[RTS] Supreme Commander - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 9.677 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haay schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:01:
[...]

Rushen dus. :D

Weet wel dat als je de Campaign speelt, hoe je moet spelen in de laatste missies van de 3 facties, is absoluut NIET representatief voor hoe het spel online gespeeld wordt. Nietemin vind ik de campaign uitspelen ook een erg leuke tijdsbesteding.
Ik heb nog nooit een single player missie gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat is een goede manier op de Tech 3 robots van de cybrans mee te verslaan, ik ben zelf de Aeons (?) maar hun tech 3 poppetjes worden zo afgeknald door de t3 cybran's. Iemand een maniertje?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fietsbel schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:10:
Wat is een goede manier op de Tech 3 robots van de cybrans mee te verslaan, ik ben zelf de Aeons (?) maar hun tech 3 poppetjes worden zo afgeknald door de t3 cybran's. Iemand een maniertje?
De T3 bot van de Aeon is juist de sterkste die er is. Meeste HP, veel damage per second. Ik zie niet hoe je als Aeon met Harbingers kan verliezen van een gelijke hoeveelheid Loyalists.
Micro-en helpt wel, gewoon al je bots op 1 andere bot laten schieten, en ze zo 1 voor 1 afknallen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Hoe komt het dat mijn G15 aangeeft dat de 2e core uit zijn neus zit te vreten terwijl ik supreme commander draai? Schakelt die pas in bij veel units?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Rey Nemaattori schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:16:
Hoe komt het dat mijn G15 aangeeft dat de 2e core uit zijn neus zit te vreten terwijl ik supreme commander draai? Schakelt die pas in bij veel units?
voor zover ik weet is SupCom niet multithreaded, ik zag dat in de FiPo van dit topic wel wordt beweerd dat SupCom 'profijt zou hebben van dualcore', maar daarvoor moet de game toch echt multithreaded zijn, volgens mij. Nu gebruikt de game maar 1 proces, dus maximaal 1 core die volledig benut wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

jeroen__online schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:29:
[...]

voor zover ik weet is SupCom niet multithreaded, ik zag dat in de FiPo van dit topic wel wordt beweerd dat SupCom 'profijt zou hebben van dualcore', maar daarvoor moet de game toch echt multithreaded zijn, volgens mij. Nu gebruikt de game maar 1 proces, dus maximaal 1 core die volledig benut wordt...
SupCom is wel degelijk multithreaded. Zelf zie ik het gebruik op core 1 naar 100% gaan en core 2 zo rond de 30-50% afhankelijk van de game.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:42:
[...]

SupCom is wel degelijk multithreaded. Zelf zie ik het gebruik op core 1 naar 100% gaan en core 2 zo rond de 30-50% afhankelijk van de game.
Dan is ie niet bepaald goed geschreven voor multi threading. Die zou namelijk het werk min of meer eerlijk moeten verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:44:
[...]
Dan is ie niet bepaald goed geschreven voor multi threading. Die zou namelijk het werk min of meer eerlijk moeten verdelen.
Multithreaded games schrijven is niet zo eenvoudig... en zeker als je dan de load perfect over alle beschikbare cores wilt verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Kanarie schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:14:
[...]

De T3 bot van de Aeon is juist de sterkste die er is. Meeste HP, veel damage per second. Ik zie niet hoe je als Aeon met Harbingers kan verliezen van een gelijke hoeveelheid Loyalists.
Micro-en helpt wel, gewoon al je bots op 1 andere bot laten schieten, en ze zo 1 voor 1 afknallen.
Inderdaad, stuur die bot weg die gefocust beschoten wordt en laat hem weer terug lopen, ik heb al veel gasten ge out mico'ed hierdoor, ben nog geen enkele micro god in supcom tegen gekomen, ook niet in top replay's. Toch wel jammer imo, want ik ben meer de man van de micro dan macro.

heb nu al een week geen supcom meer gespeelt, me xbox heeft nu wat keuren en ik kan er ff tijdelijk niet op spelen. Wordt vanavond nog maar een potje supcom dan.. ;)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:24:
[...]
Inderdaad, stuur die bot weg die gefocust beschoten wordt en laat hem weer terug lopen, ik heb al veel gasten ge out mico'ed hierdoor, ben nog geen enkele micro god in supcom tegen gekomen, ook niet in top replay's. Toch wel jammer imo, want ik ben meer de man van de micro dan macro.
Ik háát micro! (denk hierbij aan gargamel en de smurfen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31
Gisteravond in de laatste missie (missie 6 dus) van de Cybran faction zitten spelen. Maar die is toch wel wat pittiger dan de 6e missie van de UEF! Werd op een gegeven moment verrast door een grote (scripted) aanval met heel veel T3 vliegtuigen die recht over m'n commander heen vlogen. Dat was dus 'bye bye ACU'. :D Nou ja, nu weet ik voor de volgende keer dat als ik een bepaald event trigger, die aanval op die plek de map in komt zeilen. Kan ik dus fijn anticiperen in m'n volgende poging.

Wel erg grappig dat je in die 6e missie op hetzelfde eiland zit als in de 6e UEF missie, alleen dat je het 'verhaal' dan van de andere kant speelt! :D Maar waar ik bij de UEF "Black Sun" moest beschermen tot ik het kon afvuren moet ik met de Cybrans het juist veroveren en met een virus besmetten. En ik zie al komen dat als ik de Aeon speel en bij missie 6 ben aanbeland ik de opdracht krijg om EN te voorkomen dat de UEF Black Sun afvuurt, EN voorkomen dat de Cybrans Black Sun veroveren en besmetten met hun virus. Leuke uitdaging dus! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
En bij macro denk je aan Power Rangers?
Een beter vergelijking is denk ik: Micro snelle fps shooters waar aim alles is, Macro: tactische shooters waar campers achter elk muurtje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:28:
En bij macro denk je aan Power Rangers?
Een beter vergelijking is denk ik: Micro snelle fps shooters waar aim alles is, Macro: tactische shooters waar campers achter elk muurtje zitten.
In supcom is macro: welke strategy voer ik uit om te winnen. Micro: hoe bestuur ik de invidivuele units omdat te realiseren. Meestal is micro niet nodig, maar soms behoorlijk wel. Bv een commander kill met 4 siege bots. Die moet je super microen omdat ze anders OC-ed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
mwha "super microen"... :P
stuur elke siege bots een andere kant uit en sluit ze comm in. Voor de wc3 kenners: gewoon dreadlord + mass ghouls, sleep en in sluiten ;) Alleen hoef je hier maar 4 units te microen ivp 10+.

Ik ben supcom niet aant afkraken ofzo maar vindt ik het spel op "hoger niveau" niet echt spectulair.

macro is in 1v1: wie o wie heeft het eerste siege bots :P

Ik heb ook nog een tijdje de lotr rts game gespeelt, ook een micro focused game. IMO zijn micro focused games intensiever en dus langer houdbaar. Want uiteindelijk als je de conslusie trekt: supcom is puur macro, dan is een paar replays besturderen genoeg om mee te komen met "top-spelers" mits je het snel genoeg oppikt.

Micro games daarin tegen draaien om inzicht, nogmaals ik dig supcom zwaar maar merk dat ik gewoon meer fun heb met micro rts games dan macro rts games.

edit: ik weet nog wel bevoorbeeld toen ik tegen de toen de tijd de gevreesde "tillerman" wc3 speelde ik gewoon begon te zweten toen ik ze helden zag aankomen, gewoon puur omdat als je je mannetjes gruwlijk micro;ed je gewoon de man bent en je tegenstander zwaar kan dollen. (zo hard ownde die me ook weer niet hoor :P ) In supcom als de commander het toneel bestrijdt weet je gewoon bijna al waar die naar toe gaat en zal je niet snel voor verassing komen te staan. En het zijn imo gewoon die momenten waar je denkt: Deze gast is echt top, mucho respect dat je de game begint te diggen.

Ik zag bv een filmpje van zogenaamd de mooiste actie van de top-5 spelers in april, engiste leuke was de engineers drop en super snelle tower rush mid-game. Verder werd ik niet warm of koud van de acties.

Achja ik moet niet zo zeuren.. :+

[ Voor 78% gewijzigd door evilpin0 op 23-04-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
evilpin0 schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:53:
Micro games daarin tegen draaien om inzicht, nogmaals ik dig supcom zwaar maar merk dat ik gewoon meer fun heb met micro rts games dan macro rts games.
Kan me dat van jou wel voorstellen, als jij jezelf ook "micro god" noemt... :D

Zelf ben ik juist erg slecht in micro'en en heb de neiging mezelf te verliezen in het micro'en van één groepje die in een aanval verwikkeld zit, waarna ik vergeet andere zaken te regelen als mexxen upgraden, m'n basis verder uit te breiden, enz. Bij mij gaat het opbouwen van mijn basis over het algemeen goed TOT ik te maken krijg met de eerste schermutselingen. Dan ga ik daar zoveel aandacht aan geven dat de rest vaak stilvalt, zodat m'n economie achter gaat lopen en ik regelmatig in een "stall" terecht kom als m'n mass needed & energy needed te hoog in het rood komen. Ben niet zo goed in multitasken, heh heh! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Haay schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:18:
[...]

Kan me dat van jou wel voorstellen, als jij jezelf ook "micro god" noemt... :D

Zelf ben ik juist erg slecht in micro'en en heb de neiging mezelf te verliezen in het micro'en van één groepje die in een aanval verwikkeld zit, waarna ik vergeet andere zaken te regelen als mexxen upgraden, m'n basis verder uit te breiden, enz. Bij mij gaat het opbouwen van mijn basis over het algemeen goed TOT ik te maken krijg met de eerste schermutselingen. Dan ga ik daar zoveel aandacht aan geven dat de rest vaak stilvalt, zodat m'n economie achter gaat lopen en ik regelmatig in een "stall" terecht kom als m'n mass needed & energy needed te hoog in het rood komen. Ben niet zo goed in multitasken, heh heh! :D
t1 units zijn on micro-baar in supcom, gewoon zorgen dat jouw comm op zijn units schiet en zijn comm niet op jouw units schiet, comm is echt de enige unit die mico nodig heeft. De units reageren zeer onaccuraat op je orders vindt ik, vooral bij move order gaan ze units in een polonaise achter elkaar de map door. Ja je kan formatie orders geven maar voordat je units gegrouped zijn ben je weer 10 min verder en is de snelheid waarin ze zich bewegen om te huilen. Niettemin denk ik dat dit wel enigzins gemasterd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:53:
macro is in 1v1: wie o wie heeft het eerste siege bots :P
Het had niet zo ernstig hoeven te zijn als de static defence gewoon iets beter zijn werk zou doen. Commander rushes in het begin van het spel zouden dan ook vrij onmogelijk gemaakt worden.

Verder haat ik microën :P . Ik stuur mijn units ergens naar toe geef nog een paar aanvullende opdrachten en ik ben al weer ergens anders bezig. Mocht er echt een interessanter object opdoemen dan ben ik niet te beroerd om het aan te passen maar dan wel voor de hele meuk...

Ik speel geen ranked stuff want ik speel voor mijn plezier dus early rushes zul je me niet snel op betrappen (ik houd niet van rushed spelen). Daarom had ik graag gezien dat de mogelijkheden om je er tegen te verdedigen met static rommel iets beter was uitgewerkt. Ik tech vrijwel gelijk na mijn eerste engies door naar tech 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:37:
[...]

Het had niet zo ernstig hoeven te zijn als de static defence gewoon iets beter zijn werk zou doen. Commander rushes in het begin van het spel zouden dan ook vrij onmogelijk gemaakt worden.
De commander is ontworpen om in early game als een wapen gebruikt te worden. Daarom zit er een 100 DPS wapen op en heeft hij 10.000-12000 hitpoints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Tja, wat je kunt doen is al je T1 units op "assist" mode op je ACU zetten. Dan lopen ze niet voor je ACU uit (wel een beetje, maar niet te ver) en kun je verder alleen met je ACU micro'en. Schieten op alles wat vijandig is en binnen bereik ligt doen ze toch wel.

Alleen, volgens Sun Tsu's The Art of War is het veel effectiever om je vuurkracht op één target te focussen en dan naar de volgende target te switchen wanneer die eerste target kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Haay schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:39:

Alleen, volgens Sun Tsu's The Art of War is het veel effectiever om je vuurkracht op één target te focussen en dan naar de volgende target te switchen wanneer die eerste target kapot is.
Geld alleen als je siege bots hebt, t1 unit gaan zo snel kapot dat dit niet hoeft

@ Imagine
het is overduidelijk dat al het t2 rommel t1 counterd en t3 counterd weer t2, er zit echter geen t3 PD in dus je kan of mass PD neerzetten of gewoon een leger maken waarmee je de vijand buiten houd, de T2 PD van cyberian vindt ik wel erg goed aangezien ze heel makkelijk focus fire kunnen doen en zo toch nog flink wat dmg tegen siege bots kunnen. Al met al met maakt het simpele counter systeem het spel er niet erg interessante om.

In TA herriner ik me waren er verschillende siege bots, je had bv de zipper een zeer snelle bot en een stuk langzamere heavy assault bot (als ik het goed herriner). Gewoon dit soort variaties zou het al een stuk langer houdbaar maken

[ Voor 47% gewijzigd door evilpin0 op 23-04-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:39:
[...]

De commander is ontworpen om in early game als een wapen gebruikt te worden. Daarom zit er een 100 DPS wapen op en heeft hij 10.000-12000 hitpoints
Natuurlijk, maar het blijft nu erg lastig om zoiets normaal af te slaan. Ten eerst kun je die commander aan alle kanten verwachten (in veel mappen in ieder geval). De commander komt je basis in schiet meteen je factory in puin onder cover van wat t1 units. Voor je terplaatse bent is de commander of al weg.

In latere stadia is het praktisch onmogelijk om met de commander zo'n aanval uit te voeren of een beachhead op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Zo was een leuke lan dit weekend in Eindhoven. De uitslag van de Supcom Compo was nog leuker:
3. NERDsMisterT
2. NERDsEd
1. NERDsFist, ik dus :)

Mooi moederbord, videokaart en 2 games mee gewonnen. Ga vaker met compo's meedoen op grote lans. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:43:
Zo was een leuke lan dit weekend in Eindhoven. De uitslag van de Supcom Compo was nog leuker:
3. NERDsMisterT
2. NERDsEd
1. NERDsFist, ik dus :)

Mooi moederbord, videokaart en 2 games mee gewonnen. Ga vaker met compo's meedoen op grote lans. :*)
Gefeli. Weinig competitie dan aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Kanarie schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:42:
[...]
Idd, bij 8 spelers tegen de 90% van core 2 zelfs :X
Heb m'n cpu nog nooit zo heet gezien 8)7

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Adlermann schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:08:
[...]

Gefeli. Weinig competitie dan aanwezig :)
Ik zie een nieuwe inkomsten bron... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:38:
[...]

Ik zie een nieuwe inkomsten bron... :D
Yepz.

[ Voor 22% gewijzigd door Adlermann op 24-04-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Als jullie nou niet komen, maak ik ook nog een kans :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Je kunt natuurlijk aan het Europese toernooi van Intel en Packerd Bell mee doen. Die geven flinke prijzen weg. :)
Finale in Lissabon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Achja dan hebben jullie 1 concurrent minder te vrezen.
* evilpin0 heeft gisteren weer een potje bf2 gedaan en is helemaal back erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M411007 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:23:
Je kunt natuurlijk aan het Europese toernooi van Intel en Packerd Bell mee doen. Die geven flinke prijzen weg. :)
Finale in Lissabon.
Wat ik hoorde komt er idd een Nederlandse variant. Dus ik en m'n teammate doen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Is het niet een keer tijd voor een nieuw topic :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Dat is aan maximized of aan de mods. Maximized komt vast niet meer langs.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Risce schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:16:
Dat is aan maximized of aan de mods. Maximized komt vast niet meer langs.
Gewoon copy paste is toch voldoende ;) .

Euh, zo dus : zie deel 4 ;)

Zie
[RTS] Supreme Commander - Deel 4

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
het ging meer om etiquette dan praktijk.....

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.