Het grote rijbewijs topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.996 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 07:40

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

En wat wij al wisten is nu voorpagina nieuws.

Hopelijk gaan ze die rijscholen aanpakken die al die tijden opkopen en dan voor duurder doorverkopen.
http://www.nu.nl/news/104...ijden_autorijexamens.html
Lange wachttijden autorijexamens
Uitgegeven: 13 april 2007 08:37
Laatst gewijzigd: 13 april 2007 09:41

RIJSWIJK - Door de aantrekkende economie is de wachttijd voor het rijexamen toegenomen tot bijna vijf maanden. Het aantal kandidaten dat wil afrijden nam met 6 procent toe, wat neerkomt op 12.000 examens extra per maand.

Dat heeft het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) vrijdag laten weten.

Het probleem met de lange wachttijden doet zich volgens een woordvoerder vrijwel uitsluitend voor in Zuid-Holland, Brabant en Limburg. Daar worden nu ook examinatoren uit andere regio's ingezet. De wachttijd in Brabant en Limburg is volgens hem achttien weken, in Zuid-Holland zelfs twintig.

Inhaaleffect

"Het CBR heeft te maken met een inhaaleffect na de economische recessie. Vooral jongeren van 19 en 20 jaar willen nu liefst voor de zomer hun rijbewijs halen. Toen ze net 18 waren, hadden ze geen geld voor autorijlessen."

Het CBR is begonnen met de werving van twintig nieuwe examinatoren, personeel werkt tijdelijk ook op zaterdag en aan parttimemedewerkers is gevraagd extra uren te maken.

Stormloop

"We zijn niet blij met de situatie. We hadden niet verwacht dat het aantrekken van de economie al zo snel zou zorgen voor een stormloop op de rijexamens. De exacte oorzaak zal worden geanalyseerd", aldus de zegsman.
(c) ANP

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Succes gewenst ieder die moet wachten :X

[ Voor 94% gewijzigd door Motrax op 13-04-2007 11:12 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik vind dat ik al lang moet wachten met waarschijnlijk nog 9 weken. Laat staan nog 2x zo lang. Dat is 4 maanden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Wat ben ik blij dat ik dit niet hoef mee te maken zeg :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 12:09
DeluxZ schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:11:
Wat ben ik blij dat ik dit niet hoef mee te maken zeg :)
QFT! belachelijk gewoon.. we zijn toch aan het vergrijzen en niet vergroenen..? laat die ambtenaren ff van hun gat komen en die rommel oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:16:
Ik vind dat ik al lang moet wachten met waarschijnlijk nog 9 weken. Laat staan nog 2x zo lang. Dat is 4 maanden. 8)7
Ik moet waarschijnlijk meteen mijn praktijk gaan aavragen als ik mijn eerste rijles heb. Wachttijd is hier ongeveer 15 weken :|

Is vier lessen per week iets te veel van het goede? Ik krijg namelijk rare gezichten van vriendin als ik vertel dat ik vier lessen per week neem.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
ik hoorde het vandaag ook op het nieuws, het schijnt te komen doordat het goed gaat met nederland en dus iedereen die z'n rijles heeft uitgesteld, is begonnen en nu moet afrijden

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:28:
[...]

Ik moet waarschijnlijk meteen mijn praktijk gaan aavragen als ik mijn eerste rijles heb. Wachttijd is hier ongeveer 15 weken :|

Is vier lessen per week iets te veel van het goede? Ik krijg namelijk rare gezichten van vriendin als ik vertel dat ik vier lessen per week neem.
Denk je serieus 4 x 15 = 60 lessen nodig te hebben?
Kan wel tuurlijk, maar ik zou eens beginnen met 2 lessen per week en dan naarmate je examen dichter bij komt kijken of dat wel gaat lukken of misschien niet (en dan wat meer lesjes nemen de laatste week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46

krietjur

Where am I?

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:28:
[...]

60 lessen? Ik mag toch hopen voor je dat je niet zoveel lessen nodig hebt? ;)
Aantal lessen hangt natuurlijk wel af van hoelang de lessen duren. Ik had zelf lessen van 1,5 uur en heb 27 lessen gehad. Was al aan de hoge kant, volgens m'n instructeur was 30 uur (in mijn geval dus 20 lessen) redelijk gemiddeld.

Als je de keuze hebt, zou ik trouwens kiezen voor lange lessen (1,5 of 2 uur) in plaats van korte (50 of 60 minuten). Op die manier schiet het lekker op (1,5 uur les is nog steeds snel voorbij) en hoef je niet zo vaak een les in te plannen, wat soms toch lastig is i.v.m. andere bezigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Ik had zelf 2 of 3x 2 uur per week. Vond ik een fijn lestempo. :)

Maar dat zou ik geen 15 weken lang doen als ik jou was. :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:46:
[...]

Denk je serieus 4 x 15 = 60 lessen nodig te hebben?
Kan wel tuurlijk, maar ik zou eens beginnen met 2 lessen per week en dan naarmate je examen dichter bij komt kijken of dat wel gaat lukken of misschien niet (en dan wat meer lesjes nemen de laatste week)
Nee, die 15 weken is de wachttijd voor het praktijkexamen hier. Ik begin pas met lessen in midden mei. Daarnaast heb ik ook nog 2 weken vakantie, zit ik met werk en school. 15 weken denk ik misschien wel nodig te hebben, maar dit is dan niet elke week 4 lessen ;)
krietjur schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 20:12:
[...]

60 lessen? Ik mag toch hopen voor je dat je niet zoveel lessen nodig hebt? ;)
Aantal lessen hangt natuurlijk wel af van hoelang de lessen duren. Ik had zelf lessen van 1,5 uur en heb 27 lessen gehad. Was al aan de hoge kant, volgens m'n instructeur was 30 uur (in mijn geval dus 20 lessen) redelijk gemiddeld.

Als je de keuze hebt, zou ik trouwens kiezen voor lange lessen (1,5 of 2 uur) in plaats van korte (50 of 60 minuten). Op die manier schiet het lekker op (1,5 uur les is nog steeds snel voorbij) en hoef je niet zo vaak een les in te plannen, wat soms toch lastig is i.v.m. andere bezigheden.
De lessen zijn 50 minuten per les. Zeker ga ik twee lessen achter elkaar pakken, 50 minuten lijkt mij echt kort om te rijden.

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:27
Ik les 1x per week samen met een andere leerling. Elk rijd een anderhalfuur. Maar ik denk niet dat ik het rijbewijs voor de vakantie ga halen als ik dit zo hoor. Ach ja... er is ook geen haast bij.

[ Voor 10% gewijzigd door D. Ninjai op 13-04-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:27:
[...]

De lessen zijn 50 minuten per les. Zeker ga ik twee lessen achter elkaar pakken, 50 minuten lijkt mij echt kort om te rijden.
Dat lijkt me prima. Sowieso vind ik lessen van 1 uur maar irritant eigenlijk, met name voor m'n motorrijbewijs. Je hebt gewoon weinig tijd om iets echt te oefenen want zodra je het door begint te krijgen is je les vaak al om.
Ik heb een stoomcursus gedaan voor m'n autorijbewijs en dat beviel me prima. Intensief (4 uur per dag zelf rijden, 4 uur meerijden) maar je zodra iets je wordt geleerd heb je wel meteen de tijd om het ook te oefenen tot het eigenlijk perfect gaat. Dat vond ik dus wel ideaal.
Voor m'n motorrijbewijs heb ik lessen van 75 minuten gehad, maar ik had eigenlijk liever lessen van 2 uur maar dat kon vaak niet vanwege volle agenda.

[ Voor 16% gewijzigd door Wekko306 op 13-04-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Heb nu anderhalve week m'n rijbewijs. Toen ik net terug reed naar huis van een gezellig avondje met wat vrienden, zag ik op een gegeven moment een politiewagen langs de weg staan. Toen ik erlangs reed gingen zij de weg op en bleven ze achter mij rijden.

Dit was dus de eerste keer dat ik 'zo dicht in aanraking' kwam met de politie dus ik heel netjes beetje remmen voor alle wegen van rechts e.d. zie ik opeens de Politie Stop teken in mijn binnenspiegel.

Raampje omlaag.. Agent: "Goedenavond, viel ons een beetje op dat u veel remde, mag ik uw rijbewijs even zien". Ik vertellen waarom ik remde en dat ik m'n rijbewijs net pas had. "Wilt u misschien even blazen? Dit is waarschijnlijk uw eerste keer of niet? Maargoed voor alles moet eerste keer zijn nietwaar?", grapte de agent. Gelukkig had ik niks gedronken en was de blaastest negatief.

Dus, nadat je examen hebt gehaald, gewoon niet remmen en keihard door rijden bij wegen van rechts! :Y :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Yellowneck schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 01:17:
Dus, nadat je examen hebt gehaald, gewoon niet remmen en keihard door rijden bij wegen van rechts! :Y :P
Kijk, jij begint het te snappen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:22

Theimon

Snapte!?

In de periode van 17-04 tot 02-05 gaat het gebeuren, in totaal 28 uur verdeeld over 6 dagen....mn CE rijbewijs.
Houd vrouw en kinderen in de gaten!!!

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:21

M-ThijZ

Riding on Rails

mja, ik moet ook nog twee maanden wachten voordat ik voor de 3e keer op mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
M-ThijZ schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:17:
mja, ik moet ook nog twee maanden wachten voordat ik voor de 3e keer op mag.
het voordeel: tegen die tijd kan je vast en zeker perfect rijden :+

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27
Opvallend is dat eigenlijk...

De eerste rijlessen zijn echt supergaaf.. schakelen is nog teh bomb.. de eerste keer de snelweg is schitterend...
Maar na verloop van tijd komen die rijlessen je de strot uit :r en wil je gewoon in je eentje rond kunnen karren zonder zo'n bemoeial naast je.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Yellowneck schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 01:17:
Mja, het was wel terecht dat die agenten het niet vertrouwden ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 16:17

Dentheman

Zie signature

SyS_ErroR schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:19:

De eerste rijlessen zijn echt supergaaf.. schakelen is nog teh bomb.. de eerste keer de snelweg is schitterend...
Maar na verloop van tijd komen die rijlessen je de strot uit :r en wil je gewoon in je eentje rond kunnen karren zonder zo'n bemoeial naast je.. :+
Ik kan nog steeds niet wachten totdat ik weer mag hoor :p Volgende week donderdag pas ;(

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27
Dentheman schreef op maandag 16 april 2007 @ 07:50:
[...]

Ik kan nog steeds niet wachten totdat ik weer mag hoor :p Volgende week donderdag pas ;(
hoeveel uur heb je gehad? :P

Die omslag had ik toen ik 15 uur gereden had.. toen ging t van leuk naar :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Theimon schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:02:
In de periode van 17-04 tot 02-05 gaat het gebeuren, in totaal 28 uur verdeeld over 6 dagen....mn CE rijbewijs.
Houd vrouw en kinderen in de gaten!!!
mag je dan ook met zon big ass kraanwagen rijden of is dat nog niet exceptioneel. Volgensmij voel je je dan echt de bom met zon enorm kraanblok voor je waar je zo elke auto mee totallos rijdt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 13:02
woensdag van half 7 tot half 9 lekker motorrijden :-)
daarna nog 2 uurtjes en dan afrijden !!!
zo lekker op het motortje naar het werk :')

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Komt misschien doordat je dan echt op moet gaan letten? De eerste 10/15 lessen dan kan je eigenlijk gewoon een beetje rondrijden, want je instructeur remt toch wel optijd (als het goed is :P).

Na 15 lessen ofzo moet je echt serieus zelf gaan spiegelen en beetje afwerken en toewerken naar examen en dat is niet zo leuk :+... Maar als je het eenmaal hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
DeluxZ schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:32:
Komt misschien doordat je dan echt op moet gaan letten? De eerste 10/15 lessen dan kan je eigenlijk gewoon een beetje rondrijden, want je instructeur remt toch wel optijd (als het goed is :P).

Na 15 lessen ofzo moet je echt serieus zelf gaan spiegelen en beetje afwerken en toewerken naar examen en dat is niet zo leuk :+... Maar als je het eenmaal hebt :D
tja... gelukkig heb ik een snel pakket gekozen van de anwb, had hem in 9 dagen :-) gelukkig kon ik het snel afsluiten!

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Whoei! Heb hm ook gehaald, vandaag! Had het eiks tijdens het rijden niet verwacht. Maar volgens m'n instructeur heb ik beter gereden op examen dan bij de lessen. Ik was er veel beter bij.
Nja goed, op wat stomme puntjes na en wat 'minder vloeiend' te hebben gereden heb ik het toch gehaald.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05
* RedPixel heeft donderdag theorie examen :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
wwwhizz schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:11:
* PsychoHellDude heeft donderdag theorie examen :)
auto / motor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
DeluxZ schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:32:

Als je na 10 lessen nog steeds niet echt aan het spiegelen en remmen bent ben je toch ook wel een beetje geld aan het verspillen? :P Kan me niet herinneren dat die bij mij na de 5e les nog echt meegeremd heeft, hooguit 2 keer dat ik door wou rijden waar ik eigenlijk moest stoppen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Je begrijpt in ieder geval wel wat ik bedoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
makje, dat moet lukken ;)
heb je het nationaal examen ook op tv gedaan ? als je daar meer dan 5 fout had, mag je nog wel even heel goed gaan leren! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Ik keek er pas te laat naar, dus ik keek pas bij de antwoorden vanaf vraag 20 ofzo. Daar had ik in de laatste 30 vragen 1 foutje, wat ik achteraf eigenlijk best wel wist... Ik leer het online op theorie-leren.nl, gaat eigenlijk best wel prima :) Ik heb ook een boek van een vriend geleend, dat ga ik ook nog even 2x doorlezen, dan moet het wel lukken toch? :Y)

edit: Ik vond die op de TV wel erg simpel, die op theorie-leren.nl zijn véél moeilijker 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door RedPixel op 16-04-2007 15:57 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

SyS_ErroR schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:22:
[...]

hoeveel uur heb je gehad? :P

Die omslag had ik toen ik 15 uur gereden had.. toen ging t van leuk naar :r
10 lessen gehad nu, en als ik m'n examen ga doen (5 juni) heb ik 15/16 lessen gehad :)
Vandaag wat lopen knutselen voor als ik eenmaal ga cruisen 8)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:19:

Opvallend, ik vond het altijd wel gezellig. Jammer dat die vent 50 euro per uur kost anders zou ik het zo overdoen :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
wwwhizz schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:11:
* D. Ninjai heeft donderdag theorie examen :)
Ik mag aanstaande woensdag op. Heb nu al zenuwen, ook al weet ik zeker dat het mee gaat vallen maar als je die verhalen altijd hoort hoe ze je laten weten of je gezakt bent en hoeveel er gezakt zijn van de zoveel... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Bertus schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:21:
[...]

Opvallend, ik vond het altijd wel gezellig. Jammer dat die vent 50 euro per uur kost anders zou ik het zo overdoen :P
Ik heb nu ongeveer 15 uur les gehad en ben er ook nog echt niet zat van :) Rijden ftw \o/
D. Ninjai schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:27:
[...]

Ik mag aanstaande woensdag op. Heb nu al zenuwen, ook al weet ik zeker dat het mee gaat vallen maar als je die verhalen altijd hoort hoe ze je laten weten of je gezakt bent en hoeveel er gezakt zijn van de zoveel... :X
Mja, dan ben je er ook maar weer van af (als je het gehaald hebt natuurlijk), veel succes in ieder geval :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Bertus schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:21:
[...]

€50 per uur? :o * Dentheman betaalt €36 per les (nu €37 want 10 rittenkaart is op). En dat is al 'duur' in vergelijking met andere rijscholen

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Dentheman schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:29:
[...]

€50 per uur? :o * Dentheman betaalt €36 per les (nu €37 want 10 rittenkaart is op). En dat is al 'duur' in vergelijking met andere rijscholen
Ik denk dat hij het 'bij wijze van' bedoelt ;)

edit:
Haha, theorie-leren.nl zegt: U bent voor de laatste 5 examens geslaagd, blijkbaar bent u al prima voorbereid op het theorie-examen, maar u mag natuurlijk altijd verder oefenen

:) _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door RedPixel op 16-04-2007 16:38 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
wwwhizz schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:29:
Mja, dan ben je er ook maar weer van af (als je het gehaald hebt natuurlijk), veel succes in ieder geval :)
Thanks. :)

Heb het achter de rug en ik ben geslaagd. 1 foutje en ook nog een domme... |:( Ik kwam na de volgende vraag achter dat 'ie fout was maar goed het ging over een ongeval waar iemand een ernstige bloeding had, moet je daarop drukken of stelpen of zo. Als ik twee seconden extra had dan had ik hem nog kunnen wijzigen maar ja, heb hem iig binnen. :)

Jij ook nog succes voor morgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

je dacht zeker, hea gadver met een jas mag ik geen wond aanraken? :P

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46

krietjur

Where am I?

D. Ninjai schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:20:
[...]

Heb het achter de rug en ik ben geslaagd. 1 foutje en ook nog een domme... |:( Ik kwam na de volgende vraag achter dat 'ie fout was maar goed het ging over een ongeval waar iemand een ernstige bloeding had, moet je daarop drukken of stelpen of zo. Als ik twee seconden extra had dan had ik hem nog kunnen wijzigen maar ja, heb hem iig binnen. :)

Wat is het goede antwoord dan? Zou het niet weten namelijk :+
Kan me ook niet herinneren dat ik dit ooit ben tegengekomen in m'n theorieboeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

je moet een bloedende wond altijd stelpen, beter een infectie dan iemand leegbloed :+

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Misschien heb ik dr morgen nog wat aan :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

succes :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Dank :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leuk om dit allemaal te lezen. Succes allemaal die bezig zijn en iedereen die geslaagt is gefeliciteerd. :P

Ik moet zelf nog 1 jaar en 2 maanden wachten eer ik kan beginnen, kan niet wachten.

Maar toch heb ik van het weekend op een gesloten terrein mogen rijden.
was echt super gaaf om dat een keer te doen. Mocht eigenlijk niet, over 2 maandjes pas 17. Maar ja, pap had zoiets van voor een keer doen we dat wel. Ik wou ook zo graag. :P

Het starten gaat goed, alleen het schakelen en dat gedoe. Pfff, echt erg. Motor sloeg telkens af enzo. En als het goed ging schakelde ik als een oud wijf. :X
Gassen en remmen was ook wel ff wennen. Vaak met piepende banden de begrenzer in geknald met optrekken of met men neus tegen de vooruit tot stil stand gekomen. Vooral dat remmen was irritant. :P
Maar na een paar rondjes ging het wel wat beter. Ik heb er echt heel veel plezier in gehad en het was een onvergetelijke ervaring.

Mja, het was wel super gaaf.
Nog bedankt pap! d:)b

Nu nog even wachten tot ik eindelijk kan beginnen met legaal rijden. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Ik was 13 dat ik voor het eerst reed, op een leeg parkeerterrein met m'n moeder ernaast, in een gehuurde opel corsa, zal het nooit vergeten hoe mooi dat was :) ik heb nog nooit zo zitten schudden van de zenuwen

Tot 2 weken geleden toen ik met 80 over een 50 km/h weg reed waar 2 motoragenten stonden :X godzijdank bleven ze staan

[ Voor 11% gewijzigd door Dentheman op 18-04-2007 19:37 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Toch vreemd dat ik nu pas een beetje zenuwachtig wordt :+

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

D. Ninjai schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:20:
[...]

Sinds wanneer zit er EHBO in de theorie? Je leert om te rijden, niet andere dingen. Of moet je tegenwoordig ook nog een cursus Nederlands volgen om te kunnen rijden?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
@Motrax: je moet gewoon weten wat je moet doen bij een ongeval, misschien red je er ooit een leven mee. Daarnaast hoef je geen Nederlands te kunnen omdat de theorie examens ook in andere talen worden gegeven.

@all: Ohja, ik ben geslaagd :Y d:)b :D *O* :D 3 fout, waarvan ik niet precies weet welke ik fout heb gedaan...

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist weer rijles gehad, en het ging zo als altijd weer eens goed..

Alleen nu nog hopen dat 31 Mei de theorie lessen goed gaan want de rijschool houder zei tegen mij als je de theorie hebt gehaald mag je over 2 weken het aanvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:30:
Zojuist weer rijles gehad, en het ging zo als altijd weer eens goed..

Alleen nu nog hopen dat 31 Mei de theorie lessen goed gaan want de rijschool houder zei tegen mij als je de theorie hebt gehaald mag je over 2 weken het aanvragen...
En 2 tot 3 maanden later mag je pas afrijden ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Mijn TTT en Examen staan vast :) 29 mei en 18 juni :D

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Waarom een TTT? Je hebt er geen ene bal aan. Dan heb je een mening van een ander, so what... ik ga ervan uit dat je zelf op een duur wel weet dat je veilig en besluitvaardig aan het rijden (wat vaak bij sommigen helaas niet het geval is geef ik toe) bent naarmate de tijd verstrijkt om zelf aan te geven dat je er klaar voor bent om jezelf te bewijzen. Je kunt niet zakken wanneer je de bijzondere verrichtingen niet goed doet, het doet wel afbreuk aan het totaalbeeld maar als je goed blijft kijken dan maakt het niks uit dat je er vrijstelling voor krijgt. Het is imo geldverspilling want het is exact hetzelfde als een echte examen dus je kunt net zo goed gewoon daarvoor gaan want dan heb je hem ook binnen als je goed hebt gereden volgens hem of haar. Maar ja, ieder zijn keus waar niks mis mee is. :)

Nog wel gefeliciteerd met het behalen van je theorie-certificaat. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 19-04-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Thx, TTT zat in m'n pakket (16 lessen van een uur, TTT, 22 uur online theorie training en een examen), en ach, het kan ook geen kwaad de examinator al een keer te zien en even te horen waar je nog aan moet werken.. Vrijstelling op bijzondere verrichtingen is ook wel aardig, kun je je daarna concentreren op het rijden alleen...

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
D. Ninjai schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:07:
Waarom een TTT? Je hebt er geen ene bal aan.
Dat is jouw mening ;) Ik vond het wel handig, Piet weer niet, en Jan weer wel. Beetje kortzichtig om te zeggen dat je er niks aan hebt omdat JIJ toevallig er geen nut in zag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
We Are Borg schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:18:
[...]
Dat is jouw mening ;) Ik vond het wel handig, Piet weer niet, en Jan weer wel. Beetje kortzichtig om te zeggen dat je er niks aan hebt omdat JIJ toevallig er geen nut in zag
Mja, tenzij je enorm last van zenuwen hebt, kan ik het wel inzien dat het handig is om ervan te proeven en de zenuwen voor een gedeelte weg te kunnen duwen nu je weet hoe het echt zal gaan. Maar ik denk dat de meeste rij-instructeurs dit al voor je doen; het examen nabootsen. Alle routes voor je verkennen, met elkaar praten hoe het met anderen ging etc. zodat je weinig tot geen geheimen zult treffen tijdens de rit zodat alles reuze mee gaat vallen en het nergens voor nodig is om een TTT te doen gezien je eigenlijk dit aldoor aan het doen bent.

Nu praat ik wel mooi, maar zelf heb ik nog geen echte examen gehad maar zo gaat het iig bij mij nu en op het moment rijd ik aldoor examen routes of plekken waar prima valt te leren waar ik nu moeite mee heb (ik gedraag zelf te twijfelachtig op drukke kruispunten in het centrum, ik moet meer laten merken dat ik voorrang heb) en ik denk dat het uiteindelijk zo wel goed zal gaan.
wwwhizz schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:22:
Thx, TTT zat in m'n pakket (16 lessen van een uur, TTT, 22 uur online theorie training en een examen), en ach, het kan ook geen kwaad de examinator al een keer te zien en even te horen waar je nog aan moet werken.. Vrijstelling op bijzondere verrichtingen is ook wel aardig, kun je je daarna concentreren op het rijden alleen...
Wel knap als je het gaat halen met 16 lessen. :)

[ Voor 44% gewijzigd door D. Ninjai op 19-04-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

TrailBlazer schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:24:
[...]

mag je dan ook met zon big ass kraanwagen rijden of is dat nog niet exceptioneel. Volgensmij voel je je dan echt de bom met zon enorm kraanblok voor je waar je zo elke auto mee totallos rijdt. :p
Daar mag ik al mee rijden...ik heb mn C. (anders mag je ook geen CE gaan doen ;))

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Vriend van mij heeft woensdag afgereden, vrijdag het papiertje ontvangen, hij had 't niemand verteld behalve zn ouders :p 8 lesjes, heel erg netjes :) De helft van het aantal lessen waarmee ik examen ga doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dentheman op 21-04-2007 10:21 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Hoe lang duurde een les bij hem dan?

Mijn rij-instructeur heeft een oude vrouw die al zes jaar lang bij hem lest en nog vind ik het erg eng als zij mag rijden. :X Leuke klant maar ik denk niet dat ze het ooit gaat halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

1 les duurde 1 uur. Dus in 8 uurtjes :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Das wel heel snel, ik gok toch zeker 24 ofzo nodig te hebben...

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Laatst online: 17-09 13:43
Ik ben vandaag 18 geworden, en morgen is me eerste rijles gepland. Ik les bij Jan te Beek in Almere (http://www.janterbeek.nl/). Ik begin met een pakket van 10-lessen ik hoor het wel van me instructeur wat ik verder zal nemen.

Ik hou jullie op de hoogte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
wwwhizz schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:22:
Whizz, TTT gewoon doen hoor! Ik heb het ook gedaan, zat bij mij ook in het pakket. Was achteraf toch wel handig. Van de bijzondere verrichtingen was ik toen af, en ik wist al hoe het examen een beetje ging. Al ben je normaal niet echt zenuwachtig rijd je dan toch wel een stuk relaxter. Ik weet niet of ik hem zonder TTT wel in een keer zou hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Dentheman schreef op zondag 22 april 2007 @ 11:00:
1 les duurde 1 uur. Dus in 8 uurtjes :p
Damn, lijkt me dat 'ie elders ervaring heeft opgedaan? :P Tractor oid? :P
Dersan schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:08:
Van de bijzondere verrichtingen was ik toen af
Kan je niet op zakken, en wat stellen die bijzondere verrichtingen nou voor? ;) Het zijn gewoon kleine handigheidjes die je naar aantal keer oefenen beheerst lijkt me. Belangrijkst is het juist inschatten en reageren op verkeerssituaties tijdens je route en daar wordt het meest opgelet lijkt me. Boeiend of ik verkeerd die vak in draai, zelfs de beste paard van stal kan... crap, ik weet niet meer hoe 'ie ging maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.
en ik wist al hoe het examen een beetje ging.
Kan je rij-instructeur ook voor je doen zonder een zak geld erbij te doen (voor diegene die geen pakket hebben genomen) en iemand anders naast je te plaatsen.
Al ben je normaal niet echt zenuwachtig rijd je dan toch wel een stuk relaxter.
Dat ligt persoonlijk. Maar ik kan voor sommigen begrijpen dat ze met een TTT hierdoor voordelen uithalen. Bij mij helpt veel, heel veel bananen eten. :)
Ik weet niet of ik hem zonder TTT wel in een keer zou hebben gehaald.
Tja. :P Je kunt daar niet meer achter komen maar ja, boeiend of je met of zonder een TTT hebt gehaald, als je hem maar binnen haalt. Ieder zijn weg.

[ Voor 16% gewijzigd door D. Ninjai op 23-04-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

D. Ninjai schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:23:
[...]

Damn, lijkt me dat 'ie elders ervaring heeft opgedaan? :P Tractor oid? :P
Denk dat hij meer kilometers gereden heeft voor zijn rijlessen dan met zijn rijlessen, helemaal lijp van autorijden (net als ik maar ik kan me nog enigzins inhouden).

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

[...]

Kan je niet op zakken, en wat stellen die bijzondere verrichtingen nou voor? ;) Het zijn gewoon kleine handigheidjes die je naar aantal keer oefenen beheerst lijkt me. Belangrijkst is het juist inschatten en reageren op verkeerssituaties tijdens je route en daar wordt het meest opgelet lijkt me. Boeiend of ik verkeerd die vak in draai, zelfs de beste paard van stal kan... crap, ik weet niet meer hoe 'ie ging maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.
Je kan op de handeling zelf niet zakken, echter: het gaat om je verkeersin- overzicht en je anticipatie tijdens de handeling. Bijvoorbeeld: je moet gaan fileparkeren, prima. Je zet je wagen neer, kijkt een paar keer, steekt achteruit en raakt de stoep: geen probleem. Opnieuw naar voren en opnieuw steken, maar je moet wel blijven kijken en de situatie blijven controleren. Daar kijkt de examinator naar. Al steek je die bak 5 keer, als je maar constant blijft kijken. En de wagen stil zet bij aankomend verkeer e.d. Daar let ie op.
Doe je dat niet dan kan ie ingrijpen en dan kan je uiteindelijk zakken op bijzondere verrichtingen (indirect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Theimon schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:10:
Je kan op de handeling zelf niet zakken, echter: het gaat om je verkeersin- overzicht en je anticipatie tijdens de handeling. Bijvoorbeeld: je moet gaan fileparkeren, prima. Je zet je wagen neer, kijkt een paar keer, steekt achteruit en raakt de stoep: geen probleem. Opnieuw naar voren en opnieuw steken, maar je moet wel blijven kijken en de situatie blijven controleren. Daar kijkt de examinator naar. Al steek je die bak 5 keer, als je maar constant blijft kijken. En de wagen stil zet bij aankomend verkeer e.d. Daar let ie op.
Doe je dat niet dan kan ie ingrijpen en dan kan je uiteindelijk zakken op bijzondere verrichtingen (indirect).
Klopt, dan wel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
loool, ik dacht dat ik nog maar één blokuur lessen had, schijnt dat ik nog een blok uurtje heb, ennn dat is vanavond! 8)7 O-)
volgende week nog een blokuurtje en dan de week daarop alweer afrijden :-)

lekkere dagjes toeren met de motor zie ik al voor mij opkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

Mijn examen staat ingepland, 4 juli om 8 uur pas..

Ik zit nu op 28 lessen, dus dat zal +- 36 worden.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:07

Aapje

Opel-beun
Overmorgen rij-examen
Brrr :+
Me intructeur zei dat ik met beetje geluk volgende week alleen rijden kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Dat ligt persoonlijk. Maar ik kan voor sommigen begrijpen dat ze met een TTT hierdoor voordelen uithalen. Bij mij helpt veel, heel veel bananen eten. :)
Ik denk dat een TTT mij wel zeker gaat helpen :) En: bananen eten? 8)7

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
wwwhizz schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:14:
Ik denk dat een TTT mij wel zeker gaat helpen :) En: bananen eten? 8)7
Ké dan. Tsja over die bananen, bedaart de aap in mij. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikelijk is dat je opgehaald wordt door de vorige lesser, en bij instappen hem/haar thuisbrengt. Zo heb ik vandaag midden in de spits voor het eerst gereden.. niets aan de hand. Mijn probleem ligt 'm meer in het omgaan met bepaalde situaties dat het me niet te druk wordt ( ik moet het mezelf gewon niet moeilijk maken :P ). Bij examens is dat ook wel het bekende "choke" effect waar leerling die een examen afneemt na 1 of andere actie dichtgeslagen is.

Snelweg gaat bestwel goed. Ik overschat soms wel eens de afstanden, als ik van de middenstrook naar de linkerstrook wil inhalen, en dan het achteropkomend verkeer achter mij. Ik heb een vrij snelle auto onder m'n reet zelfs :P Maar ik wacht dan te lang / minder snelheid en haal dan pas in.

M'n rijinstructeur trapt dan wel eens gebruikelijk het gas in (hij heeft zelf alle 3 de pedalen ook aan zijn kant) en dan neem ik het weer over.

Anyway, heb iets met eind mei een theorie-examen en hopelijk zsm een tussentoets-examen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Laatst online: 17-09 13:43
Rubie-The-Sysop schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:56:
Ik ben vandaag 18 geworden, en morgen is me eerste rijles gepland. Ik les bij Jan te Beek in Almere (http://www.janterbeek.nl/). Ik begin met een pakket van 10-lessen ik hoor het wel van me instructeur wat ik verder zal nemen.

Ik hou jullie op de hoogte :).
Vanmiddag dus eerste rijles gehad. Ging wel goed zeker voor een eerste rijles. Eerst hier in de woonwijk wat gereden zodat hij kon kijken wat ik al kon, daarna nog wat verder gereden en binnen een half uur zat ik al op de snelweg :). Donderdag is de volgende les, dan moet ik het schakelen perfectioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Rubie-The-Sysop schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:55:
[...]

Vanmiddag dus eerste rijles gehad. Ging wel goed zeker voor een eerste rijles. Eerst hier in de woonwijk wat gereden zodat hij kon kijken wat ik al kon, daarna nog wat verder gereden en binnen een half uur zat ik al op de snelweg :). Donderdag is de volgende les, dan moet ik het schakelen perfectioneren.
hihi schakelen perfectioneren.? wat bedoel je hiermee? vlekkeloos schakelen zal je niet zo 123 lukken hoor.. ik heb er nu, 4 jr na mn rijbewijs (maar wel met 6 wk oude auto op benzine ipv de eerdere diesel) nog ff moeite mee, om zuiver, zonder schokken, te schakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meen je dat? Rij je dan heel weinig, heel onregelmatig, of heb je gewoon geen talent? :P

Of je auto is mss toe aan wat onderhoud. Dat kan ook natuurlijk.
Imo is het rijden zelf niet moeilijk. Het echte werk zit 'm in het opletten / signaleren naar je omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. Op het begin wil je nog wel eens wat kracht bij je geschakel doen maar op ten duur kan je de pook gewoon een tikje in de juiste richting geven.

Moet je natuurlijk niet van oudere auto's verwachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 07:49:
Meen je dat? Rij je dan heel weinig, heel onregelmatig, of heb je gewoon geen talent? :P

Of je auto is mss toe aan wat onderhoud. Dat kan ook natuurlijk.
Imo is het rijden zelf niet moeilijk. Het echte werk zit 'm in het opletten / signaleren naar je omgeving.
inmiddels ben ik 6200 KM verder na 6 weken.. uhm, ik hou beetje van sportief rijden, dus dan schakel je iets grofer.. als ik rustig rij, kan ik het opzich wel. diesel is iets rustiger qua schakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 07:59:
Idd. Op het begin wil je nog wel eens wat kracht bij je geschakel doen maar op ten duur kan je de pook gewoon een tikje in de juiste richting geven.

Moet je natuurlijk niet van oudere auto's verwachten :P
In de auto waar ik les is de versnellingsbak behoorlijk af. Naar de drie en naar de vijf heb je bijna echt twee handen voor nodig, lijkt wel alsof je door verharde aarde moet. :( Het wil uiteindelijk wel maar het is niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt toch best mee? Dan moet je bij je intructeur zijn :D

Van de 3 naar de 5 gaat bij mij prima, al is dat buiten de bebouwde kom of zelfs op de autosnelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Van 3 naar 5, 4 overslaan en nog afvragen waarom het moeizaam gaat? :D

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dentheman schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:02:
[...]

Denk dat hij meer kilometers gereden heeft voor zijn rijlessen dan met zijn rijlessen, helemaal lijp van autorijden (net als ik maar ik kan me nog enigzins inhouden).
Heb jij voordat je rijles hebt gehad dan al gereden? Omdat je ook redelijk weinig lessen nodig hebt... :P

Heb 29 juni trouwens waarschijnlijk m'n praktijkexamen. Kon jammergenoeg niet eerder. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
-DG- schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:31:
[...]

Heb jij voordat je rijles hebt gehad dan al gereden? Omdat je ook redelijk weinig lessen nodig hebt... :P

Heb 29 juni trouwens waarschijnlijk m'n praktijkexamen. Kon jammergenoeg niet eerder. :/
1 maandje wachttijd valt nog mee.. in ZH en omstreken is het afaik langer. had ook ongeveer een maandje. als je rijschool het een beetje tactisch heeft ingepland, kom je precies uit..

bij mij was het als je iets van 20 min foutloos kán rijden, vragen ze het aan, en dan die laatste 10 minuten oefen je de laatste paar keer erbij..

werkte bij mij iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dat is twee maandjes he. :P
Maar oke, ik doe voorlopig denk ik even 1 uur per week en als het nodig is na mn vwo examens nog een paar extra. Dan heb ik er ongeveer 30 gehad (van 50 min.) Denk dat het dan wel moet lukken.

Ondertussen waarschijnlijk ook vast met motorrijles beginnen, heb daar 10 mei namelijk theorie van wat ik toch wel verwacht te halen. gezien mijn foutloze autotheorie kort geleden ;)
Dat lijkt me in ieder geval erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
-DG- schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:30:
Dat is twee maandjes he. :P
Maar oke, ik doe voorlopig denk ik even 1 uur per week en als het nodig is na mn vwo examens nog een paar extra. Dan heb ik er ongeveer 30 gehad (van 50 min.) Denk dat het dan wel moet lukken.

Ondertussen waarschijnlijk ook vast met motorrijles beginnen, heb daar 10 mei namelijk theorie van wat ik toch wel verwacht te halen. gezien mijn foutloze autotheorie kort geleden ;)
Dat lijkt me in ieder geval erg leuk.
motor staat ook op mijn verlanglijstje.. als ik klaar ben met school..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
BootVluchteling schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:13:
[...]

1 maandje wachttijd valt nog mee.. in ZH en omstreken is het afaik langer. had ook ongeveer een maandje. als je rijschool het een beetje tactisch heeft ingepland, kom je precies uit..

bij mij was het als je iets van 20 min foutloos kán rijden, vragen ze het aan, en dan die laatste 10 minuten oefen je de laatste paar keer erbij..

werkte bij mij iig
1 maand wachttijd is idd helemaal niets, ikzelf moest 2,5 maand wachten en er worden nu al exames voor in oktober geboekt(ja, je leest het goed). Zit idd in Zuid-Holland.

Kan je nagaan, als ik het dalijk niet haal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Grmbl... :| Ik ga aanstaande vrijdag maar vragen hoe het zit met de drukte (in Groningen), dan hoop ik ook dat ik praktijkexamen kan doen voor de vakantie. Tegen die tijd denk ik dat ik er misschien klaar genoeg ervoor kan zijn, zal dan ongeveer op 28 lessen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:52:
[...]

1 maand wachttijd is idd helemaal niets, ikzelf moest 2,5 maand wachten en er worden nu al exames voor in oktober geboekt(ja, je leest het goed). Zit idd in Zuid-Holland.

Kan je nagaan, als ik het dalijk niet haal :/
Ik hoefde helemaal niet te wachten... Mijn instructeur kocht gewoon van te voren uren in waarop je kon afrijden, en hij plande zelf in wie, wanneer kon afrijden. Ik geloof dat ik nog een week moest wachten nadat mijn instructeur vond dat ik klaar was om af te rijden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:09:
[...]

Ik hoefde helemaal niet te wachten... Mijn instructeur kocht gewoon van te voren uren in waarop je kon afrijden, en hij plande zelf in wie, wanneer kon afrijden. Ik geloof dat ik nog een week moest wachten nadat mijn instructeur vond dat ik klaar was om af te rijden... :?
Dan heeft die rijschool gewoon erg veel exames vooraf ingekocht. Hierdoor zijn er dus ook enorme wachttijden ontstaan omdat andere rijscholen die tijd dan niet meer kon inkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien hebben ze die capaciteit ook wel om al die mensen te plannen.

Mijn ouders hebben 2 rijscholen in bezit, en kampen zelf ook met wachtrijen op CBR in enschede. Als je geluk hebt kan je bij een uitvaller plaatsvinden anders moet je gemiddeld 1 a 2 maanden wachten.

Met de theorie-examen kan je met een korte tijd al terecht, tenzij je een individueel examen afneemt, daar is de wachtrij een stuk langer voor.

En mijn ouders prikken niet in om zo maar plekken alvast te hebben, die prikken in omdat ze die capaciteit ook hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

LED-Maniak schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:15:
[...]

Dan heeft die rijschool gewoon erg veel exames vooraf ingekocht. Hierdoor zijn er dus ook enorme wachttijden ontstaan omdat andere rijscholen die tijd dan niet meer kon inkopen...
En wat is daar mis mee? Als een rijschool gemiddeld per maand een x-aantal slots nodig heeft en ze inkoopt en daarna pas indeelt naar degene die echt afrijdt...

Probleem is juist dat er niet genoeg aanbod is en te veel vraag. Kan me niet voorstellen dat het CBR slots gaat uitgeven, wel geld vangt, maar niet er om kan geven of er iemand opdaagt. Ook dure grap voor de rijscholen, want die moeten dan wel betalen...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt verrekend aan de afnemers zelf, de klanten dus, onder strenge voorwaarden.

Het zou van de zotte wezen als iemand een examen vraagt en niet komt opdagen oid :) Ziekte is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:57
Vandaag wel geslaagd (tweede keer)! Geen ingrepen gehad, vlot gereden kortom alles ging prima :). Straks maar even naar t gemeentehuis om te kijken of ik al terecht kan..

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
sigma01 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:08:
Vandaag wel geslaagd (tweede keer)! Geen ingrepen gehad, vlot gereden kortom alles ging prima :). Straks maar even naar t gemeentehuis om te kijken of ik al terecht kan..
feli! nu oppassen voor míjn auto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Motrax schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:44:
[...]
En wat is daar mis mee? Als een rijschool gemiddeld per maand een x-aantal slots nodig heeft en ze inkoopt en daarna pas indeelt naar degene die echt afrijdt...

Probleem is juist dat er niet genoeg aanbod is en te veel vraag. Kan me niet voorstellen dat het CBR slots gaat uitgeven, wel geld vangt, maar niet er om kan geven of er iemand opdaagt. Ook dure grap voor de rijscholen, want die moeten dan wel betalen...
Daar is opzich niets mis mee, zolang ze maar de capaciteit hebben en de exames ook echt gebruiken.

Maar er worden dus ook exames doorverkocht die niet gebruikt worden, en dan met dikke winst, dát vind ik niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Goed, vorige week mn RBW dus gehaald, vandaag dingetje opgehaald en uiteraard dan ff in de auto van je ouders rondrijden. Alleen, lesauto = diesel, auto van mn ouders = benzine. Ik heb dus nog nooit in een benzine auto gereden en bakte er ook geen drol van vanmiddag. Met diesel kon je je koppeling op laten komen, auto kwam in beweging, gas erop en daar ging je. Met benzine gaat het niet zo, als ik een beetje snel weg wil zijn werd het óf een gigantische burnout waarbij ik de koppeling rook in de auto, óf de motor sloeg af, beide niet echt geschikt om je ouders te laten zien dat je goed kan rijden in hun auto.

Hoe doen jullie dat? Ik probeerde de koppeling net voor zijn koppelpunt te houden, dan gas te geven richting 2krmp, koppeling op laten komen, maar dan begon ie gigantisch te hikken of slaat zelfs af. En geef je meer gas, dan werd het zon sjonnie-met-golf-tdi-die-moet-laten-zien-hoe-hard-ie-wel-niet-weg-is manier van wegrijden 8)7 koppeling rustiger op laten komen hielp ook niet echt. Rij ik in een gare benzine auto of hoe zit dat? Ik heb anderhalf uur rondgereden maar echt goed lukte het allemaal niet :/

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
The Widow Maker schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:28:
Goed, vorige week mn RBW dus gehaald, vandaag dingetje opgehaald en uiteraard dan ff in de auto van je ouders rondrijden. Alleen, lesauto = diesel, auto van mn ouders = benzine. Ik heb dus nog nooit in een benzine auto gereden en bakte er ook geen drol van vanmiddag. Met diesel kon je je koppeling op laten komen, auto kwam in beweging, gas erop en daar ging je. Met benzine gaat het niet zo, als ik een beetje snel weg wil zijn werd het óf een gigantische burnout waarbij ik de koppeling rook in de auto, óf de motor sloeg af, beide niet echt geschikt om je ouders te laten zien dat je goed kan rijden in hun auto.

Hoe doen jullie dat? Ik probeerde de koppeling net voor zijn koppelpunt te houden, dan gas te geven richting 2krmp, koppeling op laten komen, maar dan begon ie gigantisch te hikken of slaat zelfs af. En geef je meer gas, dan werd het zon sjonnie-met-golf-tdi-die-moet-laten-zien-hoe-hard-ie-wel-niet-weg-is manier van wegrijden 8)7 koppeling rustiger op laten komen hielp ook niet echt. Rij ik in een gare benzine auto of hoe zit dat? Ik heb anderhalf uur rondgereden maar echt goed lukte het allemaal niet :/
heb er pas ook nog moeite mee gehad, hij slaat bij mij ook nog _weleens_ uit.

uhm, idd eerst 1.5+K RPM , koppeling langszaam oplaten komen, dan tegelijk meer gas, minder koppeling..

ennuh, ik ben ook paar keer met piepende banden opgetrokken.. soms bedoeld, soms onbedoeld :+
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.