[RTS] Supreme Commander - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 9.689 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens. Vaak verbaas ik mij hoe subtiel en gebalanceerd het spel is uitgedacht.

Een siege bot assault is leuk maar met een beetje wakkere tegenstander is bijna de helft al weggebombardeerd door tech2 artillerie of een paar tech3 bombers. Dus zul je met combinaties moeten werken.

Daarnaast maakt het totale oorlog gevoel een hoop goed zodat je voor de sfeer echt geen glimmers ;) meer nodig hebt. C&C3 bevat gewoonweg een te klein gedeelte om van een oorlog te kunnen spreken. Hoe was het spreekwoord ook al weer? 10 vliegtuigen in de lucht maakt nog geen oorlog? (Hooguit een meningsverschil)

Helaas kan ik nu nog niet online spelen door een probleem met het internet maar tegen 3 team supreme ai's spelen is ook behoorlijk uitdagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:49:
[...]

Mee eens. Vaak verbaas ik mij hoe subtiel en gebalanceerd het spel is uitgedacht.

Een siege bot assault is leuk maar met een beetje wakkere tegenstander is bijna de helft al weggebombardeerd door tech2 artillerie of een paar tech3 bombers. Dus zul je met combinaties moeten werken.

Helaas kan ik nu nog niet online spelen door een probleem met het internet maar tegen 3 team supreme ai's spelen is ook behoorlijk uitdagend.
Als je niet online speelt weet je ook niet hoe je het echt spel moet spelen. Tech 2 artillery is VEEL te duur. De meeste online games beginnen met een t1 unit spam of een t1 bomber spam, of gecombineerd. Zodra het een beetje kan doe je een geforceerde upgrade naar t3. Tussen de 10-15 minuten begin je (meestal) siege bots te produceren, maar dit verschilt per map per game. Sommige games kom ik helemaal niet in t3 terecht. Neem dit als voorbeeld tegen cow_scaffy (rank 9 op de ladder) en thelittleone(rank17 op de ladder). http://www.gamereplays.or...ttach&type=post&id=237345. Ik kom hier niet eens in t3 terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Gisteravond 2 potjes met m'n vaste SupCom maatje gedaan. Eerste potje 2 vs 2 tegen twee Tech-AI's op een 10x10km map. Ging als test maar eens de taktiek van goede SupCom spelers navolgen wat ik in meerdere replays gezien had, namelijk direct T1 units pompen en samen met m'n commander richting de enemy base lopen. Dat werkte inderdaad goed en uiteindelijk ging de eerste AI ACU nova midden in z'n basis. Mijn ACU had nog 500 HP over na die blast, ha ha! Daarna volgde m'n partner mijn voorbeeld en rushde de andere AI ACU ook met een leger T1 units (alleen zonder z'n AI, want hij kijkt nooit replays, heh heh).

Tweede potje deden we op een 20x20km map, met één Supreme AI die we eerst wat de tijd gaven terwijl wij gingen turtelen en techen. Omdat de AI Aeon was kregen we op een gegeven moment de een na de ander Galactic Colossus en Czar onze kant op. Maar een groepje T3 bombers maakt snel gehakt van zo'n Colossus, en die Czar heeft wel erg weinig hitpoins dus die schiet je ook zo uit de lucht! Alleen toen de AI met z'n T3 Artillery op mijn basis ging schieten was het ff wat minder, maar toen had ik m'n Stonager nuke al af, en na zijn anti-nuke gesniped te hebben kon z'n T3 artillery daar vlak bij genuked worden. Uiteindelijk had mijn T3 Battleship de kill van de enemy ACU en ruimden onze Fatboys daarna snel de basis verder op. Was een leuk potje! :)

Overigens was de eerste ontmoeting tussen een Fatboy van mij en een Galactic Colossus fataal voor m'n Fatboy, toen hij niet snel genoeg omgedraaid was en wegreed van die Colossus. Vond het wel grappig om te zien hoe m'n T2 tanks en T3 assault bots één voor één door het magnetisch veld van die Colossus opgeslurpt werden! :D Wist niet dat ze dat effect hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
gister spee.de risce in een 2 vs 2 mee.Mooi kort en krachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Als iemand nog een goede DX10 videokaart zoekt voor SupCom is dit natuurlijk een leuke keuze. Je krijgt SupCom er zelfs bij :)

Afbeeldingslocatie: http://chinese.giga-byte.com/FileList/Image/vga_productimage_ga-nx86s256h-b_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
M411007 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:23:
Als iemand nog een goede DX10 videokaart zoekt voor SupCom is dit natuurlijk een leuke keuze. Je krijgt SupCom er zelfs bij :)

[afbeelding]
ALs je die doos ziet zou je eerder zeggen: Je krijg een videokaart bij supcom 8)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Adlermann schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:13:
gister spee.de risce in een 2 vs 2 mee.Mooi kort en krachtig :)
pure ownage, maar ik heb wel even de replay teruggekeken en heb je Build Order (BO) even uitgeprobeerd. Merkte al meteen dat dat niet helemaal werkt op zomaar een willekeurige map. Wat dat betreft vind ik het leuker om te harassen (zie begin van die replay). Wat ik wel overgenomen heb is om te werken met VEEL MEER factories, want eerder deed ik het gewoon rustig aan met die dingen, maar dat werkt dus voor geen meter. Is meteen een goede manier om aan veel meer ENGs te komen.

Was er een weekje uit door router problemen en ik merk toch dat ik een aardige achterstand heb opgelopen. Verlies nu 80% van mijn custom matches, terwijl ik daarvoor 80% ervan won.

Overigens vind ik het totaal geen schande om te verliezen van de no1 2v2. Kwam er nog bij dat die likedogs-ally van mij echt totaal geen idee had wat hij aan het doen was.

Ik verheug me erop om mezelf te verbeteren en te kijken of ik niet toch wat tegenstand kan bieden.

edit: BTW, supcom.hacked.in is offline. Iemand een mirror? Wilde even opzoeken of t3 bombers door een t2 shield heengaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Risce op 18-04-2007 16:14 ]

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Risce schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:11:
[...]

pure ownage, maar ik heb wel even de replay teruggekeken en heb je Build Order (BO) even uitgeprobeerd. Merkte al meteen dat dat niet helemaal werkt op zomaar een willekeurige map. Wat dat betreft vind ik het leuker om te harassen (zie begin van die replay). Wat ik wel overgenomen heb is om te werken met VEEL MEER factories, want eerder deed ik het gewoon rustig aan met die dingen, maar dat werkt dus voor geen meter. Is meteen een goede manier om aan veel meer ENGs te komen.

Was er een weekje uit door router problemen en ik merk toch dat ik een aardige achterstand heb opgelopen. Verlies nu 80% van mijn custom matches, terwijl ik daarvoor 80% ervan won.

Overigens vind ik het totaal geen schande om te verliezen van de no1 2v2. Kwam er nog bij dat die likedogs-ally van mij echt totaal geen idee had wat hij aan het doen was.

Ik verheug me erop om mezelf te verbeteren en te kijken of ik niet toch wat tegenstand kan bieden.
power power, mex mex, LF power power mex mex LF is behoorlijk standaard hoor :) Vooral veel replays kijken en dan ook uitproberen. Daar leer je het meeste van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Adlermann schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:14:
[...]

power power, mex mex, LF power power mex mex LF is behoorlijk standaard hoor :) Vooral veel replays kijken en dan ook uitproberen. Daar leer je het meeste van.
replays kijk ik sowieso (die tip heb ik al vaak in dit topic gezet). Ik bedoel niet die BO, maar vnl. wat je vervolgens bouwt met die LF en wanneer de ACU gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Hier kun je zien hoe je een 2 meter hoge case mod van een UEF commander kunt maken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/supreme_commander_uef_acu_case_mod/93_s.jpg

Ik heb hem helaas niet gewonnen ookal had ik de moeilijke vragen van de contest goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Risce schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:21:
[...]

replays kijk ik sowieso (die tip heb ik al vaak in dit topic gezet). Ik bedoel niet die BO, maar vnl. wat je vervolgens bouwt met die LF en wanneer de ACU gaat lopen.
Meestal gaat hij na 2 fabrieken lopen. 2 engineers bouwen even snel als 1 commander namelijk. Soms ga ik na 1 fabriek al lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
IMHO vindt ik het een beetje zwak dat elke top speler aeon is, nu is het niet zo dat zoals in de meeste rts games die ik gespeelt heb een andere partij een heel andere speel stijl vereist ofzo, hier doe je toch bijna altijd hetzelfde no matter wat je bent...maar toch ik vindt pussy :P

Ik speel echt altijd random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:09:
IMHO vindt ik het een beetje zwak dat elke top speler aeon is, nu is het niet zo dat zoals in de meeste rts games die ik gespeelt heb een andere partij een heel andere speel stijl vereist ofzo, hier doe je toch bijna altijd hetzelfde no matter wat je bent...maar toch ik vindt pussy :P

Ik speel echt altijd random
Alle naval maps zijn uit de ladder gehaald. water maps waren namelijk behoorlijk imba. Veel spelers gaan weer terug naar cybran en uef nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPGNet blijf ik maar een raar stukje software vinden. Tijdens het opstarten krijg ik vaak een invalid cd key melding. Na het afsluiten en weer opstarten gaat GPGNet wel door en anders wel na de derde keer. Ook wordt ik vaak gedisconnect in de chatroom of krijg ik niet eens verbinding.

Als het internet gedeelte van SC net zo werkt dan hoef ik het al niet eens te proberen.
Valt er nog wat aan te doen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    System  Joining Halcyon...  
    Error   Unable to create room Halcyon.  
    System  *** YOU HAVE LOST YOUR GPGNET CONNECTION ***    
    System  You are no longer in a chat room.   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56
evilpin0 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:16:
[...]

ALs je die doos ziet zou je eerder zeggen: Je krijg een videokaart bij supcom 8)
Ik ben nog op zoek naar een leuke videokaart voor SupCom (en anderen), maar ik heb nog nergens een review gevonden met een vergelijking tussen 8600 GTS en 8800GTS 320 MB in SupCom (Anandtech belooft dat het nog komt). Iemand anders wel?

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
gjkamstra schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:13:
[...]

Ik ben nog op zoek naar een leuke videokaart voor SupCom (en anderen), maar ik heb nog nergens een review gevonden met een vergelijking tussen 8600 GTS en 8800GTS 320 MB in SupCom (Anandtech belooft dat het nog komt). Iemand anders wel?
De 8600 GTS komt overeen met de ATI 1950 Pro en de NVidia 7950GT alleen heeft hij wel Dx10 ondersteuning. Geloof dat hij 4500 punten haalt in 3DMark06 en iets van € 171 kost.
De 8800 GTS 320mb haalt 8600 punten in 3DMark06 en kost € 275.

SupCom is meer afhankelijk van CPU dan van GPU, dus deze kaart zal met een redelijke CPU goede perfomance geven in SupCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Laatst online: 11-09 14:23
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:54:
GPGNet blijf ik maar een raar stukje software vinden. Tijdens het opstarten krijg ik vaak een invalid cd key melding. Na het afsluiten en weer opstarten gaat GPGNet wel door en anders wel na de derde keer. Ook wordt ik vaak gedisconnect in de chatroom of krijg ik niet eens verbinding.

Als het internet gedeelte van SC net zo werkt dan hoef ik het al niet eens te proberen.
Valt er nog wat aan te doen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    System  Joining Halcyon...  
    Error   Unable to create room Halcyon.  
Ik heb dit ook gehad, draai je heel toevallig NOD32? Voeg dan suppreme commander en gpg net toe aan je internet exceptions, niets meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjosh schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:29:
[...]

Ik heb dit ook gehad, draai je heel toevallig NOD32? Voeg dan suppreme commander en gpg net toe aan je internet exceptions, niets meer aan de hand.
Ik draai inderdaad NOD32. Mocht het werken dan heb ik uiteraard niets gezegd over GPGNet ;) .
Bedankt voor de tip :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Supcom ports:
6112 UDP (dit is voor het dataverkeer van online spelen)
9113 UDP
30350-30351 (dit is voor GPGnet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56
M411007 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:24:
[...]
....
SupCom is meer afhankelijk van CPU dan van GPU, dus deze kaart zal met een redelijke CPU goede perfomance geven in SupCom.
Nu toch een benchmark gevonden, verschil is nog best wel groot tussen 8600 GTS & 8800GTS 320 MB. Zie: http://www.xbitlabs.com/a...ay/geforce8600gts_19.html

Ik ga toch maar voor de 8800.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
gjkamstra schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:48:
[...]

Nu toch een benchmark gevonden, verschil is nog best wel groot tussen 8600 GTS & 8800GTS 320 MB. Zie: http://www.xbitlabs.com/a...ay/geforce8600gts_19.html

Ik ga toch maar voor de 8800.
Ze draaien daar wel op extreem hoge settings, had bij een vriend gespeelt die een x1950pro heeft en iets lagere settings draait. Draait gewoon hetzelf als op me x1900 flink overclocked. Als je puur voor supcom een videokaart aanschaft is een 1950 pro voldoende dus :)

mja dx10 support :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
evilpin0 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:24:
Ze draaien daar wel op extreem hoge settings, had bij een vriend gespeelt die een x1950pro heeft en iets lagere settings draait. Draait gewoon hetzelf als op me x1900 flink overclocked. Als je puur voor supcom een videokaart aanschaft is een 1950 pro voldoende dus :)

mja dx10 support :9~
DX10 compliant heeft pas zin wanneer er games komen met een apart DX10 codepad (Crysis bv). Maar tegen die tijd zijn er al weer opvolgers van de huidige eerste generatie DX10 kaarten uit, die vooral de DX10 games sneller zullen kunnen draaien. Heb ik me destijds ook mee in de vingers gesneden, door voor 500+ euro een Radeon 9700Pro te kopen in de week dat hij beschikbaar werd, en vervolgens een half jaar later de release van de 9800Pro te zien, die weer een stuk sneller was, en nog ruim goedkoper ook! Eerste releases van een nieuwe generatie doe ik niet meer aan. Een snelle middenklasser uit de refresh kopen is prijs / performance technisch gezien veel slimmer. Daarom heb een paar maanden geleden een X1950Pro gekocht, die in SupCom prima werkt! :) (was een upgrade vanaf een X800XL, ook zo'n snelle middenklasser uit een oudere generatie ;) )

Helaas de afgelopen dagen geen tijd voor SupCom gehad. Hopelijk kan ik vanavond weer aan m'n dosis SupCom komen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik heb al een beetje me intresse in supcom verloren, het blijft strak maar kan me niet in zijn greep houden als bv wc3. Denk toch het door gebrek aan variatie komt, elk potje is eigenlijk min of meer hetzelfde. Of misschien komt het wel dat ik geen j's meer rook, stoned rts games spelen is/was altijd erg fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Was het iemand al opgevallen dat je met vliegtuigen buiten het beeld langs kunt vliegen en zo doende gemene aanval vanuit het niets kunt uitvoeren zonder dat de vijand het ziet ookal heeft die een radar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
evilpin0 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:08:
Ik heb al een beetje me intresse in supcom verloren, het blijft strak maar kan me niet in zijn greep houden als bv wc3. Denk toch het door gebrek aan variatie komt, elk potje is eigenlijk min of meer hetzelfde.
Dat komt omdat online iedereen volgens mij ongeveer hetzelfde speelt. Snel een basis neerzetten, T1 units pompen die met de ACU samen naar voren gaan en proberen de vijandige ACU op te blazen voordat hij dat bij jou doet. Dat is tenminste wat ik in de replays die ik heb gezien veel zie terug keren. Zelf vind ik het leuker om te techen naar T3/T4 en dan met grote hoeveelheden T3 units en experimentals de strijd aan gaan. Misschien is het ook wel het voordeel voor mij dat ik zo weinig tijd heb om SupCom te spelen dat het veel langer fris blijft voor mij. Als ik elke dag 4 uur SupCom zou spelen zou ik er waarschijnlijk ook veel sneller op uitgekeken raken... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ja viel me ook op, had al wat boze reactie ingame hierover ontvangen.

Moet ook niet kunnen imo, je kan undercover een heel leger afzetten met dropsships op deze manier. De radar moet dus ook op de background radar beeld geven. Want volgens mij schieten sams dan ook niet? weet dit niet zeker.

@Haay
Ja dat is toch wel weer wat in elk potje gebeurt, je speelt ook 80% van de tijd tegen aeon, geweldige variatie ook...:)

t1 units zijn echt heel slecht te microen, sieges bots zijn wel weer lekker om te microen.

[ Voor 39% gewijzigd door evilpin0 op 20-04-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:52:
[...]

Dat komt omdat online iedereen volgens mij ongeveer hetzelfde speelt. Snel een basis neerzetten, T1 units pompen die met de ACU samen naar voren gaan en proberen de vijandige ACU op te blazen voordat hij dat bij jou doet. Dat is tenminste wat ik in de replays die ik heb gezien veel zie terug keren. Zelf vind ik het leuker om te techen naar T3/T4 en dan met grote hoeveelheden T3 units en experimentals de strijd aan gaan. Misschien is het ook wel het voordeel voor mij dat ik zo weinig tijd heb om SupCom te spelen dat het veel langer fris blijft voor mij. Als ik elke dag 4 uur SupCom zou spelen zou ik er waarschijnlijk ook veel sneller op uitgekeken raken... :D
Als ze de static defenses iets sterker hadden gemaakt (of een grotere range) dan zouden de meesten zo'n rush uit hun hoofd laten. Op die manier is techen naar t2 een logischere stap.

De static point defence (t2) van eon en uef is wel heel erg beroerd.Die schiet vaker mis dan raak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
T1 defense vindt ik erg goed, hou je opzich alles met buiten in het begin als je hem op de goede locatie in je base zet en niet vooraan.

Cyberian heeft beste t2 defense doordat het een laser is die niet missed, engiste wat echt werkt tegen siegesbots, afgezien van mass t1 pd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:17:
T1 defense vindt ik erg goed, hou je opzich alles met buiten in het begin als je hem op de goede locatie in je base zet en niet vooraan.
T1 artillary units owen een T1 PD waar je hem ook zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:22:
[...]
Op Syrtis kun je zelfs een t2 oblivion stuk maken met 1 t1 artillery (de civilians). Dan kan je naar binnen wandelen en early game de quantum gateway pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:22:
[...]
Een paar pd worden idd geownt door t1 artil, vooral als je je comm even de pd laat tanken. Zet je units ervoor en je comm, is het een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:46:
[...]

Een paar pd worden idd geownt door t1 artil, vooral als je je comm even de pd laat tanken. Zet je units ervoor en je comm, is het een heel ander verhaal.
Klopt, maar pd is vrij duur. En gaat stiekem toch vrij snel stuk. Met veel units en een commander push zul je er ook wel doorheen komen. Mits de map het toelaat. Op isis wordt het al een stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:03
evilpin0 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:08:
Ik heb al een beetje me intresse in supcom verloren, het blijft strak maar kan me niet in zijn greep houden als bv wc3. Denk toch het door gebrek aan variatie komt, elk potje is eigenlijk min of meer hetzelfde. Of misschien komt het wel dat ik geen j's meer rook, stoned rts games spelen is/was altijd erg fun.
Was al eerder gemeld in dit topic geloof ik, maar Supreme Commander vind ik niet zo sfeervol als andere spellen. Neem bijvoorbeeld Warcraft III. Daarin zijn de levels, geluidseffecten, units, gebouwen, muziek en interface allemaal precies op elkaar afgestemd. Op de een of andere manier "klopt" het allemaal. Zelfde met Command & Conquer en Red alert. De muziek, geluiden ("Acknowledged!"), de filmpjes, het past allemaal bij elkaar.

Dat heb ik bij Supreme Commander niet echt. Alle tanks en vliegtuigen lijken op elkaar, ik mis coole geluidseffecten, het "verhaal" in de single player campaign is ook niet echt super .. De gameplay is hardstikke leuk maar de aankleding wat minder.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Wat ik eigenlijk ook mis in SC is een counter systeem, ik herinner me dat in TA mech en tank fabs zaten. Als ze dat erin hadden gedaan en sommige mechs als tank killer hadden laten functioneren en sommige tanks weer een mech killer tank zouden hebben zou het al een stuk interessanter zijn.

Ik mis ook de peewee, dat waren echte lekker units ;)

[ Voor 8% gewijzigd door evilpin0 op 20-04-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Misschien dat ze wel iets gaan doen aan de eeuwige rush tactiek zodat ook een 2v2 op 10X10 (isis bv.) eens langer duurt dan 30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Risce schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:00:
Misschien dat ze wel iets gaan doen aan de eeuwige rush tactiek zodat ook een 2v2 op 10X10 (isis bv.) eens langer duurt dan 30 minuten.
Isis duurt al een uur tegen gelijkwaardige tegenstanders. Rushen hoort gewoon bij het spel. Ranked games horen niet langer dan 15-20 minuten te duren, anders duurt het gewoon te lang. En je kan goed tegen een rush verdedigen, gewoon units bouwen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
TA heeft een hoop van z'n lange leven te danken aan de makkelijke modbaarheid en de mogelijkheden voor het toevoegen van nieuwe units. Vooral met de The Core Contingency uitbreiding kwamen er een aantal hele goede units bij die exploits van bepaalde basis units counterden. Ik ga er toch wel een beetje van uit dat SupCom uiteindelijk dezelfde mogelijkheden voor modding zal krijgen als TA had.

Heeft GPG trouwens ooit wat gezegd over het beschikbaar maken een map-creatie tool ? User generated maps zijn uiteraard OOK belangrijk om niet altijd maar op dezelfde maps te hoeven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Haay schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:09:
TA heeft een hoop van z'n lange leven te danken aan de makkelijke modbaarheid en de mogelijkheden voor het toevoegen van nieuwe units. Vooral met de The Core Contingency uitbreiding kwamen er een aantal hele goede units bij die exploits van bepaalde basis units counterden. Ik ga er toch wel een beetje van uit dat SupCom uiteindelijk dezelfde mogelijkheden voor modding zal krijgen als TA had.

Heeft GPG trouwens ooit wat gezegd over het beschikbaar maken een map-creatie tool ? User generated maps zijn uiteraard OOK belangrijk om niet altijd maar op dezelfde maps te hoeven spelen.
Volgende patch bevat een map editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
mwja, lekker boeiend. Customs maps zou ik toch amper spelen. Zal leuk zijn als je ala wc3 maps zou kunnen mapen, dus eigen gametypes aanmaken ect ect. Ik weet nog dat wc3 echt een aantal top custom maps had, vooral die met die vampieren en vampieren hunters _/-\o_ _/-\o_

Of footmen wars of zelf een lotr custom map, echt zo strak waren die.

ALs ik eraan denk ben ik geneigd spontaan wc3 weer te installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door evilpin0 op 20-04-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:21:
mwja, lekker boeiend. Customs maps zou ik toch amper spelen. Zal leuk zijn als je ala wc3 maps zou kunnen mapen, dus eigen gametypes aanmaken ect ect. Ik weet nog dat wc3 echt een aantal top custom maps had, vooral die met die vampieren en vampieren hunters _/-\o_ _/-\o_

Of footmen wars of zelf een lotr custom map, echt zo strak waren die.

ALs ik eraan denk ben ik geneigd spontaan wc3 weer te installeren.
Ik denk met je mee :D :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 17:59

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

evilpin0 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:21:
mwja, lekker boeiend. Customs maps zou ik toch amper spelen. ....
Jij niet.. Ik echter in de TA tijd zat met name de heeeeele grote epic maps te spelen... Zeker op lannetjes op tegen custom AI kon zo'n sessie enkele uren duren met een speler of 8... En ik ken meer mensen die liever custom maps speelden.

Dus het lijkt mij wel erg fijn, als tenminste de grote maps speelbaar blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Stormtrooper op 20-04-2007 15:38 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Stormtrooper schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:38:
[...]

Jij niet.. Ik echter in de TA tijd zat met name de heeeeele grote epic maps te spelen... Zeker op lannetjes op tegen custom AI kon zo'n sessie enkele uren duren met een speler of 8... En ik ken meer mensen die liever custom maps speelden.

Dus het lijkt mij wel erg fijn, als tenminste de grote maps speelbaar blijven.
Mwha mensen die via internet spelen zullen toch liever de standard maps blijven spelen, ook in verband met dat ze maps beter leren kennen voor ranked. In wc3 speelde totaal niemand custom maps als normal game, hier zal het wel iets populairder worden. Maarja in wc3 was arranged en random team ook gewoon top geregelt dat mensen toch geen zin hadden moeite te doen met normale team custom games.

SP is een ander verhaal, een goede 81x81 land map zal ook wel gedigged worden online daar niet van.

[ Voor 14% gewijzigd door evilpin0 op 20-04-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Of er custom maps gespeeld gaan worden ligt aan een aantal factoren denk ik:

-De activiteit van builders binnen de community (of er veel builders komen en of ze een actieve rol gaan spelen in de community)
-De bereidheid van top30 spelers om deze mappen te populariseren (zie replayvault)
-De engine van de builder, waardoor custom maps bugvrij zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik maak me er compleet geen zorgen over, TA heeft 10 jaar lang fans gehad en een actieve community.

SC is beter modbaar dan TA (heeft chris wel voor gezorgd) want dat is wat je spel langer houdbaar houd.
Map building tools zijn er al wel (beta's) maar de officiele komt dus nog.
Ik mis alleen nog ff de nieuwe units en dat soort spul, was altijd erg koel om unit packs te proberen.
Maar ik heb volste vertrouwen in chris :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Het huidige spel moet eerst beter gebalanceerd worden voordat er nieuwe units komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Adlermann schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:28:
Het huidige spel moet eerst beter gebalanceerd worden voordat er nieuwe units komen.
wat moet er dan gebalanceerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Risce schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:35:
[...]

wat moet er dan gebalanceerd worden?
Aeon t1 tanks, aoen bombers, aoen destroyers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vind het zelf best jammer dat er geen 15x15 maps zijn. 10x10 is net te klein, een artillerie kan alles raken. 20x20 is weer te groot. Hopelijk maken ze 15x15 maps in de uitbreiding :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:43:
[...]

Aeon t1 tanks, aoen bombers, aoen destroyers O-)
Aeon naval moet wat minder goed worden. Of die van cybran moet beter. aurora heeft eigenlijk geen nerf nodig. Aeon bommenwerpers zijn ook wel ok. Cybran T3 heeft wel een buff nodig. Cybran t1 en t2 moet ook flink beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Adlermann schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:22:
[...]

Aeon naval moet wat minder goed worden. Of die van cybran moet beter. aurora heeft eigenlijk geen nerf nodig. Aeon bommenwerpers zijn ook wel ok. Cybran T3 heeft wel een buff nodig. Cybran t1 en t2 moet ook flink beter worden.
cybran heeft inderdaad wat fixes nodig, maar ik vind niet dat cybran echt totale crap zijn want monkeylords zijn gewoon de beste experi die er zijn. Alleen jammer dat je geen hvy shields kunt bouwen. Aan de andere kant, je kunt wel weer shields upgraden. Dat aeon zo snel is in maps met rivieren, dat is inderdaad wel redelijk hard (maar ja, zo'n sacred bot is natuurlijk weer helemaal niets, totdat hij in je kamp staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Risce schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 22:26:
[...]

cybran heeft inderdaad wat fixes nodig, maar ik vind niet dat cybran echt totale crap zijn want monkeylords zijn gewoon de beste experi die er zijn. Alleen jammer dat je geen hvy shields kunt bouwen. Aan de andere kant, je kunt wel weer shields upgraden. Dat aeon zo snel is in maps met rivieren, dat is inderdaad wel redelijk hard (maar ja, zo'n sacred bot is natuurlijk weer helemaal niets, totdat hij in je kamp staat)
Op landmaps prefereer ik cybran t1. Keiharde mantis raids. Als je dat goed doet, kan je tegenstander nooit een economy opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik vond de balancing altijd wel ok, bedoel, cybran is wat goedkoper en zwakker (kortom, zerg) aeon is duurder maar doet dikke dmg.
en uef zit er beetje tsusen in :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TepelStreeltje schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:44:
ik vond de balancing altijd wel ok, bedoel, cybran is wat goedkoper en zwakker (kortom, zerg) aeon is duurder maar doet dikke dmg.
en uef zit er beetje tsusen in :)
euh nee. Cybran is duurder dan aeon. De mantis kost meer energie, de subs van cybran zijn duurder en loyalists zijn duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Adlermann schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 09:00:
[...]

euh nee. Cybran is duurder dan aeon. De mantis kost meer energie, de subs van cybran zijn duurder en loyalists zijn duurder.
hmm, dan heb ik dat dus verkeerd aangenomen :P
maar ligt het dan aan mij of is alles van cybran gewoon sneller klaar??

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Zou er trouwens bij deel 4 een lijstje kunnen komen met afkortingen? ACU en SCU is duidelijk, maar PD :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Lijst afkortingen en begrippen:

ACU: Armored Command Unit
SCU: Support Command Unit
RTS: Real Time Strategy, genre van een game, zoals Supreme Commander, waarbij het gaat om strategisch management van militaire operaties in een real-time omgeving (in tegenstelling tot turn-based, waarbij een game is onderverdeeld in meerdere beurten, die je om en om aangaat).
TA: Total Annihilation, game die de voorloper was van Supreme Commander.
SC/Supcom: Supreme Commander, het spel, ook gebruikt als naam voor de ACU (alhoewel incorrect)
AI: Artificial Intelligence, een computertegenstander (in tegenstelling tot online tegen andere spelers). Ook gebruikt als algemeen begrip voor routines die een computertegenstander gebruikt.
Desync: Het crashen van een game, die gebaseerd is op peer to peer dataverkeer (zoals Supreme Commander), omdat er tussen twee of meer computers onderling van de spelers een verschil bestaat tussen de uitkomst van een berekening van de processors over een bepaalde rendering of calculatie.
Nil-Ping: Het niet hebben van een verbinding met een andere speler in de gamelobby of in de game zelf. In de lobby aangegeven in het rood met 'Nil'. Andere spelers kunnen zien dat 2 of meer mensen geen connectie met elkaar hebben doordat zij de ping van deze spelers in het geel zien.
Ctrl-K: Ook als werkwoord (Ctrl-K'en), het vernietigen van 1 of meer units van jezelf door de self-destruct optie te gebruiken (shortcut: Control+K)
Micro-management: Het min of meer individueel besturen van je units.
Dancing/Dansen: Een bepaalde unit snel en afwisselend naar onvoorspelbare plekken sturen midden in een vuurgevecht, voornamelijk je ACU, zodat hij minder vaak geraakt wordt.
Turtling: Ook als werkwoord (Turtling), het jezelf terugtrekken op 1 plek, met een sterke verdediging.
Rush: Ook als werkwoord (Rush, Rushing), je tegenstander zo snel mogelijk vernietigen door een niet aflatende stroom van kleine goedkope units. Ook gebuikt om een aanval later in de game aan te duiden waarbij je een tegenstander aanvalt met een zeer grote groep units.
Peace/Peacetime: Een bepaalde afgesproken periode waarin er geen aanvallen worden gepleegd op elkaar. Vaak gebruikt om een Rush-tactiek te vermijden.
Sniping: Het concentreren van een aanval op een belangrijke vijandelijke unit of een belangrijk gebouw. In deze context wordt vaak bedoeld dat je tactical missiles op de ACU van de tegenstander schiet.
IMBA: Imbalanced, refereert aan een unit of game-element dat veel te sterk is en zorgt dat een game een bepaalde kant optrekt. Kan in uitzonderlijke gevallen ook betekenen dat het game-element juist te zwak is.
Nerf: Ook als werkwoord (Nerfed, Nerfing), het minder sterk maken van een bepaald game-element in een volgende of nieuwe patch van het spel.

Mex: Mass extractor
PG: Power generator
LF: Land Factory
AF: Air Factory
NF: Naval Factory
PD: Point Defense
AA: Anti-Air gebouwen of units, of gebruikt om te bepalen of een bepaalde unit zelfstandig vliegende vijandelijke units kan uitschakelen.
TML: Tactical Missile Launcher
TMD: Tactical Missile Defense
ML/Monkey/Spider: Monkeylord, de lopende spin experimental van de Cybran.
FB/MobFac: Fatboy, de lopende fabriek experimental van de UEF.
UFO: Czar, de vliegende schotel experimental van de Aeon.
Beetle: Experimental Gunship, de vliegende experimental van de Cybran.
GC/Sacred Bot: Galactic Collosus, de lopende experimental van de Aeon.

Ghetto Gunship: Transport opgevuld met bots die vanuit de transport kunnen schieten.
Fabtarded: Een vergissing waarbij een speler in plaats van een power generator een mass fabricator bouwt, waardoor je een vertraging in je bouwvolgorde oploopt.

[ Voor 12% gewijzigd door Risce op 22-04-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Risce schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:46:
Lijst afkortingen en begrippen:
[...]
Beetle: Experimental Gunship, de vliegende experimental van de UEF
Uhm, wordt daarmee niet de Cybran Soul Ripper vliegende experimental mee bedoeld? UEF heeft geen vliegende experimental...

En dan mis ik nog de Tempest en Atlantis experimentals ;)

Oh ja, dit is ook wel een interessant linkje:
http://www.jrpereira.com/supreme_commander_observations/.

[ Voor 20% gewijzigd door Haay op 21-04-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Haay schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:12:
[...]

Uhm, wordt daarmee niet de Cybran Soul Ripper vliegende experimental mee bedoeld? UEF heeft geen vliegende experimental...

Oh ja, dit is ook wel een interessant linkje:
http://www.jrpereira.com/supreme_commander_observations/.
linkje is beetje outdated, redelijke nub opmerkingen ook van die gast imo...
maar zoals ik zei, zal wel oud zijn, want ik wist dit allemaal al lang, ook van die adjendency bonusses :)
The ability to add units to a preexisting waypath - for example when you have units that you've pulled out of a patrol path for specific tasks, and then want to add back to the path.
al eens geprobeerd dat waypoint te assisten?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Haay schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:12:
[...]

Inderdaad. Edit.

Die tempest en atlantis hebben voor zover ik weet geen bijnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
TepelStreeltje schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:10:
[...]

linkje is beetje outdated, redelijke nub opmerkingen ook van die gast imo...
maar zoals ik zei, zal wel oud zijn, want ik wist dit allemaal al lang, ook van die adjendency bonusses :)

[...]

al eens geprobeerd dat waypoint te assisten?
als die gast ze mass matrixes gaat bouwen wordt het helemaal leuk, 1 raket erop en hij is alles kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

evilpin0 schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:09:
[...]

als die gast ze mass matrixes gaat bouwen wordt het helemaal leuk, 1 raket erop en hij is alles kwijt ;)
ik bouw het meestal ook zo, omdat het toch echt het meest efficiente is. heb er dan wel stuk of 6 shields boven hangen (ook linked natuurlijk ;) ) maar goed :P
farms zijn belangrijk voor je productie, dus je kan er niet echt omheen denk ik om er zooi te bouwen en te linken..

Of hoe doen de top spelers dat?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TepelStreeltje schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:05:
[...]

ik bouw het meestal ook zo, omdat het toch echt het meest efficiente is. heb er dan wel stuk of 6 shields boven hangen (ook linked natuurlijk ;) ) maar goed :P
farms zijn belangrijk voor je productie, dus je kan er niet echt omheen denk ik om er zooi te bouwen en te linken..

Of hoe doen de top spelers dat?
Nooit van upgraden van mexes gehoord. Dat werkt veel beter en gaat niet zo snel stuk :) Gemiddelde potje duurt toch maar 15 minuten ofzo. Je hebt niet eens de tijd om shields te bouwen voor je farms :)

[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 22-04-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hmm, ik speel (nog) niet online. Heel af en toe potje tegen wat WOW maatjes van me (die ik finaal afmaak :P ). Maar daar duurt het erg lang voordat zij wat ondernemen, tegen die tijd heb ik al zon dikke verdediging staan dat het niet meer uit maakt. ondertussen farms bouwen of ik heb ze al dood gerusht...

Moet toch maares replays gaan kijken van wat topspelers :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
TepelStreeltje schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:13:
hmm, ik speel (nog) niet online. Heel af en toe potje tegen wat WOW maatjes van me (die ik finaal afmaak :P ). Maar daar duurt het erg lang voordat zij wat ondernemen, tegen die tijd heb ik al zon dikke verdediging staan dat het niet meer uit maakt. ondertussen farms bouwen of ik heb ze al dood gerusht...

Moet toch maares replays gaan kijken van wat topspelers :P
De truuk is zo snel mogelijk en blijven aanvallen. Liefst met je ACU erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Adlermann schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:27:
De truuk is zo snel mogelijk en blijven aanvallen. Liefst met je ACU erbij :)
Rushen dus. :D

Weet wel dat als je de Campaign speelt, hoe je moet spelen in de laatste missies van de 3 facties, is absoluut NIET representatief voor hoe het spel online gespeeld wordt. Nietemin vind ik de campaign uitspelen ook een erg leuke tijdsbesteding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Haay schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:01:
[...]

Rushen dus. :D

Weet wel dat als je de Campaign speelt, hoe je moet spelen in de laatste missies van de 3 facties, is absoluut NIET representatief voor hoe het spel online gespeeld wordt. Nietemin vind ik de campaign uitspelen ook een erg leuke tijdsbesteding.
Ik heb nog nooit een single player missie gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat is een goede manier op de Tech 3 robots van de cybrans mee te verslaan, ik ben zelf de Aeons (?) maar hun tech 3 poppetjes worden zo afgeknald door de t3 cybran's. Iemand een maniertje?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fietsbel schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:10:
Wat is een goede manier op de Tech 3 robots van de cybrans mee te verslaan, ik ben zelf de Aeons (?) maar hun tech 3 poppetjes worden zo afgeknald door de t3 cybran's. Iemand een maniertje?
De T3 bot van de Aeon is juist de sterkste die er is. Meeste HP, veel damage per second. Ik zie niet hoe je als Aeon met Harbingers kan verliezen van een gelijke hoeveelheid Loyalists.
Micro-en helpt wel, gewoon al je bots op 1 andere bot laten schieten, en ze zo 1 voor 1 afknallen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Hoe komt het dat mijn G15 aangeeft dat de 2e core uit zijn neus zit te vreten terwijl ik supreme commander draai? Schakelt die pas in bij veel units?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Rey Nemaattori schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:16:
Hoe komt het dat mijn G15 aangeeft dat de 2e core uit zijn neus zit te vreten terwijl ik supreme commander draai? Schakelt die pas in bij veel units?
voor zover ik weet is SupCom niet multithreaded, ik zag dat in de FiPo van dit topic wel wordt beweerd dat SupCom 'profijt zou hebben van dualcore', maar daarvoor moet de game toch echt multithreaded zijn, volgens mij. Nu gebruikt de game maar 1 proces, dus maximaal 1 core die volledig benut wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

jeroen__online schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:29:
[...]

voor zover ik weet is SupCom niet multithreaded, ik zag dat in de FiPo van dit topic wel wordt beweerd dat SupCom 'profijt zou hebben van dualcore', maar daarvoor moet de game toch echt multithreaded zijn, volgens mij. Nu gebruikt de game maar 1 proces, dus maximaal 1 core die volledig benut wordt...
SupCom is wel degelijk multithreaded. Zelf zie ik het gebruik op core 1 naar 100% gaan en core 2 zo rond de 30-50% afhankelijk van de game.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:42:
[...]

SupCom is wel degelijk multithreaded. Zelf zie ik het gebruik op core 1 naar 100% gaan en core 2 zo rond de 30-50% afhankelijk van de game.
Dan is ie niet bepaald goed geschreven voor multi threading. Die zou namelijk het werk min of meer eerlijk moeten verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:44:
[...]
Dan is ie niet bepaald goed geschreven voor multi threading. Die zou namelijk het werk min of meer eerlijk moeten verdelen.
Multithreaded games schrijven is niet zo eenvoudig... en zeker als je dan de load perfect over alle beschikbare cores wilt verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Kanarie schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:14:
[...]

De T3 bot van de Aeon is juist de sterkste die er is. Meeste HP, veel damage per second. Ik zie niet hoe je als Aeon met Harbingers kan verliezen van een gelijke hoeveelheid Loyalists.
Micro-en helpt wel, gewoon al je bots op 1 andere bot laten schieten, en ze zo 1 voor 1 afknallen.
Inderdaad, stuur die bot weg die gefocust beschoten wordt en laat hem weer terug lopen, ik heb al veel gasten ge out mico'ed hierdoor, ben nog geen enkele micro god in supcom tegen gekomen, ook niet in top replay's. Toch wel jammer imo, want ik ben meer de man van de micro dan macro.

heb nu al een week geen supcom meer gespeelt, me xbox heeft nu wat keuren en ik kan er ff tijdelijk niet op spelen. Wordt vanavond nog maar een potje supcom dan.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:24:
[...]
Inderdaad, stuur die bot weg die gefocust beschoten wordt en laat hem weer terug lopen, ik heb al veel gasten ge out mico'ed hierdoor, ben nog geen enkele micro god in supcom tegen gekomen, ook niet in top replay's. Toch wel jammer imo, want ik ben meer de man van de micro dan macro.
Ik háát micro! (denk hierbij aan gargamel en de smurfen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gisteravond in de laatste missie (missie 6 dus) van de Cybran faction zitten spelen. Maar die is toch wel wat pittiger dan de 6e missie van de UEF! Werd op een gegeven moment verrast door een grote (scripted) aanval met heel veel T3 vliegtuigen die recht over m'n commander heen vlogen. Dat was dus 'bye bye ACU'. :D Nou ja, nu weet ik voor de volgende keer dat als ik een bepaald event trigger, die aanval op die plek de map in komt zeilen. Kan ik dus fijn anticiperen in m'n volgende poging.

Wel erg grappig dat je in die 6e missie op hetzelfde eiland zit als in de 6e UEF missie, alleen dat je het 'verhaal' dan van de andere kant speelt! :D Maar waar ik bij de UEF "Black Sun" moest beschermen tot ik het kon afvuren moet ik met de Cybrans het juist veroveren en met een virus besmetten. En ik zie al komen dat als ik de Aeon speel en bij missie 6 ben aanbeland ik de opdracht krijg om EN te voorkomen dat de UEF Black Sun afvuurt, EN voorkomen dat de Cybrans Black Sun veroveren en besmetten met hun virus. Leuke uitdaging dus! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
En bij macro denk je aan Power Rangers?
Een beter vergelijking is denk ik: Micro snelle fps shooters waar aim alles is, Macro: tactische shooters waar campers achter elk muurtje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:28:
En bij macro denk je aan Power Rangers?
Een beter vergelijking is denk ik: Micro snelle fps shooters waar aim alles is, Macro: tactische shooters waar campers achter elk muurtje zitten.
In supcom is macro: welke strategy voer ik uit om te winnen. Micro: hoe bestuur ik de invidivuele units omdat te realiseren. Meestal is micro niet nodig, maar soms behoorlijk wel. Bv een commander kill met 4 siege bots. Die moet je super microen omdat ze anders OC-ed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
mwha "super microen"... :P
stuur elke siege bots een andere kant uit en sluit ze comm in. Voor de wc3 kenners: gewoon dreadlord + mass ghouls, sleep en in sluiten ;) Alleen hoef je hier maar 4 units te microen ivp 10+.

Ik ben supcom niet aant afkraken ofzo maar vindt ik het spel op "hoger niveau" niet echt spectulair.

macro is in 1v1: wie o wie heeft het eerste siege bots :P

Ik heb ook nog een tijdje de lotr rts game gespeelt, ook een micro focused game. IMO zijn micro focused games intensiever en dus langer houdbaar. Want uiteindelijk als je de conslusie trekt: supcom is puur macro, dan is een paar replays besturderen genoeg om mee te komen met "top-spelers" mits je het snel genoeg oppikt.

Micro games daarin tegen draaien om inzicht, nogmaals ik dig supcom zwaar maar merk dat ik gewoon meer fun heb met micro rts games dan macro rts games.

edit: ik weet nog wel bevoorbeeld toen ik tegen de toen de tijd de gevreesde "tillerman" wc3 speelde ik gewoon begon te zweten toen ik ze helden zag aankomen, gewoon puur omdat als je je mannetjes gruwlijk micro;ed je gewoon de man bent en je tegenstander zwaar kan dollen. (zo hard ownde die me ook weer niet hoor :P ) In supcom als de commander het toneel bestrijdt weet je gewoon bijna al waar die naar toe gaat en zal je niet snel voor verassing komen te staan. En het zijn imo gewoon die momenten waar je denkt: Deze gast is echt top, mucho respect dat je de game begint te diggen.

Ik zag bv een filmpje van zogenaamd de mooiste actie van de top-5 spelers in april, engiste leuke was de engineers drop en super snelle tower rush mid-game. Verder werd ik niet warm of koud van de acties.

Achja ik moet niet zo zeuren.. :+

[ Voor 78% gewijzigd door evilpin0 op 23-04-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
evilpin0 schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:53:
Micro games daarin tegen draaien om inzicht, nogmaals ik dig supcom zwaar maar merk dat ik gewoon meer fun heb met micro rts games dan macro rts games.
Kan me dat van jou wel voorstellen, als jij jezelf ook "micro god" noemt... :D

Zelf ben ik juist erg slecht in micro'en en heb de neiging mezelf te verliezen in het micro'en van één groepje die in een aanval verwikkeld zit, waarna ik vergeet andere zaken te regelen als mexxen upgraden, m'n basis verder uit te breiden, enz. Bij mij gaat het opbouwen van mijn basis over het algemeen goed TOT ik te maken krijg met de eerste schermutselingen. Dan ga ik daar zoveel aandacht aan geven dat de rest vaak stilvalt, zodat m'n economie achter gaat lopen en ik regelmatig in een "stall" terecht kom als m'n mass needed & energy needed te hoog in het rood komen. Ben niet zo goed in multitasken, heh heh! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Haay schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:18:
[...]

Kan me dat van jou wel voorstellen, als jij jezelf ook "micro god" noemt... :D

Zelf ben ik juist erg slecht in micro'en en heb de neiging mezelf te verliezen in het micro'en van één groepje die in een aanval verwikkeld zit, waarna ik vergeet andere zaken te regelen als mexxen upgraden, m'n basis verder uit te breiden, enz. Bij mij gaat het opbouwen van mijn basis over het algemeen goed TOT ik te maken krijg met de eerste schermutselingen. Dan ga ik daar zoveel aandacht aan geven dat de rest vaak stilvalt, zodat m'n economie achter gaat lopen en ik regelmatig in een "stall" terecht kom als m'n mass needed & energy needed te hoog in het rood komen. Ben niet zo goed in multitasken, heh heh! :D
t1 units zijn on micro-baar in supcom, gewoon zorgen dat jouw comm op zijn units schiet en zijn comm niet op jouw units schiet, comm is echt de enige unit die mico nodig heeft. De units reageren zeer onaccuraat op je orders vindt ik, vooral bij move order gaan ze units in een polonaise achter elkaar de map door. Ja je kan formatie orders geven maar voordat je units gegrouped zijn ben je weer 10 min verder en is de snelheid waarin ze zich bewegen om te huilen. Niettemin denk ik dat dit wel enigzins gemasterd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:53:
macro is in 1v1: wie o wie heeft het eerste siege bots :P
Het had niet zo ernstig hoeven te zijn als de static defence gewoon iets beter zijn werk zou doen. Commander rushes in het begin van het spel zouden dan ook vrij onmogelijk gemaakt worden.

Verder haat ik microën :P . Ik stuur mijn units ergens naar toe geef nog een paar aanvullende opdrachten en ik ben al weer ergens anders bezig. Mocht er echt een interessanter object opdoemen dan ben ik niet te beroerd om het aan te passen maar dan wel voor de hele meuk...

Ik speel geen ranked stuff want ik speel voor mijn plezier dus early rushes zul je me niet snel op betrappen (ik houd niet van rushed spelen). Daarom had ik graag gezien dat de mogelijkheden om je er tegen te verdedigen met static rommel iets beter was uitgewerkt. Ik tech vrijwel gelijk na mijn eerste engies door naar tech 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:37:
[...]

Het had niet zo ernstig hoeven te zijn als de static defence gewoon iets beter zijn werk zou doen. Commander rushes in het begin van het spel zouden dan ook vrij onmogelijk gemaakt worden.
De commander is ontworpen om in early game als een wapen gebruikt te worden. Daarom zit er een 100 DPS wapen op en heeft hij 10.000-12000 hitpoints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Tja, wat je kunt doen is al je T1 units op "assist" mode op je ACU zetten. Dan lopen ze niet voor je ACU uit (wel een beetje, maar niet te ver) en kun je verder alleen met je ACU micro'en. Schieten op alles wat vijandig is en binnen bereik ligt doen ze toch wel.

Alleen, volgens Sun Tsu's The Art of War is het veel effectiever om je vuurkracht op één target te focussen en dan naar de volgende target te switchen wanneer die eerste target kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Haay schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:39:

Alleen, volgens Sun Tsu's The Art of War is het veel effectiever om je vuurkracht op één target te focussen en dan naar de volgende target te switchen wanneer die eerste target kapot is.
Geld alleen als je siege bots hebt, t1 unit gaan zo snel kapot dat dit niet hoeft

@ Imagine
het is overduidelijk dat al het t2 rommel t1 counterd en t3 counterd weer t2, er zit echter geen t3 PD in dus je kan of mass PD neerzetten of gewoon een leger maken waarmee je de vijand buiten houd, de T2 PD van cyberian vindt ik wel erg goed aangezien ze heel makkelijk focus fire kunnen doen en zo toch nog flink wat dmg tegen siege bots kunnen. Al met al met maakt het simpele counter systeem het spel er niet erg interessante om.

In TA herriner ik me waren er verschillende siege bots, je had bv de zipper een zeer snelle bot en een stuk langzamere heavy assault bot (als ik het goed herriner). Gewoon dit soort variaties zou het al een stuk langer houdbaar maken

[ Voor 47% gewijzigd door evilpin0 op 23-04-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:39:
[...]

De commander is ontworpen om in early game als een wapen gebruikt te worden. Daarom zit er een 100 DPS wapen op en heeft hij 10.000-12000 hitpoints
Natuurlijk, maar het blijft nu erg lastig om zoiets normaal af te slaan. Ten eerst kun je die commander aan alle kanten verwachten (in veel mappen in ieder geval). De commander komt je basis in schiet meteen je factory in puin onder cover van wat t1 units. Voor je terplaatse bent is de commander of al weg.

In latere stadia is het praktisch onmogelijk om met de commander zo'n aanval uit te voeren of een beachhead op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Zo was een leuke lan dit weekend in Eindhoven. De uitslag van de Supcom Compo was nog leuker:
3. NERDsMisterT
2. NERDsEd
1. NERDsFist, ik dus :)

Mooi moederbord, videokaart en 2 games mee gewonnen. Ga vaker met compo's meedoen op grote lans. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
M411007 schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:43:
Zo was een leuke lan dit weekend in Eindhoven. De uitslag van de Supcom Compo was nog leuker:
3. NERDsMisterT
2. NERDsEd
1. NERDsFist, ik dus :)

Mooi moederbord, videokaart en 2 games mee gewonnen. Ga vaker met compo's meedoen op grote lans. :*)
Gefeli. Weinig competitie dan aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Kanarie schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:42:
[...]
Idd, bij 8 spelers tegen de 90% van core 2 zelfs :X
Heb m'n cpu nog nooit zo heet gezien 8)7

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Adlermann schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:08:
[...]

Gefeli. Weinig competitie dan aanwezig :)
Ik zie een nieuwe inkomsten bron... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
evilpin0 schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:38:
[...]

Ik zie een nieuwe inkomsten bron... :D
Yepz.

[ Voor 22% gewijzigd door Adlermann op 24-04-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Als jullie nou niet komen, maak ik ook nog een kans :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Je kunt natuurlijk aan het Europese toernooi van Intel en Packerd Bell mee doen. Die geven flinke prijzen weg. :)
Finale in Lissabon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Achja dan hebben jullie 1 concurrent minder te vrezen.
* evilpin0 heeft gisteren weer een potje bf2 gedaan en is helemaal back erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
M411007 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:23:
Je kunt natuurlijk aan het Europese toernooi van Intel en Packerd Bell mee doen. Die geven flinke prijzen weg. :)
Finale in Lissabon.
Wat ik hoorde komt er idd een Nederlandse variant. Dus ik en m'n teammate doen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Is het niet een keer tijd voor een nieuw topic :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Dat is aan maximized of aan de mods. Maximized komt vast niet meer langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Risce schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:16:
Dat is aan maximized of aan de mods. Maximized komt vast niet meer langs.
Gewoon copy paste is toch voldoende ;) .

Euh, zo dus : zie deel 4 ;)

Zie
[RTS] Supreme Commander - Deel 4

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
het ging meer om etiquette dan praktijk.....

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.