Het grote rijbewijs topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.908 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Is men verplicht om 2 bijzondere verrichtingen te doen? Ik reed voor de 2e keer af, en slaagde toen, maar heb maar 1 bijzondere verrichting gedaan. Niet dat ik het erg vond :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:10

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik zou geen 2e hands boek kopen, tenzij het van 'tzelfde jaar is. Er zijn altijd van die kleine regels die veranderen in die boeken, en dan kan je beter 't nieuwste boek hebben, aangezien de examens daarop worden aangepast ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 11:51

DeluxZ

Livin' the good life

Motrax schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:31:
Is men verplicht om 2 bijzondere verrichtingen te doen? Ik reed voor de 2e keer af, en slaagde toen, maar heb maar 1 bijzondere verrichting gedaan. Niet dat ik het erg vond :+
Ik had alleen filepakeren gehad dat ik me kan herinneren, dus volgens mij is het niet verplicht. Filepakeren is toch 1 van de belangrijkste en fijnste dingen die je als je die goed onder de knie hebt erg vaak zal gebruiken. Vooruit inpakeren heb je altijd meer ruimte nodig hé ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:12
Bij het achteruit parkeren in een vak ben ik altijd maar aan het gokken wanneer ik moet beginnen met draaien, tot nu toe heb ik altijd goed gegokt. Heb nu zeventien lessen achter de rug en het is mij gebeurd dat ik de motor liet af slaan, vroeg net even te veel van de auto op een helling. |:( Koppeling werkt zoiezo niet goed meer (mijn instructeur haalt binnenkort een Seat Altea) maar het is wel vervelend dat het nu nog overkomt hè.

Verder moest ik op een punt even eerder het gas los laten (maar het voelt wel lekker om hard door een bocht te gaan) en één keer was ik een beetje aan het dromen en mocht ik het gaspedaal iets harder in trappen om vervolgens in te gaan voegen. Maar voor de rest ben ik wel tevreden hoe het liep, er zit in ieder geval voortgang in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Motrax schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:31:
Afaik kan de examinator je ook 1 bijzondere verrichting laten doen. Als die goed is dan kan ie besluiten de tweede te laten vallen. Althans, zo is mij ooit verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:40
Sjonge jonge, voor een tussentijds exame moet je gewoon 2 maanden van tevoren plannen!!

Maar je kan bij ons tegenwoordig ook op zaterdag afrijden _/-\o_

Dus mischien beter maar een gewoon examen en dan op zaterdag ;)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Achja, de rijlessen periode :P Wat een ramp. Gelukkig ben ik er 2 jaar en ¼ maand vanaf :P en rij ik vrolijk (als de situatie het toelaat) in de rondte. (nederland-Italie en terug gereden toen ik pas mijn rijbwijs had. Lekker crossen met 180 KM/u op de Duiste snelweg :P )

Geen bekeuringen gehad niks en geen ongelukken ook, gelukkig maar ook :P

Valt wel trouwens op dat ze bij het CBR en oude kanner in dienst hebben hoor, allemachtig. Heb 3 keer afgereden (3de keer slaagde ik) maar die andere 2 waren echt absurd.

Poging 1:

Moest van het CBR bij Sloterdijk lekker gaan rijden. Gaan de snelweg op, maar om 2 uur staat daar al dikke file. En ja hoor, zoals je gewent bent laten aso's je er niet tussen als je een l op je dak hebt staan. Dus Notna zet zijn richting aanwijzer aan (hij staat stil op de invoegstrook) om aan te geven dat hij wil.

Begint dat mense naast mij (vrouw van 60+) gewoon te schreeuwen tegen mij :/. Wat ik aan het doen was en dat ik toch wel kon ziend at ik niet kon invoegen, waarop ik mijn redenering geef. Nougoed de toon was gezet.

Afijn terug op het CBR: Gezakt, want je reed voor 75% goed, alleen zak je toch ......

Poging 2:

De examinator gaat naast mij zitten en vraagt wat ik zoal doe in het dagelijks leven. Dat vertel ik en........ dat was het..... Kijkt hij een beetje grumpy voor zich uit en 5 minuten voordat ik weer terug ben bij het CBR: En wat doe je nog meer in het dagelijks leven......

Weer gezakt dus

Poging 3:

Alles ging fout hierbij, achteruit een bocht door nam ik te krap, motor sloeg een keer af enz. Gelukkig ging het inparkeren goed. Echter deze examinator vroeg of ik nog op vakantie ging, waarheen (Italie) dat hij daa ook vaak heen ging enz. Een heel aangenoame man dus waar je gewoon je lekker op je gemakt bij kan voelen.

Komen we terug bij het CBR (ik d8, nouja weer gezakt :'( ) Krijg ik de mededeling: 'Nou het is op het randje, maar je bent geslaagd. Je laat zien dat je het wel allemaal kan, alleen was je iets te zenuwachtig ;) )

Achja, goede oude tijd :P

[ Voor 70% gewijzigd door Notna op 21-03-2007 11:43 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26
JAAAAAAA

* SyS_ErroR is ook geslaagd!! *O* *O*

Moest om 9.50 voor de 2e keer op.. daarvoor nog een uurtje rijles, ging niet echt heel soepel..

Op t CBR ff wat gedronken, en toen ff praatje gemaakt met de examinator.. mn instructeur bleef gewoon op het CBR..
In de auto beetje zitten lullen over t dagelijkse leven, wat ik allemaal doe enzo.. blaa *standaard*

Slingerweg gehad bij Ulvenhout, ging wel goed.. had beter gekund ;)
Snelweg op.. 2 banen naar voren.. splitsing.. 1 baan naar voor, en 2 banen naar rechts..
Ik zat op de meest linkse baan, vrachtwagens inhalen.. Gooit een dude opeens zn vrachtwagen naar rechts.. Dus ik behoorlijk hard op de rem, en vervolgens rechts ingevoegd..

Kriskras Breda door, t Ginneken door, stukje Ulvenhout..
Ondertussen moest ik nog vooruit file-parkeren.. stond best scheef! Dus ik vragen aan die kerel of t wel voldoende was.. hij zo "dat hoor je straks wel :/ "
Naja, dat geeft je ook niet echt vertrouwen ;)

Bochtje achteruit ging daarintegen wel heel erg soepel..
Op het terrein van het CBR moest ik weer vooruit fileparkeren.. ff laten zien dat ik het wel kon! :*)

Maar... hij feliciteerde me niet... Dus ik dacht echt dat ik gezakt was..
Wij lopen naar binnen & hij feliciteerde me! *O*

Het was wel heel erg slordig, maar ben toch geslaagd.
Toen vertelde ik dat ik gewoon een zenuwpees ben op zo'n moment..
Mn instructeur vertelde ook dat, als er geen examen in het vooruitzicht was, alles gewoon super soepel liep!

Naja, toch geslaagd dus! *O*
Zo ff naar het gemeentehuis bellen, ff kjiken of ze t goeie nieuws al weten! ;)

*vroemmmmm*! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:59

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

w00t w00t w00t w00t w00t w00t!!! we zijn weer een gevaar op de weg rijker \o/ \o/ \o/

feli dude :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Waarschijnlijk weten ze het nieuws niet totdat jij met je papiertje langs komt huppelen ;)

Dus ASAP naar het gemeentehuis en na 5 dagen je rijbewijs ophalen :D (vergeet niet een pasfoto ;) )

ennuh FELI :D \o/

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Whieee schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:55:
w00t w00t w00t w00t w00t w00t!!! we zijn weer een gevaar op de weg rijker \o/ \o/ \o/

feli dude :)
Yooo dankje! :P
Komt helemaal goed ;)
Notna schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:57:
Waarschijnlijk weten ze het nieuws niet totdat jij met je papiertje langs komt huppelen ;)

Dus ASAP naar het gemeentehuis en na 5 dagen je rijbewijs ophalen :D (vergeet niet een pasfoto ;) )

ennuh FELI :D \o/
geen papiertje gehad.. dat is het m juist... CBR-Breda doet alleen aan PDA's van de examinatoren.. die worden s avonds pas gesyncd met de gemeente.. Heb de Gemeente net gebeld namelijk ;)

Morgenochtend dus naar t gemeentehuis stuiteren! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 11:51

DeluxZ

Livin' the good life

Jawel hoor Notna, ik heb toevallig stage gelopen bij de gemeente (dus vriendjes daar ;)) Ik moest om 11.40 op maar was net te laat thuis om nog aan te vragen (tot half 1 open, was om kwart voor 1 thuis), dus even gebeld in de middag en ze wisten het al dat ik geslaagd was en dat ik de volgende dag (vorige week woensdag) het kon aanvragen :)

En afgelopen maandag mooi mijn rijbewijs opgehaald, in 3 werkdagen dus. :) :D

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Vreemd dat het syncen pas in de avond is? Bij Tilburg was het binnen uur bekend bij het gemeentehuis (PDA stuff), ik had gebeld of ik al in het systeem stond en ik mijn rijbewijs kon aanvragen. Ging behoorlijk rap.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben ook geslaagd voor mijn rij examen. Gisteren om 14:00 heb ik afgereden en het is eindelijk goed gegaan, het was wel op het randje. 5 Jaar geleden heb ik ook al eens 4 keer afgereden bij een andere rijschool, maar doordat ik geen geld had en alles opnieuw moest doen ben ik maar gestopt.
Ik had een vreemde denkwijze waardoor zowel de examinator als de instructeur die achterin zat hun bedenkingen hadden bij sommige handelingen. Maar heb het wel gehaald.

Irritant was dat ik een ontzettende trillende rechtervoet had. 8)7 Nog nooit gehad tijdens het rijden, ik moest ook ontzettend mij best doen om er vanaf te komen. Maar gelukkig waren ze het niet opgevallen.

Vandaag het rijbewijs aangevraagd en over een week mag ik het ophalen. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 08:10

M-ThijZ

Riding on Rails

Volgende week voor de 2e keer een poging wagen! En ik moet zeggen dat ik nu al zenuwachtig ben. :/

Dik een maand geleden gezakt omdat ik te onzeker reed (aangezien er een vrouwelijke examinator me constant zat af te zeiken: ik kreeg:"Is je gas op ofzo?!" toegesnauwd toen ik even achter een groep auto's met lagere snelheid bleef hangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
M-ThijZ schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:53:
Volgende week voor de 2e keer een poging wagen! En ik moet zeggen dat ik nu al zenuwachtig ben. :/

Dik een maand geleden gezakt omdat ik te onzeker reed (aangezien er een vrouwelijke examinator me constant zat af te zeiken: ik kreeg:"Is je gas op ofzo?!" toegesnauwd toen ik even achter een groep auto's met lagere snelheid bleef hangen.)
Ik zie het al helemaal voor me ja.. Dat soort mensen mogen imo opzoek naar een andere baan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:58

Chakotay

Lick here to continue

Hoe heeft iedereen hier eigenlijk zijn rijschool uitgezocht? Ik wil weer verder gaan met motor-lessen bij een andere rijschool, maar ik kan niet echt overzichten van ervaringen vinden helaas. Er is Rijschoolgegevens.nl van het CBR zelf, maar deze geeft alleen slagingspercentages, wat ook niet alles zegt. Verder zijn er hier en daar wel losse ervaringen van random rijscholen te vinden her en der op internet, maar daar moet dan ook maar net iets in de buurt tussen zitten...

Weet iemand toevallig een leuke rijschool in de buurt van Amersfoort? Een paar dingen die ik graag zou willen:
• Ze volgen met de motor ipv auto
• Kan 's avonds/in het weekend rijden, ik werk fulltime aan de andere kant van veel te veel file :p
• Goed onderhouden, niet al te oud materiaal
• Vriendelijke, gemotiveerde instructeurs die weten waar ze mee bezig zijn :)

Een stukje uit de buurt is geen probleem, ik heb een auto voor de deur staan om erheen te rijden als het nodig is :) Deze ziet er qua verhaaltje en percentages niet verkeerd uit, beetje uit de buurt alleen. Vast niet toevallig bij iemand bekend?

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 21-03-2007 19:20 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Ik heb mijn rijschool puur uitgezocht op goeie ervaringen van klasgenoten&vrienden.
dat werkt imo toch het beste!

Blom, bedankt! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:31
Chakotay schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:15:
• Kan 's avonds/in het weekend rijden, ik werk fulltime aan de andere kant van veel te veel file :p
Je kunt geen rijschool in de buurt van je werk zoeken? Als je na je werk eerst gaat lessen is de file misschien wel opgelost tegen de tijd dat je klaar bent... :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

SyS_ErroR schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:27:
Ik heb mijn rijschool puur uitgezocht op goeie ervaringen van klasgenoten&vrienden.

Blom, bedankt! *O*
Ik woon hier nog niet zolang, ken ook nog bijna niemand hier in de buurt die ook motor rijdt helaas.
Xander schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:28:
[...]

Je kunt geen rijschool in de buurt van je werk zoeken? Als je na je werk eerst gaat lessen is de file misschien wel opgelost tegen de tijd dat je klaar bent... :+
Had ik ook al aan gedacht, maar ik zit in de detachering, geen vaste plek nog. Daarnaast zit ik op dit moment in Amsterdam, geen zin om daar te lessen :p Door veel te druk verkeer heen leren slalommen komt wel als ik mijn stempeltje eenmaal heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
SyS_ErroR schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:27:

Blom, bedankt! *O*
Blom haha je komt dus ook uit Breda.
Nee John van de Goorbergh! Echt een top gozer.
Ik heb het idd ook van goede ervaringen van bekenden. Die cijfertjes zeggen niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Zo, vandaag tussentijdse toets gehad. Al met al ging het wel aardig, had alleen een stopbord gemist (wel netjes gekeken maar niet compleet gestopt) en een voetganger stak plotseling (misschien om te jennen) over bij een rotonde, en op het feit dat ik soms best wat minder vlot mag rijden was er niets op aan te merken, kijken ging helemaal prima. 2 april afrijden *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Rafe schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:59:
Zo, vandaag tussentijdse toets gehad. Al met al ging het wel aardig, had alleen een stopbord gemist (wel netjes gekeken maar niet compleet gestopt) en een voetganger stak plotseling (misschien om te jennen) over bij een rotonde, en op het feit dat ik soms best wat minder vlot mag rijden was er niets op aan te merken, kijken ging helemaal prima. 2 april afrijden *O*.
Had je de voetganger wel of niet geraakt? :+ Succes met afrijden alvast, bij stopbordjes moet je inderdaad altijd even echt stilstaan, zijn ze erg happig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kan me niet voorstellen dat je rijinstructeur dat niet verteld heeft? Waarom rij je dan door?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ja dat kan ik me ook niet voorstellen. Ik moest altijd persé stoppen, kijken, en dan pas weer verder rijden. Ook al was de weg volledig leeg en kon ik zo doorrijden.

M'n vriendin is vandaag weer gezakt :( Last van zenuwen... en van de examinator, die gewoon een lul was. Niet dat ze onterecht is gezakt, maar die vent maakte het er niet beter op als je al zenuwachtig bent. Wordt een beetje een duur grapje zo :/ En onnodig, want ze kan goed rijden, maar als er een examinator naast zit wordt ze gewoon ontzettend zenuwachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

RoD schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:29:
Ja dat kan ik me ook niet voorstellen. Ik moest altijd persé stoppen, kijken, en dan pas weer verder rijden. Ook al was de weg volledig leeg en kon ik zo doorrijden.

M'n vriendin is vandaag weer gezakt :( Last van zenuwen... en van de examinator, die gewoon een lul was. Niet dat ze onterecht is gezakt, maar die vent maakte het er niet beter op als je al zenuwachtig bent. Wordt een beetje een duur grapje zo :/ En onnodig, want ze kan goed rijden, maar als er een examinator naast zit wordt ze gewoon ontzettend zenuwachtig.
Kan ze niet in aanmerking komen voor zo'n "speciaal" examen voor o.a. mensen die te zenuwachtig worden? Kost wel meer, maar kan in dit soort situaties wel helpen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

krietjur

Where am I?

Ik moet maandag afrijden.. bij de tussentijdse toets al wel geslaagd voor de bijzonder verrichtingen, dus alleen nog een rondje rijden zegmaar.. hopelijk hou ik de zenuwen een beetje in bedwang :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Chakotay schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:58:
[...]

Had je de voetganger wel of niet geraakt? :+ Succes met afrijden alvast, bij stopbordjes moet je inderdaad altijd even echt stilstaan, zijn ze erg happig op.
Nee dat niet natuurlik, anders was het einde oefening geweest lijkt me. Zag 'm nog wel op tijd maar ik had al wel een beetje gas gegeven dus het was een beetje krapjes. Liefst zien ze natuurlijk dat je gewoon blijft wachten.

En van de stopbordjes weet ik, ik had alleen het betreffende stopbord niet gezien. Maar de situatie vereiste al dat je langzaam aan reed (uitrit zonder drempel en door geparkeerde auto's kon ik niet goed zien wat er aan kwam), maar kennelijk is er ooit wat gebeurd ofzo dat ze daar een stopbord hebben neergezet.

Overigens viel de rit me enorm mee qua tijdsduur, voordat ik het wist werd ik alweer teruggestuurd naar het CBR. Maar ik ben dan ook lessen van 2 uur gewend en dan stuurt m'n examinator me vaak naar moeilijkere stukken dan waar ik nu mijn TTT heb gereden. Ach, zo kan het alleen maar meevallen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Rafe schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 02:08:
[...]

Overigens viel de rit me enorm mee qua tijdsduur, voordat ik het wist werd ik alweer teruggestuurd naar het CBR. Maar ik ben dan ook lessen van 2 uur gewend en dan stuurt m'n examinator me vaak naar moeilijkere stukken dan waar ik nu mijn TTT heb gereden. Ach, zo kan het alleen maar meevallen :).
De tijdsduur van een examen valt meestal erg mee inderdaad, er staat 1 uur voor inclusief voor- en nabespreking. Daarna doe je eerst nog het rondje om de auto, wat ook weer wat tijd kost. Als je geen TTT doet gaan de bijzondere verrichtingen ook gewoon tijdens het examen, wat ook weer tijd kost. Dat is ook de reden dat ik zelf geen TTT heb gedaan :) Zelf heb ik tijdens mijn examen misschien een half uurtje daadwerkelijk gereden, waarvan zeker de helft in de file staan was :p De snelweg zijn we überhaupt niet opgekomen, daar was geen tijd meer voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

Crazy D

I think we should take a look.

Chakotay schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:23:
Had ik ook al aan gedacht, maar ik zit in de detachering, geen vaste plek nog. Daarnaast zit ik op dit moment in Amsterdam, geen zin om daar te lessen :p Door veel te druk verkeer heen leren slalommen komt wel als ik mijn stempeltje eenmaal heb :)
Als ik je een tip mag geven: ga juist wel lessen in de grote drukke stad. Geloof me daar heb je als je het straks in je uppie moet doen alleen maar voordeel van. Als je in een stadje als Amsterdam prima kunt rondtuffen, kun je dat overal. Kan me voorstellen dat het niet aantrekkelijk klinkt, ik was met mijn lessen al niet blij als dat rond de spits viel, maar achteraf heb ik er wel spijt van dat ik niet vaker in de spits/grote drukte heb gereden. Je moet ineens op 19298324792 extra dingen letten die tijdens de normale lessen op rustige tijden nooit voorkwamen. Dan kun je beter die ervaring al goed hebben opgedaan met een instructeur in de buurt, dan dat je dat straks in je uppie mag uitzoeken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat herken ik ^^

Ik heb zelf gelest in Tilburg, wat best pittig was, maar te overleven. Daarna direct in de buurt van Rotterdam gaan rijden, ook tijdens de spits. De eerste weken was ik echt dood wanneer ik de auto uitstapte :+

Ik heb er bewust een navigatie systeem voor gekocht, omdat ik me zelf niet vertrouwde met tegelijkertijd navigeren en rijden. Het werkt gelukkig best goed en inmiddels weet ik de weg wel ongeveer te vinden O-)

Gelukkig niet echt dood, moet er niet aan denken. Gisteren mijn eerste echte schade gereden, achteruit en niet gezien dat er nog iets stond :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Motrax op 23-03-2007 09:27 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Crazy D schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:11:
[...]

Als ik je een tip mag geven: ga juist wel lessen in de grote drukke stad. Geloof me daar heb je als je het straks in je uppie moet doen alleen maar voordeel van. Als je in een stadje als Amsterdam prima kunt rondtuffen, kun je dat overal. Kan me voorstellen dat het niet aantrekkelijk klinkt, ik was met mijn lessen al niet blij als dat rond de spits viel, maar achteraf heb ik er wel spijt van dat ik niet vaker in de spits/grote drukte heb gereden. Je moet ineens op 19298324792 extra dingen letten die tijdens de normale lessen op rustige tijden nooit voorkwamen. Dan kun je beter die ervaring al goed hebben opgedaan met een instructeur in de buurt, dan dat je dat straks in je uppie mag uitzoeken.
Daar heb je zeker een goed punt mee. Blijft echter wel dat ik geen vaste werkplek heb, voor hetzelfde geld zit ik volgende maand weer ergens in het oosten. Doe het toch maar gewoon hier in Amersfoort dus... Met de auto heb ik het door Amsterdam raggen inmiddels aardig onder de knie, op het stuk dat ik dagelijks rij zijn gelukkig genoeg stukken gelijkvloerse trambaan om naar uit te wijken als er weer eens een of andere hork in de weg staat :p

Ik heb inmiddels een proefles aangevraagd, volgende week donderdag weer beginnen :)

@ Motrax: ai, eerste schade is altijd vervelend... Niet al te groot hopelijk? Mijn eerste schade was een lekke band over een of ander uistekend stuk stoeprand in Amsterdam. Natuurlijk precies een paar dagen nadat ik opeens in de parkeergarage met een lekke band stond, en het reservewiel nog niet had laten vervangen :X

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 23-03-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Chakotay schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:34:
[...]

Kan ze niet in aanmerking komen voor zo'n "speciaal" examen voor o.a. mensen die te zenuwachtig worden? Kost wel meer, maar kan in dit soort situaties wel helpen lijkt me.
Hmm, hier heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Maar ze zou eerst even met de instructeur bespreken wat nou het beste was om te doen. Ik zal je tip onthouden, wie weet kan ze er nog wat mee, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

RoD schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:18:
[...]

Hmm, hier heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Maar ze zou eerst even met de instructeur bespreken wat nou het beste was om te doen. Ik zal je tip onthouden, wie weet kan ze er nog wat mee, bedankt :)
Zie hier voor meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Zow, ik ben op deze fraaie, zonnige dag geslaagd 8). Was van tevoren enorm zenuwachtig, maar eenmaal bezig viel het wel mee. Lekker een beetje op buitenaf weggetjes moeten crossen, stukjes door een krappe wijk heen en vervolgens via de snelweg weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

krietjur schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:49:
Zow, ik ben op deze fraaie, zonnige dag geslaagd 8). Was van tevoren enorm zenuwachtig, maar eenmaal bezig viel het wel mee. Lekker een beetje op buitenaf weggetjes moeten crossen, stukjes door een krappe wijk heen en vervolgens via de snelweg weer terug.
Gefeliciteerd! Hopelijk kan ik woensdag hetzelfde zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29

Coldcat

HODL

Ik zit momenteel met een probleem, of eigenlijk geen probleem maar een dilemma. Ik wordt begin mei (om exact te zijn twee mei) 18 jaar oud. Dat is natuurlijk de leeftijd waarop je mag beginnen met lessen. Zit dit jaar ook met examens dus de tijd zal er wel zijn, alleen is het verstandig om tijdens je examenvoorbereidingsperiode te beginnen met de lessen? Of zorgt dat voor teveel afleiding waardoor je beter later kunt beginnen.

Als ik na het examen ga beginnen is dat op zijn vroegst per 1 juni. Eigenlijk heb ik dan nog maar twee maanden om het rijbewijs te halen, augustus ga ik op vakantie en in september ga ik het huis uit naar een hele ander streek van het land. Is het een beetje te doen in die twee maand, wil geen spoedcursus omdat ik eerst toch niet over een eigen auto beschik. En is het daarnaast handig om over een rijbewijs te beschikken of kan het over een paar jaar ook nog wel?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zat ook met examens, en ik heb in de weken dat ik moest leren niet gereden. Gaf teveel stress. Persoonlijk zou ik eerst de examenperiode afwachten en daarna gaan lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Coldcat schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:52:
Ik zit momenteel met een probleem, of eigenlijk geen probleem maar een dilemma. Ik wordt begin mei (om exact te zijn twee mei) 18 jaar oud. Dat is natuurlijk de leeftijd waarop je mag beginnen met lessen. Zit dit jaar ook met examens dus de tijd zal er wel zijn, alleen is het verstandig om tijdens je examenvoorbereidingsperiode te beginnen met de lessen? Of zorgt dat voor teveel afleiding waardoor je beter later kunt beginnen.

Als ik na het examen ga beginnen is dat op zijn vroegst per 1 juni. Eigenlijk heb ik dan nog maar twee maanden om het rijbewijs te halen, augustus ga ik op vakantie en in september ga ik het huis uit naar een hele ander streek van het land. Is het een beetje te doen in die twee maand, wil geen spoedcursus omdat ik eerst toch niet over een eigen auto beschik. En is het daarnaast handig om over een rijbewijs te beschikken of kan het over een paar jaar ook nog wel?
Verschilt nogal per persoon, het ligt eraan hoe "druk" je bent met leren... Zeker als je 1 les per week doet kan je dat ene uurtje best missen lijkt me? Mooie afleiding juist even :) Je theorieexamen + voorbereiding in dezelfde periode doen is misschien minder praktisch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Coldcat schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:52:
Ik denk dat het niet te doen is wanneer je bijvoorbeeld 1x of 2x per week les neemt om in twee maanden een rijbewijs te halen. Moet je toch kijken naar een spoedcursus maar i.v.m. je examen lijkt het me beter om daar volledig op te richten. Je rijbewijs halen kan altijd nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Is het geen optie om straks in je studenten-stad lekker te gaan lessen?

Je zit ook met de agenda namelijk van je instructeur etc.. ;)
Ik zou het even afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Met 2 lessen per week moet het wel te doen zijn in 2 maanden? Ik heb er zelf 2,5 maand over gedaan en ik heb tegen de 30 lessen gehad. Minder moet op zich ook kunnen...

Maar ik zou lekker alvast beginnen. Van die 1 tot 2 uur per week zullen je leerprestaties ook niet teveel afhangen, persoonlijk zou ik het leuke afwisseling vinden. :)

Ik heb mijn rijbewijs net na de examenperiode gehaald omdat ik toen ook pas 18 werd, maar ik heb genoeg mensen om me heen gezien die wel tijdens die periode lessen gehad hebben en volgens mij hadden die er niet al te veel problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Het is net hoe je er zelf tegen aankijkt, maken die 1 of 2 uurtjes/week zoveel uit voor je examens? Ik denk altijd maar net zo, geen tijd is gewoon geen excuus. Als je echt flink wilt blokken, dan kan je net zo goed een uurtje per dag later gaan slapen.

Natuurlijk weet 'k niet hoe jij 't red op vwo (neem ik aan, gezien de leeftijd), maar het moet wel mogelijk zijn om een paar uurtjes per week iets anders te kunnen doen. Het kan ook wel in je voordeel werken, zolang je het maar als ontspanning ziet. (mijn optiek: je moet genieten van het rijden)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 17:43

Dentheman

Zie signature

Morgen m'n 6e rijles, ik heb er t'm eind april 2 per week staan maar dat moet naar 1 les per week worden omgezet aangezien ik 11 april m'n theorie heb en nu rij alsof ik 20 lessen heb gehad (aldus m'n instructeur=buurman) en anders (3-5 weken examenaanvraag) teveel lessen krijg, en dus zonde van het geld. Gaat goed dus :D

Les trouwens in een vw golf 4 TDI (rode i) 110 pk en 235nm trekt lekker :9 Waar lessen jullie in?

Afbeeldingslocatie: http://dentheman.nl/Fotos/jarig18/medium/0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dentheman.nl/Fotos/jarig18/medium/0005.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Dentheman op 26-03-2007 23:36 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

In een Seat Toledo 1.9 TDi 110pk Magnus Luxe, toevallig ook met 235 Nm. :+

Foutje, het is namelijk een Seat Toledo 1.9 TDi Executive. Ik weet alleen niet zeker of het 110 of 130 pk is.

Komende donderdag gaan ik en m'n instructeur een ttt simuleren, kijken hoever ik verwijderd ben van het examen-niveau. Dat wordt dan de 25e les, denk dat ik niet erg ver verwijderd ben van het niveau, het is alleen nog kwestie van een beetje verfijnen.

[ Voor 15% gewijzigd door drooger op 27-03-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 23:13
Ik rij in een BMW 318d. :) 122pk-280Nm
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/200/d/f9a8aa974c3b7517eee63fcf3bfe76dd.jpg

En soms in een iets oudere versie. 115pk-265Nm
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/200/2/ba679b5244e5ce1152f70bbb98a8f0f2.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door -DG- op 27-03-2007 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:06

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ben zelf 24-02 dit jaar 18 geworden, maar lessen duurt waarschijnlijk nog wel even... teveel geld uitgegeven aan computer stuff, dus dat wordt denk ik na de zomervakantie :(.

Ik zit er wel een beetje over in btw, ik weet van mezelf wel dat ik goed ben met groottes (?) / afstanden inschatten (regelmatig in de auto van m'n pa gereden en ook wel eens in de vrachtwagen op een terrein) en ben ook totaal niet bang in de auto bij andere personen maar mijn zelfvertrouwen ligt niet zo hoog dus dat zal mijn hekelpunt worden. Beetje faalangst dus.

Hoe doen anderen dat hier eigenlijk met school en dergelijke? Alles tijdens de weekenden of wat?

[ Voor 19% gewijzigd door TommyGun op 27-03-2007 02:20 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Ik heb gelest in een Seat Leon 1.9 TDI (en tussendoor ook een keer in een Seat Leon 2.0 TDI)

@TommyGun: dat last van faalangst heb ik ook last van. Vooral de laatste lessen vóór het examen gingen bij mij bizar slecht, gewoon al uit zenuwen voor het examen.. zelfs naar het examen toerijden ging erg slecht.. rij ik m'n examen, gaat alles perfect. Ook geen last van zenuwen.. echt raar.
Kan nog steeds niet geloven dat ik geslaagd ben trouwens, had me er al helemaal op ingesteld dat ik zou zakken :) Vandaag gelijk om 8:30 naar het gemeentehuis voor de aanvraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Dentheman schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:27:
Les trouwens in een vw golf 4 TDI (rode i) 110 pk en 235nm trekt lekker :9 Waar lessen jullie in?
Nissan Almera Tino 2.2TDI 109pk. Maar mijn rij-instructeur haalt binnenkort een nieuwe Seat Altea maar de specs weet ik nog niet. De Nissan heeft zijn beste tijd wel gehad, koppeling werkt niet echt helemaal lekker meer en het schakelen naar de drie en de vijf voelt erg stroef aan. Deze foto heeft mijn moeder stiekem geschoten. :P

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/1357/rijreendennymg2.jpg

En straks naar een:
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/5462/roflxk9.jpg

Lessen in een wat groter wagen dan een hatchback lijkt me zelf wat handiger maar als je van klein naar groot gaat pas je net zo goed eraan denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door D. Ninjai op 27-03-2007 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:53
ik heb vroegâh (:+) gelest in een VW golf TDI (rode DI afaik) reed heerlijk. mi. een van de betere lesauto's.. erg pittig, vergevingsgezind en rijd heerlijk..

en ja, vergevingsgezind..

* BootVluchteling reed tijdens zijn praktijkexamen vanuit stilstand weg in zn 3e versnelling. toen ik 40 reed, en naar 3 wilde schakelen, stond ie daar al in, meldde mn xaminatrice :+

inmiddels heb ik mn B, C, CE rijbewijs en zit ik elke zaterdag op de vrachtwagen in 't westland. het is een kwestie van enerzijds geluk hebben dat er geen kamikazepiloten op de weg zijn, en anderzijds gewoon dóen (zolang je de zenuwen onder controle kan houden)

succes iig jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

vandaag bij een andere instructeur gereden om te kijken wat hij ervan vond, het is dat ik m'n theorie niet heb anders had hij 't examen al aangevraagd dus 't gaat wel lekker zo :) Het enige nadeel hiervan is is dat ik maar 1 uur per week ga rijden :( :p

* Dentheman gaat 11 april z'n theorie halen 8)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Hopen dat je dat in 1 keer gaat halen.

Zelf had ik gelest in een Peugeot 407, was wel een lekkere vlotte auto :)

Maar ik rijd nu alweer een paar weekjes in mijn eigen Renault 19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:25
Wekko306 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:55:
[...]

Dankje, en D. Ninjai ook!
Hoeveel lessen gemiddeld is is een beetje lastig te zeggen, als je schakelbrommer hebt gereden kan dat schelen bij je voertuigbeheersing, en als je al veel ervaring met autorijden hebt kan dat schelen met verkeersdeelname. Gemiddeld is gok ik ongeveer 20 lessen, ik heb er 18 gehad en heb nu iets meer dan een half jaar m'n autorijbewijs.
Hoe zit dat nu met A rijbeweijs? heb je al licht, midden en zwaar? Ik neem aan dat jij licht hebt?

Op wat voor fiets heb je gelest? En je gehad van een KNMV rij-instructeur?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Chakotay schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:15:
Hoe heeft iedereen hier eigenlijk zijn rijschool uitgezocht? Ik wil weer verder gaan met motor-lessen bij een andere rijschool, maar ik kan niet echt overzichten van ervaringen vinden helaas. Er is Rijschoolgegevens.nl van het CBR zelf, maar deze geeft alleen slagingspercentages, wat ook niet alles zegt. Verder zijn er hier en daar wel losse ervaringen van random rijscholen te vinden her en der op internet, maar daar moet dan ook maar net iets in de buurt tussen zitten...

Weet iemand toevallig een leuke rijschool in de buurt van Amersfoort? Een paar dingen die ik graag zou willen:
• Ze volgen met de motor ipv auto
• Goed onderhouden, niet al te oud materiaal
• Vriendelijke, gemotiveerde instructeurs die weten waar ze mee bezig zijn :)

Een stukje uit de buurt is geen probleem, ik heb een auto voor de deur staan om erheen te rijden als het nodig is :) Deze ziet er qua verhaaltje en percentages niet verkeerd uit, beetje uit de buurt alleen. Vast niet toevallig bij iemand bekend?
Kijk ff op www.knmv.nl en zoek naar KGI (KNMV Gediplomeerde Instructeur) rij-instructeurs. Dat zijn instructeurs die met motor volgen en meer skillz hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
drensenbrink schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:33:
Hopen dat je dat in 1 keer gaat halen.

Zelf had ik gelest in een Peugeot 407, was wel een lekkere vlotte auto :)

Maar ik rijd nu alweer een paar weekjes in mijn eigen Renault 19.
Ik eerst in een 406, toen een nieuwe 406 (had met 50km gereden en ik mocht als eerst leerling erin), mijn instructeur wilde weten wat de wagen kon. En ik moest testen (instructeur was in de 60).

Mooie leswagen. 407 zal nog wel beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
elgringo schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:33:
[...]

Ik eerst in een 406, toen een nieuwe 406 (had met 50km gereden en ik mocht als eerst leerling erin), mijn instructeur wilde weten wat de wagen kon. En ik moest testen (instructeur was in de 60).

Mooie leswagen. 407 zal nog wel beter zijn
160 op de snelweg? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
neu dat mog niet, wel met deze 406 en aanhanger golfje bij het stoplicht eruit trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
bagger... Exame aanvragen:

de eerste mogelijkheid is 4 juni en anders is het pas in augustus :S

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zo lang zijn de wachttijden bij het CBR normaal echt niet hoor? :S

Waarschijnlijk heeft je rijschool van te voren examens ingekocht, en kijken ze nu welke daarvan nog beschikbaar zijn. Als je vraagt of ze er even achteraan willen gaan kunnen ze denk ik bij het CBR nog wel een andere tijd regelen, of desnoods 'overnemen' van een andere rijschool?

Als je rijschool er moeite voor wil doen moet dat echt veel sneller kunnen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24
Lijkt inderdaad een beetje op het rekken van de lessen. Het kan soms echt lang duren (denk aan een paar weken) maar als ze een beetje slim inkopen of inderdaad ruilen dan moet het gewoon snel mogelijk zijn.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Xander schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:33:
Zo lang zijn de wachttijden bij het CBR normaal echt niet hoor? :S

Waarschijnlijk heeft je rijschool van te voren examens ingekocht, en kijken ze nu welke daarvan nog beschikbaar zijn. Als je vraagt of ze er even achteraan willen gaan kunnen ze denk ik bij het CBR nog wel een andere tijd regelen, of desnoods 'overnemen' van een andere rijschool?

Als je rijschool er moeite voor wil doen moet dat echt veel sneller kunnen... :/
Hier in de omgeving schijnt het rond deze tijd van het jaar normaal te zijn. Rond omgeving Leiden is een tekort aan CBR personeel én een achterstand, daarom wordt er nu ook om 15:50 uur exame afgelegd en zelfs op zaterdag de laatste tijd.

Helaas heb ik dit nieuws van 2 onafhankelijke bronnen gehoord en is zeker geen vooraf ingekocht exame. Waar is les heb zei 4 óf 11 juni dat de eerste mogelijkheid was(en indien eerder mogelijk doen we tussentijdse toets). Dat heb ik toen maar gedaan. Iemand anders die bij een andere rijschool rijdt, rijscholen kennen elkaar niet die meldde dat ze 11 juni alleen kon en anders ook in augustus.

Dus ben bang dat het echt niet eerder kan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

M-ThijZ schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:51:
[...]
Gefeliciteerd! Hopelijk kan ik woensdag hetzelfde zeggen!
En? Mogen we je feliciteren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

krietjur schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:39:
[...]

En? Mogen we je feliciteren? ;)
Voor de 2e keer gezakt. :'( *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
M-ThijZ schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:10:
[...]
/pat.. waarop ben je gezakt?

ennuh, betreft die examens.. vaag verhaal hoor.. toen ik op kón, was het iets van 2-3 weken dat ik moest wachten.. niet tot fucking juni.. punt waar je wel mee zit, is de zomerstop geloof ik.. gekke ambtenaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

M-ThijZ schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:10:
[...]
Zonde :(
Hopelijk lukt 't je de 3e keer wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

BootVluchteling schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 07:41:
[...]

ennuh, betreft die examens.. vaag verhaal hoor.. toen ik op kón, was het iets van 2-3 weken dat ik moest wachten.. niet tot fucking juni.. punt waar je wel mee zit, is de zomerstop geloof ik.. gekke ambtenaren..
Zomerstop EN dat iedereen tijd heeft om te rijden EN dat er relatief veel mensen net voor de zomervakantie nog hun rijbewijs willen halen. Goede combinatie voor de drukte :P

[ Voor 8% gewijzigd door Motrax op 29-03-2007 12:51 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Motrax schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:51:
[...]
Zomerstop EN dat iedereen tijd heeft om te rijden EN dat er relatief veel mensen net voor de zomervakantie nog hun rijbewijs willen halen. Goede combinatie voor de drukte :P
Oh mijn goed :|

Dus stel dat ik zou zakken, dan moet ik eeuwen wachte? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

LED-Maniak schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:48:
[...]

Oh mijn goed :|

Dus stel dat ik zou zakken, dan moet ik eeuwen wachte? :'(
Je zou kunnen kijken of er nog een (grote) rijschool in de buurt is die veel examenplekken heeft opgekocht. Het schijnt zelfs dat examenplekken soms onder rijscholen verhandeld worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Chakotay schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:55:
[...]

Je zou kunnen kijken of er nog een (grote) rijschool in de buurt is die veel examenplekken heeft opgekocht. Het schijnt zelfs dat examenplekken soms onder rijscholen verhandeld worden :X
Dat heb ik ook gehoord. Een grote rijschool hier in Groningen die bijna alle examendata opkocht. Schandalig imo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Hoop dat mijn rijschool dat dan ook gedaan heeft O-)
Een van de grotere in de regio hier :p M'n instructeur gaat kijken of hij het voor 11 mei kan plaatsen, zodat ik 'm ongeveer gelijk (of eerder ;) ) met/dan een vriend van me kan halen :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Chakotay schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:55:
[...]

Als 4 juni niet lukt dan ga ik dat inderdaad zeker even doen..

Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Wohoo! Aankomende maandag, 2 april, is het dan zover. Om 9:50 moet ik afrijden *O* . Dat schijnt de meest ideale tijd en dag te zijn om af te rijden, lekker rustig enzo :)

Had afgelopen donderdag m'n laatste 'echte' les van 2 uurtjes (ik ga nog wel één uur lessen voor het examen zelf). Ik moet toegeven, het ging niet echt super 8)7 . Als ik op die manier had gereden bij het examen dan was ik zonder twijfel gezakt :P. De oorzaak ligt voornamelijk bij het te gehaast willen rijden. Sommige bochten had ik beter in z'n 1 kunnen nemen. Dus dat snel/vlot willen rijden moet ik ff snel uit m'n systeem halen. Soms heb ik er helemaal geen last van, andere keren dus wel, beetje raar.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Dat had ik bij mijn vorige les ook. De hele rit heb ik keurig voorrang verleend, mensen laten oversteken waar het moest, afslaan zonder dat hij het heeft gezegd dat ik rechtdoor er niet in mag maar dan kom ik bij een punt waar ik voorrang moet verlenen aan elke bestuurder op de kruisende weg (geen stopbord, die omgekeerde driehoek) maar er kwam helemaal niemand aan dus ik rijd lekker door maar toch ging mijn instructeur op de rem en ik moest weer terug schakelen naar twee... |:(

[ Voor 26% gewijzigd door D. Ninjai op 31-03-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:50
elgringo schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:16:
[...]

Hoe zit dat nu met A rijbeweijs? heb je al licht, midden en zwaar? Ik neem aan dat jij licht hebt?

Op wat voor fiets heb je gelest? En je gehad van een KNMV rij-instructeur?
A rijbewijs is er in 2 categorieën: licht en onbeperkt.
Als je voor je 21ste examen doet krijg je 2 jaar lang een lichtrijbewijs, en daarna automatisch volvermogen (beide categorieën komen meteen op je rijbewijs, maar de ingangsdatum voor volvermogen is gewoon 2 jaar later). Ik ben nu 20 en heb dus een licht rijbewijs, en zit daar tot aan mijn 22ste aan vast. Zelf heb ik gelest op een Kawasaki ER5 (zowel licht als volvermogen, maar examen uiteraard op de lichte) bij rijschool Van Luinen in Bodegraven, geen idee eigenlijk of dat KNMV erkend is ofzo.
Even een puntje: mijn instructeur reed altijd mee in de auto. Opzich geen problemen mee gehad, maar soms raak je je instructeur wel eens kwijt. Aan de ene kant is dat wel eens leuk (net ietsje meer gas geven....) maar wanneer je instructeur met de motor meerijdt is dat denk ik wel prettiger lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Yellowneck schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:45:
Wohoo! Aankomende maandag, 2 april, is het dan zover. Om 9:50 moet ik afrijden *O* . Dat schijnt de meest ideale tijd en dag te zijn om af te rijden, lekker rustig enzo :)

Had afgelopen donderdag m'n laatste 'echte' les van 2 uurtjes (ik ga nog wel één uur lessen voor het examen zelf). Ik moet toegeven, het ging niet echt super 8)7 . Als ik op die manier had gereden bij het examen dan was ik zonder twijfel gezakt :P. De oorzaak ligt voornamelijk bij het te gehaast willen rijden. Sommige bochten had ik beter in z'n 1 kunnen nemen. Dus dat snel/vlot willen rijden moet ik ff snel uit m'n systeem halen. Soms heb ik er helemaal geen last van, andere keren dus wel, beetje raar.
Een bocht nemen in zijn 1? :/

Dan vraag ik me af wat voor een superbocht dat is.. Ik neem altijd alles gewoon in zijn 2 (behalve bijzondere verrichtingen bijvoorbeeld.. straatje keren in zn 2 is fout :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171133

SyS_ErroR schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:02:
[...]

Dan vraag ik me af wat voor een superbocht dat is.. Ik neem altijd alles gewoon in zijn 2 (behalve bijzondere verrichtingen bijvoorbeeld.. straatje keren in zn 2 is fout :P)
Op niet overzichtelijke plekken, tenminste, zo leer je het, kun je beter zachtjes doorrollen in z'n 1. Bij bijvoorbeeld een straat van rechts, maar je zicht wordt belemmerd door een huis op de hoek, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:59
SyS_ErroR schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:02:
[...]

het kan voorkomen dat je de bocht, of het kruispunt niet kan overzien (gebouw of beplanting), waardoor je beter naar 1 terug kan schakelen

edit: spuit-11

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Anoniem: 171133 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:05:
[...]

Op niet overzichtelijke plekken, tenminste, zo leer je het, kun je beter zachtjes doorrollen in z'n 1. Bij bijvoorbeeld een straat van rechts, maar je zicht wordt belemmerd door een huis op de hoek, ofzo.
ah true :)

Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.. doe het zelf zo namelijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik mocht dat nooit doen. Zolang de auto ook nog maar een beetje rolt, in de 2 houden, werd mij verteld. Nu schakel ik vaker terug naar de 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Bij mij ook, alles in z'n 2, ik gebruik alleen de 1e versnelling als ik af moet slaan en dan een klotedrempel tegenkom.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185039

Hier word altijd verteld dat de 1 alleen moet gebruiken als je echt heel langzaam moet (beetje scherpe bocht in een wijk ofzo) of bij een stoplicht

Als je met de koppeling wat kan spelen, dan moet ie gewoon in ze 2 blijven
In 1 is onder de 5 km/h

Btw de 24e examen doen uiteindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 185039 schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:44:
Hier word altijd verteld dat de 1 alleen moet gebruiken als je echt heel langzaam moet (beetje scherpe bocht in een wijk ofzo) of bij een stoplicht

Als je met de koppeling wat kan spelen, dan moet ie gewoon in ze 2 blijven
In 1 is onder de 5 km/h

Btw de 24e examen doen uiteindelijk :)
Sterker nog: die 1 is om die 800KG + van zijn plek te krijgen, dus gewoon 2 gebruiken en spelen met je koppeling, anders word je examinator misselijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Frunz schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:06:
[...]

het kan voorkomen dat je de bocht, of het kruispunt niet kan overzien (gebouw of beplanting), waardoor je beter naar 1 terug kan schakelen

edit: spuit-11
In dat geval druk ik gewoon mijn koppeling in en rem ik af totdat hij langzaam genoeg rolt. Dan kan je direct weg als er niets aankomt. In ze 2 wegrijden is met deze auto(toyota avensis) dan ook geen probleem.

Kom je op een plek waar het echt enorm kritisch is dan even stoppen en naar zijn 1. Rijdent niet terugschakelen doen want dan wordt je misselijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 14:36
Gewoon bijna stationair in de twee, gaat het ook rustig en je stuitert niet zo als je weer iets gas geeft.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
NoepZor schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:41:
Gewoon bijna stationair in de twee, gaat het ook rustig en je stuitert niet zo als je weer iets gas geeft.
voor sommige onoverzichtelijke kruispunten is dat toch nog te snel, je moet al bijna stilstaan (lees langzamer dan 5 km/h), dus je moet dan wel in z'n 1. eigenlijk is het beste om helemaal te stoppen (ook al staat er geen stop bord).

vb bij mij in de buurt staat een 2,5 meter hoge heg, waar je dus echt niet doorheen kunt kijken, daarachter staan ook nog geparkeerde auto's (nog iets lastiger om te kijken dus wat er aan komt). dus kom je in z'n 2 aanrollen ga je eigenlijk al te hard om het nog te kunnen overzien

en over dat schokken als je vanuit z'n 1 optrekt, je moet gwoon goed gas geven en niet half, want dan krijg je dat schok-effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185039

Als je goed met je koppeling kunt spelen, en de auto wat aanvoelt zul je weinig "stuiter" effect krijgen

Zelfs in je 3 kan je de auto van zen plek krijgen zonder uitvallen en stotterend/springend rijgedrag, als je de koppeling ma goed gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:20
Afgelopen dinsdag mijn theoriecertificaat behaald. Eerste poging en 3 foutjes. Vond het echt niet lastig, maar toch zakten er heel wat mensen. Ik heb geleerd met een boekje en 2 cd's. De ene cd hoorde bij het boekje en daar oefende ik mee. Nadeel is dat je na een tijdje de vragen en antwoorden uit je hoofd kent. Vandaar dat ik pas op de laatste dag de 2e cd heb gebruikt.

Mijn intructeur raad mij een TTT aan, maar ben er nog niet uit hoe verstandig dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 14:36
In de twee rijdt wat geleidelijker hoor, maarja soms kan het idd niet anders. Wat ook kan in de twee gewoon half koppeling in dat je niet zo gek snel gaat, kun je daarna weer weggassen of terug naar de 1 als blijkt dat je toch moet stoppen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
@attix alleereerst gefeliciteerd met je theorie.
zelf heb ik wel een ttt gehad, ging echt klote, was doodzenuwachtig en reed het eerste kwartier veel te onrustig (gehaast) daarna ging het wel beter, had wel vrijstelling van bijzondere verrichtingen.

bij het echte examen was ik daarentegen heel rustig en ook in 1 keer geslaagd, maar ik weet niet hoe ik tegen het examen had aangekeken als ik geen ttt had gehad (was normaal nooit zenuwachtig voor geen enkel examen), maar bij de ttt dus wel.

het hangt denk ik van de persoon af. waarom je een proefexamen zou willen, misschien omdat je normaal al erg gespannen bent met examens (maja dacht ik ook en bij ttt ging ik toch de boot in), en je daarom een keer wilt zien hoe het gaat.

ook weet ik niet of jouw rijschoolhouder iedereen een ttt laat doen. want misschien vindt hij het voor jouw wel belangrijk dat je een ttt doet en voor andere weer niet.
mijn rijschoolhouder liet iedereen een ttt doen, dus dat zegt niet zoveel over mij. maar misschien maakt jouw rijschoolhouder een inschatting per persoon en zou je op basis van dat het wel kunnen doen

@noepzor, hangt wel af per auto of ie wat gelijdelijker rijdt. mijn ervaring is dat een diesel in 1 ook wel soepel rijdt en een benzine iets minder soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Ik ga geen ttt doen, m'n speciale verrichtingen gaan sinds les 1 perfect. Dan gebruik ik de tijd op m'n examen liever voor 2 (?) speciale verrichtingen die ik zekerweten goed doe ipv. andere dingen die evt. wel fout zouden kunnen gaan

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Da's volgens mij de grootste drogreden om geen TTT te doen.

Als je een TTT gedaan hebt is je examen gewoon korter. De beschikbare tijd gebruiken ze toch nooit volledig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Xander schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:38:

Als je een TTT gedaan hebt is je examen gewoon korter. De beschikbare tijd gebruiken ze toch nooit volledig...
Ja volgens mij ook.
Over ong 10 uurtjes (9:50 moet ik afrijden) zit ik naast de examinator te zweten... een goede nachtrust is denk ik wel aanbevolen, dus ik ga zo maar eens m'n bed in. Nog wat lastminute tips iemand? :P

Ohja, voor degene die het interesseert:
Lesauto: Volkwagen Golf TDI
TTT: Ja en vrijstelling gekregen
Aantal lessen gehad: 29 uren
Examenplaats: Almelo

[ Voor 15% gewijzigd door Yellowneck op 02-04-2007 00:20 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

BootVluchteling schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 07:41:
[...]

Afslag Grolsch fabriek richting Enschede. Daar heb je twee rijstroken voor linksaf, waar ik altijd de rechter neem en met een ruime bocht ervoor zorg dat ik goed rechts op de strook voor rechtdoor uit kom. Tijdens m'n examen zorgt een vreemde hersenkronkel ervoor dat ik in de linker rijbaan blijf en stuur ik per ongeluk in de bocht zonder richting en kijken rechter strook voor rechtdoor op. Gebeurde helaas in de laatste vijf minuten.

Eerstvolgende reservering staat voor 15 juni 8:00. 8)7
Niet te geloven: je brengt er zo'n berg geld heen en dan 2,5 maand moeten wachten voordat je weer op kunt :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Yellowneck schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:25:
[...]

Ja volgens mij ook.
Over ong 10 uurtjes (9:50 moet ik afrijden) zit ik naast de examinator te zweten... een goede nachtrust is denk ik wel aanbevolen, dus ik ga zo maar eens m'n bed in. Nog wat lastminute tips iemand? :P
Ja, jezelf niet al te druk maken is de beste :P Al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Morgen om 11:40 afrijden, uurtje eerder wordt ik opgehaald om in te rijden :).

* Rafe wenst de rest veel succes en duikt zijn bed in :w.

Edit: eerste keer, TTT gehaald met verrichtingen, 18-19 lessen oid (van 2 uur).

[ Voor 21% gewijzigd door Rafe op 02-04-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Xander schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:38:

Klopt als een bus, als je TTT hebt gedaan duurt je examen gewoon korter. Verder krijg je van je examinator duidelijk te horen wat je bij het examen beter moet doen.

Al met al ben ik blij dat ik een TTT heb gedaan. Mooi de bijzondere verrichtingen achter de rug (ook al doe je ze tijdens de rijles perfect, altijd kans dat je door de spanning tijdens het examen de boel verknalt!). Verder heb ik tussen TTT en examen kunnen werken aan de opmerkingen van de examinator, waardoor ik een stuk zekerder het examen inging. Examen ging dan ook hartstikke goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
En helaas niet gehaald. Toen ik instapte toen mijn instructeur mij ophaalde merkte ik al dat ik niet helemaal lekker in mijn vel zat. Zodoende gingen er wat meer dingen fout dan gewenst en mogen we het 24 mei (druk bij het CBR) weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
Woohoo! vanochtend half 12 motor theorie! :-)

-O- ........GESLAAGD :Y *O*

ik was één van de 3 die geslaagd waren, pff was een rete pittig theoorie zeg, ik had hem vorig jaar al gedaan maar toen niet gehaald en kon mijn pakket niet verder afmaken :'(
morgenavond mijn eerste 2 lessen weer :-) echt zo zin in!!!

Mijn dag kan nu niet meer stuk, mooi weer hier, geslaagd mhoa mhoa :D

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Rafe schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:18:
En helaas niet gehaald. Toen ik instapte toen mijn instructeur mij ophaalde merkte ik al dat ik niet helemaal lekker in mijn vel zat. Zodoende gingen er wat meer dingen fout dan gewenst en mogen we het 24 mei (druk bij het CBR) weer proberen.
Jammer, volgende keer beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Inderdaad, het is te lekker weer om chagrijnig te zijn ;) Nu alleen nog horen van Yellowneck hoe het is gegaan... en gefeliciteerd PsychoHellDude :).
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.