Total Annihilation, wie speelt het nog? [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 11.130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/TABox.jpg

Total Annihilation

Welkom in het tweede deel van het officieuze Total Annihilation topic. Voor de nieuwkomers volgt hier een korte introductie over TA: wat het wel is, wat het niet is, en wat je ervan kunt verwachten. Val je daar niet onder, of ben je gewoon te lui/bezopen om dit te lezen, scroll dan gerust verder. ;)

Introductie

Wat is het?

TA is een tweede-generatie real-time strategy game, ontwikkeld door het inmiddels terziele gegane Cavedog en eind 1997 uitgebracht door Humongous, die een ware aardverschuiving in het RTS-landschap heeft veroorzaakt. Het arriveerde tijdens een stortvloed van RTS titels (in de periode juni-'97 tot juni-'98 verschenen er meer dan 15, waarvan het merendeel C&C-klonen), maar onderscheed zich van de massa door niet alleen volledig in 3D te zijn uitgevoerd, waarbij het terrein daadwerkelijk van invloed was op de eenheden dankzij het gebruik van een physics engine (zo had een op een bergtop geplaatste artillerie-toren een groter bereik en dito gezichtsveld dan diezelfde toren in een bergdal, en werd de baan van een door zo'n toren afgevuurd projectiel ook echt in real-time berekend) en over een geniale interface te beschikken die aan de ene kant bijna-absolute controle over individuele units bood en aan de andere micro-management de kop indrukte door de mogelijkheid oneindig lange build- en orderqueues op te geven, maar ook door een filosofie aan te hangen van massale, maar dan ook echt MASSALE oorlogsvoering. In TA is in principe elke unit expendable; in plaats van telkens in kleine groepjes aan te vallen stuur je er HONDERDEN tegelijk, en blijf je dat doen net zolang tot je tegenstander finaal van de kaart is geveegd, hoeveel je er onderweg ook verliest. In tegenstelling tot meer traditionele RTS'en tellen verliezen in TA namelijk nauwelijks (dit mede omdat het een systeem kent van onuitputtelijke resources) en wanneer je het op deze manier speelt, zul je meer succes boeken dan wanneer je elke unit voorzichtig baby-sit en koste wat kost in leven probeert te houden.

Wat is het niet?

Toch is er het een en ander aan kritiek op TA te leveren; zo mist het spel de persoonlijkheid, kleur en sfeer van, zeg, Starcraft, wat mede te danken is aan het totaal ongeinspireerde verhaal, en zijn er veel scherpe randjes zoals op het eerste gezicht nauwelijks van elkaar te onderscheiden units die het voor veel mensen vrij ontoegankelijk maken. TA draait echter niet om een gepolijste presentatie. Je kunt TA nog het beste beschouwen als een abstracte simulator die gestript is van alle opsmuk en alleen de kern van de zaak behandelt, en die kern is dus (niet toevallig) totale annihilatie. :+ Een andere factor die aan de huidige status van TA als cult-klassieker heeft bijgedragen is de enorme eenvoud waarmee het spel gemod kan worden (vergelijkbaar met de Quake-serie shooters) en die een van de actiefste mod-communities ooit heeft doen ontstaan, welke inmiddels vele duizenden uitbreidingen heeft geproduceerd (sommige zelfs van betere kwaliteit dan het origineel) en elk tactisch gat in TA wel heeft gedicht.

Wat kan ik ervan verwachten?

In een woord: wanorde. :+ Je zult In eerste instantie alleen al door het aantal units dat TA bevat overwelmd worden (het zijn er slechts 200 :+), dan door de uitgebreidheid van de interface en de gigantische berg mogelijke strategieen, en tenslotte door de pure chaos die een gemiddelde multiplayer sessie met zich meebrengt. :D Maar alles went, zolang je maar bereid bent af te stappen van het idee dat wat in C&C of Warcraft goed werkte, dat in TA automatisch ook zal doen, want anders zul je heel gauw van een koude kermis thuiskomen. ;)

Algemene Informatie

Er worden nogal eens vragen gesteld over de volgorde waarin je TA en de uitbreidingen moet installeren, poorten die je voor het spel open moet zetten, enz. De meeste antwoorden op die vragen staan in de door oudgediende Jag opgestelde FAQ, die op de links na nog steeds actueel is, alleen weet bijna niemand van het bestaan ervan af, dus bij deze het vriendelijke doch dringende verzoek zijn schrijfsels eens door te nemen. :+ De rest kun je vinden op de sites van Switeck, Draconius, en TCBW, zie de Links sectie. Niet lezen op eigen risico. ;)

Meer weten? Kom dan eens langs op het IRC kanaal, #ta op irc.tweakers.net. Met enig geluk tref je er iemand aan die niet aan het idlen is. :+

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/TN_TAShot1A(05-11-2002).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/TN_TAShot1B(05-11-2002).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/TN_TAShot2(05-11-2002).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/TN_TAShot3A(05-11-2002).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/TN_TAShot3B(05-11-2002).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/TN_TAShot4(05-11-2002).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/TN_TAShot5A(05-11-2002).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/TN_TAShot5B(05-11-2002).jpg

© StarLite, 2002. ;)

Links

Voor de mensen die (delen van) CC nog missen:

Fun Things
TA Designers
TA FanSite

Nuttig om te bezoeken:

TA Universe, het grootste nog actieve TA forum op het WWW
Planet Annihilation, de bekendste portal voor TA
TA Designers, een andere bekende portal

Switeck's pagina
TCBW's pagina
TA Universe's defacto FAQ
Real-Time Strategic Carnage's TA pagina
Draconius' pagina

Verplichte nummertjes:

De YankSpankers, makers van oa. de Demo Recorder
Het TA-Spring project, TA in 3D

Online diensten:

Microsoft Zone
Phoenix Worx
GameSpy Arcade
Gaming Battle League (opgeheven)

Leuk om te lezen:

De geschiedenis van TA
Een RTS top-10, let ook op de #1 :P
Een RTS overzicht tot 1999

Total Annihilation, wie speelt het nog? [Deel 1]

Opmerkingen

Houdt het topique netjes, en een prettige koninginnedag. :D

[ Voor 25% gewijzigd door DroogKloot op 15-08-2006 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Hele mooie post!

Enkel, ik mis een belangrijk linkje. Om je units uit te breiden, of de inteligentie van de AI te vergroten, kunt je de Total Anihilation Units Compilation Pack (TAUCP) downloaden. Dit kan op de site van de beste mensen van TAUCP. Deze kan gevonden worden op: http://www.planetannihilation.com/taucp/

[ Voor 94% gewijzigd door Four op 30-04-2005 17:56 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Netjes netjes :) vanavond weer spelen ? join TA op IRC :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Hey, die screenies uit de OP komen me bekend voor :D [cool potje was dat
Vanavond weer een potje dan maar? :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13

Stewie!

Keen must die!

Waarvoor is de recorder precies? Ik zie hem alleen maar crashen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Als jullie vanavond een potje gaan doen, doe ik ook zeker mee :)
T installen is eindeliiijjjk gelukt.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik wil graag een keer meedoen deze week :Y) ben alleen nog niet zo goed. ( wel veel gespeeld, maar ik ben niet zo'n snelle aanvaller). Dus zijn er nog links naar filmpjes, die jullie zelf gemaakt hebben bijvoorbeeld? Dat ik een beetje kan leren. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Satch op 01-05-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41252

Hele mooie post klootje.

Nog wel link bij zetten van Zone en van PhoenixWorx waar je dit online kunt spelen.
Plusdat er best veel nederlanders zitten daaro en belgen :)

Ja vanaaf weer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:19

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Bwahhahaaaa

Deel 2!
wie had dat gedacht!!!!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

DaMorpheus schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:14:
Waarvoor is de recorder precies? Ik zie hem alleen maar crashen :/
Met de recorder kan je games opnemen en later weer afspelen, ook heeft het een aantal superhandige features [zoals queuen van 100 units tegelijk met ctrl+shift ipv 5 tegelijk zonder recorder] en een whiteoard feature: vrij tekenen met je muis op de map om doelen aan te geven. Ook kan je met de recorder rijen gebouwen maken door te draggen, onmisbaar handig voor DT/Fort walls etc :)

Wat een beetje vreemd is, is dat ie nu steeds crasht, in het vorige topic hadden we namelijk totaal gene problemen met de recorder + 5K patch, ook niet in multiplayer :o

Ik heb zelf ondertussen de 5K patch en de recorder verwijderd, als de host de 5K patch maar heeft werkt het al :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

GreeTz

took the red pill

hoe kon je ook alweer het maximum units aanpassen? met mn P200mmx indertijd waren 200 echt max, maar tegenwoordig moet je toch minimaal 500 hebben, anders kun je niet leuk meedoen

Alleen:           DE GROETJES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
kunne de mensen die het online nog spelen...

even aangeven, welke patches en packs ze gebruiken. o en hoe je online speelt trouwens. PhoenixWorx????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jerox schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:42:
kunne de mensen die het online nog spelen...

even aangeven, welke patches en packs ze gebruiken. o en hoe je online speelt trouwens. PhoenixWorx????
en waar te downloaden! ik wil van die foutmelding in XP af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
XP geeft geen foutmelding?
Kijk hier voor wat Patches, Maps & Packs etc.

Nodig:
Patch 3.1, BT & CC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 15:41
Ik heb het alng gespeeld, Top spel, maarja, heb het nergens meer gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn vast nog wel mensen die ergens de cd's hebben liggen dubbel of wat dan ook.

CC en BT kun je downloaden vanaf het net.

Volgorde installatie is TA - CC- BT en dan de 3.1 patch.
Daarna de recorder en de 6 extra units.

Kleine tip ik kwam erachter dat direcctx hoger dan 8.1 ervoor zorgt dat je niet kan spelen.bij sommige mensen gaat het wel maar bij veel niet,de router doet dan raar.

Maar ga je terug naar 8.1 dan werkt alles super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
bij mij werkt de 500 untis patch niet..

krijg een error. Kan iemand vertellen wat de patch doet? misschien kan ik het handmatig even aanpassen..? geen idee hoor.

o laat maar. hij doet het nu. Nou dan kan ik me online laten zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Jerox op 02-05-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107502

Ik had in het laatste topic voor het eerst over TA Spring gelezen, en sindsdien ben ik weer geïnteresseerd in TA. Ik had het vroeger wel veel gespeeld, maar dan alleen tegen AI omdat ik toen ISDN had en hoge telefoonrekeningen mijn ouders niet konden plezieren :|. En nu ik ADSL heb spelen heel weinig mensen het nog maar, geven routers problemen enzo. Dat is wel op te lossen natuurlijk, maar TA Spring maakt het nog net ff wat vetter. Als je in TA Spring een paar MERL's of Rangers flink wat raketten laat afschieten weet je wat ik bedoel :). En het reflecterende water is cool. Diegene die in het vorige topic nog wat wantrouwend was jegens TA Spring omdat het 3D is heeft het mis, want je kan ook kiezen voor de klassieke TA top down view. Als TA Spring wat volwassener word, wat meer maps worden toegevoegd en bugs (erg irri, ik hostte een game met 4 spelers, werd er net flink geknokt en toen kapte TA Spring ermee) worden gefixt enzo hoeven we de oude TA niet meer te spelen.

TA is waarschijnlijk de coolste RTS ooit. Boten, vliegtuigen, tanks, kbots, TA heeft het allemaal en gigantisch veel verschillende units ook! Daar is bijvoorbeeld Red Alert niets bij, met 1 soort helikopter voor Sovjets en Allies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 20:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik vind TA Spring juist erg tegen vallen. Zoals ik al eerder gepost heb, het 3d element maakt de game absoluut niet sterker. Hoe gebruik je de top down view dan?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik vind de besturing van de 3D cam in TA-spring op zijn zachtst gezegd zwaar bagger, het ding gaat nooit heen waar ik heen wil. Toch die Top-Down view maar eens proberen dan :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36
Hmm ik mis iets, wat is TA-spring?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107502

TA Spring website: http://taspring.clan-sy.com/

Simpel gezegd is het een 3D engine voor TA. Het gebruikt de models van TA voor gebouwen en units (maar ze willen daar wel nieuwe models voor maken als ik het goed heb), maar het landschap, bomen, water, raketten enzo hebben een grafische upgrade gekregen :). Het is gratis dus probeer het zelf uit zou ik zeggen.

Als het goed is zou je die top down view standaard moeten krijgen als je een multiplayer game speelt (als je gewoon spring.exe start en die demo's bekijkt krijg je standaard de 3D view). Maar goed, als jullie zelf wat onderzoek hadden gedaan en bijvoorbeeld de readme hadden gelezen zouden jullie weten dat je van camera kan wisselen met CTRL + muisknop 3/4 als ik het me goed kan herinneren. Ik vind de 3D cam nu ook bagger, maar het is nog volop in ontwikkeling en gelukkig is dus de top down view te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 107502 op 02-05-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dit spel laats ook weer ontdenkt :) Probeer nu met een vriend via het internet te spelen. Dat wil ook niet echt werken. Heel vreemd. Ook heb ik BT niet. Via een vriend kan ik waarschijnlijk een duitse versie krijgen. Dat schiet natuurlijk ook weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik zal eerst eens moeten kijken waar ik die cd heb gelaten het is echt lang geleden dat ik dat spel gespeeld heb.
zal dit topic even in de gaten gaan houden :)

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik heb de 3D versie nog gespeeld, maar sins de RTS-en in het 3D zijn begonnen heb ik nog steeds geen goede game gevonden. Het speeld gewoon fijner in 2D (met invloeden van 3D, zoals TA). Het is veel overzichtelijker enzo. Altijd dat gepruts met die zoomfunctie, steeds camara moeten draaien, neej niks voor mij :) ik hou het wel bij het oude 2D RTSen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Die screens in de OP zijn dus echt waardeloos, sorry.
Iedereen die voor het eerst van TA hoort en deze screens ziet laat et meteen al links liggen.
Van de 200+ verschillende units zijn er op de screens misschien 10 verschillende te zien, en dan ook nog eens in grote hoeveelheden.
Tevens zijn het ook nog eens maps waar alleen air units op gebruikt kunnen worden.

De beste screens zijn die waar land, lucht en water samenkomen. Waarop je gevechten (tussen velen verschillende units) en explosies ziet.
Tis dat ik em weer heb geuninstalled en geen webspace heb, anders had ik wel een paar goeie gemaakt. Maar dit is echt waardeloos |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Heb Spring ook geinstalled. En ik moet zeggen dat het toch wel die TA feel in zich heeft. Wat goed gedaan is is dat er geen zichtbare metal spots zijn. Deze lichten groen op als je een metalextractor neerzet, in TA kon je nogal makkelijk die extractors bommen in het begin, dat wordt toch wat lastiger nu. Leuk dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Legion schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:18:
Die screens in de OP zijn dus echt waardeloos, sorry.
Iedereen die voor het eerst van TA hoort en deze screens ziet laat et meteen al links liggen.
Van de 200+ verschillende units zijn er op de screens misschien 10 verschillende te zien, en dan ook nog eens in grote hoeveelheden.
Tevens zijn het ook nog eens maps waar alleen air units op gebruikt kunnen worden.

De beste screens zijn die waar land, lucht en water samenkomen. Waarop je gevechten (tussen velen verschillende units) en explosies ziet.
Tis dat ik em weer heb geuninstalled en geen webspace heb, anders had ik wel een paar goeie gemaakt. Maar dit is echt waardeloos |:(
Als je zoveel commentaar hebt kan je best TA installen en 's avonds een potje meespelen en wat screens maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Aap schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:45:
Ik heb de 3D versie nog gespeeld, maar sins de RTS-en in het 3D zijn begonnen heb ik nog steeds geen goede game gevonden. Het speeld gewoon fijner in 2D (met invloeden van 3D, zoals TA). Het is veel overzichtelijker enzo. Altijd dat gepruts met die zoomfunctie, steeds camara moeten draaien, neej niks voor mij :) ik hou het wel bij het oude 2D RTSen.
Helemaal eens! 3D maakt RTS absoluut niet leuker en overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 06:28

bloasfist

Slot-A Crew

Hee! Dat potje uit de openingspost ken ik nog wel! Grappig, shots uit een potje van 3 jaar terug waar ik ook aan mee deed. ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Lol als ik het spel niet zou kennen en alleen de screenshots uit de openingspost zou zien zou ik het echt never nooit niet gaan spelen dus he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Topicstarter
Legion schreef:

(...)

Maar dit is echt waardeloos |:(
Kritiek die op zo'n arrogante manier geuit wordt ook. Ten eerste waren dit de enige grote shots die ik zo 1-2-3 voorhanden had, ten tweede was en is het mijn bedoeling om er in de loop der tijd nieuwe bij te plaatsen. Maar ja, zeiken is nu eenmaal makkelijker dan een constructieve bijdrage leveren. :z

[ Voor 9% gewijzigd door DroogKloot op 03-05-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Sjonge jonge wat een gezeik zeg!
Mij is altijd geleerd, je mag best zeiken dat iets kut is, maar kom dan ook met een goed alternatief (en houd anders je mond)

Wanneer gaan jullie weer potje doen??
ik doe dan ook wel ff mee (mits ik tijd heb)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 17:54

Geckoo

Good news, everyone!

shit ik kan het spel niet meer vinden, maar wil het wel weer gaan spelen misschien ligt ie thuis... als jullie het spelen? hoe doen jullie dat dan? gewoon via public internet room ofzo?

[edit]
* Geckoo zwaait naar tepelstreeltje (oud AoG toch?)

[ Voor 14% gewijzigd door Geckoo op 03-05-2005 19:46 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Geckoo schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 19:45:
als jullie het spelen? hoe doen jullie dat dan? gewoon via public internet room ofzo?
We spreken gewoon af in #TA en verbinden via direct IP :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Iemand schreef in het vorige topique dat er maar 4 maps waren, dat is niet waar, er zijn er al een stuk meer! Kijk hier onder maps...:

http://www.fileuniverse.com/?page=listing&ID=90

Btw: Filmpje van TA Spring (met geluid):

http://www.fileuniverse.com/media/video16.avi

(en er is inderdaad gewoon een bijna topdown view beschikbaar...vlg ook wat er op de website zelf staat: 'Several camera modes to suit different tastes.' )

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 03-05-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26005

Ha toevallig! Een TA topic :D

Ik heb zolaatst weer eens Total Annihilation teruggevonden en geinstalleerd (ik vermaak me de laatste tijd echt te weinig in games, oude games doen het meer voor me). In mijn ogen nog steeds een van de beste RTS games ooit. Ben ondertussen al een paar uur bezig met een skirmish missie. Damn, heftig goed spel.

Iemand hier wel eens de opvolger van TA gespeeld? Kingdoms was het geloof ik. Heb daar echt veel slechts over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
kingdoms heb ik meteen gekocht toen die uitkwam, dankzij deel 1.

Maar het is niet veel soeps, compleet onbegrijpelijk. Het gaat echt mis, waar Ta1 zo goed was.

Er zijn 4 rassen en die verschillen heel erg. Dat is erg leuk op zich en de units zijn heel cool gemaakt. Er is bv een ras wat vrijwel geen gebouwen (basis) maakt en supersnel op de map verplaatst. Ook waren er uber units die echt dramatisch konden uithalen.

Maar de units reageren slecht of niet. Ze staan vaak dom te kijken, hoe pijlen naar hun kop vliegen. Het metal en energie zijn vervangen door Mana, wat meestal maar op een paar plekken op de map te vinden is.

TA is echt 100 x keer beter. heel typisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zijn de originele maps niet compatible dan met Ta Spring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Topicstarter
Nee, die zijn nl. niet zo geschikt om onder andere hoeken te bekijken dan schuin van boven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

En er is ook geen converter ofzo? Waarmee de map aangepast kan worden om dat wel te zijn? Hoe groot zijn de nieuwe maps eigenlijk in vergelijking met de oude game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Topicstarter
Nope. :) TA maps zijn nogal ingewikkeld qua structuur, waardoor het (veel) meer moeite zou kosten om ze te converteren naar 100% top-down perspectief dan om ze tile voor tile in het nieuwe formaat na te maken. Technisch gezien is het wel mogelijk om een map direct te importeren (de .3dta optie in de demo recorder doet precies dat, en omdat Spring open-source is zal er tzt. ook wel een plugin voor verschijnen ;)), maar het zou niet echt een schoonheidsprijs verdienen vanwege de dan optredende vervorming en detailverlies.

[ Voor 30% gewijzigd door DroogKloot op 06-05-2005 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En toen was het weer stil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ja weet je hoe goed jullie zijn :p dat is niet leuk meer om tegen te spelen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

^^ eensch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 19:49

Vrijdag

De Zwarte

Afgelopen zaterdag toevallig bij een vriend gespeeld. Dat ging niet best, ik stond nog met de Peewee's en hij vuurde toen drie nukes op me. Volgens mij heb ik geeneens één schot gelost :{

Is het nog ergens te krijgen? Budgetbakken ofzo? Kan ik thuis oefenen >:)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het erg makkelijk te copieren is, maar dat is niet de bedoeling ;)
Ik heb het toevallig een aantal jaren geleden gekocht uit een budgetbak, maar je moet maar net toeval hebben. De uitbreidingen ben ik nog nooit tegen gekomen in een winkel.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 19:49

Vrijdag

De Zwarte

Ik weet dat het makkelijk te kopiëren is ;)

Wellicht maar eens kijken op de Beverwijkse Bazaar, daar hebben ze ook veel van die oude titels.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141390

ik heb het spel thuis ook nog gewoon liggen.

heb een tijdje terug (maandje of 2) hier nog eens zon TA topic zien voorbijdwalen, en heb het spel toen toch maar weer eens geinstalleerd. ik vind het echt een heel leuk game, vol verassingen altijd.

ik speelde het vroeger altijd online tegen een van men kameraden, en hij is nu ook terug aant oefenen :)
Gaan we weer lopen stormen over internet !

Total Annihalation is een wereldgame, gewoon heel leuk en altijd spannend.
niks zo leuk als een hele vloot bombers ergens neer te zetten in de bos, en die guarden met enkele fighters, waarna je via een hele omtrekkende beweging deze laat aan komen vliegen en je met je ground forces een front attack doet.

zo kreeg ik ze vroeger wel op de knieen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 17:54

Geckoo

Good news, everyone!

Anoniem: 141390 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:38:
Total Annihalation is een wereldgame, gewoon heel leuk en altijd spannend.
niks zo leuk als een hele vloot bombers ergens neer te zetten in de bos, en die guarden met enkele fighters, waarna je via een hele omtrekkende beweging deze laat aan komen vliegen en je met je ground forces een front attack doet.

zo kreeg ik ze vroeger wel op de knieen :)
ik zweer redelijk bij gewoon een vloot van die vamps en dan gewoon met een stuk of 80 van die planes een rondje over de basis vliegen.
en dan als eerste commander uitschakelen, daarna naar de fusion plantes en dan een beetje vrij schieten :D

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Kick ;)

Vond dit wel intressant:
In de nieuwste editie van het magazine PC Gamer wordt het spel Supreme Commander uit de doeken gedaan. Deze RTS wordt ontwikkeld door Gas Powered Games, de ontwikkelstudio opgericht door Chris Taylor, de man achter het legendarische Total Annihilation.

Het hoeft dan ook niet te verbazen dat Supreme Commander behoorlijk wat overeenkomsten met Total Annihilation vertoont, sterker nog: het spel begon ooit als Total Annihilation 2. Uitgever Atari, dat de rechten op Total Annihilation in zijn bezit heeft, wilde het spel echter niet aan de man brengen waardoor Gas Powered op zoek moest naar een nieuwe naam en uitgever. Deze uitgever vond men in de vorm van THQ, dat met Relic al op weg is een grote speler in het RTS genre te worden.

Supreme Commander biedt, net als Total Annihilation, een uitstekend overzicht over het speelveld en weet grote aantallen eenheden tegelijk op het scherm te toveren, waarbij het verschil in afmeting tussen de eenheden enorm is. Hoewel het spel waarschijnlijk 3D is, is de look van Total Annihilation, dat 2D achtergronden met 3D eenheden combineerde, nog steeds aanwezig. Bekijk hier wat scans. Total Annihilation fans zullen hun speeksel niet binnen weten te houden!
bron: Website
<!-- Scans: Klik !!!!!1111oneone klick !!!! -->
F_J_Knip: het hele artikel integraal overnemen is niet echt handig wegens copyrights :P

Ik vind het erg goed eruit zien, in TA termen :) (lees: Massa en echt verschillende units/grote :D :D :D )

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 19-06-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ziet er op het eerste zicht heel goed uit, jammer genoeg moeten we nog tot 2006 wachten voor dit game op de markt komt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Aap schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:58:
Kick ;)

Vond dit wel intressant:

[...]

bron: Website
Scans: Klik !!!!!1111oneone klick !!!!

Ik vind het erg goed eruit zien, in TA termen :) (lees: Massa en echt verschillende units/grote :D :D :D )
Whoohhoo!! Eindelijk :D
<!--
Afbeeldingslocatie: http://img199.echo.cx/img199/2844/304718jz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img199.echo.cx/img199/7589/304724jt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img199.echo.cx/img199/2756/304738zk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img199.echo.cx/img199/5159/304748zh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img199.echo.cx/img199/2858/304754ok.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img199.echo.cx/img199/330/304761ma.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img199.echo.cx/img199/748/304772rb.jpg
-->

Knip, dit integraal overnemen van een artikel uit een tijdschrift gaat net even te ver wegens copyrights ;)

[ Voor 37% gewijzigd door F_J_K op 19-06-2005 00:40 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 15:45
Waaaaahhh! *kwijl* *kwijl* *kwijl* (na lezen van artikel bij de plaatjes). Woohoo, eindelijk een waardige opvolger van TA ! Kan niet wachten tot ik het volgend jaar in de winkel kan kopen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Haay schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:29:
Waaaaahhh! *kwijl* *kwijl* *kwijl* (na lezen van artikel bij de plaatjes). Woohoo, eindelijk een waardige opvolger van TA ! Kan niet wachten tot ik het volgend jaar in de winkel kan kopen!!!
Als het een waardige opvolger is van TA... ;) Veel nieuwe spellen beloven van alles tot 'revolutionair' 'nieuwe' 'anders' 'tig missies' 'intelligentere AI', maar van die beloften komt vaak niet veel terecht. Aan de andere kant, met Chris Taylor die aardig wat nieuwe en goede spellen op zijn naam heeft staan als bedenker ervan... dat schept wel heel veel verwachtingen :*)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ziet er ERG goed uit!!

tis het wachten wel waard, als de beloftes na gekomen worden dnek ik zo :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Die monster units zijn echt, uh,... MONSTERgroot!! Hartstikke mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

DaMorpheus schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:48:
Die monster units zijn echt, uh,... MONSTERgroot!! Hartstikke mooi!
Zo hoort het ook :D :D :D al die andere RTSen is alles bijna evengroot enzo en dat suxs. Nu kun je echt fear brengen bij de ander als je met van die mega grote dingen aankomt stampen :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb maar even een nieuw topic gemaakt [rml][ RTS] Supreme Commander (opvolger van Total Annihilation)[/rml] :) Anders vervuilt dit topic ook maar... Met een typefout in de titel :X

[ Voor 10% gewijzigd door Motrax op 18-06-2005 13:30 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Laatst online: 28-05 21:29

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

TA-Kingdoms was best aardig, met name de extension pack was leuk om te spelen. Het origineel vind ik natuurlijk nog steeds het best. Ik heb het alleen al 3 jaar niet meer gespeeld. Ik ben daarna echt nooit meer zo'n pure RTS tegengekomen. De units waren echt perfect uitgebalanceerd. Perimeter vind ik ook wel een aanrader, al is ie wel ietwat vreemd.
BTW, doet Boneyards het nog steeds? Ik heb daar ook wel behoorlijk aars gekickt 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Killemov op 18-06-2005 13:45 ]

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

TA plus Exp blijft bij mij altijd op de HD staan. Ik vind het makkelijkste en beste draaiende strat-game wat altijd werkt bij iedereen op de pc. En daarna naast de ontelbare tactieken die gespelt kunnen worden...pfff te heerlijk gewoon !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

vanwegen

-:|:-

Er is ondertussen wel een extreem ( 8)7) goede mod voor TA te downloaden op http://www.planetannihilation.com/aa/ De laatste versie is van 08-05-05

In deze mod zit een perfecte set aan uitgebalanceerde units (kiezen voor de 5.0 installler en dan patchen naar 5.2)

haal vervolgens op http://www.planetannihilation.com/tamec/ nog een paar maps en je heb weer tot aan het moment dat Supreme Commander uitkomt genoeg te spelen....

En toen was m'n signature weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killemov schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:44:
TA-Kingdoms was best aardig, met name de extension pack was leuk om te spelen. Het origineel vind ik natuurlijk nog steeds het best. Ik heb het alleen al 3 jaar niet meer gespeeld. Ik ben daarna echt nooit meer zo'n pure RTS tegengekomen. De units waren echt perfect uitgebalanceerd. Perimeter vind ik ook wel een aanrader, al is ie wel ietwat vreemd.
BTW, doet Boneyards het nog steeds? Ik heb daar ook wel behoorlijk aars gekickt 8)
Nee boneyards doet het niet meer maar Phoenixworx lijkt erop.
Ik speelde ook op boneyards en was de eerste nederlandse high commander daar.

Naam was MIB_ETERNAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over dat supreme commander is steeds meer te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147891

hoi daar,

nou na enkele maanden toch maar weer geinstaleerd,
TA en TAUCP.

ik ga er weer goed tegen aan eerst nog wat oefen en en dan AAP aanpakken :)

THE CORE WILL ANNIHILATE YOU!
EAT KROGOTH AAP!!

*p.s. ik kan niet wachten op SC
is er al wat bekent of er ook zo "makelijk" nieuwe een heden voor temaken zijn en of er een map edit or bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-07 08:00
Op wat voor manier kun je eigenlijk zelf eenheden voor TA maken?
Lijkt me wel leuk om een keertje te doen, hoe doe ik dat en wat heb ik ervoor nodig?

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Anoniem: 147891 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:06:
ik ga er weer goed tegen aan eerst nog wat oefen en en dan AAP aanpakken :)

THE CORE WILL ANNIHILATE YOU!
EAT KROGOTH AAP!!

*p.s. ik kan niet wachten op SC
is er al wat bekent of er ook zo "makelijk" nieuwe een heden voor temaken zijn en of er een map edit or bij zit?
Sure ;)

Verder is er volgens mij nog "niks" bekend over het maken van units e.d. helaas weten we nog te weinig over deze game, alleen dat hij goed word 8) hope we dan :p
oKIeh schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:02:
Lijkt me wel leuk om een keertje te doen, hoe doe ik dat en wat heb ik ervoor nodig?
Een beetje googlen kan geen kwaad ;) maar hier kun je vast wel wat vinden: http://www.planetannihilation.com/files/category.asp?id=17 en kwam ook deze site gevonden: http://www.tafansite.com/index.php?page=index niet om zelf te maken maar wel een fansite met units en mappen en nog meer dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27270

Goed idee even een oude twilight uit de kast trekken, heb dit spel uren gespeeld. Heerlijk goed old gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147891

zou er nog ergens een site zijn die een ranking bij houd?en die een grootere oorlog uit gevochten kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
oKIeh schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:02:
Met 3D Studio Max kan je de modellen exporteren in (volgens mij) .3do formaat

die moet je dan in een hpi-file zetten, maar je moet er ook nog een script omheen bouwen met info over de wapens, gewicht, snelheid, stuursnelheid enzo.

Het precieze weet ik er niet van, daar moet je even goed voor googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

Anoniem: 147891 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:06:
zou er nog ergens een site zijn die een ranking bij houd?en die een grootere oorlog uit gevochten kan worden?
Ehm ja dus ... dat was eerst boneyards en nu dus phoenixworks als ik Orange goed begrepen heb.

@Orange: Volgens mij hebben wij ook wel eens tegen elkaar gespeeld in een trainingsmissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

_assembler_ schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:13:
[...]
Met 3D Studio Max kan je de modellen exporteren in (volgens mij) .3do formaat

die moet je dan in een hpi-file zetten, maar je moet er ook nog een script omheen bouwen met info over de wapens, gewicht, snelheid, stuursnelheid enzo.

Het precieze weet ik er niet van, daar moet je even goed voor googlen.
Je moet inderdaad behoorlijk goed googlen om alle tools bij elkaar te krijgen. Het meest belangrijke is de hpi compressor/decompressor. Een hpi is eigenlijk niet veel meer dan een zip archief. Verder heb ik ooit eens een tooltje gehad dat met behulp van Lightwave direct TA objecten kon editen. Inmiddels zullen er vast al betere tools in omloop zijn. De scripts zijn verder vrij simpel van opzet en er is aardig wat documentatie over te vinden.

Ik heb met die hpi tools ook en eigen multiplayer CD samengesteld, CC, BT, 3.1c en alle upgrades. De laatste was een soort CORE resurrector kbot toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Killemov op 28-06-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 11-07 09:02

Wiebbe

<none />

voor mensen die TA nog willen spelen maar dan in mooiere graphics moet je TA Spring eens proberen.

Is gewoon de oude TA maar dan in een nieuwe sausje gegoten. Het speelt heerlijk en zeker online werkt erg lekker!

http://taspring.clan-sy.com/

even een teaser plaatje plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://taspring.clan-sy.com/screenshots/screen68.jpg

helaas zie je wel dat de models nogal outdated zijn op deze manier :)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killemov schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:35:
[...]

Ehm ja dus ... dat was eerst boneyards en nu dus phoenixworks als ik Orange goed begrepen heb.

@Orange: Volgens mij hebben wij ook wel eens tegen elkaar gespeeld in een trainingsmissie.
ja klopt kille en ja ik speel het nog steeds elke dag samen met meerdere nederlanders op phoenix en zone.

Blijft boeiend dit spel en iedereen zit zich al op te gei... voor Supreme Commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

Ik ga 'm ook weer eens spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11737

Speel het spel nu ook dankzij Motrax. Tof spel man :)

SC/BW zal echter voor mij het beste RTS spel blijven, maar dit spel kan er ook wat van :)

Ik vind alleen de snelkoppelingen beetje matig vergeleken met SC/BW (ctrl 1 groepen, daarna gewoon op 1 om ze te selecteren/zoomen, ipv alt 1 en dan f3 om in te zoomen op die units), en dat je je ally niet echt kan "zien", behalve op je minimap etc. Dat vind ik toch wel belangrijke punten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anoniem: 11737 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:11:
Speel het spel nu ook dankzij Motrax. Tof spel man :)

SC/BW zal echter voor mij het beste RTS spel blijven, maar dit spel kan er ook wat van :)

Ik vind alleen de snelkoppelingen beetje matig vergeleken met SC/BW (ctrl 1 groepen, daarna gewoon op 1 om ze te selecteren/zoomen, ipv alt 1 en dan f3 om in te zoomen op die units), en dat je je ally niet echt kan "zien", behalve op je minimap etc. Dat vind ik toch wel belangrijke punten eigenlijk.
Met "T" ga je naar je units, sterker nog, ze blijven dan altijd midden in je beeld. Als je 2 keer op "1" drukt centreer je ook op die groep.

Met het "+switchalt" commando hoef je geen alt meer te gebruiken, dus kan je op "1" drukken ipv alt+1.
Je kan je ally ook wel zien met de TADemoRecorder [.sharelos] je kan zelfs zijn LOS zien :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StarLite schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:16:
[...]

Met "T" ga je naar je units, sterker nog, ze blijven dan altijd midden in je beeld. Als je 2 keer op "1" drukt centreer je ook op die groep.

Met het "+switchalt" commando hoef je geen alt meer te gebruiken, dus kan je op "1" drukken ipv alt+1.
Je kan je ally ook wel zien met de TADemoRecorder [.sharelos] je kan zelfs zijn LOS zien :)
Ah dank je! Nu weer een beetje omhoog gegaan :)

Het zal denk ik mijn liefde voor SC/BW nooit overtreffen (spel wat ik al 8 jaar heb gespeeld en regelmatig nog eens oppak) maar blijft tof :)

Ik durf het bijna niet te vragen, maar is er een manier om deze codes/cheats van tevoren elke keer automatisch in te brengen?

En is er een manier om meer AI's in te zetten voor multiplayer? Ik weet hoe het moet in skirmish maar in multiplay zou het wel cool zijn om met maten tegen meerdere AI's te oefenen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 11737 op 04-07-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Topicstarter
Seiruu schreef:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar is er een manier om deze codes/cheats van tevoren elke keer automatisch in te brengen?

En is er een manier om meer AI's in te zetten voor multiplayer? Ik weet hoe het moet in skirmish maar in multiplay zou het wel cool zijn om met maten tegen meerdere AI's te oefenen :)
Met de recorder kun je ook je eigen command-macro's samenstellen, en neem van mij aan dat je dat op de lange termijn een hoop typwerk bespaart. :+

In MP is de AI-limiet helaas 1 per speler, maar als je daar niet genoeg aan hebt kun je het jezelf alsnog aardig veel moeilijker maken door custom AI's te gebruiken... die spelen over het algemeen namelijk iets minder terughoudend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124484

DroogKloot schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:54:
[...]

Met de recorder kun je ook je eigen command-macro's samenstellen, en neem van mij aan dat je dat op de lange termijn een hoop typwerk bespaart. :+

In MP is de AI-limiet helaas 1 per speler, maar als je daar niet genoeg aan hebt kun je het jezelf alsnog aardig veel moeilijker maken door custom AI's te gebruiken... die spelen over het algemeen namelijk iets minder terughoudend. :+
Kan je mij iets meer vertellen over die custom AI's? Hoe ik daar aan kom, en hoe het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Topicstarter
Hoe je eraan komt: www.planetannihilation.com/aicentral

Hoe het werkt: download een AI (bv. LiquidMetal of Queller, twee erg sterke niet-cheatende) en extract die naar je TA root. Nu heb je (als je voor de AI in standaard formaat hebt gekozen) een extra directory \AI met daarin een stel aangepaste gewichts-tabellen die de default AI weight-tables tijdens run-time overschrijven. Start tenslotte TA, voeg een AI toe in skirmish of MP, en probeer het langer dan tien minuten uit te houden. :+

[ Voor 5% gewijzigd door DroogKloot op 04-07-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64366

Ik ben er nog niet aan toegekomen :P
Nog aan het SoF'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geez in 1 week alweer 390 games gespeeld en gerecord lol. 8) _/-\o_ :*) })

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 41252 op 05-07-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Vroegah had ik een vliegtuig bij de arms, was niet een standaard unit, was iets van een f15 tomcat ofzo, dat was een zeer goed airplane, kan m alleen niet meer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124484

DroogKloot schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:45:
Hoe je eraan komt: www.planetannihilation.com/aicentral

Hoe het werkt: download een AI (bv. LiquidMetal of Queller, twee erg sterke niet-cheatende) en extract die naar je TA root. Nu heb je (als je voor de AI in standaard formaat hebt gekozen) een extra directory \AI met daarin een stel aangepaste gewichts-tabellen die de default AI weight-tables tijdens run-time overschrijven. Start tenslotte TA, voeg een AI toe in skirmish of MP, en probeer het langer dan tien minuten uit te houden. :+
hmm, dan heb ik vanmiddag iets fout gedaan. Ik dach een AI op de juiste manier geinstalleerd te hebben (liquidMetal). Toen ik alleen een MP potje opgestart had, en na een tijdje eens een blik ging werpen bij de tegenstander stond daar alleen de commander een beetje glazig voor zich uit te staren }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124484 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:14:
hmm, dan heb ik vanmiddag iets fout gedaan. Ik dach een AI op de juiste manier geinstalleerd te hebben (liquidMetal). Toen ik alleen een MP potje opgestart had, en na een tijdje eens een blik ging werpen bij de tegenstander stond daar alleen de commander een beetje glazig voor zich uit te staren }:O
Ik denk ook niet dat het bij moi heeft gewerkt. Was volgens mij gewoon een normale AI, superslap etc.

Maar misschien komt dat ook omdat de andere speler de script niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Laatst online: 29-04 23:26

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Anoniem: 16941 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:49:
Vroegah had ik een vliegtuig bij de arms, was niet een standaard unit, was iets van een f15 tomcat ofzo, dat was een zeer goed airplane, kan m alleen niet meer vinden :(
Vroeger had ik ook X-wings en Tie-fighters vliegen. :+

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Topicstarter
Jasper__smit schreef:
[...]

Hoe ziet je directory-structuur eruit, precies? Indien je LM goed hebt geinstalleerd moet het iets zijn als \totala\ai\default.txt (LM heeft overigens maar 1 profiel, default, dus als je op een map speelt die een ander profiel aanroept krijg je gewoon de standaard AI tegenover je), er horen iig. geen sub-directories in \ai voor te komen.
Seiruu schreef:
[...]

Ik denk ook niet dat het bij moi heeft gewerkt. Was volgens mij gewoon een normale AI, superslap etc.

Maar misschien komt dat ook omdat de andere speler de script niet heeft?
AI's draaien altijd locaal, maw. als speler A LiquidMetal geinstalleerd heeft en speler B Queller, en A en B voegen beide een AI toe, dan zal de AI van A zich naar A en B toe gedragen als LM en die van B zich naar B en A als Queller (leuk voor AI vs. AI tests :+). Heeft speler B geen custom AI geinstalleerd, en speler A voegt een LM AI toe, dan zal B die zich ook zien gedragen als LM. Daar kan het dus niet aan gelegen hebben lijkt me. :)

[ Voor 12% gewijzigd door DroogKloot op 06-07-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

SindaPaus schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:58:
[...]

Vroeger had ik ook X-wings en Tie-fighters vliegen. :+
Ehm, tja ... dat is dus een compleet eigen leven gaan leiden ...
http://www.planetannihilation.com/swta/
TA-SW of SW-TA Mod 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

De non-cheating AI's zijn eigenlijk alleen leuk voor een beginner. Met die AI-scripts bepaal je eigenlijk alleen de voorkeur voor bepaalde units/gebouwen meer niet. Maar goed, de originele AI scripts bouwde een aantal units/gebouwen gewoon niet (nukes, nieuwere units e.d.) en dat deden de gemodde AI scripts weer wel. Je moet die eens spelen met AI op 20000 resources en jij op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DroogKloot schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:15:
Hoe ziet je directory-structuur eruit, precies? Indien je LM goed hebt geinstalleerd moet het iets zijn als \totala\ai\default.txt (LM heeft overigens maar 1 profiel, default, dus als je op een map speelt die een ander profiel aanroept krijg je gewoon de standaard AI tegenover je)
Wat bedoel je precies als een map een ander profiel aanroept? Hoe kan ik dat zien/uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90180

Ik heb hem vorig jaar nog gekocht bij freerecordshop, voor maar 5 euro. Is en blijft een leuk spel, met vele opties en gameplay waar de huidige RTS games veel van kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:09

aex351

I am the one

Ik vond total annihiliation echt een goed spel zeg, met me 56k modem was ik toen der tijd onverslaanbaar in multiplayer spelen. Ik had het gewoon totaal onder de knie :) . Later heb ik het nogeens geprobeert online te spelen maar dat lukte niet meer.

Nu Hopen dat die opvolger net zo goed word, snelle actie etc.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb het ook ontzettend veel gespeeld. Ik was vooral fan van de nuclear missiles en Big Bertha ;)

Volgens mij waren ze ook met een opvolger van TA bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

slightly offtopic,

maar wie speelt hier TA Kingdoms ?
Ook zeer verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

Caponi schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 14:06:
Ik heb het ook ontzettend veel gespeeld. Ik was vooral fan van de nuclear missiles en Big Bertha ;)

Volgens mij waren ze ook met een opvolger van TA bezig...
Sterker nog ... die opvolger heet Supreme Commander en komt volgend jaar uit!
Anoniem: 144160 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 14:18:
slightly offtopic,

maar wie speelt hier TA Kingdoms ?
Ook zeer verslavend.
Ik heb alleen de 1p "story mode" echt gespeeld (ook de extensionpack met die automatons) en dat vond ik wel leuk. Wat multiplayer betreft vond ik de units nauwelijks uitgebalanceerd en de fantasy-vibe vond ik ook niet echt hout snijden. Niet erg verslavend dus, zeker strategisch gezien. Erg origineel vond ik de aanwezigheid van dat dierenras, dus zonder gebouwen. Toch heb ik liever liever metal en energy dan mystic manna of zo,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 20:11

Hakker

a.k.a The Dude

Ik mis bv nog een belangrijke link als TA Designers. TA Designers (vroeger Estrella) behoort tot 1 van de oudste sites omtrent TA tevens was het de eerste host voor waarschijnlijke de meest gebruikte unit pack ooit. TAUIP 2.1
Tevens host het nog steeds een paar actieve modgroeps die ondertussen ook de overstap aan het maken zijn naar TA Spring.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Topicstarter
Seiruu schreef:
[...]

Wat bedoel je precies als een map een ander profiel aanroept? Hoe kan ik dat zien/uitzetten?
Elke map bestaat "intern" (als je bv. ccmaps.ccx zou uitpakken) uit twee bestanden. Een daarvan bevat de fysieke kenmerken van de map (welke tilesets gebruikt worden ed.) en de andere bepaalt oa. waar de startposities zijn en welk AI-profiel (default, waterworld, airbattle, enz) op die map geladen wordt. Je hebt daar verder geen invloed op, maar omdat LiquidMetal alleen met een custom default-profiel geleverd wordt, zul je niet met een LM-AI te maken krijgen als je niet op een map speelt die dat profiel ook aanroept. Dat is op zich niet zo'n groot probleem omdat default een vrij generiek profiel is, maar je moet LM dus niet op The Pass ofzo willen uitproberen. ;)

die link voegen we toe op een christelijker tijdstip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees dit eens en kijk naar de foto's GAAAAAF

http://pc.gamespy.com/pc/supreme-commander/632026p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Dat meen je niet, voor de achtste keer al gemeld in dit topic 8)7

Supreme Commander heeft al een eigen topic:
[rml][ RTS] Supreme Commander (opvolger van Total Annihilation)[/rml] :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Stewie! op 12-07-2005 00:38 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste