Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!
Was ik maar rijk en niet zo knap...
Verwijderd
Maar damn, ik speel even skirmish en dan op easy om er even in te komen en ze kikken echt hard mijn billen! Die ai is erg goed, zo goed zelfs dat ik de gehele tijd wordt gebombardeerd en steeds moet opbouwen. Erg lastig, maar wel uitdagend.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:49:
Wat ik me afvroeg, voordat ik 3.0 wil instaleren is of je ook nog steeds tegen de CPU kan met hetzelfde trucje?
Helaas pindakaasThe new version you just released, 1.30 Beta, will now popup a window saying "Trying to connect" after you install the trick.
This happens when trying to do Skirmish, or LAN Game.
Seems as though it is trying to connect to your GPGnet account to validate you have an account with a beta key.
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Het schijnt dat met de 3.0 versie alle LAN en Skirmish data is verwijderd. Je kan dus alleen met versie 2.7 skirmish en LAN spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:49:
Wat ik me afvroeg, voordat ik 3.0 wil instaleren is of je ook nog steeds tegen de CPU kan met hetzelfde trucje?

Niet upgraden dus als je niet in de beta zit.
GAL Exception: file : c:\work\rts\BETA\code\src\libs\gpggal\DeviceD3D9.cpp(103)
error: Invalid call
Module : C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Beta\Supreme Commander\bin\SupremeCommander.exe
IncidentCount : 1
IgnoreUntilIncidentCount : 0
Exe timestamp : Oct 26 2006 17:25:30
Callstack :
Ik denk dat mijn laptop niet snel genoeg is (heb een MSI S262, 1024mb ram, GM954 onboard video). Heeft iemand anderes deze foutmelding al eens gehad? Het lijkt er ook een beetje op alsof er iets mis is mijn mijn DirectX maar daar heb ik de nieuwste versie van gedownload en geinstalleerd zonder resultaat.
Heb je ook een bron ?M411007 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:57:
[...]
Het schijnt dat met de 3.0 versie alle LAN en Skirmish data is verwijderd. Je kan dus alleen met versie 2.7 skirmish en LAN spelen.![]()
Niet upgraden dus als je niet in de beta zit.
[ Voor 11% gewijzigd door PassieWassie op 31-10-2006 16:08 ]
Serieus, met zo'n videokaart.. Doe maar geen moeite. Als je hem al opgestart krijgt zal de performance beroerd zijn.swarthur schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:59:
Bij mij draaid hij niet!Ik krijg de volgende melding:
GAL Exception: file : c:\work\rts\BETA\code\src\libs\gpggal\DeviceD3D9.cpp(103)
error: Invalid call
Module : C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Beta\Supreme Commander\bin\SupremeCommander.exe
IncidentCount : 1
IgnoreUntilIncidentCount : 0
Exe timestamp : Oct 26 2006 17:25:30
Callstack :
Ik denk dat mijn laptop niet snel genoeg is (heb een MSI S262, 1024mb ram, GM954 onboard video). Heeft iemand anderes deze foutmelding al eens gehad? Het lijkt er ook een beetje op alsof er iets mis is mijn mijn DirectX maar daar heb ik de nieuwste versie van gedownload en geinstalleerd zonder resultaat.
[ Voor 39% gewijzigd door swarthur op 31-10-2006 16:41 ]
hahaha als jij de beta nu gaat spelen, dan bouw je 3 units en dan loopt je pc serieus vast. Ik hoop echt dat ze nog iets doen om het spel beter te laten draaien. Maar dat zal welswarthur schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:33:
Die minimum eisen zetten ze er toch niet voor niets bij? Ik bedoel als je het niet kan spelen met de snelheid die minimum is dan is het minimum toch te laag? ik voldoe aan de "Video: 128 MB video RAM or greater, with Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 support" eis en aan de andere eisen ook. Maar goed, jammer! dan moet ik maar een nieuwe pc aanschaffen!
Dat zal ook wel denk ik. De vraag is alleen of het bij de final nog te spelen op zo'n laptop als die ik heb. Over het algemeen zijn RTS games niet zo heel erg videokaart gevoelig maar misschien is alles op dat vlak aan het veranderen.AMD 64 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:56:
[...]
hahaha als jij de beta nu gaat spelen, dan bouw je 3 units en dan loopt je pc serieus vast. Ik hoop echt dat ze nog iets doen om het spel beter te laten draaien. Maar dat zal wel
Hehe, heb hier een 7950 GX @ 520 standaard, en ik heb het hier moeilijk als ik mijn snelheid boven de +5 zet. Weliswaar wordt mijn 2e core niet, of niet goed gebruikt, dus maybe dat daar wat weg te trekken valt. Iig die minimum eisen zijn echt minimaalAMD 64 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:56:
[...]
hahaha als jij de beta nu gaat spelen, dan bouw je 3 units en dan loopt je pc serieus vast. Ik hoop echt dat ze nog iets doen om het spel beter te laten draaien. Maar dat zal wel
Net een game gespeeld, UEF of UED. Veel point def. Triads met name. Aantal artileriestuks, Klinkhamers en een dertigtal tech 3 shields en dan tech 3 gunships produceren... Die ownen heel erg hard die schoppen met 30 stuks een exp heel erg hard.
Verwijderd
Als je ongeveer een half uur gespeeld hebt loopt het echt nauwelijks meer. Dual core
wordt ook nauwelijks gebruikt.
Bij mij loopt skirmish prima trouwens, pas bij meer dan 3 AI's op een 20x20 map [het was idd geen 40x40 ^^] loopt het duidelijk minder goed hier. Maar heel veel mensen hebben inderdaad performance problemen met skirmish, het lijkt bijna random te zijn.woutertje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:00:
En terecht ook, die skirmish gaf geen goede indruk van het spel door de extreme vertraging.
Als je ongeveer een half uur gespeeld hebt loopt het echt nauwelijks meer. Dual core
Dual core word idd nog nauwelijks gebruikt
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Lekker boeiend, ik kon het spel spelen over een LAN met mijn broers en via direct connect met vrienden.woutertje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:00:
En terecht ook, die skirmish gaf geen goede indruk van het spel door de extreme vertraging.
Ik ga het spel vanavond spelen voor het eerst, heb het al geinstalleerd. Maar zijn er ook mensen moet een goede pc die het spel niet max kunnen spelen?
Ik heb een 7950X2, 2GB, 3800 X2 en 20inch scherm?
Kan echt niet wachten totdat ik thuis ben.
Versteegrob schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:34:
Hello,
Ik ga het spel vanavond spelen voor het eerst, heb het al geinstalleerd. Maar zijn er ook mensen moet een goede pc die het spel niet max kunnen spelen?
Kijk mijn supergeile systeem post
ik heb nog steeds het spel nog niet
Nee, met een 20 inch scherm kun je het spel niet goed spelen. Daar heb je minimaal een 21 inch scherm voor nodig.Versteegrob schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:34:

Mitt3nz schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:08:
[...]
Nee, met een 20 inch scherm kun je het spel niet goed spelen. Daar heb je minimaal een 21 inch scherm voor nodig.

Het minimale was toch 2 schermen
Ik denk alleen niet dat mijn videokaart het moeilijk heeft, als vwel dat mijn cpu of geheugen te kort komt op het moment. Maar dat zou ook heel erg goed aan het feit kunnen liggen dat dit een beta is die nog niet geoptimaliseerd is voor de singleplayer, het is namelijk een multiplayer-beta. Maybe is je processor aan de trage kant.Versteegrob schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:34:
Hello,
Heb de legale beta, dus zonder cracks en trucjes enzo.
Ik weet niet of het een reactie is op mijn post, maar als je 2 schermen heb speelt het een stuk relaxter dan splitscreen op 1 schermBigFast schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:23:
Met "home" en "end" kun je je beeldscherm in tweeen verdelen.
De beta is per definitie niet legaal, het is alleen legaal als je er een key bij hebt en het online via de officiele server speelt...Refragmental schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:33:
Hoe kan ik een sandbox game aanmaken?
Heb de legale beta, dus zonder cracks en trucjes enzo.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Nee meer een loze opmerking in zijn algemeenheidnemo55 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:40:
[...]
Ik weet niet of het een reactie is op mijn post, maar als je 2 schermen heb speelt het een stuk relaxter dan splitscreen op 1 scherm
Je kunt dus op 3 kaartjes maximaal in en uit zoomen. Dat is dus wel "handig".
Ik had ook ergens gelezen dat mensen met een update wel skirmish konden spelen
REDFISH schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:10:
Hoe kun je een AI toevoegen om tegen te spelen?
Speel jij toevallig Soldat?
kom vaker een enderlandsche Redfish tegen namelijk
Versteegrob schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:32:
Ik heb het spel net geopend zie ik dat ik alleen multiplayer kan. Waarom zou dat zijn? Het lijkt mij veel leuker als ik eerst tegen de computer kan oefenen. Net alles ingevuld key enzo, lukt het verbidingen weer niet. Begint lekker zo
Ik had ook ergens gelezen dat mensen met een update wel skirmish konden spelen
2 reacties er boven:REDFISH schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:10:
Hoe kun je een AI toevoegen om tegen te spelen?
Ik vrees toch dat er mensen zijn die werkelijk _niets_ lezen van een onderwerpMotrax schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:44:
[...]
De beta is per definitie niet legaal, het is alleen legaal als je er een key bij hebt en het online via de officiele server speelt...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Met legale beta bedoel ik uiteraard met een keyMotrax schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:44:
[...]
De beta is per definitie niet legaal, het is alleen legaal als je er een key bij hebt en het online via de officiele server speelt...

Dat snap je toch wel?
Het is een multiplayer beta, dus bedoeld om enkel online te spelen.
Als je wil oefenen is er de sandbox optie. Host een game en kies voor victory condition sandbox.
Je kunt energie ook omzetten in mass met een mass fabricator.Versteegrob schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:54:
Vind het spel nog niet echt super jullie wel? Helemaal geen robots meer, alleen auto's dat valt me een beetje tegen. Verder is het echt vet moeilijk om iron te krijgen. Energie is makkelijk maar iron of hoe het ook heet.
En kwa units zal er in de toekomst meer dan genoeg keuze zijn... kijk bijvoorbeeld maar naar TA.
Bij mij loopt hij online toch niet erg goed. Helaas zal ik dus een nieuwe pc moeten hebben om hem goed te kunnen spelen. Bij een stuk of 100+ units gaat het erg traag. Zit ik duidelijk onder de 10 frames per seconde.
Op zich wel een vet spel. Leuk ook dat ze met het oog op de toekomst een unit limit van 50000 hebben ingebouwd
[ Voor 54% gewijzigd door REDFISH op 03-11-2006 01:11 ]
Ik deel de kritiek van je inderdaad dat er gewoon te weinig diversiteit is. Elke kant heeft dezelfde soort units. In TA had je standaard bv the can en Fido, twee totaal verschillende units. Zelfs lvl 1 had behoorlijk verschillende units. AK en de peewee bijvoorbeeld. Dat verschil is er mijn inziens niet meer. Goed voorbeeld is de gunship-unit. Alleen ARM had deze en CORE niet, Core had een unit met raketten... Dat is niet echt een gunship. Het feit ook dat er maar een unit of 30 is per kant vind ik ook erg weinig en eigenlijk gewoon een tegenvaller. Feitelijk zijn er dus 30 unitsVersteegrob schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:54:
Vind het spel nog niet echt super jullie wel? Helemaal geen robots meer, alleen auto's dat valt me een beetje tegen. Verder is het echt vet moeilijk om iron te krijgen. Energie is makkelijk maar iron of hoe het ook heet.
Neemt overigens niet weg dat ik erg te spreken ben over het spel zelf, en dat voor een BETA die niet eens SP zou moeten zijn. Laten we ze voorlopig maar het voordeel van de twijfel geven. Het is mijn inziens namelijk een top-game, echter hadden ze er qua units wat meer werk van mogen maken.
Mass is niet moeilijk te krijgen hoor, je moet alleen al heel erg vroeg je massontrekkers upgraden. En dan bedoel ik ook heel erg vroeg, als in beginnen met de eerste als je er 3 of 4 hebt.
@Redfish, wat is de max unit cap nu?? Ik zelf dacht aan 500. Gebouwen tellen helaas ook mee als unit.
Nieuwste versie beta (3.0?) staat deze op 500, daarvoor stond deze dacht ik op 250. Voor mij maakt het niet echt uit, mijn pc trok 250 al nauwelijks (2800+, 9700Pro, 512MB intern).BigFast schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 01:12:@Redfish, wat is de max unit cap nu?? Ik zelf dacht aan 500. Gebouwen tellen helaas ook mee als unit.
☻/
/▌
Motrax schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:44:
[...]
Nieuwste versie beta (3.0?) staat deze op 500, daarvoor stond deze dacht ik op 250. Voor mij maakt het niet echt uit, mijn pc trok 250 al nauwelijks (2800+, 9700Pro, 512MB intern).
Beta 30 Release Notes
Bumped the unit cap default from 250 to 500.
hahahaha jou pc tje is ietjes minder dan de meine en ik wou zeer graag mee doen met de beta alleen wist ik bij voorbaad al dat ie de kunst niet zou flikken kwa fps. ik vind het anders nog vrij knap dat de jouwe het al doet... nouja ik denk dat ik tegen eind december wel een nieuwe pc tthuis heb staan.Motrax schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:44:
[...]
Nieuwste versie beta (3.0?) staat deze op 500, daarvoor stond deze dacht ik op 250. Voor mij maakt het niet echt uit, mijn pc trok 250 al nauwelijks (2800+, 9700Pro, 512MB intern).
jammer dat er niet meer zoveel unit diversiteit is.. in TA had je veel soorten en CORE en ARM had elk zo zijn eigen units... ik vind de submarine's wel zeer cool lijken in SupCom
dit is een zeer goed punt. zou het ook kunnen dat je een lan game opstart en dan met de laptop spectate en de map er voor zet...? maar idd je laptop gebruiken als 2e scherm zou zeer tof zijn. dit was trouwens ook de 1e iets waar voor ik zat te overwegen om een 2e scherm te kopen.nemo55 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:48:
Ik hoop dat ik straks m'n laptop als 2e monitor kan gebruiken met behulp van maxivista. Al kan ie maar puur de volledige map laten zien met een update van 1 frame per seconde.
ik zoek nog even wat op over maxivista.
Ik ga eens wat fiddlen met de grafische settings. Single player zonder AI liep bij mij gewoon goed (sandbox) maar met tegenstander erbij liep het voor geen meter meer. Misschien dat er zelfs freaks zijn die de hele game kunnen spelen met puur strategic icons only.
De unit verdeling is inderdaad vrij recht toe recht aan. Verschil dat je noemde tussen Rapiers en Brawlers (L2 gunships) heb je nu inderdaad niet meer. Maar als je online speelde speelde vrijwel iedereen arm, gewoonweg omdat ze EMG hadden voor continu damage.
Zelf heb ik een beetje het probleem dat ik gebouwen totaal niet herken. Ze hebben vrijwel allemaal dezelfde texture, en zien er per tech level ook zowat hetzelfde uit.
Wat wel opvalt is dat units nu een veel betere range hebben, ze zijn veel bruikbaarder. Alles is massiever, groter etc.
Wat ik ook stom vind, is dat ik dat grote artillerie kanon niet op hold fire kon zetten (niet de mavor, maar die T3 long range van ras met dat monkeyding, iemand die wel weet hoe het moet?).
Ook vond ik het vrij dom toen ik een nuke al iets liet attacken voordat de nuke zelf af was, en ik toch 10 keer op stop gedrukt had, hij toch eerst die andere plek nukete.
[ Voor 6% gewijzigd door REDFISH op 03-11-2006 12:34 ]
Verwijderd
Het is een multiplayer >>BETA<<, een netcode test, engine test, geen geen demo versie.
De massale hoeveelheid units komen er wel. het spel zal vlotter en onstabieler worden. De vele functies en tactieken komen er wel
Als je denkt dat je eve een potje kunt spelen tegen te comp, kom je vast bedrogen uit.
Dit spel is alles behalve in een eindstadium.
Ik raad zelfs de meeste mensen aan, om de beta niet te spelen. We worden door de media bijna verrot geslagen door de vele verschillende aspecten van dit game, en als we de beta spelen, zien we dat de meeste van die aspecten nog niet werken zoals het hoort.
En all die mensen die zeggen "I NEED TO PLAY THIS", get real . ! (no offense)
Voor diegene die verwachten dat het in dit stadium al stabiel en stabiel moet zijn, honderden units moet bevatten. Haal je ouwe TA:CC maar naar boven. en speel dat tot er een officiele release uitkomt..
En als jullie toch persee willen spelen, zet je enthousiasme aan de kant, en probeer realistisch en objectief naar het pseudo-spel te kijken, en als de atack-move niet werkt, als feedback geven aan Chris. en heel belangrijk RTFM en RTFFAQ.
soit, just my 2cents
Ach ja, je moet maar zo denken, je naam is in ieders geval wel origineelVerwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:43:
Ik zie zeer veel mensen klagen, over het gebrek aan diversiteit, onstabiliteit, zware eisen ....
Het is een multiplayer >>BETA<<, een netcode test, engine test, geen geen demo versie.
De massale hoeveelheid units komen er wel. het spel zal vlotter en onstabieler worden. De vele functies en tactieken komen er wel
Als je denkt dat je eve een potje kunt spelen tegen te comp, kom je vast bedrogen uit.
Ik raad zelfs de meeste mensen aan, om de beta niet te spelen. We worden door de media bijna verrot geslagen door de vele verschillende aspecten van dit game, en als we de beta spelen, zien we dat de meeste van die aspecten nog niet werken zoals het hoort.
Voor diegene die verwachten dat het in dit stadium al stabiel en stabiel moet zijn, honderden units moet bevatten. Haal je ouwe TA:CC maar naar boven. en speel dat tot er een officiele release uitkomt..
En als jullie toch persee willen spelen, zet je enthousiasme aan de kant, en probeer realistisch en objectief naar het pseudo-spel te kijken, en als de atack-move niet werkt, als feedback geven aan Chris. en heel belangrijk RTFM en RTFFAQ.
soit, just my 2cents

Moe nie gekker worden. Mijn echte naam is Bart en ik ben geboren in 1982Bart1983 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:48:
[...]
Ach ja, je moet maar zo denken, je naam is in ieders geval wel origineel![]()

Moe nie gekker worden. Mijn echte naam is Bart en ik ben geboren in 1982

Neen, sandbox is gewoon om ff te bekijken wat je allemaal kan bouwen. De enige manier om tegen een AI te spelen is geloof ik om een multiplayer game te starten en dat je medespeler(s) dan de game verlaat(en) zodat de AI t overneemt. Maar waarom is iedereen zo mensenschuw? De eerste avond dat ik speelde kwam ik al wat nederlandse mensen tegen. We hebben toen samen gewoon wat rustige potjes gespeeld.REDFISH schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:47:
In de sandbox kun je dus per definitie geen vijand toevoegen? In skirmish dus.???
mainbord nog onbekend
cpu: E6300
ram 2GB PC5300 cl4
gpu: 7600GT
Bestaat de kans dat dit nog een klein beetje soepel gaat draaien of heb ik dan valse hoop
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
C:\Documents and Settings\*username*\Local Settings\Application Data\GasPowered\SupremeCommander\Game.prefsPassieWassie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:28:
Zijn er mensen die ook problemen hebben met het menu ? Deze is sinds kort helemaal groen bij mij en de game reageert ook nergens meer op. Enkel op de ''escape'' wordt gereageerd, maar het beeld is te vervormt om wat te herkennen. Een reinstall heeft niet mogen baten, maar voorheen werkte het goed ?Ik las op google dat je ergens een config file moet deleten, maar ik heb geen idee waar ik deze kan vinden. Hebben jullie een idee ?
Als je goed gekeken had zie je ook dat ik zeg het nog een beta is. Maar zoals ik het nu kan overzien eentje die ready to go is. Afgezien van de stabiliteitseisen, waar ik overigens niets over te klagen heb, het draait werkelijk waar als een tiet, ook met 2 AI's. Daarnaast vergelijk ik hem dus met TA, in het begin waren daar meer units, en zeker meer diversiteit. En met de hele modgemeenschap achter TA die contstant nieuwe units verzonnen, had ik wel verwacht dat er veel meer keus en diversiteit zou zijn, dat valt me tegen. Wie kent nou niet de leviathan, flea, cloackable fusion reactor etc. Maar voornamelijk het gebrek aan diversiteit valt mee tegen. De community achter TA heeft toch laten zien dat er behoefte is aan veel units. En dan vooral bruikbare, toevoegende waarde hebbende units.Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:43:
Ik zie zeer veel mensen klagen, over het gebrek aan diversiteit, onstabiliteit, zware eisen ....
soit, just my 2cents
En even een potje is inderdaad niet mogelijk... je speelt er gelijk een stuk of 40

Zeg patsertjeklaasbram schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:20:
Ik sta op het punt om een nieuw systeem samen te stellen (htpc maar in 1e instantie als pc vervanger)
mainbord nog onbekend
cpu: E6300
ram 2GB PC5300 cl4
gpu: 7600GT
Bestaat de kans dat dit nog een klein beetje soepel gaat draaien of heb ik dan valse hoop
Zal vast wel draaien hoor en soepel vast ook wel, maybe niet alles op het hoogste, aan de andere kant ik draai alles op high incl. 4x AA en ik heb helemaal geen performance verlies. Neem aan dat jij dan fatsoenlijk een spelletje SupCom kunt spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door BigFast op 03-11-2006 17:58 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:43:
soit, just my 2cents
nuff said, helemaal mee eens!
ook de melding dat je PC een spel draait, of de vraag ernaar vind ik meest kansloze opvulling van een topic, maar goed, dat zijn weer paar centjes van mij.
Door wat Bartje1981 postte ben ik ook gestopt met proberen die beta aan de praat te krijgen.
Ik wacht wel op de final.
Tevens maak ik me ook echt GEEN zorgen over de diversiteit aan units, de Communitie van TA kennende worden we dood gegooit met units. Denk dat dat ook beetje waar GPG op gerekent heeft.
de fantasie van de spelers zorgen wel voor units die in de "lore" van het spel kunnen.
Het is maar afwachten wat de full brengt, tot die tijd droom ik nog lekker verder van de game ^^
Battle.net Spud#2543
Gister voor de grap even een testje gedaan. Een 20x20 map met 7 verschillende AI's en mezelf geteamed met één van deze AI's. Spelletje gestart en m'n commander bij m'n teammate gedumped. Vervolgens de boel een tijdje laten draaien om te kijken wat er zou gebeuren en hoe de AI's het ten opzichte van elkaar doen.Floep schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:42:
Pff, verslavend zeg! De uitdaging is nu om de AI zo snel mogelijk an te pakken omdat het anders met 5 seconden per frame gaat na een tijdje
Na een tijdje was de boel niet meer vloeiend (logisch natuurlijk). En helaas was het resultaat uiteindelijk een crash met een foutmelding van het spel. Maar was wel leuk om even met de AI mee te kijken hoe die bepaalde dingen oppakt.
Viel me vooral op dat die AI (balanced) in het begin niet erg snel is. Pas na een tijdje kwam de kracht van de AI tevoorschijn in de vorm van multitasking. Als alles een beetje uitgebreid word kan ie een hoop dingen tegelijk ten opzichte van menselijke tegenspelers en dat maakt hem best wel een lastige tegenstander denk ik.
Tis me nog niet gelukt

alt + middelste muisknop iircRefragmental schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:00:
Weet iemand hoe je de camera kan tilten?
Tis me nog niet gelukt
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Bedankt
Geeft een dieper gevoel aan het spel wanneer je ook met de camera van opzij kunt kijken.
En je krijgt een beter beeld van hoogteverschillen... wat tactisch heel handig kan uitpakken.
Ik had na het lezen van de klachten over te weinig units toch mijn twijfels. Daarom heb ik TA nog maar eens uit de kast gepakt en even zitten tellen hoeveel units er origineel in zaten. Veel mensen vergeten namelijk dat toen het spel net uit was er iedere week (of 2) er een nieuwe unit te downloaden was bij cavedog (de cloakable fusion reactor zat bijv. niet in t origineel). Deze units zaten later ook verzameld in de patch en natuurlijk in de expansion.BigFast schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:54:
Als je goed gekeken had zie je ook dat ik zeg het nog een beta is. Maar zoals ik het nu kan overzien eentje die ready to go is. Afgezien van de stabiliteitseisen, waar ik overigens niets over te klagen heb, het draait werkelijk waar als een tiet, ook met 2 AI's. Daarnaast vergelijk ik hem dus met TA, in het begin waren daar meer units, en zeker meer diversiteit. En met de hele modgemeenschap achter TA die contstant nieuwe units verzonnen, had ik wel verwacht dat er veel meer keus en diversiteit zou zijn, dat valt me tegen. Wie kent nou niet de leviathan, flea, cloackable fusion reactor etc. Maar voornamelijk het gebrek aan diversiteit valt mee tegen. De community achter TA heeft toch laten zien dat er behoefte is aan veel units. En dan vooral bruikbare, toevoegende waarde hebbende units.
En even een potje is inderdaad niet mogelijk... je speelt er gelijk een stuk of 40![]()
Vind het voor een beta een erg stabiel spelletje. Ik kan hem iedereen met een beetje specs. aanraden.
Construction units (en commander en sub-commander) niet meegeteld kom ik hier op uit:
ARM (Total Annihilation)
bots 9
vehicles 11
air 8
sea 9
-------
totaal 37
UEF (Supreme Commander)
vehicles 13
air 11
sea 7
-------
totaal 31
Het voornaamste verschil zit m in de bots die er niet meer als aparte groep units inzitten. Ik denk dat de reden daarvoor is dat in TA beide kanten aliens waren terwijl we nu in SC meer menselijke rassen hebben (een mech ok, maar een berg robots vind ik dus niet zo passen bij humans). En om een raket-lanceer of een radar-jam bot EN tank te hebben vind ik eerlijk gezegd ook niet zo nuttig.
Je hebt nu ook nog eens 3 rassen ipv 2 dus volgens mij zitten er ruim meer units in.
Ik ben het met je eens dat er wat meer diversiteit in had mogen zitten maar ook daar kan natuurlijk snel verandering in komen als ze ook deze keer regelmatig nieuwe units uitbrengen, los van (zoals je zelf al zegt) wat de community allemaal nog gaat uitspoken.
GPG gaat zelf ook downloadable units uitgeven.
Er zaten voor de beta 200 units per kant in. Veel hebben ze eruit gehaald en zullen in de uitbreiding terug komen. Je ziet bv in sommige screenshots onderwater fusions en die zitten niet in de beta.
Units genoeg dus.
En ik denk ook dat het gewoon wennen is en de units te leren kennen. Chinezen lijken ook allemaal op elkaar totdat je er een kent.
Als de beta niet soepel draait op je systeem kun je wel gewoon replays downloaden en bekijken. Ik heb er al heel wat gezien, vooral van Spar (no1 op de ranking), en die draaien gewoon soepel op mijn oude 2400+.
thnx al vast.
@ POST onder mij....
ik zal sup com beta dan even downloaden en dan wat replays bekijken... hoe zit dat dan met de grafische instellingen? als de gene alles op high heeft staan zie ik dan ook alles op high of gaat ie dan stotteren.
Heb hem al
[ Voor 40% gewijzigd door laurensxeon op 06-11-2006 14:08 ]
ik naar fileplanet, kon je je opgeven
alle info opgegeven, security check gedaan door tekst uit zo'n stom plaatje in te vullen
Krijg ik vervolgens wel vrolijk de mededeling dat er op dit moment geen keys uitgegeven worden.
Wel eerst vrolijk al me info vragen, en nog opties geven voor het aanmelding voor de standaard Fileplanet spamlist etc.

Niemand heeft ooit zekerheid gehad om in de beta te komen. Het is altijd een kwestie van geluk maar bij fileplanet geven ze geloof ik nog regelmatig meer keys uit.Viper® schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:10:
ik naar fileplanet, kon je je opgeven
alle info opgegeven, security check gedaan door tekst uit zo'n stom plaatje in te vullen
Krijg ik vervolgens wel vrolijk de mededeling dat er op dit moment geen keys uitgegeven worden.
Ik had me op 3 plekken opgegeven en had ook niks ontvangen maar gelukkig had een vriend van me meer geluk en is die niet zo'n RTS fan dus mocht ik zijn key gebruiken
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
Verwijderd
Ik merk wel dat op een gegeven moment als je wat verder bent in het spel, dat de AI soms stopt met bouwen en aanvallen... het lijkt wel alsof hij een pause neemt ofzo ??? Pas als je hem aanvalt met een nuke ofzo gaat ie weer verder. Iemand dit ook meegemaakt ?
Die schilden vallen me een beetje tegen. Ik had laatst een potje gespeeld en ik had me puur gericht op het maken van een kerncentrale met heavy shield. Op een gegeven moment begon de vijand van die kleine reketjes af te vuren dus ik snel die shield gebouwd. Ik dacht mooi nu ben ik veilig. Komt er in eens weer die grote vervelende spin aan te lopen. Die vuurt een keer met zijn grote kannon op mijn schild, weg schild. Daarna was mijn basis zo kapot! Van mij mogen ze het grootste schild wel iets sterker maken. Mischien moeten ze het koppelen aan de hoeveelheid stroom dat je produceerd. Dus als je meer kerncentrales hebt je schild sterker wordt ofzo.
Ik vindt het trouwens ook belachelijk dat de vijand zo door het schild heen kan rijden!!
[ Voor 4% gewijzigd door Bart1983 op 07-11-2006 08:41 ]
Ja zoiets had ik ook al ingedachte. Maar het schild moet gewoon geen vijanden doorlaten. De meeste schilden die ik bij Scifi series zie werken zo. Hoop dat de dev's dit nog veranderen!JJ16v schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 08:56:
Dat door het schild heen lopen is vervelend ja maar je kunt bv wel een muur net binnen het schild bouwen die kunnen ze niet slopen maar kunnen er ook nie doorheen.. 1 schild is natuurlijk niet sterk genoeg je moet er een aantal naast elkaar bouwen zodat als er 1 uitvalt de anderen het over nemen. tegen de tijd dat de volgende uitvalt is de eerste weer up.
[ Voor 12% gewijzigd door Bart1983 op 07-11-2006 09:00 ]
Deze plek is te koop.
Lol ik heb meestal de tijd niet om dat allemaal op te bouwenJJ16v schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:48:
ik begin meestal met n rij tech 1 point defence tegen snel bewegende units die de basis in willen rijden dan een rij tech 2 om groteren/sterkeren units te slopen en daar achter een rijtje arti en dan en rij schilden daar komen 5 spinnen tegelijk niet doorheen
Doe ik meestal ook maar het rare is dat dan die easy veel groter en sterker is als 1 of 2 medium's echt raar. ALs ik dan iets sloop van hem bouwt hij het ergens anders weer net zo hard op. ALs mijn leger echt groot genoeg is om mijn team genoot volledig op te ruimen is de tijd aangebroken dat het spel begint te haperen enzo en dan stop ik meestalJJ16v schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:20:
dat kanmoet je een easy AI in je team doen en die tussen jou en de vijand in zetten.. als je klaar bent met je basis sloop je die AI even en komt de vijand jou aanvallen :d
Maar goed als de slowdown bugs eruit zijn wordt dit echt een ruig spel
Het valt me ook op dat de AI vaak in golven van een 40 units ofzo aanvalt. Misschien dat ze daar iets aan kunnen doen, een golf van zeg 100 doet veel meer pijn en zou meer schade aan richten, ie het wordt dan dus lastiger. Want met ruim 30 schilden doen 40 units niet echt pijn.
Het is natuurlijk leuk om de AI tegen te houden met zoveel mogelijk schilden, maar het blijft toch een beetje lafjes.
[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 07-11-2006 13:11 ]
Ik kick echt helemaal op die schilde (komt door stargate atlantis daar zat atlantis ook onder een schild dat bestookt werd vanuit de ruimte). Het liefst zou ik gewoon echt een super dik schild willen bouwen. Heeft iemand wel eens een atoombom op zijn schild gekregen en het overleeft? Hoeveel schilden heb je daar voor nodig om dat te weerstaan?REDFISH schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:11:
Hoewel ik ook altijd een groot fan ben van het bouwen van een heftige basis, en de defenses nu ook daadwerkelijk zinnig zijn door hun range en kracht, denk ik toch dat deze game meer gericht is op het bouwen van units. Met alleen een basis en veel defense en artillery en nukes kom je niet ver, de ander hoeft dan alleen maar 100 bombers te maken die zodra jouw kanon af is, het helemaal kapot bombarderen. Met 5 anti nuke facilities heb je ook wel goede defense denk ik.
Het is natuurlijk leuk om de AI tegen te houden met zoveel mogelijk schilden, maar het blijft toch een beetje lafjes.
Ik zag laatst da mijn bondgenoot een super groot vliegens schip had. Hoe kan ik die precies maken? En die grote spin hoe kan ik die maken want ik kan grote machines niet vinden. Moet er even bij zeggen dat ik altijd met het blauwe ras speel (die schilden heeft).
[ Voor 11% gewijzigd door Bart1983 op 07-11-2006 13:34 ]
ik heb ff getest een nuke heeft geen probleem met 12 schilden naast elkaar
Huh hoe test je dat zo snel?JJ16v schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:38:
ze hebben allemaal schilden... die grote units kun je bouwen door met een tech3 engineer de experimental tab te openen.
ik heb ff getest een nuke heeft geen probleem met 12 schilden naast elkaardus met schilden hou je in elkgeval geen nuke tgen (daar heb je anti-nuke launcher voor
)
Ja ik zou zeggen "hou je niet in !!"M411007 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:43:
uhm wordt het niet eens tijd voor een deel 2 met een up to date startpost?
Ik had toestemming gevraagd voor een nieuw deel 2, maar heb er niet echt de tijd voor gevonden. Als je een mooi up-to-date startpost wil maken (liefst wel met die tabellen he, heb niet voor niks er mee lopen klooienM411007 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:43:
uhm wordt het niet eens tijd voor een deel 2 met een up to date startpost?
☻/
/▌
Ik begin er niet aan, ik zuig met die tabellen
Battle.net Spud#2543
[ Voor 9% gewijzigd door DroogKloot op 08-11-2006 18:50 ]
Ik had afgelopen week de beta geinstalleerd en net update 2.0 tot 2.7 gedownload maar hij kan niet update omdat "Old File not found. However, a file of the same name was found. No update done since file contents do not match "
Hmm ik zie dat ik beta 30 heb, dat zal wel 3.0 zijn maar toch kan ik niet tegen de computer vechten, iemand enig idee hoe dit komt?
[ Voor 19% gewijzigd door Wackmack op 08-11-2006 19:54 ]
Omdat in alle beta's tot nu toe het niet mogelijk is tegen de AI te spelen. Alleen bij 2.7 was het mogelijk met een 'hack' de AI mogelijk te maken. En dat is niet legaal, een link wordt daarom niet gegeven. Bij 3.0 is de hack al niet meer mogelijk.Versteegrob schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:51:
Hebben jullie ook problemen met het updaten van de beta?
Ik had afgelopen week de beta geinstalleerd en net update 2.0 tot 2.7 gedownload maar hij kan niet update omdat "Old File not found. However, a file of the same name was found. No update done since file contents do not match "
Hmm ik zie dat ik beta 30 heb, dat zal wel 3.0 zijn maar toch kan ik niet tegen de computer vechten, iemand enig idee hoe dit komt?
MietjeTepelStreeltje schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:17:
is soort van ongeschreven wet op GOT dat de starter van het voorafgaande topic 2e deel ook maakt, althans, niemand jat die eer weg van de orignele topic starter
Ik begin er niet aan, ik zuig met die tabellen
Is min of meer ongeschreven regel, maar is geen regel. Ik gaf ook min of meer 'toestemming*' dat iemand anders het mocht maken. Alleen kon ik mezelf toen niet meer bedwingen

* Toestemming geven wordt lastig als er geen toestemming nodig is. Om het makkelijk te houden zeg maar
Ik betrap me er toch op dat ik de startpost aan het bijwerken ben voor deel 2. En ja, je tabellen worden gewaardeerd hoorDroogKloot schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:49:
@Motrax: als ik me goed herinner waren het mijn tabellen en heb jij er op de kleurtjes na helemaal niet mee hoeven klooien
[RTS] Supreme Commander - Deel 2
[ Voor 95% gewijzigd door Motrax op 08-11-2006 23:13 ]
☻/
/▌
Dit topic is gesloten.