[RTS] Supreme Commander - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 24.348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:49

JJJ

Ik vraag me af of de AI code ook verbeterd is dat het spel ook beter te draaien is op tragere (niet-dualcore) computers? De "game lag" na een tiental minuten spelen was altijd een grote domper op het plezier.

Kan iemand vertellen of dit significant verbeterd is? Ik heb wel een opmerking gezien over 10% meer fps maar dat zegt relatief weinig in een spel als supcom dat vooral cpu-dependent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Van wat ik gelezen heb is de performance met de patch enorm omhoog gegaan en kunnen mensen met tragere computer het spel nu ook spelen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
JJJ schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:13:
Ik vraag me af of de AI code ook verbeterd is dat het spel ook beter te draaien is op tragere (niet-dualcore) computers? De "game lag" na een tiental minuten spelen was altijd een grote domper op het plezier.

Kan iemand vertellen of dit significant verbeterd is? Ik heb wel een opmerking gezien over 10% meer fps maar dat zegt relatief weinig in een spel als supcom dat vooral cpu-dependent is.
valt mee, als je cpu alles kan bijhouden, wat met een snelle dual core geen probleem moet zijn komt de vga power in het spel. Bij mij is het spel ook meer bottle necked door enigzins matig geschreven vga-code. Bij extreem veel units in beeld dropt me fps behoorlijk, kijk ik ergens anders of zoom ik wat verder uit draait alles smooth, ongeacht hoeveel units.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27
anandus schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:52:
Ja, en door mensen zoals jij is er geen hol aan (voor mij) om online te spelen ;)
(Geen flame, hoor, ik begrijp dat er mensen zijn die dat leuk vinden, maar voor mij hoeft het niet, dus hou ik het bij skirmish)
Of je doet zoals ik, vind een SupCom maatje die ongeveer dezelfde speelstijl heeft als jij, en gaat daarmee samen in een team tegen AI tegenstanders (ook samen in een team) spelen. In het begin hadden we het al moeilijk om samen tegen één Supreme AI te winnen. Inmiddels lukt het ons te winnen tegen 2 Supreme AIs die samen in een team zitten. Dus gaan we naar wat grotere maps en voegen er nog een AI aan toe, en zo verder. Over het algemeen zitten we al ruim in de T3 & Experimentals voordat we vijandige commanders opblazen.

Wel eens een rush potje gedaan waarbij we al in de T1 fase 2 beide AI commanders kapot schoten, maar een langer potje met je basis opbouwen en met zwaar geschut ten strijde trekken vinden wij gewoon leuker. Smaken verschillen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Haay schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:38:
[...]

Of je doet zoals ik, vind een SupCom maatje die ongeveer dezelfde speelstijl heeft als jij, en gaat daarmee samen in een team tegen AI tegenstanders (ook samen in een team) spelen. In het begin hadden we het al moeilijk om samen tegen één Supreme AI te winnen. Inmiddels lukt het ons te winnen tegen 2 Supreme AIs die samen in een team zitten. Dus gaan we naar wat grotere maps en voegen er nog een AI aan toe, en zo verder. Over het algemeen zitten we al ruim in de T3 & Experimentals voordat we vijandige commanders opblazen.

Wel eens een rush potje gedaan waarbij we al in de T1 fase 2 beide AI commanders kapot schoten, maar een langer potje met je basis opbouwen en met zwaar geschut ten strijde trekken vinden wij gewoon leuker. Smaken verschillen... :)
hehe probeer de ai eens te tower rushen, heb je hem binnen 5-10 min down :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
[...]

Zo hebben wij het ook gedaan, werkt perfect we spelen nu tegen 4 Balanced AI's in één team op mappen van 10x10 en aangezien we het nog wel beetje leuk vinden om te turtellen duren de potjes nog wel lang, maar soms zijn ze ook alle vier binnen no-time dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Dat is ook het plan.
Moet alleen nog mijn broer overhalen :P
Maar zoiets wil ik inderdaad doen, lekker co-ops tegen de AI :)

Weet iemand overigens wanneer de map-editor uitkomt. Er zijn écht te weinig maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
anandus schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:51:
[...]
Dat is ook het plan.
Moet alleen nog mijn broer overhalen :P
Maar zoiets wil ik inderdaad doen, lekker co-ops tegen de AI :)

Weet iemand overigens wanneer de map-editor uitkomt. Er zijn écht te weinig maps.
Zijn jullie beginnende spelers? Heb je keertje zin om tegen elkaar te spelen (2vs2) want ik met kameraad spelen nu ook veel tegen AI maar die worden beetje voorspelbaar, maar meteen tegen goede lui is ook niet echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Koop hem gewoon en ga via gpg.net spelen, ben je binnen no-time veteraan 8)
Het stikt op gpg net van : noob only games, ik weet zeker dat dat meer fun is dan tegen de ai te spelen :)

[ Voor 41% gewijzigd door evilpin0 op 24-05-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mensen ook niet begrijpen is dat je altijd wel in t3 uitkomt (nu iets minder trouwens) in snelle games. Tegen goede tegenstanders vecht je in t1,t2,t3 en soms ook experimentals. Zoals ik laatst in de game vs blazinglazers had. Je probeert gewoon eerst je tegenstander in t1 stuk te krijgen, lukt dat niet, snel naar t2, lukt dat neit snel naar t3 enzv. Je kunt tegenwoordig er ook voor kiezen om t1 over te slaan. Kost je wat eco in het begin maar je rhino's owen t1 units :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
evilpin0 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:15:
Koop hem gewoon en ga via gpg.net spelen, ben je binnen no-time veteraan 8)
Het stikt op gpg net van : noob only games, ik weet zeker dat dat meer fun is dan tegen de ai te spelen :)
Het vervelende is dat er soms lolbroeken mee gaan doen die zo'n meest efficiënt build order lijstje naast zich hebben liggen uitgewerkt tot t3. Ik speel alleen voor de fun en met zulke tegenstanders is de lol er snel af.

Maar over het algemeen zijn het leukere potjes dan wanneer je tegen een ai speelt die wat routines afwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:24:
[...]

Het vervelende is dat er soms lolbroeken mee gaan doen die zo'n meest efficiënt build order lijstje naast zich hebben liggen uitgewerkt tot t3. Ik speel alleen voor de fun en met zulke tegenstanders is de lol er snel af.

Maar over het algemeen zijn het leukere potjes dan wanneer je tegen een ai speelt die wat routines afwerkt.
van verliezen leer je het meest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
evilpin0 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:00:
[...]

van verliezen leer je het meest :)
Nou, ik heb niet de intentie om een pro te worden of om uberhaupt ranked te gaan spelen. Dus een leuk potje waar ik lekker kan aanklooien heb ik liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:24:
[...]

bedoel je een fysieke lijst? En waar kan ik die zien?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Risce schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:07:
[...]

bedoel je een fysieke lijst? En waar kan ik die zien?
Zo leer je niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 02:57
Nog iemand last van dat het spel steeds blijft hangen wanneer je online speelt? Sinds de laatste patch blokkeert het spel op een willekeurig tijdstip (3-20min). Ofwel freezed het scherm en krijg ik een sound loop te horen. Ofwel gaat 'm automatisch naar de desktop met de melding dat supcom niet meer reageert! Zeer vervelend en niet alleen voor mij! Voor de patch had ik nooit problemen hiermee.

specs:

intel dual core E6600
asus mb
2gig ram OCZ pc6400
creative sound blaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb rare problemen met me mods, als ik de game wil launchen cracht supcom en dan krijg ik deze error log ...
Invalid value for ERuleBPUnitCommandCaps at 0x1ad65d0c: RULEUCC_Attack|RULEUCC_Stop|RULEUCC_Move|RULEUCC_SiloBuildTactical|RULEUCC_Tactical|RULEUCC_WeaponToggle|RULEUCC_RetaliateToggle|RULEUCC_Patrol|RULEUCC_Dive|RULEUCC_Guard
Program : C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Supreme Commander\bin\SupremeCommander.exe
Cmd line arguments :
Callstack:
Unknown symbol (address 0x255ce8fb)
Last 100 lines of log...
icon="/textures/ui/common/dialogs/mod-manager/generic-icon_bmp.dds",
location="/mods/exavierunitpack",
name="Exavier's Unit Additions & Modifications v1.6",
selectable=true,
shadowdir="/shadow",
ui_only=false,
uid="/mods/exavierunitpack/mod_info.lua",
url="",
version=1.6000000238419
},
{
author="Gas Powered Games",
copyright="Copyright ᄅ 2006, Gas Powered Games",
description="Increases resource production. (X2)",
exclusive=false,
hookdir="/hook",
icon="/textures/ui/common/dialogs/mod-manager/generic-icon_bmp.dds",
location="/mods/resourcerich",
name="Resource Rich",
selectable=true,
shadowdir="/shadow",
ui_only=false,
uid="74A9EAB2-E851-11DB-A1F1-F2C755D89593",
url=" http://www.gaspoweredgames.com",
version=1
}
}
Hooked /lua/system/Blueprints.lua with /mods/resourcerich/hook/lua/system/Blueprints.lua
Loading blueprints...
DISK: FindFiles /effects/*.bp
DISK: FindFiles /env/*.bp
DISK: FindFiles /meshes/*.bp
DISK: FindFiles /projectiles/*.bp
DISK: FindFiles /props/*.bp
DISK: FindFiles /units/*.bp
Hooked /units/uab2304/uab2304_unit.bp with /mods/exavierunitpack/hook/units/uab2304/uab2304_unit.bp
Hooked /units/uas0201/uas0201_unit.bp with /mods/exavierunitpack/hook/units/uas0201/uas0201_unit.bp
Hooked /units/uas0304/uas0304_unit.bp with /mods/exavierunitpack/hook/units/uas0304/uas0304_unit.bp
Hooked /units/ueb2304/ueb2304_unit.bp with /mods/exavierunitpack/hook/units/ueb2304/ueb2304_unit.bp
Hooked /units/ues0201/ues0201_unit.bp with /mods/exavierunitpack/hook/units/ues0201/ues0201_unit.bp
Hooked /units/ues0304/ues0304_unit.bp with /mods/exavierunitpack/hook/units/ues0304/ues0304_unit.bp
Hooked /units/urb2304/urb2304_unit.bp with /mods/exavierunitpack/hook/units/urb2304/urb2304_unit.bp
Hooked /units/urs0201/urs0201_unit.bp with /mods/exavierunitpack/hook/units/urs0201/urs0201_unit.bp
Hooked /units/urs0302/urs0302_unit.bp with /mods/exavierunitpack/hook/units/urs0302/urs0302_unit.bp
Hooked /units/urs0304/urs0304_unit.bp with /mods/exavierunitpack/hook/units/urs0304/urs0304_unit.bp
DISK: FindFiles /mods/exavierunitpack/*.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ema20001/ema20001_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ema20002/ema20002_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ema30001/ema30001_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ema30002/ema30002_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ema30003/ema30003_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ema30004/ema30004_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ema30005/ema30005_personalshield_mesh.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ema30005/ema30005_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ema30006/ema30006_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ema3b003/ema3b003_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ema4b001/ema4b001_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/emc20001/emc20001_unit.bp
Loading module '/lua/ui/lobby/ainames.lua'
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/emc20002/emc20002_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/emc30001/emc30001_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/emc30002/emc30002_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/emc30003/emc30003_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/emc30004/emc30004_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/emc30005/emc30005_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/emc30006/emc30006_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/emc3b001/emc3b001_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/emc3b002/emc3b002_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/emc3b003/emc3b003_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/eme20001/eme20001_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/eme20002/eme20002_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/eme30001/eme30001_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/eme30002/eme30002_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/eme30003/eme30003_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/eme30004/eme30004_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/eme30005/eme30005_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/eme30006/eme30006_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/eme3b003/eme3b003_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/eme4b001/eme4b001_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/uab2304/uab2304_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/uas0201/uas0201_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/uas0304/uas0304_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ueb2304/ueb2304_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ues0201/ues0201_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/ues0304/ues0304_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/urb2304/urb2304_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/urs0201/urs0201_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/urs0302/urs0302_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/hook/units/urs0304/urs0304_unit.bp
applying blueprint mod /mods/exavierunitpack/mod_units.bp
DISK: FindFiles /mods/resourcerich/*.bp
Registering blueprints...
OpenMovie /movies/FMV_loading02.sfd: 544
Preparing movie /movies/FMV_loading02.sfd: 544
Playing movie c:\program files\thq\gas powered games\supreme commander\movies\fmv_loading02.sfd: 544
Weet iemand hier meer over? Vind het maar raar bij alle andere mensen werken die mods gewoon ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12
Dj Omith schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:23:
Ik heb rare problemen met me mods, als ik de game wil launchen cracht supcom en dan krijg ik deze error log ...

[...]

Weet iemand hier meer over? Vind het maar raar bij alle andere mensen werken die mods gewoon ...
Zo ver ik weet moet je alle niet GPG mod uninstallen en wachten tot de makers met een nieuwe versie uitkomen.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik supcom eens uninstallen en dan zonder patch die mods proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de nieuwe patch werken alle oude mods niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
IceBlue schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 07:40:
Nog iemand last van dat het spel steeds blijft hangen wanneer je online speelt? Sinds de laatste patch blokkeert het spel op een willekeurig tijdstip (3-20min). Ofwel freezed het scherm en krijg ik een sound loop te horen. Ofwel gaat 'm automatisch naar de desktop met de melding dat supcom niet meer reageert! Zeer vervelend en niet alleen voor mij! Voor de patch had ik nooit problemen hiermee.
Ik heb wel eens tijdens het spelen van SupCom via een pseudo LAN verbinding (Hamachi, en ja, we hebben allebei SupCom gekocht, maar dit werkt gewoon prettig) dat de game soms even bevriest. Net also iemand op pause heeft gedrukt, alleen dat is het dus niet. En na 2-3 seconden gaat de game weer verder. Vreemd. Gelukkig geen last van crash to desktop gehad.

Misschien heeft het te maken met m'n Soundblaster Audigy kaart? Maar ja, in Vista werkt die toch niet in hardware accellerated mode, net als elke andere willekeurige geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Haay schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:19:
[...]

Ik heb wel eens tijdens het spelen van SupCom via een pseudo LAN verbinding (Hamachi, en ja, we hebben allebei SupCom gekocht, maar dit werkt gewoon prettig) dat de game soms even bevriest. Net also iemand op pause heeft gedrukt, alleen dat is het dus niet. En na 2-3 seconden gaat de game weer verder. Vreemd. Gelukkig geen last van crash to desktop gehad.

Misschien heeft het te maken met m'n Soundblaster Audigy kaart? Maar ja, in Vista werkt die toch niet in hardware accellerated mode, net als elke andere willekeurige geluidskaart.
Ja, sound loop errors zijn al in dit topic besproken en heeft te maken met bepaalde geluidskaarten op hardware acceleration. Zoek maar in het topic, IceBlue. Of ga naar forums.gaspowered.com

Die kleine freezes in-game heeft te maken ermee dat een speler's cpu even de rekenkracht niet meer trekt. Kun je zien als je console ingaat, en dan ren_shownetworkstats intypt. Met dezelfde command zet je dit ook weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net bekeken, erg gave match :)

Leuk om te zien dat de variatie in de units een stuk groter is geworden en dat er daarom tijd was om gebruik te maken van de (goedkoper geworden) Experimentals.

Ik durf er verder geen commentaar op te leveren, omdat ik zelf geen goede speler ben. Zou ik het wel durven, dan zou ik zeggen dat je micro beter zou kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:23:
[...]

Leuk om te zien dat de variatie in de units een stuk groter is geworden en dat er daarom tijd was om gebruik te maken van de (goedkoper geworden) Experimentals.

Ik durf er verder geen commentaar op te leveren, omdat ik zelf geen goede speler ben. Zou ik het wel durven, dan zou ik zeggen dat je micro beter zou kunnen :P
micro is voor starcraft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 02:57
Risce schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:36:
[...]

Ja, sound loop errors zijn al in dit topic besproken en heeft te maken met bepaalde geluidskaarten op hardware acceleration. Zoek maar in het topic, IceBlue. Of ga naar forums.gaspowered.com
Ik vind het toch raar dat het pas is na de patch ervoor had ik geen enkel probleem :( . En ik ben blijkbaar ook niet de enige volgens het gaspowered forum. Maar daar ben ik niet veel mee. Ik wil kunnen spelen hatelijke patch |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IceBlue schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:02:
[...]

Ik vind het toch raar dat het pas is na de patch ervoor had ik geen enkel probleem :( . En ik ben blijkbaar ook niet de enige volgens het gaspowered forum. Maar daar ben ik niet veel mee. Ik wil kunnen spelen hatelijke patch |:(
Heb je hardware acceleratie van het geluid al helemaal uit gezet? Dat fixt het meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:34:
[...]

micro is voor starcraft :D
Dat lijkt me kort door de bocht. Het hangt in Supreme Commander misschien niet af van één unit meer of minder, maar ik heb ook redelijk wat replays gezien waarin men erg goede controle had over hun units en daarmee toch de overhand kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:58:
[...]

Dat lijkt me kort door de bocht. Het hangt in Supreme Commander misschien niet af van één unit meer of minder, maar ik heb ook redelijk wat replays gezien waarin men erg goede controle had over hun units en daarmee toch de overhand kreeg.
Klopt. Ik moet het vooral hebben van de early ko. Zo hard mogelijk economy raiden zodat ik gewoon meer kan bouwen. Vervelende is alleen dat ik door al het 2 vs 2 spelen het 1 vs 1 wat verleerd ben. Zit weer net in de top 100 van de 1 v1, terwijl dat top 50 pas. Gelukkig sta ik op de 2 v 2 ladder nog wel op 1 :)

[ Voor 17% gewijzigd door Adlermann op 25-05-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:23:
[...]

Meer aandacht voor economie. BlazingLasers had op een gegeven moment 3x zoveel mass income terwijl Adlermann map control had.

Veel monkeylords bouwen was een goed idee, maar met een economie die te ver achterloopt kun je niet op tegen galactic colusses.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kanarie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:48:
[...]

Meer aandacht voor economie. BlazingLasers had op een gegeven moment 3x zoveel mass income terwijl Adlermann map control had.

Veel monkeylords bouwen was een goed idee, maar met een economie die te ver achterloopt kun je niet op tegen galactic colusses.
Klopt, maar ik ben nu geen econ whore. Ik speel cybran omdat ik een early game kill will hebben. In 2 v 2 speel ik aeon omdat die gewoon net iets langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Adlermann schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:03:
[...]

Klopt, maar ik ben nu geen econ whore. Ik speel cybran omdat ik een early game kill will hebben. In 2 v 2 speel ik aeon omdat die gewoon net iets langer duren.
Als je deze battle had willen winnen zul je toch meer met je econ. bezig moeten zijn. In het begin doet BlazingLasers beide. Hij bouwt een sterke economie op en een grote troepenmacht.

De Scathis die je bouwt kan niet op fullspeed schieten vanwege energietekort. Door dit energietekort zie je T3 bombers niet aankomen die je Scathis vervolgens vernietigen.
Na het vernietigen van de Scathis ga je Monkeylords bouwen, en dan krijg je echte kansen. Na een tijdje heb je er 3 richting de basis lopen, maar ze staan tegen elkaar aan te rijden ipv in formatie recht vooruit. Bouw er vijf en laat die in een rijtje over de basis van BlazingLasers heenlopen, ben je klaar.
In plaats daarvan zijn er 3 aanvalsgolven die allemaal gestopt worden door de ingegraven BlazingLasers. Die bouwt vrolijk 3 GC's en 3 CZAR's en maakt de game af.
Leuke game om te kijken, en erg jammer dat je verliest :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kanarie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:13:
[...]

Als je deze battle had willen winnen zul je toch meer met je econ. bezig moeten zijn. In het begin doet BlazingLasers beide. Hij bouwt een sterke economie op en een grote troepenmacht.

De Scathis die je bouwt kan niet op fullspeed schieten vanwege energietekort. Door dit energietekort zie je T3 bombers niet aankomen die je Scathis vervolgens vernietigen.
Na het vernietigen van de Scathis ga je Monkeylords bouwen, en dan krijg je echte kansen. Na een tijdje heb je er 3 richting de basis lopen, maar ze staan tegen elkaar aan te rijden ipv in formatie recht vooruit. Bouw er vijf en laat die in een rijtje over de basis van BlazingLasers heenlopen, ben je klaar.
In plaats daarvan zijn er 3 aanvalsgolven die allemaal gestopt worden door de ingegraven BlazingLasers. Die bouwt vrolijk 3 GC's en 3 CZAR's en maakt de game af.
Leuke game om te kijken, en erg jammer dat je verliest :)
Ja ik ben nu al aan het oefenen met econ whoren. Het moet gewoon. Turtle players zijn na de patch sterker geworden. Defenses missen nu niet meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja ik weet het er zijn al genoeg performance issue posts. Maar ik heb dit spel gespeeld op een athlon 64 3200 1gig en een 7600gt, en was alles behalve onder de indruk (van de performance, spel zelf was wel naar verwachting) dit was op een 1680*1050 resolutie.
Nu wil ik een nieuwe pc kopen, voornamelijk voor andere dingen, maar ik vroeg mij af of supreme commander goed te draaien is op het volgende systeem:

core 2 duo 2.13 ghz
4gig ram
geforce 8600gt

En dan op een 1900*1200 resolutie.
Want de videokaart zou niet zo heel veel uit moeten maken toch? En ik speel eigenlijk geen spellen (ja op de xbox 360), dus om nu een hele dure videokaart te kopen alleen voor supreme commander vind ik ook wat overdreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Het spel is op de nieuwe generaties dual core gewoon goed te spelen. Videokaart is inderdaad van ondergeschikt belang. Beetje gig is ook handig, 4 is veel meer dan genoeg.

Je snelheid online hangt echter af van andermans systemen, aangezien het p2p is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
jezus kan echt geen goede game vinden op gpg.net, spel lijkt wel dood zo weinig spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:20:
jezus kan echt geen goede game vinden op gpg.net, spel lijkt wel dood zo weinig spelers.
Het is de laatste tijd weer drukker. Zelfs freeport zit regelmatig vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
evilpin0 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:20:
Daarnaast heb je blijkbaar 's middags gecheckt, dus dan ligt USA te slapen, is EU aan het werken en zijn die paar Aussies aan het gamen (en dan heb je dus een veels te hoge ping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Risce schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:59:
[...]

Daarnaast heb je blijkbaar 's middags gecheckt, dus dan ligt USA te slapen, is EU aan het werken en zijn die paar Aussies aan het gamen (en dan heb je dus een veels te hoge ping).
Net waren er 1200 mensen online. Maar met aussies kun je prima sup com spelen. Zo rond de 500 is nog prima speelbaar met sup com. Hoger wordt wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Frustrerend zeg.

Gisteren eindelijk een LAN met mijn broer, 2v2, ging helemaal prima... tot mijn computer eruit klapt.

En wat blijkt? Er is geen multiplayer save oid gemaakt. Sterker nog: Je kán niet eens saven in een multiplayer-potje 8)7
En reconnecten zit er blijkbaar ook niet in :(

Wat slordig dat ze dit ingebouwd hebben.

Ik en mijn broer hebben 2 keer gespeeld. De eerste keer klapte ik er na bijna 2 uur uit en de tweede keer klapte mijn broer er na anderhalf uur uit.
In een derde potje hadden we geen zin meer, aangezien er dus geen save-functie in zit.

Geen SC-LAN meer dus ;(

Weet iemand een mod om een multiplayer-save te maken of om te reconnecten ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:28:
Frustrerend zeg.

Gisteren eindelijk een LAN met mijn broer, 2v2, ging helemaal prima... tot mijn computer eruit klapt.

En wat blijkt? Er is geen multiplayer save oid gemaakt. Sterker nog: Je kán niet eens saven in een multiplayer-potje 8)7
En reconnecten zit er blijkbaar ook niet in :(

Wat slordig dat ze dit ingebouwd hebben.

Ik en mijn broer hebben 2 keer gespeeld. De eerste keer klapte ik er na bijna 2 uur uit en de tweede keer klapte mijn broer er na anderhalf uur uit.
In een derde potje hadden we geen zin meer, aangezien er dus geen save-functie in zit.

Geen SC-LAN meer dus ;(

Weet iemand een mod om een multiplayer-save te maken of om te reconnecten ofzo? :)
Reconnecten zou moeten werken, dat werkt online meestal wel. Multiplayer save is niet mogelijk en zal ook nooit mogelijk worden. De engine is daar niet voor gebouwd en ik vind het ook niet nodig eigenlijk. Wat waarschijnlijk gebeurde is dat er een desync plaats vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:38:
[...]

Reconnecten zou moeten werken, dat werkt online meestal wel. Multiplayer save is niet mogelijk en zal ook nooit mogelijk worden. De engine is daar niet voor gebouwd en ik vind het ook niet nodig eigenlijk. Wat waarschijnlijk gebeurde is dat er een desync plaats vond.
Nee, hij klapte eerst bij mij, later bij mijn broer eruit. Een good old CTD :)
(Zoals om de x kwartier/uur gebeurd bij SC).
Of krijg je een CTD bij een desync?

En waarom zou een multiplayer-save niet nodig moeten zijn?
Niet iedereen heeft tijd om een hele avond te gamen en wil misschien saven na 1 of 2 uurtjes, of gewoon voor de zekerheid.
Daarnaast, het is 2007, je mag toch wel hopen dat tegenwoordig een multiplayer-save normaal zou zijn :P

Ik kan begrijpen dat het voor online-potjes niet nodig is, maar voor een LAN lijkt het me een ander verhaal, ook omdat de tegenargumenten (savegames zouden te groot zijn, etc.) dan niet opgaan :)

Maar reconnecten zou moeten werken? Ook als ik de game host en ik heb een CTD? Dan kan ik gewoon proberen te reconnecten? :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 28-05-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:43:
[...]
Nee, hij klapte eerst bij mij, later bij mijn broer eruit. Een good old CTD :)
(Zoals om de x kwartier/uur gebeurd bij SC).
Of krijg je een CTD bij een desync?

En waarom zou een multiplayer-save niet nodig moeten zijn?
Niet iedereen heeft tijd om een hele avond te gamen en wil misschien saven na 1 of 2 uurtjes, of gewoon voor de zekerheid.
Daarnaast, het is 2007, je mag toch wel hopen dat tegenwoordig een multiplayer-save normaal zou zijn :P

Ik kan begrijpen dat het voor online-potjes niet nodig is, maar voor een LAN lijkt het me een ander verhaal, ook omdat de tegenargumenten (savegames zouden te groot zijn, etc.) dan niet opgaan :)

Maar reconnecten zou moeten werken? Ook als ik de game host en ik heb een CTD? Dan kan ik gewoon proberen te reconnecten? :)
Meestal krijgt jeen ctd bij een desync. Multiplayer save is in supcom niet mogelijk ivm de simulatie, het was te ingewikkeld om op elk moment state bij te gaan houden. (dat was de verklaring van unclean-beast, programmeur aan sup com).

reconnecten werkt niet bij CTD, dat had ik even gemist. Als je internet even stopt en dat kun je weer fixen dan kun je gewoon verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Valt het jullie ook op dat na de patch er opeens weer desyncs optreden? Is hier al een fix voor gemaakt? Of hebben jullie zelf iets bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren die patch geinstalleerd en met 3 vrienden (samen 4 dus) het gespeeld en wat een briljante patch. Pathfinding is 10 keer beter, geen lag door AA als je vliegt met scouts over iemands basis. Ook is de menu fijner, je ziet nu direct waar je je SupCom kiest. En die no rush option is ook wel leuk.

Mijn vriend wist gisteren in 28 minuten een Strategic Missile Launcher te bouwen (wel double recourses natuurlijk). Kan je het voorstellen? 28 minuten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:47:
[...]
reconnecten werkt niet bij CTD, dat had ik even gemist. Als je internet even stopt en dat kun je weer fixen dan kun je gewoon verder spelen.
Aha.

Dus als ik een CTD krijg, moet ik even de netwerkkabel eruitpluggen, weer erinpluggen, ondertussen SC weer opstarten en dan kan ik reconnecten? :)
(Dat zou wel fijn zijn, namelijk :) )
Of even de netwerkverbinding disbablen en weer enablen, scheelt me weer op mijn knieën gaan :P

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 28-05-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:14:
[...]
Aha.

Dus als ik een CTD krijg, moet ik even de netwerkkabel eruitpluggen, weer erinpluggen, ondertussen SC weer opstarten en dan kan ik reconnecten? :)
(Dat zou wel fijn zijn, namelijk :) )
Of even de netwerkverbinding disbablen en weer enablen, scheelt me weer op mijn knieën gaan :P
Euh nee. Je kunt alleen reconnecten als sup com blijft draaien maar je internet bv stuk gaat. Dat pakt hij wel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:18:
[...]

Euh nee. Je kunt alleen reconnecten als sup com blijft draaien maar je internet bv stuk gaat. Dat pakt hij wel weer op.
Oh, jammer.

En als ik niet de game host, maar iemand anders op het LAN?
Of is het sowieso niet mogelijk na een CTD?
Thanks voor de input, trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We moeten maar eens een got 2 v 2 / 3/v3 ofzo doen. Maar dan mogen btu_natas ik en johnsjohn niet in hetzelfde team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weet iemand trouwens een manier om de unit-cap te verhogen, of om te zorgen dat gebouwen niet meetellen voor de unit-cap?

Ik word doodmoe van dat "unit limit reached", zelfs op 1000-cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
anandus schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:07:
Weet iemand trouwens een manier om de unit-cap te verhogen, of om te zorgen dat gebouwen niet meetellen voor de unit-cap?

Ik word doodmoe van dat "unit limit reached", zelfs op 1000-cap
daar is een mod voor, denk ik. Ook is GPG er zelf mee bezig om de unit limit afhankelijk te maken van het aantal players: http://www.gamespot.com/p...9717343&pid=928861&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
Sinds de patch is het mij niet meer gelukt om het spel online te spelen. Ik join gewoon een room, connect met elke speler en iedereen drukt op ready. Het spel begint te laden en ik zie het spel opstarten (commander komt met een boem neer) en direct daarna sluit het spel af...
Hier een screenshot van de foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/2965/darnne4.jpg

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijnisch schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:19:
Sinds de patch is het mij niet meer gelukt om het spel online te spelen. Ik join gewoon een room, connect met elke speler en iedereen drukt op ready. Het spel begint te laden en ik zie het spel opstarten (commander komt met een boem neer) en direct daarna sluit het spel af...
Hier een screenshot van de foutmelding:
[afbeelding]

Kan iemand me helpen?
Heb je iets van een mod geinstalleerd staan? die doen het niet meer na de patch. Zo nee, dan zou ik ff een reinstall doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
Hmm, ja zeer mogelijk dat ik paar oude mods geinstalleerd heb nog steeds van pre-patch... dank je, ik zal het uitproberen.

Btw, ben jij niet die een topranked spelers op gpgnet, zoja, dan straks even een potje? Ik wil wel eens ingemaakt worden door een pro en niet door een n00b ^^?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijnisch schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:40:
Hmm, ja zeer mogelijk dat ik paar oude mods geinstalleerd heb nog steeds van pre-patch... dank je, ik zal het uitproberen.

Btw, ben jij niet die een topranked spelers op gpgnet, zoja, dan straks even een potje? Ik wil wel eens ingemaakt worden door een pro en niet door een n00b ^^?
Nou ja top ranked. Top 70 1 v 1 and eerste op de 2 vs 2 ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
Adlermann schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:44:
[...]

Nou, dat noem ik maar al te lief top ranked... : o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Adlermann schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:44:
[...]

speel jij eigenlijk wel eens 1v1 tegen Rienzilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Risce schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:23:
[...]

speel jij eigenlijk wel eens 1v1 tegen Rienzilla?
Heel soms, niet zo vaak. Hij is te roestig in 1 v 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de nieuwe GPGNET patch is uit.

A new feature of GPGnet is The Vault, which you will find under Tools..The Vault. We will be releasing a short video on how to use the vault; the basics are hopefully fairly self-explanatory.

One note: Please do not upload the maps that other people have created. We feel that map authors should have the opportunity to upload their maps, create new versions, etc. This is a courtesy we hope that everyone will extend to map creators.

As you will quickly see, interesting map/mod combinations will be uploaded almost immediately to The Vault. However, full mod support is also planned for The Vault and will be coming soon.

Enjoy!

With this release of GPGnet, we add support for Tournaments run by Tournament Directors. At this stage, we are in a "Shakedown" mode for this feature, and will be running a series of test tournaments over the next few weeks.

This should be considered a "late beta" live test; our official release will come in a few weeks...and we're looking for some volunteer tournament directors as well!

You can access the tournament calendar under Game...Tournament Schedule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zitten er al veel maps in de vault? :)

En is de map editor nu ook eindelijk uit? _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:57:
Zitten er al veel maps in de vault? :)

En is de map editor nu ook eindelijk uit? _o_
Er zitten wel een paar goede maps in the vault al. Maar nog geen spoor van de mapeditor volgens mij. Die komt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wát een fantastisch spel _/-\o_

TA was al goed maar ik vond het jammer dat het er niet uitzag. Ik ben er namelijk pas later mee begonnen (na 8 jaar oid :P ). Nu heb ik SupCom en ik vind het echt het mooiste spel dat ik ooit heb gedaan _/-\o_

Het ziet er prachtig uit, alles is mooi in balans, het is moeilijk *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TEAMIKKE schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:36:
Wát een fantastisch spel _/-\o_

TA was al goed maar ik vond het jammer dat het er niet uitzag. Ik ben er namelijk pas later mee begonnen (na 8 jaar oid :P ). Nu heb ik SupCom en ik vind het echt het mooiste spel dat ik ooit heb gedaan _/-\o_

Het ziet er prachtig uit, alles is mooi in balans, het is moeilijk *O*
En nu als de sodemieter online gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ga eerst eens wat oefenen. Daarna zien we wel verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Ik ga het spel morgen ook maar kopen, gisteren eerst potje tegen anderen gedaan via hamachi en dat was wel extreem lijp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Adlermann schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:52:
En de nieuwe GPGNET patch is uit.
XXX
Ik vind het wel erg lelijk dat iedereen, of in ieder geval veel mensen, nu opeens alle maps in de custom games list als zwart zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Risce schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:23:
[...]

Ik vind het wel erg lelijk dat iedereen, of in ieder geval veel mensen, nu opeens alle maps in de custom games list als zwart zien.
Ja, dat is een bugje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
ik zou hebben gezegd: beta-testen, maar aangezien dat ook niet heeft geholpen tav een 50% stijging van desyncs op de laatste game-patch, hou ik mijn mond maar. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik heb nog maar 1 potje sinds de nieuwe patch gedaan en ik zoog zwaar arse :(
Mwja maar weer eens me skill gaan opkrikken :)

De eerste t2 tanks rush die ik doe moet nog een feit worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Risce schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:26:
[...]

ik zou hebben gezegd: beta-testen, maar aangezien dat ook niet heeft geholpen tav een 50% stijging van desyncs op de laatste game-patch, hou ik mijn mond maar. :X
De laatste game-patch is eigenlijk prima. Ik heb er absoluut geen desyncs in. Daar hoor ik eigenlijk verder niemand over. Deze gpgnet versie is ook getest door de spelers samen met de game-patch.

Maar ja er zitten ook weer een paar nieuwe exploits in deze versie, dus er komt binnenkort een hotfix.

btw. Je moet wel alle oude mods verwijderen na de patch. Geen enkele werkt meer met de huidige patch.

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 01-06-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:54:
Ik heb nog maar 1 potje sinds de nieuwe patch gedaan en ik zoog zwaar arse :(
Mwja maar weer eens me skill gaan opkrikken :)

De eerste t2 tanks rush die ik doe moet nog een feit worden
Ja, t2 is nu eindelijk belangrijk. Op kleine maps is hoe eerder t2 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

KhaZ

Alfa Romeo

4Real schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:51:
Ik ga het spel morgen ook maar kopen, gisteren eerst potje tegen anderen gedaan via hamachi en dat was wel extreem lijp _/-\o_
Ik wil een revange! ;)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Adlermann schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:23:
[...]

De laatste game-patch is eigenlijk prima. Ik heb er absoluut geen desyncs in. Daar hoor ik eigenlijk verder niemand over. Deze gpgnet versie is ook getest door de spelers samen met de game-patch.

Maar ja er zitten ook weer een paar nieuwe exploits in deze versie, dus er komt binnenkort een hotfix.

btw. Je moet wel alle oude mods verwijderen na de patch. Geen enkele werkt meer met de huidige patch.
Nou, ik weet toch zeker dat ik niet de enige ben die klaagt over de 5 seconds bug en desyncs. Iedereen heeft er verder last van, dus ik heb genoeg empirisch bewijs om mijn stelling te houden dat er echt op technisch vlak een hoop mis is met de nieuwe game-patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Risce schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:49:
[...]

Nou, ik weet toch zeker dat ik niet de enige ben die klaagt over de 5 seconds bug en desyncs. Iedereen heeft er verder last van, dus ik heb genoeg empirisch bewijs om mijn stelling te houden dat er echt op technisch vlak een hoop mis is met de nieuwe game-patch.
En je weet héél zeker dat je géén resten van oudere mods hebt en je hebt voor de zekerheid een herinstallatie gedaan van het spel?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Risce schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:49:
[...]

Nou, ik speel toch dagelijks ranked matches en daar kom ik die bug niet echt tegen. Waarschijnlijk gebeurt het vooral in 2 uur lange turtlefests. Zou ook niet mogen. Er komt binnenkort toch een hotfix. Deze 5 second bug deed zich namelijk niet voor tijdens de patch beta. Dus een beetje vreemd dat hij er spontaan inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Motrax schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:41:
[...]
En je weet héél zeker dat je géén resten van oudere mods hebt en je hebt voor de zekerheid een herinstallatie gedaan van het spel?
Ik heb nooit mods gehad, alles netjes ge-autoupdated en ik heb geen herinstallatie gedaan.

VRAAGJE: Als je een Strat Miss Def donate aan je ally, blijven die anti-nuke rockets dan in de silo, of ben je alles kwijt?

[ Voor 15% gewijzigd door Risce op 01-06-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Risce schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:55:
[...]

Ik heb nooit mods gehad, alles netjes ge-autoupdated en ik heb geen herinstallatie gedaan.

VRAAGJE: Als je een Strat Miss Def donate aan je ally, blijven die anti-nuke rockets dan in de silo, of ben je alles kwijt?
Geen idee. Ik heb nog nooit een strat miss def weggeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Adlermann schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:12:
[...]

Geen idee. Ik heb nog nooit een strat miss def weggeven ;)
jou had ik het al in de chat gevraagd wise-guy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe patch komt eraan

GPG has been working on fixes to the known and new issues in the recent patch. The hotfix has been released to QA, where we expect a few days of testing before release. In the interest of keeping you informed, the following is the list of major items in the hotix. PLEASE NOTE that some of these items may change due to the QA process. Final release notes will of course accompany the hotfix. Thanks to Wags3D and Jables for getting this together.

- UEF and Cybran strategic bomber payloads are now stopped by shields.
- Disconnection dialog now updates properly, and quiet times will not get stuck at 5 seconds
- Aircraft carriers can no longer be attacked by interceptors/air superiority fighters while building aircraft.
- Fixed T3 artillery firing issues.
- Children of children will now die correctly when Czar/Atlantis dies. This means that units loaded on trasnports loaded on Czar or Atlantis will also be destroyed when parent ship destroyed.

- Cybran T2 Sonar hit points increased.
- Engineers will no longer assist a shield generator if the shield has been destroyed. They will now wait until the shield comes back up before assisting
- Strategic Missile Launchers will no longer play the 'Strategic Launch Detected' voice if you simply select a spot to nuke.
- UEF T3 Sonar Platform's rate of fire decreased and damage increased
- Corona damage radius changed from 0 to 1. This effectively reduces the DPS of the unit
- New Ferry Becon Icon
- Fixed issue where user could not move cursor to lower third of screen.
- Fixed exploit whereby you could take CDR permanently off map
- Fixed crash when pressing and holding middle mouse wheel down then pressing the END or HOME key in game.
- Transport tweaks
- Limit of 500 structures queued to be built at once now in place
- Sacrifice retuned.
- Replays downloaded from the replay vault will no longer cause the replay dialog to fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jammer dat ze de corona nerfen in plaats van de andere fighters te fixen :/

Maar verder wel hulde dat ze zo snel met de hotfix-patch uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Dit was echt idioot. Heb het in sandbox getest en alle upgrades behalve 2e shield upgrade kreeg je direct. Leek me wel leuk in custom tegen een vriend te proberen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:58:
[...]

Dit was echt idioot. Heb het in sandbox getest en alle upgrades behalve 2e shield upgrade kreeg je direct. Leek me wel leuk in custom tegen een vriend te proberen. })
SonofShagrat vermeldde gister dat het gewoon verwijderd is. Dus jeej.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Adlermann heb jij nog paar handige tips waar je op moet letten als je online aan spelen bent? Gisteren en eergisteren potje gespeeld, maar hoe aanvallend ik ook speel het loopt steeds uit op een turtle game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4Real schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:08:
Adlermann heb jij nog paar handige tips waar je op moet letten als je online aan spelen bent? Gisteren en eergisteren potje gespeeld, maar hoe aanvallend ik ook speel het loopt steeds uit op een turtle game.
Hangt van de map af. Isis wordt al snel een turtle game, maar een kaart zoals Open Palms is erg fast paced. Ik zou vooral genoeg fabrieken bouwen, hoe meer hoe beter. Ga ook vrij snel naar t2 toe. Op kleinere kaarten de 3e of 4e fabriek en op kaarten zoals palms rond de 6-7 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
En met upgraden van mex doe je dat met paar T1 eng of met commander en probeer je dit zo snel mogelijk te doen of liever een veld met power generators en fabricators en later pas gaan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4Real schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:19:
En met upgraden van mex doe je dat met paar T1 eng of met commander en probeer je dit zo snel mogelijk te doen of liever een veld met power generators en fabricators en later pas gaan upgraden?
Mass wise is power gen + fabricators goedkoper. De tendens is dat zelfs top players mass farms gaan gebruiken. Ik ga het ook proberen binnenkort. Mex upgrades zijn namelijk heel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met die mass farms is dat die zo snel vernield worden door enemy bombers.
Vroeger linkte ik mooi alles met elkaar, maar dat lijkt nu een slechter strategie te zijn... diagonaal bouwen zodat geen enkele power gen en mass gen elkaar raken is nu de beste oplossing.

Erg jammer vind ik dat, want ik vind het leuker als een basis er wat 'mooi' uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:54:
Probleem met die mass farms is dat die zo snel vernield worden door enemy bombers.
Vroeger linkte ik mooi alles met elkaar, maar dat lijkt nu een slechter strategie te zijn... diagonaal bouwen zodat geen enkele power gen en mass gen elkaar raken is nu de beste oplossing.

Erg jammer vind ik dat, want ik vind het leuker als een basis er wat 'mooi' uitziet.
Een basis moet er niet mooi uit zien, het moet functioneel zijn. Zorgen voor een goede economy, makkelijk verdedigbaar, robuust en in staat zijn HEEL VEEL UNITS te bouwen. Mijn basis is meestal super lelijk. Je kunt meestal precies zien wanneer ik iets nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:24:
[...]

Een basis moet er niet mooi uit zien, het moet functioneel zijn. Zorgen voor een goede economy, makkelijk verdedigbaar, robuust en in staat zijn HEEL VEEL UNITS te bouwen. Mijn basis is meestal super lelijk. Je kunt meestal precies zien wanneer ik iets nodig heb :)
Het jammere is dat GPG het zo heeft gemaakt dat mooie basissen economisch beter zijn maar sneller kapot.
Ik vind dat de nadelen van zo'n basis véél zwaarder doorwegen dan de voordelen... en dat vind ik jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:54:

dan gaan ze nog boem als ze diagonaal linked zijn :<

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glorificationer426 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:27:
[...]

dan gaan ze nog boem als ze diagonaal linked zijn :<
je moet 3 squares ruimte laten tussen de fabricators. Dan gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hoe werkt het nou eigenlijk met het bouwen van vliegtuigen door bv. een Czar? Ik had een Czar, gaf hem opdracht wat T3 AirSup fighters te bouwen, maar ik zag er niks van terug. Zie ze ook niet gedocked in die Czar zitten ofzo. Zie ik iets over het hoofd?

Trouwens, een Czar zou een goede Monkeylord killer moeten zijn, alleen heeft de Czar nogal de neiging om achter een lopende Monkeylord te gaan vliegen, die net zo hard loopt als de Czar vliegt (met z'n blauwe beam aan, en achter de Monkeylord de grond verschroeiend). Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:38:
Trouwens, een Czar zou een goede Monkeylord killer moeten zijn, alleen heeft de Czar nogal de neiging om achter een lopende Monkeylord te gaan vliegen, die net zo hard loopt als de Czar vliegt (met z'n blauwe beam aan, en achter de Monkeylord de grond verschroeiend). Jammer!
Heb ik ook eens gehad met een Czar die achter een commander zat... commander nooit kunnen inhalen, maar toen die Czar vernield werd crashte die net op die commander... BOOM!

Leukste overwinning tot nu toe.

Czar mag idd wat sneller vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ben de afgelopen dagen eens flink online aan het spelen geweest. Met de nieuwste patches draait het zelfs op mijn Athlon XP 3000+ best lekker! Helaas gaat het online spelen me nog niet zo goed af... ik weet slechts af en toe een potje te winnen, meestal is dat dan een turtle potje. Probeer mijn strategie wel wat aan te passen en ook eens te rushen, maar tot nog toe niet met succes.

Is het eigenlijk goed mogelijk om je tegen rushers te verdedigen? Dat is me tot nog toe ook niet goed gelukt.

Tenslotte, wat ik nogal vreemd vind, mijn 'wins' in de 1 vs 1 ranking van GPGnet worden soms gereset en dan staan ze weer op 0! :( :( :( :( Iemand die snapt hoe dat kan?

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nu de mods een beetje beginnen te stromen:
Welke mods gebruiken jullie allemaal? :)

Ikzelf ben nog een beetje aan het proberen wat ik wel en niet leuk vind (zowel UI, als non-UI mods (ik speel niet online)).
Een leuke mod die ik vandaag zag is de Voices Are Over mod, welke 200 regels voice warnings enabled (om een of andere regel zitten ze wel in het spel, maar staan ze niet aan).
Nog niet UI, maar daar wordt aan gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik geen mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik gebruik dus de Voices-mod, verder gebruik ik een mod die de tac.mis range verhoogd, de shield slider mod, repair pylons, command tech mod (gebouwen techen zo hoog als je CDR is, aparte potjes), defence energy (pd schoten kosten energy), build restrictions (voor interessante lannetjes), naval wreckage, increased caps en veterancy change.
Het maakt het allemaal een stuk interessanter :)

Verder nog niets, maar ik wil eerst wat potjes met bovenstaande spelen om een beter beeld te krijgen :)
Adlermann schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:12:
haha, ik speel alleen retail sup com.
:?

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 05-06-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haha, ik speel alleen retail sup com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Is er al iets bekent over unit packs dan :? Had ergens gehoord dat ze er al wel mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
Voorlopig is supcom zonder mods voor mij uitdagend/uitgebreid genoeg om te blijven spelen. Misschien ga ik later nog wel eens naar mods kijken. Wel zou het leuk zijn om eens een paar nieuwe units erbij te krijgen (bijvoorbeeld iedere faction een nieuwe experimental erbij :)).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nog altijd mis in supcom zijn de advanced patrol/transport routes.

Als je 'main' transport vernietigd wordt is je transport route helemaal weg... dat blijf ik een k*t systeem vinden.

Bestaat daar een mod voor?
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste