Het grote rijbewijs topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.986 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:47
salimrmaf schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:14:
[...]

4? Waarom? Ik begon op het laatste moment met leren, met nog maar 4 dagen te gaan omdat ik dacht dat ik het toch wel zou halen; niet dus. Op zaterdag (Theorie was dinsdag) maakte ik de Veka-Best theorie cd examen, en ik had de helft fout. :? Vanaf toen dus eigenlijk elke dag 2 uur zitten leren, en gelukkig had ik dinsdag 3 fout. Ik kan het begrijpen als iemand na de 3e keer zijn theorie nog niet heeft, dan lijkt een rijbewijs wel een hele uitzichtloze doel. :|

Ik denk nu elke dag, als ik ga slapen aan mijn praktijk examen, komende donderdag. :'(
Ik heb zelfs gedroomd, dat ik hem heb gehaald, of juist niet ik weet het niet meer zeker. Op de een of andere manier ben ik toch wel bang. Maar ik wens iedereen succes. Als ik het de eerste keer niet haal; kan gebeuren, morgen weer een dag. We zullen zien...
brommer theorie
auto theorie
vrachtauto techniek
vrachtauto verkeer
vrachtauto goederenvervoer

maakt 5 keer. my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

salimrmaf schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:14:
[...]

4? Waarom? Ik begon op het laatste moment met leren, met nog maar 4 dagen te gaan omdat ik dacht dat ik het toch wel zou halen; niet dus. Op zaterdag (Theorie was dinsdag) maakte ik de Veka-Best theorie cd examen, en ik had de helft fout. :? Vanaf toen dus eigenlijk elke dag 2 uur zitten leren, en gelukkig had ik dinsdag 3 fout. Ik kan het begrijpen als iemand na de 3e keer zijn theorie nog niet heeft, dan lijkt een rijbewijs wel een hele uitzichtloze doel. :|

Ik denk nu elke dag, als ik ga slapen aan mijn praktijk examen, komende donderdag. :'(
Ik heb zelfs gedroomd, dat ik hem heb gehaald, of juist niet ik weet het niet meer zeker. Op de een of andere manier ben ik toch wel bang. Maar ik wens iedereen succes. Als ik het de eerste keer niet haal; kan gebeuren, morgen weer een dag. We zullen zien...
Waarschijnlijk 4 verschillende :) Ik heb tot nu toe ook 4x een theorie-examen gedaan, maar wel alle 4 de keren geslaagd. 1x brommer, 1x motor, en 2x auto waarvan ik de eerste had laten verlopen (gezakt voor praktijkexamen en toen gestopt met lessen, aangezien het geld op was)

Ah, wat hij hierboven dus ook zegt :p

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik snap juist niet dat er veel mensen voor kunnen zakken. Enige reden die ik kan verzinnen is dat ze teveel onderschat hebben. Maar na 3x betekend het gewoon dat je teveel geld hebt, of oerdom bent. Een tussenweg is er niet :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Examevrees komt ook voor ;)

Maar 9 van de 10 keer gewoon totaal niet geleerd en gokken :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Motrax schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:29:
Ik snap juist niet dat er veel mensen voor kunnen zakken. Enige reden die ik kan verzinnen is dat ze teveel onderschat hebben. Maar na 3x betekend het gewoon dat je teveel geld hebt, of oerdom bent. Een tussenweg is er niet :X
oerstom
examenvrees
oerstom..

vooral het laatste :P voor de anderen is het lullig, kan het ook niet helpen.. besef dat 60% gewoon zakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:09

BrZ

Toen ik mijn theorie-examen deed zat er iemand die trots vertelde dat hij het al voor de 8e keer ging proberen... Echt, hoe stom ben je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrZ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:55:
Toen ik mijn theorie-examen deed zat er iemand die trots vertelde dat hij het al voor de 8e keer ging proberen... Echt, hoe stom ben je dan?
Dan ben je volgens mij echt gewoon dom, want als je goed leert dan haal je het makkelijk
Ga dan op zen minst theorie lessen ofzo volgen

Mja toen ik op ging zat er ook een meisje dat op was gegaan voor de 15e keer en t NOG niet haalde, daar sla je echt stijl van achterover 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
BrZ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:55:
bij mn brommer examen waren er genoeg die op de brommer kwamen, om idd voor de 8+ keer weer naar huis te gaan zonder papiertje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het erge is, denk ik dan tenminste, dat dat een groep mensen is die het hele concept van rijlessen niet serieus neemt. En ik denk dat die groep, als ze na veel pogingen eindelijk hun (roze) papiertjes hebben, het verkeer ook niet serieus nemen. Van die geiten die nergens naar kijken, en van die sjappies die waar mogelijk door rood glippen.

Hoe kun je nou zo nonchelant / ongeinteresseerd doen over zoiets. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Het viel mij ook elke keer op dat steeds weer minstens de helft van de zaal zonder theoriepapiertje naar huis mocht... Wat is nou het voordeel van niet voor zo'n ding leren? Leren kost wat tijd en moeite, maar 35x zo'n examen moeten overdoen kost nog veel meer tijd en moeite, en kost geld ook... Eigenlijk zou er een regel moeten komen dat je maximaal 4x in 1 jaar een examen mag doen. Dan nog steeds niet gehaald? Jammer joh, nu heb je een jaar de tijd om je voor te bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Mja. Ik denk dat zeker jongeren eerst moeten leren dat een auto een best groot en gevaarlijk ding is. Dat is bij theorie, lessen en praktijk echt niet aan de orde gekomen. Wel dat je goed moet kijken blablabla...

Ik heb ook eerst een paar deuken er in moeten rijden om er achter te komen dat je niet zo goed ziet en je zo iemand te barsten kan rijden...
Gelukkig geen persoonlijke ongelukken, maar het hád wel gekund :X
Misschien dat ik wat te hardleers was. Ik hoop het.

En die paar minuten dat je sneller bent, wauw. Dat weegt niet echt op tegen de risico's. Toch hou ik soms ook van doorjakkeren, maar dat heeft meer met frustratie en uitleven te maken.
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:28:
Paps en Mams betalen toch. En lekker zuipen met je maten is veel cooler dan ff een boek of een CD-ROM inkijken.
He, ik heb wel alles zelf moeten dokken :P 2500,- inclusief examengarantie. 2x afgereden. Dure grap :X

[ Voor 33% gewijzigd door Motrax op 07-05-2007 15:30 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paps en Mams betalen toch. En lekker zuipen met je maten is veel cooler dan ff een boek of een CD-ROM inkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:27:
Het viel mij ook elke keer op dat steeds weer minstens de helft van de zaal zonder theoriepapiertje naar huis mocht... Wat is nou het voordeel van niet voor zo'n ding leren? Leren kost wat tijd en moeite, maar 35x zo'n examen moeten overdoen kost nog veel meer tijd en moeite, en kost geld ook... Eigenlijk zou er een regel moeten komen dat je maximaal 4x in 1 jaar een examen mag doen. Dan nog steeds niet gehaald? Jammer joh, nu heb je een jaar de tijd om je voor te bereiden.
Zou idd heel goede optie zijn
Dan moeten de mensen wel goed leren voor hun theorie, en met wat geluk leren ze er nog wat van ook

Je vraagt op de weg af en toe echt af waar sommige mensen hun rijbewijs vandaan hebben gehaald, die rijden gewoon echt gevaarlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 23:49
Heb ook alles zelf moeten betalen, uiteindelijk was ik er ongeveer 1700 euro voor kwijt. Voordeel hiervan is wel dat je je best doet omdat je alles zo snel mogelijk wilt halen. Theorie en praktijk allebei in 1 keer gehaald. Voor de theorie heb ik een theorie weekend gedaan, zodat je verplicht bent om daad werkelijk iets eraan te doen. Maar ik had het boek van te voren al zelf doorgenomen en tijdens het weekend ging het ook al erg goed.

Het grootste gedeelte wat het niet haalt heeft gewoon niet of niet goed geleerd. Zal wel deels door school komen met de 6jes cultuur, alleen met een theorie examen mag je heel wat minder fouten hebben.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 19:47

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:28:
Ja, het is ook veel cooler. Maar niet echt bevordelijk voor je theorie :p Maar 2 keer een theorieboek doorlezen en een paar oefenexamens maken is meer dan genoeg :)

Bij elkaar misschien 3-5 uur werk?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Sommige mensen hebben sowieso echt geen clue wat ze komen doen trouwens... Bij mijn B-theorie stond ik een beetje achteraan de rij om de zaal in te gaan, toen ik bij mijn stoeltje aan kwam bleek deze al bezet te zijn. Bleek daar een of ander vrouwtje te zitten die gewoon een random stoeltje geclaimt had, en niet weg wou gaan... Examinator-figuur erbij gehaald, bleek die doos zich niet eens ingeschreven te hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb nu al 26 rijstlessen gehad, morgen nog een, en de uur voor de praktijkexamen, donderdag dus om 7 uur smorgens mijn 28-ste.

Ik hoor wel vaak dat mensen hun rijbewijs halen na de 15e rijles. :o Respect.

Maar ik heb er vrede mee dat ik ongeveer het dubbele nodig heb, want: De eerste 10 Rijlessen (!) had ik nodig , om verkeerde dingen die ik had aangleeerd van mijn pa moest afleren. :/ Echt, het belangrijkste was dat ik altijd de koppeling indrukte. 8)7

Nu rij ik alleen maar als ik les heb, en niet buiten. Ik kon op mijn 12e al rijden. Ik heb het ongeveer 10X illegaal gedaan, allemaal van max 5 minuutjes. Dat was dan voor uit rijden ofzo. Niets speciaals.

Eigenlijk wel goed dus, als ik hem op mijn 18ste rijles haal, wat vinden jullie?

En ja, voor die mensen die hem na 15 keer pas de theorie hebben gehaald: D-O-M. Ik zei tegen mezelf; als ik hem de eerste keer niet haal, ok dan weet ik in ieder geval hoe alles werkt. (Heb ook geen bromcertificate ofzo). Naast me was er ook iemand die de theorie had gehaald, hij zei tegen me: "Wejoow, ik heb eens niet geleerd." Nou, je kan me alles wijsmaken, maar dat iemand de theorie heeft gehaald zonder te leren: Onmogelijk. :X

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Dentheman schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:50:
[...]

Ja, het is ook veel cooler. Maar niet echt bevordelijk voor je theorie :p Maar 2 keer een theorieboek doorlezen en een paar oefenexamens maken is meer dan genoeg :)

Bij elkaar misschien 3-5 uur werk?
Jij leest snel. ;)
Ik heb er wel wat langer over geleerd, maar het resultaat was er dan ook. :) Bij mij zat ook iemand die voor de eerste keer van zulke vragen zag, had nog helemaal niks geleerd ervoor. Yeah... dan ben je stoer man. :')
Chakotay schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:50:
Sommige mensen hebben sowieso echt geen clue wat ze komen doen trouwens... Bij mijn B-theorie stond ik een beetje achteraan de rij om de zaal in te gaan, toen ik bij mijn stoeltje aan kwam bleek deze al bezet te zijn. Bleek daar een of ander vrouwtje te zitten die gewoon een random stoeltje geclaimt had, en niet weg wou gaan... Examinator-figuur erbij gehaald, bleek die doos zich niet eens ingeschreven te hebben 8)7
ROFL _O- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:58:
Ik heb nu al 26 rijstlessen gehad, morgen nog een, en de uur voor de praktijkexamen, donderdag dus om 7 uur smorgens mijn 28-ste.

Maar ik heb er vrede mee dat ik ongeveer het dubbele nodig heb, want: De eerste 10 Rijlessen (!) had ik nodig , om verkeerde dingen die ik had aangleeerd van mijn pa moest afleren. :/ Echt, het belangrijkste was dat ik altijd de koppeling indrukte. 8)7

Nu rij ik alleen maar als ik les heb, en niet buiten. Ik kon op mijn 12e al rijden. Ik heb het ongeveer 10X illegaal gedaan, allemaal van max 5 minuutjes. Dat was dan voor uit rijden ofzo. Niets speciaals.

Eigenlijk wel goed dus, als ik hem op mijn 18ste rijles haal, wat vinden jullie?

En ja, voor die mensen die hem na 15 keer pas de theorie hebben gehaald: D-O-M. Ik zei tegen mezelf; als ik hem de eerste keer niet haal, ok dan weet ik in ieder geval hoe alles werkt. (Heb ook geen bromcertificate ofzo). Naast me was er ook iemand die de theorie had gehaald, hij zei tegen me: "Wejoow, ik heb eens niet geleerd." Nou, je kan me alles wijsmaken, maar dat iemand de theorie heeft gehaald zonder te leren: Onmogelijk. :X
Je vader had je niet moeten laten rijden. Althans, hij had je geen dingen moeten leren. Mijn vader is hierdoor ook een stuk of 3 keer op moeten gaan voor zijn praktijk, waarvan 1x staatsexamen. En dat was een kleine 30 jaar terug. Simpelweg omdat hij de verkeerde dingen heeft aangeleerd (schakelen zonder de koppeling in te drukken :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij mij had iemand ál de vragen fout. Gingen ze kijken waarom. Had ie in plaats van ja/nee a/b gedrukt (of iets dergelijks). Gingen ze dat checken, had ie alles goed, maar omdat het niet rechtsgeldig was moest ie nog een keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

victenn schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:38:
Het grootste gedeelte wat het niet haalt heeft gewoon niet of niet goed geleerd. Zal wel deels door school komen met de 6jes cultuur, alleen met een theorie examen mag je heel wat minder fouten hebben.
Dat is dezelfde cultuur die de normering bijstelt als een te groot percentage van de leerlingen een onvoldoende haalt. Like wtf. Ja zo kweek je wel inzet ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik snap ook niet dat je met meerdere vragen fout in belangrijke delen als voorrang verlenen alsnog kan slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

salimrmaf schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:58:

[knip]
Rijstlessen? Tof, ben je nou gecertificeerd snelkookpan oid?

Hoe rij je overigens met de koppeling altijd ingedrukt? De meeste auto's komen dan niet bijzonder ver vooruit :+
johnnyv.nl schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:17:
Ik snap ook niet dat je met meerdere vragen fout in belangrijke delen als voorrang verlenen alsnog kan slagen.
Was daar geen regel voor, dat je niet meerdere dingen in dezelfde categorie fout mag hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 07-05-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:31
Chakotay schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:46:
Was daar geen regel voor, dat je niet meerdere dingen in dezelfde categorie fout mag hebben?
Nee, dat mag :)

Nog 4 lessen en dan exame, ik zit echt verdomd in spanning of het goed gaat :X

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

[...]

Rijstlessen? Tof, ben je nou gecertificeerd snelkookpan oid?

Hoe rij je overigens met de koppeling altijd ingedrukt? De meeste auto's komen dan niet bijzonder ver vooruit :+
Ja, ik kan nu rijst koken als de beste! LOL >:)

Nee, ik hield mijn voet altijd op de koppeling, en drukte die dus een beetje in. Mijn rijinstructeur zei altijd: "Haal je voet ervan af, anders gaat de koppelingsplaat kapot. :( " Als ik hem was, zou ik wel boos en moe worden op mijn leerling.

PS: Ik ben net naar de opticien geweest. O-)

Wou, ik had egt niet verwacht dat mijn ogen zo goed zouden zijn: Rechts: -0,75 Links: -1,00

Aangezien het een aantal jaartjes erger was geweest, vind ik het raar. Toen was het -1,5 ofzo.

Wat nu: Morgen naar de Kruidvat gaan, en goedkope lenzen halen. Voor 9 euro heb ik dan weer goede ogen. :9

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
[...]
Hij zal wel bedoelen dat ie altijd zijn voet op de koppeling hield ipv je voet ernaast zetten na het schakelen.

Zo niet dan ben ik ook benieuwd :?

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:11

Stoffel

Engineering the impossible

johnnyv.nl schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:17:
Mwah, ik kan wel zeggen dat vrijwel iedere fout die ik ooit gemaakt heb bij een theorieexamen was omdat ik de vraagstelling niet goed begreep/die niet duidelijk was. Niet omdat ik de betreffende theorie niet kende. En volgens mij geldt dat voor de meeste mensen die iets geleerd hebben. Dat wil zeker niet zeggen dat je op de weg de theorie niet kan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

LED-Maniak schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:49:
[...]

Nee, dat mag :)

Nog 4 lessen en dan exame, ik zit echt verdomd in spanning of het goed gaat :X
Ik ook :X Suc6 jij! Wanneer heb jij examens?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:39

Theimon

Snapte!?

Een smet op mijn blasoen -O-

Mn B theorie en praktijk: beide in 1 keer.
Mn C theorie en praktijk: alle 4 in een keer.
Mn ADR: beide in 1 keer.
Mn E bij C: afgelopen vrijdag gezakt..... }:|

Bij al mn praktijk les-series heb ik een off-day gehad....dat niks wil lukken......dat had ik nu bij mn trailer examen :X F*cked up!!! Mn instructeur zat me aan te kijken van: jij bent niet de gozer die 26 uur in mn wagen heeft gereden, waar ben je in godsnaam mee bezig?!?! Tijdens lessen hoefde ie al nix meer uit te leggen, alleen maar zeggen waar we heen gingen, nu was het 1 grote doffe ellende.

7 en 8 juni het vervolg op dit drama.....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

waarom is er geen vergelijkingssite van rijscholen? Wel een van percentages maar ik wil gewoon recensies etc zien. Zoek je op utrecht heb je 80 rijscholen ofzo.. :|

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jazzper schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:58:
waarom is er geen vergelijkingssite van rijscholen? Wel een van percentages maar ik wil gewoon recensies etc zien. Zoek je op utrecht heb je 80 rijscholen ofzo.. :|
Dat zou ik ook erg graag willen zien. Als ik tijd over en wat meer webscripting skills had, had ik het ook allang in elkaar geprobeerd te zetten, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
@Theimon

Jammer dat je het niet gehaald hebt maar dat zal de volgende keer wel goedkomen, helaas had je nu net je off-day dus die heb je dan de volgende keer niet meer.

@Jazzper

Heb je geen vrienden of bekenden waar je het aan kan vragen? Zelf heb ik een rijschool uitgekozen die een bovag 3 sterren kwaliteitslabel had aangezien dit wel iets zegt over de kwaliteit van een rijschool.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

tja, ben net verhuisd van grunn naar utrecht. Mijn vrienden hebben allemaal al 10 jaar hun rijbewijs, ik ben de enige die hem nog moet (leeftijd in mijn profiel kuch). Maar ken 1 broekie hier en die wist er 2! Een kleinere persoonlijke toko en de grootste van utrecht die in de Galgenwaard zit. Maar dat schijnt weer te groot te zijn met wisselende instructeurs enzo.

Geld is niet het grootste issue, tijd wel. Werk gewoon en ben alleen vrijdags vrij. Zou wel na mijn werk of ervoor kunnen rijden natuurlijk. Auto van de zaak staat al klaar op de parkeerplaats sinds maanden, nu nog het rijbewijs :@

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
salimrmaf schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:54:
[...]

Ik ook :X Suc6 jij! Wanneer heb jij examens?
4 juni, gaat echt niets worden 8)7

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Vooral nu al zeggen dat het niets zal worden, dan slaag je zeker. :Y) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Jij hebt nog een tijd, ik kreeg 2 weken van tevoren te horen dat ik op moet...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

LED-Maniak schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:33:
[...]

4 juni, gaat echt niets worden 8)7
Ik mag 5 juni op :)

Nu 12 lessen gehad, nu elke week 1tje en voor het examen nog één :)

Ben redelijk verzekerd van slagen, m'n instructeur zegt de laatste 3 lessen niks meer, en na elke les: gewoon zo blijven rijden zoals je nu doet, dan zie ik geen reden waarom je zou zakken. Vorige les de nadruk gelegd op m'n binnenspiegel gebruiken bij remmen en schakelen, dat was een beetje weggezakt. Mocht de vorige les door krappe straatjes heen, echt prachtig dat sturen met enkele cm's speling :9

Als ik zak moet ik 3 maanden wachten :X
Misschien zijn de exterminators wel iets soepeler met die lange wachtrijen (en hoge werkdruk?)

[ Voor 34% gewijzigd door Dentheman op 08-05-2007 16:25 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
-DG- schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:37:
Vooral nu al zeggen dat het niets zal worden, dan slaag je zeker. :Y) 8)7
Ik was vet zeenuwachtig voor het theory, is uiteindelijk ook in 1x gelukt, maar met de auto lijk ik af en toe gewoon duf..

Zowat nergens op reageren, regeltjes vergeten enz.. En ik heb nogsteeds fietsers mentaliteit: gewoon doordouwen... :X
Dentheman schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:39:
[...]
Misschien zijn de exterminators wel iets soepelen met die lange wachtrijen (en hoge werkdruk?)
Dat probleem van wachten ken ik maar al te goed :P. Lukt het nu niet(1e keer) dan volgende kans in oktober. Ik hoop maar dat ze soepeler werken of ik gewoon een goede dag heb :P

[ Voor 34% gewijzigd door LED-Maniak op 07-05-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

LED-Maniak schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:52:
[...]

Ik was vet zeenuwachtig voor het theory, is uiteindelijk ook in 1x gelukt, maar met de auto lijk ik af en toe gewoon duf..

Zowat nergens op reageren, regeltjes vergeten enz.. En ik heb nogsteeds fietsers mentaliteit: gewoon doordouwen... :X

[...]

Dat probleem van wachten ken ik maar al te goed :P. Lukt het nu niet(1e keer) dan volgende kans in oktober. Ik hoop maar dat ze soepeler werken of ik gewoon een goede dag heb :P
[...]

Ik mag 5 juni op :)

Nu 12 lessen gehad, nu elke week 1tje en voor het examen nog één :)

Ben redelijk verzekerd van slagen, m'n instructeur zegt de laatste 3 lessen niks meer, en na elke les: gewoon zo blijven rijden zoals je nu doet, dan zie ik geen reden waarom je zou zakken. Vorige les de nadruk gelegd op m'n binnenspiegel gebruiken bij remmen en schakelen, dat was een beetje weggezakt. Mocht de vorige les door krappe straatjes heen, echt prachtig dat sturen met enkele cm's speling :9

Misschien zijn de exterminators wel iets soepelen met die lange wachtrijen (en hoge werkdruk?)
Ja, daar dacht ik ook aan. Hopelijk laten ze iedereen gewoon slagen. :P

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Theimon schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:58:
Een smet op mijn blasoen -O-

Mn B theorie en praktijk: beide in 1 keer.
Mn C theorie en praktijk: alle 4 in een keer.
Mn ADR: beide in 1 keer.
Mn E bij C: afgelopen vrijdag gezakt..... }:|

Bij al mn praktijk les-series heb ik een off-day gehad....dat niks wil lukken......dat had ik nu bij mn trailer examen :X F*cked up!!! Mn instructeur zat me aan te kijken van: jij bent niet de gozer die 26 uur in mn wagen heeft gereden, waar ben je in godsnaam mee bezig?!?! Tijdens lessen hoefde ie al nix meer uit te leggen, alleen maar zeggen waar we heen gingen, nu was het 1 grote doffe ellende.

7 en 8 juni het vervolg op dit drama.....
je kan lullen wat je wil, maar je moet ook geluk hebben.. als je een off-day heb, iemand anders maakt een lompe fout etc, dan kan jíj zakken..

ik heb alles in 1 keer gehaald, maar nogmaals, zonder geluk red niemand het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

BootVluchteling schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:59:
[...]

je kan lullen wat je wil, maar je moet ook geluk hebben.. als je een off-day heb, iemand anders maakt een lompe fout etc, dan kan jíj zakken..

Absoluut! Dat is wat ik net wou zeggen; ook al rijd jij perfect, maar komt er iemand van rechts die jouw voor laat gaan. Moeilijke keuze. Soms zijn mijn lessen foutloos, op andere dagen denk ik: "Wat ben ik aan het doen?" :?

Geluk. _/-\o_

Bij mijn theorie, keek ik 2 vragen af bij mn buurmannen, want ik dacht zowieso dat ik 8 fouten had ofzo, maar het waren er 3. Wat een geluk!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:04
Je moet echt wat geluksfactoren hebben, ik en een vriend van me gingen op dezelfde dag op.
Hij had een oudere examinator die ontzettend kritisch was en werd meteen het centrum van Breda in gestuurd. Ik had een jongere kerel die ontzettend aardig was en ik kreeg een route die ik blind kon rijden en daarbij komt nog dat er in die hoek van de stad geen verkeer op de weg was.

Zenuwen ken ik niet, heb gewoon heel relaxt gereden en in 1 keer geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Afkijken bij theorie kan je volgens mij beter niet doen... Niet eens omdat je gesnapt kan worden, maar omdat bij het gemiddelde theorie-examen ruim de helft van de kandidaten zakt, en er dus een best grote kans is dat je een fout antwoord afkijkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:06
Hoe gaat dat theorie-examen in Belgie dan? In Nederland zitten de antwoordkastjes diep in de tafel en moet je wel opvallende bewegingen maken wil je bij iemand afkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Chakotay schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:09:
Afkijken bij theorie kan je volgens mij beter niet doen... Niet eens omdat je gesnapt kan worden, maar omdat bij het gemiddelde theorie-examen ruim de helft van de kandidaten zakt, en er dus een best grote kans is dat je een fout antwoord afkijkt :p
lol idd! je kan beter bij jou af laten kijken voor €5,- ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

krietjur

Where am I?

D. Ninjai schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:11:
Hoe gaat dat theorie-examen in Belgie dan? In Nederland zitten de antwoordkastjes diep in de tafel en moet je wel opvallende bewegingen maken wil je bij iemand afkijken.
Dat diep valt wel mee vind ik, maar verschilt misschien wel per locatie. Ik had in Enschede in elk geval geen problemen om bij m'n buurman mee te kijken. Niet dat dat nodig was (niet verstandig zelf, buurman was gezakt, ik niet), maar het kon wel hoor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Misschien ligt het ook aan de lengte van een persoon. In Groningen kan je niet uit je ooghoeken op iemand zijn kastje kijken, alleen de vingerbewegingen kan je volgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
In Doetinchem kon je ook makkelijk afkijken, maar zoals al gezegt is dat meestal niet echt slim :+ , hoewijl de hele eerste waar ik in zat geslaagd was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

-DG- schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:16:
In Doetinchem kon je ook makkelijk afkijken, maar zoals al gezegt is dat meestal niet echt slim :+ , hoewijl de hele eerste waar ik in zat geslaagd was. ;)
offtopic:
Hoewel :>

Jij was dus ook geslaagd?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Yellowneck schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:53:
[...]

offtopic:
Hoewel :>

Jij was dus ook geslaagd?
inderdaad hoewel. :>

En verder heb ik al vaak genoeg in dit topic gezegt dat ik 0 fout had voor auto theorie dus dat zal ik niet nog een keer herhalen. :+ Motortheorie over 2 dagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

BootVluchteling schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:59:
[...]

Dat is zeker zo, in het begin van de rit kwam ik op een rotonde aangereden. Van de rechter kant kwam een klein ventje op een fiets aangereden. Ik zit op de rotonde, hij nog niet en hij stopt met bewegen (maar rolt wel door). Op het moment dat hij m absoluut stil moet zetten, rolt ie toch door, en dankzij het feit dat het een kind is en omdat het rechtsysteem in Nederland fietsers ten alle tijde beschermt (zelfs als ze volledig ongelijk hebben), trapt mn examinator op de rem.
Ik had de indruk dat het ventje m stil zou zetten, hij had mij ruim van te voren gezien, ik hem ook. Hij heeft haaietanden, ik zit al ruim op de rotonde, maar ook al zou ik fucking stil staan en hij zou tegen me aan rijden dan krijgt ie nog gelijk!!!
Als je zo'n "momentje" hebt aan het begin van de rit dan en je zit er al niet lekker in, dan krijg je dat niet meer goed gereden. In deze situatie was de ingreep niet meteen einde oefening (de examinator had ook zoiets van: je hebt gelijk, maar het blijft een fietsend kind....rij maar door...), maar ik had net zo goed de complete rotonde kunnen pakken en naar huis kunnen rijden..... :/

Wat me tijdens mn rijlessen wel op is gevallen is het gebrek aan verkeerskennis en inzicht en bewustzijn bij fietsers (en hoe groter de auto hoe meer het opvalt). Zonder te kijken kruispunten op karren.....rotondes? Ach joh gewoon erop en we zien het wel.
Het grote aantal verkeersdoden verbaast mij steeds minder, zolang fietsers niet beseffen hoe kwetsbaar ze zijn en totaal geen idee van regels hebben. Scholieren krijgen toch ook verkeersles? Of is dat afgeschaft in de loop der jaren?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Volgens mij komt dat besef pas vaak zodra ze zelf gaan autorijden ;) Ik ben in elk geval wel beter gaan uitkijken op de fiets sinds ik m'n rijbewijs heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Theimon schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:28:
Scholieren krijgen toch ook verkeersles? Of is dat afgeschaft in de loop der jaren?
Volgens mij wordt dat zelden tot niet gegeven. Mijn rij-instructeur stuurt brieven naar scholen om verkeersles te geven en vaak wordt 'ie ook aangenomen (geen vaste dienst maar voor een dag voor een aantal klassen gaan staan uit te leggen) maar er mag idd veel, en veel meer aandacht aan worden besteed want te vaak merk ik ook "king of the road" gedrag van fietsers (jeugd iig).
krietjur schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:35:
Volgens mij komt dat besef pas vaak zodra ze zelf gaan autorijden ;) Ik ben in elk geval wel beter gaan uitkijken op de fiets sinds ik m'n rijbewijs heb :)
:Y)

[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 08-05-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:14
Ik heb in groep 7 of 8 nog "verkeersles" gehad... de keer daarna was voor mn theorie B ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

Misschien zijn de exterminators wel iets soepeler met die lange wachtrijen (en hoge werkdruk?)
Werkdruk? Welke druk? Zij rijden een X aantal keer per dag met iemand, zal hun een zorg zijn hoe lang de wachtrij is (hoe langer hoe beter voor hun zelfs, werkgarantie ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
-> http://www.nu.nl/news/107...igt_op_politiebureau.html
AMSTERDAM - Een dronken Duitser die dinsdag ondanks zijn benevelde toestand rijexamen deed, kan een fikse straf verwachten. Aan het rijexamen kwam abrupt een einde toen zijn examinator hem in het geniep naar het politiebureau begeleidde, zo meldt de BBC.

De examinator had voor de start van het rijexamen al een vermoeden dat de 27-jarige man gedronken had. De Duitser ontkende echter in alle toonaarden, dus ging het rijexamen gewoon door.

Toen bleek dat de Duitser grote moeite had om recht te blijven rijden besloot de examinator het examen te laten eindigen op het politiebureau.

Straf

Aldaar bleek dat de man driemaal het toegestane alcohollimiet overtreden had. De man kan een fikse straf verwachten. Daarnaast mag de man voorlopig geen nieuw rijexamen doen.
:D :'( :D

Hier rijd je toch eerst met je instructeur naar het cbr, daar blijkbaar misschien dus niet.

[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 09-05-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Wel een mafkees van een examinator dat ie die vent zelf naar het politieburo laat rijden, ipv hem gewoon meteen weg te trappen of de politie te bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
8 mei heb ik mijn eerste rijles gehad, ging voor mij gevoel echt super. Ik had nog nooit gereden en alles ging vrij goed (schakelen, rem, gas, richting). Echter heb ik nog een vraag aan jullie m.b.t. schakelen. Ik rij nu in een ford focus (diesel) en heb aangeleerd: koppeling oplaten komen tot aangrijpingspunt, vervolgens gas en de koppeling rustig op laten komen. gas los koppeling helemaal in, hup na zn 2 daarna koppeling weer op laten komen en gas geven. is dit hetzelfde bij een benzine bak? (ben bang dat het uiteindelijk bagger gaat worden als ik in een benzinebak ga rijden)..
Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Het principe is hetzelfde, al is het pakpunt (vooral bij lichte benzinemotoren) wat preciezer en slaat hij dan wat sneller af. Iets meer gas geven helpt een stuk om soepel weg te rijden.

Ik heb na m'n examen alleen nog maar in benzine auto's gereden en hij is in 5 jaar misschien 2 of 3 keer afgeslagen. En dan niet doordat het moeilijk is maar door af en toe te lomp weg te rijden :P

[ Voor 35% gewijzigd door pagani op 09-05-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De eerste keer in een benzine auto is inderdaad meestal even wennen, zoals johnnyv.nl hierboven ook zegt is het allemaal wat gevoeliger. De gemiddelde dieselmotor heeft meer koppel, en is een stuk makkelijker met weinig tot geen gas van zijn plaats te krijgen. Met een benzine auto moet je hier veel precieser voor met de koppeling omgaan. De handelingen opzich zijn allemaal hetzelfde, je moet het alleen wat soepelerer/precieser doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

idd, met lessen is 'ie nu 1 keer afgeslagen, maar dat was omdat 'ie in z'n 3 stond ipv in z'n 1.

Net ff een rondje gereden met moeders auto en sloeg ook 1 keer af, puur gewenning :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
De eerste keer sloeg ie bij mij niet af. Ik had wel de handrem er nog op, maar doordat m'n auto vrij sterk was en ik er voor het eerst in reed had ik het niet door :P

M'n vriendin had iets anders toen ze het eerst in m'n auto reed: Rijden weg van huis. Schakelen naar de 2, 3 en vervolgens 4. "Schat, we rijden nu 80."

Trok iets sneller op dan d'r leswagen :P

Verder rijdt ze prima overigens :*)

[ Voor 41% gewijzigd door pagani op 09-05-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Toen ik in de auto van mijn vader mocht rijden (benzine) sloeg 'ie ook achter elkaar af, lang niet zo vergeeflijk als de diesel waar ik in les. Maar ik knalde met stoten naar voren i.p.v. soepel wegrijden maar dat komt nog wel als ik vaker erin rijd. Als mijn moeder het zelfs kan dan kan ik het ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Van diesel naar benzine is inderdaag een overstap :D Niet alleen met wegrijden is het wennen ook met het schakelen schokt die echt als je snel wil schakelen zoals je bij een diesel doet :P

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Had net mn een-na-laatste les, hoop ik. Mwa, het kijkgedrag is nog niet 100%, en bij kruispunten raak ik een beetje in paniek. Heb lenzen gekocht, voor mn ogen maar die kreeg ik er niet in. Plan B dus: De kenteken onthouden van de auto die ik waarschijnlijk voor moet lezen. Alsa ik dan toch een andere auto moet voorlezen; zeggen: "Oeps, mn bril vergeten." en de bril van een vriend opdoen. *O*

Morgen praktijk, ben beetje zenuw-8-ig. Hoe was dat bij jullie? En kan je slijmen bij de examinator? :w

Of vonden jullie het anders gaan dan verwacht, of...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is vandaag geslaagd voor theorie examen B *O*

Rij-instructeur had trouwens gelijk: ANWB cd rom is veel te makkelijk. Het echte examen was veel moeilijker dan die cd, en ik denk niet dat ik het gehaald had als ik alleen die gebruikt had... gelukkig had ik van maandag t/m vanmorgen nog ff alle examens van die Vekabest cd gemaakt, en ben geslaagd met 2 foutjes. Vond het echte examen ongeveer van hetzelfde niveau of misschien net iets makkelijker dan de Vekabest cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

salimrmaf schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:37:
Had net mn een-na-laatste les, hoop ik. Mwa, het kijkgedrag is nog niet 100%, en bij kruispunten raak ik een beetje in paniek. Heb lenzen gekocht, voor mn ogen maar die kreeg ik er niet in. Plan B dus: De kenteken onthouden van de auto die ik waarschijnlijk voor moet lezen. Alsa ik dan toch een andere auto moet voorlezen; zeggen: "Oeps, mn bril vergeten." en de bril van een vriend opdoen. *O*

Morgen praktijk, ben beetje zenuw-8-ig. Hoe was dat bij jullie? En kan je slijmen bij de examinator? :w

Of vonden jullie het anders gaan dan verwacht, of...
De kans dat je de nummerplaat van de goede auto onthoud is ook zo groot 8)7
Bij mijn examen stonden er zo'n 15-20 auto's klaar voor het examen.. 1 daarvan moest ik oplezen.. succes dus daarmee. Maar eerlijk gezegd hoop ik dat je zakt. Als je gewoon te stronteigenwijs bent om te zorgen dat je goed kan zien als je in een auto zit, hoor je er gewoon niet in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

^^ met stom.

Als je dan toch "de bril van een vriend" meeneemt, zet die dan meteen op :?

@Tancaliel: gefeliciteerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Chakotay schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:16:
^^ met stom.

Als je dan toch "de bril van een vriend" meeneemt, zet die dan meteen op :?

@Tancaliel: gefeliciteerd :p
Waarom ik hem niet opdoe? Want straks komt er toch op mijn rijbewijs op te staan dat ik een bril heb. Mijn plan:

Ik ga eerst kennismaken met mijn examinator, beneden bij het CBR. Als we klaar zijn, gaan we een trap op naar boven en komen we op aarde. Daarna, zie foto is het meest waarschijnlijkste plek voor mij waar ik een kenteken moet lezen het rood met gele streep. Daar staan auto's. Mijn examinator zei ook dat ik daar waarschijnlijk de kenteken op van moet lezen. De afstand is ongeveer 25 meter. De afstand tot de noordelijke parkeerplaats is 30 meter+. Dat is dus onmogelijk. Ik ga express righting de auto kijken waarvan ik de kenteken ken. :9

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/1317/naamloosti1.jpg

Als er iets erg (gaat gebeuren) dan ga ik gewoon opgeven en doe ik mn bril op. Maar dat is plan Z... d:)b

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
salimrmaf schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:36:
[...]

Waarom ik hem niet opdoe? Want straks komt er toch op mijn rijbewijs op te staan dat ik een bril heb. Mijn plan:

Ik ga eerst kennismaken met mijn examinator, beneden bij het CBR. Als we klaar zijn, gaan we een trap op naar boven en komen we op aarde. Daarna, zie foto is het meest waarschijnlijkste plek voor mij waar ik een kenteken moet lezen het rood met gele streep. Daar staan auto's. Mijn examinator zei ook dat ik daar waarschijnlijk de kenteken op van moet lezen. De afstand is ongeveer 25 meter. De afstand tot de noordelijke parkeerplaats is 30 meter+. Dat is dus onmogelijk. Ik ga express righting de auto kijken waarvan ik de kenteken ken. :9

[afbeelding]

Als er iets erg (gaat gebeuren) dan ga ik gewoon opgeven en doe ik mn bril op. Maar dat is plan Z... d:)b
Ik hoop dat je zakt
Moet er niet aan denken om straks de weg met zo'n mongool te moeten delen.. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik ga ook nog een raket-afweer systeem in mijn auto bouwen, net als James Bond.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Er staat niet op je rijbewijs dat je een bril hebt! }:O

Straks rij je iemand dood door die koppigheid van je..

[ Voor 34% gewijzigd door Glashelder op 09-05-2007 19:14 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

negeer die fantast maar gewoon. Volgens mij vindt 'ie al die aandacht heerlijk

Krijg ik ook zoveel aandacht als ik zeg dat ik vanmiddag 1,5 uur in m'n eentje heb gereden?

[ Voor 40% gewijzigd door Dentheman op 09-05-2007 19:23 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dentheman schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:22:

Krijg ik ook zoveel aandacht als ik zeg dat ik vanmiddag 1,5 uur in m'n eentje heb gereden?
Glashelder schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:12:
Er staat niet op je rijbewijs dat je een bril hebt! }:O

Straks rij je iemand dood door die koppigheid van je..
Ik ben niet achterlijk, zo dom ben ik nou ook weer niet dat ik een risico neem zodat er doden vallen... :O

Veiligheid voorop! Ik doe altijd mijn gordel om, en zeg dat tegen iedereen in mijn auto.
PS: Nog 13 uur...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

krietjur schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:18:
[...]

De kans dat je de nummerplaat van de goede auto onthoud is ook zo groot 8)7
Bij mijn examen stonden er zo'n 15-20 auto's klaar voor het examen.. 1 daarvan moest ik oplezen.. succes dus daarmee. Maar eerlijk gezegd hoop ik dat je zakt. Als je gewoon te stronteigenwijs bent om te zorgen dat je goed kan zien als je in een auto zit, hoor je er gewoon niet in thuis.
Bij mijn rijexamen moest ik het nummerbord van m'n eigen lesauto oplezen 8)7

"Lees het nummerbord van die witte auto eens op"
"00-XX-XX"
"Ok. En naar welke auto gaan we nu?"
"Eh... diezelfde witte auto"
Veiligheid voorop! Ik doe altijd mijn gordel om, en zeg dat tegen iedereen in mijn auto.
Dat is jouw veiligheid, dat boeit mij niet, het gaat mij meer om de mensen die niet bij jou in een auto zitten...

[ Voor 13% gewijzigd door BrZ op 09-05-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je examinator wat lullig wilt zijn vraagt ie er nog 2 ook

Was hier ook, eerst 1 op t parkeerplein voor de beginplek, daarna 1 die aan de zijkant staat geparkeerd

Vrij lastig om een kleine 50 auto's van nummerplaat te onthouden oor :P
Meestal staat de auto dich genoeg bij om em te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

@ salimrmaf:

Waarom is het zo'n groot probleem als er een code op je rijbewijs komt dat je brildragend bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Omdat ie dan voor schut staat bij z'n ouders.. 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dan had die maar groente moeten eten he. :D _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
salimrmaf schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:33:
Een gordel om maakt het rijden niet veiliger, het beperkt alleen de schade. Liever zonder gordel geen auto rammen, dan met gordel wel schade rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 21:52
Ik heb ook 3 nummerborden op moeten lezen voordat ik het goed had. Ludieke is dat ik er bij de eerste 2 examen geen problemen mee had. ik ben iets verziend, of was het bijziend, anyways bij het 3e examen (waarbij ik geslaagd ben) 3 kentekens moeten lezen en bij de 3e was het pas voldoende. Soms heb ik iets last met verkeersborden met kleine letters maar als ik gewoon rustig rijd heb ik nergens problemen mee.

Succes met het examen knul, laat je niet gek maken.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eej, de Druiventros

Edit: omfg dat wil dus zeggen dat je in mijn stad rondrijdt. Doe me een lol en zorg dat je lekker opzij gaat als er iets gouds aan komt rollen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

De redenatie is al helemaal fout, ik ben daar 4x geweest (theorie, ttt, 2x afrijden) en er staan echt veel meer auto's dan waar je nu aangeeft :P

Ik kan zelfs aangeven wat je waarschijnlijke route wordt, het viel me echt op, ttt en 2x afrijden en het allemaal zowat het zelfde... alsof er in Tilburg maar 1 weggetje is :+

Ten tweede... ik hoop dat je zakt op het feit dat je niet alles ziet :X

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Nou, als gewoon heel Tweakers ff gaat duimen dat hij zakt dan moet het goedkopen. O-)

Ik gun echt iedereen z'n rijbewijs, maar iemand die zo stronteigenwijs is en daarmee mogelijk andermans veiligheid in gevaar brengt (wat maakt het mij uit dat jij je gordel omdoet, als je met je kop door de ruit knalt heb je alleen jezelf ermee hoor) hoort niet op de weg thuis. Als je bij het CBR hier in de buurt moest rijden had ik ze ff een seintje gegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

BrZ schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:38:
[...]

Bij mijn rijexamen moest ik het nummerbord van m'n eigen lesauto oplezen 8)7

"Lees het nummerbord van die witte auto eens op"
"00-XX-XX"
"Ok. En naar welke auto gaan we nu?"
"Eh... diezelfde witte auto"
Ik moest bij mijn TTT ook het nummerbord van mijn eigen lesauto oplezen. Maar die wist ik niet uit m'n hoofd :+ Had er nog nooit naar gekeken zelfs. Mijn lesauto was de opvallendste op de parkeerplaats (kanariegeel, de rest allemaal zilvergrijs) dus bijna iedereen moest van die auto het nummer oplezen 8)

Bij m'n examen moest ik het nummer van "die ANWB auto" oplezen. Ik oplezen.. examinator.. "huh?" had ik het nummer van een ANWB auto een heeel stuk verderop te pakken. Hij moest zelf even dichterbij lopen om te checken of het goed was :P Ogen was toen geen punt van discussie meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
krietjur schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:11:
[...]

Ik moest bij mijn TTT ook het nummerbord van mijn eigen lesauto oplezen. Maar die wist ik niet uit m'n hoofd :+ Had er nog nooit naar gekeken zelfs. Mijn lesauto was de opvallendste op de parkeerplaats (kanariegeel, de rest allemaal zilvergrijs) dus bijna iedereen moest van die auto het nummer oplezen 8)

Bij m'n examen moest ik het nummer van "die ANWB auto" oplezen. Ik oplezen.. examinator.. "huh?" had ik het nummer van een ANWB auto een heeel stuk verderop te pakken. Hij moest zelf even dichterbij lopen om te checken of het goed was :P Ogen was toen geen punt van discussie meer :D
Pwnd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

krietjur schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:06:
Nou, als gewoon heel Tweakers ff gaat duimen dat hij zakt dan moet het goedkopen. O-)

Ik gun echt iedereen z'n rijbewijs, maar iemand die zo stronteigenwijs is en daarmee mogelijk andermans veiligheid in gevaar brengt (wat maakt het mij uit dat jij je gordel omdoet, als je met je kop door de ruit knalt heb je alleen jezelf ermee hoor) hoort niet op de weg thuis. Als je bij het CBR hier in de buurt moest rijden had ik ze ff een seintje gegeven..
Het punt is niet dat ik geen bril wil dragen, maar het feit dat mijn rijinstructeur mijn Gezondheidsverklaring heeft ingeleverd, waar op staat dat ik geen bril/lenzen draag.

Stel je nou voor dat ik er met een bril aankom, wat ik eigenlijk wel wil, maar de examinator zegt van: "Hey, je hebt aangegeven geen bril te hebben... :O "

Sinds 1 week is mijn zicht een beetje gedaalt; vooral omdat he buiten donkerder is geworden ivm het regen (bewolking). Ogen dichtknijpen heeft dus ook niet zoveel zin.

Ik kan ook zeggen; 'Ik heb maar een afwijking van -0,25 en -0,50 ofzo" Of dat ik pas sinds een week een bril heb.

Daarom, is mijn 205 Euro dan foetsie? Wordt mijn rijexamen afgezegd ofzo? Daarom, ik ga nu dus 2 kentekens onthouden; rijlesauto, en de auto waar ik denk dat ik die moet voorlezen.

Ik wil het beste met mij, en met alle andere leerlingen. :')

Word met de uur banger...

Nog 9 uur...

[ Voor 10% gewijzigd door SalimRMAF op 09-05-2007 23:21 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je leest ook echt totaal niet he Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/emo.gif

Ik heb je al drie keer verteld dat dat er dus niet op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Ik denk dat je meer kans maakt als je gewoon eerlijk bent, dan wanneer je via een zo'n stomme actie gaat proberen de boel te omzeilen. Het gaat er gewoon om dat je op je zicht goed genoeg is. Als je de nummerplaat onthoudt, maar door je te slechte zicht zaken niet ziet tijdens het examen zak je ook.

Overigens heb je het heel de tijd over de bril van een vriend lenen. Als die niet op de goede sterkte is, is dat lekker gezond voor je ogen. Dus ga gewoon es naar de opticien en laat je een goede bril aanmeten en draag 'm dan ook, in elk geval als je moet rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Glashelder schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:22:
Je leest ook echt totaal niet he [afbeelding]

Ik heb je al drie keer verteld dat dat er dus niet op staat.
Lezen gaat zo slecht zonder bril ;) :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mijn sterkte is -0,75 en -1,00 De bril van mn vriend is maar een beetje scherper als wat ik zie, Mijn ogen moeten zich een beetje aanpassen op de bril. Bij een goede sterkte hoeft dat niet. Maar nu zit ik ook met het probleem dat je ogen zelf natuurlijk moeten wennen aan een bril. Ik lijk wel een nerd als ik m op heb...

Mwa te doen vindt ik. De Opticiere zei tegen mij: Je ziet nog maar voor 60%... Ik dacht WTF,. 8)7

Bestaat niet, dat ik maar voor 60% zie, ik vind dat ik voor 90% zie, savonds voor 70%.
Ze had het over laseren, dat het neit echt een optie is, want: Een geopende oog-vlies, kan nooit meer verdergroeien. Resultaat: Iemand die kickboxte kan dat niet meer doen, want zodra iemand op zijn oog een stomp geeft, is hij blind. Ik heb slaap, ik ga slapen. De volgende reactie van mij zal of boos, of blij zijn. Nog 8,5 uur...

Wens me aub succes, vanaf nu bent ik serieus. Het was een eer om jullie te hebben gekend.....

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:54

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik kan ook zeggen; 'Ik heb maar een afwijking van -0,25 en -0,50 ofzo" Of dat ik pas sinds een week een bril heb.

Daarom, is mijn 205 Euro dan foetsie? Wordt mijn rijexamen afgezegd ofzo? Daarom, ik ga nu dus 2 kentekens onthouden; rijlesauto, en de auto waar ik denk dat ik die moet voorlezen.

Ik wil het beste met mij, en met alle andere leerlingen. :')
Eh, waarom zou 't niet kunnen dat je ineens met een bril zou kunnen komen opzetten? Waarschijnlijk zal alleen je instructeur een opmerking maken, dat je tijdens de lessen geen bril hebt gedragen.

Het gaat trouwens niet om alle andere leerlingen, maar om alle andere weggebruikers. O-)

'k Ben het wel eens met de rest, als je zo heilig overtuigd van jezelf bent, dat je zonder bril goed kunt rijden, maar niet een nummerbord op +- 25m. afstand kunt lezen, dan verdien je het om te zakken.

edit: Waarom zou het niet 60% kunnen zijn, weet jij dan hoe 't is om 100%, of een ander percentage, te kunnen zien? :+

[ Voor 6% gewijzigd door drooger op 09-05-2007 23:43 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:16
Wie helpt er morgen mee om alle lesauto's in Tilburg met 3 inzittenden te hinderen? :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:36:
Ik lijk wel een nerd als ik m op heb...
Je post op GoT. 'nuff said.
Bestaat niet, dat ik maar voor 60% zie, ik vind dat ik voor 90% zie, savonds voor 70%.
Want jij weet het beter dan de opticien :O
Zij heeft een referentiekader, jij niet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Xander schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:48:
Wie helpt er morgen mee om alle lesauto's in Tilburg met 3 inzittenden te hinderen? :X
>:)
Het is dat ik moet werken, anders was ik nog voor de lol naar Tilburg gereden om de hele dag rondjes rond het CBR te gaan rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Dentheman schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:22:

Nou vooruit! :>
Je hebt idd je rijbewijs niet nodig om veilig te kunnen rijden. Dat kan net daarvoor ook wel! ;)
Je bent alleen _gigantisch_ de lul als je op zo'n moment betrapt wordt.. daarom heb ik dat zelf nooit gedaan (maar kan het me goed voorstellen! mjum rijden! :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Afbeeldingslocatie: http://chakotay.stimpy.nu/hlpdsk.JPG

Tijdens uw examen maakt een gouden Corvette een rolling burnout vlak voor uw auto. Wat doet u?

A. U rijdt die pimpsloep van de weg af.
B. Luid juichen en klappen.
C. Niets, u ziet helemaal geen Corvette, want u heeft geen bril op.

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 10-05-2007 07:56 . Reden: Brak plaatje bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

D. U pimpt er met je Astratje diesel met een nog langere rolling burnout overheen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Maasluip schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:17:
D. U pimpt er met je Astratje diesel met een nog langere rolling burnout overheen.
Je bedoeld Citroen Evasion. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
jij ben datzelfde kansloze mannetje die zijn eigen "dood" in scène heeft gezet. is dit ook extra aandacht die je nodig heb? ffs zeg, wat ben jij een eigenwijs stuk vreten..

en maar huilen als je dan later een ongeluk maakt.. ja maar ja maar.. ik zag em niet |:( |:( |:(
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.