He? Bedoel je nou ernstige verkeers
overtredingen (dus bijv. 40km/u te hard rijden itt. 10), of echt dat het je alleen een punt kost als je een
ernstig ongeluk veroorzaakt? "Tja, beetje lullig van je om die fietser omver te rijden, maar hij heeft alleen z'n been maar gebroken, dus het kost je geen punt hoor... dan had je 'm toch echt dood moeten rijden" ?
/me heeft inmiddels 14 lessen gehad.
Inmiddels ook een paar keer de snelweg op geweest en een stel bijzondere verrichtingen gedaan; straatje keren (gaat redelijk tot goed), hellingproef (gaat goed), recht achteruit rijden (goed), bochtje achteruit (redelijk) en vandaag voor het eerst fileparkeren (redelijk tot slecht

).
Waarschijnlijk kan ik ergens in de week van 16 t/m 20 juli afrijden. Dat is al over goed een maand... op zich denk ik wel dat het me moet lukken om voor die tijd alle auto-bestuur-dingen te leren (dus de bijzondere verrichtingen, nog iets soepeler remmen en vlotter optrekken dan ik nu doe, iets strakkere lijn door de bocht enz.)
Maar ik heb nog niet echt het gevoel steeds echt goed overzicht te hebben als ik rijd, waardoor ik nog steeds echt stomme beginnersfoutjes maak af en toe. Pas laat terugschakelen voor een bocht, niet omdat ik niet weet dat of hoe ik terug moet schakelen, maar omdat ik dacht dat de bocht nog verder weg was... Net wat te hard/ver een kruispunt oprollen omdat er op het stukje weg dat ik bekeken had geen verkeer was, en ik dus dacht dat het wel goed zat... dat soort dingen. De allerstomste van
vandaag eigenlijk wel van al mijn lessen tot nu toe: een beetje zitten prutsen met terugschakelen, en daardoor zo m'n concentratie verliezen dat ik uberhaupt niet zag dat ik op een stoplicht afging
dat op rood stond.
Maar ja... ik heb nog 15 lessen ofzo voordat het zo ver is... tegen die tijd zal het wel beter gaan