Ik heb XTA even geüpload naar mijn server. Ik wist even niet waar ik het anders moest zetten.
Http://server750.dyndns.org/files/xta.zip. Helaas zul je voor multi en skirmish nog iets van een cd nodig hebben. Je kunt dit oplossen door de .xta file te renamen naar .gp3. Wel even een backup maken van je huidige gp3. Daarna kun je gewoon je eigen totala.exe te starten(als dat een no-cd is, anders hoeft het niet natuurlijk). Eventueel kun je je TA directory kopieren, bij mij is die ongeveer 1,5GB, zoveel schijfruimte is dat ook weer niet vandaag de dag.
Een nieuwe mod of gamemode maken voor TA zelf gaat denk ik niet gebeuren. Het is echt veel en veel te veel werk. Aangezien XTA eigenlijk maar door 1 persoon gemaakt wordt is dat niet te doen helaas, de rest werkt liever aan spring. Komt nog bij dat TA geen open source is en dus via reverse engineering moet worden gedaan en dat kost nu eenmaal veel tijd en moeite.
De belangrijkste verschillen kun je op de site van XTA vinden. Let wel op dat dit NIET de laatste versie is die gespeeld wordt. Daarvoor moet je even de eerdere link gebruiken
http://www.clan-sy.com/download/xta/
Verder hebben alle build units veel langere range, zodat ze niet dom naast een fabriek staan te kijken en zijn mijnen nu echt krachtig en de moeite waard. Een ander belangrijk verschil is, dat je met elke builder(behalve FARK/Necro) alle factories kunt bouwen, er is dus geen L1 nodig van iets om L2 daarvan te bouwen. Advanced loont echt de moeite, de units zijn veel sterker. Zo heb je 20 defenders nodig om 1 zeus te mollen, als dat al lukt, het verschil tussen L1 en L2 is dus een stuk groter geworden. Er is wel iets gebalanceerd geworden, maar het geheel is vooral zo veranderd dat als iets in metal zoveel kost, dat het dan ook proportioneel sterk/snel/krachtig is. Bijna alle units zijn nuttig, dus je ziet ze ook terug in online games.
Als je TA kent, dan is XTA oppikken vrij snel. En wij spelen ook pas weer sinds een paar maanden, waarom weet ik niet, ineens zijn we weer gaan spelen en vonden we het leuk. Iedereen vet roestig in het begin, waren nog leuke games haha.
[
Voor 6% gewijzigd door
REDFISH op 06-05-2008 10:32
]