Tricky. Op zich is de resolutie laag genoeg om op een 320 te draaien (ik kan alles full (AA/AF) doen op alle spellen op mijn 1280x1024), dus daar heb je de 640 niet voor nodig.Viasco schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:53:
Resolutie: 1440x900 (en het liefst alles op high met AA+AF)
Wat is een betere keus, de 8800GTS 320Mb of de 640Mb versie?
Rest van mijn systeem: C2D E6600, MSI P6N Sli-Fi, 2Gb PC5400, Thermaltake Thoughpower 600W.
Hoe zal de 320Mb presteren in DirectX10 op 1440x900?
Het enige waarbij op die resolutie videogeheugen aan te pas komt is textures met hogere resoluties.
Hoe dat zal verlopen, weet niemand.
Maar ik denk, eerlijk gezegd, dat voor die resolutie 320Mb voor de komende tijd genoeg is.
Maar ik begrijp je dilemma, ik zat met hetzelfde probleem, maar het verschil in geld deed me overstag gaan.
Zelfs Oblivion met QTP3 kan ik draaien nu* (ik ken verder geen games met zo'n zware videogeheugenbelasting).
Op jouw resolutie merk je voorlopig (lees x maanden/jaren) waarschijnlijk geen verschil tussen de kaarten.
* Ik moest wel mijn geheugen upgraden van 1Gb naar 2Gb om dat te kunnen draaien. En, niet geheel onbelangrijk, het schijnt dat de 320 instabiel wordt als je over z'n geheugenlimiet van 320Mb gaat. Ikzelf heb dat, gelukkig, niet meegemaakt, maar er zijn anderen die hier wel last van hebben.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu