Heh, zit nu ff lekker op gemakje topic door te lezen

God o god wat een verschrikking was die 'les'/'examen' periode
Heb nogal grote vorm van examenvrees en ben ook 3 keer gezakt omdat ik dan ineens alles wist te vergeten wat me was geleerd

Theorie wist ik wel in 1 keer te behalen.
Tijdens het 1e rij-examen werd ik op een smal dijkweggetje tegemoet gereden door een BMW X5,. je kent ze wel, de grote zwarte wagens met koplampen op de hoogte van een 11 jarig kind, ofwel: recht in je gezicht.
Doordat het geval in kwestie nogal luxe was uitgerust en daardoor xenon verlichting had werd ik er aardig door verblind en had ik moeite met inschatten van de situatie.
Redelijk dichtbij bleek dat hij te weinig ruimte over liet en doordat ik met 2 wielen in de berm reed met 30km/u kon hij op 2cm langs de linker spiegel passeren

Grofweg idioot, maar de examinator vond het genoeg om mij te laten zakken..
2e keer ging simpelweg vanalles mis en was gewoon geen lekkere rit te noemen

Examinator liet me door een klein gehucht met veel kromme wegen en scherpe bochten, die nogal onoverzichtelijk waren, rijden
Hierdoor 2 keer een situatie verkeerd ingeschat met gevolg: gezakt (deel 2

)
De 3e keer had ik een vrouw als examinator. Ik dacht "die zullen over het algemeen wel wat milder zijn" maar dat viel ook vies tegen

Het ritje van en naar CBR ging soepel, wagen goed onder controle, alle handelingen goed verricht en goed opgelet in elke situatie!
Bij terugkomst bij het CBR uitgestapt en het oordeel gekregen: gezakt (deel 3

)
Ik kon er niks van maken waarom ze dat zo vond, wilde ze ook niet vertellen, en mijn instructeur werd ook daadwerkelijk boos.
Ik kreeg geld voor een kop koffie van hem zodat hij even met haar kon 'babbelen'. Dat gebabbel kon je in de kantine van het CBR goed volgen en de reden waarom ik gezakt ben is te ernstig voor woorden...
Ik was te geconcentreerd op het rijden waardoor ik geen goed gesprek met mijn bijrijd(st)er kon voeren.
Al goed, om maar door te blijven gaan en toch heel graag dat roze papiertje te halen nog maar een keer dat examen aangevraagd.
Bij vertrek bij het CBR stond de handrem er nog lichtjes op, de lampen had ik nog niet aangedaan en de motor sloeg af bij het eerste contact tussen voet en koppeling..
Ik had em eigenlijk al gelijk hangen en geen zin meer in de rest van de rit.
Dit zei ik ook tegen de examinator, maar die zei dat ik het toch maar eventjes moest proberen

"alle begin gaat moeilijk" zei die nog.
Zo'n 500m van het terrein van het CBR kijk ik op een T-splitsing met stoplichten naar links naar die mooie gebouwen waar de examinator het over had. Op het moment dat ik weer voor me kijk zie ik het rood van het verkeerslicht nog voorbij schieten. De examinator keek nogsteeds naar links naar het gebouw en had volgens mij niks in de gaten.

Rest van de rit verliep toch nog goed soepel, maar toen kwam het

De speciale verrichtingen.
Zenuwachtig als ik was mocht ik achterruit inparkeren

Ik denk 'makkie' die kan ik wel.
Toen ik goed en wel stil stond keek mijn examinator uit het raam aan zijn kant waar hij een half parkeervak zag en daarnaast direct een stoeprand..
Hij vraagt aan mij wie daar nog zou kunnen staan, waarop ik iets te bijdehand er uit flap: "een invalidekarretje?"
Kerel kwam niet meer bij van het lachen voor 5 minuten, schudde toen met zijn hoofd heen en weer (van links naar rechts en omgekeerd) en vertelde mij dat ik terug naar het CBR kon keren.
Terug bij het CBR had ik het al in de gaten,. 1 speciale verrichting is er 1 te weinig, en met die heerlijke fouten kon het ook niet erg positief zijn.
Tot mijn grote verbazing toen liet hij me slagen met het volgende commentaar: "Je rijd goed, beheerst en verantwoord. Kijkt goed om je heen en anticipeerd goed. Ook heb je de nodige humor om vrolijk te kunnen blijven in het verkeer. Enige puntje wat je wel verbeteren zal is de draaicirkel van je auto kennen

,. veel plezier!"
De dag daarna men papiertje opgehaald en inmiddels in bijna 2 jaar 80.000 km afgelegd zonder schades en slechts 2 snelheidsbekeuringen beiden in de eerste 4 maanden.(waarvan 1 wel erg duur

)
Ik heb in ieder geval veels te veel tekst hier neergeschreven, geen idee of jullie er uberhäupt zin in hebben om te lezen, maar mocht je de tijd hebben; doe het maar eens

Heb het geprobeerd zo luchtig mogelijk te vertellen, dus niet zo saai

(Voel me dronken zonder 1 druppel alcohol

)
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]