In mijn theorieboek stond idd ook zoiets... Weet de letterlijke tekst niet precies uit mn hoofd maar het was zoiets van "Als u een ongeval heeft veroorzaakt, is het verboden door te rijden. [ja, dat wist ik al wel] U bent verplicht te stoppen en het slachtoffer eerste hulp te verlenen." En natuurlijk zou ik wel stoppen als ik iemand omver rijd (tenminste, ik zou niet
expres doorrijden... over wat je in blinde paniek misschien doet kan ik weinig zeggen zonder ooit een ongeluk te hebben gehad/veroorzaakt). En natuurlijk zou ik dan ook wel bij het slachtoffer blijven en 112 bellen.
Maar wat nou als je letterlijk 0,0 EHBO kennis
hebt? Mij is altijd verteld dat je dan nog beter maar gewoon ervan af kunt blijven zodat je het iig niet nog erger maakt... En om dan ook nog zo'n specifieke vraag op een auto-theorie-examen te gaan stellen (ik weet niet eens wat het verschil is tussen "de wond dichtdrukken" en "de bloeding stelpen"? komt toch op hetzelfde neer?).
------------------------
/me heeft vanmorgen de 2e rijles gehad
Ik vond het vorige week bij de 1e keer voor een eerste les al best redelijk gaan, kreeg de auto gelijk weg zonder 'm af te laten slaan en dat gebeurde ook in de rest vd les maar 1x. En dus wel vanaf het begin steeds zelf geschakeld/rem/gas etc.
Maar vandaag ging het toch wel stukken beter. De vorige keer nam ik ongeveer de helft van mijn bochten veel te krap, waardoor ik telkens linksaf over de verkeerde weghelft en rechtsaf over de stoeprand ging; maar nu had ik dat bij een uur dwars door de stad rijden (1e les was bijna alleen maar op industrieterrein) hooguit 5x. Ook keek ik nu bijna geen enkele keer naar de versnellingspook bij het schakelen terwijl ik dat vorige week iedere keer deed

Ik moet alleen nog wel veel beter leren kijken, met de spiegels hebben we sowieso nog niet geoefend maar ook door de voorruit kijk ik nog niet ver genoeg de bochten in... daardoor vandaag 1x een ingreep gehad toen ik bijna tegen de zwarte SUV aanreed die uit de zijweg kwam waar ik inwilde

Had 'm gewoon echt niet gezien tot het laatste moment
Maar al met al wel echt het idee dat ik vooruit ben gegaan tov. vorige week en da's een lekker gevoel

Nu de komende week even hard gaan leren, volgende week woensdag om 13:30 theorie examen. Op het laatste proefexamen dat ik had gemaakt, na het boek te hebben gelezen maar nog niet geleerd, had ik 8 fout. maar dat was wel een ANWB proefexamen, volgens mn instructeur waren die wat makkelijker dan het echte. Nu dus ook van hem een Vekabest cd meegekregen omdat die examens juist moeilijker schijnen te zijn. De leerling na mij had daarmee steeds 10-15 fout, maar was deze week wel in 1x geslaagd met maar 4 fout voor het echte examen...
[/einde veel te lange post]