Total Annihilation, wie speelt het nog ?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.510 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

Topicstarter
Ben ik nou de enige.. of...
Ik ben vaak op verschillende lanparty's geweest, maar niemand kunnen vinden voor het spel 'Total Annihilation'.
Ok ok ik weet dat het behoorlijk oud (1998) is, maarja ook de nieuwere 'Red Alert II' komt niet in de buurt qua gameplay. Maargoed daar zijn de meningen over verdeeld. Toch ?
Boneyards.com, the online-gaming community (WON bij CS) die 'Total Annihilation'-Spelers aan elkaar knoopt, is al z'n jaar dood. Toch vraag ik me af ofdat er meerdere spelers zijn, die net als ik gefrustreerd raken doordat ze geen menselijke tegenspeler kunnen vinden. Dus mocht je nog tips hebben om dit geweldige spel levend te houden... laat het horen....

Grtz, K i R e :7

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dan start je toch je eigen servertje?

Overigens speel ik Total annihilation alleen als ik op zo'n oude pc zit te knoeien, dat het de enige optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

Topicstarter
Dan start je toch je eigen servertje?
Ja en dan wachten tot dat iemand connect... gaaaaaaap
Overigens speel ik Total annihilation alleen als ik op zo'n oude pc zit te knoeien, dat het de enige optie is.
Ik draai nog op Win98SE met een Athlon 1.4Gb en werkt nog als een zonnetje....
( geen ervaring in combinatie met win2k/xp, zal inderdaad niet meer werken M$ kennende :'( )

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speelde zijn onderhand al weer wat leukere spelletjes
oa empire earth
ja i know is iets anders en dergelijks maar het is er wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

* DroogKloot :)

TA is mijns inziens de ultieme RTS. Ongeevenaarde gameplay, ontzettend customizable, geweldige interface... krijg weer zin in een 4 tegen 4 op Seven Isles. :9

[ Voor 23% gewijzigd door DroogKloot op 22-04-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
TOTAL ANNIHALATION RULEZZZZZZZZZZZZZZz!!!
vooral met core contingency!
ik heb ook kingdoms, maar die vind ik sucken :r

Ik speel het amper meer, soms nog wel eens op mn LAN hier thuis, als ik weer een keer een oorlog ga houden met een vriend van me.. dan zijn we echt een hele dag aan het warren man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
TA rulez
zeker als je een zooi unit erbij downd
enne onder XP issie geen probleem alleen geluid doet beetje vaag maar dat maakt toch niet veel uit in een RTS.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

TA + CC + Unit Pack is denk ik de beste LAN-RTS die er bestaat.
Op maandag 17 december 2001 23:34 schreef DSC het volgende:

ik heb ook kingdoms, maar die vind ik sucken :r
:? Kingdoms is een van de beste spellen ooit, imho. De Single Player is ongeveer 100x beter dan die van TA, en de multiplayer is zeker even goed. Het enige nadeel is dat Kingdoms nogal geflopt is en er dus weinig expansion modules voor zijn. Kingdoms is voor MP zeker beter dan TA standaard, misschien ook nog wel beter dan TA + CC, maar hij moet het afleggen tegen TA + CC + UP. Vooral met de Alpha AI als tegenstander heb je dan echt de ultieme game. Krogoths - attack! >:)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27

7th

Ik speel soms nog wel op lan.
Ik heb een snelle internet lijn.
Meschien kan ik een keer hosten 4 tegen 4?
Ik zal effe kijken wanneer ik tijd heb.

Hou effe contact:
glenn_gabriels@hotmail.com

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TA is idd erg vet, ga eens kijken hoe hij op mijn laptop draait, as ook wel tof.

* TERW_DAN vindt TA het mooiste op een 5.1 set met een 22"scherm

edit, post 1450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Er is maar 1 unit pack die ruled and profesioneel is:
http://www.planetannihilation.com/mercilesscreations/sections/ta/ta-units.htm

ERG vette pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 17 december 2001 23:45 schreef 7th het volgende:

ERG vette pack.
heb je deze toevallig ook zonder die fileplanet (heb geen zin om te dokken namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 17 december 2001 23:45 schreef 7th het volgende:
Dat is de pack met de Krogoths, de Alien Fusion Reactors en dergelijke? Zo ja: dan is het de ultieme pack. Zo nee, dan is het niet de ultieme pack. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Eerlijk gezegd heb ik 't niet zo op met die unitpacks, er zit vaak ontzettend ongebalanceerde troep tussen. Super-fusions die +10000 energy en +6000 metal produceren, Krogoth-achtige KBots die tien Big Bertha shells tegelijk afschieten, etc. Hoeft van mij niet, het haalt alle fun uit het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Ja dit is met die alien fusion.
Nee voor file planet hoef je niet te betalen,wel gratis registreren.
Nee deze pack is niet unbalanced,zoals ik zei deze is profesioneel gedaan.

Ik zet morgen avond na 20:00pm wel die file op mijn ftp server voor de personen die te lui zijn een gratis user id bij file planet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 14:49
Een goede vriend van me en ik spelen nog regelmatig een potje TA. Dan spelen we wel altijd samen tegen 2 A.I.'s die ook samen teamen, dus 2 tegen 2. En op bepaalde maps worden we ook gewoon vet ingemaakt, vooral door rush-aanvallen op niet al te grote maps.

Ikzelf vind TA door z'n diversiteit en gebruiksgemak het beste RTS dat ik ooit gespeeld heb. En met ECHT 3D landschap en 3D units, maar wel van bovenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 18 december 2001 00:16 schreef 7th het volgende:
Ja dit is met die alien fusion.
Nee voor file planet hoef je niet te betalen,wel gratis registreren.
Nee deze pack is niet unbalanced,zoals ik zei deze is profesioneel gedaan.

Ik zet morgen avond na 20:00pm wel die file op mijn ftp server voor de personen die te lui zijn een gratis user id bij file planet te halen.
Dank je.
Maar als ik een account ga maken, gaat hij wel blaten dat ik moet dokken. Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Gamespy zijn dagelijks nog heel wat TA spelers, daar kunnen jullie nog altijd kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 10-09 21:40
* equationunequal speelt zowel TA als TA:K nog wel eens...

Laatste tijd helaas weinig tijd meer voor, maar als ik een rts met meerdere personen (LAN/internet) speel is het altijd TA of TA:K...

Bij TA speel ik meestal met de CORE (hieruit hebbik ook de naam van mn gaming squad afgeleid - http://thecoresquad.cjb.net) en in TA:K altijd met Veruna...

TA en TA:K zijn imo de beste rts'en die ooit gemaakt zijn :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben die pack aan het d/l.. Moet je hiervoor 3.0 hebben of kannie gewoon over een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nog zeker TA op LAN.
Het blijft de ultieme RTS. Ik weet niet precies waardoor, maar het blijft leuk, die aanvallen zijn gewoon zo sfeervol, en geven een geweldig gevoel. :)

Ik hoop ook zeker dat Chris Taylor na Dungeon Siege een TA RTS achtig gaat maken :) Hij heeft al gezegd dat hij dat wel zag zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Ik ga zo naar huis.
Dan kan ik 19:30 FTp aanzetten met die unitpack erop
Wil iemand die pack nog?
Anders zet ik ftp niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Eerlijk gezegd heb ik 't niet zo op met die unitpacks, er zit vaak ontzettend ongebalanceerde troep tussen. Super-fusions die +10000 energy en +6000 metal produceren, Krogoth-achtige KBots die tien Big Bertha shells tegelijk afschieten, etc. Hoeft van mij niet, het haalt alle fun uit het spel.
Mwah, geloof me - de unit pack is zeker niet unbalanced of vervelend. Probeer het uit en je zal het met me eens zijn.
Op dinsdag 18 december 2001 01:33 schreef Hankey het volgende:
en in TA:K altijd met Veruna...
Goh, ik speel altijd Taros, Zhon of Aramon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

drice

Loading...

Das een tijd geleden..ik heb het vroeger wel gespeeld maar toen kwamen er andere leuke spellen
Probeer anders gewoon eens starcraft :)

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Starcraft was ook cool.
Maar nu erger ik me groen geel aan die lage resolutie die je niet kan aanpassen....640x480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

TA is zeker een beter spel dan Starcraft - in MP althans, absoluut niet in Single Player. TA is veel tactischer, grootser, uitgebreider, het speelt lekkerder, etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Helaas zijn de meeste Starcrafters nogal hardnekkig en doorgaans niet echt bereid zich aan T.A. te wagen (hier spreekt een onvervalste missionaris) :P Omgekeerd geldt dat die-hard Totalers meestal niets moeten hebben van SC... onterecht, want het spel is best de moeite waard - alleen (IMHO) in veel opzichten minder goed uitgevoerd.

To Each His Own, denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die CC (v3.0) gewoon legaal te downloaden? Want die heb je dus nodig voor die unitpack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starcraft vind ik zeer leuk en heb het ook zeer veel gespeeld, zowel multi als singleplayer.

Alleen op de lange duur heeft TA toch net dat beetje extra sfeer, het spel is niet zo snel beslecht (in FFA) wat ervoor zorgt dat het leuk blijft voor iedereen.
Niets is irritanter dan in een 6 player potje SC als eerste dood gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 19 december 2001 17:22 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
Is die CC (v3.0) gewoon legaal te downloaden? Want die heb je dus nodig voor die unitpack
Nee, die is niet legaal down te loaden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Nope, helaas... wat uiteraard niet betekent dat de uitbreiding nergens meer te vinden is :P

Probleem is dat er nog maar zeer weinig exemplaren van in omloop zijn. Via officiele kanalen is het iig vrijwel onmogelijk geworden om CC nog te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:05

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik speelde vroeger TA maar ik heb er nu niet meer zo heel veel zin in. Het is zelf wel een mooi spel, maar ik wil een nieuwere versie zien. 3D, met mooie filmpjes enzo. Units zijn overigens zeer wreed, echt cool. Bijvoorbeeld de Omega's (van internet gedownload).

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op maandag 17 december 2001 23:38 schreef Lord Daemon het volgende:
TA + CC + Unit Pack is denk ik de beste LAN-RTS die er bestaat.
[..]

:? Kingdoms is een van de beste spellen ooit, imho. De Single Player is ongeveer 100x beter dan die van TA, en de multiplayer is zeker even goed. Het enige nadeel is dat Kingdoms nogal geflopt is en er dus weinig expansion modules voor zijn. Kingdoms is voor MP zeker beter dan TA standaard, misschien ook nog wel beter dan TA + CC, maar hij moet het afleggen tegen TA + CC + UP. Vooral met de Alpha AI als tegenstander heb je dan echt de ultieme game. Krogoths - attack! >:)
Je neemt het ras dat machientjes bouwt, je bouwt zo'n vliegend luchtschip ding en je hebt gewonnen. Weet niet meer of die ook al in de normale kingdoms zat maar in een van de updates geloof ik wel. Hijs echt flauw dan.

Als je TA wilt spelen moet je iemand kennen die het heeft en hem opbellen. Heb vaak genoeg met mijn oom een aantal uurtjes per week geTA'ed en dat was echt leuk. Heb nu helaas te weinig tijd :(

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Ik wil die pack ook

maar het is inderdaad zo dat er om een credit kaart
nummer wordt gevraagt bij fileplanet

dus no download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Je neemt het ras dat machientjes bouwt, je bouwt zo'n vliegend luchtschip ding en je hebt gewonnen. Weet niet meer of die ook al in de normale kingdoms zat maar in een van de updates geloof ik wel. Hijs echt flauw dan.
Nou, dat is ook helemaal niet waar. Kan trouwens niet in de standaard TA:K, maar goed. Met de Creon een luchtschip bouwen duurt zeer lang. Het is ook ontzettend duur. Dus als tegenstander heb je een hele tijd dat je in het voordeel bent, en kun je fijn aan het winnen slaan. En als dat ding dan af is - mwah, stuur er wat luchtunits op af en hij is dood. Hij is namelijk erg sterk tegen grond, maar helemaal niet zo goed tegen lucht.

Wat wel flauw is is de 'Ghost of Garacaius'. Die kan je vermoedelijk nooit afkrijgen in een Mens-Mens battle, want het duurt, niet overdreven, ongeveer 1.5 uur om hem te bouwen en hij is zeer duur. Maar hij is wel onverslaanbaar - en dan bedoel ik echt onverslaanbaar. 'Het boeit echt niet als jij hem met 200 blade demons komt aanvallen'-onverslaanbaar. Ze hebben hem gebouwd voor de single player, maar ze hadden hem echt moeten kicken voor de multiplayer. Gelukkig, zoals ik al zei, krijg je hem nooit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Op donderdag 20 december 2001 23:25 schreef geinponum het volgende:
Ik wil die pack ook

maar het is inderdaad zo dat er om een credit kaart
nummer wordt gevraagt bij fileplanet

dus no download
ONZIN je kan gewoon niet goed engels lezen ofzo.
Je kan gewoon een gratis account aanmaken.
NIET een personal server account vragen want die zijn betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

TA IS de beste RTS tot nu toe.

Maar sinds de Boneyards weg is is het niet meer wat het was. Is mis de galactic wars.

En is vind het :r van Electronic Arts. Ze hebben Cavedog overgenomen en TA2 stopgezet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
hmmm... ik ga de cd weer eens onder het stof vandaan halen! ik heb het altijd een supergaaf spel gevonden!

:)

TA roeleert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed_Capone
  • Laatst online: 06-07 13:22

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Was een leuk spel maar speel ondertussen toch Empire Earth en Emperor Battle for Dune.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
Op vrijdag 21 december 2001 00:45 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Nou, dat is ook helemaal niet waar. Kan trouwens niet in de standaard TA:K, maar goed. Met de Creon een luchtschip bouwen duurt zeer lang. Het is ook ontzettend duur. Dus als tegenstander heb je een hele tijd dat je in het voordeel bent, en kun je fijn aan het winnen slaan. En als dat ding dan af is - mwah, stuur er wat luchtunits op af en hij is dood. Hij is namelijk erg sterk tegen grond, maar helemaal niet zo goed tegen lucht.

Wat wel flauw is is de 'Ghost of Garacaius'. Die kan je vermoedelijk nooit afkrijgen in een Mens-Mens battle, want het duurt, niet overdreven, ongeveer 1.5 uur om hem te bouwen en hij is zeer duur. Maar hij is wel onverslaanbaar - en dan bedoel ik echt onverslaanbaar. 'Het boeit echt niet als jij hem met 200 blade demons komt aanvallen'-onverslaanbaar. Ze hebben hem gebouwd voor de single player, maar ze hadden hem echt moeten kicken voor de multiplayer. Gelukkig, zoals ik al zei, krijg je hem nooit af.
Speelde je toevallig ook Boneyards ?

Dat was echt tof, ik was nog #21 van de Taros Ladder :)

Maare TA en TAK zijn stukken beter dan RA

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nee, ik speelde geen Boneyards - volgens mij kreeg ik in die tijd net ISDN. :) Ik speel nu nog geen spellen over internet om m'n telefoonrekening laag te houden - maar in Maart of zo komt er zelfs hier ADSL. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
Op vrijdag 21 december 2001 10:14 schreef Lord Daemon het volgende:
Nee, ik speelde geen Boneyards - volgens mij kreeg ik in die tijd net ISDN. :) Ik speel nu nog geen spellen over internet om m'n telefoonrekening laag te houden - maar in Maart of zo komt er zelfs hier ADSL. *D
Dat was jammer, BY was gewoon echt cool, had je wel meegemaakt moeten hebben als echte TAKKER :)

misschien kunnen we es een keer IP gamen

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

TA 4ever :)
ik speel het nog nu en dan.
Ik zeg al eeuwen dat dit nog steeds beste RTS spel is.
De grafix zijn nog steeds erg goed als je dat met de nieuwe spellen vergelijkt.

Maar de gameplay is SUBLIEM.

* Predator krijgt nu weer zin op te spelen
* Predator gaat het direct nog es installeren & beetje spelen :9~

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ja idd een van de beste rts spellen ooit, maar ik moet gdvr wel ff TA:CC "vinden" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op vrijdag 21 december 2001 10:31 schreef dtjiang het volgende:

[..]

Dat was jammer, BY was gewoon echt cool, had je wel meegemaakt moeten hebben als echte TAKKER :)

misschien kunnen we es een keer IP gamen
Nou, ik heb er wel 3 of 4 keer gespeeld of zo, bij Jag - was inderdaad wel lachen. Vooral die Crusades met die gigantische wereldkaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Dude is TA addict
zie sig :)

beste combo is TA + CC + TAUIP 2.1 (3.55 zuigt, maar dat is persoonlijk) BT gebruik ik voor de maps daar zitten wel een zooi leuke maps tussen al is Core Prime Idustrial Area toch de kewlste map voor een massive war alleen wel de unitcount op 500 zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
heb hiero het spel origineel en heb een backup van CC kunnen bemachtigen op Ambience

heb toen de hele zaterdag TA gespeelt

speel het af en toe nog wel

je hebt ook een client die is een soort van opvolger voor boneyards

weet alleen niet meer hoe die heet.

moet je ff zoeken en dan vind je het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
Op vrijdag 21 december 2001 20:00 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Nou, ik heb er wel 3 of 4 keer gespeeld of zo, bij Jag - was inderdaad wel lachen. Vooral die Crusades met die gigantische wereldkaart. :)
Crusades was echt vet :P ik was destijds teammates met Teaguen (Amerikaan) en waren heel lang #1 team. Maar echt jammer dat BoneYards en Cavedog gekapt waren :(

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond Kingdoms VEEEEEEL beter dan TA met CC, vooral Kingdoms met de Iron Plague, dat was al helemaaaaal vet.

bij TA kun je je zo "inbouwen" en van die duffe superweapons zoals de vulcan, dat heb je tenminste niet bij kingdoms.

Kingdoms is qua strategie iig VEEL beter dan TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het mooie van TA + (3rd party) expansion packs vond ik dat je echt je eigen speel stijl kon ontwikkelen.. Veel andere RTS-en hebben gewoon 1 zwakke tank en 1 sterke tank voor elk ras en that's it... Bij TA kon je kiezen uit 100den units.. Ikzelf was meer een 'eagle' speler... Veel vliegtuigen, weinig grondtroepen.. 7 islands was mijn favo map :)

Daarnaast ook die functies die je met een paar simpele muisklikken kon geven. Echt prachtig. Ik had gewoon 1 vliegveld met als opdracht een leuke patrol route rond mijn basis. Verzwakte mijn verdediging? dan gaf ik dat vliegveld weer wat oorders om weer ff een paar nieuwe vliegtuigen te maken (Zelfde kan natuurlijk ook voor boten tanks en robots)

Of de anti nuke raketten (ben ff de naam kwijt).. Ik kreeg het uiteindelijk altijd voor elkaar dat ik net 2 nukes meer hat dan het aantal anti nukes van mijn huisgenoot :D (bedenk wel dat ik er dan al 20 die kan op heb gestuurd :))

* Janoz gaat maar weer eens in de oude doos naar een cd-tje zoeken

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 21:06 schreef Janoz het volgende:
Het mooie van TA + (3rd party) expansion packs vond ik dat je echt je eigen speel stijl kon ontwikkelen.. Veel andere RTS-en hebben gewoon 1 zwakke tank en 1 sterke tank voor elk ras en that's it... Bij TA kon je kiezen uit 100den units.. Ikzelf was meer een 'eagle' speler... Veel vliegtuigen, weinig grondtroepen.. 7 islands was mijn favo map :)

Daarnaast ook die functies die je met een paar simpele muisklikken kon geven. Echt prachtig. Ik had gewoon 1 vliegveld met als opdracht een leuke patrol route rond mijn basis. Verzwakte mijn verdediging? dan gaf ik dat vliegveld weer wat oorders om weer ff een paar nieuwe vliegtuigen te maken (Zelfde kan natuurlijk ook voor boten tanks en robots)

Of de anti nuke raketten (ben ff de naam kwijt).. Ik kreeg het uiteindelijk altijd voor elkaar dat ik net 2 nukes meer hat dan het aantal anti nukes van mijn huisgenoot :D (bedenk wel dat ik er dan al 20 die kan op heb gestuurd :))

* Janoz gaat maar weer eens in de oude doos naar een cd-tje zoeken
seven islands roelt best wel :)

Ik doe altijd dat ik zo'n eiland van 3 kanten tegelijk aanval, van links met 40 Stealth fighter, gevolgd door 40 bombers van boven, en dan nog eens een gemengde groep van fighters en bombers van ONDER

Heb ook wel vaak gedaan dat ik eerst 20 scout tjes stuurden, vervolgens Stealth Fighter (om AA weg te knallen)
En dan bombers voor het SERIEUZE werkt >:)

En als ik commander had gevonden, groep 2 (= bomber) attack
15 bombers + 1 commander = VICTORY :)

Maarja, das tegen computer ;)

Ik had op LAN dat ik toevallig een gat in tegenstander zijn AA sloeg (dat was een nuke attack van 10 nukes op 1 plek.. 1/2 raakte uiteindelijk, toen ik daarna aanviel met fighters kwam ik best "ver" (lees, ik zag zijn fusion plants)
1 attack run later en ik had geen planes meer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ik heb het net weer geinstalleerd. Een potje skirmish gespeeld. Ik werd in nog geen kwartier dik ingemaakt. Het is al tijden geleden dat ik het voor het laatst gespeeld heb. Net wel even de mapeditor gedownload. Zien of dat wat is.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

TA is zoooooooo geweldig. Zo ontzettend oud en nog steeds goed. Ik speel nog steeds regelmatig Kingomds op Gamespy (Secret Service clan met nick soundtech). Maar ik heb ook echt ontzettend lang TA gespeeld. Ik vond idd TA + CC + TAUIP echt een geweldige combi. Die TAUIP voegt gewoon een extra tier toe, en daar wordt de gameplay nog beter van. Ook wordt het verdedigen een stuk lastiger door alle goede radar jammers en ontzettend goede units (bear tanks, Warhammers, Krogoths, Tomcats, Nightstalkers). Je kan ook zo ontzettend veel kanten op met dat spel, echt een topper. Kingdoms is helaas nooit zo ver gekomen, maar speelt wel wat relaxter. De interface van TA is ook echt onovertroffen, hij is zoveel beter dan die van de Westwood spellen!
Ik speelde trouwens vaak tegen de Banzai AI of nog moeilijker: de Alpha AI. Die is op hard echt bijna niet te verslaan. Mijn favo map is trouwens Tempest 2: een gigantische vlakke metal map, helemaal geweldig.
O ja, en de interface is echt helemaal geweldig, of had ik dat al gezegd :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Laatst online: 20:21

drice

Loading...

Ik heb ook weer zin om het te spelen.
Weet er nog iemand goede sites voor extra units of mods??

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Op donderdag 14 maart 2002 12:20 schreef drice het volgende:
Ik heb ook weer zin om het te spelen.
Weet er nog iemand goede sites voor extra units of mods??
www.planetannihilation.com
Is een hele goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
De officiele site van Cavedog, hier staan ook nog nieuwe eenheden die je kan downloaden: http://www.cavedog.com/totala/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een RTS fan en zo te zien moet ik deze game ook spelen, iemand een adresje waar hij goedkoop te krijgen is? Ik heb hem nog nooit bij Bart Smit ofzo zien liggen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op donderdag 14 maart 2002 14:43 schreef liquidlizard het volgende:
Ik ben ook een RTS fan en zo te zien moet ik deze game ook spelen, iemand een adresje waar hij goedkoop te krijgen is? Ik heb hem nog nooit bij Bart Smit ofzo zien liggen... :(
Misschien bij www.nr1.nl (daar heb ik mijn CDs nog vandaan kunnen plukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Op donderdag 14 maart 2002 14:43 schreef liquidlizard het volgende:
Ken je TA niet..
dan kan..
Ga neer de hoek van de kamer en begin je ff heeeeeel erg te schamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de review wel eens gelezen in de PU volgens mij, maar nooit echt aan gedacht om hem te kopen :D . En die RTS liefhebberij is pas vanaf het afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2020

Plantje

groei ;)

nou wat zit je hier nou snel kopen dan >:)
TA rulez! :) superbediening (je kan een unit 80 verschillende orders geven op een makkelijke manier) lekker massaal en genoeg strategien.
Op lan heb ik met TA echt de meest fantastische slagvelden gehad >:) Beter spel op dat gebied bestaat niet.

Zo herinner ik mij maar als te goed hoe ik een vriend inmaakte. Hij dacht dat ik een enorme vloot had bij mij basis(3 maar dus). Hij komt met allemaal brawlers. Tijd om mijn hawks op te laten stijgen 8-) . En weg waren de 60 brawlers. Toen kwam mijn vloot pas hem vanuit het noorden aanvallen >:) .En al me hawks tegelijk >:) >:) (duurde nog wel een uur voordat die helemaal plat lag :) )
[edit]
en het spel is gewoon nog steeds mooi als je de resolutie maar hoog zet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
heb TA wel vaak in zon aanbiedingen bak zien liggen hoor.. Kijk even bij e-plaza/bart smit/intertoys en denk dat je 'm wel ergens tegenkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Op donderdag 14 maart 2002 15:08 schreef PO_Redrum het volgende:
nou wat zit je hier nou snel kopen dan >:)
TA rulez! :) superbediening (je kan een unit 80 verschillende orders geven op een makkelijke manier) lekker massaal en genoeg strategien.
Op lan heb ik met TA echt de meest fantastische slagvelden gehad >:) Beter spel op dat gebied bestaat niet.

Zo herinner ik mij maar als te goed hoe ik een vriend inmaakte. Hij dacht dat ik een enorme vloot had bij mij basis(3 maar dus). Hij komt met allemaal brawlers. Tijd om mijn hawks op te laten stijgen 8-) . En weg waren de 60 brawlers. Toen kwam mijn vloot pas hem vanuit het noorden aanvallen >:) .En al me hawks tegelijk >:) >:) (duurde nog wel een uur voordat die helemaal plat lag :) )
[edit]
en het spel is gewoon nog steeds mooi als je de resolutie maar hoog zet :D
En als je TAUIP en CC hebt, dan hoef je die stomme brawlers en hawks niet meer te gebruiken :+.

Wat trouwens echt miste aan de interface, het enige slechte punt dat ik kan bedenken, is dat je geen commando had om oneindig veel van één type units te bouwen. Meestal heb ik in een ver gevorderd spel wel 25 advanced vehicle planets, en 20 advanced aircraft planets met allemaal een advanced construction vehicle die guard. En dan moet bij elk gebouw 50 tanks of vliegtuigen aanzetten, da's vermoeiend. Helemaal als je halverwege op ander types overgaat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem vorige week ergens gevonden onder me bed ofzo en weer installed, wat een goeie game :)
geweldige muziek, actie, een werkend missile defense system (kan bush niet zeggen :7 >:) )
alleen ik heb core contigency niet dus kan nergens online spelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Laatst online: 12-08 20:06
is een super spel
gameplay unmatched, lol ook unmatched
super muziek [wie had dat verwacht, klasiek met hardcore warren]
aleen is het grootste probleem dan dat het nergens meer te krijgen is, en dat ik vollop op zoek ben naar TA:CC

pr0mpt - It never hurts to help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

ik speel nog steed TA

ik vindt het eigenlijk nog steeds het beste RTS game dat er bestaat. De gameplay is gewoon ongeloofijk goed. op de 2e plaats komt Red Alert (1 offcourse).

Ik heb het gepresteerd om in een level dat klein is (30x30) met weinig ijzer van 3 hard tegenstanders te winnen :D (hun allemaal ally). Dan ben je dus echt heel de tijd volop aan het bouwen man. heel de tijd op sterven na dood. Op een gegeven moment had ik genoeg big bertha's en powerplants staan om de tegenstander iig buiten mijn basis te houden. En toen kon ik op me gemak gaan bouwen aan mijn eigen leger. Ik ben jammer genoeg die game kwijt (hd crash) maar ik had het spel gesaved op een moment dat een nuke missile eindeloos bleef cirkelen boven een berg :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Kewl dat nog steeds mensen het spelen.
Ik wil dit spel nu weer online doen, maar me linux internet sharing bak staat dat niet toe :(
Ik moet wat poortjes forwarden ofow [iptables] , maar het lukt niet echt :(

Heeft iemand enig ID hoe ik deze bak moet instellen om TA te kunnen spelen?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06 15:15
Weet iemand nog waar TA:CC te krijgen is?
Heb em een keer gehad, maar die hele cd zat vol met fouten en hem em dus weer in moeten ruilen en had er iets anders voor in de plaats gepakt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zaterdag 30 maart 2002 01:36 schreef Legion het volgende:
Weet iemand nog waar TA:CC te krijgen is?
Heb em een keer gehad, maar die hele cd zat vol met fouten en hem em dus weer in moeten ruilen en had er iets anders voor in de plaats gepakt ;(
Je kan hier eens rondkijken http://www.tauniverse.com/tw/
Staan veel leuke downloads voor TA. Iig all patches etc die je nodig hebt + alle maps, units etc.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
oooh man.. dat spel heerschte zwaar!!

die nieuwe units die je kon downloaden was een geniaal idee alleen werd het later wel iets verpest door mensen die zelf dingen gingen maken. Gelukkig kun je dat wel uitzetten :)

toch eens weer een keer opzoeken dat spelleke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
Krogoth rulez !!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 14:49
Kewl dat nog steeds mensen het spelen.
Ik wil dit spel nu weer online doen, maar me linux internet sharing bak staat dat niet toe :(
Ik moet wat poortjes forwarden ofow [iptables] , maar het lukt niet echt :(

Heeft iemand enig ID hoe ik deze bak moet instellen om TA te kunnen spelen?
TA maakt gebruik van Direct Play van DirectX. Om het goed te laten werken moet je op je game-PC minimaal DX7 hebben. Op je router moet je de volgende poorten forwarden naar je gamePC:
communicatiepoort: TCP: 47624
werkpoorten: TCP+UDP: 2300-2400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen we ooit nog een RTS game die ook maar IN DE BUURT komt van de TA serie?? :'( :'(
WestWood zit nog LANG niet bij de gameplay die TA biedt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik ga hem nu weer installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Laatst online: 22-01 23:36
zekers ruled dit spel, ben alleen nog op zoek naar die expansions |:(

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Heel af en toe speel ik het nog! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Zitten jullie ook al zo uit de kijken naar Total Annihilation 2? :)

http://gamespot.com/gamespot/stories/news/0,10870,2856760,00.html

Helaas pas Q4 2004 :'(

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zaterdag 30 maart 2002 11:33 schreef Haay het volgende:

[..]

TA maakt gebruik van Direct Play van DirectX. Om het goed te laten werken moet je op je game-PC minimaal DX7 hebben. Op je router moet je de volgende poorten forwarden naar je gamePC:
communicatiepoort: TCP: 47624
werkpoorten: TCP+UDP: 2300-2400
Dat had ik al gehoord, het kukt mij alleen niet echt on de porten te forwarden :(

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Op zaterdag 30 maart 2002 06:04 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Je kan hier eens rondkijken http://www.tauniverse.com/tw/
Staan veel leuke downloads voor TA. Iig all patches etc die je nodig hebt + alle maps, units etc.
Kan ik met al die patches en downloads dus gewoon met CC maps en Units spelen zonder dat ik CC heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg binnenkort TA-CC..kan ik eindelijk meer dan 250 units bouwen!! ik heb alleen al 200 units nodig voor de defensie!! (ik had ene complete ring van Pop-Up cannons om m'n basis staan..wauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel momenteel nog steeds Total Annihilation op mijn PC'tje (P4 - 1,7 GHz - 512 MB) en nog steeds even verslaafd als altijd :9

Mischien mensen geinteresseerd in een Coop game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zaterdag 30 maart 2002 18:22 schreef Legion het volgende:

[..]

Kan ik met al die patches en downloads dus gewoon met CC maps en Units spelen zonder dat ik CC heb?
Ik weet het niet zeker maar ik denk van wel.
Ik heb TA:CC hier gewoon op CD, dus ik heb het nbiet geprobeerd ;)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

btw Er is een soort van BoneYards gemaakt als 3rd party util
http://www.phoenixworx.org/main.asp ;)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Op zaterdag 30 maart 2002 20:59 schreef ICBM het volgende:
Ik krijg binnenkort TA-CC..kan ik eindelijk meer dan 250 units bouwen!! ik heb alleen al 200 units nodig voor de defensie!! (ik had ene complete ring van Pop-Up cannons om m'n basis staan..wauw!
Kun je dat sowieso niet gewoon aanpassen in de totala.ini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt er binnenkort nog es een opvolger oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 31 maart 2002 00:45 schreef Tw^st3D het volgende:
Volgens gamesport wel dus, maar weet niet hoe betrouwbaar dat is...

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Op zondag 31 maart 2002 00:45 schreef Tw^st3D het volgende:
Ey, dat icoon heb je van Fok.

Weet iemand trouwens nog waar TA:CC te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Op zondag 31 maart 2002 03:47 schreef Legion het volgende:

[..]

Weet iemand trouwens nog waar TA:CC te krijgen is?
Check de search even, daar zijn al eerder (lange) topics over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Wat is trouwens een goeie TA AI waarmee je lange games kunt spelen?
Een AI die dus eerst een verdediging opbouwt en daarna begint met aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op maandag 01 april 2002 17:40 schreef Legion het volgende:
Wat is trouwens een goeie TA AI waarmee je lange games kunt spelen?
Een AI die dus eerst een verdediging opbouwt en daarna begint met aanvallen.
De Siege-AI is erg sterk... Mostly Harmless ook. Enige nadeel is dat ze beiden cheaten. Ben tot nu toe geen non-cheatende AI tegengekomen die veel tegenstand kon bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
Ik heb het originele spel en nu wil ik het over een LAN spelen, maar met CD1 wil het wel en met CD2 niet. Dus is hier een legale oplossing voor :? Ik kan ook nergens een patch/crack oid vinden.

aub geen links naar cracks ed posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Jozz schreef:
Ik heb het originele spel en nu wil ik het over een LAN spelen, maar met CD1 wil het wel en met CD2 niet. Dus is hier een legale oplossing voor :? Ik kan ook nergens een patch/crack oid vinden.
CD2 is voor de singleplayer campaigns, dat gaat dus zowiezo niet werken. ;) Wat wel kan is een image maken van CD1 en die met DaemonTools mounten, of CD1 kopieeren, of gewoon een spawned install doen.

[ Voor 5% gewijzigd door DroogKloot op 22-04-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Laatst online: 07:45
Speelt iemand hier de Alpha AI pack ?! DAT is pas knallen, het is een soort van upgrade voor de computer AI, waarbij ie natuurlijk een beetje vals speelt maar het effect is er niet minder om. vroeger kon ik samen met iemand makkelijk 2 computers inmaken, maar deze upgrade zorgt ervoor dat we zonder gebruik te maken van nukes NIET kunnen winnen tegen 1 ( 1 ja) computer tegenstander.. kills van over de 2000 en potjes van 6 uur zijn niet uitgesloten !!

Onwijs !!

Link : http://www.planetannihilation.com/aicentral/armdltacheat.htm

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had gister een unitpack gedownload van 18 mb die mij verscheidene units en maps extra zou geven. Maar daarvoor had ik ook nog een file nodig die je nodig hebt als je geen TA:CC hebt, ongeveer 1,3 mb genaamd 3do files for non-TA:CC users. Die wou ik vandaag dus even downloaden van zelfde site (planetannihilation) maar die deed het toen niet, kreeg een of andere error message. Weet iemand een andere site waar ik 'm kan downloaden? Ik heb al wel andere 3do files gezien maar dat waren veel kleinere files en dat leken me niet de goede.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:49
Als je de game nog wilt kopen:

TA ligt nu voor 5 euro bij de MediaMarkt.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAILGUNNER schreef op 22 september 2002 @ 13:53:
Als je de game nog wilt kopen:

TA ligt nu voor 5 euro bij de MediaMarkt.
Uitbreiding TA:CC ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die unitpacks werken nu, die 3do files ook gevonden, ik kan kan alleen de nieuwe toegevoegde mappen niet spelen, dus wel de standaard mappen maar de nieuwe niet, als ik een map select zie ik alleen een grijzige afbeelding ipv een map en als ik m laad het spel knalt ie eruit.. iemand die weet waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TA rulezzzz
De beste RTS game ooit, heerlijk units bashen zonder einde, je kon echt je AI " in leven" houden, echt een kewle game.
Speel 'm nog regelmatig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Kluif_DBZfreak schreef:
Die unitpacks werken nu, die 3do files ook gevonden, ik kan kan alleen de nieuwe toegevoegde mappen niet spelen, dus wel de standaard mappen maar de nieuwe niet, als ik een map select zie ik alleen een grijzige afbeelding ipv een map en als ik m laad het spel knalt ie eruit.. iemand die weet waardoor dit komt?
Heb je de CC map tilesets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb TA al echt heel lang niet meer gespeeld maar ben laatst weer begonnen, multiplayer (LAN) tegen mijn broertje.. is toch wel weer leuk., :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.