Het grote rijbewijs topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.981 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:23
Chakotay schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 07:51:
[afbeelding]

Tijdens uw examen maakt een gouden Corvette een rolling burnout vlak voor uw auto. Wat doet u?

A. U rijdt die pimpsloep van de weg af.
B. Luid juichen en klappen.
C. Niets, u ziet helemaal geen Corvette, want u heeft geen bril op.
hijs fijn! _/-\o_ _/-\o_

wel apart dat onze GoT mocro nu zijn rijinstructeur erbij haalt, dat híj op het formulier heeft gezet dat hij niet brildragend is.. right.

betreft nummerbord lezen.. ik deed hetzelfde.. examinator.. huh? ooh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Chakotay schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 07:51:
[afbeelding]

Tijdens uw examen maakt een gouden Corvette een rolling burnout vlak voor uw auto. Wat doet u?

A. U rijdt die pimpsloep van de weg af.
B. Luid juichen en klappen.
C. Niets, u ziet helemaal geen Corvette, want u heeft geen bril op.
OMG 8)7 8)7 ownd 8)

ik ga trouwens voor A :o :9

[ Voor 3% gewijzigd door DeluxZ op 10-05-2007 09:02 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
waar blijft onze stoere mocro nou..? vermoed dat ie gezakt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

:(
Yo, had hoofdpijn. Ben om 12 uur gaan slapen, zodat ik helemaal fris ben. Nou niet dus... Door het denken over een plan, en wat wel en niet zou kunnen.. bleef ik minstens tot 2 uur wakker. Nou heeft mijn innerlijke klok me om 6 uur gewekt, dus kon ik niet meer slapen. :O

4 uur geslapen, 3 uur te gaan tot het examen, 2 brillen, 1 Salim.

Ik at smorgens een glas melk, extra gezond. 3 Dadels uit Tunesie erbij. Helpt tegen slechte ogen.

Voor de praktijk nog een lesuur rijles gehad. Heeft wel 'geholpen' , want ik kreeg bijna dezelfde weg.

Het begon zo: De bril stond paraat in mijn binnenzak. Ik heb effe de Kenteken van een Caddilac Escalade opgeschreven op mijn hand, want die stond precies op de plekje waarvan ik dacht dat ik die moest voorlezen. Effe ook de auto ernaast opgeschreven.

Toen ging ik naar beneden. Naar CBR. :| Ik had tafel 5..
Ik ging er zitten, heel rustig en lief. :) Kennisgemaken met de man, was wel aardige opa.
Hij maakte allemaal grapjes. Toen gingen we naar boven, naar de parkeerplaats. :o

Hij zei: Lees de kenteken van de BOX-lesauto. :X :| }:O
Aah kijk, gelukkig stond die 10 meter van me af. :9 SE-XY-69. Goed! _/-\o_
Meteen doorgaan, voor mezelf was ik al geslaagd. >:)

We gingen in de auto zitten, toen moest ik de contact draaien en de lichten testen. Ging goed. Ik was iets doms vergeten: Mn gordel. Gelukkig kwam er iemand stiekem naast me, en zei "Doe Gordel om." terwijl de examinator de achterlichten aan het controleren zat. :9

Dat was okay. Het regende, dus de motorkap hoefde niet open. Wat wel moest, was 3 rooie lampjes verklaren op het dashbord.

De eerste, zag je een accu. Ik zei als de accu kapot is...
De tweede zag je een olie-vullertje, ik zei dus gewoon olie...
De derde was een remschijf-ding, met eronder STOP. Ik zei als je remmen kapot zijn. :Y)
Dat laaste wist ik toevallig omdat dat lampje een week geleden bij mn pa z'n auto brandde. B-)

Toen gingen we starten, Vroom, pai pai CBR, hello natte wereldje.
Het was glad buiten. Ik reed dus best rustig. We reden eerst een 30-KM zone in. Daar was k toevallig een uur geleden ook, dus wist ik de max snelheid etc. Die rijschool van mij weet ook alles, alles wat hij me vertelde, kwam aan bod. Alles ging goed. Na de einde van een 80-KM weg kreeg je een onoverzichtelijke bocht onder een trein-rails. In zn 2, en oppassen voor de stoepje die ik bij de rijles ervoor aantikte. :Y) Ook die hap meegenomen.

We gingen een doodlopende steeg in, dus moest ik omkeren > Eerste Speciale verichting.

Deed het best goed, vooral het kijken. Toen gingen we Tilburg-City in. Best eng... veel vrachtwagens. Ik reed door een 30-KM zone, waar de weg gesplitst was door een blauw verplicht bordje met pijl naar rechts. Ik moet dus rechts rijden. De auto voor me reed tegen het verkeer in, wat verkeerd was. Hij deed dat omdat 4 meter na dat bordje een Vuilniswagen stond. :? Wat moest ik doen? Ik heb geleerd bij mijn theorie dat dat bord verplicht is, dus moest ik wel door. Het was goedgegaan, maar de examinator zei dat ik ook mocht spookrijden. :N Dan weet ik dat dus voor de volgende keer....

Hij vroeg waarom ik een rijbewijs wou. Ik zei (Had ik al eerder ingepland. :9 )

Ik wil mijn vader helpen als we op vakantie gaan naar Marokko, het duurd 3 dagen en mijn vader is al oud. Mhuahhaha, is hij eens niet. :P

We gingen een wegje op, waar een jeep stond geparkeerd. Ik moest Fileparkeren > Tweede speciale verlichting.
Dat ging minder. :O Keek wel goed, maar auto zat voor 20% buiten de jeep, moet je voorstellen. :Z

Toen ging ik een stilstaande vrachtwagen inhalen, maar k twijfelde of ik mijn knipperlicht moest aanzetten. :Z Die man zei: Eeuh, je knipperlicht." ik zei: " Oow ja" :)

We gingen de snelweg op... Ging goed, tot er een bordje boven de snelweg stond met "90" je weet wel, de verplichte snelheid. Echter, dat bord geldde alleen voor verkeer naar Eindhoven, terwijl ik naar Berkel Enschot ging. Dus op de weg ging ik 90 ipv 120... -O-

De terugweg naar CBR ging voorspoedend. We gingen stoppen, sleutels eruit. Easier said than done! Sleutel wou er niet uit. :? Oow, je moest hem indrukken had mijn rijinstructeur me geleerd. O-)

Dan restte er nog 1 ding... Het uitstappen. Dat deed ik heel erg goed, 3X spiegels kijken, klaar.

Daar was het grote moment... Ik ging zitten, tegenover de Man. Naast me de rij-instructeur. Was wel spannend. Ik had er vrede mee als ik zou zakken, het gebeurt wel vaker. Mijn fouten, en dat waren er nogal wat. aan de andere kant vond ik het goed gaan, want de examinator weet dat ik een beetje zenuwachtig ben, omdat ik een mens ben. *;

Hij zei: Hoe vond je het gaan,? Eerlijk! Ik zei; Ik vond het wel goed, maar normaal rijd ik beter. :Y Hij zei, je mag je vader helpen met rijden, want de rijbewijs heb je. >:) Tadaa!

*O* :9 *; d:)b *O* :9 *; d:)b *O* :9 *; d:)b *O* :9 *; d:)b *O* :9 *; d:)b *O* :9 *; d:)b

Mijn ogen waren dus geen probleem, expres slijmen werkt. De man zelf was al oud, dus heeft hij respect voor mij dat ik mijn óude' vader wil helpen. Jah, en diemensen die wouwen dat ik zakte: Pech, voglende keer beter. Ik heb het verdiend, na 29 rijlessen. Niet illegaal of stiekem gereden, gewoon 29 lessen. Theorie in 1 keer, Praktijk in 1 keer. Geluk is belangrijk, voor hetzelfde geld had ik een racist gekregen ofzo. Voor de mensen die het plastic pasje nog moeten halen: Succes, en let op wat ik hierboven heb geschreven. Zak je, geef dan niet op maar ga door, tweede keer heb je misschien meer geluk. Bedankt voor jullie help, volgens mij zien jullie mij niet vaak meer terug hier in het vervoer topic! Ik ga nu verder rijden in mijn "BMW 760Li" Wat een alnge review. I'm Out!

Yahoooo! *O* :Y *O* :Y

[ Voor 24% gewijzigd door SalimRMAF op 10-05-2007 11:59 . Reden: Te emotioneel. ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Je post houdt halverwege op :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is ie gezakt. Als ik zou slagen, ga ik heus niet een heel verhaal typen om te zeggen wat ik allemaal heb gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38

Dentheman

Zie signature

SyS_ErroR schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:02:
[...]

Nou vooruit! :>
Je hebt idd je rijbewijs niet nodig om veilig te kunnen rijden. Dat kan net daarvoor ook wel! ;)
Je bent alleen _gigantisch_ de lul als je op zo'n moment betrapt wordt.. daarom heb ik dat zelf nooit gedaan (maar kan het me goed voorstellen! mjum rijden! :9 )
idd, maar als je weet waar ze meestal controleren (zoals die dag toevallig, hoorde ik achteraf) is het makkelijk te omzeilen :) En het is echt vet tof, doe alles wat ik met lessen ook geleerd heb, alleen allemaal iets sneller, kan me niet voorstellen dat ik met rijbewijs anders rijdt als dat ik gister heb gedaan :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:45:
[...]

Volgens mij is ie gezakt. Als ik zou slagen, ga ik heus niet een heel verhaal typen om te zeggen wat ik allemaal heb gedaan :P
Ik was nog bezig met mijn lange verhaaltje te maken. :Y

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00

krietjur

Where am I?

Jahoor, de nummerplaat die je moest oplezen was SEXY69.
Ongeloofwaardig aandachtsgeil ventje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

krietjur schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:06:
Wejoow, tuurlijk ken ik dat kentekentje niet meer, heb hem net zelf verzonnen. De auto's die ik wel had genoteerd op mijn hand, waren: 65-Bl nog wat, en 26-JT-FT.

Ik moet nu nog naar de gemeentehuis, 40 euro meebrengen samen met een pasfoto. Dan heb ik, als het goed is dinsdag mijn pasje. :) Ik zal toch niet vaak rijden, dus wees niet bang als je in/rondom Tilburg komt.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
krietjur schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:06:
heb je zn oow mijn ouders zijn nu zo zielig, ik ben nu dood-topic niet gelezen..?

hij geilt op aandacht.. dat zie je ook aan zijn stoere, ik rij in mn papa's gestolen BMW 7serie auto.

waarom ga ik hier eigenlijk nog op in.. kunnen we die gast niet dood-negeren? }:O :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
BootVluchteling schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:17:
[...]

heb je zn oow mijn ouders zijn nu zo zielig, ik ben nu dood-topic niet gelezen..?

hij geilt op aandacht.. dat zie je ook aan zijn stoere, ik rij in mn papa's gestolen BMW 7serie auto.

waarom ga ik hier eigenlijk nog op in.. kunnen we die gast niet dood-negeren? }:O :/
offtopic: z'n pa heeft een citroen evasion Dit topic

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Hij zei: Hoe vond je het gaan,? Eerlijk! Ik zei; Ik vond het wel goed, maar normaal rijd ik beter. Hij zei, je mag je vader helpen met rijden, want de rijbewijs heb je. Tadaa!
Gefeliciteerd, hopelijk wat veilige km-ters voor de boeg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Frunz schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:20:
[...]

offtopic: z'n pa heeft een citroen evasion Dit topic
wat een negerbak _O- _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Zo lok je het alleen maar verder uit, hou daar eens mee op...
Laat hem lekker leven in zijn eigen wereld, waneer hij een ongeluk veroorzaak
kun je hem altijd nog de nek omdraaien... :(

_/-\o_ Alle geslaagden gefeliciteerd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
b00ster schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:01:
[...]

Zo lok je het alleen maar verder uit, hou daar eens mee op...
Laat hem lekker leven in zijn eigen wereld, waneer hij een ongeluk veroorzaak
kun je hem altijd nog de nek omdraaien... :(

_/-\o_ Alle geslaagden gefeliciteerd! :D
waarom heeft ie geen golf 3 met 4 stortkokers eronder zonder demper die in het plaatje "meest foute tuningbakken-topic" hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

BootVluchteling schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:17:
[...]

Dat van de 7-serie een grapje is, weet iedereen. Ja, mijn vader heeft een Citroen Evasion. Wat is er mis mee? Bijna full-options, Airco, Electrische en getinte ramen.

Volgens mij kom jij aandacht te kort... "BootVluchteling"
b00ster schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:28:
[...]

Gefeliciteerd, hopelijk wat veilige km-ters voor de boeg... :)
Bedankt b00ster. >:) Eindelijk iemand die mij gewoon normaal feliciteerd. Ik heb nog nooit zo'n GoT-volk gezien, die hoopt dat ik zak, en mij naderhand ook nog eens niet feliciteerd. :|

Please, ik vind dat je bij zoiets als een rijbewijs niet moet hopen dat iemand zakt, voor niemand hoe erg die persoon ook is. Ik vind het echt niet leuk dat als ik mijn rijbewijs wil, ik 3 X ben gezakt ofzo. Dan lijkt het een heeele weg.
LOL, welke auto heb jij dan? Ik denk geen patserbak. _O- _O- _O- _O- Of heb je helemaal geen auto? Niet dat ik er een heb...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Wat als jullie allebij eens ophouden met deze zielige vertoning, jullie vervuilen er het topic mee... :O

PS: Oja, de reden dat ik feliciteer is omdat iedereen de kans moet hebben om zich te laten tonen in het verkeer en te bewijzen dat ze dat briefje waard zijn. Vandaar "GEFELICITEERD" AAN IEDEREEN! _/-\o_

;) Binnekort zie je mij ook wel veuren...

[ Voor 55% gewijzigd door b00ster op 10-05-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik rij in een splinternieuwe Toyota Yaris 1.3i met inmiddels 9K KM op de teller, waarvan 99,9% door mijzelf op de teller gezet.

de reden dat mensen de pik op je krijgen

- je faked je eigen dood (hoe kansloos)
- je loopt te patseren over een BMW 7 serie die je niet heb
- je ben strontstraaleigenwijs over het veiliger doen in het verkeer wat niet stoer is. (bril, OMG!, niet stoer :O)

dat je em nu gehaald heb, chapeau.. de manier waarop door eigenwijs te zijn over je bril :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

BootVluchteling schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:37:
[...]

ik rij in een splinternieuwe Toyota Yaris 1.3i met inmiddels 9K KM op de teller, waarvan 99,9% door mijzelf op de teller gezet.

de reden dat mensen de pik op je krijgen

- je faked je eigen dood (hoe kansloos)
- je loopt te patseren over een BMW 7 serie die je niet heb
- je ben strontstraaleigenwijs over het veiliger doen in het verkeer wat niet stoer is. (bril, OMG!, niet stoer :O)

dat je em nu gehaald heb, chapeau.. de manier waarop door eigenwijs te zijn over je bril :')
Toyota, goede merk. Yaris? Gewonnen bij iDols zeker. Is wel een goede auto. ;)

-Eigen Dood: Dit heeft niet te maken met zieligheid, iedereen op de forum haate mij eignelijk een beetje, ik ook hun. Ik wou kijken hoe ze zouden reageren. Tuurlijk weten zij ook dat het een neppe dood is, het is alleen maar grappig! Verder niks, alleen een grapje dus.

-BMW760Li: Deze auto heb ik ook niet, maar het is gewoon een mooie auto. Ik mag zeggen wat ik niet laten kan. Als je wilt mag je dat dus vervangen door een Citroen Evasion. ;)

-Over dat bril is al opgelost, zoals je ziet. Ik rijd alleen als het mooi weer is, want ik wil geen ongelukken en/of andere gevaarlijke dingen veroorzaken. Ja, het was dom van me, maar we kunnen de tijd niet terugspoelen.

Ik ga nu rusten, want dat heb ik wel nodig na 4 uur slapen. :O Ok? Tom, peace? Ik erken mijn fouten. <punt>

Dat over mijn bril; hopelijk als je alles leest snap je in welke positie ik zat> Te weinig tijd voor een nieuwe bril etc. Ik ben niet eigenwijs (meer). Ik heb ook gezegd dat ik vanaf Donderdag normaal zou worden, nou vandaag is het donderdag.

[ Voor 7% gewijzigd door SalimRMAF op 10-05-2007 13:53 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Mag ik hieruit concluderen dat je nu een bril gaat kopen voor het rijden? ;)

Over een uurtje begint m'n theorie A. Wish me luck. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

-DG- schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:56:

succes :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
-DG- schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:56:

moet lukken! ik duim voor je.

betreft onze GoT mocro (;)) ik hoop dat we je als een veilige coureur in ons midden kunnen nemen. zolang je maar beseft dat wat je gedaan heb, niet al té verstandig was. maar afaik zie je dat nu ook in.

ik wens je vele veilige KM's in, al zal je mij niet zo 123 inhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

BootVluchteling schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:44:
[...]

moet lukken! ik duim voor je.

betreft onze GoT mocro (;)) ik hoop dat we je als een veilige coureur in ons midden kunnen nemen. zolang je maar beseft dat wat je gedaan heb, niet al té verstandig was. maar afaik zie je dat nu ook in.

ik wens je vele veilige KM's in, al zal je mij niet zo 123 inhalen :+
Thanks. ;)

Ovedr een tijdje zal ik je wel inhalen, als ik het geld heb voor een 760 V12. :9

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
salimrmaf schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:52:
[...]

Thanks. ;)

Ovedr een tijdje zal ik je wel inhalen, als ik het geld heb voor een 760 V12. :9
ja, daar kan mijn papa's bak niet tegenop :'( ML320 CDI

blijft ook leuke bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm, zeker geen slechte bak, nee. ;) Hoe oud bent u/jij?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Jeej, gehaald. *O*
Ik had alleen bij 3 vragen dat ik op het eind van de vraag dacht, oh nee... 8)7 En dan te weinig tijd hebben om hem te corrigeren. Beetje slordig.
Verder had ik ik nog bij 2 vragen dat ik een beetje zat te twijfelen. Uiteindelijk 4 fout. ;)

En bedankt voor de successen. :>
salimrmaf schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:35:
tomvdburg

[ Voor 36% gewijzigd door -DG- op 10-05-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Woei, AVB voor de motor is ook binnen, de 30e mag ik het AVD-examen proberen :)

Andere geslaagden: gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

is er niet genoeg talent hier tesamen om een recensie databank van rijscholen te maken? Ik erger me nog steeds dat dat er nog niet is :D

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:01

Theimon

Snapte!?

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:06:
[...]

Je post op GoT. 'nuff said.
_O-

Definitieve data zijn bekend voor mn her voor CE. Donderdag 7 juni 4 uurtjes rijden van half 1 tot half 5 en dan 8 juni om 11 uur 2 uurtjes rijden en daarna examen. Op hoop van zege.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Jazzper schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:56:
is er niet genoeg talent hier tesamen om een recensie databank van rijscholen te maken? Ik erger me nog steeds dat dat er nog niet is :D
Bestaat wel, maar niet echt compleet of veel reacties.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo men nieuwe examen staat ook alweer gepland voor de 5e juni
Nu ff geregeld ism andere rijschool dat t dus veel sneller is, anders zou het oktober worden en da is we erg ver weg :O

Vorige keer alleen gezakt op "besluiteloosheid" ofwel dat ik volgens examinator te lang wachtte bij kruispunt

Volgende keer ook zelfde rijden, iets sneller weg bij kruispunt en t komt helemaal goed :P

Moest dinsdag nog wel ff een testje doen met de auto waarin ik dan zou rijden, een Corolla, die auto rijden wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:29:
Zo men nieuwe examen staat ook alweer gepland voor de 5e juni
Nu ff geregeld ism andere rijschool dat t dus veel sneller is, anders zou het oktober worden en da is we erg ver weg :O

Vorige keer alleen gezakt op "besluiteloosheid" ofwel dat ik volgens examinator te lang wachtte bij kruispunt

Volgende keer ook zelfde rijden, iets sneller weg bij kruispunt en t komt helemaal goed :P

Moest dinsdag nog wel ff een testje doen met de auto waarin ik dan zou rijden, een Corolla, die auto rijden wel lekker :)
vastberaden zijn idd.. zorg dat je overtuigend overkomt.. niet van uh uh, maar hier ben ik!
gaat vast lukken. kip met cola light Keep the faith alive :Y)
salimrmaf schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:35:
zeg maar jij tegen u, want ik heb een hekel aan u ;) (schijnt op een button te staan :+)

22 lentes jong.. nog 2 mnd+11 dgn en ik tik de 23 aan

/edit

foto van mn auto.. het zonnetje staat er niet zuiver op, maar dit is em.

http://img125.imageshack.us/my.php?image=s0021yi4.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door BootVluchteling op 11-05-2007 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Mooie wagen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
dank u. inmiddels 9200 KM op de teller :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:54
salimrmaf schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:34:

Hij zei: Lees de kenteken van de BOX-lesauto. :X :| }:O
Aah kijk, gelukkig stond die 10 meter van me af. :9 SE-XY-69. Goed! _/-\o_
Meteen doorgaan, voor mezelf was ik al geslaagd. >:)
Als hij iemand doodrijdt examinator aanklagen voor nalatigheid? Wel heel erg dit. Als je met 50 km/h rijdt kan jij dus al nooit voor iets op tijd remmen binnen een bepaalde afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Woei. Proefles aangevraagd om in te schatten hoeveel lessen ik nodig heb.
Echt for real.. haal dat rijbewijs voor je afstudeert. Niet te combineren met een werkweek. Echt ellendig dit...

Waarschijnlijk ga ik nu 's ochtends voor werk (spits rondom Utrecht anyone? ;)) en vrijdag overdag lessen. Wat een crime :D

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 23:49
(jarig!)
Dat was ook mijn reden om hem tijdens mijn studie te halen. Ben nu 21 en heb hem dit jaar gehaald, nooit echt het nut er van in gezien en daarom ook uitgesteld. Dat is zelf moest betalen speelde natuurlijk ook mee. Nu in 4 maanden dat ik mijn rijbewijs heb ruim 1000 km gereden, af en toe komt het wel van pas dus. Verder nog wat ritjes voor mijn stage gedaan.

Succes met je proefles, hopelijk heb je niet al te veel lessen nodig. Maar als je oefent met spits is wel goed op zich. Weet je al waar je aan toe bent met woon-werk verkeer straks.

[ Voor 4% gewijzigd door victenn op 11-05-2007 17:02 ]

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Naast je werk lessen is toch niet zo'n probleem? Gewoon 's avonds en in het weekend rijden, alleen even vrijnemen voor de examens.

* Chakotay heeft z'n B ook tussen fulltime werken door gehaald, en is nu met A bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 1 maand en 3 dagen wordt ik 18, dus me eerste motor rijles nemen! Ik heb er nu al zin in :D (maar toch wel zenuwachtig :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:52
Even snel diegenen feliciteren met het behalen van theorie-certifaten en praktijk examen. :)

Vandaag mijn 24e les gehad en het ging vrij goed. Bij een paar bochten waar je erg kort moet draaien mocht de snelheid er eerder uit, op sommige kruispunten waar het stoplicht op groen gaat en niet betekent dat je op snelheid mag komen omdat je tegenliggers voorrang moet verlenen, mocht ik even duidelijker laten merken dat ik het snapte (moest gewoon stoppen i.p.v. zachtjes doorrollen). Rotondes met meerdere banen ging ook goed waar ik de vorige lessen altijd in de knoei raakte ondanks ik het wel snap hoe je moet sorteren. Kijkgedrag was verder prima.

Maar goed, mijn rij-instructeur gaat binnenkort het examen reserveren, hopelijk kan ik ergens eind juni terecht. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:25:
Over 1 maand en 3 dagen wordt ik 18, dus me eerste motor rijles nemen! Ik heb er nu al zin in :D (maar toch wel zenuwachtig :+)
Heb je dan tegen die tijd al wel theorie A(voor motor) gedaan? Anders kun je niet met die motor lessen beginnen he (of je moet al je rijbewijs B hebben, maar dat zal niet als je nog niet 18 bent). ;) Bij auto mag je wel zonder theorie beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
-DG- schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:39:
[...]

Heb je dan tegen die tijd al wel theorie A(voor motor) gedaan? Anders kun je niet met die motor lessen beginnen he (of je moet al je rijbewijs B hebben, maar dat zal niet als je nog niet 18 bent). ;) Bij auto mag je wel zonder theorie beginnen.
Zal wel te maken hebben omdat je instructeur niet echt kan ingrijpen in bijv. voorrangsituaties?

Hoe gaat dat eigenlijk met motorrijlessen? Eerst op een groot terrein met de motor oefenen en dan op pad waar je rij-instructeur acherop zit of je volgt of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001

krietjur

Where am I?

Ik heb m'n rijlessen ook gedaan terwijl ik een full-time baan heb. Scheelt wel dat ik lekker flexibel ben qua werktijden. Heb dus 1x in de week les genomen voordat ik naar m'n werk ging (8:00 tot 9:30). Voordeel was gelijk dat ik op die manier nog een stukje ochtend-drukte (scholieren onderweg naar school enzo) meemaakte. Dan 1x in de week 's avonds of zaterdags. Ging prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
D. Ninjai schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:23:
[...]

Zal wel te maken hebben omdat je instructeur niet echt kan ingrijpen in bijv. voorrangsituaties?

Hoe gaat dat eigenlijk met motorrijlessen? Eerst op een groot terrein met de motor oefenen en dan op pad waar je rij-instructeur acherop zit of je volgt of zo?
Inderdaad, heeft ermee te maken dat de instructeur niet kan ingrijpen en dat jij ook de juridische bestuurder bent (in tegenstelling tot autorijles waar de instructeur dit is). Dwz. dat jij ook de boetes moet betalen voor verkeersovertredingen. ;)
Meteen iemand achterop lijkt me nou niet echt bevordelijk om het te leren he. ;) De instructeur rijdt er gewoon achteraan met een motor of auto.

Heb m'n eerste les overigens volgende week vrijdag. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Meestal ga je bij de eerste les(sen) achterop of met eigen vervoer naar een afgesloten terrein om daar de besturing van de motor door te krijgen. Als dat eenmaal gaat zelf de weg op met de instructeur achter je aan, die instructies door een zendertje schreeuwt :p

Instructeur achterop heb ik nooit gehad, lijkt me ook niet ideaal als je nog helemaal geen rij-ervaring hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Chakotay schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:07:
Naast je werk lessen is toch niet zo'n probleem? Gewoon 's avonds en in het weekend rijden, alleen even vrijnemen voor de examens.

* Chakotay heeft z'n B ook tussen fulltime werken door gehaald, en is nu met A bezig.
dat hebben meer mensen bedacht: die tijden hebben wachtlijsten van 8 tot 10 weken... ik heb die tijd niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jazzper schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:19:
[...]

dat hebben meer mensen bedacht: die tijden hebben wachtlijsten van 8 tot 10 weken... ik heb die tijd niet ;)
Muh, das lang zeg... Ik kon na 1 telefoontje meteen een week later beginnen. Geen andere rijscholen in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
-DG- schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:56:
Inderdaad, heeft ermee te maken dat de instructeur niet kan ingrijpen en dat jij ook de juridische bestuurder bent (in tegenstelling tot autorijles waar de instructeur dit is). Dwz. dat jij ook de boetes moet betalen voor verkeersovertredingen. ;)
Meteen iemand achterop lijkt me nou niet echt bevordelijk om het te leren he. ;) De instructeur rijdt er gewoon achteraan met een motor of auto.

Heb m'n eerste les overigens volgende week vrijdag. *O*
Ik heb nog nooit een lessende motorbestuurder gezien dus vandaar dat ik aan het gokken was hoe het gaat. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 23:49
(jarig!)
Die kom je toch wel af en toe tegen hoor, met vestjes met een L er op en dan iets erachter rijd de instructeur op de motor. Zo ben ik ze iig tegen gekomen.

Zit zelf er ook over na te denken om motor rijlessen te nemen, maar denk dat ik er mee wacht tot ik ook daadwerkelijk een motor kan/wil kopen. Anders heb je al een behoorlijke tijd niet gereden en moet je opeens weer rijden.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
Zo!!

Ten eerste iedereen die ik hiervoor nog niet gefeliciteerd heb met het rijbewijs en of behalen van de theorie, bij deze gefeliciteerd en degene die het niet gehaald hebben kop op het komt wel goed!

Bij deze wou ik melden dat ik donderdag 10 mei geslaagd was voor mijn 'zwaar' Motorrijbewijs!!!
In totaal:

12 uur voertuigbeheersing, examen 5 minuten klaar....
theorie 2 x overgedaan (8 ft en geslaagd met 6 ft)
10 uur verkeersdeelname, examen ging goed!

vrijdag aanvraag gedaan bij het gemeentehuis voor het nieuwe roze pasje, maandag over een week ophalen (dond en vrijdag vrij en verplichte atv ambtenaren (wee zelf ook vrijdag vrij, voel me net ook een 'echte' ambtenaar 8)7))

[ Voor 16% gewijzigd door PsychoHellDude op 14-05-2007 13:53 ]

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Vandaag met een vriend meegereden die vorige week geslaagd is. Hij heeft 40 lessen gehad maar ik snap niet hoe ze hem hebben laten slagen, ik voel me echt niet veilig, hij beheerst het voertuig totaal niet.

Maarja, eerst maar eens zien hoe men over mij praat als ik geslaagd ben :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
Dentheman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:07:
Vandaag met een vriend meegereden die vorige week geslaagd is. Hij heeft 40 lessen gehad maar ik snap niet hoe ze hem hebben laten slagen, ik voel me echt niet veilig, hij beheerst het voertuig totaal niet.

Verassing.. sommigen zal dat nooit lukken.

Ik ken een kerel, heeft in 3x zijn rijbewijs gehaald.. Rijd een week later de auto van pappie&mammie in de prak.. Heeft inmiddels zijn eigen autootje (Nissan Micra :')) maar kan absoluut niet rijden.

Soms moet je hem er even aan herinneren dat je ergens 50 mag ipv 80.. Of dat we in Nederland aan de rechterkant van de weg rijden, en dat soort leuke dingen..

Oftewel, ik stap echt nooit meer bij die kerel in de auto, echt levensgevaarlijk (en ondertussen denkt hij dat ie sportief rijd.. :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sportief rijden is meestal een smoes voor niet kunnen rijden :P

/me Motrax geeft gewoon toe slecht te rijden
Is ook geen excuus, maar toch.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

die vriend van mij rijdt niet sportief, ik heb het idee dat 'ie gewoon niet waar die mee bezig is, nu is het ff wennen om ineens in een auto te rijden zonder stuurbekrachtiging, maar na 100 kilometer kan je zoiets toch wel doorhebben, anticiperen is ook iets wat 'ie niet snapt, heb 'm 3 keer eraan moeten herrineren dat er een auto kwam die voorang had en die echt niet zou gaan stoppen.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dentheman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:07:

Misschien nog niet echt zeker van zichzelf als die rijd? Kan misschien nog komen.. :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Dentheman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:33:
die vriend van mij rijdt niet sportief, ik heb het idee dat 'ie gewoon niet waar die mee bezig is, nu is het ff wennen om ineens in een auto te rijden zonder stuurbekrachtiging, maar na 100 kilometer kan je zoiets toch wel doorhebben, anticiperen is ook iets wat 'ie niet snapt, heb 'm 3 keer eraan moeten herrineren dat er een auto kwam die voorang had en die echt niet zou gaan stoppen.
De stuurbekrachtiging de schuld geven is echt lame..
Toen ik net mn rijbewijs had moest ik ook ff een stukje rijden in de oude rover van mn tante (zonder stuurbekrachtiging dus..)

De tijd die ik nodig had om daar aan te wennen? Alleen bij het wegrijden uit mijn parkeervak...

Wat mij betreft is het huidige systeem dus ook niet goed... het is lootjes trekken bij het CBR of je wel of niet slaagt, en daarna kan je (eigenlijk) gewoon ongestoord slecht rijden..
(afgezien van roekeloos rijgedrag e.d.)
Glashelder schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:35:
[...]

Misschien nog niet echt zeker van zichzelf als die rijd? Kan misschien nog komen.. :P
Dan checkt ie zijn dooie hoek wel 2x, in plaats van _niet_ :P

[ Voor 12% gewijzigd door SyS_ErroR op 14-05-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dan heeft 'ie nog nooit echt iets in zijn dode hoek gehad? Ik had daar met lessen ook best moeite mee, omdat ik het theoretisch wel aangehoord had en wist, maar in de praktijk nooit had meegemaakt.

Na een paar keer ingevoegd te hebben op de rijksweg, een fietser en een wandelaar, weet ik wel wat de dode hoek is :+ Overigens allemaal op tijd gezien, juist omdat ik in de dode hoek keek.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt nu wel erg dichtbij. Over twee dagen mijn eerste rijles, over 7 dagen al het theorie-examen. De rijles zou in principe goed moeten gaan. Ik heb genoeg in de simulator kunnen oefenen. Volgens de simulator ( :+ ) deed ik goed mijn best. Ik heb zelfs extra lessen gedaan, waar anderen nooit aan toe komen (nieuwe rijden, nacht/mist, parkeren, hellingproef, keren)

/me is benieuwd :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Parkeren, hellingproef en keren lijkt me haast onmogelijk om te oefenen in de simulator? Ik had altijd moeite om nu echt in te schatten hoeveel ruimte ik over had. Simulator is goed om handelingen achter elkaar te oefenen, maar sommige dingen moet je gewoon aanvoelen of goed kijken...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op 31 mei 2007 om 09:00 een afspraak voor de 1e keer theorie te doen.

Helaas ben ik niet zo goed in leren, ik onthoud dingen niet zo erg goed, maar via zo'n veka-best cdrom heb ik rond de 10 tot 15 fouten.

Zijn de vragen moeilijker als die van de veka-best cd rom ??

Worden de examens ook in zo'n soort lokaal gegeven in groningen ??

Afbeeldingslocatie: http://rijbewijs.cbr.nl/img/C/ontheright/8.jpg

of heeft iedereen een apart scherm ??

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Laatst online: 15-09 22:12

Luke!

#Treinbaas
In de regel zo'n lokaal inderdaad, en het niveau is m.i. vergelijkbaar, zeker niet moeilijker dan het echte examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik heb theorie-examen afgelegd in Groningen en die lokaal ziet er exact hetzelfde uit alleen er hangen meer televisies. Ik heb mijn theorie geleerd met de nieuwe boeken van Veka en die hebben mij prima geholpen. Mijn rij-instructeur heeft mij nog een cd-rom uitgeleend met oefen examens van Verjo dacht ik en die waren erg pittig. Niveau van de vragen vond ik vrij laag, voor mij zaten er geen vragen tussen waar je ernstig aan het twijfelen bent zoals die van Verjo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:39:
Heb op 31 mei 2007 om 09:00 een afspraak voor de 1e keer theorie te doen.

Helaas ben ik niet zo goed in leren, ik onthoud dingen niet zo erg goed, maar via zo'n veka-best cdrom heb ik rond de 10 tot 15 fouten.

Zijn de vragen moeilijker als die van de veka-best cd rom ??

Worden de examens ook in zo'n soort lokaal gegeven in groningen ??

[afbeelding]

of heeft iedereen een apart scherm ??

Alvast bedankt.
als je met die veka best 10 tot 15 fouten maakt maak je op het echte examen het dubbele, veka is echt zo makkelijk in vergelijking tot het cbr examen... ik snap niet dat ze een cbr cd uitgeven met hun soort vraagstelling erop, dan kan je tenminste wat van de vraagstelling snappen! tricky basterds... gewoon goed de uitzonderingen snappen, goed snappen op de foto waar de auto / motor staat met de daarbij behorende borden die dan gelden.

Ik neem aan dat elk cbr lokaal ongeveer hetzelfde is en dat de tv's ongeveer hetzelfde zijn. Er kunnen max 50 mensen mee doen aan zo'n examen.

succes ermee!

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
D. Ninjai schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:19:
Ik heb theorie-examen afgelegd in Groningen en die lokaal ziet er exact hetzelfde uit alleen er hangen meer televisies. Ik heb mijn theorie geleerd met de nieuwe boeken van Veka en die hebben mij prima geholpen. Mijn rij-instructeur heeft mij nog een cd-rom uitgeleend met oefen examens van Verjo dacht ik en die waren erg pittig. Niveau van de vragen vond ik vrij laag, voor mij zaten er geen vragen tussen waar je ernstig aan het twijfelen bent zoals die van Verjo.
het is idd wel een leuk middel om mee te oefenen, kan je wennen met de tijd die je voor de vragen hebt. Maar leer gewoon de theorie goed! in combinatie met de vragen die je met die oefen cd hebt. Als je iets niet snapt of gokt direct opzoeken dan weet je het tenminste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
In Doetinchem beweerde ze dat de tv's uit konden vallen door afgaande mobiele telefoons. _O- Nog nooit van gehoord. :')

Trouwens hetzelfde als dat plaatje hierboven, alleen ook met iets meer tv's.

[ Voor 25% gewijzigd door -DG- op 14-05-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsychoHellDude schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:32:
[...]

als je met die veka best 10 tot 15 fouten maakt maak je op het echte examen het dubbele, veka is echt zo makkelijk in vergelijking tot het cbr examen... ik snap niet dat ze een cbr cd uitgeven met hun soort vraagstelling erop, dan kan je tenminste wat van de vraagstelling snappen! tricky basterds... gewoon goed de uitzonderingen snappen, goed snappen op de foto waar de auto / motor staat met de daarbij behorende borden die dan gelden.

Ik neem aan dat elk cbr lokaal ongeveer hetzelfde is en dat de tv's ongeveer hetzelfde zijn. Er kunnen max 50 mensen mee doen aan zo'n examen.

succes ermee!
Aangezien ik niet zo goed ben in het leren, heb ik dan nu een probleem ??

Ik heb van collega's gehoord dat hun ook +/- 10 tot 15 fouten thuis hadden en op het theorie-examen minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hoerayy!!!

Heb vandaag een e-mail gekregen dat ik mn pasje kon ophalen. :>

Een vriend, die vrijdag praktijk had en te horen kreeg dat hij pas volgende week zijn rijbewijs kon ophalen, heeft 40 Euro extra betaald. :O

Ik heb hem dus nu al, zonder extra te betalen. >:)

De cassiere van de gemeente zei; wees er zuinig op. :?
Als je hem kwijtraakt, kun je toch gewoon een nieuwe kopen? ;)

Oow, ze bedoelt niet te hard rijden etc. Mhuhahaha. :P

Dat valt wel te bezien... }:O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:52:
[...]

Aangezien ik niet zo goed ben in het leren, heb ik dan nu een probleem ??

Ik heb van collega's gehoord dat hun ook +/- 10 tot 15 fouten thuis hadden en op het theorie-examen minder.
Ja, dan heb je een probleem.
Dan moet je namelijk langer leren voordat je alles beheerst.. *zucht*.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:13:
[...]

Ja, dan heb je een probleem.
Dan moet je namelijk langer leren voordat je alles beheerst.. *zucht*.. :/
Ik kan wel gaan leren, maar onthoud niet zo veel.... :(

Op 31 mei ga ik de 1e keer theorie doen.

testjes op cbr.nl gaan wel allemaal goed ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:16:
[...]

Ik kan wel gaan leren, maar onthoud niet zo veel.... :(

Op 31 mei ga ik de 1e keer theorie doen.

testjes op cbr.nl gaan wel allemaal goed ...
Gewoon veel leren, veel oefenen, veel herhalen! :)

Of wil je straks, als je je rijbewijs hebt, samen met je theorieboekje de auto in stappen.. ehh, gelijkwaardige kruising, maar heeft die auto van rechts nou wel of geen voorrang.. Ik gok van niet.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
SyS_ErroR schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:28:
[...]

Of wil je straks, als je je rijbewijs hebt, samen met je theorieboekje de auto in stappen.. ehh, gelijkwaardige kruising, maar heeft die auto van rechts nou wel of geen voorrang.. Ik gok van niet.. :/
_O- vooral die gok ook :')

Gewoon veel leren, en alles wat je 'gokt' leren! Waarom is het zo en niet zo... snap je, zorg dat je de regels snapt, en gewoon gezond boeren verstand helpt echt!! Wish you good luck, komt wel goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
PsychoHellDude schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:15:
[...]

_O- vooral die gok ook :')

Gewoon veel leren, en alles wat je 'gokt' leren! Waarom is het zo en niet zo... snap je, zorg dat je de regels snapt, en gewoon gezond boeren verstand helpt echt!! Wish you good luck, komt wel goed :-)
hihi. uhm, maar dingen niet zeker weten is minder erg dan besluiteloos op een kruispunt afrijden..

óf je neemt voorrang, of je hebt het en gebrúikt het.. als je gaat twijfelen krijg je chaos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
voorrang nemen kan een hele goede oplossing zijn, maar dat hangt ook nauw samen met chaos ;')

ik snap hem wel, ik hoop voor hem dat de theorie hem goed af gaat, maar dat hij de praktijk wel goed tussen de oren heeft! Vriend van mij haalt zn theorie met twee vingers in zn neus, maar ik ga never nooit meer naast hem in de auto zitten, wat een ramp op de weg en ook nog eens gevaarlijk totaal geen beheersing van de auto en zeker gebrek aan inzicht! en dan ook nog zeggen dat hij het uitstekend kan en uiterst vooruitdenkend is.... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:52

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Persoonlijk ben ik van mening dat je beter eerst rijlessen gehad kan hebben en dat je dan pas je theorie doet. Scheelt zoveel in leren. Je leert tenslotte 'spelenderwijs' .

/me Notna heeft ook eerst iets van 15 lessen genomen alvorens zijn theorie te doen. Paar standaard dingen leren (hoe diep zijn de groeven van de banden, vanaf welk gewicht een aanhanger met rembeveiliging enz.) en in 1 keer gehaald met 4 fout. (terwijl er maar van de 40 die er zaten, er 10 geslaagd zijn (CBR Amsterdam) en van die 30 die gezakt waren, 75% daarvan kende elkaar al van eerdere keren :X )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
Notna schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:35:
Persoonlijk ben ik van mening dat je beter eerst rijlessen gehad kan hebben en dat je dan pas je theorie doet. Scheelt zoveel in leren. Je leert tenslotte 'spelenderwijs' .

/me Notna heeft ook eerst iets van 15 lessen genomen alvorens zijn theorie te doen. Paar standaard dingen leren (hoe diep zijn de groeven van de banden, vanaf welk gewicht een aanhanger met rembeveiliging enz.) en in 1 keer gehaald met 4 fout. (terwijl er maar van de 40 die er zaten, er 10 geslaagd zijn (CBR Amsterdam) en van die 30 die gezakt waren, 75% daarvan kende elkaar al van eerdere keren :X )
trieste bedoeling is dat ook hé... bij het motor theorie was ik één van de 3 geslaagden van de 30...
deels mee eens dat je theorie halverwege doet... mee eens spelenderwijs de theorie leren, maar het is natuurlijk wel belangrijk dat je al wat theorie van te voren weet voordat je de auto in stapt, lijkt mij wel handig! Het theorie halen ja dat moet gewoon voordat je afrijdt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling

gebeurt zooo vaak. vrachtauto theorie is ook 1/3e dat het haalt.. ik blijf het kansloos vinden..

mits het door slechte voorbereiding komt that is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag, op m'n verjaardag, m'n eerste les gehad. Ik moest direct al gaan tanken, en als ik op de 50 euro kwam kreeg ik een flesje cola. En dat is me gelukt :P. Verder heb ik nog op de autoweg gereden, autosnelweg, door de stad overal een beetje eigenlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PsychoHellDude schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:06:
[...]

het is natuurlijk wel belangrijk dat je al wat theorie van te voren weet voordat je de auto in stapt,
Misschien hard dat ik het zeg, maar als iemand de basistheorie die je nodig hebt om een auto veilig door het verkeer te chauffeuren niet kent op zijn 18e, dan ben je wel erg dom.
Ik bedoel, wat heb je nodig? Rechts heeft voorrang, borden, strepen. Tram is handig als je in een van die steden komt. Maar al die kennis heb je toch ook nodig om veilig met de fiets of zelfs te voet door het verkeer te komen?
Kijk, dat je niet weet dat je op een voorrangsweg buiten de bebouwde kom niet op de rijbaan mag parkeren dat is iets anders.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Aan de ene kant wel Maasluip, aan de andere kant moet je in het verkeer ineens niet als fietser gedragen, maar als automobilist. Dan is de theorie opfris cursus best handig.

Daarnaast moet je in een veel kortere tijd beslissingen nemen en moet je er goed mee bekend zijn. Laatst nam ik bruut voorrang en was er een andere bestuurder die verbaasd mij voor liet. Achteraf bedacht ik pas dat hij een kortere draaicirkel (ding iets) had en dus voorrang had. Dat soort regels hoor je te kennen en te kunnen herkennen en toepassen binnen een paar seconden.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:01
Owjeetje, nog 2 rijlessen en dan moeten we aan de bak :X

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

ja, ik ook, misschien 3 ff kijken hoe het gaat :)

Nog 2,5 week :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Jeej, eerste motorrijles gehad :D , wat is dat veel leuker dan auto zeg. :P Zie ook dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd dat geneuks met de uitzonderingen op regeltjes. De theorie ansich lukt mij vrij goed. Alleen als er vragen van "mag je hier inhalen" en "mag je hier stilstaan" komen, ga ik de fout in.

Gelukkig is dit slechts een kwestie van flink uit het hoofd leren. Morgen en zondag nog goed de theorie leren + die regeltjes en uitzonderingen op de regeltjes uit het hoofd leren. Hopelijk slaag ik maandag dan in een keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:39

BrZ

SyS_ErroR schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:28:
[...]

Mwa, een groot deel van de dingen die je bij je theorie moet weten zijn niet nodig als directe kennis.

Alsog je er ook maar iets aan hebt om te kunnen zeggen hoeveel mg alcohol je per liter in je bloed mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D :D Geslaagd voor de theorie met maar 1 fout :D :D

Tevens zijn de TTT en het examen al gepland: 16 juli de TTT en 15 augustus het examen \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ben sinds vorige week ook aan het lessen :) Het gaat lekker.

Ik vroeg me af hoe het precies zit met reservelijst, en theorieexamen. Hebben mensen hier ervaring mee? Ik heb geen zin om tot eind juni te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Jo-hannes schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:53:

Ik vroeg me af hoe het precies zit met reservelijst, en theorieexamen. Hebben mensen hier ervaring mee? Ik heb geen zin om tot eind juni te wachten.
Waar woon je? Ik denk niet dat je voor eind juni je rijbewijs kunt gaan halen hoor. Overal zijn de wachtlijsten rond de 2 tot 4 maanden voor praktijk. Theorie iets van 1 tot 2 maanden dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Jo-hannes schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:53:

Ik heb het in Tilburg meegemaakt, alles vol. Zelfs doordeweeks. Dat was rond November/December vorig jaar. Geef je weinig kans met die reserve lijst.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mijn rijinstructeur had in Tilburg, juist voor deze tijd een heleboel examens gereserveerd!

Ik mocht op 10 Mei op, gelijk gehaald. Hij zei dat hij nog meer jongeren verwachtte die nog snel hun rijbewijs wilden halen. Hij heeft dus nog plek.

Zijn rijschool heet "Zuidwest".

Ben ik blij dat ik hem had; veel van mijn vrienden , die eerder zijn begonnen hebben niet eens hun theorie... 8)7

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Dat is niet de enige reden dat het verstandiger is om eerst een paar praktijk-lessen te doen. Als je namelijk een tijdje bezig bent met de praktijk-lessen en daarna ook nog moet wachten voordat je mag afrijden, kan het theorie-certificaat nog verlopen ook. Ik heb zelf bijna een jaar over het praktijk-gedeelte gedaan. Dit omdat ik zo'n boernlul ben dat ik pas de 3e keer slaagde en daarnaast alle weken dat je niet kan rijden ivm vakantie bijvoorbeeld. :)

Theorie pas halverwege de praktijk gehaald ongeveer.

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 21-05-2007 12:09 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:07:

Ben ik blij dat ik hem had; veel van mijn vrienden , die eerder zijn begonnen hebben niet eens hun theorie... 8)7
Met hun examen? Dat mag niet eens als je je theorie nog niet hebt ;)

Ik heb vanochtend m'n theorie na 4 keer, gehaald. 2 Fout. Ik kon er letterlijk 0 hebben, want het antwoord wist ik al (maar ja je gaat twijfelen he :P )

Ging dus om een militaire collone die nog niet begonnen was met afslaan, en of je die voor moest laten gaan, en een inhaalmanouvre bij een t-splitsing, of dat wel mocht. Beide had ik dus fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:12:
[...]

Met hun examen? Dat mag niet eens als je je theorie nog niet hebt ;)

Ik heb vanochtend m'n theorie na 4 keer, gehaald. 2 Fout. Ik kon er letterlijk 0 hebben, want het antwoord wist ik al (maar ja je gaat twijfelen he :P )

Ging dus om een militaire collone die nog niet begonnen was met afslaan, en of je die voor moest laten gaan, en een inhaalmanouvre bij een t-splitsing, of dat wel mocht. Beide had ik dus fout.
Feli hoor :)

ben toch wel benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk een dergelijke situatie in het verkeer zijn tegengekomen :?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:22:
[...]

ben toch wel benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk een dergelijke situatie in het verkeer zijn tegengekomen :?
Daar dacht ik dus ook vaak aan, bij die proefexamens enz... hoeveel van die situaties kom je nou echt tegen? Er wordt wel veel op benadrukt enz, maar Militaire collonies kom je alleen tegen waar ook een NL'se basis oid ligt. In een boerendorp zou je het nauwelijks tegenkomen.

Wel is het zo dat een tram dan wel voorrang heeft ondanks de regel rechtdoorgaandverkeer, tenzij anders is aangegeven.

Zijn maar net de dingen die je moet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
18 juli om vijf voor negen rij-examen. :Y)

Heb op het moment 25 lessen achter de rug. Bij de laaste kwam ik er zonder ingrepen er vanaf maar bij een kruispunt wachte ik even te lang op een fietser, ik had wel door kunnen rijden en het fileparkeren ging even niet lekker. Tegen die tijd zit ik denk rond de 30 lessen maar ja, het kan niet eerder (provincie Groningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Nog 2 weken en dan weet ik of ik geslaagd ben of niet

M'n les van vandaag was overigens pérfect, compleet foutloos gereden, kan niet wachten totdat het 5 juni is *O*

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

vrijdag a.s. intake les :D
ben benieuwd. Hoe moeilijk kan het zijn ;)
(nu al legendarische woorden haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:01
Dentheman schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:25:
Nog 2 weken en dan weet ik of ik geslaagd ben of niet

M'n les van vandaag was overigens pérfect, compleet foutloos gereden, kan niet wachten totdat het 5 juni is *O*
Ik kan niet wachten tot het oktober is om een nieuw examen aan te vragen :/ .

Ging vandaag echt zooooo slecht(met oefenen), enorm duf, alles ging mis... :(

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:22:
[...]

De vader van een vriend van me zakte erop :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.