Het grote rijbewijs topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.978 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Beginneling begaat fout na fout

Uitgegeven: 12 juni 2007 15:17

DÜSSELDORF - Een 18-jarige Duitser die zojuist zijn rijbewijs had behaald, heeft in nog geen half uur een reeks overtredingen begaan. De politie flitste hem met 102 kilometer per uur waar een snelheid van 50 kilometer was toegestaan.

De jongeman keerde kort daarna om en werd opnieuw op te snel rijden betrapt. Twintig minuten later reed de kersverse automobilist met een mobieltje aan zijn oor langs de politiecontrole.

Nadat hij tot stoppen was gedwongen, ontdekten agenten ook nog eens gebreken aan zijn auto.

De beginneling kan op een forse boete rekenen, meldden Duitse media dinsdag.

Bron: http://www.nu.nl/news/111..._begaat_fout_na_fout.html
Zo moet je het dus niet doen als je het rijbewijs net hebt gehaald...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Donderdag moet ik voor de 3e keer voor m'n rijbewijs, dit keer weet ik zeker dat het gaat lukken.
De laatste weken gaan mijn lessen foutloos en vanmiddag vertelde m'n instructeur mij dat ik als donderdag net zo zou rijden, er geen vuiltje aan de lucht zou zijn.

Ik heb nog een laatste rijles van 7:00 tot 8:00 en tussen 8:00 en 9:00 moet het gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:31
M-ThijZ schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:10:
Donderdag moet ik voor de 3e keer voor m'n rijbewijs, dit keer weet ik zeker dat het gaat lukken.
De laatste weken gaan mijn lessen foutloos en vanmiddag vertelde m'n instructeur mij dat ik als donderdag net zo zou rijden, er geen vuiltje aan de lucht zou zijn.

Ik heb nog een laatste rijles van 7:00 tot 8:00 en tussen 8:00 en 9:00 moet het gebeuren. :)
Dat werd mij de 1e keer ook verteld, en toch zakte ik! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Motrax schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:01:
[...]
Zo moet je het dus niet doen als je het rijbewijs net hebt gehaald...
Hier zou je je rijbewijs dan al 3 keer kwijt geweest zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:22:
[...]

En waarom was jij dan gezakt? :)

Mijn instructeur vertelde me trouwens dat hij er wel 'graag' bij zou willen zijn als ik ga afrijden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:55
M-ThijZ schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:10:
Dan zitten de meesten ook wel op hun werk zodat je waarschijnlijk rustig kunt rijden. Mja, het is ook ideaal om zo lang mogelijk vast te zitten. Die examinator moet ook weer terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Theorie heb ik in een keer gehaald :) Moet nog even van de oude rijschool de lessen betalen en dan kan ik hier in Breda verder gaan met lessen. Hoef dan gewoon per week voor een les te betalen. Dus niet in een keer een flinke smak met geld!
Plus examen kan ik dan gespreid betalen. Komt volgens mij omdat mijn ma heeft gezegt dat ik moet sparen voor mijn toekomstige kinderen :p

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:14

BrZ

Sterretje6 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:05:
+ dat ik er niet meer dan 4 keer over wil doen, omdat ik piep-ooms heb die in staat zijn om daar héél lullige grapjes over te gaan maken (wat ik echt niet zal trekken :|) + dat ik me nu al stommer voel dan mijn vriend (1 keer) en mijn vriendin (3 keer).
En dat is het hele probleem. Wat kan jou het schelen wat je ooms zeggen of dat je er langer over doet. Met de instelling die je nu hebt vreet je jezelf op en ben je tijdens je rij-examen niet bezig met rijden, maar met de gedachte dat je kan zakken. En grote kans dat je dan ook echt zakt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mei schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:25:
[...]

Hier zou je je rijbewijs dan al 3 keer kwijt geweest zijn...
Want ? Die 102 is de media kennende waarschijnlijk ongecorrigeerd, dus wordt dat 99. Is 49 te hard maar is geen invordering..verder zie ik geen redenen om een rijbewijs in te vorderen..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35

Chakotay

Lick here to continue

Glashelder schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:59:
[...]

Want ? Die 102 is de media kennende waarschijnlijk ongecorrigeerd, dus wordt dat 99. Is 49 te hard maar is geen invordering..verder zie ik geen redenen om een rijbewijs in te vorderen..
3 punten in 1x? 2x meer dan 30 te hard, en 1x bellen achter het stuur. Zeg dan maar :W tegen je rijbewijs :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

D. Ninjai schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:46:
[...]

Dan zitten de meesten ook wel op hun werk zodat je waarschijnlijk rustig kunt rijden. Mja, het is ook ideaal om zo lang mogelijk vast te zitten. Die examinator moet ook weer terug. :P
Ik ga er vanuit dat ik gewoon met de stroom mee kan rijden. :)
SyS_ErroR schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:22:
[...]

Thanks. :/

[ Voor 20% gewijzigd door M-ThijZ op 13-06-2007 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:26:
[...]

En waarom was jij dan gezakt? :)

Mijn instructeur vertelde me trouwens dat hij er wel 'graag' bij zou willen zijn als ik ga afrijden _O-
1e deel van de rit ging prima.. Op het 2e deel ben ik gezakt (mn zenuwen begonnen tot rust te komen, iets te.. was niet meer geconcentreerd), het ging uiteindelijk voornamelijk mis met het kijkgedrag op de snelweg.

tweede keer gewoon geslaagd! :*)
Chakotay schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:20:
[...]

3 punten in 1x? 2x meer dan 30 te hard, en 1x bellen achter het stuur. Zeg dan maar :W tegen je rijbewijs :)
Bellen achter het stuur kost je geen punt hoor ;)
Alleen groffe snelheidsovertredingen, rijden met alcohol op, en ernstige verkeersongelukken kosten je een punt.
sorry ;) :+

[ Voor 34% gewijzigd door SyS_ErroR op 13-06-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:27
ik betrap me de laatste tijd eigenlijk continu op redelijk grove overtredingen.

150 rijden waar 100 mag (beginstukje A4 vanaf delft richting P. Clausplein) 140 rijden waar 120 mag (A12 richting utrecht) en op het einde van de A27 ook nog even doorknallen richting de 160.

ik besef dat het niet slim is, alleen vind ik wel, dat ik redelijk grote ervaring heb met het verkeer op dit moment. 1 keer een ongeluk gehad door mijn eigen fout (oververmoeid). een paar keer een bijna-ongeluk gehad, maar deze waren niet aan mij toe te schrijven (ik zat in blinde hoek, persoon snijd mij)

ik heb inmiddels denk ik rond de 30.000 km rij-ervaring, waarvan een groot deel met de auto, en ongeveer iets van 5000 met de vrachtauto.

tot mijn grote verbazing heb ik sinds 8 maart met mijn nieuwe auto nog geen bekeuring gekregen *klop klop*, terwijl ik alleen goed oplet bij de trajectcontrole's.

de reden dat ik dit stukje schrijf? ik weet het niet.. topic vulling ofzo. iig jongens die net hun rijbewijs halen, neem niet direct een té snelle wagen. ik begon met een Golf 4 TDI met 79 pk oid, nu een toyota yaris 1.3i met ook iets rond de 75. ben blij dat ik de 1.8 niet gekregen heb, want ik denk dat ik anders wel een keer een overstekende boom had tegengekomen. :X

moraal van het verhaal.. niet te snel overmoedig worden. ik heb veel cart-ervaring (misschien relevant?) en daarnaast door vrachtwagenrijden ook verkeersinzicht. zie veel gevaarlijke situaties op tijd ontstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

BootVluchteling schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:46:
ik heb inmiddels denk ik rond de 30.000 km rij-ervaring, waarvan een groot deel met de auto, en ongeveer iets van 5000 met de vrachtauto.
Noem je dat rijervaring? Ik zit zeker op het 10-voudige en ook voor mij geldt opletten opletten en nog 'ns opletten in de auto.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
magic_nl schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:21:
[...]

Noem je dat rijervaring? Ik zit zeker op het 10-voudige en ook voor mij geldt opletten opletten en nog 'ns opletten in de auto.
Geboortedatum 27 september 1975
* BootVluchteling is geboren op 22-7-84

m.a.w. vind ik het redelijk veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

30k is een leuk beginnetje. Ik heb in ruim dan een jaar ongeveer 45k gereden met het koekblik, maar ervaren wil ik mezelf niet noemen... Dan begint misschien bij 5 nullen een beetje te komen :)

Kart-ervaring lijkt me niet bijzonder relevant. De besturing van zo'n ding is niet te vergelijken met een een auto, en je hebt geen verkeer om op te letten. Laat dat laatste nou juist datgene zijn waar je 90% van de tijd mee bezig bent in de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:03
poeh, en het ergste begint ná het halen van je rijbewijs. Neem ik die <insert auto> of niet... :(

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

BootVluchteling schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:27:
[...]

[...]

* BootVluchteling is geboren op 22-7-84

m.a.w. vind ik het redelijk veel..
Ligt eraan wanneer je je rijbewijs gehaald hebt he ;)

Je zou het al 4 jaar kunnen hebben, en dan is 7,5k per jaar helemaal niets. Ik rijd zelf 45k per jaar, al gedurende een heel aantal jaren, en ik merk nog steeds dat mijn rijstijl verbetert. Het duurt nog wel even voor je jezelf ervaren mag noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Stoffel schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:18:
[...]

Ligt eraan wanneer je je rijbewijs gehaald hebt he ;)

Je zou het al 4 jaar kunnen hebben, en dan is 7,5k per jaar helemaal niets. Ik rijd zelf 45k per jaar, al gedurende een heel aantal jaren, en ik merk nog steeds dat mijn rijstijl verbetert. Het duurt nog wel even voor je jezelf ervaren mag noemen :)
voor een student is dat heel veel. naar school ga ik met het openbaar vervoer. nu naar mn stage rij ik elke dag 186 km, dus dat telt erg snel aan..

mag ik btw scooter-KM's ook meerekenen? das ook 20K :+

/edit ik heb mn B sinds 5-12-02 ofzo

[ Voor 3% gewijzigd door BootVluchteling op 13-06-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 01:25:

Bellen achter het stuur kost je geen punt hoor ;)
Alleen groffe snelheidsovertredingen, rijden met alcohol op, en ernstige verkeersongelukken kosten je een punt.
He? Bedoel je nou ernstige verkeersovertredingen (dus bijv. 40km/u te hard rijden itt. 10), of echt dat het je alleen een punt kost als je een ernstig ongeluk veroorzaakt? "Tja, beetje lullig van je om die fietser omver te rijden, maar hij heeft alleen z'n been maar gebroken, dus het kost je geen punt hoor... dan had je 'm toch echt dood moeten rijden" ?

/me heeft inmiddels 14 lessen gehad.

Inmiddels ook een paar keer de snelweg op geweest en een stel bijzondere verrichtingen gedaan; straatje keren (gaat redelijk tot goed), hellingproef (gaat goed), recht achteruit rijden (goed), bochtje achteruit (redelijk) en vandaag voor het eerst fileparkeren (redelijk tot slecht :P).

Waarschijnlijk kan ik ergens in de week van 16 t/m 20 juli afrijden. Dat is al over goed een maand... op zich denk ik wel dat het me moet lukken om voor die tijd alle auto-bestuur-dingen te leren (dus de bijzondere verrichtingen, nog iets soepeler remmen en vlotter optrekken dan ik nu doe, iets strakkere lijn door de bocht enz.)

Maar ik heb nog niet echt het gevoel steeds echt goed overzicht te hebben als ik rijd, waardoor ik nog steeds echt stomme beginnersfoutjes maak af en toe. Pas laat terugschakelen voor een bocht, niet omdat ik niet weet dat of hoe ik terug moet schakelen, maar omdat ik dacht dat de bocht nog verder weg was... Net wat te hard/ver een kruispunt oprollen omdat er op het stukje weg dat ik bekeken had geen verkeer was, en ik dus dacht dat het wel goed zat... dat soort dingen. De allerstomste van vandaag eigenlijk wel van al mijn lessen tot nu toe: een beetje zitten prutsen met terugschakelen, en daardoor zo m'n concentratie verliezen dat ik uberhaupt niet zag dat ik op een stoplicht afging dat op rood stond. :X :X

Maar ja... ik heb nog 15 lessen ofzo voordat het zo ver is... tegen die tijd zal het wel beter gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:00:
[...]

He? Bedoel je nou ernstige verkeersovertredingen (dus bijv. 40km/u te hard rijden itt. 10), of echt dat het je alleen een punt kost als je een ernstig ongeluk veroorzaakt? "Tja, beetje lullig van je om die fietser omver te rijden, maar hij heeft alleen z'n been maar gebroken, dus het kost je geen punt hoor... dan had je 'm toch echt dood moeten rijden" ?
http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 15-09 16:31

Dentheman

Zie signature

Een tip aan alle mensen die net hun rijbewijs hebben: laat je niet teveel afleiden door vrouwelijke voetgangers, dat kost je namelijk een velg, een band en uitlijnen als je als gevolg daarvan een stoeprandje pakt met 60 :X

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Dentheman schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:29:
Een tip aan alle mensen die net hun rijbewijs hebben: laat je niet teveel afleiden door vrouwelijke voetgangers, dat kost je namelijk een velg, een band en uitlijnen als je als gevolg daarvan een stoeprandje pakt met 60 :X
LOL! hopelijk was het een lekker wijf. :p

* BootVluchteling herinnert zich nog een kapotte wieldop nadat hij een soort gerekte S-bocht verkeerd inschatte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

BootVluchteling schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:51:
[...]

LOL! hopelijk was het een lekker wijf. :p

* BootVluchteling herinnert zich nog een kapotte wieldop nadat hij een soort gerekte S-bocht verkeerd inschatte :X
Was het maar een wieldop, dit grapje gaat iets meer dan €200 kosten

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Dentheman schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:55:
[...]

daarom zeg ik, ik hoop dat het een heerlijk wijf was :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
BootVluchteling schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:46:
ik betrap me de laatste tijd eigenlijk continu op redelijk grove overtredingen.

150 rijden waar 100 mag (beginstukje A4 vanaf delft richting P. Clausplein)
Hier noem je ook een niet-te-weerstaan-stukje weg...
Moet er 3 x p.w. overheen, kan me daar ook ècht niet inhouden :$
Die weg vraagt er gewoon om..rijdt ook eigenlijk nooit noemenswaardig verkeer daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

BootVluchteling schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:29:
[...]

daarom zeg ik, ik hoop dat het een heerlijk wijf was :9
:Y

Maar alsnog was het het niet waard :+

[ Voor 9% gewijzigd door Dentheman op 13-06-2007 14:34 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Dentheman schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:55:
[...]

Om ff een deel van je icon na te aapen "pwned! :+ "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

BootVluchteling schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:47:
[...]

voor een student is dat heel veel. naar school ga ik met het openbaar vervoer. nu naar mn stage rij ik elke dag 186 km, dus dat telt erg snel aan..

mag ik btw scooter-KM's ook meerekenen? das ook 20K :+

/edit ik heb mn B sinds 5-12-02 ofzo
* Stoffel is ook student hoor, de afgelopen 4 jaar alweer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Geslaagd!!! :D

Tijdens m'n examen exact dezelfde route afgelegd als tijdens de les ervoor! *O*

Zou ik het rijbewijs vandaag al kunnen afhalen of moet ik wachten tot morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan als het goed is vandaag al naar het gemeentehuis! Feliciteerd ! :>
donderdag 28 juni 2007 14:00 - 14:55 uur
Is mijn tussentijdse toets. Blijkbaar vind mijn instructeur dat ik het erg goed doe en aan een toets wordt onderworpen. Mocht wel eens tijd worden ondertussen! heb iets van 25+ lessen ondertussen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
M-ThijZ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:07:
Geslaagd!!! :D

Tijdens m'n examen exact dezelfde route afgelegd als tijdens de les ervoor! *O*

Zou ik het rijbewijs vandaag al kunnen afhalen of moet ik wachten tot morgen?
Gefeliciteerd. d:)b Maar je weet dat je je rijbewijs eerst aan moet vragen? Dan kun je hem pas over een week ophalen, tenzij je 30 euro extra betaald, dan krijg je hem morgen.
Aanvragen kan over het algemeen meteen na de examens. (ookal zeggen ze van niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:11:
Je kan als het goed is vandaag al naar het gemeentehuis! Feliciteerd ! :>

[...]

Is mijn tussentijdse toets. Blijkbaar vind mijn instructeur dat ik het erg goed doe en aan een toets wordt onderworpen. Mocht wel eens tijd worden ondertussen! heb iets van 25+ lessen ondertussen gehad
op hoeveel lessen heeft hij geschat dat je op kan gaan voor je eindexamen? ik had namelijk bij 23 lessen al het rijbewijs.

wat vinden jullie btw van de TTT..? ik heb em niet gehad, was nét voor mn tijd, maar ben blij toe. de reden hiervoor is dat de speciale verrichtingen ed. tijd kosten, wat dus van je rij-tijd afgaat..

meer verrichtingen, minder rijtijd, minder kans op fouten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:40:
[...]

op hoeveel lessen heeft hij geschat dat je op kan gaan voor je eindexamen? ik had namelijk bij 23 lessen al het rijbewijs.
Ik zou het eerlijk gezegd weten. Wat ik wel weet is dat ik 10 lessen nodig had om de auto ook echt onder controle te hebben, en dan ook het kijkwerk (dus dat je niet voor je uit op de grond zit te kijken, maar echt naar buiten), na nog eens 10 lessen gaan bijna alle handelingen gewoon uit automatisme, en nu de laatste 3 is het echt werken aan de details zeg maar .Ik heb nog wel eens de neiging om het stuur met 1 hand vast te pakken in het midden, en dan m'n andere hand op bijv de pook, of schoot. Moet 'm altijd op kwart voor 3 houden aldus hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Dentheman schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:29:
Ai... wees blij dat het een stoeprandje was en geen boom oid. :P

Op je exame een mooie dame voor laten gaan is bij een mannelijke examinator niet zo'n gek idee... Moest zelf op me exame twee maal dezelfde dame voor laten gaan, rustig gewacht terwijl ik best door had gekunt en kreeg er later zelfs een complimentje voor (het zijn net die kleine + puntjes en waarsch. de enige rede waarom ik het toen gehaald had :X).

Mensen die één dezer (drukke) dagen moet afrijden, véél suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001

krietjur

Where am I?

BootVluchteling schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:40:
[...]

wat vinden jullie btw van de TTT..? ik heb em niet gehad, was nét voor mn tijd, maar ben blij toe. de reden hiervoor is dat de speciale verrichtingen ed. tijd kosten, wat dus van je rij-tijd afgaat..

meer verrichtingen, minder rijtijd, minder kans op fouten..
Dat is dus helemaal niet waar, als je bij de TTT je bijzondere verrichtingen al hebt gehaald, heb je gewoon een heel erg kort examen. Ik vond dat persoonlijk erg relaxed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

krietjur schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:55:
[...]

Dat is dus helemaal niet waar, als je bij de TTT je bijzondere verrichtingen al hebt gehaald, heb je gewoon een heel erg kort examen. Ik vond dat persoonlijk erg relaxed 8)
Mijn examen duurde een kwartier (geen ttt) hoeveel korter wil je het hebben? :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001

krietjur

Where am I?

Een examen met bijzondere verrichtingen van een kwartier vind ik wel belachelijk kort.. zal niet veel voorkomen lijkt me (hoop ik :))
Mijne was zonder bijzondere verrichtingen en inclusief ogentest en verlichting test ongeveer een kwartiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

krietjur schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:32:
Een examen met bijzondere verrichtingen van een kwartier vind ik wel belachelijk kort.. zal niet veel voorkomen lijkt me (hoop ik :))
Mijne was zonder bijzondere verrichtingen en inclusief ogentest en verlichting test ongeveer een kwartiertje.
Ik denk dat hij exclusief ogen- en verlichtingen-test bedoeld. Maar dan nog is het extreem kort ja. Waarschijnlijk zal hij dan heel zelfverzekerd gereden hebben zonder zenuwen of wat ook.

Het gemiddeld aantal lessen ligt rond de 25 à 30 dacht ik.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

-DG- schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:13:
[...]

Gefeliciteerd. d:)b Maar je weet dat je je rijbewijs eerst aan moet vragen? Dan kun je hem pas over een week ophalen, tenzij je 30 euro extra betaald, dan krijg je hem morgen.
Aanvragen kan over het algemeen meteen na de examens. (ookal zeggen ze van niet)
Ik bedoelde inderdaad aanvragen i.p.v. afhalen.
Ben zonet meteen naar de stad gefietst om pasfoto's te maken en ben ook meteen naar het gemeentehuis gegaan, daar was het al geregistreerd dus nu kan ik 'm ergens volgende week afhalen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Volgens mijn instructeur lag het gemiddelde in Nederland op 40 uur.

Nog 2 weekjes wachten voor mij. :P
Dan heb ik ongeveer 24 uur les gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

_the_crow_ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:36:
[...]
Ik denk dat hij exclusief ogen- en verlichtingen-test bedoeld. Maar dan nog is het extreem kort ja. Waarschijnlijk zal hij dan heel zelfverzekerd gereden hebben zonder zenuwen of wat ook.

Het gemiddeld aantal lessen ligt rond de 25 à 30 dacht ik.
idd zonder ogen en verlichting, maargoed, dat is bij elkaar hoogstens 2 minuten ofzo

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
-DG- schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:01:
Volgens mijn instructeur lag het gemiddelde in Nederland op 40 uur.

Nog 2 weekjes wachten voor mij. :P
Dan heb ik ongeveer 24 uur les gehad
zit wel redelijk zuiver gok ik zo.. 40/1,5=26, .. lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Volgens mij verschillen die lengtes van de lessen trouwens overal, hier in Doetinchem is 50 min. helaas standaard. :S

Als je hoort hoeveel mensen zakken dan is die 40 uur denk ik nog wel te halen, hoewel de meeste die ik ken rond de 25-30 uur er over hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik heb een ''probleem'' !!! :(

Mijn oldtimer die ik gerestaureerd heb is op het spuiten en chroomwerk klaar! 22 Juni aanstaande word ik 18 jaar en heb gelijk mijn 1e les en ga ik horen hoeveel lessen ik nodig heb om te slagen.

Stiekemweg heb ik al zo'n 200km gereden het afgelopen anderhalf jaar :X (heb het een beetje bij gehouden :+ ) Simulator was dus geen optie omdat ik al kon rijden.

Allemaal leuk. Ik wil zo min mogelijk lessen en zo spoedig mogelijk examen doen. 19 Juli heb ik theorie-examen, praktijk-examen kan pas heel veel later!!!!! Maar hallo!! De auto is dan klaar en heb 3mnd vakantie!

Dan wil je toch écht wel hoor....... :|

Nu zit ik bij voskamp, woon in omgeving laren/lochem/deventer/holten/zutphen....

Weten jullie waar ik een spoedcursus kan doen, en ook gelijk examen? Zolang het niet veel te ver is is het best. Apeldoorn kan ook nog wel....

heb al veel gezocht, me ouwe lui ook maar krijg het niet gevonden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:03
De ANWB oid even bellen?

Mijn exame zonder tussentijdse toets, incl ogentest en lichtentest mét dus verrichtingen duurde ongeveer 20 minuten wegens stukje file.

Het kan dus wel, als je maar optijd laat zien dat je echt goed kan rijden en een beetje stressbestendig bent.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als ik jouw was ongeacht je 'eigen' ervaring in het rijden, toch maar gewoon lessen volgen + examen. Als jij verkeerde handelingen uitvoert ook al gaan / zijn ze veilig, dan kan de examinator je toch naar huis sturen met de melding dat jij bepaalde handelingen niet onder de hand hebt.

Is mij vanmiddag ook uitgelegd, ondanks m'n eigen houding in de auto, ik zou daar op zakken. iets met 1 hand aan het stuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Ik ga volgende maand weer lessen :D Kost me 42 euro per les. Plus eerste les is gratis en gaan ze gelijk kijken hoeveel lessen ik nog nodig heb. En om dat ik mijn theorie al heb gehaald krijg ik nog eens korting op een pakket (als ik deze zal gaan nemen) :+

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

* Chakotay is voorlopig klaar met lessen *O*

Vanmiddag geslaagd voor mijn motor-examen, vrachtwagen of B-E voorlopig geen plannen voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Gefeliciteerd. ;)

Ik ben ook geslaagd vanmiddag... ohnee dat was voor VWO, auto duurt nog 2 weken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

-DG- schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:39:
Gefeliciteerd. ;)

Ik ben ook geslaagd vanmiddag... ohnee dat was voor VWO, auto duurt nog 2 weken. :+
Hm, jij doet ook alles tegelijk zeg... Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Hehe, nu je het zegt. 8)7
Ach, dit jaar had ik vast meer tijd dan ik volgend jaar ga krijgen. ;)
[/offtopic]

Vandaag met motorijles trouwens voor het eerst op de 80 km/u weg geweest, gaat al een stukje sneller. Nadeel is alleen dat ik het autorijden nu helemaal niet meer bijzonder vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
YAY

sorry, moest even.

vanochtend bij de 3de keer geslaagd! voor de praktijk
3× dezelfde examinator, niet normaal gewoon.
de eerste keer gezakt, was ik het er wel voor 50% mee eens
2dekeer gezakt, 10% mee eens (alles ging goed, tot op het laatste kruispunt.... )
3de keer wil ze eindelijk tegen me praten, leuk gepraat tijdens het examens (grapje hier en daar)
de bijzondere verrichting ging niet goed, maar tijdens de verrichting wel goed en oplettend om me heen gekeken, dus eigenlijk niet zoveel aan de hand.
weer verder gereden, en bij het CBR de mededeling gekregen dat ik geslaagd was

woepseladikee

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:36:
[...]

De ANWB oid even bellen?

Mijn exame zonder tussentijdse toets, incl ogentest en lichtentest mét dus verrichtingen duurde ongeveer 20 minuten wegens stukje file.

Het kan dus wel, als je maar optijd laat zien dat je echt goed kan rijden en een beetje stressbestendig bent.
Helaas... gebelt met anwb en wel de tiendaagse cursus, maar géén examen erna. Moest écht wachten tot ~september omdat het zo druk is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 10:19
* RedPixel mag maandag voor de eerste keer examen doen :D Heb er wel zin in :)

[ Voor 6% gewijzigd door RedPixel op 15-06-2007 20:04 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:00:
[...]

Helaas... gebelt met anwb en wel de tiendaagse cursus, maar géén examen erna. Moest écht wachten tot ~september omdat het zo druk is :(
Ik zou er dan niet eens aan beginnen :X

Eventueel kijken of je bij een ander CBR-certified wel je examen kan afnemen? Mijn ouders zijn zo slim geweest om in te kopen, zodat er altijd een buffer is wanneer je je clienten naar het examen wilt sturen. Mensen die niet kunnen, worden de plekken naar een ander gewezen of gewoon verkocht aan een andere rijschool die daar wel wat mee kan.

Met volgend maand staat mijn examen vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Heb je het cbr zelf al gebeld, voor een paar tientjes meer kan je een spoed-examen aanvragen voor details zie cbr.nl

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:14
Hoppatee :D Vandaag m'n examen gedaan hier (Groningen-stad) en het verliep soepel. Examinator had eigenlijk niets aan te merken en meldde al voordat ik aan het tafeltje zat dat ik geslaagd was en dat hij vond dat ik erg rustig en zelfverzekerd reed :) Al met al dus erg voorspoedig gegaan; 1x theorie, 1x praktijk en gaan met die banaan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
BoB_HenK schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:18:
Hoppatee :D Vandaag m'n examen gedaan hier (Groningen-stad) en het verliep soepel. Examinator had eigenlijk niets aan te merken en meldde al voordat ik aan het tafeltje zat dat ik geslaagd was en dat hij vond dat ik erg rustig en zelfverzekerd reed :) Al met al dus erg voorspoedig gegaan; 1x theorie, 1x praktijk en gaan met die banaan *O*
toppie! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 10:19
Ik had vandaag ook examen in Groningen, helaas gezakt :/

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:14
wwwhizz schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:31:
:( Ik moet wel zeggen dat bijna alles meezat; Het tijdstip was gunstig (10:40), het weer was prima (net tussen een aantal buien door, weinig fietsers) en de route was zeer goed te doen, heb geen ring gepakt, alleen wat 30 en 50 km zones doorkruist. Verder had ik al vrij vroeg speciale verrichting 1 te pakken door een makkelijke hellingproef met handrem, de tweede verrichting was het keren op een gigantisch (en lege) parkeerplaats, eitje dus. Voordat ik het weet was ik alweer terug op het CBR *O* Neemt niet weg dat ik het lekker vond gaan, eenmaal bezig was ik de zenuwel wel zo'n beetje kwijt :) Heb je al een herexamen kunnen inroosteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In belgië werkt het systeem wel een beetje anders zoals jullie weten. Ik leer rijden met mijn vader een groot aantal uren ondertussen (ik kan echt niet meer tellen hoeveel :> ) maar het komt neer op een 5500 km ongeveer dat ik nu afgelegd heb in de voorbij 7 maanden denk ik ongeveer.

Nu hier is mijn vraag dit was puur informatief. Hoeveel kilometer doen jullie ongeveer per les ik wil gewoon het verschil eens weten, aangezien ik hoor dat jullie tussen de 25 en 30 lessen zitten voordat jullie je examen afleggen. Lijkt het mij veel minder, dat zou ik wel fijner vinden want ik ben het eigenlik beu om altijd met mijn vader rond te trekken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gefeliciteerd BoB_HenK, jammer wwwhizz...

spaarlamp: een les hier is gemiddeld 60 minuten, met daarin afwisselend binnendoorweggetjes, in de stad rijden, provinciale wegen en snelweg. De gemiddelde snelheid zal gok ik op zo'n 40 á 50 kph liggen, zoveel kilometer per les dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer 2 lessen gehad. Ansich ging het best redelijk, maar ik heb beter gereden. Vooral op wegen waar ik nog nooit ben geweest, laat ik soms wat steekjes vallen. Bijvoorbeeld veel te vroeg remmen, afremmen op een kruispunt waar je wel voorrang op hebt.

Gelukkig rij ik op bekende plaatsen wel goed :)

Ik heb nog genoeg lessen te gaan om dat bovenstaande te verbeteren. Goed vooruit kijken en iets meer doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
wwwhizz schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:31:
Jammer :/ Waarom ben je precies gezakt? Wat ging er niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Ik pakte zo'n 30 á 40 km per les
Ik heb de mazzel dat ik midden in de stad woon en dat het examen toch vrijwel nooit over provinciale wegen gaat (600m langs het kanaal soms), dus veel in de stad (max 50 km/h of 30 km/h), dan stoplichten en je speciale verrichtingen, dan gaat het niet zo hard.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik vind het buiten de bebouwde kom toch makkelijker rijden dan binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

-DG- schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:03:
Ik vind het buiten de bebouwde kom toch makkelijker rijden dan binnen.
dat is het ook, maar je moet het moeilijke leren ;)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Natuurlijk, ik zit met de rijlessen ook voornamelijk in de stad, maar vind het niet erg als m'n examens voor de helft buiten de bebouwde kom is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ chakotay & Dentheman

Bedankt voor de info, is wel weinig integestelling tot wat ik al gereden heb maarja ik leer het van mijn vader (is wel professioneel chauffeur) maar toch compenseerd dat wel wat aangezien hij geen instructeur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Even een vraagje die ik zo snel terug kon vinden, maar.... als je 51km/u (na correctie) te hard heb gereden, verlies je dan 1 of 2 punten van je beginnersrijbewijs? Maat van me is zondag aangehouden door de politie (laser controlle) en heeft 57km/u (51 na correctie) te hard gereden. Rijbewijs ingenomen en werd hem verteld dat het wel eens een half jaar kon duren voordat hij hem terug kreeg.
Het is overigens natuurlijk zijn eige stomme schuld en denk dat hij het voorlopig ook niet meer zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Bij een beginnersrijbewijs is >30km/h te hard rijbewijs kwijt. Bij een 'gewoon' rijbewijs is dit >50km/h.

Blijft natuurlijk je eigen stomme schuld :P Ik ben misschien paranoïde, maar ik ga gewoon niet over de snelheidslimiet heen (nouja, hier om de omgeving is een plek waar nog een lading 30 borden staat zonder dat er iemand aan het werk is, lekker 40-50 dus). Ik heb 1300 Euro voor mijn rijbewijs betaald en het is gewoon zonde om nog meer te betalen of om hem kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:18:
Nu hier is mijn vraag dit was puur informatief. Hoeveel kilometer doen jullie ongeveer per les ik wil gewoon het verschil eens weten, aangezien ik hoor dat jullie tussen de 25 en 30 lessen zitten voordat jullie je examen afleggen. Lijkt het mij veel minder, dat zou ik wel fijner vinden want ik ben het eigenlik beu om altijd met mijn vader rond te trekken :(
Volgens mij hebben de meesten dit ook wel met een instructeur. In het begin is het nemen van lessen hartstikke gaaf maar later begin je er wel flauw van die zeur naast je te worden. :P

Vandaag mijn 30e les en nog vier weken voor het afrijden. Laatste twee lessen gingen echt bagger. Veel te laks met kijken en bij het oversteken heb ik het vaak wel erg spannend gemaakt maar goed, in Amsterdam is het ook jagen dacht ik bij mijzelf. Wel blij dat ik eindelijk die rotonde met meerdere banen bij het Martiniplaza in Groningen in een keer goed heb gedaan zonder dat er mijn stuur wordt getrokken of mijn instructeur over mij heen klimt om richting aan te geven. Dat was met driekwart rond het geval. Nu begin ik in mijzelf te tellen van 1.. 2.. kijken, richting en naar rechts. Simpel als je het zo zegt, maar ik vond hem in het begin erg verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Mei schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:18:
Bij een beginnersrijbewijs is >30km/h te hard rijbewijs kwijt. Bij een 'gewoon' rijbewijs is dit >50km/h.

Blijft natuurlijk je eigen stomme schuld :P Ik ben misschien paranoïde, maar ik ga gewoon niet over de snelheidslimiet heen (nouja, hier om de omgeving is een plek waar nog een lading 30 borden staat zonder dat er iemand aan het werk is, lekker 40-50 dus). Ik heb 1300 Euro voor mijn rijbewijs betaald en het is gewoon zonde om nog meer te betalen of om hem kwijt te raken.
Zeker weten met >30km/u al kwijt? Dacht dat ze alleen bij >50km/h verplicht waren je rijbewijs in te nemen, bij 30+ moet het voor komen en verlies je een punt.
Rij zelf eigenlijk ook nooit harder dan 30km/u bovenop de max. snelheid (over het algemeen rij ik zo ie zo gewoon de verplichte snelheid).
Het is inderdaad zijn eigen schuld. (Even met de BMW van pa een stukkie scheuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

AFAIK kan je per overtreding maar 1 punt kwijtraken, hoe lomp die overtreding ook is. Dat ze daarnaast het hele rijbewijs in beslag kunnen nemen gaat het niet om :+

Dat half jaar zal wel meevallen waarschijnlijk, als het zijn eerste keer is heeft hij hem met een beetje geluk na een paar weken wel weer terug. Of er nog een ontzegging van x maanden achteraankomt ligt aan de officier van justitie, maar dat lijkt me niet voor "alleen" 51 km te hard. Op wat voor weg was het? In een 30km zone kan het wel een probleem zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik ben sinds een tijdje ook weer aan het lessen geslagen. Een paar weken geleden mijn theorie weer gehaald en nu ga je richting het aanvragen van de praktijk.... Maar ik weet niet zeker of ik nu al wel wil aanvragen. Ik heb het er al een aantal keer met mijn instructeur over gehad. Die vindt dat ik met gemak het praktijkexamen kan doen, als ik maar scherp blijf. Ik wil nog wel eens te veel zitten kleppen in de auto en dan gaat het wel eens een beetje mis :X Niets dramatisch, maar genoeg voor een examinator om je te laten zakken..... Begin juli heeft mijn instructeur een paar examenplekken en anders wordt het september pas. Mijn instructeur vindt dat het toch niet veranderd, zolang ik mijn aandacht er helemaal bij heb moet ik het kunnen halen.

Aan de andere kant voel ik me ook nog onzeker, aangezien ik al een aantal keer praktijkexamen heb gedaan, maar ik denk dat dat wel zal blijven... Ookal neem ik nog 6 jaar rijles :/

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
McBoom schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:58:
Ik ben sinds een tijdje ook weer aan het lessen geslagen. Een paar weken geleden mijn theorie weer gehaald en nu ga je richting het aanvragen van de praktijk.... Maar ik weet niet zeker of ik nu al wel wil aanvragen. Ik heb het er al een aantal keer met mijn instructeur over gehad. Die vindt dat ik met gemak het praktijkexamen kan doen, als ik maar scherp blijf. Ik wil nog wel eens te veel zitten kleppen in de auto en dan gaat het wel eens een beetje mis :X Niets dramatisch, maar genoeg voor een examinator om je te laten zakken..... Begin juli heeft mijn instructeur een paar examenplekken en anders wordt het september pas. Mijn instructeur vindt dat het toch niet veranderd, zolang ik mijn aandacht er helemaal bij heb moet ik het kunnen halen.

Aan de andere kant voel ik me ook nog onzeker, aangezien ik al een aantal keer praktijkexamen heb gedaan, maar ik denk dat dat wel zal blijven... Ookal neem ik nog 6 jaar rijles :/
ik lul ook altijd teveel, maar als je je ff focust, ben je ineens heerlijk stil. gewoon vertrouwen hebben in jezelf en gaan met die banaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

BootVluchteling schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:06:
[...]

ik lul ook altijd teveel, maar als je je ff focust, ben je ineens heerlijk stil. gewoon vertrouwen hebben in jezelf en gaan met die banaan..
Daar proberen we de komende tijd dan ook aan te werken, dat ik m'n bek hou als er afgeslagen o.i.d. moet worden :P Dan is er helemaal niets aan de hand. Ik verbaas (in positieve zin) ook regelmatig mijn instructeur met dingen die ik inzie :P Maar ja, ik heb in '96 ofzo ook mijn eerste rijles gehad :P :X

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Chakotay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:52:
AFAIK kan je per overtreding maar 1 punt kwijtraken, hoe lomp die overtreding ook is. Dat ze daarnaast het hele rijbewijs in beslag kunnen nemen gaat het niet om :+

Dat half jaar zal wel meevallen waarschijnlijk, als het zijn eerste keer is heeft hij hem met een beetje geluk na een paar weken wel weer terug. Of er nog een ontzegging van x maanden achteraankomt ligt aan de officier van justitie, maar dat lijkt me niet voor "alleen" 51 km te hard. Op wat voor weg was het? In een 30km zone kan het wel een probleem zijn :+
Volgens mij was het de N205 Hoofddorp richting Vijfhuizen (Drie meren weg). Overigens een fav. plek van de Politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Wrack schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:52:
[...]

Volgens mij was het de N205 Hoofddorp richting Vijfhuizen (Drie meren weg). Overigens een fav. plek van de Politie.
Dus een 80 km weg? Dan ben je ook wel een beetje zielig als je >130 gaat rijden daar. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
McBoom schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:10:
[...]
Daar proberen we de komende tijd dan ook aan te werken, dat ik m'n bek hou als er afgeslagen o.i.d. moet worden :P Dan is er helemaal niets aan de hand. Ik verbaas (in positieve zin) ook regelmatig mijn instructeur met dingen die ik inzie :P Maar ja, ik heb in '96 ofzo ook mijn eerste rijles gehad :P :X
bij mij ging het automatisch als het te druk werd.. en nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, de N205, daar kom ik ook soms... Dat ding is breder dan gemiddelde 2baans snelweg. Er is bijna niemand die daar onder de 100 rijdt, 130 is ook niet eens uitzonderlijk. Het is alleen natuurlijk niet slim om te doen als er flitsmannetjes in de berm staan :)

Hierzo: http://maps.google.com/?i...04,0.080338&t=h&z=14&om=1

Nutteloos overigens dat alle kruispunten daar 70 ipv 80 zijn. Die 10 kph maakt ook heel veel uit :?

[ Voor 28% gewijzigd door Chakotay op 19-06-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een meter of tien remweg op z'n minst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dentheman schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:43:
(...) dat het examen toch vrijwel nooit over provinciale wegen gaat (600m langs het kanaal soms), dus veel in de stad (max 50 km/h of 30 km/h), dan stoplichten en je speciale verrichtingen, dan gaat het niet zo hard.
In de stad heb je weer die kutfietsers die je voor de bumper rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door Sterretje6 op 19-06-2007 19:06 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:06

Exigence

dnkroz

Daarom leer je ook anticiperen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook nog een rijbewijs halen, alleen mijn rijbewijs zit al vol met stempeltjes... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:14:
Ik wil ook nog een rijbewijs halen, alleen mijn rijbewijs zit al vol met stempeltjes... :P
Je hebt A, B-E, C-E, en D-E? Zie je niet vaak, netjes :) Begin met racelicenties? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:21:
[...]

Je hebt A, B-E, C-E, en D-E? Zie je niet vaak, netjes :) Begin met racelicenties? :+
Ik mag in (bijna) alles rijden wat er rond rijdt. Het meeste heb ik gehaald toendertijd dat ik nog in dienst zat. :)

Nah, ben een rustige rijder, racen hoeft niet :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrack schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:49:
Even een vraagje die ik zo snel terug kon vinden, maar.... als je 51km/u (na correctie) te hard heb gereden, verlies je dan 1 of 2 punten van je beginnersrijbewijs? Maat van me is zondag aangehouden door de politie (laser controlle) en heeft 57km/u (51 na correctie) te hard gereden. Rijbewijs ingenomen en werd hem verteld dat het wel eens een half jaar kon duren voordat hij hem terug kreeg.
Het is overigens natuurlijk zijn eige stomme schuld en denk dat hij het voorlopig ook niet meer zal doen.
idd ik doe het verlopig niet meer (A)
maar idd tis een erg brede weg, twas erg lang..
normaal rijd ik ook altijd onder de 30 limiet maar dit keer was het tog tja uitdagender dan normaal, maar echt ja ik stond er wat, 2 uurtjes te wachten op vervoer... maar daaaaamn veel mensen rijbewijs kwijt in die tijd, ik geef toe tis me eigen stomme schuld, boete heb ik ook echt geen probleem mee, maar die rijbewijs moet ik snel terug anders kan ik gewoon echt niet goed functioneren @ baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mei schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:18:
Volgens mij is dat alleen op de brommer...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Exigence schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:39:
Daarom leer je ook anticiperen....
En dat is...?

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vooruit kijken, het verkeer inschatten en zonodig maatregelen nemen? En met een instelling van "die kutfietsers op de weg" vind ik het niet heel verbazend dat het allemaal niet ineens lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Dat is het belangrijkste van autorijden, opletten op medeweggebruikers. En zo'n afstand houden dat mocht er iets onverwachts gebeuren, jij nog optijd kan reageren.

Modbreak:Stop eens met het maken van die ronduit denigrerende opmerkingen. Het is nergens voor nodig om je zo uit te laten over anderen.

[ Voor 19% gewijzigd door Steffie op 20-06-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Ik ben gewoon niet van de moeilijke woorden.
Je moet ook op ZOVEEL dingen letten! Dat is toch niet meer normaal, ik kan dat gewoon nog niet ZO goed, ik ben nog geen ervaren bestuurster.
Zie ik het één, dan zie ik het ander niet. Ik heb geen ogen in mijn rug, anders was ik nu rijk geweest...
Hoe durven jullie mij zo belachelijk te maken?

Ik heb gewoon ervaring met ***-fietsers die het voor mij verpestten op een examen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sterretje6 op 20-06-2007 23:50 . Reden: Vind altijd achteraf dat ik te fel ben geweest (spaans temperament he) ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Daarom moet je altijd rustig een eindje achter fietsers blijven rijden als je er niet langs kan :P

Je kan ook ergens een probleem van maken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 23:49
(jarig!)
Fietsers kunnen rare dingen doen maar dat hoort erbij.
Tijdens mijn examen reed ik op een 50km weg met daarnaast een fietspad voor beide richtingen.
Normaal rijden alle fietsers op het fietspad, maar nu had er eentje besloten om op de autoweg te rijden.
Ben er achter gebleven terwijl ik keek of er een mogelijkheid was om er langs te gaan, wat vanwege tegenliggers niet kon. Op het moment dat het wel kon, besloot de fietser om over te steken naar het fietspad. De fietser stak gelukkig wel zijn hand uit waardoor ik er op kon reageren en aan de rechterkant er met aangepaste snelheid langs kon. Dit valt dan nog wel mee maar fietsers zullen altijd rare dingen doen, net als alle andere wegdeelnemers.

Mijn motto is altijd verwacht het onverwachte, als je langs geparkeerde auto's rijd kan er altijd een deur open gaan van iemand die niet heeft gekeken, als je op de middelste baan rijd en rechts rijd er een auto op een vrachtwagen af dan kan die zomaar naar links gaan enz.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:01

Theimon

Snapte!?

Sterretje6 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:31:
Ik ben gewoon niet van de moeilijke woorden!!! :( :( :( :( :( :(
Je moet ook op ZOVEEL dingen letten!!! Dat is toch niet meer normaal, ik kan dat gewoon nog niet ZO goed, ik ben verdomme nog geen ervaren bestuurster!
Zie ik het één, dan zie ik het ander niet. Ik heb geen ogen in mijn rug, anders was ik nu rijk geweest!!!!
Hoe durven jullie mij zo belachelijk te maken?!!! :( :(

Ik heb gewoon ervaring met KUT-fietsers die het voor mij verpestten op een examen.
Als je dat inzicht na 6 keer examen nog niet hebt, is het terecht dat je zakt. Ja je moet inderdaad op tig dingen tegelijk letten en dat zal zeker niet veranderen. Sterker nog, het zal alleen maar erger worden door toenemende drukte.
Niemand heeft ogen in zn rug, maar er zijn er velen met een rijbewijs. Dat wil dus zeggen dat het vele mensen wel lukt om slecht met 1 paar ogen toch een rijbewijs te halen.
Je moet de rust in de auto bewaren (voertuigbeheersing = nr. 1), als je dat hebt heb je tijd genoeg om alles zo goed mogelijk in je op te nemen. Fietsers verpesten het niet voor je examen, die zijn altijd zo. Je moet er altijd vanuit gaan dat fietsers compleet lak hebben aan alle verkeersregels ooit verzonnen, dan wordt rijden een stuk eenvoudiger.
Het sleutelwoord is rust. Neem de tijd om dingen te zien. Neem ook de moeite om dingen te zien. Dus niet er vanuit gaan dat je in je ooghoek alles al waarneemt, dat is niet zo. Kijk duidelijk in je spiegels, vergeet ook zeker niet de dode hoek (aan beide zijden) en buig ook echt je hoofd links en rechts.
Niks overhaasten, neem de tijd. Je moet inderdaad op je examen een redelijk tempo er in houden (anders wordt je te traag voor de rest van het verkeer en dus een gevaar), maar dat wil niet zeggen dat je je er door heen moet duwen.
Voorbeeld: je komt bij een kruispunt, laat de auto rustig rollen in zn 2 (zo'n dieseltje blijft wel rollen hoor) en neem rustig de tijd om alle dingen in je heen op te nemen. Komt er wat aan en je hebt geen voorrang--> koppeling in, zo niet--> gas erop. Zit je achter een stel fietsers, laat ze voor je, kan je rer nooit last van hebben. Dus niet vlak voor een kruispunt een groep fietsers inhalen, dan maak je het jezelf alleen maar moeilijk.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Chakotay schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:46:
Hm, de N205, daar kom ik ook soms... Dat ding is breder dan gemiddelde 2baans snelweg. Er is bijna niemand die daar onder de 100 rijdt, 130 is ook niet eens uitzonderlijk. Het is alleen natuurlijk niet slim om te doen als er flitsmannetjes in de berm staan :)
Driemerenweg is 100km/h :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Is het een idee om hardop te gaan denken tijdens een examen? Gewoon continue zeggen wat je ziet enzo, wat je eraan gaat doen.

Want ik ben ervan "beschuldigd" om iets niet gezien te hebben ofzo, terwijl ik dat WEL had gezien/opgemerkt.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 23:49
(jarig!)
Ik weet niet hoe de situatie is verlopen maar probeer er toch iets over te zeggen.
Als jij iets ziet bestaat dat uit twee dingen, het kijken zelf en de actie die daar op volgt.

Het kijken zelf kan je laten zien door duidelijk en rustig te kijken, dit deed ik vaak te snel en dan zei mij rijleraar ook je kijkt niet. Laat dus duidelijk zien dat je kijkt, niet alleen vanuit je ooghoeken.

Tweede gedeelte is de actie die daarop volgt, als de examinator niet de goede actie van jou ziet bij een bepaalde situatie kan hij je beschuldigen dat je het niet gezien hebt. Misschien heb je het wel gezien maar reageerde je er niet goed op.

Voel je verder niet aangevallen, ik probeer een algemeen stukje neer te zetten waar jij en anderen hopelijk iets aan hebben.

Last FM

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.