[RTS] Supreme Commander (opvolger van Total Annihilation) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.420 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Stewie!

Keen must die!

Ik denk dat de gameplay tuning naar aanleiding van de beta pas echt begint. Ik hoop ook dat deze veranderd, zal ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

DaMorpheus schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:11:
Ik denk dat de gameplay tuning naar aanleiding van de beta pas echt begint. Ik hoop ook dat deze veranderd, zal ook wel :)
Denk je dat nou, of hóóp je dat nou? :+

Mijn mening is in ieder geval dat ik mijn upgrade nog eventjes uit ga stellen totdat een hele ris nieuwe spellen er zijn binnenkort, TDU, SC:DA, dittes, en meer, op het moment dat ik dán hoor gillen dat bij mensen met een X800 bepaalde details niet aankunnen of dat het voor geen meter draait, dan lijkt het me verstandig om na te gaan denken :)
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:17:
wow, hij draaide nu gewoon een heel potje soepel. Ik heb hoop voor de final versie ;)
Heb je toevallig nog een idee wat de verschillen waren tussen het potje wat voor geen meter liep en deze? Landscape, superunits, number of units? Dat zou toch wel een hoop schelen denk ik voor de rest, dan kunnen ze daar rekening mee houden :)

[ Voor 26% gewijzigd door Jejking op 28-10-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Mmm, ik heb alles geinstalleerd. Beta en update. En als ik hem nu opstart krijg ik meteen van het spel zelf een foutmelding:

Unhandled exception:

attempt to index a string value
stack traceback:

Module : C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Beta\Supreme Commander\bin\SupremeCommander.exe
IncidentCount : 1
IgnoreUntilIncidentCount : 0
Exe timestamp : Oct 22 2006 10:51:08
Callstack :
Moho::ScrWatch::GetValue + 651548 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
Moho::ScrWatch::GetValue + 1165148 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
Unknown symbol (address 0x004046ae)
Unknown symbol (address 0x0040e040)
GetCurrentDirectoryW + 63 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
..Meh :(

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Ook dit soort dingen zijn niet gewenst.

Ook voor de meeste mensen met dat probleem boven deze 2 posts, Update je VIDEO Drivers.
Of DIRECTX.
Dit helpt veelal.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Postius schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:20:
Mmm, ik heb alles geinstalleerd. Beta en update. En als ik hem nu opstart krijg ik meteen van het spel zelf een foutmelding:

Unhandled exception:

attempt to index a string value
stack traceback:

Module : C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Beta\Supreme Commander\bin\SupremeCommander.exe
Exe timestamp : Oct 22 2006 10:51:08
Callstack :
Moho::ScrWatch::GetValue + 651548 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
Moho::ScrWatch::GetValue + 1165148 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
Unknown symbol (address 0x004046ae)
Unknown symbol (address 0x0040e040)
GetCurrentDirectoryW + 63 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
..Meh :(
zoiets heb ik ook :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Unhandled exception:

attempt to get as string a table value
stack traceback:

Module : E:\THQ\Gas Powered Games\Beta\Supreme Commander\bin\SupremeCommander.exe
Exe timestamp : Oct 16 2006 12:08:02
Callstack : 
    Moho::CHeightField::GetVertexBounds + 648092 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
    Moho::CHeightField::GetVertexBounds + 1160013 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)
    Unknown symbol (address 0x00402efe)
    Unknown symbol (address 0x0040cf60)
    RegisterWaitForInputIdle + 68 bytes ((Unknown)(0) + 0 bytes)

dubbelmeh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:57:
ze hebben de beta goed afgesloten, op mijn gebruikelijke bron kan ik hem niet vinden :(
Ben zo benieuwt :( Iemand met een slechte pc die hem toch niet gaat spelen? :)
Heb de beta vandaag nog gewoon van fileplanet gedownload. Direct v2.7 dus patchen is niet eens nodig. Dus probeer het daar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26
Ik zal eerlijk zijn,
net tegen easy ai gespeeld, tarantula -> dood :'(

2e potje, ai geslacht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Suicyder schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:59:
Ik zal eerlijk zijn,
net tegen easy ai gespeeld, tarantula -> dood :'(

2e potje, ai geslacht 8)
Het is dus toch gelukt om een AI te slachen, mooi te horen! :)
Ik heb net ook een potje gedaan, 2vs2 was opzich wel lache aleen we maken ze zwaar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Ik heb helaas ook aardig wat battles verloren tegen de Easy AI, maar het is me nu toch gelukt de AI te verslaan. Het duurde kennelijk even voordat ik door had hoe dit spel werkt. Volgens mij heb ik iets gemist door TA niet te spelen want ik ben helemaal verslaafd aan Supreme Commander :P.

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTIelu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik mag met plezier meedelen dat ik nu ook tot de supreme commander beta club behoor :)

wel redelijk moeilijk spelen in het begin

maareh je hebt "een radar", hoe fastscroll je daarop?, ik bedoel, ik heb units aan de andere kant van de map, nu moet ik helemaal tot daar scrollen, kan ik niet gewoon op dat radar scherm klikken somehow?

die mass en energy is ook wel cool, maar like i said, complex in het begin :) goeie balans zoeken en bijblijven met updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:06
TTIelu schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:06:
maareh je hebt "een radar", hoe fastscroll je daarop?, ik bedoel, ik heb units aan de andere kant van de map, nu moet ik helemaal tot daar scrollen, kan ik niet gewoon op dat radar scherm klikken somehow?
Ja, die feature zit er volgens mij nog niet in. Wat 't beste werkt is gewoon uitzoomen en daarna weer inzoomen op de plek waar je wilt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26
Draconis schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:38:
Ik heb helaas ook aardig wat battles verloren tegen de Easy AI, maar het is me nu toch gelukt de AI te verslaan. Het duurde kennelijk even voordat ik door had hoe dit spel werkt. Volgens mij heb ik iets gemist door TA niet te spelen want ik ben helemaal verslaafd aan Supreme Commander :P.
Tijd zal het je moeten leren, ik had 2e potje rekening gehouden met tarantulas en ze daarna afgemaakt met een mavor (heerlijke arti toch), alleen wel veel geduld nodig bij het maken en uitmoorden dan

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 29-10-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Net een sandbox spelletje gedaan om te kijken hoe je met grote hoeveelheden units overweg kan.

ZEE:
Ik heb 10 t1 frigats en 10 t1 submarines gebouwd en deze in patrol rond laten varen, ene met de klok mee ander tegen de klok in. Wat me opvalt is dat ze 'last' van elkaar hebben, de frigats gaan langzamer varen en de submarines gaan ineens rechtsaf, draaien een rondje en varen weer verder. Resultaat van dit alles is dat de submarines compleet los van elkaar gaan varen en niet in een groep. De frigates iets minder maar nog steeds ver uit elkaar.

Ik hoop dat dit een beta issue is, want in principe moeten de units bij elkaar blijven en niet als een idioot zonder dat ze op elkaar letten rond gaan toeren.

In een aircraft carrier kun je 50 (!) t1 interceptor units kwijt, de vliegtuigjes kun je groeperen maar zogauw ze in de carrier zitten reageren ze niet meer op het getal wat je toegewezen hebt. Je zult ze er dus eerst uit moeten halen, of misschien met de carrier iets aan laten vallen.

LUCHT:
Ik heb vier groepen van 10 t3 interceptors gebouwd en deze ook tegen elkaar in rond laten vliegen, dit geeft geen problemen, ze kruizen elkaar zonder problemen. Ik heb alleen gemerkt dat je een flink aantal van die 'air staging' plateaus moet hebben om 40 vliegtuigen continue te laten patrollen, heb je er 1, dan vliegen er van de 40 ongeveer 2 a 3 op gewone snelheid en de rest vliegt langzaam.

Land heb ik niet echt geprobeerd, misschien later, moet eerst die ferry modus goed aan het werk zien te krijgen, lukt nog niet echt...

Overall, als je zoveel vliegtuigen en schepen hebt rondtoeren en je drukt op SHIFT dan is het een zee van blauwe lijnen, het was wel op een veld van 10x10 maar goed dan nog. Misschien dat voor een spel met een zo grote schaal moet je zelf ook groter gaan denken, geen 4 x 10 vliegtuigen maar 2 x 20 ofzo, ik ben zelf altijd liefhebber geweest van veel kleine groepjes om zo van alle kanten tegelijk aan te vallen i.p.v. met 40 van 1 kant.

Just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Laatst online: 12-09 11:57
Draconis schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:38:
Volgens mij heb ik zo'n beetje last van hetzelfde. Net weer een potje gedaan. Ging lekker totdat ik een chronische energietekort begon te krijgen en m'n shields dus uitvielen. Paar mooie explosies. Helaas alleen in mijn basis dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Envy007 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:58:
Net een sandbox spelletje gedaan om te kijken hoe je met grote hoeveelheden units overweg kan.
...
Land heb ik niet echt geprobeerd, misschien later, moet eerst die ferry modus goed aan het werk zien te krijgen, lukt nog niet echt
...
Ik probeer met mijn handleiding het een en ander uit te leggen. Misschien heb je er wat aan. Ook staat er iets in over Ferry.

http://www.compjoeter.com...er_Guide_by_Seamus_12.pdf

[ Voor 68% gewijzigd door seamus21 op 29-10-2006 16:53 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
seamus21 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:51:
[...]

Ik probeer met mijn handleiding het een en ander uit te leggen. Misschien heb je er wat aan. Ook staat er iets in over Ferry.

http://www.compjoeter.com...er_Guide_by_Seamus_12.pdf
Toppie! Bedankt hiervoor, ik heb het doorgelezen en het werkt nu. _/-\o_

Ik heb nog een game gedaan met ferry modus en veel land en lucht units en het eerste wat ik tekort kwam is toetsen waaraan ik mn groepen kon toewijzen. 0-9 is gewoon niet genoeg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Envy007 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:58:

[...]heel verhaal met "bugs"[...]

Just my 2 cents...
Dit soort dingen vooral doorgeven aan GPG dus. Daar is het een Beta voor....als dit soort dingen niet gemeld worden, dan bestaat de kans dat dit later weer gefixt moet worden met een patch of dat het helemaal niet gefixt wordt.....

[ Voor 18% gewijzigd door Martin-S op 30-10-2006 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Weet iemand nou hoe dat zit met die tracking mode?
Want ik wil mijn nukes wel tracken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
@seamus:

Goede guide :D ziet er goed uit als je die bij houd tot de final kan ie nog populair worden:p. Alleen mischien moet je als je is tijd over hebt wat meer details beschrijven. Zoals verschillen die bekend zijn of gevonden worden tussen de rassen toevoegen, mischien verschillende upgrades voor de commander eruit lichten en zeggen hoe nuttig ze zijn in jou(de gemeenschaps ogen). Het zijn maar suggesties maar het leek mij handig :p.

Verdere voor mensen die een foutmelding krijgen zodra ze het opstarten, moet je maar geen oude spullen gebruiken xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Net een leuk potje gedaan met AMD64.
Gewoon 10 nuke's op 1 plekje gedropt, achterlkaar.
Hier hebben we een screen van de 8 nuke's erna.
Zoals je kunt zien zie je ook nog het landschap verandert van de 10 nuke's.
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/8259/nukeij5.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20
Gisteren weer een aantal uren gespeeld. Ik blijf het gewoon een super vett spel vinden. Wat ik vooral leuk vind is die shields. Ik speel altijd samen met 1 easy computer tegen 2 beste computers. Meestal krijgt de easy computer de meeste aanvallen op zijn dak waardoor ik een mooie basis kan opzetten. Meestal omringt door lasers en railguns enzo. En dan in het midden een aantal shield generators+power plants. Vervolgens ga ik dan mijn easy computer vernietigen waardoor iedereen op mij afkomt. Ik zit dan veilig onder mijn shields echt grappig!!! _/-\o_

Ik vraag me nu af je hebt easy computer, medium computer en nog een aantal dingen zoals turtle en fast IA ofzoiets. Maar wat is er nou nog moeilijker als medium of fast want telkens als ik met de easy tegen 2 easy's of medium moet win ik altijd super makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Bart1983 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:26:
Gisteren weer een aantal uren gespeeld. Ik blijf het gewoon een super vett spel vinden. Wat ik voral leuk vind is die shields. Ik speel altijd samen met 1 easy computer tegen 2 beste computers. Meestal krijgt de easy computer de meeste aanvallen op zijn dak waardoor ik een mooie basis kan opzetten. Meestal omringt door lasers en railguns enzo. En dan in het midden een aantal shield generators+power plants. Vervolgens ga ik dan mijn easy computer vernietigen waardoor iedereen op mij afkomt. Ik zit dan veilig onder mijn shields echt grappig!!! _/-\o_

Ik vraag me nu af je hebt easy computer, medium computer en nog een aantal dingen zoals turtle en fast IA ofzoiets. Maar wat is er nou nog moeilijker als medium of fast want telkens als ik met de easy tegen 2 easy's of medium moet win ik altijd super makkelijk.
Die shields zijn wel het gaafste element aan SC. Vorige week tegen een vriend gespeeld, en voor zijn basis een Missle launcher, en een paar artillery tanks neergezet samen met de commander. En dan een mobile shield erover. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Cablekevin schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 01:04:
Weet iemand nou hoe dat zit met die tracking mode?
Want ik wil mijn nukes wel tracken....
Selecteren wat je wil tracken en druk op 'T'. Dan zit je in tracking modus. Weer op T en je hebt weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik mis in de guide is hoe je dus een leger tanks bijvoorbeeld iets kan laten aanvallen maar dat ze wel bij elkaar blijven in plaats van dat ze dus achter elkaar aan rijden (want dan worden ze 1 voor 1 afgemaakt). Formaties etc heb je dan waarschijnlijk nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:06:
wat ik mis in de guide is hoe je dus een leger tanks bijvoorbeeld iets kan laten aanvallen maar dat ze wel bij elkaar blijven in plaats van dat ze dus achter elkaar aan rijden (want dan worden ze 1 voor 1 afgemaakt). Formaties etc heb je dan waarschijnlijk nodig ?
Hij is indd nog lang niet af. Ik heb een paar postst terug ^^ al een lijst neergezet van dingen die er nog in moeten. Misschien i het beter om een apart topic te maken voor het verbeteren van de guide? Anders komen er in dit topic steeds dingetjes over de guide tenzij mensen dat geen probleem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:36

GmR

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:06:
ik las net het volgende op het GPG forum:
I kept getting kicked out of the queue for the Fileplanet tutorial videos, so apologies if these are mentioned there.

Right click = move. So far, so good.

Ctrl - Right click = move in formation.

Alt - Right click = attack-move, ie. stop and fight properly when you meet an enemy, then continue on your way.

Ctrl - Alt - Right click works too for an attack-move in formation.

Presumably this is old news to many, many people but it isn't in the readme and I, for one, sorely missed an attack-move order.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar als het inderdaad werkt is het erg nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Alhoewel het natuurlijk een beta betreft heb ik toch niet echt het oude ta gevoel terwijl de game echt bijna precies hetzelfde is met nieuwe units. In de orginele vondt ik de laser en artillery allemaal een stuk strakker aan voelen, kan ook aan mij liggen uiteraard. Of misschien is het wel het feit dat het er allemaal een stuk kleiner uitziet.

Zijn er nog wat mensen die het via hamachi spelen?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ziet er goed uit. Ben benieuwd wanneer hij helemaal af is. Zou de game graag een keer proberen.

THQ heeft ook meegewerkt aan Dawn of War. En dat is echt een super spel :D

[ Voor 29% gewijzigd door Astennu op 30-10-2006 11:47 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
evilpin0 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:40:
Alhoewel het natuurlijk een beta betreft heb ik toch niet echt het oude ta gevoel terwijl de game echt bijna precies hetzelfde is met nieuwe units. In de orginele vondt ik de laser en artillery allemaal een stuk strakker aan voelen, kan ook aan mij liggen uiteraard. Of misschien is het wel het feit dat het er allemaal een stuk kleiner uitziet.

Ik heb de originele ta nooit gespeeld maar ook ik vindt dat de gebouwen en met name de units erg klein overkomen. ALs ik dan dicht bij zoom ziet het er wel groot genoeg uit maar zie je weer helemaal niets van de omgeving. Ze moeten die units echt iets vergroten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Bart1983 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:52:
[...]

Ik heb de originele ta nooit gespeeld maar ook ik vindt dat de gebouwen en met name de units erg klein overkomen. ALs ik dan dicht bij zoom ziet het er wel groot genoeg uit maar zie je weer helemaal niets van de omgeving. Ze moeten die units echt iets vergroten !!
Er zit een zoomfunctie in het spel hoor? Het is altijd een balans tussen omgeving en grootte, en als je er problemen mee hebt dat de units te klein zijn, je dan moet inzoomen om ze wat groter te hebben, dan lijkt het er meer op dat je de resolutie wat hoger moet zetten (hoewel dat in de beta misschien lastig wordt ivm performance problemen?).

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Motrax schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:57:
[...]
Er zit een zoomfunctie in het spel hoor? Het is altijd een balans tussen omgeving en grootte, en als je er problemen mee hebt dat de units te klein zijn, je dan moet inzoomen om ze wat groter te hebben, dan lijkt het er meer op dat je de resolutie wat hoger moet zetten (hoewel dat in de beta misschien lastig wordt ivm performance problemen?).
ja ik zeg dus ik zoom in en dan worden de units wel groter maar dan vind ik dat ik weer te weinig van de omgeving zien :). Ik draai op een resolutie van 1280x1024. Ik denk eerder dat ik een lagere resolutie moet pakken want dan worden de units groter. Maar goed het is niet echt een probleem. Hoe het nu eruit ziet is ook al prima _/-\o_ Het is gewoon nog steeds super ruig als je met je leger het terrein aan het verkennen bent en er in eens een grote spider of ander uber voertuig aan komt :o .

Gisteravond nog een potje gedaan 2vs2 (ik en 3 computers) op een gegeven moment zie ik your victorieus bla bla staan. Ik dacht hoe kan dat nou... Ik dus even verder kijken. Bleek dat mijn mede computer een of andere groot vlieg ding had gebouwd en die had alle 2 de computers weg gevaagd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Weet iemand wanneer de volgende beta versie uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Als je met volgende beta de demo bedoeld, dan is dat 'early 2007' tegelijk met de introductie van het hele spel. Wanneer 'early 2007' is, tsja ergens tussen 1 jan en 1 april ofzo.

Oww, de volgende build van de beta, weet ik niet, maar ik verwacht niet dat ze de beta nog met een build of 5 gaan doorontwikkelen.

Hmmm, zo te zien zijn ze nu al van 2.6 naar 3.0 gegaan dus het ziet er naar uit dat ze nog wel blijven doorontwikkelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Envy007 op 31-10-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Envy007 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:52:
Als je met volgende beta de demo bedoeld, dan is dat 'early 2007' tegelijk met de introductie van het hele spel. Wanneer 'early 2007' is, tsja ergens tussen 1 jan en 1 april ofzo.
Nee gewoon de volgende beta. De laatste 2 builds kwamen vlak achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damm heb voor het eerst de computer verslagen.. wat een gevecht zeg, heeft meer als 4 uur geduurd !!

Iemand voor de gein eens de teleport functie van de commander geprobeerd ? Ik zojuist en hij is iets van een half uur niet meer te gebruiken... nogal zinloos momenteel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

evilpin0 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:40:

Ik had ook inderdaad niet echt het "TA Gevoel". Ik denk dat dat komt omdat alles trager lijkt te gaan, scoten van tanks/turrets zijn trager, de units accelereren langzamer etc. Het is een stuk realistischer geworden. Op zich is dat wel jammer, maar ook wel te begrijpen, zeker omdat anders de realtime kogels totaal niet tot hun recht zouden komen :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Weer een nieuwe patch! :)
Beta 30 Release Notes

Please note you can check out the game's readme, located by default at C:\Program Files\THQ\Gas Powered Games\Beta\Supreme Commander.
Beta 30 is the result of a full integration from the game's main development branch, reflecting many changes to the game's code base. Only the highlights are included here.
Updated installer to adjust how DirectX and .NET 2.0 frameworks are installed.
Bumped the unit cap default from 250 to 500.
Fixed games not able to start when players added above number of slots.
Adjusted code to reduce number of GAL exceptions.
Adjusted code for better detection and debugging of desyncs.
Several color, prop, texture, normal map and effects adjustments throughout the game.
Several small balance and tuning tweaks.
Adjusted automatching lobby to keep person joining an auto-match from launching game incorrectly.
Adjusted ability for players to cancel an automatch search.
Various fixes for GPGNet chat issues, including crash when attempting to post an HTML link.
Fixed bug where units would get an unpause event when selected.
Swapped out placeholders for Aeon units where needed.
Removed the economy checks for units that don't need them.
Changed Defense tab to Unit Color and updated description.
Added new entry for Defense/Unit Color Toggle change
Animation fixes for UEF engineers, mobile AA units, tanks, sonar and strategic missile launchers.
Made flag to show intel radius of unit when selected be blueprint-driven rather than if the unit is mobile or not.
Fixed unbuildable mass markers where necessary.
Various fixes to main menu; ESC no longer brings up menu when loading.
Fixed commanders so they cannot be given via diplomacy.
Fixed world scroll when pushing mouse to edges of screen.
Fixed depth problem with bitmap combos.
Don't allow SetFocusArmy unless you are an observer, out of the game, or cheats are enabled.
Fixed lod1 for mobile heavy artillery units.
Gunships (and other units) will now fire at Aeon torpedo launchers properly.
Fatboy can now repair/refuel T3 air units.
You can no longer get double penalized for 'stacking' CDR teleports.
Aeon CDRs (and other beam weapons) now play the 'Fire' sound.
Broke out toggle buttons for intel, production, radar, stealth, and cloaking.
Non construction pause buttons disappear when a unit is upgrading, but come back if an upgrade stops.
Fixed size and collision box of Aeon shield generators.
Fixed UEF Amphibious Tank selection box
Cybran Tactical missile cleanup and fixes -- removed all the versions that were not being used; fixed the split trajectory, so it actually forks in the direction of its velocity; fixed the varied damage issues.
Anti-nukes will now use up a missile when they fire.
Enabled weapons on gunships while transporting units.
Made Aeon CDR's shield visible when you upgrade it to the heavy shield.
Switched some toggle buttons to the proper type.
Minor fixes to the MonkeyLord’s beam weapon and its movement.
Fixed MonkeyLord main gun snapping when target is killed.
MonkeyLord and Colossus: If you give them an attack order when their beam is on, they'll sweep to attack that target instead of stopping and restarting the beam.
Additional fixes and updates of various types.
Errata: The readme included in Beta 30 incorrectly lists the release notes as being specific to Beta 29, which was an internal-only designation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
kan iemand vertellen of de performance nu is verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik lees in de update niets over enigszins verbeteringen omtrent de engine/physics etc.

Het ziet er naar uit dat dit cosmetische/units updates zijn.

ps. Ik speel sinds gisteren Dawn Of War Dark Crusade, vette game

al moet ik zeggen dat ik hierbij hetzelfde heb als bij TA SC, teveel opties en te uitgebreid.

[ Voor 35% gewijzigd door Viper® op 31-10-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Er zijn veel problemen bij de update. Als je niet in de default directory hebt geinstalleerd doet je supcom het niet meer. Als je niet gelijk reboot na de update verkloot ie het ook.

GPG raadt aan de nieuwe volledige versie te downloaden (1 gig) of anders te wachten met updaten tot ze de problemen verholpen hebben.

Thread op Garage:
Downloading the 3.0 build of course resolved that and, until we're sure what the full problem is, we suggest folks don't update yet.
ps. er zijn weer een aantal beta keys bij fileplanet weggegeven. Die worden van tijd tot tijd gereleased aan subscribers (=betaald). Let wel op: subscribing does not garantee a beta key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Wat soms helpt tegen performanceproblemen is de nieuwste geluidskaartdrivers downloaden. Als je geen zin hebt om nieuwe drivers te installeren kan je ook het spel opstarten met /nosound erachter, maar dan heb je dus geen geluid :)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Waarom zou dat helpen??. Zoveel geluid is er al niet in het spel :)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Laatst online: 29-05 14:39
Tsja, geen idee waarom dat zou helpen, maar het helpt soms. Zie onder andere hier: http://garage.gaspowered....ode/7000&highlight=audigy

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvroeg, voordat ik 3.0 wil instaleren is of je ook nog steeds tegen de CPU kan met hetzelfde trucje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zow ik moest er ook maar eens aan geloven. Gister begonnen met spelen en ik moet zeggen dat het een erg leuk en goed spel is! Het ziet er mooi uit en het speelt lekker weg.

Maar damn, ik speel even skirmish en dan op easy om er even in te komen en ze kikken echt hard mijn billen! Die ai is erg goed, zo goed zelfs dat ik de gehele tijd wordt gebombardeerd en steeds moet opbouwen. Erg lastig, maar wel uitdagend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Zit er toevallig skirmish inbegrepen bij die 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:49:
Wat ik me afvroeg, voordat ik 3.0 wil instaleren is of je ook nog steeds tegen de CPU kan met hetzelfde trucje?
The new version you just released, 1.30 Beta, will now popup a window saying "Trying to connect" after you install the trick.

This happens when trying to do Skirmish, or LAN Game.

Seems as though it is trying to connect to your GPGnet account to validate you have an account with a beta key.
Helaas pindakaas :P Of je moet zelf al een oplossing vinden, maar volgens mij wordt dat over het algemeen gezien als het uitvoeren van een crack, wat hier niet echt gewenst is .. :)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:49:
Het schijnt dat met de 3.0 versie alle LAN en Skirmish data is verwijderd. Je kan dus alleen met versie 2.7 skirmish en LAN spelen. :N

Niet upgraden dus als je niet in de beta zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
  • Laatst online: 22-03 19:29
Bij mij draaid hij niet! :( Ik krijg de volgende melding:

GAL Exception: file : c:\work\rts\BETA\code\src\libs\gpggal\DeviceD3D9.cpp(103)
error: Invalid call

Exe timestamp : Oct 26 2006 17:25:30
Callstack :

Ik denk dat mijn laptop niet snel genoeg is (heb een MSI S262, 1024mb ram, GM954 onboard video). Heeft iemand anderes deze foutmelding al eens gehad? Het lijkt er ook een beetje op alsof er iets mis is mijn mijn DirectX maar daar heb ik de nieuwste versie van gedownload en geinstalleerd zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
M411007 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:57:
[...]
Het schijnt dat met de 3.0 versie alle LAN en Skirmish data is verwijderd. Je kan dus alleen met versie 2.7 skirmish en LAN spelen. :N

Niet upgraden dus als je niet in de beta zit.
Heb je ook een bron ?

[ Voor 11% gewijzigd door PassieWassie op 31-10-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
swarthur schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:59:
Bij mij draaid hij niet! :( Ik krijg de volgende melding:

GAL Exception: file : c:\work\rts\BETA\code\src\libs\gpggal\DeviceD3D9.cpp(103)
error: Invalid call

Exe timestamp : Oct 26 2006 17:25:30
Callstack :

Ik denk dat mijn laptop niet snel genoeg is (heb een MSI S262, 1024mb ram, GM954 onboard video). Heeft iemand anderes deze foutmelding al eens gehad? Het lijkt er ook een beetje op alsof er iets mis is mijn mijn DirectX maar daar heb ik de nieuwste versie van gedownload en geinstalleerd zonder resultaat.
Serieus, met zo'n videokaart.. Doe maar geen moeite. Als je hem al opgestart krijgt zal de performance beroerd zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
Die minimum eisen zetten ze er toch niet voor niets bij? Ik bedoel als je het niet kan spelen met de snelheid die minimum is dan is het minimum toch te laag? ik voldoe aan de "Video: 128 MB video RAM or greater, with Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 support" eis en aan de andere eisen ook. Maar goed, jammer! dan moet ik maar een nieuwe pc aanschaffen! :*)

[ Voor 39% gewijzigd door swarthur op 31-10-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
swarthur schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:33:
Die minimum eisen zetten ze er toch niet voor niets bij? Ik bedoel als je het niet kan spelen met de snelheid die minimum is dan is het minimum toch te laag? ik voldoe aan de "Video: 128 MB video RAM or greater, with Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 support" eis en aan de andere eisen ook. Maar goed, jammer! dan moet ik maar een nieuwe pc aanschaffen! :*)
hahaha als jij de beta nu gaat spelen, dan bouw je 3 units en dan loopt je pc serieus vast. Ik hoop echt dat ze nog iets doen om het spel beter te laten draaien. Maar dat zal wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
AMD 64 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:56:
[...]

hahaha als jij de beta nu gaat spelen, dan bouw je 3 units en dan loopt je pc serieus vast. Ik hoop echt dat ze nog iets doen om het spel beter te laten draaien. Maar dat zal wel :)
Dat zal ook wel denk ik. De vraag is alleen of het bij de final nog te spelen op zo'n laptop als die ik heb. Over het algemeen zijn RTS games niet zo heel erg videokaart gevoelig maar misschien is alles op dat vlak aan het veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

AMD 64 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:56:
[...]

Hehe, heb hier een 7950 GX @ 520 standaard, en ik heb het hier moeilijk als ik mijn snelheid boven de +5 zet. Weliswaar wordt mijn 2e core niet, of niet goed gebruikt, dus maybe dat daar wat weg te trekken valt. Iig die minimum eisen zijn echt minimaal >:) Erg mooie game, wat me op easy overigens op valt is dat de AI net zo "dom" is als in andere games. Maybe dat het managen beter geregeld is en dat je daardoor steeds van die grote golven op je dak krijgt incl. exp.

Net een game gespeeld, UEF of UED. Veel point def. Triads met name. Aantal artileriestuks, Klinkhamers en een dertigtal tech 3 shields en dan tech 3 gunships produceren... Die ownen heel erg hard die schoppen met 30 stuks een exp heel erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe versie van de beta is uit, namelijk v3.0. Schijnt dat ze de LAN / Skirmish mod aangepakt hebben aangezien het niet me zo gemakkelijk aan te zetten is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:18
En terecht ook, die skirmish gaf geen goede indruk van het spel door de extreme vertraging.
Als je ongeveer een half uur gespeeld hebt loopt het echt nauwelijks meer. Dual core
wordt ook nauwelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

woutertje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:00:
En terecht ook, die skirmish gaf geen goede indruk van het spel door de extreme vertraging.
Als je ongeveer een half uur gespeeld hebt loopt het echt nauwelijks meer. Dual core
Bij mij loopt skirmish prima trouwens, pas bij meer dan 3 AI's op een 20x20 map [het was idd geen 40x40 ^^] loopt het duidelijk minder goed hier. Maar heel veel mensen hebben inderdaad performance problemen met skirmish, het lijkt bijna random te zijn.
Dual core word idd nog nauwelijks gebruikt :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutertje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:00:
Lekker boeiend, ik kon het spel spelen over een LAN met mijn broers en via direct connect met vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 00:08
Heeft iemand toevallig al getest of je met een dualcore proc minder performance loss hebt bij dual-screen of split-screen? Bij mij halveerd de framerate als ik t scherm in 2en splits maar ik heb dan ook maar een 2700+ (ja ja, ik moet nodig upgraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Hello,

Ik ga het spel vanavond spelen voor het eerst, heb het al geinstalleerd. Maar zijn er ook mensen moet een goede pc die het spel niet max kunnen spelen?

Ik heb een 7950X2, 2GB, 3800 X2 en 20inch scherm?

Kan echt niet wachten totdat ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Versteegrob schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:34:
Hello,

Ik ga het spel vanavond spelen voor het eerst, heb het al geinstalleerd. Maar zijn er ook mensen moet een goede pc die het spel niet max kunnen spelen?

:>

Kijk mijn supergeile systeem post

ik heb nog steeds het spel nog niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hmm ik las ook net hierboven dat iemand met 7950X2 het nog moeilijk heeft, lekker ziek. Ik heb het gister gedownload heb ik dan automatisch versie 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Nee, met een 20 inch scherm kun je het spel niet goed spelen. Daar heb je minimaal een 21 inch scherm voor nodig.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mitt3nz schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:08:
[...]

Nee, met een 20 inch scherm kun je het spel niet goed spelen. Daar heb je minimaal een 21 inch scherm voor nodig.

:/
_O-

Het minimale was toch 2 schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Hello,

Ik denk alleen niet dat mijn videokaart het moeilijk heeft, als vwel dat mijn cpu of geheugen te kort komt op het moment. Maar dat zou ook heel erg goed aan het feit kunnen liggen dat dit een beta is die nog niet geoptimaliseerd is voor de singleplayer, het is namelijk een multiplayer-beta. Maybe is je processor aan de trage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
Ik hoop dat ik straks m'n laptop als 2e monitor kan gebruiken met behulp van maxivista. Al kan ie maar puur de volledige map laten zien met een update van 1 frame per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Met "home" en "end" kun je je beeldscherm in tweeen verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Hoe kan ik een sandbox game aanmaken?
Heb de legale beta, dus zonder cracks en trucjes enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
BigFast schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:23:
Met "home" en "end" kun je je beeldscherm in tweeen verdelen.
Ik weet niet of het een reactie is op mijn post, maar als je 2 schermen heb speelt het een stuk relaxter dan splitscreen op 1 scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Refragmental schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:33:
Hoe kan ik een sandbox game aanmaken?
Heb de legale beta, dus zonder cracks en trucjes enzo.
De beta is per definitie niet legaal, het is alleen legaal als je er een key bij hebt en het online via de officiele server speelt...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

nemo55 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:40:
[...]

Ik weet niet of het een reactie is op mijn post, maar als je 2 schermen heb speelt het een stuk relaxter dan splitscreen op 1 scherm ;)
Nee meer een loze opmerking in zijn algemeenheid :P En ja 2 schermen speelt inderdaad fijner dan een enkele, maar weet je wat 2 20 inch tft's kosten :+

Je kunt dus op 3 kaartjes maximaal in en uit zoomen. Dat is dus wel "handig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik heb het spel net geopend zie ik dat ik alleen multiplayer kan. Waarom zou dat zijn? Het lijkt mij veel leuker als ik eerst tegen de computer kan oefenen. Net alles ingevuld key enzo, lukt het verbidingen weer niet. Begint lekker zo

Ik had ook ergens gelezen dat mensen met een update wel skirmish konden spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hoe kun je een AI toevoegen om tegen te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
REDFISH schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:10:
offtopic:
Speel jij toevallig Soldat?
kom vaker een enderlandsche Redfish tegen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Versteegrob schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:32:
Ik heb het spel net geopend zie ik dat ik alleen multiplayer kan. Waarom zou dat zijn? Het lijkt mij veel leuker als ik eerst tegen de computer kan oefenen. Net alles ingevuld key enzo, lukt het verbidingen weer niet. Begint lekker zo

Ik had ook ergens gelezen dat mensen met een update wel skirmish konden spelen
REDFISH schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:10:
2 reacties er boven:
Motrax schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:44:
[...]
De beta is per definitie niet legaal, het is alleen legaal als je er een key bij hebt en het online via de officiele server speelt...
Ik vrees toch dat er mensen zijn die werkelijk _niets_ lezen van een onderwerp :'(

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Motrax schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:44:
[...]
Met legale beta bedoel ik uiteraard met een key |:(
Dat snap je toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Met de legale key kun je skirmish niet spelen ;). Enkel multiplayer. Maar sandbox staat onder skirmish en dan heb je een stuk of 5 selectie vakjes daarin kun je verschillende dingen kiezen. je weet wel die keuze dingen hoe je instelt de manier van winnen. (commander kapot maken, alle units kapot maken, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
Om het dan nog 1x duidelijk te zeggen:

Het is een multiplayer beta, dus bedoeld om enkel online te spelen.
Als je wil oefenen is er de sandbox optie. Host een game en kies voor victory condition sandbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

In de sandbox kun je dus per definitie geen vijand toevoegen? In skirmish dus.???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vind het spel nog niet echt super jullie wel? Helemaal geen robots meer, alleen auto's dat valt me een beetje tegen. Verder is het echt vet moeilijk om iron te krijgen. Energie is makkelijk maar iron of hoe het ook heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Versteegrob schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:54:
Vind het spel nog niet echt super jullie wel? Helemaal geen robots meer, alleen auto's dat valt me een beetje tegen. Verder is het echt vet moeilijk om iron te krijgen. Energie is makkelijk maar iron of hoe het ook heet.
Je kunt energie ook omzetten in mass met een mass fabricator.
En kwa units zal er in de toekomst meer dan genoeg keuze zijn... kijk bijvoorbeeld maar naar TA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Je moet je extractors upgraden. Op tech level 3 geven ze elk 18, da's al best veel. En de andere manier is Tech 3 Reactors en daarna dus Mass creators bouwen.

Bij mij loopt hij online toch niet erg goed. Helaas zal ik dus een nieuwe pc moeten hebben om hem goed te kunnen spelen. Bij een stuk of 100+ units gaat het erg traag. Zit ik duidelijk onder de 10 frames per seconde.

Op zich wel een vet spel. Leuk ook dat ze met het oog op de toekomst een unit limit van 50000 hebben ingebouwd :P Trekken de pc's de komende 2 jaar nog niet. TA zelf had je ook een 5000 unit limit patch, die draait nog altijd op de hedendaagse pc's(10 jaar later) niet geweldig (zou het tot zo'n grote legers komen).

[ Voor 54% gewijzigd door REDFISH op 03-11-2006 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Versteegrob schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:54:
Ik deel de kritiek van je inderdaad dat er gewoon te weinig diversiteit is. Elke kant heeft dezelfde soort units. In TA had je standaard bv the can en Fido, twee totaal verschillende units. Zelfs lvl 1 had behoorlijk verschillende units. AK en de peewee bijvoorbeeld. Dat verschil is er mijn inziens niet meer. Goed voorbeeld is de gunship-unit. Alleen ARM had deze en CORE niet, Core had een unit met raketten... Dat is niet echt een gunship. Het feit ook dat er maar een unit of 30 is per kant vind ik ook erg weinig en eigenlijk gewoon een tegenvaller. Feitelijk zijn er dus 30 units :| Aan de andere kant zijn de mogelijkheden qua gebouwen wel uitgebreider. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de EXP. die zijn aan elke kant helemaal anders. Weliswaar heeft elke kant 1 assault EXP. Giant, Spin en Fatboy. Ze gedragen zich heel anders. FB is zo dood zonder schild, Spin is erg sterk en de Giant vind ik wat tegenvallen. En als je dan kijkt naar de andere EXP dan zit daar een enorm verschil in toepassing. Ik had toch wel gehoopt dat dat er meer in gezeten had met de gewone units.
Neemt overigens niet weg dat ik erg te spreken ben over het spel zelf, en dat voor een BETA die niet eens SP zou moeten zijn. Laten we ze voorlopig maar het voordeel van de twijfel geven. Het is mijn inziens namelijk een top-game, echter hadden ze er qua units wat meer werk van mogen maken.

Mass is niet moeilijk te krijgen hoor, je moet alleen al heel erg vroeg je massontrekkers upgraden. En dan bedoel ik ook heel erg vroeg, als in beginnen met de eerste als je er 3 of 4 hebt.

@Redfish, wat is de max unit cap nu?? Ik zelf dacht aan 500. Gebouwen tellen helaas ook mee als unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
BigFast schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 01:12:@Redfish, wat is de max unit cap nu?? Ik zelf dacht aan 500. Gebouwen tellen helaas ook mee als unit.
Nieuwste versie beta (3.0?) staat deze op 500, daarvoor stond deze dacht ik op 250. Voor mij maakt het niet echt uit, mijn pc trok 250 al nauwelijks (2800+, 9700Pro, 512MB intern).

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Motrax schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:44:
[...]
Nieuwste versie beta (3.0?) staat deze op 500, daarvoor stond deze dacht ik op 250. Voor mij maakt het niet echt uit, mijn pc trok 250 al nauwelijks (2800+, 9700Pro, 512MB intern).
Beta 30 Release Notes

Bumped the unit cap default from 250 to 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Laatst online: 11-07 19:26
Motrax schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:44:
[...]
hahahaha jou pc tje is ietjes minder dan de meine en ik wou zeer graag mee doen met de beta alleen wist ik bij voorbaad al dat ie de kunst niet zou flikken kwa fps. ik vind het anders nog vrij knap dat de jouwe het al doet... nouja ik denk dat ik tegen eind december wel een nieuwe pc tthuis heb staan.

jammer dat er niet meer zoveel unit diversiteit is.. in TA had je veel soorten en CORE en ARM had elk zo zijn eigen units... ik vind de submarine's wel zeer cool lijken in SupCom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Laatst online: 11-07 19:26
nemo55 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:48:
Ik hoop dat ik straks m'n laptop als 2e monitor kan gebruiken met behulp van maxivista. Al kan ie maar puur de volledige map laten zien met een update van 1 frame per seconde.
dit is een zeer goed punt. zou het ook kunnen dat je een lan game opstart en dan met de laptop spectate en de map er voor zet...? maar idd je laptop gebruiken als 2e scherm zou zeer tof zijn. dit was trouwens ook de 1e iets waar voor ik zat te overwegen om een 2e scherm te kopen.

ik zoek nog even wat op over maxivista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb vroeger TA gespeeld op dual monitor. Werkte op zich wel, het probleem was alleen dat als je de map wilde scrollen je heel ver naar links of rechs moest. Nu is het 'handiger' met middelste muisknop inhouden.

Ik ga eens wat fiddlen met de grafische settings. Single player zonder AI liep bij mij gewoon goed (sandbox) maar met tegenstander erbij liep het voor geen meter meer. Misschien dat er zelfs freaks zijn die de hele game kunnen spelen met puur strategic icons only.

De unit verdeling is inderdaad vrij recht toe recht aan. Verschil dat je noemde tussen Rapiers en Brawlers (L2 gunships) heb je nu inderdaad niet meer. Maar als je online speelde speelde vrijwel iedereen arm, gewoonweg omdat ze EMG hadden voor continu damage.

Zelf heb ik een beetje het probleem dat ik gebouwen totaal niet herken. Ze hebben vrijwel allemaal dezelfde texture, en zien er per tech level ook zowat hetzelfde uit.

Wat wel opvalt is dat units nu een veel betere range hebben, ze zijn veel bruikbaarder. Alles is massiever, groter etc.

Wat ik ook stom vind, is dat ik dat grote artillerie kanon niet op hold fire kon zetten (niet de mavor, maar die T3 long range van ras met dat monkeyding, iemand die wel weet hoe het moet?).

Ook vond ik het vrij dom toen ik een nuke al iets liet attacken voordat de nuke zelf af was, en ik toch 10 keer op stop gedrukt had, hij toch eerst die andere plek nukete.

[ Voor 6% gewijzigd door REDFISH op 03-11-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie zeer veel mensen klagen, over het gebrek aan diversiteit, onstabiliteit, zware eisen ....

Het is een multiplayer >>BETA<<, een netcode test, engine test, geen geen demo versie.

De massale hoeveelheid units komen er wel. het spel zal vlotter en onstabieler worden. De vele functies en tactieken komen er wel

Als je denkt dat je eve een potje kunt spelen tegen te comp, kom je vast bedrogen uit.
Dit spel is alles behalve in een eindstadium.

Ik raad zelfs de meeste mensen aan, om de beta niet te spelen. We worden door de media bijna verrot geslagen door de vele verschillende aspecten van dit game, en als we de beta spelen, zien we dat de meeste van die aspecten nog niet werken zoals het hoort.

En all die mensen die zeggen "I NEED TO PLAY THIS", get real . ! (no offense)

Voor diegene die verwachten dat het in dit stadium al stabiel en stabiel moet zijn, honderden units moet bevatten. Haal je ouwe TA:CC maar naar boven. en speel dat tot er een officiele release uitkomt..

En als jullie toch persee willen spelen, zet je enthousiasme aan de kant, en probeer realistisch en objectief naar het pseudo-spel te kijken, en als de atack-move niet werkt, als feedback geven aan Chris. en heel belangrijk RTFM en RTFFAQ.

soit, just my 2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:43:
Ik zie zeer veel mensen klagen, over het gebrek aan diversiteit, onstabiliteit, zware eisen ....

Het is een multiplayer >>BETA<<, een netcode test, engine test, geen geen demo versie.

De massale hoeveelheid units komen er wel. het spel zal vlotter en onstabieler worden. De vele functies en tactieken komen er wel

Als je denkt dat je eve een potje kunt spelen tegen te comp, kom je vast bedrogen uit.

Ik raad zelfs de meeste mensen aan, om de beta niet te spelen. We worden door de media bijna verrot geslagen door de vele verschillende aspecten van dit game, en als we de beta spelen, zien we dat de meeste van die aspecten nog niet werken zoals het hoort.

Voor diegene die verwachten dat het in dit stadium al stabiel en stabiel moet zijn, honderden units moet bevatten. Haal je ouwe TA:CC maar naar boven. en speel dat tot er een officiele release uitkomt..

En als jullie toch persee willen spelen, zet je enthousiasme aan de kant, en probeer realistisch en objectief naar het pseudo-spel te kijken, en als de atack-move niet werkt, als feedback geven aan Chris. en heel belangrijk RTFM en RTFFAQ.

soit, just my 2cents
Ach ja, je moet maar zo denken, je naam is in ieders geval wel origineel :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
Bart1983 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:48:
[...]

Ach ja, je moet maar zo denken, je naam is in ieders geval wel origineel :X ;)
Moe nie gekker worden. Mijn echte naam is Bart en ik ben geboren in 1982 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
Moe nie gekker worden. Mijn echte naam is Bart en ik ben geboren in 1982 8)7
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
REDFISH schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:47:
In de sandbox kun je dus per definitie geen vijand toevoegen? In skirmish dus.???
Neen, sandbox is gewoon om ff te bekijken wat je allemaal kan bouwen. De enige manier om tegen een AI te spelen is geloof ik om een multiplayer game te starten en dat je medespeler(s) dan de game verlaat(en) zodat de AI t overneemt. Maar waarom is iedereen zo mensenschuw? De eerste avond dat ik speelde kwam ik al wat nederlandse mensen tegen. We hebben toen samen gewoon wat rustige potjes gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 11-09 17:26
Ik sta op het punt om een nieuw systeem samen te stellen (htpc maar in 1e instantie als pc vervanger ;) )
mainbord nog onbekend ;)
cpu: E6300
ram 2GB PC5300 cl4
gpu: 7600GT

Bestaat de kans dat dit nog een klein beetje soepel gaat draaien of heb ik dan valse hoop ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Zijn er mensen die ook problemen hebben met het menu ? Deze is sinds kort helemaal groen bij mij en de game reageert ook nergens meer op. Enkel op de ''escape'' wordt gereageerd, maar het beeld is te vervormt om wat te herkennen. Een reinstall heeft niet mogen baten, maar voorheen werkte het goed ? :? Ik las op google dat je ergens een config file moet deleten, maar ik heb geen idee waar ik deze kan vinden. Hebben jullie een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:36

GmR

PassieWassie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:28:
Zijn er mensen die ook problemen hebben met het menu ? Deze is sinds kort helemaal groen bij mij en de game reageert ook nergens meer op. Enkel op de ''escape'' wordt gereageerd, maar het beeld is te vervormt om wat te herkennen. Een reinstall heeft niet mogen baten, maar voorheen werkte het goed ? :? Ik las op google dat je ergens een config file moet deleten, maar ik heb geen idee waar ik deze kan vinden. Hebben jullie een idee ?
C:\Documents and Settings\*username*\Local Settings\Application Data\GasPowered\SupremeCommander\Game.prefs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

soit, just my 2cents
Als je goed gekeken had zie je ook dat ik zeg het nog een beta is. Maar zoals ik het nu kan overzien eentje die ready to go is. Afgezien van de stabiliteitseisen, waar ik overigens niets over te klagen heb, het draait werkelijk waar als een tiet, ook met 2 AI's. Daarnaast vergelijk ik hem dus met TA, in het begin waren daar meer units, en zeker meer diversiteit. En met de hele modgemeenschap achter TA die contstant nieuwe units verzonnen, had ik wel verwacht dat er veel meer keus en diversiteit zou zijn, dat valt me tegen. Wie kent nou niet de leviathan, flea, cloackable fusion reactor etc. Maar voornamelijk het gebrek aan diversiteit valt mee tegen. De community achter TA heeft toch laten zien dat er behoefte is aan veel units. En dan vooral bruikbare, toevoegende waarde hebbende units.

En even een potje is inderdaad niet mogelijk... je speelt er gelijk een stuk of 40 :X :X Vind het voor een beta een erg stabiel spelletje. Ik kan hem iedereen met een beetje specs. aanraden.
klaasbram schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:20:
Ik sta op het punt om een nieuw systeem samen te stellen (htpc maar in 1e instantie als pc vervanger ;) )
mainbord nog onbekend ;)
cpu: E6300
ram 2GB PC5300 cl4
gpu: 7600GT

Bestaat de kans dat dit nog een klein beetje soepel gaat draaien of heb ik dan valse hoop ;)
Zeg patsertje ;) niet zo patsen met kijk mijn nieuwe systeem eens ;).

Zal vast wel draaien hoor en soepel vast ook wel, maybe niet alles op het hoogste, aan de andere kant ik draai alles op high incl. 4x AA en ik heb helemaal geen performance verlies. Neem aan dat jij dan fatsoenlijk een spelletje SupCom kunt spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door BigFast op 03-11-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

soit, just my 2cents
_/-\o_

nuff said, helemaal mee eens!

ook de melding dat je PC een spel draait, of de vraag ernaar vind ik meest kansloze opvulling van een topic, maar goed, dat zijn weer paar centjes van mij.

Door wat Bartje1981 postte ben ik ook gestopt met proberen die beta aan de praat te krijgen.
Ik wacht wel op de final.

Tevens maak ik me ook echt GEEN zorgen over de diversiteit aan units, de Communitie van TA kennende worden we dood gegooit met units. Denk dat dat ook beetje waar GPG op gerekent heeft.
de fantasie van de spelers zorgen wel voor units die in de "lore" van het spel kunnen.

Het is maar afwachten wat de full brengt, tot die tijd droom ik nog lekker verder van de game ^^

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:05
Pff, verslavend zeg! De uitdaging is nu om de AI zo snel mogelijk an te pakken omdat het anders met 5 seconden per frame gaat na een tijdje :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.