Ik heb vanochtend mijn rijbewijs gehaald! (in Tiel)
Dus morgen aanvragen, volgende week in huis en rijden maar
De examinator had wel een paar kantekeningen maar het is allemaal veilig gegaan, heb adecaat gehandeld en heb doorgereden waar het kon.
Waar die een opmerking over had:
- Voorsorteren, hij zei volg de borden rotterdam maar; en toen ik moest voorsorteren bij de stoplichten voor de oprit had ik pas te laat gezien dat ik er daar al af moest, dus ik 2 stroken voorsorteer vak over om links uit te komen

; was netjes plek en geen ander verkeer dus dat ging goed, overigens mocht ik daar nog van weghelft wisselen en ik zag het gelijk toen de voorsorteer vakken begonnen dus ik reed gelijk naar links.
- Op de snelweg, hij noemde een afrit; weet ik veel waar die ergens is.... reden allemaal vrachtwagens links en omdat die elkaar aan het inhalen waren reed het links ook niet goed door, ik in een mooi gat ook naar links; een hele stoet vrachtwagens ingehaald maar ik werd een beetje bang dat ik de afslag zou missen (kon door de vrachtwagens de borden niet meer zien), zelfde geld zie ik ineens onder de vrachwagen door dat de blokmarkering van de afslag begint en zie er dan maar tussen te komen, dus een paar kilometer rechts rijden tussen de vrachtwagens terwijl ik wel naar links kon....
- Straatje keren, keer de auto maar... was net een paar meter voor een pakkeerplaats met +- 15 vakken waar je mooi een rondje kon rijden dus ik deed dat, je moet natuurlijk wel laten zien dat je zelfstandig dingen goed kan oplossen. 2 straten verder begint de examinator ineens: "dat keren ging niet echt goed hé" tegen mijn instructeur, maar die snapte 'm niet omdat die niks raar vond en zei dat hij het ook zo zou doen. Bleek dus dat hij mij percee in de straat zelf had willen zien keren.
Daarna zei die in een rustige straat weer "keer de auto maar", dus ik rij 'm met de neus de zijstraat in en rij gelijk weer achteruit terug en weer vooruit weg; weet niet of die dat in gedachten had maar ik vond het de beste oplossing, heb 'm er ook niet meer over gehoord daarna
Maar er gingen ook wel een paar dingen anders dan normaal
- Examen begon later dan gepland, examinator moest puik nog oproken
- Toen we eindelijk kennis gemaakt hadden aan de tafel bleek dat ik nog wat in had moeten vullen, soort van zelfevaluatie die dan later er bij word gepakt om te evalueren, dit was mijn instructeur vergeten mij het te laten invullen. Dit moest toen ter plekke ingevuld worden en de instructeur en de examinator gingen alvast naar buiten. Dus ik lekker tijd rekken met invullen
-De examinator vroeg nog wat over de banden en waar je op moest letten en het nut van een ventiel.
- Lichten hebben we niet meer gecontroleerd.
- We reden weg met een clusteropdracht, ga vanaf het CBR gelijk rechtsaf, rij rechtdoor en uiteindelijk vanaf de rotonde rotterdam aanhouden en dan de snelweg op, waddenooijen er weer af.
En vanaf daar weer terug naar het CBR door het platteland
- Hebben GEEN vaste routes gedaan en geen GPS
Dus het examen was lekker kort, niet veel verkeer tegen gekomen, lekker door laantje met bomen rijden met mooi weer, er word wel verwacht zelfstandig te rijden maar niet na te denken als je moet keren

En al die routes die met zuur betaald geld en tijd ingestudeerd waren hoefde ik niet te kennen... zijn ook helemaal niet in de buurt van die punten geweest en ook nergens het centrum in en geen hellingproef.
Hier dus een gelukkige CBR klant