[RTS] Supreme Commander - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 24.351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
The Flying Dutchman schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:29:
Voorlopig is supcom zonder mods voor mij uitdagend/uitgebreid genoeg om te blijven spelen. Misschien ga ik later nog wel eens naar mods kijken. Wel zou het leuk zijn om eens een paar nieuwe units erbij te krijgen (bijvoorbeeld iedere faction een nieuwe experimental erbij :)).
Tech 5!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:12
Gister zijn alle punten opnieuw berekend. Bah ik heb flink inleverd. Wel 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe experimental die je kan bouwen door één van elke experimental samen te voegen (denk aan de power rangers met hun kickass robot) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:40:
Wat ik nog altijd mis in supcom zijn de advanced patrol/transport routes.

Als je 'main' transport vernietigd wordt is je transport route helemaal weg... dat blijf ik een k*t systeem vinden.

Bestaat daar een mod voor?
Met de laatste patch kun je meerdere transports selecteren en die samen 1 route laten doen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Adlermann schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:05:
[...]

SonofShagrat vermeldde gister dat het gewoon verwijderd is. Dus jeej.
Nope, werkt nog steeds. :) Moet je alleen niet in een ranked game doen, dan word je gebanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
M411007 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:00:
[...]

Nope, werkt nog steeds. :) Moet je alleen niet in een ranked game doen, dan word je gebanned.
In de hotfix natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36

GmR

Die inmiddels gereleased is. Nog geen release notes, maar hij is heir te vinden:
http://thq.vo.llnwd.net/o..._1.1.3251_to_1.1.3254.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotfix release notes:
Following are the release notes for this Hotfix:

· Shields now protect against UEF and Cybran strategic bombers.

· Disconnection dialog now updates properly, and quiet times will not get stuck at five seconds.

· Aircraft carriers that are building aircraft can no longer be attacked by Interceptors or Air Superiority Fighters.

· Fixed issues relating to how T3 artillery fires.

· Children of children will now die correctly when Czar/Atlantis dies.

· Cybran T2 Sonar hit points increased.

· Engineers will no longer assist a shield generator if the shield has been destroyed. They will now wait until the shield comes back up before assisting

· Strategic Missile Launchers will no longer play the 'Strategic Launch Detected' voice if you simply select a spot to nuke.

· UEF T3 Sonar Platform's rate of fire decreased and damage increased.

· Corona damage radius changed from 0 to 1. This effectively reduces the DPS of the unit.

· New Ferry Beacon Icon.

· Fixed issue that prevented players from moving the cursor to lower third of screen.

· Fixed exploit that let players permanently move the CDR off map.

· dbg_ballistics is no longer usable with cheats off.

· Fixed crash that occurred when players pressed and held middle mouse wheel down and then pressed the End or Home key in game.

· Transport-related tweaks.

· Introduced 500 structure build queue limit.

· Sacrifice retuned
EDIT: Originally incorrectly stated that could not sacrifice on ACU/SCU upgrades; this is still viable but has been retuned..

· Replays downloaded from the GPGnet Replay Vault will no longer cause the replay dialog to fail.

- Sacrifice Exploit on paused SCU/SCU corrected.
Bron: GPGnet forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:09

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Children of children will now die correctly when Czar/Atlantis dies.
lol?

Vind het trouwens wel goed dat ze zoveel patches uitbrengen om alles te verbeteren waar het is fout gegaan...

Heb alleen het gevoel dat de modding community nog niet echt heel hard aan de gang is...
ook nieuwe maps vond ik nog niet zo veel van...

gisteren al zitten zoeken naar wat nieuwe leuke maps, maar nog niet echts iets vets gevonden... hopelijk komt dit nog.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TepelStreeltje schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:06:
[...]

lol?

Vind het trouwens wel goed dat ze zoveel patches uitbrengen om alles te verbeteren waar het is fout gegaan...

Heb alleen het gevoel dat de modding community nog niet echt heel hard aan de gang is...
ook nieuwe maps vond ik nog niet zo veel van...

gisteren al zitten zoeken naar wat nieuwe leuke maps, maar nog niet echts iets vets gevonden... hopelijk komt dit nog.
Er zitten een paar hele goede custom maps in "the vault". Dat is een onderdeel van gpgnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
TepelStreeltje schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:06:
[...]
..
Hier staan ook redelijk wat 3rd party maps.

vb. World Domination 80x80, als je pc krachtig genoeg is en je tijd over hebt. (klik plaatje voor vergroting)
Afbeeldingslocatie: http://www.megamods.de/supcom/pics/worlddomination_map.jpg

of Metal Heck uit TA. Mass extractors kun je overal plaatsen. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/post-66160-1174606906.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/6905/metalheckst1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 13:09

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ohja, die wilde ik nog proberen :D

ik moet denk ik maares reinstall doen en men eigen key gebruiken voor suppcom, kan volgens mij anders niet op The Vault komen (?)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Even domme vraag: hoe kom je bij de screenshots? Waar slaat supcom die op?!

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:55:
[...]
Een nieuwe experimental die je kan bouwen door één van elke experimental samen te voegen (denk aan de power rangers met hun kickass robot) :*)
Dus zeg maar een vliegende mavor-artillery-schietende nuke-bestendige fabriek die bovendien een exteem krachtige laser-beam heeft en anti-air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 04-09 12:42
Risce schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 01:12:
Dus zeg maar een vliegende mavor-artillery-schietende nuke-bestendige fabriek die bovendien een exteem krachtige laser-beam heeft en anti-air?
Klinkt in ieder geval wel als een uitdaging? :+

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Risce schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 01:10:
Even domme vraag: hoe kom je bij de screenshots? Waar slaat supcom die op?!
C:\Documents and Settings\[windows username]\Local Settings\Application Data\Gas Powered Games\SupremeCommander

edit:
Is alleen voor XP idd, zie onder

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:42:
[...]

C:\Documents and Settings\[windows username]\Local Settings\Application Data\Gas Powered Games\SupremeCommander
En voor Vista:
C:\Users\[usernaam]\AppData\Local\Gas Powered Games\SupremeCommander

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
dubbelpost :(

[ Voor 90% gewijzigd door anandus op 09-06-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:42:
[...]

edit:
Is alleen voor XP idd, zie onder
bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Risce schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 01:12:
[...]

Hell yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen hebben momenteel last van CTD's in het spel. Waardoor het spel voor de andere spelers ook vastloopt. Dus verwacht dat je geen potje zal afmaken dit weekend :(

Die nieuwe hotfix zit iets heel fouts in... hopelijk vangen ze het probleem snel.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:06:
Veel mensen hebben momenteel last van CTD's in het spel. Waardoor het spel voor de andere spelers ook vastloopt. Dus verwacht dat je geen potje zal afmaken dit weekend :(

Die nieuwe hotfix zit iets heel fouts in... hopelijk vangen ze het probleem snel.
Ja, ik heb ook meer CTD's (maar niet sinds de hotfix, maar de 51 patch), na één á anderhalf uur *poef* desktop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
anandus schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:14:
[...]
Ja, ik heb ook meer CTD's (maar niet sinds de hotfix, maar de 51 patch), na één á anderhalf uur *poef* desktop :(
Hoeveel gig geheugen heb je? Supcom en mensen met meer dan 2 gig geheugen gaat niet goed samen. Een rare combinatie van een windows bug met sup com. Er is een onofficiele patch daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Adlermann schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:09:
[...]

Hoeveel gig geheugen heb je? Supcom en mensen met meer dan 2 gig geheugen gaat niet goed samen. Een rare combinatie van een windows bug met sup com. Er is een onofficiele patch daarvoor.
Ja, 2Gb. Ik heb die patch ook gedaan (je bedoelt de 'patch' van Madboris?), maar dat heeft niet geholpen.
Hier schijnen meer mensen er last van te hebben, en een devver die zegt dat ze het aan het onderzoeken zijn.
Dus hopen dat het probleem (wat het ook moge zijn) snel opgelost wordt :)

Het schijnt overigens alsnog een geheugenprobleem te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
In halcyon laatst zei iemand iets heel treffends: When the game is bugged, it's not the user end you should investigate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:28:
[...]
Ja, 2Gb. Ik heb die patch ook gedaan (je bedoelt de 'patch' van Madboris?), maar dat heeft niet geholpen.
Hier schijnen meer mensen er last van te hebben, en een devver die zegt dat ze het aan het onderzoeken zijn.
Dus hopen dat het probleem (wat het ook moge zijn) snel opgelost wordt :)

Het schijnt overigens alsnog een geheugenprobleem te zijn
Ik ben erachter :)

Sinds de patch werkt de patch van Madboris* niet meer, omdat de header van Supremecommander.exe overschreven is.
Na de header weer veranderd te hebben werkt-ie weer prima. Maar wel opletten bij de volgende patches dus :)
Problem solved B) In ieder geval voor mij

* Wat de patch van Madboris doet is simpel, het verandert iets in de header van Supremecommander.exe zodat SC ook geheugen >2Gb kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41

xos

Als vervent TA speler kon ik natuurlijk supreme commander niet links laten liggen. Sinds gisteren is mijn pc in staat om het spel te spelen maar ik vind het wel een beetje onoverzichtelijk allemaal. Misschien is het even wennen :)

Als iemand zin heeft om eens een spelletje te spelen op beginnernivo geef maar een gil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hoelang zijn jullie ong. met een missie uit de campagne bezig? Ik doe nu de Cybran omdat ik dat het leukste volk vindt maar eerst was ik een uur of 4 ermee bezig. Ik heb het nu al een stuk beter door en de tijd is gehalveerd maar ik ben wel benieuwd hoe snel jullie dat doen. Niet dat ik er doorheen wil rushen want het is echt een fantastisch spel maar het viel me wel op. Vooral in vergelijking met spellen als C&C 3 enz :+ Vind ik dit toch leuker ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TEAMIKKE op 10-06-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
[b][message=28197569,noline]
Als iemand zin heeft om eens een spelletje te spelen op beginnernivo geef maar een gil.
* 4Real gilt
TEAMIKKE schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:36:
Hoelang zijn jullie ong. met een missie uit de campagne bezig? Ik doe nu de Cybran omdat ik dat het leukste volk vindt maar eerst was ik een uur of 4 ermee bezig. Ik heb het nu al een stuk beter door en de tijd is gehalveerd maar ik ben wel benieuwd hoe snel jullie dat doen. Niet dat ik er doorheen wil rushen want het is echt een fantastisch spel maar het viel me wel op. Vooral in vergelijking met spellen als C&C 3 enz :+ Vind ik dit toch leuker ;)
Heeft supcom ook nog een single player mode :o ;)
Was wel aardig lang bezig met missies daarom ben ik meer skirmisch gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Sinds de laatste patch (niet de nog recentere hotfix) heb ik ook voor het eerst sinds ik SupCom speel een CTD gehad. Was na ongeveer 2,5 uur spelen in een multiplayer pot samen met een vriend van me tegen 3 A.I.'s. Was wel erg balen toen dat gebeurde! Geheugengebruik stond toen ergens op de 4 GB geloof ik, wat dus 2 GB fysiek geheugen en de rest swap dus was. Zal wel ergens een memory-leak zijn... Hoop dat de devvers snel de oorzaak vinden en nog belangrijker fixen!

Wat de campaign betreft, die heb ik helemaal uitgespeeld voor alle 3 de soorten. Erg gaaf, maar het speelt wel erg anders dan skirmishes tegen de AI of multiplayer tegen andere mensen. Gemiddeld deed ik wel 2-3 uur per missie. Vaak genoeg gebouwd tot de unit-limit, en dan pas de objective gehaald, waarna de volgende objective gegeven werd. Als je dan zo'n overmacht hebt sla je de aanval die meestal na het halen van een tussenobjective komt gemakkelijk af. Overigens vond ik de UEF missie 6 (eind-missie) wel de heftigste. Die van Cybran en Aeon waren daarbij vergeleken peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
CTD? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash To Desktop
Ik heb er ook last van sinds de laatste patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Aha. Inderdaad ook gehad dit weekend. Dacht dat het aan GPGNet lag.
Vorige week ook een vastloper gehad waardoor de pc helemaal niet meer reageerde, alles was gewoon bevroren.

Gebeurde allebei pas na een behoorlijke tijd, dus ik blijf gewoon ranked spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
M411007 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:21:
Aha. Inderdaad ook gehad dit weekend. Dacht dat het aan GPGNet lag.
Vorige week ook een vastloper gehad waardoor de pc helemaal niet meer reageerde, alles was gewoon bevroren.

Gebeurde allebei pas na een behoorlijke tijd, dus ik blijf gewoon ranked spelen.
Op het forum van SC staat ook een FAQ voor hardlocks, misschien die even doornemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:41
ik gil ook :) mijn username is rixard in gpgnet

Dit weekend heb ik met een vriend van me online via gpgnet gespeel en ook hij had een ctd na +/- 2u spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Rixard op 11-06-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Haay schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:07:

Wat de campaign betreft, die heb ik helemaal uitgespeeld voor alle 3 de soorten. Erg gaaf, maar het speelt wel erg anders dan skirmishes tegen de AI of multiplayer tegen andere mensen. Gemiddeld deed ik wel 2-3 uur per missie. Vaak genoeg gebouwd tot de unit-limit, en dan pas de objective gehaald, waarna de volgende objective gegeven werd. Als je dan zo'n overmacht hebt sla je de aanval die meestal na het halen van een tussenobjective komt gemakkelijk af. Overigens vond ik de UEF missie 6 (eind-missie) wel de heftigste. Die van Cybran en Aeon waren daarbij vergeleken peanuts.
Goed, ben ik dus niet de enigste :P Briljant spel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41

xos

offtopic:
psst rixard, zet even direct messages aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-09 15:10
Ben nu bijna klaar met de single-player (en dan stort ik me weer op multi :) )
en moet toch zeggen dat ik tot nu toe de 5e missie van UEF de grootste uitdaging vond.

Zal grotendeels komen doordat deze de tijdsdruk had om binnen bepaalde tijd iets af te hebben (zal geen spoiler geven!)

Maar toen ik op de laatste seconde mn zaakje toch nog voor mekaar had gaf me dat een behoorlijke kick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik ben begonnen aan die world domination map met een FFA setting (alle slots bezet, 500 unit cap).

Na 1.5 uur maar gesaved en gestopt. Andere keer weer verder gaan. Heb nu mijn eigen continent LOL. Supreme AI blijft te simpel......
Die sorian AI mod was wel een goede verbetering maar met de nieuwe patch waarin het mod systeem gerevamped werd zorgt die mod ervoor dat SC ubertraag speelt.
Helaas is er ook nog geen nieuwe versie uit van de AI mod welke compatible is met de huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
De officiele map editor is uit :)

Niet meer met tiles slepen en plakken zoals bij TA, maar lekker tekenen en met textures klooien.

Ik denk dat ik eerst maar eens mijn TA maps (vb Spiral Tab en Blazters Beach) ga updaten naar SupCom om te oefenen met deze editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
@Deathraven je moet balanced AI proberen die zijn over het algemeen iets moeilijker dan supreme AI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
thx voor de tip. Ik zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
M411007 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:08:
De officiele map editor is uit :)
Wat houdt dat 'vrijwilligers werk' dat je dan voor gpg moet doen eigenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Ja, afgezien van die spelvaut, kun je misschien antwoord geven op de vraag of het gewoon laten rusten. Jezus, kijk even naar de tijd van de post zeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

xos schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:49:

Gil >:)
Mijn GPG.net naam is coordinator_lelouch

Supcom is een geweldige spel . Meteen op launch gekocht , intensief 3 weken gespeelt maar daarna door carriere switch geen tijd voor gehad , deze week toch weer opgepakt .
Bak er totaal niks meer van nu :X dus ben weer terug naar geavanceerde beginner status :> |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Zo gister even een toernooi op open palms gewonnen. +40 punten yeah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Risce schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:00:
[...]

Ja, afgezien van die spelvaut, kun je misschien antwoord geven op de vraag of het gewoon laten rusten. Jezus, kijk even naar de tijd van de post zeg. :+
ik snap je vraag dan ook niet. Ik geef gewoon aan dat nu eindelijk de mapeditor van GPG is uitgebracht. Iedereen kan die downloaden en dus zullen het aantal 3rd party maps flink gaan toenemen.

Ik heb destijds voor TA ook flink wat maps gemaakt en zal er voor Supcom ook wel een aantal maken. Leuk toch om NL te bouwen als Supcom map? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:01

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

M411007 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:21:
[...]

..... Leuk toch om NL te bouwen als Supcom map? :)
Kijk, dat zijn ideeën... Vond de worldmap (82x82) ook wel leuk, alleen mag die van mij wat gedetailleerder...

Ik ga er ook eens naar kijken (heb in de TA tijd zo rond '99 ook nog wel eens iets in elkaar gefabriekt.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
M411007 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:21:
[...]

ik snap je vraag dan ook niet. Ik geef gewoon aan dat nu eindelijk de mapeditor van GPG is uitgebracht. Iedereen kan die downloaden en dus zullen het aantal 3rd party maps flink gaan toenemen.

Ik heb destijds voor TA ook flink wat maps gemaakt en zal er voor Supcom ook wel een aantal maken. Leuk toch om NL te bouwen als Supcom map? :)
Toen ik de mapeditor wilde downloaden, moest ik me inschrijven voor een 'volunteer program' en aangeven wanneer ik daar tijd voor had. Hadden andere mensen dat niet?

Voor de rest moet je zeker gaan knutselen aan die editor, lijkt me ook leuk, maar met zo'n voorwaarde eraan laat ik het lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Risce schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:44:
[...]

Toen ik de mapeditor wilde downloaden, moest ik me inschrijven voor een 'volunteer program' en aangeven wanneer ik daar tijd voor had. Hadden andere mensen dat niet?

Voor de rest moet je zeker gaan knutselen aan die editor, lijkt me ook leuk, maar met zo'n voorwaarde eraan laat ik het lekker zitten.
Volunteer effort is geheel vrijblijvend. Je hoeft niets te doen als je niets wilt en al helemaal niet in het geval van de mapedito. Ik heb daar ingevuld dat ik geen enkele dag kon. Voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Ik heb hem uiteindelijk ergens anders vandaag gedownload en ben tot de conclusie gekomen dat het niet echt aan mij besteed is. Veels te ingewikkeld en onhandig, typisch iets voor dual-monitor setup (wat ik niet heb).
Herinner je je nog de tijden van de warcraft II editor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik ga die map editor ook maar eens downloaden, lijkt me leuk om mee te klooien.

Ik heb het een paar keer tegen verschillende hard AI gespeeld. Ik ben nou niet echt onder de indruk :(. Ze doen haast niks, soms komt er eens een experimental unit aan tussen een stroom normale units maar die doen ook niks. (de meeste schade die de AI heeft toegebracht was die stomme ufo die neerstorte |:( .

Ik moet het maar een keer online proberen als ik daar tijd voor heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:31:

Ik heb het een paar keer tegen verschillende hard AI gespeeld. Ik ben nou niet echt onder de indruk :(. Ze doen haast niks, soms komt er eens een experimental unit aan tussen een stroom normale units maar die doen ook niks. (de meeste schade die de AI heeft toegebracht was die stomme ufo die neerstorte |:( .

Online is het een héél ander verhaal... ik ben er zelf niet al te goed in moet ik zeggen...
Eéns de tier1 rush voorbij weet ik nooit goed wat te doen en bouw ik maar gezellig verder tot ik vét veel mass/energy heb en begin dan support commanders en experimentals te bouwen.
Die support commanders zijn wel echt sterk... met de shield upgrade (UEF), die nog niet eens zo kostelijk is, zijn ze echt moeilijk stuk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-09 15:10
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:31:

Online zou ik zeker doen. Maar je kunt tegen de AI zeker ook een uitdaging maken: op een zo klein mogelijke map met zoveel mogelijk tegenstanders (supreme/balanced).
Neem bijvoorbeeld de map saltrock colony tegen 4/5 AI... Heeft zelfs Adlerman een hele kluif aan dacht ik zo. :9

Bovendien leer je snel je economy te optimaliseren zodat je online ook redelijk uit de voeten zult kunnen.

btw: Heb sinds de patch niet meer online gespeeld. Heeft T2 veel meer invloed gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik ging gisteren ff een potje online na een lange tijd maar haakte snel af, ben het gewoon alweer redelijk verleerd en spel vereist gewoon zoveel handelingen. Vindt het nog steeds een top spel maar jezus wat is het veel werk wil je er een beetje goed in zijn. Ik ging toen maar een potje cc3 spelen, heerlijk simpel.... >:)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Majari schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:37:
[...]
Neem bijvoorbeeld de map saltrock colony tegen 4/5 AI... Heeft zelfs Adlerman een hele kluif aan dacht ik zo. :9
Dat is al een probleem met mijn processor :(. Die AI is gewoon erg zwaar voor je cpu en met een 3500+ kom je niet ver. Maar ik zal het wel even proberen op saltrock colony ;), ben benieuwd. (potje gaat dan wel langer duren met zo'n trage cpu).

Ik ga dit weekend maar eens online proberen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:13:
[...]
..Ik ga dit weekend maar eens online proberen :D.
Majari schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:37:
[...]
..
btw: Heb sinds de patch niet meer online gespeeld. Heeft T2 veel meer invloed gekregen?
T2 is erg belangrijk nu. Heel goed tegen T1 en ook goed tegen T3.

Online is totaal anders dan tegen AI. Mensen zijn over het algemeen iets slimmer.
Er is ook behoorlijk verschil tussen ranked games en custom games.
De ranked gaan lekker snel en duren meestal 10-20 min. Je hoort hier gematched te worden met mensen van je eigen formaat. Hier leer je veel van als je je replays nakijkt.
Custom games zijn vaker turtle games, vooral op Isis. Hier kun je mensen met allerlei skills tegenkomen.

Ik speel niet veel (4-5 games per week) en toch zit ik al in de top 600. Langzaam ga ik naar de 2000 punten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

M411007 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:46:

Online is totaal anders dan tegen AI. Mensen zijn over het algemeen iets slimmer.
Er is ook behoorlijk verschil tussen ranked games en custom games.
De ranked gaan lekker snel en duren meestal 10-20 min. Je hoort hier gematched te worden met mensen van je eigen formaat. Hier leer je veel van als je je replays nakijkt.
Custom games zijn vaker turtle games, vooral op Isis. Hier kun je mensen met allerlei skills tegenkomen.

Ik speel niet veel (4-5 games per week) en toch zit ik al in de top 600. Langzaam ga ik naar de 2000 punten. ;)
Ik heb het een paar keer op een lan gespeeld. Inderdaad spelen mensen beter dan de AI. (eerste keer dat ik speelde geloofde ik nog heilig in point defence tier 2 :P, totdat er een spin aankwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:11:
[...]

Ik heb het een paar keer op een lan gespeeld. Inderdaad spelen mensen beter dan de AI. (eerste keer dat ik speelde geloofde ik nog heilig in point defence tier 2 :P, totdat er een spin aankwam).
tier 2 point defense is prima voor tech 1 units. En in grote groepen prima voor tech 2 en tech 3. Op ISIS bouw ik gewoon een rij van 20 tech 2 point defense. Muurtje ervoor, shields eromheen en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 10:29
Adlermann schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:25:
[...]tier 2 point defense is prima voor tech 1 units. En in grote groepen prima voor tech 2 en tech 3. Op ISIS bouw ik gewoon een rij van 20 tech 2 point defense. Muurtje ervoor, shields eromheen en gaan met die banaan :)
Mwja en dan komt er een exp unit met wat t3 art+robots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Deniax schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:54:
[...]
Hij heeft het over tech 2 + 3, niet over tech 3 + experimental. Er is altijd een grotere vis.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
[...]
Aanval is de beste verdediging jonge vis in het water }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Kwestie van T3 radar + Artillery batteries bouwen om die weer te counteren ;) Daar komt ook nog bij dat je stealth generators strategisch ook goed kunt benutten. Denk hier bijvoorbeeld aan het maken van enkele verborgen remote artillery batteries om de vijand wat te vertragen. Of een hele verborgen remote war factory (of meerdere).

Een voorbeeld hiervan is een 1 vs 1 potje die ik laatst speelde tegen iemand. Ik had op het speelveld 8 clusters van 2 T2 war factories gebouwd, allemaal met shields en stealth generators. Die war factories waren dusdanig verspreid dat er een constante stroom van T2 tanks zijn kant op reden -vanuit bijna alle richtingen- en dus kon hij geen kant meer op :)

Hij had dit _makkelijk_ kunnen voorkomen door vroeg te gaan scouten en vliegtuigen te laten patrollen, maar hij was té gericht op het turtlen (ingraven). 10 minuten later was ik door zijn verdediging heen gebroken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
In principe heb je t3 nodig om een basis goed aan te vallen late game. Meestal kom je met t2 er net niet doorheen. Of je moet een commander ergens te pakken krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Adlermann schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:12:
In principe heb je t3 nodig om een basis goed aan te vallen late game. Meestal kom je met t2 er net niet doorheen. Of je moet een commander ergens te pakken krijgen :)
TheLittleOne's drops zijn vrij effectief op T2 :) Dat zie je meestal net voor T3 gebeuren.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ben er gister trouwens achter gekomen dat de tier 2 artilery die je kan plaatsen als verdediging erg goed is :). En dan een heleboel overlappende schilden (turtle ja :D). Of een fatboy met zo'n omni rader.

Ik heb soms "lag" problemen als ik mijn geluid aanheb (staat nu uit). Maar dat zal wel aan mijn x-fi liggen....
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:03:
[...]

Kwestie van T3 radar + Artillery batteries bouwen om die weer te counteren ;) Daar komt ook nog bij dat je stealth generators strategisch ook goed kunt benutten. Denk hier bijvoorbeeld aan het maken van enkele verborgen remote artillery batteries om de vijand wat te vertragen. Of een hele verborgen remote war factory (of meerdere).

Een voorbeeld hiervan is een 1 vs 1 potje die ik laatst speelde tegen iemand. Ik had op het speelveld 8 clusters van 2 T2 war factories gebouwd, allemaal met shields en stealth generators. Die war factories waren dusdanig verspreid dat er een constante stroom van T2 tanks zijn kant op reden -vanuit bijna alle richtingen- en dus kon hij geen kant meer op :)

Hij had dit _makkelijk_ kunnen voorkomen door vroeg te gaan scouten en vliegtuigen te laten patrollen, maar hij was té gericht op het turtlen (ingraven). 10 minuten later was ik door zijn verdediging heen gebroken :)
Hebben die stealth generators wel zin als je een omni rader hebt?

[ Voor 63% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 19-06-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:29:
Ben er gister trouwens achter gekomen dat de tier 2 artilery die je kan plaatsen als verdediging erg goed is :). En dan een heleboel overlappende schilden (turtle ja :D). Of een fatboy met zo'n omni rader.

Ik heb soms "lag" problemen als ik mijn geluid aanheb (staat nu uit). Maar dat zal wel aan mijn x-fi liggen....

[...]

het omni gedeelte heeft beperkte range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:29:
Moet je eens naar de replay vault gaan en dan out vs littleone downloaden van gisteren of vandaag. Daar gebruikt out de stealth (tevergeefs, omdat hij later visueel toch ontdekt wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Risce schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:44:
[...]

..
Nee, ik heb hem namelijk niet bij GPG gedownload, maar met een handleiding bij Supcomu. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Laatst online: 10-09 16:32
:) heb het spel net binnen gehad, was me eerste spel dat ik op me nieuwe comp speelde... (ok ik had ook een beetje deze comp daarvoor gekocht :P)

Ziet er echt schitterend uit.

Heb alleen een vraagje. Als ik met de muis naar de zijkant scroll en zo door de map heen ga gaat het me veel te snel. Is dit ook in te stellen?
Ik kan alleen mousescroll speeds als instelling vinden en dat is voor het inzoomen.

Iemand een idee?

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekitch schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:34:
:) heb het spel net binnen gehad, was me eerste spel dat ik op me nieuwe comp speelde... (ok ik had ook een beetje deze comp daarvoor gekocht :P)

Ziet er echt schitterend uit.

Heb alleen een vraagje. Als ik met de muis naar de zijkant scroll en zo door de map heen ga gaat het me veel te snel. Is dit ook in te stellen?
Ik kan alleen mousescroll speeds als instelling vinden en dat is voor het inzoomen.

Iemand een idee?
Kan je veranderen in de opties, ik had daar ook al last van toen ik het voor het eerst speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je nog met je muis over de map scrollen? Gewoon uitzoomen en weer inzoomen op het plekje waar je moet zijn door je pointer op dat plekje te houden. Rollen met dat scrollwiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Laatst online: 10-09 16:32
Ja dat merkte ik ook, maar dat is wel ff flink wennen :)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ekitch schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:24:
Ja dat merkte ik ook, maar dat is wel ff flink wennen :)
op een gegeven moment wil je niet anders meer:
http://www.youtube.com/watch?v=rWeekod30wQ

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Het is hard werken in het spel maar dan heb je tenminste ook echt goede gameplay :)

CC3 is wel grappig om de campaign uit te spelen. Maar online ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Niceheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bah de kans is vrij groot dat ze de 2 v 2 ladder gaan resetten. Weg eerste plek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Adlermann schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:13:
Bah de kans is vrij groot dat ze de 2 v 2 ladder gaan resetten. Weg eerste plek :P
zal je hem wel niet verdiend hebben ;)

*rent hard weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
zijn er nog wat nubs hier die vanavond zin hebben in een gamepie (2v2) over gpg.net?
nick: johnsjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
vanavond kan ik wel spelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Adlermann schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:28:
vanavond kan ik wel spelen denk ik.
ben jij nub dan.. ? :P
Speelde eer gisteren een potje sinds lange tijd en het ging echt slecht, moet zeker een avondje spelen wil ik weer de "feel" krijgen. Ik moet dit spel echt weer spelen, wordt gek van die xbox360 controller :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik wil wel een 3 v 1 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Als dat door gaat post de replay even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
No offense maar dat is redelijk kansloos, tenzij je tegen uber noobs speelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:49:
[...]

No offense maar dat is redelijk kansloos, tenzij je tegen uber noobs speelt :)
Dat hoeft niet eens zo te zijn. Op kaarten zoals open palms heb je een ontzettende mass voordeel. Maar idd je moet niet tegen ervaren spelers spelen dan. Dat kun je dan namelijk nooit winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik zelf daar ook geen reet aan om met meerder personen tegen 1 te spelen :)
Alleen tegen meerde personen is wel erg leuk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik heb weleens een 4 player FFA gedaan op open palms. Ik zat boven en de rest onder. Dat houd je best lang vol, ook al vallen mensen je non stop aan. Maar na een tijdje krijg je toch ademruimte omdat mensen sneaky elkaar gaan aanvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Een GoT FFA lijkt me erg fun, heb nog nooit een FFA gedaan in supcom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
vanavond kan ik niet, morgen en zaterdag wel.

GPG nick; NERDsF1ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
jezus was komen er veel patchtes uit, wou gisteren wat replays kijken hoe er nu een beetje gespeelt wordt aangezien ik al lange tijd niet meer gespeelt heb, doet weer geen enkele replay van gamereplays het :(

De performence is echt flink verbeterd volgens mij, het lijkt allemaal nog smoother te draaien en zelf bij zeer grote battles of wanneer je een erg grote base heb en er overheen scrolt totaal geen fps drops!

Helaas zat ik wel weer in een game met een lagger, echt omg ga neukend geen 2v2 spelen op isis als je amd 2000xp heb!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
De irritaties zijn alweer begonnen, lagger, nil ping, 8 player maps met 2v2, de game lijst die maar niet laad. Jezus laat ze eerst dit eens fixen voordat ze game gaan balancen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Heb hier inderdaad ook last van instabiliteit problemen. Net een potje 3 vs. 2 vs. 2 met meer dan ~2000 units in de map, totdat ik begon te schieten met een Aeon experimental unit. Dit verklaart een hoop:

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y259/Goesiman/SCFout.jpg
Sorry voor de lelijke grootte van het plaatje.

[ Voor 8% gewijzigd door Goesiman op 22-06-2007 17:10 ]

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:51:
De irritaties zijn alweer begonnen, lagger, nil ping, 8 player maps met 2v2, de game lijst die maar niet laad. Jezus laat ze eerst dit eens fixen voordat ze game gaan balancen
Welke 8 player map zit er in de 2 v 2 ranked? Geen toch? Oh wacht Bermuda Locklet ja. maar die is prima te spelen met 2 v 2. Een erg goede en leuke map zelfs. Lag en nil pings zijn niet te fixen. Nil ping komt gewoon door brak geforwarde poorten etc, of routers die niet compatible zijn met sup com (dat gaat ook niet gefixed worden). Ik heb zelf nooit problemen met sup com en ik speel toch echt wel 5 games per dag minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
was ff een irritatie post af wat stoom af te blazen, net weer een lekker potje gedaan. En maar denken dat ik nub ben, sommige mensen bakken er echt totaal niks van :)

Ik speel geen ranked btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Adlermann schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:19:
[...]
Nil ping komt gewoon door brak geforwarde poorten
Bedoel je dat dit user-end opgelost moet worden, als in: dat het de schuld van de incapabele gamer is? Dat is namelijk zeker niet het geval. Het kan niet opgelost worden, omdat supcom niet goed geprogrammeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Risce schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:29:
[...]

Bedoel je dat dit user-end opgelost moet worden, als in: dat het de schuld van de incapabele gamer is? Dat is namelijk zeker niet het geval. Het kan niet opgelost worden, omdat supcom niet goed geprogrammeerd is.
7(8)7

nil pings worden inderdaad veroorzaakt door slecht geforwarde poorten en overijverige firewalls. In tegenstelling tot veel andere RTS-en is Supreme Commander een peer-to-peer game. Iedereen en niemand is de server. Dit heeft als voordeel dat je niet afhankelijk bent van servers gehost door GPG, of dat een wegvallende speler die de 'host' was er niet voor zorgt dat de game voorbij is.
Het nadeel is dat spelers controle moeten hebben over het verkeer wat naar je PC gaat. Niet iedereen heeft die mogelijkheid en/of kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Kanarie schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:48:
[...]

7(8)7

nil pings worden inderdaad veroorzaakt door slecht geforwarde poorten en overijverige firewalls. In tegenstelling tot veel andere RTS-en is Supreme Commander een peer-to-peer game. Iedereen en niemand is de server. Dit heeft als voordeel dat je niet afhankelijk bent van servers gehost door GPG, of dat een wegvallende speler die de 'host' was er niet voor zorgt dat de game voorbij is.
Het nadeel is dat spelers controle moeten hebben over het verkeer wat naar je PC gaat. Niet iedereen heeft die mogelijkheid en/of kennis.
Idd en het multiplayer gedeelte hebben ze gewoon gekocht ipv zelf gemaakt. Zelfde systeem als coh.
http://www.quazal.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben wel te spreken over het multiplayer systeem... gasten met een nil ping moeten gewoon elke keer gekickt worden tot ze het oplossen. Op het forum van gpgnet staat goed genoeg uitgelegd dat je alles moet forwarden en met laten excluden door je firewall.

Trouwens vind ik wel dat het programma moet kunnen detecteren of iemand een dual-core heeft of niet. Laatst een potje 3v3 op seton... en dan blijkt het na een tijdje zo traag te gaan dat het gewoon zo tering lang duurt.... en dan wordt er uiteraard rondgevraagd of iedereen dual-core heeft.. en uiteraard zegt de persoon met single core helemaal niets.
Goddomme mensen.. als je maar 1 core hebt.. waag het niet om grote maps met 3v3 te spelen :p

verder is het ook jammer dat ik het altijd voor elkaar krijg om bij een custom game van 3v3 samen te moeten werken met één of andere newbie die er geen fuck van kan en je uiteraard een pro speler tegen je hebt. Het gevolg is gewoon een overduidelijke loss, omdat die newbie een gat in je verdediging laat, jij moet assisteren, grond verliest en niet goed kan focussen op je eco.
maar misschien moet ik wat minder sociaal spelen en die gasten gewoon dood laten gaan zonder moeite te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Adlermann schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:13:
Please note that the 2v2 ranked ladder will be reset in the near future, but the top 20 teams and the #1 team will receive award recognition via avatars for their efforts
Och, je krijgt er toch een leuke avatar voor terug :)
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste