Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 11:11 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ze laden als het goed is automatisch heeeel langzaam hun fuel op als ze niet vliegen (op de grond zitten dus). Je kan ook Air Staging Area's bouwen en ook schepen maken die als air basis dienen. Ook de Aeon schotel is zo'n lanceerbasis... dat is even from the top of my head.. zullen nog wel meer dingen zijn.Geckoo schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:05:
en hoe kan je je vliegtuigen laten bijtanken? gewoon door ze terug te sturen naar je vliegtuig fabriek? en kan dit ook automatisch?
Ja gewoon :-)Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:11:
[...]
Nah hoe kan dat nou zo snel gaan? Dat kan alleen als de een echt veel beter is als de ander of er iemand een fout maakt.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Vista drivers zijn zeer brak. De kaart zelf is zeer krachtig, maar als de onderliggende niet stabiel is, heb je last van crashes.scorpionv schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:34:
Wat is nu precies het verhaal met Supreme Commander en de nVidia 8800 serie? Neem nu de 8800GTS. Is de performance van deze kaart enorm brak, of is het wel beter als met een - laten we zeggen - 7900GT? Of crashed het spel of iets dergelijks? Ik zit er over te denken om te upgraden vanaf een 7600GT namelijk, maar als een 8800 nog slechter draait kan ik beter niets kopen
2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid
PC balanceren en dan zeggen dat een dual dual-core met 8GB RAM en een 7600GT wel zal werken is ZWAAR overdreven!!!!Hardware Junk schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:50:
[...]
Vista drivers zijn zeer brak. De kaart zelf is zeer krachtig, maar als de onderliggende niet stabiel is, heb je last van crashes.
Als je alleen voor SupCom een andere kaart koopt, kan je prima met de 7xxx serie uit de voeten. De 8800 doet het heel erg goed op hoge resoluties, hier zakt de 7xxx serie heel erg snel in.
De 7600GT is een 'slappe' kaart, ook al is het spel met name CPU afhankelijk en lust het een leuke hoeveelheid intern geheugen, een 7900GTX is geen overbodige luxe.
Je zal eigenlijk de hele PC moeten balanceren voor het spel. Een 7900GTX met een AMD64 3000 en 512MB geheugen zal niet werken. Een dual dual-core met 8GB RAM en een 7600GT weer wel.
Verwijderd
Ik heb de beta op 'hoog' niveau gespeeld en ook daar zie je dit soort tijden, tussen de top ranked spelers dus. Het is natuurlijk mogelijk dat het langer duurt, maar dit zijn echt de gemiddelden (op een normale 1v1 map)Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:11:
[...]
Nah hoe kan dat nou zo snel gaan? Dat kan alleen als de een echt veel beter is als de ander of er iemand een fout maakt.
In principe zijn alle spelers ongeveer even sterk, dus deze potjes kunnen echt eindeloos duren.
Op het forum van gaspowered wordt nu ook gevraagd of mensen met 8800 en crashes willen teruggaan naar directx9.0c om te kijken of het dan nog steeds crashed. Dus waarschijnlijk verwachten zij ook dat het aan dx10 ligt.scorpionv schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:15:
Even wat meer informatie dan, ik draai onder Windows XP op een Intel Core 2 Duo E6600 2,4@3,0 GHz, met 2 GB DDR2-667 geheugen, en dus de bewuste 7600GT. De 7600GT is duidelijk de zwakste schakel. M'n resolutie is 1680x1050. Als ik shadows uitzet en de rest op low dan haal ik met FRAPS maximaal 17 FPS
Maar ik begrijp uit jullie reacties dat een 8800GTS in combinatie met Windows XP hoogstwaarschijnlijk wel stabiel zal werken? Het probleem zit 'm meer in de Vista drivers/DirectX10 dus?
Waar heb je eigenlijk gehoord dat de game onstabiel is met een 8800GTS?scorpionv schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:15:
Even wat meer informatie dan, ik draai onder Windows XP op een Intel Core 2 Duo E6600 2,4@3,0 GHz, met 2 GB DDR2-667 geheugen, en dus de bewuste 7600GT. De 7600GT is duidelijk de zwakste schakel. M'n resolutie is 1680x1050. Als ik shadows uitzet en de rest op low dan haal ik met FRAPS maximaal 17 FPS
Maar ik begrijp uit jullie reacties dat een 8800GTS in combinatie met Windows XP hoogstwaarschijnlijk wel stabiel zal werken? Het probleem zit 'm meer in de Vista drivers/DirectX10 dus?
Verwijderd
Vet, ik heb een 8800GTX SLI opstelling, nu kan ik vast alle grafische pracht van dit spel bewonderen!
Misschien als nVidia ooit met fatsoenlijke drivers uit komt voor de 8800 serie wel, maar tot die tijd hebben mensen met 8800 kaarten last van performance problemen.
LOL je gebruikt de verkeerde commands.Clay schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:03:
Ben van't weekend met de demo begonnen, en wat ik wel raar vond is dat ik niet zomaar tegen een unit (of groep van) kon zeggen "ga die kant uit, en val aan zodra je wat tegenkomt". Bv in WC3 zeg je tegen een groep gewoon "attack aan de andere kant van de kaart", en dan gaan je units lopen, en zonodig aanvallen. Doe ik datzelfde in SC, dan gaan alle groepen fanatiek dat stukje grond aanvallen dat je aanklikte, en laten ze zich finaal in de pan hakken zonder ook maar 1 schot geretourneerd te hebbenIdem voor vliegtuigen die midden in de battlefield plompverloren gaan landen omdat je een move commando gaf ....
Het dichtste wat er in de buurt kwam is de patrol optie, maar da's niet echt practisch als standaard aanval..
Hallo met Tim
Integendeel. Overdreven is één, maar zwaar overdreven is twee. Het spel legt zeer snel een bottle bij de CPU kracht en intern geheugen. Zelfs met een simpele dual-core heb je snel last van framedrops, het spel lust snel ook meer dan 1.5GB geheugen. Als je op de background ook nog wat draait dan zit je snel boven de 2GB. Gezien logische stappen is 8GB geheugen overkill, maar 4GB geen extreem.chrisO schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:57:
[...]
PC balanceren en dan zeggen dat een dual dual-core met 8GB RAM en een 7600GT wel zal werken is ZWAAR overdreven!!!!
Als je alles had gevolgt, kan je zelf wel zien dat je een zeldzame uitzondering bent.Zarkov schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:22:
[...]
Waar heb je eigenlijk gehoord dat de game onstabiel is met een 8800GTS?
Ik speel zelf de game sinds vorige week woensdag (lange leven dynabyte) op een 8800GTX in vista en nog geen crash gehad. Daarvoor zowel de demo als de beta in vista en ook daar geen crashes gezien. Ook onder XP werkte het allemaal prima.
DX10 zit trouwens niet standaard supreme commander en wordt volgens mij pas ergens eind maart met een patch toegevoegd.
2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid
Ik heb even deze topic doorgelezen en de vorige, ik kom echt m.u.v. de mini faq, maar twee of drie vermeldingen tegen dat aangeven dat het crap loopt op een 8800, misschien gebruik ik de verkeerde zoek opdracht. Ik heb niet echt het idee dat ik een enorme uitzondering ben. Als ik kijk naar vrienden die dezelfde kaart hebben. Misschien is het stom toeval hoor. Daarnaast heb ik ook een single gtx en niet SLI, wellicht dat dat invloed heeft op prestaties.Hardware Junk schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:53:
[...]
Integendeel. Overdreven is één, maar zwaar overdreven is twee. Het spel legt zeer snel een bottle bij de CPU kracht en intern geheugen. Zelfs met een simpele dual-core heb je snel last van framedrops, het spel lust snel ook meer dan 1.5GB geheugen. Als je op de background ook nog wat draait dan zit je snel boven de 2GB. Gezien logische stappen is 8GB geheugen overkill, maar 4GB geen extreem.
[...]
Als je alles had gevolgt, kan je zelf wel zien dat je een zeldzame uitzondering bent.
Mijn Pc met E6600, 2x1 GB OCZ PC6400 en X1900XT werkt anders gewoon op hoogste settings (maar wel 1024x768 ivm TFT) hoor, geen 4 gig voor nodig.Hardware Junk schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:53:
[...]
Integendeel. Overdreven is één, maar zwaar overdreven is twee. Het spel legt zeer snel een bottle bij de CPU kracht en intern geheugen. Zelfs met een simpele dual-core heb je snel last van framedrops, het spel lust snel ook meer dan 1.5GB geheugen. Als je op de background ook nog wat draait dan zit je snel boven de 2GB. Gezien logische stappen is 8GB geheugen overkill, maar 4GB geen extreem.
[...]
Als je alles had gevolgt, kan je zelf wel zien dat je een zeldzame uitzondering bent.
[ Voor 4% gewijzigd door Dutch_Razor op 19-02-2007 13:20 ]
Verwijderd
Uitzondering nummertje 2 hier danHardware Junk schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:53:
[...]
[...]
Dat valt me ook op idd, vooral dat laatste. Als je een beetje veel druk legt op z'n defensies laat hij z'n commander naar buiten lopen om je aanval af te weren wat hem dus vrij kwetsbaar maakt voor airstrikes/tactical missiles.woutertje schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:38:
Zat net even te spelen tegen een challenge ai, en moet zeggen dat ze het redelijk goed doen.
Behalve dan dat hij geen "normale" aanvallen deed, alleen met artillery enzo. Jammer was wel
dat toen ik op een gegeven moment hem aanviel hij met zijn commander naar buiten liep en het
spel binnen no-time beeindigt was.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
GPGnet heeft een FAQ met daarin een hoop tips & trucs om het spel te leren kennen. Kijk daar eens in.Postius schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:00:
Weet iemand trouwens zo wat de belangerijkste Movement controls zijn voor dit spel? Want ik heb het idee dat ik er nogal wat mis eigelijk want het spel heeft nogal uitgebreide commando opties denk ik maar ik weet ze niet. En die tutorials zijn wel echt schandalig gedaan. Echt een video met wat uitleg kan echt niet eigelijk. Al dienen de eerste missies van UEF ook als intro, maar al die movement keys weet ik dus niet
Bedankt dat je het opmerkt, met al die vragen die het vorige deel vervuilde dacht ik hier dus met die mini-FAQ er een eind aan te maken.scorpionv schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:39:
Hier wordt links en rechts gesproken over brakke performance / instabiliteit, en het staat zelfs in de startpost:
[...]
Ik bouw ze stiekem best wel vaak voor dat beetje extra mass. Gewoon met 2 engineers blokjes van pmp pmp pmp pmp bouwen. Ik probeer vooral in T1 en begin T2 mijn stroom en mass overschot op 0 te houden en alleen maar units te spammen maar toch mijn economy vergroten.Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:06:
[...]
Ik heb tot nu toe nooit echt de T1 mass fabricators gebruikt, m'n stroom is gewoon te belangrijk om het te spenderen aan die paar extra mass. Wat denken jullie hierover?
Verwijderd
Weet ik hoorVerwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:39:
TRRoads, door shield en stealth generators, bombers, aanvallen van cruciale gebouwen en experimental units, nukes, lange afstand artillery etc zijn er VEEL strategien mogelijk, veel meer als in red alert. Efficient en zo snel mogelijk een vette economie opbouwen is in SupCom erg belangrijk, en moeilijk om echt goed in te worden.
Verwijderd
Op de meeste maps zijn massfabs niet nodig; je kunt je energy (en de mass die de power gens kosten) beter gebruiken om meer units te bouwen. Er zijn echter maps die niet zoveel mass spots hebben, en daar is het (zeer) de moeite waard om ze wel te bouwen. Je hebt dan vrij snel meer mass dan je tegenstander. Let er alleen wel op dat je nooit rijen mass fabs naast elkaar bouwt; als er een gaat, gaan ze allemaal. Als ik mensen zie die massfabs farms hebben, stuur ik even een paar bombers langsVerwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:06:
[...]
That said, ik heb nog een klein puntje over de gameplay zelf:
Ben ik de enige die vindt dat de T1 mass fabricators echt een verspilling van energie/tijd zijn? Als ik in het begin van mijn spel ben (lees: het cruciale stadium van je game) wil ik zoveel mogelijk land winnen door 3-4 land factories te maken die een constante stroom T1 units produceren, die ik dan bij mijn mass extractors plaats en richting vijand stuur. Rond T2 begin ik met het upgraden van mijn Mass Extractors omdat ik dit qua energie weer goed red omdat de T2 power plants voldoende energie leveren daarvoor. Dat in combinatie met genoeg mass-storages en energy-storages zorgt er voor dat ik meteen soepeltjes T3 spul kan maken terwijl ik dus nog steeds een cr*pload T1 zijn kant op stuur (honderden units). Pas als ik goed in T2 zit maak ik wat T3 engineers die dan na verloop van tijd T3 powerplants maken en mass fabricators (omringd door mass-storages, dit geeft in totaal +34 mass).
Ik heb tot nu toe nooit echt de T1 mass fabricators gebruikt, m'n stroom is gewoon te belangrijk om het te spenderen aan die paar extra mass. Wat denken jullie hierover?
Niks mis met die drivers hoor. Ik gebruik ze en het werkt. Ook een goede performance. 1 Geluidsbestandje van mijn installatie is corrupt, maar ach dat ligt aan de image van supreme commander die ik gedownload hebt. Ik download hem nu van de leverancier waar ik het gekocht hebt en verwacht geen problemen.Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:06:
[...]
Bedankt dat je het opmerkt, met al die vragen die het vorige deel vervuilde dacht ik hier dus met die mini-FAQ er een eind aan te maken.
Mensen, lees de SP eens in de zoveel tijd eensZullen we het nu weer hebben over het spel, of over hoe goed/slecht/geil/bagger onze systemen zijn i.c.m. Supreme Commander? We weten dat de huidige Vista drivers voor de 8800 series en de Audigy kaarten nu gewoon niet werken met Supreme Commander. Let's move on.
That said, ik heb nog een klein puntje over de gameplay zelf:
Ben ik de enige die vindt dat de T1 mass fabricators echt een verspilling van energie/tijd zijn? Als ik in het begin van mijn spel ben (lees: het cruciale stadium van je game) wil ik zoveel mogelijk land winnen door 3-4 land factories te maken die een constante stroom T1 units produceren, die ik dan bij mijn mass extractors plaats en richting vijand stuur. Rond T2 begin ik met het upgraden van mijn Mass Extractors omdat ik dit qua energie weer goed red omdat de T2 power plants voldoende energie leveren daarvoor. Dat in combinatie met genoeg mass-storages en energy-storages zorgt er voor dat ik meteen soepeltjes T3 spul kan maken terwijl ik dus nog steeds een cr*pload T1 zijn kant op stuur (honderden units). Pas als ik goed in T2 zit maak ik wat T3 engineers die dan na verloop van tijd T3 powerplants maken en mass fabricators (omringd door mass-storages, dit geeft in totaal +34 mass).
Vier posts boven je eigen post staat het antwoord.RRCreations schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:08:
Lieve lieve mensen:P.
Ik heb net supreme commander gekocht en helaas werkt het niet op mijn $#&*@& pc:P.
Ik heb een
3.06 ghz HT
1gb werkgeheugen
320gb vrije ruimte
MAAR een Geforce FX 5600
Mijn videokaart trekt het niet(kan niet starten)
Weet iemand een redelijke videokaart?(rond de 100-150 euro)
Wat supreme commander wel trekt?
Alvast bedankt!!:P
Saphire Radeon X1650XT 256 MB. kost ongeveer 125 euroRRCreations schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:08:
Lieve lieve mensen:P.
Ik heb net supreme commander gekocht en helaas werkt het niet op mijn $#&*@& pc:P.
Ik heb een
3.06 ghz HT
1gb werkgeheugen
320gb vrije ruimte
MAAR een Geforce FX 5600
Mijn videokaart trekt het niet(kan niet starten)
Weet iemand een redelijke videokaart?(rond de 100-150 euro)
Wat supreme commander wel trekt?
Alvast bedankt!!:P
Kan je beter een X1950PRo kopen voor 150~160 eurom4yall schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:30:
[...]
Saphire Radeon X1650XT 256 MB. kost ongeveer 125 euro
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 10:42 ]
uit de startpost weg te halen, en een samenvatting van de bovenstaande posts er neer te zetten. Dus: geen performance/instabiliteitsproblemen met de 8800 serie tot je Vista en DX10 gebruikt.Vet, ik heb een 8800GTX SLI opstelling, nu kan ik vast alle grafische pracht van dit spel bewonderen!
Misschien als nVidia ooit met fatsoenlijke drivers uit komt voor de 8800 serie wel, maar tot die tijd hebben mensen met 8800 kaarten last van performance problemen.
Goed idee, zal het gelijk ff doenscorpionv schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:13:
Prima Crash, ik moest alleen even helderheid hebben; bij dezen wil ik dan ook voorstellen de kreet:
[...]
uit de startpost weg te halen, en een samenvatting van de bovenstaande posts er neer te zetten. Dus: geen performance/instabiliteitsproblemen met de 8800 serie tot je Vista en DX10 gebruikt.
Leuk bedacht maar daar heb je geen klap aan als er 40 siege bots met schilden voor je basis staan, die schieten in 5 seconden je schild naar de knoppen. En rekenen vervolgens met je basis af. Iedere 2 seconden kunnen ze een defense installatie kapot schieten.scorpionv schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:11:
Gewoon 1 shield en dan veel defense er onder, dat werkt prima. Zelfs een grote aanval wordt dan door het shield tijdelijk opgevangen, en de vele defense rekent snel genoeg af met de aanvallers.
[ Voor 10% gewijzigd door Seth_Chaos op 20-02-2007 11:23 ]
Ik ben gegeigd om te zeggen zorg dat je grondaanvallen op afstand al sloopt. d.m.v. meer artellerie stukken en muurtjes. Supcom pathfinding is niet de allerbeste dus je kunt je artillerie stukken onder je schild stoppen en dan ver buiten het schild (maar nog net binnen bereik van de artillerie) muurtjes bouwen die de vijandige units vertragen. Air attacks kun je over het algemeen wel uitschakelen met een flink aantal samsites voordat je schilden echt problemen gaan vertonen.Seth_Chaos schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:21:
[...]
Leuk bedacht maar daar heb je geen klap aan als er 40 siege bots met schilden voor je basis staan, die schieten in 5 seconden je schild naar de knoppen. En rekenen vervolgens met je basis af. Iedere 2 seconden kunnen ze een defense installatie kapot schieten.
Met 2 schilden vang je het al deels op, als de 1 aan het opladen is neemt de ander het over. Maar het gaat me nog niet snel genoeg.
Air attacks zijn inderdaad geen erg groot probleem. Muurtjes opwerpen als vertraging voor aanstormende units is geen slecht idee, in combi met artillerie. Helaas zal de vijand dat maar al te snel doorkrijgen en die muurtjes plat gooien met artillerie. 2 schilden werkt vrij goed in combi met die tech 2 anti projectile guns. Het verplicht de vijand mijn basis aan te vallen onder het bereik van mijn standaard defenses. Ik vindt het jammer dat bij de status van je schilden niet de optie is het schild verder dan 100% op te voeren met energie generatoren. Zo zou je in ieder geval kunnen zien hoeveel meer je schild kan hebben ten opzichte van een schild zonder energie generatoren.Zarkov schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:31:
[...]
Ik ben gegeigd om te zeggen zorg dat je grondaanvallen op afstand al sloopt. d.m.v. meer artellerie stukken en muurtjes. Supcom pathfinding is niet de allerbeste dus je kunt je artillerie stukken onder je schild stoppen en dan ver buiten het schild (maar nog net binnen bereik van de artillerie) muurtjes bouwen die de vijandige units vertragen. Air attacks kun je over het algemeen wel uitschakelen met een flink aantal samsites voordat je schilden echt problemen gaan vertonen.
Of je kunt een mobiele verdedigingsmacht bouwen en die onder je schild bewaren.
Met alleen meer schilden ga je het volgens mij niet redden, of je moet er dusdanig veel neerzetten dat het een heel onprettige enrgie verhal wordt. In de beta had ik nog wel eens 4 a 5 overlappende schilden maar ook dat houd eigenlijk geen stand tegen een massed attack.
Je kunt wel het energie verbruik van je schilden terugdringen door er powerplants omeen te bouwen. Dus technisch gezien kun je meerschilden neerzetten voor hetzelfde energie verbruik.Seth_Chaos schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:14:
[...]
Air attacks zijn inderdaad geen erg groot probleem. Muurtjes opwerpen als vertraging voor aanstormende units is geen slecht idee, in combi met artillerie. Helaas zal de vijand dat maar al te snel doorkrijgen en die muurtjes plat gooien met artillerie. 2 schilden werkt vrij goed in combi met die tech 2 anti projectile guns. Het verplicht de vijand mijn basis aan te vallen onder het bereik van mijn standaard defenses. Ik vindt het jammer dat bij de status van je schilden niet de optie is het schild verder dan 100% op te voeren met energie generatoren. Zo zou je in ieder geval kunnen zien hoeveel meer je schild kan hebben ten opzichte van een schild zonder energie generatoren.
je hebt toch nu zo'n experimenteel gebouw die het zelfde ongeveer doet?Zarkov schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:31:
Maar de makkelijkste en beste verdediging in supcom is op dit moment toch de aanval. Misschien dat user based mods hier nog verandering in brengen.
Ik herriner me de buzzsaw van Ta nog. (dat was volgens mij in het begin een userbased mod). Een soort ultra artillerie stuk dat enorm snel kon schieten.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Het idee achter mijn statische verdediging is juist dat ik er zo min mogelijk naar hoef om te kijken zodat ik me kan gaan concentreren op tactische geurilla aanvallen. Hoogstens 20 units die een specifiek doel uitschakelen. Het zijn zeker geen slechte ideeen maar het sluit slecht aan op mijn speel wijze. Ik hou van korte goed geplande aanvallen waarbij m'n tegen spelers zoiets heeft van heh? Hoe heeft hij dat nou weer weten te slopen. Precisie aanvallen hebben vaak net zoveel effect, als een groot schalige aanval met 100den units.Zarkov schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:31:
[...]
Je kunt wel het energie verbruik van je schilden terugdringen door er powerplants omeen te bouwen. Dus technisch gezien kun je meerschilden neerzetten voor hetzelfde energie verbruik.
Maar het probleem blijft hetzelfde men bouwt een statische verdediging tegen een dynamische aanvalskracht. Zolang de vijand al zijn energie op een punt kwijt kan wordt het heel moeilijk verdedigen.
Disclaimer: ik heb dit nog nooit geprobeerd en heb dus geen idee wat de effectiviteit zal zijn.
Je kunt ook je statische verdediging zien als vertragingslinie in plaats van fort. Denk eens aan één grote mobiele verdedigingsmacht siegebots, bombers, gunships in je basis en daarna meerdere verdedigingsposities in een lijn naar je vijand toe.
Elke postie levert een beetje schade en vertraagd de aanvallende units, waardoor jij de tijd hebt om ze lastig te vallen met jouw grond en air units. Dus hij heeft de keuze of elke keer alle defenses vernietigen en er enorm lang over doen of overal voorbij rennen met de bijbehoorende schade.
Het probleem is alleen dat dit wel realtief veel tijd kost om te realiseren. En dat de kans bestaat dat jij een ultieme verdedigingslinie bouwt waar de vijand straks gewoon omheen rijd.
Ander ideetje bouw alleen schilden met anti air dingen eronder en plaats daar 20 sterke grond units onder. Als je wordt aangevallen kun je vanonder je schild terug vuren. Als je schild valt en je raakt 50% van je units kwijt trek je ze terug naar het volgende schild. Hier staan dan 20 units plus de 10 van de vorige postie. Als die voor de helft kapot zijn trek je ze weer terug naar de postie daarvoor.
Herhaal dit net zo lang todat de vijand is verslagen of dat hij in je basis staat.
Dit heeft het voordeel dat je relatief weinig infrastructuur hoeft te bouwen. Betekend wel dat een redelijke logistiek moet hebben.
Jammer trouwens dat er geen mijnenvelden in supcom zitten, dit in combinatie met que-based bouwen zou een hoop schelen.
Maar de makkelijkste en beste verdediging in supcom is op dit moment toch de aanval. Misschien dat user based mods hier nog verandering in brengen.
Ik herriner me de buzzsaw van Ta nog. (dat was volgens mij in het begin een userbased mod). Een soort ultra artillerie stuk dat enorm snel kon schieten.
[ Voor 20% gewijzigd door Valkyre op 20-02-2007 13:56 ]
Verwijderd
Dit kreeg ik laatst weer niet voor elkaar, het is IMO niet intuatief genoeg, gewoon het endpoint erop slepen is niet genoeg.Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:30:
-Selecteer factories en laat deze de bestaande ferry route assisten (waarschijnlijk rechtermuis). Zo gaan gebouwde units direct in de transports.
Ik heb een 3500+, 1 gig ram en een 6800GT (@hoger dan ultra) en ik haal op custom (alles op low maar het uiterlijk van het terrein op medium, vind dat het belangrijkst) EN een resolutie van 1440/1100 (in elk geval 16:10 zit hier met een 20" breedbeeld monitor, en dat is de laagste die ik kan kiezen) op 18fps met weinig units een beetje (gebouwen en units rond de 60/80) rond de 14Jejking schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:38:
Ik heb een AMD64 3500+ met 1gig geheugen en een X800XL, zal hij dit trekken? GRAPJE Crash![]()
Serieus, wat ik heb gezien op die review met LegionHardware, nou... het verschil tussen low en medium quality is écht schokkend groot. Tussen medium en high zit nog het minste verschil, en laten we het voorlopig maar helemáál niet hebben over het gebruik van AA&AF
Als je je eerste transport waar je de ferry mee hebt aangemaakt kwijtraakt ben je de ferryroute kwijt en hangen de overige transports hulpeloos in de lucht. Je moet de ferry weer opnieuw definieren en transports laten assisten. Hoop werk inderdaad. Word aan gewerkt bij GPGVerwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:30:
..
Het is vooral jammer dat je de ferry routes niet stand-alone kunt aanmaken (zonder transports) en dan transports kunt toewijzen. Dit zou het systeem perfect maken. Ik weet zeker dat GPG dit uiteindelijk zal implementeren.
Is er ergens overzichtje van openstaande punten waaraan gewerkt wordt met een patch?M411007 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:56:
[...]
Hoop werk inderdaad. Word aan gewerkt bij GPG
Verwijderd
Nee, wat ik (en anderen) weten is alleen gebaseerd op gesprekken met GPG guysEnvy007 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:00:
[...]
Is er ergens overzichtje van openstaande punten waaraan gewerkt wordt met een patch?
Hou shift ingedrukt .Envy007 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:39:
[...]
Kleine klacht is dat de originele ferry ook bovenop je ferry point gaat hangen zodat je ver in moet zoomen om het punt te selecteren. Eensch met havik_ dat hier nog wel een patch aan gewaagd kan worden.
Verwijderd
De mavok? (tech4 artillerie dinges) is ook wel een leuk wapen. Al vind ik dat het bouwen wel erg traag gaat. Voordat je dat ding ooit operationeel hebt is hij allang wel een keer platgewalst. Uiteindelijk heb je meer aan 100 siegebots die nog eens sneller klaar zij ook.lithiumangel schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:34:
[...]
Hou shift ingedrukt .
Dan krijg je duideljk de ferry point + Route te zien .
Wat het kapot gaan van ferry`s betreft :-) Zorg dat je interceptors mee laat vliegen d.m.v een assist en zorg uiteraard dat je naar een staging area ferry`d en niet naar een gebied waar je al beschoten wordt als je aan komt vliegen
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 02:54 ]
Verwijderd
Die is er inderdaad, maar je kan hem zelf bepalen. As je de limit op 100,000 wil zetten kan dat ookVerwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 03:11:
Ik heb het spel draaien op 1680x1050 met alle toeters en bellen aan onder Windows Vista. Ik las in het voorstukje dat dit niet zou werken met een Nvidia 8800, maar ik ondervind geen enkel probleem. Sterker nog het spel draait als een trein zo soepel.
Overigens moet ik daar wel bij zeggen dat ik de laatste drivers 100,64 (of was het 69) heb draaien en een zwaar overclockte dual-core AMD.
Er is overigens wel een maximum unit limiet, want ik kreeg een melding dat ik het maximum bereikt had
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
[ Voor 81% gewijzigd door 4th op 21-02-2007 10:10 ]
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Stel hier je systeem performance vragen: dit topic is gesloten.4th schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:36:
btw, iemand die de game draait op een acer aspire 5684?
wil graag weten wat voor settings ik daarvoor moet gebruiken om beste eruit te halen en niet teveel performance in moet leveren
edit: damn, dat ik daar overheen gelezen heb... ach ja, natuurlijk, las het nog eens en had dat stuk al gezien voordat het veranderd werd, daarna gewoon weer verder bijgelezensorry
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 11:08 . Reden: typo ]
Mjah, opgelost, zodra je de units éénmaal op return fire zet gaan ze niet meer massaal aanvallen, ook niet als je dat commando geeft. Je moet dan eerst return fire uitzetten, en vervolgens gaan aanvallen.scorpionv schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:13:Nu een inhoudelijke vraag; gisteren voor het eerst van de Tech3 gunships gebouwd, maar als ik met een hele groep ga aanvallen vuurt er maar één tegelijk op een gebouwDoe ik iets fout of hoort dat zo? Zo lijken me de Tech2 gunships handiger; dat is net een chinese waaier als je een groep inzet.
[ Voor 28% gewijzigd door Seth_Chaos op 21-02-2007 12:14 ]
mhhh?Seth_Chaos schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:59:
Heb me gisteren dood geergerd aan die tech 3 gunships in het laatste level van de EUF campaign. Tot mijn verbazing zijn er geen land units die gewone raketten uit de lucht kunnen schieten, wel tactische raketten maar geen gewone raketten. Ze zijn met hun ijzersterke armor dan ook perfecte schild killers. Zelfs met 20 sam-sites kun je je schild nog gedag zeggen.
Turtlen is in dit spel dus geen optie. Ach dan grijp ik maar weer terug naar mn antieke Warzone 2100. Totdat er wat mods uit zijn die wat brood nodige units en gebouwen toevoegen. Het aanvallen is voor mij ondergeschikt aan het opbouwen van een basis, daar beleef ik mijn plezier aan.
Verwijderd
Tegen de gemiddelde speler is turtlen best een optie. De T3 gunships zijn inderdaad erg sterk, maar als je wat t3AA en T3 interceptors hebt, kun je ze best hebben. Je eigen T3 Gunships zijn overigens ook erg goed in het uit te lucht halen van die dingen.Seth_Chaos schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:59:
Heb me gisteren dood geergerd aan die tech 3 gunships in het laatste level van de EUF campaign. Tot mijn verbazing zijn er geen land units die gewone raketten uit de lucht kunnen schieten, wel tactische raketten maar geen gewone raketten. Ze zijn met hun ijzersterke armor dan ook perfecte schild killers. Zelfs met 20 sam-sites kun je je schild nog gedag zeggen.
Turtlen is in dit spel dus geen optie. Ach dan grijp ik maar weer terug naar mn antieke Warzone 2100. Totdat er wat mods uit zijn die wat brood nodige units en gebouwen toevoegen. Het aanvallen is voor mij ondergeschikt aan het opbouwen van een basis, daar beleef ik mijn plezier aan.
Tech 3 fighters zijn mijn weapon of choice tegen tech 3 gunships. Ik zorg meestal dat ik een stuk of 30 tech 3 fighters (interceptors?) in mijn basis heb hangen die verdedigen tegen een gunship assault. Maar ja dat betekend wel dat je gericht met je verdediging bezig moet zijn om iets te breiken. Dat is volgens mij niet helemaal je doel. Je kunt ook gewoon 20+ samsites neerzetten, als je toch van plan om met kleine groepjes units je aanvallen uit te voeren zoals je eerder aangaf. Dan kun je je unit limit gewoon gebruiken om enorme hoeveelheden samsites en schilden neer te zetten.Seth_Chaos schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:59:
Even zodat ik het ook goed begrijp. Je kunt dus je engineer meerdere opdrachten geven? (Queuen?)Zarkov schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:03:
[...]
Ik heb ooit wel eens een basis gebouwd met 96 samsites in clusters van 8 en dat werkte eigenlijk vrij goed. Ooit ergens in het begin 3 constructors de opdracht gegeven om ze allemaal te bouwen en vervolgens 10 minuten niet meer naar omgekeken.
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
De beste manier om dat te bereiken is door de handleiding te lezen van het spel.ZTeeVeR schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:11:
[...]
Even zodat ik het ook goed begrijp. Je kunt dus je engineer meerdere opdrachten geven? (Queuen?)
Hoe doe je dat?
[ Voor 15% gewijzigd door Gurneyhck op 21-02-2007 13:43 ]
de t3 gunships vuren dan ook geen raketten af, maar hebben 2x "heavy plasma cannon"Seth_Chaos schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:59:
[ Voor 6% gewijzigd door Countess op 21-02-2007 13:52 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Geen slecht idee zeker niet als ze ook nog eens een patrol route opgelegd krijgen, zodat ik er geen omkijken meer naar heb.Countess schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:49:
[...]
de t3 gunships vuren dan ook geen raketten af, maar hebben 2x "heavy plasma cannon"
http://www.supcomuniverse.com/unitdb/UEF_Air.html
de beste en veruit de goedkoopste manier om de meeste schadde aan t3 gunships te brengen is t2 gunships.
per massa hebben ze de zelfde damage per tick en health als de t3 gunship's.
ze kosten maar 1/4 van wat een t3 gunships kost en om ze snel neer te krijgen heb je maar een groep van 2 keer zo veel nodig als de t3 gunships (die dus maar de helft kost)
de t3 gunships hebben veel moeite om de t2 gunships te raken, maar andersom niet, en als de t3 gunships op iets anders aan het schieten zijn is het zelfs nog beter en gaan ze nog veel sneller neer.
ook zijn ze mobile, dus kunnen ze je hele basis beschermen (in tegenstelling tot sam sites) en werken ze ook erg goed tegen eigenlijk alle experimental units en grond legers.
het grootste voordeel wat ze hebben boven t3 fighters (naast prijs en build time) is dat ze in de buurt blijven en een constante stroom dood en verderf richting de t3's kunnen schieten terwijl de fighters rond moeten vliegen voor een 2de pass wat veel tijd kost.
hun grootste nadeel is dat ze offensive niet zo goed werken, en meestal weinig kunnen beginnen aan t3 gunships die defensief werken omdat ze neer gehaald worden door de AA van de vijandelijk basis. daar zouden fighers waarschijnlijk beter in zijn.
Handleidingen....tja dat zijn die boekjes he die ze er altijd bij leveren...mm toch maar eens tevoorschijn gaan halen dan..Zarkov schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:14:
[...]
De beste manier om dat te bereiken is door de handleiding te lezen van het spel.
Maar even zonder gein, dat doe je door shift in te drukken terwijl je build orders geeft.
Het is trouwens wel aan te raden om de rest van de handleiding toch door te lezen want in dit spel zitten een aantal ongewone truukjes die het allemaal veel interessanter maken
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
Verwijderd
Je kan ook de tutorialvideo's bekijken in het spel, die laten ook al een hoop zien.ZTeeVeR schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:41:
[...]
Handleidingen....tja dat zijn die boekjes he die ze er altijd bij leveren...mm toch maar eens tevoorschijn gaan halen dan..
In elk geval bedankt!
Verwijderd
gelukkig word het PDF'je vanzelf mee geinstalleerd... voor als je je boekje kwijt bent of weet ik wat...4Real schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:11:
Kan iemand me uitleggen hoe die formaties precies te werk gaan? In de tutorials komt er niks van naar boven en boekje kreeg ik er niet bij![]()
![]()
De units doen wel wat als je met CTRL+ALT een aanval doet maar zou niet weten wat ik nou eigenlijk aan het doen ben.
In plaats van rechterklik doen om een move order te geven, je rechterknop ingedrukt houden en schuiven naar de richting die ze op moeten kijken. Dan krijg je een formatie te zien. Klik met links om van formatie te wisselen. Loslaten om het order uiteindelijk te geven4Real schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:11:
Kan iemand me uitleggen hoe die formaties precies te werk gaan? In de tutorials komt er niks van naar boven en boekje kreeg ik er niet bij![]()
![]()
De units doen wel wat als je met CTRL+ALT een aanval doet maar zou niet weten wat ik nou eigenlijk aan het doen ben.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Ja, wat heb ik die gemist (big bertha's) sinds TA zegPirate-Bozz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:38:
Blijkt dat je met zon tech3 artillery defense vanuit je eigen basis de tegenstander zijn basis kunt mollen LOL! Niet normaal, het bereik wat die dingen hebben..
Dan zul je de Mavor (UEF T4/Experimental Artillery) en de Scathis (Cybran T4/Experimental Artillery) helemaal leuk vindenPirate-Bozz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:38:
Ik heb em ook. Heb hem gedownload omdat ik niet wist of hij zou lopen op mijn laptop. Vet spel, ik ga het zeker kopen als ik mijn nieuwe pc heb. Ik kan niet wachten om het online te spelen
. Wat ik wel een beetje gaar vindt, ik deed een skirmish potje tegen een easy AI om flink wat tech te kunnen doen. Blijkt dat je met zon tech3 artillery defense vanuit je eigen basis de tegenstander zijn basis kunt mollen LOL! Niet normaal, het bereik wat die dingen hebben..
[ Voor 12% gewijzigd door Psychoray op 21-02-2007 21:27 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Stinger666 op 21-02-2007 22:02 ]
Ben benieuwd want wil hier hetzelfde gaan doen, laat maar weten hoe het gelukt isStinger666 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:01:
Wat een heerlijk spel. Loop alleen wel tegen tech. probs op.
In een LAN game met 2 vrienden is het me nu al 2 keer gebeurd dat halverwege de game mn game vastloopt.![]()
Dit is onder Vista 64b met de juiste laatste drivers. (Alleen X-Fi beta's)
Nee ik was niet de server. Dat was een C2D6600 met 2GB. Zelf heb ik onderstaande specs!
Ik heb nu Windows XP er weer opgeploft om maar eens te kijken of het weer gebeurd.
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Nukezone FTW
Onder Vista 64b bleef het probleem bestaan. De PC is niet overgeclocked en het probleem bleef. Als ik zelf thuis Skermish of Campaign speel gaat het goed.4th schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:40:
[...]
Ben benieuwd want wil hier hetzelfde gaan doen, laat maar weten hoe het gelukt is
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
[ Voor 18% gewijzigd door Teunis op 22-02-2007 10:42 ]
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq