Het grote rijbewijs topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.909 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Sterretje6 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:57:
Is het een idee om hardop te gaan denken tijdens een examen? Gewoon continue zeggen wat je ziet enzo, wat je eraan gaat doen.

Want ik ben ervan "beschuldigd" om iets niet gezien te hebben ofzo, terwijl ik dat WEL had gezien/opgemerkt.
Beschuldigd is wel een heel groot woord, maar ik herken het wel wat je zegt. Mijn instructeurs hebben er beide een oogje van om mij op te merken dat ik iets niet gezien had terwijl ik dat wel gezien had. Hij kan natuurlijk ook niet jouw gedachten lezen over wat je wel of niet ziet. Hij is tenslotte verantwoordelijk zodra er iets gebeurd. Ik zeg daarom soms ook hardop of ik iets opmerk wat er op de weg gebeurd, voordat meneer weer op de rem gaat staan :') Ik wordt al nerveus als hij z'n voeten zo bij die pedalen hou en dan zeg ik hem dat me dat nerveus maakt,

Maar ja ik kan het 'm niet kwalijk nemen, hij heeft ook ergens wel gelijk. Gebruikelijk wordt je door de volgende lesser thuisgebracht, en als je ziet hoe sommige zichzelf wel niet overschatten :o Ja dan zou ik dan zeggen met recht.

Maar goed. Ook rijden vereist een stukje zelfvertrouwen, en ik denk dat je dat ook hier moet tonen bij je examens. Over je fietsers-verhaal, hoe dan ook ben jij verantwoordelijk zelfs als ze opzettelijk voor je auto duiken. Het beste is gewoon om te anti-ciperen en je emoties links laten liggen. Meer kan je er ook niet aan doen. Schelden, of je middelvinger opsteken naar iemand op de weg schiet je nog weiniger mee op, het wekt alleen maar irritaties op.

Dus. Slik het in de volgende keer en blijf gewoon rustig. Als je kan laten zien dat je het wel onder controle hebt heb je kans op slagen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:27

Theimon

Snapte!?

Sterretje6 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:57:
Is het een idee om hardop te gaan denken tijdens een examen? Gewoon continue zeggen wat je ziet enzo, wat je eraan gaat doen.

Want ik ben ervan "beschuldigd" om iets niet gezien te hebben ofzo, terwijl ik dat WEL had gezien/opgemerkt.
Als je alles gaat benoemen, getuigd het van gebrek aan (zelf)vertrouwen dus dat zal niet werken. Maar wat her en der al genoemd wordt, er kunnen zich situaties voordoen waar dat wel een voordeel is ja. Als er bijvoorbeeld ergens een fietser vanuit het niets in je spiegels opduikt, of een loslopend overenthousiast kind op een stoep. Als je die met een alledaagse opmerking ("zo, die fietser keer ook nergens naar", "dat niemand dat kind aan de lijn doet" etc.) eruitpikt zal de examinator weten dat je oplet en dus minder snel gaan ingrijpen.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:34
Theimon schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 05:23:
[...]

Als je alles gaat benoemen, getuigd het van gebrek aan (zelf)vertrouwen dus dat zal niet werken. Maar wat her en der al genoemd wordt, er kunnen zich situaties voordoen waar dat wel een voordeel is ja. Als er bijvoorbeeld ergens een fietser vanuit het niets in je spiegels opduikt, of een loslopend overenthousiast kind op een stoep. Als je die met een alledaagse opmerking ("zo, die fietser keer ook nergens naar", "dat niemand dat kind aan de lijn doet" etc.) eruitpikt zal de examinator weten dat je oplet en dus minder snel gaan ingrijpen.
inderdaad. af en toe kan dat best helpen om je bevindingen te uitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan me nog goed een meisje herinneren wat er zo'n 23 lessen op had zitten en mij thuis moest brengen. "Oeh, bocht" schrikreaktie ongeveer 500 meter voor de daadwerkelijke bocht, "oeh, auto" toen er terwijl zij op een voorrangsweg reed een auto van rechts kwam en netjes op haar wachtte voor de haaientanden etc. Later (andere les) nog met mijn instructeur over gehad en die had er ook weinig vertrouwen in :P

Wat betreft voertuigbeheersing: Als je nog moet nadenken over zaken als schakelen, sturen, locatie op de weg, remweg, afstand tot voorliggers/fietsers etc. dan is het mijns inziens logisch dat je zakt aangezien je zo niet meer op de rest van de zaken kan letten.

Laatst ook weer, broertje van een vriendin reed de auto van z'n ouders in de prak. Reden: te weinig afstand houden, vervolgens willen schakelen en daarvoor naar de pook moeten kijken 8)7 (dat heb ik sowieso nooit gesnapt, hoe moeilijk kan schakelen zijn 8)7 )

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 21-06-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik ben de pook soms kwijt :+ In mijn lesauto kantelde dat ding niet zoveel, maar in de auto van mijn ouders zit ik soms ff met mijn hand te zwaaien om dat ding te vinden, zeker als ik in de 5 rijd :P (pook helemaal rechtsvoorin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:34
Mei schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:41:
Ik ben de pook soms kwijt :+ In mijn lesauto kantelde dat ding niet zoveel, maar in de auto van mijn ouders zit ik soms ff met mijn hand te zwaaien om dat ding te vinden, zeker als ik in de 5 rijd :P (pook helemaal rechtsvoorin)
ik zat een paar keer te schakelen met de knie van mijn instructrice..

ik hoef denk ik niet te vertellen dat je dan makkelijk schakelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179479

zojuist om 13:30 weer een theorie examen gedaan in groningen, ik vond alles lekker gaan maar jah.

toch weer 7 fout.. :/

a.s. donderdag maar weer eens proberen, nu voor de 5e keer... ;( ( weg geld )

voor de rest gaat rijden echt helemaal super, alles gaat al lekker goed en dat vind de rijschool houder ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Wat ik me dan afvraag: maak je dezelfde fouten tijdens de rijlessen ook?

Ik neem aan dat je inmiddels al wel het theorieboek enkele keren hebt doorgelezen en alle voorbeeldvragen hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179479

johnnyv.nl schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:23:
Wat ik me dan afvraag: maak je dezelfde fouten tijdens de rijlessen ook?

Ik neem aan dat je inmiddels al wel het theorieboek enkele keren hebt doorgelezen en alle voorbeeldvragen hebt gemaakt?
nee rijden gaat echt helemaal goed, en het theorieboek heb ik nu 2 x helemaal doorgenomen en online testen gaan goed, maar ik denk te veel na over iets en dan gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 23:13
Heb je ook oeffenvragen gemaakt? Ik had een boek met 1450 vragen (vekabest) helemaal doorgenomen, en dat heeft wel wat gescheelt. (zoals we nu wel weten :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Snelheidsduivel gesnapt op weg naar rijexamen

Uitgegeven: 21 juni 2007 16:04

AMSTERDAM - Een 23-jarige man uit Barendrecht is donderdag van de weg gehaald omdat hij met 146 kilometer per uur op weg was naar zijn rijexamen. Hij reed in een geleende auto, had dus nog geen rijbewijs en verklaarde haast te hebben omdat hij moest afrijden.
ANP

Of hij zijn rijbewijs uiteindelijk heeft gehaald, is niet bekend.

De man reed in een snelle Volkswagen Golf GTI, meldt het Korps Landelijke Politiediensten. Hij reed niet alleen te hard maar haalde ook tweemaal rechts in op de snelweg A16.

De examenkandidaat zei dat hij de politieauto wel op de parallelweg had zien rijden, maar dat hij dacht dat deze niet meer bij hem zou komen.

De Barendrechter werd opgehaald door zijn rij-instructeur, die hem op vertoon van zijn oproep voor het examen mocht meenemen naar het examencentrum.

http://www.nu.nl/news/112...p_weg_naar_rijexamen.html
Sja... zo moet je het niet doen :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11029

Motrax schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:15:
[...]

Sja... zo moet je het niet doen :X
Dat die gast nog examen mocht doen zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Kunnen ze meteen zijn rijbewijs weer innemen :+

Interessante situatie overigens. Stel dat hij zijn rijbewijs haalt, mogen ze het dan wel ontnemen? De overtreding was namelijk op een moment dat hij nog geen rijbewijs had en dus niet ingenomen kón worden...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-07 15:58

Chakotay

Lick here to continue

8)7 @ A16-figuur... Ik hoop dat hij heel erg hard gezakt is, vooral om dit stukje:
De examenkandidaat zei dat hij de politieauto wel op de parallelweg had zien rijden, maar dat hij dacht dat deze niet meer bij hem zou komen.
Aan de politie proberen te ontkomen is wel erg fout.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:21
RoD schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:19:
[...]

Jammer :/ Waarom ben je precies gezakt? Wat ging er niet goed?
Ik deed gewoon stomme dingen, ik had een auto op het verkeersplein niet zien aankomen, en toen ik em wel zag trapte ik vrij hard op de rem, verder ben ik een keer op een fietspad blijven staan wachten toen ik geen voorrang had, en reed op de snelweg even 120 in z'n 4 (ik heb een 6 bak...) |:(
edit: Ohja, hij zei ook dat ik op complexe kruisingen dingen niet goed kon afhandelen, viel volgens mij wel mee, maar hij zal het wel weten 8)7
Al met al dus gewoon stomme dingen gedaan, helaas nog geen nieuwe kunnen plannen...

[ Voor 11% gewijzigd door RedPixel op 21-06-2007 19:06 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Motrax schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:25:
Kunnen ze meteen zijn rijbewijs weer innemen :+

Interessante situatie overigens. Stel dat hij zijn rijbewijs haalt, mogen ze het dan wel ontnemen? De overtreding was namelijk op een moment dat hij nog geen rijbewijs had en dus niet ingenomen kón worden...
Niet direct. Hij kan wel eventueel een dagvaarding krijgen, en dan van de rechter een rijverbod opgelegd krijgen. Maar waarschijnlijk wordt het gewoon een transactievoorstel.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-07 09:37

Stoffel

Engineering the impossible

Mij is destijds verteld dat je gewoon een rijontzegging kan krijgen zonder rijbewijs, en dat dat betekent dat je periode x niet op examen mag. Dit alles door mijn examinator.

edit: Wat overigens niet noodzakelijk betekent dat een rijontzegging de straf is die deze persoon zal krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Stoffel op 21-06-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 23:13
Rijontzegging kun je inderdaad krijgen als je bijv. rijdt zonder dat je een rijbewijs hebt. Je mag dan ook geen les nemen of examens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ter training van m'n TTT heb ik vandaag handelingen gedaan zonder dat de instructeur zich ermee bemoeide of ging bemoeien :P

Opzich ging elke handeling wel prima, alleen maakte 2 cruciaale fouten en ik zal ze ook even uitleggen ook :P

Bij aankomst / invoegstrook snelweg, was ik teveel bezig met snelheid maken, waarop ik halverwege de invoegstrook al in de problemen kwam door voortijdig niet te kijken :/ Gevolg, op bijna het einde van de invoegstrook kon ik nog maar net tussen een vrachtwagen in en personen-auto mezelf plaatsen.

Later in de bebouwde kom bij een nogal scherpe bocht de bocht iets teveel aan de binnenkant gemaakt waarop tegemoetkomend verkeer ineens heel close werdt :P

En nog kleine kijkfoutjes, maar daar heb ik nog 2 keer de tijd voor om aan te werken eerdat de TTT danwel echte examen plaatsvindt.

1.5 rijden is echt pittig en zeker wanneer je instructeur je in allerlei situaties plaatst. Op de snelweg is dat anders als je maar een beetje voor je uit kijkt danwel in 1 keer rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Bemoeit je instructeur zich elke keer nog met het invoegen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25
Zo zo ik ga ook maar weer beginnen met rijlessen.
Door een aantal prive omstandigheden heb ik al 5 maanden geen rijles meer gehad :X .

Ik zat ongeveer op de 20 lessen en de controle over de auto zelf was heel goed.
Voornamelijk inzicht in het verkeer goed kijken kan ik nog een puntje aan zuigen. ;)
Het zal nu straks wel weer wennen zijn, 6 juli 13:00 mijn eerste rijles weer.
Heb het ook direct goed gedaan en mijn theorie ook aangevraagd, dit word genomen op 27 juli 13:30 in Enschede.
Ik wil er graag zo snel mogelijk doorheen nu zonder onderbrekingen.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gezakt...alweer. :|

Maar nou krijg ik een BNOR examen, dus ik hoop dat het dan wel goed gaat, hun zijn tenminste niet zo f****** streng. _/-\o_

En weer met fouten die ik eigenlijk weet. Vb: ik zag een bocht aankomen, en ik weet dan dat je als je het stuk weg niet kent naar zn 2 moet (sowieso trouwens). En dat bedacht ik ook wel...ik deed het alleen niet. |:( 8)7

Puur zenuwen en dan dichtslaan.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

BNOR is even streng hoor, maar ik geloof dat deeltje zes er al is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Precies. Misschien dat BNOR het allemaal rustiger aan doet, om jou op je gemak te stellen. Maar je moet gewoon foutloos kunnen rijden, niet dat je maar standaard gematst wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 16:06

TommyGun

Stik er maar in!

Edit; ander topic ;)

[ Voor 104% gewijzigd door TommyGun op 22-05-2008 11:19 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik zou je reactie even opnieuw plaatsen in [Het grote rijbewijs topic - Deel 7 :)

Maar gefeliciteerd!

(al vind ik persoonlijk de theorie niet bepaald felicitatie waardig, ken niemand die het niet gehaald heeft terwijl ze wel geleerd hadden)

[ Voor 63% gewijzigd door pagani op 22-05-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 16:06

TommyGun

Stik er maar in!

johnnyv.nl schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:18:
Ik zou je reactie even opnieuw plaatsen in Het grote rijbewijs topic - Deel 6 :)

Maar gefeliciteerd!

(al vind ik persoonlijk de theorie niet bepaald felicitatie waardig, ken niemand die het niet gehaald heeft terwijl ze wel geleerd hadden)
Woeps mijn fout, deel 7 is er al idd. Report O-)

Heb ook maar 3 dagen geleerd hoor, in totaal 'n paar uurtjes dus zo spannend is het niet nee

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 22-05-2008 11:20 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:58

Fisico

by Fabian

We zijn al een paar delen verder. deze gaat op slot.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.