Tsja.. ik heb nog maar kort m'n rijbewijs en ben in die tijd al twee militaire colonnes tegengekomen.. ze reden me in mijn geval tegemoet en hoefde dus eigenlijk nergens rekening mee te houden, maar je kan ze dus wel degelijk tegenkomenVerwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:27:
[...]
Daar dacht ik dus ook vaak aan, bij die proefexamens enz... hoeveel van die situaties kom je nou echt tegen? Er wordt wel veel op benadrukt enz, maar Militaire collonies kom je alleen tegen waar ook een NL'se basis oid ligt. In een boerendorp zou je het nauwelijks tegenkomen.
Wel is het zo dat een tram dan wel voorrang heeft ondanks de regel rechtdoorgaandverkeer, tenzij anders is aangegeven.
Zijn maar net de dingen die je moet weten.
Toen ik nog in Deventer werkte kwam ik op de A1 vaak langs een flinke rij legertrucks incl kermislampjes... Ook wel een keer tussendoor gegaan, ik wou toch echt mijn afslag halen
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Hey dat is precies waar ik ze tegenkom.. alleen komen ze dan uit de richting Deventer en ga ik zelf richting DeventerChakotay schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:34:
Toen ik nog in Deventer werkte kwam ik op de A1 vaak langs een flinke rij legertrucks incl kermislampjes... Ook wel een keer tussendoor gegaan, ik wou toch echt mijn afslag halen
Ik heb op het vorige rijbewijs topic weleens gepost.
Het staat er nu zo voor:
Nog steeds mijn rijbewijs niet, moet voor de 4e keer op, maar weet nog niet wanneer. Rij-instructeur zei wrs ergens in oktober.
Mijn theorie is afgelopen op 1 november. No way dat ik die nog een keer over ga doen! Het is niet mijn schuld dat het ZO f****** druk is bij CBR.
(Sorry ik ben hier echt heel kwaad over.)
Ik ben al met moeite (6ft) geslaagd daarvoor, zulke moeilijke vragen zijn dat!
Ik zie het somber in. Niemand van de examinators geloofd in mij.
(Alleen mijn vriend geloofd in mij.)
In mijn familie is 4 keer zo ongeveer standaard dat iedereen erover doet.
Dus als ik deze niet haal stop ik er sowieso mee. Ik kan het nl psychisch niet aan om de stomste/domste van de familie te zijn, die er 5 of zelfs 6 keer (of meer) voor nodig had om te slagen.
(Komt m'n instructeur aan met: "Ja iemand heeft er 12 keer over gedaan hoorde ik." Nou en? Dat veranderd echt niet hoe ik me erover voel.
)
Ik heb het de vorige keer al beetje geprobeerd om dingen te zeggen zodat ik zou slagen. (Met andere woorden, examinator klein beetje minder hard laten zijn). Maar dit keer ga ik gewoon zeggen: "Ik kan goed rijden, vraag mijn rij-instructeur maar, alleen met het examen gaat het gewoon compleet mis, en daardoor slaag ik nooit. Dit is mijn 4e en laatste keer, want ik kan het gewoon niet zo goed aan, dat ik prima kan rijden, maar het elke keer op het moment supreme mislukt. Wilt u hier rekening mee houden, alle fouten die ik maak zijn van de zenuwen. En niet omdat ik het niet weet ofzo."
Of zoiets. Het is mijn laatste hoop iig.
Het staat er nu zo voor:
Nog steeds mijn rijbewijs niet, moet voor de 4e keer op, maar weet nog niet wanneer. Rij-instructeur zei wrs ergens in oktober.
Mijn theorie is afgelopen op 1 november. No way dat ik die nog een keer over ga doen! Het is niet mijn schuld dat het ZO f****** druk is bij CBR.
Ik ben al met moeite (6ft) geslaagd daarvoor, zulke moeilijke vragen zijn dat!
Ik zie het somber in. Niemand van de examinators geloofd in mij.
In mijn familie is 4 keer zo ongeveer standaard dat iedereen erover doet.

Ik heb het de vorige keer al beetje geprobeerd om dingen te zeggen zodat ik zou slagen. (Met andere woorden, examinator klein beetje minder hard laten zijn). Maar dit keer ga ik gewoon zeggen: "Ik kan goed rijden, vraag mijn rij-instructeur maar, alleen met het examen gaat het gewoon compleet mis, en daardoor slaag ik nooit. Dit is mijn 4e en laatste keer, want ik kan het gewoon niet zo goed aan, dat ik prima kan rijden, maar het elke keer op het moment supreme mislukt. Wilt u hier rekening mee houden, alle fouten die ik maak zijn van de zenuwen. En niet omdat ik het niet weet ofzo."
Of zoiets. Het is mijn laatste hoop iig.
Samsung Galaxy Note 3
Maandag rijbewijs opgehaald, gelijk 's avonds ff met m'n pa wat door de stad gereden. Ging best lekker. Wel even wennen aan de koppeling en ging per ongeluk iets hard door de bochten. Nu mijn moeder overtuigen dat ik dat ding nog eens mag gebruiken af en toe, want ondanks dat zij me gepushed heeft rijlessen te nemen is ze nu wel heel erg terughoudend met mij achter dat stuur laten zitten
Verwijderd
Nou heb gisteren eindelijk mijn rijbewijs gehaald na meer dan een jaar les te hebben gehad en plus minus 60 lessen. Mijn excuus, ik doe er een voor mij zware studie bij en had niet veel tijd om lessen te nemen. Daarnaast geswitched van rijschool na gezakt te zijn voor mijn eerste examen. Bij mijn nieuwe rijschool ging ik na iets meer dan 10 lessen op examen en heb het gehaald.
Ging ook echt veel beter bij mijn nieuwe rijschool, de instructeren, had er 2, waren altijd rustig, ook als ik domme fouten maakte, ze legden alles rustig uit. Vroegen ook niet om onnodige aandacht terwijl ze een small-talk verhaal vertelden.
Niet dat mijn vorige rij instructeur slecht was, maar bij de nieuwe rijschool klikte het beter, zaten meer op een golflengte zeg maar. Dat heeft geholpen, keek namelijk niet eens goed in de spiegels en om mij heen bleek tijdens de eerste les. Daarna hebben ze me rustig iedere keer uitgelegd hoe ik dat kon verbeteren. Niet op een manier, van kijk hier, binnen, links, rechts, hier, daar, in een moordtempo. Gewoon bij het aanrijden van een kruispunt of iets dergelijks uitgelegd dat ik het rustig aan moest doen, bedenken waar en wat voor verkeer ik kan/moet verwachten en waarom dat zo is etc. Dan hoef je niet meer uit te leggen in welke volgorde je de spiegels moet bekijken, dat gaat vanzelf een stuk beter dan.
Keek zeker nog niet altijd goed, maar de feedback kwam bijna altijd op het juiste moment en niet terwijl ik druk bezig was. Dat werkt veel beter dan te zeggen van kijk "hier" en "niet vergeten daar te kijken" terwijl je al op het kruispunt zit. Dan kon ik tenminste zelf de fout maken, en het daarna redelijk rustig laten bezinken om het de volgende keer beter te doen.
Nou dan de examendag, eerst een ritje van een half uur om warm te worden. 1 grove en een minder grove fout gemaakt. De grove fout gebeurde na op een hele lange 80Km (misschien 50, weet ik iet meer precies) weg waar men niet mocht inhalen achter een 30Km wagentje te moeten hangen. Dus ik de hele tijd kijken en turen totdat die verdomde verdrijvingsvlakken en doorgetrokken strepen een keer zouden ophouden. En daar dan, eindelijk de verlossing van het slakkengangetje en gelijk mijn fout. Niet kijken naar de zijkant of in de spiegels bij het inhalen en geen richtingaanwijzer....
Nu toch al een beetje nerveus door deze fout, nu een (inschattings)fout(je) bij bij een stoplicht, was echt vastbesloten geen fout meer te maken, iets te vastbesloten. Licht staat op groen, ik ben er bijna, oranje, spiegel kijken, en veels te hard in de remmen terwijl ik gewoon door had kunnen rijden.
Nou ja, dan maar een beetje gespannen naar het examen. Daar eerst nog een kwartiertje gezeten met de instructeur terwijl we wachten tot ik voorgeleid kon worden aan mijn beul. Het was een oudere vrouw, gelukkig aardig en dus niet mijn vorige examinator, want die kerel zou ik wel kunnen schieten.
Nou, de parkeerplaats op wat vragen beantwoorden.
Kentekentje lezen, minimale bandenprofiel, waar je kan vinden wat voor soort brandstof je erin moet doen, waar het reservewiel ligt etc... alles goed. Mijn instructeur had in dat half-uurtje daarvoor gelukkig dit soort vragen met mij doorgenomen en alle knopjes uitgelegd. Watoverigens wel hard nodig was aangezien de theorie een tijdje geleden was.
Dan rijden, redelijk rustig gebleven, liever langzaam en voorzichtig rijden op mijn manier in plaats van proberen te laten zien dat ik het wel "ff kan". Ging eigenlijk alles goed. Alleen mijn speciale verrichting ging fout, achteruit fileparkeren. Te laat teruggedraaid dus achterwielen op de stoep. Ging eigenlijk nooit fout in de lessen. Nou rustig blijven, en doen wat je moet doen als je wegrijdt, ook al stond ik verkeerd. Dus goed kijken, richting en gaan, en dat vooral rustig doen.
Na afloop nog een opmerking gekregen over voetgangers op een zebrapad. Reed 2x door bij een zebrapad terwijl er voetgangers liepen op de andere weghelft naar mijn weghelft toe. Had nog ruim de tijd en reed dus door zonder daarbij deze voetgangers te storen. Dat mag dus niet meer blijkbaar. Voetganer op zebrapad, maakt niet uit of hij op de andere weghelft loopt is altijd stoppen.
Nuja, eindelijk maar eens dat felbegeerde papiertje gaan aanvragen morgen en een auto uitzoeken
edit: typo - tis laat
Ging ook echt veel beter bij mijn nieuwe rijschool, de instructeren, had er 2, waren altijd rustig, ook als ik domme fouten maakte, ze legden alles rustig uit. Vroegen ook niet om onnodige aandacht terwijl ze een small-talk verhaal vertelden.
Niet dat mijn vorige rij instructeur slecht was, maar bij de nieuwe rijschool klikte het beter, zaten meer op een golflengte zeg maar. Dat heeft geholpen, keek namelijk niet eens goed in de spiegels en om mij heen bleek tijdens de eerste les. Daarna hebben ze me rustig iedere keer uitgelegd hoe ik dat kon verbeteren. Niet op een manier, van kijk hier, binnen, links, rechts, hier, daar, in een moordtempo. Gewoon bij het aanrijden van een kruispunt of iets dergelijks uitgelegd dat ik het rustig aan moest doen, bedenken waar en wat voor verkeer ik kan/moet verwachten en waarom dat zo is etc. Dan hoef je niet meer uit te leggen in welke volgorde je de spiegels moet bekijken, dat gaat vanzelf een stuk beter dan.
Keek zeker nog niet altijd goed, maar de feedback kwam bijna altijd op het juiste moment en niet terwijl ik druk bezig was. Dat werkt veel beter dan te zeggen van kijk "hier" en "niet vergeten daar te kijken" terwijl je al op het kruispunt zit. Dan kon ik tenminste zelf de fout maken, en het daarna redelijk rustig laten bezinken om het de volgende keer beter te doen.
Nou dan de examendag, eerst een ritje van een half uur om warm te worden. 1 grove en een minder grove fout gemaakt. De grove fout gebeurde na op een hele lange 80Km (misschien 50, weet ik iet meer precies) weg waar men niet mocht inhalen achter een 30Km wagentje te moeten hangen. Dus ik de hele tijd kijken en turen totdat die verdomde verdrijvingsvlakken en doorgetrokken strepen een keer zouden ophouden. En daar dan, eindelijk de verlossing van het slakkengangetje en gelijk mijn fout. Niet kijken naar de zijkant of in de spiegels bij het inhalen en geen richtingaanwijzer....
Nu toch al een beetje nerveus door deze fout, nu een (inschattings)fout(je) bij bij een stoplicht, was echt vastbesloten geen fout meer te maken, iets te vastbesloten. Licht staat op groen, ik ben er bijna, oranje, spiegel kijken, en veels te hard in de remmen terwijl ik gewoon door had kunnen rijden.
Nou ja, dan maar een beetje gespannen naar het examen. Daar eerst nog een kwartiertje gezeten met de instructeur terwijl we wachten tot ik voorgeleid kon worden aan mijn beul. Het was een oudere vrouw, gelukkig aardig en dus niet mijn vorige examinator, want die kerel zou ik wel kunnen schieten.
Nou, de parkeerplaats op wat vragen beantwoorden.
Kentekentje lezen, minimale bandenprofiel, waar je kan vinden wat voor soort brandstof je erin moet doen, waar het reservewiel ligt etc... alles goed. Mijn instructeur had in dat half-uurtje daarvoor gelukkig dit soort vragen met mij doorgenomen en alle knopjes uitgelegd. Watoverigens wel hard nodig was aangezien de theorie een tijdje geleden was.
Dan rijden, redelijk rustig gebleven, liever langzaam en voorzichtig rijden op mijn manier in plaats van proberen te laten zien dat ik het wel "ff kan". Ging eigenlijk alles goed. Alleen mijn speciale verrichting ging fout, achteruit fileparkeren. Te laat teruggedraaid dus achterwielen op de stoep. Ging eigenlijk nooit fout in de lessen. Nou rustig blijven, en doen wat je moet doen als je wegrijdt, ook al stond ik verkeerd. Dus goed kijken, richting en gaan, en dat vooral rustig doen.
Na afloop nog een opmerking gekregen over voetgangers op een zebrapad. Reed 2x door bij een zebrapad terwijl er voetgangers liepen op de andere weghelft naar mijn weghelft toe. Had nog ruim de tijd en reed dus door zonder daarbij deze voetgangers te storen. Dat mag dus niet meer blijkbaar. Voetganer op zebrapad, maakt niet uit of hij op de andere weghelft loopt is altijd stoppen.
Nuja, eindelijk maar eens dat felbegeerde papiertje gaan aanvragen morgen en een auto uitzoeken
edit: typo - tis laat
* Rafe is ook geslaagd
.
Het was de tweede poging en de rit ging goed, was wel wat enthousiast nog voor een vrouwtje langsgereden die aanstalten begin te maken om over te steken bij een winkelcentrum, verder rustig (volgens de examinator achteraf iets té op sommige momenten) gereden en goed gekeken. Alleen dat stomme gemeentehuis is maar open van 8:30 t/m 12:30
.
Het was de tweede poging en de rit ging goed, was wel wat enthousiast nog voor een vrouwtje langsgereden die aanstalten begin te maken om over te steken bij een winkelcentrum, verder rustig (volgens de examinator achteraf iets té op sommige momenten) gereden en goed gekeken. Alleen dat stomme gemeentehuis is maar open van 8:30 t/m 12:30

Gefeliciteerd Leviath en Rafe!
Gemeentehuizen hebben inderdaad onmogelijke openingstijden... Van mij mogen ze nog liever vandaag dan morgen invoeren dat je ID's en rijbewijzen ook bij het postkantoor kan bestellen/afhalen. Die dingen hebben ook nogal krappe openingstijden, maar het is al een stuk ruimer dan het gemiddelde gemeentehuis.
Gemeentehuizen hebben inderdaad onmogelijke openingstijden... Van mij mogen ze nog liever vandaag dan morgen invoeren dat je ID's en rijbewijzen ook bij het postkantoor kan bestellen/afhalen. Die dingen hebben ook nogal krappe openingstijden, maar het is al een stuk ruimer dan het gemiddelde gemeentehuis.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
....en een brief van het CJIB rijker

u roept wij draaien
[ Voor 22% gewijzigd door Glashelder op 24-05-2007 20:00 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
niet dat ik het je niet gun, maar slagen als je een voetganger op het zebrapad geen voorrang geeft..? afaik hoor je dan keihard te zakken wegens geen voorrang geven?
ennuh, die 2 links onderaan werken niet. beschrijf je pijn even
Verwijderd
Voetgangers horen idd het 'gevoel' te krijgen dat ze veilig kunnen oversteken, en dat betekend dus stoppen voor een zebrapad, ongeacht of hij op de helft is ofniet.
Bij de theorie-examen wordt dit er goed ingestampt, het is ook belangrijk, want je gaat juist niet doorrijden op het moment dat een voetganger wil oversteken, of 'nog even snel passeren'.
Bij de theorie-examen wordt dit er goed ingestampt, het is ook belangrijk, want je gaat juist niet doorrijden op het moment dat een voetganger wil oversteken, of 'nog even snel passeren'.
Dinsdag afrijden, had er alle vertrouwen in want 't ging perfect
tot vandaag, jezus wat een *^#$les was dat, motor 3x afgeslagen (nog maar 1 x gehad) maar had wel 't gevoel dat ik alles onder controle had, m'n instructeur vond van niet
Najah, maandag nog een lesje en dan dinsdag ff slagen
tot vandaag, jezus wat een *^#$les was dat, motor 3x afgeslagen (nog maar 1 x gehad) maar had wel 't gevoel dat ik alles onder controle had, m'n instructeur vond van niet

Zie ondertitel
Verwijderd
Zojuist theorie gedaan, had er 10 fout
, en ik was niet de enige.
Ik heb al wel een reservering voor half 2 , dan maar hopen dat ik eruit gepikt wordt.
Ja ik mocht meedoen , alleen had ik nu 8 fout
, volgende week maar weer eens proberen )

Ik heb al wel een reservering voor half 2 , dan maar hopen dat ik eruit gepikt wordt.
Ja ik mocht meedoen , alleen had ik nu 8 fout
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 15:04 ]
12 juni ga ik op voor mijn AVD (Algemene verkeersdeelneming dacht ik- 2e motorexamen dus).
Mijn AVB (algemene voertuigbeheersing) heb ik al.. Mijn theorie heb ik dinsdag ook al gehaald.
Moet dus goedkomen!
Lekker motortoeren over een weekje of twee hoop ik!
Mijn AVB (algemene voertuigbeheersing) heb ik al.. Mijn theorie heb ik dinsdag ook al gehaald.
Moet dus goedkomen!
Lekker motortoeren over een weekje of twee hoop ik!

dat probleem ken ikDentheman schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:07:
Morgen mijn laatste lesje.. maandag afrijden

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Dat hoort erbij.. mijn slechtse les was het halfuur voor het examenDentheman schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:07:

Verwijderd
Kan volgende week donderdag ook de 2e keer examen gaan doen en zoals t er nu naar uitziet moet dat helemaal goedkomen
Wel al 3e rijschool, maar 3x is scheepsrecht
2x bij een kleine school gezeten die me aan t lijntje hielden en telkens op alles liepen te kutten
Zit nu bij een grote (DEK) en gaat vanaf 1e les helemaal perfect, volgens instructeur haal ik t donderdag zonder problemen dan, dus daar hopen we dan maar op
Wel al 3e rijschool, maar 3x is scheepsrecht
2x bij een kleine school gezeten die me aan t lijntje hielden en telkens op alles liepen te kutten
Zit nu bij een grote (DEK) en gaat vanaf 1e les helemaal perfect, volgens instructeur haal ik t donderdag zonder problemen dan, dus daar hopen we dan maar op
Verwijderd
Het was in beide gevallen een weg met een vluchtheuvel in het midden waar voetgangers kunnen staan. De voetgangers wilden van helemaal links de weg oversteken en hadden dus nog een stuk te gaan tot de vluchtheuvel. Ik ben toen gewoon doorgereden zonder ze daarbij te hinderen of een gevoel van onveiligheid te geven. Maar de examinator zei dat het dan toch maar beter is om te stoppen na afloop van het examen.BootVluchteling schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:23:
[...]
niet dat ik het je niet gun, maar slagen als je een voetganger op het zebrapad geen voorrang geeft..? afaik hoor je dan keihard te zakken wegens geen voorrang geven?
ennuh, die 2 links onderaan werken niet. beschrijf je pijn even
[OffT] Zo vandaag dat pasje opgehaald(betaal je GVD ook nog 37 euro voor), nog altijd aan het zoeken naar een auto. Wat zijn die kleine auto's duur in aanchaf zeg. 3600 euro voor een Swift bij de dealer. Had wel alles erop en eraan, maar toch nog veel voor zo'n wagen(tje). 3700 voor een Saxo en 5000 voor een Xsara chrono

Heb mijn ogen nu laten vallen op een Xsara uit '98 voor 3000 euro met 130000km op de teller. Dus de D-riem zal dan net vervangen zijn als het goed is. Dit weekend maar eens gaan bekijken.
[/OffT]
Verwijderd
Kan je ook zien waar je fout op had? Bij mijn 4de (Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:46:
Zojuist theorie gedaan, had er 10 fout, en ik was niet de enige.
Ja ik mocht meedoen , alleen had ik nu 8 fout, volgende week maar weer eens proberen )

Gewoonweg luisteren, meestal illustreert de afbeelding het correcte antwoord al.
Verwijderd
Ja ik weet het , maar ik had deze vragen fout.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:45:
[...]
Kan je ook zien waar je fout op had? Bij mijn 4de () examen had ik het toch eindelijk goed, 2 fout (en maar goed ook).
Gewoonweg luisteren, meestal illustreert de afbeelding het correcte antwoord al.
Examen 1 om 10:30 stoel nummer 7
J : 3 fout - N : 1 fout - R : 1 fout - T : 1 fout - U : 2 fout - W : 2 fout ( 10 fouten )
Examen 2 om 13:30 stoel nummer 40
A : 1 fout - J : 1 fout - M : 3 fout - N : 1 fout - V : 1 fout - X : 1 fout ( 8 fouten )
En als je dan kijkt welke je fout had J en M , dan zie je dat ik de J beter heb begrepen en M zoals in examen 1 beter had kunnen doen.
J = Risico's i.v.m. aanwezigheid en gedrag ander verkeer
M = Voor laten gaan op kruispunten ( voorrang )
U = Stilstaan en parkeren
W = gebruik van lichten
Maar ik en de rijinstructeur gaan deze onderdelen de volgende keer even goed leren en dan nog maar een keer heen.
Ik zat naast een meid die had er al 6 keer over gedaan en weer gezakt, aan de andere kant zat een jongen en die had nog nooit rijles gehad en heeft alle 3 de tijden gemogen, dus om 09:30 , 10:30 en 13:30 en bij de laatste was hij geslaagt.
De vragen leken echt niet op die van de veka-best cd-rom, dit bij het cbr was wel iets makkelijker, ik had namelijk bij de veka-best cd-rom soms 10 tot 15 fout.
Nu ikke nog...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 20:08 ]
Verwijderd
Vandaag theorie gedaan (1e keer), 2 fout 
Had wel willen weten welke vraag ik dan fout had. Maargoed, 1 van de 2 papiertjes is binnen
Had wel willen weten welke vraag ik dan fout had. Maargoed, 1 van de 2 papiertjes is binnen
Verwijderd
Vandaag van 10.20 tot 12.45 les gehad. Eigenlijk zou ik om 12.00 al klaar zijn, maar omdat iemand anders niet wilde rijden, heb ik een driekwart uurtje extra kunnen rijden 
Al met al ging het best goed. Ik begin nu meer gevoel te krijgen met remmen/koppeling etc.
Al met al ging het best goed. Ik begin nu meer gevoel te krijgen met remmen/koppeling etc.
Achja.. de laatste 2 lessen gingen perfect, die daarvoor bagger, en maandag heb ik weer les voor het examen, om 7 uur in de ochtend!
Dus ben benieuwd of ik wel slaag
Dus ben benieuwd of ik wel slaag

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Verwijderd
Niet om lullig te doen, maar als je een tweedehands auto wilt die niet al te duur is, lijkt een Franse auto me sowieso geen goede keuze. Misschien niet de duurste in aanschaf, maar altijd (nouja, altijd, vaak dan) gezeur. Daarom is die Swift ook nog relatief duur, is gewoon een betrouwbare auto. Je zou ook nog kunnen kijken naar een Mazda 323 of een Toyota Corolla. Of open een eigen topic hierVerwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:42:
[OffT] Zo vandaag dat pasje opgehaald(betaal je GVD ook nog 37 euro voor), nog altijd aan het zoeken naar een auto. Wat zijn die kleine auto's duur in aanchaf zeg. 3600 euro voor een Swift bij de dealer. Had wel alles erop en eraan, maar toch nog veel voor zo'n wagen(tje). 3700 voor een Saxo en 5000 voor een Xsara chrono![]()
Heb mijn ogen nu laten vallen op een Xsara uit '98 voor 3000 euro met 130000km op de teller. Dus de D-riem zal dan net vervangen zijn als het goed is. Dit weekend maar eens gaan bekijken.
[/OffT]
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 17:05 ]
nou, de grote dag breekt bijna aan hoor.
Morgen om 6 uur ochtend opstaan om om 7 uur in de auto te stappen... Duim voor me!
Morgen om 6 uur ochtend opstaan om om 7 uur in de auto te stappen... Duim voor me!
dinsdag afrijden
spannend
ben aan 't kijken naar een volvo 340, kosten +-€500
of een 440/460 die kosten ongeveer €1000 meer maar dan heb je ook wel meer comfort en luxe (en electronica wat stuk kan gaan)
spannend
ben aan 't kijken naar een volvo 340, kosten +-€500
of een 440/460 die kosten ongeveer €1000 meer maar dan heb je ook wel meer comfort en luxe (en electronica wat stuk kan gaan)
[ Voor 74% gewijzigd door Dentheman op 04-06-2007 01:18 ]
Zie ondertitel
Verwijderd
500€ voor een volvo?
Das best wel te doen volgens mij .. Mits het een beetje prima loopt & rijdt
Ik heb morgenmiddag gewoon nog les. Ik ben eigenlijk heel ver gevorderd als ik terugkijk naar de eerste dag
Damn! Dat je je al zorgen maakte over je stuurhouding c.q bleef hangen op kleine dingetjes... Nu rij ik lekker rustig over de weg en doe m'n handelingen gewoon zoals het hoort.
Zal niet lang meer duren eerdat ik een examen (c.q tussentoets) aan kan vragen, er is trouwens wel een shitload aan wachttijd bij het CBR. Ze doen nu ook op zaterdag examens om de achterstand bij te werken (enschede).
Das best wel te doen volgens mij .. Mits het een beetje prima loopt & rijdt
Ik heb morgenmiddag gewoon nog les. Ik ben eigenlijk heel ver gevorderd als ik terugkijk naar de eerste dag
Zal niet lang meer duren eerdat ik een examen (c.q tussentoets) aan kan vragen, er is trouwens wel een shitload aan wachttijd bij het CBR. Ze doen nu ook op zaterdag examens om de achterstand bij te werken (enschede).
Nou, de periode van stress is voorbij!!!-DG- schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:26:
Succes![]()
Ik moet nog 4 weekjes wachten, dan mag ik eigenlijk afrijden.
In één keer geslaagd

Dentheman: super veel succes toegewenst, gaat vast lukken! En -DG- natuurlijk ook over 4 weekjes
[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 04-06-2007 10:13 ]
feli maatLED-Maniak schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:06:
[...]
Nou, de periode van stress is voorbij!!!![]()
![]()
![]()
![]()
In één keer geslaagd![]()
![]()
![]()
.
Dentheman: super veel succes toegewenst, gaat vast lukken! En -DG- natuurlijk ook over 4 weekjes
vertel even hoe het ging enzo..
Sja, het ging goed, die examinator was zeer vriendelijk, we gingen de simpele(vind ik) route doen door wassenaar, je heb daar wel heel veel kamikaze fietsers en tijdens de rijles een uurtje eerder heb ik een duif onder me motorkap gereden(eerste verkeersslachtofferBootVluchteling schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:34:
[...]
feli maat
vertel even hoe het ging enzo..
Wel heb ik gehad dat ik iemand geen voorrang verleende omdat ik aan het inhalen was, heel erg stom, maar volgensmij had hij de andere dingen wel als pluspuntje gezien omdat ik uit mezelf ging inhalen op de snelweg en goed om me heen keek.
En volgensmij stond ik naast de koningin/maxima in de "file". 2 volvo's, 1 volkswagen, 1 vrouw met een hoed en op de auto's blauwe zwaailichten(van die afneembare).
Allemaal bangmakerij krijg je te horen van mensen die steeds zakken dat ze streng zijn enzo, maar dat ligt volgensmij super aan de bestuurder die de auto toch nog niet onder controle heeft dan...
Was super vet, eerste keer dus helemaal spannend, en dalijk even snel me rijbewijs aanvragen in het gemeentehuis!
[edit]
Zo, aangevraagd!
Wel freaken duur zeg, €73,20! We met spoed, maargoed
@ tom , ik zal het idd in de gaten houden, die duif kan er iig al bij
[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 04-06-2007 12:10 ]
Gefeliciteerd kerel!
Maareh, hier wil ik ff op reageren...
.. Het ligt ook heel erg aan het humeur van je examinator. Dat jij nu "geluk" hebt gehad, betekend niet dat anderen die zakken per definitie niet kunnen rijden!!
Ik ben zelf de 1e keer gezakt, 2e keer geslaagd.. Maar heb de 2e keer net zo gereden als de 1e keer.... Ligt dat dan aan mij? Of aan het humeur / karakter van de (andere) examinator?!
Anyway! Geslaagd!
Dat is niet helemaal waar hoor!LED-Maniak schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:21:
Allemaal bangmakerij krijg je te horen van mensen die steeds zakken dat ze streng zijn enzo, maar dat ligt volgensmij super aan de bestuurder die de auto toch nog niet onder controle heeft dan...
Ik ben zelf de 1e keer gezakt, 2e keer geslaagd.. Maar heb de 2e keer net zo gereden als de 1e keer.... Ligt dat dan aan mij? Of aan het humeur / karakter van de (andere) examinator?!
Anyway! Geslaagd!
Daar heb je dan natuurlijk ook weer een puntje jaSyS_ErroR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:54:
Gefeliciteerd kerel!
[...]
Dat is niet helemaal waar hoor!.. Het ligt ook heel erg aan het humeur van je examinator. Dat jij nu "geluk" hebt gehad, betekend niet dat anderen die zakken per definitie niet kunnen rijden!!
Anyway! Geslaagd!
Maandag ochtend, iedereen fris en fruitig, kan niet missen
Goed zo!LED-Maniak schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:06:
Nou, de periode van stress is voorbij!!!![]()
![]()
![]()
![]()
In één keer geslaagd![]()
![]()
![]()
.
Voor mij is het nog zes weekjes. Afrijden in Groningen. Op een tijdstip waar hopelijk men al op school of op hun werk zit.
26 juni word mijn 4e en laatste keer (hoe dan ook). Ik weet het zeker, ik ga gewoon zeggen dat ik kan rijden, maar tijdens het examen dat het finaal misgaat en of hij/zij daar heel erg veel(!) rekening mee wil houden.
En als die ******fietsers het verpesten voor mij dan stap ik uit en geef ik er toch één een ram op zn bek. (Mn rij-instructeur heeft dat meegemaakt, dat hij dacht geslaagd te zijn, maar dat een fietser het verpestte.) Ik ben nu inmiddel zover heen dat ik hiertoe wel in staat ben, ook al ben ik een meisje. Ik ben het spuugzat.
En als die ******fietsers het verpesten voor mij dan stap ik uit en geef ik er toch één een ram op zn bek. (Mn rij-instructeur heeft dat meegemaakt, dat hij dacht geslaagd te zijn, maar dat een fietser het verpestte.) Ik ben nu inmiddel zover heen dat ik hiertoe wel in staat ben, ook al ben ik een meisje. Ik ben het spuugzat.
Samsung Galaxy Note 3
Na de 4e keer kan je het staatsexame doen, das eenvoudiger dan CBR..
Maar die instelling is echt niet goed hoor, stel dat het fout gaat en een examinator/rijinstructeur zat niet naast je? Lekker is dat, dan ben je alsnog je rijbewijs kwijt en er zijn slachtoffers...
Maar die instelling is echt niet goed hoor, stel dat het fout gaat en een examinator/rijinstructeur zat niet naast je? Lekker is dat, dan ben je alsnog je rijbewijs kwijt en er zijn slachtoffers...

[ Voor 60% gewijzigd door LED-Maniak op 04-06-2007 23:30 ]
Verwijderd
Anticiperen, en zeker op een examen LOL. Ik denk dat je gelijk gezakt bent als jij uitstapt en even het recht in eigen handen neemt...Sterretje6 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:33:
26 juni word mijn 4e en laatste keer (hoe dan ook). Ik weet het zeker, ik ga gewoon zeggen dat ik kan rijden, maar tijdens het examen dat het finaal misgaat en of hij/zij daar heel erg veel(!) rekening mee wil houden.
Als een fietser je opzettelijk iets flikt, dan moet je gewoon rustig blijven en doen wat je geleerd is. Bekijk de situatie nog eens goed enzo en het komt vanzelf goed.
Wanneer mijn examen is heb nog geen idee. Dat moet ik te horen krijgen van mijn rijinstructeur. Overigens tussen Oldenzaal & Hengelo de snelweg op & af, ivm leren in te voegen (heb soms iets teveel moeite met het vinden van m'n plek op de snelweg).
straks nog ff een rondje met de instructeur en dan ga ik om half 2 examen doen, m'n les van gister ging ook vlekkeloos, dus waarom zou het examen van vandaag niet vlekkeloos gaan (voor zover je het zelf in de hand hebt
)
Zie ondertitel
very much good luck!!Dentheman schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:32:
straks nog ff een rondje met de instructeur en dan ga ik om half 2 examen doen, m'n les van gister ging ook vlekkeloos, dus waarom zou het examen van vandaag niet vlekkeloos gaan (voor zover je het zelf in de hand hebt)
Geslaagd
Ik moest om 2 uur afrijden, de examinator was een sympathieke al wat oudere man en na het checken van mijn zichtvermogen, lichten etc. gingen we (ik, exterminator en instructeur) op pad, na 5 minuten had ik al 't gevoel dat ik 'm in de pocket had aangezien de examinator met z'n benen gekruist zat, weg bij de pedalen. Filegeparkeerd, bochtje achteruit gemaakt. Lekker een rondje gereden, op de rotonde m'n instructeur nog laten schrikken maar de examinator hoorde me wel mompelen dat de fietser op de rotonde af ging slaan dus die wist dat ik 't gezien had.
Na 15 minuutjes weer teruggereden na het cbr. Eenmaal uitgestapt bleven de examinator en instructeur zitten maar zodra ik 1 stap had gezet deden hun de portieren ook open dus ik had al een goed gevoel. Eenmaal binnen feliciteerde de beste man me en werd ik naar huis gereden.
's Middags de auto gewassen en stiekem in m'n eentje ff een rondje gereden
Vanavond ff in de was gezet, ik ga donderdag natuurlijk niet in een smerige auto rijden (die van m'n moeder welliswaar)

Ik moest om 2 uur afrijden, de examinator was een sympathieke al wat oudere man en na het checken van mijn zichtvermogen, lichten etc. gingen we (ik, exterminator en instructeur) op pad, na 5 minuten had ik al 't gevoel dat ik 'm in de pocket had aangezien de examinator met z'n benen gekruist zat, weg bij de pedalen. Filegeparkeerd, bochtje achteruit gemaakt. Lekker een rondje gereden, op de rotonde m'n instructeur nog laten schrikken maar de examinator hoorde me wel mompelen dat de fietser op de rotonde af ging slaan dus die wist dat ik 't gezien had.
Na 15 minuutjes weer teruggereden na het cbr. Eenmaal uitgestapt bleven de examinator en instructeur zitten maar zodra ik 1 stap had gezet deden hun de portieren ook open dus ik had al een goed gevoel. Eenmaal binnen feliciteerde de beste man me en werd ik naar huis gereden.
's Middags de auto gewassen en stiekem in m'n eentje ff een rondje gereden

Zie ondertitel
jij ook gefeliciflapperdepap staart, weer een gevaar erbij
(Sorry voor de woede, niet op jou gericht, maar ik ben gewoon echt goed wanhopig. Zo wanhopig dat ik bijna tot suicidale dingen in staat ben. Als het weer misgaat wil ik mezelf zo verschrikkelijk graag kapot maken. Als mijn lichaam niet eens kan slagen, wat doe ik er dan nog mee?)LED-Maniak schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:28:
Na de 4e keer kan je het staatsexame doen, das eenvoudiger dan CBR..
Het gaat NIET fout!!! Ik kan GOED rijden, alleen bij dat ******examen niet!!
En ik WIL niet staatsexamen doen, ik wil niet het stomste meisje van de familie zijn!!!
4 keer is de meeste keer dat mensen in mijn familie het haalden, ik wil niet stommer zijn dan hun, maar dat snappen die ***examinatoren niet!
Ik ga me helemaal lam

Samsung Galaxy Note 3
blijf gewoon nuchter. voor faalangst hoef je je niet te schamen, maar hoe meer druk je op jezelf zet, hoe lastiger je het jezelf maakt..!Sterretje6 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:19:
[...]
(Sorry voor de woede, niet op jou gericht, maar ik ben gewoon echt goed wanhopig. Zo wanhopig dat ik bijna tot suicidale dingen in staat ben. Als het weer misgaat wil ik mezelf zo verschrikkelijk graag kapot maken. Als mijn lichaam niet eens kan slagen, wat doe ik er dan nog mee?)
Het gaat NIET fout!!! Ik kan GOED rijden, alleen bij dat ******examen niet!!![]()
![]()
![]()
En ik WIL niet staatsexamen doen, ik wil niet het stomste meisje van de familie zijn!!!![]()
![]()
![]()
4 keer is de meeste keer dat mensen in mijn familie het haalden, ik wil niet stommer zijn dan hun, maar dat snappen die ***examinatoren niet!
Ik ga me helemaal lamslikken aan valdispert extra rustgegevend.
zeg gewoon tegen jezelf: ik ga mn best doen, lukt het wel dan

En vertel niet tegen jan en alleman dat je moet afrijden, dan ligt er misschien ook wat minder druk op je schouders.
Dat vertelde mijn instructeur me achteraf
Zie ondertitel
Pfff.. relaxSterretje6 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:19:
[...]
(Sorry voor de woede, niet op jou gericht, maar ik ben gewoon echt goed wanhopig. Zo wanhopig dat ik bijna tot suicidale dingen in staat ben. Als het weer misgaat wil ik mezelf zo verschrikkelijk graag kapot maken. Als mijn lichaam niet eens kan slagen, wat doe ik er dan nog mee?)
Het gaat NIET fout!!! Ik kan GOED rijden, alleen bij dat ******examen niet!!![]()
![]()
![]()
En ik WIL niet staatsexamen doen, ik wil niet het stomste meisje van de familie zijn!!!![]()
![]()
![]()
Ik ga me helemaal lamslikken aan valdispert extra rustgegevend.
Je lijkt wel een klein kind...
Dat had ik mij ook voorgenomen, totdat het er perongeluk uitfloepte en de hele wereld het meteen wist, wat een stress was dat zeg die dagen ervoorDentheman schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:05:
En vertel niet tegen jan en alleman dat je moet afrijden, dan ligt er misschien ook wat minder druk op je schouders.

Gewoon je best doen dame, dan komt het allemaal goed!
Verwijderd
De situatie van sterretje is herkenbaar, niet dat ik mezelf wat wil aandoen, maar ik baal na 6x niet slagen ook ontzettend van CBR en BNOR. BNOR is niet makkelijker hoor, het is precies hetzelfde, alleen dan op een andere plek. Alleen eraan denken doet het me het zweet al uitbreken, terwijl ik bij wijze van spreken zo kan rijden, alleen op een examen niet.
Het fijne is dat die lui het er achteraf ook nog eens fijn in gaan staan wrijven, wat je allemaal wel niet goed doet. Het enige wat je dan nog kan is breken. Voor mij is het rijbewijs halen een soort hel geworden, een hel waar ik volgend jaar toch weer in ga stappen omdat een rijbewijs nu eenmaal 'moet'.
Ik kan dan ook ontzettend pissig worden op mensen die dat rijbewijs wel halen en vervolgens als een asociale gaan rijden, terwijl ik zo mijn best moet doen om het rijbewijs te halen en ik nimmer onverantwoordelijk zal rijden. Dat zien die examinators op het CBR helaas niet en daarmee ben ik elk vertrouwen in een examinator voorgoed kwijtgeraakt.
Overigens komt dat niet meer vertrouwen vooral door het gedraai van examinatoren. De een zegt dat je teveel kijkt, de volgende te weinig. Een kletst je de oren van je kop af, maar heeft achteraf voor zijn gevoel niet veilig in de auto gezeten en weer een ander denkt dat je slecht ziet en stuurt je en passant naar een oogarts. Ik ben toch zeker geen debiel. Het gaat bij die examinazi's alleen maar om geld verdienen. Over de rug van jongeren heen die ze tot trauma's toe kunnen treiteren.
Het fijne is dat die lui het er achteraf ook nog eens fijn in gaan staan wrijven, wat je allemaal wel niet goed doet. Het enige wat je dan nog kan is breken. Voor mij is het rijbewijs halen een soort hel geworden, een hel waar ik volgend jaar toch weer in ga stappen omdat een rijbewijs nu eenmaal 'moet'.
Ik kan dan ook ontzettend pissig worden op mensen die dat rijbewijs wel halen en vervolgens als een asociale gaan rijden, terwijl ik zo mijn best moet doen om het rijbewijs te halen en ik nimmer onverantwoordelijk zal rijden. Dat zien die examinators op het CBR helaas niet en daarmee ben ik elk vertrouwen in een examinator voorgoed kwijtgeraakt.
Overigens komt dat niet meer vertrouwen vooral door het gedraai van examinatoren. De een zegt dat je teveel kijkt, de volgende te weinig. Een kletst je de oren van je kop af, maar heeft achteraf voor zijn gevoel niet veilig in de auto gezeten en weer een ander denkt dat je slecht ziet en stuurt je en passant naar een oogarts. Ik ben toch zeker geen debiel. Het gaat bij die examinazi's alleen maar om geld verdienen. Over de rug van jongeren heen die ze tot trauma's toe kunnen treiteren.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 14:58 ]
* MindStorm meldt zich ook maar eens hier
vanmorgen mn theorie gehaald, had wel een beetje geluk met makkelijke vragen denk ik
Meer mensen die bij CBR Haarlem moeten afrijden deze zomer? Is er nog ergens aan een examen te komen? anders zou ik pas ergens in september kunnen
vanmorgen mn theorie gehaald, had wel een beetje geluk met makkelijke vragen denk ik
Meer mensen die bij CBR Haarlem moeten afrijden deze zomer? Is er nog ergens aan een examen te komen? anders zou ik pas ergens in september kunnen
Tuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Examinatoren zijn geen mensen, ze zijn evil en willen rijk worden over jouw rug!! En dat iedereen om je heen _wel_ slaagt en jij niet, is allemaal de schuld van die examinatoren!!Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:55:
De situatie van sterretje is herkenbaar, niet dat ik mezelf wat wil aandoen, maar ik baal na 6x niet slagen ook ontzettend van CBR en BNOR. BNOR is niet makkelijker hoor, het is precies hetzelfde, alleen dan op een andere plek. Alleen eraan denken doet het me het zweet al uitbreken, terwijl ik bij wijze van spreken zo kan rijden, alleen op een examen niet.
Als je al 6x gezakt bent bij verschillende examinatoren valt je dan niets op?! Zouden al die examinatoren evil zijn, of kan je gewoon niet rijden?!
edit: je komt uit Oosterhout zie ik... dus dan heb je al een paar keer afgereden in het CBR in Breda.. Ik ben daar ook geslaagd (2e keer.. 1e keer "terecht" gezakt..).. dan zouden we eigenlijk het CBR even moeten bellen, ze hebben een administratieve fout gemaakt, ze hebben me laten slagen terwijl mn bankrekening nog niet leeg was?!?! Omg teh horror
[ Voor 8% gewijzigd door SyS_ErroR op 08-06-2007 12:39 ]
Ben het wel met SyS_ErroR eens.. ik moet altijd lachen als mensen iedereen behalve zichzelf de schuld geven van het feit dat ze zakken. Tuurlijk ben je afhankelijk van de examinator, en er zullen er vast wel wat tussen zitten die niet erg plezierig zijn.. maar bovenal doet zo'n examinator gewoon zijn werk.. in erg korte tijd een inschatting proberen te maken of iemand kan rijden of niet. Om dan gelijk van examinazi's te spreken omdat jij blijkbaar niet goed genoeg kan rijden (iig niet tijdens het examen) lijkt me wat overdreven.
precies!krietjur schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:14:
Ben het wel met SyS_ErroR eens.. ik moet altijd lachen als mensen iedereen behalve zichzelf de schuld geven van het feit dat ze zakken. Tuurlijk ben je afhankelijk van de examinator, en er zullen er vast wel wat tussen zitten die niet erg plezierig zijn.. maar bovenal doet zo'n examinator gewoon zijn werk.. in erg korte tijd een inschatting proberen te maken of iemand kan rijden of niet. Om dan gelijk van examinazi's te spreken omdat jij blijkbaar niet goed genoeg kan rijden (iig niet tijdens het examen) lijkt me wat overdreven.
Tuurlijk zitten er ook "minder aardige" examinatoren tussen, maar ook _die_ laten mensen slagen!
Je moet je gewoon niets van hun aantrekken, je moet rijden zoals je dat privé ook zou doen. Als je dan goed rijd, slaag je, ongeacht welke examinator je had!
Voor sommige mensen is dat alleen lastig, ik was heel chill bij me examen en deed alsof er geen examinator naast mij zat. Een vriend van mij heeft last van faalangst en is ondertussen al 5 keer gezakt, zijn instruceur ziet ook verschil tijdens lessen en hoe hij bij het examen rijd.
Verder rijden zoals je prive rijd, ik had tijdens mijn lessen al de gewoonte om met 1 hand te sturen maar tijdens het examen deed ik dit niet. Nu ik mijn rijbewijs heb wel weer natuurlijk.
Verder rijden zoals je prive rijd, ik had tijdens mijn lessen al de gewoonte om met 1 hand te sturen maar tijdens het examen deed ik dit niet. Nu ik mijn rijbewijs heb wel weer natuurlijk.
Het wel of niet makkelijk halen van een rijbewijs heeft niets te maken met domheid/slimheid. Sterker nog, volgens een instructeur die ik ken hebben mensen met een hoge opleiding meer moeite met het praktijkexamen dan anderen. Volgens hem 'omdat ze er te veel bij nadenken'. Of dat waar is weet ik niet, maar in mijn direkte werkomgeving heb ik wel een collega die het pas bij zijn zesde of zevende keer gehaald heeft tijdens een staatsexamen, en een ander die er maar mee gestopt is. En die zijn beide gepromoveerd (dr ir).Sterretje6 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:19:
gestresst verhaal
Dus ik zou er niet mee stoppen omdat je dan het 'domst' van de familie bent ofzo. Denk eens aan hoeveel geld je weggooit als je er mee stopt. En in de praktijk is het gewoon superonhandig (in sommige gevallen zelfs carrierebeperkend) om geen rijbewijs te hebben, vooral als je een vaste baan hebt.
Maar misschien komt het helemaal niet zover en haal je het gewoon de volgende keer. Positief blijven denken, succes
Sterker nog, voor mij is dit ook lastig, en TOCH ben ik geslaagd!victenn schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:40:
Voor sommige mensen is dat alleen lastig, ik was heel chill bij me examen en deed alsof er geen examinator naast mij zat. Een vriend van mij heeft last van faalangst en is ondertussen al 5 keer gezakt, zijn instruceur ziet ook verschil tijdens lessen en hoe hij bij het examen rijd.
De examinator had door dat ik zenuwachtig was voor het examen, en niet voor het verkeer!
Verwijderd
Woei 
Theorie is binnen, 6 fout dus net binnen de marge
.
Ik vond het qua moeilijkheid wel meevallen, ik had meer open vragen verwacht. Maargoed, hij is binnen en nu op naar de TTT
Theorie is binnen, 6 fout dus net binnen de marge
Ik vond het qua moeilijkheid wel meevallen, ik had meer open vragen verwacht. Maargoed, hij is binnen en nu op naar de TTT
Verwijderd
Uit de reacties hier blijkt dat niemand begrip op kan brengen voor mijn situatie. Ik weet toch zelf wel of ik kan rijden zeker, alleen op het examen is het anders. Enorme stress en die mensen die je moeten beoordelen wordt je niet veel kalmer van. Maar goed, ik zou je ook wel willen horen als je tegen wordt gewerkt. Wat ik stel, waarschijnlijk gewoon geluk gehad.
Dan zou ik eens overwegen om een cursus te nemen of naar de huisarts gaan voor pilletjes tegen de stress. Bespreek het eens met je instructeur.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:20:
Uit de reacties hier blijkt dat niemand begrip op kan brengen voor mijn situatie. Ik weet toch zelf wel of ik kan rijden zeker, alleen op het examen is het anders. Enorme stress en die mensen die je moeten beoordelen wordt je niet veel kalmer van. Maar goed, ik zou je ook wel willen horen als je tegen wordt gewerkt. Wat ik stel, waarschijnlijk gewoon geluk gehad.
Wij kennen jou verder niet dus kunnen er niet over oordelen of het niet klopt wat wij zeggen. In meerendeel van de gevallen is het namelijk zoals hierboven geschetst.
[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 08-06-2007 20:30 ]
*zucht*Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:20:
Uit de reacties hier blijkt dat niemand begrip op kan brengen voor mijn situatie. Ik weet toch zelf wel of ik kan rijden zeker, alleen op het examen is het anders. Enorme stress en die mensen die je moeten beoordelen wordt je niet veel kalmer van.

Wanneer valt het dubbeltje bij jou? Examinatoren werken je niet tegen, die doen enkel hun werk!!!
Als je dus goed rijd, dan slaag je!
En je hebt helemaal gelijk hoor.. 40 min een rondje rijden met een vreemde naast je is erg irritant, niemand doet examen voor zn plezier..
Dus omdat jij niet slaagt, heeft de rest geluk gehad?!Maar goed, ik zou je ook wel willen horen als je tegen wordt gewerkt. Wat ik stel, waarschijnlijk gewoon geluk gehad.

Sorry Schumacher, je hebt gelijk, ik kan inderdaad niet rijden

[ Voor 13% gewijzigd door SyS_ErroR op 08-06-2007 21:00 ]
Tja, ikzelf rij op examens ook slechter dan tijdens rijlessen of dagelijkse praktijk. Wat ook vandaag weer is gebleken. Tijdens mn lessen voor CE gaat alles prima, allerhande situaties los ik prima op. Achteruit bochtje om of aandocken gaat prima, maar vandaag tijdens mn examen heeft het aandocken me genekt. De hele rit had de examinator vrijwel nix op aan te merken, hooguit wat meer nacontrole na kruispunten (spiegelen na de kruising dus). Maar bij een dock aangekomen zette ik m in eerste instantie al verkeerd neer waardoor ik het voor me zelf moeilijk maakte maar door "het examen gebeuren" stond ik daar op dat moment niet bij stil.
Ik heb een partij lopen kloten met die trailer dat die kerel op een gegeven moment zei van "ik geloof het wel". De hele situatie had voor de rest van de rit daarna geen invloed. Gezellig zitten ouwehoeren over auto's, het rijden ging lekker etc. Aangekomen bij de "thuisbasis" de wagen netjes zoals het hoort achteruit in een vak gezet zonder enig probleem. Maar door dat dock akkefietje kon ie het toch niet goedkeuren, helaas helaas.
Maar het was een goede examinator, relaxte vent waar je gezellig mee kon lullen en die na het docken ook niet liet merken dat het niet goed was (zodat het niet gaat malen). Ik had (en mn instructeur eigenlijk ook) verwacht/gehoopt dat doordat de rest van de rit prima ging hij misschien zoiets zou hebben van: vooruit. Hijzelf twijfelde nog, maar tijdens die situatie had ik wel een paar momenten dat ik geen overzocht meer kon hebben over de rest van het verkeer en daar keurde hij het op af. Wat wel terecht is/was.
Dus over een tijdje mogen we weer opnieuw, en dan maken we het gewoon in 1 keer goed af, geen gesodemieter.
Voor mensen die het woord examinazi's gebruiken om wat voor reden dan ook: ga eerst bij jezelf te rade. Die mannen hebben meerdere functies. 1 daarvan is de maatschappij proberen te beschermen tegen incapabele chauffeurs (in alle categorieen). want je moet beseffen dat een auto in onkundige handen een moordwapen is. Als je 6 keer zakt (of hoeveel dan ook) moet je goed gaan bedenken wat er tegen je gezegd wordt. Een examinator geeft namelijk aan wat je fout doet ter advies. Zodat je er lering van kan trekken en het de volgende keer wel goed doet. Dat ze volgens jou tegenstrijdige adviezen geven komt waarschijnlijk doordat je het advies van de vorige "overdone" hebt bij de volgende (A: je kijkt te weinig, B: je kijkt teveel).
Probeer een middenweg te vinden in de adviezen die ze geven, probeer anders een andere rijschool als het moet (frisse wind enzo) maar bedenk je vooral dat ze je niet tegenwerken, ook zij proberen je te helpen om een goede chauffeur te worden. Het laatste wat ze willen is een incapabel persoon op de weg zetten die vervolgens de meest rare capiolen uit gaat halen. Het is geen liefdadigheids instelling onder het mom van "och arm kind, dit is al je zevende keer? Nou hier, pak dat roze briefje maar hoor" terwijl je er geen zak van kan.
Edit: tjezus, de grootste lap tekst in mn korte GoT geschiedenis..
Ik heb een partij lopen kloten met die trailer dat die kerel op een gegeven moment zei van "ik geloof het wel". De hele situatie had voor de rest van de rit daarna geen invloed. Gezellig zitten ouwehoeren over auto's, het rijden ging lekker etc. Aangekomen bij de "thuisbasis" de wagen netjes zoals het hoort achteruit in een vak gezet zonder enig probleem. Maar door dat dock akkefietje kon ie het toch niet goedkeuren, helaas helaas.
Maar het was een goede examinator, relaxte vent waar je gezellig mee kon lullen en die na het docken ook niet liet merken dat het niet goed was (zodat het niet gaat malen). Ik had (en mn instructeur eigenlijk ook) verwacht/gehoopt dat doordat de rest van de rit prima ging hij misschien zoiets zou hebben van: vooruit. Hijzelf twijfelde nog, maar tijdens die situatie had ik wel een paar momenten dat ik geen overzocht meer kon hebben over de rest van het verkeer en daar keurde hij het op af. Wat wel terecht is/was.
Dus over een tijdje mogen we weer opnieuw, en dan maken we het gewoon in 1 keer goed af, geen gesodemieter.
Voor mensen die het woord examinazi's gebruiken om wat voor reden dan ook: ga eerst bij jezelf te rade. Die mannen hebben meerdere functies. 1 daarvan is de maatschappij proberen te beschermen tegen incapabele chauffeurs (in alle categorieen). want je moet beseffen dat een auto in onkundige handen een moordwapen is. Als je 6 keer zakt (of hoeveel dan ook) moet je goed gaan bedenken wat er tegen je gezegd wordt. Een examinator geeft namelijk aan wat je fout doet ter advies. Zodat je er lering van kan trekken en het de volgende keer wel goed doet. Dat ze volgens jou tegenstrijdige adviezen geven komt waarschijnlijk doordat je het advies van de vorige "overdone" hebt bij de volgende (A: je kijkt te weinig, B: je kijkt teveel).
Probeer een middenweg te vinden in de adviezen die ze geven, probeer anders een andere rijschool als het moet (frisse wind enzo) maar bedenk je vooral dat ze je niet tegenwerken, ook zij proberen je te helpen om een goede chauffeur te worden. Het laatste wat ze willen is een incapabel persoon op de weg zetten die vervolgens de meest rare capiolen uit gaat halen. Het is geen liefdadigheids instelling onder het mom van "och arm kind, dit is al je zevende keer? Nou hier, pak dat roze briefje maar hoor" terwijl je er geen zak van kan.
Edit: tjezus, de grootste lap tekst in mn korte GoT geschiedenis..
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Verwijderd
Ze geven het rijbewijs ook aan wegvandalen die asociaal rijden, moet je maar es zien hoeveel 'petjes' er tegenwoordig rond rijden en hoe onverantwoordelijk ze rijden. Ik rij allesbehalve onverantwoordelijk, maar goed, het zal inderdaad wel aan mij liggen.
Maar die wegvandalen kúnnen wel goed rijden als ze dat willen. Dat hebben ze bewezen tijdens het rijexamen. Zij hebben dat rijbewijs dan ook verdient.
Jij daarentegen hebt dat niet kunnen laten zien aan de examinator, of dat nu komt omdat je zenuwachtig bent, of omdat je niet kan rijden is een uitspraak die we hier op het internet niet kunnen doen.
Wat zegt je instructeur er van?
En zijn er momenten waarop je beter rijd? 's ochtends, 's middags, 's avonds? Geen of wel les er voor?
Ik was blij dat ik in de ochtend kon afrijden, rond 08:00. Kon ik niet heel de dag stressen. Jammer genoeg was het wel heel erg vroeg op en kotste ik van de spanning mijn ontbijt er weer uit
Jij daarentegen hebt dat niet kunnen laten zien aan de examinator, of dat nu komt omdat je zenuwachtig bent, of omdat je niet kan rijden is een uitspraak die we hier op het internet niet kunnen doen.
Wat zegt je instructeur er van?
En zijn er momenten waarop je beter rijd? 's ochtends, 's middags, 's avonds? Geen of wel les er voor?
Ik was blij dat ik in de ochtend kon afrijden, rond 08:00. Kon ik niet heel de dag stressen. Jammer genoeg was het wel heel erg vroeg op en kotste ik van de spanning mijn ontbijt er weer uit

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Goed idee, de andere de schuld geven dat je na 6 pogingen nog niet hebt kunnen laten zien dat je kunt rijden.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:59:
Ze geven het rijbewijs ook aan wegvandalen die asociaal rijden, moet je maar es zien hoeveel 'petjes' er tegenwoordig rond rijden en hoe onverantwoordelijk ze rijden. Ik rij allesbehalve onverantwoordelijk, maar goed, het zal inderdaad wel aan mij liggen.
Onverantwoord is een slecht iets, maar het heeft het voordeel dat je wel lef hebt en meestal ook wel kan anticiperen. Ik had het laatst ook. Stond links voor een stoplicht achter een astra en rechtsvoor stond een leuke audi. Toen ik er stond bleek dat de banen terug naar 1 baan gingen, de rechter. De astra ging vlot weg, en ik wilde achter de audi. Toen bleek dat de audi mij geen ruimte gaf. En wat doe je dan? Stil staan, leuk, midden op een kruispunt. Ik heb in 0.02 seconde besloten dat ik door zou trappen en voor de audi ging. 70 waar ik 50 mocht, op <10CM van een tegenliggende BMW het spiegeltje geraakt en doorgereden. Je moet ergens een beslissing maken. Blijven kijken wat die audi doet is soms geen oplossing, soms moet je kiezen, anticiperen. Een gebrek eraan en ik zou je als examinator ook per definitie geen rijbewijs geven hoor.
Zo ook, met 50KM/u op de snelweg rij jij hardstikke veilig, je botst tegen niemand op maar echt goed is het ook weer niet. Doorrijden, met de maximum snelheden in acht nemen (in ieder geval zolang je je rijbewijs nog niet hebt). Anticiperen: "Jij of ik voor?" 1..2..3 "ik". Langzaam rollen, en als de ander dat niet ook doet doortrekken.
Rijden is meer dan snelheidsregels uit je kop leren, en ik heb zelf het gevoel ** dat jij niet durft te anticiperen. Als je net een vrachtwagen inhaald met 120 en je kijkt als je 'gelijk' staat met de bestuurder van de vrachtwagen dan kijk je of er voor de vrachtwagen iets is. Zo nee dan ga je gewoon naar rechts. Over je schouder kijken is als je onzeker bent, iets wat je niet moet zijn. Je moet beslissingen nemen als het moet, en niet eerst gaan kijken als er geen tijd voor is of het overbodig is.
** Voor zover dat kan op 60KM afstand van iemand die je niet kent. Derhalve kun je die uitspraak van mij negeren zoals je de examinatoren negeert.
Ik wil niet zeggen dat je een gevaar bent op de weg, maar blijkbaar vertrouwen de examinatoren jou nog niet. Doe er iets aan in plaats van te ranten op alles en iedereen.
Verwijderd
Tja je kunt pech hebben, dat er een lul naast je zit kan jij niet helpen en dat komt wel eens voor, heb ik ook gehad de eerste keer.
Maar stop nou eens met je te concentreren op kleine dingetjes zoals de auto juist inparkeren of achteruit de bocht om draaien. Daar gaat het niet om en boeit zo een examinator ook echt niet of dat perfect gaat. Je moet gewoon blijven kijken, opletten, alles in de hand hebben, de situatie overzien, je aan de regels houden en aanpassen aan het verkeer. Dat houd ook in dat je geen 50 gaat rijden(ook al mag dat) door de week langs een basisschool. Liever iets rustiger, 20 hoeft ook niet hoor maar je begrijpt wat ik bedoel. Dit soort zaken moet je dus ook anticiperen. Ook altijd zorgen dat je ziet dat anderen jou hebben gezien. Let op waar anderen naartoe kijken.
Dat je niet goed inparkeert of wat dan ook maakt bijna niets uit.
Zaken als optrekken van een helling zijn wel belangrijk, want als je dat niet kunt en er staat een auto achter je heb je een probleem.
Maar stop nou eens met je te concentreren op kleine dingetjes zoals de auto juist inparkeren of achteruit de bocht om draaien. Daar gaat het niet om en boeit zo een examinator ook echt niet of dat perfect gaat. Je moet gewoon blijven kijken, opletten, alles in de hand hebben, de situatie overzien, je aan de regels houden en aanpassen aan het verkeer. Dat houd ook in dat je geen 50 gaat rijden(ook al mag dat) door de week langs een basisschool. Liever iets rustiger, 20 hoeft ook niet hoor maar je begrijpt wat ik bedoel. Dit soort zaken moet je dus ook anticiperen. Ook altijd zorgen dat je ziet dat anderen jou hebben gezien. Let op waar anderen naartoe kijken.
Dat je niet goed inparkeert of wat dan ook maakt bijna niets uit.
Zaken als optrekken van een helling zijn wel belangrijk, want als je dat niet kunt en er staat een auto achter je heb je een probleem.
Het geeft idd niets als je bijzondere verrichtingen niet goed gaan, zolang het maar _veilig_ gebeurd
Laat maar!!SyS_ErroR schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:52:
[...]
Pfff.. relax
Je lijkt wel een klein kind...
[ Voor 21% gewijzigd door Sterretje6 op 10-06-2007 12:43 ]
Samsung Galaxy Note 3
Verwijderd
Nou als je echt borderline hebt (is niet over internet te beoordelen en helaas roepen sommigen met aandachtstekort zich graag uit tot borderliner) moet je dat tegen de examinator zeggen en een beetje uitleggen. Zeg het ook tegen je instructeur, misschien weet hij hoe er allicht iets te regelen valt tijdens het examen.
Als je hier al niet tegen kan, dat wordt straks dan nog leuk! Lekker in de file hangen, overal geirriteerde mensen om je heen.Sterretje6 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:26:
[...]
Sorry dat ik als borderliner niet zo heel goed hiertegen kan.
Sorry dat ik met *insert-random-moeilijk-woord* een beetje moe wordt van dat gemuts..

Wil je nou je rijbewijs of wil je niet het stomste meisje van de familie zijn?!
Wat heeft files nou te maken met dat ik er niet tegen kan dat ik maar niet slaag?!SyS_ErroR schreef op zondag 10 juni 2007 @ 00:24:
[...]
Als je hier al niet tegen kan, dat wordt straks dan nog leuk! Lekker in de file hangen, overal geirriteerde mensen om je heen.
Sorry dat ik met *insert-random-moeilijk-woord* een beetje moe wordt van dat gemuts..
Wil je nou je rijbewijs of wil je niet het stomste meisje van de familie zijn?!
Ik zal superblij zijn, als ik eindelijk eens zelf in een file sta! Al is die file 100 kilometer.
[ Voor 9% gewijzigd door Sterretje6 op 10-06-2007 09:56 ]
Samsung Galaxy Note 3
Dat van die 100 Kilometer kom je nog op terug... Geloof me 
(En al helemaal als je auto geen airco heeft
)

(En al helemaal als je auto geen airco heeft

[ Voor 32% gewijzigd door Roberto op 10-06-2007 11:45 ]
Als je er al niet tegen kan als iemand "relax" tegen je zegt op een forum, wacht maar totdat je je rijbewijs hebt.Sterretje6 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 09:52:
[...]
Wat heeft files nou te maken met dat ik er niet tegen kan dat ik maar niet slaag?!
Ik zal superblij zijn, als ik eindelijk eens zelf in een file sta! Al is die file 100 kilometer.
Er is _heel veel_ agressie in het verkeer. Zeker met filerijden. Als jij van baan wilt veranderen idioten die het gat dichtrijden (zodanig dat je hun neus bijna in jouw deur hebt zitten).
Dat zie ik jou nog niet doen, zeker niet als je je zó gedraagt...

Ja hoi. 
Twee weken geleden voor het eerst examen gehad ( B ), en gezakt. Ik heb nu hier de laatste 2 pagina's gelezen en wel gelachen hoor. Ik heb mijn rijbewijs ook echt nodig ivm werk bij een autobedrijf, maar moet nu weer wachten.
Ik kon de examinator ook wel villen ( "Ik breng de auto en mezelf toch heel van A naar B
" ), maar ik ben er inmiddels wel overheen. Zes keer zakken lijkt me té frustrerend, en zou voor mij bijna een teken zijn om de hele boel maar aan de kant te mikken.
Als ik hem de volgende keer niet haal, doe ik bij een ander bedrijf een verkorte cursus met examengarantie, en dan rammen ze me er maar doorheen.
Twee weken geleden voor het eerst examen gehad ( B ), en gezakt. Ik heb nu hier de laatste 2 pagina's gelezen en wel gelachen hoor. Ik heb mijn rijbewijs ook echt nodig ivm werk bij een autobedrijf, maar moet nu weer wachten.
Ik kon de examinator ook wel villen ( "Ik breng de auto en mezelf toch heel van A naar B
Als ik hem de volgende keer niet haal, doe ik bij een ander bedrijf een verkorte cursus met examengarantie, en dan rammen ze me er maar doorheen.
Examengarantie geld meestal alleen voor mensen die nog nooit eerder zijn afgereden en/of les hebben gehad. En daar komen ze echt wel achter als je bij hun gaat lessen. Tenzij je echt rampzalig rijd

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Of als je gaat afrijden aan de examinator vragen:"Zit bij deze auto het gaspedaal ook rechts?!"Motrax schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:04:
Examengarantie geld meestal alleen voor mensen die nog nooit eerder zijn afgereden en/of les hebben gehad. En daar komen ze echt wel achter als je bij hun gaat lessen. Tenzij je echt rampzalig rijd![]()
Dat heb je toch echt verkeerd begrepen.SyS_ErroR schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:51:
[...]
Als je er al niet tegen kan als iemand "relax" tegen je zegt op een forum,
Samsung Galaxy Note 3
Weet je wat jij eens zou moeten doen: je post nalezen voordat je hem plaatst. Het kwam namelijk wel zo over
Nee!!
Ik kan er niet tegen dat ik maar niet slaag!!!! DAT bedoelde ik. En daar zei ik sorry voor, voor het feit dat ik er niet tegen kan dat ik maar niet slaag. Nou allemaal begrepen?
Sjesus.
Ik kan er niet tegen dat ik maar niet slaag!!!! DAT bedoelde ik. En daar zei ik sorry voor, voor het feit dat ik er niet tegen kan dat ik maar niet slaag. Nou allemaal begrepen?
Sjesus.
Samsung Galaxy Note 3
Pff relaxSterretje6 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:31:
Nee!!![]()
Sjesus.

kon het niet laten...
Verwijderd
Kalm aan. Je er druk over maken haal je 'm nog niet mee hoorSterretje6 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:31:
Nee!!![]()
Sjesus.
Is het ook te overwegen met je examinator om hem jou precies te laten vertellen wat je fout doet? En of hij dat ook graag wil onderbouwen?
Ik kan me voorstellen dat als er niets gezegd wordt dat het behoorlijk frustrerend kan zijn. Mijn examinator lult me af en toe ook de oren van de kop, trapt op de rem, geeft ineens gas op drukke punten, tja.. Het is op dat moment heel erg veel stress maar dat je moet het volgende moment alweer vergeten zijn. Als je dat niet doet en je blijft er maar mee bezig dan maak je fout op fout omdat je je gedachten niet vrij hebt, je zit nog te piekeren over het vorige immers.
Dus mischien is het wel verstandig om met jou rij-instructeur + examinator er over te hebben wat er nou precies fout is. En het is bullshit dat je rij-instructeur daar niet aan mee wil werken.
Hoeveel kost nou zo'n examen trouwens?
Praktijk kost minstens 90E volgens de CBR-site. Maar bij mij was dat wel eerder iets van 130E geloof ik.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 00:35:
Hoeveel kost nou zo'n examen trouwens?
[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 11-06-2007 10:35 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Verwijderd
Na 6 keer gezakt te hebben zou ik ook een druk erachter hebben hoor 
Maar ik mag me gelukkig prijzen, mijn ouders hebben 2 rijscholen en daarom kost het me dan ook niets (op de pasfoto's na dan)!
Wil ik trouwens wel mijn maandagmorgen-ervaring met jullie delen
Ik heb soms een probleem met kijken. Zodra mijn instructeur zegt eerste of tweede rechts, dan kijk ik spiegels, richting, voorsorteren, en maak mijn bocht waarop ik iets teveel op mijn bocht gefocussed ben, en de rest niet echt meer zie.
En dan is hij wel weer zo'n pestkop om dan vol op de rem te staan (terwijl er helemaal niets aan de hand is), maar gewoon meer om mij wat meer alerter te maken. Ik vind het soms overdreven, maar hij heeft enigzins wel gelijk, en soms betrap ik hem ook een beetje 'bitchend' op mij.
Je moet niet verwachten dat ik alles in 1 keer goed doe, maar ruimte moet zijn om fouten te maken is, en daar van te leren. Als ik dan een bocht gewoon goed maak, en bij wijze van op m'n vingers getikt wordt over iets 'onbenulligs' dan is dat best klote gewoon.
Maar ik vergeet het snel, en doe weer wat ik aan het doen was, op de weg letten en anticiperen! zolang je nog rijlessen volgt kijk dan niet raar op dat je een fout maakt, je bent er tenslotte om te leren.
Maar ik mag me gelukkig prijzen, mijn ouders hebben 2 rijscholen en daarom kost het me dan ook niets (op de pasfoto's na dan)!
Wil ik trouwens wel mijn maandagmorgen-ervaring met jullie delen
Ik heb soms een probleem met kijken. Zodra mijn instructeur zegt eerste of tweede rechts, dan kijk ik spiegels, richting, voorsorteren, en maak mijn bocht waarop ik iets teveel op mijn bocht gefocussed ben, en de rest niet echt meer zie.
En dan is hij wel weer zo'n pestkop om dan vol op de rem te staan (terwijl er helemaal niets aan de hand is), maar gewoon meer om mij wat meer alerter te maken. Ik vind het soms overdreven, maar hij heeft enigzins wel gelijk, en soms betrap ik hem ook een beetje 'bitchend' op mij.
Je moet niet verwachten dat ik alles in 1 keer goed doe, maar ruimte moet zijn om fouten te maken is, en daar van te leren. Als ik dan een bocht gewoon goed maak, en bij wijze van op m'n vingers getikt wordt over iets 'onbenulligs' dan is dat best klote gewoon.
Maar ik vergeet het snel, en doe weer wat ik aan het doen was, op de weg letten en anticiperen! zolang je nog rijlessen volgt kijk dan niet raar op dat je een fout maakt, je bent er tenslotte om te leren.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 10:40 ]
lism..
je kan het bitchen noemen, maar ze streven ernaar, dat je 100% foutloos rijdt tijdens de lessen. als je dan tijdens het examen zenuwachtig ben, kán je een klein foutje permitteren..
op de rem trappen als er weinig aan de hand is, heb je blijkbaar nodig. had ik ook paar keer. slikken en weer doorgaan..
je kan het bitchen noemen, maar ze streven ernaar, dat je 100% foutloos rijdt tijdens de lessen. als je dan tijdens het examen zenuwachtig ben, kán je een klein foutje permitteren..
op de rem trappen als er weinig aan de hand is, heb je blijkbaar nodig. had ik ook paar keer. slikken en weer doorgaan..
20 euro voor een gezondheidsverklaring.._the_crow_ schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:34:
[...]
Praktijk kost minstens 90E volgens de CBR-site. Maar bij mij was dat wel eerder iets van 130E geloof ik.
Kostte mij 204 euro voor het afrijden.
Inderdaad dat op die rem trappen maakt je even wat bewuster... Deed mijn instructeur ook (heb inmiddels mijn rijbewijs), Ik moest rechtsafslaan en ik keek niet goed genoeg in de spiegel, dus hij trapt vol op de rem, doet de deur open en zegt "Oh sorry mevrouw!!"BootVluchteling schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:53:
lism..
Er was natuurlijk helemaal niemand maar dat was wel even schrikken
Als je met dezelfde instelling achter het stuur zit tijden het examen kan ik me goed voorstellen dat je telkens zakt...Sterretje6 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:31:
Nee!!![]()
Sjesus.
Het feit dat je zakt ligt bij jezelf... Zoek daarom ook de oplossing bij jezelf. En dat komt denk ik toch echt neer op het loslaten van dat driftige gedoe van je.
Zie deze post meer als een advies dan als kritiek
Verwijderd
Ich weiss.BootVluchteling schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:53:
lism..
A.s donderdag is er weer 1 geplanned bij een andere instructeur (m'n huidige heeft z'n agenda vol), dus het schiet lekker op zo.
Heh.. Ik mocht trouwens achteruit-inparkeren, en ik vraag 'm zo nog "waar precies?" , meneer stapt de auto uit, rent een meter of 20 verderop, en gaat daar staan zwaaien van 'hier hier!"
schitterend!Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:03:
[...]
Ich weiss.
A.s donderdag is er weer 1 geplanned bij een andere instructeur (m'n huidige heeft z'n agenda vol), dus het schiet lekker op zo.
Heh.. Ik mocht trouwens achteruit-inparkeren, en ik vraag 'm zo nog "waar precies?" , meneer stapt de auto uit, rent een meter of 20 verderop, en gaat daar staan zwaaien van 'hier hier!".
waar is de Tweaker Mocro eigenlijk gebleven..?
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/207566BootVluchteling schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:13:
waar is de Tweaker Mocro eigenlijk gebleven..?
Die heeft maar 6 berichten gehad.
ik bedoelde meer salimrmaf-DG- schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:58:
[...]
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/207566![]()
Die heeft maar 6 berichten gehad.
Maak er maar 199 euro van._the_crow_ schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:34:
[...]
Praktijk kost minstens 90E volgens de CBR-site. Maar bij mij was dat wel eerder iets van 130E geloof ik.
Samsung Galaxy Note 3
Vriendin van me is zelfs de 3e keer geslaagd en die rijd echt niet goed hoor. Ze is nog veel te nerveus en bang om ook maar een blaadje aan te rijden (bij wijze van spreken dus).
Ik heb gewoon niet zoveel geld + dat ik dus wel foutloos rij tijdens de lessen + dat ik wil verhuizen naar Limburg (dat gaat binnenkort gebeuren) en dat moeilijk gaat als ik dan nog niet geslaagd ben. Ik kan moeilijk alles weer naar Limburg verzetten (ben daar ooit begonnen) + dat ik er niet meer dan 4 keer over wil doen, omdat ik piep-ooms heb die in staat zijn om daar héél lullige grapjes over te gaan maken (wat ik echt niet zal trekken
) + dat ik me nu al stommer voel dan mijn vriend (1 keer) en mijn vriendin (3 keer).
Ik weet gewoon zeker dat ik het echt niet zal trekken om nog een keer te horen dat ik gezakt ben. Ik weet als geen ander hoe ik ben en wat ik allemaal voel.
Ik heb al besloten (uit zelfbescherming dus) om als ik ook maar het woord gezakt hoor, dat ik meteen opsta en wegloop. Anders kan ik naar het ziekenhuis.
Ik heb gewoon niet zoveel geld + dat ik dus wel foutloos rij tijdens de lessen + dat ik wil verhuizen naar Limburg (dat gaat binnenkort gebeuren) en dat moeilijk gaat als ik dan nog niet geslaagd ben. Ik kan moeilijk alles weer naar Limburg verzetten (ben daar ooit begonnen) + dat ik er niet meer dan 4 keer over wil doen, omdat ik piep-ooms heb die in staat zijn om daar héél lullige grapjes over te gaan maken (wat ik echt niet zal trekken
Ik weet gewoon zeker dat ik het echt niet zal trekken om nog een keer te horen dat ik gezakt ben. Ik weet als geen ander hoe ik ben en wat ik allemaal voel.
Ik heb al besloten (uit zelfbescherming dus) om als ik ook maar het woord gezakt hoor, dat ik meteen opsta en wegloop. Anders kan ik naar het ziekenhuis.
[ Voor 4% gewijzigd door Sterretje6 op 12-06-2007 11:08 ]
Samsung Galaxy Note 3
besef je nou niet dat je jezelf onnodig onzeker en moeilijk maakt..?Sterretje6 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:05:
Vriendin van me is zelfs de 3e keer geslaagd en die rijd echt niet goed hoor. Ze is nog veel te nerveus en bang om ook maar een blaadje aan te rijden (bij wijze van spreken dus).
Ik heb gewoon niet zoveel geld + dat ik dus wel foutloos rij tijdens de lessen + dat ik wil verhuizen naar Limburg (dat gaat binnenkort gebeuren) en dat moeilijk gaat als ik dan nog niet geslaagd ben. Ik kan moeilijk alles weer naar Limburg verzetten (ben daar ooit begonnen) + dat ik er niet meer dan 4 keer over wil doen, omdat ik piep-ooms heb die in staat zijn om daar héél lullige grapjes over te gaan maken (wat ik echt niet zal trekken) + dat ik me nu al stommer voel dan mijn vriend (1 keer) en mijn vriendin (3 keer).
je zet jezelf DERMATE onder druk, dat het gewoon bijna logisch is dat je buigt onder de druk.
blijf rustig, en accepteer het als je zakt. meer kan je niet doen. als je je druk gaat maken verspil je energie aan iets wat het niet waard is.
en stop eens met jezelf vergelijken met anderen. het is leuk en aardig dat je vriendin niet kan rijden, en je vriend in de 1e keer slaagt. geen enkele situatie is gelijk..
ik heb alles, inclusief 2 vrachtwagen rijbewijzen in 1 keer gehaald. nooit ergens voor gezakt? kan ik nu goed rijden? per definitie niet, maar het geluk was blijkbaar enigszins aan mijn zijde.
inmiddels vind ik dat ik wel bovengemiddeld kan rijden, omdat ik als trucker meer verkeersinzicht heb dan sommige simpele automobilisten.
we duimen voor je. wees rustig en doe je ding.
Het blijft "maar" je rijbewijs hoor... Er zijn belangrijkere dingen in het leven. Tuurlijk is het zonde van het geld maar het is niet zo dat je leven ineens ophoudt als je het nu (weer) niet haalt.

TomvdBerg: Hier ben ik.
@Stressertje6: Ik snap jouw wel. Wie zijn theorie/rijbewijs zijn eerste keer niet haalt, waarna zijn tweede keer ook niet denk je dat het een hopeloze doel is. Het hoeft niet altijd aan jouw te liggen. Ik had bijvoorbeeld een hele aardige examinator, de ander heeft een racist, en weer een ander heeft een buitenlander. Als de examinator chagerijnig is, kan dat slecht uitpakken voor je. 4 Keer is wel erg, maar geen ramp. Er zijn mensen die na hun 6e keer hun theorie niet eens hebben gehaald...
Je moet alles rustig aan doen. Wees in het begin van de examen heel rustig, en laat de examinator niet zien dat je zenuwachtig bent of stresst. Ik maakte bijvoorbeeld gewoon grapjes.
Ik moest op mijn examen zelf de achterverwarming en koelventilator aanzetten, omdat het begon te condenseren in de auto. Denk dus ook aan de omstandigheden die je kunt tegenkomen. Ik wens je succes. Over het geld: Werken... Er zijn nu volgens mij genoeg banen te vinden, op een zaterdag en zondag. Werk je die 2 dagen, dan heb je in 2 weken geld voor een examen. Dat is dan denk ik wel de moeite.
En over die ooms van je: Laat ze toch praten, ik heb letterlijk skit aan mensen die iemand anders uitlachen... Wie het laatst lacht,
@Stressertje6: Ik snap jouw wel. Wie zijn theorie/rijbewijs zijn eerste keer niet haalt, waarna zijn tweede keer ook niet denk je dat het een hopeloze doel is. Het hoeft niet altijd aan jouw te liggen. Ik had bijvoorbeeld een hele aardige examinator, de ander heeft een racist, en weer een ander heeft een buitenlander. Als de examinator chagerijnig is, kan dat slecht uitpakken voor je. 4 Keer is wel erg, maar geen ramp. Er zijn mensen die na hun 6e keer hun theorie niet eens hebben gehaald...
Je moet alles rustig aan doen. Wees in het begin van de examen heel rustig, en laat de examinator niet zien dat je zenuwachtig bent of stresst. Ik maakte bijvoorbeeld gewoon grapjes.
Ik moest op mijn examen zelf de achterverwarming en koelventilator aanzetten, omdat het begon te condenseren in de auto. Denk dus ook aan de omstandigheden die je kunt tegenkomen. Ik wens je succes. Over het geld: Werken... Er zijn nu volgens mij genoeg banen te vinden, op een zaterdag en zondag. Werk je die 2 dagen, dan heb je in 2 weken geld voor een examen. Dat is dan denk ik wel de moeite.
En over die ooms van je: Laat ze toch praten, ik heb letterlijk skit aan mensen die iemand anders uitlachen... Wie het laatst lacht,
[ Voor 5% gewijzigd door SalimRMAF op 12-06-2007 12:08 ]
Gulfstream G650
Was jij eerst niet zo'n schijterd dat die een bril moest? Omdat je dan dom lijkt bij je ouders? En dan zeg je nu: Laat ze toch praten....salimrmaf schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:06:
TomvdBerg: Hier ben ik.![]()
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
die discussie is nu wel klaar.. laten we het over sterretje hebben.. salimraf is genoeg geflamed nu.DeluxZ schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:46:
[...]
Was jij eerst niet zo'n schijterd dat die een bril moest? Omdat je dan dom lijkt bij je ouders? En dan zeg je nu: Laat ze toch praten....
Dit topic is gesloten.