[RTS] Supreme Commander - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.645 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://img221.echo.cx/img221/6633/logo1hs.gif

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/630/630555/UEFCommander_1120182840.jpg

Supreme Commander

Welkom in het 3e deel van het officieuze Supreme Commander topic. Supreme Commander ligt sinds vrijdag 16 februari in de winkels.

Introductie
In de nieuwste editie van het magazine PC Gamer wordt het spel Supreme Commander uit de doeken gedaan. Deze RTS wordt ontwikkeld door Gas Powered Games, de ontwikkelstudio opgericht door Chris Taylor, de man achter het legendarische Total Annihilation.

Het hoeft dan ook niet te verbazen dat Supreme Commander behoorlijk wat overeenkomsten met Total Annihilation vertoont, sterker nog: het spel begon ooit als Total Annihilation 2. Uitgever Atari, dat de rechten op Total Annihilation in zijn bezit heeft, wilde het spel echter niet aan de man brengen waardoor Gas Powered op zoek moest naar een nieuwe naam en uitgever. Deze uitgever vond men in de vorm van THQ, dat met Relic al op weg is een grote speler in het RTS genre te worden.

Supreme Commander biedt, net als Total Annihilation, een uitstekend overzicht over het speelveld en weet grote aantallen eenheden tegelijk op het scherm te toveren, waarbij het verschil in afmeting tussen de eenheden enorm is. Hoewel het spel waarschijnlijk 3D is, is de look van Total Annihilation, dat 2D achtergronden met 3D eenheden combineerde, nog steeds aanwezig. Bekijk hier wat scans. Total Annihilation fans zullen hun speeksel niet binnen weten te houden!

Bron: Gamer.nl
Algemene Informatie

Spel zelf
GameSpy heeft een interview met Chris Taylor gehad. Op deze site staat diverse informatie en screenshots.

Fracties
Afbeeldingslocatie: http://www.supcomuniverse.com/unitdb/images/uef.pngUnited Earth Federation Afbeeldingslocatie: http://www.supcomuniverse.com/unitdb/images/cybran.pngCybran Afbeeldingslocatie: http://www.supcomuniverse.com/unitdb/images/aeon.pngAeon

Verhaallijn
In TA was de verhaallijn behoorlijk zwak, maar een afdoende excuus om je in het spel te storten. Nu is de verhaallijn iets uitgebreider. In het kort komt het op het volgende neer:
"Historians make 2819 as the beginning of the Infinite War.

Storyline
It is during this time that 28th-century combat takes on a new face. A single man in a self-sufficient commander suit can arrive alone on a distant world and create a massive army of robots, tanks, ships and planes within hours of arrival, using only the native mass and energy of the planet. Whole worlds are laid to waste in battles between these commanders and robotic armies. It is believed the Infinite War is lasting as long as it is because of the inexhaustible nature of these "Supreme Commanders" and the fact that they were never envisioned on such a massive scale."
Volledige verhaallijn
Iets alternatieve verhaallijn

Systeemvereisten
De officiele systeemeisen van Supreme Commander gelden als volgt:
[quote]
Minimum

• Microsoft Windows XP Service Pack 2, Windows Vista
• 1.8 GHz processor
• 512 MB RAM
• 8GB available hard drive space
• 128MB video RAM or greater
• Video card must support geometry instancing
• December 2006 release of DirectX 9.0c

Recommended

• Windows Vista (for DirectX 10)
• 3.0 GHz Intel or equivalent AMD processor or better (A dual-core processor is greatly recommended for acceptable performance.)
• 2GB RAM
• 8GB available hard drive space
• 256 MB Video RAM, with DirectX 9 Vertex Shader/Pixel Shader 2.0 support (Nvidia 6800 or better)
• Internet connection with Cable/DSL speeds

Supreme Commander is designed to take advantage of the special features in Windows Vista and DirectX 10. All capabilities of the game, including the dual-monitor support, are still supported in the DirectX 9 version, although the DirectX 10 version might have improved graphical features.
Performance issues
Goed, veel mensen hebben veel problemen met de performance in Supreme Commander, vandaar deze mini-FAQ:

:?Mijn spel is eerst goed speelbaar, maar mijn FPS zakt in nadat ik meer dan 100 units op het veld heb!
Supreme Commander is een van de eerste spellen die echt is geoptimaliseerd voor de dual-core processoren. Dat wil zeggen, dat je echt een dual-core processor nodig hebt voor dit spel als je in de drukkere stadia van dit spel een acceptabele performance wil hebben. Met een single-core processor is een 1 vs 1 game nog goed te doen op een kleine map. Bij 2 vs 2 zakt de FPS al snel in wanneer je met honderden units tegelijk aan het vechten bent. Supreme Commander is echt een CPU gelimiteerd spel. Wikipedia schrijft het volgende:
Supreme Commander is a very demanding game. Many consumers have expressed concern that the game cannot run at adequate speeds on their system, or complained that it will not run at all. Players can however lower graphical quality (or 'fidelity' as it is referred to in game) by a large degree. Players can also dynamically raise and lower the game speed to keep performance adequate. For some players, none of these methods are effective.
Voor de mensen die dus vanaf het begin al lage framerates hebben: Fidelity op low!

:?Vet, ik heb een 8800GTX SLI opstelling, nu kan ik vast alle grafische pracht van dit spel bewonderen!
Supreme Commander in combinatie met een 8800 is een no-go:
Wat is nu precies het verhaal met Supreme Commander en de nVidia 8800 serie? Neem nu de 8800GTS. Is de performance van deze kaart enorm brak, of is het wel beter als met een - laten we zeggen - 7900GT? Of crashed het spel of iets dergelijks? Ik zit er over te denken om te upgraden vanaf een 7600GT namelijk, maar als een 8800 nog slechter draait kan ik beter niets kopen 8)7
Vista drivers zijn zeer brak. De kaart zelf is zeer krachtig, maar als de onderliggende niet stabiel is, heb je last van crashes.
Op het forum van gaspowered wordt nu ook gevraagd of mensen met 8800 en crashes willen teruggaan naar directx9.0c om te kijken of het dan nog steeds crashed. Dus waarschijnlijk verwachten zij ook dat het aan dx10 ligt.
Dus: We weten dat de 8800 Serie videokaarten van nVidia nu even niet lekker draait in combinatie met Supreme Commander. Laat posts over dit onderwerp voortaan dus even achterwege :)

:?Mijn spel crasht, help!
Check of je wel alle nieuwste drivers hebt geinstalleerd, zeker als je Vista op je bak hebt draaien. Dit lost veel crashproblemen op.

:?In multiplayer is het spel onwijs sloom, huh?
It's not a bug, it's a feature! Wanneer je met meerdere mensen online speelt, zal Supreme Commander automatisch de spelsnelheid aanpassen aan de snelheid van de andere computers zodat iedere speler het spel bij kan houden. Als je zelf een dual-core heb en je wilt online spelen, zorg dus dat je met spelers speelt die ook over een dual-core processor beschikken omdat je dan wel gewoon op volle snelheid kunt blijven spelen.

:?Ik heb een Audigy kaart en m'n spel loopt retetraag!
Hier is nog geen oplossing voor helaas, waarschijnlijk zijn dit brakke drivers!

Patch
Er is inmiddels een 2e patch uit, deze krikt het versienummer van Supreme Commander omhoog naar 3220.

Notes Patch 3220:

[quote]Supreme Commander Update: 3220 Release Notes

March 2, 2007, 3:44 pm
• Blue screen crashes: Resolved an issue where some users were experiencing hard crashes after applying the 3189->3217 patch.
• SecuROM: The disc-check security feature has been removed (except for Polish, Russian, and Chinese-Traditional releases).
• Language Updates: Polish Unicode fix for some missions' localization data.
• MP Exploit Enhancement System: The game now verifies that an enhancement order is valid before proceeding.
• Mini UI: Construction manager, Queue manager, and Selection manager now stretch horizontally to fill the bottom of the screen.

In-Game Chat

• Shift+Enter now sends chat to allies.
• Incoming messages will no longer prevent strategic zoom function or display factional icons.
• Messages should no longer disappear in an active chat window.

• Special Note: 8-Player Games: A known issue exists for Update 3220, where some 8-player games experience crashes during gameplay. Initial testing indicates a memory allocation issue. However, stats indicate that 8-player games are approximately .5% of all games being played, so our decision was to release the update with this known issue.

• Special Note: SecuROM and Mod Users: If you have modified your game in order to defeat SecuROM disk authentication (or performed any modification, for that matter), it is likely that Update 3220 will cause problems for you. To correct this, you must uninstall Supreme Commander, reinstall and then connect to GPGnet to patch up.

Notes patch 3217:

[quote]If you are already logged into GPGnet, log out to receive the automatic update.

SupCom 3217 Release Notes:

• Build 3217 represents a full integration from the game's main development branch, reflecting many changes to the game's code base. Only the partial highlights are included here.
• Fully updated release notes regarding balance and gameplay changes forthcoming.
• Support for Direct2Drive download version enabled.
• Several color, prop, texture, normal map and effects adjustments throughout the game.
• Several animation and animation speed adjustments throughout the game.
• Note that Build 3217 does not include an update to GPGnet. Current GPGnet version is 1.5.52.
• Add open/close slot functionality.
• Fix observer button appearing/disappearing
• Chat history should now only display the senders name on the first line of every message.
• Fixed an issue with the chat window that was making the allies and all buttons function incorrectly.
• Pausing the game then opening and closing a menu that pauses the game will no longer unpause the game. It will remain paused until the user unpauses.
• Game no longer hangs when minimizing during a non-interactive sequence.
• Rules for reclaiming building have changed significantly, reducing a possible game exploit.
• Commanders can no longer overcharge each other.
• Commander nuke detonation set at 4000 damage.

There's a minimal UI in the patch too. Hit alt + up until you see it.

Voor mensen die de update liever zelf toepassen via een .exe update, hier is een mirror:

Voor de mensen die al de eerste patch hebben geinstalleerd:
http://thq.vo.llnwd.net/o...om_patch_3217_to_3220.exe

Voor de mensen die vanaf een schone install willen patchen:
http://thq.vo.llnwd.net/o...om_patch_3189_to_3220.exe

Distributie
Dit is THQ. Bron: Gas Powered Games

Demo

Je kunt de Demo downloaden van verschillende locaties, hier zijn er een paar:

3dGamers
Fileplanet
Gamershell
Fileshack
GGMania
4players
Computergames.ro
Strategy Informer
Games Internode
Gamespot
Filefront
Fragland
Gamedemos

De demo weegt ruim een gigabyte en biedt je de mogelijkheid om 2 missies van de Cybran campaign te doen en skirmish op de map "Finn's Revenge".
Screenshots

De meeste screenshots zijn hier bij GameSpy te vinden en op de officiele site.

De eerste concrete informatie verscheen in een artikel van PC Gamer, de cover is met toestemming overgenomen.
Interessante artikelen

GameSpy
IGN
Een beta review deel 1
Een beta review deel 2

How will Supreme Commander compare to TA?

Total Annihilation: Alive and Kicking

Links

Officiële site
Officiële forum

Supreme Commander Database - Dit is een database vol met nuttige info over alle units in Supreme Commander. Ook staat er bij elke unit informatie over veterancy.

Guide to Adjency Bonuses - Een hele interessante post op de gamereplays.org fora over de adjency bonuses in Supreme Commander

GameSpy: Interview, screenshots en meer.
Supreme Commander HQ
Planet Supreme Commander
Supreme Command

Topic van Total Annihilation op GoT: Total Annihilation, wie speelt het nog? [Deel 2]

Opmerkingen

Houdt het topic netjes :)
Lay-out overgenomen van DroogKloot in "Total Annihilation, wie speelt het nog? ..." Ja nog steeds bedankt :P
Er wordt nog aan de startpost gewerkt, alle mensen die de originele SP hebben gemaakt: bedankt!

-Maximized

Changelog

[RTS] Supreme Commander (opvolger van Total Annihilation)
08-11-2006
Deel 2 aangemaakt
[RTS] Supreme Commander - Deel 2
17-2-2007
Deel 3 aangemaakt

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 04-03-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207473

Sorry maar ik wil het toch nog een keertje posten omdat de vorige topic net afgesloten is :

Voor de mensen die nog op hun pakketje in de post wachten, check de hamachi server :

Server : supreme_commander_nl
pass : nlownage

En speel alvast een potje online ( tegen mij, als je durft :-)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Nou de eerste crash is al binnen. Was ik net zo lekker bezig met Aeon... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel vet he, die Aeon. Heb je de vliegende schotel al gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

quote uit vorige topic;
Een vraagje over de Shieldgenerators. Ze gaan op gegeven moment uit zeg maar (te veel dmg neem ik aan). Na een poosje gaan ze weer aan zeg maar. Kan je dit versneller? Repairen kon helaas niet...
Volgens mij hebben shields een bepaald aantal damage dat ze kunnen weerstaan en kost het energy om op te laden (wat ze geleidelijk doen?). Ik kan me herinneren dat toen ik over een Cybran Teech2 shield hoverde met mijn cursor, in de demo, dat er toen bij stats 7000 en dan een blauw icoontje stond (ik denk dat dat shield was). Dus na 7000 dam zou het shield instorten (en weer langzaam opbouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208483

hoe werkt de online mode? heeft iemand link?

ik wil weten hoe de lobby eruitziet

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 208483 op 17-02-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Kwam er zojuist achter dat er een cap is op hoeveel energy input je kunt hebben.
+99999, meer is niet mogelijk :(
Of het moet "achter de schermen" toch nog hoger zijn. Ik kwam daarna namelijk ook niet meer onder de 0.
Had meer dan 50 tech 3 generators.
Je moet ook wel als Cybran wanneer je gebruik wilt maken van die mobile rapid artillary experimental unit. Die slokt gewoon keihard 30k aan power! En wanneer je er 2 hebt gaat het behoorlijk hard.

En de unitcap had ik ook al vrij snel bereikt. Alleen erg jammer dat de pathfinding dan compleet op z'n gat gaat :(
Vliegtuigen vlogen niet meer maar hingen gewoon stil midden in de lucht. Units idem dito, en defences schoten ook niet meer.

Dit spel wordt volgens mij pas echt een topper wanneer de quadcores en echte DX10 kaarten e.d. uit zijn.

Speelde overigens op een 80km map van Mars genaamd Mard Domination.
Behoorlijk stoere map _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

Voor degene die een CC hebben....

SC is hier voor 27 euro te verkrijgen
http://www.blahdvd.com/bl...71-4d64-83ff-76fdb1cb3e6e
(tijdelijk out of stock)

http://play.com/Games/PC/...15/-/Product.html?cur=258
39 inc verzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Pfff Spel presteerd enorm brak op me pc

x2 @2.3. 2GM mem en 7800gt @vista 64bit

niet echt vooruit te branden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 11-07 15:58

Geckoo

Good news, everyone!

de demo hierzo even geinstaleerd op een XP3000+ met 1 gig en een X1600 pro 512 en het liep eigenlijk best goed :)

moet alleen even er achterkomen hoe het werkt met dit spel vond het tot nu toe vrij onoverzichtenlijk.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Topicstarter
HStyles schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:30:

Kan ik me niet voorstellen, check je instellingen eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06 15:15
HStyles schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:30:

Je hebt uiteraard alle instellingen op het allerhoogste gezet inc Shadow fidility en AA... toch?

Niet doen!!
AA gewoon uitzetten... heb je niet nodig.
En shadow kun je op medium/low zetten.

Ik heb namelijk precies dezelfde configuratie. (X2 @2.2ghz, 2GB mem en een 7800GTX op Vista 64bit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
Nou gelukkig geen crash meer gehad, ik kon mn potje netjes afmaken tegen CPU. Die Flying Fortresses aka UFO's zijn best wel lame... Die frituren een Fatboy in 3 sec! En al helemaal lollig als je er met 4 op een basis afvliegt. Prachtig als ze neerstorten en je al die wrakken ziet liggen in een base!

Die mobile shiels zijn ook best wel handig, hoewel die wel taktiek vereisen om ze effectief in te zetten.

Performance zakte behoorlijk in, ik had regelmatig 5 fps. Komt vooral als je veel vliegtuigen gebruikt, ik had er 200+. Is er eigenlijk een 'attack-move'? (of doen ze dat standaard met de formaties, ander weinig van gemerkt...)

Ze moeten echt die performance gaan tweaken, want dit is echt veeeeel te weinig! :(

(6600, 2GB, 8800GTS, WINXP)

EDIT: Ik zal shadows eens uitzetten, dat zal vast veel helpen (vooral met aircrafts)... :)

PS: Welke partij is volgens jullie het sterkst?

[ Voor 8% gewijzigd door Donderbij op 17-02-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-07 23:10

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik heb het spel sinds gisteren, maar het valt eigenlijk echt wel tegen na alle positieve dingen die ik er over heb gelezen...:
-de units zijn veel te klein
-je kunt de units daardoor ook niet van elkaar onderscheiden
-slechte performance (E6600, 7900GT, 2GB ram, ...) : gemiddlede framerate zo'n 25 op 1280x1024 zonder AA
-als je units select kun je onderaan in je GUI niet per unit zien hoeveel health hij nog over heeft, je kunt zelfs geen average health zien :S
-alles gaat veel te traag
-geen strategische factor, gewoon units maken en op de vijand af sturen (en nee ik ben geen noob, het maakt gewoon echt niet uit of je ze micromanaged of niet)
-het uitzoomen is wel mooi, maar je hebt er helemaal niets aan, de icoontjes zijn allemaal hetzelfde, ook al zijn het verschillende units
-je kijkt vooral toe wat er gebeurd
-... (dit is wat ik zo even snel kon opsommen in 3 minuten tijd)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-07 16:11
Wel gaaf, deze avond was chris taylor on-line :) Hij schijnt een paar potjes gespeeld te hebben met wat mensen, en bleef nog even chatten :D

En wat hij ook nog heeft gezegd:
quote: ctaylor
and yes, we have a smaller UI in the works for those who want it, and it will be selectable in real-time.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91625

evert_ schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:56:
Ik heb het spel sinds gisteren, maar het valt eigenlijk echt wel tegen na alle positieve dingen die ik er over heb gelezen...:
-slechte performance (E6600, 7900GT, 2GB ram, ...) : gemiddlede framerate zo'n 25 op 1280x1024 zonder AA
hmm, ik speel zelf op athlon64 X2 4200+, 2GB ram, 7900GT met 4xAA en heb eigenlijk geen moeite met de performance? 25 fps, ik vind het genoeg, zolang je geen/ weinig drops hebt...
(toegegeven op een 60hz monitor zou 60fps natuurlijk ideaal zijn)
-als je units select kun je onderaan in je GUI niet per unit zien hoeveel health hij nog over heeft, je kunt zelfs geen average health zien :S
-geen strategische factor, gewoon units maken en op de vijand af sturen (en nee ik ben geen noob, het maakt gewoon echt niet uit of je ze micromanaged of niet)
Ik zou dat de "tactische factor" noemen. Maar het verschil tussen tactiek en strategie zal altijd wel een beetje vaag blijven. En inderdaad, ook ik vind het spel tactisch gezien een beetje tegenvallen.
(en het feit dat om de 10 minuten iemand aan je kop komt zeuren "check your objectives commander!" Ik rush niet! laat me met rust!) Maar voor serieuze Strategie danwel Tactiek moet je niet bij een RTS zijn, vind ik.
-het uitzoomen is wel mooi, maar je hebt er helemaal niets aan, de icoontjes zijn allemaal hetzelfde, ook al zijn het verschillende units
dat van die icoontjes klopt niet, vierkantjes zijn gebouwen, ruitjes zijn land-units, halve bolletjes zijn schepen (bolletje naar boven= schip, naar beneden = sub) Interceptors zijn driehoekjes, bombers trapezium, gunships trapezium met brede kant boven. (ik trek dit uit mijn geheugen, pin me d'r niet op vast aub)
daarnaast staat er in elk vakje een symbooltje voor wat voor soort unit het is, + is artillerie, shielded units Ω (of iets wat op een omega lijkt) AA heeft een krom lijntje ( denk "(" 90° naar rechts gedraaid )
edit: reactie op hieronder; 't went vanzelf :) en anders kun je het altijd weer de-installeren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

de icoontjes kunnen allemaal wel iets betekenen, maar het is helemaal niet overzichtelijk...
als je voor elk icoontje moet gaan uitmaken wat voor unit er bij hoort, dan is de oorlog al over :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 12:09
Zijn er meer mensen die de limited editions hebben gekocht?
Ik heb bij bol.com de Aeon package gekocht, en ben zeer teleurgesteld.
Het enige wat je extra krijgt is een bonus CD, die door een fout als EUF Bonus CD is gelabeled, en een kaartje.
Het schijnt dat er in sommige landen nog een tech-tree kaart bij zit, maar die is nergens te bekennen.
Ook het boekje is raar, aangezien de achterkant met de hotkeys geheel in het frans is :(

Kortom, zeer teleurgesteld. Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die de bonus-edition hebben gekocht en ook zo teleurgesteld zijn :/

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

evert_ schreef op zondag 18 februari 2007 @ 02:59:
de icoontjes kunnen allemaal wel iets betekenen, maar het is helemaal niet overzichtelijk...
als je voor elk icoontje moet gaan uitmaken wat voor unit er bij hoort, dan is de oorlog al over :+
Het went snel hoor, na een paar potjes ben je er al aan gewent.
En wat betreft de "trage gameplay", dat zou kunnen kloppen met de AI, maar in multiplayer tegen echte tegenstanders is dat heel anders :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TheBlasphemer schreef op zondag 18 februari 2007 @ 03:53:
Het enige wat je extra krijgt is een bonus CD, die door een fout als EUF Bonus CD is gelabeled, en een kaartje.
Het schijnt dat er in sommige landen nog een tech-tree kaart bij zit, maar die is nergens te bekennen.
Ook het boekje is raar, aangezien de achterkant met de hotkeys geheel in het frans is :(

Kortom, zeer teleurgesteld. Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die de bonus-edition hebben gekocht en ook zo teleurgesteld zijn :/
Dat is vreemd, is dat niet toevallig een fout van bol.com dan?
Ik heb mijn play.com order nog niet binnen, maar ik heb er nog niemand over horen klagen tot nu toe

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

ja, ik heb ook limited edition, precies hetzelfde, achterkant in het frans, en die bonus dvd is eigenlijk niks waard en staat verkeerde label op.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

ja ik heb hem ook, bij mij is de bonus dvd wel goed gelabeld

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206681

evert_ schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:56:
Sorry, maar je hebt duidelijk geen idee waar je over praat. Alles wat je zegt is niet waar. Ik geef toe, je moet er even inkomen, maar dan wordt het ook duidelijk. Speel eens wat online en bekijk eens wat replays en vertel me dan of:

-Alles veel te traag gaat (supcom is de snelste RTS die ik ken. 500 units in 10-15 mins)
-Je de units niet kunt onderscheiden (ieder type unit heeft een verschillend icon)
-Er geen strategische factor is. (door de zoom functie kun je zo 6 verschillende groepen (air, sea, land) managen.
-Er geen verschillende icoontjes zijn (zie eerder)
-Micro niets uit maakt (bepaalde units doen het veel beter als je ze micro'd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 10:00
Heb ook de Limited Edition
Idd. postcard en bonus dvd waar gewoon niks boeiendst opstaat.

volgens mij was de tin-box versie met tech-kaart !?

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Anoniem: 206681 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:09:
[...]

Sorry, maar je hebt duidelijk geen idee waar je over praat. Alles wat je zegt is niet waar. Ik geef toe, je moet er even inkomen, maar dan wordt het ook duidelijk. Speel eens wat online en bekijk eens wat replays en vertel me dan of:

-Alles veel te traag gaat (supcom is de snelste RTS die ik ken. 500 units in 10-15 mins)
-Je de units niet kunt onderscheiden (ieder type unit heeft een verschillend icon)
-Er geen strategische factor is. (door de zoom functie kun je zo 6 verschillende groepen (air, sea, land) managen.
-Er geen verschillende icoontjes zijn (zie eerder)
-Micro niets uit maakt (bepaalde units doen het veel beter als je ze micro'd)
jah, 6 groepen managen, 500 man, dat is bijna 100 man per groep :S dat noem ik dus niet echt managen. Daardoor ook totaal geen micro. De icoontjes kunnen dan wel verschillend zijn voor elke unit, het is echt niet mogelijk om in 1 oogopslag te zien welke units je hebt mbv die icons (tenminste als je een beetje van allerlei units maakt)...

Er is een groot verschil tussen snel veel units hebben en een snelle rts, speel maar eens CoH, Warcraft III, ... in die rts-en kom je nooit aan 500 units, maar je bent wel constant dingen aan het doen, in supreme commander zit je 70% van de tijd gewoon te kijken naar wat je units doen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
evert_ schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:55:
[...]

jah, 6 groepen managen, 500 man, dat is bijna 100 man per groep :S dat noem ik dus niet echt managen. Daardoor ook totaal geen micro. De icoontjes kunnen dan wel verschillend zijn voor elke unit, het is echt niet mogelijk om in 1 oogopslag te zien welke units je hebt mbv die icons (tenminste als je een beetje van allerlei units maakt)...

Er is een groot verschil tussen snel veel units hebben en een snelle rts, speel maar eens CoH, Warcraft III, ... in die rts-en kom je nooit aan 500 units, maar je bent wel constant dingen aan het doen, in supreme commander zit je 70% van de tijd gewoon te kijken naar wat je units doen.
uitzoomen en mannetjes slecteren zie je meteen wat er precies allemaal staat.

Als je in supcom 70% van de tijd niks doet zal zelf de grootse noob je nog afslachten, het werk van een supreme commander is erg zwaar je kan in deze rts in tegen stelling tot warcraft3, CoH oneindig door blijven bouwen.

DUs ik zal zeggen, speel het spel eerst eens goed voordat je commande rgeeft op deze uber game

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95317

Je kunt het spel inderdaad spelen door alles constant te upgraden en wachten op je units of upgrades, maar dan zal inderdaad elke noob je zo van de kaart afvegen. Je moet je economie in stand houden, en tegelijkertijd upgraden, units maken en base uitbreiden, het is een ONGELOOFLIJK snel spel...

evert, je speelt het gewoon op de verkeerde manier :) Speel maar eens online tegen iemand die weet wat ie doet, dan merk je het wel: terwijl jij staat te "kijken en wachten", heeft hij al heel de map ingepalmd en staat ie met een leger aan je deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evert_ schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:06:
[...]

ja, ik heb ook limited edition, precies hetzelfde, achterkant in het frans, en die bonus dvd is eigenlijk niks waard en staat verkeerde label op.
nah, staat geen verkeerde label op , lees de achterkant van het doosje maar, er staat dat er
1) een bonus DVD bij zit
2) een postkaart van je gekozen faction

dus die bonus DVD moet niet noodzakelijk van je faction zijn :P hebben ze mooi geregeld he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-06 17:40

lithiumangel

Tuurlijk !

Gisteren gekocht ,heerlijke game .
Nooit TA gespeelt , maar dat bederft de pret niet .
De Cybran units speel ik nu mee aangezien ik die een beetje van de demo gewent bent .
Maar ik moet zeggen al hun ground units lijken zo erg opelkaar :( Beetje vervelend , maar een beetje te verhelpen met " tactical display always on "
Dual screen ,heerlijk !!! Alleen wat irritant is je units accepten geen "uitgebreidere" commando`s op je tweede scherm zoals ferry , en multi points , dat moet echt gefixt worden.

Wat verder zeer irritant is ? Dat ik na een 2 uur 1 on 1 multiplayer match opeens alleen maar desync errors krijgt nadat we allebei een beetje leuke unit aantal hebben staan :-(
Dus , ik dacht SAVEN ! Dat kan toch ? Er staat keigroot een "load" save game knop in de lobby .
En in andere games (HW2) kan het ook .. maar helaas , escape menu staat save greyed out.

Weet iemand of je game te saven valt ? Zo kan je in een match om de 5 minuten saven ofzo zodat je niet een uur kwijt ben .

[ Voor 28% gewijzigd door lithiumangel op 18-02-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien kan enkel de host saven? Of ben jij de host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Anoniem: 95317 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:36:
Misschien kan enkel de host saven? Of ben jij de host?
Ik was de host ja, en het stond er helaas niet bij .
Beetje jammer eigelijk maargoed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:52
evert_ schreef op zondag 18 februari 2007 @ 02:59:
Nee, na een tijdje zie je in 1 oogopslag welke unit bij welk icoontje hoort. Ik heb nu zo'n 300 games ofzo gespeeld en dan gaat het echt makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
lithiumangel schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:39:
[...]

Ik was de host ja, en het stond er helaas niet bij .
Beetje jammer eigelijk maargoed .
Ja dit vind ik dus echt belachelijk, je kan uren bezig zijn met zo'n game en dan kan je niet eens saven. Dit vind ik echt het allergrootste minpunt.
De rest van het spel is erg leuk, ik weet nog niet echt de beste tactiek om snel een grote basis te krijgen met veel units maar dat komt hopelijk nog :P
Dualscreen vind ik ook wel erg handig alleen ik had er toch wel iets meer van verwacht.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Loop met skirmish toch tegen een stevige vertraging aan zodra ik een wat grotere map en 2 ai's maak. zit nu te broeden over iets up te graden aan men pc

Hoe goed multithread Sup com nou eigenlijk ?
Heb nu een amd xp 3800 (2.4 GHz singlecore) en de enige realistische upgrade die ik kan kopen is de AMD Athlon 64 X2 5200+ (2x2.6GHz)
Zijn dus wel 2 cores maar die zijn per stuk practisch net zo snel/langzaam als die 1e die ik al heb.
Zal het dus echt veel schelen als ik voor dualcore ga ?

En ik heb nu 1gig ram. Zou het vee schelen als ik daar 2 Gig van maak ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
kopen.... KOPEN???
waarom heeft niemand mij een private message gestuurd dat ie te koop is!!
Ik bedoel, mensen... Ik moet dit spel gewoon hebben!

Ik ga jetzt even de demo downloaden!
En ik haat het altijd als mensen vragen voor systeemeisen en of het lekker loopt... maar als iemand heel even naar mn systeem zou kunnen kijken (zie sig, #1) en me zou kunnen vertellen of het wat gaat worden.. anders moet ik nog even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

heuveltje schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:07:
Loop met skirmish toch tegen een stevige vertraging aan zodra ik een wat grotere map en 2 ai's maak. zit nu te broeden over iets up te graden aan men pc

Hoe goed multithread Sup com nou eigenlijk ?
Heb nu een amd xp 3800 (2.4 GHz singlecore) en de enige realistische upgrade die ik kan kopen is de AMD Athlon 64 X2 5200+ (2x2.6GHz)
Zijn dus wel 2 cores maar die zijn per stuk practisch net zo snel/langzaam als die 1e die ik al heb.
Zal het dus echt veel schelen als ik voor dualcore ga ?

En ik heb nu 1gig ram. Zou het vee schelen als ik daar 2 Gig van maak ?
Dual core maakt voor Supreme Commander een enorm verschil, vergeet ook niet dat de X2 een nieuwere en snellere core is dan de oude XP core, dus dat daar ook nog verschil in zit.
2GB is ook zeker aan te raden voor SC :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ixl85 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:21:
kopen.... KOPEN???

En ik haat het altijd als mensen vragen voor systeemeisen en of het lekker loopt... maar als iemand heel even naar mn systeem zou kunnen kijken (zie sig, #1) en me zou kunnen vertellen of het wat gaat worden.. anders moet ik nog even wachten :)
Je videokaart zal wel capabel zijn alleen heb je maar 1GB ram en is je processor Single-Core.
Bij grote aantallen units zal je dus waarschijnlijk wel een flinke frame-drop gaan krijgen. :)
StarLite schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:36:
[...]

Dual core maakt voor Supreme Commander een enorm verschil, vergeet ook niet dat de X2 een nieuwere en snellere core is dan de oude XP core, dus dat daar ook nog verschil in zit.
2GB is ook zeker aan te raden voor SC :)
Hij heeft geen Athlon Xp core maar een Athlon 64. De athlon xp ging maar tot de 3200+ en anders zou die ook niet zo makkelijk kunnen upgraden. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Satch op 18-02-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ixl85 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:21:
kopen.... KOPEN???

Dynabyte heeft de speciale edities al een paar dagen in de winkel voor 55€.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Supreme Commander is geen simpele klik, bouw, aanval RTS. Het is een RTS waar je je in moet verdiepen. Vergelijk het met racegames, CnC is dan te vergelijken met arcade, SupCom met simulation. Je moet je flink in de game verdiepen en goed nadenken wat je doet. Ga je grote hoeveelheden tech 1 units sturen, ga je met experimentals werken of kies je toch met de nukes. Bouw je eerst een flinke verdediging of doe je dat wat minder zodat je je resources aan je aanval kunt besteden? Op grote maps is informatie ook erg belangrijk. Als je goed je best doet kun je dan een echte verrassingsaanval plegen, ook later in de game.
Dat is ook de reden dat er weinig micromanagement in de game zit. Dat is tactiek. Supreme Commander gaat juist over de strategie maar als je heel de tijd bezig bent met de tactiek heb je daar geen tijd voor.

Oké het kan natuurlijk dat je daar niet van houd, maar ga dan niet de game af lopen zeiken. Het is gewoon niet jouw game, maar dat betekend niet dat er iets mis mee is. Misschien zal CnC3 je beter bevallen? Die is helaas nog niet uit maar de demo komt dinsdag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Satch schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:38:
[...]

Je videokaart zal wel capabel zijn alleen heb je maar 1GB ram en is je processor Single-Core.
Bij grote aantallen units zal je dus waarschijnlijk wel een flinke frame-drop gaan krijgen. :)
Goddamn.
Niet verwacht dat ik dit ooit zou mee maken met mn systeempje toen ik hem kocht :D sniff sniff, die goede ouwe tijd he ;)
Nu baal ik als een stekker....
Die ram kost dus 240 euro per gig.... (super lage timing)
Nu moet ik dus even goed gaan nadenken of ik wel 240 euro kwijt wil zijn voor de zelfde ram.
Als ik langzamer pak dan gaat mijn dure ram ook trager werken... Misschien toch maar doorsparen voor een compleet nieuw systeem...
Maargoed, Ik ga SC (star craft??? O+ O+ ) wel kopen, dan maar op lager detail spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Slap vraagje, RTS spellen leer ik altijd t beste met een trainertje voor inf resources en alles totdat ik het onder de knie heb maar kan nog niets vinden over Supreme Commander. Ik zie wel bij skirmich Cheats on/off maar verder kan ik daar niets mee.

Hoe kan ik even in sneltrein vaart op de easy-tour een eigen tutorial spelletje spelen als wannab-God?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hmmm, net even de game geprobeerd. Is niet mijn ding. Ik wil schijnbaar (wist het zelf niet eens) toch meer een arcade rts dan een simulation rts. :)

Ziet er wel goed uit though, ondanks mijn magere specs (9800pro 3.0HT 1,5GB).

Iedereen veel plezier gewenst met de game! :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-07 16:11
nudie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:59:
Slap vraagje, RTS spellen leer ik altijd t beste met een trainertje voor inf resources en alles totdat ik het onder de knie heb maar kan nog niets vinden over Supreme Commander. Ik zie wel bij skirmich Cheats on/off maar verder kan ik daar niets mee.

Hoe kan ik even in sneltrein vaart op de easy-tour een eigen tutorial spelletje spelen als wannab-God?
Als je naar tutorial gaat krijg je een mogelijkheid om een sandbox spelletje te spelen :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Nogmaals, je hebt geen idee waar je over praat. Als je supcom op een goede manier speelt heb je geen moment rust. En die 6 groepen...die kunnen er al vanaf de eerste minuten zijn.

Bekijk eens wat goede games voor je je oordeel klaar hebt. Het is een lastige game om te leren, ook voor RTS gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 11:38
max schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:30: Is niet mijn ding. Ik wil schijnbaar (wist het zelf niet eens) toch meer een arcade rts dan een simulation rts. :)
x2

Ik hoop dat CnC3 meer in mijn smaak valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08

En je kan onder 'mod manager' wel aanvinken "resources x2" Het is weliswaar niet onuitputtelijk maar wel een grote hulp voor als je net begint, leer jezelf echter wel aan dat het slechts dan is, normaal natuurlijk he ;)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Ok , ik heb nog wat in de campaign gespeeld (ben overnieuw begonnen) en nudat ik al mijn 'vorige rts kennis' van me heb afgezet gaat het wel al beter. Supreme commander is gewoonweg niet te vergelijken met Company Of Heroes.

Ik ben op zoek naar iemand die me (via hamachi) wat wilt leren spelen , lijkt me enorm fijn :).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Laatst online: 09-07 15:41
tip voor iedereen, zet always render strategic icons op aan.

zodra je een beetje door hebt wat de icontjes zijn maakt dat het spel een stuk overzichtelijker

en als je een bepaalde unit zoek (of gewoon wilt weten waar ze allemaal staan of hoeveel je er precies van hebt ect). selecteer ze allemaal en klik onder op het icon van de unit die je wilt hebben (of met recht om de units uit de selectie te hebben die je niet wilt.)

en ALTIJD de replay bekijken na een game. zeker als je tegenstander beter was als jij.

en je kan ook gewoon replays kijken van goede spelers, zo leer je echt een hele hoop.

[ Voor 27% gewijzigd door Countess op 18-02-2007 18:46 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:52
evert_ schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:42:
Ok , ik heb nog wat in de campaign gespeeld (ben overnieuw begonnen) en nudat ik al mijn 'vorige rts kennis' van me heb afgezet gaat het wel al beter. Supreme commander is gewoonweg niet te vergelijken met Company Of Heroes.

Ik ben op zoek naar iemand die me (via hamachi) wat wilt leren spelen , lijkt me enorm fijn :).
Je zou natuurlijk wat replays online kunnen kijken. Op www.gamereplays.org bv of via de GPGnet client. Daar zit een replay vault in waar je alle replays die door de users na een game verstuurd zijn kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Hebben nog meer mensen last van een "stotterend" eerste level bij de UEF ? ik speel al een paar dagen lekker skirmisch om de factions te leren kennen, dus ik d8 yes nu de campaign .. stotter 1.2. stotter 1.2. stotter ik wordt er gek van !!

Plz help me :'(

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 11-07 00:16

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik weet niet of ik er misschien overheen heb gelezen, maar kun je eigen gebouwen ook weer weghalen? :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
SideSwipe schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:43:
Ik weet niet of ik er misschien overheen heb gelezen, maar kun je eigen gebouwen ook weer weghalen? :)
Ja door te reclaimen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 11-07 00:16

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ah, want ik zat al te klooien, had iets verkeerd neergezet en dat ik het weg kon krijgen ho maar :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24527

Hoe gaan jullie om met de onvermijdelijke mass-shortages die ontstaan na een minuutje of 15 spelen wanneer alle mass-points bezet zijn en je de productie opvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
Mass Extractors upgraden en veel mass fabricators. Heel veel mass fabricators ;P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Laatst online: 04-07 10:41
Oh dat klinkt beter dan ctrl+k (lees: self destruct) :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

Dark Lord schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:19:
[...]

Oh dat klinkt beter dan ctrl+k (lees: self destruct) :P
Klinkt nog beter dan:
Selecteer wagentje->command:schiet op eigen gebouw tot deze vernield is.

In het vorige deel las ik dat de AI niet slim genoeg is om in het geval van twee eilanden transporters te bouwen? Dit houdt me nog tegen om het spel te kopen. Ik vind het altijd wel lekker om tegen een goede AI te spelen. Je kunt de games saven. Dus als je geen zin meer hebt even opslaan en later weer verder. In Red Alert tijden vond ik zo'n AI vervelend maar acceptabel. Nu heb ik toch zoiets van laat die graphics nou eens een keer met rust en breidt die AI eens een keer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 11-07 10:00

skirmish - Sandbox selecteren kun je gewoon in je 1 tje spelen, of in team gaan zitten met een hard bot
de kans dat je dan nog gaat verliezen is behoorlijk klein

ps. de site die ken (meestal 1 van de sneltste) geeft nog niet aan dat er trainer is, kost meestal toch een paar dagen, wel voor de demo zijn ze beschikbaar.

ja de cheats button waarom vertel die game maker nooit welke cheats er dan inzitten, moet je altijd op 3de wachten ;(

al moet ik eerlijk zegen om easy valt spel aardig te spelen, voornamelijk door het steeds uitbereiden kun je goed leren omgaan met de units, ga dus ook niet zomaar de objective doen, maakt massa units val eens aan etc.. en als je denkt om het volgende deel te doen, doe je de objective

bijna in elk level zit een commander dus totdat je die hebt moet je nog even

of zoals boven aangegeven ga in sandbox met een hard bot- en kijk eens hoe hij zijn basis opbouwd
en vergeet niet de sneldheid af en toe aantepassen (num - en num +)

[ Voor 22% gewijzigd door Teunis op 18-02-2007 20:47 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 53628 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:28:
[...]

Klinkt nog beter dan:
Selecteer wagentje->command:schiet op eigen gebouw tot deze vernield is.

In het vorige deel las ik dat de AI niet slim genoeg is om in het geval van twee eilanden transporters te bouwen? Dit houdt me dat nog tegen om het spel te kopen. Ik vind het altijd wel lekker om tegen een goede AI te spelen. Je kunt de games saven. Dus als je geen zin meer hebt even opslaan en later weer verder. In Red Alert tijden vond ik zo'n AI vervelend maar acceptabel. Nu heb ik toch zoiets van laat die graphics nou eens een keer met rust en breidt die AI eens een keer uit.
KLOPT
ai snapt niks van eilanden.
Toch is er nog best een goed potje tegen de ai te spelen.
je moet alleen wat concessies doen.

-niet "Commanderdead ends game" selecteren
-niet op mappen met eilanden spelen.
-niet extreem rushen.

en sommige "menselijke" dingen zal de ai nooit doen. zoals echte grote gegroepeerde aanvallen,. of echte linies maken.

Dat gezegd hebbend probeer ik nu al 9 pogingen lang om te winnen van 2 hard AI's. tot nu to nog geen succes :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Wat is het nut eigenlijk van een powerplant naast een gebouw te zetten, zodat er z'n linkje tussen de twee gebouwen komt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
4Real schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:10:
Wat is het nut eigenlijk van een powerplant naast een gebouw te zetten, zodat er z'n linkje tussen de twee gebouwen komt :?
Een Mass extractor bijvoorbeeld zal voor elke powerplant 1 unit energie minder verbruiken.
Veel is het niet, maar als je al je energie hard nodig hebt toch een handige besparing :P
heuveltje schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:11:
[...]
KLOPT
ai snapt niks van eilanden.
Toch is er nog best een goed potje tegen de ai te spelen.
je moet alleen wat concessies doen.
Dat deed de AI in TA eigenlijk ook al bij de eilanden. 1 Hoek helemaal vol gooien met tanks...
Beetje zinloos inderdaad. Misschien komen ze later met een patch die ervoor zorgt dat ze eerder transports gebruiken. Laten we het hopen. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Satch op 18-02-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nu we het toch over TA hebben
Is het nog mogelijk een conbotje te kidnappen ?

met een transporten oppakken lijkt niet meer te kunnen, en capturen werkt natuurlijk niet als ze weg blijven rennen :)

iemand nog een smerig truukje daarvoor gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Laatst online: 09-07 15:41
4Real schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:10:
voor energie is het eigenlijk alleen nutig bij fabrieken en mass fabricators.

het zorg ervoor dat er minder energie word gebruikt

als je de hele fabriek met energie omringt word er 33% minder energie verbruikt.

als je om een energie plant allemaal energy storage set kan je de productie opvoeren met 50%.

het zelfde geld voor mass extractors.
zet er 4 mass storage omheen en de productie word met 50% vergroot (zeker voor t2 en t3 is dat erg handig)

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

werkt ook voor mas fabricators trouwens :)
dingen als een omni tower of t3 shield wil ik ook nog wel eens een rij t1 powerplants langszetten kost geen drol kwa tijd en scheelt toch weer wat :)

[ Voor 64% gewijzigd door heuveltje op 18-02-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Noob vraag:

Hoe schiet je tactical missiles, ik heb er schijnbaar al 4 gemaakt met het tactical command center of zoiets, maar hoe vuur ik die dingen nou af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Gebouw selecteren->Launch->En ergens klikken binnen de radius. Radius kan je zien door uit te zoomen. Enjoy xD

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Postius schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:06:
Gebouw selecteren->Launch->En ergens klikken binnen de radius. Radius kan je zien door uit te zoomen. Enjoy xD
Waar staat launch dan? Moet ik eerst 10 missiles gemaakt hebben?

Range valt me tegen trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
  • Laatst online: 07-07 05:37
heuveltje schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:33:

met een transporten oppakken lijkt niet meer te kunnen, en capturen werkt natuurlijk niet als ze weg blijven rennen :)

Gewoon 2 eigen engineers heen sturen, duurt het maar een paar seconden. Als ze nog maar T1 zijn hoef je maar 1 T2 engineer heen te sturen om te capturen. :)
Anoniem: 178962 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:57:
Noob vraag:

Hoe schiet je tactical missiles, ik heb er schijnbaar al 4 gemaakt met het tactical command center of zoiets, maar hoe vuur ik die dingen nou af?
Erm... gewoon dat ding selecteren en dan "Launch" of "Nuke" ofzo aanklikken? Dan een target opzoeken en aanklikken. Het icoontje van Nuke of Launch staat volgensmij rechts van het icoontje om de missiles te maken. (Ik neem aan dat je tenminste 1 missile hebt geladen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
Anoniem: 178962 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:08:
[...]

Waar staat launch dan? Moet ik eerst 10 missiles gemaakt hebben?

Range valt me tegen trouwens...
Naast van het icoontje waar mee je missiles maakt? O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Psychoray schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:12:

Erm... gewoon dat ding selecteren en dan "Launch" of "Nuke" ofzo aanklikken? Dan een target opzoeken en aanklikken. Het icoontje van Nuke of Launch staat volgensmij rechts van het icoontje om de missiles te maken. (Ik neem aan dat je tenminste 1 missile hebt geladen :P)
Hmmm dat icoontje staat er dus niet, het is wel de demo die ik speel, kan het daarin niet?

Bij missile icoontje boven de balk staat 4/10 dus ik denk dat ik er 4 gemaakt heb (was daar ook even mee bezig met hulp van wat bouwertjes).

Ik kan nergens launch oid kiezen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
Anoniem: 178962 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:14:
[...]

Hmmm dat icoontje staat er dus niet, het is wel de demo die ik speel, kan het daarin niet?

Bij missile icoontje boven de balk staat 4/10 dus ik denk dat ik er 4 gemaakt heb (was daar ook even mee bezig met hulp van wat bouwertjes).

Ik kan nergens launch oid kiezen... :(
Voordat ik een screenie post: Je hebt toch wel een Launcher gebouwd en geen Defense he? Bij Defense bouw je alleen raketten, bij een launcher bouw je ze en kun je ze daarna handmatig afvuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
Owja radius, dat verklaard wrom die nuke het niet deed in de demo... Cker te kort af! :D

Die nuke is btw echt ultiem krachtig, en erg mooi om te zien. Wat ik nog niet snap zijn die anti-nukes? Werken die uberhaupt?

En die tech 2 nuke en anti-nuke? Die hebben cker alleen maar minder damage en bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Psychoray schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:19:
[...]

Voordat ik een screenie post: Je hebt toch wel een Launcher gebouwd en geen Defense he? Bij Defense bouw je alleen raketten, bij een launcher bouw je ze en kun je ze daarna handmatig afvuren.
Ik heb een center gemaakt, ik weet niet of dat de launcher is?
Het is in ieder geval niet dat SAM ding ofzo.

Maar ik heb al per ongeluk m'n enemy opgeblazen dus moet het potje weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
Donderbij schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:20:
Owja radius, dat verklaard wrom die nuke het niet deed in de demo... Cker te kort af! :D

Die nuke is btw echt ultiem krachtig, en erg mooi om te zien. Wat ik nog niet snap zijn die anti-nukes? Werken die uberhaupt?

En die tech 2 nuke en anti-nuke? Die hebben cker alleen maar minder damage en bereik?
Anti Nukes is gewoon defense tegen nukes, gewoon zorgen dat geen een stukje van je basis buiten zo'n rode ring van je Anti nukes valt en je bent redelijk beschermd tegen nukes. Tenzij je enemy natuurlijk meer Nukes kan vuren dan dat jij missiles hebt :P

Tech 2 zijn gewoon krachtige missiles met maar een heel kort bereik, meer bedoeld om op experimentals af te vuren of buiten een enemy base te bouwen, het zijn niet echt nukes, komt ook maar een hele kleine explosie van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Die T3 arillery dingen (Cybran, demo) hadden een wat grotere explosie dan ik verwacht had :D woowwww _/-\o_

Probeer vijandelijke "Monkey Lord" me m'n static defence uit te schakelen, is nog best lastig ook ...
Iemand nog een goede tip anders dan "een shitload aan arillery op een rij" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
Anoniem: 178962 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:21:
[...]

Ik heb een center gemaakt, ik weet niet of dat de launcher is?
Het is in ieder geval niet dat SAM ding ofzo.

Maar ik heb al per ongeluk m'n enemy opgeblazen dus moet het potje weer opnieuw beginnen.
Center? Ken ik niet :P Er zijn geen player gebouwen met het woord Center in de naam als het goed is :s

Zie hier: http://147.28.0.58/supcom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Monkey lord is wel een mooi ding.

Alleen zou ik willen dat ie gewoon rond crosst met die dikke laser aan, dan zou het een vette unit geweest zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Psychoray schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:24:
[...]

Center? Ken ik niet :P Er zijn geen player gebouwen met het woord Center in de naam als het goed is :s

Zie hier: http://147.28.0.58/supcom/
Ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben, ben pas net een uurtje ofzo aan het spelen, moet het nog ff doorkrijgen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
Frenzy_LS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:24:
Die T3 arillery dingen (Cybran, demo) hadden een wat grotere explosie dan ik verwacht had :D woowwww _/-\o_

Probeer vijandelijke "Monkey Lord" me m'n static defence uit te schakelen, is nog best lastig ook ...
Iemand nog een goede tip anders dan "een shitload aan arillery op een rij" :D
Bombers, of T2 tactical missile launchers.

Of een volledig geupgrade ACU met cloaking upgrade, stealth upgrade, en een microwave laser generator. Die spiderbot kan jou niet zien: en zodra je binnen bereik bent maai je er door heen met je laser, paar sec en dat ding is kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
http://img402.imageshack.us/img402/2971/naamloosij3.jpg

Zie rechtsonder: Launch nuke icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan denk ik inderdaad dat ik een defense ding had gemaakt.

Tis niet echt duidelijk allemaal al die units, hopelijk doen ze bij de hele versie van het spel een grote kaart met daarop alle units?

Ik wou ook de tutorials volgen, maar dat zijn gewoon filmpjes op een website waarnaar je dan gaat als je op die knop drukt: TRIEST! Dat doe je toch niet in een spel zoals dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
Anoniem: 178962 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:32:
[...]

Dan denk ik inderdaad dat ik een defense ding had gemaakt.

Tis niet echt duidelijk allemaal al die units, hopelijk doen ze bij de hele versie van het spel een grote kaart met daarop alle units?

Ik wou ook de tutorials volgen, maar dat zijn gewoon filmpjes op een website waarnaar je dan gaat als je op die knop drukt: TRIEST! Dat doe je toch niet in een spel zoals dit?
Je speelt de demo dus, als je namelijk de volledige versie hebt start je in een map met alle 3 ACU's en krijg je een lijstje van welke tutorials je kan volgen. Zodra je een tutorial aanklikt krijg je intructies etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Psychoray schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:34:
[...]

Je speelt de demo dus, als je namelijk de volledige versie hebt start je in een map met alle 3 ACU's en krijg je een lijstje van welke tutorials je kan volgen. Zodra je een tutorial aanklikt krijg je intructies etc.
Ja, ik denk dat de demo echt zwaar tegenvalt tov het hele spel.

Niet echt handig, een demo is gewoon je visitekaartje die moet gewoon top zijn zodat je naar de winkel rent en het spel gaat kopen. Nu heb ik echt zoiets van: "Nou lekker spel, alleen jammer dat het op zoveel gebieden tegenvalt en het buggy is".

Maar ik denk dat ik de hele versie wel heel erg leuk vind, dus ga die maar eens ff 'proberen' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
Artillery werkt goed daartegen dat klopt. Wellicht ook handig zijn grote schepen net langs de kust. Bommenwerpers doen ook goed hun werk (wel in grote groepjes dan, ivm de anti-air van dat monster). Wat ook handig is om echt superveel static defence op een rij te zetten (2 rijen achter elkaar) en dan 2 of 3 shieldgens erbij, dan zou het met de statis defence moeten lukken. En wellicht kan je rocketlaunchers gebruiken of mobile artillery. Mss heb je er wat aan! :P

PS: Die screenie is best wel lelijk, zeker alles op low? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Donderbij op 19-02-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:10
Echt een heel leuk spel, maar de AI valt me zwaar tegen. Laat de AI mods maar komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
Donderbij schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:59:

PS: Die screenie is best wel lelijk, zeker alles op low? ;)
Nee, verrotte JPEG compressie van mspaint :P Ik heb alles op max, behalve shadows, dit staan op medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
FreeShooter schreef op maandag 19 februari 2007 @ 00:01:
Echt een heel leuk spel, maar de AI valt me zwaar tegen. Laat de AI mods maar komen >:)
Zijn er al, ff browsen op het forum van gamereplays en dan kom je hem vast wel tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:10
Psychoray schreef op maandag 19 februari 2007 @ 00:26:
[...]

Zijn er al, ff browsen op het forum van gamereplays en dan kom je hem vast wel tegen
Kan het echt niet vinden, zou je mij de link kunnen geven?

Ben ik de enige die de AI erg zwak vind ? Ik val aan met wat units en dan stuurt hij gewoon z'n commander alleen op mij af, dan moet ik mijn units terugtrekken om het spel niet te eindigen. ;(

Gamer.nl schrijft,
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/skin/gnl/bullets/plus.gifZeer sterke A.I.

Kan iemand aan mij uitleggen wat deze AI dan zo goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 16:54

H3llSiNG

Meh.

Is er trouwens al een trainer voor de volledige versie? Soms kan ik er wel eens van genieten al in 10 sec een enorme veldslag te hebben :D

Op google kan ik niks vinden alleen de trainer die er schijnbaar voor de Demo was.

[ Voor 23% gewijzigd door H3llSiNG op 19-02-2007 02:20 ]

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

FreeShooter schreef op maandag 19 februari 2007 @ 01:02:
Kan het echt niet vinden, zou je mij de link kunnen geven?

Ben ik de enige die de AI erg zwak vind ? Ik val aan met wat units en dan stuurt hij gewoon z'n commander alleen op mij af, dan moet ik mijn units terugtrekken om het spel niet te eindigen. ;(

Gamer.nl schrijft,
[afbeelding]Zeer sterke A.I.

Kan iemand aan mij uitleggen wat deze AI dan zo goed doet?
Tegen niet gevorderde spelers is de AI best goed, hij heeft veel trekjes die spelers ook hebben.
Maar hoe je het ook bekijkt, het blijft een AI die steeds dingen op dezelfde manier doet en dus zo erg makkelijk te verslaan is.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De AI is best wel goed, maar hij moet wel de kans krijgen zichzelf te ontwikkelen.

Als je meteen een stel bombers op em af stuurt heeft ie helemaal geen verdediging en is ie in een paar min dood. Wacht je wat langer dan heeft ie wel verdediging en is het lastig em te pakken.

In de demo is de AI wel 100x slechter als in de echte versie heb ik gemerkt, maar soms doet ie toch nog rare dingen.

De AI lijkt zich vooral te richten op verdediging en gaat dan een enorm leger aan sterke units opbouwen, als ie eenmaal een bepaalde grootte heeft (wat best lang duurt) dan hakt ie je ook meteen compleet in de pan.

Het is het soort spel waarbij een potje gerust 5 a 6 uur kan duren, zeker in multiplayer. En daar moet je van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 03:33:
Het is het soort spel waarbij een potje gerust 5 a 6 uur kan duren, zeker in multiplayer. En daar moet je van houden.
Dat ligt er helemaal aan wie je speelt en vooral welke map. Een ranked 1v1 duurt tussen de 15-25 minuten. Een 2v2 20-30 minuten. Op grotere maps wordt dat meer. Games tussen noobs duren wel enorm lang, omdat ze vaak niet weten hoe ze late game zonder een nuke of mavor moeten winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreatorX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01-2024
[...]
Ehm, sorry hoor maar, als ik online speel heb ik zat te doen ;) Als jij alleen maar naar je scherm zit te staren doe je echt iets verkeerd imho...nahja misschien ook niet, maar dan zal je er snel uit liggen als je tegen een paar man speelt denk ik.

Ik verbaas me er af en toe over hoe snel mensen soms gewoon een paar vierkante km in no-time hebben opgebouwd. Die doen het volgens mij dan heel goed qua managen van balans tussen power en mass.

Moet overigens zeggen dat ik zelf een C2D-E6600 met een 7600GT heb en 2gig geheugen en GEEN problemen whatsoever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:27
Gisteren een potje gespeeld tegen 7 tegenstanders, maar dat vond mijn computertje op een gegeven moment niet meer leuk. Nu had ik ook fog-of-war uitgezet, maar halverwege de game was het toch nodig om ook AA en shadows uit te zetten. Niet voor herhaling vetbaar in ieder geval.

Wel balen, een normal tegenstander is net te makkelijk maar een hard vaagt mij helemaal van de kaart.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-07 23:29
Ik lees dat een aantal mensen Franse spullen bij hun Faction versie hebben.

Het schijnt dat dit een fout is van THQ. Ook hebben ze de UEF DVD bij de Aeon versie gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuveltje schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:33:

Yes. Vrij simper. Je kun ter eentje capturen. Hij is dan gewoon van jou. Als je snel bent kan je met een t1 engeneer van jezelf er eentje van de vijand overnemen en met allebij snel wegcrossen ( of snel point defence + walls opwerpen, erg komish als de boze tegenstander troepen stuurt om wraak te nemen ) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Ben van't weekend met de demo begonnen, en wat ik wel raar vond is dat ik niet zomaar tegen een unit (of groep van) kon zeggen "ga die kant uit, en val aan zodra je wat tegenkomt". Bv in WC3 zeg je tegen een groep gewoon "attack aan de andere kant van de kaart", en dan gaan je units lopen, en zonodig aanvallen. Doe ik datzelfde in SC, dan gaan alle groepen fanatiek dat stukje grond aanvallen dat je aanklikte, en laten ze zich finaal in de pan hakken zonder ook maar 1 schot geretourneerd te hebben 8)7 Idem voor vliegtuigen die midden in de battlefield plompverloren gaan landen omdat je een move commando gaf ....

Het dichtste wat er in de buurt kwam is de patrol optie, maar da's niet echt practisch als standaard aanval :+ Daarnaast bleven mn bombers ook tot vervelens toe boven een target cirkelen zonder bommen te droppen, pas bij het handmatig een stuk uit de buurt halen, en er weer overheen laten vliegen gingen de bommen los.

Als je nog niet zoveel units hebt kan je ze misschien per stuk micro'en, maar dat houdt dus al gauw op. Doe ik iets heel doms fout ofzo, of ligt dit gewoon aan de demo? Je kan immers niet alles in de gaten gaan houden als het echt mass-attack wordt.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 11-07 15:58

Geckoo

Good news, everyone!

en hoe kan je je vliegtuigen laten bijtanken? gewoon door ze terug te sturen naar je vliegtuig fabriek? en kan dit ook automatisch?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Clay schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:03:
Ben van't weekend met de demo begonnen, en wat ik wel raar vond is dat ik niet zomaar tegen een unit (of groep van) kon zeggen "ga die kant uit, en val aan zodra je wat tegenkomt".
Vreemd .

Als ik ground units een move command stuur naar bijvoorbeeld het midden van het map .
Zullen zij automatish alles beschieten wat zij tegenkomen .
Vooral MEX`en bijvoorbeeld . Echter zullen ze blijven moven naar je punt en gewoon simpelweg hun turrets draaien om op said MEX te schieten . Ik geloof dat ze wel stilstaan als ze een grotere groep tegenkomen maar ik micro altijd als er zo`n situatie is want weerstand tegen een paar light bots hoef je nieteens te micro`en
Uiteraard kunnen de meeste ground units geen vliegende units aanvallen mits ze mobile AA zijn en zullen ze er dus niet op schieten maar gewoon door moven inderdaad .

Als je de read-me had doorgelezen kon je daar de command keys lezen.
Control + Alt + right click = moving attack .

Nu vraag je je af wat daar het nut is als bovenstaande ook werkt .
Het is wel handig voor units met een langere range zoals missile launchers en T2 artilary .
Die kan je naar achteren blijven moven en toch nog van hun range voordeel laten genieten door de inkomende tanks of iets dergelijks te blijven beschieten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206681 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 08:21:
[...]

Dat ligt er helemaal aan wie je speelt en vooral welke map. Een ranked 1v1 duurt tussen de 15-25 minuten. Een 2v2 20-30 minuten. Op grotere maps wordt dat meer. Games tussen noobs duren wel enorm lang, omdat ze vaak niet weten hoe ze late game zonder een nuke of mavor moeten winnen.
Nah hoe kan dat nou zo snel gaan? Dat kan alleen als de een echt veel beter is als de ander of er iemand een fout maakt.

In principe zijn alle spelers ongeveer even sterk, dus deze potjes kunnen echt eindeloos duren.

Dat weet ik nog wel vroeger van Red Alert over de nul-modem kabel, dat konden we toen al eindeloos spelen met potjes die echt uren duurden. Continu bouwen bouwen bouwen, dan groot gevecht waarna je allebei zo goed als dood bent en dan weer bouwen bouwen bouwen.

Het gaat gelijk op dus je moet zo'n strategie bedenken dat de tegenstander daar vergeten is iets tegen te doen (er zijn immers maar een beperkt aantal strategieen beschikbaar in het spel).

Overigens kan een potje wel heel snel voorbij zijn door gelijk volledig aan te vallen voordat de tegenstander een verdediging heeft. Maar dat werkt vaak maar 1 a 2x tegen een bepaald persoon, daarna zorgt ie direct voor goede verdediging en houdt het een beetje op. Maar tegen de AI werkt het keer op keer.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.