Het grote rijbewijs topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.988 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:59
Gewoon blijven oefenen, mijn les wagen was ook een diesel en de auto van me ouders ook benzine. In het begin idd even wennen maar na een tijdje ben je er wel achter waar het aangrijpingspunt zit en wanneer je precies hoeveel gas moet geven.
Ik laat hem ongeveer tot het aangrijpingspunt komen en dan begin je ook met gas geven en terwijl je steeds meer gas geeft laat je de koppeling steeds verder opkomen. Verder lastig uitleggen kwestie van gevoel wat in elke auto anders is. Heb al in verschillende auto's gereden en telkens is het weer even wennen de ene rij je zo mee weg de ander laat je nog wel eens afslaan.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 13:47
1e benzine auto van mijn ouders was btw een automaat.. die kón niet afslaan :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Heel herkenbaar, alleen dan niet met auto van pa en ma (die hebben er geen) maar gelijk met m'n eigen auto. Is een kwestie van oefenen.. tip: ga gewoon een keer naar een verlaten parkeerplaats ofzo en ga in alle rust even oefenen met optrekken ;) (oefen ook gelijk even achteruit rijden en hellingproefjes als je de kans hebt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:46

Aapje

Opel-beun
Brrrrrrrr spannend joh, over uurtje begint laatste uur rijles waarna ik me examen ga doen... :P

Rond 11 uur oid weet ik of ik gezakt of geslaagd ben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
BaBoOn schreef op donderdag 26 april 2007 @ 07:18:
Brrrrrrrr spannend joh, over uurtje begint laatste uur rijles waarna ik me examen ga doen... :P

Rond 11 uur oid weet ik of ik gezakt of geslaagd ben :X
keep us informed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Simpel gezakt op kijken, let gewoon niet op bij kruispunten etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
BaBoOn schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:53:
[...]

Simpel gezakt op kijken, let gewoon niet op bij kruispunten etc...
stress? spanningen..? wat denk je waar het fout ging? buiten het kijken--> waar kwam het door?

/edit

klote natuurlijk :(

[ Voor 5% gewijzigd door BootVluchteling op 26-04-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
BootVluchteling schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:07:
[...]

stress? spanningen..? wat denk je waar het fout ging? buiten het kijken--> waar kwam het door?

/edit

klote natuurlijk :(
Gewoon brak ging 't, kijken/spiegelen en op 1 woonwijk reed ik gewoon 40 ipv 30 (tbh had geen flauw idee dat ik in een woonwijk zat maargoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Een woonwijk of een 30-kilometer zone? Ik hoop het laatste :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
Motrax schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:39:
Een woonwijk of een 30-kilometer zone? Ik hoop het laatste :P
Uhm, dat maakt weinig uit? Het kan beide zijn?

Of je moet een woonerf bedoelen? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

BaBoOn schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:13:
[...]

Gewoon brak ging 't, kijken/spiegelen en op 1 woonwijk reed ik gewoon 40 ipv 30 (tbh had geen flauw idee dat ik in een woonwijk zat maargoed).
Tsja, daar komt het hele kijkgedrag om de hoek kijken, blijkbaar dus de borden gemist.. en kijkgedrag blijft het belangrijkste bij het examen. Balen, volgende keer beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:47
Enige minpunt van de les van vandaag was mijn kijk gedrag. Ik moest soms meer laten zien dat ik ook alles om mij heen zie. Verder was er een moment waar ik door een bos reed en van verbazing hoe mooi groen alles was niet doorhad dat er een hele scherpe bocht kwam en daar met 80km/u doorheen gejaagd. :+ "Wow, wow wow, hou je vast allemaal" kon ik er nog uit krijgen. :P Gevaarlijk, maar het was erg kicken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

krietjur schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:18:
[...]

Tsja, daar komt het hele kijkgedrag om de hoek kijken, blijkbaar dus de borden gemist.. en kijkgedrag blijft het belangrijkste bij het examen. Balen, volgende keer beter!
Bwa. In de praktijk zie je vaak ook niet of je een 30-kilometer zone bent ingereden of niet. Het is echt niet helder. En in de praktijk ga je wat langzamer rijden vanwege de situatie als het twijfelachtig is en als je zeker weet dat je in een 30-kilometer zone zit, dan rij je weer wat harder, dus in de praktijk is het 40 km/u :+
Xander schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:00:
[...]

Uhm, dat maakt weinig uit? Het kan beide zijn?

Of je moet een woonerf bedoelen? :+
Ja he!... mijn theorie examen is alweer een tijdje geleden O-)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
* Tristan Meld zich.

Na 3 jaar lessen, 6100 euro armer te zijn, 2x theorie moeten doen (jaar was alweer voorbij :()3x gezakt te zijn ben ik eindelijk eergsiter geslaagd. Was erg druk in Rotterdam maar ik heb het voor elkaar gekregen :) Het ging best goed alleen werd ik zenuwachtig nadat ik een klein foutje gemaakt had. Klote is dat je dan met je eigen mind gaat lopen fucke :) 'fuck, zou ze het erg vinden?, damn ik ben alweer gezakt' zo denk je dan.

Nog 5 dagen wachten en dan mag ik het roze pasje (klinkt als pedo pas :)) ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister uiteindelijk examen kunnen doen na 80 lessen bij 2 verschillende rijscholen die beloofden maar nix deden

En gezekt helaas
Alleen omdat ik bij een kruispunt een auto voorliet die eigenlijk nog te ver weg was waar k net voorlangs had gekunnen

Als t goed is kan k volgende maand opnieuw, das wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Motrax schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:15:
[...]
Bwa. In de praktijk zie je vaak ook niet of je een 30-kilometer zone bent ingereden of niet. Het is echt niet helder. En in de praktijk ga je wat langzamer rijden vanwege de situatie als het twijfelachtig is en als je zeker weet dat je in een 30-kilometer zone zit, dan rij je weer wat harder, dus in de praktijk is het 40 km/u :+
Euhmz.. ik heb toch echt wel door als ik een 30-kilometer zone inrijd hoor.. kwestie van op borden letten als je een straat inrijd. Als je daar een gewoonte van maakt zal je ze niet snel missen. En da's dus een kwestie van kijkgedrag, als jij ze vaak mist deugt dus je kijkgedrag niet echt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach hou op. Ik kan je hier in de buurt zo bv. een straat aanwijzen waar je een 30-km zone binnen rijdt zonder bebording die dat aangeeft. Een straat 100 meter verderop parrallel heeft dan weer wél zo'n bord. Je zult daar aan komen rijden, ziet een woonwijk, denkt 'ah, 50', en hoppa je wordt gelaserd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Tsja, als het niet staat aangegeven kan je het niet weten.. lijkt me dat je een bekeurig dan best kan aanvechten toch? Maar zolang er wel borden staan ligt het toch echt wel aan jezelf als je die mist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:51
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:33:
Gister uiteindelijk examen kunnen doen na 80 lessen bij 2 verschillende rijscholen die beloofden maar nix deden

En gezekt helaas
Alleen omdat ik bij een kruispunt een auto voorliet die eigenlijk nog te ver weg was waar k net voorlangs had gekunnen

Als t goed is kan k volgende maand opnieuw, das wel beter
uh? Dat lijkt me niet echt de reden waarvoor dat is...

Dan zal het eerder aan de rijstijl liggen. :?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:48:
Ach hou op. Ik kan je hier in de buurt zo bv. een straat aanwijzen waar je een 30-km zone binnen rijdt zonder bebording die dat aangeeft. Een straat 100 meter verderop parrallel heeft dan weer wél zo'n bord. Je zult daar aan komen rijden, ziet een woonwijk, denkt 'ah, 50', en hoppa je wordt gelaserd.
Ik ben afgereden in Tilburg :+ En ja... ik denk dat je auto ooit een keer in een woonwijk heb staan, na 2 jaar in Tilburg geleefd te hebben, heb ik 'm gezien B)
krietjur schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:36:
Tsja, als het niet staat aangegeven kan je het niet weten.. lijkt me dat je een bekeurig dan best kan aanvechten toch? Maar zolang er wel borden staan ligt het toch echt wel aan jezelf als je die mist ;)
Maar ik vind het wel onduidelijk. Meest irritante aan een 30-kilometer zone is dat het vaak vlak na een kruispunt begint. Ik ben bezig met het kruispunt over te steken, op alle weggebruikers en wegen te letten, ben het kruispunt dan voorbij en heb dan vaak de aanduiding 30-kilometer zone gemist. Slecht van me? Ja missschien wel, maar liever dat het ik mis, dan dat ik een fietser of wandelaar op het kruispunt mis :X

[ Voor 14% gewijzigd door Motrax op 27-04-2007 23:08 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Vaak kan je al een 30km zone herkennen aan de drempels die er liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Of aan de dubbele streep waar je overheen rijdt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook die is dus niet overal aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 17-09 19:47

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 00:37:
Ook die is dus niet overal aanwezig.
Die heb ik hier idd nog nooit gezien.
Mijn les donderdag ging wel goed, ff de auto zelf doorgenomen maar dat dat wist ik allemaal dus ik kon snel weer rijden :p Proefexamen gedaan en ik ben een twijfelgeval, ik moet iets meer m'n binnespiegel gebruiken bij het remmen en optrekken, en bij zijdelingse verplaatsingen waarvan je 100 % zeker bent dat er niks naast je zit moet ik óók kijken (in een woonwijk waar je tussen parkeervakken moet zigzaggen).

Op die puntjes na zeer dik geslaagd, maar ik zou op m'n lakse kijkgedrag kunnen zakken. Maar ik heb nog tot 5 juni om eraan te werken, moet lukken in nog 4-5 lesjes :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik heb het ook vaak dat ik even niet weet of ik maximaal 30km/u of 50km/u mag rijden. Ik rijd dan gewoon dertig tot ik iets kan zien wat aangeeft dat ik een van die snelheden mag rijden. Meestal is het gluren in de zijstraatjes of je haaietanden ziet of een bord met erop dat je een 30km/u zone in gaat of als ik verderop een voorrangsbord of een voorrangskruispuntbord zie dan weet ik dat maximaal 50km/u mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:59
Dentheman schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:36:
[...]

Die heb ik hier idd nog nooit gezien.
Mijn les donderdag ging wel goed, ff de auto zelf doorgenomen maar dat dat wist ik allemaal dus ik kon snel weer rijden :p Proefexamen gedaan en ik ben een twijfelgeval, ik moet iets meer m'n binnespiegel gebruiken bij het remmen en optrekken, en bij zijdelingse verplaatsingen waarvan je 100 % zeker bent dat er niks naast je zit moet ik óók kijken (in een woonwijk waar je tussen parkeervakken moet zigzaggen).

Op die puntjes na zeer dik geslaagd, maar ik zou op m'n lakse kijkgedrag kunnen zakken. Maar ik heb nog tot 5 juni om eraan te werken, moet lukken in nog 4-5 lesjes :)
Had precies hetzelfde bij mijn ttt, gewoon door laksheid met het examen mezelf het verplicht om het overal te doen. Nu doe ik het gewoon naar eigen inzicht, maar let wel op dat ik niet te laks word. Maar als je goed vooruit kijkt en regelmatig in je binnen spiegel weet je vaak al precies wie waar zit.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:48:
[...]

uh? Dat lijkt me niet echt de reden waarvoor dat is...

Dan zal het eerder aan de rijstijl liggen. :?
Nee verder was alles perfect net dat ene puntje
besluiteloosheid noemen ze dat en daar zak je dus op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:09:
Nee verder was alles perfect net dat ene puntje
besluiteloosheid noemen ze dat en daar zak je dus op :(
Ik had daar flink bezwaar tegen gemaakt. Wat zei je rij-instructeur verder als die mee was?

Besluitvaardigheid is wel belangrijk, helemaal in drukke gebieden zoals het centrum van Amsterdam bijv. maar als het 1x even is gebeurd dat je het even niet vertrouwde moet toch geen kwaad kunnen tenzij je heel lang aan het wachten bent. Maar ja, better safe then sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Pixxa schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:27:
* Widow Meld zich.

Na 3 jaar lessen, 6100 euro armer te zijn, 2x theorie moeten doen (jaar was alweer voorbij :()3x gezakt te zijn ben ik eindelijk eergsiter geslaagd. Was erg druk in Rotterdam maar ik heb het voor elkaar gekregen :) Het ging best goed alleen werd ik zenuwachtig nadat ik een klein foutje gemaakt had. Klote is dat je dan met je eigen mind gaat lopen fucke :) 'fuck, zou ze het erg vinden?, damn ik ben alweer gezakt' zo denk je dan.

Nog 5 dagen wachten en dan mag ik het roze pasje (klinkt als pedo pas :)) ophalen!
WTF? 3 jaar lessen :X ? ligt het aan mij of is dat best wel lang :? Over die roze pasjes, ik noemde die een keer een gayclub membership cards, toen er een andere gozer achterin de auto zat die ik naar huis reed. Gozer afgezet ergens in Haarlem, rij ik weg, zegt mn instructrice "wat was dat nou voor opmerking met je gayclub membership card, wist je niet dat die gozer homo was?" Toen had ik ook wel iets van oeps :P

Na wat oefenen laatst trouwens met de (benzine)auto van mn ouders gaat het allemaal wel een stuk beter, van het weekend 3 uur rondgereden zonder dat de motor afsloeg. Wel iets aan de versnellingspook gesloopt, volgens mn vader omdat ik te snel schakel. Ding wou niet in zn achteruit, en dat is leuk bij Saab, omdat dat ding in zn achteruit moet staan voordat je de sleutel eruit kan halen. Met een hoop gesjor dat ding na 5 minuten in zn achteruit gekregen, zit ik ff later op de snelweg, wil ie niet in zn 5 :S ff gestopt en jurk van de pook eraf gehaalt omdat daaronder iets los zat, was het gelukkig de beveiliging dat je de pook omhoog moest trekken voordat ie in zn achteruit wou. Mn vader natuurlijk weer helemaal pissed dat er iets stuk was aan zn auto :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Wat voor een Saab rijden jullie dan? In een 9000 hoeft dat echt niet hoor! ;)

En terecht dat je pa boos wordt als zoonlief iets aan zijn auto doet.. Het is geen normale auto, het is een SAAB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:43:
[...]
Sinds wanneer zit er EHBO in de theorie? Je leert om te rijden, niet andere dingen. Of moet je tegenwoordig ook nog een cursus Nederlands volgen om te kunnen rijden?
In mijn theorieboek stond idd ook zoiets... Weet de letterlijke tekst niet precies uit mn hoofd maar het was zoiets van "Als u een ongeval heeft veroorzaakt, is het verboden door te rijden. [ja, dat wist ik al wel] U bent verplicht te stoppen en het slachtoffer eerste hulp te verlenen." En natuurlijk zou ik wel stoppen als ik iemand omver rijd (tenminste, ik zou niet expres doorrijden... over wat je in blinde paniek misschien doet kan ik weinig zeggen zonder ooit een ongeluk te hebben gehad/veroorzaakt). En natuurlijk zou ik dan ook wel bij het slachtoffer blijven en 112 bellen.

Maar wat nou als je letterlijk 0,0 EHBO kennis hebt? Mij is altijd verteld dat je dan nog beter maar gewoon ervan af kunt blijven zodat je het iig niet nog erger maakt... En om dan ook nog zo'n specifieke vraag op een auto-theorie-examen te gaan stellen (ik weet niet eens wat het verschil is tussen "de wond dichtdrukken" en "de bloeding stelpen"? komt toch op hetzelfde neer?).

------------------------

/me heeft vanmorgen de 2e rijles gehad :)

Ik vond het vorige week bij de 1e keer voor een eerste les al best redelijk gaan, kreeg de auto gelijk weg zonder 'm af te laten slaan en dat gebeurde ook in de rest vd les maar 1x. En dus wel vanaf het begin steeds zelf geschakeld/rem/gas etc.

Maar vandaag ging het toch wel stukken beter. De vorige keer nam ik ongeveer de helft van mijn bochten veel te krap, waardoor ik telkens linksaf over de verkeerde weghelft en rechtsaf over de stoeprand ging; maar nu had ik dat bij een uur dwars door de stad rijden (1e les was bijna alleen maar op industrieterrein) hooguit 5x. Ook keek ik nu bijna geen enkele keer naar de versnellingspook bij het schakelen terwijl ik dat vorige week iedere keer deed :P Ik moet alleen nog wel veel beter leren kijken, met de spiegels hebben we sowieso nog niet geoefend maar ook door de voorruit kijk ik nog niet ver genoeg de bochten in... daardoor vandaag 1x een ingreep gehad toen ik bijna tegen de zwarte SUV aanreed die uit de zijweg kwam waar ik inwilde :X Had 'm gewoon echt niet gezien tot het laatste moment :X

Maar al met al wel echt het idee dat ik vooruit ben gegaan tov. vorige week en da's een lekker gevoel :) Nu de komende week even hard gaan leren, volgende week woensdag om 13:30 theorie examen. Op het laatste proefexamen dat ik had gemaakt, na het boek te hebben gelezen maar nog niet geleerd, had ik 8 fout. maar dat was wel een ANWB proefexamen, volgens mn instructeur waren die wat makkelijker dan het echte. Nu dus ook van hem een Vekabest cd meegekregen omdat die examens juist moeilijker schijnen te zijn. De leerling na mij had daarmee steeds 10-15 fout, maar was deze week wel in 1x geslaagd met maar 4 fout voor het echte examen...

[/einde veel te lange post]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:28

Theimon

Snapte!?

Kleine nuancering misschien wat betreft doorrijden: als je doorrijdt na een aanrijding (of wat voor (niet-verkeers-gerelateerde) overtreding dan ook), je hebt 12 uur om jezelf te melden bij de politie. Dan ben je in de safe zone. Echter, als de politie jou vindt in die 12 uur (of daarna natuurlijk), dan ben je het bokje.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm, ik heb een vereselijke probleem...

Je moet namelijk bij het Praktijkexamen een kenteken oplezen van 25 Meter afstand.

Nu heb ik wel goede ogen, maar niet goed genoeg. 8) (Lees: 25meter / kenteken)

Ik heb al een gezondheidsverklaring ingeleverd met 100% alles goed...

Nu zit ik in een dilemma, of toch niet... Ik heb een aantal plannen:

De waarschijnlijke auto's hun kenteken onthouden. Maar is best moeilijk,...

Nachtlenzen de avond ervoor doen. :>

Wie kan me verder helpen?... Ik heb geen bril, die wil ik ook niet.

Als iemand lenzen/bril op heeft tijdens een examen, komt dat op de rijbewijs te staan. Als de Popo je dan een keertje aanhoudt, en je hebt er geen aan, boete denk 'k

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Wat dacht je van geen gevaar voor jezelf en anderen zijn en zorgen dat wanneer je in de auto zit je goed kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
salimrmaf schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:03:

Je moet namelijk bij het Praktijkexamen een kenteken oplezen van 25 Meter afstand.

Ik heb al een gezondheidsverklaring ingeleverd met 100% alles goed...

Nu zit ik in een dilemma, of toch niet... Ik heb een aantal plannen:

De waarschijnlijke auto's hun kenteken onthouden. Maar is best moeilijk,...

Nachtlenzen de avond ervoor doen. :>

Wie kan me verder helpen?... Ik heb geen bril, die wil ik ook niet.

Als iemand lenzen/bril op heeft tijdens een examen, komt dat op de rijbewijs te staan. Als de Popo je dan een keertje aanhoudt, en je hebt er geen aan, boete denk 'k
Mensen die de boel besodemieteren vanwege ijdelheid (lees: geen bril willen dragen) mogen wat mij betreft gelijk zakken. Autorijden is een serieuze zaak. Ga alleen rijden als je echt goed kan zien. Als je rijdt moet je juist VER weg kunnen kijken. Als je op de snelweg rijdt en je kunt niet verder dan 25 meter voor je zien dan verongeluk je nog een keer. Niet dat het me dan iets uitmaakt dat je jezelf iets aandoet, dat is eigen schuld. De mensen die je vervolgens mee neemt de dood in, daar denk ik eerder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Nu online
Wees een vent, draag een bril (of lenzen)
Het _hoeft_ niet, dan zit je lekker aan de rechterkant van een auto..

Vreemd trouwens dat je van jezelf vind dat je goeie ogen hebt, maar 25 meter is al te ver.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Als jij op 25 meter een kenteken niet kunt lezen, moet je volgens mij echt snel aan de bril. Ik heb een bril voor veraf met een sterkte van ongeveer -2,5 aan beide kanten, maar kan zonder al teveel moeite nog kentekens lezen om zo'n 25 meter afstand, dus als jij dit niet kunt heb je volgens mij al een aardige sterkte nodig.
Waar heb je deze wijsheid vandaan? Als het al zo is, dan is het volgens mij alleen als je echt een bril nodig hebt met hele sterke glazen. Ik heb een bril, en had deze ook al tijdens mijn rijexamen, maar ik heb geen aantekening op mijn rijbewijs, kan dus zonder problemen zonder bril rijden en aangehouden worden door de politie. Alleen zonder bril rijden vind ik niet verstandig, het is niet alleen gevaarlijk voor jezelf, maar nog meer voor medeweggebruikers.

Moraal van dit verhaal: Als je dan perse geen bril wilt, koop dan gewoon contactlenzen, maar ga voor de veiligheid van jezelf en je medeweggebruikers de boel niet belazeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Jarod op 02-05-2007 19:40 . Reden: toevoeging over 25 meter en sterkte glazen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Hmm, morgen weer een uurtje cruisen :p Beetje op m'n kijken letten en eens zien wat m'n instructeur dan gaat zeggen :P Nog 5 weekjes en dan mag ik afrijden :D

Heel irritant als wat vrienden 'm al hebben of zoals vandaag er weer eentje komt pimpen met z'n net gehaalde rijbewijs :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
The Widow Maker schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:04:
[...]
Ding wou niet in zn achteruit, en dat is leuk bij Saab, omdat dat ding in zn achteruit moet staan voordat je de sleutel eruit kan halen. Met een hoop gesjor dat ding na 5 minuten in zn achteruit gekregen
Niet doen... kracht moeten zetten tijdens het schakelen kan nooit goed zijn... :P

@ogen/bril/lenzen-verhaal: Wat ik bij mij destijds heel maf vond... bij mijn TTT moest ik echt moeite doen om het kenteken goed te lezen. Ik vergistte me zelfs in een letter (wel gecorrigeerd zelf). Bij mijn examen had ik echter nergens last van, de afstand was gewoon veel korter daar... :S

Bij mijn TTT moest ik het kenteken schuin aan de overkant van de straat lezen, bij mijn examen recht aan de overkant. De afstand was dus kleiner en ik keek er ook recht tegenaan... Net alsof bij mijn TTT een extra veiligheidsmarge werd genomen?

Overigens slaat die ogentest ook nergens op. Je kunt er afaik ook niet op zakken, alleen als je het kenteken niet kunt lezen krijg je een uitgebreider onderzoek voordat je je rijbewijs op mag halen. Da's natuurlijk vervelend, maar het is iig niet zo dat je geen rijbewijs kunt krijgen als je geen kenteken kunt lezen op 25m afstand. Zo gevaarlijk zal het toch ook niet zijn? Of ik een auto verderop nu scherp zie of niet, zo lang ik hem maar zie vind ik het goed? Ik kan best rijden zonder bril, alleen de borden langs de kant zijn dan soms wat lastiger te lezen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dentheman schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:52:
Heel irritant als wat vrienden 'm al hebben of zoals vandaag er weer eentje komt pimpen met z'n net gehaalde rijbewijs :p
Herkenbaar :Y :P

Ik had vandaag in ieder geval een erg goede rijles, vond het zelf al erg goed gaan en de instructeur zei toen ook nog eens dat die dit de beste keer tot nu toe vond en dat het erg netjes ging. :)

Afgezien van 1 keertje helemaal in het begin dat ik op een rotonde ergens tussen wou duiken wat de instructeur niet wou :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 19:28

Steffie

Opaque

Xander schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:14:
Overigens slaat die ogentest ook nergens op. Je kunt er afaik ook niet op zakken, alleen als je het kenteken niet kunt lezen krijg je een uitgebreider onderzoek voordat je je rijbewijs op mag halen. Da's natuurlijk vervelend, maar het is iig niet zo dat je geen rijbewijs kunt krijgen als je geen kenteken kunt lezen op 25m afstand. Zo gevaarlijk zal het toch ook niet zijn? Of ik een auto verderop nu scherp zie of niet, zo lang ik hem maar zie vind ik het goed? Ik kan best rijden zonder bril, alleen de borden langs de kant zijn dan soms wat lastiger te lezen... :+
Totdat het een motorrijder, fietser of spelend kind is die veel minder omvang hebben en dus moeilijker op te merken zijn wanneer je niet scherp ziet op zo'n afstand. Ik hoop dat ik het niet ben die wordt aangereden :X

[ Voor 63% gewijzigd door Steffie op 02-05-2007 23:38 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Xander schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:14:
Zo gevaarlijk zal het toch ook niet zijn? Of ik een auto verderop nu scherp zie of niet, zo lang ik hem maar zie vind ik het goed? Ik kan best rijden zonder bril, alleen de borden langs de kant zijn dan soms wat lastiger te lezen... :+
Totdat je in een gevaarlijke situatie komt omdat je de borden niet hebt kunnen lezen en opvolgen. Of omdat je zo ingespannen bezig bent met navigeren in onbekend gebied dat je dingen over het hoofd ziet ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Steffie schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:36:
[...]

Totdat het een motorrijder, fietser of spelend kind is die veel minder omvang hebben en dus moeilijker op te merken zijn wanneer je niet scherp ziet op zo'n afstand. Ik hoop dat ik het niet ben die wordt aangereden :X
Tja, er zit nogsteeds wel een verschil tussen een kind en een letter/cijfer op een nummerbord... Zonder bril op zie ik die letters en cijfers trouwens ook nogsteeds op 25m afstand, lezen wordt alleen een ander verhaal...

Overigens heb ik zelf altijd braaf mijn bril op hoor, alleen 1x zonder bril op naar de opticien gereden, ik had niet echt het gevoel dat ik gevaarlijk bezig was.

Overigens is kennelijk zelfs het CBR van mening dat mensen die een kenteken niet kunnen lezen toch kunnen rijden. Volgens mij zijn er namelijk best mensen die het kenteken niet kunnen lezen en na nader onderzoek door een CBR oogarts alsnog hun rijbewijs op mogen gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

trolleystad schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:21:
[...]

Mensen die de boel besodemieteren vanwege ijdelheid (lees: geen bril willen dragen) mogen wat mij betreft gelijk zakken. Autorijden is een serieuze zaak. Ga alleen rijden als je echt goed kan zien. Als je rijdt moet je juist VER weg kunnen kijken. Als je op de snelweg rijdt en je kunt niet verder dan 25 meter voor je zien dan verongeluk je nog een keer. Niet dat het me dan iets uitmaakt dat je jezelf iets aandoet, dat is eigen schuld. De mensen die je vervolgens mee neemt de dood in, daar denk ik eerder aan.
SyS_ErroR schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:32:
Wees een vent, draag een bril (of lenzen)
Het _hoeft_ niet, dan zit je lekker aan de rechterkant van een auto..

Vreemd trouwens dat je van jezelf vind dat je goeie ogen hebt, maar 25 meter is al te ver.. :/
Jarod schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:36:
[...]

Als jij op 25 meter een kenteken niet kunt lezen, moet je volgens mij echt snel aan de bril. Ik heb een bril voor veraf met een sterkte van ongeveer -2,5 aan beide kanten, maar kan zonder al teveel moeite nog kentekens lezen om zo'n 25 meter afstand, dus als jij dit niet kunt heb je volgens mij al een aardige sterkte nodig.

[...]

Waar heb je deze wijsheid vandaan? Als het al zo is, dan is het volgens mij alleen als je echt een bril nodig hebt met hele sterke glazen. Ik heb een bril, en had deze ook al tijdens mijn rijexamen, maar ik heb geen aantekening op mijn rijbewijs, kan dus zonder problemen zonder bril rijden en aangehouden worden door de politie. Alleen zonder bril rijden vind ik niet verstandig, het is niet alleen gevaarlijk voor jezelf, maar nog meer voor medeweggebruikers.

Moraal van dit verhaal: Als je dan perse geen bril wilt, koop dan gewoon contactlenzen, maar ga voor de veiligheid van jezelf en je medeweggebruikers de boel niet belazeren.
Hmm, Soms heb ik rare krachten.. Als ik me ergens op concentreer, komen er tranen in mijn ogen waardoor er een 'lens' op mijn ogen is gemaakt, en ik een aantal seconden PERFECT zie. Ik kan altijd nog mijn ogen 1 sec dichtknijpen om het kenteken voor te lezen.

Ik rij al een hele tijd, en het brengt me eigenlijk alleen maar sávonds in problemen, wanneer ik veel slechter zie. Ik dacht dat ik nachtblindheid had, maar dat is denk ik niet waar.

Vanaf mijn 11e zie ik al niet goed. Ineens begon ik dingen anders te zien, ik dacht: "Hopelijk heb ik geen bril nodig, want ik lus geen groenten en mijn vader zegt al jaren: "Salim, eet je groenten anders heb je een bril nodig".

Snappen jullie mijn punt?...

Als ik een bril nodig heb, sta ik voorschut voor mijn ouders.
Aan de andere kant: Ik lijk dan wel ineens slimmer. ;)

Maar ja: TO BE CONTINUED > Donderdag 10 Mei....

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan neem je lenzen. Dit is gevaarlijk en asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm, ik heb een keer geprobeerd om lenzen in te doen, maar ze wouwden er dus niet ingaa Daarna vielen ze op de grond, en raakte ik ze kwijt. Dat was 3 jaar geleden. Sindsdien nooit meer gedaan.

Nachtlenzen vind ik wel een goed idee. Kun je die kopen bij de Kruidvat ofzo? voor 4 Euro per stuk? >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

salimrmaf schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:49:

Damn, stel je voor dat je je ouders, die je heel veel geleerd hebben van wat je nu weet, gelijk krijgen, damn moet er niet aan denken

Gast, denk ff na........... 8)7 Straks rijdt je wel iemand voor z'n flikker in je gepimpte Citroën Evasion en dan ben je flink de Sjaak kan ik je vertellen

[ Voor 11% gewijzigd door Dentheman op 03-05-2007 00:02 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Vanaf mijn 11e zie ik al niet goed. Ineens begon ik dingen anders te zien, ik dacht: "Hopelijk heb ik geen bril nodig, want ik lus geen groenten en mijn vader zegt al jaren: "Salim, eet je groenten anders heb je een bril nodig".

7(8)7

Man, stel je niet aan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dentheman schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:00:
[...]

Damn, stel je voor dat je je ouders, die je heel veel geleerd hebben van wat je nu weet, gelijk krijgen, damn moet er niet aan denken

Gast, denk ff na........... 8)7
Hmm, ik heb mezelf een ijs gesteld; als ik bij mijn 37cm tv- vanaf 1 meter teletext niet meer goed kan zien, ga ik lenzen halen ofzo. Ik kan ze ook gaan laseren in Spanje, daar kost het maar 2000 ofzo. Marokko is ook goedkoop, net als Turkije. Een keer is er een Nederlander in Spanje blind geworden, omdat de pticien een beetje dronken was ofzo....

Maar ik snap jullie punt, dat het gevaarlijk is voor mij om in mn auto te rijden. Lief :>
Ik zal er een nachtje over nadenken...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Het is niet alleen gevaarlijk voor jou, ook voor ons en iedereen op de weg. |:( |:( Ga een keer naar de opticien, die kan je vast wel vertellen hoe goed jou ogen zijn en hoe gevaarlijk het rijden is als jij zonder lenzen of bril gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:33
Het kan aan mij liggen, maar ik geloof dat salimrmaf de boel loopt de bedonderen, hij komt me namelijk niet als iemand over die al oud genoeg is om rijlessen te nemen :>
Bovendien getuigen de ideeen van het pimpen van een Renault Evasion en zijn ogen laten laseren in Turkije ook niet bepaald van volwassenheid :+

Mocht hij wel serieus zijn; als je een bril draagt krijg je dus geen aantekening op je rijbewijs, alhoewel ik dit wel een goed idee zou vinden, het is natuurlijk belachelijk dat als je ogen niet 100% zijn je zonder problemen mag rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Slechte ogen. Gewoon je vooruit laten slijpen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Nu online
[...]

[...]

[...]

Hmm, Soms heb ik rare krachten.. Als ik me ergens op concentreer, komen er tranen in mijn ogen waardoor er een 'lens' op mijn ogen is gemaakt, en ik een aantal seconden PERFECT zie. Ik kan altijd nog mijn ogen 1 sec dichtknijpen om het kenteken voor te lezen.

Ik rij al een hele tijd, en het brengt me eigenlijk alleen maar sávonds in problemen, wanneer ik veel slechter zie. Ik dacht dat ik nachtblindheid had, maar dat is denk ik niet waar.

*zucht*

Weer zo'n kerel die denkt dat ie speciaal is..
Ik hoop dat je zakt, scheelt een gevaar op de weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Het ogen gebeuren: voor je C rijbewijs moet je een arbo keuring ondergaan. De eis/grens is -2 of +2. Misschien hebben ze dat zo vertaald naar het B-rijbewijs dat je een kenteken op 25m moet kunnen lezen, dat weet ik niet want daar heb ik geen verstand van.
In mijn geval had ik bij mn keuring voor C -0,75 en -1,25 en ik merk dat mn ogen (mn rechter vooral) zeer langzaam uiteindelijk achteruitgaan. Een bril voor in de verte zal ik dan ook wel een keer aanschaffen....50 ton met een blinde bestuurder is namelijk spelen met de dood.

Ow, ik heb trouwens morgen om 14:30 examen E bij C.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1500 kilo blind is net zo goed dodelijk. Ik heb echt minachting voor iemand die moedwillig achter het stuur kruipt terwijl ie daartoe niet geschikt is. Zonder goed zicht rijden is net zo deplorabel als bezopen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Theimon schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 05:08:
Het ogen gebeuren: voor je C rijbewijs moet je een arbo keuring ondergaan. De eis/grens is -2 of +2.
En dan mag je nog zonder bril op rijden. :?

Ik heb -2. En ik kan zonder bril dus echt geen kenteken lezen op 25m afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Xander schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:31:
[...]

En dan mag je nog zonder bril op rijden. :?

Ik heb -2. En ik kan zonder bril dus echt geen kenteken lezen op 25m afstand.
Mja, ik vroeg het ook nog een keer voor de zekerheid in die arbo-arts destijds. Maar hij herhaalde gewoon precies wat ie 2 minuten daarvoor had gezegd, dus tja...... 2 is de grens.
Maar let wel op dat een beroepschauffeur om de 5 jaar wordt gekeurd, dus als het bij "ons" slechter wordt, wordt het ook opgemerkt. Luxe-wagen-bestuurders kunnen gewoon 40 jaar zonder moeite doorknallen als ze willen......zolang ze nix raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje met simulatorlessen bezig. Ik moet zeggen dat het mij best goed afgaat. Natuurlijk is het rijden in een simulator geen vervanging voor het 'echte werk', maar het komt redelijk in de buurt. Voornamelijk het kijken en reageren wordt geoefend.

Ik ben benieuwd hoe mijn eerste rijles zal gaan. Als ik de instructeur moet geloven, heb ik een les of 3 voorsprong op anderen, die geen simulatorlessen hebben gehad. Objectief kan ik dit natuurlijk nooit beoordelen, aangezien ik niet weet hoe ik zou rijden als ik geen simulatorlessen heb gehad.

Over dat wel/geen bril gezeurs: ga op zijn minst eens langs de opticien. Dan weet je wat je tekort komt zonder bril. Ik heb een tijdje met -1.25 rondgelopen. Toen ik er last van kreeg (bepaalde dingen niet kunnen zien/lezen) ben ik naar de opticien geweest. Met bril zie ik stukken beter. Laat staan als je een grotere sterke hebt.

In mijn ogen ben je een egoist als je de veiligheid van anderen achterop stelt voor je eigen uiterlijk...

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ten eerste, in de gezondheidsverklaring verklaar je goed te kunnen zien. Of dit met behulp van een bril/lenzen gaat is niet relevant. Dus zo'n enorm probleem heb je nou ook weer niet.

Je hebt nog geen examen gedaan begrijp ik ook? Dan is die verklaring ook nog niet ingeleverd.. En daarnaast is het ongeveer 25 meter. De eerste keer moest ik het van ongeveer 35 meter lezen (belachelijk) en de 2e keer van net krap aan 10 meter..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 05:13:
1500 kilo blind is net zo goed dodelijk. Ik heb echt minachting voor iemand die moedwillig achter het stuur kruipt terwijl ie daartoe niet geschikt is. Zonder goed zicht rijden is net zo deplorabel als bezopen rijden.
Waarheid als een koe.

Toch zijn er genoeg die niet bedenken dat ze in een moordwapen van gemiddeld 1500 kilo stappen. Mensen die altijd vooraan willen rijden e.d.
"Andere weggebruikers?? Ik zie ze toch niet, ze gaan vanzelf opzij." Maar kinderen hebben het besef nog niet en bomen weten van geen wijken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Nee, even serieus; ik biecht op:

De Auto, de Citroen Evasion Half-station dus, is van mijn vader. Maar als ik straks mn rijbewijs heb, mag ik 'm natuurlijk ook gebruiken. Ik wil wel zeker de radio vervangen, en nieuwe velgen opzetten, dat past meer bij mij.

Over mijn ogen; ik zal het gewoon proberen. Als het me niet lukt, pech volgende keer beter.

Over de Rijbewijs+Oog-code: Er zit wel degelijk een code op je rijbewijs, wanneer iemand een bril/lenzen draagt.

Zoek maar ergens zoiets;

Zonder bril/lenzen: 00
Met Bril: 01
Met Lenzen: 02

Ik heb bij mijn vader al 00 gezien, zonder bril dus...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Staat op de achterkant van het derde velletje (bij de ouderwetse roze rijbewijzen), maar ja.....wat maakt het uit? Dan haal je toch gewoon een bril als het nodig is?
Een bril is niet cool? Ijdelheid voor veiligheid? Je mag het ook best zonder proberen.......totdat je je eerste ongeluk krijgt omdat je geen fuck zag. Beter voorkomen dan genezen lijkt me dan toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Nieuwe velgen voor m'n vaders auto zou dus echt het laatste zijn waar ik aan zou denken als ik m'n rijbewijs heb. :P

@hierboven, nee zolang je er maar stoer uitziet in die verongelukte auto; zonder bril dus. :+

Over een week trouwens motortheorie. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

salimrmaf schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:40:Over de Rijbewijs+Oog-code: Er zit wel degelijk een code op je rijbewijs, wanneer iemand een bril/lenzen draagt.

Zoek maar ergens zoiets;

Zonder bril/lenzen: 00
Met Bril: 01
Met Lenzen: 02

Ik heb bij mijn vader al 00 gezien, zonder bril dus...
Op nieuwe rijbewijs, het roze pasje, staat zoiets niet vermeld. In ieder geval niet dat ik kan zien.
Misschien heb ik ook een bril voor dichtbij nodig :+

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Motrax schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 08:51:
[...]
Op nieuwe rijbewijs, het roze pasje, staat zoiets niet vermeld. In ieder geval niet dat ik kan zien.
Misschien heb ik ook een bril voor dichtbij nodig :+
LOL. Hmm, ik heb net ook een rijbewijs van dichtbij bekeken; ik zag wel twee keer 00 bij mijn vader, maar dat kan ook gewoon de serial zijn.

Ok, ik wil een bril meebrengen. Maar op de gezond-verstands verklaring heb ik gezegd dat ik geen bril of lenzen heb, toch? Wat moet ik dan zeggen...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bij mij eindigt zo'n lange getallenreeks op 02... wat lenzen betekent. Dat klopt. Dus het is dat hele lange getal wat linksboven je rijbewijs staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb je een pasje of heeft u een Papiertje?
Maa rik denk neit dat het zooon probleem is, in het ergste geval mag je niet meer verderrijden.. Wat wel een probleem bent als je in Frankrijk zit. Een boete is okay.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Papiertje... Ik denk ook niet dat het erg is oid, maar ik vroeg het me af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

salimrmaf schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:49:
[...]

Ok, ik wil een bril meebrengen. Maar op de gezond-verstands verklaring heb ik gezegd dat ik geen bril of lenzen heb, toch? Wat moet ik dan zeggen...
Er staat dat je goed kan zien, eventueel met bril/contactlenzen....

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een bullshit.
Ik heb ook lenzen, maar niemand die dat ooit aan me gevraagd heeft voor ik m'n rijbewijs kreeg hoor. Er staat dan ook niks op vermeld. En m'n getalletjes eindigen ook nergens op 02..

Het gaat er om dat je goed kan zien, zet dus gewoon veilig die bril op. Ik had op me examen een zonnebril op, dat mocht ook gewoon zonder dat ze gecontroleerd hebben of het er 1 op sterkte was.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm, ik kan oo aan een kant lenzen stoppen, en als hij ernaar vraagt, de andere oog laten zien :p

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bij mij kun je echt niet zien of ik lenzen inheb... Dus ik vraag me af hoe dat gecontroleerd zou moeten worden. Los van of ze het ook doen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat als je wordt aangehouden op verdenking van het met drank achter het stuur rijden?.. En dan; lees die kenteken op, en als je dat niet kan, word je in beslag genomen.

Hmm, uit jullie reacties blijkt dat ik dus gewoon een bril moet nemen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als ik word verdacht van het rijden met drank op zullen ze me wel laten blazen, en vervolgens zien dat ik niet gedronken heb, want ik rij niet met drank op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:24:
Wat als je wordt aangehouden op verdenking van het met drank achter het stuur rijden?.. En dan; lees die kenteken op, en als je dat niet kan, word je in beslag genomen.

Dan doen ze een blaastest. Ze gaan je heus niet aanhouden om je ogen te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Wat loop je toch moeilijk te doen met proberen de boel te omzeilen. Als je slechte ogen hebt moet je gewoon een bril op doen of lensen in doen zodat je wel goed zicht hebt, zo simpel is het. Ik heb zelf 1 oog wat slecht is, en normaal overdag draag ik geen bril (vind ik irritant en mis het dan ook niet echt), maar in de auto heb ik altijd m'n gewone bril of zonnebril op sterkte op, simpelweg omdat ik dan scherper zie en omdat ik dan beter afstanden kan inschatten. Ook niet echt onbelangrijk lijkt me. Dus doe vooral je medeweggebruikers een lol, en doe verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

salimrmaf schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:13:
Hmm, ik kan oo aan een kant lenzen stoppen, en als hij ernaar vraagt, de andere oog laten zien :p
Neem dan ook meteen een flink pak paracetamol mee, je gaat dan binnen een uur namelijk gigantische koppijn krijgen doordat je maar half scherp ziet. Mocht je inderdaad zonder voldoende zicht gaan rijden: Ik hoop dat je zakt :)

Mag ik overigens vragen hoe oud je bent? Je reacties in dit topic en het ik-wil-mijn-vader's-peoplecarrier-pimpen-topic zijn erg vermakelijk :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Chakotay schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:54:
[...]

Neem dan ook meteen een flink pak paracetamol mee, je gaat dan binnen een uur namelijk gigantische koppijn krijgen doordat je maar half scherp ziet. Mocht je inderdaad zonder voldoende zicht gaan rijden: Ik hoop dat je zakt :)

Mag ik overigens vragen hoe oud je bent? Je reacties in dit topic en het ik-wil-mijn-vader's-peoplecarrier-pimpen-topci zijn erg vermakelijk :)
Ach ja, donderdag 10 mei kan ook in 2012 zijn he, dus hij heeft nog nenoeg tijd om echt 18 te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
Er staat _nergens_ in je rijbewijs of je met een bril danwel lenzen geslaagd bent. Het enige detail is, is als je met een bril op op de foto staat in je rijbewijs, dat je dan verplicht bent een bril te dragen bij het rijden. Theoretisch gezien kan mijn moeder met -9 en -11 ook gewoon rijden zonder lenzen in, in praktijk kan ze d'r sleutels niet vinden :P

Ik ben gewoon met bril op opgegaan. Na 15 lessen ofzo, toen vroeg mijn instructeur of ik wel voldoende zag. Nee dus, dus een bril gekocht. Maar ik heb zelf een wat oudere foto op mijn rijbewijs waarbij ik nog geen bril op heb (heb ik normaal gesproken ook niet op). Officieel mag ik dus gewoon zonder bril op rijden. Echter, als ik een ongeluk veroorzaak kan de politie er wel moeilijk over gaan doen. Tot nu toe elk ongeluk veroorzaakt met bril op, dus daar heb ik geen ervaring mee :P

In praktijk rijd ik dus wel eens naar het station zonder bril, aangezien ik dat stuk vaak genoeg rij / heb gereden, maar voor de rest heb ik mijn bril gewoon op. Tuurlijk, een bril is soms nutteloos. Waarom zou je in vredesnaam het kenteken van de auto voor je moeten lezen, als je de auto ziet inclusief remlichten en richtingaanwijzers is dat voldoende. Check. Succes als je de weg moet zoeken in een wijk die je niet of onvoldoende kent. Als je Tom2 hebt, dat is ook niet alles kan ik je vertellen.

Wat mij betreft, en ik ben daar echt niet de enige in: Koop in vredesnaam die bril. Ze bijten niet. Wel een kleine note erbij: Zeker de eerste paar keer dat je hem op hebt krijg je er redelijk snel hoofdpijn van, dus draag hem ook een paar keer zonder dat je in de auto zit zodat je eraan kunt wennen. De eerste paar keer had ik letterlijk na 15 minuten al hoofdpijn, tegenwoordig boeit het mij niet of ik hem op heb of niet, maar dat komt ook omdat ik een zonnebril op sterkte heb, en die met dit weer ook draag op de fiets.

Als je echt bang bent dat je ouders je zullen uitlachen, hoop op mooi weer en koop een zonnebril op sterkte. Dat valt hun (niet direct) op waarschijnlijk. En die ~35E is ook maar een fractie van de ~200E die je voor je examen moet betalen. Daarnaast weet je dan ook direct hoe erg het is. Tot -0.5 kan nog voor wat ik heb begrepen maar vanaf -1 raad ik je toch echt een bril aan.

Zelf heb ik overigens -1.25 aan beide ogen, en nu 21 maanden mijn rijbewijs. En niet gehaald zonder bril overigens, gewoon omdat ik niet door die ogentest zou komen. Ik weet niet waar jij mag afrijden, maar in Eindhoven wordt het op zo'n 20 tot 30 meter gecontrolleerd. Als je -1 hebt haal je dat echt niet kan ik je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

blackangel schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:35:
[...]

Er staat _nergens_ in je rijbewijs of je met een bril danwel lenzen geslaagd bent. Het enige detail is, is als je met een bril op op de foto staat in je rijbewijs, dat je dan verplicht bent een bril te dragen bij het rijden. Theoretisch gezien kan mijn moeder met -9 en -11 ook gewoon rijden zonder lenzen in, in praktijk kan ze d'r sleutels niet vinden :P
[...]
Hm? Wat nou als je na het halen van je rijbewijs over bent gestapt op lenzen, of bijvoorbeeld een laser-behandeling hebt gehad? "Een bril" zegt ook niet zoveel trouwens... Ik heb -6/-8, als ik een leesbrilletje van de kruidvat op zet zie ik nog steeds geen klap, maar dan heb ik wel een bril op :)

Speaking of bril... Ik moet eigenlijk nog ergens een donker vizier voor mijn helm zien te vinden voor m'n examen donderdag... M'n opzet-zonnebrilletje voor mijn gewone bril doet niet zoveel bij felle zon :/

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 04-05-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:27

BrZ

salimrmaf schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:49:
Nope, op je gezondheidsverklaring staat de vraag of je niet goed kan zien zelfs al heb je een bril of lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Je wordt ten eerste nooit in beslag genomen, ten tweede doen ze geen ogentest met je, die bevoegdheid hebben ze simpelweg niet omdat dat buiten hun opleiding valt.....ze hebben blauwe petten, geen witte jassen.
Daarbij, als je door de KLPD wordt aangehouden, krijg je standaard een blaastest, altijd. Ook al is het 's ochtends vroeg, ze laten iedereen blazen.

En ja, je moet gewoon een bril nemen. Ga naar een opticien voor een ogentest en wacht af wat daar uitkomt, laat je door die kerel adviseren. Je kan er alleen maar beter van worden (en met jou de rest van je medeweggebruikers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm, ok. Maar ik heb geen kans om in 3 dagen een bril te krijgen, dus bij de examen gaat het niet lukken.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
Meestal vinden instructeurs het niet leuk understatement als zij hun ratio verneuken door arrogantie van de leerlingen. Je weet wel, van die gevallen van "Aw, die theorie haal ik dinsdag wel, ik hoef toch pas woensdag op". En dan zakken op je theorie waardoor je je practijk ook niet haalt.

Ga overigens wel van tevoren even langs bij de opticien. Dan weet je in ieder geval hoe (niet) erg het is. En dan weten wij dat ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik ging ongeveer 3/4 jaar geleden telkens naar de Opticien, en deed ik alsof ik een bril wou gaan kopen. Het enige wat ik wou weten, was wat mijn sterkte, beter gezeegd; onsterkte was. Ik zag hem dalen van -0,75 , naar -1, naar -1,5. Dat was 3 jaar geleden... Sindsdien ben ik niet meer geweest. Maar ik denk niet dat het -3 is ofzo, want het moet toch wel zo zijn dat de sterkte ergens stopt?! Of stopt ie pas als je een bril draagt?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:34:
Ik ging ongeveer 3/4 jaar geleden telkens naar de Opticien, en deed ik alsof ik een bril wou gaan kopen. Het enige wat ik wou weten, was wat mijn sterkte, beter gezeegd; onsterkte was. Ik zag hem dalen van -0,75 , naar -1, naar -1,5. Dat was 3 jaar geleden... Sindsdien ben ik niet meer geweest. Maar ik denk niet dat het -3 is ofzo, want het moet toch wel zo zijn dat de sterkte ergens stopt?! Of stopt ie pas als je een bril draagt?
Hoe verklaar je dan de mensen met een sterkte van -8 of -10? Een bril is enkel om de negatieve (of positieve) sterkte te compenseren. Het kan best zijn dat je nu een sterkte van -3 hebt, en een jaar later een sterkte van -4.

Negatieve sterkte kan volgens mij ook niet bijtrekken naar 0. Een positieve sterkte volgens mij wel. Althans, zoiets kan ik mij nog herinneren van mijn opticien :p

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Als de afwijking in je ogen zit, kom je er ook niet meer vanaf. En soms gaat het harder achteruit dan je verwacht. Ik verwacht komende winter voor mezelf bij de opticien te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Wist je dat je ook gewoon alleen je ogen kan laten meten bij een opticien zonder meteen iets te kopen? Is nog gratis ook... Daar hoef je echt niet moeilijk voor te doen met "doen alsof je een bril gaat kopen" :)

De afwijking van je ogen kan overigens beide kanten op veranderen... Ik heb jarenlang met ongeveer -7 op beide ogen rondgelopen, nu is het links -6 en rechts -8 :)

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 06-05-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
-9 zwaait.

Je bent een arrogante bokkenlul als je met -3 gaat rijden.

Ik was een jaar of 8 toen bleek dat ik -3 had en eigenlijk een bril nodig had. Als je zo jong bent is het moeilijk aan te geven dat je slechte ogen hebt, ik dacht dat iedereen zo zag, bleek dus niet zo te zijn.

Desnoods haal je een simpele bril van de hema (weet niet of hema -3 heeft, maargoed.)

Die zet je dan in de auto of in de klas (je zal het bord ook wel moeilijk zien) en klaar.

Jij blij, rest van Nederland blij.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ok... :? Gefrustreerd?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Jij denkt dat je ogen automagisch stoppen met slechter worden zodra je een bril draagt? :?
Meer terecht verontwaardigd. Hij kan immers het slachtoffer van jou gedrag zijn. Net als ik overigens. Dus doe gewoon even normaal en zorg ervoor dat je goed kunt zien wanneer je autorijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ok, zal ik doen voordat ik zo'n ongeluk veroorzaak.

offtopic:
Ik zal vanaf Donderdag normaal doen, ik zit nu nog in de fun-part of my life, moet nog leren voor de examens...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
salimrmaf schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:50:
Ok, zal ik doen voordat ik zo'n ongeluk veroorzaak.

offtopic:
Ik zal vanaf Donderdag normaal doen, ik zit nu nog in de fun-part of my life, moet nog leren voor de examens...
lol, wtf? krom topic, over je eigen neppe dood??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Ten eerste is het wel vrij overduidelijk nep, want er zit een grammaticale fout in van heb ik jou daar. Ook zitten er stukken tekst in die in een Nederlands persbericht echt niet voor zullen komen. Bovendien zou er dan wel iets hebben gestaan in de persberichten van de politie dan wel in het Brabants Dagblad. En ik weet voor 99,9% zeker dat dit niet zo is. Waarom iemand zoiets verzint ... daar kan ik echt niet bij.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om precies dezelfde reden dat iemand hier op het forum van die onzin uitkraamt. Flamebaiten en aandachttekort thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:24:
Om precies dezelfde reden dat iemand hier op het forum van die onzin uitkraamt. Flamebaiten en aandachttekort thuis.
kansloos2k.. pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 2 dagen, en dan begin ik rond deze tijd aan m'n theorie-examen B! Begin wel een klein beetje zenuwachtig te worden, maar niet zo erg als ik verwacht had... maar misschien komt dat nog. :P Gisteren de hele dag boven mn theorieboek gehangen en 's avonds een stel proefexamens gemaakt (ANWB). Telkens 5 of 6 fout. Vanmorgen nog even een paar puntjes nagekeken en de rest vd ANWB proefexamens gemaakt, nu steeds 3 of 4 fout... Wel elke keer geslaagd dus maar niet 1x 100% goed; ik dacht dat dat bij het laatste proefexamen wel gelukt zou zijn maar toch nog weer 3 kleine foutjes, jammer :/

Vanmiddag maar eens wat van die Vekabest proefexamens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik had tijdens het oeffenen ook telkens 3 of 4 fout, maar tijdens het examen 0. ;) Kwam bij mij grotendeels doordat je bij het echte examen erg veel tijd hebt om ergens over na te denken en ik bij de proefexamens soms iets te snel wat antwoordde.

Van de vekabest vragen die ik heb gemaakt waren er overigens een aantal op mijn examen (met zo'n oude witte volvo) dus dat is zeker een handig om die te leren. :)

Ben benieuwd wat ik er met motortheorie as. donderdag van ga bakken. Moet wel lukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:29:
Nog 2 dagen, en dan begin ik rond deze tijd aan m'n theorie-examen B! Begin wel een klein beetje zenuwachtig te worden, maar niet zo erg als ik verwacht had... maar misschien komt dat nog. :P Gisteren de hele dag boven mn theorieboek gehangen en 's avonds een stel proefexamens gemaakt (ANWB). Telkens 5 of 6 fout. Vanmorgen nog even een paar puntjes nagekeken en de rest vd ANWB proefexamens gemaakt, nu steeds 3 of 4 fout... Wel elke keer geslaagd dus maar niet 1x 100% goed; ik dacht dat dat bij het laatste proefexamen wel gelukt zou zijn maar toch nog weer 3 kleine foutjes, jammer :/

Vanmiddag maar eens wat van die Vekabest proefexamens proberen :)
tipje van de expert.. maak een examen, controleer het, noteer in welk hoofdstukje de fouten zitten, lees het hoofdstuk opnieuw door..

rinse and repeat.. zo heb ik mijn 4 theorie xamens gehaald.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

BootVluchteling schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:38:
[...]

tipje van de expert.. maak een examen, controleer het, noteer in welk hoofdstukje de fouten zitten, lees het hoofdstuk opnieuw door..

rinse and repeat.. zo heb ik mijn 4 theorie xamens gehaald.. :Y)
4? Waarom? Ik begon op het laatste moment met leren, met nog maar 4 dagen te gaan omdat ik dacht dat ik het toch wel zou halen; niet dus. Op zaterdag (Theorie was dinsdag) maakte ik de Veka-Best theorie cd examen, en ik had de helft fout. :? Vanaf toen dus eigenlijk elke dag 2 uur zitten leren, en gelukkig had ik dinsdag 3 fout. Ik kan het begrijpen als iemand na de 3e keer zijn theorie nog niet heeft, dan lijkt een rijbewijs wel een hele uitzichtloze doel. :|

Ik denk nu elke dag, als ik ga slapen aan mijn praktijk examen, komende donderdag. :'(
Ik heb zelfs gedroomd, dat ik hem heb gehaald, of juist niet ik weet het niet meer zeker. Op de een of andere manier ben ik toch wel bang. Maar ik wens iedereen succes. Als ik het de eerste keer niet haal; kan gebeuren, morgen weer een dag. We zullen zien...

Gulfstream G650

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.