Zonde, volgende keer beter hopelijk!
thx, idd zoals je zegt, te mooi weer om chaggie te zijnRafe schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:44:
Inderdaad, het is te lekker weer om chagrijnig te zijnNu alleen nog horen van Yellowneck hoe het is gegaan... en gefeliciteerd PsychoHellDude
.

hopelijk is het hem ook goed afgegaan vandaag
canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200
Geld je TTT dan eigenlijk nog ? Volgens een klasgenoot van mij geld die dan niet meer...Rafe schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:18:
En helaas niet gehaald. Toen ik instapte toen mijn instructeur mij ophaalde merkte ik al dat ik niet helemaal lekker in mijn vel zat. Zodoende gingen er wat meer dingen fout dan gewenst en mogen we het 24 mei (druk bij het CBR) weer proberen.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Klopt, je TTT is maar 1x geldig...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Rafe schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:44:
Inderdaad, het is te lekker weer om chagrijnig te zijnNu alleen nog horen van Yellowneck hoe het is gegaan... en gefeliciteerd PsychoHellDude
.
Kheb em gehaald!!PsychoHellDude schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:57:
[...]
thx, idd zoals je zegt, te mooi weer om chaggie te zijn![]()
hopelijk is het hem ook goed afgegaan vandaag

9.50 is echt wel een relaxte tijd, geen hond op straat
Wel heeeel lelijk dat vrijdag Goede Vrijdag is en maandag 2de paasdag
PsychoHellDude, gefeliciteerd! Veel plezier met je motorijlessen vanmiddag!
Maar Rafe, jammer joh, je hebt van die momenten inderdaad dat alles gewoon fout gaat. Niks aan te doen. Volgende keer beter! Succes alvast!
[ Voor 21% gewijzigd door Yellowneck op 02-04-2007 15:34 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Je hebt hem iig! lekker cruisen, het mooie weer komt eraan :-) ik kan echt niet wachten lekker rond touren op de motor!
canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200
Gefeliciteerd, ook voor YellowneckPsychoHellDude schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:33:
Woohoo! vanochtend half 12 motor theorie! :-)
........GESLAAGD
![]()
![]()
ik was één van de 3 die geslaagd waren, pff was een rete pittig theoorie zeg, ik had hem vorig jaar al gedaan maar toen niet gehaald en kon mijn pakket niet verder afmaken
morgenavond mijn eerste 2 lessen weer :-) echt zo zin in!!!
Mijn dag kan nu niet meer stuk, mooi weer hier, geslaagd mhoa mhoa
Maar 3 geslaagden? Uit een volle zaal van een man of 50? Soms vraag ik me toch echt af wat sommige mensen als voorbereiding zien....
* Chakotay heeft voor de theorie nog steeds 4x hit in one staan
(1x brommer, 2x auto (1e ook gehaald, maar helaas laten verlopen), 1x motor)
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
de zaal was rond de 30 man bezet, als het een volle zaal was, was het wel een hele trieste bedoeling geweest...Chakotay schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:53:
[...]
Gefeliciteerd, ook voor Yellowneck
Maar 3 geslaagden? Uit een volle zaal van een man of 50? Soms vraag ik me toch echt af wat sommige mensen als voorbereiding zien....
Dus 90% gezakt. Als je de statestieken op de cbr website bekijkt zakt dik 65%, dat vind ik nogal wat. Had er zonet op het werk over dat een oorzaak ook is dat de mensen de vragen niet goed begrijpen doordat ze de nederlandse taal niet beheersen. En idd... sommige mensen leren er echt niet voor, ze doen er non chalant over en het idee ik haal het met gemak.
Ik had met één gepraat en die had het dus niet gehaald en had alleen maar het boekje door gebladerd.
Maar ik moet zeggen dat de vraagstelling die het CBR hanteert toch beduidend anders is dan je leert in de boekjes, oefen cd's zelfs voor de online betaalde oefen examens van de cbr... vrij sneaky sh1t!! maar gehaald is gehaald denk ik dan maar zo :-)
[ Voor 26% gewijzigd door PsychoHellDude op 02-04-2007 16:04 ]
ik had t nog erger. volle zaal van 50 man, was ik de enige geslaagdeChakotay schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:53:
[...]
Gefeliciteerd, ook voor Yellowneck
en 1e keer, en 0 fout..stelletje prutsers daar. En als enige voorbereiding dan ook nog alleen een stuk of 6 examens geoefend. Hertje naast me deed m voor de 5e keer en zakte dus ook weer......Hoe moeilijk kan het zijn
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Net je rijbewijs & gelijk een eigen auto onder je kont? Doe je goed!Yellowneck schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:31:
[...]
[...]
Kheb em gehaald!!![]()
![]()
9.50 is echt wel een relaxte tijd, geen hond op straat. Beter! Binnenkort auto uitzoeken..
Wel heeeel lelijk dat vrijdag Goede Vrijdag is en maandag 2de paasdag, met wat pech heb ik m'n rijbewijs dan dinsdag pas
PsychoHellDude, gefeliciteerd! Veel plezier met je motorijlessen vanmiddag!
Maar Rafe, jammer joh, je hebt van die momenten inderdaad dat alles gewoon fout gaat. Niks aan te doen. Volgende keer beter! Succes alvast!
Wou dat ik dat had
Of betalen je ouders?
Mjah, punt van taal snap ik wel. Ik heb hbo afgemaakt. Ik zou dus wel de Nederlandse taal moeten beheersen*. Maar theorie was echt niet makkelijk qua taal te noemen. Aan de ene kant snap ik het wel, je vraagstellig moet 'eenduidig' zijn, aan de andere kant er gaan mensen naar toe die vmbo hebben afgemaakt en meer niet.
Aan de andere kant helpt voorbereiding wel. Gewoon oefententamens maken, boekje leren. Voornamelijk bij de oefententamens letten op de onderdelen die je nog niet kent en letten op de vraagstelling. Als je dan nog na 5 keer nog zakt, dan moet je het ook definitief opgeven.
* zou moeten he
Aan de andere kant helpt voorbereiding wel. Gewoon oefententamens maken, boekje leren. Voornamelijk bij de oefententamens letten op de onderdelen die je nog niet kent en letten op de vraagstelling. Als je dan nog na 5 keer nog zakt, dan moet je het ook definitief opgeven.
* zou moeten he
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
tssk tssk tssk, paultje schumacher hierboven-boven-boven hoor
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
eej, mijn praktijk had ik pas de 2e keer hoorJazzper schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:42:
tssk tssk tssk, paultje schumacher hierboven-boven-boven hoor
(Door een hufterige combi van een fietser die omkeerde en een examinator die met het verkeerde been uit bed was gestapt..
T is al 6 jaar geleden, maar ik kan er nog boos om worden
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Wat Xander zei, maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Je kunt niet zakken op het niet halen van speciale verrichtingen die al niet zoveel voorstellen. Het helpt wel mee aan je totaalbeeld maar het is niks ernstigs.Glashelder schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:58:
Geld je TTT dan eigenlijk nog ? Volgens een klasgenoot van mij geld die dan niet meer...
Het CBR gaat het theorie-examen niet veranderen dat het makkelijker te lezen word, ook al stromen de klachten binnen. Ze blijven die ambachtelijke taal voeren gezien ze vrij veel winst maken op theorie-examens, heb ik gehoord tenminste.PsychoHellDude schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:01:
Dus 90% gezakt. Als je de statestieken op de cbr website bekijkt zakt dik 65%, dat vind ik nogal wat. Had er zonet op het werk over dat een oorzaak ook is dat de mensen de vragen niet goed begrijpen doordat ze de nederlandse taal niet beheersen.
Maar ik moet zeggen dat de vraagstelling die het CBR hanteert toch beduidend anders is dan je leert in de boekjes, oefen cd's zelfs voor de online betaalde oefen examens van de cbr... vrij sneaky sh1t!! maar gehaald is gehaald denk ik dan maar zo :-)
Ik vind het trouwens redelijk bezopen dat de rechter beslist dat Veka Ba (whatever) geen belang bij de zaak heeft en daarom verliest.
Het gaat er om of het zo is, of niet. Dus de theorie is te moeilijk, of niet. En wie die zaak dan aanspant, maakt niet zoveel uit.
Maar blijkbaar denk ik anders dan de rechter
Het gaat er om of het zo is, of niet. Dus de theorie is te moeilijk, of niet. En wie die zaak dan aanspant, maakt niet zoveel uit.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
IndeedMotrax schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:04:
Ik vind het trouwens redelijk bezopen dat de rechter beslist dat Veka Ba Vekabest(whatever) geen belang bij de zaak heeft en daarom verliest.
---------------
Hoor ik het nu goed op het nieuws?
Er zijn rijscholen op de vingers getikt omdat ze teveel exameplaatsen inkochten en dan met winst doorverkochten, ze zouden het moeten bestraffen!

[ Voor 56% gewijzigd door LED-Maniak op 02-04-2007 18:05 ]
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Heb net tijdens mijn rijles geinformeerd, volgens hem kan ik dan pas ergens in juni terecht als ik volgende week donderdag mijn theorie heb gehaald.
Hopelijk hebben ze nog eerder een gaatje vrij, want dat vind ik wel erg laat.

Hopelijk hebben ze nog eerder een gaatje vrij, want dat vind ik wel erg laat.
Zo meteen weer een rijles, en donderdag een TTT 
Tot nu toe benk nog een gevaar op de weg volgens mijn instructeur
@bovenstaande, theorie vond ik juist makkelijk
Tot nu toe benk nog een gevaar op de weg volgens mijn instructeur
@bovenstaande, theorie vond ik juist makkelijk
[ Voor 17% gewijzigd door Aapje op 02-04-2007 19:08 ]
Ik ook nietSyS_ErroR schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:12:
[...]
Net je rijbewijs & gelijk een eigen auto onder je kont? Doe je goed!![]()
Wou dat ik dat hadKan dr zelf geen betalen atm..
Of betalen je ouders?

@ Turbosjaak hieronder: Ja, beter is dat
[ Voor 10% gewijzigd door Yellowneck op 02-04-2007 19:42 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Hier hebben we dat ook een automaat, dus als ik het gehaald heb moet er een andere auto bij, het relaxte is dat mijn ouders er ook zo over denken.
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
Ik moet dus woensdag afrijden om 1 uur, maar wilde dit weekend eigenlijk wel mijn rijbewijs hebben. Ik wilde hem dus versneld aanvragen, ivm lang weekend anders moet ik er zolang op wachten...
Weet iemand de procedure voor versneld aanvragen? Ik hoorde dat je dan voor 2 uur naar het gemeentehuis moet gaan, kan iemand dit bevestigen?
Weet iemand de procedure voor versneld aanvragen? Ik hoorde dat je dan voor 2 uur naar het gemeentehuis moet gaan, kan iemand dit bevestigen?
Err... is dat niet een beetje vreemd?Turbosjaak schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:34:
Hier hebben we dat ook een automaat, dus als ik het gehaald heb moet er een andere auto bij, het relaxte is dat mijn ouders er ook zo over denken.

Jij haalt net je rijbewijs.. de auto voor de deur is een automaat en DUS wordt er een andere auto bijgekocht?
Wij rijden thuis ook automaat.. maar ben dr van overtuigd dat ik in een handgeschakelde auto weer snel genoeg gewend ben
Sja ach, ik vind die auto voor de deur(een automaat, volvo 440, doet er niet toe verder) zo een barrel dat ik beter zelf maar meteen een goeie kan kopenSyS_ErroR schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:05:
[...]
Err... is dat niet een beetje vreemd?
Jij haalt net je rijbewijs.. de auto voor de deur is een automaat en DUS wordt er een andere auto bijgekocht?
Wij rijden thuis ook automaat.. maar ben dr van overtuigd dat ik in een handgeschakelde auto weer snel genoeg gewend ben
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Mee eens... Rijlessen zijn voor het overgrote deel gericht op verkeersgedrag en kijktechnieken, de bediening van je auto heb je als het goed is na een paar lessen weer grotendeels door. Desnoods ga je na een paar jaar automaat rijden eerst even ergens op een leeg industrieterrein oefenen met je handbakSyS_ErroR schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:05:
[...]
Ik heb er (uiteraard) geen problemen mee als iemand net na het halen van zn rijbewijs van zn eigen centjes een eigen auto koopt.LED-Maniak schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:40:
[...]
Sja ach, ik vind die auto voor de deur(een automaat, volvo 440, doet er niet toe verder) zo een barrel dat ik beter zelf maar meteen een goeie kan kopen
Waar ik gigantisch allergisch voor ben zijn van die kereltjes die het doodnormaal vinden dat pappie&mammie een auto voor hun lieve lieve jongen kopen.. En dan al helemaal als ze dat nog normaal ook vinden. Dat soort volk heeft geen idee hoe de wereld in elkaar steekt.
Volgens mij hoef je alleen €40,- erbij leggen en dan krijg je hem meteen mee. Dat is wat ik lees op de website van mijn gemeente, Appingedam.Dersan schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:00:
Ik moet dus woensdag afrijden om 1 uur, maar wilde dit weekend eigenlijk wel mijn rijbewijs hebben. Ik wilde hem dus versneld aanvragen, ivm lang weekend anders moet ik er zolang op wachten...
[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 02-04-2007 20:52 ]
Of 't buurmeisje... dat ook nog eens full-time werkt binnen het dorp zelf en dan toch nog een auto van paps en mans krijgt 
Dat je eerste auto een lease auto is, is natúúrlijk een heel andere zaak
Je kan het aanvragen voor 14:00 en dan een dag later kan je 'm ophalen. Dat was bij mijn gemeente in ieder geval.

Dat je eerste auto een lease auto is, is natúúrlijk een heel andere zaak

In je dromenD. Ninjai schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:52:
[...]
Volgens mij hoef je alleen €40,- erbij leggen en dan krijg je hem meteen mee. Dat is wat ik lees op de website van mijn gemeente, Appingedam.
[ Voor 49% gewijzigd door Motrax op 02-04-2007 20:54 ]
☻/
/▌
Bij de gemeente Breda is het idd anders.
Nadat je geslaagd bent, kan je de dag _daarna_ je rijbewijs aanvragen. Normaal nemen ze er 5 werkdagen de tijd voor, met spoed kan je hem morgen ophalen.
Normaal 40,=
Spoed 80,=
Nadat je geslaagd bent, kan je de dag _daarna_ je rijbewijs aanvragen. Normaal nemen ze er 5 werkdagen de tijd voor, met spoed kan je hem morgen ophalen.
Normaal 40,=
Spoed 80,=
Aaah, jij hebt je rijbewijs voor oktober 2006 gehaald? Toen is het rijbewijs veranderd, het wordt nu landelijk aangemaakt en ipv een roze papiertje is het een roze creditcard geworden.
An sich wel een vooruitgang, maar het feit dat je max 5 werkdagen bij een normale aanvraag hebt is niet van deze tijd meer. 2 dagen maximaal is veel schappelijker, waarbij aanvragen voor 14:00 meestal binnen een dag zou kunnen.
Maar nee, versneld aanvragen zal waarschijnlijk wel een hoop geld opleveren
An sich wel een vooruitgang, maar het feit dat je max 5 werkdagen bij een normale aanvraag hebt is niet van deze tijd meer. 2 dagen maximaal is veel schappelijker, waarbij aanvragen voor 14:00 meestal binnen een dag zou kunnen.
Maar nee, versneld aanvragen zal waarschijnlijk wel een hoop geld opleveren
☻/
/▌
Ja, mischien wel, maar het hoeft geen nieuwe auto te zijn hoorSyS_ErroR schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:05:
[...]
Leuk om te doen , en je leert er nog wat van.
Daar ben ik het inderdaad dan 100% mee eens.SyS_ErroR schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:43:
[...]
Ik heb er (uiteraard) geen problemen mee als iemand net na het halen van zn rijbewijs van zn eigen centjes een eigen auto koopt.
Waar ik gigantisch allergisch voor ben zijn van die kereltjes die het doodnormaal vinden dat pappie&mammie een auto voor hun lieve lieve jongen kopen.. En dan al helemaal als ze dat nog normaal ook vinden. Dat soort volk heeft geen idee hoe de wereld in elkaar steekt.
Allemaal verwende nesten zijn het
Ik hoop dat 4-juni goed gaat met praktijk anders moet ik wéér een maand wachten

Allemaal van die gasten die het vanzelfsprekend vinden dat ze meteen een polo of een peugot voor de deur hebben staan.SyS_ErroR schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:43:
[...]
Ik heb er (uiteraard) geen problemen mee als iemand net na het halen van zn rijbewijs van zn eigen centjes een eigen auto koopt.
Inderdaad ja, maar daar hoor ik zeer zeker niet bij, ALS ik al een auto koop is dat van mijn eigen centen.
Ja oke mischien een beetje sponsoring kan nooit kwaad.
[ Voor 8% gewijzigd door Turbosjaak op 03-04-2007 10:06 ]
Idd, gewoon zelf dokken, óók de verzekering 
Ik ga ook een eigen auto kopen zodra ik m'n rijbewijs heb, hangt alleen van 't geld af wanneer hij er komt.
Ik ga ook een eigen auto kopen zodra ik m'n rijbewijs heb, hangt alleen van 't geld af wanneer hij er komt.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Beetje sponsoring kan idd geen kwaad. Zolang je het ook maar in je eigen portemonnee voelt (en je je realiseert dat het allemaal niet uit de lucht komt vallenTurbosjaak schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:05:
[...]
Allemaal van die gasten die het vanzelfsprekend vinden dat ze meteen een polo of een peugot voor de deur hebben staan.
Inderdaad ja, maar daar hoor ik zeer zeker niet bij, ALS ik al een auto koop is dat van mijn eigen centen.
Ja oke mischien een beetje sponsoring kan nooit kwaad.
Ik snap niet waarom mensen een auto willen als ze net hun rijbewijs hebben gehaald, al die mensen hebben nog een OV (normaal gesproken
) en je kan vrijwel overal naar toe met de trein (als je station hebt in je dorp/stad)/bus.
Auto kost veel geld vooral in de "risicogrens" (tot 22?
) en dan willen ook nog meteen het nieuwste van het nieuwste
Auto kost veel geld vooral in de "risicogrens" (tot 22?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Als je in de randstad woont en studeert, en ook niet vaak daarbuiten gaat kan je met het OV inderdaad een heel eind komen. Als je echter ergens tussen de koeien woont moet je soms blij zijn als het buslijntje naar het dichtsbijzijnde station 25km verderop 1x per uur rijdt, en na 8 uur 's avonds helemaal niet meer. Dan wil je echt wel graag zo snel mogelijk eigen vervoer hebbenDeluxZ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:49:
Ik snap niet waarom mensen een auto willen als ze net hun rijbewijs hebben gehaald, al die mensen hebben nog een OV (normaal gesproken) en je kan vrijwel overal naar toe met de trein (als je station hebt in je dorp/stad)/bus.
Auto kost veel geld vooral in de "risicogrens" (tot 22?) en dan willen ook nog meteen het nieuwste van het nieuwste
En sommige mensen hebben nou eenmaal een hekel aan het OV..
* Glashelder dus..
* Glashelder dus..
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Je moet het ook leuk vinden he, autorijden is mijn nieuwe hobby
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Heb ik weer geluk dat ik in een dorp woon waar al meer dan 50jaar een station isChakotay schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:12:
[...]
Als je in de randstad woont en studeert, en ook niet vaak daarbuiten gaat kan je met het OV inderdaad een heel eind komen. Als je echter ergens tussen de koeien woont moet je soms blij zijn als het buslijntje naar het dichtsbijzijnde station 25km verderop 1x per uur rijdt, en na 8 uur 's avonds helemaal niet meer. Dan wil je echt wel graag zo snel mogelijk eigen vervoer hebbenDat mensen het doodnormaal vinden een gloednieuwe auto te hebben is inderdaad zot, koop gewoon een goedkoop 2ehands autotje van hooguit een paarduizend euro. (of een motor, dan heb je voor de prijs van een boodschappenautotje een supersport
)
Ik woon tussen de koeien en doe er elke dag 1, 5 uur over om naar school te komen, en 1,5 uur weer naar huis. En dat voor de afstand van maar 25 KM. Is dus niet leuk hier met het OV. Maar ik koop/krijg ook geen auto, ik ga gewoon met het OV en in de zomer weer fietsen.
Morgenochtend afrijden, ben opzich best zenuwachtig..arghh...hoop dat ik slaag.
Dersan out, ga nu slapen lekker vroeg moet morgen goed concentreren
. Jullie horen het wel..
Dersan out, ga nu slapen lekker vroeg moet morgen goed concentreren
Zo gisteravond de eerste 2 lessen gehad! wooooo wat was dat weer gaaf
alles ging goed, alleen moet de 'slechte'
gewoontes voor het cbr er nu even uit halen, als er niks is (goed overzicht) bij een stop bord ook echt stoppen voetje aan de grond en dan weer verder rijden
pakketje van 12 uurtjes, waaronder het examen, uur inrijden en de twee uur van gisteravond, dus nog 4 blokuurtjes (4 avonden of middagen) en dan lekker afrijden
maar pfff had zomer handschoenen van gore-tex, de volgende avond neem ik toch maar de leren handschoenen mee, was ijs koud...

pakketje van 12 uurtjes, waaronder het examen, uur inrijden en de twee uur van gisteravond, dus nog 4 blokuurtjes (4 avonden of middagen) en dan lekker afrijden
maar pfff had zomer handschoenen van gore-tex, de volgende avond neem ik toch maar de leren handschoenen mee, was ijs koud...
Tof, succes verderPsychoHellDude schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:19:
Zo gisteravond de eerste 2 lessen gehad! wooooo wat was dat weer gaafalles ging goed, alleen moet de 'slechte'
gewoontes voor het cbr er nu even uit halen, als er niks is (goed overzicht) bij een stop bord ook echt stoppen voetje aan de grond en dan weer verder rijden
![]()
pakketje van 12 uurtjes, waaronder het examen, uur inrijden en de twee uur van gisteravond, dus nog 4 blokuurtjes (4 avonden of middagen) en dan lekker afrijden![]()
Zomerhandschoenen als in textielen dingen? Blijft dat heel als je ze asfalt laat aaien?
Ik kon hem dezelfde dag aanvragen ( volgens mij dan voor 2 uur ).SyS_ErroR schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:03:
Bij de gemeente Breda is het idd anders.
Normaal 40,=
Spoed 80,=
Ik had hem dinsdag aangevraagd en had hem die vrijdag al
wordt gezegd van wel, voor 100 euro mag je dat wel verwachten dacht ik zoChakotay schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:23:
[...]
Tof, succes verder
Zomerhandschoenen als in textielen dingen? Blijft dat heel als je ze asfalt laat aaien?

Hm, mag je hopen van wel dan inderdaadPsychoHellDude schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:08:
[...]
wordt gezegd van wel, voor 100 euro mag je dat wel verwachten dacht ik zovolgende x gewoon mijn oude leren motor handschoenen
En??Dersan schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:39:
Ik woon tussen de koeien en doe er elke dag 1, 5 uur over om naar school te komen, en 1,5 uur weer naar huis. En dat voor de afstand van maar 25 KM. Is dus niet leuk hier met het OV. Maar ik koop/krijg ook geen auto, ik ga gewoon met het OV en in de zomer weer fietsen.
Dersan out, ga nu slapen lekker vroeg moet morgen goed concentreren. Jullie horen het wel..
GEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALD
JAAAAAAAAAAA
Ben meteen naar het gemeentehuis gegaan, spoedaanvraag gedaan en morgen is tussen 9 en 10 mijn rijbewijs binnen! Hoppaaaaaaaaaa
.
Het erge is nog dat ik een soort examinator-examinator achterin had zitten....dus dubbel zo streng?..
Maar was maar 1 opmerking, vlak voor het cbr had ik bij een afslag wat eerder door kunnen rijden...was ook niet onterecht die opmerking, treuzelde daar een beetje dacht ik achteraf.
Maargoed
JAAAAAAAAAAA
Ben meteen naar het gemeentehuis gegaan, spoedaanvraag gedaan en morgen is tussen 9 en 10 mijn rijbewijs binnen! Hoppaaaaaaaaaa
Het erge is nog dat ik een soort examinator-examinator achterin had zitten....dus dubbel zo streng?..
Maar was maar 1 opmerking, vlak voor het cbr had ik bij een afslag wat eerder door kunnen rijden...was ook niet onterecht die opmerking, treuzelde daar een beetje dacht ik achteraf.
Maargoed
Gefeliciteerd!
Een examen hoeft niet foutloos te zijn, dus een beetje treuzelen is niet perse een ramp
Ik reed een stuk te hard tijdens m'n examen, kreeg ik tijdens het examen zelf wel even commentaar op maar achteraf niets meer erover gehoord en ook gewoon geslaagd
Een examen hoeft niet foutloos te zijn, dus een beetje treuzelen is niet perse een ramp
Ik reed een stuk te hard tijdens m'n examen, kreeg ik tijdens het examen zelf wel even commentaar op maar achteraf niets meer erover gehoord en ook gewoon geslaagd
Vandaag examen gehad en gezakt
. Reed te voorzichtig/afwahctend op de kruispunten iets wat ik tijdens mijn lessen niet deed. Maar kan het gelukkig de 25e alweer proberen!
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Gefeli Dersan!
@sigma01: Jammer joh, maar fijn dat je de 25e alweer kan. Ik moet wachten tot 15 juni.
@sigma01: Jammer joh, maar fijn dat je de 25e alweer kan. Ik moet wachten tot 15 juni.
vandaag mijn examen enz bepaald, ik kan op het vroegs 10 mei afrijden voor de motor, 2 avonden van 2 uur en 2 middagen van 2 uur en dan er voor!
Gefeliciteerd Dersan, veel plezier met je roze pasje 
@sigma01, jammer... Scheelt wel dat je binnen een paar weken alweer kan
PsychoHellDude: he, das flauw, ik ben eerder begonnen en kan 21 mei pas afrijden
@sigma01, jammer... Scheelt wel dat je binnen een paar weken alweer kan
PsychoHellDude: he, das flauw, ik ben eerder begonnen en kan 21 mei pas afrijden
Zoals ik zei, word wat
Echt lekker ging 't niet
Vrijstelling voor bijzondere verichtingen wel gekregen...
Alleen ik moet beter kijken
Maargoe, ging verder wel "redelijk".
Klinkt als mijn TTT
Op mijn formulier stond enkel "kijken, kijken, kijken, kijken" 
Ik deed 't vaak niet in de goede volgorde of vergat een spiegel. Ook keek ik vaak een beetje vanuit m'n ooghoeken in de spiegels. Overzicht missen op kruispunten klinkt ook bekend
1 voordeel: bij het examen gaan ze nu echt met name op je kijkgedrag letten. Daar kan je dus tot aan je examen keihard aan gaan werken
Ik deed 't vaak niet in de goede volgorde of vergat een spiegel. Ook keek ik vaak een beetje vanuit m'n ooghoeken in de spiegels. Overzicht missen op kruispunten klinkt ook bekend
1 voordeel: bij het examen gaan ze nu echt met name op je kijkgedrag letten. Daar kan je dus tot aan je examen keihard aan gaan werken
Had het ook bij mijn ttt, rijden en bijzondere verrichtingen gingen allemaal perfect maar het kijken was niet in orde. In de tijd tot mijn examen heb ik er toen aan gewerkt, gewoon standaard binnen, buiten, dode hoek en laten zien dat je het doet niet alleen ff snel of vanuit je ooghoeken. Bij mijn examen ging dat dus ook goed, nu ik zelf rond rij kijk ik wel minder of in ieder geval anders.
Als ik helemaal rechts rij op de ringweg en ik ga rechtaf ga ik echt niet dat hele verhaal afwerken. Verder als je altijd goed kijkt dan weet je al precies wat er waar rijd is het alleen voor de na controle.
Overzicht op kruispunten krijg je vanzelf door te rijden, eerst was ik ook nog wel wat twijfel achtig soms maar nu heb ik vaak in een oogopslag al gezien hoe alles zit, en een plan gemaakt. Dat is gewoon een puntje ervaring krijgen wat je pas na je examen leert.
Als ik helemaal rechts rij op de ringweg en ik ga rechtaf ga ik echt niet dat hele verhaal afwerken. Verder als je altijd goed kijkt dan weet je al precies wat er waar rijd is het alleen voor de na controle.
Overzicht op kruispunten krijg je vanzelf door te rijden, eerst was ik ook nog wel wat twijfel achtig soms maar nu heb ik vaak in een oogopslag al gezien hoe alles zit, en een plan gemaakt. Dat is gewoon een puntje ervaring krijgen wat je pas na je examen leert.
Anoniem: 112352
Zo, woensdag ga ik langs de rijschool om het een en ander te regelen. Het onderstaande pakket bieden ze aan voor 999 euro.
- 20 lessen van 50 minuten
- tussentijdsetoets
- praktijkexamen
zijn maar 50 minuten ipv. 1 uur en 50 minuten
- 20 lessen van 50 minuten
- tussentijdsetoets
- praktijkexamen

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 09-04-2007 23:26 ]
20 lessen van 1 uur en 50 minuten. 
Alsin, 20 lessen van 1:50 uur? 37 uur totaal? Dan is het niet duur...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Inderdaad, 20 lessen die 1 uur en 50 minuten duren. Dat is zeker niet duur, gemiddeld betaal je rond de 35 euro voor een les van 50 minuten.Xander schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:14:
20 lessen van 1 uur en 50 minuten.
50 minuten dus

Misschien valt er nog iets te onderhandelen, aangezien ik de eigenaars van de rijschool ken en indirect familie van mij is
Dat is inderdaad wel heel goedkoop, voor dat geld bijna 40 uur les + TTT en examen... Waar zit dat ding?
Chakotay schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:44:
Dat is inderdaad wel heel goedkoop, voor dat geld bijna 40 uur les + TTT en examen... Waar zit dat ding?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 09-04-2007 23:56 ]
Net was weer het nationale rijbewijs dinges op tv, vinden jullie daarvan?
Vandaag afrijden is volgensmij hetzelfde als het rijden tussen 2 pionnen in dat je ze niet mag omstoten
Vandaag afrijden is volgensmij hetzelfde als het rijden tussen 2 pionnen in dat je ze niet mag omstoten

Had Raffaëla het nou wel of niet gehaald? Miste net nog 10 seconde ofzo 
Overigens had ik 1 fout.. Dat was vraag 19..

Ik had B. Ik dacht: Ruiter=Bestuurder dus rijbaan... Echt een kansloze vraag maargoed19. Langs deze weg ligt geen ruiterpad. Waar mag hier een ruiter rijden?
A. alleen in de berm
B. alleen op de rijbaan
C. in de berm of op de rijbaan
- C
[ Voor 67% gewijzigd door Glashelder op 09-04-2007 02:13 ]
Anoniem: 179479
Ook ik heb de nationale test op sbs 6 gedaan en dacht dat ik best veel goed zou hebben.
Ikke 18 fout
Mijn vriendin 13 fout
( ze heeft nog nooit geleerd )
Verder gaat het rijden super goed, alleen theorie gaat nog niet zo lekker, al wel een afspraak gemaakt voor donderdag 31 mei 's morgens om 10.30 in groningen...
nog mooi een maandje lekker theorie stampen..
collega's van mij hadden via de cd-rom van vekabest etc.ook nog +/- 10 tot 15 fout, ( ikke ook ) en die hadden bij het theorie +/- 4 fout
Ik ga het gewoon proberen, en zal wel zien wat het wordt.
( ben niet zo goed in leren )
Ikke 18 fout

Mijn vriendin 13 fout
Verder gaat het rijden super goed, alleen theorie gaat nog niet zo lekker, al wel een afspraak gemaakt voor donderdag 31 mei 's morgens om 10.30 in groningen...
nog mooi een maandje lekker theorie stampen..
collega's van mij hadden via de cd-rom van vekabest etc.ook nog +/- 10 tot 15 fout, ( ikke ook ) en die hadden bij het theorie +/- 4 fout
Die vekabest-cd is echt irritant, soms heb ik écht geen idee wat ik fout heb gedaan (mis uitleg bij foutive vragen) maar zak vaak net met 1 of 2 vragen teveel fout. Vandaag nog ff dat boekje een keer doornemen en dan woensdag voor de theorieAnoniem: 179479 schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:06:
[ Voor 24% gewijzigd door Dentheman op 09-04-2007 12:09 ]
Zie ondertitel
Anoniem: 83328
Die had ik ook fout ja. En die vraag van dat noodhamertje, mij leek het verstandiger om die naast het raam te plakken (zeg maar boven de gordel bevestiging), zodat je 'm niet hoeft te zoeken.Glashelder schreef op maandag 09 april 2007 @ 02:12:
Had Raffaëla het nou wel of niet gehaald? Miste net nog 10 seconde ofzo
[...]
Ik had B. Ik dacht: Ruiter=Bestuurder dus rijbaan... Echt een kansloze vraag maargoed
En de maxium snelheid op een woonerf had ik fout

3 fout in totaal dus. Moet wel zeggen dat 't op tv een stuk makkelijker is, steeds pauze na 10 vragen...
Waarom staat op die site bij auto:Anoniem: 112352 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:50:
[...]
<knipje>, gelegen in het prachtige Maastricht
Een examen kost bij de meeste rijscholen rond de 180 euro, een tussentijdse toets rond de 125 denk ik. Dan is 37 uur les voor 700 euro wel érg goedkoop (iets over de 18 euro per uur). Ik denk eerder dat je gewoon 20 x 50 minuten les hebt, komt overeen met ongeveer 35 euro per lesuur, wat een aardig normaal tarief is.Voor de praktijklessen geldt 1 lesuur is 50 min.
[ Voor 4% gewijzigd door NoepZor op 10-04-2007 16:00 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Bij mij zou juist de alarmbellen rinkelen als het zo goedkoop is, er moet gewoon een addertje onder 't gras zitten. Het is weliswaar vaak goedkoper in de grotere steden, maar als 't zo goedkoop is, dan moet hij iets anders compenseren wat slecht is. (zoals bijv. kwaliteit van lessen)
NoepZor schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:15:
[...]
Waarom staat op die site bij auto:
[...]
Een examen kost bij de meeste rijscholen rond de 180 euro, een tussentijdse toets rond de 125 denk ik. Dan is 37 uur les voor 700 euro wel érg goedkoop (iets over de 18 euro per uur). Ik denk eerder dat je gewoon 20 x 50 minuten les hebt, komt overeen met ongeveer 35 euro per lesuur, wat een aardig normaal tarief is.

Ah crap, heb ik mij daar flink op verkeken. Ik ging uit van 1 uur en 50 minuten per les, in plaats van 1 les van 50 minuten. 20 lessen van 50 minuten is ook erg weinig. Gemiddeld heb je toch een kleine 30-40 lessen nodig?
Donderdag ga ik langs om het een en ander te bespreken. Dan weet ik hopelijk meer.
Ik zie trouwens dat ze een lente aanbieding hebben, 10 lessen voor 28,50 per les. Als ik het zo snel bereken kom ik rond de 1700 euro te zitten. Mits ik de eerste keer slaag natuurlijk

10 lessen (aanbieding) 285,-
30 lessen (normaal a 35 per les) 1050,-
TTT 125,-
Examen 180,-
==
1640,-
of
pakket 999,-
20 lessen 700,-
==
1699,-
Het addertje is waarschijnlijk: 'met 20 lessen van 50 minuten ga jij waarschijnlijk het niet halen, dus zul je extra lessen moeten kopen'.drooger schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:18:
Bij mij zou juist de alarmbellen rinkelen als het zo goedkoop is, er moet gewoon een addertje onder 't gras zitten. Het is weliswaar vaak goedkoper in de grotere steden, maar als 't zo goedkoop is, dan moet hij iets anders compenseren wat slecht is. (zoals bijv. kwaliteit van lessen)
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 09-04-2007 23:44 ]
Ik was totaal kwijt, voor 35 lessen van 60 minuten. En in één keer slagen.
35u * 38e = 1330e
Examen = 235e
Theorie = 30e
1595e
35u * 38e = 1330e
Examen = 235e
Theorie = 30e
1595e
Die lente-aanbieding is dan omgerekend € 34,50 per uur, dat noem ik niet echt een aanbieding voor een grote stad als Maastricht.
Heb het nationaal examen ook gedaan, pfff wat was dat makkelijk zeg!! had 3 foutjes, ik had het gemaakt toen ze de antwoorden gingen noemen, dus in 2 seconden het antwoord :-)
Ik kan niet begrijpen dat dit een 'officieel' examen is! Ze mogen nu wel eens het motor examen doen van het cbr! ik durf te wedden dat er dan nog een heel klein percentage over blijft.
Dit waren echt peanut vragen...
De vraag dat je rechtdoor op de invoegstrook blijft rijden dat je de rechter knipperlicht moet gaan gebruiken om de rest te informeren dat je rechts rijdt totaal idioot.
Het was een strook dat waar je nog de snelweg op moet! Ik heb toch echt geleerd dat je je knipperlicht gebruikt voor uitzonderlijke zijdelingse activiteiten. Ter informatie bij druk (zie file) of bij in- EN uitvoeg strook enz. dan gebruik je je knipperlicht imho... maar goed het kan aan mij liggen
Ik kan niet begrijpen dat dit een 'officieel' examen is! Ze mogen nu wel eens het motor examen doen van het cbr! ik durf te wedden dat er dan nog een heel klein percentage over blijft.
De vraag dat je rechtdoor op de invoegstrook blijft rijden dat je de rechter knipperlicht moet gaan gebruiken om de rest te informeren dat je rechts rijdt totaal idioot.
Het was een strook dat waar je nog de snelweg op moet! Ik heb toch echt geleerd dat je je knipperlicht gebruikt voor uitzonderlijke zijdelingse activiteiten. Ter informatie bij druk (zie file) of bij in- EN uitvoeg strook enz. dan gebruik je je knipperlicht imho... maar goed het kan aan mij liggen
Wanneer was jij begonnen en in welke regio / provincie woon jij?Chakotay schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:49:
en welke rijschool?
Volgens mij was het ook een gecombineerde in/uitvoegstrook, anders is er geen blokmarkering.PsychoHellDude schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:33:
is dat zo als het een blok markering is, is het automatisch een in- en uitvoegstrook?Anoniem: 83328 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:48:
[...]
Volgens mij was het ook een gecombineerde in/uitvoegstrook, anders is er geen blokmarkering.
Idd dat vond ik ook al een vage vraag, en dat was de enige die ik fout had. Belachelijk makkelijk examen inderdaad, voor mijn motortheorie heb ik wel geleerd en had ik 4 fout, en nu dit examen zonder te leren alleen die ene vraag fout..PsychoHellDude schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:33:
Heb het nationaal examen ook gedaan, pfff wat was dat makkelijk zeg!! had 3 foutjes, ik had het gemaakt toen ze de antwoorden gingen noemen, dus in 2 seconden het antwoord :-)
gelukkig iemand die het met mij eens isWekko306 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:50:
[...]
Idd dat vond ik ook al een vage vraag, en dat was de enige die ik fout had. Belachelijk makkelijk examen inderdaad, voor mijn motortheorie heb ik wel geleerd en had ik 4 fout, en nu dit examen zonder te leren alleen die ene vraag fout..
netjes van die 4 fout voor de motor!
Nee, dan is het een in, uit of gecombineerde in/uitvoegstrook. De enige reden om op een invoegstrook te blijven rijden is als het ook een uitvoegstrook is en je de volgende afslag moet hebben. Daarvoor geef je richting aan naar rechts. 't staat volgens mij ook gewoon in m'n theorieboekje.PsychoHellDude schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:49:
[...]
is dat zo als het een blok markering is, is het automatisch een in- en uitvoegstrook?
klopt mee eens, maar zo was de vraag niet, dat ging puur omdat je rechtdoor reed op de invoegstrook en dan ter informatie je knipperlicht uit naar rechts om te laten zien dat je daar blijft...Anoniem: 83328 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:06:
[...]
Nee, dan is het een in, uit of gecombineerde in/uitvoegstrook. De enige reden om op een invoegstrook te blijven rijden is als het ook een uitvoegstrook is en je de volgende afslag moet hebben. Daarvoor geef je richting aan naar rechts. 't staat volgens mij ook gewoon in m'n theorieboekje.
Ik woon in Amersfoort (CBR in Leusden, motor AVB examen in Utrecht). 1e rijles (van deze serie, heb vorig jaar ook een aantal lessen en een mislukt examen bij een andere rijschool gedaan) was 29 maart, toen is ook meteen de datum voor het AVB examen geprikt. Rijschool Hufman in Amersfoort.PsychoHellDude schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:34:
[...]
Wanneer was jij begonnen en in welke regio / provincie woon jij?
en welke rijschool?
Morgen theorie, kan niet fout gaan, redelijk geleerd, veka-best cd'tje doorgewerkt, en van mezelf al veel verkeersinzicht
Alleen nog ff dat stukje van trams doornemen en ik ben er klaar voor 
Vanmorgen nog een uurtje gelest, paar keer invoegen @ 80 km/h weg, wel mooi: Wegrijden @ 1e versnelling, vlak voordat ik de weg op ging in z'n twee, drie en toen planken tot de 80 machtig mooi
Vanmorgen nog een uurtje gelest, paar keer invoegen @ 80 km/h weg, wel mooi: Wegrijden @ 1e versnelling, vlak voordat ik de weg op ging in z'n twee, drie en toen planken tot de 80 machtig mooi
Zie ondertitel
Tis alleen jammer dat het niet echt klinkt met diesels.
Ik ben altijd de eerste (instructeur = buurman) van de dag die erin rijdt, dus dat ding is altijd koud als ik erin zitD. Ninjai schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:06:
Tis alleen jammer dat het niet echt klinkt met diesels.

VW tractor
Zie ondertitel
Erger. Grasmaaier geluiden

☻/
/▌
geslaagd voor theorie
2 fout
Ik was de enige van mijn rij (10 man) die het gehaald heeft
Tussen 1/3 en 1/2 van het totaal was gezakt.
Ik was de enige van mijn rij (10 man) die het gehaald heeft
Zie ondertitel
Proficiat ermeeDentheman schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:31:
geslaagd voor theorie2 fout
Ik was de enige van mijn rij (10 man) die het gehaald heeftTussen 1/3 en 1/2 van het totaal was gezakt.
Ik heb vandaag ook weer lekker gereden (12de les). Achteruit inparkeren ging vlekkeloos net zoals het keren op de weg.
Schakelen gaat onderhand automatisch, alleen moet ik wat meer op de borden gaan letten