Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
hhmmmm....my type of townTheimon schreef op zondag 08 juli 2007 @ 00:30:
[...]
Tja, uiteindelijk moet je een keer de stad in toch? Het maakt niet uit waar je lest denk ik, maar een redelijke stad lijkt me toch wel het handigst. Een beetje van alles, druk-rustig, veel fietsers-veel tractors. Etc.
Heerenveen
maar rondom ook veel boerenwegen en dorpjes
en niet al te druk op de weg (spits daargelaten)
iig, rijbewijs nu 2 weken in mijn bezit, en dan merk je pas hoe irritand andere automobilisten kunnen zijn en nee, ik ga niet jakkeren en phusen met 1 of andere sjonnie bak, maar dat is toch wel een heel groot verschil vergeleken met mijn rijlessen.
word tijd voor een radio, zodat ik kalmerende muziek kan draaien
het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle
Mwoah vaak zat dat ik de radio stil draai tijdens mn werk. Sowieso draaien alle zenders vooral troep die me irriteert, maar er zijn van die momenten dat zelfs mn eigen cd's me irriteren.Remond_FRL schreef op zondag 08 juli 2007 @ 00:54:
[...]
hhmmmm....my type of town
Heerenveencentrum kan druk zijn, veel fietsers
maar rondom ook veel boerenwegen en dorpjes
en niet al te druk op de weg (spits daargelaten)
iig, rijbewijs nu 2 weken in mijn bezit, en dan merk je pas hoe irritand andere automobilisten kunnen zijn en nee, ik ga niet jakkeren en phusen met 1 of andere sjonnie bak, maar dat is toch wel een heel groot verschil vergeleken met mijn rijlessen.
word tijd voor een radio, zodat ik kalmerende muziek kan draaien
Maar op zich kan dat geen kwaad, kan je tenminste goed luisteren of de wagen nog steeds de goede geluiden maakt (turbo, vering etc.). Ieder nadeel heb zn voordeel
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Verwijderd
Ik heb deze week weer rijles, hoelang het nog gaat duren tot m'n echte examen zou ik nog niet weten. Ik krijg daar nog bericht over iig.
Verwijderd
De ANWB verkocht gewoon in maart de oude cd-roms.
Ik heb de theorie over moeten doen bij de laatste keer zaten we met 52 man in de zaal waarvan er maar 10 geslaagd waren.
Verwijderd
Nja. Ik ben 4 keer opgeweest voor m'n theorie (

Het moeilijkere gedeelte komt straks pas als je de weg op bent en je theorie op de praktijk toe moet passen, kan soms best verwarrend zijn
Verwijderd
Mijn rij-instructeur heeft met mij afgesproken dat ik de laatste tien lessen alles hard opmoet zeggen zodat de theorie gewoon duidelijk ik en makkelijker te te passen valt.
Niks mis mee toch? Ik heb met mijn rijlessen ook in Amsterdam gereden en heel veel in Utrecht, zo erg is het echt niet hoor. Je moet natuurlijk wel goed opletten, maar aan de andere kant als het echt druk is rij je toch erg langzaam en valt het allemaal wel mee.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:45:
Of die lui na de eerste dag van hun rijbewijs al meteen naar Amsterdam rijdenJa dan zoek je het verkeer ook echt wel op
Wat is er precies veranderd in de theorie dan? Ik ben benieuwd wat er dan opeens zo anders is dat dat het verschil betekent tussen slagen/zakken.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:50:
Ik heb rond mijn verjaardag (eind maart) bij de ANWB de cd-rom van de auto theorie gekocht. Ik hoorde via mijn rijschool dat de theorie afgelopen januari veranderd was. Dus je gaat er gewoon vanuit dat je ook een nieuwe cd-rom hebt gekocht. Nou mooi niet he.
De ANWB verkocht gewoon in maart de oude cd-roms.
Ik heb de theorie over moeten doen bij de laatste keer zaten we met 52 man in de zaal waarvan er maar 10 geslaagd waren.
Succes met je TTT!
Verwijderd
eerder moest je 1.50 meter of langer zijn om voor in te mogen zitten
nu is het 1.35 m of langer of 18 jaar en ouder.
Je bent verplicht als je de rotonde 3 kwart rond gaat richting aan te geven dat werd je al wel geleerd maar het was niet verplicht.
Dat soort kleine dingetjes
er zijn er nog een paar weet ze niet zo uit mijn hoofd
Ik was er in iedergeval de eerste keer op gezakt.
Verwijderd
Nix raars aan hoordVerwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:45:
Of die lui na de eerste dag van hun rijbewijs al meteen naar Amsterdam rijdenJa dan zoek je het verkeer ook echt wel op
Ik heb deze week weer rijles, hoelang het nog gaat duren tot m'n echte examen zou ik nog niet weten. Ik krijg daar nog bericht over iig.
Haald donderdag men rijbwijs, vrijdag ochtend opgehaald al
En de maandag naar men nieuwe baas toe, 75km verder
Lekker over de snelweg, en dan een stuk de stad in
Och, Amsterdam is bij lange na niet de meest hektische/drukke stadVerwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:45:
Verwijderd
He bje dan ook 40 euro betaald?Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:16:
[...]
Nix raars aan hoord
Haald donderdag men rijbwijs, vrijdag ochtend opgehaald al
En de maandag naar men nieuwe baas toe, 75km verder
Lekker over de snelweg, en dan een stuk de stad in
want er gaat normaal toch een aantal dagen over heen voordat je je rijbewijs hebt?
Verwijderd
Voor iemand die in het westen woont waar het 'normaal' is niet nee, iemand die de hele tijd in een boerenomgeving gerijlest heeft heeft nog lange bij na niet ervaring om in een drukke stad waar het chaotisch te rijdenjohnnyv.nl schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:33:
[...]
Och, Amsterdam is bij lange na niet de meest hektische/drukke stad
Verwijderd
das vaag ik heb op mijn kaartje van de rijlessen staan aan de achter zijde in en uitvoegen op de autosnelweg raar-DG- schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:41:
Ik heb gister iets van 475 km gereden, had sinds donderdag m'n rijbewijs. Ik snap wel wat ze bedoelen als ze zeggen dat je pas echt leert rijden na je rijlessen. Vooral qua snelwegen, met rijlessen leer je op de snelweg hooguit invoegen en uitvoegen, maar goed inhalen en vooruit kijken komt echt pas later. Ik had zelfs een klasgenoot die nog nooit op de snelweg gereden had voordat die z'n rijbewijs had.
want dat heeft hij dan vast en zeker ook niet gehad
Op mijn kaartje (motor en auto) staat trouwens niks achterop wat ik gedaan heb of niet.
Op 10km afstand ligt gewoon een snelweg, en dat is goed te doen met de auto natuurlijk. Zou ik als instructeur toch minimaal 1x doen om je leerlingen kennis te laten maken met de snelweg.-DG- schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:58:
Naja, in diegene had in Zutphen les en daar zijn geen snelwegen in de buurt.
* Gizz had les in Amsterdam, maar kwam ook gewoon in Purmerend etc. terecht.
Dat is nog een stuk verder dan die snelweg van Zutphen af ligt
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik heb in Utrecht gelest, en pas achteraf viel het me op wat voor opeenstapeling van lastige punten zo'n rijles-rit nou eigenlijk was. In het dagelijks leven krijg je per uur een stuk minder lastige plekken te zien. Het rondje wat je tijdens je rijles rijdt is dus over het algemeen wel redelijk doordacht, waarbij je in zo'n kort mogelijke afstand zo veel mogelijk beslissingen moet nemen / dingen moet doen.
Maar idd: 1x een rijles opofferen (daar komt het toch eigenlijk wel op neer) om een keer een stukje snelweg mee te pakken is eigenlijk in zo'n geval wel noodzakelijk.
Verwijderd
Het lijkt me juist geen prettig gevoel als ik voor het eerst helemaal in mijn uppie op de snelweg zou moeten rijden zonder dat ik het niet met de rij-instructeur gedaan heb.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 15:53 ]
Ik kan er gewoon niet aan, als ik het niet zou kunnen. Ik heb al zo weinig zelfvertrouwen, als ik dan ook nog eens moet zeggen: "Sorry ik stop ermee, want ik kan het gewoon niet."
Ik vind (en dat is wel subjectief ja) dat ik wel goed genoeg kan rijden om een rijbewijs te hebben. Oke ik rijd niet perfect, maar je leert het pas echt als je zelf achter het stuur zit zonder iemand die de hele tijd goed oplet naast je. En ik weet gewoon zeker dat als ik er eentje heb dat er niet de volgende dag in de krant staat: 'Jonge vrouw rijd fietser omver' ofzo.
[ Voor 26% gewijzigd door Sterretje6 op 08-07-2007 18:32 ]
Samsung Galaxy Note 3
Als je zelf vindt dat je goed genoeg kan autorijden om je rijbewijs te halen dan zou ik niet zomaar opgeven. Je instructeur vindt je blijkbaar ook goed genoeg, anders zou hij/zij je niet laten afrijden.
Beetje last van het "Oei, mannen vinden mij een dom wijf" syndroom?
[ Voor 14% gewijzigd door Gizz op 08-07-2007 18:37 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik geef toe, het hebben van je rijbewijs is leuk/nuttig, maar als je er met zoveel moeite/pijn aan moet zien te komen vraag ik me toch echt af of je wel goed bezig bent.
Verwijderd
Maar uiteindelijk rij ik hardstikke goed en mag ik over een aantal weken al afrijden.
Ik heb geleerd het negatieve in het positieve om te zetten en dat werkt!
Hoe goed ken je Zutphen dan?CubicQ schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:45:
Nou ken ik Purmerend niet zo, dus de volgende zin is vooral een gok :): Ik denk dat de route Amsterdam -> Purmerend wat didactisch verantwoorder is dan Zutphen -> Deventer. Dat is gewoon een saaie 80km weg waar je niet zo veel van leert.
De A348 ligt redelijk vlak bij Zutphen, als je op die autoweg bij Brummen aan het oefenen bent zit je daar ook <10min later.
*Hoppa*

Ook best wel leuk eigenlijk hoe ik het geregeld heb met mijn rij-instructeur:
In het begin had ie gerekend op 25-27 lesuren praktijk. Ik heb voor 20 betaald (eerste contract is €980,- voor 20 uur incl. theorie- en praktijkexamen) Wat er daarna bijkomt aan uren en gemiste examens, betaal je natuurlijk ook...
Ik heb 2 maandjes geleden 2 kleine muurtjes (60cm hoog x 4m lang) moeten metselen bij hem (de rijschool is van hem btw) en zo heeft ie €100,- van het bedrag afgehouden, was maar 7 uurtjes werk. Nu moet zijn tuin gedaan worden (8 kerstbomen weghalen, wat planten en boompjes, gras maaien en wat grond omspitten, misschien 2 dagen werk) en hoef ik dus niks meer te betalen voor de resterende 5-7 lessen.
Dusseh.... gaat lekker!
€880,- voor 25-27 lessen Incl. examens!

[ Voor 3% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 08-07-2007 22:34 ]
Ici kann uw Werbung staan
nee, ik niet in ieder geval.Sterretje6 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:29:
Zeggen jullie nou eens eerlijk hoe jullie het zouden vinden als een vrouw zegt: Het zal me nooit lukken om mijn rijbewijs te halen. Denken jullie dan niet; whahaha zo moeilijk is dat toch niet?
afgezien van het zelfvertrouwen, (waar ik bij jou totaal geen kijk op heb, want ik ken je niet)Ik kan er gewoon niet aan, als ik het niet zou kunnen. Ik heb al zo weinig zelfvertrouwen, als ik dan ook nog eens moet zeggen: "Sorry ik stop ermee, want ik kan het gewoon niet."
zie je de dingen nogal somber en zwart-wit in, houd daar eens mee op, er is niemand geweest die heeft gezegt dat je het niet kan, behalve jij!!
kijk en daar verschil ik wel in mening van je.Ik vind (en dat is wel subjectief ja) dat ik wel goed genoeg kan rijden om een rijbewijs te hebben. Oke ik rijd niet perfect, maar je leert het pas echt als je zelf achter het stuur zit zonder iemand die de hele tijd goed oplet naast je. En ik weet gewoon zeker dat als ik er eentje heb dat er niet de volgende dag in de krant staat: 'Jonge vrouw rijd fietser omver' ofzo.
100% perfect is mischien een euforisme, maar gewoon rijden, zou je toch foutloos moeten kunnen.
en dat is dan iets wat IK vind, persoonlijk
en het 'je leert het pas als je zelf achter het stuur zit zonder iemand die oplet' is imho gedeeltelijk onzin, wat verwacht je dan nog te leren?
het vooruit denken en het anticiperen op andere weggebruikers moet je gewoon al aangeleerd hebben, daarbijkomend de algemene verkeersregels, en er is weinig wat je dan nog moet en kan leren?
oké, drukke spits e.d. zijn mischien dingen die je een keer mee moet maken, maar het vooruit denken en het anticiperen op andere weggebruikers heb je al gehad! en moet je dus enkel in praktijk brengen
dus ook in die drukke spits
maar waarom ga je niet eens in gesprek met je rijschool, kaart je je onzekerheden aan, en leg je uit wat je graag wilt dat veranderd.
je kan beter nog 30 lessen hebben en 1 keer examen doen (en dan slagen uiteraard)
dan nog 10 lessen met 3× examen ertussen door!
maar ik heb nog steeds niet terug gelezen dat je zoiets van plan bent, terwijl er ook al meerdere keren aangegeven is dat het wellicht niet onverstandig is om eens bij een andere rijschool te gaan informeren!
een gesprek is meestal vrijblijvend
maar kan veel vragen beantwoorden, die mischien heel belangrijk zijn!
Bij een snelweg tijdens rijlessen gaat het om 2 dingen: invoegen en inhalen, en dan is de A348 niet echt geschikt, in ieder geval niet bij Dieren, want als je daar de A384 opkomt hoef je niet in te voegen. Bovendien is die snelweg (wanneer ik er komMadMarky schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:58:
[...]
Hoe goed ken je Zutphen dan?
De A348 ligt redelijk vlak bij Zutphen, als je op die autoweg bij Brummen aan het oefenen bent zit je daar ook <10min later.
Sterretje6: wat je evt. ook zou kunnen overwegen is even een tijdelijke pauze in te lassen... ik heb er zelf ook heel lang tegenaangehikt, en uitgesteld enzo. Ik voelde mezelf er gewoon nog niet klaar voor. Pas op m'n 25ste begonnen met lessen. En toen ik eindelijk m'n rijbewijs had een tijd geen auto gereden (want ja: als je geen auto nodig hebt, en je hebt zelf geen auto dan komt het er niet zo van). En hoe langer ik niet reed hoe meer ik er weer tegenop ging zien... Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een lease-auto genomen (die objectief gezien niet heel erg nodig is..). De eerste twee weken dat ik met de auto naar het werk ging (7km...) heb ik 3 uur per nacht geslapen, en kon ik eigenlijk de hele dag aan niets anders denken. Uiteindelijk is het allemaal overgegaan.
Ik heb trouwens een 'gewoon' rijbewijs, maar na het halen van m'n rijbewijs 1x in de auto van m'n vader gereden met automaat, en toen was het wel duidelijk: geen auto zonder automaat voor mij: het scheelt voor mij gewoon zo'n gedoe. Autorijden in een automaat is gewoon zo veel relaxter, je hebt gewoon een handeling minder (juist op het moment dat het er het meeste toe doet: bij bochten, afslaan, drempels, etc.) en die tijd die je kwijt zou zijn aan het schakelen kan je dan gebruiken om dingen te doen die er echt toe doen (kijken, remmen, gasgeven, sturen, etc
[ Voor 5% gewijzigd door CubicQ op 08-07-2007 21:47 . Reden: quote toegevoegd ]
Ik ben in totaal net geen 2000 euro kwijt, 1975,00 geloof ik, en dat is dus ook echt alles (mits ik in 1 x slaag). dus theorielesdag, theorieexamen, boekenhuur, simulatortraining, rijlessen, TTT, examen.MadMarky schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 02:03:
[...]
Ik heb 5 jaar terug een 6 daagse cursus (eigenlijk 5,5) gedaan voor ongeveer €1200, zonder theorie want die had ik op eigen houtje al gehaald. In het begin is het vermoeiend omdat je hele dagen in de auto zit (met z'n 2en steeds 45min om en om) maar je hebt er wel profijt van, omdat je in korte tijd erg veel ervaring op doet.
[...]
Das inderdaad erg prijzig. Zoals ik al zei heb ik een cursus van 6 dagen gedaan, maar dat kostte de helft. Volgens mij heb je voor 2400,- een heeeeeleboel reguliere lessen
Verwijderd
Ik heb 35 lessen
een tussentijdse toets
een rijexamen
en de theorietoets voor 1625,-

En een TTT blijf ik compleet onzin vinden, helemaal als je alles in 2 weken doet.
Niet om het één of ander, maar kijken, remmen en gasgeven kun je allemaal tijdens het schakelen doen? Sturen ook, alleen dan met één hand natuurlijk. Maar een gemiddelde automobilist heeft z'n hand maar 1 of 2 seconden van het stuur af om de pook een tik te geven. Dus om nou te doen alsof je door het schakelen tijdens het rijden op die momenten helemaal niks kan... beetje overdrevenCubicQ schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:46:
[...]
Autorijden in een automaat is gewoon zo veel relaxter, je hebt gewoon een handeling minder (juist op het moment dat het er het meeste toe doet: bij bochten, afslaan, drempels, etc.) en die tijd die je kwijt zou zijn aan het schakelen kan je dan gebruiken om dingen te doen die er echt toe doen (kijken, remmen, gasgeven, sturen, etc).
Verder is het ook een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind het zeer a-relaxt dat de automaat bepaalt in welke versnelling je zit, dat wil ik lekker zelf kunnen doen. Een automaat geeft me het gevoel dat ik minder controle over de auto heb. Heb één keer in een automaat gereden een dag en vond het echt niks.
[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 08-07-2007 22:26 ]
Ik zou je wel uitlachen maar eerder omdat het onzin is. Iedereen kan het leren*, alleen de een heeft er meer moeite mee dan de ander. Op het moment dat iemand zegt dat die het niet kan, dan geeft die het op (meestal financiele redenen).Sterretje6 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:29:
Zeggen jullie nou eens eerlijk hoe jullie het zouden vinden als een vrouw zegt: Het zal me nooit lukken om mijn rijbewijs te halen. Denken jullie dan niet; whahaha zo moeilijk is dat toch niet?
Hoeveel lessen heb je nou precies gehad?
Gemiddeld is zo'n 30 lessen. Ik heb zelf mijn rijbewijs gehaald in 27 lessen, maar een vriend van mij heeft er iets van 85 gehad (en 3 keer gezakt) .. Sommige hebben dat nou eenmaal nodig, doe je niks aan.
bron: rijschool van m'n oom, dus ik lul niet uit m'n eigen nek ofzo.
*Dat zijn dan mensen die wel een rijbewijs hebben, maar waarvan wel iedereen zegt dat ze niet kunnen rijden...maargoed als je hem maar hebt toch?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Bij mijn rijschool was het begin dit jaar 1300 euro voor 30 lessen, theorieles (4x) en praktijkexamen. Het is inmiddels wel iets duurder geworden (halve euro per les dacht ik)...Gizz schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:23:
@Hierboven: wat een dure pakketten allemaal zeg, is dat normaal tegenwoordig? Voor €1200 had ik in 2004 35 lessen, theorieles (5 avonden en boek), theorie-examen en praktijkexamen. Bedragen van €2000 lijken me bizar hoog?
En dat is absoluut niet de goedkoopste rijschool.
Ik heb ook 35 lesuren, maar ik heb er dus ook nog een theorielesdag bij en de simulatortraining voordat ik met rijen begin. Vond dat zelf niet bepaald nodig maar 'hoorde' erbij.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:23:
mag ik vragen hoeveel lessen je dan hebt?
Ik heb 35 lessen
een tussentijdse toets
een rijexamen
en de theorietoets voor 1625,-
Even een overzichtje:
Sim: 195,00
35 x €40 = 1400,00
theorie: 95,00
TTT: 85,00
praktijkexamen: 200,00
Zit je dus op 1975,00
Drukte is niet zozeer relevant, zelf heb ik ook op de A18 gelest waar het niet overdreven druk is. Het gaat er gewoon om dat je de kijktechnieken voor in- en uitvoegen beheerst en netjes van baan kunt wisselen, etc. Als je in de file op de A1 staat heb je daar ook geen drol aanCubicQ schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:46:
[...]
Bij een snelweg tijdens rijlessen gaat het om 2 dingen: invoegen en inhalen, en dan is de A348 niet echt geschikt, in ieder geval niet bij Dieren, want als je daar de A384 opkomt hoef je niet in te voegen. Bovendien is die snelweg (wanneer ik er kom) erg leeg in vergelijking met de A1, dus als ik rij-instructeur was zou ik zeker kiezen voor de A1
[...]
Verder kan dat invoegen op de A348 ook prima, er zijn 3 of 4 afritten als ik me niet vergis.
De prijzen zijn kennelijk flink gestegen ja, zal er ook mee te maken hebben dat er gemiddeld iets van 3 maanden(?) wachttijd is bij rijscholen. De economie leeft op en iedereen wil ineens z'n rijbewijs halen.Gizz schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:23:
@Hierboven: wat een dure pakketten allemaal zeg, is dat normaal tegenwoordig? Voor €1200 had ik in 2004 35 lessen, theorieles (5 avonden en boek), theorie-examen en praktijkexamen. Bedragen van €2000 lijken me bizar hoog?![]()
En een TTT blijf ik compleet onzin vinden, helemaal als je alles in 2 weken doet.
[...]
Ja, uiteraard kan het allemaal tegelijk. En ja, wanneer je zonder automaat niet een bocht door kan komen, gaat je dat met automaat ook niet lukken.Gizz schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:23:
Niet om het één of ander, maar kijken, remmen en gasgeven kun je allemaal tijdens het schakelen doen? Sturen ook, alleen dan met één hand natuurlijk. Maar een gemiddelde automobilist heeft z'n hand maar 1 of 2 seconden van het stuur af om de pook een tik te geven. Dus om nou te doen alsof je door het schakelen tijdens het rijden op die momenten helemaal niks kan... beetje overdreven
Echter: er zijn in het je eigen maken van iets 4 fasen te onderscheiden:
- onbewust onbekwaam
- bewust onbekwaam
- bewust bekwaam
- onbewust bekwaam
Tijdens je rijlessen (en in de eerste periode na je rijbewijs) zul je niet verder komen dan bewust bekwaam: je kan iets, maar om het te doen ben je er wel bewust mee bezig. Dus je bent in het begin nog niet onbewust bezig met het autorijden, en dan is elke handeling die je minder moet doen meegenomen. Dat je 100K km later schakelen als een 'normaal' iets ziet waar je helemaal niet meer bij na hoeft te denken, geloof ik graag.
Maar wat ik eigenlijk met het hele verhaal probeer te zeggen (ja, ik weet het: mijn stukjes in dit topic zijn niet heel erg gestructureerd opgebouwd, eigenlijk wist ik zelf ook niet echt wat mijn punt nou was
Ligt er denk ik ook wel aan om welke auto / automaat het gaat. De eerste automaat waarin ik reed was een Passat met een 140pk diesel motor, en met zo'n motor heb je eigenlijk altijd genoeg trekkracht beschikbaar om te doen wat je wilt (en is de versnellingskeuze dus niet heel erg relevant).Verder is het ook een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind het zeer a-relaxt dat de automaat bepaalt in welke versnelling je zit, dat wil ik lekker zelf kunnen doen. Een automaat geeft me het gevoel dat ik minder controle over de auto heb. Heb één keer in een automaat gereden een dag en vond het echt niks.
Daarna heb ik tijdelijk in een Corsa met een 1.2 benzine motor (voorloopauto) gereden, en daarbij had ik inderdaad ook vaak het gevoel: ja, hallo, schakel nou eens terug (of op). Of, waarom schakelt hij nou in vredesnaam, en niet straks? (Maar toen ik me daarna realiseert dat het je eigenlijk geen zak zou moeten uitmaken dat hij op sommige momenten eerst opschakelt, om daarna een paar seconden daarna weer terug te schakelen, omdat het schakelen je toch geen energie kost, maakte het me allemaal niet zoveel meer uit.)
Nu heb ik een Civic met 1 versnelling (CVT), dus valt er sowieso niet veel meer te schakelen en heb ik door de elektromotor altijd instant-koppel beschikbaar. Dus nu vind ik het heerlijk: als je constant rijdt zorgt de CVT ervoor dat je een zo laag mogelijk toerental hebt, en bij het accelereren zorgt hij ervoor dat je vloeiend zo snel mogelijk vooruit komt.
Verwijderd
Ja ik heb ook van die theorie gehad maar daar heb ik niks voor hoeven te betalen en dat waren de zelfde kasjes als bij het cbrstruul schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:42:
[...]
Ik heb ook 35 lesuren, maar ik heb er dus ook nog een theorielesdag bij en de simulatortraining voordat ik met rijen begin. Vond dat zelf niet bepaald nodig maar 'hoorde' erbij.
Even een overzichtje:
Sim: 195,00
35 x €40 = 1400,00
theorie: 95,00
TTT: 85,00
praktijkexamen: 200,00
Zit je dus op 1975,00
Verwijderd
Dat valt allemaal bestwel mee hoor. Ik denk ook wel dat je het kan, maar je toch een beetje meer zelfverzekerd in de auto zult moeten stappen. Rijden is ook niet niets, men die erover opschept dat het een eitje was (het hele lessen + examen) liegt gewoon dattie barst. Die 1.5 uur per keer dat ik rijdt, dan kom ik er redelijk moe vanaf omdat het gewoon geestelijk zwaar is. Kijken, kijken en nog eens kijken... De handelingen zelf vallen reuze mee, het gaat er ook niet om hoe je het in de auto doet, zolang je maar gewoon 'correct' op de weg verblijft en de regels weet. Als je deze hanteert kan je in feite ook weinig gebeuren.Sterretje6 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:29:
Ik kan er gewoon niet aan, als ik het niet zou kunnen. Ik heb al zo weinig zelfvertrouwen, als ik dan ook nog eens moet zeggen: "Sorry ik stop ermee, want ik kan het gewoon niet."
Ik vind (en dat is wel subjectief ja) dat ik wel goed genoeg kan rijden om een rijbewijs te hebben. Oke ik rijd niet perfect, maar je leert het pas echt als je zelf achter het stuur zit zonder iemand die de hele tijd goed oplet naast je. En ik weet gewoon zeker dat als ik er eentje heb dat er niet de volgende dag in de krant staat: 'Jonge vrouw rijd fietser omver' ofzo.
Is wisselen van instructeur niet iets voor jou wat ik ergens al eerder geroepen had? Het lijkt mij niet dat je instructeur nu je opweg helpt ermee, of het werkt gewoon niet tussen jullie 2?
Wat je basicly moet doen bij het rijlessen is je verstand op 0, en luisteren naar wat de instructeur zegt. Leer wat je opgedragen wordt en ontwikkel / creer een beetje je eigen rijstijl daarin. Zo bouw je ook zelfverzekerdheid op ermee, maar pas op, ga niet je eigen dingen aanleren.
Het zijn kleine stapjes, maar kleine stapjes kunnen soms al een hele hoop voldoening geven, en mischien is dat wel net wat je nodig hebt
Ga je nog je rijles volgen danwel examen? Ben benieuwd.
Nou mijn status: Mijn eigen instructeur is op vakantie, dus ik wordt geplanned in de ander zijn agenda wanneer hij daar tijd voor heeft. Wanneer mijn examen is is nog steeds onbekend, het begint wel te kriebelen lol
Ondertussen een golfje of Ibiza op het oog, maar dat is nog van latere zorg. Eerst het roze papiertje halen

Aanstaande woensdag rijd ik naar het CBR en krijg ik een andere rij-instructeur van een andere rij-school die mij gaat beoordelen en die zich voordoet als een examinator. Leuk idee, hulde aan mijn rij-school!
Wat betreft de theorie: ik kon elke avond naar zijn zaaltje, daar speelde zijn vrouw elke avond 2 proefexamens af en bij de 2e kwam hij de antwoorden uitleggen. Zo heb ik het meeste geleerd: een dikke maand 2 uurtjes theorieles elke doordeweekse avond.
Wat betreft de praktijk: Sommigen hebben hier veel meer handigheid en gemak in dan anderen. Ikzelf namelijk vind het echt een eitje dat rondkijken en zo. Ik ben het langst blijven hangen bij de koppeling en het remmen. Daarmee bedoel ik dat ik de voet te zwaar had voor de rem (lees: abrupt remmen) en de voet te licht voor de koppeling (lees: haperen tijdens wegrijden/schakelen), maar vooral dat eerste!
Wat betreft het examen voor de praktijk: hij heeft iemand verplaatst voor me en mag ik daardoor dus de 20e op. Ik had zelfs vandaag opgekunnen, omdat er iemand afbelde, maar ik ben nog niet helemaal klaar ervoor.

Ik denk dat ik het wel kan en ik ga ook door totdat ik m heb. Ik ben pasgeleden verhuisd, en ook ver van mn ouder woonplaats. Ik ga nog 1 keer in mn oude woonplaats een examen doen en anders ga ik hier lessen nemen en hier examen doen. Ik wil ook het liefst met schakel. En dat ik zo slecht kan schakelen is ook weer niet zo hoor. Het is mss meer mijn negativiteit dat ik zulke dingen zeg. Want waarom zou mijn instructeur zeggen, dat ik examen kan doen, terwijl ik het niet zou kunnen.
Hij heeft weleens gezegd in een rijles: waarom rijd je nou niet zó op een examen? Ik zei ook van: Tja ik heb geen idee.
Samsung Galaxy Note 3
kijk, dat klinkt ergens een stukje positiever!Sterretje6 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:48:
Ik denk ook te negatief. Als ik een klein foutje maak, denk ik al: oke ben gezakt. Ik heb weinig zelfvertrouwen, maar daar werk ik aan hoor. Ik heb helaas een vriend die bij de 1e keer geslaagd is, en waarbij alles makkelijk lijkt te gaan. Daar moet ik niet naar kijken en me zeker niet minder door voelen, maar dat doe ik toch.![]()
Ik denk dat ik het wel kan en ik ga ook door totdat ik m heb. Ik ben pasgeleden verhuisd, en ook ver van mn ouder woonplaats. Ik ga nog 1 keer in mn oude woonplaats een examen doen en anders ga ik hier lessen nemen en hier examen doen. Ik wil ook het liefst met schakel. En dat ik zo slecht kan schakelen is ook weer niet zo hoor. Het is mss meer mijn negativiteit dat ik zulke dingen zeg. Want waarom zou mijn instructeur zeggen, dat ik examen kan doen, terwijl ik het niet zou kunnen.
Hij heeft weleens gezegd in een rijles: waarom rijd je nou niet zó op een examen? Ik zei ook van: Tja ik heb geen idee.
vol houden zo !
Verwijderd
Idd. Nu even de 'haalbaarheids'-drempel een stukje lager leggen en je zal zien dat je het wel kan!Remond_FRL schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:59:
[...]
kijk, dat klinkt ergens een stukje positiever!
vol houden zo !
Komt wel goed, gewoon verstand op nul en niet te veel nadenken over of je het wel goed doet... Uiteindelijk wordt het automatisme...Sterretje6 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:48:
Ik denk ook te negatief. Als ik een klein foutje maak, denk ik al: oke ben gezakt. Ik heb weinig zelfvertrouwen, maar daar werk ik aan hoor. Ik heb helaas een vriend die bij de 1e keer geslaagd is, en waarbij alles makkelijk lijkt te gaan. Daar moet ik niet naar kijken en me zeker niet minder door voelen, maar dat doe ik toch.![]()
Een heerlijk rustige rit, lekker kunnen cruisen. Vlotjes aandocken, rotondes, zebrapaden....alles ging van een leien dakje........heerlijk. Lekker weertje erbij ook, dus mijn dag kan niet meer stuk. Morgen ff mn nieuwe kaartje aanvragen en dan nover een weekje lekker trailertje ronken

Tja, daar kun je altijd wat aan doen natuurlijk.
Even serieus, ik heb hem ook in 1 keer gehaald, misschien had ik ook wel kunnen zakken, maar ja, het ging die dag wel. Het belangrijkste is, wat Davidovitsch ook al aangeeft, routine opbouwen. Schakelen moet geen probleem voor je worden, het is iets waar je op een gegeven moment niet eens meer over nadenkt.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Leuke kerel, beetje gepraat over auto's en formule 1 en zo maar het rijden vond 'ie goed gaan maar ik mocht wat beter kijken. Ik kijk wel of er iets van rechts komt maar links sla ik soms over. Ook ging ik richting een groot kruispunt waar ik wat verzwakte blijkbaar want hij trapte keihard de rem in want het stoplicht stond op rood.

Beter dat ik nu doe dan volgende week. De dag voor het examen kon mijn eigen rij-instructeur toch nog een les inplannen om het kijkgedrag nog wat beter te automatiseren.
Feli.Theimon schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:23:
De aanhouder wint....3 maal is scheepsrecht.....en meer van die crap...... * Theimon is vandaag geslaagd voor zn E achter C.
Een heerlijk rustige rit, lekker kunnen cruisen. Vlotjes aandocken, rotondes, zebrapaden....alles ging van een leien dakje........heerlijk. Lekker weertje erbij ook, dus mijn dag kan niet meer stuk. Morgen ff mn nieuwe kaartje aanvragen en dan nover een weekje lekker trailertje ronken
ThanksD. Ninjai schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:54:
Ik had vandaag een soort van TTT, zie mijn bovenste post.
Leuke kerel, beetje gepraat over auto's en formule 1 en zo maar het rijden vond 'ie goed gaan maar ik mocht wat beter kijken. Ik kijk wel of er iets van rechts komt maar links sla ik soms over. Ook ging ik richting een groot kruispunt waar ik wat verzwakte blijkbaar want hij trapte keihard de rem in want het stoplicht stond op rood.Toen werd ik even goed wakker en hij vond het dikke humor.
Beter dat ik nu doe dan volgende week. De dag voor het examen kon mijn eigen rij-instructeur toch nog een les inplannen om het kijkgedrag nog wat beter te automatiseren.
[...]
Feli.
Inderdaad wel beter dat je het nu doet dan tijdens examen, want dan is zo'n remingreep over het algemeen "einde oefening". Kijken is essentieel dus ik zou er wel op letten, dan is het examen een eitje
Bij mij zijn het ook dezelfde kastjesVerwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 06:39:
[...]
Ja ik heb ook van die theorie gehad maar daar heb ik niks voor hoeven te betalen en dat waren de zelfde kasjes als bij het cbr
edit: wat kostte één lesuur bij jou?
[ Voor 4% gewijzigd door struul op 11-07-2007 18:28 ]
Het is de bedoeling dat ik daar rijlessen ga nemen, ook al ben ik niet 18 (wordt ik eind dit jaar). Die rijinstrukteurs maakt het niet zo veel uit, zolang ze maar geld verdienen
De lessen zijn daar lekker goedkoop (10 euro per les ongeveer, als het niet minder was), en dan kan ik al mooi wat oefenen voordat ik hier in nederland ga lessen. Ze hebben daar ook aardig wat bergen, toch weer wat rijervaring die je hier niet krijgt. Verder is het in een drukke stad, en als ik daar het verkeer een beetje aankan, dan moet het hier een makkie worden
Als ik een beetje veilig rond kan rijden, kan ik mischien een oude VW Jetta van een goeie kennis lenen en daar mee rond rijden, tjah boete voor rijden zonder rijbewijs is niet echt hoog... (dat ga ik pas doen als ik goed genoeg kan rijden om examen te doen, wees maar niet bang

Als het goed is heb ik daar internet, dus ik vertel wel hoe ik het er vanaf heb gebracht
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
mag je waarschijnlijk wat extra kijk-lesjes nemen
nee, die rij-ontzeggingen zijn pas echt irritant!tjah boete voor rijden zonder rijbewijs is niet echt hoog
Denk ik ook, verwacht niet dat dat me daar aangeleerd gaat worden, dan ben ik tenminste een beetje vertrouwd met de auto etc.Remond_FRL schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:42:
succes als je dan weer terug komt
mag je waarschijnlijk wat extra kijk-lesjes nemen
Euh, ik weet niet precies wat je daar mee bedoeld, maar denk niet dat ik daar in bosnië iets te vrezen heb, de politie iets te drinken aan bieden werkt meestal net zo goed als een boete betalen en is meestal nog goedkoper ook. (ja ik weet het, politiemannen daar zijn nogal corruptnee, die rij-ontzeggingen zijn pas echt irritant!

ik had het over NLArm1n schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:38:Euh, ik weet niet precies wat je daar mee bedoeld, maar denk niet dat ik daar in bosnië iets te vrezen heb, de politie iets te drinken aan bieden werkt meestal net zo goed als een boete betalen en is meestal nog goedkoper ook. (ja ik weet het, politiemannen daar zijn nogal corrupt) In het ergste geval mag ik daar niet verder rijden en moet ik door iemand opgehaald worden.
ik meende uit je verhaaltje te lezen dat je dan in NL ging rijden met een jetta
Nee joh, zo gek ben ik nou ook weer nietRemond_FRL schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:58:
[...]
ik had het over NL
ik meende uit je verhaaltje te lezen dat je dan in NL ging rijden met een jetta
En volgens mij zijn de boetes hier in Nederland best hoog (en in Bosnië niet)
Het is trouwens een oude jetta, voor het geval ik tegen een paaltje rij oid. Verder zal ik ook niet in de drukte gaan rijden, eerder ergens op verlaten weggentjes (als ik al uberhaupt al ga rijden). Je zult maar iemand letsel aanbrengen

Verwijderd
He, een beetje positiever kan wel! Gewoon relaxed rijden, een beetje kletsen met de examinator en goed kijken. Dan moet het wel lukken.Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:37:
Ik mag morgen af gaan rijden, voor 't eerst... 8 uur 's ochtends. We gaan eens dzien wat ik er van bak
my thougts exactly

Verwijderd
Voor de rest gaat alles goed, op het anticiperen na. Daar is gelukkig aan te werken
Morgenavond vertrek ik voor twee weken op vakantie. 1 augustus kom ik weer terug, om vervolgens op 15 augustus mijn examen te hebben. In die twee weken voor het examen heb ik nog een kleine 10 lessen, dus ik hoop dat ik tegen die tijd op examenniveau zit
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 22:55 ]
Verwijderd
Verwijderd
Alleen het kijkgedrag. Ik heb al zeker een les of vijf het gevoel dat ik netjes veilig alles zie, maar ik weet gewoon dat het nog net niet het iedere-richting-driedubbel-controleren kijkniveau is dat het CBR wil zien. Halverwege mijn dubbele les van vanmorgen heeft m'n instructeur dus nog eens heel duidelijk uitgelegd wat ik nu al wel en nog niet goed doe qua kijken, en ik moet zeggen dat ik daarna de tweede helft v.d. les eindelijk zo'n beetje doorhad hoe het nou écht moet.
Dus nu zou ik graag nog een les of vijf hebben om dat er echt goed in te stampen tot het een automatisme is, maar ja, moet morgen dus al afrijden... dus we zien wel wat het wordt. Heb gelukkig rijbewijsgarantie, dus het kost me niks extra als ik zak en nog een keer op moet
Feli.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:10:
Geslaagd! Was net voldoende..Ik stond voor een stoplicht met een dikke traktor voor me. Toen die traktor eenmaal ging rijden, stond het licht weer op oranje, dus ik spiegelde even en ik dacht: mwa, kan nog wel remmen. Vond 'ie niet zo flex, maja ik vond die traktor te sloom optrekken enzo en kon nog wel remmen dacht ik. Ach, wat boeit 't, ik heb 'm!
Het maakt inderdaad niet uit hoe je erin staat, als je maar intussen duidelijk laat merken aan je examinator dat je alles in je omgeving in de gaten houd en juist reageert mocht er iets gebeuren. Het kan wel een steentje bijdragen aan het totaalbeeld als je goed staat, kwestie van voertuigbeheersing.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:23:
Morgen is het voor mij ook zoverControle over de auto gaat prima, bijzondere verrichtingen gaan ook goed op fileparkeren na (tja, vrouw he
) maar dan kijk ik in ieder geval wel goed om me heen... dus dan maakt het verder niet veel uit op je examen of je scheef staat, toch?
Alleen het kijkgedrag. Ik heb al zeker een les of vijf het gevoel dat ik netjes veilig alles zie, maar ik weet gewoon dat het nog net niet het iedere-richting-driedubbel-controleren kijkniveau is dat het CBR wil zien. Halverwege mijn dubbele les van vanmorgen heeft m'n instructeur dus nog eens heel duidelijk uitgelegd wat ik nu al wel en nog niet goed doe qua kijken, en ik moet zeggen dat ik daarna de tweede helft v.d. les eindelijk zo'n beetje doorhad hoe het nou écht moet.
Het kijkgedrag kan je instructeur beter uitleggen dan ik maar blijf actief kijken, vooruit en breed (d.w.z. bijv. wanneer je een kruispunt nadert dat je niet alleen naar rechts kijkt maar ook naar links). Wat zie ik, wat doe ik om mijn instructeur te quoten.
Verwijderd
Vrijstelling heb ik niet gekregen; fileparkeren deed ik veel te gehaast (halve meter van de stoeprand stond ik af) en de hellingproef ging ook slecht (motor sloeg af).
Gelukkig weet ik zelf wat ik fout heb gedaan en heeft de examinator een aantal verbeterpunten opgeschreven. Hopelijk gaat het op het examen beter

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 14:25 ]
Verwijderd
Mijn ervaring is is dat ik na 1.5 uur rijden, een stuk slechter rij dan als ik net in de wagen zit.
Of is dat intussen alweer veranderd ?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Verwijderd
Van 12.00 tot 12.50 had ik rijles, om 13.15 TTT.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:10:
Hoe lang was je rijles voor je TTT & hoeveel pauze had je daar tussenin?
Mijn ervaring is is dat ik na 1.5 uur rijden, een stuk slechter rij dan als ik net in de wagen zit.
Kun je inderdaad niet op zakken, maar een vrijstelling voor het examen was wel leuk geweest.Wom schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:13:
Je kunt toch niet zakken op de bijzondere verrichtingen, dus wat is dan de waarde van de TTT ?
Of is dat intussen alweer veranderd ?
- Wel netjes van het CBR, ik krijg net een email met de uitslag van de TTT. Het gele blaadje had ik al, nu ook dus digitaal
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 15:26 ]
ik heb daar bij mijn rijschool ook nog nooit wat over gehoord.
was gewoon rijlessen, en later wanneer instructeur denkt dat je klaar bent examen doen.
op het examen moest ik voor bijzondere verrichtingen dan ook 3×niks speciaals doen
1 keer fileparkeren (ging goed)
1 keer in een rechte lijn achteruit (oeh! moeilijk
en 1 keer achteruit inparkeren, en die ging helaas wel mis, maar alsnog geslaagd voor examen
Verwijderd
Ik ben mijn rijlessen begonnen bij de ene rij-instructeur, maar omdat die een aantal weken op vakantie ging heb ik de 2e helft van m'n lessen bij een andere instructeur van dezelfde rijschool gereden. Zowel ik, als die andere instructeur, als m'n vriend (Chakotay), toen die mijn originele instructeur een keer sprak ivm. motorrijles, hadden van hem doorgekregen dat ik om 9:00 op moest.
Vanmorgen werd ik om 8 uur opgehaald, 40 minuutjes gereden en het ging echt lekker, dus ik begon eindelijk mijn zenuwen een beetje kwijt te raken. Bij het CBR geparkeerd en de voertuigcontrole nog even besproken. Rond 10 voor 9 liepen we dus het CBR binnen, instructeur pakt de gezondheidsverklaring erbij... "He, wat is dit nou? Volgens mij heb ik de verkeerde meegenomen. Of is dit wel jouw achternaam?" Ik kijken: ja dat ben ik, hoor. "Maar hier staat als examentijd 13:00 op!"
Dus hij ging gauw controleren of het nu echt zo was, maar blijkbaar stond ik dus al vanaf het begin voor 13:00 genoteerd ipv 9:00. Lekker dan... Instructeur was er ook al niet blij mee, want die had natuurlijk al gewoon lessen gepland staan voor mijn echte examentijd. Het enige voordeel is dat ik nu nog wel een extra stukje kan oefenen, want ik word wel netjes weer om 12:00 opgehaald voor het examen van 13:00. Maargoed... ik had liever gehad dat het inmiddels achter de rug was geweest natuurlijk

Denk maar zo: nu kun je buiten de spits examen doenVerwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:41:
Nou, ik ben niet geslaagd. En ook niet gezakt... ik mag nog helemaal niet
Ik ben mijn rijlessen begonnen bij de ene rij-instructeur, maar omdat die een aantal weken op vakantie ging heb ik de 2e helft van m'n lessen bij een andere instructeur van dezelfde rijschool gereden. Zowel ik, als die andere instructeur, als m'n vriend (Chakotay), toen die mijn originele instructeur een keer sprak ivm. motorrijles, hadden van hem doorgekregen dat ik om 9:00 op moest.
Vanmorgen werd ik om 8 uur opgehaald, 40 minuutjes gereden en het ging echt lekker, dus ik begon eindelijk mijn zenuwen een beetje kwijt te raken. Bij het CBR geparkeerd en de voertuigcontrole nog even besproken. Rond 10 voor 9 liepen we dus het CBR binnen, instructeur pakt de gezondheidsverklaring erbij... "He, wat is dit nou? Volgens mij heb ik de verkeerde meegenomen. Of is dit wel jouw achternaam?" Ik kijken: ja dat ben ik, hoor. "Maar hier staat als examentijd 13:00 op!"
Dus hij ging gauw controleren of het nu echt zo was, maar blijkbaar stond ik dus al vanaf het begin voor 13:00 genoteerd ipv 9:00. Lekker dan... Instructeur was er ook al niet blij mee, want die had natuurlijk al gewoon lessen gepland staan voor mijn echte examentijd. Het enige voordeel is dat ik nu nog wel een extra stukje kan oefenen, want ik word wel netjes weer om 12:00 opgehaald voor het examen van 13:00. Maargoed... ik had liever gehad dat het inmiddels achter de rug was geweest natuurlijk
Verwijderd
Nou, ik ga mn spulletjes maar eens voor de 2e x verzamelen
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd

In het begin van het examen reed ik op een kruispunt af, baan voor linksaf, baan voor rechtdoor (auto), baan voor rechtdoor (bus), baan voor rechtsaf. Er stond dus ook een bord dat dat aangaf, maar van de zenuwen had ik dat niet goed gezien en dacht ik dat het linksaf, 2x rechtdoor (auto), rechtsaf was! En wil dus netjes gaan voorsorteren op de meest rechtse autostrook voor rechtdoor... Kut, dat is een busbaan! En toen moest ik dus flink zitten prutsen om 'm er alsnog links tussen te krijgen, want het was behoorlijk druk daar

Als dat het enige was geweest, had de examinator het misschien nog door de vingers willen zien als zenuwen omdat het rijden voor de rest zo lekker ging, maar vervolgens ging ik lopen knoeien bij het invoegen op de snelweg

En nu had ik dus een hele rij auto's die allemaal iets van 75-80 reden

En vooral dat was dus echt te gevaarlijk waardoor m'n examinator me niet meer kon laten slagen. Ach, nou ja. Ben allang blij dat ie vond dat ik verder wel goed reed... instructeur ook, mag nu op 1 augustus nog een paar uurtjes lessen (ga nu eerst op vakantie) en dan gelijk op 2 augustus nog een keer proberen.

Verder ging alles goed alleen ergens mocht ik wat besluitvaardiger zijn. Ik wachte even te lang op een fietser terwijl ik al kon oversteken. Morgen staat 'ie om 7:45 voor mijn deur en rijden we naar Groningen en eventjes door de stad om in te komen en om 8:50 begint het examen. Ik hoop dat ik slaag want de wachtlijsten zijn enorm lang hier. Oktober en november zijn al aan de beurt...

Over het invoegen had ze nog wat opmerkingen over. Het was wel goed dat ik achter de auto ging maar mocht wel wat wachten ermee zodat er meer ruimte tussen ons was. Verder ging ik naar een kruispunt waar ik linksaf moest slaan en van rechts en voor mij kwam niks. Ik keek naar links door de ramen van een bakkerij en zag geen verkeer dus ik ging linksaf en toen haalde een vrachtwagen een fietser in (voor een kruispunt

Enige puntje was: Dat er een vrachtwagen aan het laden en lossen was, en ik geen verkeer zag, en deze dus voorbij ging. Toen bleek er toch een auto te rijden, maar toch rustig doorgereden en goed gekeken. Dus toch goed opgelost.
Verwijderd
Ik mag in ergens in september afrijden hoorde ik net van mijn rijschool.
Hij zal al zo , als ik een snellere datum heb hoor je het wel...
Ik hoop het..
De vorige keer ging het helemaal mis, ben echt een zenuwpees
Ik heb een hele domme fout gemaakt, en daardoor ging alles erna ook slecht.
Hopelijk gaat het maandag beter!
Ik mag morgen ook op voor de praktijk! Vanochtend ook weer een uurtje foutloos gereden, dus zal wel goed komen...
hoop ik......
[ Voor 8% gewijzigd door Theimon op 19-07-2007 21:51 ]
Ik ben gisteren geslaagd voor m'n motortheorie.. Was bij de eerste vraag gelijk al zo dom om de correctie te laat te gebruiken..vraag niet beantwoord

Uiteindelijk nog twee foutjes erbij gemaakt, totaal drie fouten dus
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Succes. Ik hoef weinig toe te voegen als het vanochtend goed ging maar mocht je in een benarde situatie komen. Blijf kalm, reageer voordat diegene naast jou reageert, om je heen blijven kijken en veilig oplossen. Dat allemaal nog sneller dan de tijd die je nodig had om die zin te lezen.DaViDoViTsCh schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:27:
Gefeliciteerd mensen! Zwaar relaxt!
Ik mag morgen ook op voor de praktijk! Vanochtend ook weer een uurtje foutloos gereden, dus zal wel goed komen...
hoop ik......
Grin..Glashelder schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:05:
Pasje bedoel je waarschijnlijk
Ik ben gisteren geslaagd voor m'n motortheorie.. Was bij de eerste vraag gelijk al zo dom om de correctie te laat te gebruiken..vraag niet beantwoord
Uiteindelijk nog twee foutjes erbij gemaakt, totaal drie fouten dus
Toen ik voor mn theorie op moest, allebei de oefen-vragen verkeerd!

Uiteindelijk mn theorie in 1x gehaald met 1 fout!

Denk je dat ie mij even laat weten wanneer ik weer op mag? Nee hoor, ik moet er al voor de 5e keer zelf om vragen!!!
Wat een kloothommel. Les nooit bij rijbewijsconcurrent en dan zeker niet bij Gerard.v.Dalen!
Het is dat ik nu een speciaal examen mag doen, anders had ik adios toedelos gezegd. (Omdat ik dan hier weer gewoon bij CBR moet en dat vertik ik.)
Samsung Galaxy Note 3
Lang leve de Valdispert, was lekker rustig terwijl ik normaal 1 grote zenuwpees ben hehe!
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Dan moet je beter opletten
Dat moet je gewoon via het internet doen johCaptain N schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:06:
Ik heb mijn eerste rijles achter de kiezen en moet nog snel m'n theorie gaan halen. Nu belde ik net dat nummer van het CBR (0900-2270227) om te reserveren. Ik woon in Zuid-Holland, een provincie die de automatische stem niet in het rijtje van provincies opnoemt. Kies ik voor de optie reserveren, dan heb ik een reserveringsnummer nodig. Mis ik nu iets, of...?
https://theoriereservering2.cbr.nl/CbrWebV1_0_4/index.php
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
I see red pixels.
Eerst een beetje rondgereden op een terrein dat alleen voor lesauto's is. (inclusief met borden, parkeerplaatsen etc.) Hebben ze dat hier ook of word je meteen in het diepe gegooid?
Eerst een paar keer stoppen en en wegrijde, wat achtjes gereden, achteruit rijden en moest zelfs stoppen en wegrijden op een helling (mbv handrem, ok., de instructrice had beetje met de koppeling geholpen
Alles ging goed en de auto sloeg geen een keer af
Daarna mocht ik een stuk de stad in rijden (niet zo heel ver want ze was bang dat we politie tegen kwamen, ik had niet de benodigde papieren etc)
Verder had ze het vertrouwen dat ik een goeie rijder zou worden, was goed voor m'n zelfvertrouwen
Morgen mn tweede keer, denk dat er fileparkeren op het programma staat
Ok, volgens mij kunnen ze je dat daar niet aan doen, het verkeer is een chaos, ze zeggen dat als je daar kan rijden dan kan je het overal..
Lessen waren trouwens 7.5 euro per lesuur (lesuur = 45 min)
Hier zijn ze 30 euro per uur (60 Min)Arm1n schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:33:
[...]
Ok, volgens mij kunnen ze je dat daar niet aan doen, het verkeer is een chaos, ze zeggen dat als je daar kan rijden dan kan je het overal..
Lessen waren trouwens 7.5 euro per lesuur (lesuur = 45 min)
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 18:21 ]
Verwijderd
wat soms goed gaat , en soms niet
Ik vindt voertuigbeheersing veel belangrijker dan dat iemand voor de eerste keer de weg op gaat. Is altijd wel grappig te zien aan de nieuwelingen die niet vooruit kijken, en meer naar de neus van de auto kijken
Maar dat komt allemaal vanzelf wel hoor
/me heeft nog steeds geen afspraak bij het CBR. Wel TTT gehaald met vrijstelling van bijzondere verrichtingen
Je rijbewijs nou nog niet gehaald? Pfff schiet eens op manVerwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:25:
[...]
* Aapje heeft nog steeds geen afspraak bij het CBR. Wel TTT gehaald met vrijstelling van bijzondere verrichtingen
Verwijderd
Maar binnenkort mag ik afrijden en dan gaat mooi de rij-instructeur niet mee
Verwijderd
BaBoOn schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:10:
[...]
Je rijbewijs nou nog niet gehaald? Pfff schiet eens op man

Heb maar geluk ermee dat m'n ouders 2 rijscholen hebben
Dat is wat mij ook verteld was, is dat een examinator je ook een beetje uit gaat proberenVerwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:28:
tijdens mijn tussentijdse toets werd ik gek van het geklets van de examinator en mijn rij-instructeur dat ik niks goed deed bij mijn TTT.
Maar binnenkort mag ik afrijden en dan gaat mooi de rij-instructeur niet mee
Een keertje bochtje achteruit (of wat dan ook) is juist welkome afwisseling in een examen imho.
@Blue-eyess:
Een beetje geouwehoer op de achtergrond kan toch geen kwaad? Vallen er tenminste nooit pijnlijke stiltes in de wagen
Verwijderd
Dit topic is gesloten.