Het grote rijbewijs topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.987 views sinds 30-01-2008

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:09
Ghostrider schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:34:
Bij deze wil ik de vmbo studenten (voetgangers) die zich er voor gooiden toen ik richting een rotonde reed op me examen nog ffe bedanken. Dat was bijna een ingreep. (blijft lastig als je zo langzaam moet rijden over rotondes, ze sprongen er duidelijk expres voor 8)7 )
Had vandaag ook een aantal clownen die niet aan de kant wouden gaan en als een matador zaten te gedragen. :/

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Heb deze week m'n eerste 5 uur gereden. Dinsdag 3,5 uur en vandaag weer een uur of anderhalf. Maar ik vroeg me af wat de meeste mensen kunnen die ongeveer evenveel gereden hebben. Ik heb leren sturen, schakelen, gasgeven en een beetje remmen.

Ook heeft hij me al een beetje leren kijken. Heb ook al op de snelweg mogen rijden, maar nog niet leren inhalen/invoegen. Dat komt wel nadat hij me heeft leren kijken in de spiegels xD

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik heb nu 4x 50 min. les gehad. In middels al de helling proef gedaan, recht achteruit, bochtje achteruit en gewoon kijken in de spiegels enz. :)
Bij mij ging het sturen, gas geven, remmen, schakelen en koppelen eigenlijk meteen de eerste les al goed. (had daarvoor nog nooit gereden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Woei \o/ Geslaagd

1e keer nog wel.

Is grappig gelopen - we kwamen vanochtend aan en even met andere kandidaten en instructeurs kop koffie drinken (of in mijn geval een stukje chocola (scho-ka-kola voor de kenners) - wat tot hilariteit leidde omdat men vond dat het blikje nogal op vaseline leek en de opmerkingen over omkopen examinatoren met bepaalde gunsten niet van de lucht waren... :P ). Toen begonnen de instructeurs te roddelen over examinatoren en rampverhalen te vertellen. Met name hadden ze rampverhalen over ene Kreemers bij wie herhaaldelijk mensen in tranen vandaangekomen zijn. Een van de andere instructeurs meldde dat hij niet meer bij hem in de auto mocht komen naar aanleiding van de vorige keer. Volgens hen een gruwel dus...

Op dat moment wisten mijn instructeur en ik alleen dat we nummer 5 hadden. Tja, toen was het tijd en naar boven om de examinator te ontmoeten. 3x raden wie nummer 5 was :P

Toch viel het alleszins mee. Rit was niet perfect (sowieso op CBR terrein al gedonder met koppeling), maar blijkbaar goed genoeg. Examinator was vriendelijk en op de rustige stukken aardig wat gebabbeld zelfs. Na terugkomst gemeld dat ik de voordeel van de twijfel keek met als aandachtspunten het inschatten wanneer inhalen een goed idee zou zijn op snelweg en beter letten op binnenkomende voorrangswegen op rotondes (niet dat er iets uitkwam, maar m'n aandacht was er onvoldoende naar) :)

Achteraf met instructeur erover gebabbeld - hij stelde dat die rampverhalen sowieso met korrel zout genomen moesten worden, met name omdat degene die ze zo stellig verkondigde van een rijschool was die structureel kandidaten te vroeg op liet komen voor examen.

Iig wmb valt die Kreemers alleszins mee, aardige vent zelfs - dus negeer de roddelpraat :z

Betreft:
CBR Nijmegen
Verkeersschool Brinkhoff-Verhoeckx
Niet goedkoopste, wel hoogste slagingspercentage van Nijmegen (muv een paar eenmanszaken die 3 mensen in een jaar laten afrijden)
34 lessen, geen formele TTT
En ik ben 30 - hoe ouder, hoe meer lessen, schijnt

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Congratz. :P

Ik denk dat ik maar binnenkort het theorie-examen ga aanvragen.

[ Voor 30% gewijzigd door D. Ninjai op 17-02-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:17:

Whaaaaaa CLB heeft z'n rijbewijs!!

[CBR Rijswijk]

Vanochtend moest ik afrijden om 09.50 en 't was werkelijk 'n prachtritje.
Weg bij CBR, zo de snelweg op naar Rotterdam toen naar Voorburg. In
Voorburg wat rondgereden en wat van die speciale shit gedaan. Toen weer
richting 't CBR gedaan, moest ik daar parkeren en ik stond werkelijk zo
scheef als 'n toeter, mja zij zei 'zo is 't wel best' Naja best joh :9

Wat ik wel even te horen kreeg voor m'n examen was dat er nog iemand mee
ging ofzo. Dit was uiteindelijk 'n soort van examinator die m'n examinatrice ging
examineren. Naja had ik uiteindelijk geen last van mja even 2 personen in je auto
tijdens je praktijk-examen is toch wel apart. (m'n rij-instructeur gaat nooit mee btw)
Whaaaaaa CLB heeft z'n rijbewijs 1 jaar

Ik heb in dat jaar geen:
-Schade gereden
-Ongelukken veroorzaakt
-Snelheidsovertredingen begaan
(nja wel begaan, maar geen boetes gekregen O-)
-Aanrijdingen veroorzaakt
-Bij aanrijdingen betrokken geweest
-Blaastests hoeven doen
-Verkeerde shit getankt a la diesel in ‘n benzine-auto

Ik heb 2x met 1 drankje (alcohol) gereden, waarvan ik van te voren had gezegd dit nooit te zullen doen.
1x gewoon echt totaal vergeten, totdat ik thuiskwam en dacht: shit vent, dat zou je nooit doen. 1x, omdat een vriend van me was gevallen terwijl die 10 bierflesjes aan z'n vingers had hangen, wat impliceerde dat z'n handen vol me glas zaten en we snel naar de Eerste Hulp moesten :X

Nieuwe voornemen van dit aankomende jaar: echt gewoon NOOIT rijden, met alcohol op :*)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

* DeluxZ mag 13 maart om 11.40 op :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

Houdt vrouw en kinderen binnen, binnen afzienbare tijd (1 a 2 maanden) is het de beurt aan moi voor een spoedcursus CE-rijbewijs :) Ff een weekie rakken met instructeur en dan hop! meteen door :*)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Kom net van de telefoon met mijn instructeur en alle data vastgelegd. 22 maart tussentijdse toets en 2 april ga ik afrijden *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik weet het nog zo niet over het nemen van een tussentijdse toets. Het kost bijna net zoveel en is exact hetzelfde als een echte examen dus kan je het toch beter gewoon direct voor een examen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
D. Ninjai schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:19:
Ik weet het nog zo niet over het nemen van een tussentijdse toets. Het kost bijna net zoveel en is exact hetzelfde als een echte examen dus kan je het toch beter gewoon direct voor een examen gaan?
Als jij denk dat je geen TTT nodig hebt, zeker niet doen. Het heeft namelijk vrij weinig voordelen als je het sowieso wel kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:51
D. Ninjai schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:19:
Het kost bij mij iets van 70 euro ipv 200 euro voor een gewoon examen, kan er alleen maar voordeel uit halen en "wennen" aan een ander naast je.

Maar idd, zoals ^^, niet doen als je denkt dat het niet nodig is.

Ik was pasgeleden overigens geslaagd voor mijn theory, uiteraard 1e keer _/-\o_ .
Morgen maar eens een afspraak maken voor praktijk :P

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik heb er ook over zitten dubben, maar soms heb ik van die lessen dat ik al rij alsof ik mijn rijbewijs alweer een paar jaar op zak heb zeg maar ;). Overigens betalen mijn grootouders het en ik heb uiteindelijk voor toch een TTT gekozen in overleg met hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Nu sinds 2 dagen mn rijbewijs in bezit (vorige week wel al behaald). Wel even wennen in een benzine auto van m'n ouders, maar wel stuk een feller. Duurt eventjes voordat je de koppeling goed door hebt, maar dat heb je met elke auto toch weer.

Succes aan iedereen die nog moet rijden, en de geslaagden gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nu kom ik ineens dit topique tegen, beetje vertellen over het mijne:

Ik ben dus Belg, ander systeem waarschijnlijk :)

Op 16 en 9 maanden gestart met theorie-lessen, een week, daarna theorie-examen, eerste keer door. Daarna 12 uur rijles gevolgd. Daarna krijg je een L + leervergunning, moet je een jaar met een van de 2 begeleiders rondrijden (mama || papa bij mij), max 1 passagier.

Daarna 2 uur rijles, en doorrijden naar het examen.

Helaasch voor mij de eerste keer gebuisd. Die pummel zo heel kut: "Het is niet voldoende, u bent niet geslaagd".

2de keer: kwamen we uit op een T stuk, ik wist dat we naar links moesten voor terug naar het examencentrum, stuurt de examinatrice mij naar links (positief voor mij, ik was dus op dat punt niet gebuisd). Daarna even getest op mijn verbodsborden enzo.

Maar ik kwam aan een drempel met zo een blauw bord (30km/u max dus.) Was zone 50, ik rij ernaartoe, ik zie het bord, stamp de rem in, tegen +- 35 erover.

Op het einde: "het is voldoende, u bent geslaagd", niets gezegd van dat voorvalletje met die drempel :)

Ik heb het dus!!!! :D
Eindelijk!

Veel succes aan die gene die nog moeten gaan ;)

Wees kalm, wees jezelf, wees ultra alert (laat ge gsm thuis...)

@drensenbrink: proficiat, ik heb het van vrijdag 16/2/2007 :)
edit:

het systeem wat ik hier beschrijf is nu niet meer van toepassing

[ Voor 5% gewijzigd door Snake op 21-02-2007 01:22 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik wou dat ik(in dit geval) belg was, vééél goedkoper dan in nederland :+

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:37
Mag je dit topic ook gebruiken voor motorrijbewijzen?

Zoals eerder vermeld hier heb ik vorige week dinsdag mijn praktijk gehaald voor de auto en heb ik zowat een week mijn rijbewijs in bezit. Ik ben nu wel geinteresseerd geworden in het behalen van een motorrijbewijs.

De vraag is alleen wat redelijke rijscholen hiervoor zijn. op rdw zie je zat scholen, slagingspercentage en al, maar de prijzen zijn dan weer nergens te bekennen :/ . Heeft iemand hier meer verstand van (onder de motorrijlessers)? Bij voorbaat dank :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:01
Ook even een verhaal van mijn kant. Heb 22 januari een examen gedaan (Praktijk B ) en daarvoor was ik gezakt vanwege een aantal slordigheidjes ;( . Hoe dan ook, 19 februari zou ik weer op mogen :*)

Kom ik na een uurtje rijden aan bij het CBR in Enschede, met mijn instructeur, is er geen examinator voor mij! :o :o Was dus iets mis gegaan met de reservering van een examenblok (fout lag deels bij het CBR en deels bij de rijschool). Na heel wat geregel, waarbij zelfs nog een aantal 'hogere' mensen bij het CBR aan te pas kwamen, kon ik op dinsdag 20 februari alsnog terecht!

Gisteren dus eerst nog weer een uurtje voor het examen gereden. Aangekomen bij het CBR en ditmaal wel een examinator :) dus het 'feest' kon beginnen. Standaard procedure, ogentest, controle etc.... Door de spanning wist ik even het groot licht niet meer te vinden en reed ik bijna weg met de handrem erop :o Examinator maakte er een grapje over en ik was direct een stuk rustiger :). Kleine 35 minuten rond gereden, bijzondere verrichtingen gedaan, snelweg etc. Examinator was tevreden en hij feliciteerde mij bij terugkomst :*) Verder vond hij het top dat ik de cruise control gebruikte op de snelweg. Rijbewijs binnen dus ! Nu nog 5 werkdagen wachten!

Ieder die nog moet afrijden/TTT doen, heel veel succes!! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

Krijg je tegenwoordig een ogentest enzo bij je B examen???

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Theimon schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:25:
Krijg je tegenwoordig een ogentest enzo bij je B examen???
Ja je moet van een afstandje een kentekenplaat voorlezen, en that's it. Stelt niet veel voor dus, tenzij je echt slechtziend bent ;)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

NoepZor schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:18:
[...]

Ja je moet van een afstandje een kentekenplaat voorlezen, en that's it. Stelt niet veel voor dus, tenzij je echt slechtziend bent ;)
Oooow, ik dacht dat ze misschien met allerlei nieuwe regeltjes ondertussen ervoor gezorgd hadden dat je echt een ogentest kreeg. Kentekentje voorlezen stelt inderdaad geen zak voor natuurlijk :)

• Sneak0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:01
Theimon schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:45:
[...]

Oooow, ik dacht dat ze misschien met allerlei nieuwe regeltjes ondertussen ervoor gezorgd hadden dat je echt een ogentest kreeg. Kentekentje voorlezen stelt inderdaad geen zak voor natuurlijk :)
Haha, nee hoor :D Je hoeft idd alleen maar een kentekenplaat van een auto op te lezen, die een paar meter voor je staat. Niets bijzonders inderdaad :)

• darkdesign
  • Niet online
Sneak0r schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:26:
Ook even een verhaal van mijn kant. Heb 22 januari een examen gedaan (Praktijk B ) en daarvoor was ik gezakt vanwege een aantal slordigheidjes ;( . Hoe dan ook, 19 februari zou ik weer op mogen :*)

Kom ik na een uurtje rijden aan bij het CBR in Enschede, met mijn instructeur, is er geen examinator voor mij! :o :o Was dus iets mis gegaan met de reservering van een examenblok (fout lag deels bij het CBR en deels bij de rijschool). Na heel wat geregel, waarbij zelfs nog een aantal 'hogere' mensen bij het CBR aan te pas kwamen, kon ik op dinsdag 20 februari alsnog terecht!

Gisteren dus eerst nog weer een uurtje voor het examen gereden. Aangekomen bij het CBR en ditmaal wel een examinator :) dus het 'feest' kon beginnen. Standaard procedure, ogentest, controle etc.... Door de spanning wist ik even het groot licht niet meer te vinden en reed ik bijna weg met de handrem erop :o Examinator maakte er een grapje over en ik was direct een stuk rustiger :). Kleine 35 minuten rond gereden, bijzondere verrichtingen gedaan, snelweg etc. Examinator was tevreden en hij feliciteerde mij bij terugkomst :*) Verder vond hij het top dat ik de cruise control gebruikte op de snelweg. Rijbewijs binnen dus ! Nu nog 5 werkdagen wachten!

Ieder die nog moet afrijden/TTT doen, heel veel succes!! :>
Gefeliciteerd!

Nu ik dat zo lees krijg ik weer die kriebeltjes als dat ik toen ook had :9 Ik heb inmiddels al weer 5 maanden mijn rijbewijs, en kan me nietmeer voor de geest hale hoe het zou zijn zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 19:47
Gisteren geslaagd voor Rijbewijs B, eerste keer. Was druk op de weg (CBR Rotterdam Noord), maar reed lekker. In principe moet je inderdaad gewoon
NoepZor schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:41:
meelullen en een rondje rijden zoals je ook altijd doet tijdens de rijlessen.
Bij alles wat je doet gaat het puur om kijken. Ook al zou je falikant scheef terecht komen in een parkeerplaats, dan nog slaag je als je voor het indraaien goed in binnenspiegel-linkerspiegel-dodehoek hebt gekeken. Verder niet te veel denken, vooral rijden zoals normaal tijden lessen en wat praten met de examinator.

Als speciale verrichting had ik de garagesteek en achteruit rijden (geen bocht, gewoon recht achteruit rijden). Na afloop zei m'n rij-instructeur dat de examinator die ik had echt heel erg streng is en als je bij hem slaagt, goed geslaagd bent. Ik blij dus.
Sneak0r schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:14:
:D Je hoeft idd alleen maar een kentekenplaat van een auto op te lezen, die een paar meter voor je staat. Niets bijzonders inderdaad :)
Die ogentest was echt grappig. Van de ene kant van de parkeerplaats (bij R'dam Noord in mijn geval) het nummerbord aan de andere kant lezen. Ik kon de kilometerstand lezen-). Als je ook maar een heel klein beetje goed ziet, kun je het lezen. Zo niet, dan heb je inderdaad een bril nodig.

Ik had rijlessen bij P. Stuij te Schiedam. Geeft erg goed les, al moet je wat aan hem wennen (zijn humor, zijn persoonlijkheid, zijn gesprekken ;)) € 36 / 60 minuten. Vrij hoog slagingspercentage in Rotterdam. Laat je afrijden wanneer hij denkt dat je er klaar voor bent. Afspraak voor een middag kun je die ochtend vaak nog maken. Het duurde voor mij een week voordat ik kon afrijden. Goede gast.

[ Voor 13% gewijzigd door BARO op 23-02-2007 09:41 . Reden: rijschool-verhaaltje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

CLB schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:41:
[...]

Whaaaaaa CLB heeft z'n rijbewijs 1 jaar

Ik heb in dat jaar geen:
-Schade gereden
-Ongelukken veroorzaakt
-Snelheidsovertredingen begaan
(nja wel begaan, maar geen boetes gekregen O-)
-Aanrijdingen veroorzaakt
-Bij aanrijdingen betrokken geweest
-Blaastests hoeven doen
-Verkeerde shit getankt a la diesel in ‘n benzine-auto

Ik heb 2x met 1 drankje (alcohol) gereden, waarvan ik van te voren had gezegd dit nooit te zullen doen.
1x gewoon echt totaal vergeten, totdat ik thuiskwam en dacht: shit vent, dat zou je nooit doen. 1x, omdat een vriend van me was gevallen terwijl die 10 bierflesjes aan z'n vingers had hangen, wat impliceerde dat z'n handen vol me glas zaten en we snel naar de Eerste Hulp moesten :X

Nieuwe voornemen van dit aankomende jaar: echt gewoon NOOIT rijden, met alcohol op :*)
Goed man _/-\o_

* cooolkast heeft bijna z'n rijbewijs een jaar

Herriner je nog vorig jaar van het topic :)
Zelf heb ik hetzelfde lijstje, alleen echt nog nooit met alcohol op gereden. Wel al een keer een blaastest gehad. Verder wel veel meegemaakt en ervaring opgedaan, denk dat ik er nu 8k km op heb zitten.

Op naar nog zo'n jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook begonnen met lessen \o/
Afgelopen woensdag de 1e les gehad. Ging best goed voor een 1e keer :)
Moet wel wennen aan de pedalen, had verwacht dat ze veel stugger zouden gaan. Vooral het rempedaal, de 1e keer zat ik haast tegen de voorruit geplakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:12
* SyS_ErroR is gezakt..Was echt ontzettend zenuwachtig.. vannacht amper geslapen... eerste stuk ging prima..
tweede stuk ging minder, aldus mn examinator, Remkes

Ik had (volgens hem) een voorrangsweg te laat herkend... Vind je het gek als je in de bebouwde kom op een weg rijd, je ff moet inhouden omdat er een BP-tankwagen DWARS op de weg staat, en achterhem staat dat bord.
Ik rij er netjes voorbij, zie het bord staan, schakel terug, en rij rustig de weg op..

Op de snelweg ging het ook niet goed volgens hem.. 3 baans.. twee banen vol met vrachtwagens, 3e baan allemaal personenauto's die zitten te duwen.. Ik zit op de middelste baan & ben het pruttelen met 100KMh beu, dus ik kijk & ga naar links... De auto die achter me zat ging ophetzelfde moment ook naar links, en schijnbaar moest hij inhouden...

Resultaat.. Gezakt! :(

Over 4 weken mag ik weer op...

[ Voor 3% gewijzigd door SyS_ErroR op 26-02-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:04:
Ik ben ook begonnen met lessen \o/
Afgelopen woensdag de 1e les gehad. Ging best goed voor een 1e keer :)
Moet wel wennen aan de pedalen, had verwacht dat ze veel stugger zouden gaan. Vooral het rempedaal, de 1e keer zat ik haast tegen de voorruit geplakt :X
Hehe, ik remde juist veel en veel te zacht in het begin. Ik was bang om het pedaal te ver in te trappen :P
SyS_ErroR schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:32:
* SyS_ErroR is gezakt..Was echt ontzettend zenuwachtig.. vannacht amper geslapen... eerste stuk ging prima..
tweede stuk ging minder, aldus mn examinator, Remkes

Ik had (volgens hem) een voorrangsweg te laat herkend... Vind je het gek als je in de bebouwde kom op een weg rijd, je ff moet inhouden omdat er een BP-tankwagen DWARS op de weg staat, en achterhem staat dat bord.
Ik rij er netjes voorbij, zie het bord staan, schakel terug, en rij rustig de weg op..

Op de snelweg ging het ook niet goed volgens hem.. 3 baans.. twee banen vol met vrachtwagens, 3e baan allemaal personenauto's die zitten te duwen.. Ik zit op de middelste baan & ben het pruttelen met 100KMh beu, dus ik kijk & ga naar links... De auto die achter me zat ging ophetzelfde moment ook naar links, en schijnbaar moest hij inhouden...

Resultaat.. Gezakt! :(

Over 4 weken mag ik weer op...
Lullig :( Jammer zeg, die foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 18:43
Ik word morgenochtend om 7 uur opgehaald door mijn rij-instructeur, om 8 uur TTT :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Succes dermee, gaat je wel lukken. Gewoon rijden zoals tijdens het lessen en je hoeft nergens zenuwachtig voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dersan schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:35:
Ik word morgenochtend om 7 uur opgehaald door mijn rij-instructeur, om 8 uur TTT :|.
Dat had ik ook, en met het examen hetzelfde. Toch wel beter hoor, zo vroeg. Heb je in ieder geval geen tijd om je zenuwachtig te maken 's ochtends.
En het is natuurlijk helemaal mooi als je 's ochtends heel vroeg je examen haalt, meteen je rijbewijs ophaalt bij het gemeentehuis (ja dat kon ik nog :+ ) en dan de hele dag kan gaan rijden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
* Dersan heeft zojuist zijn TTT gedaan, bijzondere verrichtingen binnen! :)

Examinator had nog wel wat puntjes, maar dat wist ik zelf ook wel een beetje. Ik ging per ongeluk een bocht door in de 3e versnelling, sorteerde een keer niet goed voor en vergat volgens die man ook een weg van rechts in te kijken, maar over het algemeen ging het dus wel goed.

Wat hij niet goed vond was de volgende situatie, maar hier was mijn instructeur het niet echt mee eens.

Afbeeldingslocatie: http://xs512.xs.to/xs512/07092/kutfietser.JPG.xs.jpg

Ik kom daar dus aangereden in een 30 km zone, ik minder al wat vaart om het onoverzichtelijke kruispunt van rechts beter te kunnen zien, komt er in een keer een fietser vanaf de stoep op me af racen. Ik boven op de rem, gelukkig de fietser ook en hij stond dus stil op het troittor. Dus ik reed maar gewoon verder, maar volgens de examinator had ik hem voor moeten laten gaan omdat hij van rechts kwam... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:54

drooger

Falen is ook een kunst.

Als hij jou duidelijk aangaf dat jij eerst mocht, dan had je gewoon door kunnen rijden. Officieel is het wel zo dat je moet wachten tot hij eerst gaat, of jou eerst laat gaan. Zomaar de voorrang nemen zie je wel vaak, maar is niet 'zoals het hoort'. :+

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

offtopic:
mooi getekend man :9

Zoals drooger al zei heeft je examinator wel gewoon gelijk, pas als hij aangeeft dat je mag doorrijden mag je dat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Ja maar hij staat op de stoep stil met zijn fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARO schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:36:

Ik had rijlessen bij P. Stuij te Schiedam. Geeft erg goed les, al moet je wat aan hem wennen (zijn humor, zijn persoonlijkheid, zijn gesprekken ;)) € 36 / 60 minuten. Vrij hoog slagingspercentage in Rotterdam. Laat je afrijden wanneer hij denkt dat je er klaar voor bent. Afspraak voor een middag kun je die ochtend vaak nog maken. Het duurde voor mij een week voordat ik kon afrijden. Goede gast.
Kun je een rijschool met een laag slagingspercentage beter mijden? Ik bedoel, ik ga over 3 maanden hopelijk beginnen met rijlessen. Moet ik mijn keuze laten afhangen van het slagingspercentage? Ik kan bij een rijschool gaan rijden met een slagingspercentage van 55% (hier gaat mijn voorkeur naar uit ivm. familie van vriendin + leuke prijs). Nu is 55% niet veel, vooral als je rijscholen met 95-100% ziet. Aan de andere kant, of je slaagt hangt toch grotendeels van jezelf af?

een tijdje geleden een paar keer op een grote parkeerplaats met de Renault Kangoo van mijn vader gereden. Ansich gaat het wel goed; koppeling en sturen gaat best goed. Meer dan dit zal ik ook niet doen, in verband met het aanleren van verkeerde gewoontes.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik heb er geen bal van aangetrokken van die slagingspercentages. De een leert sneller dan een ander, de een is sneller nerveuzer dan een ander dus ligt eraan welke personen een rijschool heeft gehad. Ik zou gewoon naar ervaringen kijken (als dat mogelijk is) i.p.v. slagingspercentages. :Y

[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 27-02-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Slagingskans hangt inderdaad heel erg af van de leerling, maar een beginnend rijschool heeft vaak een hoog slagingspercentage. Als rijscholen langer bestaan zakt het percentage meestal naar zo'n 55%. Niet veel aandacht aan besteden dus, beetje een nutteloze site als je het mij vraagt.
Ik ging per ongeluk een bocht door in de 3e versnelling
Vind ik echt zo'n flauwekul CBR-regel..sommige bochten gaan gewoon beter in de 3.. Net zoals dat je niet met je voet op de koppeling mag zitten als je optrekt (na de 2e versnelling) :X

Op dat laatste kan je ook zakken }:O

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

Glashelder schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:25:

[...]

Vind ik echt zo'n flauwekul CBR-regel..sommige bochten gaan gewoon beter in de 3.. Net zoals dat je niet met je voet op de koppeling mag zitten als je optrekt (na de 2e versnelling) :X

Op dat laatste kan je ook zakken }:O
Wat betreft de koppeling: terecht. Ze willen je dat meteen afleren omdat als je op de koppeling blijft hangen je de kans krijgt dat je m lichtjes blijft intrappen ook al denk je zelf van niet. Met het uiteindelijke gevolg dat je je koppeling aan gort helpt.
Dat je er boven blijft hangen van I naar II is wel ok, daarna kan je per versnelling gewoon je voet ernaast zetten. Is ook minder vermoeiend voor je been.
Wat betreft de versnelling voor een bocht. Ze willen dat je die in II neemt zodat de auto niet op koppel door de bocht gesleurd wordt binnen de bebouwde kom. Door m in II te laten laat je m meer rollen door de bocht = meer rust = beter overzicht = meer tijd voor handelingen wanneer nodig. (bijvoorbeeld die eerder aangehaalde fietser op de stoep)

[ Voor 19% gewijzigd door Theimon op 27-02-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik snap eigenlijk niet waarom je de voet op de koppeling zou willen houden. Dat is toch alleen maar irritant? Ik zet liever mn voet ontspannen naast de koppeling. Behalve als ik snel door wil schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik ken geen auto's waarbij de koppeling zo licht is dat je hem al intrapt ontkoppelt als je hem amper aanraakt. Als je vooraan aan het stoplicht staat en optrekt dan houd ik altijd m'n voet bij de koppeling omdat ik toch niet langer dan 3/4 seconden in dezelfde versnelling blijf rijden...vind het irritant om telkens m'n voet daarvoor te moeten verplaatsen.

Absolute onzin dus (vind ik :P).

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 28-02-2007 17:42 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Yes! Theorie gehaald vandaag! *O* Eerste poging natuurlijk en 1 foutje. :7

Het niveau van sommige mensen daar (die het dus niet gehaald hebben).... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ben ik blij dat ik van dat rijbewijs-halen gebeuren af ben!

Ik heb mijn rijbewijs gehaald op m'n 18e (nu anderhalf jaar terug ofzo..) en alles in 1 keer gehaald: theorie en praktijk. Geen TTT gedaan, vond ik alleen maar geldverspilling, en dat was het (gezien ik alles in 1 keer haalde) ook zeker geweest.

Ik heb les gehad van Wim Reinoud, geeft les in Goes (zeeland). Ik herinner me soms nog bepaalde dingen als ik nu alleen in de auto zit, en mede daarom ben ik zeer tevreden met de manier waarop hij mij heeft leren autorijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 19:47
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:05:
[...]

Kun je een rijschool met een laag slagingspercentage beter mijden? Ik bedoel, ik ga over 3 maanden hopelijk beginnen met rijlessen. Moet ik mijn keuze laten afhangen van het slagingspercentage? Ik kan bij een rijschool gaan rijden met een slagingspercentage van 55% (hier gaat mijn voorkeur naar uit ivm. familie van vriendin + leuke prijs). Nu is 55% niet veel, vooral als je rijscholen met 95-100% ziet. Aan de andere kant, of je slaagt hangt toch grotendeels van jezelf af?

een tijdje geleden een paar keer op een grote parkeerplaats met de Renault Kangoo van mijn vader gereden. Ansich gaat het wel goed; koppeling en sturen gaat best goed. Meer dan dit zal ik ook niet doen, in verband met het aanleren van verkeerde gewoontes.
Ik heb me niet heel erg laten leiden door slagingspercentages, maar heb niet gekeken naar rijscholen die een slagingspercentage hebben van 35% of lager, wanneer die rijscholen 10+ examens heeft laten afleggen.

Sommige rijscholen hebben hoge slagingspercentages doordat ze iedereen een TTT laten doen (TTT is echt heel erg overbodig, aldus mijn bescheiden mening). Andere rijscholen laten leerlingen pas na 45 lessen afrijden. Zo kom je dus wel aan een hoog slagingspercentage.

Zojuist m'n rijbewijs kunnen halen. Het duurde 3 werkdagen na het aanvragen. Ik heb m'n rijbewijs nu dus 6 dagen geleden gehaald (1 dag nadat je het gehaald hebt, kun je je rijbewijs aanvragen. dan nog 3 werkdagen, maar bij mij zat het weekeinde er tussen). Mooi ding, zo'n pasje. En gemakkelijk, gewoon op de plek waar mijn id-kaart normaal zit. Plus overleeft regen.

Voor mij:
  • donderdag: rij-examen gehaald
  • vrijdag: rijbewijs aangevraagd
  • dinsdag: opgebeld "hoj, is 'ie er al?" reactie: "nope"
  • woensdag: opgebeld "hoj, is 'ie er al?" reactie: "jep" & rijbewijs gehaald
Kosten aanvragen rijbewijs: € 33.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mikey5times schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:47:
Yes! Theorie gehaald vandaag! *O* Eerste poging natuurlijk en 1 foutje. :7

Het niveau van sommige mensen daar (die het dus niet gehaald hebben).... :')
das echt tragisch inderdaad heb mijn ogen daar uitgekeken. Was in Haarlem overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

TrailBlazer schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:10:
[...]

das echt tragisch inderdaad heb mijn ogen daar uitgekeken. Was in Haarlem overigens
idd, mensen die er voor de 5e keer zitten en weer zakken met een fout of 15. Als je dan vraagt welk theorieboek ze gebruiken krijg je als antwoord: "Theorieboek? Ik gebruik de cdrom!" 8)7

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Roland_EM25 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:11:
[...]

idd, mensen die er voor de 5e keer zitten en weer zakken met een fout of 15. Als je dan vraagt welk theorieboek ze gebruiken krijg je als antwoord: "Theorieboek? Ik gebruik de cdrom!" 8)7
Heb ik eigenlijk ook gedaan... Ik had wel een boekje erbij en die in krap een uurtje doorgenomen, en daarna gewoon vragen geoefend van de cdrom. Prima te doen hoor, op die manier weet je tenminste eigenlijk zeker dat je het goed kent als je die oefenexamens goed doet.
Volgende week woensdag trouwens m'n AVD (motor) examen, en dan ben ik lekker klaar met rijbewijzen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb puur en alleen een cd-rom gebruikt. Resultaat, één foutje :) Werkte prima imo, die cd-rom, niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

(1 dag nadat je het gehaald hebt, kun je je rijbewijs aanvragen. dan nog 3 werkdagen, maar bij mij zat het weekeinde er tussen).
Dat zeggen ze allemaal, maar zodra ze op hun PDA het resultaat hebben ingevuld kan jij je rijbewijs aanvragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

Glashelder schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:42:
Ik ken geen auto's waarbij de koppeling zo licht is dat je hem al intrapt ontkoppelt als je hem amper aanraakt. Als je vooraan aan het stoplicht staat en optrekt dan houd ik altijd m'n voet bij de koppeling omdat ik toch niet langer dan 3/4 seconden in dezelfde versnelling blijf rijden...vind het irritant om telkens m'n voet daarvoor te moeten verplaatsen.

Absolute onzin dus (vind ik :P).
Je zal niet de eerste zijn die zo z'n koppelings platen er onderuit rijdt. Succes en begin vast met sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:42:
Ik heb puur en alleen een cd-rom gebruikt. Resultaat, één foutje :) Werkte prima imo, die cd-rom, niks mis mee.
Moet je wel kunnen he :P Als jij een beetje stomweg de vragen zit te beantwoorden op die cd rom, maar je verder niet bekommert om de achterliggende regels (oh, dit was fout? nahjah, zal wel) haal je het met alleen die cd rom dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Glashelder schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:44:
[...]

Dat zeggen ze allemaal, maar zodra ze op hun PDA het resultaat hebben ingevuld kan jij je rijbewijs aanvragen :P
Ik ben het levende bewijs. Had van 8 tot 9 examen, maar was 9 uur alweer terug in mijn woonplaats (25 km van Enschede). Toen als een gek pasfoto gezocht en op de fiets naar het gemeentehuis. Na paar mins wachten aan de beurt en de aanvraag voor een rijbewijs ingediend om 9.15 uur (Gemeentehuis is geopend om 9 uur :P) dus kan het nog sneller ? >:)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Zo, vandaag heel erg goede rijles gehad. Morgen bijzondere verrichtingen oefenen, en dan plannen gaan maken voor de weg naar het examen.

Onderstussen 21 lessen gehad. ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Vanmiddag examen (motor), toch wel beetje zenuwachtig....
Als ik zo rij als de laatste paar rijlessen moet het wel goedkomen, maar ik moet het nog wel even bewijzen natuurlijk. Maar vanmiddag om 13.00 eerst een rijles tot 14.00, en dan van 14.00 tot 14.55 (?) examen. Als ik geslaagd ben post ik hierna wel even, als ik gezakt ben ben ik waarschijnlijk te chagerijnig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Jeeeeej, tussentijdse toets is aangevraagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:46:
[...]

Moet je wel kunnen he :P Als jij een beetje stomweg de vragen zit te beantwoorden op die cd rom, maar je verder niet bekommert om de achterliggende regels (oh, dit was fout? nahjah, zal wel) haal je het met alleen die cd rom dus niet :P
Dan leer je dus ook niet goed als je het zo doet B) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Wekko306 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:59:
Vanmiddag examen (motor), toch wel beetje zenuwachtig....
Als ik zo rij als de laatste paar rijlessen moet het wel goedkomen, maar ik moet het nog wel even bewijzen natuurlijk. Maar vanmiddag om 13.00 eerst een rijles tot 14.00, en dan van 14.00 tot 14.55 (?) examen. Als ik geslaagd ben post ik hierna wel even, als ik gezakt ben ben ik waarschijnlijk te chagerijnig :P
En geslaagd :*) Rijden ging opzich prima, 2 kleine foutjes maar dat stelde gelukkig maar weinig voor. Binnenkort even gratis een dag een motor huren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Wekko306 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:54:
[...]

En geslaagd :*) Rijden ging opzich prima, 2 kleine foutjes maar dat stelde gelukkig maar weinig voor. Binnenkort even gratis een dag een motor huren :9
Gefeliciteerd *O* !

Hoeveel lessen is bij motorrijden nou eigenlijk gemiddeld voordat je examen kan doen?
Is dat ongeveer gelijk met autorijden?
Lijkt mij in ieder geval erg leuk om als ik theorie heb gedaan een paar motorrijlessen te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Wekko306 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:54:
[...]

Congratz. d:)b

Ik had vandaag mijn vijftiende (auto)rijles en het ging erg goed (vergeleken met mijn vorige waar ik echt dacht van als dit zo doorgaat..? :/ ) Het verliep soepel, weinig spannende dingen gebeurt en algemeen was het een comfortabele rit volgens mijn instructeur. Ik moet wel beter meegaan met het verkeer wanneer het stoplicht op groen gaat want vandaag creëerde ik wel een groot gat en als ik een bocht maak na het kijken of het kan dan moet ik even meer pit erin gooien zodat ze niet snel dicht op mij af komen. Maar ik ben tevreden hoe het vandaag liep. :)

Het eerste half uur (heb les van een anderhalfuur) mocht ik gaan rijden, vervolgens toen we aankwamen bij het ziekenhuis iemand opgepikt die daar stage liep en zij mocht toen een uur rijden en die had nog twee lessen te gaan voor het examen maar ik ben me erg vaak dood geschrokken. :( Over de stoep rijden (band bijna lek), veel ingrepen wanneer iemand wilt oversteken over het zebrapad, te laat reageren als er een bord staat dat je er niet in mag... ben benieuwd hoe dat gaat aflopen over twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
-DG- schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:56:
[...]

Gefeliciteerd *O* !

Hoeveel lessen is bij motorrijden nou eigenlijk gemiddeld voordat je examen kan doen?
Is dat ongeveer gelijk met autorijden?
Lijkt mij in ieder geval erg leuk om als ik theorie heb gedaan een paar motorrijlessen te nemen. :)
Dankje, en D. Ninjai ook!
Hoeveel lessen gemiddeld is is een beetje lastig te zeggen, als je schakelbrommer hebt gereden kan dat schelen bij je voertuigbeheersing, en als je al veel ervaring met autorijden hebt kan dat schelen met verkeersdeelname. Gemiddeld is gok ik ongeveer 20 lessen, ik heb er 18 gehad en heb nu iets meer dan een half jaar m'n autorijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik heb net theorie-examen aangevraagd. Gesprekje duurde negen minuten maar toen reageerde het systeem daar niet op wat ik aan het intoetsen was dus weer overnieuw begonnen en ik mag op 26 18 april daarheen in Groningen. Toen was ik de tijdstip kwijt, weer bellen, opvragen en dat snel weer opgeschreven. :+ Nu flink blokken. :P

[ Voor 24% gewijzigd door D. Ninjai op 12-03-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:20:
[...]

Dan leer je dus ook niet goed als je het zo doet B) :P
Dat snapt niet iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Laatst online: 21:07
Gister begonnen aan mijn theorie te leren, vanochtend gehaald 8). Had wel de volle zes fout, maar was 1 van de 20 [ op de 54 ] die hem gehaald hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Morgen om 10 uur lessen tot half 12 en dan om 11.40 afrijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
El-Loco schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:09:
Gister begonnen aan mijn theorie te leren, vanochtend gehaald 8). Had wel de volle zes fout, maar was 1 van de 20 [ op de 54 ] die hem gehaald hadden.
Is die les-auto, die je in de afbeeldingen ziet op de schermen van Veka-best (Renault)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
D. Ninjai schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:25:
[...]

Is die les-auto, die je in de afbeeldingen ziet op de schermen van Veka-best (Renault)?
Nope. Het is ook een andere vormgeving dan je op de cd ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Laatst online: 21:07
D. Ninjai schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:25:
[...]

Nee. Ik had een geleend 2006-boek van een vriend, en daar stond een 2005'er [ RD kenteken ] Renault Megane in. Blijkt dat het daadwerkelijke theorie-examen een Volvo S40 uit 2001 is... Een wat oudere toets dus.

Hét grote verschil tussen mijn examen en de CD-ROM, was voor mij dat bij de diverse voorrangssituaties in je boek wél borden bij staan, in het examen moet je zonder doen.

En toen ging ik twijfelen of de motorfiets gelijkwaardig is aan de auto.

Ik heb de volle zes fouten benut dus ik heb wel waar voor mijn geld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Woehoeeeeeeeeeeeeeeeeeee Yihahaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :D

Net examen gehad en geslaagd :)

1x theorie 1x praktijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door DeluxZ op 13-03-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
FELI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:47

Dentheman

Zie signature

Morgenmiddag m'n eerste rijles (op m'n verjaardag) Kan niet wachten totdat ik eindelijk legaal mag rijden :p Zal de eerste paar lessen wel bezig zijn met dingen afleren :+ maargoed, anderen hebben die weer nodig voor voertuigbeheersing.

Donderdag gelijk de 2e + 3e les (achter elkaar) hoop na m'n examens (in juni ergens dus) af te kunnen rijden (en te slagen)

Heb er zin in :)

^^ En gefeliciteerd :D

[ Voor 3% gewijzigd door Dentheman op 13-03-2007 15:56 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 12:07
*O*
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vanalles/praktisch.jpg
Deze middag mijn praktijkexamen voor rijbewijs B feilloos afgelegd 8-) De examinator vond me zelfs een goede chauffeur.
Vanaf nu mag ik dus ook personen onder 24 vervoeren, 'snachts rijden in de weekends, en in het buitenland, wat ik met m'n voorlopige rijbewijs niet mocht.
zowel theorie als praktijk in 1 keer afgelegd, which is great voor de portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb zo'n Belgisch examen gezien bij een TV programma (Het leven zoals het is: autorijschool). Dat zag er, op het parkeren na, niet echt moeilijk uit eerlijk gezegd :+

Gozer die bijna een tegenligger ramde, was geslaagd met als opmerking dat je tegenliggers niet mag hinderen :X En het stomme was nog wel dat die kans zat had om in te halen, maar pas ging inhalen toen die tegenligger eraan kwam...

Maar toch gefeliciteerd hoor ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
Whellooo even een bijdrage van mij :-)

als eerste congratz iedereen die het rijbewijs of theorie gehaald heeft!

Ik ga eind deze maand weer mijn 'zwaar' motor oppakken! Kleine uitleg, 24 juni ben ik jarig, vorig jaar was ik 21 geworden en kon toen voor zwaar motor, het eerste gedeelte het vtb examen in één keer gehaald binnen 5 minuten zowat :-) ging super! heb een motorhispania brommer gehad en had alle stunts en tricks en behendigheid wel gedaan die ik daar ook moest doen dus appeltje eitje! ghehe

toen de weg op, intest gedaan de instructeur vond mij goed genoeg om 8 uurtjes te lessen en examen te doen. maarrrr ik ben niet sterk in de theorie.. jullie voelen hem aankomen, niet gehaald... en ja, zomer vakantie, veel vrij, veel examens, kortom alle plaatsen vol :'( toen dacht ik maar... ik ga het later wel doen eerst maar lekker vakantie vieren...

dus nu ben ik weer zover (ook qua financiën :)) dat ik mijn motor weer op kan pakken! deze week bezig weer de theorie in... stupid uitzonderingen enz... op de weg wijst het zich prima maar op plaatjes is het zo verrot.. naja wish me luck als ik er voor ga 8)7

heb ook afgesproken met mijn vader dat als ik mijn theorie gehaald heb de motor op te knappen, staat ondertussen weer een tijdje in de garage :( kawasaki z550 als ik het mij zo kan bedenken

dus wordt een leuke tijd en van't zomer 'hopelijk' lekker rijden!!! :-)

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

niet helemaal relevant. Hoe zitten jullie naast mensen in de auto die net hun rijbewijs hebben gehaald. Ik merk dat ik er erg aan moet wennen dat mijn vriendin rijdt en ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 12:07
TrailBlazer schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:55:
niet helemaal relevant. Hoe zitten jullie naast mensen in de auto die net hun rijbewijs hebben gehaald. Ik merk dat ik er erg aan moet wennen dat mijn vriendin rijdt en ik niet.
Ik heb dat ook wel, maar dat ligt eerder aan de kant waar je zit. Je bent zo gewoon om aan de bestuurderskant te zitten dat het erg wennen is aan het passagiersstandpunt. Gisteren mijn vriendin laten rijden en ik was wel vrij op m'n gemak na een tijdje, kvond het zelfs best relax 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

met name inparkeren vind ik nog eng. Snelweg en dergelijke gaat prima. Tuurlijk doet ze dingen anders dan ik. Ze moet echtet nog een hoop ervaring opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
mijn vriendin is nu bezig met lessen, als ze klaar is zal ik het rijden echt leren aan haar hahaha :-p
ik wil relaxt en veilig naast haar kunnen zitten als ik terug kom van een feestje :-)

hoe zijn jullie meissies met inparken enz???

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik denk dat je je vriendin lekker d'r eigen fouten moet laten maken. Net zoals jij dat deed toen je net je rijbewijs had. Wel tips geven maar niet bij alles roepen wat ze wel en niet moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
TrailBlazer schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:19:
ik denk dat je je vriendin lekker d'r eigen fouten moet laten maken. Net zoals jij dat deed toen je net je rijbewijs had. Wel tips geven maar niet bij alles roepen wat ze wel en niet moet doen.
ik heb al eventjes bij een kameraad van mij op de camping met een fiat panda wat geprobeert, ging wel oké :) denk dat het helemaal goed komt ! en ze vond mij rustig praten over het rijden, lol :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Glashelder schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:28:
Ik heb zo'n Belgisch examen gezien bij een TV programma (Het leven zoals het is: autorijschool). Dat zag er, op het parkeren na, niet echt moeilijk uit eerlijk gezegd :+

Gozer die bijna een tegenligger ramde, was geslaagd met als opmerking dat je tegenliggers niet mag hinderen :X En het stomme was nog wel dat die kans zat had om in te halen, maar pas ging inhalen toen die tegenligger eraan kwam...

Maar toch gefeliciteerd hoor ;) ;)
Die heb ik ook gezien. Grappig toen die ene jongen tegen de garage van zijn vader aan knalde met het parkeren maar zijn vader keek eerst naar de deur van de garage i.p.v. de auto. :+ Maar levensgevaarlijk vond ik het als er niet kan worden ingegrepen door een van je ouders. :/ Of je de snelweg op mag of niet, bij 30km/u kan het kaarsje uit gaan wanneer het mis gaat. Wil ik niet mee zeggen dat ik Belgische bestuurders minder vind, absoluut niet maar vind het systeem niet echt veilig, je kunt ook bijv. verkeerde dingen aanleren. Vandaag lesde ik samen met twee andere leerlingen in de auto en is het toch fijn dat er ingrepen kan worden gedaan.

[ Voor 28% gewijzigd door D. Ninjai op 14-03-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Zoo, 1e les achter de rug.

Ging gesmeerd volgens de instructeur, de motor is niet 1 keer afgeslagen, 1 keer moest m'n instructeur remmen omdat ik een situatie iets te laat zag (zebrapad, auto van rechts, fiets) wilde net gaan remmen maar het pedaal zakte net onder m'n voet weg :+

Morgen de 2e + 3e les :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dentheman op 15-03-2007 01:14 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsychoHellDude schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:12:
mijn vriendin is nu bezig met lessen, als ze klaar is zal ik het rijden echt leren aan haar hahaha :-p
ik wil relaxt en veilig naast haar kunnen zitten als ik terug kom van een feestje :-)

hoe zijn jullie meissies met inparken enz???
Gaat bij mij prima hoor. Ik heb overigens ook me theorie + praktijk beide in 1 keer gehaald.
In het begin was ik wat onzeker achter het stuur (tsja, wie niet) en praatte ik mezelf aan dat ik niet achteruit kon inparkeren (ergo, ik durfde het gewoon niet). Maar uiteindelijk werd ik een stuk zekerder, en nu lukt alles prima. Zelfs mijn opa (mister piet-precies wat dat betreft) vind het niet erg om met me mee te rijden, want hij vindt dat ik het perfect kan (wat ie van m'n moeder bijvoorbeeld absoluut niet vindt).

Overigens heb ik het andersom: ik heb mijn rijbewijs eerder gehaald dan me meeste mannelijke vrienden en ik reed daarom altijd. Nu willen ze dat vaak zelf, en ik moet daar soms nog best aan wennen. De meeste rijden ook echt zo, dat ik er nog wel is een hartaanval van ga krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Voor diegene die volgend jaar les gaan nemen en examen gaan doen, zet je schrap gezien CBR de moeilijkheidsgraad opnieuw aan het spannen is.

Ik ben een aantal dingen vergeten (weet niet meer wat er met het theorie-examen gaat gebeuren) wat ook niet mals was toen ik het hoorde maar mijn instructeur heeft uitgelegd dat je dan zelf moet bepalen wanneer je de bijzondere verrichtingen wilt uitvoeren en de examinator kan ook op een moment zeggen "Oké, rijd nu even naar de McDonalds" die een aantal woonwijken verderop zit of "Rijd maar weer terug naar het CBR". Dan wordt het even wat lastiger nu je dan ook moet kijken waar je heen moet. Uiteraard wordt er wel in het begin gepraat hoe het zit met je wegenkennis want anders wordt simpel gehouden met opdrachten zoals dat je moet zorgen dat je op dezelfde weg weer terug komt (er kan ook gebruik maken van navigatie systemen maar weet niet meer wie daar verantwoordelijk is, ik denk de rijschool).

Ik heb dit ook even geoefend tijdens mijn les dat ik terug mag rijden naar het CBR, dat was even wennen dat er niks werd voorgekauwd waar je heen moet maar is uiteindelijk wel zo beter dat dit wordt ingevoerd vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat dat nieuwe examen al lang ingevoerd was per begin 2007. Ze zijn daar al een jaar over bezig geweest :P Ik ken genoeg mensen die juist daarom vaart hebben gezet achter het rijbewijs halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Theorie-examen schijnt eind dit jaar geen meerkeuzevragen te bevatten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Er was nog iets anders met het toekomstige theorie-examen maar dat moet ik aanstaande dinsdag maar vragen. Maar ik ben blij dat ik het zal meemaken met multiple choice vragen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
De 12e toch lekker mijn Theorie B gehaald, 6 fouten, elke fout in één categorie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

D. Ninjai schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:38:
Ik heb dit ook even geoefend tijdens mijn les dat ik terug mag rijden naar het CBR, dat was even wennen dat er niks werd voorgekauwd waar je heen moet maar is uiteindelijk wel zo beter dat dit wordt ingevoerd vind ik.
Gisterochtend zei m'n instructeur ook van rijdt daar maar heen (even langs huis), is helemaal niet moeilijk toch? (mits je enigzins bekend bent :p )

Maar ben gister begonnen met kijken en na een half uurtje had ik dat door, ik rijdt nu zonder aanwijzingen, hoogstens links of rechts, en soms een losse opmerking, maar hij zegt niet meer z'n riedeltjes op (binnen, buiten, links etc.) Hij zei ook dat ik 't wel 's in 16/17 lessen zou kunnen gaan halen, als ik alles zo snel op blijf pikken als nu. Moest hellingproef doen (met/zonder handrem), bochtje achteruit, fileparkeren, rechteruit rijden en ze gingen allemaal de 1e keer foutloos :p

11 april theorie 8)

[ Voor 32% gewijzigd door Dentheman op 16-03-2007 09:21 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

JOW! Ik meld me hier voor de laatste keer! Ik ben geslaagd! Nu nog wachten op dat verdraaide rijbewijs... Dat duurt gewoon 5 werkdagen. Het zou verboden moeten worden :(

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Dentheman schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:20:
[...]

Gisterochtend zei m'n instructeur ook van rijdt daar maar heen (even langs huis), is helemaal niet moeilijk toch? (mits je enigzins bekend bent :p )
Precies, maar als je er niet bekend ben dan wordt er mee rekening gehouden.
Marientjuh schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:29:
JOW! Ik meld me hier voor de laatste keer! Ik ben geslaagd! Nu nog wachten op dat verdraaide rijbewijs... Dat duurt gewoon 5 werkdagen. Het zou verboden moeten worden :(
Tenzij je er een flinke som geld erbij doet dan kan het opeens wel... :| Maar goed, feli. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door D. Ninjai op 16-03-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAAAAAAAAAAAAAA
Net vooor het eerst auto gereden!
Mn eerste les kreeg ik als verrassing! Ben namelijk vandaaag 18 geworden!

Het was echt zooooooooooo leuk om te doen! Mocht alles doen, schakelen, gas geven, sturen, koppeling etc.
Echt ontzettend vet, om het zo maar uit te drukken!

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://fcbfiles.com/jepzonline/got/rijles/DSCN1957500.jpg

ik kan niet wachten op de volgende les! :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 12:51 . Reden: euhm, waarom was mn bericht weg? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst staat die er niet bij en nu 2 keer, sorry.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Wacht maar totdat je bijna klaar bent dan zijn die lessen niet meer zo leuk :o Ik ben echt blij dat ik er vanaf ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
DeluxZ schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:11:
Wacht maar totdat je bijna klaar bent dan zijn die lessen niet meer zo leuk :o Ik ben echt blij dat ik er vanaf ben :)
Klopt, dat komt idd nog wel. ;) Op een duur wordt je zo flauw van dat "officiële rijden'' en "het nieuwe rijden" leren. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Daarom moet je juist gewoon zo goed mogelijk je best blijven doen en doen wat die instructeur zegt. Dan ben je er het snelst van af. :)
Ik vind de rijlessen in ieder geval nog wel leuk. Heb er nu 10 op zitten en het gaat erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Heh, zit nu ff lekker op gemakje topic door te lezen :) God o god wat een verschrikking was die 'les'/'examen' periode 8)7

Heb nogal grote vorm van examenvrees en ben ook 3 keer gezakt omdat ik dan ineens alles wist te vergeten wat me was geleerd :D
Theorie wist ik wel in 1 keer te behalen.

Tijdens het 1e rij-examen werd ik op een smal dijkweggetje tegemoet gereden door een BMW X5,. je kent ze wel, de grote zwarte wagens met koplampen op de hoogte van een 11 jarig kind, ofwel: recht in je gezicht.
Doordat het geval in kwestie nogal luxe was uitgerust en daardoor xenon verlichting had werd ik er aardig door verblind en had ik moeite met inschatten van de situatie.
Redelijk dichtbij bleek dat hij te weinig ruimte over liet en doordat ik met 2 wielen in de berm reed met 30km/u kon hij op 2cm langs de linker spiegel passeren :(
Grofweg idioot, maar de examinator vond het genoeg om mij te laten zakken..

2e keer ging simpelweg vanalles mis en was gewoon geen lekkere rit te noemen :) Examinator liet me door een klein gehucht met veel kromme wegen en scherpe bochten, die nogal onoverzichtelijk waren, rijden
Hierdoor 2 keer een situatie verkeerd ingeschat met gevolg: gezakt (deel 2 :P)

De 3e keer had ik een vrouw als examinator. Ik dacht "die zullen over het algemeen wel wat milder zijn" maar dat viel ook vies tegen :P
Het ritje van en naar CBR ging soepel, wagen goed onder controle, alle handelingen goed verricht en goed opgelet in elke situatie!
Bij terugkomst bij het CBR uitgestapt en het oordeel gekregen: gezakt (deel 3 :P)
Ik kon er niks van maken waarom ze dat zo vond, wilde ze ook niet vertellen, en mijn instructeur werd ook daadwerkelijk boos.
Ik kreeg geld voor een kop koffie van hem zodat hij even met haar kon 'babbelen'. Dat gebabbel kon je in de kantine van het CBR goed volgen en de reden waarom ik gezakt ben is te ernstig voor woorden...
Ik was te geconcentreerd op het rijden waardoor ik geen goed gesprek met mijn bijrijd(st)er kon voeren. :(

Al goed, om maar door te blijven gaan en toch heel graag dat roze papiertje te halen nog maar een keer dat examen aangevraagd.
Bij vertrek bij het CBR stond de handrem er nog lichtjes op, de lampen had ik nog niet aangedaan en de motor sloeg af bij het eerste contact tussen voet en koppeling..
Ik had em eigenlijk al gelijk hangen en geen zin meer in de rest van de rit.
Dit zei ik ook tegen de examinator, maar die zei dat ik het toch maar eventjes moest proberen :) "alle begin gaat moeilijk" zei die nog.
Zo'n 500m van het terrein van het CBR kijk ik op een T-splitsing met stoplichten naar links naar die mooie gebouwen waar de examinator het over had. Op het moment dat ik weer voor me kijk zie ik het rood van het verkeerslicht nog voorbij schieten. De examinator keek nogsteeds naar links naar het gebouw en had volgens mij niks in de gaten. :X
Rest van de rit verliep toch nog goed soepel, maar toen kwam het :D De speciale verrichtingen.
Zenuwachtig als ik was mocht ik achterruit inparkeren :) Ik denk 'makkie' die kan ik wel.
Toen ik goed en wel stil stond keek mijn examinator uit het raam aan zijn kant waar hij een half parkeervak zag en daarnaast direct een stoeprand..
Hij vraagt aan mij wie daar nog zou kunnen staan, waarop ik iets te bijdehand er uit flap: "een invalidekarretje?"

Kerel kwam niet meer bij van het lachen voor 5 minuten, schudde toen met zijn hoofd heen en weer (van links naar rechts en omgekeerd) en vertelde mij dat ik terug naar het CBR kon keren.
Terug bij het CBR had ik het al in de gaten,. 1 speciale verrichting is er 1 te weinig, en met die heerlijke fouten kon het ook niet erg positief zijn.
Tot mijn grote verbazing toen liet hij me slagen met het volgende commentaar: "Je rijd goed, beheerst en verantwoord. Kijkt goed om je heen en anticipeerd goed. Ook heb je de nodige humor om vrolijk te kunnen blijven in het verkeer. Enige puntje wat je wel verbeteren zal is de draaicirkel van je auto kennen :D,. veel plezier!"

De dag daarna men papiertje opgehaald en inmiddels in bijna 2 jaar 80.000 km afgelegd zonder schades en slechts 2 snelheidsbekeuringen beiden in de eerste 4 maanden.(waarvan 1 wel erg duur :X)

Ik heb in ieder geval veels te veel tekst hier neergeschreven, geen idee of jullie er uberhäupt zin in hebben om te lezen, maar mocht je de tijd hebben; doe het maar eens ;)
Heb het geprobeerd zo luchtig mogelijk te vertellen, dus niet zo saai :P
(Voel me dronken zonder 1 druppel alcohol 8)7)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo nu echt maar eens aan het rijbewijs. Theorieboeken op martkplaats kopen leek me wel cheap, of zijn er slimmere oplossingen?

edit. net even gecheckt in utrecht alleen al een lijst rijscholen waar je u tegen zegt.. maar eens even inlezen

[ Voor 31% gewijzigd door Jazzper op 19-03-2007 12:44 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Sjonge anser_man, dat klinkt nogal onterecht, die eerste en de derde keer dat je gezakt bent :/ Dure grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon de boeken gewoon "huren" van mijn rij instructeur. Kreeg een cd-rom en 2 boeken (theorie+ examenopgaven) en betaalde daarvoor geld wat ik terug kreeg zodra ik mijn boeken (en cd rom) weer had ingeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Vanmiddag ligt mijn rijbewijs klaar op het gemeentehuis en kan ik lekker cruisen ^^

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.