatiesysteem, dus je moet even laten zien dat je erop kunt rijden, dat het niet teveel afleid bijv.. Na die route volg je gewoon weer aanwijzingen van de examinator (dat is toch ook niet zelfstandig ;-))?
Nee, het examen bestaat niet ALLEEN uit navigatie.
Als je goed hebt gelezen heb ik dat ook niet gezegd , we hebben het nu over een deel van het examen met of zonder navigatie rijden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Jazzper schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:24:
[...]

nee dat is normaal. Ik rijd ondertussen na 2 maanden en vele km's als een Schumacher maar blijf nog steeds klooien met benzineauto's, hoewel de ene wat makkelijker is dan de andere. Het is echt mm werk tussen de pedalen en dan kom je ineens wel goed uit. De overige keren is het afslaan of met gierende platen wegrijden hehe. Gaat bijna altijd goed hoor, maar nog steeds niet flawless.
Vervelend is dat he. :)

Het is wel een kwestie van wennen, maar ik vind het erg jammer dat je dan les krijgt in een diesel (Ik weet het, het is veel goedkoper voor de rijschool) en thuis meestal een benzine hebt waardoor je dus weer moet 'omschakelen'.

Aan de andere kant heb ik ook geen zin 2x zoveel te betalen voor m'n lessen dusja, gewoon veel oefenen. Helling wil ik me nog even niet aan wagen met deze auto. Eerst maar even volledig onder controle krijgen. Vrijdag in de spits naar m'n schoonouders. Drukke weg, zeer goede oefening dus. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Waarom doe je helling niet op de handrem? Dan kun je je beide voeten gebruiken voor gas en koppeling. 3000 toeren maken, koppeling op scherp en langzaam je handrem vieren.

[ Voor 25% gewijzigd door Gluten Parody op 09-04-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Vinden er meer mensen het vervelend dat de tomtom op de kortste route moet en niet op de snelste.. Ik ken de weg redelijk goed in Nijmegen en omgeving en dat is het zo klote als dat ding je een woonwijk door stuurt terwijl ik een betere route weet. :')

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik heb vanochtend mijn rijbewijs gehaald! (in Tiel)
Dus morgen aanvragen, volgende week in huis en rijden maar >:)

De examinator had wel een paar kantekeningen maar het is allemaal veilig gegaan, heb adecaat gehandeld en heb doorgereden waar het kon.

Waar die een opmerking over had:
- Voorsorteren, hij zei volg de borden rotterdam maar; en toen ik moest voorsorteren bij de stoplichten voor de oprit had ik pas te laat gezien dat ik er daar al af moest, dus ik 2 stroken voorsorteer vak over om links uit te komen :P ; was netjes plek en geen ander verkeer dus dat ging goed, overigens mocht ik daar nog van weghelft wisselen en ik zag het gelijk toen de voorsorteer vakken begonnen dus ik reed gelijk naar links.
- Op de snelweg, hij noemde een afrit; weet ik veel waar die ergens is.... reden allemaal vrachtwagens links en omdat die elkaar aan het inhalen waren reed het links ook niet goed door, ik in een mooi gat ook naar links; een hele stoet vrachtwagens ingehaald maar ik werd een beetje bang dat ik de afslag zou missen (kon door de vrachtwagens de borden niet meer zien), zelfde geld zie ik ineens onder de vrachwagen door dat de blokmarkering van de afslag begint en zie er dan maar tussen te komen, dus een paar kilometer rechts rijden tussen de vrachtwagens terwijl ik wel naar links kon....
- Straatje keren, keer de auto maar... was net een paar meter voor een pakkeerplaats met +- 15 vakken waar je mooi een rondje kon rijden dus ik deed dat, je moet natuurlijk wel laten zien dat je zelfstandig dingen goed kan oplossen. 2 straten verder begint de examinator ineens: "dat keren ging niet echt goed hé" tegen mijn instructeur, maar die snapte 'm niet omdat die niks raar vond en zei dat hij het ook zo zou doen. Bleek dus dat hij mij percee in de straat zelf had willen zien keren.
Daarna zei die in een rustige straat weer "keer de auto maar", dus ik rij 'm met de neus de zijstraat in en rij gelijk weer achteruit terug en weer vooruit weg; weet niet of die dat in gedachten had maar ik vond het de beste oplossing, heb 'm er ook niet meer over gehoord daarna 8)

Maar er gingen ook wel een paar dingen anders dan normaal
- Examen begon later dan gepland, examinator moest puik nog oproken 8)7
- Toen we eindelijk kennis gemaakt hadden aan de tafel bleek dat ik nog wat in had moeten vullen, soort van zelfevaluatie die dan later er bij word gepakt om te evalueren, dit was mijn instructeur vergeten mij het te laten invullen. Dit moest toen ter plekke ingevuld worden en de instructeur en de examinator gingen alvast naar buiten. Dus ik lekker tijd rekken met invullen ;)
-De examinator vroeg nog wat over de banden en waar je op moest letten en het nut van een ventiel.
- Lichten hebben we niet meer gecontroleerd.
- We reden weg met een clusteropdracht, ga vanaf het CBR gelijk rechtsaf, rij rechtdoor en uiteindelijk vanaf de rotonde rotterdam aanhouden en dan de snelweg op, waddenooijen er weer af.
En vanaf daar weer terug naar het CBR door het platteland :+
- Hebben GEEN vaste routes gedaan en geen GPS

Dus het examen was lekker kort, niet veel verkeer tegen gekomen, lekker door laantje met bomen rijden met mooi weer, er word wel verwacht zelfstandig te rijden maar niet na te denken als je moet keren :+ En al die routes die met zuur betaald geld en tijd ingestudeerd waren hoefde ik niet te kennen... zijn ook helemaal niet in de buurt van die punten geweest en ook nergens het centrum in en geen hellingproef.

Hier dus een gelukkige CBR klant :P
Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.