Yo, had hoofdpijn. Ben om 12 uur gaan slapen, zodat ik helemaal fris ben. Nou niet dus... Door het denken over een plan, en wat wel en niet zou kunnen.. bleef ik minstens tot 2 uur wakker. Nou heeft mijn innerlijke klok me om 6 uur gewekt, dus kon ik niet meer slapen.
4 uur geslapen, 3 uur te gaan tot het examen, 2 brillen, 1 Salim.
Ik at smorgens een glas melk, extra gezond. 3 Dadels uit Tunesie erbij. Helpt tegen slechte ogen.
Voor de praktijk nog een lesuur rijles gehad. Heeft wel 'geholpen' , want ik kreeg bijna dezelfde weg.
Het begon zo: De bril stond paraat in mijn binnenzak. Ik heb effe de Kenteken van een Caddilac Escalade opgeschreven op mijn hand, want die stond precies op de plekje waarvan ik dacht dat ik die moest voorlezen. Effe ook de auto ernaast opgeschreven.
Toen ging ik naar beneden. Naar CBR.

Ik had tafel 5..
Ik ging er zitten, heel rustig en lief.

Kennisgemaken met de man, was wel aardige opa.
Hij maakte allemaal grapjes. Toen gingen we naar boven, naar de parkeerplaats.
Hij zei: Lees de kenteken van de BOX-lesauto.
Aah kijk, gelukkig stond die 10 meter van me af.

SE-XY-69. Goed!
Meteen doorgaan, voor mezelf was ik al geslaagd.
We gingen in de auto zitten, toen moest ik de contact draaien en de lichten testen. Ging goed. Ik was iets doms vergeten: Mn gordel. Gelukkig kwam er iemand stiekem naast me, en zei "Doe Gordel om." terwijl de examinator de achterlichten aan het controleren zat.
Dat was okay. Het regende, dus de motorkap hoefde niet open. Wat wel moest, was 3 rooie lampjes verklaren op het dashbord.
De eerste, zag je een accu. Ik zei als de accu kapot is...
De tweede zag je een olie-vullertje, ik zei dus gewoon olie...
De derde was een remschijf-ding, met eronder STOP. Ik zei als je remmen kapot zijn.
Dat laaste wist ik toevallig omdat dat lampje een week geleden bij mn pa z'n auto brandde.
Toen gingen we starten, Vroom, pai pai CBR, hello natte wereldje.
Het was glad buiten. Ik reed dus best rustig. We reden eerst een 30-KM zone in. Daar was k toevallig een uur geleden ook, dus wist ik de max snelheid etc. Die rijschool van mij weet ook alles, alles wat hij me vertelde, kwam aan bod. Alles ging goed. Na de einde van een 80-KM weg kreeg je een onoverzichtelijke bocht onder een trein-rails. In zn 2, en oppassen voor de stoepje die ik bij de rijles ervoor aantikte.

Ook die hap meegenomen.
We gingen een doodlopende steeg in, dus moest ik
omkeren > Eerste Speciale verichting.
Deed het best goed, vooral het kijken. Toen gingen we Tilburg-City in. Best eng... veel vrachtwagens. Ik reed door een 30-KM zone, waar de weg gesplitst was door een blauw verplicht bordje met pijl naar rechts. Ik moet dus rechts rijden. De auto voor me reed tegen het verkeer in, wat verkeerd was. Hij deed dat omdat 4 meter na dat bordje een Vuilniswagen stond.

Wat moest ik doen? Ik heb geleerd bij mijn theorie dat dat bord verplicht is, dus moest ik wel door. Het was goedgegaan, maar de examinator zei dat ik ook mocht spookrijden.

Dan weet ik dat dus voor de volgende keer....
Hij vroeg waarom ik een rijbewijs wou. Ik zei (Had ik al eerder ingepland.

)
Ik wil mijn vader helpen als we op vakantie gaan naar Marokko, het duurd 3 dagen en mijn vader is al oud. Mhuahhaha, is hij eens niet.
We gingen een wegje op, waar een jeep stond geparkeerd. Ik moest
Fileparkeren > Tweede speciale verlichting.
Dat ging minder.

Keek wel goed, maar auto zat voor 20% buiten de jeep, moet je voorstellen.
Toen ging ik een stilstaande vrachtwagen inhalen, maar k twijfelde of ik mijn knipperlicht moest aanzetten.

Die man zei: Eeuh, je knipperlicht." ik zei: " Oow ja"
We gingen de snelweg op... Ging goed, tot er een bordje boven de snelweg stond met "90" je weet wel, de verplichte snelheid. Echter, dat bord geldde alleen voor verkeer naar Eindhoven, terwijl ik naar Berkel Enschot ging. Dus op de weg ging ik 90 ipv 120...
De terugweg naar CBR ging voorspoedend. We gingen stoppen, sleutels eruit. Easier said than done! Sleutel wou er niet uit.

Oow, je moest hem indrukken had mijn rijinstructeur me geleerd.
Dan restte er nog 1 ding... Het uitstappen. Dat deed ik heel erg goed, 3X spiegels kijken, klaar.
Daar was het grote moment... Ik ging zitten, tegenover de Man. Naast me de rij-instructeur. Was wel spannend. Ik had er vrede mee als ik zou zakken, het gebeurt wel vaker. Mijn fouten, en dat waren er nogal wat. aan de andere kant vond ik het goed gaan, want de examinator weet dat ik een beetje zenuwachtig ben, omdat ik een mens ben.
Hij zei: Hoe vond je het gaan,? Eerlijk! Ik zei; Ik vond het wel goed, maar normaal rijd ik beter.

Hij zei, je mag je vader helpen met rijden, want de rijbewijs heb je.

Tadaa!
Mijn ogen waren dus geen probleem, expres slijmen werkt. De man zelf was al oud, dus heeft hij respect voor mij dat ik mijn óude' vader wil helpen. Jah, en diemensen die wouwen dat ik zakte: Pech, voglende keer beter. Ik heb het verdiend, na 29 rijlessen. Niet illegaal of stiekem gereden, gewoon 29 lessen. Theorie in 1 keer, Praktijk in 1 keer. Geluk is belangrijk, voor hetzelfde geld had ik een racist gekregen ofzo. Voor de mensen die het plastic pasje nog moeten halen: Succes, en let op wat ik hierboven heb geschreven. Zak je, geef dan niet op maar ga door, tweede keer heb je misschien meer geluk. Bedankt voor jullie help, volgens mij zien jullie mij niet vaak meer terug hier in het vervoer topic! Ik ga nu verder rijden in mijn "BMW 760Li" Wat een alnge review. I'm Out!
Yahoooo!
[
Voor 24% gewijzigd door
SalimRMAF op 10-05-2007 11:59
. Reden: Te emotioneel. ]