Beschuldigd is wel een heel groot woord, maar ik herken het wel wat je zegt. Mijn instructeurs hebben er beide een oogje van om mij op te merken dat ik iets niet gezien had terwijl ik dat wel gezien had. Hij kan natuurlijk ook niet jouw gedachten lezen over wat je wel of niet ziet. Hij is tenslotte verantwoordelijk zodra er iets gebeurd. Ik zeg daarom soms ook hardop of ik iets opmerk wat er op de weg gebeurd, voordat meneer weer op de rem gaat staanSterretje6 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:57:
Is het een idee om hardop te gaan denken tijdens een examen? Gewoon continue zeggen wat je ziet enzo, wat je eraan gaat doen.
Want ik ben ervan "beschuldigd" om iets niet gezien te hebben ofzo, terwijl ik dat WEL had gezien/opgemerkt.
Maar ja ik kan het 'm niet kwalijk nemen, hij heeft ook ergens wel gelijk. Gebruikelijk wordt je door de volgende lesser thuisgebracht, en als je ziet hoe sommige zichzelf wel niet overschatten
Maar goed. Ook rijden vereist een stukje zelfvertrouwen, en ik denk dat je dat ook hier moet tonen bij je examens. Over je fietsers-verhaal, hoe dan ook ben jij verantwoordelijk zelfs als ze opzettelijk voor je auto duiken. Het beste is gewoon om te anti-ciperen en je emoties links laten liggen. Meer kan je er ook niet aan doen. Schelden, of je middelvinger opsteken naar iemand op de weg schiet je nog weiniger mee op, het wekt alleen maar irritaties op.
Dus. Slik het in de volgende keer en blijf gewoon rustig. Als je kan laten zien dat je het wel onder controle hebt heb je kans op slagen sneller.